Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sobotka: Minimální mzdu chceme zvýšit o 500 korun a pak každý rok

Vláda připravuje zvýšení minimální mzdy od ledna příštího roku o 500 korun, řekl premiér Bohuslav Sobotka na sjezdu odborové centrály ČMKOS. Předseda vlády prohlásil, že by se minimální mzda měla zvyšovat každý rok. Její momentální výše je 8500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80a35d70i10s45l91a22v 96K97a73l76o67u26s 7345556251250

Vydal rozhodnutí člověk s příjmem řádově statisíce o tom, že pracující chudina bude brát o 500 Kč víc. Opravdu dojemný čin.

0/−1
29.4.2014 11:33

M23a96r80t92i25n 96P12e19c97i51n62a 4731283

Minimální mzda by měla být úplně zrušena. Deformuje trh práce a vytváří akorát spoustu nezaměstnaných.

+2/−1
28.4.2014 7:03

M42a29r26t44i52n 67K59a74r70á14s94e50k 9898633978498

To neni pravda - vzhledem k tomu ze realne za minimalni mzu prakticky nikdo nepracuje (i ti co to tvrdi maji vetsinou pres 10 000 - coz je sice mizerie ale do minimalky to ma precejen daleko). Naopak je docela velka skupina lidi, ktera ma formalne minimalku a dostvaa penize nacerno - tady minimalne mzda trochu omezuje danove uniky.

Tzn rozumne nizka minimalni mzda je podle me spise pozitivni (nejake plusy ma, negativa pri nizke vysi ne).

0/0
29.4.2014 7:48

V54l10a78d10i96m86í69r 44B17u65k21v73a29l51d 8753253946

Ten předák odborů dal dobrou radu. Ať se premiér zeptá ale i na následky. V Německu prosazují minimální mzdu. A náš pan majitel už uvažuje, že zbytek výroby, co jim tam zůstal převede buď k nám nebo i někam dál na východ. To by mohl být také důsledek pravidelného zvyšování min. mzdy.

A dál ať k tomu nezapomenou zvyšovat sociální dávky, to se pak lidem bez práce nebude chtít pracovat vůbec.

+6/−2
27.4.2014 15:54

D88a75v35i15d 52P16e23t94r 7970786540225

Nevím, který hlopý člověk nakukal některým jiným hlopým lidem, že zvýšení minimální mzdy povede k vyšší nezaměstnanosti. Přece potřebujete práci (např. uklidit) a tím, že je to dražší, pak se přece neobejdete bez někoho kdo uklidí. Pokud toho zaměstnance opravdu není třeba, pak tam už 20 let není, bez ohledu na mzdu.

+1/−2
27.4.2014 18:15

P42e49t35r 96M24á56c60a 9983747784860

Protože zvýšení minimální mzdy povede zároveň ke zvýšení minimální garantované mzdy. A protože je spousta pracovních míst, která jsou již dávno na hraně v ekonomické efektivitě - ta prostě zaniknou.

+1/−1
27.4.2014 18:31

J29i47ř44í 54S80t89e40i63e47r 4821764706215

Zaniknou jen ta, bez kterých se firma obejde. No a ty už měly zaniknout dávno. Zvyšování minim. mzdy má obrovský dopad - konečně se vyplatí lidem pracovat než chodit pro sociální dávky.

+1/0
27.4.2014 18:35

P31e33t58r 20M12á74c91a 9433637314210

V podstatě souhlas, ale ať nikdo netvrdí, že to pozitivně ovlivní nezaměstnanost...vo tom to je.....

0/0
27.4.2014 18:47

M66i42l28a16n 18T36a89n96c74o28š 1735154771368

Cigáni berou cca 10k na dávkách.

0/0
27.4.2014 20:20

P35e75t60r 43K98o41v52á19ř 7719580400792

Já teda nevim, ale ve škole mě učili, že se podnikatelská činost provádí za účelem zisku a né snížení nezaměstnanosti. Pokud se to prostě zaměstnavateli nevyplatí, tak se zařídí jinak a to pracovní místo vůbec nevznikne.

A pokud se v nějaké soukromé firmě tolerovala přezaměstnanost, tak si spíš myslím, že už zanikla ta firma než jen místo. Podnikatel se narozdíl od státního musí vždy chovat racionálně.

A jsem zaměstnanec a nemám rád našeho šéfa. Jenže to on mi dává práci, ne vláda.

0/0
30.4.2014 22:09

H89a86n52a 54J38e18n44í68k62o46v35á 5181516809504

Myslím, že to co říkáte má smysl. Jen se bojím, že zaměstnavatel jedné uklízečce přidá 500 kč, práci druhé uklízečky a tu druhou propustí. Zaměstnavatemé jsou otrokáři

0/0
27.4.2014 20:54

M57a63r13t94i43n 60K45a82r11á85s65e36k 9948453158978

Znate vyznam slov otrok a otrokar?

0/0
29.4.2014 7:49

P28e73t65r 26K28o47l43á48ř 4828285345818

Nejdříve je potřeba tyto peníze vydělat a ne vytisknout.

+2/−1
27.4.2014 11:52

J95o67s25e74f 46S94o27k10o30l 2770899312369

Tohle je zbytečné.  Dá se to obejít tím, že budou brát lidi do poměru jen na poloviční úvazek nebo najmou OSVČ. Těch způsobů je mraky. Tohle je jen populistické téma.

+2/0
27.4.2014 11:27

D83a56v21i77d 71P61e67t75r 7790976230155

To by se mělo trestat odnětím svobody natvrdo a propadem velké části majetku.

0/−2
27.4.2014 18:16

P74e51t38r 89M46á78c24a 9223117434270

Kriminalizovat zkrácené úvazky? Bravo, soudruhu.

0/0
27.4.2014 18:32

D66a40v54i97d 77P89e33t81r 7780476250975

Ne normální, ale podvodné.

0/0
27.4.2014 20:28

P69e53t27r 56M44á77c69a 9283947634160

aha, mám jednu ovečku na mateřské a nabídl jsem ji, že může kdykoliv přijít i na zkrácený úvazek. žalujte mne. V minulosti jsem nabídl docela pohodovou práci v úvazku 0,2 a to děvče bylo docela rádo. Dva klíčoví zaměstnanci pro mě dělají v úvazcích 0,4. Můžete mne žalovat.

0/0
27.4.2014 20:40

P69a25v28e86l 24K12u47c91h45t46a 4776951647694

Minimální mzda je umělý "problém", proto taky Babiš kývá. Dělá to cca 48 Kč za hodinu, za Šumavou 8,5 Euro, t.j. skoro 5x tolik. Nízká minimálka je dobrá, protože se všeobecně šidí odvody a dává se bokem. Nebo je tam, kde platím 8 hodin a práce je za 4 hodiny hotová - třeba úklidy. Nebo je výrobní (prodejní) proces tak blbě organizován, resp. jsou lidé vykořisťováni. A to nejsem v tomto marxista abych křičel, že dělník je v "posledním stadiu kapitalismu" obírán vždy o nadhodnotu nebo její část. Ale boj o minimálku je též dobré téma pro ODS, kálení na Euro a svatořečení padající koruny vyčpí. A to jsem názoru, že takoví Řekové neměli nikdy euro dostat, bohužel zvítězila politika. Jinak při trvající inflaci základních potřeb (jídlo) a vyšších příjmů firem na vývozu s tím rozumný "státník" musí hýbat, aby nedošlo k rozvalu.

+1/0
27.4.2014 10:17

P27e49t19r 48M53á24c37a 9843287564210

Za Šumavou pokud vím nemají uzákoněnou minimální mzdu.

0/0
27.4.2014 11:12

P98a62v26e52l 57M26o70t32y62č83k78a 1813355268

Německo zavádí minimálním mzdu - ve výši 8,5 Eura (cca 230 Kč) za hodinu, nová pravidla by měla platit od 1. 1. 2015

http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/233-kc-za-hodinu-takova-minimalni-mzda-bude-v-nemecku/r~32b051a0ba5411e38fca002590604f2e/

0/0
27.4.2014 11:36

P21e62t29r 37M82á66c16a 9343207974980

Ano, říkám, že nemají zavedenou.

0/0
27.4.2014 12:14

P73a63v34e46l 66M60o75t73y71č86k27a 1283445348

Minimální mzdu mají zavedenu dlouho. Jenom její výše není zatím dána zákonem, ale kolektivními smlouvami oborových svazů (snad jsem to pojmenoval správně).

+1/0
27.4.2014 12:47

P47e24t79r 22M22á10c78a 9863847694440

Ano, co jsem psal: za Šumavou nemají uzákoněnou minimální mzdu. Většina rozvinutých ekonomik něco podobného nepotřebuje. je to populistická úlitba davům, další z mnoha deformací trhu.

+1/−3
27.4.2014 13:07

P54a59v12e45l 57M78o34t42y84č50k90a 1603335628

Velká Británie, Francie, Nizozemí, Belgie nepatří mezi rozvinuté ekonomiky ? Od příštího roku mezi ně nebude patřit ani Německo ? Potom tedy nevím, které to ty rozvinuté ekonomiky vlastně jsou.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/413789-jak-stoupla-minimalni-mzda-pro-rok-2014-v-eu-/

+1/−1
27.4.2014 13:23

P20e25t57r 87M59á59c86a 9543647954490

Vím, že jsou země, kde to mají a země, kde to nemají. Dokonce jsem si dal tu práci a pro diskusi našel, kde to mají uzákoněné. 

Budu se opakovat...už asi podesáté. Zavedení minimální mzdy má negativní vliv na zaměstnanost. Jestli to někde mají nebo nemají zavedené, nesvědčí to o přínosu nebo záporu. Je to jen další buzerační nástroj. Pokud u nás máme zákonné minimální garantované mzdy, je to nesmysl - víte alespoň co jsou to ty garantované mzdy?

Nástrojů pro buzeraci je u nás víc než dost. proč zavádět další? A jen tak na okraj - já pár lidí zaměstnávám, minimální a ani minimální garantované mzdy nevyplácím.

+2/0
27.4.2014 13:53

P87a88v84e59l 84M92o50t21y46č87k73a 1893145378

Hledat jste to nemusel, dal jsem Vám odkaz, kde je vidět, že z 28 států EU má minimální mzdu uzákoněno 20 států. Německo bude pravděpodobně příští rok další. Země jako Dánsko, Švédsko, Finsko minimální mzdu nemají dánu zákonem. Mají podobný princip, jako je v současné době platný v Německu.

Je také zavedena v USA, Japonsku, Kanadě, Austrálii, Koreji nebo Argentině.

Dle vašich slov jsou všechny tyto země nerozvinuté, neboť rozvinuté země minimální mzdu nepotřebují. Proč ne, každý může mít svůj názor.

Minimální mzda se v ČR nezavádí až nyní, nejde tedy o zavedení nějaké další nové buzerace. V některých státech existuje desítky let.

Víte, v ČR se událo za posledních pár let spousta různých experimentů. Spousta z nich nevyšla, některé z negativními dopady atd.. Možná jste si například všiml toho, že od loňské roku platí, že za odvedení DPH ručí odběratel. Toto je pro každou firmu velká buzerace a další omezení. Zodpovědnost státu (FÚ) je přenesena na soukromé subjekty. Toto je mnohem větší buzerace a omezení, než stávající zvýšení minimální mzdy.

Pokud jsem si všiml, tak jste i kandidoval za ODS. Proč jste například tuto zjevnou buzeraci a omezení podnikání svým politickým kolegům nerozmluvil a nechal ji projít ?

+1/0
27.4.2014 14:23
Foto

V42l67a25d98i76m67í88r 46V36o71l18k27o 6620322597299

tady trefaR^;-D

0/0
27.4.2014 15:54

P95e70t52r 84M70á33c68a 9463457624120

Pls, naučte se číst, než někoho plácáte po ramenou.

0/0
27.4.2014 18:34

M74a72r77t26i73n 45P51e71c85i95n50a 4371633

Spíše to svědčí o úpadku než o rozvinutosti:-)

0/0
28.4.2014 7:08

D80a71v88i18d 91P94e56t24r 7490376690215

Vždy ji měli v jednotlivých odvětvích, i když nebyla zatím stanovena celostátně (brzy bude).

0/0
27.4.2014 18:17

P67a54v17e45l 95P72e24r16o43u29t10k90a 7195163522880

Hm ze 100 se u nás cca 4 pohybují těsně nad minimálkou.....,pracuje se v úkole.

Nu což příští rok bude mít Úřad práce o 4 klienty více.

+1/−1
27.4.2014 8:47

J53o42s54e60f 29S80o97k73o82l 2410819632899

Kecy!! Nic víc než snůška nepodložených žvástů zarytého voliče ods.

+1/−1
27.4.2014 11:24

P22a66v80e82l 68M59o95t23y12č74k38a 1943295288

Nebo to pro ně bude naopak impuls k tomu najít si lépe placené místo.

0/0
27.4.2014 11:27

J84a97n 74H11l57a74v56á33č 4401319263

Mzda by měla odrážet podíl pracovníka na finálním výrobku. Chci li docílit nějakou ziskovost a být zároveň konkurence schopný tak si mohu spočítat kolik jsem schopen dát za výrobek. Pak v případě příliš vysoké mzdy ty výrobky dělat nemůžu a pracovníky propustím. Vzhledem k tomu, že náklady na výrobu v našem státě jsou vysoké- například díky dotacím el. energie ale i nutnost splňovat kdejakou nesmyslnou normu, je logické, že jediné místo kde se dá uspořit je na mzdě. Čili stát je ten, který nesmyslnou dotační politikou obírá pracující o mzdu. Vzhledem k tomu, že ČSSD je představitelem přerozdělování a dotací tak logicky jejich zásahy včetně zvýšení minimální mzdy povedou k zvýšení počtu nezaměstnaných za předpokladu, že neporoste ekonomika. V případě, že poroste, tak by mzda šla nahoru i bez jejich zákonů.

+5/0
27.4.2014 8:21

I31v24a21n62a 84N76o91v25a42k59o87v27a 7360282929853

takze uklizecka nebo ucitelka bude delat zadarmo?

+1/−2
27.4.2014 9:09

P17e70t73r 93M63á15c78a 9333457874210

A dál mzda také odráží cenu profesí na trhu práce, včetně jejich vzájemné zastupitelnosti. Tedy pokud bude u nás více učitelů než metařů a učitel bude snáze kvalifikačně zastupitelný, než metař, bude cena práce metaře vyšší, než cena práce učitele. To je druhý aspekt ceny práce, protože třeba učitel nebo uklízeč - tam se špatně oceňuje finančně podíl na finálním výrobku, resp. je to mnohdy těžce kontraproduktivní.

A v neposlední řadě to ovlivňuje vyhledávanost profese a ochotu za služby/výrobky platit. Například lékař je problematicky zastupitelný a v nedeformovaném prostředí je ochota platit za zdravotní služby extrémní, proto je zpravidla cena práce lékaře vyšší, než domácí pomocnice.

Jakékoliv zavádění minimální mzdy to vše jen deformuje. A vytěsňuje z trhu práce osoby ochotné (z jakýchkoliv důvodů) dělat nejméně kvalifikované práce za minimální mzdu. Za normálních podmínek vytvořím pracovní místo, nabídnu mzdu. Pokud mzda na podobné místo nikoho nepřiláká, pracovní místo nevznikne. A já musím buď zvýšit odměnu, nebo plán přehodnotit.

+2/−2
27.4.2014 12:25

P63a78v90e47l 64M33o17t22y36č65k91a 1843535238

Vztahy, které uvádíte nejsou tak jednoduché a stejně jako většina jiných věcí se mění. Díky různým vlivům - globalizace, otevřený trh atd.

Potom může dojít například k podobné situaci. 

Vy vytvoříte místo nabídnete mzdu. Za tuto mzdu však zdejší člověk není schopen pokrýt životní náklady své a své rodiny. Místo tedy obsadí cizinec, jehož životní náklady jsou výrazně nižší, nabídnutá mzda mu stačí. Cizinec z pracovního trhu vytlačí našince, ten skončí v záchytné síti a tím se zvýší náklady na ní. To následně znamená zvýšení tlaku na vyšší výběr daní atd.. Mimo jiné to znamená zvyšování sociálního napětí, problémům mezi obyvateli a cizinci atd. Cizinec posílá část svého výdělku do své domoviny, peníze tedy neutratí zde. Tím dochází ke snižování domácí poptávky a tím částečně k produkci zdejších firem atd.

Minimální mzdu v rozumné výši (já tu správnou výši samozřejmě stanovit neumím) považuji i jako určitou bariéru vyrovnávající popsané situace. 

Jistěže si domácí pracovník může zvýšit kvalifikaci, může odejít pracovat do zahraničí atd. Různá řešení tedy jsou. Sám ale asi víte, že tato řešení neexistují pro všechny.

Ono si to zřejmě moc lidí nepřipouští, ale část podnikatelů si přílišným tlakem na stagnaci nebo snižování mezd pod sebou podřezává větev. Kde není poptávka, není ani nabídka. A pokud nemají lidé za co poptávat ...

+1/0
27.4.2014 12:44

P83e66t42r 18M16á58c68a 9963857384950

Nevím o jediném místě, kde cizinec za legálních podmínek vytěsnil z trhu práce tuzemce.

A hlavně musím stále do kolečka opakovat - zvyšování zbytečné minimální mzdy toto neřeší, její nebezpečí vidím v navázanosti minimální garantované mzdy na mzdu minimální. Existuje-li právní předpis, popisující minimální garantované mzdy, jsou kecy o významu a bohulibosti zvýšení minimální mzdy jen úlitbou davům. Populismus, kravina.

+1/0
27.4.2014 13:12

P21a37v40e23l 53M47o67t30y70č23k91a 1953715768

To, že vy o něm nevíte, neznamená, že nejsou. Nebo možná zavíráte oči nad tím, kde to popisuji. Zajeďte třeba do Pardubic a poptejte se místních obyvatel, jaký vliv na zaměstnanost má dovoz cizinců (například z Mongolska), které zaměstnává Foxconn.

0/0
27.4.2014 13:26

P63a56v36e55l 30M83o62t60y67č97k22a 1923795318

To co jsem napsal, samozřejmě neznamená, že jsem zásadně proti zaměstnávání cizinců. Pouze upozorňuji na souvislosti, možná omezení, situace a třeba i důsledky.

Podle Vašeho profilu jsem si všiml, že jste vlastníkem radiologického a ultrazvukového centra. Nedávno zde vyšel článek o tom, že jedna firma zprostředkovává zaměstnávání zdravotní sester v Arábii a nabízí jim výdělek kolem 1 milionu za rok. Takto zaměstná tuším až 500 sester za rok a požadavky neustále rostou. V důsledku to může dopadnout i tak, že nebudete Vy schopen najít kvalitní sestry, tím pádem klesne kvalita vašeho zařízení atd..

Vše má nějaké příčiny a důsledky. Kdo situace hodnotí pouze z jednoho omezeného hlediska, hodnocení je prakticky vždy chybné.

0/0
27.4.2014 13:39

P13e53t30r 70M84á87c95a 9353317834390

Ale já jasně psal, že je neznám. Znám ale hodně situací, kdy se nedaří sehnat lidi do práce. Podotýkám - do  práce, ne do zaměstnání, to se u nás často liší. A nejde o práce za jinou, než minimální mzdu. 

Tohle je prostě jen a pouze populistický blábol - zvyšování minimální mzdy.

+1/0
27.4.2014 13:56

P53a64v54e39l 69M46o97t22y46č92k65a 1723345188

Pokud se takové lidi nedaří sehnat, tak je pravděpodobné, že je problém na straně nabídky.

Nedávno zde byl uveden článek o firmě, která zprostředkovává zaměstnání zdravotních sester v tuším Saudské Arábii. Nepletu-li se, tak v článku bylo uvedeno, že jich tam ročně zaměstná 500, výdělek se pohybuje kolem 1 000 000 Kč za rok a poptávka prý stoupá. Kvalitní sestry odchází pracovat do zahraničí, Vám zůstanou méně kvalitní, tím pravděpodobně dojde ke snížení kvality Vámi nabízených služeb, možná k odlivu zákazníků atd. A tím nepřímo docházíme i k situaci, kterou jsem vám popisoval dříve. 

Zde je vytvářen tlak firmami (ale samozřejmě také státem) na stagnaci nebo snižování mezd ...

0/0
27.4.2014 14:37

P74a49v83e80l 19M39o90t85y10č31k58a 1293225748

Vzpomněl jsem si na jeden případ z asi před půl roku. Je trochu mimo téma, mimo obor. Ale jako příklad leccos napoví. Uvedené hodnoty a některé termíny berte trochu s rezervou, nepamatuji si je přesně. Nicméně od skutečnosti se příliš lišit nebudou.

V jedné firmě několik dělníků provádí odjehlování kovových výlisků. Prakticky u každého pracovníka po nějaké době v určitých obdobích docházelo ke snížení produktivity o 10-20 %, ke zvýšení reklamací (výlisky nebylo odjehlovány kvalitně nebo byly poškrábány). Přistoupilo k několika řešením - některé pracovníky propustilo a najalo jiné, za reklamace nevyplatilo odměny, strhlo osobní ohodnocení, vyvíjelo tlak (práce přes čas bez nároku na mzdu, zvýšení kontrol, hrozby vyhazovem atd.). To samozřejmě vedlo k vyššímu stresu zaměstnanců - vyšší nemocnost atd.. 

V jeden čas nastoupila nová pracovnice, po zacvičení u ní docházelo také k určitým výkyvům, po několika měsících však pracovala stabilně a bez reklamací. Mistr chtěl vědět v čem je rozdíl. Byla ochotná ho za odměnu prozradit. Reakcí vedení bylo, že to je nemorální jednání (vydírání) a nebyla jí prodloužena smlouva, byla propuštěna.

A nyní přemýšlejte o tom, v čem byl problém a proč vedení té firmy řešilo následky a ne příčiny. Přitom řešení bylo neskutečně jednoduché.

V této diskuzi jsem to již psal několikrát. Zdá se mi, že některé firmy a management se soustředí (věnují příliš úsilí) na to, jak tlačit na mzdové náklady. Možná i proto se jim nedostává dost času, aby se více věnovali tomu, jak zvýšit produktivitu, efektivitu, kvalitu a tím třeba i cenu nebo poptávku po svém produktu.

0/0
27.4.2014 15:06

P67e32t42r 85M51á66c34a 9573407764370

Ach jo, motáme se stále dokolečka. 

1. Nezaměstnanost v ČR (která je mimochodem jen asi 4% nad přirozenou hladinou) prostě zvýšení minimální mzdy nevyřeší. A bude prostě problémem pro mnohé sociálně potřebné.

2. Buďme rádi za globalizaci a naše možnosti v něm. To je přesně jeden z těch momentů, který vytváří přirozený tlak na mzdy.

3. Všichni ignorují fakt, že minimální mzda není jedno číslo ve vzduchu, ale že je k tomu přímo navázaná minimální zaručená mzda. Drtivá většina profesí nezapadá do minimální mzdy - pokud to někdo porušuje, já řešit nemohu. Zvýšení minimální mzdy bude tlačit na všechny třídy nad sebou - a to už problém být může.

4. Neřekl jsem, že zákonem daná minimální mzda je projevem nerozvinuté země, jen jsem odmítl, že by absence takové záruky byla projevem, že ta země není rozvinutá.

5. Na rozdíl od jiných já jasně vnímám, že jsme udělali (ODS) daleko větší ústupky koaličnímu partnerovi, než jen mechanismus garance za DPH. Já nikomu nic rozmlouvat nemohl, nebyl jsem poslanec. A jak jsem se k tomu stavěl a co jsem dělal, to si prosím nechám pro sebe. Ano, bylo tam přespříliš mnoho chyb. Jenom nechápu, co to má co dělat kolem populistického zvýšení minimální mzdy. Promiňte, ale na podobný způsob dialogu není prostor ve fóru novin a navíc já tohle ani neumím....vytrhávat krátký hesla a ignorovat jejich souvislosti. Tvrdím a stále budu tvrdit, že zvýšení minimální mzdy je populistický nesmysl.

0/0
27.4.2014 15:35

P54a57v48e49l 60M66o55t17y33č91k32a 1323105228

Ano motáme, protože každý se na danou věc díváme jinak. Vy vidíte minimální mzdu a vztah k nezaměstnanosti. Já se bavím o širším pohledu.

1. Jistěže nezaměstnanost nevyřeší. Co může ovlivnit, jsem psal v jiném příspěvku. To vy akceptovat odmítáte.

2. Globalizace a tlak na mzdy. Je samozřejmě dvousečná. Zjednodušeně řečeno u kvalifikované a odborné práce tlačí na zvyšování mezd. U nízko kvalifikované je tomu naopak. Je tedy otázka, zda tu první část více podporovat a té druhé vystavit určité bariéry, nebo to nechat zcela volně plynout a tím v podstatě nechat nízko kvalifikovanou práci na cizincích. Možná ale budeme muset přijmou cizince třeba i na místa zdravotních sester, neboť ty se nám rozutečou po světe.

3. Ano, zvýšení minimální mzdy zvýší tlak i na mzdy další.

4. V jednom z vašich příspěvků to tak vyznělo. Pokud jsem špatně pochopil, omlouvám se.

5. Víte, tohle já neberu. To je čirý alibismus. Já nic, to někdo jiný .... Zda mi odpovíte na další otázky, je zcela na Vaší vůli. Vím, že je to mimo téma článku a této diskuze a mě do toho v podstatě nemusí nic být. Nicméně odpovědi mě zajímají. Pokud vím, tak jste majitelem radiologického a ultrazvukového centra. Z jaké části jsou příjmy centra hrazeny z povinného zdravotního pojištění ? Případně jaký je podíl například povinných ultrazvukových vyšetření těhotných žen ?

0/0
27.4.2014 17:35

P18e89t68r 82M44á98c78a 9593977904870

Neumím to takhle, sorry.

ad 2. Ten tlak je na všechny skupiny. Pokud třeba občan Ukrajiny odchází do Česka dělat nějakou pomocnou práci, je pro něj v podstatě jedno, jestli odejde do Česka nebo do Německa. V rámci EU jsou dnes dveře otevřeny pro všechny. Pro mě je docela pozoruhodná informace, že se citelně zvyšuje podíl kvalifikovaných cizinců - imigrantů v ČR.

ad 5. Tomu vůbec nerozumím. Jak jsem se choval já je myslím věc mého svědomí. A teď mluvit o tom, že jsem řval, je prd platný - proto si to rád nechám pro sebe. Že ODS udělala přespříliš ústupků koaličním partnerům - toto konstatování já nepokládám za alibismus, ale za přiznání viny. A jsou věci, které mě štvaly ještě víc. 

To poslední - věc mého podnikání - bych nechal bez komentáře. Snad jen že těhotné ženy jsou jiná kapitola (mimo nás) a mohlo by pro vás být zajímavé, že dokážu dokonce provozovat ztrátovou ordinaci, léta ztrátovou. Jinak na zdravotnictví mám dost specifické a jasné názory, výrazně nad rámec této diskuse.

Jinak smekám, že vám nějaká diskuse stojí za to "lustrovat" si druhé ve smyslu jejich politických a ekonomických aktivit.

0/0
27.4.2014 18:29

P72a52v97e66l 85M41o62t42y23č84k80a 1593185728

ad 2 - Zde se pletete. V EU zdaleka nejsou otevřené dveře pro všechny. Ani Čech nemohl jako člen EU ještě před několika roky bez jakýchkoliv omezení pracovat v Německu a některých dalších členských zemích. Ukrajina není v EU, pro její občany v rámci EU platí celkem citelná omezení.

ad 5 - dobře, umím to pochopit

Vaše podnikání - jde o to, že tato diskuze se týká jedné regulace (minimální mzdy), kterou vytváří stát a Vy je odmítáte. Je to Váš názor, a je v pořádku. Proto jsem Vám položil otázku, na kterou jste mi neodpověděl a já se to budu snažit respektovat. Nicméně musím předpokládat, že příjmy lékařského zařízení, jehož jste majitelem, jsou závislé na regulacích vytvořených státem (povinné zdravotní pojištění, některá povinná lékařská vyšetření, garantované ceny za úkony či platby atd.). Neboli příjmy většiny lékařských zařízení jsou více nebo méně garantovány státní regulací. Jinou věcí samozřejmě je, zda tyto příjmy dokáží pokrýt náklady.

Takže se na mě nezlobte, že mi přijde rozporuplné, pokud státní regulace v určitém případě odmítáte, ale na druhé straně je s nimi Vaše podnikání velmi úzce spojeno.

Jelikož jste mi na otázku neodpověděl a pokud vaše zdravotnické zařízení je financováno čistě z peněz klientů (nikoliv z povinného zdravotního pojištění), omlouvám se za chybný předpoklad.

Pokud si pod pojmem lustrace představujete kliknutí na ikonu vedle Vašeho jména a prohlédnutí Vaší FB stránky ...

0/0
27.4.2014 18:55

P76e10t80r 71M23á11c76a 9343627594440

ad 2. myšleno, že dnes jsou pro nás, jako občany EU, dveře otevřeny pro všechny prakticky všude. Neobratnost v mém slovosledu, beru.

ad 5. přesně naopak, státní regulace mi již dnes reálně začíná znemožňovat poskytovat péči lidem. Nemáme žádná povinná vyšetření, jen na okraj :-)  Již dva roky stojím před rozhodováním, jestli mám ukončit část své činnosti, neboť stát neumožňuje tuto jakkoliv rozvíjet. jen sociální cítění (potřebná péče a návazné obory) mi v tom zatím brání. O regulaci ve zdravotnictví bychom si mohli povídat hodně dlouho....

Z mé strany je celá diskuse vedená primárně směrem: tvrdím a  vždy budu tvrdit, že zvýšení minimální mzdy nebude mít kladný efekt na snížení nezaměstnanosti, a jsou skupiny lidí, kteří na to doplatí. Mě to může být fuk, ale není.

0/0
27.4.2014 19:02

P11a57v28e67l 46M84o73t13y50č81k16a 1563265458

Ad 5 - v jednom z příspěvků jste uvedl, že Vás lustruji. Tím jste mě vyzval k tomu, abych to udělal (toto myslím samozřejmě v nadsázce)

Některé informace o Vás mi ale připadají zvláštní :

Po dokončení gymnázia, studujete zároveň střední zdravotní školu, zdravotně sociální fakultu a pracujete v nemocnici. 

Nemáte ani dokončenou střední zdravotní školu, fakultu začínáte studovat v roce 97, od roku 93 pracujete na pozici vedoucího radiologického asistenta.

Podobně od roku 98 provozujete vlastní privátní praxi, když se studiem fakulty jste začal v roce 97. Zároveň uvádíte, že ji provozujete na pozici majitele, dle obchodního rejstříku jste firmu založil v březnu 2013.

Někde asi úřadoval šotek - studovat střední zdravotní školu 12 let souběžně se studiem zdravotně sociální fakulty. Omlouvám se za moji neznalost, ale ono bylo možné se středoškolským vzděláním provozovat vlastní privátní praxi ve zdravotnickém oboru, či se středoškolským vzděláním pracovat na pozici vedoucího radiologického asistenta ? Uvádíte, že dva roky přemýšlíte o tom, jestli ukončíte část své činnosti - firmu jste založil loni v březnu. Jak mám tyto rozpory v informacích chápat ?

0/0
27.4.2014 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.