Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Posádka trajektu Sewol v jiném světle. Hrdinové, na které média zapomněla

Na posádku trajektu Sewol, který se potopil minulý týden, se snáší kritika ze všech stran. Jihokorejská prezidentka některé dokonce označila za vrahy. Mnozí z nich se však snažili zachránit životy cestujících, vzdali se dokonce svých záchranných vest. Při pomoci ostatním ti nejstatečnější zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P82a30v40e21l 85O90d55r47a59z65i38l 6144609647770

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:00

V11á61c25l24a32v 28P60l68a12v20e65c 2229389539650

Je to velká tragédie, ale co mne překvapuje nedostatek záchraných vest,, sice v daném případě by byly asi k ničemu, ale v jiném případě, kdyby se to stalo u pobřeží.

0/0
23.4.2014 7:37

P51a69v71e74l 49M97i46k11u87l32a 6118573606687

Dovolím si připomenout, že právě záchranné vesty (použité v kajutách, v útrobách lodi) patrně stály život dost lidí. Protože záchranná vesta znemožní proplavat zatopenou částí k východu a tím paradoxně znemožní záchranu z potápějícího se trajektu.

0/0
23.4.2014 12:48
Foto

O91n68d11ř86e18j 30D45o56n48ě34k 2715237278306

Divim se, ze vice nekritizuji tu namorni sluzbu na pevnine - ta jim pry dokonce ani nerekla, ze je pobliz jina lod, tudiz ze mohou naskakat do more (a pry se na to podle zaznamu opakovane z lodi ptali)...

Na te lodi to jsou totiz asi velke nervy, ale ti na pevnine to meli resit spravne - asi se bali odpovednosti, kdyby se ta lod nakonec nepotopila (i kdyz i tady zalezi na tom, jestli jim rekli, ze opravdu jdou ke dnu)...

+1/0
23.4.2014 2:06

P55a72v61e11l 80O17d94r66a38z20i66l 6404989737910

Služba na pevnině jim řekla velmi zřetelně, co mají dělat.

Neudělali to.

Nechali lidi utopit v kajutách jako koťata.

Netuším, co na tom shledáváš obhajobyhodným.

0/0
23.4.2014 9:06

J22a73n 67K90o75s 6438193783147

LOD?...

pocitam, tam byly.... tri dlouhe spojovaci chodby, podelne celeho priblizovadla, 2-3x vytah, podle velikosti 7 podlazi, kde se musi pouze na 4-5 palube otevrit zdvojené, automaticky pomalé dvere, ktere funguji, jedny otevrit druhe zavrit.... Protoze kuraci by vetrali...a ty dvere jsou pouze 3x na kazdem boku a na techto dvou palubach.

  V nizzsich podlazich 1,2,3, uzamceno...auta + zazemi LOCK, na vyssich palubach, je VIP kolekce, nekde kino, to uz vystup samostatny nema zadny.

Zachranne cluny, to bude mit dva x 2 pro 50 lidi + zachranne barely, ktere asi zustaly na lodi a sly ke dnu také...

Ferry, to je nejvetsi risk zivotu, ze vsech druhu preprav.

0/0
23.4.2014 1:48

D18a18v19i13d 44T10a60c32í77k 8906375358314

Tak to je prece standardni prubeh - jakmile nastane prusvih, musi se najit vinik. Politici radi oznacuji viniky, protoze mohou prstem ukazat na ty zle a sami pak vypadat jako ti hodni. Obvykle je pak uz nikdo nenuti, aby se opravili, pripadne omluvili. Stejna praxe, jaka plati u nas, plati i tam. Bohuzel :-/

+3/−1
23.4.2014 0:48

P29e49t64r 12M63o57j43ž55í18š55e52k 4433747667797

Kdo svůj život ztratí, ten jej nalezne. Ale ten, kdo se jej pokusí zachránit, ten jej ztratí.

+1/−1
22.4.2014 21:54

L46a82d20a 75N68o53v92a71k 4142603657

to zní logicky..

0/0
22.4.2014 22:58

Š76t87e88f49a71n 48F70r91i34č12a 7882228853746

Již z prvních článků bylo zřejmé, že voda byla studená a v oblasti jsou silné proudy. Radista se zajímal při komunikaci s řídícím střediskem opakovaně (a před případným vydáním pokynu k opuštění lodi) zda mohou lidé ve vodě očekávat rychlou pomoc. Čí slova tlumočil radista? Kapitánova? Posádka zřejmě do poslední chvíle zodpovědně řešila, jak zvýšit šance cestujících na přežití. Jakmile trosečníka odnese silný proud, šance že jej někdo najde, je malá.  Diskutovanou otázkou je také pokyn, že lidé mají jít do kajut. Myslím, že je to standardní pokyn, který má v podobných krizových situacích zajistit stabilitu plavidla. Pak ale přestaly fungovat reproduktory na lodi a loď šla na bok příliš rychle...

0/−1
22.4.2014 21:42

K32a94r62e65l 74S38e77v29e23r49a 7660242686819

velká úcta těm,kteří se snažili..ale ruku na srdce..od té klávesnice se to snadno píše,že byl kapitán slaboch...také doufám,když se nachomejtnu k pruseru...udělám to nejlepší...ale taky to může bejt uplně jinak

+28/−3
22.4.2014 21:08

R37o57m44a14n 45M85i69r54o16s46l17a80v 4507493637906

Dobře a lidsky řečeno.:-)

+3/−1
22.4.2014 22:14

K34a95r45e53l 72S89e36v95e75r81a 7460632476319

děkuji :-)

0/0
22.4.2014 22:37

L34u12c65i42e 44B89a97r52t36o25ň29o26v58á 5550838337875

Ale kapitán má opravdu na palubě lodi velká privilegia a také obrovskou osobní zodpovědnost. Podobná pravidla platí také pro leteckou dopravu. Protože jste jako posádka a pasažéři prakticky v jeho "moci", a jen tak nemůžete z paluby utéci. A kupříkladu i v našem zákoně o námořní dopravě je přímo uvedeno, že při námořní nehodě opouští kapitán palubu jako poslední. Může být dokonce odsouzen až na pět let, pokud se nezachová v souladu se zákonem a poruší kapitánský slib a zákon... A má to tak mnoho jiných zemí. Kapitán by v krizové situaci měl vždy nadřadit svůj smysl pro povinnost nad pudem sebezáchovy. Od něj se to zkrátka očekává, a to prostě můžeme i od klávesnice, jakékoliv argumenty o tom, jak by se zachoval někdo jiný jsou mimo. Kapitán to má zkrátka za povinnost.

+8/0
22.4.2014 22:44

K23a38r88e52l 31S70e95v90e10r60a 7670312986329

napsáno může být...vy za sebe dáte ruku do ohně,že se vždy zachováte správně ?

+1/−5
22.4.2014 22:49

A31n32t81o43n50í47n 16Č59í65ž47e96k 1808252374239

Ono to také záleží na lidech, kteří ho tam dosadili. Ti mají dbát, aby tam byl opravdu někdo, kdo v krizové situaci dokáže jednat správně.

0/0
22.4.2014 22:55

L44u52c72i87e 67B17a73r94t10o63ň16o73v41á 5830318757535

Tady nejde o mne. Nejsem námořní kapitán a ani nemám ty ambice, byť se ráda na moři plavím. Takže ano, očekávám, že se kapitán na lodi, kde se zanedlouho ocitnu,  bude chovat v souladu s jeho slibem a v souladu se zákony země, pod jejíž vlajkou se loď poplaví. A když toto poruší, tak se nerozpakuji prohlásit, budu-li ještě mít tuto možnost - "Kapitán se choval zbaběle". Bojíme se jednoznačných vyjádření, stále relativizujeme a omlouváme. Tady to ale stálo moc životů.

+7/0
22.4.2014 23:04

K14a92r95e44l 25S14e46v27e37r57a 7890912716159

Lucie opravdu se s vámi nechci hádat..přeji mnoho příjemných mil :-)

0/−1
22.4.2014 23:18

L43u81c56i57e 87B79a63r90t57o36ň32o27v36á 5750158317385

Děkuji moc. Diskuze s Vámi byla příjemná, to není hádka. Víte, ono na moři či jen na velké vodě to funguje jinak než na souši. Tam jsou zkrátka některé věci dané a neoddiskutovatelné. A také někdy fatální. V ČR jsou stovky lidí s kapitánskými zkouškami pro námořní rekreační plavidlo. Oblíbený dárek k výročí, muži i ženy si plní své sny. Někteří pak s partou pak vyrazí do Chorvatska, do Řecka, najmout si loď, zmazat se jako kůň a pěkně si "zakapitánovat", užít si legraci. Ale i pro "kapitána kamaráda" tato pravidla námořního jachtingu platí, a kdyby nedej bože, opravdu došlo k závažné námořní nehodě, tak se musí chovat i váš kamarád jako kapitán v souladu s námořními pravidly.

+1/0
23.4.2014 0:35

J88i93ř92í 86O28u92k97r39o15p54e59c 5190268813339

Ano, souhlasím s tím, že to má jako povinnost (zákonem psanou i morální), ale realita může být zcela jiná. Když se začne bojovat o holé životy a přežije jen někdo, tak můžou nějaké jít zákony zcela stranou v té panice, protože zachránit si život je přednější a nejdůležitější a nikdo nemůže za sebe ani za jiné zaručit, že skutečně svou povinnost v této krizové situaci naplní.

0/0
23.4.2014 3:17

J94a29r34o27m83í94r 50P22o61p55l66e73r 4263871381404

Ale pak by měl následovat jasný trest, ne stále omlouvání. Když nejsem schopen plnit své závazky z dané funkce nemohu to dělat. Pokladník nekrade, policista se neuplácí, politik nelže, voják je ochoten nasadit svůj život a ne být zahrabanej ve sklepě a záložáci nahoře v zákopech a kapitán prostě zodpovídá za ty lidi a když si není jistý jestli jsou všichni venku, nemůže z lodi a basta. Vyšetřit a trest smrti. Jinak tady nebude nikdy už nic fungovat. Kapitán skočí do prvního záchrannýho člunu, policista kreje kuplíře, voják se schová nebo vzdá. ;-O

0/0
25.4.2014 11:38

A94n98t68o95n98í83n 85Č49í83ž26e51k 1438302534739

V každém takovém případě jsou jak stateční, tak ti, kteří ihned zdrhnou. Spíš by se ale mělo začít něco dělat, aby se na místa kapitánů dostávali ti správní. Určitě např. nikdo nebude vyčítat kuchaři, pokud zdrhne, ale kapitán má dělat opravdu vše pro to, aby evakuoval maximum lidí.

+5/0
22.4.2014 21:08

I75v13a37n 97R12ů57ž31i36č86k76a 3410462290542

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/−1
22.4.2014 21:00

M76i19r11e74k 58T59u50r30e82č48e18k 4783492110412

Pevne verim, ze za tim ma prsty Severni Korea...

0/−4
22.4.2014 20:58

R61o30m68a87n 79M63i46r28o85s79l19a68v 4227913647616

Nebo zloduch Putin;-)

0/0
23.4.2014 2:12

I63v41a72n 74R24ů76ž83i69č12k53a 3920632280282

Doufal jsem, že to dopadne aspoň jako Poseidon Adventure, když jsem viděl ten kýl nahoře... ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=dd03qev59Jo

+1/0
22.4.2014 20:30

I61v56a88n 73R65ů18ž53i65č65k17a 3580322310642

https://www.youtube.com/watch?v=CD-f1b6LVPc

0/0
22.4.2014 20:40

R88o46m58a64n 30M83i75r16o74s85l63a77v 4597653437856

Klobouk dolů řed těmi statečnými. Bohužel statečnost rovná se riziko a riziko rovná se menší šance na přežití, takže chudák genofond lidstva.Pak asi není tak na výběr pro funkce kapitánů.

+7/−1
22.4.2014 20:28

Z98b27y98n33ě33k 29M94a55r83t21i95n97e34k 4247515929212

Je opravdu smutné, když kapitán zdrhne jako velký posera (!!!) A je o to smutnější, že je těchto případů čim dál více. Scettino, made in Italy, ted jihokorejský případ. Zásada posledního opouštějíciho muže palubu lodi, právě tou, Proč tito muži požívaji takové úcty a uznání, ale také finanční odměny ... A potom tohle (!!!) FUJ, STYDTE SE (!!!) PÁNOVÉ KAPITANI (omlouvám se těm statečným, kteří by toto nikdy nedopustili ...

+5/−2
22.4.2014 20:09

J94o32s53e87f 72V78a52l21a 9860693343953

alespon nejaky pozitivni uhel pohledu....bohuzel pokud nekdo byl alespon par tydnu na mori, tak vi sve. Z videozaberu je videt, ze z horni paluby trajektu nebyl pouzit ani jeden samonafukovaci zachranny vor (Liferaft), do kazdeho se vejde tak 3-5 lidi, bylo jich prinejmensim 40 ks a neni potreba s nim delat nic jineho, nez kapsli s raftem hodit do vody, on se uz nafoukne sam.  Prezentovana videa ukazuji nekolik teenageru na horni palube, kde meli volny pohyb. Lod uz je znacne sikmo, a oni tam v klidu lezi a nataceji si videa. To pochopit proste nelze

+8/−1
22.4.2014 19:58

Z15b51y19n78ě65k 88M58a98r96t45i93n90e74k 4537345859512

Ale lze! Do poslední chvíle byli ujišťování, ať jsou v klidu a hlavně ať nezblázní! Od koho?  Made in Captain ...

+2/0
22.4.2014 20:12

P90e33t92r 52M81a37r22š54o23u29n 5745868466626

Jojo. Hlavně to natočit na youtube a udelat selfí na fb...

+2/0
23.4.2014 0:28

T93o98m49á41š 11K26a41p44l65a52n 8943759103413

Popravdě jsem zatím v médiích žádnou kritiku posádky nezaznamenal, jen kritiku kapitána. Posádka je také obětí, vyjma těch, kteří něco zanedbali a dopustili tak havárii - ty jsou pak spolupachatelé (byť třeba zemřelí, ale to jim plusové body nepřidalo).

+5/0
22.4.2014 19:49
Foto

Z77b44y48n92ě11k 30V63e75r81n23e77r 9381646650465

Jsou lidé stateční a ti druzí.

+8/0
22.4.2014 18:58

T24o70m62á43š 50C94h50r43u52d18i54m16s34k79ý 5964756817946

A ti stateční jsou obvykle mrtví...proto je statečných tak málo-málokdy se stihnou rozmnožit.

+4/0
22.4.2014 19:48
Foto

Z44d20e74n36k72a 66J81a85v22ů84r71k12o45v59á 6940297945899

no ty statčný bohužel nepřežikí,takže přibývá čím dále více těch ostatních,hlavně že umí včas vyplnit tabulku

+1/0
22.4.2014 21:13

R60o35m15a90n 44M90i39r48o93s94l82a78v 4167413827936

No Zbyńku statečnost není totožná s dobrem a zbabělost se zlem, vlastnosti se zkrátka míchají. Mohou být stateční hajzlíci a zbabělí dobráci, ale když se zadaří a je statečný správný chlapík, pak je to radost - pokud ovšem neumře dřív než by měl, což se bohužel stává ač by se to stávat nemělo, ale to by pak nebyla statečnost..

0/0
23.4.2014 2:11

L54u89c20i50e 13B79a56r37t19o78ň40o16v57á 5590858397895

Jinými slovy, posádka se snažila dostát svým povinnostem,..alespoň že tak, když už je velení opustilo. A že jsou členové posádky vevnitř záchranných člunů a hrdinně loví pasažéry do záchranných člunů? A co je na tom za hrdinství, to je snad jejich povinnost nebo snad měli bacit pasažéry po hlavě? Navíc, v záchranném člunu je vždy určitý počet posádky a někdo, kdo záchrannému člunu velí, ale většinou bývá poměr ku prospěchu pasažérů.

+4/−1
22.4.2014 18:57

H46u50g75o 14K98o28n44e86č77n70ý 3988173165538

Situace může v praxi vypadat velmi různorodě.

Obecně není moc záhodno se motat kolem obrovské lodi, která jde ke dnu.

0/0
22.4.2014 21:11

J87a17n 90K68ř84í78ž 6905193135968

To,že si kapitán,nebo spíš"kapitán"zkazil zbytek života je jasný!

Ale statečnému zbytku posádky vzdávám hold.

+11/0
22.4.2014 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.