Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zatkli další námořníky. Chovali se jak vrazi, řekla prezidentka

Jihokorejské úřady zadržely další čtyři členy posádky trajektu, který ve středu ztroskotal s téměř pěti sty lidmi na palubě. Důvodem jsou obvinění ze selhání při ochraně cestujících. Zadrženo je tak už celkem sedm námořníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a40n 37M61a20j12z44n94e72r 1176327406572

pokaždé když jedu trajektem a mám být někde v kajutách nebo podpalubí obecně, tak mám špatný pocit, že se (zvlášť v noci) nemůžu v případě potopení dostat ven. Nejradši bych byl celou plavbu venku.

A pokud měl kapitán obavu, že mu lidi ve vodě zmrznou, tak je přece měl nahnat alespoň na palubu a pokud by se loď potopila nebo obrátila, tak až v tu chvíli se lidé dostanou do vody. Navíc relativně blízko břehu a v oblasti s velkým provozem byla velká šance, že je někdo vyloví. A že uprchl kapitán mezi prvními začíná být bohužel klasika, doufám, že dostane slušnej flastr

0/0
22.4.2014 8:53

V12ě80r36a 83B45e79n27o23v65á 7937950215819

Kapitán měl 68 let tudíž v důchodovém věku? Je to neomluvitelné, že utekl mezi prvními, bude sice tvrdě odsouzem ale nechtěla bych mít na svědomí tolik životů a s tím žít

0/0
21.4.2014 19:24

J83a64n 60U37l13r51i43c19h 7350693248128

K chybám kapitána  a posádky asi došlo, ale nazývat to vraždou - to by tam musel být úmysl.

+1/0
21.4.2014 18:18

P32e83t87r 26T48y36č32k36a 6605372889562

Ona to nenazvala vraždou.

0/0
22.4.2014 8:32

J49a66n 76K15o67z40á45k 7415498379288

Ono pravidlo, že "kapitán opouští loď jako poslední" totiž není nějaký patos, jak to tu někteří naznačují, ale naznačení toho, že pokud nastane krizová situace, má kapitán zodpovědnost za záchranu plavidla a pokud již není možné plavidlo zachránit, má povinnost dohlédnout na záchranu co možná největšího počtu životů a sám opustit plavidlo až ve chvíli, kdy si je jistý, že více už udělat nemůže a že všichni lidé, které zachránit šlo, jsou v bezpečí. I s nasazením vlastního života. 

Že kapitán ztratil duchapřítomnost a řídil se pudem sebezáchovy? To je sice lidsky pochopitelné, ale v tom případě neměl za kormidlem co dělat, pokud při první známce potíží bere nohy na ramena a nechá napospas svému osudu 300 životů. To samé v bleděmodrém jako Schettino na Costa Concordia. Ne nadarmo se říká, že jako první opouští loď krysy.

+5/0
21.4.2014 14:15

P79e43t44e14r 79S96c47h75u20s22t81e22r 5946383952269

Není to tím, že výběr kapitánů velkých výletních lodí není podle odbornosti a morálce ale o penězích? Asi je to již normální trend ve všem.

0/0
22.4.2014 8:26

M66a72r84t31i55n 74R14o87s45o74l 4370513942331

Schettino prokázal, alespoň jakš takš schopnost odhadnout situaci a včas zamířil na mělčinu. Taky drtivá většina posádky i cestujících přežila.

0/0
22.4.2014 11:10

P82e61t93r 65B18o82c14e31k 7526382220613

Tak když už to říká i nějaká jihokorejská prezidentka, tak tomu možná někteří zde diskutující snad uvěří... :-/:-/:-/

0/0
21.4.2014 14:06

M77a43r66t53i81n 75B70u24s77i67d64e16a 4713140

Po bitvě je každý generálem. Zpětně se to hodnotí, co a jak by bylo efektivnější. Těžko posoudit, kdo a jaké informace měl. Jistě tam nějaký chaos byl a asi se dokáže nějaké zanedbání a zavinění.  Ale označovat někoho za vraha, to nechápu. Vrah je přece jenom něco jiného.

+3/−15
21.4.2014 12:23

M38i55c68h15a68l 95M80i86l38l29e27r 9396302239222

doporucuji si prostudovat text clanku a ne jen titulek, ktery cituje spatne. Pani prezidentka se zachovala velmi rozumne a po pravnicke strance veci spravne, kdyz pouzila neosobni vyraz "da se prirovnat k vrazde".idnes by si to mela opravit, protoze tento titulek je vylozene bulvarni a nepravdivy.

+10/0
21.4.2014 13:08

P44e30t55r 19T93y96č69k30a 6915912619792

Nejefektivnější k tomu abych někoho zabil je ho poslat při takovém problému do kajuty a sám odplout na záchraném člunu mezi prvními.

+4/0
21.4.2014 13:09

I79v54a24n 96R87ů92ž13i53č57k62a 3460692260792

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/0
21.4.2014 12:02

I90v15a47n 35R51ů55ž57i11č43k47a 3180962770172

§ 38

Opatření při neodvratné zkáze námořního plavidla

(1) Jestliže podle velitele námořního plavidla hrozí námořnímu plavidlu neodvratná zkáza, musí velitel námořního plavidla zajistit, aby byla učiněna všechna opatření k záchraně přepravovaných osob, posádky a k záchraně povinných listinných dokladů, cenností, map a pokladní hotovosti.

(2) Velitel námořního plavidla je povinen opustit námořní plavidlo poslední.

+16/0
21.4.2014 11:32

M68a34r76e22k 17K25a10l41i24n32a 3399454265698

Pokud byly porušen postupy, tak rozhořčení chápu. Co ale nechápu, to jsou výtky kapitánovi, že nezůstal na lodi jako poslední. To je představa jak ze sladkobolného filmu. Pokud hrozí smrtelné nebezpečí, má snad každý i morální právo zachránit především sebe, ne? To je i lidská přirozenost. Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život... to může max. dobrovolně...

0/−32
21.4.2014 11:18

J64a81n 82F85r91o24l15í64k 6826650495154

Hned po té co zajistí spuštění člunů a vorů a osobně pomůže do nich sestoupit ženám a dětem ( v tomto případě všem pasažerům). Kdyby se to stalo v Iránu nebo Číně dostal by provaz, v lepším případě kulku. Jinak vzpomínám třeba případ kanadského pilota, který přistál na řece Hudson a prošel celé letadlo jestli tam někdo nezůstal i když už nabíralo vodu. Pak tam ještě vlezl potápěč a nedbal, že ho kolega upozorňoval na nebezpečí, že se nemusí dostat včas ven.

+8/0
21.4.2014 11:25

M32a78r21e76k 87K90a25l95i83n32a 3859334615108

To je jistě hrdinský čin, ale těžko může být riskování vlastního života zákonná povinnost...

0/−14
21.4.2014 11:27

I78v58a89n 24R95ů16ž38i86č46k61a 3630312140632

je zajisté zodpovědné zachránit vlastní kejhák a nechat napospas 300 lidí...

+3/0
21.4.2014 11:29

J11a13n 51F20r71o11l92í31k 6306460435474

Povinnost kapitána to je určitě. Prostě musí loď opustit mezi posledními a ne prvními. Život riskujete stále. Ať řídíte letadlo nebo jen autobus. I řidič sanitky by nemusel riskovat a jezdit na červenou.

+6/−1
21.4.2014 11:31

I29v30a84n 41R94ů58ž34i91č44k55a 3730672680432

http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/legislativa/namplavba.htm

0/0
21.4.2014 11:33

J76a45n 41K59ř22í66ž 6855613945798

...etika vám evidentně neříká vůbec nic!

+1/0
21.4.2014 12:08

J80a74r61o59s17l56a38v 53S80k57r85i18v11a14n65e15k 6965220

Samozrejme ze muze. Kdyz bude valka a prijde ti povolavak, tak za nenarukovani dostanes minimalne basu, v mene demokraticke spolecnosti by to byl i provaz.

0/0
21.4.2014 12:42

P28a54t39r82i51k 38Š34e57b89e70s33t76a 4613672346155

Kalino, proč doiskutuješ o něčem o čem nic nevíš... tvé názory jsou z říše záměny dojmů a pojmů.... mimochodem i ten hasič je povinen nasadit svůj život... i policista... i voják... a mají to dokonce všichni v přísaze s dovětkem: "...a to i snasazením vlastního života!"a to i s nasazením vlastního živo

+3/0
21.4.2014 13:24

P60a30v96l73a 83K87v27a30p86i21l56o68v43á 7369928174687

Pokud budete Ferda z Horní Dolní co tam čistí kastróly tak ano, pokud jste voják, policista, hasič, nebo kapitál lodi máte v popisu práce položit vlastní život. S takovými jako jste vy se doufám v žádné kritické situaci nepotkám.

+8/0
21.4.2014 13:26

J73a43r49o50s97l33a32v 35S59k66r67i29v14a95n28e82k 6955530

A ted si vemte, ze lidi jako Kalina muzou pracovat treba jako operatori v jaderne elektrarne... ;-)

+1/0
21.4.2014 13:37

P45a17v33l37a 39K37v18a94p39i80l65o23v62á 7769268174867

No to já díkybohu vím. Taky jsem psala v minulé diskusi, že jsem od přírody nedisciplinovaná a že by mě za dané situace do kajuty nedostali, leda by mě na místě zastřelili .... Já prostě věřím apriori vlastnímu úsudku. Problém je, že můžou nastat situace kdy jste opravdu v rukou nějakýho Kaliny a pak bůh s námi.

+1/0
21.4.2014 13:48

J33a83r63o61s95l73a47v 33S31k58r11i82v24a38n84e47k 6825570

Nebo treba Kalina jako pilot letadla. Letadlu bouchne motor a pilot Kalina bere padak a vyskakuje ven, protoze prece neni zadna zakona povinnost, aby riskoval zivot pri nouzovem pristani. Pasazeri at se s tim poperou jak umi :-D

+4/0
21.4.2014 13:47

P10e45t45r 13H22á41l12a 6924506695466

Však ho taky nikdo nenutil aby byl kapitánem lodi ne? Ale tím, že se kapitánem lodi stal, se dobrovolně zavázal, že v případě zkázy opouští plavidlo jako poslední.

+1/0
21.4.2014 14:01

P13e90t13r 95B19o93c97e41k 7906482420843

Vy budete tak trochu vůl : "Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život" A co hasiči, vojáci, policie, záchranáři. Ti prostě občas musí (a vojáci a policajti dokonce na rozkaz), protože to občas jinak doopravdy nejde, ale logika je, že si většina z nich vybrala povolání jaksi dobrovolně, takže by to měli chápat jako samozřejmou součást.... Pan kapitán si měl rozmyslet, jestli když jde kapitánovat na loď dokáže chránit lidi které veze v případě že se něco zvrtne !!!!!!!!

0/0
21.4.2014 14:11

M14i18l77o17s22l25a52v 79K75a78n28t26o71r51e30k 1719317591129

Byl bych rád, aby příčinu tragedie i postup posádky zhodnotili odborníci a ne populističtí diletanti, kteří si říkají novináři a mají patent na rozum;-O

+1/−5
21.4.2014 11:09

M33i77l86a27n 67L96u86k15e43š 8857150902181

Pokud se kapitáni námořních lodí chovají jako tenhle korejský či před lety ten italský, pak není divu, že jsou lidé (a hlavně příbuzní obětí) na ně naštvaní. Dříve následovali kapitáni svou loď až na dno, pokud na lodi zůstal někdo živý. Nikdo to po nich dnes nechce, jen by možná stačilo neutíkat jako malí kluci a spíše řídit evakuaci, proto jsou mj. přece kapitáni.

+4/0
21.4.2014 11:07

D66a60v41i94d 43Ř34e89z77n97í88č69e33k 4714861331677

Po bitvě je každý generál. Z tepla kanceláře, několik dní po neštěstí, když vím jak se to seběhlo, co následovalo a měl jsem několik dní čas si promyslet co by jsem udělal já, se to rozhoduje a odsuzuje velice snadno. Chtěl by jsem vidět tyhle odsuzovače a všeználky, jak by se rozhodovali během pár minut, když by měli zodpovědnost za stovky lidí. Naházet lidi do ledové vody se silnými proudy a doufat, že se zachrání když se loď potopí. Co když se loď nepotopí (je to přece moderní zařízení na tohle stavěné) a stovky lidí umrznou a utopí se v moři zatím co loď zůstane v pořádku na hladině ?? ....  Na tohle Vás nikdo nikdy nepřipraví !!!

+2/−14
21.4.2014 10:58

A73d36a20m 41C45e19m16p26í89r20e19k 3351192180929

Měli být shromážděni na palubě ne v kajutách. Poslat je do kajut nedává žádný smysl - proto to přirovnání k vraždě.

+17/0
21.4.2014 11:00

M69i86l20a58n 21L19u34k37e96š 8697340342881

Vy zpochybňujete kapitánovo rozhodnutí, což podle mne není vůči němu fér, neboť vy nevíte, co se tam přesně a v jakou dobu odehrávalo. Problém je podle mne jinde, totiž v tom, že kapitán rezignoval na svou funkci, právě když měl řídit (evakuaci atd.). Ale na vaše soudy odvahu nemám.

0/−8
21.4.2014 11:11

M26i92c94h20a62l 47M69i59l94l59e71r 9566532259152

ten kapitan dostal padne doporuceni od pobrezni zachranne sluzby co ma delat - tedy od skutecnych specialistu. Je prokazany fakt, ze namisto zahajeni akce se zacal vymlouvat a vahat.

Nejhorsi na tom je, za zatimco vahal, nevyhlasil vseobecny poplach (7 kratkych zatroubeni lodni sireny a jedno dlouhe) a nenaridil pasazerum, aby si vzali zachranne vesty a dostavili se pro vsechny pripady na vytycene shromazdovaci misto, kde meli cekat na jeho dalsi povely z mustku. (Plan lodi a emergencni procedura je detailne popsana v zaramovanych emergencnich instrukcich v KAZDE kabine a cvicny poplach je povinny na zacatku kazde plavby.)

+6/0
21.4.2014 11:25

M33i24c63h67a88l 94M10i45l61l37e22r 9576492979232

asi ti uslo, ze kapitan mel asi PUL HODINYna to aby zareagoval na doporuceni pobrezni zachranne sluzby naridit evakuaci lodi. V te dobe mel moznost naridit poplach, aby pasazeri vzali zachranne vesty a prisli z kabin na palubu, kde se v dobe cvicnych poplachu shromazduji a kde si je clenove posadky rozdeluji do skupin. Dotud proste vsechno podle obvykleho protokolu cvicneho poplachu.

Tam mohli sporadane cekat na kapitanovo rozhodnuti zda je situace skutecne kriticka a zda bude nasledovat povel vydat se s cleny posadky ke clunum a evakuovat lod (pripadne rovnou do vody pro ty, na nez se cluny nedostaly).

Potiz je v tom, ze kapitan amisto aby pasazery a posadku PRIPRAVIL na moznou evakuaci jak se to nacvicuje na kazde lodi v civilizovanych zemich, nechal opakovane vyhlasovat, aby se nikdo nehybal z mista, coz mj. znamenalo, ze mnoho lidi zustalo v kabinach, kde se pak utopili.

+8/0
21.4.2014 11:09

J70a21n 83F27r98o95l24í98k 6726710485434

A hlavně nechat včas spustit záchranné čluny. Každý kapitán ví, že od určitého náklonu se to už nemusí podařit. Jakmile byl zřejmý problém měl to udělat. Jestli by se do člunů dostali všichni to už je jiná věc.

+2/0
21.4.2014 11:28

M74i36c47h12a66l 93M29i13l81l15e66r 9456922269562

jiste a tim hur, ze v kriticke dobe sedel na mustku a nic z toho nedelal

+1/0
21.4.2014 11:39

J43a82n 49K88ř30í61ž 6805883605718

Kapitán tohoto nešťastného plavidla vámi doporučený způsob provést nemohl - byl už nějakou dobu mezi prvními zachráněnými na břehu.

Tomu se říká zbabělost.Se Schettinem si můžou podat ruku.

A neexistuje pro něj žádná omluva!

+4/0
21.4.2014 12:14

M36i25c18h19a25l 90M94i49l61l34e18r 9236352559622

mala oprava:to nebyl zadny MNOU doporuceny zpusob, ale pobrezni zachrannou sluzbou doporucena akce, kterou mel kapitan zahajit a v ni postupovat podle predem presne stanoveneho protokolu, urcneho jeho firmou podle mezinarodnich pravidel morske prepravy

0/0
21.4.2014 13:24

J29a93n 40K65ř54í48ž 6335813485798

Což neudělal.Pud sebezáchovy je mohutný prvek.

Leč - zodpovědnost za pasažéry jej prostě musí přebít.

Nestalo se - z kapitána je zbabělec a bez ohledu na další vyšetřování se na tom nic nezmění.

+1/0
21.4.2014 13:28

M26i32c81h28a81l 92M47i86l39l39e77r 9206932669232

PS. Plavil jsem se uz na dost lodich a cvicne poplachy (nebo namisto fyzickeho cviceni video instruktaz na kratsich cestach -i jen 1 hodinovych) jsem zazil na vsech z nich, takze protokol poplachu a pripravy pro evakuaci znam z praxe velmi dobre.

+1/0
21.4.2014 11:13

I70v94a41n 90R47ů30ž56i93č36k10a 3660502330152

tak jsem si po letech pusti Dobrodružství Poseidonu...

jen s hrůzou koukám, že kapitána hrál Leslie Nielsen...:-(

0/−1
21.4.2014 10:44

I33v13a42n 69R39ů97ž67i23č31k78a 3400702350952

https://www.youtube.com/watch?v=EH2hWwD5Qfg

0/0
21.4.2014 11:19

J25a83n 19K10ř72í51ž 6825533905898

...proč s hrůzou?:-(

0/0
21.4.2014 12:06

J10a58n 68M38a55l28e24n52k24a 6803165363

já myslím, že výrobce lodi (Mitsubishi) , prostě jednou udělal vadný vrata trajektu. Tahle linie se vyšetřovat asi nebude...

0/−5
21.4.2014 10:17

M45i50c64h67a55l 56M73i62l59l76e93r 9606772519892

zase hloupe konspirace a vymysly;-D

+4/−1
21.4.2014 10:36

J66a76n 80M31a79l22e51n68k79a 6393395663

teorie, že kapitán luskl prsty a loď šla ke dnu, je rozhodně věrohodnější...

0/−1
21.4.2014 11:50

J13a64n 87K55ř53í88ž 6885483685458

...bude.

+1/0
21.4.2014 12:16

K15r94y35š78t38o39f 33H63l17a60v14á37č 9572749428582

Ne, tohle neřekla. Zdravíme i-bulvár.

+2/−2
21.4.2014 10:17

J36a23n 92M81a84l38e26n88k70a 6973715303

je úplně jedno, jak přesně to řekla, moc dobře věděla, že se to takto bude "tlumočit" - a to byl její záměr

0/−2
21.4.2014 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.