Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zatkli další námořníky. Chovali se jak vrazi, řekla prezidentka

Jihokorejské úřady zadržely další čtyři členy posádky trajektu, který ve středu ztroskotal s téměř pěti sty lidmi na palubě. Důvodem jsou obvinění ze selhání při ochraně cestujících. Zadrženo je tak už celkem sedm námořníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a43n 57M52a81j69z27n22e41r 1206627306362

pokaždé když jedu trajektem a mám být někde v kajutách nebo podpalubí obecně, tak mám špatný pocit, že se (zvlášť v noci) nemůžu v případě potopení dostat ven. Nejradši bych byl celou plavbu venku.

A pokud měl kapitán obavu, že mu lidi ve vodě zmrznou, tak je přece měl nahnat alespoň na palubu a pokud by se loď potopila nebo obrátila, tak až v tu chvíli se lidé dostanou do vody. Navíc relativně blízko břehu a v oblasti s velkým provozem byla velká šance, že je někdo vyloví. A že uprchl kapitán mezi prvními začíná být bohužel klasika, doufám, že dostane slušnej flastr

0/0
22.4.2014 8:53

V78ě57r89a 18B90e69n84o69v50á 9829340333

Kapitán měl 68 let tudíž v důchodovém věku? Je to neomluvitelné, že utekl mezi prvními, bude sice tvrdě odsouzem ale nechtěla bych mít na svědomí tolik životů a s tím žít

0/0
21.4.2014 19:24

J65a24n 81U19l35r31i84c78h 7970553368838

K chybám kapitána  a posádky asi došlo, ale nazývat to vraždou - to by tam musel být úmysl.

+1/0
21.4.2014 18:18

P22e48t61r 88T75y46č19k96a 6315492269602

Ona to nenazvala vraždou.

0/0
22.4.2014 8:32

J73a32n 71K17o82z25á68k 7725168699568

Ono pravidlo, že "kapitán opouští loď jako poslední" totiž není nějaký patos, jak to tu někteří naznačují, ale naznačení toho, že pokud nastane krizová situace, má kapitán zodpovědnost za záchranu plavidla a pokud již není možné plavidlo zachránit, má povinnost dohlédnout na záchranu co možná největšího počtu životů a sám opustit plavidlo až ve chvíli, kdy si je jistý, že více už udělat nemůže a že všichni lidé, které zachránit šlo, jsou v bezpečí. I s nasazením vlastního života. 

Že kapitán ztratil duchapřítomnost a řídil se pudem sebezáchovy? To je sice lidsky pochopitelné, ale v tom případě neměl za kormidlem co dělat, pokud při první známce potíží bere nohy na ramena a nechá napospas svému osudu 300 životů. To samé v bleděmodrém jako Schettino na Costa Concordia. Ne nadarmo se říká, že jako první opouští loď krysy.

+5/0
21.4.2014 14:15

P46e61t96e58r 11S37c98h50u98s59t44e81r 5176563462179

Není to tím, že výběr kapitánů velkých výletních lodí není podle odbornosti a morálce ale o penězích? Asi je to již normální trend ve všem.

0/0
22.4.2014 8:26

M61a16r87t23i67n 91R42o92s73o57l 4620173892711

Schettino prokázal, alespoň jakš takš schopnost odhadnout situaci a včas zamířil na mělčinu. Taky drtivá většina posádky i cestujících přežila.

0/0
22.4.2014 11:10

P20e25t49r 41B91o41c38e83k 7226472300213

Tak když už to říká i nějaká jihokorejská prezidentka, tak tomu možná někteří zde diskutující snad uvěří... :-/:-/:-/

0/0
21.4.2014 14:06

M26a19r73t72i36n 35B75u68s31i64d54e62a 4673320

Po bitvě je každý generálem. Zpětně se to hodnotí, co a jak by bylo efektivnější. Těžko posoudit, kdo a jaké informace měl. Jistě tam nějaký chaos byl a asi se dokáže nějaké zanedbání a zavinění.  Ale označovat někoho za vraha, to nechápu. Vrah je přece jenom něco jiného.

+3/−15
21.4.2014 12:23

M92i15c26h17a62l 51M87i91l68l72e70r 9906162159252

doporucuji si prostudovat text clanku a ne jen titulek, ktery cituje spatne. Pani prezidentka se zachovala velmi rozumne a po pravnicke strance veci spravne, kdyz pouzila neosobni vyraz "da se prirovnat k vrazde".idnes by si to mela opravit, protoze tento titulek je vylozene bulvarni a nepravdivy.

+10/0
21.4.2014 13:08

P30e76t13r 11T30y70č30k75a 6645822899792

Nejefektivnější k tomu abych někoho zabil je ho poslat při takovém problému do kajuty a sám odplout na záchraném člunu mezi prvními.

+4/0
21.4.2014 13:09

I63v95a51n 92R83ů86ž38i72č16k90a 3160312230582

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/0
21.4.2014 12:02

I74v31a81n 13R63ů63ž83i61č26k48a 3340852640312

§ 38

Opatření při neodvratné zkáze námořního plavidla

(1) Jestliže podle velitele námořního plavidla hrozí námořnímu plavidlu neodvratná zkáza, musí velitel námořního plavidla zajistit, aby byla učiněna všechna opatření k záchraně přepravovaných osob, posádky a k záchraně povinných listinných dokladů, cenností, map a pokladní hotovosti.

(2) Velitel námořního plavidla je povinen opustit námořní plavidlo poslední.

+16/0
21.4.2014 11:32

M72a43r94e41k 97K67a97l21i14n75a 3299964325288

Pokud byly porušen postupy, tak rozhořčení chápu. Co ale nechápu, to jsou výtky kapitánovi, že nezůstal na lodi jako poslední. To je představa jak ze sladkobolného filmu. Pokud hrozí smrtelné nebezpečí, má snad každý i morální právo zachránit především sebe, ne? To je i lidská přirozenost. Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život... to může max. dobrovolně...

0/−32
21.4.2014 11:18

J86a56n 70F22r93o98l57í71k 6106420115854

Hned po té co zajistí spuštění člunů a vorů a osobně pomůže do nich sestoupit ženám a dětem ( v tomto případě všem pasažerům). Kdyby se to stalo v Iránu nebo Číně dostal by provaz, v lepším případě kulku. Jinak vzpomínám třeba případ kanadského pilota, který přistál na řece Hudson a prošel celé letadlo jestli tam někdo nezůstal i když už nabíralo vodu. Pak tam ještě vlezl potápěč a nedbal, že ho kolega upozorňoval na nebezpečí, že se nemusí dostat včas ven.

+8/0
21.4.2014 11:25

M26a10r21e88k 76K44a61l52i18n84a 3289724355808

To je jistě hrdinský čin, ale těžko může být riskování vlastního života zákonná povinnost...

0/−14
21.4.2014 11:27

I60v17a33n 69R97ů86ž43i85č39k97a 3610762240512

je zajisté zodpovědné zachránit vlastní kejhák a nechat napospas 300 lidí...

+3/0
21.4.2014 11:29

J36a72n 85F33r41o64l66í21k 6946140645404

Povinnost kapitána to je určitě. Prostě musí loď opustit mezi posledními a ne prvními. Život riskujete stále. Ať řídíte letadlo nebo jen autobus. I řidič sanitky by nemusel riskovat a jezdit na červenou.

+6/−1
21.4.2014 11:31

I30v86a65n 44R48ů85ž93i31č72k76a 3210922190412

http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/legislativa/namplavba.htm

0/0
21.4.2014 11:33

J87a38n 65K34ř59í78ž 6825843375668

...etika vám evidentně neříká vůbec nic!

+1/0
21.4.2014 12:08

J57a54r86o11s49l94a50v 21S73k92r31i13v65a51n41e26k 6385370

Samozrejme ze muze. Kdyz bude valka a prijde ti povolavak, tak za nenarukovani dostanes minimalne basu, v mene demokraticke spolecnosti by to byl i provaz.

0/0
21.4.2014 12:42

P57a14t10r19i22k 47Š54e34b32e65s48t40a 4803512136795

Kalino, proč doiskutuješ o něčem o čem nic nevíš... tvé názory jsou z říše záměny dojmů a pojmů.... mimochodem i ten hasič je povinen nasadit svůj život... i policista... i voják... a mají to dokonce všichni v přísaze s dovětkem: "...a to i snasazením vlastního života!"a to i s nasazením vlastního živo

+3/0
21.4.2014 13:24

P16a80v37l48a 44K70v36a25p52i96l66o93v17á 7619678174467

Pokud budete Ferda z Horní Dolní co tam čistí kastróly tak ano, pokud jste voják, policista, hasič, nebo kapitál lodi máte v popisu práce položit vlastní život. S takovými jako jste vy se doufám v žádné kritické situaci nepotkám.

+8/0
21.4.2014 13:26

J65a56r98o18s52l54a76v 88S11k49r25i88v17a54n89e32k 6235480

A ted si vemte, ze lidi jako Kalina muzou pracovat treba jako operatori v jaderne elektrarne... ;-)

+1/0
21.4.2014 13:37

P61a20v56l10a 18K69v38a81p95i94l57o66v37á 7589858714727

No to já díkybohu vím. Taky jsem psala v minulé diskusi, že jsem od přírody nedisciplinovaná a že by mě za dané situace do kajuty nedostali, leda by mě na místě zastřelili .... Já prostě věřím apriori vlastnímu úsudku. Problém je, že můžou nastat situace kdy jste opravdu v rukou nějakýho Kaliny a pak bůh s námi.

+1/0
21.4.2014 13:48

J15a47r33o17s71l83a93v 66S80k35r75i36v18a59n49e26k 6395530

Nebo treba Kalina jako pilot letadla. Letadlu bouchne motor a pilot Kalina bere padak a vyskakuje ven, protoze prece neni zadna zakona povinnost, aby riskoval zivot pri nouzovem pristani. Pasazeri at se s tim poperou jak umi :-D

+4/0
21.4.2014 13:47

P68e83t55r 98H98á10l82a 6254946925156

Však ho taky nikdo nenutil aby byl kapitánem lodi ne? Ale tím, že se kapitánem lodi stal, se dobrovolně zavázal, že v případě zkázy opouští plavidlo jako poslední.

+1/0
21.4.2014 14:01

P91e57t60r 58B68o27c58e18k 7106372130833

Vy budete tak trochu vůl : "Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život" A co hasiči, vojáci, policie, záchranáři. Ti prostě občas musí (a vojáci a policajti dokonce na rozkaz), protože to občas jinak doopravdy nejde, ale logika je, že si většina z nich vybrala povolání jaksi dobrovolně, takže by to měli chápat jako samozřejmou součást.... Pan kapitán si měl rozmyslet, jestli když jde kapitánovat na loď dokáže chránit lidi které veze v případě že se něco zvrtne !!!!!!!!

0/0
21.4.2014 14:11

M25i23l12o56s56l30a67v 48K17a87n41t55o28r14e30k 1909347171719

Byl bych rád, aby příčinu tragedie i postup posádky zhodnotili odborníci a ne populističtí diletanti, kteří si říkají novináři a mají patent na rozum;-O

+1/−5
21.4.2014 11:09

M11i77l71a87n 29L82u78k56e11š 8807970792451

Pokud se kapitáni námořních lodí chovají jako tenhle korejský či před lety ten italský, pak není divu, že jsou lidé (a hlavně příbuzní obětí) na ně naštvaní. Dříve následovali kapitáni svou loď až na dno, pokud na lodi zůstal někdo živý. Nikdo to po nich dnes nechce, jen by možná stačilo neutíkat jako malí kluci a spíše řídit evakuaci, proto jsou mj. přece kapitáni.

+4/0
21.4.2014 11:07

D67a56v52i24d 82Ř86e79z68n47í72č47e52k 4494721261227

Po bitvě je každý generál. Z tepla kanceláře, několik dní po neštěstí, když vím jak se to seběhlo, co následovalo a měl jsem několik dní čas si promyslet co by jsem udělal já, se to rozhoduje a odsuzuje velice snadno. Chtěl by jsem vidět tyhle odsuzovače a všeználky, jak by se rozhodovali během pár minut, když by měli zodpovědnost za stovky lidí. Naházet lidi do ledové vody se silnými proudy a doufat, že se zachrání když se loď potopí. Co když se loď nepotopí (je to přece moderní zařízení na tohle stavěné) a stovky lidí umrznou a utopí se v moři zatím co loď zůstane v pořádku na hladině ?? ....  Na tohle Vás nikdo nikdy nepřipraví !!!

+2/−14
21.4.2014 10:58

A98d53a87m 18C13e94m22p24í44r40e68k 3361462880919

Měli být shromážděni na palubě ne v kajutách. Poslat je do kajut nedává žádný smysl - proto to přirovnání k vraždě.

+17/0
21.4.2014 11:00

M16i17l43a74n 81L46u72k48e19š 8337830302191

Vy zpochybňujete kapitánovo rozhodnutí, což podle mne není vůči němu fér, neboť vy nevíte, co se tam přesně a v jakou dobu odehrávalo. Problém je podle mne jinde, totiž v tom, že kapitán rezignoval na svou funkci, právě když měl řídit (evakuaci atd.). Ale na vaše soudy odvahu nemám.

0/−8
21.4.2014 11:11

M33i24c81h39a39l 82M83i67l97l36e57r 9586522569122

ten kapitan dostal padne doporuceni od pobrezni zachranne sluzby co ma delat - tedy od skutecnych specialistu. Je prokazany fakt, ze namisto zahajeni akce se zacal vymlouvat a vahat.

Nejhorsi na tom je, za zatimco vahal, nevyhlasil vseobecny poplach (7 kratkych zatroubeni lodni sireny a jedno dlouhe) a nenaridil pasazerum, aby si vzali zachranne vesty a dostavili se pro vsechny pripady na vytycene shromazdovaci misto, kde meli cekat na jeho dalsi povely z mustku. (Plan lodi a emergencni procedura je detailne popsana v zaramovanych emergencnich instrukcich v KAZDE kabine a cvicny poplach je povinny na zacatku kazde plavby.)

+6/0
21.4.2014 11:25

M68i51c49h98a20l 35M58i60l42l65e81r 9476262179242

asi ti uslo, ze kapitan mel asi PUL HODINYna to aby zareagoval na doporuceni pobrezni zachranne sluzby naridit evakuaci lodi. V te dobe mel moznost naridit poplach, aby pasazeri vzali zachranne vesty a prisli z kabin na palubu, kde se v dobe cvicnych poplachu shromazduji a kde si je clenove posadky rozdeluji do skupin. Dotud proste vsechno podle obvykleho protokolu cvicneho poplachu.

Tam mohli sporadane cekat na kapitanovo rozhodnuti zda je situace skutecne kriticka a zda bude nasledovat povel vydat se s cleny posadky ke clunum a evakuovat lod (pripadne rovnou do vody pro ty, na nez se cluny nedostaly).

Potiz je v tom, ze kapitan amisto aby pasazery a posadku PRIPRAVIL na moznou evakuaci jak se to nacvicuje na kazde lodi v civilizovanych zemich, nechal opakovane vyhlasovat, aby se nikdo nehybal z mista, coz mj. znamenalo, ze mnoho lidi zustalo v kabinach, kde se pak utopili.

+8/0
21.4.2014 11:09

J69a93n 70F37r93o35l16í53k 6546160585184

A hlavně nechat včas spustit záchranné čluny. Každý kapitán ví, že od určitého náklonu se to už nemusí podařit. Jakmile byl zřejmý problém měl to udělat. Jestli by se do člunů dostali všichni to už je jiná věc.

+2/0
21.4.2014 11:28

M31i48c44h48a34l 86M29i90l16l64e41r 9796192229872

jiste a tim hur, ze v kriticke dobe sedel na mustku a nic z toho nedelal

+1/0
21.4.2014 11:39

J33a78n 95K27ř12í30ž 6805283425888

Kapitán tohoto nešťastného plavidla vámi doporučený způsob provést nemohl - byl už nějakou dobu mezi prvními zachráněnými na břehu.

Tomu se říká zbabělost.Se Schettinem si můžou podat ruku.

A neexistuje pro něj žádná omluva!

+4/0
21.4.2014 12:14

M58i85c73h74a26l 42M55i65l28l98e51r 9216262479972

mala oprava:to nebyl zadny MNOU doporuceny zpusob, ale pobrezni zachrannou sluzbou doporucena akce, kterou mel kapitan zahajit a v ni postupovat podle predem presne stanoveneho protokolu, urcneho jeho firmou podle mezinarodnich pravidel morske prepravy

0/0
21.4.2014 13:24

J91a29n 93K77ř86í16ž 6945233255938

Což neudělal.Pud sebezáchovy je mohutný prvek.

Leč - zodpovědnost za pasažéry jej prostě musí přebít.

Nestalo se - z kapitána je zbabělec a bez ohledu na další vyšetřování se na tom nic nezmění.

+1/0
21.4.2014 13:28

M64i31c37h62a90l 29M28i62l30l90e97r 9706152419882

PS. Plavil jsem se uz na dost lodich a cvicne poplachy (nebo namisto fyzickeho cviceni video instruktaz na kratsich cestach -i jen 1 hodinovych) jsem zazil na vsech z nich, takze protokol poplachu a pripravy pro evakuaci znam z praxe velmi dobre.

+1/0
21.4.2014 11:13

I25v47a63n 56R68ů34ž36i83č11k63a 3310882970482

tak jsem si po letech pusti Dobrodružství Poseidonu...

jen s hrůzou koukám, že kapitána hrál Leslie Nielsen...:-(

0/−1
21.4.2014 10:44

I21v71a78n 77R61ů10ž48i89č43k90a 3450602900962

https://www.youtube.com/watch?v=EH2hWwD5Qfg

0/0
21.4.2014 11:19

J84a77n 10K30ř33í71ž 6545263795758

...proč s hrůzou?:-(

0/0
21.4.2014 12:06

J61a47n 94M96a10l77e88n64k95a 6723315523

já myslím, že výrobce lodi (Mitsubishi) , prostě jednou udělal vadný vrata trajektu. Tahle linie se vyšetřovat asi nebude...

0/−5
21.4.2014 10:17

M86i98c36h62a37l 24M97i72l22l77e87r 9746922139782

zase hloupe konspirace a vymysly;-D

+4/−1
21.4.2014 10:36

J53a88n 76M25a48l26e61n97k85a 6483115933

teorie, že kapitán luskl prsty a loď šla ke dnu, je rozhodně věrohodnější...

0/−1
21.4.2014 11:50

J46a89n 66K70ř35í10ž 6215553575438

...bude.

+1/0
21.4.2014 12:16

K33r45y91š88t65o76f 87H34l27a18v34á84č 9852859528832

Ne, tohle neřekla. Zdravíme i-bulvár.

+2/−2
21.4.2014 10:17

J53a36n 48M82a73l64e51n74k96a 6773755863

je úplně jedno, jak přesně to řekla, moc dobře věděla, že se to takto bude "tlumočit" - a to byl její záměr

0/−2
21.4.2014 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.