Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáci se dotkli matematiky. Mýdlová voda a světýlka nahradily kružítka

Učitelka zlehka ťukne svého žáka prstem do čela. "Musíš rozumem, ne silou," radí druhákovi, který se snaží do plastové krabice vecpat podivné geometrické těleso. Jeho spolužáci zatím zkoušejí kuriózní bublifuky či zrcadlové skříňky. Místo běžného vyučování vyrazili na výstavu Matematika na dotek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60a19š84e36k 53Ř36í74h92a 2423483918642

Od doby kdy se začaly zavádět jazyky už do školek. A doby kdy se podle ůrovně jejich zvládnutí začali selektovat děti na úpěšné a blbé. Od té doby Jsem se přestal divit tomu, že český národ stratil schopnost logického a rozumného uvažování.

0/0
27.4.2014 22:20

J15i98n95d97ř30i81c63h 10H88r20a90b84e91c 6943717651312

Ještě že ho ťukla do čela jen lehce jinak by to bylo co?;-D

0/0
27.4.2014 17:43

M18a63r82t15i32n 10H22r16o17m80á63d27k41o 2140252719

Nemělo by být správně v nadpisu "...nahradila kružítka?"

0/0
27.4.2014 11:49

P62a25v81e82l 20O34d29r67a58z46i49l 6274109447570

Ne, podmětem jsou "mýdlová voda a světýlka."

0/0
27.4.2014 12:08

V64l19a70d33i84s19l59a82v97a 82H91o23l11á 3106820570169

Jeden z důvodů, proč děcka nic neumí.

0/−5
27.4.2014 9:50

A75l23e38š 78K88a82l20u83p 4443254558851

Děcka nic neumí, protože nechápou, k čemu by jim to mohlo být, a proto se vše učí zpaměti (po písemce/zkoušení to samozřejmě zapomenou). Tohle jim ukáže, že se neučí blbosti. Dokonce některé z nich to přiměje i myslet...

+5/−1
27.4.2014 10:31

K60a94t16e72ř32i97n18a 69V79a40š61á13k42o83v98á 5281212289665

naopak, kdyz pochopite princip, zapamatujete si ho daleko spis nez vzorecek, ktery nechapete. A v praxi bez pochopeni nevyresite nic.

Osobne si nepamatuju temer zadne matematicke vzorecky, a to jsem maturovala z veci,ktere se u nas berou i v prvnich dvou rocnicich mat-fyz. Ale proste to k nicemu nepotrebuju, takze adieu...

0/0
27.4.2014 10:37

P75a88v42e51l 86R15ý77d74l 5355609490504

Samozřejmě, v tím principem souhlasím, ale stejně musíte vědět, jak se k vzorečku dopracovat a od toho je ta nudná teorie a nudné "memorování".

Jinak samozřejmě, pokud nemáte žádné vyšší cíle, tak Vám může být vyšší materimatika celkem volná.

+1/−1
27.4.2014 11:35

P92a13v96e47l 87O85d49r77a11z74i86l 6364459607350

Všiml jste si, že jde o druháky, tedy děti ve věku osm, devět let?

0/0
27.4.2014 12:09

S46t15a83n90i72s26l57a79v 95A27u52g28u66s53t33i81n 4193403884683

Víte, ono na drtivou většinu vzorečků a pouček (resp. na jejich význam), se kterými se dá seznámit na základní a střední škole, se přišlo spíše empiricky a ne tím memorováním ;-)

0/0
27.4.2014 12:52

P98a45v45e20l 42O70d49r65a11z12i16l 6164369797410

Empiricky určitě ne, ale memorováním taky ne.

0/0
27.4.2014 13:18

S68t50a68n76i33s45l33a10v 29A44u66g82u34s77t91i77n 4953553914353

Spíše empiricky - nejdřív padání toho slavného jabka pan Newton měřil a pozoroval, pak se mu to nezdálo, tak si šel vymyslet kalkulus, ne naopak...

0/0
27.4.2014 13:25

P11a69v73e58l 12O75d91r77a93z21i46l 6914869217630

Jenže to je fyzika, víme.

0/0
28.4.2014 11:09

J40a50k62u64b 32L75é44d25l 8749754862243

Myslíte? Víte, on důvod proč středoškoláci v ČR pociťují většinou tak silný odpor k matematice je ten, že taková matematika, jaká je prezentovaná na středních školách, nemůže reálně zaujmout absolutně nikoho. Matematika je podávána jako tupé memorování naprosto od reality odtržených vzorečků a zkouška znalostí pak spočívá ve schopnosti rozpoznat, kde ten který vzoreček aplikovat.

Já jsem se k lásce k matematice dostal samostudiem. Pokud bych nikdy nestudoval víc, než to absolutní minimum, které je dnes tak otřesným způsobem podáváno na státem řízených středních školách, nikdy by mě ani nenapadalo se jí věnovat na vysokoškolské úrovni.

+5/0
27.4.2014 10:45

P87a18v34e20l 59O44d53r39a98z76i20l 6744579537540

Která děcka. Vaše? Co je tím důvodem? Že si takhle nepřiblíží i ostatní předměty?

0/0
27.4.2014 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.