Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte jim aspoň kruhy. Záznam odhalil chaos v komunikaci s trajektem

Nové přepisy rozhovorů mezi posádkou ztroskotaného trajektu a řízením lodního provozu na ostrově Činto potvrzují domněnky o tom, že dřívější evakuace mohla zachránit mnohem více lidí. Zároveň však také ukazují na fatální selhání v komunikaci mezi personálem lodi a řídícím střediskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L44i92b73o96r 90Ž63ů49r63e45k 2253536790408

Zajímavý článek zde:

http://www.seanews.com.tr/article/COLUMNISTS/cahitistikbal/126073/accidents-sewol-sinking-capt.-cahit-istikbal/

Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).

Jde samozřejmě jen o spekulaci.

0/0
21.4.2014 22:30

L61i67b39o65r 80Ž82ů19r21e10k 2703546140218

A ještě video s dobrou animací:

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/

0/0
21.4.2014 22:35

L65i74b42o21r 20Ž65ů11r38e58k 2453466670278

Napsal jsem to špatně. Vysoce položené metacentrum by bylo naopak pro stabilitu lodě dobré.

0/0
21.4.2014 22:54

P26a49v44l78a 35K13v85a76p37i74l85o59v15á 7929958744447

Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!

+2/0
20.4.2014 20:34

I31v29a91n 79R97ů74ž30i34č14k86a 3770112120312

korejská tv:

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir

0/0
20.4.2014 18:21

M91i97r63o65s69l76a30v 45J51a28n43o37u98š55e60k 9154711147

Korejská TV:

http://imagizer.imageshack.us/a/img10/2564/13446594834268241341pic.jpg

0/0
20.4.2014 20:14

I62v23a24n 27R75ů47ž28i74č23k54a 3300252170752

Dobrodružství Poseidonu :-(

+3/0
20.4.2014 18:17

I34v53a93n 61R51ů36ž36i96č23k85a 3760722460692

teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...;-(

+2/0
20.4.2014 21:36

V74á73c72l98a24v 72P47a88v17l74í31k 9252470944634

dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..

+5/0
20.4.2014 17:25

V75á24c35l20a66v 12P55a61v98l62í44k 9772640984374

dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psátRv

+1/0
20.4.2014 17:42

S49t12á11ň57a 10K48o80m30o10r44o37u45s45o28v39á 3355883417439

lepší příspěvek mající hlavu a patu a sem tam překlep než gramaticky dokonalý blábol - je tady pár peskujících puristů - no a co 8-o

+1/0
21.4.2014 8:25

P47e70t50r 61K78o67l28o22u73š46e78k 6939818883784

Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.

Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!! 

Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného. 

V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.

Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.

+15/0
20.4.2014 16:16

A34l29o24i88s 94S24t93a93r35ý 3759399657202

Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.

+3/0
20.4.2014 17:34

A42l68e36x 55Š46t31a61j66n97e49r 7321894805363

Nemluvě o tom, že zaseknutí dveří je první čo hrozí a čím míň jich je medzi mnou a oblohou tím lépe...

+4/0
20.4.2014 18:03

T17o83m30á49š 54V56a65l93d20e21r 7983460299

Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.

+5/−1
20.4.2014 16:11

J53a75n 25Z85a48p11l18e78t15a19l 7330579600360

Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...

+4/−2
20.4.2014 15:45

A22l35e78š 91D98o23h87n86a20l 6148356844195

Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.

+2/0
20.4.2014 18:25

P53e48t58r 25T56y10č11k18a 6895822639822

No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.

+3/0
20.4.2014 15:41

S87t72á57ň12a 74K96o91m92o29r53o67u40s28o10v32á 3415663657219

To snad byla první loď v historii, která se potápěla ?!? Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky Rv

+17/0
20.4.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.