Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nizozemské stíhačky vyprovodily ze vzdušného prostoru ruské bombardéry

Dvojice ruských dálkových bombardérů Tu-95 narušila ve středu odpoledne nizozemský vzdušný prostor. Vzlétly kvůli nim nizozemské, britské i dánské stíhačky. Rusko podobnými akcemi čas od času "testuje", jak dobře jsou připravené protivzdušné obrany aliančních zemí, nyní nicméně uvedlo, že let byl v souladu s mezinárodními normami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I66g35o61r 76N29e70t24r52e90b68a 7354121836493

Túto správu ste tu už mali pred dvoma dňami. Čože, pre veľký úspech ste sa to rozhodli zopakovať ??:-/

+2/−1
26.4.2014 12:37

J39a49r87o87m61í53r 47N41o23v71o91t63n38ý 7939417191764

Nizozemské stíhačky vyprovodily ze vzdušného prostoru ruské bombardéry------------------a vyprovodily je až k spřátelenému letišti humanitárního bombarďáka Vény HavlaV:-P

+4/−4
26.4.2014 12:20

J45i55ř34í 84Š21t27a53i41n70c 2129620204243

Příště po první výzvě sestřelit!

+8/0
25.4.2014 20:59
Foto

V89l29a69s45t19a 61C71o23u52f44a20l 7357219899845

Ruské bombardéry ze základny Engels létají s jadernými zbraněmi. NATO to ví. Jak se prosím příště dají jen tak sestřelit nad Evropou? Poraďte stratégům.

+1/−3
26.4.2014 18:03

F64i42l30i21p 81M90e89j56s58t63ř28í32k 2432568904506

;-D i kdyby je sestřelily, tak se bomba musí odjistit a aktivovat aby došlo k potřebné reakci. Bomba je sama os sobě relativně neškodná i kdyby s letadlem spadla... a pokud říkáte pravdu a Rusové nad území cizí země poslali atomové zbraně... tak je měli sestřelit bez výzvy.

+6/−1
26.4.2014 19:19
Foto

V84l30a97s80t71a 93C91o83u78f47a63l 7927209239585

Jistě, že bomba se musí odjistit. Atomová stejně jako každá jiná. V osmdesátých letech například u 28. sbolp z Čáslavi odpadlo při letu na střelnici v Malackách ze Su-7 šest bomb i se závěsníky vinou závady na elektroinstalaci. Zajištěné pětistovky dopadly na zem a nevybuchly. Teď k sestřelení letadla velikosti Tu-95 raketou velikosti AIM-120. Zapomeňme na filmy. Taková raketa nesmete tak velké letadlo z oblohy během vteřiny. Pokud jej zasáhne, letadlo nevybuchne, ale začne se lámat. Přitom setrvačností pokračuje v letu. Posádky strategických bombardérů jsou cvičeny v tom, že počítají s tím, že se z letu nevrátí. Bez vlastních stíhačů se totiž strategický bombardér cizímu stihači neubrání a v případě konfliktu posádka zahyne. Voják, který má zahynout, dělá zoufalé činy. Ruský elitní voják má velké sklony k sebeobětování. Střelba bez výzvy - to máte z které akční hry? Copak na ulici střílí policie bez výzvy na každého, kdo má u sebe legálně drženou zbraň. Ruské letectvo je legálním držitelem strategických bombardérů a jaderných zbraní. Pokud by mu někdo bez výzvy takový bombardér sestřelil, asi by se pak hodně divil, co rozpoutal.

0/−4
27.4.2014 9:52

J10i37ř68í 76K38o81u50k 5388321989714

Pokud je mi známo, tak letouny USA létají a bombardují třeba v Pakistanu. Nerozčilujte se, aby se vám něco nestalo, to je zkrátka fakt. V mezinárodním prostoru si každý může létat až do vyčerpání všech pohoných hmot až do aleluja. Nepropadejte histerii.

+1/−2
27.4.2014 23:08

M20a80r90t39i38n 65P60a92u35l 4144229181227

Čemu? ;-D

+1/0
28.4.2014 2:01

D69a49n46i41e44l 37L96u46k45á15č 7283931734781

tolik propálené nafty pro nic za nic, nemluvě o škodě na životním prostředí

0/−1
25.4.2014 10:31

M62i68l43a91n 74L80i10n83h21a92r48t 8194976417276

nafty...???8-o

+5/0
26.4.2014 12:12
Foto

V86l53a86s28t56a 16C87o44u19f93a94l 7127359739755

Kolega má pocit, že letadla jezdí na naftu a tankují u benzinky.

+3/0
26.4.2014 18:01

M72a44r63e85k 97K33r91o22l46l 5361222850380

Letecký petrolej je podobný jako motorová nafta a také se v naftových motorech úspěšně používá.

+2/0
28.4.2014 16:59
Foto

M52i92c35h39a65l 29N57o60v40o75t27n72ý 2731332345963

EU by měla učinit Putinovi veřejnou nabídku finanční pomoci na nákup GPS zařízení, aby i ruské letectvo mohlo požívat výhod co většina Evropanů s GPSkou - tedy že poznají, kde na mapě jsou

+8/−1
25.4.2014 8:23
Foto

V78l78a73s19t44a 30C13o54u21f42a92l 7947419499915

Stačí jim GLONASS (Globalnaja Navigacionnaja Sputnikovaja Sistema) a RSDN (Radiovaja Sistema Dalnoj Navigacii). Vše toto tam mají i bez GPS. Myslíte, že Rusové jsou primitivní národ a neumějí létat?

+1/−3
27.4.2014 9:55

M44i29c58h91a25l 68M65i46l16l25e25r 9416682459232

vychodnacaka primitivnost a buranstvi je soucast jejich charakteristiky

+3/0
27.4.2014 10:01

V33í98t 67K24u66k56l47í76k 9924325883793

Rusové tímto způsobem nejvíce narušují vzdušný prostor pobaltských států a zejména Lotyšska - jen za poslední měsíce jsou to desítky případů. Z nepochopitelných důvodů se o tom píše jen v lotyšských médiích, u nás nebo i více na západě nikoliv. Jsou snad někteří alianční spojenci (v tomto případě Nizozemci, nedávno zde byl podobný článek o Bulharsku) důležitější méně, a jiní více? Rv

+5/0
24.4.2014 22:03

P27a32v35e62l 28V90y82p82l52a25š41i18l 7380238424678

A tu důležitost myslíte určují novináři?

+1/0
25.4.2014 9:29

J92i29ř87í 43P19o96k19o92r37n26ý 6811445958520

Hned je důvod k zapojení.

+1/0
24.4.2014 21:04

P65a68v36e87l 47O24d79r62a95z50i85l 6624699187660

"...en kom weer, voor een ander babbel."

8-o

0/−1
24.4.2014 20:50

P59a85v53e24l 79Z82a72t43l54o70u30k23a41l 7351129182487

Pro Ulricha a Brümmera - rád bych na jejich argument o "amerických dronech" upozornil, že ty drony nemají za úkol vyvíjet nátlak nebo dokonce ani jakkoli demonstrovat vzájemný geopolitický vztah mezi vládou USA a vládami dotyčných zemí a tudíž ani (ne)existenci jakékoli (studené či jiné) války mezi nimi. Obvykle dokonce zasahují se souhlasem vlád dotyčných zemí, které samy nemají prostředky, jak cizí státní příslušníky, kteří jsou součástí nestátních teroristických sítí, zlikvidovat.

+7/−2
24.4.2014 18:26

J85a10r58o72s80l49a74v 28B86r40ü33m47m57e55r 7374103356

Aha, demonstrace síly je horší, než vražda nevinných, či i vinnýchlidí. No dobrá, ale lhát nemusíte, proti vraždám v Pákistánu, Jemenu a dalších neustále jejich představitelé protestují, ale nemají sílu dělat nic jiného, pokud nechtějí skončit jako Kadáffí.

+3/−9
24.4.2014 18:32

M77a40r38t30i26n 69K91o34z81á27k 4274100479367

Jenomže, pane Brümerre, ony musí protestovat aby si udržely kredit u svého obyvatelstva, které proamerické obvykle není. Třeba právě Pakistán uplatňuje právě takovouto politiku a je to i součástí dohod s USA, jak prosáklo při nějakém informačním úniku. Samozřejmě jsou výjimky (o akci proti bin Ladinovi asi fakt nevěděli, ale to nebyla akce primárně dronů).

Jenže to se vám nehodí do vašeho světonázoru a tak to taktně přecházíte.

+5/−2
24.4.2014 18:40

J92a42r46o76s69l58a93v 77B45r78ü95m92m51e49r 7954953246

Vy houby víte, jaký mám světonázor. Pokud vláda toleruje vraždy nevinných občanů cizí mocností, nebo dokonce i příslušníků vlastního vojska, jako v Pákistánu, je to vláda nelegitimní a měla by být svržena. Stát máme od toho, aby nás chránil, ne nechal vraždit. Pokud to nedokáže, nebo nechce, stát nepotřebujeme.

+6/−6
24.4.2014 18:43

M91a22r15t57i71n 78K28o69z39á66k 4474980329567

Nevím, co vím, ale vím, že vím to, co jsem si přečetl ve vašem příspěvku. Což pro základní obrázek stačí. Co se týká svrhávání vlád, mluví se vám to dozajista dobře odsud z ČR, kde se neválčilo pětašedesát let a nestabilita pakistánského střihu tu byla naposledy před čtyřmisty lety při stavovském povstání. Jenže tady se bavíme o Středním Východě, Jižní Arábii nebo Východní Africe, nikoliv o okolí Horní Dolní kdesi v České kotlině. Svrhnout tamější vládu obvykle znamená uvrhnout zemi i společnost do mnohem většího chaosu, než v jakém byla předtím (ostatně vizte jiné americké akce třeba v Iráku) a nelze se na to dívat nějakou univerzalistickou pseudohumanistickou evropskou kavárenskou logikou. Je to nepochopení problematiky stejného druhu, jakým trpí Američané ve vztahu k vývozu své vlastní demokracie. Tamější vlády jsou rády, že mají situaci ve vlastní zemi pod kontrolou alespoň z větší části a je jedno, jestli je u vlády ten či onen a řeči o svrhávání a nelegitimnosti na tom nic nemění. Ochota někoho, kdo má stejné partikulární zájmy, jako momentálně ony řešit za ně problémy, které ony samy řešit nemohou jim pochopitelně není proti mysli ani trochu.

+3/−2
24.4.2014 18:52

J27a48r13o40s14l20a78v 67B51r41ü98m93m58e33r 7334273526

Obviňovat mne z psrudohumsnismu je největší urážka. Já realpolitiku beru, ale nesmíbýt zaměřena proti vlastním občanům ve prospěch cizí mocnosti. Co je to za vládu, která přejde zmasakrování 30 vlastních vojáků? Jinak naprosto odsuzuji vývoz demokratie, do končin, kde o ni nestojí.

+4/−2
24.4.2014 19:05

P38a84v12e35l 87Z41a78t30l62o28u17k39a90l 7561789232327

Poslyšte, my jsme se tu vůbec nebavili o tom, co je "lepší" a co "horší" - nehledě na vaše logické klamy. My jsme tu mluvili o tom, kdo dávno vede studenou válku a tudíž vnímá protistranu jako nikoli partnera či konkurenta ale jednoznačného nepřítele. Tenhle red herring vám nezbaštím.

+6/0
24.4.2014 19:00

J77a53r47o19s90l84a45v 34B70r73ü57m76m29e93r 7454223246

A odpověď na tuto otázku vůbec není jednoduchá.

0/−3
24.4.2014 19:12

P18a23v29e30l 38Z16a34t19l51o91u70k37a59l 7831309802367

To už je váš názor. Rozhodně však tam není relevantní ten red herring s drony.

+3/0
24.4.2014 19:15

J54a78r78o43s46l10a65v 10B27r67ü30m53m42e34r 7704263766

Nevím co je to red herring s drony. Ale dtony mají relevanci k článku, jestli letadla NATO porušují, či ne cizí vzdušné prostory. Jinak toto vlákno jste začal vy.

0/−3
24.4.2014 19:24

P47a64v92e11l 49Z46a23t98l49o92u73k95a21l 7891379942927

Tohle vlákno jsem začal, abych souhrnně odpověděl právě na ten nerelevantní nesmysl s drony, kterým jste zaplevelili mé předchozí vlákno ohledně existence studené války. A napsal jsem zde, proč je nerelevantní k onomu předchozímu vláknu.

+3/0
24.4.2014 19:29

D48a66v42i80d 70K23r62á30l 1219486149658

Obvykle dokonce zasahují se souhlasem vlád dotyčných zemí,;-D;-D;-D

+3/−2
24.4.2014 18:33

M18i66l10a21n 81P45r64o87u34z15a 6412654438967

Né že by to bylo nemožné, ale ..... dál to již nemusím rozvádět. Takže smích je oprávněný.

0/−3
24.4.2014 18:46

P17a91v14e16l 76Z91a57t49l84o14u82k95a76l 7511399802377

Vy dva víte jaksi velké kulové o rozporu mezi vnějším PR a skutečnými dohodami :)

+3/0
24.4.2014 19:01

M97i18l43a40n 35P73r84o38u53z72a 6172674438347

Tak tuto větu jsem já již psal sice v jiné kauze, ale stejně. Nemáme nikdy možnost vidět smlouvy, jen se můžeme dohadovat. To se jedná i USA a Ruska protože Gorbačov již blahý paměti prohlásil že amíci porušují dohody. Ovšem ohledně Dronů jsem ještě neslyšel ani nečetl, že by si je nějaká zem koupila nebo pronajala na mírové účely. Zatím byly použity zcela obráceně a proti vůli.

0/−2
24.4.2014 19:16

P76a47v72e15l 70Z25a15t70l22o17u68k80a95l 7371859682227

Jemenská vláda a prezident oficiálně souhlasí s využíváním amerických dronů k cílenému zabíjení cizích státních příslušníků jemenské odnože Al-Kajdy a dostávají se kvůli tomu i do sporu s poslanci například opoziční islamistické strany Al-Islah, viz například:

http://yemenpost.net/Detail123456789.aspx?ID=3&SubID=6212

http://news.yahoo.com/drone-strike-yemen-kills-5-qaeda-militants-002504334.html

+5/0
24.4.2014 19:23

M57i53l76a43n 57P98r66o80u27z28a 6762334298497

No, dobře máte pravdu, ovšem vláda není jednotná což snižuje toto tvrzení.

0/−2
24.4.2014 19:42

M80i51l79a16n 57P13r45o67u64z32a 6362954358717

Přečtěte si něco na Wikipedii.

+2/−1
24.4.2014 18:42

M53i76l56a51n 83P59r58o23u65z89a 6292474168347

Pane Miller nevím proč ten mínus v tomto případě. U ostatních ho třeba pochopím , jelikož jste určité věci nechtěl vzít v úvahu.

+1/0
25.4.2014 9:23

J52a95n 37U47l91r66i86c39h 8268313376651

Mate pravdu, k tomu USA neslouzi drony ale letadlove lode. Nebo jste se nikdy nesetkal v mediich s informaci ze USA posilaji do oblasti skupinu kolem letadlove lode? USA nejsou OSN nemaji co popravovat lidi bez soudu, bez ohledu na postoj mistni vlady. Vy snad souhlasite s popravami bez soudu za pouziti bezpilotnich prostredku? To jiste v tom pripade souhlasite i s veznenim lidi bez soudu jak jsme tomu svedky na Guantanamu.

+3/−2
24.4.2014 19:07

J75a88r88o54s17l60a72v 93B36r49ü71m34m48e68r 7904663856

Přesně. USA čim dál více ničí ty myšlenky, a principy, na kterých byy založeny.

+1/−2
24.4.2014 19:11

P89a85v20e95l 21Z25a67t93l87o13u67k83a24l 7601359242277

A stejně jako kolegovi Brümmerovi vám na tohoto red herring odpovídám, že debata byla na téma "ve skutečnosti Rusko už 14 let vede studenou válku a ne, že jej do ní nyní zlý Západ tlačí", kterou jste se pokusili zavést naprosto mylným a nesouvisejícím argumentem o dronech zcela jinam - a já tu vysvětlil proč ten argument o dronech není relevantní a už vůbec ne ekvivalentní protiváhou argumentu o strategických bombardérech narušujících vzdušný prostor západoevropských států.

+2/−1
24.4.2014 19:14

J82a68n 34U20l81r67i73c21h 8968133346121

Pokud tedy chcete mluvit v intencich studene valky, tak tedy muzeme. USA jednostrane vypovedely smlouvu ABM z roku 1972. Timto jednostranym krokem vytvorily prostor pro posun strategicke rovnovahy mezi USA a Ruskem. Nebo je to pro  Vas malo?

0/−2
24.4.2014 19:28

P97a32v75e29l 52Z36a44t27l69o64u73k30a59l 7281579152207

Vzhledem k tomu, že mezitím Rusko dávno vyvinulo MIRV Topol-M, které by systém zamýšlený k postavení po vypovězení ABM stejně nezastavil; zato se objevilo dost státečků, které byly schopny vyrobit hlavici (jedno zda skutečně jadernou či špinavou) a osadit ji na NĚJAKOU raketu (většinou nějaký ten modifikovaný SCUD) a být v pokušení využít ji jako prostředek PR a diplomatického nátlaku na USA a Evropu (nebo v případě těch největších šílenců ji dokonce i použít), tak o žádný skutečný posun strategické rovnováhy nešlo, protože MAD ve skutečnosti ohrožena nebyla - a věděli to všichni.

Spíše je zajímavé, že Rusko, které si hrálo na "partnera" ve skutečnosti na tento krok zareagovalo právě jako nepřítel, že?

+3/0
24.4.2014 19:39

J22a87n 45U20l31r85i31c42h 8748173286461

K tomu vasemu, vedeli to vsichni:

John Rhinelander, a negotiator of the ABM treaty, predicted that the withdrawal would be a "fatal blow" to the Nuclear Non-Proliferation Treaty and would lead to a "world without effective legal constraints on nuclear proliferation." The construction of a missile defense system was also feared to enable the US to attack with a nuclear first strike.

Vzhledem k tomu v jakem stavu byl rusky system vcasneho varovani, tento krok opravdu ohrozoval MAD. A zvysoval  pravdepodobnost uspesnosti prvniho uderu ze strany USA. Navic vas argument o pouziti pouze proti statum s omezenym arzenalem trochu pokulhava, protoze soucasti planu na vybudovani tohoto systemu byly i plany na vicenasobne ''proti hlavice''. V souvislosti s tim ze v te dobe bylo v planu i nasazeni ABL, tak byl legitimni predpoklad ze se Rusko dostane do strategicke nevyhody.

Topol-M disponuje jen jednou hlavici, pokud vim tak az dalsi modifikace JARS ma MIRV. Pravdepodobne jste mel na mysli schopnost rakety menit drahu ve stredni fazi letu.

0/−2
24.4.2014 19:51

H83y23n21e42k 91Z89a79t91l63o70u34k90a96l 3572288941138

Bože co je jen tady idiotů s rusofobními reakcemi, nakrmených mainstreamem, bez schopnosti vyhledat aspoň trochu vyvážené informace, bez vlastního názoru a kritického myšlení?

Rv

+1/−13
24.4.2014 18:08
Foto

M60i62c20h68a11l 84N24o88v91o76t46n54ý 2861772285253

tak šup, podělte se. jestli umíte víc než jen urážet.

+2/0
25.4.2014 8:19

J79a85n 51U61l86r67i38c76h 8228553516621

S tim strilenim po letadlech bych byl opatrnej. Oni jak Rusaci tak Amici s tim nemaji zrovna nejlepsi zkusenosti. Viz. KAL-007 a Iran Air Flight 655. Horka hlava je presne to co ted nikdo nepotrebuje.

+8/0
24.4.2014 17:39

K54a23r72e67l 36V38o24v54e17s 1764818382969

KAL - 007 byla zajímavá americká finta, kterou odnesly životy sovek nevinných civilistů. Prostě Američané.

+5/−12
24.4.2014 17:48

J53a98r23o43s46l76a91v 16B74r26ü71m76m42e25r 7914333436

Ach jo, blábol. KAL007 prostě byla tragická chyba kapitána letadla.

+6/0
24.4.2014 17:51

P55a55v43e60l 43Z77a13t78l28o58u63k73a18l 7121139222637

Jasně, americká finta, a copak ještě je americká finta ve světě vaší hlavy? Mongolský vpád do Evropy? :)

+4/−1
24.4.2014 18:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.