Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáci se dotkli matematiky. Mýdlová voda a světýlka nahradily kružítka

Učitelka zlehka ťukne svého žáka prstem do čela. "Musíš rozumem, ne silou," radí druhákovi, který se snaží do plastové krabice vecpat podivné geometrické těleso. Jeho spolužáci zatím zkoušejí kuriózní bublifuky či zrcadlové skříňky. Místo běžného vyučování vyrazili na výstavu Matematika na dotek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33a30š43e32k 14Ř84í40h33a 2833133908702

Od doby kdy se začaly zavádět jazyky už do školek. A doby kdy se podle ůrovně jejich zvládnutí začali selektovat děti na úpěšné a blbé. Od té doby Jsem se přestal divit tomu, že český národ stratil schopnost logického a rozumného uvažování.

0/0
27.4.2014 22:20

J35i32n95d58ř38i44c77h 74H58r24a35b88e73c 6863627461882

Ještě že ho ťukla do čela jen lehce jinak by to bylo co?;-D

0/0
27.4.2014 17:43

M62a52r40t16i82n 78H98r90o71m50á56d78k24o 2400532309

Nemělo by být správně v nadpisu "...nahradila kružítka?"

0/0
27.4.2014 11:49

P17a34v56e68l 36O26d85r85a81z33i19l 6944549587260

Ne, podmětem jsou "mýdlová voda a světýlka."

0/0
27.4.2014 12:08

V31l92a43d30i60s59l64a52v53a 95H67o66l92á 3306940440829

Jeden z důvodů, proč děcka nic neumí.

0/−5
27.4.2014 9:50

A80l67e66š 62K15a76l61u46p 4653534338581

Děcka nic neumí, protože nechápou, k čemu by jim to mohlo být, a proto se vše učí zpaměti (po písemce/zkoušení to samozřejmě zapomenou). Tohle jim ukáže, že se neučí blbosti. Dokonce některé z nich to přiměje i myslet...

+5/−1
27.4.2014 10:31

K69a14t46e23ř33i35n85a 79V20a92š70á51k81o13v72á 5681582919645

naopak, kdyz pochopite princip, zapamatujete si ho daleko spis nez vzorecek, ktery nechapete. A v praxi bez pochopeni nevyresite nic.

Osobne si nepamatuju temer zadne matematicke vzorecky, a to jsem maturovala z veci,ktere se u nas berou i v prvnich dvou rocnicich mat-fyz. Ale proste to k nicemu nepotrebuju, takze adieu...

0/0
27.4.2014 10:37

P86a88v35e23l 86R90ý63d25l 5265819830934

Samozřejmě, v tím principem souhlasím, ale stejně musíte vědět, jak se k vzorečku dopracovat a od toho je ta nudná teorie a nudné "memorování".

Jinak samozřejmě, pokud nemáte žádné vyšší cíle, tak Vám může být vyšší materimatika celkem volná.

+1/−1
27.4.2014 11:35

P15a40v93e83l 90O30d53r69a94z19i63l 6724879957240

Všiml jste si, že jde o druháky, tedy děti ve věku osm, devět let?

0/0
27.4.2014 12:09

S80t11a14n91i86s73l88a46v 68A43u89g58u31s68t19i69n 4973353974643

Víte, ono na drtivou většinu vzorečků a pouček (resp. na jejich význam), se kterými se dá seznámit na základní a střední škole, se přišlo spíše empiricky a ne tím memorováním ;-)

0/0
27.4.2014 12:52

P21a86v29e80l 47O15d31r68a77z35i62l 6354899757820

Empiricky určitě ne, ale memorováním taky ne.

0/0
27.4.2014 13:18

S23t21a88n96i30s26l93a34v 49A11u71g31u10s85t48i64n 4463883414133

Spíše empiricky - nejdřív padání toho slavného jabka pan Newton měřil a pozoroval, pak se mu to nezdálo, tak si šel vymyslet kalkulus, ne naopak...

0/0
27.4.2014 13:25

P92a81v32e53l 80O51d29r68a43z80i64l 6684559857940

Jenže to je fyzika, víme.

0/0
28.4.2014 11:09

J57a19k38u77b 47L27é62d78l 8799754832303

Myslíte? Víte, on důvod proč středoškoláci v ČR pociťují většinou tak silný odpor k matematice je ten, že taková matematika, jaká je prezentovaná na středních školách, nemůže reálně zaujmout absolutně nikoho. Matematika je podávána jako tupé memorování naprosto od reality odtržených vzorečků a zkouška znalostí pak spočívá ve schopnosti rozpoznat, kde ten který vzoreček aplikovat.

Já jsem se k lásce k matematice dostal samostudiem. Pokud bych nikdy nestudoval víc, než to absolutní minimum, které je dnes tak otřesným způsobem podáváno na státem řízených středních školách, nikdy by mě ani nenapadalo se jí věnovat na vysokoškolské úrovni.

+5/0
27.4.2014 10:45

P82a38v69e25l 46O58d72r89a41z88i44l 6254779967340

Která děcka. Vaše? Co je tím důvodem? Že si takhle nepřiblíží i ostatní předměty?

0/0
27.4.2014 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.