Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla studená voda, hájí pozdní evakuaci kapitán. Trajekt řídil nováček

Kapitán ztroskotaného jihokorejského trajektu I Čun-sok se znovu omluvil a popsal okolnosti evakuace. S rozkazem k opuštění plavidla váhal údajně kvůli tomu, že oceán byl v místě nehody velmi studený. Bál se, že pasažéry na volném moři strhnou silné proudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a78n 12K33o42z30á63k 7705818899218

Vidím, že pravidlo: "Kapitán opouští loď jako poslední." se dnes už nenosí. Nejdřív Schettino, teď tenhleten. Pokud ten člověk nedokáže zachovat chladnou hlavu a při krizové situaci panikaří a okamžitě bere nohy na ramena pasažéři nepasažéři, tak na svém postu nemá co dělat.

0/0
20.4.2014 15:22

T44o24m66á20š 41B86e23n27e12š 4826928948324

Po půlhodině v desetistupňové vodě máte dost a do hodiny může být po vás. Jiná věc je, že záchranné ostrůvky, ve kterých by vám ten problém nehrozil, zůstaly všechny nepoužité na lodi. ..

+2/0
20.4.2014 10:23

A17d72a81m 56C27e62m83p67í47r73e69k 3251112920969

Voda o teplotě 10-12 stupňů není niják extrémně studená. Není to sice na žádné pohodové koupání, ale na umrznutí taky zdaleka ne.

0/−2
19.4.2014 22:27

I49r12e31n28a 38P52l37a14c26h73e63t90k23o45v42á 3414294820797

Zkuste si byt dve hodiny ve vode co ma 20°c a uvidite jakou budete klepat kosu

0/0
20.4.2014 3:04

P26a68v47e16l 52H29a16l53e96n50k95a 5943400922259

I Čun-sok na Hrad!

0/0
19.4.2014 15:34
Foto

V77i10e61t 73X66u78a78n 68N65g82u62y71e69n 1325145423496

Ze zprav na CT, to pry bylo 10-12 stupnu, podchlazeni hrozilo do hodiny a pul

+2/−1
19.4.2014 14:31

M41i31c76h38a11l 95M78i97l32l98e40r 9626292779332

ale v te dobe tam uz byli zachranari s cluny

+3/0
19.4.2014 14:33
Foto

V96i96e66t 42X79u54a26n 11N46g98u81y33e88n 1575455303916

ja vim, jen jsem reagoval na pana Josef Novak, psal jsem to na mobilu a tak se mi to nepripsalo k reakci.;-D

31

+1/0
19.4.2014 14:38

J18o56s63e18f 26N86o76v14á81k 6753440782489

jo, to jsem taky slyšel, ok

+1/0
19.4.2014 15:09
Foto

S15t46á14ň38a 73K71o64m71o61r94o25u30s39o38v29á 3725893497859

souhlasím - kdysi jsem se 2. května převrátila s lodí do rozvodněné řeky a moc se mi nedařilo dostat se nad hladinu, jednala jsem zcela intuitivně. Voda měla tak 5 stupňů, vzduch 11 stupňů. Adrenalin způsobil, že zimu jsem začala cítit až po cca jedné a půl hodině, do té doby jsem byla v mokrém oblečení a zima mi nebyla. A hrůza z toho, co se mohlo stát dolehla až dlouho potom

0/−1
19.4.2014 15:33

P77e47t54r72a 24H25e80l20i89k38a96r78o80v31a 9968934447284

Tak určitě to byla souhra mnoha nešťastných okolností, ale že ten kapitán opustil loď mezi prvními a nechal tam cestující napospas, to fakt nevím, jak vysvětlit nebo omluvit.

+2/0
19.4.2014 14:13
Foto

V59i83e72t 65X30u55a61n 47N87g85u58y56e40n 1915355573116

Myslim, ze by stacilo naridit, kdyz uz, tak nasadit vesty a skoct do more. Nevim o kolik by se cislo obeti a zachranenych zmenilo, jelikoz tamni voda je studena a hrozilo by promrznuti, ale aspon by pocet pohresovanych nebylo tolik. Vcitit se do role lidi cekajici na zpravi o svych blizkych;-(, nedokazu si to predstavit jaka to jsou muka.

+1/0
19.4.2014 13:52

J11o60s72e89f 23N92o61v74á43k 6633250432989

víš, jak studená ta voda tam je/byla?

0/0
19.4.2014 14:25

P41e44t83r 53B39o65c22e22k 7266972210753

Už psáno - tohle je myšlení ode zdi ke zdi především je neměl nechat v útrobách lodě ale s vestama na palubě - proč by je hnal do vody. Celý postup obvyklé evakuace tu nakonec už tu poměrrně podrobně rekapituloval Michal Muller, tak si to aspoň přečtěte. Žádný normální člověk tu netvrdí že měli naskákat do vody, ale když mrknete na fotky, tak u nakloněné lodi (cca 90 stupňů) uvidíte záchranářské lodě, kdyby byli na palubě a ne uvnitře tak měli záchranáři aspoň koho zachraňovat..... :-/

0/0
19.4.2014 20:52

J36o93s61e42f 96N15o53v33á29k 6953430702379

V současné době je jeden zásadní fenomén. Tím je určení viny. Přitom problematika všech nehod je SOUHRA mnoha okolností. Takže proudy, nezkušenost kapitána + (možná) porucha, následné naprosto nevhodné chování kapitána (tam bude vina nejspší bez vlivu ostatních okolností). Nicméně doporučuju si pustit včerejší pořad na čt24, rozhovor s kapitánem námořní dopravy, nějaký ČECH (jméno si při vší úctě nepamatuju). Říkal, že jeli týden z New Foundlandu do portugalska a loď se kymácela od 45°na jedné straně po 45° na druhou stranu, že chodil spát do spodních palub, tam to tak neházelo, atd. čili chtít vinu hned druhý či třetí den je pro dnešní dobu typické, nicméně stupidní. Vyšetřeno bude nejspíš do půl roku. (zdůrazňuji, že tím neobhajuju kapitána, to bude asi pěkná krysa)

+1/0
19.4.2014 13:28

P45e89t20r 89B86o90c45e14k 7886532230723

Pro ty co obhajujou kapitána (že kdesi cosi nemohl)  pusťte si nejdřív video studentů z článku ještě nejsme mrtví kde je vše nafilmované jak to tam probíhalo a jak rozhlas hlásí při evidentním vážným náklonu, že mají zůstat kde jsou. + si připočítejte že kapitán utekl mezi prvními. RvRvRv

+6/0
19.4.2014 12:42

I86r61e68n44a 87P83l61a61c24h86e97t10k41o45v58á 3714204780457

Problem je ze lidi poslouchaj jak ovce misto aby pouzili vlastni rozum. takova irenka by byla v clunu driv nez kapitan a vubec nic by se nemuselo potapet

+1/0
20.4.2014 3:08

B11o22r26i93s 74P11o31u39z16a74r 5708468495477

přiznejme si,že doba gentlemanství,smyslu pro povinnost a čest je pryč ...

+6/−1
19.4.2014 12:05

S69t20a52n83i87s40l22a80v 18P23ř57i91b20y58l 1509418721936

Ono jestli to všechno, co píšete, nebylo taky trochu během času zidealizované. :-)

+1/0
19.4.2014 12:09

B20o18r22i59s 69P67o92u42z66a53r 5548868525497

budeme-li vést debatu o etice,je vždy idealizace dominantním prvkem.Jenomže to,že kapitán opouští ztroskotanou loď jako poslední, není jenom záležitost etiky,ale i zcela zásadních povinností...

+5/0
19.4.2014 12:18

S57t62a70n35i16s86l32a47v 32P29ř13i13b45y82l 1909728871746

To máte zajisté pravdu.

Otázka je, kolik těch kapitánů, například v 19. století, zdrhnulo z potápějící lodi mezi prvníma. Možná jich bylo stejně jako teď, jenom se to díky menším možnostem sledování a informování do dnešních časů "ututlalo".

+1/0
19.4.2014 12:27

J11a76k36u41b 34V20y49s83k90o54č73i68l 7350318696189

Ještě že nikam nejezdím, doma na gauči se mi nemůže nic stát :-P

+4/0
19.4.2014 12:01

J43a56n 86M25a34l84e70n72k85a 6923555663

Udivuje mě, že místo toho, aby zjišťovali k čemu došlo, proč došlo k náklonu, co to bylo za údajnou ránu apod. tak raději rovnou zatýkají lidi. Taky třeba Mitsubishi mohlo vyrobit vadný trajekt s nedolíhavými vraty, že...

0/−3
19.4.2014 11:59

B32o19r51i92s 64P79o84u75z22a26r 5388608845327

to se určitě bude vyšetřovat,nicméně to zatčení kapitána je na místě -nesplnil svou nejzákladnější povinnost - pasažéry nechal na holičkách a sám si zachránil krk ...

+7/0
19.4.2014 12:07

R95i76c72h63a92r81d 42B36u49š43e84k 3725498257153

vy mate nejake indicie ze se nezjistuje k cemu a proc doslo?

a i kdyz pripustim ze byl trajekt vadny povinost kapitana je ridit evakuaci a ne prchnout mezi prvnima jako krysa... takze zatceni je na miste a s vysetrovanim priciny nema co delat...

oboji je uplne jina hra na uplne jinem hristi...

+3/0
19.4.2014 12:12

P63a55v41e63l 81H61a80l12e79n13k55a 5453930942279

Chudák kapitán, ten se dostal do pěkné šlamastyky.

Teď ho budou, na starý kolena, roky tahat po soudech. :-/

0/−5
19.4.2014 11:53

B28o35r39i12s 88P92o98u31z98a73r 5338948695177

chudák ? nezodpovědný gauner ...

+4/0
19.4.2014 12:08

R18i91c40h69a69r58d 70B95u95š13e70k 3255748917603

kapitan co nekoordinuje evakuaci ale stara se o svuj vlastni zivot neni chudak..

+3/0
19.4.2014 12:10

J47a45r48o41m31í25r 59N43o46v36o22t64n33ý 7429887581654

jak se vůbec může potápět jihokorejský hodný a demokratický trajekt,zřejmě sabotáž!!

+2/−9
19.4.2014 11:25

M20i94c71h20a25l 75M34i46l55l31e38r 9366402729282

odstehuj se ke KimoviRv;-€

+5/−3
19.4.2014 11:30

J16a70r60o38m84í63r 47N91o57v58o92t42n57ý 7939467631174

ty se odtěhuj k ObamoviR^;-D

+3/−2
19.4.2014 11:43

M53i14c15h78a30l 49M32i68l24l94e75r 9926302169152

nepotrebuji, soudruhu. Ziji v jine demokraticke, svobodne zemi a to mi vyhovuje.

+2/−3
19.4.2014 12:01

J63a92r57o62m80í60r 72N12o71v13o23t61n31ý 7439767511184

takže pan buržoust germánského původu je zloděj-demokrat?

+1/−1
19.4.2014 12:10

M67i31c81h36a67l 48M85i30l38l69e69r 9676712979372

stekas na spatny strom, soudruhu:-P

+2/−1
19.4.2014 14:18

M51i86c78h63a45l 83M82i55l79l12e42r 9756162879102

kdyby byl naridil nasazeni zachrannych vest, evakuaci a spousteni zachrannych clunu v dobe, kdy mu to doporucovala pobrezni sluzba a ne az pulhodiny pozdeji, vic lidi by se bylo zachranilo. Cekat se spoustenim zachrannych clunu kdyz se lod naklani, to i celkem nezkuseny namornik pochopi, ze od urciteho uhlu sklonu uz nebude mozne zadne dalsi cluny spoustet. Proto take lod spustila jen 2 zachranne cluny.

+10/−1
19.4.2014 10:31

V35l47a52s66t35i97m34i78l 94S53v70o41b51o90d13a 7433108145854

Jestli to tak bylo, tak to zvoral, to je pravda.

0/0
19.4.2014 10:38

S19t43a64n22i15s34l83a75v 11P33ř35i72b79y42l 1389438321256

Zase kdyby nahnal lidi "do vody" a nakonec se ukázalo, že by bylo lepší zůstat na lodi, tak by to taky bylo špatně.

Po boji je generál každý.

0/0
19.4.2014 12:06

P15e72t39r 27B18o82c20e73k 7526412640763

Jenže vy jste všichni myšlením furt ode zdi ke zdi - proč by je hnal do vody - to přece vymyslí jen idiot!!!!!!!! Měl jim dát pokyn ať se všichni shromáždí na palubě - minimálně + další instrukce pro případ skutečného opouštění lodi (vesty čluny atd) Místo toho je to hovado nechalo trčet v útrobách tak velké lodi a samo zdrhlo !!!!!!!!

+4/0
19.4.2014 12:33

S67t41a71n30i77s65l70a34v 46P42ř50i32b33y54l 1699808901986

Ono se to hodnotí moc pěkně a jednoduše - po třech dnech, od počítače, s nohama v teple.

To už jste potom spíš admirál, než generál :-)

0/0
19.4.2014 12:54

P22e56t79r 28B94o40c56e91k 7356802120403

Tak já třeba děti mám, tak logicky budu preferovat záchranu dětí před záchranou sebe.....:-/

0/0
19.4.2014 13:21

M81i51c21h33a65l 92M10i59l63l71e72r 9966772729312

hele, ja jsem toho uz dost najezdil na ruznych lodich a mam za sebu radu cvicnych poplachu pro pasazery, ktere se delaji povinne na zacatku kazde plavby (nekde dokonce v posledni hodine pred odplutim), takze znam postup docela dobre.

Prvni je ohlaseni vseobecneho poplachu lodni sirenou. Pasazeri si maji vzit zachranne vesty z kabin a odebrat se na urcenou palubu. (Pokud neni cas jit do kabiny, dalsi zachranne vesty jsou k dispozici na shromazdovacim miste). Tam na ne cekaji clenove posadky, rozdeli si pasazery do skupin a cekaji dalsi instrukce z mustku, zda se pujde do clunu a evakuovat nebo ne. Tim cvicny poplach obvykle konci, na nekterych lodich ale pokracuje postupnym odchodem skupin na otevrenou palubu u zachrannych clunu a skonci tam. Zazil jsem cvicny poplach napr. pro celych 2000 pasazeru na palube lodi Millennium, nakonec shromazdenych na palube pod cluny a meli to pekne zorganizovane.R^

Tohle bylo minimum, co kapitan trajektu mel moznost udelat v te pulhodine  zatimco se rozmyslel zda vyhlasit evakuaci nebo ne: vyhlasit poplach, dat povel pasazerum vzit vesty a shromazdit se na palube. Tam se mohlo cekat na dalsi rozhodnuti. Kazdopadne by pasazeri aspon nezustali v kabinach a meli pri sobe vesty, ktere by jim pomohly v pripade, ze se nevesli do clunu/cluny nemohly byt spusteny a oni museli skocit do more. Neutopili by se v kabinach.

+5/−1
19.4.2014 14:33

V16á92c62l22a39v 82P52a28v17l96í48k 9462410724844

před 6 týdny "zmizel" Malajcům Boeing 777 a nikdo ho dodnes nenašel (i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)

teď se potopil trajekt na velmi frekventované lince, víme kde je, víme že stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit...

Přijde mi to, že schopnosti záchranářů a současné techniky jsou mnohem horší, než si myslíme. Alespoň to tak vidíme v praxi (teoreticky jde totiž všechno v pohodě)

+6/−2
19.4.2014 10:29

M40i88c32h15a59l 98M20i98l88l76e79r 9416452509822

vinit z obojiho zachranare !!!!!! to chce opravdu malou kapacitu mysleni a neznalost predmetu, o nemz mluvisRv

+1/−7
19.4.2014 10:33

J81a50r31o18s49l97a72v 67Ř72e57z38n33í13k 7364261555680

Nikdo nikoho neviní. Jen, že ta naše technologie není tak dobrá, jak se zdá. Kde jsi viděl, že někdo obviňuje záchranáře? Nelze nikoho vinit, když to prostě nejde

+5/−1
19.4.2014 11:06

M85i77c41h83a74l 71M22i32l94l93e72r 9456582509172

jeho nesmysly typu

1)"i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)"...NENI, jen hodne priblizna oblast vzhledem k tomu, ze signaly byly zanamenany z nekolika ruznych pozic lodi; najit si detaily

2) "stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit..." to neni vina ZACHRANARU, ale dezorganizace posadky a pozdniho rozhodnuti kapitana

3)"schopnosti záchranářů ..... jsou mnohem horší, než si myslíme." To JE kritika zachranaru a je uplne MIMO!

V pripade MH370 se ani nejedna o zachranare - nebylo co zachranovat - ale o patrani na zaklade zpozdenych a v ruznych pripadech neochotne vydavanych informaci - viz Malajsie sama, ktera zavinila zpozdeni v preneseni patrani do Indickeho oceanu aspon o 4-5 dni pozdeji po tom, co mela potvrzeni vlastnich radaru, ze letadlo preletelo Malajsii do Indickeho oceanu,Thajsko, kteremu to trvalo 9 dni, Indonezie, ktera odmitla spolupracovat predanim svych informaci. Kdyz se patrani konecne presunulo - diky ruznym vypoctum ze satelitnich informaci- do nynejsi oblasti, bylo to uz na hranici vydrze baterii, kter prestaly visilat, takze polohu nebylo mozne presneji vymerit.

 V pripade trajektu nelze vinit zachranare, kteri se vydali na cestu jakmile dostali hlaseni, ale kapitana, ktery nevydal prikaz k evakuaci kdyz mu to pobrezni sluzba (ktera volala zachranare) doporucovala a nenaridil spustit cluny vcas, dokud to bylo technicky mozne.

+2/0
19.4.2014 11:29

M77i33c24h97a25l 32M33i86l66l30e59r 9576312749172

oprava: baterie prestaly vysilat

0/0
19.4.2014 11:31

J71a72n 31K21ř55í66ž 6195983175788

...malá opravička - baterie nevysílá.

Vysílá vysílač.

0/0
19.4.2014 11:42

M19i84c53h14a98l 32M23i17l31l55e79r 9226282409452

ano, mas pravdu, baterie se vybily, vysilac nemohl dal vysilat

+2/0
19.4.2014 12:03

J61a90n 73K62ř25í24ž 6905563875318

:-)

0/0
19.4.2014 12:34

I10r24e47n93a 49P68l33a16c28h15e46t79k81o66v96á 3454494100297

Stourale :-D

0/0
20.4.2014 3:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.