Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žáci se dotkli matematiky. Mýdlová voda a světýlka nahradily kružítka

Učitelka zlehka ťukne svého žáka prstem do čela. "Musíš rozumem, ne silou," radí druhákovi, který se snaží do plastové krabice vecpat podivné geometrické těleso. Jeho spolužáci zatím zkoušejí kuriózní bublifuky či zrcadlové skříňky. Místo běžného vyučování vyrazili na výstavu Matematika na dotek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17a31š49e56k 48Ř36í87h28a 2873913658222

Od doby kdy se začaly zavádět jazyky už do školek. A doby kdy se podle ůrovně jejich zvládnutí začali selektovat děti na úpěšné a blbé. Od té doby Jsem se přestal divit tomu, že český národ stratil schopnost logického a rozumného uvažování.

0/0
27.4.2014 22:20

J96i63n53d67ř74i12c88h 72H14r49a94b83e21c 6403317521382

Ještě že ho ťukla do čela jen lehce jinak by to bylo co?;-D

0/0
27.4.2014 17:43

M22a95r81t64i90n 48H22r69o10m57á75d75k58o 2200882469

Nemělo by být správně v nadpisu "...nahradila kružítka?"

0/0
27.4.2014 11:49

P35a24v15e54l 88O49d62r92a93z76i84l 6774219437520

Ne, podmětem jsou "mýdlová voda a světýlka."

0/0
27.4.2014 12:08

V54l33a37d49i78s94l21a49v86a 76H19o63l22á 3526470890449

Jeden z důvodů, proč děcka nic neumí.

0/−5
27.4.2014 9:50

A50l94e71š 77K38a57l60u37p 4273704308471

Děcka nic neumí, protože nechápou, k čemu by jim to mohlo být, a proto se vše učí zpaměti (po písemce/zkoušení to samozřejmě zapomenou). Tohle jim ukáže, že se neučí blbosti. Dokonce některé z nich to přiměje i myslet...

+5/−1
27.4.2014 10:31

K93a87t42e60ř77i80n64a 18V32a22š37á71k12o62v16á 5971152229975

naopak, kdyz pochopite princip, zapamatujete si ho daleko spis nez vzorecek, ktery nechapete. A v praxi bez pochopeni nevyresite nic.

Osobne si nepamatuju temer zadne matematicke vzorecky, a to jsem maturovala z veci,ktere se u nas berou i v prvnich dvou rocnicich mat-fyz. Ale proste to k nicemu nepotrebuju, takze adieu...

0/0
27.4.2014 10:37

P32a97v55e29l 59R16ý35d83l 5135889550894

Samozřejmě, v tím principem souhlasím, ale stejně musíte vědět, jak se k vzorečku dopracovat a od toho je ta nudná teorie a nudné "memorování".

Jinak samozřejmě, pokud nemáte žádné vyšší cíle, tak Vám může být vyšší materimatika celkem volná.

+1/−1
27.4.2014 11:35

P62a60v70e16l 22O10d40r98a25z75i87l 6814439957660

Všiml jste si, že jde o druháky, tedy děti ve věku osm, devět let?

0/0
27.4.2014 12:09

S65t40a35n62i80s96l20a23v 21A19u84g52u15s86t27i13n 4473263104363

Víte, ono na drtivou většinu vzorečků a pouček (resp. na jejich význam), se kterými se dá seznámit na základní a střední škole, se přišlo spíše empiricky a ne tím memorováním ;-)

0/0
27.4.2014 12:52

P40a12v46e40l 19O32d77r11a65z41i25l 6934969357380

Empiricky určitě ne, ale memorováním taky ne.

0/0
27.4.2014 13:18

S72t89a77n45i15s19l55a83v 87A18u62g24u98s87t44i85n 4443123854433

Spíše empiricky - nejdřív padání toho slavného jabka pan Newton měřil a pozoroval, pak se mu to nezdálo, tak si šel vymyslet kalkulus, ne naopak...

0/0
27.4.2014 13:25

P87a38v69e30l 64O13d23r87a82z45i93l 6744689807180

Jenže to je fyzika, víme.

0/0
28.4.2014 11:09

J57a63k37u91b 73L26é13d58l 8949334872753

Myslíte? Víte, on důvod proč středoškoláci v ČR pociťují většinou tak silný odpor k matematice je ten, že taková matematika, jaká je prezentovaná na středních školách, nemůže reálně zaujmout absolutně nikoho. Matematika je podávána jako tupé memorování naprosto od reality odtržených vzorečků a zkouška znalostí pak spočívá ve schopnosti rozpoznat, kde ten který vzoreček aplikovat.

Já jsem se k lásce k matematice dostal samostudiem. Pokud bych nikdy nestudoval víc, než to absolutní minimum, které je dnes tak otřesným způsobem podáváno na státem řízených středních školách, nikdy by mě ani nenapadalo se jí věnovat na vysokoškolské úrovni.

+5/0
27.4.2014 10:45

P24a32v53e86l 34O75d69r35a59z12i93l 6984219447850

Která děcka. Vaše? Co je tím důvodem? Že si takhle nepřiblíží i ostatní předměty?

0/0
27.4.2014 12:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.