Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka trajektu Sewol v jiném světle. Hrdinové, na které média zapomněla

Na posádku trajektu Sewol, který se potopil minulý týden, se snáší kritika ze všech stran. Jihokorejská prezidentka některé dokonce označila za vrahy. Mnozí z nich se však snažili zachránit životy cestujících, vzdali se dokonce svých záchranných vest. Při pomoci ostatním ti nejstatečnější zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a30v91e22l 28O89d89r49a98z63i43l 6894209857930

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:00

V68á81c58l95a63v 75P50l46a11v98e85c 2229359619800

Je to velká tragédie, ale co mne překvapuje nedostatek záchraných vest,, sice v daném případě by byly asi k ničemu, ale v jiném případě, kdyby se to stalo u pobřeží.

0/0
23.4.2014 7:37

P58a70v17e96l 67M23i36k86u69l21a 6638673846947

Dovolím si připomenout, že právě záchranné vesty (použité v kajutách, v útrobách lodi) patrně stály život dost lidí. Protože záchranná vesta znemožní proplavat zatopenou částí k východu a tím paradoxně znemožní záchranu z potápějícího se trajektu.

0/0
23.4.2014 12:48

O14n93d39ř34e84j 93D68o50n90ě28k 2775167838906

Divim se, ze vice nekritizuji tu namorni sluzbu na pevnine - ta jim pry dokonce ani nerekla, ze je pobliz jina lod, tudiz ze mohou naskakat do more (a pry se na to podle zaznamu opakovane z lodi ptali)...

Na te lodi to jsou totiz asi velke nervy, ale ti na pevnine to meli resit spravne - asi se bali odpovednosti, kdyby se ta lod nakonec nepotopila (i kdyz i tady zalezi na tom, jestli jim rekli, ze opravdu jdou ke dnu)...

+1/0
23.4.2014 2:06

P23a41v76e63l 86O27d14r71a81z23i28l 6804419947880

Služba na pevnině jim řekla velmi zřetelně, co mají dělat.

Neudělali to.

Nechali lidi utopit v kajutách jako koťata.

Netuším, co na tom shledáváš obhajobyhodným.

0/0
23.4.2014 9:06

J84a98n 17K64o50s 6958153563867

LOD?...

pocitam, tam byly.... tri dlouhe spojovaci chodby, podelne celeho priblizovadla, 2-3x vytah, podle velikosti 7 podlazi, kde se musi pouze na 4-5 palube otevrit zdvojené, automaticky pomalé dvere, ktere funguji, jedny otevrit druhe zavrit.... Protoze kuraci by vetrali...a ty dvere jsou pouze 3x na kazdem boku a na techto dvou palubach.

  V nizzsich podlazich 1,2,3, uzamceno...auta + zazemi LOCK, na vyssich palubach, je VIP kolekce, nekde kino, to uz vystup samostatny nema zadny.

Zachranne cluny, to bude mit dva x 2 pro 50 lidi + zachranne barely, ktere asi zustaly na lodi a sly ke dnu také...

Ferry, to je nejvetsi risk zivotu, ze vsech druhu preprav.

0/0
23.4.2014 1:48

D49a67v22i17d 79T88a28c61í39k 8446725378434

Tak to je prece standardni prubeh - jakmile nastane prusvih, musi se najit vinik. Politici radi oznacuji viniky, protoze mohou prstem ukazat na ty zle a sami pak vypadat jako ti hodni. Obvykle je pak uz nikdo nenuti, aby se opravili, pripadne omluvili. Stejna praxe, jaka plati u nas, plati i tam. Bohuzel :-/

+3/−1
23.4.2014 0:48

P79e66t90r 41M21o26j16ž14í61š73e61k 4163287697507

Kdo svůj život ztratí, ten jej nalezne. Ale ten, kdo se jej pokusí zachránit, ten jej ztratí.

+1/−1
22.4.2014 21:54

L42a93d18a 84N89o24v29a15k 4962913927

to zní logicky..

0/0
22.4.2014 22:58

Š93t65e51f96a31n 61F50r10i37č97a 7582648923396

Již z prvních článků bylo zřejmé, že voda byla studená a v oblasti jsou silné proudy. Radista se zajímal při komunikaci s řídícím střediskem opakovaně (a před případným vydáním pokynu k opuštění lodi) zda mohou lidé ve vodě očekávat rychlou pomoc. Čí slova tlumočil radista? Kapitánova? Posádka zřejmě do poslední chvíle zodpovědně řešila, jak zvýšit šance cestujících na přežití. Jakmile trosečníka odnese silný proud, šance že jej někdo najde, je malá.  Diskutovanou otázkou je také pokyn, že lidé mají jít do kajut. Myslím, že je to standardní pokyn, který má v podobných krizových situacích zajistit stabilitu plavidla. Pak ale přestaly fungovat reproduktory na lodi a loď šla na bok příliš rychle...

0/−1
22.4.2014 21:42

K55a72r69e57l 21S95e49v64e51r53a 7840592606939

velká úcta těm,kteří se snažili..ale ruku na srdce..od té klávesnice se to snadno píše,že byl kapitán slaboch...také doufám,když se nachomejtnu k pruseru...udělám to nejlepší...ale taky to může bejt uplně jinak

+28/−3
22.4.2014 21:08

R48o28m32a49n 62M64i51r98o64s28l42a51v 4837393247556

Dobře a lidsky řečeno.:-)

+3/−1
22.4.2014 22:14

K18a77r23e66l 50S28e32v45e54r55a 7560652196969

děkuji :-)

0/0
22.4.2014 22:37

L24u76c46i64e 25B74a17r40t82o50ň95o55v18á 5510258687225

Ale kapitán má opravdu na palubě lodi velká privilegia a také obrovskou osobní zodpovědnost. Podobná pravidla platí také pro leteckou dopravu. Protože jste jako posádka a pasažéři prakticky v jeho "moci", a jen tak nemůžete z paluby utéci. A kupříkladu i v našem zákoně o námořní dopravě je přímo uvedeno, že při námořní nehodě opouští kapitán palubu jako poslední. Může být dokonce odsouzen až na pět let, pokud se nezachová v souladu se zákonem a poruší kapitánský slib a zákon... A má to tak mnoho jiných zemí. Kapitán by v krizové situaci měl vždy nadřadit svůj smysl pro povinnost nad pudem sebezáchovy. Od něj se to zkrátka očekává, a to prostě můžeme i od klávesnice, jakékoliv argumenty o tom, jak by se zachoval někdo jiný jsou mimo. Kapitán to má zkrátka za povinnost.

+8/0
22.4.2014 22:44

K49a95r44e16l 46S93e52v29e94r85a 7930162186849

napsáno může být...vy za sebe dáte ruku do ohně,že se vždy zachováte správně ?

+1/−5
22.4.2014 22:49

A89n67t13o64n15í28n 23Č49í47ž76e94k 1728702934209

Ono to také záleží na lidech, kteří ho tam dosadili. Ti mají dbát, aby tam byl opravdu někdo, kdo v krizové situaci dokáže jednat správně.

0/0
22.4.2014 22:55

L79u29c85i43e 45B26a23r61t17o40ň52o22v94á 5780308457755

Tady nejde o mne. Nejsem námořní kapitán a ani nemám ty ambice, byť se ráda na moři plavím. Takže ano, očekávám, že se kapitán na lodi, kde se zanedlouho ocitnu,  bude chovat v souladu s jeho slibem a v souladu se zákony země, pod jejíž vlajkou se loď poplaví. A když toto poruší, tak se nerozpakuji prohlásit, budu-li ještě mít tuto možnost - "Kapitán se choval zbaběle". Bojíme se jednoznačných vyjádření, stále relativizujeme a omlouváme. Tady to ale stálo moc životů.

+7/0
22.4.2014 23:04

K41a20r65e50l 48S59e62v92e95r98a 7570662216729

Lucie opravdu se s vámi nechci hádat..přeji mnoho příjemných mil :-)

0/−1
22.4.2014 23:18

L32u57c19i24e 65B18a72r71t68o75ň15o94v34á 5620158277705

Děkuji moc. Diskuze s Vámi byla příjemná, to není hádka. Víte, ono na moři či jen na velké vodě to funguje jinak než na souši. Tam jsou zkrátka některé věci dané a neoddiskutovatelné. A také někdy fatální. V ČR jsou stovky lidí s kapitánskými zkouškami pro námořní rekreační plavidlo. Oblíbený dárek k výročí, muži i ženy si plní své sny. Někteří pak s partou pak vyrazí do Chorvatska, do Řecka, najmout si loď, zmazat se jako kůň a pěkně si "zakapitánovat", užít si legraci. Ale i pro "kapitána kamaráda" tato pravidla námořního jachtingu platí, a kdyby nedej bože, opravdu došlo k závažné námořní nehodě, tak se musí chovat i váš kamarád jako kapitán v souladu s námořními pravidly.

+1/0
23.4.2014 0:35

J27i40ř29í 40O59u37k69r41o68p32e49c 5490268643939

Ano, souhlasím s tím, že to má jako povinnost (zákonem psanou i morální), ale realita může být zcela jiná. Když se začne bojovat o holé životy a přežije jen někdo, tak můžou nějaké jít zákony zcela stranou v té panice, protože zachránit si život je přednější a nejdůležitější a nikdo nemůže za sebe ani za jiné zaručit, že skutečně svou povinnost v této krizové situaci naplní.

0/0
23.4.2014 3:17

J95a66r29o63m85í63r 63P37o12p69l50e88r 4443521351104

Ale pak by měl následovat jasný trest, ne stále omlouvání. Když nejsem schopen plnit své závazky z dané funkce nemohu to dělat. Pokladník nekrade, policista se neuplácí, politik nelže, voják je ochoten nasadit svůj život a ne být zahrabanej ve sklepě a záložáci nahoře v zákopech a kapitán prostě zodpovídá za ty lidi a když si není jistý jestli jsou všichni venku, nemůže z lodi a basta. Vyšetřit a trest smrti. Jinak tady nebude nikdy už nic fungovat. Kapitán skočí do prvního záchrannýho člunu, policista kreje kuplíře, voják se schová nebo vzdá. ;-O

0/0
25.4.2014 11:38

A87n77t38o40n36í90n 42Č71í30ž48e81k 1958842334329

V každém takovém případě jsou jak stateční, tak ti, kteří ihned zdrhnou. Spíš by se ale mělo začít něco dělat, aby se na místa kapitánů dostávali ti správní. Určitě např. nikdo nebude vyčítat kuchaři, pokud zdrhne, ale kapitán má dělat opravdu vše pro to, aby evakuoval maximum lidí.

+5/0
22.4.2014 21:08

I21v21a98n 67R42ů51ž41i16č62k13a 3260702190472

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/−1
22.4.2014 21:00

M35i88r43e32k 61T70u87r33e67č14e34k 4573432460802

Pevne verim, ze za tim ma prsty Severni Korea...

0/−4
22.4.2014 20:58

R66o51m78a46n 97M77i32r52o67s66l45a46v 4317773327746

Nebo zloduch Putin;-)

0/0
23.4.2014 2:12

I71v62a81n 23R91ů62ž62i70č60k64a 3870532930422

Doufal jsem, že to dopadne aspoň jako Poseidon Adventure, když jsem viděl ten kýl nahoře... ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=dd03qev59Jo

+1/0
22.4.2014 20:30

I17v93a35n 94R60ů46ž33i20č69k12a 3450752650252

https://www.youtube.com/watch?v=CD-f1b6LVPc

0/0
22.4.2014 20:40

R34o65m54a44n 39M62i93r61o33s87l14a88v 4187853437886

Klobouk dolů řed těmi statečnými. Bohužel statečnost rovná se riziko a riziko rovná se menší šance na přežití, takže chudák genofond lidstva.Pak asi není tak na výběr pro funkce kapitánů.

+7/−1
22.4.2014 20:28

Z78b58y34n80ě37k 51M95a81r70t38i47n51e21k 4207555859952

Je opravdu smutné, když kapitán zdrhne jako velký posera (!!!) A je o to smutnější, že je těchto případů čim dál více. Scettino, made in Italy, ted jihokorejský případ. Zásada posledního opouštějíciho muže palubu lodi, právě tou, Proč tito muži požívaji takové úcty a uznání, ale také finanční odměny ... A potom tohle (!!!) FUJ, STYDTE SE (!!!) PÁNOVÉ KAPITANI (omlouvám se těm statečným, kteří by toto nikdy nedopustili ...

+5/−2
22.4.2014 20:09

J55o36s97e42f 18V63a79l90a 9550703463893

alespon nejaky pozitivni uhel pohledu....bohuzel pokud nekdo byl alespon par tydnu na mori, tak vi sve. Z videozaberu je videt, ze z horni paluby trajektu nebyl pouzit ani jeden samonafukovaci zachranny vor (Liferaft), do kazdeho se vejde tak 3-5 lidi, bylo jich prinejmensim 40 ks a neni potreba s nim delat nic jineho, nez kapsli s raftem hodit do vody, on se uz nafoukne sam.  Prezentovana videa ukazuji nekolik teenageru na horni palube, kde meli volny pohyb. Lod uz je znacne sikmo, a oni tam v klidu lezi a nataceji si videa. To pochopit proste nelze

+8/−1
22.4.2014 19:58

Z71b38y47n76ě80k 33M86a51r84t86i81n69e72k 4737115249512

Ale lze! Do poslední chvíle byli ujišťování, ať jsou v klidu a hlavně ať nezblázní! Od koho?  Made in Captain ...

+2/0
22.4.2014 20:12

P50e22t41r 27M91a61r58š45o56u69n 5935538896816

Jojo. Hlavně to natočit na youtube a udelat selfí na fb...

+2/0
23.4.2014 0:28

T80o59m90á98š 98K10a74p40l85a68n 8443219673533

Popravdě jsem zatím v médiích žádnou kritiku posádky nezaznamenal, jen kritiku kapitána. Posádka je také obětí, vyjma těch, kteří něco zanedbali a dopustili tak havárii - ty jsou pak spolupachatelé (byť třeba zemřelí, ale to jim plusové body nepřidalo).

+5/0
22.4.2014 19:49
Foto

Z37b69y44n62ě65k 48V15e57r14n72e78r 9751876410335

Jsou lidé stateční a ti druzí.

+8/0
22.4.2014 18:58

T62o91m96á93š 15C10h20r80u73d11i23m76s20k35ý 5724826807936

A ti stateční jsou obvykle mrtví...proto je statečných tak málo-málokdy se stihnou rozmnožit.

+4/0
22.4.2014 19:48
Foto

Z14d17e86n35k41a 86J51a75v33ů55r28k29o33v22á 6430167335769

no ty statčný bohužel nepřežikí,takže přibývá čím dále více těch ostatních,hlavně že umí včas vyplnit tabulku

+1/0
22.4.2014 21:13

R47o26m61a53n 27M87i69r60o52s70l94a31v 4407883977806

No Zbyńku statečnost není totožná s dobrem a zbabělost se zlem, vlastnosti se zkrátka míchají. Mohou být stateční hajzlíci a zbabělí dobráci, ale když se zadaří a je statečný správný chlapík, pak je to radost - pokud ovšem neumře dřív než by měl, což se bohužel stává ač by se to stávat nemělo, ale to by pak nebyla statečnost..

0/0
23.4.2014 2:11

L82u33c46i36e 59B19a52r39t76o64ň61o54v77á 5110428137125

Jinými slovy, posádka se snažila dostát svým povinnostem,..alespoň že tak, když už je velení opustilo. A že jsou členové posádky vevnitř záchranných člunů a hrdinně loví pasažéry do záchranných člunů? A co je na tom za hrdinství, to je snad jejich povinnost nebo snad měli bacit pasažéry po hlavě? Navíc, v záchranném člunu je vždy určitý počet posádky a někdo, kdo záchrannému člunu velí, ale většinou bývá poměr ku prospěchu pasažérů.

+4/−1
22.4.2014 18:57

H95u45g63o 41K60o89n97e65č80n44ý 3798803125248

Situace může v praxi vypadat velmi různorodě.

Obecně není moc záhodno se motat kolem obrovské lodi, která jde ke dnu.

0/0
22.4.2014 21:11

J38a31n 51K38ř20í68ž 6955263375738

To,že si kapitán,nebo spíš"kapitán"zkazil zbytek života je jasný!

Ale statečnému zbytku posádky vzdávám hold.

+11/0
22.4.2014 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.