Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anticenu Ropák roku si za podporu plavebního kanálu vysloužil Zeman

Prezident Miloš Zeman se stal za loňský rok vítězem ekologické anticeny Ropák roku. Od organizace Děti země si ji vysloužil za podporu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ministr financí Andrej Babiš vyhrál v kategorii protiekologických výroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R94u49d13o70l35f 56K66l92o61u90č79e72k 6680149682711

Navrhněme pana Patrika na anticenu Chytrák roku.

0/−1
29.4.2014 16:47

D56a62d98a93k 44P31e96t26r 7531570604968

Cenu z marcipánu kterou snědí ochránci přírody předával pan Miroslav Patrik. To je ten samý, k vůli kterému trpí tisíce obyvatek vesnic a měst přeplněnými silnicemi kamiony, protože bojuje proti dálnicím?

+1/−1
26.4.2014 17:47

M40a19r71t98i30n 73C82u66l20e96k 2882773825851

Ne, odfláklou a protizákonně stavěnou stavbu zavalil sesuv, se kterým se tři čtvrti roku nic nedělo a hned se tak situace nevyřeší, protože až odtěží patu sesuvu, tak se to zase dá do pohybu. Ale bude to stát prý jednu miliardu, ale možná také víc. Kdyby v r. 1995 politici dali na posudky Geologického ústavu a také ekologů, postavil se tunel mimo rizikový sesuvný úsek, mohlo se už dávno jezdit.

0/0
29.4.2014 23:55

B11o40h73u39m17i60r 56M34a94l23ý 6852106757512

http://www.d-o-l.cz/

http://www.marinaostrava.cz/dunaj-odra-labe

http://dopravni.net/lode/2802/v-prerove-byla-zahajena-vystava-o-vodnim-koridoru-dunaj-odra-labe/

http://www.vojtechmynar.cz/moje-prace-v-cr/vodni-koridor-dunaj-odra-labe/

http://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-mimoradny-projekt-je-stale-aktualni_N1977

Jistě bude spousta názorů proti a je to dobře, ovšem neměli by se při tom plácat hlouposti a urážky.

0/0
26.4.2014 14:05
Foto

M90i51c72h93a46e93l 92K41o27t95s16c58h 6177787939724

Co si asi vyslouží za ruskou dostavbu temelína?

0/0
26.4.2014 12:07
Foto

J75a97k63u69b 90L89n64ě96n33i65č83k54a 1195942577381

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Další otázkou je také zničení ekologických lokalit, kterých podél těchto toků více než dost.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:51

D31a19d71a72k 12P95e46t65r 7881940814668

30 vagonů, směšné.  Optejte těžkotonážníků, kolik vagonů s uhlím a  rudou tahali před 30 roky.

+1/0
26.4.2014 17:50
Foto

J60a23k86u79b 35L41n52ě94n20i20č53k67a 1855882497371

Já se zde nehádám o počtu vozů, jen říkám to, co znám z praxe.

A jaký názor máte na L-O-D průplav Vy, pane Dadaku?

0/0
26.4.2014 18:42

Z98d44e12n94e86k 43S85e14i82d56l 6164865130807

Děti země je potřeba zavřít do nějaké rezervace a vodit tam školní výpravy, aby se děti podívaly jak vypadají opravdoví škůdci přírody.

+2/−1
26.4.2014 11:29

M13a40r75t76i26n 96C33u40l58e98k 2832133705451

Vy jste s někým od nich už mluvil, nebo vycházíte z dehonestujících kampaní které vedla některá média před roky?

0/0
30.4.2014 0:06

L30u32d44m12i60l44a 70Š12i60n95d61e76l65á80ř92o32v59á 7482646432421

Čím to je, že na jiné diskuzi jsou diskutující proti výstavbě kanálu a tady najednou souhlasí se Zemanem?! http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140227_163152_ekonomika_spi

+1/−2
26.4.2014 2:25

J37o69s61e57f 89Z37e24t40í40k 1599658218508

Shledání sourozenců Ropákových muselo být velmi bouřlivé!;-D

+1/−4
25.4.2014 21:07

V12l31a22d45i83m52í84r 51V62e20t95e33š73k72a 2901935655512

Znám daleko příhodnější tituly než Ropák. Zde však jsou nepublikovatelné.

+1/−2
25.4.2014 20:48

A75n11t83o71n41i16n 87N30e13m20e46c 7498543591550

Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka organizátory zřejmě vůbec nezajímá, že by projekt po dobu 15 let přinesl 60 tisíc pracovních míst.  Připomíná, že jde o projekt s historickými kořeny, který podporoval i Tomáš Baťa,rycha

Bata je uz 70 roku mrtvy, nebyla by dulezitejsi rychla zeleznicni trat, abychom jezdili vlakem rychleji nez za Rakousko-Uherska?

+3/−1
25.4.2014 19:20

A53l44e18n79a 74J96a11n33d45o13v94á 7879668951715

Zajímalo by mě, kdy se RNDr. Patrik z Dětí Země a Hnutí DUha začna živit prací? Zatím ho živí jen raketýring firem, granty a dotace od státu a z Eu, které muj přihrávají kamarádíčkové, tam infiltrovaní.

Chlape, je ti už přes padesát, neměl by ses nad sebou konečně zamyslet! Způsobil jsi tomuto státu škody za miliardy, a už to STAČILO!;-€;-O

+8/0
25.4.2014 17:25

L72u64d39m75i92l78a 43Š23i11n19d35e47l12á39ř91o17v66á 7612246932971

To si snad děláte legraci. A ten sesuv půdy na D8 taky způsobil Patrik? Tady škody způsobují jiní, zejména úplatní úředníci svými nezákonnými postupy.

0/−4
26.4.2014 2:26

M93a91r41t15i72n 15C94u15l45e44k 2252653725441

Na raketýring firem zapomeňte, to přece děláte vy.

0/0
29.4.2014 23:58

Z52l69a21t45u54š43e 18J70e76l45í14n93k66o83v88á 1115892717132

Nebýt tunelu s OZE a biopalivy (dotacemi, doplatky a příplatky), tak můžeme mít plavební kanál od Severního moře až do Středozemního.

Takže největšími škůdci jsou spíše Zelení.

+6/−1
25.4.2014 17:16

M39a66r91t34i79n 87C43u98l97e45k 2462893945421

Zelení nekšeftují s biopalivy, ani neprotlačili tunel s OZE v parlamentu, protože tam tehdy ani nebyli. Stačí se probrat Zlatuško, jasné?

0/0
30.4.2014 0:00

Z28b55y61n32ě52k 52B26r62á88z97d74i31l 5825146153429

Ekologové mají problém na každé řešení ;-(

+13/−1
25.4.2014 14:59

M41a14r57t73i47n 63C63u36l21e47k 2192963285751

Ovčane, pochopte, že ekologové se stali obětním beránkem Klause a podobných, protože potřebovali sjednocovat národ (ovládat) pod svým vedením a k tomu museli nabídnout nepřítele, pokud možno tak slabého, aby se nemohl účinně bránit. Obvinění Židů se dnes už nenosí, tak se musela najít jiná skupina.

0/0
30.4.2014 0:04

M44i26c57h41a43l 40K45o83n37e82č15n63ý 8459182302741

Konečně politik, který jim to řekl na plná ústa. Teď ještě upravit zákony, aby se ke stavbám mohli vyjádřit jen jednou a ne pětadvacetkrát.

+5/−1
25.4.2014 14:52

J55i11ř94í 49S70o97u35č40e16k 7167180525

Vůbec nejhorší jsou profesionální ochránci čehokoliv (a kohokoliv).

+10/0
25.4.2014 14:49

M35a34r76t81i45n 40C65u41l89e47k 2292763595361

Jasně, třeba policajti, ti by vůbec neměli existovat ! :-P

0/0
30.4.2014 0:08

J49a21n 64K27r88á18t34k26ý 9972470983

Jakou cenu by dostal Tomáš Baťa za stavbu baťova kanálu? A kdo všechno by stejnou ropáckou cenu dostal ve Francii, Německu, Nizozemí atd. za kanály, které tam fungují už staletí mezi jednotlivými řekami až k ústí Severního moře?

A co Schwarzenbergovi předci, kteří nechali postavil kanál na Šumavě, odkud pluly kmeny stromů až do Vídně?

My se toho nedožijeme, ale jednou tady kanál Labe, Odra, Dunaj bude. Možná za sto let, možná, že i dřív.

Kdo chce psa bít, hůl si najde vždycky![>-]

+6/−4
25.4.2014 14:35

J91a44n 37Š19v49a88d18l15e67n11k90a 9514489320

A také byly vedeny přes pahorkatinu se spoustou zdymadel?

+3/−4
25.4.2014 14:37

J54a69n 10K96r94á73t54k37ý 9162790463

Jel jsem na dovolené ve Francii po kanálech. Přiznám, že po desátém zdymadle jsem je přestal počítat. Vynikající. A navíc jsem v příspěvku nahoře ještě zapomněl na Opatovický kanál mezi Opatovicemi a Semínem u Přelouče. Je tam 500 let...! Zásobuje  asi 5. rybníků, které jsou nejen chovné, ale i rekreační.

Ti naši předci byli asi hlupáci, co?[>-]

+6/0
25.4.2014 14:47

J32o80s89e19f 15D35o41č41k54a35l 4891766324834

Ať otevřu jakoukoliv diskusi, vždy vyskočí Švadlenka, odborník na všechno.;-D

0/0
25.4.2014 22:05

R78u28d85o18l86f 26K65l94o27u90č23e59k 6700699412281

V Anglii na pahorkatině jsou některé kanály výše než železnice a nikdo se nad tím nepozstavuje.

+1/0
29.4.2014 16:55

V55l22a55d29i40m82í81r 73V36e56t64e60š71k98a 2691895805212

Zkus si někde dohledat šířku Baťova kanálu a také si dohledej z čeho byla jeho stavba financována. Myslíš, že se na realizaci svými daněmi podíleli i obyvatelé třeba podkrušnohoří? Jo, za "cizí" se staví snadno.

0/−2
25.4.2014 20:52

J86a86n 38K71r20á61t55k18ý 9302290493

Tak předně, nevzpomínám si, že bych s nějakým Veteškou chodil do školy, tak si tykání vyprošuji.

K věci: Ale ale, vy si myslíte, Veteško, že Baťa stavěl kanál z osobních peněz, ze svého příjmu? Je samozřejmé, že to byly finanční zdroje, které si odepsal z daní, které by jinak musel dát státu, tzn. i těm obyvatelům Podkrušnohoří.

Jistě, nejsme v situaci, že bychom ze státních prostředků mohli investovat tak nákladný projekt. Jak to řeší jinde? Soukromý kapitál a platba proti úhradě za průjezd. Domníváte se snad, že Egypt stavěl Suezský průplav ze svých peněz? Nikoliv, byly to britské a francouzské banky, kterým se z poplatků za průjezd vrátily desetkrát![>-]

+3/0
25.4.2014 21:09

V73l17a85d28i97m16í59r 92V50e20t52e70š30k56a 2251275945142

1) Suezský průplav nestavěl Egypt.

2) Z čeho Baťa ten kanál budoval když ne ze svých peněz? A je jedno zda si na to případně půjčil, půjčky se totiž vracejí.

3) S (ne)tykáním mi můžeš víš co.

0/−3
25.4.2014 21:25
Foto

J45a78k35u72b 42L97n30ě66n98i14č34k98a 1895192747861

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:50

H18e58l58e10n77a 57M59í47č19k90o39v70á 1207756168252

mít u nás v každé vsi dálnici je také nesmysl..ničit  přírodu a kraj přírody v ČR je barbarství

+2/−6
25.4.2014 14:04

J75a82k57u86b 51S52t50a85n24ě72k 8160686834751

Tak to musite byt docela stastna, protoze u nas silnicemi dalnicniho typu nejsou pokryty ani hlavni tahy, natoz alespon krajska mesta... A priroda je u nas uz cce 35 let pri vystavbe na prvnim miste. Samozrejme se deji excesy, ale neni to nic hrozneho. Vetsi problem pro prirodu je dnes u nas zemedelstvi a spekulace s pozemky.

+9/0
25.4.2014 14:10

J32a43n 22Š71v55a46d68l45e65n36k87a 9954119310

Zrovna ta dálnice přes Středohoří, kterou zmínil Babiš, byl exces. Šlo ji postavit i jinudy, nikoli centrem CHKO, ale když začali ochránci protestovat, Zemanova vláda ji prostě dostavěla tam, kam to šlo, takže už jiná varianta možná není.

+3/−5
25.4.2014 14:39

M31i24c50h33a30l 76K22o48n65e34č11n92ý 8849512412921

Opakujete stokrát vyvrácený nesmysl. D8, pokud by vedla kolem Českého středohoří by by byl a 70 km delší, a všichni by jezdili po staré silnici kolem Milešovky.

+7/−1
25.4.2014 14:56

J81a36k13u96b 28S83t34a51n39ě49k 8880866864551

Asi tak. Diky za reakci!

+1/0
25.4.2014 15:42

J64a29n 38K98r61á92t94k92ý 9302280513

Paní  Míčková, podívejte se laskavě na mapu České republiky a podívejte se, v které každé vesnici je přípojka k dálnici.

Negace je vaše životní filosofie, že? Samozřejmě, s výjimkou vlád Topolánka a Nečase, vašich oblíbenců z jiného serveru.[>-]

+4/0
25.4.2014 14:41

M31i50c36h29a24l 52K85o19n61e39č68n21ý 8769792912731

Paní Míčková, barbarství je vést dálkové trasy těmi vesnicemi, kde nemůžete ani přejít na druhou stranu a děti umírají pod koly.

+6/0
25.4.2014 15:00

J60a46r43o31s57l29a36v 34K48r10a89t57o20c74h40v14í62l 7696987684807

Co teď s těma neckama s tahačem bude dělat? Mohl plout po produ až do Hanburku a tahhle bude muset necky převést zpět na rybník na Vysočinu. Tam ho bude tahat Hašek, který to při svých funkcích hravě zvládne. Výtěžek dá na charitu. ;-D

+1/−3
25.4.2014 13:58

J64a30k87u59b 27S74t77a84n37ě63k 8470256584731

Tak kanal je v dnesnich podminkach utopie, to vi i Zeman. Zvlastni je ze dostal cenu za neco, co jeste neni ani na papire, tak by mne docela zajimalo, jak Deti zeme urcily ekologicke dopady... Asi protest z principu.

+8/0
25.4.2014 13:53

L45i11b90a 26R82u49s46n70á13k 2770554145971

Vyrok Babise bych tesal do kamene.

+8/−3
25.4.2014 13:45
Foto

P68a69v52e94l 24N70i85t11k28a 7687528728915

Neměl by takovou "cenu" dostat někdo ze nějaký dokonaný čin, který by nějak uškodil přírodnímu prostředí? Proč se dává za podporu nějakého projektu, který se zatím zdá více jako sci-fi?

+5/0
25.4.2014 13:44

J72a85k32u50b 25S22t19a83n23ě31k 8230336384641

Protoze Zeman... To preci staci... To, ze jeste ani nelze urcit, jake eko dopady by to melo je vedlejsi... Je to asi jako by to dostal za program osidleni Marsu...

+9/0
25.4.2014 13:50

M13a18r26t88i89n 57P31e82c69i65n77a 4461963

Pokud něco dostane cenu "Ropák roku", jde zpravidla o potřebnou věc. Asi tak.

+4/−2
25.4.2014 13:43

J89o30s72e18f 28D40r59á98s30a58l 2934925421

tak v případě kanálu s cenou neprosto souhlasím, poprvé a asi i naposled

+3/−4
25.4.2014 13:48

P81e84t45r 40S86k91o16u53p96ý 7200704476692

Mě se nápad na propojení dunaj-odra-labe líbí....mám docela slušnou jachtičku se silným motorem, takže projíšťka po dunaj-odra-labe by byla super ....proč jsou všichni proti...stejně to zaplatí stát nebu eu...nééé my musíme bejt furt proti něčemu;-O

+4/−2
25.4.2014 13:33

M12i35l94o49š 35K60o93l48m10a64n 6826703237122

To co navrhuje Zeman má jednu nevýhodu, kde by se do toho vzalo dost vody a hlavně dost peněz ? Jedině ji pumpovat z moře nějakým potrubím a peníze někde ukrást. Jak Babiše nemusím, tak v tomto případě mu dávám za pravdu. A ti škodiči, kteří si říkají ochránci přírody by zasloužili pořádného lepáka, aby neškodili ve jménu demokracie ostatním.

+5/0
25.4.2014 13:28

A79n70t19o75n43í13n 54N26á43d89v63o21r79n35í35k 1527602692824

tak ono by se jednalo spíše o stojatou vodu, ale to na tom že je to totální nesmysl nic nemění

+3/−1
25.4.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.