Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z vraku trajektu vytáhli tělo chlapce, který jako první volal o pomoc

Jihokorejští potápěči vyprostili ze ztroskotaného trajektu Sewol tělo hocha, který jako první telefonicky upozornil na to, že se plavidlo potápí. Jeho rodiče po identifikaci uvedli, že poznali tělo i oblečení. Oficiálně hochovu identitu musí ještě potvrdit testy DNA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O42n43d56ř67e97j 38V28e26s21e12l37ý 7199937601909

300 děcek, 100 000 nejbližších. Soda

0/0
24.4.2014 20:59

O22n13d47ř25e77j 71V33e16s11e33l13ý 7639827441249

Představte si klikatý, mnoha patrový, zatopený, naprosto temný činžák, ponořený vzhůru nohama v kalné ledové vodě. Pohybující se a potápějicí stále níž, planá ropy, olejů a jedů. To není Rudé Moře.

Jste v masce. V hloubce, a máte prohledávat apokalyptické peklo plné utopených dětí. Na celé planetě není síla, která by dokázala udělat víc…

 Na toto se nikdo necvičí. 

Je to tragická nehoda s svými hrdiny i tragickými osudy.

+1/0
24.4.2014 21:11

M56a25r31t53i72n 50S58o63v88á73k 3337835694363

Někteří přispěvatelé by si měli zopakovat fyziku pro střední školy a méně koukat na americké akční filmy.;-D

+1/0
24.4.2014 15:47

B52o75h22u29s85l12a86v 66K33r97á60l19í37k 2541430939746

Poslušní lidé to mají na světě těžké. Za norimberského procesu je odsoudili, nyní je popotahují kvůli členství v KSČ a spolupráci s StB, a nakonec se jich ještě spousta utopí. Ten darwinovský svět je krutý. Ale myslím, že většina těch školáků zahynula na něco jiného než na poslušnost.

+1/−2
24.4.2014 15:40

S44t80a96n55i22s87l50a87v 49S62v49o57b51o54d86a 1633793586568

Plyne z toho ponaučení, kašli na příkazy!

+5/0
24.4.2014 13:44

P90a44v96e41l 37O89d91r33a91z62i23l 6144299937970

No, co se týče příkazu "maximální hmotnost nákladu" tak to by se spíš dodržet mělo.

+5/0
24.4.2014 13:55

H87e12l71e79n40a 87K71a40v46k49o47v18á 5816523730556

škoda každého  mimo  zbabělého žijícího kapitána.

+6/0
24.4.2014 13:05

J57o94s86e13f 40K46o48v69á65ř 9302635584345

ten kapitán to skoncuje sám, jakmile se mu naskytne příležitost

+3/0
24.4.2014 13:30

H35a57n29a 62G52a65l83l90e98t28t68i28o13v60á 8911884806208

No jestli neni jako Schettino, tak mozna. Ten se rad foti a ukazuje v televizi ... ;-(

+1/0
24.4.2014 13:40

P79a28v16e65l 18O42d89r67a50z62i12l 6244199337230

No, na každou se vaří voda, víme, jak dopadl Peter Nielsen, kterej za to snad ani tak úplně nemohl...

0/0
24.4.2014 13:59

P16e20t90r 27T54y38č85k88a 6645572769272

Tak ten v tom byl úplně nevinně.

0/0
25.4.2014 12:17

P83a36v85e56l 79O83d20r83a39z28i69l 6494859727830

No tak to samozřejmě nebyl.

0/0
25.4.2014 13:34

J25o31s87e83f 18K45o15v96á49ř 9102715354805

Je to fakt smutné. I na takovou dálku je ve mě pocit jakoby záchranáři neudělali vše co mohli. Při dnešní technice, je to fakt smutné.

+1/−1
24.4.2014 13:02

J93o39s50e17f 41K25o16v40á64ř 9162325404985

Jen dodám. V 21. století bych docela i věřil že je v našich silách za pomocí robotických ("mini") ponorek pročesat loď nejpozději do 24h, ať mi nikdo netvrdí, že aspoň za pomocí techniky nemohli tu loď pročesat. Na této tragédii je nejstrašnější ta představa že spousta studentů tam ještě několik hodin žila.

+3/−1
24.4.2014 13:06

V49l82a86d50i51m40í81r 53M70e67n76d73i 3682819781396

Beriem , ale zároveň sa pýtam ,ako by tie mini ponorky pomohli k záchrane tých cestujúcich? Podla mňa sa pri takýchto záchranárskych prácach v prvých hodinách určite počíta s tým , že tam môžu byť preživší pasažieri. A keď ich nedokážu dostať do bezpečia záchranári, tak tie ponorky to asi nedokážu tiež...

0/0
24.4.2014 13:19

J45o55s17e58f 38K89o10v76á61ř 9182705654535

od začátku byla ve hře jedna důležitá otázka, jestli ještě žijí. Pokud by se informace vyvrátila. Rodiny by to sice neutěšilo, ale alespoň by všechny nemohla napadat myšlenka že ještě žijí, čekají beznadějně na pomoc a vlastně tak - jen na smrt.

Dovedu si představit že by se jim klidně po lokalizaci mohl dodat materiál, díky kterému by se dostali na hladinu Mimo to potápěči by na kamerách zjistili jak "snadná" cesta je může čekat a tak by se tam klidně mohli vypravit i sami.

A ještě do podobných hloubek se potápí lidé i bez "kyslíku" freediving (rekordy okolo 200m hloubky) , proto na celou věc koukám s podivem, že potápěči s technikou "nejdou" prozkoumat loď ...

Celé mi to přišlo jako zmatečné čekání - "A co teď?"

+1/−1
24.4.2014 13:30

D60a24n 65M53a18c95h32o19l98d57a 8407522364322

jak chcete dat skolakovi potapeci vybavu, 99% skolaku ani nevi jak se do toho oblect, natoz jak se to ovlada. Nehlede na to ze byli v mozna vetsi hloubce nez 20m. Navic je tam tech lidi hrube pres 200

+1/0
24.4.2014 13:34

J70o73s43e71f 42K36o10v28á59ř 9242805694585

příruční kyslíkovou láhev si dokáže "každý" přidržet u úst než propluje na hladinu, o tom jestli je to stabilní nebo ne by rozhodl průzkum kamer/ponorek Nevím proč se tu píše 20m když jsem napsal "freediving" ...

0/−1
24.4.2014 13:47

D81a19n 88M43a68c25h10o20l52d21a 8297592854562

tak prvne, ponorky musi proplouvat vrakem, kde je spousty bordelu a trosek. uz nalezeni nekoho bude trvat dlouho, nedejboze aby tam dopravovali velke mnozstvi materialu. Ja nevom co o potapeni vite, vypada to ze nic moc. Neb s freedivingem to nema spolecneho nic (potabeni bez pristroje pouze pro specialisty cca 5000 lidi na svete), potapeni ve vracich je jen pro velmi zkusene potapece, bez bryli neni ve slane vode nic videt. Prirucni dychaci pristroje nemaji velkou kapacitu nedejboze kdyby musili mit dekompresni zastavku.

+3/0
24.4.2014 14:00

J30o45s97e75f 15K12o66v38á13ř 9272455384395

8-o freediving byl uveden jen jako informace kam lidské možnosti sahají bez přístroje ... jen jetel by tohle porovnával ! Píšu tu už po několikáté že běžní potápěči se do těchto ponorů dostanou levou zadní, záchranářští potápěči jsou cvičení ... každá pobřežní stráž má svoje lidi, specialisté jsou na základnách 

Já tu dopodrobna nebudu rozebírat jak by se to dalo, prostě se to dalo a tečka. Minimálně zjistit stav lidí kteří tam mohli přežít. O tom je celá moje myšlenka ... tečka

0/−2
24.4.2014 14:12

D52a41n 64M50a71c47h46o49l98d20a 8247712364352

vy jaksi neberete v potaz jednu zasadni velicinu a to je cas. Pokud by bylo dostatek casu tak je mozno sko vse. Ale casu v takove situaci extremne malo

0/0
25.4.2014 8:50

P22a28v62e24l 21O56d79r79a81z61i47l 6754679917530

Dno je tam 35 metrů, čili ne banální, přesto však ne extrémní hloubka.

+2/0
24.4.2014 13:56

D16a70n 97M40a85c57h77o86l69d56a 8227492174302

extremni ne, nicmene minimalne na 2 dekomprese

+3/0
24.4.2014 14:02

P35a82v14e77l 75O53d20r49a13z33i80l 6584719587130

No právě. Navíc do nestabilního vraku plnýho trosek nikdo nepoleze. Záchranáři musí především chránit sebe, to je první přikázání. Mrtvej záchranář už nikomu nikdy nepomůže.

+2/0
24.4.2014 14:43

V95í78t 53B95r91z48o25b40o50h77a43t40ý 7910662983161

Potápění se dovnitř nestabilního, částečně potopeného vraku, plného věcí, mrtvol nebude asi zrovna běžné sousto pro potapěče. Také technika, která by jistě při záchraných pracích pomohla jistě existuje, ale než se na místo dopraví, tak to trvá neumérně dlouho tomu kolik je času na záchranu.

+2/0
24.4.2014 13:37

J72o59s55e77f 43K96o91v47á42ř 9662675734585

počítám s pomocí americké základny která jistě nějakou technikou je vybavena. Japonsko taky není přece daleko aby se nejpozději do 24h na místo nedopravilo vše potřebné. Samotná Korea by se taky mohla něčím pochlubit. Jak jsem psal. Celé mi to přišlo jako "čekání" Prostě smutné

+1/−1
24.4.2014 13:49

V36í84t 29B83r67z60o42b94o21h37a86t66ý 7730372963201

Jak dlouhá je "čekací" doba při nasazení specializované námořní techniky se můžete přesvědčit u článků o ztraceném MH370. Těch Vašich 24hodin je příliš dlouhá doba pro pasažéry pod hladinou (zásoby kyslíku jsou malé navíc příliš studená voda)  No a naopak je to směšně krátká doba pro nasazení té techniky, jak píšu výše .....  Ostatně - podívejte se na vyzdvihování vraku Costy Concordie, nebo i postupu prací na tomto trajektu - lidé jsou schopni vyzvednout, vyprostit, ale zkrátka to trvá moc dlouho, než aby se zachránili potencionální přeživší.

+1/0
24.4.2014 14:01

J78o56s45e33f 73K85o22v12á35ř 9682975864165

nepíšu tu o otáčení vraku nic, stejně tak jako o vyčerpání vody, stejně tak jako nic o vysoušení peřin v kajutách (kdyby to někdo chtěl rozvádět a chytat se každé blbosti dál)

+1/−1
24.4.2014 14:14

V62í35t 79B51r80z23o92b24o56h34a15t66ý 7210612313681

Já o tom taky nepíšu a blbostí se chytáte pouze Vy sám. Psal jsem jen o tom, že přesuny námořní techniky, stejnějako práce na moři jsou zdlouhavé a naopak doba na přežití v potápějící se lodi je přiliš malá.  Kombinací těchto dvou faktů pak vznikají situace, s kterými zkrátka člověk jen tak nic nezmůžě. Nabízel jsem Vám tu i srovnání - podívejte se na články o MH370 - jak dlouho specializované technice trvalo dostat se na místo - v každém přístavu nejspíše nebude technika na stabilizaci lodi, a proniknutí do jejího trupu.

+1/0
24.4.2014 14:22

J20a69r69o93m37í62r 19D32o50u83b50r72a26v58a 9981616

Nemyslím to nijak negativně, ale máte o záchranném potápění dost zjednodušenou představu a freediving není zrovna nejlepší příklad. Pro záchranáře všude na světě, včetně potápěčů, platí základní pravidlo: vlastní bezpečnost je na prvním místě (z velmi pádných důvodů). Záchranné potápění v nestabilizovaném a převráceném vraku lodi, se silnými podmořskými proudy a mizivou viditelností je velmi nebezpečná záležitost. 

Osobně věřím, že záchranáři opravdu dělali a dělají všechno co je v jejich silách a za využití veškeré techniky, co mají k dispozici. 

Že pozůstalí mají jiný dojem, je pochopitelné. Proto jim také umožnili live sledování jejich činnosti.

+4/0
24.4.2014 14:01

J54o88s57e11f 17K25o91v23á14ř 9942325324395

proto jsem psal že technika by měla zjistit jaké cesty se pod vodou naskytnou pro možný průzkum, je jasné že když je v lodi tisíc cest (kajuty, chodby atd) že tam bude taky tisíc různých proudů, a kde ještě není voda tam se dostává a potápěče to může vtáhnout tam, kam zrovna nepotřebuje a už se taky nemusí vrátit.

+1/−1
24.4.2014 14:19

K65a62r34e89l 43Š25o98u38m91a77l 1984253578

Pane Kováři, plně chápu vaše pocity bezmoci při takovéto události. Vámi navrhované nebo spíše poptávané řešení není prostě realizovatelné. Hledání přeživších v takto velkém vraku a za takto obtížných podmínek (počasí, proudy, teplota) prostě zabere strašně dlouhý čas. Proto se předpokládá, že přeživší se na sebe budou snažit upozornit např. zvukem - údery na kovové části trupu apod. a na to se samozřejmě záchranné týmy zaměřují. Systematické prohledávání vraku má za úkol především vyzvednout oběti a samozřejmě zjistit i případné okolnosti objasňující příčiny havárie. To si myslím je každému nezaujetému pozorovateli jasné. Záchranným týmům je samozřejmě jasné, že pravděpodobnost že by někdo za těchto okolností přežil více než 24 hodin a nedal by o sobě jakýmkoliv způsobem vědět je v podstatě nulová nemá cenu riskovat životy záchranářů v nestabilním vraku

+1/0
24.4.2014 15:50

J11a96r72o30m97í97r 35D53o22u32b13r30a60v93a 9761556

Těch 24 hodin by pravděpodobně trvalo jen než by ty mini ponorky dostali na místo. Ale i tak by k ničemu moc nebyly v dané situaci, kdy jsou nesčíslné chodby a dveře zaklíněny vším možným. A jak píše pan Mendi, k záchraně pasažérů by to nijak nepomohlo.

Jinak s Vámi naprosto sdílím pocit bezmocnosti a smutku. Bohužel ani nejmodernější technika nepomůže proti lidské nezodpovědnosti. Mám tím na mysli pozdní volání o pomoc, nerozhodnost, špatná komunikace a pod.

+3/0
24.4.2014 13:33

P89e41t40r 86N91e83c31h25a81n81i43c10k32ý 7613206578850

Není to ani daleko od břehu, tak si říkám jestli není možné mít pro tyhle případy nějaký obří jeřáb co loď prostě veme zespod a zvedne. Já vím, jsou to obrovské tuny + těla + vybavení + voda, ale nemyslím si, že to nejde.

+1/−1
24.4.2014 13:57

J59o24s93e50f 83K95o34v95á85ř 9532405304695

na pár záběrech takový jeřáb byl, jen mi nějak uniká informace jestli "držel" potopenou loď aspoň u hladiny a nebo tam byl z jiného důvodu.

Jenže se jedná o nepředstavitelnou hmotnost, která se jen tak něčím vyzvednout nedá. 

Mě šlo spíše o myšlenku že schopnost nasadit techniku, a dávat dohromady lidi kteří by promysleli cestu k ještě možná žijícím studentům, tato schopnost by tu měla být. Zajímalo by mě taky jestli se okamžitě u těchto akcí postupuje mezinárodně. tzn. informace se dají zasvěceným týmům z celého světa a pokouší se najít efektivní řešení, a nebo si s tím prvně "lámou" hlavu místní záchranáři a až po několika dnech se to řeší mezinárodně.

+1/−1
24.4.2014 14:25

P81e30t31r 82N12e45c68h37a64n26i75c56k47ý 7253646358300

Myslím si, že problém dnes není co je v silách techniky, ale co je v silách peněz. Myslím si, že vyrobíme dnes prakticky cokoliv, pokud na to máme finance.

+2/0
24.4.2014 14:27

K59a21r54e43l 11Š78o81u14m15a45l 1164893168

Člověče věř a víra tvá tě uzdraví.

Miniponorka pro prohledávání vraků lodí určitě nějaká existuje, ale v praxi si její přínos nedokážu moc představit. Většina těchto malých přístrojů je s hladinou spojena pomocí kabelu, tím je také značně omezena jejich použitelnost. Buď byly dveře kajut otevřené jak se pasažéři snažili utéct a pak se bude v chodbách vznášet spousta materiálu, do kterého se poměrně brzy ovládací kabel robota zamotá, nebo budou kajuty zavřené a pak není žádná šance aby taková miniponorka takové dveře otevřela. Tlak vody to prostě nedovolí.

 V případě samostatných robotů se jedná o plavidla, která by se svými rozměry měla problém se vůbec do chodeb trajektu dostat.

Proto je jediné řešení vyslání potapěčů a jestli se nepletu tak se jich na záchranných pracech podílí několik set. To určitě neukazuje na nějakou váhavost ...

0/0
24.4.2014 16:00

P89e93t21r 98M22i77c48h59a73l 2880574931962

Každý záchranář se v prvé řadě musí chovat tak, aby se z něj nestal zachraňovaný.

+4/0
24.4.2014 13:50

O28n92d45ř79e69j 70M64a93l29ý 3744353803503

Zůstávat zavřený v kajutě, zatímco se loď potápí. Hodně blbý nápad... :-/

+4/−3
24.4.2014 13:00

P48a78v95e10l 62K46a58f86k84a 8614353261515

Korejci jsou zvyklí poslouchat, u nás by  se to nestalo (?)

+6/0
24.4.2014 13:03

J56a81n 10N46o65v85á16k 6800627206693

Nehledal bych příčinu v tom, že Korejci popř. Japonci jsou vychováni podřídit se autoritě. Jsem si jist, že dospělý racionálně smýšlející člověk (Asiat či Evropan to je jedno), pokud vycítí život ohrožující situaci, se na nějaké příkazy prostě dříve či později vykašle a začne jednat na vlastní pěst. To však nelze čekat od dětí, kteří toho dospěláka prostě poslechnou. Navíc někteří mohly být na moři poprvé, takže tendence poslechnout zkušenější se může potencovat.

+2/−2
24.4.2014 13:36

J64a46r29o50m45í70r 29D85o28u70b39r69a62v73a 9361206

Mám dojem, že v zoufalých voláních a SMS z mobilů spíš vyplývá, že se nemohli dostat z kajut ven. Naprostá tma, sklon 45° a dveře zabarikádované spadanými předměty. Nevzpomínám si, že by někdo prohlásil: "Mám takový blbý nápad - radši tu zůstanu."

+5/0
24.4.2014 13:22

T45o20m43á41š 20C63h27r24u82d92i81m19s49k73ý 5694846677366

Toto je extrémní výsledek autoritativní výchovy. Málokdo si dovolil neposlechnout....

+6/−1
24.4.2014 12:56

J45a26r27o17m50í23r 42D49o96u80b26r21a47v72a 9381756

Možná tomu tak je, ale možná prostě jen spoléhali na to, že posádka ví co dělá.

+8/0
24.4.2014 13:00

J70a70n 29N78o59v10á28k 6140677526883

Vždyť to byli převážně školáci, snad od nich neočekáváte, že hrdinně vylezou na palubu, vykřiknou "geronimo" a skočí do chladné vody šipku.

+7/0
24.4.2014 13:02

A19n46t53o11n53í11n 36S37v20o91b37o68d29a 7970694658

No presto tady v Cesku nekteri! lide....budou hajit tuhle autoritarskou vychovu, kdy deti nejsou brany vazne. Tech lidi neni malo, co odsuzujou (z meho pohledu obecne spravnou) liberalizaci vztahu napric generacemi.

+1/0
24.4.2014 13:03

D45a96n 70M55a18c79h72o13l97d65a 8877762444962

liberalizace nebo autoritativni vychova zahnana do extremu je vzdy spatne. Liberalizace vychovy deti je za me obecne spatne. Nejlepsi je zlata stredni cesta poslusne dite co je veden k samostatnemu mysleni. U korejcu je to proste v povaze. Nasim liberalne vychovavanym detem mnoho z toho chybi

0/0
24.4.2014 13:30

A23n48t97o34n33í13n 53S78v71o19b20o44d28a 7820424118

Jasny, ze do kraje uz je to prilis....obecn ale asi jsem na rozdil od vas pro liberalizaci, ale dik za reakci.

0/0
24.4.2014 15:34

K98a80t88e43ř81i16n96a 95V79a38š72á49k12o87v23á 5581912229785

osobne si myslim, ze obecne je velice dobre v takovych situacich poslouchat, pokud totiz vetsina lidi neposlechne, akorat to vede k vetsimu chaosu, panice a paradoxne ztizeni podminek zachrany. Kdyz nekdo veli, lidi maji jakousi miru jistoty, aspon cast pozornosti na tom, co "musi"

Blbe ovsem je, kdyz veli nekdo blbe :-/

+1/0
24.4.2014 20:17

J88á69n 94B74a66d22i65o34v60s44k72ý 2619894706956

poslušní jsou mrtví... smutné.

+13/0
24.4.2014 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.