Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla studená voda, hájí pozdní evakuaci kapitán. Trajekt řídil nováček

Kapitán ztroskotaného jihokorejského trajektu I Čun-sok se znovu omluvil a popsal okolnosti evakuace. S rozkazem k opuštění plavidla váhal údajně kvůli tomu, že oceán byl v místě nehody velmi studený. Bál se, že pasažéry na volném moři strhnou silné proudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a47n 29K46o46z57á80k 7755218519128

Vidím, že pravidlo: "Kapitán opouští loď jako poslední." se dnes už nenosí. Nejdřív Schettino, teď tenhleten. Pokud ten člověk nedokáže zachovat chladnou hlavu a při krizové situaci panikaří a okamžitě bere nohy na ramena pasažéři nepasažéři, tak na svém postu nemá co dělat.

0/0
20.4.2014 15:22

T14o31m98á79š 61B21e55n51e25š 4526378178504

Po půlhodině v desetistupňové vodě máte dost a do hodiny může být po vás. Jiná věc je, že záchranné ostrůvky, ve kterých by vám ten problém nehrozil, zůstaly všechny nepoužité na lodi. ..

+2/0
20.4.2014 10:23

A43d59a22m 89C25e54m58p90í98r34e98k 3601962770189

Voda o teplotě 10-12 stupňů není niják extrémně studená. Není to sice na žádné pohodové koupání, ale na umrznutí taky zdaleka ne.

0/−2
19.4.2014 22:27

I60r36e10n64a 56P42l65a48c11h95e80t94k59o17v79á 1676184396780

Zkuste si byt dve hodiny ve vode co ma 20°c a uvidite jakou budete klepat kosu

0/0
20.4.2014 3:04

P12a85v45e89l 59H66a91l20e14n96k10a 5293630432479

I Čun-sok na Hrad!

0/0
19.4.2014 15:34
Foto

V90i87e51t 72X60u17a77n 21N20g93u44y59e97n 1825295663896

Ze zprav na CT, to pry bylo 10-12 stupnu, podchlazeni hrozilo do hodiny a pul

+2/−1
19.4.2014 14:31

M30i28c74h32a24l 45M50i96l63l32e60r 9516112759272

ale v te dobe tam uz byli zachranari s cluny

+3/0
19.4.2014 14:33
Foto

V61i22e26t 90X25u44a78n 70N34g74u35y94e25n 1175925373846

ja vim, jen jsem reagoval na pana Josef Novak, psal jsem to na mobilu a tak se mi to nepripsalo k reakci.;-D

31

+1/0
19.4.2014 14:38

J40o19s98e44f 67N24o75v52á11k 6743950842279

jo, to jsem taky slyšel, ok

+1/0
19.4.2014 15:09

S68t19á28ň26a 96K85o65m38o50r54o50u56s50o56v88á 3505343897699

souhlasím - kdysi jsem se 2. května převrátila s lodí do rozvodněné řeky a moc se mi nedařilo dostat se nad hladinu, jednala jsem zcela intuitivně. Voda měla tak 5 stupňů, vzduch 11 stupňů. Adrenalin způsobil, že zimu jsem začala cítit až po cca jedné a půl hodině, do té doby jsem byla v mokrém oblečení a zima mi nebyla. A hrůza z toho, co se mohlo stát dolehla až dlouho potom

0/−1
19.4.2014 15:33

P93e75t21r90a 76H81e92l96i50k48a23r68o81v85a 9178154267754

Tak určitě to byla souhra mnoha nešťastných okolností, ale že ten kapitán opustil loď mezi prvními a nechal tam cestující napospas, to fakt nevím, jak vysvětlit nebo omluvit.

+2/0
19.4.2014 14:13
Foto

V97i19e17t 70X56u88a63n 57N87g26u67y85e11n 1765845363896

Myslim, ze by stacilo naridit, kdyz uz, tak nasadit vesty a skoct do more. Nevim o kolik by se cislo obeti a zachranenych zmenilo, jelikoz tamni voda je studena a hrozilo by promrznuti, ale aspon by pocet pohresovanych nebylo tolik. Vcitit se do role lidi cekajici na zpravi o svych blizkych;-(, nedokazu si to predstavit jaka to jsou muka.

+1/0
19.4.2014 13:52

J50o57s27e51f 43N13o87v25á88k 6373840682709

víš, jak studená ta voda tam je/byla?

0/0
19.4.2014 14:25

P43e51t72r 73B35o79c61e32k 7286322370283

Už psáno - tohle je myšlení ode zdi ke zdi především je neměl nechat v útrobách lodě ale s vestama na palubě - proč by je hnal do vody. Celý postup obvyklé evakuace tu nakonec už tu poměrrně podrobně rekapituloval Michal Muller, tak si to aspoň přečtěte. Žádný normální člověk tu netvrdí že měli naskákat do vody, ale když mrknete na fotky, tak u nakloněné lodi (cca 90 stupňů) uvidíte záchranářské lodě, kdyby byli na palubě a ne uvnitře tak měli záchranáři aspoň koho zachraňovat..... :-/

0/0
19.4.2014 20:52

J76o39s63e46f 46N83o55v94á65k 6563980342649

V současné době je jeden zásadní fenomén. Tím je určení viny. Přitom problematika všech nehod je SOUHRA mnoha okolností. Takže proudy, nezkušenost kapitána + (možná) porucha, následné naprosto nevhodné chování kapitána (tam bude vina nejspší bez vlivu ostatních okolností). Nicméně doporučuju si pustit včerejší pořad na čt24, rozhovor s kapitánem námořní dopravy, nějaký ČECH (jméno si při vší úctě nepamatuju). Říkal, že jeli týden z New Foundlandu do portugalska a loď se kymácela od 45°na jedné straně po 45° na druhou stranu, že chodil spát do spodních palub, tam to tak neházelo, atd. čili chtít vinu hned druhý či třetí den je pro dnešní dobu typické, nicméně stupidní. Vyšetřeno bude nejspíš do půl roku. (zdůrazňuji, že tím neobhajuju kapitána, to bude asi pěkná krysa)

+1/0
19.4.2014 13:28

P15e29t55r 66B60o77c88e27k 7826252230363

Pro ty co obhajujou kapitána (že kdesi cosi nemohl)  pusťte si nejdřív video studentů z článku ještě nejsme mrtví kde je vše nafilmované jak to tam probíhalo a jak rozhlas hlásí při evidentním vážným náklonu, že mají zůstat kde jsou. + si připočítejte že kapitán utekl mezi prvními. RvRvRv

+6/0
19.4.2014 12:42

I14r74e66n31a 35P89l32a48c36h57e60t52k89o11v23á 1746764936730

Problem je ze lidi poslouchaj jak ovce misto aby pouzili vlastni rozum. takova irenka by byla v clunu driv nez kapitan a vubec nic by se nemuselo potapet

+1/0
20.4.2014 3:08

B49o70r74i41s 76P61o70u58z39a76r 5928238505197

přiznejme si,že doba gentlemanství,smyslu pro povinnost a čest je pryč ...

+6/−1
19.4.2014 12:05

S95t79a79n37i43s31l19a11v 25P77ř71i93b24y70l 1769758511156

Ono jestli to všechno, co píšete, nebylo taky trochu během času zidealizované. :-)

+1/0
19.4.2014 12:09

B31o49r86i78s 38P42o89u69z64a40r 5928708435437

budeme-li vést debatu o etice,je vždy idealizace dominantním prvkem.Jenomže to,že kapitán opouští ztroskotanou loď jako poslední, není jenom záležitost etiky,ale i zcela zásadních povinností...

+5/0
19.4.2014 12:18

S20t42a93n30i42s46l43a72v 63P47ř54i95b69y81l 1479988801626

To máte zajisté pravdu.

Otázka je, kolik těch kapitánů, například v 19. století, zdrhnulo z potápějící lodi mezi prvníma. Možná jich bylo stejně jako teď, jenom se to díky menším možnostem sledování a informování do dnešních časů "ututlalo".

+1/0
19.4.2014 12:27

J35a86k91u10b 32V26y50s47k47o72č65i77l 7180538446379

Ještě že nikam nejezdím, doma na gauči se mi nemůže nic stát :-P

+4/0
19.4.2014 12:01

J83a81n 75M55a43l14e71n57k84a 6493345423

Udivuje mě, že místo toho, aby zjišťovali k čemu došlo, proč došlo k náklonu, co to bylo za údajnou ránu apod. tak raději rovnou zatýkají lidi. Taky třeba Mitsubishi mohlo vyrobit vadný trajekt s nedolíhavými vraty, že...

0/−3
19.4.2014 11:59

B71o17r31i64s 58P39o45u56z51a19r 5198778795937

to se určitě bude vyšetřovat,nicméně to zatčení kapitána je na místě -nesplnil svou nejzákladnější povinnost - pasažéry nechal na holičkách a sám si zachránil krk ...

+7/0
19.4.2014 12:07

R98i69c16h85a39r10d 61B42u97š65e32k 3355298307253

vy mate nejake indicie ze se nezjistuje k cemu a proc doslo?

a i kdyz pripustim ze byl trajekt vadny povinost kapitana je ridit evakuaci a ne prchnout mezi prvnima jako krysa... takze zatceni je na miste a s vysetrovanim priciny nema co delat...

oboji je uplne jina hra na uplne jinem hristi...

+3/0
19.4.2014 12:12

P44a25v82e90l 18H74a39l51e10n28k77a 5183870852739

Chudák kapitán, ten se dostal do pěkné šlamastyky.

Teď ho budou, na starý kolena, roky tahat po soudech. :-/

0/−5
19.4.2014 11:53

B71o97r75i48s 15P11o50u98z19a33r 5798398195657

chudák ? nezodpovědný gauner ...

+4/0
19.4.2014 12:08

R41i33c19h25a40r16d 93B36u85š71e29k 3685288157663

kapitan co nekoordinuje evakuaci ale stara se o svuj vlastni zivot neni chudak..

+3/0
19.4.2014 12:10

J61a91r73o56m33í93r 34N59o80v25o23t92n26ý 7729677371454

jak se vůbec může potápět jihokorejský hodný a demokratický trajekt,zřejmě sabotáž!!

+2/−9
19.4.2014 11:25

M30i84c68h94a67l 91M56i78l79l44e22r 9136282459822

odstehuj se ke KimoviRv;-€

+5/−3
19.4.2014 11:30

J44a41r57o41m15í82r 84N71o17v72o38t10n26ý 7239777631274

ty se odtěhuj k ObamoviR^;-D

+3/−2
19.4.2014 11:43

M43i83c48h43a46l 71M92i98l27l76e53r 9586212559622

nepotrebuji, soudruhu. Ziji v jine demokraticke, svobodne zemi a to mi vyhovuje.

+2/−3
19.4.2014 12:01

J78a40r57o83m24í36r 31N61o44v23o60t31n39ý 7919397641114

takže pan buržoust germánského původu je zloděj-demokrat?

+1/−1
19.4.2014 12:10

M79i93c69h44a95l 48M96i69l63l41e87r 9156402229942

stekas na spatny strom, soudruhu:-P

+2/−1
19.4.2014 14:18

M27i74c30h85a64l 92M48i90l21l31e13r 9296852499632

kdyby byl naridil nasazeni zachrannych vest, evakuaci a spousteni zachrannych clunu v dobe, kdy mu to doporucovala pobrezni sluzba a ne az pulhodiny pozdeji, vic lidi by se bylo zachranilo. Cekat se spoustenim zachrannych clunu kdyz se lod naklani, to i celkem nezkuseny namornik pochopi, ze od urciteho uhlu sklonu uz nebude mozne zadne dalsi cluny spoustet. Proto take lod spustila jen 2 zachranne cluny.

+10/−1
19.4.2014 10:31

V16l86a21s52t78i26m85i27l 82S90v59o24b60o93d43a 7553148105644

Jestli to tak bylo, tak to zvoral, to je pravda.

0/0
19.4.2014 10:38

S14t63a71n53i10s17l41a13v 57P22ř91i29b21y29l 1989348111926

Zase kdyby nahnal lidi "do vody" a nakonec se ukázalo, že by bylo lepší zůstat na lodi, tak by to taky bylo špatně.

Po boji je generál každý.

0/0
19.4.2014 12:06

P87e43t77r 40B57o47c93e15k 7786872950773

Jenže vy jste všichni myšlením furt ode zdi ke zdi - proč by je hnal do vody - to přece vymyslí jen idiot!!!!!!!! Měl jim dát pokyn ať se všichni shromáždí na palubě - minimálně + další instrukce pro případ skutečného opouštění lodi (vesty čluny atd) Místo toho je to hovado nechalo trčet v útrobách tak velké lodi a samo zdrhlo !!!!!!!!

+4/0
19.4.2014 12:33

S74t98a29n30i45s10l44a43v 21P44ř46i23b38y15l 1899718481936

Ono se to hodnotí moc pěkně a jednoduše - po třech dnech, od počítače, s nohama v teple.

To už jste potom spíš admirál, než generál :-)

0/0
19.4.2014 12:54

P60e69t41r 62B25o66c85e72k 7166332580933

Tak já třeba děti mám, tak logicky budu preferovat záchranu dětí před záchranou sebe.....:-/

0/0
19.4.2014 13:21

M38i53c16h78a46l 92M98i90l83l98e88r 9666812539952

hele, ja jsem toho uz dost najezdil na ruznych lodich a mam za sebu radu cvicnych poplachu pro pasazery, ktere se delaji povinne na zacatku kazde plavby (nekde dokonce v posledni hodine pred odplutim), takze znam postup docela dobre.

Prvni je ohlaseni vseobecneho poplachu lodni sirenou. Pasazeri si maji vzit zachranne vesty z kabin a odebrat se na urcenou palubu. (Pokud neni cas jit do kabiny, dalsi zachranne vesty jsou k dispozici na shromazdovacim miste). Tam na ne cekaji clenove posadky, rozdeli si pasazery do skupin a cekaji dalsi instrukce z mustku, zda se pujde do clunu a evakuovat nebo ne. Tim cvicny poplach obvykle konci, na nekterych lodich ale pokracuje postupnym odchodem skupin na otevrenou palubu u zachrannych clunu a skonci tam. Zazil jsem cvicny poplach napr. pro celych 2000 pasazeru na palube lodi Millennium, nakonec shromazdenych na palube pod cluny a meli to pekne zorganizovane.R^

Tohle bylo minimum, co kapitan trajektu mel moznost udelat v te pulhodine  zatimco se rozmyslel zda vyhlasit evakuaci nebo ne: vyhlasit poplach, dat povel pasazerum vzit vesty a shromazdit se na palube. Tam se mohlo cekat na dalsi rozhodnuti. Kazdopadne by pasazeri aspon nezustali v kabinach a meli pri sobe vesty, ktere by jim pomohly v pripade, ze se nevesli do clunu/cluny nemohly byt spusteny a oni museli skocit do more. Neutopili by se v kabinach.

+5/−1
19.4.2014 14:33

V63á12c51l57a31v 65P83a36v36l45í22k 9832610434714

před 6 týdny "zmizel" Malajcům Boeing 777 a nikdo ho dodnes nenašel (i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)

teď se potopil trajekt na velmi frekventované lince, víme kde je, víme že stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit...

Přijde mi to, že schopnosti záchranářů a současné techniky jsou mnohem horší, než si myslíme. Alespoň to tak vidíme v praxi (teoreticky jde totiž všechno v pohodě)

+6/−2
19.4.2014 10:29

M93i21c83h26a15l 92M17i58l67l95e71r 9566202619792

vinit z obojiho zachranare !!!!!! to chce opravdu malou kapacitu mysleni a neznalost predmetu, o nemz mluvisRv

+1/−7
19.4.2014 10:33

J73a80r70o70s31l69a63v 75Ř37e38z54n26í79k 7424331185470

Nikdo nikoho neviní. Jen, že ta naše technologie není tak dobrá, jak se zdá. Kde jsi viděl, že někdo obviňuje záchranáře? Nelze nikoho vinit, když to prostě nejde

+5/−1
19.4.2014 11:06

M56i21c15h77a82l 64M48i13l56l53e82r 9606582199732

jeho nesmysly typu

1)"i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)"...NENI, jen hodne priblizna oblast vzhledem k tomu, ze signaly byly zanamenany z nekolika ruznych pozic lodi; najit si detaily

2) "stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit..." to neni vina ZACHRANARU, ale dezorganizace posadky a pozdniho rozhodnuti kapitana

3)"schopnosti záchranářů ..... jsou mnohem horší, než si myslíme." To JE kritika zachranaru a je uplne MIMO!

V pripade MH370 se ani nejedna o zachranare - nebylo co zachranovat - ale o patrani na zaklade zpozdenych a v ruznych pripadech neochotne vydavanych informaci - viz Malajsie sama, ktera zavinila zpozdeni v preneseni patrani do Indickeho oceanu aspon o 4-5 dni pozdeji po tom, co mela potvrzeni vlastnich radaru, ze letadlo preletelo Malajsii do Indickeho oceanu,Thajsko, kteremu to trvalo 9 dni, Indonezie, ktera odmitla spolupracovat predanim svych informaci. Kdyz se patrani konecne presunulo - diky ruznym vypoctum ze satelitnich informaci- do nynejsi oblasti, bylo to uz na hranici vydrze baterii, kter prestaly visilat, takze polohu nebylo mozne presneji vymerit.

 V pripade trajektu nelze vinit zachranare, kteri se vydali na cestu jakmile dostali hlaseni, ale kapitana, ktery nevydal prikaz k evakuaci kdyz mu to pobrezni sluzba (ktera volala zachranare) doporucovala a nenaridil spustit cluny vcas, dokud to bylo technicky mozne.

+2/0
19.4.2014 11:29

M74i55c70h41a22l 90M21i12l39l44e56r 9876602759372

oprava: baterie prestaly vysilat

0/0
19.4.2014 11:31

J25a43n 86K34ř10í97ž 6565113905258

...malá opravička - baterie nevysílá.

Vysílá vysílač.

0/0
19.4.2014 11:42

M32i67c74h26a80l 25M77i29l79l51e33r 9706912959562

ano, mas pravdu, baterie se vybily, vysilac nemohl dal vysilat

+2/0
19.4.2014 12:03

J45a19n 74K43ř36í75ž 6865363295378

:-)

0/0
19.4.2014 12:34

I48r72e34n18a 74P28l53a79c25h88e33t46k84o58v29á 1776684796330

Stourale :-D

0/0
20.4.2014 3:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.