Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V kajutě potopeného trajektu bylo 48 mrtvých dívek, měly na sobě vesty

Korejští potápěči, kteří prohledávají vrak potopeného trajektu Sewol, nacházejí kajuty plné mrtvol. V jedné z nich objevili těla 48 mrtvých dívek, které měly na sobě záchranné vesty. Podle agentury Reuters loď vezla třikrát větší náklad, než bylo povoleno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a95n 24K73r74p62e56c 5926973254622

drive jsem jezdil trajektama celkem casto, i na delsi vzdalenosti, nicmene jsem si jisty, ze pri naklanejici lodi by me do podpalubi nikdo nedostal, a jedinym mym zajmem by bylo dostat se z nej ven.

+1/0
25.4.2014 22:55

A92l37e49š 75H23r42n22č34i36ř71í83k 2462549480895

Ten kapitán měl ale početnej harém ;-D

0/−5
25.4.2014 18:20

J72a10n 85K34r65p28e45c 5456603694332

kretene

+2/0
25.4.2014 22:52

M37a88r25t78i26n 57P10r88á56š75e92k 8515261630183

Vaší matce v těhotenstvé scházel jód....

0/0
19.5.2014 13:00

P32a97v28e13l 33K24u87n49c 9962389578618

Kolikrát víc lidí než Breivik zlikvidoval ten kapitán?

+1/0
25.4.2014 17:27

J63a92n 68P98r60o59v44a25z63n33í47k 6248184530131

Kolikrát méně než Hitler?

0/−1
25.4.2014 17:50

D31a36v63i77d 87E16v62a93n 6313570201711

za loď samozřejmě zodpovídá kapitán, na druhou stranu se musí ještě zjistit jakou odpovědnost nese provozující společnost. Pokud byla loď přetížená nebo špatně naložená, nemusí být kapitán v konečném účtování jediný kdo odpovědnost ponese.

Každopádně tragická evakuace je jednoznačně vina kapitána.

+1/0
25.4.2014 18:10

P93e79t36r 60Č84e56r58v48e39n21ý 3596389277789

Vzít si záchranou vestu a vlézt si do kabiny s dalšími 40ti lidmi v potápějící se lodi? To opravdu nebyl dobrý nápad. Buď ty holky byly úplně blbý nebo prostě žijí v zemi, kde kapitán má vždycky pravdu. A přesto nejede vlak. Člověk  by řekl, že dnešní mladá generace už musela někde v televizi nebo na internetu vidět, jak se prchá z potápějící se lodi. Nebo alespoň v nějaké počítačové hře. Zřejmě se dívaly jenom na Titanic a místo útěku se začaly modlit. Za poslušnost bych jim dal určitě plný počet bodů. Za blbost ovšem taky hodně. Ve školách by je měli učit, jak si v takových situacích počínat. Zajímavé je, že v letadle před každým vzletem dostávají cestující školení o tom, kde najdou záchranou vestu. Přitom je to úplně zbytečný, protože nouzově přistál na hladině se povede jen jednou za sto let. Cestující na lodi žádné školení nedostanou. Proč ale takové školení není součástí už učebních osnov v přímořských státech? ;-(;-(;-(

+6/−2
25.4.2014 16:11

L48í98d78a 94J95e75l68í45n98k43o44v43á 4355130530306

V Koreji se stále respektuje autorita za všech okolností. V tomto případě lze jen připsat - bohužel :-/

+4/0
25.4.2014 16:21

J74o28s34e97f 59N68o15v84á18k 6123580242849

a otázkou je, kolikanásobně vícekrát je to k dobru

0/0
25.4.2014 18:43

D52a87v63i98d 92E19v85a35n 6853580751371

je to pro mě taky záhada, buď se báli že na šikmé palubě spadnou do vody nebo se bály že když se shromáždí na palubě, že se nakloněná ľod převáží a  překlopí, což se nakonec stejně stalo...

Každopádně uposlechnutí příkazu zůstat je stálo život.

+1/0
25.4.2014 16:26

P60e54t32r 17T63y81č39k23a 6405612909332

Bože. Vždyť to jsou děcka. Pokud jim kapitán řekne ať jdou do kajuty tak jen velmi málo z nich neposlechne kdekoli na světě. To nemá s blbostí vůbec nic společného. A zvláště pokud byly na lodi poprvé.

+4/−1
25.4.2014 17:02

M42a70r45t50i63n 19K53o87m14i46n15e33k 5570187491542

V podstate zijou na ostrove (severnim smerem se nikam nedostanou). Jeden by rekl ze i deti ve skolce budou vedet co delat v nestandartnich situacich na mori. Nechapu na co mysleli kdyz si vzali vesty a sli nekam do utrob lodi...

+1/0
25.4.2014 17:10

P76a92v24e73l 11K89u94n85c 9742709768508

Dvakrát za sto let.

0/0
25.4.2014 17:21

B67ě90l51a 80H51o23r44á82k65o97v30á 1488522519790

A to jim ty vesty rozdala ta hrdinka co na ní žádná nezbyla.:-/

+4/−6
25.4.2014 15:57

D51a14v76i40d 70E67v64a21n 6493660141571

měli je především vyhnat na palubu. Času na to relativně bylo dost, ta loď se napotopila za deset minut. Než se překlopila, trvalo to tak dvě hodiny. Evakuace přece znamená všichni na palubu...i když je na křivo...a i kdybych spadnul do vody, pořád mám záchranu jistější než v podpalubí. Jistě po bitvě je každý generál, ale tohle je chyba posádky...která se jak jinak z valné části zachránila....:-/

+3/0
25.4.2014 16:15

B70ě93l94a 82H72o67r71á45k90o11v32á 1678582869100

Zjevně posádka, v čele s kapitánem, nechtěla být ušlapána a nyní si to po zásluze odskáče!!

+2/0
25.4.2014 16:19

D12a34v22i71d 69E34v58a33n 6273190581361

no, nechtěl bych být v kůži kapitána...tři sta mrtvých mladých lidí, to je šest set rozzuřených rodičů...ta evakuace asi vejde do dějin jako nejhůř zvládnutá evakuace všech dob...

+3/0
25.4.2014 16:38

P82a62v42e80l 86K56u39n71c 9252929618388

Neformulovala jste to zrovna šťastně, ale minusující stejně nechápu.

0/0
25.4.2014 17:24

B47ě30l83a 30H64o13r74á16k58o95v94á 1868902439860

Máte pravdu, mé výrazivo silně pokulhává za iVčera...;-)

0/0
25.4.2014 17:46
Foto

P47a21v66e21l 30F39r85u84m87e61r39t 5167744957578

No třeba jim dala vesty s tím, že je mají použít až na palubě či ve vodě. Nevíme, zda zrovna tato hrdinka, jak to v omínusovaném příspěvku vyznívá poněkud ironicky, jim dala i špatné instrukce, jak ji použít. Každopádně jim dala záchranný prostředek nebo jim měla odmítnout dát vestu s tím, že v danou chvíli se to třeba nehodilo? A co kdyby později, kdyby nastala vhodná chvíle k jejímu použití, by žádná k dispozici nebyla?

0/0
25.4.2014 17:47

D62a81v49i91d 16E65v58a52n 6743300241701

hrdinka o které je patrně řeč, dávala údajně cestujícím instrukce, aby se nedrželi příkazu zdržovat se v kajutách a dostali se na palubu.

0/0
25.4.2014 17:57

J45o49z74e93f 68K29o45s19t41e38l17a73n76s18k23ý 8195332169506

Zdá sa, že ani v takej high-tech krajine akou je Južná Kórea, nie je všetko "s kostolným poriadkom". Síce majú všetko na knoflík (aj toaletné záchody), ale úroveň námornej bezpečnosti majú na úrovni spred 100 rokov. A namiesto toho kapitána tam kľudne mohli dať cvičenú opicu - možno by bola prijala lepšie rozhodnutie. Keď už nie rozumom, tak aspoň inštinktom...

Veľké dopravné nešťastia nebývajú dielom jedinej náhody. Zvyčajne je to súhrn viacerých faktorov - od objektívnych ako je počasie až po subjektívne ako je zanedbanie určitých povinností. Keď sa všetky stretnú vo "vhodnej" konštelácii, nešťastie je už nevyhnutné...

Asi v Južnej Kórei nedávali megaúspešný film Titanic. Či?

+3/0
25.4.2014 15:28

J66o66s88e39f 38K48o68v65á33ř 9492315704545

Děsivá představa co muselo probíhat do poslední chvíle a děsivá představa práce potápěčů. Jestli tohle nezmění dodržování předpisů, tak už nic. I když vlastně Costa Concordia, byla "vyproštěna" celkem nedávno, tak lidé z oboru mohli mít ještě v živé paměti že se situace nemá nikdy podceňovat.

Když se tohle porovná s letadlem, kterému systém zahlásí nějakou poruchu a ještě na letištní ploše lidé skáčou přes skluzavku ven, tak není co dodat. Jako by pilot hořícího letadla po přistání (a nejen po přistání) řekl pasažérům "Počkejte tady, jdu se mrknout ven jestli nenajdu hasící přístroj"

+4/0
25.4.2014 15:26

D45a27v65i52d 51R97ů77ž66i32č80k53a 5676405678103

Uz vidim jak v absolutni tme odrezavam z rozkladajici se korejky tu vestu a v tom me chytne kolem krku.... brrrr drsna prace

0/0
25.4.2014 15:21

J24o64s84e17f 41K83o42v96á80ř 9192705284975

jebne tě ... a ani si neuvědomíš že to byl kolega který ti plácnutím po rameni chtěl pouze naznačit že je čas střídat a vynořit se

+3/0
25.4.2014 15:27

B73ě64l95a 21H51o30r35á20k44o51v10á 1358952349350

To si tu kajutu dívky spletly s trezorovou místností pro posádku při napadení piráty? :-/

0/−4
25.4.2014 15:14

A97n88d24r73e62j 60K34r49á17l 7345896445745

Hmm, kdyz jsem byl v Korei, mel jsem pocit, ze maj Korejci spostu veci dobre promyslenejch, a ze jsou zvykli ty predpisy dodrzovat.. :-/

0/0
25.4.2014 15:13

D97a66v78i86d 12E65v24a12n 6553430321871

no oni ty předpisy dodržely, řekli jim aby si vzali vesty, tak si je vzali, potom jim řekli, aby zůstali v kajutách, tak tam zůstali...

ta loď se nakláněla a potápěla nejmíň dvě hodiny...každý kdo se dostal na horní palubu měl prakticky záchranu jistou. Byly tam lodě i helikoptéry...prostě stačilo se během těch dvou hodin dostat nahoru, nechápu, na co tam dole hledali...panika a strach udělala zřejmě své...

+1/0
25.4.2014 16:02

A66n74d27r39e59j 18K51r68á68l 7435306845315

Samozrejme jsem to myslel tak, ze by meli na lodi vedet, co maji delat. Ne ze to, co jim reknou aby delali, je spatne.. Ale pravda je, ze to muj prvni prispevek vlastne potvrzuje :-(

0/0
25.4.2014 19:53
Foto

K21a72r83e29l 30S23e84i50d47l 8189785370978

Někdo vykládal, že když už se chtěli dostat ven, tak to nešlo (dveře byly buď na stropě nebo zasypané hromadou lidí).

0/0
28.4.2014 18:01

M79a62r12t46i41n 24C96i43n12g51e81l 5795482894684

Potapacom nie je co zavidiet. 

Z tohoto mozu byt slusne nocne mory.

+9/−1
25.4.2014 15:02

V59á52c86l93a94v 66S80v52o39b60o17d35a 3531609680940

ty poslední chvíle, to muselo být strašné... to fakt radši spadnout s letadlem :-/

+5/0
25.4.2014 14:56

F64r37a22n76t37i71š34e41k 78N12á50v72a82r24a 4695776361892

Mít na sobě záchrannou vestu a muset být uvnitř kajuty není opravdu dobrý nápad. Jestli tohle byl nápad posádky potápějící se lodi, tak je to smutné.

+8/0
25.4.2014 14:40

F55r80a36n35t97i46s71e36k 57T85e71n29o41r16a 4884738531175

tak kdyby se ta lod potapela pomalu tak by to bylo v pohode.. ale takhle pruser..

+1/0
25.4.2014 15:13

L23u57b89o56m12í23r 20S79a95z13e26č48e15k 7359978285613

Lidé v chaosu a stresu se někdy chovají debilně. Kolegové si při ozbrojeném přepadu sídliště, kde se střílelo ostrými, vlezli do živého plotu. Inteligenti!

+3/0
25.4.2014 15:18

J32o32s38e78f 36K14o18v40á28ř 9512145584425

promiň ale musel jsem se zasmát R^;-D

+1/0
25.4.2014 15:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.