- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavý článek zde:
Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).
Jde samozřejmě jen o spekulaci.
A ještě video s dobrou animací:
http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/
Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!
teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...
dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..
dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psát
Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.
Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!!
Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného.
V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.
Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.
Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.
Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.
Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...
Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.
No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.
To snad byla první loď v historii, která se potápěla Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky