Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žáci se dotkli matematiky. Mýdlová voda a světýlka nahradily kružítka

Učitelka zlehka ťukne svého žáka prstem do čela. "Musíš rozumem, ne silou," radí druhákovi, který se snaží do plastové krabice vecpat podivné geometrické těleso. Jeho spolužáci zatím zkoušejí kuriózní bublifuky či zrcadlové skříňky. Místo běžného vyučování vyrazili na výstavu Matematika na dotek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65a27š74e57k 43Ř66í50h40a 2723603328592

Od doby kdy se začaly zavádět jazyky už do školek. A doby kdy se podle ůrovně jejich zvládnutí začali selektovat děti na úpěšné a blbé. Od té doby Jsem se přestal divit tomu, že český národ stratil schopnost logického a rozumného uvažování.

0/0
27.4.2014 22:20

J13i23n23d42ř92i69c72h 92H90r43a38b58e41c 6983467371762

Ještě že ho ťukla do čela jen lehce jinak by to bylo co?;-D

0/0
27.4.2014 17:43

M15a30r68t63i15n 80H25r23o43m63á45d62k43o 2370642929

Nemělo by být správně v nadpisu "...nahradila kružítka?"

0/0
27.4.2014 11:49

P47a39v48e81l 49O85d94r62a89z73i82l 6454979127660

Ne, podmětem jsou "mýdlová voda a světýlka."

0/0
27.4.2014 12:08

V14l12a94d54i12s90l58a97v42a 97H29o58l15á 3376400560159

Jeden z důvodů, proč děcka nic neumí.

0/−5
27.4.2014 9:50

A69l96e54š 37K29a34l15u73p 4403964788251

Děcka nic neumí, protože nechápou, k čemu by jim to mohlo být, a proto se vše učí zpaměti (po písemce/zkoušení to samozřejmě zapomenou). Tohle jim ukáže, že se neučí blbosti. Dokonce některé z nich to přiměje i myslet...

+5/−1
27.4.2014 10:31

K41a95t40e59ř48i81n62a 11V87a40š16á83k30o37v89á 5351582279765

naopak, kdyz pochopite princip, zapamatujete si ho daleko spis nez vzorecek, ktery nechapete. A v praxi bez pochopeni nevyresite nic.

Osobne si nepamatuju temer zadne matematicke vzorecky, a to jsem maturovala z veci,ktere se u nas berou i v prvnich dvou rocnicich mat-fyz. Ale proste to k nicemu nepotrebuju, takze adieu...

0/0
27.4.2014 10:37

P71a41v18e96l 16R56ý66d35l 5765849840674

Samozřejmě, v tím principem souhlasím, ale stejně musíte vědět, jak se k vzorečku dopracovat a od toho je ta nudná teorie a nudné "memorování".

Jinak samozřejmě, pokud nemáte žádné vyšší cíle, tak Vám může být vyšší materimatika celkem volná.

+1/−1
27.4.2014 11:35

P45a28v14e26l 18O95d79r18a33z20i63l 6144389907690

Všiml jste si, že jde o druháky, tedy děti ve věku osm, devět let?

0/0
27.4.2014 12:09

S17t90a43n78i24s23l29a17v 82A33u98g34u12s80t56i85n 4263133724703

Víte, ono na drtivou většinu vzorečků a pouček (resp. na jejich význam), se kterými se dá seznámit na základní a střední škole, se přišlo spíše empiricky a ne tím memorováním ;-)

0/0
27.4.2014 12:52

P65a25v20e81l 38O77d18r53a61z76i14l 6674259857580

Empiricky určitě ne, ale memorováním taky ne.

0/0
27.4.2014 13:18

S43t42a15n70i53s25l21a30v 92A18u71g77u37s75t34i47n 4113653304143

Spíše empiricky - nejdřív padání toho slavného jabka pan Newton měřil a pozoroval, pak se mu to nezdálo, tak si šel vymyslet kalkulus, ne naopak...

0/0
27.4.2014 13:25

P90a80v61e49l 45O14d74r55a15z29i41l 6184259317220

Jenže to je fyzika, víme.

0/0
28.4.2014 11:09

J52a20k41u28b 54L53é94d26l 8729664102803

Myslíte? Víte, on důvod proč středoškoláci v ČR pociťují většinou tak silný odpor k matematice je ten, že taková matematika, jaká je prezentovaná na středních školách, nemůže reálně zaujmout absolutně nikoho. Matematika je podávána jako tupé memorování naprosto od reality odtržených vzorečků a zkouška znalostí pak spočívá ve schopnosti rozpoznat, kde ten který vzoreček aplikovat.

Já jsem se k lásce k matematice dostal samostudiem. Pokud bych nikdy nestudoval víc, než to absolutní minimum, které je dnes tak otřesným způsobem podáváno na státem řízených středních školách, nikdy by mě ani nenapadalo se jí věnovat na vysokoškolské úrovni.

+5/0
27.4.2014 10:45

P77a36v38e12l 12O94d81r67a62z79i64l 6344499507650

Která děcka. Vaše? Co je tím důvodem? Že si takhle nepřiblíží i ostatní předměty?

0/0
27.4.2014 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.