Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anticenu Ropák roku si za podporu plavebního kanálu vysloužil Zeman

Prezident Miloš Zeman se stal za loňský rok vítězem ekologické anticeny Ropák roku. Od organizace Děti země si ji vysloužil za podporu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ministr financí Andrej Babiš vyhrál v kategorii protiekologických výroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11u12d64o40l81f 39K18l29o56u23č48e56k 6480169172981

Navrhněme pana Patrika na anticenu Chytrák roku.

0/−1
29.4.2014 16:47

D32a70d26a70k 14P35e87t89r 7171720474218

Cenu z marcipánu kterou snědí ochránci přírody předával pan Miroslav Patrik. To je ten samý, k vůli kterému trpí tisíce obyvatek vesnic a měst přeplněnými silnicemi kamiony, protože bojuje proti dálnicím?

+1/−1
26.4.2014 17:47

M79a71r90t16i56n 45C92u37l68e48k 2352823175971

Ne, odfláklou a protizákonně stavěnou stavbu zavalil sesuv, se kterým se tři čtvrti roku nic nedělo a hned se tak situace nevyřeší, protože až odtěží patu sesuvu, tak se to zase dá do pohybu. Ale bude to stát prý jednu miliardu, ale možná také víc. Kdyby v r. 1995 politici dali na posudky Geologického ústavu a také ekologů, postavil se tunel mimo rizikový sesuvný úsek, mohlo se už dávno jezdit.

0/0
29.4.2014 23:55

B37o81h49u87m11i39r 59M22a34l46ý 6832976807752

http://www.d-o-l.cz/

http://www.marinaostrava.cz/dunaj-odra-labe

http://dopravni.net/lode/2802/v-prerove-byla-zahajena-vystava-o-vodnim-koridoru-dunaj-odra-labe/

http://www.vojtechmynar.cz/moje-prace-v-cr/vodni-koridor-dunaj-odra-labe/

http://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-mimoradny-projekt-je-stale-aktualni_N1977

Jistě bude spousta názorů proti a je to dobře, ovšem neměli by se při tom plácat hlouposti a urážky.

0/0
26.4.2014 14:05
Foto

M24i74c32h18a90e96l 49K84o32t41s98c13h 6227787409834

Co si asi vyslouží za ruskou dostavbu temelína?

0/0
26.4.2014 12:07
Foto

J44a43k63u16b 97L15n50ě29n71i18č61k66a 1465532327571

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Další otázkou je také zničení ekologických lokalit, kterých podél těchto toků více než dost.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:51

D63a27d23a92k 25P26e90t20r 7571510594178

30 vagonů, směšné.  Optejte těžkotonážníků, kolik vagonů s uhlím a  rudou tahali před 30 roky.

+1/0
26.4.2014 17:50
Foto

J88a96k26u79b 81L50n11ě49n44i74č76k18a 1345132457821

Já se zde nehádám o počtu vozů, jen říkám to, co znám z praxe.

A jaký názor máte na L-O-D průplav Vy, pane Dadaku?

0/0
26.4.2014 18:42

Z44d81e48n77e18k 51S49e94i65d46l 6674285520527

Děti země je potřeba zavřít do nějaké rezervace a vodit tam školní výpravy, aby se děti podívaly jak vypadají opravdoví škůdci přírody.

+2/−1
26.4.2014 11:29

M57a55r55t42i39n 74C91u81l84e94k 2522823225881

Vy jste s někým od nich už mluvil, nebo vycházíte z dehonestujících kampaní které vedla některá média před roky?

0/0
30.4.2014 0:06

L49u15d68m21i80l18a 74Š75i13n80d97e46l56á31ř23o44v81á 7822956902261

Čím to je, že na jiné diskuzi jsou diskutující proti výstavbě kanálu a tady najednou souhlasí se Zemanem?! http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140227_163152_ekonomika_spi

+1/−2
26.4.2014 2:25

J31o61s90e72f 69Z89e62t96í52k 1359358388598

Shledání sourozenců Ropákových muselo být velmi bouřlivé!;-D

+1/−4
25.4.2014 21:07

V54l60a77d56i46m44í77r 81V51e73t43e91š27k70a 2671505225682

Znám daleko příhodnější tituly než Ropák. Zde však jsou nepublikovatelné.

+1/−2
25.4.2014 20:48

A85n31t71o28n52i76n 47N20e27m21e77c 7608553721180

Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka organizátory zřejmě vůbec nezajímá, že by projekt po dobu 15 let přinesl 60 tisíc pracovních míst.  Připomíná, že jde o projekt s historickými kořeny, který podporoval i Tomáš Baťa,rycha

Bata je uz 70 roku mrtvy, nebyla by dulezitejsi rychla zeleznicni trat, abychom jezdili vlakem rychleji nez za Rakousko-Uherska?

+3/−1
25.4.2014 19:20

A95l75e62n65a 35J45a61n23d44o78v86á 7579798521295

Zajímalo by mě, kdy se RNDr. Patrik z Dětí Země a Hnutí DUha začna živit prací? Zatím ho živí jen raketýring firem, granty a dotace od státu a z Eu, které muj přihrávají kamarádíčkové, tam infiltrovaní.

Chlape, je ti už přes padesát, neměl by ses nad sebou konečně zamyslet! Způsobil jsi tomuto státu škody za miliardy, a už to STAČILO!;-€;-O

+8/0
25.4.2014 17:25

L93u56d39m66i48l17a 87Š36i17n11d18e36l27á65ř13o90v28á 7702836302931

To si snad děláte legraci. A ten sesuv půdy na D8 taky způsobil Patrik? Tady škody způsobují jiní, zejména úplatní úředníci svými nezákonnými postupy.

0/−4
26.4.2014 2:26

M15a83r86t32i34n 17C36u48l64e29k 2662673965271

Na raketýring firem zapomeňte, to přece děláte vy.

0/0
29.4.2014 23:58

Z31l30a87t33u11š18e 49J54e64l26í19n44k56o41v87á 1685852957312

Nebýt tunelu s OZE a biopalivy (dotacemi, doplatky a příplatky), tak můžeme mít plavební kanál od Severního moře až do Středozemního.

Takže největšími škůdci jsou spíše Zelení.

+6/−1
25.4.2014 17:16

M35a88r71t52i43n 24C98u61l87e52k 2802513685291

Zelení nekšeftují s biopalivy, ani neprotlačili tunel s OZE v parlamentu, protože tam tehdy ani nebyli. Stačí se probrat Zlatuško, jasné?

0/0
30.4.2014 0:00

Z48b80y70n39ě46k 81B22r54á59z29d70i23l 5895606933599

Ekologové mají problém na každé řešení ;-(

+13/−1
25.4.2014 14:59

M95a42r70t45i71n 38C58u77l54e19k 2122563615121

Ovčane, pochopte, že ekologové se stali obětním beránkem Klause a podobných, protože potřebovali sjednocovat národ (ovládat) pod svým vedením a k tomu museli nabídnout nepřítele, pokud možno tak slabého, aby se nemohl účinně bránit. Obvinění Židů se dnes už nenosí, tak se musela najít jiná skupina.

0/0
30.4.2014 0:04

M82i74c49h24a17l 59K27o38n49e24č18n80ý 8389522812291

Konečně politik, který jim to řekl na plná ústa. Teď ještě upravit zákony, aby se ke stavbám mohli vyjádřit jen jednou a ne pětadvacetkrát.

+5/−1
25.4.2014 14:52

J33i47ř66í 37S55o48u80č32e57k 7207320925

Vůbec nejhorší jsou profesionální ochránci čehokoliv (a kohokoliv).

+10/0
25.4.2014 14:49

M84a37r79t65i92n 57C46u94l72e74k 2522433425671

Jasně, třeba policajti, ti by vůbec neměli existovat ! :-P

0/0
30.4.2014 0:08

J92a56n 36K89r98á16t95k34ý 9842630883

Jakou cenu by dostal Tomáš Baťa za stavbu baťova kanálu? A kdo všechno by stejnou ropáckou cenu dostal ve Francii, Německu, Nizozemí atd. za kanály, které tam fungují už staletí mezi jednotlivými řekami až k ústí Severního moře?

A co Schwarzenbergovi předci, kteří nechali postavil kanál na Šumavě, odkud pluly kmeny stromů až do Vídně?

My se toho nedožijeme, ale jednou tady kanál Labe, Odra, Dunaj bude. Možná za sto let, možná, že i dřív.

Kdo chce psa bít, hůl si najde vždycky![>-]

+6/−4
25.4.2014 14:35

J33a55n 43Š93v26a65d96l37e34n52k21a 9434529870

A také byly vedeny přes pahorkatinu se spoustou zdymadel?

+3/−4
25.4.2014 14:37

J79a16n 85K55r57á93t32k93ý 9872540333

Jel jsem na dovolené ve Francii po kanálech. Přiznám, že po desátém zdymadle jsem je přestal počítat. Vynikající. A navíc jsem v příspěvku nahoře ještě zapomněl na Opatovický kanál mezi Opatovicemi a Semínem u Přelouče. Je tam 500 let...! Zásobuje  asi 5. rybníků, které jsou nejen chovné, ale i rekreační.

Ti naši předci byli asi hlupáci, co?[>-]

+6/0
25.4.2014 14:47

J95o66s20e26f 96D59o51č26k75a68l 4121126114554

Ať otevřu jakoukoliv diskusi, vždy vyskočí Švadlenka, odborník na všechno.;-D

0/0
25.4.2014 22:05

R19u55d16o18l24f 80K22l82o12u29č98e19k 6770369682661

V Anglii na pahorkatině jsou některé kanály výše než železnice a nikdo se nad tím nepozstavuje.

+1/0
29.4.2014 16:55

V38l66a87d69i30m97í85r 21V37e92t69e27š76k28a 2771145835102

Zkus si někde dohledat šířku Baťova kanálu a také si dohledej z čeho byla jeho stavba financována. Myslíš, že se na realizaci svými daněmi podíleli i obyvatelé třeba podkrušnohoří? Jo, za "cizí" se staví snadno.

0/−2
25.4.2014 20:52

J48a48n 26K85r73á73t21k22ý 9642900263

Tak předně, nevzpomínám si, že bych s nějakým Veteškou chodil do školy, tak si tykání vyprošuji.

K věci: Ale ale, vy si myslíte, Veteško, že Baťa stavěl kanál z osobních peněz, ze svého příjmu? Je samozřejmé, že to byly finanční zdroje, které si odepsal z daní, které by jinak musel dát státu, tzn. i těm obyvatelům Podkrušnohoří.

Jistě, nejsme v situaci, že bychom ze státních prostředků mohli investovat tak nákladný projekt. Jak to řeší jinde? Soukromý kapitál a platba proti úhradě za průjezd. Domníváte se snad, že Egypt stavěl Suezský průplav ze svých peněz? Nikoliv, byly to britské a francouzské banky, kterým se z poplatků za průjezd vrátily desetkrát![>-]

+3/0
25.4.2014 21:09

V86l80a24d56i18m39í44r 23V41e34t20e69š93k79a 2301205945162

1) Suezský průplav nestavěl Egypt.

2) Z čeho Baťa ten kanál budoval když ne ze svých peněz? A je jedno zda si na to případně půjčil, půjčky se totiž vracejí.

3) S (ne)tykáním mi můžeš víš co.

0/−3
25.4.2014 21:25
Foto

J83a50k94u35b 77L87n30ě50n52i92č24k57a 1185432937941

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:50

H50e22l55e69n67a 88M43í89č51k74o38v77á 1317156528622

mít u nás v každé vsi dálnici je také nesmysl..ničit  přírodu a kraj přírody v ČR je barbarství

+2/−6
25.4.2014 14:04

J26a15k80u50b 30S60t12a36n36ě67k 8860506974821

Tak to musite byt docela stastna, protoze u nas silnicemi dalnicniho typu nejsou pokryty ani hlavni tahy, natoz alespon krajska mesta... A priroda je u nas uz cce 35 let pri vystavbe na prvnim miste. Samozrejme se deji excesy, ale neni to nic hrozneho. Vetsi problem pro prirodu je dnes u nas zemedelstvi a spekulace s pozemky.

+9/0
25.4.2014 14:10

J26a75n 75Š98v39a18d64l34e47n93k17a 9144829130

Zrovna ta dálnice přes Středohoří, kterou zmínil Babiš, byl exces. Šlo ji postavit i jinudy, nikoli centrem CHKO, ale když začali ochránci protestovat, Zemanova vláda ji prostě dostavěla tam, kam to šlo, takže už jiná varianta možná není.

+3/−5
25.4.2014 14:39

M58i51c28h46a50l 61K41o12n62e52č73n88ý 8199292422981

Opakujete stokrát vyvrácený nesmysl. D8, pokud by vedla kolem Českého středohoří by by byl a 70 km delší, a všichni by jezdili po staré silnici kolem Milešovky.

+7/−1
25.4.2014 14:56

J11a91k91u68b 58S61t12a32n74ě44k 8960906674851

Asi tak. Diky za reakci!

+1/0
25.4.2014 15:42

J43a26n 77K98r76á84t49k49ý 9102460503

Paní  Míčková, podívejte se laskavě na mapu České republiky a podívejte se, v které každé vesnici je přípojka k dálnici.

Negace je vaše životní filosofie, že? Samozřejmě, s výjimkou vlád Topolánka a Nečase, vašich oblíbenců z jiného serveru.[>-]

+4/0
25.4.2014 14:41

M23i23c32h34a50l 98K45o91n47e91č24n22ý 8249542952481

Paní Míčková, barbarství je vést dálkové trasy těmi vesnicemi, kde nemůžete ani přejít na druhou stranu a děti umírají pod koly.

+6/0
25.4.2014 15:00

J63a50r44o76s19l57a21v 20K51r56a59t60o90c54h27v45í48l 7796967344457

Co teď s těma neckama s tahačem bude dělat? Mohl plout po produ až do Hanburku a tahhle bude muset necky převést zpět na rybník na Vysočinu. Tam ho bude tahat Hašek, který to při svých funkcích hravě zvládne. Výtěžek dá na charitu. ;-D

+1/−3
25.4.2014 13:58

J93a44k87u40b 32S66t96a19n57ě68k 8970466694111

Tak kanal je v dnesnich podminkach utopie, to vi i Zeman. Zvlastni je ze dostal cenu za neco, co jeste neni ani na papire, tak by mne docela zajimalo, jak Deti zeme urcily ekologicke dopady... Asi protest z principu.

+8/0
25.4.2014 13:53

L51i25b83a 90R53u57s65n70á21k 2150814965711

Vyrok Babise bych tesal do kamene.

+8/−3
25.4.2014 13:45
Foto

P27a66v12e67l 30N93i56t67k63a 7407618948465

Neměl by takovou "cenu" dostat někdo ze nějaký dokonaný čin, který by nějak uškodil přírodnímu prostředí? Proč se dává za podporu nějakého projektu, který se zatím zdá více jako sci-fi?

+5/0
25.4.2014 13:44

J65a44k32u76b 55S41t33a80n57ě61k 8610316324801

Protoze Zeman... To preci staci... To, ze jeste ani nelze urcit, jake eko dopady by to melo je vedlejsi... Je to asi jako by to dostal za program osidleni Marsu...

+9/0
25.4.2014 13:50

M32a32r33t81i58n 35P93e79c51i54n11a 4761513

Pokud něco dostane cenu "Ropák roku", jde zpravidla o potřebnou věc. Asi tak.

+4/−2
25.4.2014 13:43

J23o43s87e84f 31D94r17á91s30a48l 2434595501

tak v případě kanálu s cenou neprosto souhlasím, poprvé a asi i naposled

+3/−4
25.4.2014 13:48

P72e90t68r 15S50k45o96u23p33ý 7440394576132

Mě se nápad na propojení dunaj-odra-labe líbí....mám docela slušnou jachtičku se silným motorem, takže projíšťka po dunaj-odra-labe by byla super ....proč jsou všichni proti...stejně to zaplatí stát nebu eu...nééé my musíme bejt furt proti něčemu;-O

+4/−2
25.4.2014 13:33

M69i51l85o92š 76K75o77l89m19a46n 6686763397352

To co navrhuje Zeman má jednu nevýhodu, kde by se do toho vzalo dost vody a hlavně dost peněz ? Jedině ji pumpovat z moře nějakým potrubím a peníze někde ukrást. Jak Babiše nemusím, tak v tomto případě mu dávám za pravdu. A ti škodiči, kteří si říkají ochránci přírody by zasloužili pořádného lepáka, aby neškodili ve jménu demokracie ostatním.

+5/0
25.4.2014 13:28

A24n88t12o83n88í32n 18N62á13d20v45o14r64n78í38k 1887972572364

tak ono by se jednalo spíše o stojatou vodu, ale to na tom že je to totální nesmysl nic nemění

+3/−1
25.4.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.