Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruský blitzkrieg na Ukrajině by Putinovi zvedl rating, soudí expert

Čtvrteční televizní vystoupení ruského prezidenta Vladimira Putina je součástí informační války. V rozhovoru pro iDNES.cz to uvedl politolog Jan Šír z Univerzity Karlovy. "Rusko krvavý konflikt nechce, ale nějaký blitzkrieg by panu Putinovi mohl zvednout rating," řekl o možném vojenském zásahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Č57e17s11t58m82í55r 43Z77e64d14e44k 3329675974959

Pozorně jsem poslouchal zprávy v Rusku, jsem zpět 4 dny a není mně jasné které zprávy poslouchal expert a byly li  vábec v ruském jazyce? Každopádně jsem byl překvapen objektivitou na rozdíl od řady našich médií, kde přání je manipulace myšlenky.

Ještě bych si dovolil doplnit,k těm 22 letům státnosti Ukrajiny. Připočítal bych ještě 3 roky za Bohdana Chmelnického, byť se nejednalo o státní útvar, ale k sebeurčení to směřovalo.

0/0
22.4.2014 14:31

J16a57n 59L11í35p43a 8958949700445

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov prohlásil, že Rusko nepřipustí rozpoutání na Ukrajině krvavého konfliktu.

Stále hlasitější jsou výzvy k Rusku, aby je zachránilo před tímto neštěstím. Jsme ve velmi svízelné situaci, řekl Lavrov na dnešní moskevské tiskové konferenci.

Ten, kdo vědomě provádí kurs na rozpoutání občanské války ve snaze vyprovokovat velký krvavý konflikt, provádí zločinnou politiku. Tuto politiku hodláme nejen odsuzovat, ale také zamezovat, prohlásil ministr.

....věříme vám a stojíme za vámi pane Lavrove, pryč s Majdanskými fašisty a US válečnými štváči!R^[>-]

+1/−2
21.4.2014 14:20

P66e68t85r 30M13a71l42í57k 2788499969425

vrať se do hrobu ruskej magore

0/0
23.4.2014 12:09

J40a51r18o18s88l17a76v18a 26K65a73n25i23o28k87o35v14á 7932619222397

Často se coby argument zmiňuje Budapešťské memorandum.

Memorandum - (wiki) - Memorandum (lat. „na paměť“, „to, co se má pamatovat“), krátce memo, je spíše neformální záznam nějaké skutečnosti, jednání nebo stanoviska. Užívá se v právním, diplomatickém, obchodním i vědeckém provozu a může mít velmi rozmanité formy.

Memorandum nebo také aide-mémoire, „na pomoc paměti“ je písemné zachycení nějakého stavu věcí, úkolů, termínů nebo předběžných a průběžných výsledků jednání, které nemá právní závaznost a často slouží jen pro vnitřní styk v rámci úřadu nebo instituce. V právní praxi znamená psané stanovisko nebo rozbor nějaké záležitosti pro vnitřní potřebu kanceláře nebo pro klienta. V anglosaském prostředí se jako memorandum často označují i předběžné a nezávazné dohody, záměry do budoucnosti a podobně.

V diplomacii se užívá pro významná, i když právně NEZÁVAZNÁ společná stanoviska státních představitelů, stručná shrnutí výsledků jednání, která pak slouží jako podklad k dalšímu jednání.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Memorandum

0/0
20.4.2014 16:19

J24a25r85o57s57l60a42v12a 74K87a57n98i73o26k17o92v26á 7532879272617

politolog Jan Šír z Univerzity Karlovy = další vlezdobruselista

0/0
20.4.2014 15:38

J27i11ř93í 70Š17e83j82n16o52h84a 4862833124253

To by  mně  zajímalo, kdo jný  kreslil hranice Sovětských republik, než Sovětští aparátčíci ? To nám asi "expert"  nepoví.

Každopádně  u Ukrajiny se nedá hovořit o žádných historických hranicích nebo o  historii  státního útvaru, jako mají například České země  či Bavorsko. Kde  jsou hranice  jasně  definované déle než 1000 let.

Samostatná Ukrajina  má historii cca  22 let a nikdy v hostorii v těchto hranicích  Ukrajinský staát  nebyl. Přesněji nebyl vůbec žádný Ukrajsý stát. Pouze  Kyjevská Rus asi řed  1200 lety, která dnešní hranice vůbec nekopírovala. A pak nic.

0/−1
20.4.2014 15:29

J35a31r60o41s56l44a16v50a 76K26a25n49i12o79k42o86v49á 7722939772967

Živě si pamatuji, jak se tu v době rozdělení Československa přepečlivě zakresloval každičký metr hranice mezi Českem a Slovenskem, kolik lidí kolem toho běhalo v terénu, jak byly zahlceni geodeti i úřady k tomu. 

Ukrajina klame celý svět – žádné hranice nemá - http://jdem.cz/baptc3

Porušil Západ své sliby vůči Rusku? - http://jdem.cz/badvt4

Jak ukončit krizi Ukrajiny  -  Kissinger - http://jdem.cz/badfs4

+1/0
20.4.2014 15:45

T24o91m85á49š 75T58a94t32í13č69e24k 5700102810718

Ke druhému odkazu - nerozšiřování NATO na východ - musím zavzpomínat, jak tehdy probíhala jednání 2+4, kdy bylo explicitně odsouhlaseno rozšíření NATO na území tehdy ještě DDR. A už to se probíralo jako složitý problém.

+1/0
20.4.2014 16:07

J65a22r41o82s54l76a33v77a 54K67a81n13i73o64k44o24v89á 7342289212387

Problémem je, že to skutečně slíbeno Gorbačovovli bylo, jenže tehdy v r. 90 existoval ještě SSSR, Varšavská smlouva i plus Gorbačovova naivita...

Četla jsem k tomu sem tam i poznámky v diskuzích na německých webech, že to slíbeno skutečně bylo..

A ano, jak píšete, Gorbačovovi to bylo slíbeno za jeho souhlas se sjednocením Německa a se vstupem do NATO.

+1/0
20.4.2014 16:28

J74i90ř79í 84Š21e28j73n55o11h77a 4122973704313

Řekl jste to dobře. My jsme se Slováky řešili posun o metry.

Ukajinsko-Ruská hranice je ale nejasná v řádech stovek kilometrů.

+1/0
20.4.2014 17:43

B37ř41e20t32i29s89l23a40v 81Š93í55m31a 9674681552

Jiří Šejnoha

Kyjevská Rus nebyla Ukrajina, to byl stát společného staro-ruského národa, který se později rozdělil na čtyři národy.

Od r. 1917 byly na dnešní Ukrajině zakládány různé republiky, bolševické, nebolševické, sovětské, německý protektorát.... Ukrajinci slaví výročí dne 22.1.1919 jako Den sjednocení, takže ukrajinský stát existoval. V roce 1945 byly Ukrajina a Bělorusko zaregistrovány jako zakládající země OSN.

České země mají tisícileté historické hranice (i ty základní bohužel ještě okleštěné, např. o Kladsko, které si zabralo Polsko a spojenci jim to schválili.) Tak to ale mnohé země neměly.

Problém je v tom, že ukrajinští politici po r. 1991 byli naprosto nezodpovědní, nezaregistrovali si u OSN nové hranice.

+1/0
20.4.2014 21:57
Foto

J33a46r80o69s42l90a31v 60Š97v43á58b59í32k 5537883786143

Dobrá, pokud je tu Ukrajinec který má oprávněné obavy, mohu mu poskytnout zdarma ubytování na emailu fotohost@email.cz, pouze v souvislosti s momentální Ukrajinskou krizí.

0/0
20.4.2014 10:44

M13i42c17h82a79l 11J98a31r25o43š 7184850392895

Docela mi naskakuje husí kůže z toho, kolik příspěvků tu schvaluje chování Rusů (záměrně říkám příspěvků, je mi jasné, že za vším může být jedinec). 

To přece není přirozené u národa, který si prošel roky 1938 a 1968 a ruským socializmem. Nás může chránit jen to, že se ti magoři budou hlídat navzájem a budou se chovat podle nějakých pravidel - a to musíme podporovat, a ne sežrat každý blábol z té či oné strany.

Je jasné, že Rusové už podle pravidel nehrají, a nic na tom nezmění fakt, že Ukrajina měla a má vnitropolitický problém. Proč by tomu Čech měl tleskat? Aby si zase podřízl větev?

+10/−8
20.4.2014 9:37

A59l14e98n76a 40F31i38r37s40t 9155799223886

V Česku stále poměrně velká část obyvatelstva volí komouše. To se pochopitelně odráží i v diskuzích, přičemž člověk nesmí zapomenout, že komouši vždy jednají a konají jako jeden muž a poslouchají stranické příkazy.

+8/−5
20.4.2014 10:11

K70a39r90e86l 91M25u50t27i34n60a 3729535449810

Tito komouši právě proto, že byli komouši, měli teplá, dobře placená místečka, taktéž jejich potomci a celá komunistická rodina. Dnes jen pokračují v tom, co jim do mozků implantoval VUML a různí politrukové z stranických buněk. Naštěstí pro nás, jsou lehce odhalitelní.

+5/−4
20.4.2014 10:54

J48i27ř56í 22Š74e67j53n97o54h32a 4752583564753

Mimochdem, jak hodnotíte Eurokomisi  tvořenou z poloviny

 komunisty ;-D?

+3/0
20.4.2014 15:34
Foto

J74a11r11o13s67l22a37v 90Š33v55á25b69í88k 5717353526363

Shodou okolností máte příjmení jako "politický" představitel Pravého sektoru a člen nikým nezvolené vlády, jste si jistý že pláčete na správném hrobě?

0/−8
20.4.2014 10:16

J33i94ř49í 88Š20e82j92n14o53h44a 4722833684213

Mně zase děsí, kolik našich lidí  schvaluje násilný převrat v Kyjevě, který je  v naprostém  rozporu s demokratickými principy a ústavním pořádkem Ukrajiny.

Připomínám, že Janukovyčovi  gratulovali i Západní státníci  čele  s Obamou, takže volba  byla  demokratická. Nejvíce mně to děsí od  Západních politiků, kteří by  měli politice rozumět ;-€

+1/0
20.4.2014 15:33

T43o67m73á52š 32B59e68n85e32š 4536568938114

Předválečná olympiáda v Berlíně - anexe Rakouska - Mnichov - zabrání pohraničí Československa - napadení Polska atd.  - Nepřipomíná vám to něco ???

+5/−4
20.4.2014 9:15

J95i15ř77í 80Š72e11j94n51o62h17a 4862643284183

připomíná, hloupé hledání paralel

+2/0
20.4.2014 17:48

F98i23l76i63p 16G63a44l81a12š 2247297124928

Zda se mi to nebo je ten rozhovor zkracen ponekud tendencnim zpusobem??

0/0
20.4.2014 7:55

T67o47m72á94š 41T25a81t95í98č74e62k 5100822730688

Politolog vyčítá Putinovi, že mluví o Rusech a Ukrajincích jako o jednom národu. Hm, důvod přestat číst:

1) Ruská státnost má svůj původ v Kyjevě.

2) Ukrajina se jmenuje, jak se jmenuje - území na kraji.

3) Nebýt doby, kdy na Ukrajině vládli Poláci, nenapadlo by dnes žádnýho ukrajinskýho Rusa, že není Rusem.

4) Politolog pomíjí např. takový detail, že dnešní ukrajinština je umělá řeč, kdy po rozpadu CCCP strašně "musel" být vytvořen ukrajinský jazyk. Za tím účelem se vyhrabala i několik století zapomenutá slovíčka, hlavně aby ukrajinština byla odlišná.

Mám pokračovat? - Mohl bych, ale už su z toho trochu líné. Nebude diskuze, dočtu se tak nanévýš, že su bolševik. :-P

+10/−8
20.4.2014 5:40
Foto

J80a60r86o86s14l51a69v 71Š54v88á50b39í66k 5247123626613

To jste nabídl takový polotovar, je to komplikovanější než se zdá.

Plno lidí zde argumentuje Čečnou ale kdo z jejich rodiny byl naposledy podříznutý jako prase..

Mimochodem i u porážky prasete se mi dělá špatně, nedokážu si představit viset tam člověk, třeba Rus což se dělo nebo Němec.

+5/−1
20.4.2014 7:53

T70o18m37á14š 88T21a54t48í45č21e10k 5470232630338

Vysvětlení toho ponižujícího výrazu "polotovar" mě zaujme, já jsem se totiž naučil v politice redukovat, na základě antropologie, historie i filozofie. Co je na skutečnosti komplikované?? - Jedině to, že jí člověk nerozumí.

+4/−1
20.4.2014 8:17
Foto

J89a74r10o51s37l41a96v 50Š96v74á28b15í90k 5857253806953

Nebylo by to komplikované pokud by přicházely zprávy přímo od zdroje, takhle to přelouská CNN, po ní to přeloží iDnes a info se ztrtí v propagandě.

+3/−1
20.4.2014 9:29
Foto

J21a10r39o73s45l64a90v 48Š42v48á67b39í69k 5347403356273

Je to hnusný, sám to nechápu ale podívejte se (před jídlem) na videa ze Sýrie, tam "doslova" uřezávají vojákům Assada hlavy a zbraněmi je zásobuje USA, Kerry pak pláče na konferencích kvůli 100 000 zabitých, kdyby nebylo USA tak tam občanská válka nebyla, jaké pokrytectví..

+3/−1
20.4.2014 10:11

J49a91n 24Š60i35ř30i72n66a 5395385

Slušná snůška blábolů, např. ukrajinština se v církevních textech prosazovala už od 16. století. Ukrajiná má opravdu svůj název odvozen jak píšete, ale nikoli jak si to myslíte, tj. území na kraji Ruska. Tuská státnost nemá svůj původ v Kyjevě, má původ v Novgorodu a až následně byl obsazen Kyjev. Ukrajinští Rusi jsou ve větším počtu na Ukrajině až od  přičlenění Ukrajiny k SSSR. Např. na Krymu tvoří Rusové většinu až po násilném vyhnání Tatarů Stalinem, do té doby tam tvořili Rusové jen zanedbatelnou minoritu.

+6/−3
20.4.2014 9:02

B70ř15e62t62i30s40l13a35v 22Š34í58m53a 9194181122

Jan Šiřina

Obě strany - fandové Ruska a fandové Ukrajiny se zbytečně trumfujete.

Ruská státnost má původ v Kyjevské Rusi, stejně jako Ukrajiny a Běloruska. Byl to jeden společný národ, později se rozdělil, žádný z uvedených národů nemá tedy právo se povyšovat nad druhým. Novgorod se začal formovat přibližně ve stejné době jako Kyjev, podle dochovaných zpráv spíš o něco později.

Rusové a zejména Poláci používali spíš název Malorusko, sami Ukrajinci požívali název Ukrajina - na okraji Ruska.

Ukrajina nebyla přidělena k SSSR, zakládali to společně Rusové, Ukrajinci a Bělorusové.

Ano, ukrajinština jako jazyk existuje řadu století a dokazují to církevní texty. Putin se zřejmě snaží zničit jejich jazyk, nedivím se Ukrajincům, že mají obavy. Sami to provedli po r. 1945 Rusínům, vnutili jim ukrajinštinu jako úřední řeč a ještě se vzdát řecko-katolické víry a přijmout pravoslaví. Je pravda, že do vyhnání Tatarů byla na Krymu jen ruská menšina, Rusové se tam začali houfně stěhovat po r. 1945, jako Ukrajinci od r. 1954, kdy Chruščov daroval Krym Ukrajině.

+2/−1
20.4.2014 9:52

T94o91m38á21š 36T50a87t79í73č46e33k 5660452850798

Souhlasím, až na to tvrzení, že se Putin snaží zničit ukrajinštinu. Co se na Ukrajině děje, to přece nevzniklo ve spojení s tím, že by nějaká horko těžko, spíš těžko, legitimní proruská vláda zakazovala používání ukrajinštiny jako úředního jazyka. 8-o

+1/0
20.4.2014 15:48

B65ř17e16t35i30s42l78a85v 47Š97í66m97a 9274111672

Vycházel jsem z prohlášení Putina, "že Rusové a Ukrajinci jsou jeden národ, který je dočasně rozdělen do dvou států." 8-o

O úředním jazyku máte pravdu, návrh Ukrajiny ukázal, že jejich politici nemyslí hlavou.

0/0
20.4.2014 21:45

J94a81r15o57s40l37a44v55a 13K87a81n35i88o25k96o73v67á 7492429672517

A proč by měl Putin ničit jejich jazyk ???

Nepokusili se o to naopak Ukrajinci s tím Jazykovým zákonem, který nakonec nebyl uznán ?

0/0
20.4.2014 15:55

B47ř83e86t69i25s16l90a22v 69Š51í69m78a 9164501502

Nevím, co vedlo Putina k prohlášení "že Rusové a Ukrajinci jsou jeden národ, který je dočasně rozdělen do dvou států."

Ano, Ukrajinci se o to návrhem jazykového zákona pokusili.

0/0
20.4.2014 21:48

P60e86t55r 51B31u60r12d47a 3480175899697

Říkal mi Ukrajinec, že jazykový zákon nezakazuje používání ruského jazyka na Ukarjině, ale nutnost znalosti ukrajinštiny u VŠECH úředníků (i u těch z oblastí s ruskou většinou).

Tedy: nikoli zákaz jednoho, ale požadavek na znalost dvou (a ruský úředník se nechtěl učit).

0/−1
4.5.2014 12:39

J49i34ř97í 58Š83e42j26n57o97h27a 4872243314533

Ještě  je třeba  se podívat do historie, jak "nenásilně" se dostali na Krym ti chudáčci Tataři ;-D

+1/0
20.4.2014 17:47
Foto

I42v42a46n 22K55o81p74t55a 5227792921907

Asi tak jako cesi do cech.

0/−1
21.4.2014 8:13

B46ř89e44t45i48s61l34a46v 50Š86í70m91a 9854451882

Tomáš Tatíček

Obě strany - fandové Ruska a fandové Ukrajiny se zbytečně trumfujete.

1) Ruská státnost má svůj původ v Kyjevě, stejně jako Ukrajina a Bělorusko.

Býval to jeden společný národ, ale před stoletími se rozdělil na čtyři národy - Rusy, Bělorusy, Ukrajince, Rusíny.

4) Ukrajinština není umělá řeč, existuje již řadu století a je to jejich věc, vyhrabávají-li si stará slova.

Ukrajinci jsou nacionalisté, po r. 1945 využili toho, že Rusíni neměli spisovný jazyk a násilím je převedli na ukrajinštinu, dokonce je přinutili změnit víru, byli to řecko-katolíci a museli přijmout pravoslaví. Nyní mají obavy, že se k nim nacionalističtí Rusové budou chovat stejně.... a jak je vidět, už se Putin snaží to udělat.

+2/−1
20.4.2014 9:49
Foto

J92a52r42o98s40l30a76v 28Š68v11á35b60í17k 5947933216283

Zaměstnání nebo funkci měli dávno zrušit jak Úřad práce tak Čt, i jako ateista dávám větší pravděpodobnost výkladu kartářky nebo ruletě.

0/−1
20.4.2014 10:20

V65á92c94l35a22v 61D78l35o88u83h12ý 2547710534350

milý názor, takový cenzurovaný, Chmelnického a Mazepu vypouští, protože se jaksi nehodí do teorie malých hloupých bratrů z kyjeva,  ale jinak nebylo by lepší to nechat na ukrajincích aby se rozhodli sami co jsou zač a ne na putinovi  a na vás ?

+1/0
20.4.2014 11:19

T20o92m81á12š 78T79a61t69í68č71e74k 5440222110278

Já za nikoho nerozhoduju a rozhodovat nechcu. Ale bylo by mně líto Ukrajinců, kdyby za ně měla rozhodovat skupina skládající se z boxera, kterého si pamatuju z Německa jako machrujícího žvástala, z prostitutky zbohatlé krádežemi a z recidivistických členů bojůvek, kteří filozofují vždy před tím, než jdou rozložit fotbalový stadion. Jaksi si nevzpomínám, že by před "událostmi" Putin řinčel zbraněmi, vyhrožoval sankcemi, nechal organizovat násilné demonstrace, jezdil ty ozbrojené demonstranty podporovat proslovy a sliby... Ne, nevzpomínám si, prosím o odkazy.

0/0
20.4.2014 15:42
Foto

J51a56r75o51s36l91a49v 63Š79v90á63b73í51k 5457743726963

Skromně žádám ostatní diskutující aby čerpali i z jiných médií a udělali si jakýsi průnik, pravdu nedostanete ale budete jí blíže. Tato i jiné diskuze pod zaujatým článkem nevedou k ničemu jinému než osočování a šíření lží, v horším případě polopravd, ty se hůře vyvrací.

Je v zájmu každého z vás mít možnost utvořit si vlastní názor na základě faktů, pokud jste závislí na jednom periodiku, nemáte vlastní názor, je vám předkládán.

Neberte v potaz hloupé a ve stejném tématu opakující se heslovitá prohlášení, soustřeďte se na fakta, ponechte si svobodu vlastního úsudku a nepodporujte "žádnou" ze stran protože je to momentálně trendy.

+5/−4
20.4.2014 0:59
Foto

J56a98r50o24s23l90a42v 48Š13v32á36b63í46k 5277653336713

Demokrat Benda nesouhlasí s demokracií, mohu se zeptat zda rodová linie zahrnuje i Judra Plzeň Bendu jr. pijavici v PS který mimo jiné zařídil beztrestnost přípravy jinak trestného činu krácení daní?

+2/−4
20.4.2014 2:23
Foto

J42a55r78o29s27l43a69v 38Š11v21á24b15í20k 5347933986773

Já tedy na nějaké body nehraju ale musel jsem se podívat komu vadí beztrestnost přípravy zločinu, kurň a jestli Vám korupce vyhovuje, tak mašírujte třeba do Itálie, kdo schvaluje korupci, krade i moje peníze.

+3/−1
20.4.2014 7:37

S86t22a60n12i38s65l43a13v 33V69a23l10e42n72t97a 7506798126284

Český a ruský politolog mají jednu věc společnou - oba hrají pro politiky jenom roli užitečného idiota.

+1/0
19.4.2014 23:54

P92a76v39e65l 80S84m21e78t27a43n91a 2967413632683

To je jistě váš názor a je to vaše právo mít takový názor. Já mám jiný názor. Jsem ale ochotný svůj názor korigovat. V čem,  podle vás, nemá pan Šír pravdu?

0/0
20.4.2014 0:00
Foto

J39a52r72o68s14l89a45v 26Š92v72á55b38í67k 5477263636403

V jedné větě tolik "názorů", to by i pro Vás mělo být varováním že byste se měl soustředit na fakta.

+1/−2
20.4.2014 0:17

P31a75v15e11l 56S56m79e26t26a85n25a 2687403712803

Jsou to čtyři věty, pane. Naučte se počítat. A názor, to je jediné, co tu všichni prezentujeme. Nevšiml jsem si, že vy jste tu, byť jedinkrát, uvedl alespoň jeden jediný fakt. Co jsem si u vás ale všiml je kibicování a bláboly.

+3/−1
20.4.2014 0:23
Foto

J45a73r42o55s77l20a97v 38Š56v59á45b92í34k 5567523406103

Nedával bych tam rovnítko ale v principu máte pravdu.

0/0
20.4.2014 0:11

P78a61v75e65l 57V67y82p95l92a51š86i13l 7290568624118

Díval jsem se na Ukrajinskou televizi Espreso. Dávali tam pořad Jak skončí Putin? Ukazovali tam konce spousty diktátorů. No nic pěkného na dívání.

+1/−1
19.4.2014 23:27

P73e91t92r 14N70o85v29o33t46n57y 3509202629542

Jak jinak. U prumerneho Rusa by mu to zvedlo popularitu. O to vetsi důvod, proc se jich bát.

+2/−4
19.4.2014 23:14
Foto

J69a72r55o25s89l77a95v 25Š86v16á59b58í83k 5687203346373

Máte strach? Jak se to projevuje, třesou se Vám prsty nebo kolena? Jaký je průměrný Rus? Definujte.

+4/−5
19.4.2014 23:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.