Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hodiny psaní a pak kocovina, popisuje účastník vědeckého experimentu s LSD

Stovky lidí užily pod dohledem lékařů v někdejším Československu LSD. Tehdy ještě nešlo o zakázanou drogu. Jedním z nich byl i sociolog Libor Prudký. O své zkušenosti si vyprávěl s lékařem Martinem Hollým, který vede léčebnu pro duševně nemocné v Bohnicích, a redaktorkou iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25a91m60i55l 74S22c28h74w76a17g72e58r 3883836495706

;-D no vidíte takové chytré hlavy a stejně o lsd ví méně než leckterý středoškolák (o vš ani nemluvě), že prej je průběh předvídatelný ;-D (jeden to měl jednou před 30 lety a druhý vůbec...)

No a tím předávkováním to zabili - jaká je smtelné dávka 10000 papírů?? nebo 100tis.? to už je asi jedno, jestli tam je nějaké lsd ;-D prostě vám to ucpe střeva ;-D sakra, úplně by mi stačilo mít ty prachy na "smrtelnou dávku", bych se mohl na penzijko vykašlat :-P

+1/0
13.5.2014 3:19

I48l94o49n10a 28P32o84k66o43r17n67á 8614375841769

Martin Hollý s kamarádem na fotce vypadají jako gayové či po požití drogy. V:-/V:-PV

0/0
13.5.2014 0:39

P79a35v34e27l 41P16o86n24c78a54r 1273204822967

"I believe that with the advent of acid, we discovered a new way to think, and it has to do with piecing together new thoughts in your mind. Why is it that people think it's so evil? What is it about it that scares people so deeply, even the guy that invented it, what is it? Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control."

Ken Kesey, 1999

0/−1
12.5.2014 17:19

T68o85m18á61š 10J52a83k43u16b78č72í27k 5562533314152

Eleusinskámystéria popisovaly tehdejší intelektuální autority jako alfu a omegu jejichpochopení původu života, smrti. Rituál motivoval ženy I muže všech sociálních vrtev k překonánína tehdejší dobu neskutečných vzdáleností. Vyvstává otázka, jaký podíl potom mělatato instituce na formování civilizace dnes označované kolébkou evropskékultury? 

Atributliminality unikající klasifikační síti, odosobnění, odloučení od symbolů kulturníchstatusů, do kterých je jedinec jako člen společnosti svázán a vize jednoty,prožitek smrti a znovuzrození museli na účastníky obřadu významně zapůsobit: naPlatóna a jeho koncept archetypů, na Aristetola a jeho pojetí beztvaré láskyjako podstatu všeho, na vznik demokracie a spousty dalších filosofický akulturních aspektů, jimiž nás Řecko obohatilo. Jelikož podstata dění v Eleusisspočívala nejspíše v mystickém zážitku, zůstane prostor za dveřmi, které mystériaotevírala, navždy nepopsatelným. Z odkazu předků se ale můžeme ponaučit, jakýklíč tyto sféry zpřístupňoval a co pro ně mystický zážitek znamenal. Znovuobjevenízapomenutých eleusinských sférnastalo v 50.let 20.století. LSD se jevilo jako velice nadějný katalizátorlidského podvědomí. Psychoterapeutovi látka zpřístupnila jinak těžce získatelnýpsychodynamický materiál a klientovi umožnila jej prožít, integrovat a častozbavit se svých svazujících úzkostí. Zvláštním fenoménem vyskytujícím se přisilnějších dávkách byly mystické zkušenosti, vize jednoty s vesmírem,smrti a znovuzrození. Paralela Eleusinských obřadů a psychedelické terapiezačíná v podobě používané látky, pokračuje v přínosu jedinci a završuje se ijejich nešťastným koncem. Neuvážený zákaz vědeckého zkoumání psychedelik se naštěstízmírňuje s postupně se vynořujícím paradigmatem kvantové fyziky, která víceobjasňuje vztah hmoty a vědomí. Pokudsoučasnou generaci badatelů neodradí byrokratické překážky a kulturní předsudky, nabízí novodobé pokračování Eleusinským mystériíprostor pro prozkoumávání tajů lidského vědomí a role spirituality.

0/0
12.5.2014 15:59

T42o68m95á96š 45J23a70k31u68b21č45í70k 5862873894572

FunkceEleusinských mystérií je stále platná. Hodnoty v podobě zážitku smrti a znovuzrození,pochopení významu koloběhu života, následné zmírnění úzkosti z pomíjivostihmoty a uvědomění si propojení jedince s přírodou nabízely ve starověku odpovědina základní filosofické otázky a mohly by být lékem dnešní nespokojené, kompetitivní,uspěchané a za materiálními statky se ženoucí společnosti. Interpretační rámecse nabízí vždy dosti široký. Poskytuje zajimavý pohled na řeckou kulturu,

pokudsi uvědomíme význam rituálu a fakt, že s největší pravděpodobností ustředním mystériembylo podání psychedelické látky. Funkce rituálu se jeví podle mnohých antropologůtotožná s účinky LSD terapie.

0/0
12.5.2014 16:08
Foto

V78l40a26s89t11i28m34i81l 43M96e98d18ř51i61c96k72ý 8874764818850

Tenhle článek už tu jednou byl, ale je to legrační to video ;-D, by se nechali klidně zabít ;-D;-D;-D

0/0
12.5.2014 15:11

I36l57o98n16a 98P98o12k62o64r37n59á 8554935121219

Prý nemocnice Bohnice (řídí Hollý) týrá demencí postiž.seniory:hlady,inf.nemocemi,nasazováním rukavic proti škrábání při svrabu,sedativy,uvržením na lůžko(ochabnutí svalů),nepřebalováním bezbranných"Alzheimerů".Děje se tak pod slov.primářkouBarboríkovou,milou slov.řediteleHollého,ODS?Vede,dle kolegů neschopná,4pavilony? Senioři jsou prý vyzáblí na kost,nekrmíte-li je sami.Jsou koňsk.dávkami uspáváni sedativy,aby nejedli-nevyměšovali,aby je nemuseli přebalovat?Plačící staroušci prý z hladu,strachu,svrabem nakaženi,s rukavicemi proti škrábání při nesnesitel.svědění,neléčení-aby i to pomohlo k úmrtí?Záměrně jen leží,aby s nimi nemuseli ven?Nechávají je do vyhladovění?Než ev.týrání zjistíte,váš blízký umře hlady.Týrání tají lékaři+sestry(hlavní-Weberová)?Svého příbuzného známí nezachránili.Člen vedení PNB:"Váš blízký se dožil vys.věku,měl dávno umřít."Rodiny ev."hladomor" řeší dojížděním-krmí seniora svým jídlem.Sestra W.klame příbuzné,že"Alzheimer"odmítá jíst."Alzheimera"aj.demence má x známých-jí víc než my."Hyeny PNB"?Sestry týrají seniory,aby zcizovaly pacientům vakuově balené jídlo?Senioři pláčí hladem,hrůzou?Bijí je bez modřin,aby se ev.týrání neprokázalo?Přilepšuje si PNB rychlými úmrtími=fluktuací pacientů tzv."dobrovolnými" sponzorsk.dary při přijetí klienta od jeho rodiny?Za tzv."dar"ve st.léčebně nechají seniora za nižší poplatek než v soukr.ústavu.Prý na PNB podali žalobu,nic se tzv.neprokázalo.Bojí se sestry o práci(svědčily pro PNB)?Viděli jsme seniory po 1r. vážící 30kg(před nástupem 60kg)s neléčen.svrabem,rukavicemi,plačící,pokálené,s megadávkami sedativ,nucené k x-letému ležení=zírání do stropu,nepustili nás s nimi ani na terasu.Uspávají ve dne seniory,aby pokálení zaspali hlad?Volali jsme sestry k pokál.ležící seniorce.Přebalily ji za 5h.Nechceme být poškozeni:vše raději anulujeme.Je povinností občana při podezř.TČ upozornit.IN:Domov,kde týrají důchodce hlady.Vedení si přijde na milion měsíčně,tvrdí bývalý šéf.Týrání v domě seniorů:...

0/0
12.5.2014 14:24

T27o88m50á88š 79J13a30k64u86b32č80í41k 5912453744972

Eleusinská mystéria: Povstala naše evropská kultura z rituálů s psychedeliky?!

1. Jednota: pocit vesmírného souladu dosaženýpozitivní transcendencí ega. Ačkoli obvyklý pocit identity nebo ega se vytratí,vědomí a paměť nezmizí. Namísto toho si osoba začne intenzivně uvědomovat, žeje součástí dimenzí mnohem rozlehlejších a větších než ona sama. Kromě následovánícesty „vnitřním světem“, kde externí smyslové vjemy jsou opuštěny, lze jednotuprožít skrz vnější svět a tak se osoba cítí součástí všeho (například objektů,lidí, vesmíru). Jednodušeji vyznívá anglické „all is One“.

2. Transcendece času a prostoru: znamená cítit zahranice minulosti, přítomnosti a budoucnosti, za běžný tří-dimenzionálníprostor ve sférách nekonečnosti a věčnosti.

3. Hluboce procítěná pozitivní nálada: zahrnujeelementy radosti, požehnání, míru a lásky dosahující nesmírné intenzity, častodoprovázená slzami.

4. Pocit posvátnosti: neracionální, intuitivní,poklidná reakce úžasu a údivu v přítomnosti inspirující reality. Podstatnousoučástí je úžas, pokora a oddanost, i když tradiční teologické nebo náboženskétermíny není nutné v popisu použít.

5. Noetická kvalita: označuje, dleWilliama Jamese, pocit vhledu či iluminace naintuitivní, neracionální úrovni sohromnou silou jistoty. Subjektivně se jí připisuje status nejzákladnějšíreality. Toto vědění se neprojevuje nárůstem faktů, ale získánímpsychologického, filosofického nebo teologického vhledu. 6. Fenomén paradoxu: logické kontradikcese při důkladné analýze popisů stanou zřejmé. Jedinec může zažít například„totožnost protikladů“, přitom si udržet konzistenci pojetí sebe a světajak v okamžik zážitku, tak i po něm. 7. Údajná nesdělitelnost: zážitek jemimo hranice slov, neverbální a nemožný popsat. 8. Pomíjivost: psychedelický peak(vrchol) nepřetrvává ve své plné intenzitě, namísto toho přechází ve svůjodlesk (orig. afterglow) a přetrvává pouze jako vzpomínka. 9.Přetrvávající pozitivní změny v přístupu a chování: k sobě,ostatním, životu a zážitku samotnému.

+1/0
12.5.2014 13:58

T17o52m21á84š 25J28a95k61u38b70č15í37k 5292323374602

Koncentracena přítomnost: 

zpomalenítoku vnímaného času. Snížení kompulzivního plánování a očekávání budoucnosti.Jedince si začne být vědomenormního významu a zajímavosti aktuálního dění.Pozorování lidí v každodením shonu se může jevit jako projev neschopnostivnímat krásu okolo a spěchající lidé v ulicích dokazují, že jejich přemíraorientace na budoucnost je vykoupena úzkostí, jež může vymazat všechny výhodypředvídavosti lidské rasy.

0/0
12.5.2014 15:28

T41o51m12á44š 27J68a80k13u84b67č29í13k 5782443244392

Uvědoměnípolarity: 

jasnéprozření, že stavy, věci a události, které obyčejně pokládáme za protikladné,jsou vzájemně závislé. Jedinec vnímá explicitně rozdílné objekty jakoimplicitně stejné: self a ti ostatní, subjekt a objekt, pravá a levá, muž ažena, pevnost a prostor, figura a pozadí, puls a interval, svatí a hříšníci,.... Každý lze definovat pouze vymezením vůči zbytku. Prvky mají vůči sobětransakční vztah: např. kupování a prodávání, bez jednoho nemůže existovatdruhé. Jak uvědomění polarity nabývá na intenzitě, jedinec pociťuje, že on sámje polarizovaný s externím vesmírem v takové míře, že se vzájemně obsahují.Psychedelická zkušenost může díky takovým nevšedním pocitům zapříčinitzmatenost, paranoiu a děs, přestože jedinec cítí svůj vztah ke světu tak, jakje popisovaný biology, ekology a fyziky, kdy se člověk cití jako sjednocenépole organismu a prostředí.

0/0
12.5.2014 15:32

T83o95m66á19š 28J13a14k73u76b64č73í61k 5162673354262

Uvědoměnírelativity: 

subjektvnímá sebe sama jako spojení v nekonečné hiearchii procesů a bytostí,pohybující se od molekul přes bakterie k hmyzu a lidem a možná k andělům abohům-hiearchie, na niž každá úroveň je ve stejné situaci. Bytost na každéúrovni si připadá v centru svého vesmíru, s nepoměrně velkými věcmi nad ní a menšímipod ní. Poté následuje již krůček k prozření, že všechny formy života pouze variujíústřední téma: všichni jsme jednou bytostí dělající tu samou věc tolikazpůsoby, kolika jen je možné. Mystická a psychedelická zkušenost člověkuumožňuje spatřit, že všechny tyto „Já“-centra jsou ve skutečnosti on sám: neovšem jeho povrchní ego, ale to,co hinduismus nazývá paramatman-Self všechself. Stejně jak nám sítnice umožňuje vidět nespočet impulsů v podobě světla,tak nám mystická zkušenost ukazuje nespočet individualit jako jedno Self.

0/0
12.5.2014 15:35

T27o52m21á68š 17J24a66k64u50b75č67í55k 5462923754692

Uvědoměnívěčné energie:

častove formě intensivního bílého světla, jež se zdá být jak proudem v našichnervech, tak záhadným E=mc2. Toto tvrzení může znít megalomansky nebo jakovelikášský klam, avšak jedinec fenomenologicky jasně vnímá jednotnou energiiveškeré existence a že tato energie je i jeho bytím. Podobné pojetí nepopírásmrt, energie pulsuje. Stejně jako vrchol a následný sestup vlny. Protoseprakticky nemáme čeho bát, jelikož my sami jsme věčnou energií vesmíruhrající si před sebou samým na schovávanou. V podstatě se jedinec ve svémprožitku stane bohem, jelikož bůh je vše, co existuje.

0/0
12.5.2014 15:38

J51u11l57i83a18n 96B75r44o83d91s25k23ý 8634178355302

Mescalin je jinčí kafe, tripéři...

+2/0
12.5.2014 12:24
Foto

E66v95a 20P18a97l22l41o83t97t12o 6148460487334

áááá ... tady nám někdo přijel mercedesem na sraz trabantů... :-)

+4/0
12.5.2014 12:35

M10i96r27o24s23l91a65v 73H25e93r37a60n 6198477311

a DMT je jeste lepsi liga ;-D

+1/0
12.5.2014 16:00

J39a66n 54J75e83ž15e47k 3741195847445

No ty jo. Nebyl dr. Hollý při tom rozhovoru taky trochu "pod vlivem"?

> Martin Hollý: V tom je LSD zvláštní, že průběh intoxikace má více či méně standardní  průběh.

> Martin Hollý: Řekl bych, že je to takové rozhození billiardového stolu, který pokud se dobře učeše, tak je velmi produktivní. Ale bez toho učesání to nejde.

+1/0
12.5.2014 11:22

P67a74v49e52l 35Š83e55d46ý 2888896202565

Teď se dělá jeden veliký experimet. Kolik vydrží český člověk. A jelikož jsme fakt češi tak to vydržíme až do konce.Ale blíží se.

0/0
12.5.2014 10:08

A61l50e33š 13Z69e94l66i48n76k76a 1554422316

Souhlasím, že Češi vydrží hodně, jak už prokázala historie. Ale zas to tu nemalujte černě tu dnešní situaci ;-)

+1/0
12.5.2014 11:14

S98t40a31n28i31s84l88a96v 13S47v97o55b60o56d17a 1833793506678

Škoda jen, že se teďkons LSD docela blbě shání a když už, tak je to celkem drahá legrace.;-(

+2/0
11.5.2014 22:47

T37o81m63á43š 84T89a93t95í67č62e54k 5710182110758

Vyšlo celkem z módy, globálně. No a kromě toho, v ČR se baští houbičky... :-)

+1/0
12.5.2014 2:50

J58a37n 22S24o89u58k88u37p 1394654446155

Drahá?

+2/0
12.5.2014 9:25

A66l56e68š 92Z26e29l48i57n50k58a 1724922466

Tak kdyby si to chtěl vyrábět doma tak určitě ;-D Ale i tak je to dražší než dříve. A zatímco když chytnete každého druhého teenagera, obrátíte vzhůru nohama tak z něj vypadne šiška, tak sehnat LSD je problém, i s kvalitou, resp. koncentrací, kvůli malému odbytu.

+1/0
12.5.2014 11:13

J67a51n 13S17o18u51k39u91p 1154844986825

Hmm, jako koncentrace je určitě poměrně .. řekl bych, standardní, tj. relativně slabá. Ale sehnat se papír dá a drahý nějak extra není (cena poměr/výkon je u této drogy poměrně příznivá).

0/0
12.5.2014 15:29
Foto

E14v90a 40P24a66l72l84o95t61t64o 6398330567874

Steve Jobs kdysi pronesl: "Jsou dvě věci, které zásadním způsobem ovlivnily můj život. Zplodil jsem potomka a vyzkoušel LSD..."

a nesčetněkrát mluvil o tom, jak ho tato zkušenost přivedla k úplně jinému pohledu na svět kolem nás. 

Mne osobně dost mrzí, že se LSD užívá jako "party droga", přijde mi to strašlivě neuctivé, ale to asi pochopí jen ten, kdo s ním má hlubší zkušenost... 

Mnoho kultur světa mělo nějaká šamanská "zasvěcení", v drtivé většině případů právě spojených s halucinogeny - nebyla to hračka pro rozjívené děti, ale zásadní nástroj k uchopení světa i kousek za hranicemi danými limity našeho běžného prožívání.

Je nesmysl, aby LSD bylo nelegální, házeno do jednoho šuplete s pervitinem a heroinem, ale zároveň je to neoddiskutovatelně záležitost nebezpečná - protože s ním prostě v drtivé většině neumíme zacházet.

 ... je škoda, že se naše kultura nedokáže s takovými drogami srovnat důstojněji, než jen paušálními zákazy a strašením....

+30/−4
11.5.2014 20:13

J25a48n 18S58o38u88k64u73p 1404854946905

To se netýká jen LSD, ale i mnoha jiných drog.. Trip je sice trochu jiná liga, ale v rámci úvahy legalizace je jedno, jestli tohle nebo koks.

+7/−1
11.5.2014 20:23
Foto

E71v24a 40P97a57l15l39o10t20t44o 6488740457664

Tak za mne určitě souhlas...

Ale z pohledu jiných lidí mohu chápat jistou tendenci druhým zakazovat něco, čím by mne mohli nějak ohrožovat - třeba řidič na pervitinu fakt není někdo, koho bychom na té silnici chtěli potkat, že...

Ale problém je, že se s tím takhle paušálně sveze všechno, že se nebohé neinformované veřejnosti o drogách neuvěřitelně lže... marihuana a LSD jsou toho zářnými příklady... u marihuany se to v posledních pár letech zlepšuje, u LSD ten stav nadále trvá....

+7/−1
11.5.2014 20:29

J42a77n 78S93o65u17k54u53p 1214164456275

O tom můžeme do nekonečna. Nicméně, beru tuhle věc taky z opačného pohledu - jako třeba když v Číně žerou psy a u nás je to ´společensky nepřijatelné´. Stejně tak drogy - existuje řada tu silnějších, tu slabších společensky akceptovaných drog, samo - chlast je u nás naprosto tolerovaná věc (přitom top 5 všech drog co do všeobecné nebezpečnosti), nicméně - takto prostě tahle společnost je postavená. Nevidím tento stav jako ´takhle blbě se to nastavilo´, ale ´takhle pro někoho nešťastně se tato společnosti uplácala´, stávající zákony vzešly ze zvyklostí. Legalizace mnoha drog bude patrně otázkou staletí a hlubokého celospolečenského vývoje, než jednoduché změny paragrafů.

+7/0
11.5.2014 21:02
Foto

E69v60a 73P54a62l50l59o92t42t98o 6108700927254

Vidíte - a už spolu souhlasíme ze 100% ... ;-D;-)

+5/0
11.5.2014 21:11

A91l58e39š 20Z19e18l48i93n50k88a 1374722536

marihuana je z mého pohledu nebezpečnější než LSD a to o několik řádů.

+1/−3
12.5.2014 7:19
Foto

E26v21a 76P57a32l52l14o92t32t63o 6928740867114

Můžete to vysvětlit? To je zajímavý pohled...

+1/0
12.5.2014 11:42

A89l14e90š 28Z85e61l66i17n83k60a 1944232866

Za zásadní považuju, že užívání THC má vliv na produkci dopaminu - snižuje ji, čímž způsobuje ztrátu motivace, zhoršení paměti etc. Často z úst propagátorů trávy zaznívá že marihuana není návyková, ale závislost tam je a při přerušení dlouhodobého užívání dochází k poklesu (dalšímu) dopaminu jako u jiných drog. Nižší hladiny pak mají ti co s marihuanou začali dříve a pak také ti co toho vykouří více. Většina studií sice tvrdí, že není průkazné, že by změny dopaminu byly nevratné, ale když je zároveň prokázán horší stav u uživatelů kteří začali s marihuanou dříve, tak to opravdu vidím jako problém, protože se do normálních hladin dopaminu budou dostávat déle, pokud vůbec. Já bych snad toleroval použití THC u nemocí jako je parkinson, u zmírňování těžkých bolestí, kde už "o nic nejde", ale u mladých lidí je to zbytečné požkozování.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0006322313005027

http://brain.oxfordjournals.org/content/126/6/1252.short

rozhovor s autorem té první studie http://www.news-medical.net/news/20130717/Long-term-cannabis-use-dopamine-and-motivation-an-interview-with-Dr-Michael-Bloomfield-Department-of-Medicine-at-Imperial.aspx

+1/0
12.5.2014 12:43

K86a59m51i65l 16S68c10h70w65a68g55e82r 3583256675686

no tak taky nikdo neříká aby to bylo pro děti... alkohol taky není!

0/0
13.5.2014 2:52

P97e35t25r 89M25o68t52y96č19k76a 2152258450449

Tak to zcela jistě ne. Možná si nejdříve pohledejte, jaké následky má dlouhodobější užívání kokainu a případné předávkování. LSD je oproti kokainu z hlediska bezpečnosti něco, jako dětská přesnídávka a je to jedna z jeho unikátních vlastností.

+5/0
11.5.2014 20:56

J91a21n 33S35o44u37k53u80p 1614424646215

Máte samosebou pravdu, ale já jaksi nic o důsledcích dlouhodobého užívání nepsal.

+1/0
11.5.2014 21:03
Foto

E60v49a 46P81a28l10l92o83t33t10o 6778520467814

a ještě dodatel k tomu strašení - i zde v článku, od odborníků (!) zaznělo, že "předávkování může být smrtelné" - což je nesmysl a čistě fyziologicky nemožnost. Na celém světě neexistuje jediný zdokumentovaný případ takového smrtelného předávkování, a jen několik málo případů, kdy trip skončil smrtí, protože někdo v pomatení smyslů přišel ke smrtelnému úrazu... 

a čistě procentuelně je pravděpodobnost, že si přivodíte smrtelné zranění pod vlivem alkoholu daleko daleko vyšší, než že si ho přivodíte pod vlivem LSD - povídačky o těch, kdo skákali z oken, protože jim náhle "narostla křídla" jsou jen urban legends...

+8/−1
11.5.2014 20:25

P29e75t75r 50M13o26t52y62č33k69a 2502148320779

A zase jednostranný pohled. Jakkoli zrovna já jsem poslední, kdo by před LSD zrazoval, není to (nutně) zase taková idylka. Víte, my nemáme pouze hmotné tělo. Nepřejte si zažít člověka na špatném tripu, ze kterého se nelze snadno dostat bez pomoci zvenčí. Můžete skončit s nastartovanou psychózou, která by možná stejně jednou nastartovala sama, ale možná ne. Ne každý dokáže "potkat sebe sama" a unést to, co uvidí. LSD se terapeuticky používalo (doporučuji přečíst některé Grofovy publikace) k léčbě některých traumat, poruch na velmi hlubokých úrovních psychiky - tohle přesně jsou ta rizika, nastartovat to někde, kde nikdo nepomůže srovnat se s tím, co ve vás vnitřně "žije" a vy to vytáhnete na povrch.

+2/0
11.5.2014 21:04
Foto

E91v42a 18P69a64l95l52o82t79t32o 6338940537744

Na jednu stranu mi vyčítáte, že LSD zobrazuju moc jako "idylku", v jiném komentáři mi zas vyčítáte, že jsem si dovolila zmínit, že je to záležitost nebezpečná.... i vy jeden! :-)

Je evidentní, že oba máme jak zkušenost teoretickou, tak i praktickou, takže se navzájem určitě nemusíme školit z toho, co LSD je a co to umí... 

Já jsem se před několika lety tématu věnovala opravdu hodně intenzivně a došla až tam, kdy jsme experimentovali s dávkami 10 papírů na jedno sezení, tedy dávkami, které nejsou o jen o zpívajících duhových pomerančích, ale těch, kde nastává totální black-out, opouštíte tělo a vracíte se do něj po kouskách... a to jsou zkušenosti sice naprosto zásadní, které člověk ještě několik měsíců zpracovává... ale i když to bylo intenzivní a "zásadní", tak stejně bych byla strašně opatrná to někomu "doporučovat" a hlásat, jak je to bezvadný, i když to bezvadný je .... protože každý jsme jiný, každý se s věcmi srovnáváme jinak, jak píšete i vy.... a co to dalo mně, to ne nutně musí dát i druhému - dovedu si dost dobře představit, že to samé, co pro mne je neuvěřitělně přínosné, by pro druhého mohlo být naprosto hrůzné, nesnesitelné a nestravitelné...

 dává to smysl?

+6/0
11.5.2014 21:28
Foto

J11a90n 28K48o12ň43a58s 6109435798223

Evo, potvrzujete to, čím jsem si prošel také, byť bez užití LSD. Hloubka lidské psychiky se otvírá často tím, co považujeme za poruchu či nemoc. Mě "schíza" pomohla poznat úlohu jazyků při poznávání zákonitostí fyzikální i mentální skutečnosti v zatím nejširším možném zobecnění. Zatím jsem sice víc za blázna či podivína nebo vejtahu, ale zrání populace funguje stejně jako jiná zrání v přírodě. 

A občas nám příroda do hlavy "naroubuje" cosi, co často považujeme za chybu, poruchu, nemoc. 

"Abecedu lidštiny" a její používání v běžném životě zatím mnoho lidí nezná, ani její souvislosti s Mendělejevovou tabulkou vlastností "chemických" prvků. Z těchto znalostí ale plyne zcela jiný popis toho, co známe jako vesmír a "síly v prostoru", zodpovědné za vznikání, existenci a zánik čehokoliv. 

Něco o jiném pohledu na úlohu "člověka a jeho prostoru" se můžete dočíst na "nejsmeovce.cz",  uvítám i osobní kontakt a korekci zkušeností, pokud se tahle reakce dostane k vaším očím.

+1/0
12.5.2014 9:52

J87i45ř19í 46K30o38n65d76r32á42t 4285771108

Celkem by mě zajímalo jestli je nějaká duševní příprava na ,,větší dávky,,.

0/0
12.5.2014 10:26
Foto

M60a13r72i59a21n 79H97r30o45n29e38k 6377256754137

http://lsd.cz/lsd/lsd1.html#psyco

0/0
12.5.2014 10:55
Foto

E40v73a 20P63a61l71l69o90t86t23o 6588330457454

Tak to je samozřejmé... "set and setting" je základ... :-)

Víte, já nikdy na drogy en bloc nebyla, nic mi to neříká, a z některých mám i vyloženě strach, protože se znám a dobře vím, u kterých bych snadno sklouzla k závislosti (u druhých neodsuzuju, ať si každý dělá, co chce)... ale LSD to je úplně jiná kapitola.

K tomu, že ho chci vyzkoušet jsem došla po dlouhé, zralé a informované úvaze. Tedy příprava byla až "klinická", opravdu hodně jsem toho nastudovala.

Ale veškerá příprava je samozřejmě čistě teoretická, nikdy nemůžete dopředu vědět, co to udělá právě s vámi...

... pro mne osobně byly drobnou indicií sny. O těch špatných, kdy se budíte hrůzou, vím jen z vyprávění - já sama jsem nikdy nic takového nezažila, moje sny jsou až dětinsky krásné a konejšivé - a tak nějak jsem přesvědčená o tom, že co v systému nemáte, to se vám z něj prostě nemůže nijak "vynořit", protože LSD je v podstatě jen takové "psychické zvětšovací sklíčko"

... mohu se mýlit, a zajímalo by mne, jestli tohle někdo může potvrdit nebo vyvrátit...

0/0
12.5.2014 11:41

K24a94m15i82l 65S57c49h40w17a62g76e64r 3213256835186

no tak to by měla být u provouživatele podle mě samozřejmost, že něco ví o nefyzických úrovních bytí... stejně jako by děti měli vědět, že pro ně alkohol není a že se po něm může fest točit hlava a není to na řízení jakéhokoli stroje, tak by měl dospělý vědět, že po lsd se nejen může točit hlava a nejenta, taky tělo a nejen to fyzické se může "vykutálet" z těla... :D

ale to už je zase o té zodpovědnosti a přípravě...

0/0
13.5.2014 2:57

J36a49n16a 66S24t46e50h17l71í98k48o56v27á 2359590530416

jak to je se skoky z okna nevím,ale znám člověka,který je po užití velké dávky LSD v Bohnicích ...

+1/0
12.5.2014 11:01
Foto

E25v77a 91P39a67l26l63o46t56t17o 6618240317644

Otázka je, zda tam skončil na den dva kvůli "akutnímu záchvatu nestandardního chování"... nebo zda u něj propukla duševní choroba a LSD zafungoval jako spouštěč...

V tom druhém případě bych se ptala, zda by jako takový spouštěč nezafungoval i jakýkoli jiný dramatický stres, třeba smrt blízkého nebo nezvladatelný dlouhobý psychický tlak - lidé se hroutí i kvůli "menším" stimulům, než je profackování diethylamidem kyseliny lysergové...

Každopádně je to tragedie, když je člověk na tom tak špatně, že musí být hospitalizován, ale u těchto případů je vždy s otazníkem, zda by tam neskončli tak jako tak, LSD neLSD....

+1/0
12.5.2014 11:58

J16a24n31a 11S43t49e36h18l74í87k48o68v29á 2179410670176

Nevím, zase tak dalece jsem ho neznala,ale tenkrát to prostě přehnal, vzal si tři papíry ... :-/

+1/0
12.5.2014 12:03
Foto

E24v30a 47P84a64l39l75o20t70t24o 6368560307854

jj, to se stát lehko může... viděla jsem na vlastní oči, jak vypadá opravdu dramatický  "bad trip", a není to vůbec nic hezkého, ten člověk vyloženě trpí a nedá se z toho utéct, jen počkat, až to přejde... když jste ale ve stavu, kdy se čas rozplizne, kdy máte pocit, že vteřina trvá hodiny, pak si myslíte, že ta hrůza bude trvat věčně... a to je fakt drsnodrsné...

A i když já osobně mám zkušenosti jen dobré, tohle je právě přesně ten důvod, proč jsem daleka toho někomu LSD "doporučovat"...

+1/0
12.5.2014 12:10

J69a24n90a 85S41t94e70h53l39í20k23o44v51á 2139580500756

vzal si zbytečně moc ... já tedy také měla jen pozitivní zážitky :-) a hlavně ten pocit druhý den, dokonale vyčištěná hlava (v dobrém)

0/0
12.5.2014 12:18

J96a87n 86S54o82u63k56u91p 1934834256775

Jednoho kamaráda od toho odrazuju, u něho je vzhledem k jeho psychickému dlouhodobému stavu riziko, že pojede bad. Není to magor, nebo že by neznal drogy, ale prostě jeho duševní rozpoložení je dlouhodobě takové, že jen čeká na ten dramatický startér problémů a ´deprese´(?). On je prostě jednou nohou v psychické krizi.

+1/0
12.5.2014 15:33

P20e59t96r 13M72o22t21y98č31k70a 2522258380879

LSD jako "party droga"? A kde, prosím vás? Vy si umíte představit, že by někdo bral LSD a pak se šel "bavit" do společnosti? To je stejný protimluv, jako byste tvrdila, že lidé se zkouří a pak jdou na zkoušku. Myslím, že zde prostě jen teoretizujete.

"je to neoddiskutovatelně záležitost nebezpečná" je opět nesmysl. LSD je v důsledku mnohem bezpečnější, než například obyčejný alkohol (jak z hlediska fyzického, tak psychického) a řada dalších drog. Dovolím si připomenout - nevzniká na něm závislost. Je toxické až v absurdně vysokých dávkách, kde je už toxické prakticky všechno, co najdeme kolem nás solí počínaje a muškátovým oříškem konče. Nemá smysl jej brát příliš často, protože tělo si na něj vytváří rezistenci - prostě to nefunguje. Jedním z mála rizik je možnost nastartování latentních psychických chorob, nicméně jde o nepatrný zlomek procenta populace, cigarety, nebo mnohé nadužívané léky zabijí nesrovnatelně více lidí.

A to zmiňované "zacházení" bych skutečně nechal na každém jednom člověku, rozhodně bych si tak, jako vy, nedovolil určovat, co je správné a co nikoli. S LSD si člověk musí najít cestu sám, protože jakmile uživatele přestane bavit sledovat legračně se deformující "dýchající" svět kolem (a další zajímavé, ale nepodstatné detaily), vede už další cesta zejména k poznávání sebe sama a vztahů k okolí. A tam, věřte nebo nevěřte, to každý z nás už bude mít jiné.

+4/−1
11.5.2014 20:53
Foto

E51v23a 21P98a65l95l36o72t33t97o 6788200717354

Šéfovala jsem několik let hudebnímu klubu a tak si dovolím mít dost přehled o tom, co se na parties tak různě bere... :-)

Ne, že by to byla droga tak běžně dostupná jako třeba extáze nebo kokain, ale kdo tohle prostředí důkladněji zná, ten vám potvrdí, že fakt neteoretizuju... a ještě je trošinku v posledních letech změna, protože LSD je obecně daleko hůře dostupné, než kdysi bývávalo, oni totiž před pár lety zavřeli jednoho ctihodného německého chemika, který zásoboval půl Evropy... :-)

K určování - já bych si nedovolila nic nikomu určovat, šmarjápanno. Píšu, že mne to mrzí. 

Na té "nebezpečnosti" bych s dovolením trochu trvala, bad trip je bad trip a ne každý to unese, zvlášť v skutečných psychedeických dávkách ... ale jinak se na přístupu k tématu v 99% shodneme, to jsem si skoro jistá, ač to takhle, zaseknuti na drobnostech, momentálně nevypadá...

+2/0
11.5.2014 21:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.