Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z vraku trajektu vytáhli tělo chlapce, který jako první volal o pomoc

Jihokorejští potápěči vyprostili ze ztroskotaného trajektu Sewol tělo hocha, který jako první telefonicky upozornil na to, že se plavidlo potápí. Jeho rodiče po identifikaci uvedli, že poznali tělo i oblečení. Oficiálně hochovu identitu musí ještě potvrdit testy DNA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O27n84d43ř57e85j 96V84e32s66e60l78ý 7759657861699

300 děcek, 100 000 nejbližších. Soda

0/0
24.4.2014 20:59

O81n73d47ř42e20j 47V17e84s57e20l82ý 7879887571159

Představte si klikatý, mnoha patrový, zatopený, naprosto temný činžák, ponořený vzhůru nohama v kalné ledové vodě. Pohybující se a potápějicí stále níž, planá ropy, olejů a jedů. To není Rudé Moře.

Jste v masce. V hloubce, a máte prohledávat apokalyptické peklo plné utopených dětí. Na celé planetě není síla, která by dokázala udělat víc…

 Na toto se nikdo necvičí. 

Je to tragická nehoda s svými hrdiny i tragickými osudy.

+1/0
24.4.2014 21:11

M17a20r51t11i66n 56S29o85v29á82k 3627385134473

Někteří přispěvatelé by si měli zopakovat fyziku pro střední školy a méně koukat na americké akční filmy.;-D

+1/0
24.4.2014 15:47

B16o71h29u26s55l90a53v 47K11r47á47l88í10k 2741560779896

Poslušní lidé to mají na světě těžké. Za norimberského procesu je odsoudili, nyní je popotahují kvůli členství v KSČ a spolupráci s StB, a nakonec se jich ještě spousta utopí. Ten darwinovský svět je krutý. Ale myslím, že většina těch školáků zahynula na něco jiného než na poslušnost.

+1/−2
24.4.2014 15:40

S85t18a81n62i57s21l97a70v 39S61v86o27b59o56d18a 1133473506478

Plyne z toho ponaučení, kašli na příkazy!

+5/0
24.4.2014 13:44

P71a42v65e60l 68O19d13r62a76z55i54l 6384519917750

No, co se týče příkazu "maximální hmotnost nákladu" tak to by se spíš dodržet mělo.

+5/0
24.4.2014 13:55

H29e31l84e58n59a 30K55a26v38k65o29v50á 4903396849623

škoda každého  mimo  zbabělého žijícího kapitána.

+6/0
24.4.2014 13:05

J33o18s24e28f 53K51o30v92á47ř 9182455924835

ten kapitán to skoncuje sám, jakmile se mu naskytne příležitost

+3/0
24.4.2014 13:30

H16a58n75a 67G80a87l81l61e90t87t41i26o26v37á 8941484686228

No jestli neni jako Schettino, tak mozna. Ten se rad foti a ukazuje v televizi ... ;-(

+1/0
24.4.2014 13:40

P33a91v92e31l 30O36d73r32a77z11i90l 6204509847610

No, na každou se vaří voda, víme, jak dopadl Peter Nielsen, kterej za to snad ani tak úplně nemohl...

0/0
24.4.2014 13:59

P42e31t17r 53T82y20č50k13a 6105412299812

Tak ten v tom byl úplně nevinně.

0/0
25.4.2014 12:17

P12a36v24e34l 54O78d94r21a11z89i84l 6374489937570

No tak to samozřejmě nebyl.

0/0
25.4.2014 13:34

J20o79s70e80f 46K56o63v83á15ř 9872945854125

Je to fakt smutné. I na takovou dálku je ve mě pocit jakoby záchranáři neudělali vše co mohli. Při dnešní technice, je to fakt smutné.

+1/−1
24.4.2014 13:02

J81o87s92e88f 10K54o70v95á62ř 9752455414555

Jen dodám. V 21. století bych docela i věřil že je v našich silách za pomocí robotických ("mini") ponorek pročesat loď nejpozději do 24h, ať mi nikdo netvrdí, že aspoň za pomocí techniky nemohli tu loď pročesat. Na této tragédii je nejstrašnější ta představa že spousta studentů tam ještě několik hodin žila.

+3/−1
24.4.2014 13:06

V73l60a51d45i78m14í87r 61M40e33n38d60i 3822359471516

Beriem , ale zároveň sa pýtam ,ako by tie mini ponorky pomohli k záchrane tých cestujúcich? Podla mňa sa pri takýchto záchranárskych prácach v prvých hodinách určite počíta s tým , že tam môžu byť preživší pasažieri. A keď ich nedokážu dostať do bezpečia záchranári, tak tie ponorky to asi nedokážu tiež...

0/0
24.4.2014 13:19

J18o46s58e92f 92K39o23v95á95ř 9362935324615

od začátku byla ve hře jedna důležitá otázka, jestli ještě žijí. Pokud by se informace vyvrátila. Rodiny by to sice neutěšilo, ale alespoň by všechny nemohla napadat myšlenka že ještě žijí, čekají beznadějně na pomoc a vlastně tak - jen na smrt.

Dovedu si představit že by se jim klidně po lokalizaci mohl dodat materiál, díky kterému by se dostali na hladinu Mimo to potápěči by na kamerách zjistili jak "snadná" cesta je může čekat a tak by se tam klidně mohli vypravit i sami.

A ještě do podobných hloubek se potápí lidé i bez "kyslíku" freediving (rekordy okolo 200m hloubky) , proto na celou věc koukám s podivem, že potápěči s technikou "nejdou" prozkoumat loď ...

Celé mi to přišlo jako zmatečné čekání - "A co teď?"

+1/−1
24.4.2014 13:30

D57a13n 35M48a90c81h13o41l68d18a 8897962494512

jak chcete dat skolakovi potapeci vybavu, 99% skolaku ani nevi jak se do toho oblect, natoz jak se to ovlada. Nehlede na to ze byli v mozna vetsi hloubce nez 20m. Navic je tam tech lidi hrube pres 200

+1/0
24.4.2014 13:34

J64o64s37e27f 29K33o53v53á39ř 9852485614445

příruční kyslíkovou láhev si dokáže "každý" přidržet u úst než propluje na hladinu, o tom jestli je to stabilní nebo ne by rozhodl průzkum kamer/ponorek Nevím proč se tu píše 20m když jsem napsal "freediving" ...

0/−1
24.4.2014 13:47

D46a55n 49M52a20c65h10o82l29d13a 8227902524442

tak prvne, ponorky musi proplouvat vrakem, kde je spousty bordelu a trosek. uz nalezeni nekoho bude trvat dlouho, nedejboze aby tam dopravovali velke mnozstvi materialu. Ja nevom co o potapeni vite, vypada to ze nic moc. Neb s freedivingem to nema spolecneho nic (potabeni bez pristroje pouze pro specialisty cca 5000 lidi na svete), potapeni ve vracich je jen pro velmi zkusene potapece, bez bryli neni ve slane vode nic videt. Prirucni dychaci pristroje nemaji velkou kapacitu nedejboze kdyby musili mit dekompresni zastavku.

+3/0
24.4.2014 14:00

J27o31s25e31f 12K75o77v88á98ř 9222605154675

8-o freediving byl uveden jen jako informace kam lidské možnosti sahají bez přístroje ... jen jetel by tohle porovnával ! Píšu tu už po několikáté že běžní potápěči se do těchto ponorů dostanou levou zadní, záchranářští potápěči jsou cvičení ... každá pobřežní stráž má svoje lidi, specialisté jsou na základnách 

Já tu dopodrobna nebudu rozebírat jak by se to dalo, prostě se to dalo a tečka. Minimálně zjistit stav lidí kteří tam mohli přežít. O tom je celá moje myšlenka ... tečka

0/−2
24.4.2014 14:12

D43a74n 35M38a86c75h41o68l67d53a 8837472404652

vy jaksi neberete v potaz jednu zasadni velicinu a to je cas. Pokud by bylo dostatek casu tak je mozno sko vse. Ale casu v takove situaci extremne malo

0/0
25.4.2014 8:50

P62a89v10e69l 37O72d95r47a10z22i98l 6224199207200

Dno je tam 35 metrů, čili ne banální, přesto však ne extrémní hloubka.

+2/0
24.4.2014 13:56

D12a81n 27M13a54c53h10o51l45d94a 8607552854382

extremni ne, nicmene minimalne na 2 dekomprese

+3/0
24.4.2014 14:02

P29a57v43e28l 98O32d77r66a35z37i42l 6124139887270

No právě. Navíc do nestabilního vraku plnýho trosek nikdo nepoleze. Záchranáři musí především chránit sebe, to je první přikázání. Mrtvej záchranář už nikomu nikdy nepomůže.

+2/0
24.4.2014 14:43

V98í96t 26B30r18z83o55b21o36h29a85t70ý 7760692573251

Potápění se dovnitř nestabilního, částečně potopeného vraku, plného věcí, mrtvol nebude asi zrovna běžné sousto pro potapěče. Také technika, která by jistě při záchraných pracích pomohla jistě existuje, ale než se na místo dopraví, tak to trvá neumérně dlouho tomu kolik je času na záchranu.

+2/0
24.4.2014 13:37

J28o66s70e20f 87K88o16v35á51ř 9222775844785

počítám s pomocí americké základny která jistě nějakou technikou je vybavena. Japonsko taky není přece daleko aby se nejpozději do 24h na místo nedopravilo vše potřebné. Samotná Korea by se taky mohla něčím pochlubit. Jak jsem psal. Celé mi to přišlo jako "čekání" Prostě smutné

+1/−1
24.4.2014 13:49

V64í21t 89B31r15z65o94b19o44h48a63t43ý 7730322503141

Jak dlouhá je "čekací" doba při nasazení specializované námořní techniky se můžete přesvědčit u článků o ztraceném MH370. Těch Vašich 24hodin je příliš dlouhá doba pro pasažéry pod hladinou (zásoby kyslíku jsou malé navíc příliš studená voda)  No a naopak je to směšně krátká doba pro nasazení té techniky, jak píšu výše .....  Ostatně - podívejte se na vyzdvihování vraku Costy Concordie, nebo i postupu prací na tomto trajektu - lidé jsou schopni vyzvednout, vyprostit, ale zkrátka to trvá moc dlouho, než aby se zachránili potencionální přeživší.

+1/0
24.4.2014 14:01

J72o82s63e78f 95K92o25v14á90ř 9202335574355

nepíšu tu o otáčení vraku nic, stejně tak jako o vyčerpání vody, stejně tak jako nic o vysoušení peřin v kajutách (kdyby to někdo chtěl rozvádět a chytat se každé blbosti dál)

+1/−1
24.4.2014 14:14

V55í41t 13B10r17z76o61b69o79h53a65t72ý 7620652313771

Já o tom taky nepíšu a blbostí se chytáte pouze Vy sám. Psal jsem jen o tom, že přesuny námořní techniky, stejnějako práce na moři jsou zdlouhavé a naopak doba na přežití v potápějící se lodi je přiliš malá.  Kombinací těchto dvou faktů pak vznikají situace, s kterými zkrátka člověk jen tak nic nezmůžě. Nabízel jsem Vám tu i srovnání - podívejte se na články o MH370 - jak dlouho specializované technice trvalo dostat se na místo - v každém přístavu nejspíše nebude technika na stabilizaci lodi, a proniknutí do jejího trupu.

+1/0
24.4.2014 14:22

J41a60r16o39m45í62r 86D49o17u16b76r22a62v94a 9451236

Nemyslím to nijak negativně, ale máte o záchranném potápění dost zjednodušenou představu a freediving není zrovna nejlepší příklad. Pro záchranáře všude na světě, včetně potápěčů, platí základní pravidlo: vlastní bezpečnost je na prvním místě (z velmi pádných důvodů). Záchranné potápění v nestabilizovaném a převráceném vraku lodi, se silnými podmořskými proudy a mizivou viditelností je velmi nebezpečná záležitost. 

Osobně věřím, že záchranáři opravdu dělali a dělají všechno co je v jejich silách a za využití veškeré techniky, co mají k dispozici. 

Že pozůstalí mají jiný dojem, je pochopitelné. Proto jim také umožnili live sledování jejich činnosti.

+4/0
24.4.2014 14:01

J66o19s52e30f 21K69o64v75á87ř 9222715364735

proto jsem psal že technika by měla zjistit jaké cesty se pod vodou naskytnou pro možný průzkum, je jasné že když je v lodi tisíc cest (kajuty, chodby atd) že tam bude taky tisíc různých proudů, a kde ještě není voda tam se dostává a potápěče to může vtáhnout tam, kam zrovna nepotřebuje a už se taky nemusí vrátit.

+1/−1
24.4.2014 14:19

K15a45r80e19l 46Š18o95u25m88a70l 1634613478

Pane Kováři, plně chápu vaše pocity bezmoci při takovéto události. Vámi navrhované nebo spíše poptávané řešení není prostě realizovatelné. Hledání přeživších v takto velkém vraku a za takto obtížných podmínek (počasí, proudy, teplota) prostě zabere strašně dlouhý čas. Proto se předpokládá, že přeživší se na sebe budou snažit upozornit např. zvukem - údery na kovové části trupu apod. a na to se samozřejmě záchranné týmy zaměřují. Systematické prohledávání vraku má za úkol především vyzvednout oběti a samozřejmě zjistit i případné okolnosti objasňující příčiny havárie. To si myslím je každému nezaujetému pozorovateli jasné. Záchranným týmům je samozřejmě jasné, že pravděpodobnost že by někdo za těchto okolností přežil více než 24 hodin a nedal by o sobě jakýmkoliv způsobem vědět je v podstatě nulová nemá cenu riskovat životy záchranářů v nestabilním vraku

+1/0
24.4.2014 15:50

J56a85r21o51m82í16r 29D90o51u63b56r50a25v23a 9431866

Těch 24 hodin by pravděpodobně trvalo jen než by ty mini ponorky dostali na místo. Ale i tak by k ničemu moc nebyly v dané situaci, kdy jsou nesčíslné chodby a dveře zaklíněny vším možným. A jak píše pan Mendi, k záchraně pasažérů by to nijak nepomohlo.

Jinak s Vámi naprosto sdílím pocit bezmocnosti a smutku. Bohužel ani nejmodernější technika nepomůže proti lidské nezodpovědnosti. Mám tím na mysli pozdní volání o pomoc, nerozhodnost, špatná komunikace a pod.

+3/0
24.4.2014 13:33

P24e71t14r 88N82e17c29h85a10n15i21c25k53ý 7743156348600

Není to ani daleko od břehu, tak si říkám jestli není možné mít pro tyhle případy nějaký obří jeřáb co loď prostě veme zespod a zvedne. Já vím, jsou to obrovské tuny + těla + vybavení + voda, ale nemyslím si, že to nejde.

+1/−1
24.4.2014 13:57

J33o78s87e17f 21K66o51v85á71ř 9632815334675

na pár záběrech takový jeřáb byl, jen mi nějak uniká informace jestli "držel" potopenou loď aspoň u hladiny a nebo tam byl z jiného důvodu.

Jenže se jedná o nepředstavitelnou hmotnost, která se jen tak něčím vyzvednout nedá. 

Mě šlo spíše o myšlenku že schopnost nasadit techniku, a dávat dohromady lidi kteří by promysleli cestu k ještě možná žijícím studentům, tato schopnost by tu měla být. Zajímalo by mě taky jestli se okamžitě u těchto akcí postupuje mezinárodně. tzn. informace se dají zasvěceným týmům z celého světa a pokouší se najít efektivní řešení, a nebo si s tím prvně "lámou" hlavu místní záchranáři a až po několika dnech se to řeší mezinárodně.

+1/−1
24.4.2014 14:25

P75e57t32r 88N91e43c54h78a12n15i61c12k20ý 7533476618410

Myslím si, že problém dnes není co je v silách techniky, ale co je v silách peněz. Myslím si, že vyrobíme dnes prakticky cokoliv, pokud na to máme finance.

+2/0
24.4.2014 14:27

K56a80r34e86l 33Š11o78u39m60a16l 1594713918

Člověče věř a víra tvá tě uzdraví.

Miniponorka pro prohledávání vraků lodí určitě nějaká existuje, ale v praxi si její přínos nedokážu moc představit. Většina těchto malých přístrojů je s hladinou spojena pomocí kabelu, tím je také značně omezena jejich použitelnost. Buď byly dveře kajut otevřené jak se pasažéři snažili utéct a pak se bude v chodbách vznášet spousta materiálu, do kterého se poměrně brzy ovládací kabel robota zamotá, nebo budou kajuty zavřené a pak není žádná šance aby taková miniponorka takové dveře otevřela. Tlak vody to prostě nedovolí.

 V případě samostatných robotů se jedná o plavidla, která by se svými rozměry měla problém se vůbec do chodeb trajektu dostat.

Proto je jediné řešení vyslání potapěčů a jestli se nepletu tak se jich na záchranných pracech podílí několik set. To určitě neukazuje na nějakou váhavost ...

0/0
24.4.2014 16:00

P96e68t53r 93M28i72c20h91a76l 2510314751502

Každý záchranář se v prvé řadě musí chovat tak, aby se z něj nestal zachraňovaný.

+4/0
24.4.2014 13:50

O56n10d33ř13e33j 95M42a26l15ý 3314843663233

Zůstávat zavřený v kajutě, zatímco se loď potápí. Hodně blbý nápad... :-/

+4/−3
24.4.2014 13:00

P59a95v79e86l 13K20a82f53k77a 8154753851475

Korejci jsou zvyklí poslouchat, u nás by  se to nestalo (?)

+6/0
24.4.2014 13:03

J66a48n 35N78o80v18á67k 6310857826293

Nehledal bych příčinu v tom, že Korejci popř. Japonci jsou vychováni podřídit se autoritě. Jsem si jist, že dospělý racionálně smýšlející člověk (Asiat či Evropan to je jedno), pokud vycítí život ohrožující situaci, se na nějaké příkazy prostě dříve či později vykašle a začne jednat na vlastní pěst. To však nelze čekat od dětí, kteří toho dospěláka prostě poslechnou. Navíc někteří mohly být na moři poprvé, takže tendence poslechnout zkušenější se může potencovat.

+2/−2
24.4.2014 13:36

J55a55r60o12m84í80r 73D15o72u97b12r32a65v49a 9851866

Mám dojem, že v zoufalých voláních a SMS z mobilů spíš vyplývá, že se nemohli dostat z kajut ven. Naprostá tma, sklon 45° a dveře zabarikádované spadanými předměty. Nevzpomínám si, že by někdo prohlásil: "Mám takový blbý nápad - radši tu zůstanu."

+5/0
24.4.2014 13:22

T33o51m91á39š 77C69h36r32u90d38i59m65s67k78ý 5314706867956

Toto je extrémní výsledek autoritativní výchovy. Málokdo si dovolil neposlechnout....

+6/−1
24.4.2014 12:56

J97a92r57o31m91í33r 11D97o51u20b10r85a66v61a 9221546

Možná tomu tak je, ale možná prostě jen spoléhali na to, že posádka ví co dělá.

+8/0
24.4.2014 13:00

J91a17n 89N83o46v75á17k 6440297316383

Vždyť to byli převážně školáci, snad od nich neočekáváte, že hrdinně vylezou na palubu, vykřiknou "geronimo" a skočí do chladné vody šipku.

+7/0
24.4.2014 13:02

A41n27t54o13n83í56n 47S32v76o38b73o51d15a 7360884338

No presto tady v Cesku nekteri! lide....budou hajit tuhle autoritarskou vychovu, kdy deti nejsou brany vazne. Tech lidi neni malo, co odsuzujou (z meho pohledu obecne spravnou) liberalizaci vztahu napric generacemi.

+1/0
24.4.2014 13:03

D94a32n 85M22a12c70h93o68l79d95a 8177252394292

liberalizace nebo autoritativni vychova zahnana do extremu je vzdy spatne. Liberalizace vychovy deti je za me obecne spatne. Nejlepsi je zlata stredni cesta poslusne dite co je veden k samostatnemu mysleni. U korejcu je to proste v povaze. Nasim liberalne vychovavanym detem mnoho z toho chybi

0/0
24.4.2014 13:30

A44n25t27o65n83í56n 56S52v42o49b55o49d93a 7610974628

Jasny, ze do kraje uz je to prilis....obecn ale asi jsem na rozdil od vas pro liberalizaci, ale dik za reakci.

0/0
24.4.2014 15:34

K78a43t61e15ř43i13n73a 82V17a79š47á78k53o71v55á 5311982179815

osobne si myslim, ze obecne je velice dobre v takovych situacich poslouchat, pokud totiz vetsina lidi neposlechne, akorat to vede k vetsimu chaosu, panice a paradoxne ztizeni podminek zachrany. Kdyz nekdo veli, lidi maji jakousi miru jistoty, aspon cast pozornosti na tom, co "musi"

Blbe ovsem je, kdyz veli nekdo blbe :-/

+1/0
24.4.2014 20:17

J22á86n 88B28a94r87d80i83o48v13s30k46ý 6535269599213

poslušní jsou mrtví... smutné.

+13/0
24.4.2014 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.