Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anticenu Ropák roku si za podporu plavebního kanálu vysloužil Zeman

Prezident Miloš Zeman se stal za loňský rok vítězem ekologické anticeny Ropák roku. Od organizace Děti země si ji vysloužil za podporu výstavby kanálu Dunaj-Odra-Labe. Ministr financí Andrej Babiš vyhrál v kategorii protiekologických výroků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R79u80d59o78l18f 63K31l88o48u86č48e18k 6770669602711

Navrhněme pana Patrika na anticenu Chytrák roku.

0/−1
29.4.2014 16:47

D43a55d36a71k 36P25e91t19r 7961100304838

Cenu z marcipánu kterou snědí ochránci přírody předával pan Miroslav Patrik. To je ten samý, k vůli kterému trpí tisíce obyvatek vesnic a měst přeplněnými silnicemi kamiony, protože bojuje proti dálnicím?

+1/−1
26.4.2014 17:47

M12a58r36t33i72n 59C58u76l56e30k 2912923485251

Ne, odfláklou a protizákonně stavěnou stavbu zavalil sesuv, se kterým se tři čtvrti roku nic nedělo a hned se tak situace nevyřeší, protože až odtěží patu sesuvu, tak se to zase dá do pohybu. Ale bude to stát prý jednu miliardu, ale možná také víc. Kdyby v r. 1995 politici dali na posudky Geologického ústavu a také ekologů, postavil se tunel mimo rizikový sesuvný úsek, mohlo se už dávno jezdit.

0/0
29.4.2014 23:55

B60o76h13u82m71i95r 45M70a85l14ý 6212296737342

http://www.d-o-l.cz/

http://www.marinaostrava.cz/dunaj-odra-labe

http://dopravni.net/lode/2802/v-prerove-byla-zahajena-vystava-o-vodnim-koridoru-dunaj-odra-labe/

http://www.vojtechmynar.cz/moje-prace-v-cr/vodni-koridor-dunaj-odra-labe/

http://www.casopisstavebnictvi.cz/vodni-koridor-dunaj-odra-labe-mimoradny-projekt-je-stale-aktualni_N1977

Jistě bude spousta názorů proti a je to dobře, ovšem neměli by se při tom plácat hlouposti a urážky.

0/0
26.4.2014 14:05
Foto

M54i87c51h91a70e21l 91K47o65t63s15c28h 6397367979824

Co si asi vyslouží za ruskou dostavbu temelína?

0/0
26.4.2014 12:07
Foto

J95a59k25u16b 33L98n70ě80n49i53č79k28a 1865402877121

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Další otázkou je také zničení ekologických lokalit, kterých podél těchto toků více než dost.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:51

D72a54d65a36k 55P66e48t59r 7721670164918

30 vagonů, směšné.  Optejte těžkotonážníků, kolik vagonů s uhlím a  rudou tahali před 30 roky.

+1/0
26.4.2014 17:50
Foto

J90a33k39u80b 65L67n73ě83n31i90č38k94a 1725452687711

Já se zde nehádám o počtu vozů, jen říkám to, co znám z praxe.

A jaký názor máte na L-O-D průplav Vy, pane Dadaku?

0/0
26.4.2014 18:42

Z50d20e97n22e83k 85S41e98i48d94l 6194505920877

Děti země je potřeba zavřít do nějaké rezervace a vodit tam školní výpravy, aby se děti podívaly jak vypadají opravdoví škůdci přírody.

+2/−1
26.4.2014 11:29

M59a65r59t20i17n 80C47u87l37e62k 2102163465151

Vy jste s někým od nich už mluvil, nebo vycházíte z dehonestujících kampaní které vedla některá média před roky?

0/0
30.4.2014 0:06

L79u81d15m64i38l53a 86Š37i98n44d50e80l35á27ř96o78v35á 7742446352811

Čím to je, že na jiné diskuzi jsou diskutující proti výstavbě kanálu a tady najednou souhlasí se Zemanem?! http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140227_163152_ekonomika_spi

+1/−2
26.4.2014 2:25

J86o11s84e84f 12Z21e39t12í27k 1749948588788

Shledání sourozenců Ropákových muselo být velmi bouřlivé!;-D

+1/−4
25.4.2014 21:07

V97l42a58d13i70m21í81r 94V37e16t33e79š81k13a 2461565365822

Znám daleko příhodnější tituly než Ropák. Zde však jsou nepublikovatelné.

+1/−2
25.4.2014 20:48

A19n66t79o15n46i79n 82N51e51m12e51c 7958323211770

Podle mluvčího Hradu Jiřího Ovčáčka organizátory zřejmě vůbec nezajímá, že by projekt po dobu 15 let přinesl 60 tisíc pracovních míst.  Připomíná, že jde o projekt s historickými kořeny, který podporoval i Tomáš Baťa,rycha

Bata je uz 70 roku mrtvy, nebyla by dulezitejsi rychla zeleznicni trat, abychom jezdili vlakem rychleji nez za Rakousko-Uherska?

+3/−1
25.4.2014 19:20

A18l52e11n29a 56J76a11n75d77o25v89á 7129898731155

Zajímalo by mě, kdy se RNDr. Patrik z Dětí Země a Hnutí DUha začna živit prací? Zatím ho živí jen raketýring firem, granty a dotace od státu a z Eu, které muj přihrávají kamarádíčkové, tam infiltrovaní.

Chlape, je ti už přes padesát, neměl by ses nad sebou konečně zamyslet! Způsobil jsi tomuto státu škody za miliardy, a už to STAČILO!;-€;-O

+8/0
25.4.2014 17:25

L16u32d45m70i57l12a 51Š24i33n91d33e65l73á12ř22o85v63á 7302386842791

To si snad děláte legraci. A ten sesuv půdy na D8 taky způsobil Patrik? Tady škody způsobují jiní, zejména úplatní úředníci svými nezákonnými postupy.

0/−4
26.4.2014 2:26

M35a77r28t40i17n 46C32u37l45e14k 2142353615101

Na raketýring firem zapomeňte, to přece děláte vy.

0/0
29.4.2014 23:58

Z61l32a27t14u55š72e 80J53e27l14í61n77k82o54v59á 1255982777872

Nebýt tunelu s OZE a biopalivy (dotacemi, doplatky a příplatky), tak můžeme mít plavební kanál od Severního moře až do Středozemního.

Takže největšími škůdci jsou spíše Zelení.

+6/−1
25.4.2014 17:16

M50a84r92t59i90n 32C33u32l83e26k 2542103375381

Zelení nekšeftují s biopalivy, ani neprotlačili tunel s OZE v parlamentu, protože tam tehdy ani nebyli. Stačí se probrat Zlatuško, jasné?

0/0
30.4.2014 0:00

Z97b17y59n12ě30k 75B62r61á30z32d55i58l 5625296283759

Ekologové mají problém na každé řešení ;-(

+13/−1
25.4.2014 14:59

M66a30r59t75i45n 10C83u43l76e28k 2612223885301

Ovčane, pochopte, že ekologové se stali obětním beránkem Klause a podobných, protože potřebovali sjednocovat národ (ovládat) pod svým vedením a k tomu museli nabídnout nepřítele, pokud možno tak slabého, aby se nemohl účinně bránit. Obvinění Židů se dnes už nenosí, tak se musela najít jiná skupina.

0/0
30.4.2014 0:04

M92i80c77h61a38l 53K31o86n11e69č38n48ý 8649272962381

Konečně politik, který jim to řekl na plná ústa. Teď ještě upravit zákony, aby se ke stavbám mohli vyjádřit jen jednou a ne pětadvacetkrát.

+5/−1
25.4.2014 14:52

J11i11ř76í 34S62o35u81č61e70k 7777560835

Vůbec nejhorší jsou profesionální ochránci čehokoliv (a kohokoliv).

+10/0
25.4.2014 14:49

M65a30r91t28i84n 12C69u43l69e42k 2352463965141

Jasně, třeba policajti, ti by vůbec neměli existovat ! :-P

0/0
30.4.2014 0:08

J90a16n 53K57r97á23t14k38ý 9632440243

Jakou cenu by dostal Tomáš Baťa za stavbu baťova kanálu? A kdo všechno by stejnou ropáckou cenu dostal ve Francii, Německu, Nizozemí atd. za kanály, které tam fungují už staletí mezi jednotlivými řekami až k ústí Severního moře?

A co Schwarzenbergovi předci, kteří nechali postavil kanál na Šumavě, odkud pluly kmeny stromů až do Vídně?

My se toho nedožijeme, ale jednou tady kanál Labe, Odra, Dunaj bude. Možná za sto let, možná, že i dřív.

Kdo chce psa bít, hůl si najde vždycky![>-]

+6/−4
25.4.2014 14:35

J59a29n 90Š14v52a98d12l71e69n25k33a 9234539810

A také byly vedeny přes pahorkatinu se spoustou zdymadel?

+3/−4
25.4.2014 14:37

J44a34n 78K53r98á40t42k64ý 9292100453

Jel jsem na dovolené ve Francii po kanálech. Přiznám, že po desátém zdymadle jsem je přestal počítat. Vynikající. A navíc jsem v příspěvku nahoře ještě zapomněl na Opatovický kanál mezi Opatovicemi a Semínem u Přelouče. Je tam 500 let...! Zásobuje  asi 5. rybníků, které jsou nejen chovné, ale i rekreační.

Ti naši předci byli asi hlupáci, co?[>-]

+6/0
25.4.2014 14:47

J63o66s85e50f 40D17o31č78k23a56l 4471356294194

Ať otevřu jakoukoliv diskusi, vždy vyskočí Švadlenka, odborník na všechno.;-D

0/0
25.4.2014 22:05

R23u43d41o54l15f 88K44l82o42u74č10e59k 6550299202451

V Anglii na pahorkatině jsou některé kanály výše než železnice a nikdo se nad tím nepozstavuje.

+1/0
29.4.2014 16:55

V16l29a59d70i87m78í12r 35V15e58t46e71š23k74a 2221545645962

Zkus si někde dohledat šířku Baťova kanálu a také si dohledej z čeho byla jeho stavba financována. Myslíš, že se na realizaci svými daněmi podíleli i obyvatelé třeba podkrušnohoří? Jo, za "cizí" se staví snadno.

0/−2
25.4.2014 20:52

J60a15n 23K54r16á65t13k19ý 9602950163

Tak předně, nevzpomínám si, že bych s nějakým Veteškou chodil do školy, tak si tykání vyprošuji.

K věci: Ale ale, vy si myslíte, Veteško, že Baťa stavěl kanál z osobních peněz, ze svého příjmu? Je samozřejmé, že to byly finanční zdroje, které si odepsal z daní, které by jinak musel dát státu, tzn. i těm obyvatelům Podkrušnohoří.

Jistě, nejsme v situaci, že bychom ze státních prostředků mohli investovat tak nákladný projekt. Jak to řeší jinde? Soukromý kapitál a platba proti úhradě za průjezd. Domníváte se snad, že Egypt stavěl Suezský průplav ze svých peněz? Nikoliv, byly to britské a francouzské banky, kterým se z poplatků za průjezd vrátily desetkrát![>-]

+3/0
25.4.2014 21:09

V74l55a78d63i10m28í25r 82V12e92t82e69š65k36a 2851185775822

1) Suezský průplav nestavěl Egypt.

2) Z čeho Baťa ten kanál budoval když ne ze svých peněz? A je jedno zda si na to případně půjčil, půjčky se totiž vracejí.

3) S (ne)tykáním mi můžeš víš co.

0/−3
25.4.2014 21:25
Foto

J37a37k46u80b 16L64n80ě19n68i54č56k42a 1715462327951

Kanál by měl vést přes moji rodnou obec a navíc se oboru dopravy věnuji víc než 7 let.

Dle mého názoru mohu jen souhlasit, že by to pomohlo protivodňové situaci, jelikož by se napojené řeky staly nesplavnými, už ted v suchých obdobích má Labe problém, natož živit další větev na Slezko a Moravu.

Musím se připojit také k tvrzení, že kanál víceméně kopíruje I., II. a III. železniční koridor. Kdyby se těch několik miliard Kč za tento projekt vrazilo do železniční infrastrukty, např. rozšíření o 3. kolej, tak by se po republice nejen cestovalo rychleji, ale také by mohlo projet více nákladních vlaků a nemuseli by plout mnoho dní z Ústí nad Labem do Vídně přes velký počet zdymadel, ale vlakem za pár hodin.

Za Tomáše Bati znamenaly kanály důležitou dopravu, ale dnes? Dnes vlak dokáže táhnout víc jak 30 vozů za sebou naplněných vším možným, jednoduché přepřahání, nakládka i vykládka, navíc např. společnost Metrans, a.s. buduje kontejnerové překladiště po celé republice.

Otázka na závěr: Proč stavět něco nového (Kanál L-O-D), když tu jakš takš infrastruktura je vybudovaná, jen ji rozšířit (železniční koridory)?

+1/0
26.4.2014 11:50

H17e17l86e54n11a 70M89í20č57k18o62v65á 1827626748392

mít u nás v každé vsi dálnici je také nesmysl..ničit  přírodu a kraj přírody v ČR je barbarství

+2/−6
25.4.2014 14:04

J47a90k30u10b 35S27t87a29n14ě77k 8150486714521

Tak to musite byt docela stastna, protoze u nas silnicemi dalnicniho typu nejsou pokryty ani hlavni tahy, natoz alespon krajska mesta... A priroda je u nas uz cce 35 let pri vystavbe na prvnim miste. Samozrejme se deji excesy, ale neni to nic hrozneho. Vetsi problem pro prirodu je dnes u nas zemedelstvi a spekulace s pozemky.

+9/0
25.4.2014 14:10

J94a30n 39Š63v25a82d25l45e66n22k49a 9574769710

Zrovna ta dálnice přes Středohoří, kterou zmínil Babiš, byl exces. Šlo ji postavit i jinudy, nikoli centrem CHKO, ale když začali ochránci protestovat, Zemanova vláda ji prostě dostavěla tam, kam to šlo, takže už jiná varianta možná není.

+3/−5
25.4.2014 14:39

M98i87c51h12a98l 95K41o72n83e56č17n11ý 8389972732251

Opakujete stokrát vyvrácený nesmysl. D8, pokud by vedla kolem Českého středohoří by by byl a 70 km delší, a všichni by jezdili po staré silnici kolem Milešovky.

+7/−1
25.4.2014 14:56

J74a19k82u48b 24S13t87a65n22ě96k 8390826744471

Asi tak. Diky za reakci!

+1/0
25.4.2014 15:42

J84a88n 59K74r78á56t11k42ý 9482830103

Paní  Míčková, podívejte se laskavě na mapu České republiky a podívejte se, v které každé vesnici je přípojka k dálnici.

Negace je vaše životní filosofie, že? Samozřejmě, s výjimkou vlád Topolánka a Nečase, vašich oblíbenců z jiného serveru.[>-]

+4/0
25.4.2014 14:41

M92i30c42h31a51l 97K67o37n65e82č51n83ý 8609962892151

Paní Míčková, barbarství je vést dálkové trasy těmi vesnicemi, kde nemůžete ani přejít na druhou stranu a děti umírají pod koly.

+6/0
25.4.2014 15:00

J12a86r95o18s74l60a86v 27K33r35a89t23o83c65h10v40í35l 7476817634147

Co teď s těma neckama s tahačem bude dělat? Mohl plout po produ až do Hanburku a tahhle bude muset necky převést zpět na rybník na Vysočinu. Tam ho bude tahat Hašek, který to při svých funkcích hravě zvládne. Výtěžek dá na charitu. ;-D

+1/−3
25.4.2014 13:58

J64a29k75u96b 60S33t49a27n60ě93k 8900376714491

Tak kanal je v dnesnich podminkach utopie, to vi i Zeman. Zvlastni je ze dostal cenu za neco, co jeste neni ani na papire, tak by mne docela zajimalo, jak Deti zeme urcily ekologicke dopady... Asi protest z principu.

+8/0
25.4.2014 13:53

L45i58b77a 97R15u33s33n56á90k 2200494145391

Vyrok Babise bych tesal do kamene.

+8/−3
25.4.2014 13:45
Foto

P92a37v98e94l 95N58i78t64k15a 7427148198405

Neměl by takovou "cenu" dostat někdo ze nějaký dokonaný čin, který by nějak uškodil přírodnímu prostředí? Proč se dává za podporu nějakého projektu, který se zatím zdá více jako sci-fi?

+5/0
25.4.2014 13:44

J21a30k71u12b 49S94t32a70n18ě12k 8620966464141

Protoze Zeman... To preci staci... To, ze jeste ani nelze urcit, jake eko dopady by to melo je vedlejsi... Je to asi jako by to dostal za program osidleni Marsu...

+9/0
25.4.2014 13:50

M35a66r23t51i72n 14P41e39c76i56n63a 4971983

Pokud něco dostane cenu "Ropák roku", jde zpravidla o potřebnou věc. Asi tak.

+4/−2
25.4.2014 13:43

J72o54s48e98f 97D42r10á90s29a46l 2594985291

tak v případě kanálu s cenou neprosto souhlasím, poprvé a asi i naposled

+3/−4
25.4.2014 13:48

P41e37t52r 42S75k33o87u55p25ý 7660684376772

Mě se nápad na propojení dunaj-odra-labe líbí....mám docela slušnou jachtičku se silným motorem, takže projíšťka po dunaj-odra-labe by byla super ....proč jsou všichni proti...stejně to zaplatí stát nebu eu...nééé my musíme bejt furt proti něčemu;-O

+4/−2
25.4.2014 13:33

M51i27l68o56š 67K69o20l27m75a17n 6196133897522

To co navrhuje Zeman má jednu nevýhodu, kde by se do toho vzalo dost vody a hlavně dost peněz ? Jedině ji pumpovat z moře nějakým potrubím a peníze někde ukrást. Jak Babiše nemusím, tak v tomto případě mu dávám za pravdu. A ti škodiči, kteří si říkají ochránci přírody by zasloužili pořádného lepáka, aby neškodili ve jménu demokracie ostatním.

+5/0
25.4.2014 13:28

A96n14t36o34n23í60n 53N67á81d39v57o25r35n55í66k 1957302592524

tak ono by se jednalo spíše o stojatou vodu, ale to na tom že je to totální nesmysl nic nemění

+3/−1
25.4.2014 13:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.