Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zatkli další námořníky. Chovali se jak vrazi, řekla prezidentka

Jihokorejské úřady zadržely další čtyři členy posádky trajektu, který ve středu ztroskotal s téměř pěti sty lidmi na palubě. Důvodem jsou obvinění ze selhání při ochraně cestujících. Zadrženo je tak už celkem sedm námořníků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a46n 68M73a96j45z78n37e86r 1386357826332

pokaždé když jedu trajektem a mám být někde v kajutách nebo podpalubí obecně, tak mám špatný pocit, že se (zvlášť v noci) nemůžu v případě potopení dostat ven. Nejradši bych byl celou plavbu venku.

A pokud měl kapitán obavu, že mu lidi ve vodě zmrznou, tak je přece měl nahnat alespoň na palubu a pokud by se loď potopila nebo obrátila, tak až v tu chvíli se lidé dostanou do vody. Navíc relativně blízko břehu a v oblasti s velkým provozem byla velká šance, že je někdo vyloví. A že uprchl kapitán mezi prvními začíná být bohužel klasika, doufám, že dostane slušnej flastr

0/0
22.4.2014 8:53

V73ě22r42a 98B14e67n93o20v36á 9979830453

Kapitán měl 68 let tudíž v důchodovém věku? Je to neomluvitelné, že utekl mezi prvními, bude sice tvrdě odsouzem ale nechtěla bych mít na svědomí tolik životů a s tím žít

0/0
21.4.2014 19:24

J76a17n 65U28l95r50i12c24h 7310203508868

K chybám kapitána  a posádky asi došlo, ale nazývat to vraždou - to by tam musel být úmysl.

+1/0
21.4.2014 18:18

P71e73t13r 19T50y74č73k18a 6805312329582

Ona to nenazvala vraždou.

0/0
22.4.2014 8:32

J64a54n 37K72o97z11á64k 7475848389298

Ono pravidlo, že "kapitán opouští loď jako poslední" totiž není nějaký patos, jak to tu někteří naznačují, ale naznačení toho, že pokud nastane krizová situace, má kapitán zodpovědnost za záchranu plavidla a pokud již není možné plavidlo zachránit, má povinnost dohlédnout na záchranu co možná největšího počtu životů a sám opustit plavidlo až ve chvíli, kdy si je jistý, že více už udělat nemůže a že všichni lidé, které zachránit šlo, jsou v bezpečí. I s nasazením vlastního života. 

Že kapitán ztratil duchapřítomnost a řídil se pudem sebezáchovy? To je sice lidsky pochopitelné, ale v tom případě neměl za kormidlem co dělat, pokud při první známce potíží bere nohy na ramena a nechá napospas svému osudu 300 životů. To samé v bleděmodrém jako Schettino na Costa Concordia. Ne nadarmo se říká, že jako první opouští loď krysy.

+5/0
21.4.2014 14:15

P37e22t18e90r 87S33c67h11u62s70t55e37r 5406643842689

Není to tím, že výběr kapitánů velkých výletních lodí není podle odbornosti a morálce ale o penězích? Asi je to již normální trend ve všem.

0/0
22.4.2014 8:26

M60a34r74t64i54n 83R16o62s50o23l 4380263302551

Schettino prokázal, alespoň jakš takš schopnost odhadnout situaci a včas zamířil na mělčinu. Taky drtivá většina posádky i cestujících přežila.

0/0
22.4.2014 11:10

P13e12t43r 53B74o95c41e83k 7856842220303

Tak když už to říká i nějaká jihokorejská prezidentka, tak tomu možná někteří zde diskutující snad uvěří... :-/:-/:-/

0/0
21.4.2014 14:06

M69a87r19t27i95n 18B22u41s13i23d19e73a 4743520

Po bitvě je každý generálem. Zpětně se to hodnotí, co a jak by bylo efektivnější. Těžko posoudit, kdo a jaké informace měl. Jistě tam nějaký chaos byl a asi se dokáže nějaké zanedbání a zavinění.  Ale označovat někoho za vraha, to nechápu. Vrah je přece jenom něco jiného.

+3/−15
21.4.2014 12:23

M16i54c49h74a93l 51M80i16l67l53e92r 9856882889372

doporucuji si prostudovat text clanku a ne jen titulek, ktery cituje spatne. Pani prezidentka se zachovala velmi rozumne a po pravnicke strance veci spravne, kdyz pouzila neosobni vyraz "da se prirovnat k vrazde".idnes by si to mela opravit, protoze tento titulek je vylozene bulvarni a nepravdivy.

+10/0
21.4.2014 13:08

P76e47t88r 51T34y24č28k53a 6335262309132

Nejefektivnější k tomu abych někoho zabil je ho poslat při takovém problému do kajuty a sám odplout na záchraném člunu mezi prvními.

+4/0
21.4.2014 13:09

I88v52a88n 91R69ů78ž32i88č85k43a 3210902690492

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir#

0/0
21.4.2014 12:02

I62v29a65n 33R19ů29ž32i14č35k74a 3290312500372

§ 38

Opatření při neodvratné zkáze námořního plavidla

(1) Jestliže podle velitele námořního plavidla hrozí námořnímu plavidlu neodvratná zkáza, musí velitel námořního plavidla zajistit, aby byla učiněna všechna opatření k záchraně přepravovaných osob, posádky a k záchraně povinných listinných dokladů, cenností, map a pokladní hotovosti.

(2) Velitel námořního plavidla je povinen opustit námořní plavidlo poslední.

+16/0
21.4.2014 11:32

M87a11r26e57k 73K47a90l63i78n60a 3339174655988

Pokud byly porušen postupy, tak rozhořčení chápu. Co ale nechápu, to jsou výtky kapitánovi, že nezůstal na lodi jako poslední. To je představa jak ze sladkobolného filmu. Pokud hrozí smrtelné nebezpečí, má snad každý i morální právo zachránit především sebe, ne? To je i lidská přirozenost. Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život... to může max. dobrovolně...

0/−32
21.4.2014 11:18

J50a43n 36F97r80o83l61í97k 6866100165104

Hned po té co zajistí spuštění člunů a vorů a osobně pomůže do nich sestoupit ženám a dětem ( v tomto případě všem pasažerům). Kdyby se to stalo v Iránu nebo Číně dostal by provaz, v lepším případě kulku. Jinak vzpomínám třeba případ kanadského pilota, který přistál na řece Hudson a prošel celé letadlo jestli tam někdo nezůstal i když už nabíralo vodu. Pak tam ještě vlezl potápěč a nedbal, že ho kolega upozorňoval na nebezpečí, že se nemusí dostat včas ven.

+8/0
21.4.2014 11:25

M80a83r26e23k 71K47a37l94i11n84a 3279624265318

To je jistě hrdinský čin, ale těžko může být riskování vlastního života zákonná povinnost...

0/−14
21.4.2014 11:27

I57v97a49n 14R98ů11ž63i33č63k91a 3480312490652

je zajisté zodpovědné zachránit vlastní kejhák a nechat napospas 300 lidí...

+3/0
21.4.2014 11:29

J75a88n 23F26r50o72l66í17k 6476640885854

Povinnost kapitána to je určitě. Prostě musí loď opustit mezi posledními a ne prvními. Život riskujete stále. Ať řídíte letadlo nebo jen autobus. I řidič sanitky by nemusel riskovat a jezdit na červenou.

+6/−1
21.4.2014 11:31

I79v70a97n 64R26ů72ž80i58č36k62a 3570822100142

http://www.euromarina.cz/jachting-yachting/legislativa/namplavba.htm

0/0
21.4.2014 11:33

J46a56n 30K34ř74í49ž 6965713285218

...etika vám evidentně neříká vůbec nic!

+1/0
21.4.2014 12:08

J70a11r21o53s64l50a60v 84S25k22r31i91v34a97n75e74k 6505890

Samozrejme ze muze. Kdyz bude valka a prijde ti povolavak, tak za nenarukovani dostanes minimalne basu, v mene demokraticke spolecnosti by to byl i provaz.

0/0
21.4.2014 12:42

P22a40t40r25i46k 35Š19e85b22e89s48t87a 4173512866935

Kalino, proč doiskutuješ o něčem o čem nic nevíš... tvé názory jsou z říše záměny dojmů a pojmů.... mimochodem i ten hasič je povinen nasadit svůj život... i policista... i voják... a mají to dokonce všichni v přísaze s dovětkem: "...a to i snasazením vlastního života!"a to i s nasazením vlastního živo

+3/0
21.4.2014 13:24

P25a60v37l93a 84K12v72a67p86i81l53o32v32á 7589988984167

Pokud budete Ferda z Horní Dolní co tam čistí kastróly tak ano, pokud jste voják, policista, hasič, nebo kapitál lodi máte v popisu práce položit vlastní život. S takovými jako jste vy se doufám v žádné kritické situaci nepotkám.

+8/0
21.4.2014 13:26

J41a16r79o40s84l74a27v 54S63k47r93i75v34a23n50e47k 6135590

A ted si vemte, ze lidi jako Kalina muzou pracovat treba jako operatori v jaderne elektrarne... ;-)

+1/0
21.4.2014 13:37

P23a22v95l53a 20K67v72a37p63i81l86o63v63á 7899488814757

No to já díkybohu vím. Taky jsem psala v minulé diskusi, že jsem od přírody nedisciplinovaná a že by mě za dané situace do kajuty nedostali, leda by mě na místě zastřelili .... Já prostě věřím apriori vlastnímu úsudku. Problém je, že můžou nastat situace kdy jste opravdu v rukou nějakýho Kaliny a pak bůh s námi.

+1/0
21.4.2014 13:48

J45a16r63o39s85l19a49v 30S63k77r90i62v67a13n83e28k 6975850

Nebo treba Kalina jako pilot letadla. Letadlu bouchne motor a pilot Kalina bere padak a vyskakuje ven, protoze prece neni zadna zakona povinnost, aby riskoval zivot pri nouzovem pristani. Pasazeri at se s tim poperou jak umi :-D

+4/0
21.4.2014 13:47

P86e20t87r 94H22á66l57a 6204456665106

Však ho taky nikdo nenutil aby byl kapitánem lodi ne? Ale tím, že se kapitánem lodi stal, se dobrovolně zavázal, že v případě zkázy opouští plavidlo jako poslední.

+1/0
21.4.2014 14:01

P83e14t37r 52B47o15c41e49k 7306372120553

Vy budete tak trochu vůl : "Nikdo nemůže jiného nutit riskovat vlastní život" A co hasiči, vojáci, policie, záchranáři. Ti prostě občas musí (a vojáci a policajti dokonce na rozkaz), protože to občas jinak doopravdy nejde, ale logika je, že si většina z nich vybrala povolání jaksi dobrovolně, takže by to měli chápat jako samozřejmou součást.... Pan kapitán si měl rozmyslet, jestli když jde kapitánovat na loď dokáže chránit lidi které veze v případě že se něco zvrtne !!!!!!!!

0/0
21.4.2014 14:11

M32i55l88o80s74l94a77v 12K44a65n14t61o70r87e49k 1929957811749

Byl bych rád, aby příčinu tragedie i postup posádky zhodnotili odborníci a ne populističtí diletanti, kteří si říkají novináři a mají patent na rozum;-O

+1/−5
21.4.2014 11:09

M73i81l29a79n 73L63u20k30e96š 8527770762571

Pokud se kapitáni námořních lodí chovají jako tenhle korejský či před lety ten italský, pak není divu, že jsou lidé (a hlavně příbuzní obětí) na ně naštvaní. Dříve následovali kapitáni svou loď až na dno, pokud na lodi zůstal někdo živý. Nikdo to po nich dnes nechce, jen by možná stačilo neutíkat jako malí kluci a spíše řídit evakuaci, proto jsou mj. přece kapitáni.

+4/0
21.4.2014 11:07

D83a63v64i48d 32Ř85e81z25n66í64č65e28k 4984741801597

Po bitvě je každý generál. Z tepla kanceláře, několik dní po neštěstí, když vím jak se to seběhlo, co následovalo a měl jsem několik dní čas si promyslet co by jsem udělal já, se to rozhoduje a odsuzuje velice snadno. Chtěl by jsem vidět tyhle odsuzovače a všeználky, jak by se rozhodovali během pár minut, když by měli zodpovědnost za stovky lidí. Naházet lidi do ledové vody se silnými proudy a doufat, že se zachrání když se loď potopí. Co když se loď nepotopí (je to přece moderní zařízení na tohle stavěné) a stovky lidí umrznou a utopí se v moři zatím co loď zůstane v pořádku na hladině ?? ....  Na tohle Vás nikdo nikdy nepřipraví !!!

+2/−14
21.4.2014 10:58

A64d47a53m 48C61e38m73p12í75r24e27k 3631742790589

Měli být shromážděni na palubě ne v kajutách. Poslat je do kajut nedává žádný smysl - proto to přirovnání k vraždě.

+17/0
21.4.2014 11:00

M65i87l55a77n 16L32u10k69e20š 8987590172261

Vy zpochybňujete kapitánovo rozhodnutí, což podle mne není vůči němu fér, neboť vy nevíte, co se tam přesně a v jakou dobu odehrávalo. Problém je podle mne jinde, totiž v tom, že kapitán rezignoval na svou funkci, právě když měl řídit (evakuaci atd.). Ale na vaše soudy odvahu nemám.

0/−8
21.4.2014 11:11

M63i61c73h87a38l 69M41i15l34l38e95r 9546892619722

ten kapitan dostal padne doporuceni od pobrezni zachranne sluzby co ma delat - tedy od skutecnych specialistu. Je prokazany fakt, ze namisto zahajeni akce se zacal vymlouvat a vahat.

Nejhorsi na tom je, za zatimco vahal, nevyhlasil vseobecny poplach (7 kratkych zatroubeni lodni sireny a jedno dlouhe) a nenaridil pasazerum, aby si vzali zachranne vesty a dostavili se pro vsechny pripady na vytycene shromazdovaci misto, kde meli cekat na jeho dalsi povely z mustku. (Plan lodi a emergencni procedura je detailne popsana v zaramovanych emergencnich instrukcich v KAZDE kabine a cvicny poplach je povinny na zacatku kazde plavby.)

+6/0
21.4.2014 11:25

M17i67c28h49a85l 15M98i39l53l96e74r 9366642769422

asi ti uslo, ze kapitan mel asi PUL HODINYna to aby zareagoval na doporuceni pobrezni zachranne sluzby naridit evakuaci lodi. V te dobe mel moznost naridit poplach, aby pasazeri vzali zachranne vesty a prisli z kabin na palubu, kde se v dobe cvicnych poplachu shromazduji a kde si je clenove posadky rozdeluji do skupin. Dotud proste vsechno podle obvykleho protokolu cvicneho poplachu.

Tam mohli sporadane cekat na kapitanovo rozhodnuti zda je situace skutecne kriticka a zda bude nasledovat povel vydat se s cleny posadky ke clunum a evakuovat lod (pripadne rovnou do vody pro ty, na nez se cluny nedostaly).

Potiz je v tom, ze kapitan amisto aby pasazery a posadku PRIPRAVIL na moznou evakuaci jak se to nacvicuje na kazde lodi v civilizovanych zemich, nechal opakovane vyhlasovat, aby se nikdo nehybal z mista, coz mj. znamenalo, ze mnoho lidi zustalo v kabinach, kde se pak utopili.

+8/0
21.4.2014 11:09

J48a12n 31F56r48o24l50í39k 6356150475534

A hlavně nechat včas spustit záchranné čluny. Každý kapitán ví, že od určitého náklonu se to už nemusí podařit. Jakmile byl zřejmý problém měl to udělat. Jestli by se do člunů dostali všichni to už je jiná věc.

+2/0
21.4.2014 11:28

M41i58c59h32a25l 70M37i61l51l80e19r 9306212649312

jiste a tim hur, ze v kriticke dobe sedel na mustku a nic z toho nedelal

+1/0
21.4.2014 11:39

J30a89n 63K42ř76í37ž 6905893925338

Kapitán tohoto nešťastného plavidla vámi doporučený způsob provést nemohl - byl už nějakou dobu mezi prvními zachráněnými na břehu.

Tomu se říká zbabělost.Se Schettinem si můžou podat ruku.

A neexistuje pro něj žádná omluva!

+4/0
21.4.2014 12:14

M43i23c58h66a38l 91M44i47l61l66e80r 9926742589652

mala oprava:to nebyl zadny MNOU doporuceny zpusob, ale pobrezni zachrannou sluzbou doporucena akce, kterou mel kapitan zahajit a v ni postupovat podle predem presne stanoveneho protokolu, urcneho jeho firmou podle mezinarodnich pravidel morske prepravy

0/0
21.4.2014 13:24

J37a24n 89K66ř91í10ž 6455833915298

Což neudělal.Pud sebezáchovy je mohutný prvek.

Leč - zodpovědnost za pasažéry jej prostě musí přebít.

Nestalo se - z kapitána je zbabělec a bez ohledu na další vyšetřování se na tom nic nezmění.

+1/0
21.4.2014 13:28

M48i70c71h70a25l 49M68i65l97l81e56r 9786932239872

PS. Plavil jsem se uz na dost lodich a cvicne poplachy (nebo namisto fyzickeho cviceni video instruktaz na kratsich cestach -i jen 1 hodinovych) jsem zazil na vsech z nich, takze protokol poplachu a pripravy pro evakuaci znam z praxe velmi dobre.

+1/0
21.4.2014 11:13

I74v81a58n 96R50ů37ž25i15č75k49a 3230102320112

tak jsem si po letech pusti Dobrodružství Poseidonu...

jen s hrůzou koukám, že kapitána hrál Leslie Nielsen...:-(

0/−1
21.4.2014 10:44

I33v97a38n 65R47ů89ž30i71č76k46a 3270222370752

https://www.youtube.com/watch?v=EH2hWwD5Qfg

0/0
21.4.2014 11:19

J75a18n 57K29ř76í77ž 6265273855868

...proč s hrůzou?:-(

0/0
21.4.2014 12:06

J51a90n 32M65a94l31e11n48k45a 6633745833

já myslím, že výrobce lodi (Mitsubishi) , prostě jednou udělal vadný vrata trajektu. Tahle linie se vyšetřovat asi nebude...

0/−5
21.4.2014 10:17

M28i22c56h33a67l 13M15i22l78l38e98r 9486382679902

zase hloupe konspirace a vymysly;-D

+4/−1
21.4.2014 10:36

J92a33n 53M83a15l21e51n24k56a 6663635753

teorie, že kapitán luskl prsty a loď šla ke dnu, je rozhodně věrohodnější...

0/−1
21.4.2014 11:50

J55a44n 77K75ř72í11ž 6915893455728

...bude.

+1/0
21.4.2014 12:16

K53r20y23š22t73o17f 22H90l83a37v37á39č 9182259908782

Ne, tohle neřekla. Zdravíme i-bulvár.

+2/−2
21.4.2014 10:17

J69a72n 75M97a98l65e13n36k59a 6763115613

je úplně jedno, jak přesně to řekla, moc dobře věděla, že se to takto bude "tlumočit" - a to byl její záměr

0/−2
21.4.2014 10:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.