Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte jim aspoň kruhy. Záznam odhalil chaos v komunikaci s trajektem

Nové přepisy rozhovorů mezi posádkou ztroskotaného trajektu a řízením lodního provozu na ostrově Činto potvrzují domněnky o tom, že dřívější evakuace mohla zachránit mnohem více lidí. Zároveň však také ukazují na fatální selhání v komunikaci mezi personálem lodi a řídícím střediskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36i17b39o84r 15Ž70ů35r20e95k 2283316360858

Zajímavý článek zde:

http://www.seanews.com.tr/article/COLUMNISTS/cahitistikbal/126073/accidents-sewol-sinking-capt.-cahit-istikbal/

Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).

Jde samozřejmě jen o spekulaci.

0/0
21.4.2014 22:30

L57i56b97o58r 35Ž51ů10r92e52k 2593126390698

A ještě video s dobrou animací:

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/

0/0
21.4.2014 22:35

L74i84b47o94r 26Ž10ů92r89e62k 2593196850168

Napsal jsem to špatně. Vysoce položené metacentrum by bylo naopak pro stabilitu lodě dobré.

0/0
21.4.2014 22:54

P31a46v21l98a 19K21v49a73p12i94l29o94v28á 7379498604827

Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!

+2/0
20.4.2014 20:34

I57v36a55n 44R95ů50ž71i10č12k31a 3430942930952

korejská tv:

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir

0/0
20.4.2014 18:21

M87i71r28o29s63l80a53v 50J89a88n94o71u89š28e98k 9964711527

Korejská TV:

http://imagizer.imageshack.us/a/img10/2564/13446594834268241341pic.jpg

0/0
20.4.2014 20:14

I39v78a12n 82R40ů71ž35i95č49k97a 3160892160782

Dobrodružství Poseidonu :-(

+3/0
20.4.2014 18:17

I18v97a40n 33R10ů17ž85i79č38k16a 3450652480332

teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...;-(

+2/0
20.4.2014 21:36

V59á52c10l14a58v 89P64a24v93l15í41k 9562930664404

dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..

+5/0
20.4.2014 17:25

V55á43c10l82a26v 63P90a87v75l96í64k 9652590504944

dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psátRv

+1/0
20.4.2014 17:42
Foto

S46t73á32ň12a 45K95o96m11o40r25o23u92s14o34v90á 3525233297489

lepší příspěvek mající hlavu a patu a sem tam překlep než gramaticky dokonalý blábol - je tady pár peskujících puristů - no a co 8-o

+1/0
21.4.2014 8:25

P82e71t44r 82K32o68l67o64u34š16e93k 6339148733974

Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.

Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!! 

Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného. 

V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.

Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.

+15/0
20.4.2014 16:16

A68l66o34i91s 30S44t58a42r69ý 3669139707862

Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.

+3/0
20.4.2014 17:34

A62l84e53x 50Š46t21a67j33n11e89r 7101424775413

Nemluvě o tom, že zaseknutí dveří je první čo hrozí a čím míň jich je medzi mnou a oblohou tím lépe...

+4/0
20.4.2014 18:03

T71o93m45á90š 18V28a15l65d33e28r 7303970149

Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.

+5/−1
20.4.2014 16:11

J33a39n 74Z26a28p97l79e11t49a61l 7530869920160

Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...

+4/−2
20.4.2014 15:45

A74l66e76š 33D59o52h13n85a47l 6348746934515

Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.

+2/0
20.4.2014 18:25

P81e96t60r 35T29y47č17k43a 6925362739802

No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.

+3/0
20.4.2014 15:41
Foto

S43t96á39ň32a 41K91o14m25o22r40o97u56s93o70v55á 3115473917499

To snad byla první loď v historii, která se potápěla ?!? Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky Rv

+17/0
20.4.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.