Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejte jim aspoň kruhy. Záznam odhalil chaos v komunikaci s trajektem

Nové přepisy rozhovorů mezi posádkou ztroskotaného trajektu a řízením lodního provozu na ostrově Činto potvrzují domněnky o tom, že dřívější evakuace mohla zachránit mnohem více lidí. Zároveň však také ukazují na fatální selhání v komunikaci mezi personálem lodi a řídícím střediskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43i41b44o63r 19Ž91ů56r25e96k 2393236330308

Zajímavý článek zde:

http://www.seanews.com.tr/article/COLUMNISTS/cahitistikbal/126073/accidents-sewol-sinking-capt.-cahit-istikbal/

Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).

Jde samozřejmě jen o spekulaci.

0/0
21.4.2014 22:30

L29i14b85o68r 23Ž81ů34r32e86k 2413746910948

A ještě video s dobrou animací:

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/

0/0
21.4.2014 22:35

L20i98b43o15r 89Ž13ů77r72e22k 2853156550878

Napsal jsem to špatně. Vysoce položené metacentrum by bylo naopak pro stabilitu lodě dobré.

0/0
21.4.2014 22:54

P85a60v89l21a 60K68v54a39p52i64l57o56v85á 7319958764557

Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!

+2/0
20.4.2014 20:34

I10v69a70n 23R80ů56ž81i91č48k20a 3550572170272

korejská tv:

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir

0/0
20.4.2014 18:21

M79i23r34o94s72l41a75v 80J15a47n64o67u44š84e57k 9144801807

Korejská TV:

http://imagizer.imageshack.us/a/img10/2564/13446594834268241341pic.jpg

0/0
20.4.2014 20:14

I94v65a85n 45R83ů74ž15i14č18k29a 3210582970812

Dobrodružství Poseidonu :-(

+3/0
20.4.2014 18:17

I45v46a77n 43R61ů35ž33i45č79k29a 3630332580232

teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...;-(

+2/0
20.4.2014 21:36

V21á95c43l44a38v 74P61a50v41l44í38k 9592890674324

dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..

+5/0
20.4.2014 17:25

V55á68c56l48a81v 31P97a17v24l52í54k 9562580854654

dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psátRv

+1/0
20.4.2014 17:42
Foto

S80t60á25ň90a 91K22o85m76o29r33o29u94s14o43v14á 3115443647239

lepší příspěvek mající hlavu a patu a sem tam překlep než gramaticky dokonalý blábol - je tady pár peskujících puristů - no a co 8-o

+1/0
21.4.2014 8:25

P33e59t17r 84K76o91l22o88u29š90e83k 6279138633744

Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.

Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!! 

Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného. 

V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.

Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.

+15/0
20.4.2014 16:16

A62l77o43i98s 74S20t69a91r36ý 3249619367922

Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.

+3/0
20.4.2014 17:34

A72l20e50x 19Š91t44a61j16n73e75r 7481974785333

Nemluvě o tom, že zaseknutí dveří je první čo hrozí a čím míň jich je medzi mnou a oblohou tím lépe...

+4/0
20.4.2014 18:03

T65o84m45á16š 26V40a38l79d35e67r 7453880139

Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.

+5/−1
20.4.2014 16:11

J63a66n 79Z69a24p65l28e25t19a50l 7730359670120

Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...

+4/−2
20.4.2014 15:45

A68l88e12š 94D11o94h85n13a17l 6908176454945

Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.

+2/0
20.4.2014 18:25

P64e91t83r 82T73y12č41k97a 6485922159332

No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.

+3/0
20.4.2014 15:41
Foto

S42t59á17ň56a 44K71o80m57o37r68o90u33s71o44v92á 3265593597889

To snad byla první loď v historii, která se potápěla ?!? Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky Rv

+17/0
20.4.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.