Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zatkli další námořníky. Chovali se jak vrazi, řekla prezidentka

Jihokorejské úřady zadržely další čtyři členy posádky trajektu, který ve středu ztroskotal s téměř pěti sty lidmi na palubě. Důvodem jsou obvinění ze selhání při ochraně cestujících. Zadrženo je tak už celkem sedm námořníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a74n 50M43a21j41z62n42e13r 1496167866342

pokaždé když jedu trajektem a mám být někde v kajutách nebo podpalubí obecně, tak mám špatný pocit, že se (zvlášť v noci) nemůžu v případě potopení dostat ven. Nejradši bych byl celou plavbu venku.

A pokud měl kapitán obavu, že mu lidi ve vodě zmrznou, tak je přece měl nahnat alespoň na palubu a pokud by se loď potopila nebo obrátila, tak až v tu chvíli se lidé dostanou do vody. Navíc relativně blízko břehu a v oblasti s velkým provozem byla velká šance, že je někdo vyloví. A že uprchl kapitán mezi prvními začíná být bohužel klasika, doufám, že dostane slušnej flastr

0/0
22.4.2014 8:53

V24ě94r71a 97B47e37n79o94v47á 7647270115379

Kapitán měl 68 let tudíž v důchodovém věku? Je to neomluvitelné, že utekl mezi prvními, bude sice tvrdě odsouzem ale nechtěla bych mít na svědomí tolik životů a s tím žít

0/0
21.4.2014 19:24

J78a58n 89U85l56r91i88c33h 7970333428498

K chybám kapitána  a posádky asi došlo, ale nazývat to vraždou - to by tam musel být úmysl.

+1/0
21.4.2014 18:18

P54e12t94r 20T29y32č28k75a 6305372119692

Ona to nenazvala vraždou.

0/0
22.4.2014 8:32

J31a38n 42K73o66z27á37k 7855268209148

Ono pravidlo, že "kapitán opouští loď jako poslední" totiž není nějaký patos, jak to tu někteří naznačují, ale naznačení toho, že pokud nastane krizová situace, má kapitán zodpovědnost za záchranu plavidla a pokud již není možné plavidlo zachránit, má povinnost dohlédnout na záchranu co možná největšího počtu životů a sám opustit plavidlo až ve chvíli, kdy si je jistý, že více už udělat nemůže a že všichni lidé, které zachránit šlo, jsou v bezpečí. I s nasazením vlastního života. 

Že kapitán ztratil duchapřítomnost a řídil se pudem sebezáchovy? To je sice lidsky pochopitelné, ale v tom případě neměl za kormidlem co dělat, pokud při první známce potíží bere nohy na ramena a nechá napospas svému osudu 300 životů. To samé v bleděmodrém jako Schettino na Costa Concordia. Ne nadarmo se říká, že jako první opouští loď krysy.

+5/0
21.4.2014 14:15

P82e83t22e63r 58S93c45h90u96s48t65e96r 5826773102369

Není to tím, že výběr kapitánů velkých výletních lodí není podle odbornosti a morálce ale o penězích? Asi je to již normální trend ve všem.

0/0
22.4.2014 8:26

M44a93r81t60i58n 30R88o26s35o62l 4550583412151

Schettino prokázal, alespoň jakš takš schopnost odhadnout situaci a včas zamířil na mělčinu. Taky drtivá většina posádky i cestujících přežila.

0/0
22.4.2014 11:10

P14e63t37r 91B89o36c45e19k 7646272350903

Tak když už to říká i nějaká jihokorejská prezidentka, tak tomu možná někteří zde diskutující snad uvěří... :-/:-/:-/

0/0
21.4.2014 14:06

M20a72r81t71i45n 90B88u26s10i50d31e38a 4523340

Po bitvě je každý generálem. Zpětně se to hodnotí, co a jak by bylo efektivnější. Těžko posoudit, kdo a jaké informace měl. Jistě tam nějaký chaos byl a asi se dokáže nějaké zanedbání a zavinění.  Ale označovat někoho za vraha, to nechápu. Vrah je přece jenom něco jiného.

+3/−15
21.4.2014 12:23

M62i33c47h32a40l 89M41i65l43l61e42r 9546842199102

doporucuji si prostudovat text clanku a ne jen titulek, ktery cituje spatne. Pani prezidentka se zachovala velmi rozumne a po pravnicke strance veci spravne, kdyz pouzila neosobni vyraz "da se prirovnat k vrazde".idnes by si to mela opravit, protoze tento titulek je vylozene bulvarni a nepravdivy.

+10/0
21.4.2014 13:08

P98e84t26r 42T32y39č77k52a 6525892209672

Nejefektivnější k tomu abych někoho zabil je ho poslat při takovém problému do kajuty a sám odplout na záchraném člunu mezi prvními.

+4/0
21.4.2014 13:09

I51v87a13n 22R16ů63ž47i11č81k84a 3270932930112

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/0
21.4.2014 12:02

I78v17a48n 20R12ů45ž14i17č10k51a 3450212200122

§ 38

Opatření při neodvratné zkáze námořního plavidla

(1) Jestliže podle velitele námořního plavidla hrozí námořnímu plavidlu neodvratná zkáza, musí velitel námořního plavidla zajistit, aby byla učiněna všechna opatření k záchraně přepravovaných osob, posádky a k záchraně povinných listinných dokladů, cenností, map a pokladní hotovosti.

(2) Velitel námořního plavidla je povinen opustit námořní plavidlo poslední.

+16/0
21.4.2014 11:32

M33a55r93e78k 50K79a72l23i55n57a 3299484315718

Pokud byly porušen postupy, tak rozhořčení chápu. Co ale nechápu, to jsou výtky kapitánovi, že nezůstal na lodi jako poslední. To je představa jak ze sladkobolného filmu. Pokud hrozí smrtelné nebezpečí, má snad každý i morální právo zachránit především sebe, ne? To je i lidská přirozenost. Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život... to může max. dobrovolně...

0/−32
21.4.2014 11:18

J98a47n 37F37r97o45l14í79k 6176320475804

Hned po té co zajistí spuštění člunů a vorů a osobně pomůže do nich sestoupit ženám a dětem ( v tomto případě všem pasažerům). Kdyby se to stalo v Iránu nebo Číně dostal by provaz, v lepším případě kulku. Jinak vzpomínám třeba případ kanadského pilota, který přistál na řece Hudson a prošel celé letadlo jestli tam někdo nezůstal i když už nabíralo vodu. Pak tam ještě vlezl potápěč a nedbal, že ho kolega upozorňoval na nebezpečí, že se nemusí dostat včas ven.

+8/0
21.4.2014 11:25

M13a70r69e51k 36K98a58l38i33n25a 3539304165928

To je jistě hrdinský čin, ale těžko může být riskování vlastního života zákonná povinnost...

0/−14
21.4.2014 11:27

I92v61a81n 96R81ů44ž12i34č45k22a 3710732940572

je zajisté zodpovědné zachránit vlastní kejhák a nechat napospas 300 lidí...

+3/0
21.4.2014 11:29

J57a74n 69F71r49o75l73í54k 6586770785444

Povinnost kapitána to je určitě. Prostě musí loď opustit mezi posledními a ne prvními. Život riskujete stále. Ať řídíte letadlo nebo jen autobus. I řidič sanitky by nemusel riskovat a jezdit na červenou.

+6/−1
21.4.2014 11:31

I97v67a69n 75R32ů82ž16i91č52k21a 3270352350642

http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/legislativa/namplavba.htm

0/0
21.4.2014 11:33

J45a10n 46K33ř39í63ž 6345623805748

...etika vám evidentně neříká vůbec nic!

+1/0
21.4.2014 12:08

J50a82r58o65s27l28a16v 33S28k12r98i13v66a75n45e49k 6905870

Samozrejme ze muze. Kdyz bude valka a prijde ti povolavak, tak za nenarukovani dostanes minimalne basu, v mene demokraticke spolecnosti by to byl i provaz.

0/0
21.4.2014 12:42

P64a14t62r52i46k 24Š20e38b53e22s53t49a 4803732146885

Kalino, proč doiskutuješ o něčem o čem nic nevíš... tvé názory jsou z říše záměny dojmů a pojmů.... mimochodem i ten hasič je povinen nasadit svůj život... i policista... i voják... a mají to dokonce všichni v přísaze s dovětkem: "...a to i snasazením vlastního života!"a to i s nasazením vlastního živo

+3/0
21.4.2014 13:24

P10a81v98l57a 35K35v92a21p12i16l62o46v96á 7789578924247

Pokud budete Ferda z Horní Dolní co tam čistí kastróly tak ano, pokud jste voják, policista, hasič, nebo kapitál lodi máte v popisu práce položit vlastní život. S takovými jako jste vy se doufám v žádné kritické situaci nepotkám.

+8/0
21.4.2014 13:26

J43a73r25o70s86l40a22v 51S16k89r61i20v74a61n28e38k 6615850

A ted si vemte, ze lidi jako Kalina muzou pracovat treba jako operatori v jaderne elektrarne... ;-)

+1/0
21.4.2014 13:37

P45a66v90l40a 39K78v69a41p43i17l57o90v56á 7429948564657

No to já díkybohu vím. Taky jsem psala v minulé diskusi, že jsem od přírody nedisciplinovaná a že by mě za dané situace do kajuty nedostali, leda by mě na místě zastřelili .... Já prostě věřím apriori vlastnímu úsudku. Problém je, že můžou nastat situace kdy jste opravdu v rukou nějakýho Kaliny a pak bůh s námi.

+1/0
21.4.2014 13:48

J39a39r72o39s93l68a45v 83S28k12r58i90v41a10n27e67k 6275710

Nebo treba Kalina jako pilot letadla. Letadlu bouchne motor a pilot Kalina bere padak a vyskakuje ven, protoze prece neni zadna zakona povinnost, aby riskoval zivot pri nouzovem pristani. Pasazeri at se s tim poperou jak umi :-D

+4/0
21.4.2014 13:47

P56e56t52r 43H85á90l27a 6984776445586

Však ho taky nikdo nenutil aby byl kapitánem lodi ne? Ale tím, že se kapitánem lodi stal, se dobrovolně zavázal, že v případě zkázy opouští plavidlo jako poslední.

+1/0
21.4.2014 14:01

P97e15t77r 78B15o61c98e31k 7236162720313

Vy budete tak trochu vůl : "Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život" A co hasiči, vojáci, policie, záchranáři. Ti prostě občas musí (a vojáci a policajti dokonce na rozkaz), protože to občas jinak doopravdy nejde, ale logika je, že si většina z nich vybrala povolání jaksi dobrovolně, takže by to měli chápat jako samozřejmou součást.... Pan kapitán si měl rozmyslet, jestli když jde kapitánovat na loď dokáže chránit lidi které veze v případě že se něco zvrtne !!!!!!!!

0/0
21.4.2014 14:11

M94i54l59o66s81l52a74v 56K73a87n25t33o98r18e85k 1959857471769

Byl bych rád, aby příčinu tragedie i postup posádky zhodnotili odborníci a ne populističtí diletanti, kteří si říkají novináři a mají patent na rozum;-O

+1/−5
21.4.2014 11:09

M69i66l49a69n 14L52u22k62e94š 8647680942571

Pokud se kapitáni námořních lodí chovají jako tenhle korejský či před lety ten italský, pak není divu, že jsou lidé (a hlavně příbuzní obětí) na ně naštvaní. Dříve následovali kapitáni svou loď až na dno, pokud na lodi zůstal někdo živý. Nikdo to po nich dnes nechce, jen by možná stačilo neutíkat jako malí kluci a spíše řídit evakuaci, proto jsou mj. přece kapitáni.

+4/0
21.4.2014 11:07

D50a83v31i48d 41Ř41e60z26n34í68č12e34k 4274621551157

Po bitvě je každý generál. Z tepla kanceláře, několik dní po neštěstí, když vím jak se to seběhlo, co následovalo a měl jsem několik dní čas si promyslet co by jsem udělal já, se to rozhoduje a odsuzuje velice snadno. Chtěl by jsem vidět tyhle odsuzovače a všeználky, jak by se rozhodovali během pár minut, když by měli zodpovědnost za stovky lidí. Naházet lidi do ledové vody se silnými proudy a doufat, že se zachrání když se loď potopí. Co když se loď nepotopí (je to přece moderní zařízení na tohle stavěné) a stovky lidí umrznou a utopí se v moři zatím co loď zůstane v pořádku na hladině ?? ....  Na tohle Vás nikdo nikdy nepřipraví !!!

+2/−14
21.4.2014 10:58

A53d22a35m 36C67e94m61p37í15r89e61k 3381392220619

Měli být shromážděni na palubě ne v kajutách. Poslat je do kajut nedává žádný smysl - proto to přirovnání k vraždě.

+17/0
21.4.2014 11:00

M18i28l29a74n 57L33u64k56e54š 8157250522411

Vy zpochybňujete kapitánovo rozhodnutí, což podle mne není vůči němu fér, neboť vy nevíte, co se tam přesně a v jakou dobu odehrávalo. Problém je podle mne jinde, totiž v tom, že kapitán rezignoval na svou funkci, právě když měl řídit (evakuaci atd.). Ale na vaše soudy odvahu nemám.

0/−8
21.4.2014 11:11

M79i66c79h35a59l 17M88i21l55l68e30r 9826872689212

ten kapitan dostal padne doporuceni od pobrezni zachranne sluzby co ma delat - tedy od skutecnych specialistu. Je prokazany fakt, ze namisto zahajeni akce se zacal vymlouvat a vahat.

Nejhorsi na tom je, za zatimco vahal, nevyhlasil vseobecny poplach (7 kratkych zatroubeni lodni sireny a jedno dlouhe) a nenaridil pasazerum, aby si vzali zachranne vesty a dostavili se pro vsechny pripady na vytycene shromazdovaci misto, kde meli cekat na jeho dalsi povely z mustku. (Plan lodi a emergencni procedura je detailne popsana v zaramovanych emergencnich instrukcich v KAZDE kabine a cvicny poplach je povinny na zacatku kazde plavby.)

+6/0
21.4.2014 11:25

M35i51c97h86a94l 56M49i25l97l42e79r 9576292569772

asi ti uslo, ze kapitan mel asi PUL HODINYna to aby zareagoval na doporuceni pobrezni zachranne sluzby naridit evakuaci lodi. V te dobe mel moznost naridit poplach, aby pasazeri vzali zachranne vesty a prisli z kabin na palubu, kde se v dobe cvicnych poplachu shromazduji a kde si je clenove posadky rozdeluji do skupin. Dotud proste vsechno podle obvykleho protokolu cvicneho poplachu.

Tam mohli sporadane cekat na kapitanovo rozhodnuti zda je situace skutecne kriticka a zda bude nasledovat povel vydat se s cleny posadky ke clunum a evakuovat lod (pripadne rovnou do vody pro ty, na nez se cluny nedostaly).

Potiz je v tom, ze kapitan amisto aby pasazery a posadku PRIPRAVIL na moznou evakuaci jak se to nacvicuje na kazde lodi v civilizovanych zemich, nechal opakovane vyhlasovat, aby se nikdo nehybal z mista, coz mj. znamenalo, ze mnoho lidi zustalo v kabinach, kde se pak utopili.

+8/0
21.4.2014 11:09

J61a79n 18F94r35o32l80í13k 6796150725964

A hlavně nechat včas spustit záchranné čluny. Každý kapitán ví, že od určitého náklonu se to už nemusí podařit. Jakmile byl zřejmý problém měl to udělat. Jestli by se do člunů dostali všichni to už je jiná věc.

+2/0
21.4.2014 11:28

M60i25c10h28a27l 83M25i51l76l28e35r 9816342819832

jiste a tim hur, ze v kriticke dobe sedel na mustku a nic z toho nedelal

+1/0
21.4.2014 11:39

J60a42n 62K96ř62í51ž 6575123155268

Kapitán tohoto nešťastného plavidla vámi doporučený způsob provést nemohl - byl už nějakou dobu mezi prvními zachráněnými na břehu.

Tomu se říká zbabělost.Se Schettinem si můžou podat ruku.

A neexistuje pro něj žádná omluva!

+4/0
21.4.2014 12:14

M74i61c77h41a14l 72M68i15l53l36e44r 9296292459982

mala oprava:to nebyl zadny MNOU doporuceny zpusob, ale pobrezni zachrannou sluzbou doporucena akce, kterou mel kapitan zahajit a v ni postupovat podle predem presne stanoveneho protokolu, urcneho jeho firmou podle mezinarodnich pravidel morske prepravy

0/0
21.4.2014 13:24

J81a31n 80K49ř45í11ž 6445123585178

Což neudělal.Pud sebezáchovy je mohutný prvek.

Leč - zodpovědnost za pasažéry jej prostě musí přebít.

Nestalo se - z kapitána je zbabělec a bez ohledu na další vyšetřování se na tom nic nezmění.

+1/0
21.4.2014 13:28

M47i58c85h32a55l 18M67i96l23l10e18r 9626732459232

PS. Plavil jsem se uz na dost lodich a cvicne poplachy (nebo namisto fyzickeho cviceni video instruktaz na kratsich cestach -i jen 1 hodinovych) jsem zazil na vsech z nich, takze protokol poplachu a pripravy pro evakuaci znam z praxe velmi dobre.

+1/0
21.4.2014 11:13

I61v22a28n 37R57ů26ž22i42č61k62a 3690352300642

tak jsem si po letech pusti Dobrodružství Poseidonu...

jen s hrůzou koukám, že kapitána hrál Leslie Nielsen...:-(

0/−1
21.4.2014 10:44

I80v73a26n 74R81ů96ž35i20č29k30a 3790352610312

https://www.youtube.com/watch?v=EH2hWwD5Qfg

0/0
21.4.2014 11:19

J31a98n 72K68ř17í14ž 6315483325828

...proč s hrůzou?:-(

0/0
21.4.2014 12:06

J30a59n 30M45a52l70e92n48k41a 6753585283

já myslím, že výrobce lodi (Mitsubishi) , prostě jednou udělal vadný vrata trajektu. Tahle linie se vyšetřovat asi nebude...

0/−5
21.4.2014 10:17

M44i45c97h62a26l 35M12i98l17l76e90r 9606212399622

zase hloupe konspirace a vymysly;-D

+4/−1
21.4.2014 10:36

J95a66n 23M60a58l34e93n91k61a 6463155733

teorie, že kapitán luskl prsty a loď šla ke dnu, je rozhodně věrohodnější...

0/−1
21.4.2014 11:50

J75a59n 86K86ř29í55ž 6725793385328

...bude.

+1/0
21.4.2014 12:16

K18r50y15š23t29o82f 23H81l39a84v41á40č 9392519738612

Ne, tohle neřekla. Zdravíme i-bulvár.

+2/−2
21.4.2014 10:17

J96a69n 19M51a15l11e78n30k38a 6323565893

je úplně jedno, jak přesně to řekla, moc dobře věděla, že se to takto bude "tlumočit" - a to byl její záměr

0/−2
21.4.2014 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.