Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Posádka trajektu Sewol v jiném světle. Hrdinové, na které média zapomněla

Na posádku trajektu Sewol, který se potopil minulý týden, se snáší kritika ze všech stran. Jihokorejská prezidentka některé dokonce označila za vrahy. Mnozí z nich se však snažili zachránit životy cestujících, vzdali se dokonce svých záchranných vest. Při pomoci ostatním ti nejstatečnější zemřeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57a74v89e72l 91O72d64r88a23z45i37l 6324109737550

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:00

V48á28c49l14a98v 23P57l14a51v80e89c 2389739399210

Je to velká tragédie, ale co mne překvapuje nedostatek záchraných vest,, sice v daném případě by byly asi k ničemu, ale v jiném případě, kdyby se to stalo u pobřeží.

0/0
23.4.2014 7:37

P76a70v88e84l 84M89i85k47u69l98a 6558733356627

Dovolím si připomenout, že právě záchranné vesty (použité v kajutách, v útrobách lodi) patrně stály život dost lidí. Protože záchranná vesta znemožní proplavat zatopenou částí k východu a tím paradoxně znemožní záchranu z potápějícího se trajektu.

0/0
23.4.2014 12:48

O92n62d79ř79e14j 53D49o31n51ě27k 2465427208496

Divim se, ze vice nekritizuji tu namorni sluzbu na pevnine - ta jim pry dokonce ani nerekla, ze je pobliz jina lod, tudiz ze mohou naskakat do more (a pry se na to podle zaznamu opakovane z lodi ptali)...

Na te lodi to jsou totiz asi velke nervy, ale ti na pevnine to meli resit spravne - asi se bali odpovednosti, kdyby se ta lod nakonec nepotopila (i kdyz i tady zalezi na tom, jestli jim rekli, ze opravdu jdou ke dnu)...

+1/0
23.4.2014 2:06

P42a13v93e82l 22O50d67r14a64z35i85l 6724409897110

Služba na pevnině jim řekla velmi zřetelně, co mají dělat.

Neudělali to.

Nechali lidi utopit v kajutách jako koťata.

Netuším, co na tom shledáváš obhajobyhodným.

0/0
23.4.2014 9:06

J11a71n 32K66o55s 6418443373127

LOD?...

pocitam, tam byly.... tri dlouhe spojovaci chodby, podelne celeho priblizovadla, 2-3x vytah, podle velikosti 7 podlazi, kde se musi pouze na 4-5 palube otevrit zdvojené, automaticky pomalé dvere, ktere funguji, jedny otevrit druhe zavrit.... Protoze kuraci by vetrali...a ty dvere jsou pouze 3x na kazdem boku a na techto dvou palubach.

  V nizzsich podlazich 1,2,3, uzamceno...auta + zazemi LOCK, na vyssich palubach, je VIP kolekce, nekde kino, to uz vystup samostatny nema zadny.

Zachranne cluny, to bude mit dva x 2 pro 50 lidi + zachranne barely, ktere asi zustaly na lodi a sly ke dnu také...

Ferry, to je nejvetsi risk zivotu, ze vsech druhu preprav.

0/0
23.4.2014 1:48

D82a32v93i93d 44T13a74c49í25k 8746505298654

Tak to je prece standardni prubeh - jakmile nastane prusvih, musi se najit vinik. Politici radi oznacuji viniky, protoze mohou prstem ukazat na ty zle a sami pak vypadat jako ti hodni. Obvykle je pak uz nikdo nenuti, aby se opravili, pripadne omluvili. Stejna praxe, jaka plati u nas, plati i tam. Bohuzel :-/

+3/−1
23.4.2014 0:48

P77e98t47r 13M88o96j53ž93í40š23e59k 4303497547247

Kdo svůj život ztratí, ten jej nalezne. Ale ten, kdo se jej pokusí zachránit, ten jej ztratí.

+1/−1
22.4.2014 21:54

L75a63d18a 96N75o91v98a89k 4562723687

to zní logicky..

0/0
22.4.2014 22:58

Š60t60e46f57a65n 49F80r44i93č32a 7292528523466

Již z prvních článků bylo zřejmé, že voda byla studená a v oblasti jsou silné proudy. Radista se zajímal při komunikaci s řídícím střediskem opakovaně (a před případným vydáním pokynu k opuštění lodi) zda mohou lidé ve vodě očekávat rychlou pomoc. Čí slova tlumočil radista? Kapitánova? Posádka zřejmě do poslední chvíle zodpovědně řešila, jak zvýšit šance cestujících na přežití. Jakmile trosečníka odnese silný proud, šance že jej někdo najde, je malá.  Diskutovanou otázkou je také pokyn, že lidé mají jít do kajut. Myslím, že je to standardní pokyn, který má v podobných krizových situacích zajistit stabilitu plavidla. Pak ale přestaly fungovat reproduktory na lodi a loď šla na bok příliš rychle...

0/−1
22.4.2014 21:42

K82a18r51e18l 43S73e94v57e60r73a 7600652526539

velká úcta těm,kteří se snažili..ale ruku na srdce..od té klávesnice se to snadno píše,že byl kapitán slaboch...také doufám,když se nachomejtnu k pruseru...udělám to nejlepší...ale taky to může bejt uplně jinak

+28/−3
22.4.2014 21:08

R73o78m19a89n 40M29i46r92o56s82l57a19v 4487143607906

Dobře a lidsky řečeno.:-)

+3/−1
22.4.2014 22:14

K55a21r65e60l 92S82e56v80e22r97a 7730132106719

děkuji :-)

0/0
22.4.2014 22:37

L95u98c95i37e 70B24a23r38t21o32ň10o88v60á 5680608347355

Ale kapitán má opravdu na palubě lodi velká privilegia a také obrovskou osobní zodpovědnost. Podobná pravidla platí také pro leteckou dopravu. Protože jste jako posádka a pasažéři prakticky v jeho "moci", a jen tak nemůžete z paluby utéci. A kupříkladu i v našem zákoně o námořní dopravě je přímo uvedeno, že při námořní nehodě opouští kapitán palubu jako poslední. Může být dokonce odsouzen až na pět let, pokud se nezachová v souladu se zákonem a poruší kapitánský slib a zákon... A má to tak mnoho jiných zemí. Kapitán by v krizové situaci měl vždy nadřadit svůj smysl pro povinnost nad pudem sebezáchovy. Od něj se to zkrátka očekává, a to prostě můžeme i od klávesnice, jakékoliv argumenty o tom, jak by se zachoval někdo jiný jsou mimo. Kapitán to má zkrátka za povinnost.

+8/0
22.4.2014 22:44

K89a95r68e27l 49S10e91v59e90r31a 7370762426559

napsáno může být...vy za sebe dáte ruku do ohně,že se vždy zachováte správně ?

+1/−5
22.4.2014 22:49

A42n92t83o85n58í22n 20Č43í46ž77e26k 1988422594139

Ono to také záleží na lidech, kteří ho tam dosadili. Ti mají dbát, aby tam byl opravdu někdo, kdo v krizové situaci dokáže jednat správně.

0/0
22.4.2014 22:55

L32u87c30i87e 71B82a16r40t54o56ň98o14v77á 5780918847615

Tady nejde o mne. Nejsem námořní kapitán a ani nemám ty ambice, byť se ráda na moři plavím. Takže ano, očekávám, že se kapitán na lodi, kde se zanedlouho ocitnu,  bude chovat v souladu s jeho slibem a v souladu se zákony země, pod jejíž vlajkou se loď poplaví. A když toto poruší, tak se nerozpakuji prohlásit, budu-li ještě mít tuto možnost - "Kapitán se choval zbaběle". Bojíme se jednoznačných vyjádření, stále relativizujeme a omlouváme. Tady to ale stálo moc životů.

+7/0
22.4.2014 23:04

K78a76r66e95l 75S81e12v21e25r56a 7590902106499

Lucie opravdu se s vámi nechci hádat..přeji mnoho příjemných mil :-)

0/−1
22.4.2014 23:18

L66u41c55i67e 43B17a88r69t71o36ň61o39v38á 5580188417635

Děkuji moc. Diskuze s Vámi byla příjemná, to není hádka. Víte, ono na moři či jen na velké vodě to funguje jinak než na souši. Tam jsou zkrátka některé věci dané a neoddiskutovatelné. A také někdy fatální. V ČR jsou stovky lidí s kapitánskými zkouškami pro námořní rekreační plavidlo. Oblíbený dárek k výročí, muži i ženy si plní své sny. Někteří pak s partou pak vyrazí do Chorvatska, do Řecka, najmout si loď, zmazat se jako kůň a pěkně si "zakapitánovat", užít si legraci. Ale i pro "kapitána kamaráda" tato pravidla námořního jachtingu platí, a kdyby nedej bože, opravdu došlo k závažné námořní nehodě, tak se musí chovat i váš kamarád jako kapitán v souladu s námořními pravidly.

+1/0
23.4.2014 0:35

J53i91ř64í 30O65u92k16r56o15p28e76c 5560368553489

Ano, souhlasím s tím, že to má jako povinnost (zákonem psanou i morální), ale realita může být zcela jiná. Když se začne bojovat o holé životy a přežije jen někdo, tak můžou nějaké jít zákony zcela stranou v té panice, protože zachránit si život je přednější a nejdůležitější a nikdo nemůže za sebe ani za jiné zaručit, že skutečně svou povinnost v této krizové situaci naplní.

0/0
23.4.2014 3:17

J53a17r41o71m31í21r 57P77o71p18l15e40r 4443451521524

Ale pak by měl následovat jasný trest, ne stále omlouvání. Když nejsem schopen plnit své závazky z dané funkce nemohu to dělat. Pokladník nekrade, policista se neuplácí, politik nelže, voják je ochoten nasadit svůj život a ne být zahrabanej ve sklepě a záložáci nahoře v zákopech a kapitán prostě zodpovídá za ty lidi a když si není jistý jestli jsou všichni venku, nemůže z lodi a basta. Vyšetřit a trest smrti. Jinak tady nebude nikdy už nic fungovat. Kapitán skočí do prvního záchrannýho člunu, policista kreje kuplíře, voják se schová nebo vzdá. ;-O

0/0
25.4.2014 11:38

A12n82t92o16n98í44n 29Č11í48ž49e21k 1388872224239

V každém takovém případě jsou jak stateční, tak ti, kteří ihned zdrhnou. Spíš by se ale mělo začít něco dělat, aby se na místa kapitánů dostávali ti správní. Určitě např. nikdo nebude vyčítat kuchaři, pokud zdrhne, ale kapitán má dělat opravdu vše pro to, aby evakuoval maximum lidí.

+5/0
22.4.2014 21:08

I45v79a22n 85R31ů27ž46i20č51k94a 3230922210592

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/−1
22.4.2014 21:00

M20i61r75e73k 72T43u49r49e18č86e40k 4333812100292

Pevne verim, ze za tim ma prsty Severni Korea...

0/−4
22.4.2014 20:58

R59o93m68a59n 31M59i31r35o65s72l50a20v 4857513177506

Nebo zloduch Putin;-)

0/0
23.4.2014 2:12

I84v76a10n 75R22ů47ž50i12č40k72a 3760442850222

Doufal jsem, že to dopadne aspoň jako Poseidon Adventure, když jsem viděl ten kýl nahoře... ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=dd03qev59Jo

+1/0
22.4.2014 20:30

I38v51a75n 33R42ů26ž89i12č50k59a 3400492180102

https://www.youtube.com/watch?v=CD-f1b6LVPc

0/0
22.4.2014 20:40

R92o38m63a65n 78M89i47r15o98s52l76a21v 4537663297576

Klobouk dolů řed těmi statečnými. Bohužel statečnost rovná se riziko a riziko rovná se menší šance na přežití, takže chudák genofond lidstva.Pak asi není tak na výběr pro funkce kapitánů.

+7/−1
22.4.2014 20:28

Z82b85y48n52ě44k 97M44a61r19t90i59n82e35k 4497455719392

Je opravdu smutné, když kapitán zdrhne jako velký posera (!!!) A je o to smutnější, že je těchto případů čim dál více. Scettino, made in Italy, ted jihokorejský případ. Zásada posledního opouštějíciho muže palubu lodi, právě tou, Proč tito muži požívaji takové úcty a uznání, ale také finanční odměny ... A potom tohle (!!!) FUJ, STYDTE SE (!!!) PÁNOVÉ KAPITANI (omlouvám se těm statečným, kteří by toto nikdy nedopustili ...

+5/−2
22.4.2014 20:09

J49o18s11e19f 20V64a95l74a 9330523323563

alespon nejaky pozitivni uhel pohledu....bohuzel pokud nekdo byl alespon par tydnu na mori, tak vi sve. Z videozaberu je videt, ze z horni paluby trajektu nebyl pouzit ani jeden samonafukovaci zachranny vor (Liferaft), do kazdeho se vejde tak 3-5 lidi, bylo jich prinejmensim 40 ks a neni potreba s nim delat nic jineho, nez kapsli s raftem hodit do vody, on se uz nafoukne sam.  Prezentovana videa ukazuji nekolik teenageru na horni palube, kde meli volny pohyb. Lod uz je znacne sikmo, a oni tam v klidu lezi a nataceji si videa. To pochopit proste nelze

+8/−1
22.4.2014 19:58

Z30b72y33n82ě91k 76M53a11r64t65i93n93e11k 4567875399642

Ale lze! Do poslední chvíle byli ujišťování, ať jsou v klidu a hlavně ať nezblázní! Od koho?  Made in Captain ...

+2/0
22.4.2014 20:12

P78e58t17r 14M81a13r57š27o48u71n 5315528776206

Jojo. Hlavně to natočit na youtube a udelat selfí na fb...

+2/0
23.4.2014 0:28

T54o22m14á87š 28K36a98p43l71a90n 8703739833243

Popravdě jsem zatím v médiích žádnou kritiku posádky nezaznamenal, jen kritiku kapitána. Posádka je také obětí, vyjma těch, kteří něco zanedbali a dopustili tak havárii - ty jsou pak spolupachatelé (byť třeba zemřelí, ale to jim plusové body nepřidalo).

+5/0
22.4.2014 19:49
Foto

Z17b17y63n76ě65k 19V53e93r24n52e48r 9681746640535

Jsou lidé stateční a ti druzí.

+8/0
22.4.2014 18:58

T15o32m57á86š 54C49h80r95u67d68i13m64s44k85ý 5254426177286

A ti stateční jsou obvykle mrtví...proto je statečných tak málo-málokdy se stihnou rozmnožit.

+4/0
22.4.2014 19:48
Foto

Z43d20e40n17k54a 85J67a66v60ů96r61k49o58v61á 6430897665689

no ty statčný bohužel nepřežikí,takže přibývá čím dále více těch ostatních,hlavně že umí včas vyplnit tabulku

+1/0
22.4.2014 21:13

R22o86m39a73n 35M20i94r17o62s54l19a17v 4977193407496

No Zbyńku statečnost není totožná s dobrem a zbabělost se zlem, vlastnosti se zkrátka míchají. Mohou být stateční hajzlíci a zbabělí dobráci, ale když se zadaří a je statečný správný chlapík, pak je to radost - pokud ovšem neumře dřív než by měl, což se bohužel stává ač by se to stávat nemělo, ale to by pak nebyla statečnost..

0/0
23.4.2014 2:11

L54u22c96i76e 70B29a87r87t83o44ň28o19v51á 5310548297565

Jinými slovy, posádka se snažila dostát svým povinnostem,..alespoň že tak, když už je velení opustilo. A že jsou členové posádky vevnitř záchranných člunů a hrdinně loví pasažéry do záchranných člunů? A co je na tom za hrdinství, to je snad jejich povinnost nebo snad měli bacit pasažéry po hlavě? Navíc, v záchranném člunu je vždy určitý počet posádky a někdo, kdo záchrannému člunu velí, ale většinou bývá poměr ku prospěchu pasažérů.

+4/−1
22.4.2014 18:57

H29u29g88o 69K84o30n22e47č33n23ý 3568533975518

Situace může v praxi vypadat velmi různorodě.

Obecně není moc záhodno se motat kolem obrovské lodi, která jde ke dnu.

0/0
22.4.2014 21:11

J18a19n 30K88ř76í68ž 6905503675508

To,že si kapitán,nebo spíš"kapitán"zkazil zbytek života je jasný!

Ale statečnému zbytku posádky vzdávám hold.

+11/0
22.4.2014 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.