Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte jim aspoň kruhy. Záznam odhalil chaos v komunikaci s trajektem

Nové přepisy rozhovorů mezi posádkou ztroskotaného trajektu a řízením lodního provozu na ostrově Činto potvrzují domněnky o tom, že dřívější evakuace mohla zachránit mnohem více lidí. Zároveň však také ukazují na fatální selhání v komunikaci mezi personálem lodi a řídícím střediskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93i38b64o20r 10Ž15ů75r13e91k 2363136110588

Zajímavý článek zde:

http://www.seanews.com.tr/article/COLUMNISTS/cahitistikbal/126073/accidents-sewol-sinking-capt.-cahit-istikbal/

Článek v závěru spekuluje že kapitán mohl doufat že pozdržení evakuace spojené s přesunem osob na horní paluby zpomalí rychlost naklánění plavidla (vzhledem k vysoce položenému metacentru u této lodě).

Jde samozřejmě jen o spekulaci.

0/0
21.4.2014 22:30

L39i57b53o55r 33Ž62ů85r69e29k 2883276360678

A ještě video s dobrou animací:

http://www.seanews.com.tr/article/ACCIDENTS/126191/Sewol-animated-video/

0/0
21.4.2014 22:35

L54i57b36o47r 78Ž78ů45r54e49k 2223896300528

Napsal jsem to špatně. Vysoce položené metacentrum by bylo naopak pro stabilitu lodě dobré.

0/0
21.4.2014 22:54

P71a35v81l17a 95K94v85a79p43i58l64o50v74á 7469868294407

Teda popravdě asijská pověstná disciplinovanost je v mnoha případech doslova smrtelná. Mě kdybych byla na lodi, která se jen zakymácela, poslal někdo do kajuty, tak bych neposlechla ani kdyby mi vyhrožoval smrtí! Prostě by mě asi museli sami zabít. Nikdy bych za žádnou cenu nešla!

+2/0
20.4.2014 20:34

I51v93a90n 21R86ů48ž45i46č78k75a 3620782590222

korejská tv:

http://www.arirang.co.kr/Player/TV_Live.asp?code=TVonAir

0/0
20.4.2014 18:21

M98i15r20o72s64l27a56v 63J44a29n71o59u70š55e14k 9304241947

Korejská TV:

http://imagizer.imageshack.us/a/img10/2564/13446594834268241341pic.jpg

0/0
20.4.2014 20:14

I79v13a34n 69R88ů10ž76i43č70k29a 3560582480112

Dobrodružství Poseidonu :-(

+3/0
20.4.2014 18:17

I66v94a85n 89R62ů47ž81i18č67k85a 3760432570522

teď mi došlo, že kapitána v tom dramatu hrál Leslie Nielsen...;-(

+2/0
20.4.2014 21:36

V29á73c86l17a30v 58P57a45v27l29í12k 9852130754274

dong! dong! ledovec před přídííííí.... ale pane, tady jsem ve Východočínském moři, tady ledovce nemáme... OK, tak to je jen skála, plujte dál... Omlouvám se za žerty ale po zmizelém Boeingu MH370 je to už druhý případ, kdy jsou všichny odpovědné strany ve Východní Asii neschopní amatéři šířící lži a blbosti. Dlouho jsem váhal, abych nikoho nevinil z neschopnosti zbytečně, ale tohle už mě dorazilo... Snad jen, jestli tam někdo netočil nový katastrofický film..

+5/0
20.4.2014 17:25

V79á29c73l10a24v 10P31a54v46l35í37k 9142260654524

dva překlepy na šesti řádcích (na prvním a na třetím, nebudeme-li počítat chybějící čárku na řádku druhém...) už je fakt dost, takže se kromě žertů omluvím ještě za to, že jsem trubka a neumím psátRv

+1/0
20.4.2014 17:42

S60t31á23ň10a 98K23o76m36o84r61o93u46s45o37v53á 3445283787329

lepší příspěvek mající hlavu a patu a sem tam překlep než gramaticky dokonalý blábol - je tady pár peskujících puristů - no a co 8-o

+1/0
21.4.2014 8:25

P64e20t59r 63K37o77l29o58u85š84e75k 6219328173224

Dyť nemá žádnou logiku poslat je do kajut. Bez ohledu na to, jestli je mohli záchránit z vody či ne. To je v tuto chvíli absolutně irrelevatní a v žádném případě "polehčující" okolnost.

Pokud se bál, aby se "nenachladili" měl dát pokyt připravit se k evakuaci na palubě, ale neskákat do vody!!! 

Poslat někoho do Kajut je dementní rozhodnutí rovné imbecila. Dyť snad ani nemůže existovat situace, za které by to bylo správné rozhodnutí. Jakmile je jakýkoli problém nejbezpečnější je to na palubě příadně blízko vchodu na palubu, či cokoli jiného. 

V kajutě nelze předávat informace jako například před kajutou na chodbě, nelze nic. Demence na entou.

Vůbec se divím, že při prvním náznaku problémů není první instrukce vzít záchrané vesty a nechodit do kajut! Proč protože když se vypne komunikační systém, nikdo za váma nepřijde. Na chodbě stačí mávnout a všichni jdou jak ovce za tím co mává.

+15/0
20.4.2014 16:16

A12l46o42i51s 54S13t79a29r59ý 3329869257692

Stejně tak nemá žádnou logiku zůstat v kajutě, když vidím, že podlaha už není co bývala. Asi mají v těchto končinách opravdu alternativní myšlení.

+3/0
20.4.2014 17:34

A60l10e88x 10Š60t81a46j72n37e65r 7121494455853

Nemluvě o tom, že zaseknutí dveří je první čo hrozí a čím míň jich je medzi mnou a oblohou tím lépe...

+4/0
20.4.2014 18:03

T97o17m35á75š 18V69a33l15d45e32r 7253420889

Dát velení nezkušené 3. důstojnici a následné nic nedělání, Už tím počala celá katastrofa. Následná fraška mezi lodí a pevninou tragedii dovršila. Je hrůza kolik cestujících se dává všanc denně těmto neprofesionálům, nejen v lodní dopravě. Dnes už neexistuje žádná výchova profíků v daném oboru a tak se stane, že se nějaká ta důležitá maličkost vždy přehlédne. Každý obor má svá specifika.

+5/−1
20.4.2014 16:11

J22a65n 55Z82a17p28l95e71t70a25l 7250209420170

Kapitan asi cekal, ze kdyz lod lezela uz na boku, tak asi prijde vlna a zase se narovna... Nebo fakt nevim na co cekali...

+4/−2
20.4.2014 15:45

A60l30e98š 68D24o87h10n39a83l 6738346794885

Když byla loď položená, tak většina lidí v podpalubí to už měla bohužel spočítané. Dveře zkřížené, zablokované nebo 3m nad hlavou. Do toho voda, tma a panika.

+2/0
20.4.2014 18:25

P93e51t40r 65T94y24č58k31a 6405472539462

No nevím. Kdyby je kapitán poslechl tak by měli mnohem větší šanci. Tím že je nechal v podpalubí jim dal šanci nula. Nechápu mezi čím se rozhodoval. I kdyby mu pobřežní stráž řekla, že je nemůže tak rychle zachránit tak je měl dostat z podpalubí.

+3/0
20.4.2014 15:41

S92t61á78ň79a 21K63o14m91o54r22o72u38s70o94v42á 3305963767559

To snad byla první loď v historii, která se potápěla ?!? Nedovedu pochopit chování kapitána a posádky Rv

+17/0
20.4.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.