Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie nestíhá na zúžené opravované dálnici měřit. Nemá lidi

V rizikovém zúžení dálnice D1 se porušuje nejvyšší povolená osmdesátikilometrová rychlost i proto, že policie tam nemůže často a účinně měřit. Zástupce vedoucího středočeské dopravní policie Josef Budil v rozhovoru pro iDNES.cz přiznal, že dálniční oddělení mají málo lidí, a v zúženém úseku navíc změřené řidiče policie nemůže bezpečně zastavit..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a73v71e24l 24O91d48r58a11z52i29l 6384969347460

http://www.nytimes.com/roomfordebate/2014/04/21/do-the-rich-call-the-shots-13?hp&rref=opinion

0/0
23.4.2014 9:01

L89u28k89á36š 15V86a66ň92u62r57a 1455324483813

Je smutné jak je český národ zdeformovaný a jak moc mu dělá problémy dodržovat zákony. Ale spíše to vypadá jen na kecy chudáků skrytých za anonimitu internetu, protože v reálu na D1 ta situace až tak zlá není a lidi tam jezdí rozumně. Ale nedodržování zákonů je pozůstatek po totalitě v ČR a může dělat velké problémy. Nevím, zda je to jen o blbosti a malosti lidí nebo je v tom něco jiného, ale nesetkal jsem se třeba ve Švýcarsku nebo Norsku, že by někdo porušoval zákony. Tam nemají potřebu ukazovat ostatním, že jsou blbci.

+3/−5
22.4.2014 12:17

L19u35k49á17š 75V71a57ň49u40r11a 1765694673183

Proste je to o tom, ze nekdo je ukazneny a dodrzuje predpisy a jiny je neukazneny a potrebuje ten policejni velmi tvrdy postih. Pokud nekdo nedodrzuje predpisy, musi pocitat s tim, ze za svoji chybu velmi tvrde zaplati a rozmysli si zakony porusovat.

0/−2
22.4.2014 23:10

P39a94v84e37l 60O23b19d64r19ž78á76l84e88k 6256354918742

Jenže ve chvíli, kdy nějaký předpis nedodržuje (z libovolného důvodu) významná část občanů - tak stát nemá kapacity na to, aby jeho dodržování vymohl a pravděpodobnost postihu (a tedy i subjektivní riziko) logicky klesá.

+2/0
23.4.2014 10:00

V19l39a32s60t44i53m65i48l 83P16l87a51c29h67ý 5955578704173

my rozšiřujeme dálnici o odstavný pruh a slováci rovnou rozšiřují o jeden pruh navíc http://auto.sme.sk/c/7177418/dialnicu-d1-rozsiria-o-odstavne-pruhy-rychlost-by-mohli-zvysit.html

+1/0
22.4.2014 11:20

L35u95k32á22š 83V72a40ň58u64r27a 1605464653743

Jel jsem o víkendu z Trenčína do Popradu a Slováci s dálnicí mezi Žilinou a Ružomberokem se neskutečně loudají. Staví úplně chaoticky, například most uprostřed krajiny bez náspů, nebo dálnice skoro hotová končící ve stěně kopce, ve které ovšem chybí tunel a jen tak nebude. Za to hodně úseků je na mostech, aby z EU vyrazili co největší peníze. Takže Slováci a dálnice, to je ještě horší jak v ČR.

0/0
22.4.2014 18:21

L31a71d54i18s33l64a73v 55M11i31k72a 1711899954224

Takže Passaty by byly moc nápadné a já myslel, že jde o to, aby řidiči jeli 80 km/h což by nápadný Passat zajisté zaručoval, ale pro fízly čím více lidí pojede rychleji, tak lépe, protože se více vybere a vykáží velkou činnost.

+5/−1
22.4.2014 10:43

P31a16v76e63l 28O13d78r90a45z98i73l 6954279927290

To je druhá věc mince, policejní mistři chápou jen výjimečně, že jejich úloha spočívá v zajištění bezpečnosti a ne v objemu vybraných pokut.

+2/0
22.4.2014 10:48

F82r19a83n26t95i21š44e41k 83E24l16i13á33š 6607323865606

Líných lidí je dostatek

0/0
22.4.2014 10:10

V18á52c86l62a41v 42Z85e82l85i72n80k21a 2152710533722

Nejsou lidi? Tak zkuste poprosit o výpomoc německou bahnpolizei a nemusí tu být nutně Kobra 11. Úplně postačí jejich normální policajti. To by bylo v diskusích řevu a perzekuci a šikaně. Jen sám vím o dvou nebo třech mistrech volantu, které na opačné straně Šumavy tomu českému machýrkování rychle odnaučili. Je pravda, že normálně se tam dost často na rychlosti zase tak dramaticky nebazíruje, ale pokud v místě zůžení z důvodu oprav dálnice poletí nějaký pitomec 40 nebo 50+, tak mu přeji hezkou zábavu.

Zajímalo by mne, zda tady těm všem mistrům s ptačími mozečky dochází, že snížená rychlost v místě, kde jsou pruhy zúžené na minimum, není pro srandu králíkům ani pro potěchu úřadů. On totiž ten úzký pruh v kombinaci s vyšší rychlostí výrazně snižuje šanci korigovat případnou řidičskou chybu a je v důsledku jedno, zda svou vlastní nebo někoho jiného. Na pochopení toho, jak rostoucí rychlost následně zhoršuje následky případné kolize pak stačilo nehrát při hodinách fyziky piškvorky se sousedem. Opět se potvrzuje, že technické povědomí našeho národa je trestuhodně nízké. Stačí diskuse o silničním provozu a hned tu mémě hromady těch, co si myslí, že mají výjimku z fyzikálních zákonů.

+4/−3
22.4.2014 9:59

P91a46v56e74l 77O61d80r47a90z70i60l 6944529567130

Jo, to je mantra všech mistrů, že oni jsou páni volantu a oni nikdy nic, ale že pak možná zabijou někoho, kdo sice udělal chybu, ale nebýt jejich nadměrné rychlosti, tak mohl žít, to je jim jedno.

0/0
22.4.2014 10:48

V83l89a30d19i64s60l85a96v 35B97u52r25y10š39e68k 3393516242654

nadměrná rychlost ;-D

+1/−1
22.4.2014 15:16

M76i85c53h35a79l 70P60a25v12l45á89t 9383793114819

Ale ano, nemecka policie. Nepouziva extremne nebezpecne metody prace a neohrozuje zbytecne ostatni ridice (videl jste uz prassaty v akci?), uklada vyznamne nizsi pokuty, neni uplatna, chova se slusne a korektne..

0/0
9.5.2014 10:29

P59e11t50r 20W66e75b66e48r 7131580773310

Vyjádření Policie k porušování rychlosti na opravovaném úseku dálnice jenom ukazuje její neschopnost. Vždyť by stačila jedna fotokamera! Nebo snad zodpovědní lidé nevědí, že při současném znění zákona je možno přestupek řešit s majitelem vozidla ? Buď oznámí jméno řidiče, který řídil, nebo je potrestán sám za porušení povinností provozovatele vozidla (i když bez udělení trestných bodů).

Ale to by musely následně řešit obecní úřady a Policie by neměla "čárku" za vyřešený přestupek. Takže to je asi pro zodpovědné moc práce  .

0/−3
22.4.2014 9:47

M21i17l49o56š 93B27é65m 6124779142293

Je to zbytečné. Bezpečnost ani plynulost se tím fakticky nezlepší. Jak správně podotýkáte, nezlepší to ani policejní statistiku. Akorát by obce měly víc papírování a jako kompenzaci nějakou tu korunu z pokut. To že chybí motivace k dělání zbytečných věcí nemusí nutně značit neschopnost.

+1/0
22.4.2014 9:59

V69á92c61l24a95v 67Z55e95l69i64n97k87a 2582720753562

Jsem zvědav, zda si zachováte takovýto nadhled až Vám nějaký idiot, co se kvůli příliš vysoké rychlosti v tom uzoučkém pruhu neudržel, smete rodinu. Opravdu jsem na to moc zvědav.

+1/−3
22.4.2014 10:01

M27i73l36o75š 13B68é62m 6214689182283

Rád byste, abych vyměnil rozum za emoce a začal s vámi v oprávněném hněvu požadovat více fízlů, více radarů a větší pokuty? To se nestane. ;-)

+5/−1
22.4.2014 10:03

V33l35a11d95i62s89l18a87v94a 70H17o21l51á 3426930780439

Nejsou peníze, nejsou lidi. Je jenom dost vexláků, mafiánů, kontroverzních podnikatelů a gaunerských politiků.

0/0
22.4.2014 9:17

J72a98n 75K53r39p36e74c 5456663574332

v inkriminovaném úseku se stala jedna nehoda. kvůli tomu je třeba přijmout dalších 30 policistů. to se vyplatí. chápu že jim unikají vysoké výběry pokut, ale schovávat to za dohled na plynulostí a bezpečností sil. provozu je hovadina. ostatně měřit rychlost je to jediné, co umí a je nejvýnosnější...

+7/−1
22.4.2014 9:11

R53a95d71e41k 53N98o17v74a89k 9104633119670

Když ono je to většinou tak, že rychlost nedodržují ti, kteří ani nedokážou udržet erekci...

S tím už se těžko dá něco udělat.

+2/0
22.4.2014 8:56

V15l62a11d22i96s39l15a39v 48B19u63r22y32š77e42k 3283486202424

ty dodržuješ a udržuješ všechno a k čemu ti to je?

0/0
22.4.2014 9:00

J28a26n 70K35o56s27t68k62a 9244927829466

To mohla být docela zajímavá studie. Víte o někom, kdo se jí účastnil? Dáte odkaz na výsledky? Doufám, že tam jsou i časy, délky, ...

0/0
22.4.2014 10:03

V85o74j95t46ě20c92h 93K79i39l72i49a91n 8376949515153

Jakub "Morozov" Pokorny

+1/0
22.4.2014 8:47

V17l54a63s47t69i53m47i71l 98P75l44a64c10h43ý 5285258984913

Uvědomují si někteří, že ta 80 tam není zbytečně, i když je prázdná silnice. Ona ta 80 tam není kvůli zúžení, ale hlavně kvůli lidem na stavbě a stavební technice, co tam je. Se také může stát, že ten, kdo pojede v tomto omezení 130, tak před ním najede na dálnici náklaďák z té stavby. Je zajímavé, že v Německu nebo v Rakousku nikoho nenapadne letět v podobném omezení, co to dá. Zřejmě to bude tím, že místní respektují právo na bezpečnost i pro ostatní.

+6/−2
22.4.2014 8:28

K49a89r36e41l 48N94a47s21t96o51u98p47i78l 3430871790301

To bohužel nikomu nedojde, protože všichni vidí akorát sami sebe. Podle mě by měli mít v těch místech napevno radar na začátku a na konci a měřit úsekovou rychlost a pak to drbat...ale to by zase musel zapracovat stát na diametrálně vyšších trestech...

0/−1
22.4.2014 8:36

J26a55n 65B94l77a91h71a 3682324762702

V Německu, nebo v Rakousku se v takovém místě většinou pracuje 24/7. U nás stěží 8/5. Omezení je tam ale stále, i o víkendu, i když by stačilo po skončení pracovní doby některé značky jen otočit a nechat tam třeba 100. Ono je ale asi lepší tam nechat bezdůvodně 60 a pak tam měřit a pokutovat.

+6/0
22.4.2014 8:37

P79a42v93e83l 33O96d43r18a58z85i48l 6444149777370

No ani v Rakousku se nepracuje 24/7, to spíš na stavbách ve městech, kde uzavřou celou komunikaci večer a ráno je opravená.

Tak jako tak jako výmluva k překračování rychlosti je to směšné.

0/0
22.4.2014 8:38

R66o54b30e93r31t 75M95o19t95k19a 4336707259405

Němci dodržují zákony protože je to normální. U nás každý špekuluje proč by zrovna on je dodržovat musel. Dálnice kde se pracuje je pracoviště a silnice neprošla kolaudaci jako dálnice.

0/0
22.4.2014 8:39

P83a24v27e22l 61O59b89d28r55ž90á40l90e18k 6736174218762

Němci dodržují zákony bezmyšlenkovitě a zcela automaticky, to je naprostá pravda. Prostě taková je nátura toho národa a takoví nikdy nebudeme.

0/0
23.4.2014 10:03

J38a37n 32K71r76p47e56c 5806613834332

zase ta stupidní argumentace rakouskem/německem. jezdí se tam úplně stějně.

0/0
22.4.2014 9:06

V69l23a18s66t58i92m40i73l 86P84l24a59c80h75ý 5245388844573

Budete se divit, ale nejezdí, tam se prostě místními respektují zákony a nikomu nepřijde divné jezdit 80, protože ta tam z nějakého důvodu je (tvorba zácpy, práce na silnici, bezpečný průjezd atd.) Policajti z těchto zemí se taky nemazlí.

0/0
22.4.2014 9:34

J67a83r41o67s80l11a97v 47K92r37a42u64s 9380385889759

No nevím, čerstvá zkušenost z uplynulého prodlouženého víkendu a že by to byl takový rozdíl bych ani neřekl.

0/0
22.4.2014 9:42

I20v88o 41Z46d60e43b86o32r96s27k56ý 3613181420911

Nemáte pravdu.

0/0
22.4.2014 16:44

L88u87k95á30š 26V51a68ň25u69r73a 1315604743453

O svatcich jsme byli na Slovensku. Policie tam meri rychlost na kazdem rohu a i na dalnici. Takze je to o neschopnosti politiku dat policii v CR prostredky a pravomoci. Jeli jsme po D1 a v tech zuzenich je ta 80km/h pri malem provozu nesmysl. Ale pri hustem provozu je az moc. Problem je ale v nedodrzovani zipu a to ze vsude jsou debiIove, jak v CR, tak v SK.

0/−2
22.4.2014 8:24
Foto

D58a94v47i49d 91M44a76t77ě50j70ů 2455862247208

Rikam porad, ze jezdit se ma hlavou podle aktualni situace, a ne podle znacek. A jsem rad, ze se k tomuto zakladnimu principu zacina, zda se, priklanet stale vice ridicu.

+9/−2
22.4.2014 8:29

K29a92r64e55l 13N48a45s44t21o85u30p60i49l 3240191850841

Říkám pořád, tvoje názory jsou naprosto dementní a to napříč všemi obory...

+4/−1
22.4.2014 8:31
Foto

D97a37v36i58d 76M63a26t40ě64j50ů 2285522197158

Jj, na vas jsem tu cekal :-) Vy si klidne jezdete podle znacek misto podle situace a svych schopnosti, jen to, prosim, nechtejte po ostatnich, neb je to velmi nebezpecne. Takovych 90 km/h na okresce do pravouhle zatacky neni nic moc, stejne jako neni 80 km/h nic moc na rovne dalnici, byt je oboji podle predpisu...

+5/−2
22.4.2014 8:36

K15a31r75e59l 24N69a81s24t39o33u71p74i86l 3100761340891

Takových hlupáků co někoho zabili a tvrdili, že mysleli že to zvládnou už jsem slyšel hodně...

+2/−1
22.4.2014 8:37
Foto

D92a52v42i19d 38M46a56t12ě61j10ů 2145832957368

Jj, obcas to nekdo opravdu prezene, ostatne jako v jakekoliv jine oblasti lidskeho konani. Tady nam ale pan fizl priznava, ze v useku stredoceskeho kraje se za celou dobu rekonstrukce stala jedna nehoda, coz potvrzuje hypotezu o v podstate nulovem problemu. Vase schopnosti analyzy nejsou, zda se, nijak zavratne :-(

+4/−2
22.4.2014 8:45

P39a16v64e53l 11O35d54r37a71z54i73l 6644609717760

Jenomže vy tu melete o svých schopnostech "jet podle situace" obecně, nikoliv na opravovaném kusu dálnice.

Takový zetka, jako seš ty, jezdily 100 přes most, kde byla 40, protože jejich ptačí mozeček prostě neuměl vyhodnotit to, že na konstrukci mostu dole se pracovalo, a ohrožovali tak spoustu lidí, protože oni přece nepojedou 40, když nevidí důvod.

+1/0
22.4.2014 8:47
Foto

D85a91v49i70d 97M85a43t80ě67j57ů 2285232587198

Mozna byste se mohl odnaucit tykat cizim lidem a k tomu pridat alespon trosku schopnosti pochopit, co ostatni pisi. Moc by vam to oboji pomohlo v tom, aby nebyly vase reakce uplne mimo. Podivejte se, co zde v diskusi tvrdim, a zkuste oponovat alespon trochu logicky, jinak to fakt nema cenu. Nebo mi chcete tvrdit, ze nekoho svoji jizdou ohrozuju? Kdy a kde to bylo? Jo oni to byli jini, aha, a proc to sem tedy tahate? Jen proto, ze jeli vyrazne nad ramec predpisu v miste, kde pracovali lide, a myslite si, ze je to totez, jako jezdit hlavou?

0/−1
22.4.2014 8:59

P85a84v86e10l 26O17d30r84a73z32i96l 6284479777760

Nedospělým osobám zásadně tykám.

Takže pokud píšeš, že se řídíš vlastním úsudkem a nehodláš dodržovat předpisy, tak mě prostě štveš, protože seš nebezpečnej.

Stejně jako tuhle ti dva frajeři, kde jeden nepotřeboval dodržovat ve městě rychlost a druhej neměl potřebu zastavit na červenou a vletěli oba na chodník, frajere.

+1/−2
22.4.2014 9:31
Foto

D57a65v69i70d 20M21a38t16ě96j62ů 2555702577468

Ano, ridim se vlastnim usudkem a az potom zakony. Ostatne jako kazdy vcetne vas. To ale ted uz nemuzete logicky priznat, protoze byste byl za blbce :-)

0/0
22.4.2014 10:34

P39a51v25e67l 51O83d54r56a57z40i85l 6124629947310

Nemůžu to přiznat, protože je to pitomost, to především.

Ostatně v oboru, ve kterém pracuji, tedy vn elektroenergetika a jaderná energetika, je to s tím úsudkem trochu složitější, záření ani napětí nejsou moc dobře vidět.

0/0
22.4.2014 10:50
Foto

D33a29v18i84d 24M97a86t17ě12j29ů 2135872327418

Je-li pro vas cedule s max. povolenou rychlosti vic nez zdravy usudek, pak opravdu nema o cem diskutovat. Ale oba vime, ze to tak neni, jinak byste uz na tomto svete nebyl...

0/0
22.4.2014 12:25

M38o68j69m89í42r 58M63o54t44y92č30k28a 3262795664170

Promiňte, říkáte zdravý úsudek? A neměl by vám ten zdravý úsudek taky říct, že tu značku tam někdo dal aby Vás upozornil, že rychleji to není bezpečné? 

O kousek výš píšete, že vy přece nikoho neohrožujete. Promiňte ale zdravý úsudek by vám měl říct, že tohle přece Vy nemůžete posoudit. Vy přece jedete komfortně a bezpečně. Ale co ten kterého jste třeba v té 80tce bezpečně minul s odstupem pár centimetrů o "pár" kilometrů rychleji? Uvažoval někdy váš zdravý úsudek o tom, jak se může cítit, že se může třeba docela leknout a pak začne být nebezpečný on vám a vaše autíčko pak dojde k úhoně? Klidně se řiďte zdravým úsudkem, ale při tom přece není nutné překračovat předpisy.

0/0
22.4.2014 22:47

P25a89v15e85l 88K76o40v72á70ř 1383377326224

Myslím si,i když bez toho hlupáka,že máte pravdu.Potom od  mnoha takyzávodníků slyšíme, já myslel,já nevěděl ,já nechtěl-co teď se mnou bude? A nejvíce potom pláčí ti, kteří chvíli před tím nutili blikáním ,troubením,gesty, ap.ostatní aby se chovali podle jejich představ.

0/0
22.4.2014 9:38

P79a28v51e25l 87O86d49r52a53z97i49l 6864399977890

90 na okresce do pravoúhlé zatáčky?

Vy tu píšete, že se řídíte vlastní hlavou a přitom tu nastavujete rychlost podle úhlu zatáčky, nikoliv podle poloměru.

Chápete, jak je to pitomé?

Kromě toho, předpisy říkají něco úplně jiného, než "musíš jet na okresce vždy 90" - to je naprostá pitomost a nevím, jak jste na ni přišel.

Děláte elektorátu svobodných řáckou ostudu, jen co je pravda.

+1/−2
22.4.2014 8:41
Foto

D68a43v40i78d 91M21a23t26ě98j54ů 2115652967418

Podle vasi logiky by pred kazdou ostrejsi zatackou, kterou nelze bezpecne projet 90 kmh, mela stat cedule se snizenou rychlosti, protoze lide prece maji jezdit primarne podle predpisu, a pak mozna i podle situace a schopnosti, ne? Ale takove cedule az na vyjimky pred zatackami nestoji, takze musite situaci a schopnosti vyhodnocovat stale. Mozna vas to obtezuje a znervoznuje, ze se nemuzete spolehnout na znacku, ale normalni ridici to neresi a jsou radi, ze nikdo pausalne nerika, kolik maji kde jet.

+2/−1
22.4.2014 9:03

P62a20v45e83l 35O91d77r42a40z76i36l 6234189757130

Kdyby sis ty předpisy někdy v životě přečetl, což asi nikdy nezvládneš, tak bys věděl, že je tam předepsána i povinnost přizpůsobit mj. rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a tou povahou je třeba ostrá zatáčka, komiku.

+1/0
22.4.2014 9:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.