Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Anticenu Ropák roku si za podporu plavebního kanálu vysloužil Zeman

Prezident Miloš Zeman se stal za loňský rok vítězem ekologické anticeny Ropák roku. Od organizace Děti země si ji vysloužil za podporu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ministr financí Andrej Babiš vyhrál v kategorii protiekologických výroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R36u64d45o20l69f 25K22l38o67u45č37e62k 6230869862851

Navrhněme pana Patrika na anticenu Chytrák roku.

0/−1
29.4.2014 16:47

D51a14d68a50k 24P27e71t17r 7471400744328

Cenu z marcipánu kterou snědí ochránci přírody předával pan Miroslav Patrik. To je ten samý, k vůli kterému trpí tisíce obyvatek vesnic a měst přeplněnými silnicemi kamiony, protože bojuje proti dálnicím?

+1/−1
26.4.2014 17:47

M64a21r23t69i84n 79C44u89l10e65k 2802593975801

Ne, odfláklou a protizákonně stavěnou stavbu zavalil sesuv, se kterým se tři čtvrti roku nic nedělo a hned se tak situace nevyřeší, protože až odtěží patu sesuvu, tak se to zase dá do pohybu. Ale bude to stát prý jednu miliardu, ale možná také víc. Kdyby v r. 1995 politici dali na posudky Geologického ústavu a také ekologů, postavil se tunel mimo rizikový sesuvný úsek, mohlo se už dávno jezdit.

0/0
29.4.2014 23:55

B87o61h52u61m30i65r 75M79a30l85ý 6572726587632

http://www.d-o-l.cz/

http://www.marinaostrava.cz/dunaj-odra-labe

http://dopravni.net/lode/2802/v-prerove-byla-zahajena-vystava-o-vodnim-koridoru-dunaj-odra-labe/

http://www.vojtechmynar.cz/moje-prace-v-cr/vodni-koridor-dunaj-odra-labe/

http://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-mimoradny-projekt-je-stale-aktualni_N1977

Jistě bude spousta názorů proti a je to dobře, ovšem neměli by se při tom plácat hlouposti a urážky.

0/0
26.4.2014 14:05
Foto

M56i96c78h94a91e57l 27K53o75t51s82c77h 6967857299704

Co si asi vyslouží za ruskou dostavbu temelína?

0/0
26.4.2014 12:07
Foto

J35a64k29u55b 26L73n97ě52n43i34č64k95a 1365252877911

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Další otázkou je také zničení ekologických lokalit, kterých podél těchto toků více než dost.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:51

D70a87d11a79k 36P22e19t69r 7831330784568

30 vagonů, směšné.  Optejte těžkotonážníků, kolik vagonů s uhlím a  rudou tahali před 30 roky.

+1/0
26.4.2014 17:50
Foto

J18a74k24u87b 46L92n44ě11n80i14č96k49a 1235912887781

Já se zde nehádám o počtu vozů, jen říkám to, co znám z praxe.

A jaký názor máte na L-O-D průplav Vy, pane Dadaku?

0/0
26.4.2014 18:42

Z25d67e88n14e64k 58S82e52i90d42l 6234555580717

Děti země je potřeba zavřít do nějaké rezervace a vodit tam školní výpravy, aby se děti podívaly jak vypadají opravdoví škůdci přírody.

+2/−1
26.4.2014 11:29

M91a94r50t44i67n 19C75u59l42e79k 2852213265721

Vy jste s někým od nich už mluvil, nebo vycházíte z dehonestujících kampaní které vedla některá média před roky?

0/0
30.4.2014 0:06

L47u87d86m46i43l93a 11Š93i28n23d96e34l32á33ř55o33v47á 7852396872191

Čím to je, že na jiné diskuzi jsou diskutující proti výstavbě kanálu a tady najednou souhlasí se Zemanem?! http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140227_163152_ekonomika_spi

+1/−2
26.4.2014 2:25

J55o15s54e82f 23Z29e81t87í13k 1929488858448

Shledání sourozenců Ropákových muselo být velmi bouřlivé!;-D

+1/−4
25.4.2014 21:07

V63l13a94d79i60m57í77r 72V80e52t19e45š84k30a 2351935925562

Znám daleko příhodnější tituly než Ropák. Zde však jsou nepublikovatelné.

+1/−2
25.4.2014 20:48

A32n16t26o42n43i14n 33N23e21m22e89c 8341740211886

Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka organizátory zřejmě vůbec nezajímá, že by projekt po dobu 15 let přinesl 60 tisíc pracovních míst.  Připomíná, že jde o projekt s historickými kořeny, který podporoval i Tomáš Baťa,rycha

Bata je uz 70 roku mrtvy, nebyla by dulezitejsi rychla zeleznicni trat, abychom jezdili vlakem rychleji nez za Rakousko-Uherska?

+3/−1
25.4.2014 19:20

A67l30e59n52a 85J37a61n24d37o12v95á 7189968921925

Zajímalo by mě, kdy se RNDr. Patrik z Dětí Země a Hnutí DUha začna živit prací? Zatím ho živí jen raketýring firem, granty a dotace od státu a z Eu, které muj přihrávají kamarádíčkové, tam infiltrovaní.

Chlape, je ti už přes padesát, neměl by ses nad sebou konečně zamyslet! Způsobil jsi tomuto státu škody za miliardy, a už to STAČILO!;-€;-O

+8/0
25.4.2014 17:25

L86u93d55m70i41l68a 12Š30i97n71d65e49l44á86ř48o16v41á 7292776642691

To si snad děláte legraci. A ten sesuv půdy na D8 taky způsobil Patrik? Tady škody způsobují jiní, zejména úplatní úředníci svými nezákonnými postupy.

0/−4
26.4.2014 2:26

M81a18r65t94i17n 77C24u46l34e17k 2402303335271

Na raketýring firem zapomeňte, to přece děláte vy.

0/0
29.4.2014 23:58

Z44l63a42t52u86š46e 31J86e86l45í91n73k75o31v70á 1755402427322

Nebýt tunelu s OZE a biopalivy (dotacemi, doplatky a příplatky), tak můžeme mít plavební kanál od Severního moře až do Středozemního.

Takže největšími škůdci jsou spíše Zelení.

+6/−1
25.4.2014 17:16

M20a78r38t60i62n 62C53u65l95e90k 2412453265271

Zelení nekšeftují s biopalivy, ani neprotlačili tunel s OZE v parlamentu, protože tam tehdy ani nebyli. Stačí se probrat Zlatuško, jasné?

0/0
30.4.2014 0:00

Z52b83y73n87ě41k 40B42r82á94z71d72i30l 5415566523699

Ekologové mají problém na každé řešení ;-(

+13/−1
25.4.2014 14:59

M92a73r17t19i53n 88C82u10l78e97k 2302493405551

Ovčane, pochopte, že ekologové se stali obětním beránkem Klause a podobných, protože potřebovali sjednocovat národ (ovládat) pod svým vedením a k tomu museli nabídnout nepřítele, pokud možno tak slabého, aby se nemohl účinně bránit. Obvinění Židů se dnes už nenosí, tak se musela najít jiná skupina.

0/0
30.4.2014 0:04

M50i29c74h31a91l 57K81o43n10e10č49n25ý 8179642392311

Konečně politik, který jim to řekl na plná ústa. Teď ještě upravit zákony, aby se ke stavbám mohli vyjádřit jen jednou a ne pětadvacetkrát.

+5/−1
25.4.2014 14:52

J16i10ř95í 13S26o33u36č72e37k 7687820945

Vůbec nejhorší jsou profesionální ochránci čehokoliv (a kohokoliv).

+10/0
25.4.2014 14:49

M88a21r89t11i37n 53C51u97l98e48k 2982693355921

Jasně, třeba policajti, ti by vůbec neměli existovat ! :-P

0/0
30.4.2014 0:08

J73a67n 92K45r34á52t78k71ý 9962340463

Jakou cenu by dostal Tomáš Baťa za stavbu baťova kanálu? A kdo všechno by stejnou ropáckou cenu dostal ve Francii, Německu, Nizozemí atd. za kanály, které tam fungují už staletí mezi jednotlivými řekami až k ústí Severního moře?

A co Schwarzenbergovi předci, kteří nechali postavil kanál na Šumavě, odkud pluly kmeny stromů až do Vídně?

My se toho nedožijeme, ale jednou tady kanál Labe, Odra, Dunaj bude. Možná za sto let, možná, že i dřív.

Kdo chce psa bít, hůl si najde vždycky![>-]

+6/−4
25.4.2014 14:35

J23a31n 24Š56v46a61d18l62e92n32k19a 9974229710

A také byly vedeny přes pahorkatinu se spoustou zdymadel?

+3/−4
25.4.2014 14:37

J64a65n 40K81r17á40t70k19ý 9512650433

Jel jsem na dovolené ve Francii po kanálech. Přiznám, že po desátém zdymadle jsem je přestal počítat. Vynikající. A navíc jsem v příspěvku nahoře ještě zapomněl na Opatovický kanál mezi Opatovicemi a Semínem u Přelouče. Je tam 500 let...! Zásobuje  asi 5. rybníků, které jsou nejen chovné, ale i rekreační.

Ti naši předci byli asi hlupáci, co?[>-]

+6/0
25.4.2014 14:47

J36o13s25e13f 32D90o85č53k86a15l 4381946604464

Ať otevřu jakoukoliv diskusi, vždy vyskočí Švadlenka, odborník na všechno.;-D

0/0
25.4.2014 22:05

R40u46d76o12l83f 75K55l31o80u67č22e96k 6640669632361

V Anglii na pahorkatině jsou některé kanály výše než železnice a nikdo se nad tím nepozstavuje.

+1/0
29.4.2014 16:55

V71l65a80d30i43m45í14r 39V11e45t64e20š16k42a 2691145925512

Zkus si někde dohledat šířku Baťova kanálu a také si dohledej z čeho byla jeho stavba financována. Myslíš, že se na realizaci svými daněmi podíleli i obyvatelé třeba podkrušnohoří? Jo, za "cizí" se staví snadno.

0/−2
25.4.2014 20:52

J70a62n 67K35r75á19t21k54ý 9442130163

Tak předně, nevzpomínám si, že bych s nějakým Veteškou chodil do školy, tak si tykání vyprošuji.

K věci: Ale ale, vy si myslíte, Veteško, že Baťa stavěl kanál z osobních peněz, ze svého příjmu? Je samozřejmé, že to byly finanční zdroje, které si odepsal z daní, které by jinak musel dát státu, tzn. i těm obyvatelům Podkrušnohoří.

Jistě, nejsme v situaci, že bychom ze státních prostředků mohli investovat tak nákladný projekt. Jak to řeší jinde? Soukromý kapitál a platba proti úhradě za průjezd. Domníváte se snad, že Egypt stavěl Suezský průplav ze svých peněz? Nikoliv, byly to britské a francouzské banky, kterým se z poplatků za průjezd vrátily desetkrát![>-]

+3/0
25.4.2014 21:09

V66l33a32d26i25m49í57r 74V27e10t35e16š74k65a 2281655495872

1) Suezský průplav nestavěl Egypt.

2) Z čeho Baťa ten kanál budoval když ne ze svých peněz? A je jedno zda si na to případně půjčil, půjčky se totiž vracejí.

3) S (ne)tykáním mi můžeš víš co.

0/−3
25.4.2014 21:25
Foto

J21a62k29u55b 93L14n94ě11n95i55č68k74a 1975422967721

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:50

H76e22l48e93n65a 83M94í85č91k25o63v86á 1117176198692

mít u nás v každé vsi dálnici je také nesmysl..ničit  přírodu a kraj přírody v ČR je barbarství

+2/−6
25.4.2014 14:04

J33a43k80u83b 60S72t29a37n24ě29k 8930876984291

Tak to musite byt docela stastna, protoze u nas silnicemi dalnicniho typu nejsou pokryty ani hlavni tahy, natoz alespon krajska mesta... A priroda je u nas uz cce 35 let pri vystavbe na prvnim miste. Samozrejme se deji excesy, ale neni to nic hrozneho. Vetsi problem pro prirodu je dnes u nas zemedelstvi a spekulace s pozemky.

+9/0
25.4.2014 14:10

J67a37n 43Š96v52a78d70l82e13n26k75a 9364399390

Zrovna ta dálnice přes Středohoří, kterou zmínil Babiš, byl exces. Šlo ji postavit i jinudy, nikoli centrem CHKO, ale když začali ochránci protestovat, Zemanova vláda ji prostě dostavěla tam, kam to šlo, takže už jiná varianta možná není.

+3/−5
25.4.2014 14:39

M26i92c93h85a84l 45K40o26n58e45č98n57ý 8849332732711

Opakujete stokrát vyvrácený nesmysl. D8, pokud by vedla kolem Českého středohoří by by byl a 70 km delší, a všichni by jezdili po staré silnici kolem Milešovky.

+7/−1
25.4.2014 14:56

J94a94k66u34b 86S30t88a57n37ě48k 8860296274151

Asi tak. Diky za reakci!

+1/0
25.4.2014 15:42

J56a31n 42K13r43á30t43k18ý 9522670123

Paní  Míčková, podívejte se laskavě na mapu České republiky a podívejte se, v které každé vesnici je přípojka k dálnici.

Negace je vaše životní filosofie, že? Samozřejmě, s výjimkou vlád Topolánka a Nečase, vašich oblíbenců z jiného serveru.[>-]

+4/0
25.4.2014 14:41

M18i91c43h49a67l 54K95o21n17e30č19n12ý 8529182362451

Paní Míčková, barbarství je vést dálkové trasy těmi vesnicemi, kde nemůžete ani přejít na druhou stranu a děti umírají pod koly.

+6/0
25.4.2014 15:00

J66a46r97o26s23l21a11v 24K65r54a51t13o40c62h52v36í63l 7256947864497

Co teď s těma neckama s tahačem bude dělat? Mohl plout po produ až do Hanburku a tahhle bude muset necky převést zpět na rybník na Vysočinu. Tam ho bude tahat Hašek, který to při svých funkcích hravě zvládne. Výtěžek dá na charitu. ;-D

+1/−3
25.4.2014 13:58

J89a81k51u74b 21S95t94a54n77ě33k 8750966624951

Tak kanal je v dnesnich podminkach utopie, to vi i Zeman. Zvlastni je ze dostal cenu za neco, co jeste neni ani na papire, tak by mne docela zajimalo, jak Deti zeme urcily ekologicke dopady... Asi protest z principu.

+8/0
25.4.2014 13:53

L19i36b54a 90R16u76s76n94á25k 2510654575641

Vyrok Babise bych tesal do kamene.

+8/−3
25.4.2014 13:45
Foto

P93a54v85e57l 31N86i54t84k93a 7327158268255

Neměl by takovou "cenu" dostat někdo ze nějaký dokonaný čin, který by nějak uškodil přírodnímu prostředí? Proč se dává za podporu nějakého projektu, který se zatím zdá více jako sci-fi?

+5/0
25.4.2014 13:44

J56a45k42u78b 53S49t43a52n26ě81k 8720186274191

Protoze Zeman... To preci staci... To, ze jeste ani nelze urcit, jake eko dopady by to melo je vedlejsi... Je to asi jako by to dostal za program osidleni Marsu...

+9/0
25.4.2014 13:50

M54a73r39t85i27n 55P12e50c67i30n11a 4871523

Pokud něco dostane cenu "Ropák roku", jde zpravidla o potřebnou věc. Asi tak.

+4/−2
25.4.2014 13:43

J77o12s86e31f 37D74r59á40s44a26l 2704115311

tak v případě kanálu s cenou neprosto souhlasím, poprvé a asi i naposled

+3/−4
25.4.2014 13:48

P14e48t21r 81S77k39o22u42p79ý 7540184156582

Mě se nápad na propojení dunaj-odra-labe líbí....mám docela slušnou jachtičku se silným motorem, takže projíšťka po dunaj-odra-labe by byla super ....proč jsou všichni proti...stejně to zaplatí stát nebu eu...nééé my musíme bejt furt proti něčemu;-O

+4/−2
25.4.2014 13:33

M24i74l87o24š 40K89o11l70m41a65n 6936543967572

To co navrhuje Zeman má jednu nevýhodu, kde by se do toho vzalo dost vody a hlavně dost peněz ? Jedině ji pumpovat z moře nějakým potrubím a peníze někde ukrást. Jak Babiše nemusím, tak v tomto případě mu dávám za pravdu. A ti škodiči, kteří si říkají ochránci přírody by zasloužili pořádného lepáka, aby neškodili ve jménu demokracie ostatním.

+5/0
25.4.2014 13:28

A86n74t37o13n37í63n 22N17á90d68v89o90r88n55í71k 1337932802714

tak ono by se jednalo spíše o stojatou vodu, ale to na tom že je to totální nesmysl nic nemění

+3/−1
25.4.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.