Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka trajektu Sewol v jiném světle. Hrdinové, na které média zapomněla

Na posádku trajektu Sewol, který se potopil minulý týden, se snáší kritika ze všech stran. Jihokorejská prezidentka některé dokonce označila za vrahy. Mnozí z nich se však snažili zachránit životy cestujících, vzdali se dokonce svých záchranných vest. Při pomoci ostatním ti nejstatečnější zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a53v58e20l 72O34d93r95a88z54i15l 6294959167410

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:00

V13á83c81l12a28v 14P27l27a30v90e89c 2129299159590

Je to velká tragédie, ale co mne překvapuje nedostatek záchraných vest,, sice v daném případě by byly asi k ničemu, ale v jiném případě, kdyby se to stalo u pobřeží.

0/0
23.4.2014 7:37

P95a66v42e36l 36M38i65k23u47l25a 6818383856507

Dovolím si připomenout, že právě záchranné vesty (použité v kajutách, v útrobách lodi) patrně stály život dost lidí. Protože záchranná vesta znemožní proplavat zatopenou částí k východu a tím paradoxně znemožní záchranu z potápějícího se trajektu.

0/0
23.4.2014 12:48
Foto

O88n48d21ř34e97j 81D29o38n36ě93k 2165487518406

Divim se, ze vice nekritizuji tu namorni sluzbu na pevnine - ta jim pry dokonce ani nerekla, ze je pobliz jina lod, tudiz ze mohou naskakat do more (a pry se na to podle zaznamu opakovane z lodi ptali)...

Na te lodi to jsou totiz asi velke nervy, ale ti na pevnine to meli resit spravne - asi se bali odpovednosti, kdyby se ta lod nakonec nepotopila (i kdyz i tady zalezi na tom, jestli jim rekli, ze opravdu jdou ke dnu)...

+1/0
23.4.2014 2:06

P16a54v16e73l 14O97d52r85a24z45i19l 6734699577550

Služba na pevnině jim řekla velmi zřetelně, co mají dělat.

Neudělali to.

Nechali lidi utopit v kajutách jako koťata.

Netuším, co na tom shledáváš obhajobyhodným.

0/0
23.4.2014 9:06

J73a61n 89K78o11s 6478623143607

LOD?...

pocitam, tam byly.... tri dlouhe spojovaci chodby, podelne celeho priblizovadla, 2-3x vytah, podle velikosti 7 podlazi, kde se musi pouze na 4-5 palube otevrit zdvojené, automaticky pomalé dvere, ktere funguji, jedny otevrit druhe zavrit.... Protoze kuraci by vetrali...a ty dvere jsou pouze 3x na kazdem boku a na techto dvou palubach.

  V nizzsich podlazich 1,2,3, uzamceno...auta + zazemi LOCK, na vyssich palubach, je VIP kolekce, nekde kino, to uz vystup samostatny nema zadny.

Zachranne cluny, to bude mit dva x 2 pro 50 lidi + zachranne barely, ktere asi zustaly na lodi a sly ke dnu také...

Ferry, to je nejvetsi risk zivotu, ze vsech druhu preprav.

0/0
23.4.2014 1:48

D39a66v48i71d 68T59a16c96í11k 8706175988734

Tak to je prece standardni prubeh - jakmile nastane prusvih, musi se najit vinik. Politici radi oznacuji viniky, protoze mohou prstem ukazat na ty zle a sami pak vypadat jako ti hodni. Obvykle je pak uz nikdo nenuti, aby se opravili, pripadne omluvili. Stejna praxe, jaka plati u nas, plati i tam. Bohuzel :-/

+3/−1
23.4.2014 0:48

P51e31t40r 43M24o43j23ž81í22š67e82k 4283627337587

Kdo svůj život ztratí, ten jej nalezne. Ale ten, kdo se jej pokusí zachránit, ten jej ztratí.

+1/−1
22.4.2014 21:54

L92a77d77a 25N75o15v36a51k 4932903557

to zní logicky..

0/0
22.4.2014 22:58

Š56t96e47f14a19n 50F57r71i89č82a 7792378943406

Již z prvních článků bylo zřejmé, že voda byla studená a v oblasti jsou silné proudy. Radista se zajímal při komunikaci s řídícím střediskem opakovaně (a před případným vydáním pokynu k opuštění lodi) zda mohou lidé ve vodě očekávat rychlou pomoc. Čí slova tlumočil radista? Kapitánova? Posádka zřejmě do poslední chvíle zodpovědně řešila, jak zvýšit šance cestujících na přežití. Jakmile trosečníka odnese silný proud, šance že jej někdo najde, je malá.  Diskutovanou otázkou je také pokyn, že lidé mají jít do kajut. Myslím, že je to standardní pokyn, který má v podobných krizových situacích zajistit stabilitu plavidla. Pak ale přestaly fungovat reproduktory na lodi a loď šla na bok příliš rychle...

0/−1
22.4.2014 21:42

K72a26r24e33l 34S89e56v91e32r78a 7470472576169

velká úcta těm,kteří se snažili..ale ruku na srdce..od té klávesnice se to snadno píše,že byl kapitán slaboch...také doufám,když se nachomejtnu k pruseru...udělám to nejlepší...ale taky to může bejt uplně jinak

+28/−3
22.4.2014 21:08

R94o73m16a64n 38M87i90r29o89s65l21a84v 4807573237176

Dobře a lidsky řečeno.:-)

+3/−1
22.4.2014 22:14

K44a15r86e42l 95S76e41v21e30r74a 7400332726569

děkuji :-)

0/0
22.4.2014 22:37

L57u27c28i78e 33B52a34r72t42o30ň34o17v86á 5360418147985

Ale kapitán má opravdu na palubě lodi velká privilegia a také obrovskou osobní zodpovědnost. Podobná pravidla platí také pro leteckou dopravu. Protože jste jako posádka a pasažéři prakticky v jeho "moci", a jen tak nemůžete z paluby utéci. A kupříkladu i v našem zákoně o námořní dopravě je přímo uvedeno, že při námořní nehodě opouští kapitán palubu jako poslední. Může být dokonce odsouzen až na pět let, pokud se nezachová v souladu se zákonem a poruší kapitánský slib a zákon... A má to tak mnoho jiných zemí. Kapitán by v krizové situaci měl vždy nadřadit svůj smysl pro povinnost nad pudem sebezáchovy. Od něj se to zkrátka očekává, a to prostě můžeme i od klávesnice, jakékoliv argumenty o tom, jak by se zachoval někdo jiný jsou mimo. Kapitán to má zkrátka za povinnost.

+8/0
22.4.2014 22:44

K89a79r46e96l 89S33e50v70e88r86a 7720682616559

napsáno může být...vy za sebe dáte ruku do ohně,že se vždy zachováte správně ?

+1/−5
22.4.2014 22:49

A79n97t25o35n86í22n 33Č10í95ž88e65k 1808432174329

Ono to také záleží na lidech, kteří ho tam dosadili. Ti mají dbát, aby tam byl opravdu někdo, kdo v krizové situaci dokáže jednat správně.

0/0
22.4.2014 22:55

L44u21c86i22e 86B14a91r67t56o67ň46o80v80á 5430288827125

Tady nejde o mne. Nejsem námořní kapitán a ani nemám ty ambice, byť se ráda na moři plavím. Takže ano, očekávám, že se kapitán na lodi, kde se zanedlouho ocitnu,  bude chovat v souladu s jeho slibem a v souladu se zákony země, pod jejíž vlajkou se loď poplaví. A když toto poruší, tak se nerozpakuji prohlásit, budu-li ještě mít tuto možnost - "Kapitán se choval zbaběle". Bojíme se jednoznačných vyjádření, stále relativizujeme a omlouváme. Tady to ale stálo moc životů.

+7/0
22.4.2014 23:04

K52a42r60e48l 35S79e60v16e83r64a 7910342726889

Lucie opravdu se s vámi nechci hádat..přeji mnoho příjemných mil :-)

0/−1
22.4.2014 23:18

L37u61c14i17e 52B65a45r27t44o92ň85o37v30á 5940548757415

Děkuji moc. Diskuze s Vámi byla příjemná, to není hádka. Víte, ono na moři či jen na velké vodě to funguje jinak než na souši. Tam jsou zkrátka některé věci dané a neoddiskutovatelné. A také někdy fatální. V ČR jsou stovky lidí s kapitánskými zkouškami pro námořní rekreační plavidlo. Oblíbený dárek k výročí, muži i ženy si plní své sny. Někteří pak s partou pak vyrazí do Chorvatska, do Řecka, najmout si loď, zmazat se jako kůň a pěkně si "zakapitánovat", užít si legraci. Ale i pro "kapitána kamaráda" tato pravidla námořního jachtingu platí, a kdyby nedej bože, opravdu došlo k závažné námořní nehodě, tak se musí chovat i váš kamarád jako kapitán v souladu s námořními pravidly.

+1/0
23.4.2014 0:35

J58i17ř83í 47O24u33k30r91o77p35e72c 5610338403619

Ano, souhlasím s tím, že to má jako povinnost (zákonem psanou i morální), ale realita může být zcela jiná. Když se začne bojovat o holé životy a přežije jen někdo, tak můžou nějaké jít zákony zcela stranou v té panice, protože zachránit si život je přednější a nejdůležitější a nikdo nemůže za sebe ani za jiné zaručit, že skutečně svou povinnost v této krizové situaci naplní.

0/0
23.4.2014 3:17

J72a13r53o56m17í53r 90P31o96p44l88e94r 4133171441674

Ale pak by měl následovat jasný trest, ne stále omlouvání. Když nejsem schopen plnit své závazky z dané funkce nemohu to dělat. Pokladník nekrade, policista se neuplácí, politik nelže, voják je ochoten nasadit svůj život a ne být zahrabanej ve sklepě a záložáci nahoře v zákopech a kapitán prostě zodpovídá za ty lidi a když si není jistý jestli jsou všichni venku, nemůže z lodi a basta. Vyšetřit a trest smrti. Jinak tady nebude nikdy už nic fungovat. Kapitán skočí do prvního záchrannýho člunu, policista kreje kuplíře, voják se schová nebo vzdá. ;-O

0/0
25.4.2014 11:38

A29n56t43o96n78í96n 57Č78í54ž29e69k 1378412254359

V každém takovém případě jsou jak stateční, tak ti, kteří ihned zdrhnou. Spíš by se ale mělo začít něco dělat, aby se na místa kapitánů dostávali ti správní. Určitě např. nikdo nebude vyčítat kuchaři, pokud zdrhne, ale kapitán má dělat opravdu vše pro to, aby evakuoval maximum lidí.

+5/0
22.4.2014 21:08

I66v66a22n 75R95ů63ž91i13č38k14a 3600762920332

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/−1
22.4.2014 21:00

M12i33r56e87k 40T69u53r88e72č41e26k 4693562760202

Pevne verim, ze za tim ma prsty Severni Korea...

0/−4
22.4.2014 20:58

R95o22m76a76n 73M61i63r87o81s77l10a17v 4797463427866

Nebo zloduch Putin;-)

0/0
23.4.2014 2:12

I92v28a73n 92R52ů76ž14i38č90k77a 3780352510312

Doufal jsem, že to dopadne aspoň jako Poseidon Adventure, když jsem viděl ten kýl nahoře... ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=dd03qev59Jo

+1/0
22.4.2014 20:30

I17v90a60n 86R68ů57ž82i65č95k21a 3350552820362

https://www.youtube.com/watch?v=CD-f1b6LVPc

0/0
22.4.2014 20:40

R76o80m71a21n 71M33i45r32o23s89l26a77v 4477823337956

Klobouk dolů řed těmi statečnými. Bohužel statečnost rovná se riziko a riziko rovná se menší šance na přežití, takže chudák genofond lidstva.Pak asi není tak na výběr pro funkce kapitánů.

+7/−1
22.4.2014 20:28

Z56b34y95n13ě98k 74M65a58r39t51i35n16e59k 4267205859802

Je opravdu smutné, když kapitán zdrhne jako velký posera (!!!) A je o to smutnější, že je těchto případů čim dál více. Scettino, made in Italy, ted jihokorejský případ. Zásada posledního opouštějíciho muže palubu lodi, právě tou, Proč tito muži požívaji takové úcty a uznání, ale také finanční odměny ... A potom tohle (!!!) FUJ, STYDTE SE (!!!) PÁNOVÉ KAPITANI (omlouvám se těm statečným, kteří by toto nikdy nedopustili ...

+5/−2
22.4.2014 20:09

J92o12s45e94f 51V57a69l59a 9950283363503

alespon nejaky pozitivni uhel pohledu....bohuzel pokud nekdo byl alespon par tydnu na mori, tak vi sve. Z videozaberu je videt, ze z horni paluby trajektu nebyl pouzit ani jeden samonafukovaci zachranny vor (Liferaft), do kazdeho se vejde tak 3-5 lidi, bylo jich prinejmensim 40 ks a neni potreba s nim delat nic jineho, nez kapsli s raftem hodit do vody, on se uz nafoukne sam.  Prezentovana videa ukazuji nekolik teenageru na horni palube, kde meli volny pohyb. Lod uz je znacne sikmo, a oni tam v klidu lezi a nataceji si videa. To pochopit proste nelze

+8/−1
22.4.2014 19:58

Z45b43y92n49ě28k 72M52a31r85t78i51n84e67k 4227965679862

Ale lze! Do poslední chvíle byli ujišťování, ať jsou v klidu a hlavně ať nezblázní! Od koho?  Made in Captain ...

+2/0
22.4.2014 20:12

P92e70t63r 19M27a31r72š46o25u63n 5315608186566

Jojo. Hlavně to natočit na youtube a udelat selfí na fb...

+2/0
23.4.2014 0:28

T26o94m97á42š 33K97a65p23l81a27n 8463629293593

Popravdě jsem zatím v médiích žádnou kritiku posádky nezaznamenal, jen kritiku kapitána. Posádka je také obětí, vyjma těch, kteří něco zanedbali a dopustili tak havárii - ty jsou pak spolupachatelé (byť třeba zemřelí, ale to jim plusové body nepřidalo).

+5/0
22.4.2014 19:49
Foto

Z23b18y72n15ě84k 91V83e30r68n63e52r 9711386400105

Jsou lidé stateční a ti druzí.

+8/0
22.4.2014 18:58

T51o78m84á70š 25C30h34r58u64d80i71m87s59k47ý 5654536137486

A ti stateční jsou obvykle mrtví...proto je statečných tak málo-málokdy se stihnou rozmnožit.

+4/0
22.4.2014 19:48
Foto

Z55d10e61n44k71a 46J10a83v20ů20r16k58o12v38á 6110707195879

no ty statčný bohužel nepřežikí,takže přibývá čím dále více těch ostatních,hlavně že umí včas vyplnit tabulku

+1/0
22.4.2014 21:13

R16o62m76a79n 38M46i56r84o60s43l28a49v 4957743917346

No Zbyńku statečnost není totožná s dobrem a zbabělost se zlem, vlastnosti se zkrátka míchají. Mohou být stateční hajzlíci a zbabělí dobráci, ale když se zadaří a je statečný správný chlapík, pak je to radost - pokud ovšem neumře dřív než by měl, což se bohužel stává ač by se to stávat nemělo, ale to by pak nebyla statečnost..

0/0
23.4.2014 2:11

L71u85c95i12e 33B83a18r79t58o86ň57o80v69á 5610818107445

Jinými slovy, posádka se snažila dostát svým povinnostem,..alespoň že tak, když už je velení opustilo. A že jsou členové posádky vevnitř záchranných člunů a hrdinně loví pasažéry do záchranných člunů? A co je na tom za hrdinství, to je snad jejich povinnost nebo snad měli bacit pasažéry po hlavě? Navíc, v záchranném člunu je vždy určitý počet posádky a někdo, kdo záchrannému člunu velí, ale většinou bývá poměr ku prospěchu pasažérů.

+4/−1
22.4.2014 18:57

H36u51g42o 39K66o93n98e66č90n18ý 3628363345588

Situace může v praxi vypadat velmi různorodě.

Obecně není moc záhodno se motat kolem obrovské lodi, která jde ke dnu.

0/0
22.4.2014 21:11

J72a40n 62K42ř36í78ž 6845263295658

To,že si kapitán,nebo spíš"kapitán"zkazil zbytek života je jasný!

Ale statečnému zbytku posádky vzdávám hold.

+11/0
22.4.2014 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.