Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anticenu Ropák roku si za podporu plavebního kanálu vysloužil Zeman

Prezident Miloš Zeman se stal za loňský rok vítězem ekologické anticeny Ropák roku. Od organizace Děti země si ji vysloužil za podporu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ministr financí Andrej Babiš vyhrál v kategorii protiekologických výroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15u86d60o91l67f 44K62l90o96u14č36e25k 6450589172501

Navrhněme pana Patrika na anticenu Chytrák roku.

0/−1
29.4.2014 16:47

D19a91d70a28k 19P84e96t74r 7351410624688

Cenu z marcipánu kterou snědí ochránci přírody předával pan Miroslav Patrik. To je ten samý, k vůli kterému trpí tisíce obyvatek vesnic a měst přeplněnými silnicemi kamiony, protože bojuje proti dálnicím?

+1/−1
26.4.2014 17:47

M37a40r73t65i66n 15C71u40l23e89k 2852233805971

Ne, odfláklou a protizákonně stavěnou stavbu zavalil sesuv, se kterým se tři čtvrti roku nic nedělo a hned se tak situace nevyřeší, protože až odtěží patu sesuvu, tak se to zase dá do pohybu. Ale bude to stát prý jednu miliardu, ale možná také víc. Kdyby v r. 1995 politici dali na posudky Geologického ústavu a také ekologů, postavil se tunel mimo rizikový sesuvný úsek, mohlo se už dávno jezdit.

0/0
29.4.2014 23:55

B21o34h48u98m31i10r 34M62a76l95ý 6762216277792

http://www.d-o-l.cz/

http://www.marinaostrava.cz/dunaj-odra-labe

http://dopravni.net/lode/2802/v-prerove-byla-zahajena-vystava-o-vodnim-koridoru-dunaj-odra-labe/

http://www.vojtechmynar.cz/moje-prace-v-cr/vodni-koridor-dunaj-odra-labe/

http://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-mimoradny-projekt-je-stale-aktualni_N1977

Jistě bude spousta názorů proti a je to dobře, ovšem neměli by se při tom plácat hlouposti a urážky.

0/0
26.4.2014 14:05
Foto

M54i97c32h39a14e87l 35K39o97t64s83c31h 6687307379374

Co si asi vyslouží za ruskou dostavbu temelína?

0/0
26.4.2014 12:07
Foto

J93a59k92u70b 85L75n73ě10n78i85č72k60a 1285562847211

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Další otázkou je také zničení ekologických lokalit, kterých podél těchto toků více než dost.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:51

D17a48d10a18k 11P59e82t82r 7421360124798

30 vagonů, směšné.  Optejte těžkotonážníků, kolik vagonů s uhlím a  rudou tahali před 30 roky.

+1/0
26.4.2014 17:50
Foto

J77a92k71u40b 12L82n34ě89n45i52č79k75a 1215592787841

Já se zde nehádám o počtu vozů, jen říkám to, co znám z praxe.

A jaký názor máte na L-O-D průplav Vy, pane Dadaku?

0/0
26.4.2014 18:42

Z41d50e27n89e26k 82S23e66i69d53l 6544605320907

Děti země je potřeba zavřít do nějaké rezervace a vodit tam školní výpravy, aby se děti podívaly jak vypadají opravdoví škůdci přírody.

+2/−1
26.4.2014 11:29

M90a18r81t12i68n 75C12u47l69e82k 2132153455941

Vy jste s někým od nich už mluvil, nebo vycházíte z dehonestujících kampaní které vedla některá média před roky?

0/0
30.4.2014 0:06

L87u31d33m69i19l64a 91Š26i52n88d22e17l49á27ř78o79v91á 7432806622501

Čím to je, že na jiné diskuzi jsou diskutující proti výstavbě kanálu a tady najednou souhlasí se Zemanem?! http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140227_163152_ekonomika_spi

+1/−2
26.4.2014 2:25

J20o10s18e22f 18Z11e38t44í81k 1939378618888

Shledání sourozenců Ropákových muselo být velmi bouřlivé!;-D

+1/−4
25.4.2014 21:07

V95l60a88d61i44m78í11r 77V11e42t83e89š94k20a 2131885295612

Znám daleko příhodnější tituly než Ropák. Zde však jsou nepublikovatelné.

+1/−2
25.4.2014 20:48

A94n45t85o75n22i31n 41N74e81m96e88c 7908983261560

Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka organizátory zřejmě vůbec nezajímá, že by projekt po dobu 15 let přinesl 60 tisíc pracovních míst.  Připomíná, že jde o projekt s historickými kořeny, který podporoval i Tomáš Baťa,rycha

Bata je uz 70 roku mrtvy, nebyla by dulezitejsi rychla zeleznicni trat, abychom jezdili vlakem rychleji nez za Rakousko-Uherska?

+3/−1
25.4.2014 19:20

A59l65e44n10a 89J65a79n30d66o30v14á 7979188291805

Zajímalo by mě, kdy se RNDr. Patrik z Dětí Země a Hnutí DUha začna živit prací? Zatím ho živí jen raketýring firem, granty a dotace od státu a z Eu, které muj přihrávají kamarádíčkové, tam infiltrovaní.

Chlape, je ti už přes padesát, neměl by ses nad sebou konečně zamyslet! Způsobil jsi tomuto státu škody za miliardy, a už to STAČILO!;-€;-O

+8/0
25.4.2014 17:25

L75u49d46m17i60l49a 67Š64i84n16d63e54l87á11ř60o53v81á 7282546942291

To si snad děláte legraci. A ten sesuv půdy na D8 taky způsobil Patrik? Tady škody způsobují jiní, zejména úplatní úředníci svými nezákonnými postupy.

0/−4
26.4.2014 2:26

M46a18r98t94i74n 40C87u66l91e49k 2642353455891

Na raketýring firem zapomeňte, to přece děláte vy.

0/0
29.4.2014 23:58

Z37l50a41t60u70š53e 11J88e21l87í14n35k47o48v74á 1195772717212

Nebýt tunelu s OZE a biopalivy (dotacemi, doplatky a příplatky), tak můžeme mít plavební kanál od Severního moře až do Středozemního.

Takže největšími škůdci jsou spíše Zelení.

+6/−1
25.4.2014 17:16

M81a80r73t15i29n 93C56u28l98e59k 2692733275461

Zelení nekšeftují s biopalivy, ani neprotlačili tunel s OZE v parlamentu, protože tam tehdy ani nebyli. Stačí se probrat Zlatuško, jasné?

0/0
30.4.2014 0:00

Z69b10y82n37ě26k 65B82r41á41z81d60i56l 5105316203949

Ekologové mají problém na každé řešení ;-(

+13/−1
25.4.2014 14:59

M80a66r83t60i39n 69C43u93l23e60k 2202823375701

Ovčane, pochopte, že ekologové se stali obětním beránkem Klause a podobných, protože potřebovali sjednocovat národ (ovládat) pod svým vedením a k tomu museli nabídnout nepřítele, pokud možno tak slabého, aby se nemohl účinně bránit. Obvinění Židů se dnes už nenosí, tak se musela najít jiná skupina.

0/0
30.4.2014 0:04

M74i28c14h52a20l 31K18o35n46e39č38n30ý 8339732822181

Konečně politik, který jim to řekl na plná ústa. Teď ještě upravit zákony, aby se ke stavbám mohli vyjádřit jen jednou a ne pětadvacetkrát.

+5/−1
25.4.2014 14:52

J75i60ř25í 98S39o13u83č52e56k 7487710535

Vůbec nejhorší jsou profesionální ochránci čehokoliv (a kohokoliv).

+10/0
25.4.2014 14:49

M87a93r18t23i36n 38C50u34l90e95k 2732643515461

Jasně, třeba policajti, ti by vůbec neměli existovat ! :-P

0/0
30.4.2014 0:08

J59a85n 55K60r44á28t61k45ý 9212520333

Jakou cenu by dostal Tomáš Baťa za stavbu baťova kanálu? A kdo všechno by stejnou ropáckou cenu dostal ve Francii, Německu, Nizozemí atd. za kanály, které tam fungují už staletí mezi jednotlivými řekami až k ústí Severního moře?

A co Schwarzenbergovi předci, kteří nechali postavil kanál na Šumavě, odkud pluly kmeny stromů až do Vídně?

My se toho nedožijeme, ale jednou tady kanál Labe, Odra, Dunaj bude. Možná za sto let, možná, že i dřív.

Kdo chce psa bít, hůl si najde vždycky![>-]

+6/−4
25.4.2014 14:35

J86a31n 70Š64v80a65d42l24e27n32k13a 9104799980

A také byly vedeny přes pahorkatinu se spoustou zdymadel?

+3/−4
25.4.2014 14:37

J82a86n 44K44r33á24t64k23ý 9832510493

Jel jsem na dovolené ve Francii po kanálech. Přiznám, že po desátém zdymadle jsem je přestal počítat. Vynikající. A navíc jsem v příspěvku nahoře ještě zapomněl na Opatovický kanál mezi Opatovicemi a Semínem u Přelouče. Je tam 500 let...! Zásobuje  asi 5. rybníků, které jsou nejen chovné, ale i rekreační.

Ti naši předci byli asi hlupáci, co?[>-]

+6/0
25.4.2014 14:47

J34o93s13e59f 10D64o16č86k51a70l 4561846904754

Ať otevřu jakoukoliv diskusi, vždy vyskočí Švadlenka, odborník na všechno.;-D

0/0
25.4.2014 22:05

R78u50d60o51l65f 60K12l68o26u10č93e47k 6790969682811

V Anglii na pahorkatině jsou některé kanály výše než železnice a nikdo se nad tím nepozstavuje.

+1/0
29.4.2014 16:55

V47l95a75d61i30m64í77r 17V40e80t41e52š94k18a 2161185935822

Zkus si někde dohledat šířku Baťova kanálu a také si dohledej z čeho byla jeho stavba financována. Myslíš, že se na realizaci svými daněmi podíleli i obyvatelé třeba podkrušnohoří? Jo, za "cizí" se staví snadno.

0/−2
25.4.2014 20:52

J80a57n 14K20r24á35t49k39ý 9562320623

Tak předně, nevzpomínám si, že bych s nějakým Veteškou chodil do školy, tak si tykání vyprošuji.

K věci: Ale ale, vy si myslíte, Veteško, že Baťa stavěl kanál z osobních peněz, ze svého příjmu? Je samozřejmé, že to byly finanční zdroje, které si odepsal z daní, které by jinak musel dát státu, tzn. i těm obyvatelům Podkrušnohoří.

Jistě, nejsme v situaci, že bychom ze státních prostředků mohli investovat tak nákladný projekt. Jak to řeší jinde? Soukromý kapitál a platba proti úhradě za průjezd. Domníváte se snad, že Egypt stavěl Suezský průplav ze svých peněz? Nikoliv, byly to britské a francouzské banky, kterým se z poplatků za průjezd vrátily desetkrát![>-]

+3/0
25.4.2014 21:09

V41l81a68d89i74m19í35r 29V22e68t47e68š29k98a 2701525945592

1) Suezský průplav nestavěl Egypt.

2) Z čeho Baťa ten kanál budoval když ne ze svých peněz? A je jedno zda si na to případně půjčil, půjčky se totiž vracejí.

3) S (ne)tykáním mi můžeš víš co.

0/−3
25.4.2014 21:25
Foto

J31a26k23u89b 75L85n53ě56n97i65č29k38a 1675332947481

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:50

H49e15l32e26n74a 94M47í69č34k62o80v86á 1607256648132

mít u nás v každé vsi dálnici je také nesmysl..ničit  přírodu a kraj přírody v ČR je barbarství

+2/−6
25.4.2014 14:04

J32a26k65u56b 75S86t35a70n33ě54k 8790676954261

Tak to musite byt docela stastna, protoze u nas silnicemi dalnicniho typu nejsou pokryty ani hlavni tahy, natoz alespon krajska mesta... A priroda je u nas uz cce 35 let pri vystavbe na prvnim miste. Samozrejme se deji excesy, ale neni to nic hrozneho. Vetsi problem pro prirodu je dnes u nas zemedelstvi a spekulace s pozemky.

+9/0
25.4.2014 14:10

J30a97n 63Š96v82a94d56l57e88n96k63a 9414129240

Zrovna ta dálnice přes Středohoří, kterou zmínil Babiš, byl exces. Šlo ji postavit i jinudy, nikoli centrem CHKO, ale když začali ochránci protestovat, Zemanova vláda ji prostě dostavěla tam, kam to šlo, takže už jiná varianta možná není.

+3/−5
25.4.2014 14:39

M70i88c52h74a49l 62K81o91n45e68č76n26ý 8599512582771

Opakujete stokrát vyvrácený nesmysl. D8, pokud by vedla kolem Českého středohoří by by byl a 70 km delší, a všichni by jezdili po staré silnici kolem Milešovky.

+7/−1
25.4.2014 14:56

J77a26k71u70b 65S97t90a14n66ě74k 8160676834631

Asi tak. Diky za reakci!

+1/0
25.4.2014 15:42

J41a14n 96K82r94á82t91k97ý 9742600563

Paní  Míčková, podívejte se laskavě na mapu České republiky a podívejte se, v které každé vesnici je přípojka k dálnici.

Negace je vaše životní filosofie, že? Samozřejmě, s výjimkou vlád Topolánka a Nečase, vašich oblíbenců z jiného serveru.[>-]

+4/0
25.4.2014 14:41

M52i80c13h55a34l 27K78o40n27e35č97n43ý 8219202142231

Paní Míčková, barbarství je vést dálkové trasy těmi vesnicemi, kde nemůžete ani přejít na druhou stranu a děti umírají pod koly.

+6/0
25.4.2014 15:00

J46a17r65o98s49l86a48v 85K81r42a67t53o82c27h30v73í90l 7666207724737

Co teď s těma neckama s tahačem bude dělat? Mohl plout po produ až do Hanburku a tahhle bude muset necky převést zpět na rybník na Vysočinu. Tam ho bude tahat Hašek, který to při svých funkcích hravě zvládne. Výtěžek dá na charitu. ;-D

+1/−3
25.4.2014 13:58

J35a35k57u79b 69S49t51a31n10ě82k 8450876274911

Tak kanal je v dnesnich podminkach utopie, to vi i Zeman. Zvlastni je ze dostal cenu za neco, co jeste neni ani na papire, tak by mne docela zajimalo, jak Deti zeme urcily ekologicke dopady... Asi protest z principu.

+8/0
25.4.2014 13:53

L57i87b21a 70R70u48s45n11á51k 2980574665361

Vyrok Babise bych tesal do kamene.

+8/−3
25.4.2014 13:45
Foto

P68a87v69e47l 84N77i65t66k46a 7257568288855

Neměl by takovou "cenu" dostat někdo ze nějaký dokonaný čin, který by nějak uškodil přírodnímu prostředí? Proč se dává za podporu nějakého projektu, který se zatím zdá více jako sci-fi?

+5/0
25.4.2014 13:44

J64a49k93u25b 75S95t93a15n59ě12k 8510316184311

Protoze Zeman... To preci staci... To, ze jeste ani nelze urcit, jake eko dopady by to melo je vedlejsi... Je to asi jako by to dostal za program osidleni Marsu...

+9/0
25.4.2014 13:50

M73a77r67t31i20n 81P79e14c46i31n27a 4781503

Pokud něco dostane cenu "Ropák roku", jde zpravidla o potřebnou věc. Asi tak.

+4/−2
25.4.2014 13:43

J12o44s39e11f 56D30r75á32s69a15l 2564935961

tak v případě kanálu s cenou neprosto souhlasím, poprvé a asi i naposled

+3/−4
25.4.2014 13:48

P63e83t46r 78S47k72o17u19p44ý 7550644456512

Mě se nápad na propojení dunaj-odra-labe líbí....mám docela slušnou jachtičku se silným motorem, takže projíšťka po dunaj-odra-labe by byla super ....proč jsou všichni proti...stejně to zaplatí stát nebu eu...nééé my musíme bejt furt proti něčemu;-O

+4/−2
25.4.2014 13:33

M81i64l46o70š 52K22o40l65m92a57n 6396353297612

To co navrhuje Zeman má jednu nevýhodu, kde by se do toho vzalo dost vody a hlavně dost peněz ? Jedině ji pumpovat z moře nějakým potrubím a peníze někde ukrást. Jak Babiše nemusím, tak v tomto případě mu dávám za pravdu. A ti škodiči, kteří si říkají ochránci přírody by zasloužili pořádného lepáka, aby neškodili ve jménu demokracie ostatním.

+5/0
25.4.2014 13:28

A12n74t79o79n13í47n 73N12á41d41v39o21r82n32í85k 1657922572464

tak ono by se jednalo spíše o stojatou vodu, ale to na tom že je to totální nesmysl nic nemění

+3/−1
25.4.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.