Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Byla studená voda, hájí pozdní evakuaci kapitán. Trajekt řídil nováček

Kapitán ztroskotaného jihokorejského trajektu I Čun-sok se znovu omluvil a popsal okolnosti evakuace. S rozkazem k opuštění plavidla váhal údajně kvůli tomu, že oceán byl v místě nehody velmi studený. Bál se, že pasažéry na volném moři strhnou silné proudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a87n 97K69o62z21á41k 7675328959698

Vidím, že pravidlo: "Kapitán opouští loď jako poslední." se dnes už nenosí. Nejdřív Schettino, teď tenhleten. Pokud ten člověk nedokáže zachovat chladnou hlavu a při krizové situaci panikaří a okamžitě bere nohy na ramena pasažéři nepasažéři, tak na svém postu nemá co dělat.

0/0
20.4.2014 15:22

T25o13m51á54š 44B27e52n75e39š 4886128598184

Po půlhodině v desetistupňové vodě máte dost a do hodiny může být po vás. Jiná věc je, že záchranné ostrůvky, ve kterých by vám ten problém nehrozil, zůstaly všechny nepoužité na lodi. ..

+2/0
20.4.2014 10:23

A85d59a54m 39C26e37m64p59í71r52e11k 3511892660379

Voda o teplotě 10-12 stupňů není niják extrémně studená. Není to sice na žádné pohodové koupání, ale na umrznutí taky zdaleka ne.

0/−2
19.4.2014 22:27

I32r60e73n90a 29P51l70a20c50h18e22t49k38o48v54á 3354874330517

Zkuste si byt dve hodiny ve vode co ma 20°c a uvidite jakou budete klepat kosu

0/0
20.4.2014 3:04

P50a81v82e53l 69H37a84l64e95n27k85a 5173950142959

I Čun-sok na Hrad!

0/0
19.4.2014 15:34
Foto

V97i22e22t 72X26u31a30n 84N39g14u66y68e98n 1325925273666

Ze zprav na CT, to pry bylo 10-12 stupnu, podchlazeni hrozilo do hodiny a pul

+2/−1
19.4.2014 14:31

M14i10c44h77a89l 45M16i64l55l52e34r 9426212189522

ale v te dobe tam uz byli zachranari s cluny

+3/0
19.4.2014 14:33
Foto

V66i50e41t 23X24u17a29n 29N95g52u48y13e68n 1845415133106

ja vim, jen jsem reagoval na pana Josef Novak, psal jsem to na mobilu a tak se mi to nepripsalo k reakci.;-D

31

+1/0
19.4.2014 14:38

J28o13s94e68f 27N80o61v16á57k 6273720962869

jo, to jsem taky slyšel, ok

+1/0
19.4.2014 15:09
Foto

S84t87á35ň65a 95K44o31m42o33r31o86u12s50o28v32á 3345893797289

souhlasím - kdysi jsem se 2. května převrátila s lodí do rozvodněné řeky a moc se mi nedařilo dostat se nad hladinu, jednala jsem zcela intuitivně. Voda měla tak 5 stupňů, vzduch 11 stupňů. Adrenalin způsobil, že zimu jsem začala cítit až po cca jedné a půl hodině, do té doby jsem byla v mokrém oblečení a zima mi nebyla. A hrůza z toho, co se mohlo stát dolehla až dlouho potom

0/−1
19.4.2014 15:33

P93e84t85r34a 75H30e90l56i56k82a35r25o39v41a 9528804747254

Tak určitě to byla souhra mnoha nešťastných okolností, ale že ten kapitán opustil loď mezi prvními a nechal tam cestující napospas, to fakt nevím, jak vysvětlit nebo omluvit.

+2/0
19.4.2014 14:13
Foto

V51i79e69t 51X83u34a12n 10N26g61u35y20e34n 1705475903126

Myslim, ze by stacilo naridit, kdyz uz, tak nasadit vesty a skoct do more. Nevim o kolik by se cislo obeti a zachranenych zmenilo, jelikoz tamni voda je studena a hrozilo by promrznuti, ale aspon by pocet pohresovanych nebylo tolik. Vcitit se do role lidi cekajici na zpravi o svych blizkych;-(, nedokazu si to predstavit jaka to jsou muka.

+1/0
19.4.2014 13:52

J49o40s30e24f 40N84o76v48á60k 6863210852789

víš, jak studená ta voda tam je/byla?

0/0
19.4.2014 14:25

P52e24t63r 76B21o17c45e19k 7606832340583

Už psáno - tohle je myšlení ode zdi ke zdi především je neměl nechat v útrobách lodě ale s vestama na palubě - proč by je hnal do vody. Celý postup obvyklé evakuace tu nakonec už tu poměrrně podrobně rekapituloval Michal Muller, tak si to aspoň přečtěte. Žádný normální člověk tu netvrdí že měli naskákat do vody, ale když mrknete na fotky, tak u nakloněné lodi (cca 90 stupňů) uvidíte záchranářské lodě, kdyby byli na palubě a ne uvnitře tak měli záchranáři aspoň koho zachraňovat..... :-/

0/0
19.4.2014 20:52

J67o64s46e32f 21N87o33v36á91k 6223600602849

V současné době je jeden zásadní fenomén. Tím je určení viny. Přitom problematika všech nehod je SOUHRA mnoha okolností. Takže proudy, nezkušenost kapitána + (možná) porucha, následné naprosto nevhodné chování kapitána (tam bude vina nejspší bez vlivu ostatních okolností). Nicméně doporučuju si pustit včerejší pořad na čt24, rozhovor s kapitánem námořní dopravy, nějaký ČECH (jméno si při vší úctě nepamatuju). Říkal, že jeli týden z New Foundlandu do portugalska a loď se kymácela od 45°na jedné straně po 45° na druhou stranu, že chodil spát do spodních palub, tam to tak neházelo, atd. čili chtít vinu hned druhý či třetí den je pro dnešní dobu typické, nicméně stupidní. Vyšetřeno bude nejspíš do půl roku. (zdůrazňuji, že tím neobhajuju kapitána, to bude asi pěkná krysa)

+1/0
19.4.2014 13:28

P65e13t31r 90B95o23c25e30k 7726462700433

Pro ty co obhajujou kapitána (že kdesi cosi nemohl)  pusťte si nejdřív video studentů z článku ještě nejsme mrtví kde je vše nafilmované jak to tam probíhalo a jak rozhlas hlásí při evidentním vážným náklonu, že mají zůstat kde jsou. + si připočítejte že kapitán utekl mezi prvními. RvRvRv

+6/0
19.4.2014 12:42

I22r63e11n80a 51P65l16a71c55h74e48t54k36o71v62á 3834934660917

Problem je ze lidi poslouchaj jak ovce misto aby pouzili vlastni rozum. takova irenka by byla v clunu driv nez kapitan a vubec nic by se nemuselo potapet

+1/0
20.4.2014 3:08

B63o78r20i18s 85P54o22u46z67a13r 5848308925127

přiznejme si,že doba gentlemanství,smyslu pro povinnost a čest je pryč ...

+6/−1
19.4.2014 12:05

S19t57a86n52i84s36l16a87v 15P19ř27i58b93y28l 1439388301636

Ono jestli to všechno, co píšete, nebylo taky trochu během času zidealizované. :-)

+1/0
19.4.2014 12:09

B80o82r90i32s 14P76o56u68z14a96r 5128868345807

budeme-li vést debatu o etice,je vždy idealizace dominantním prvkem.Jenomže to,že kapitán opouští ztroskotanou loď jako poslední, není jenom záležitost etiky,ale i zcela zásadních povinností...

+5/0
19.4.2014 12:18

S84t20a98n67i60s14l57a69v 91P59ř90i35b78y17l 1469498141466

To máte zajisté pravdu.

Otázka je, kolik těch kapitánů, například v 19. století, zdrhnulo z potápějící lodi mezi prvníma. Možná jich bylo stejně jako teď, jenom se to díky menším možnostem sledování a informování do dnešních časů "ututlalo".

+1/0
19.4.2014 12:27

J12a78k15u79b 39V83y79s38k13o11č79i37l 7810238256429

Ještě že nikam nejezdím, doma na gauči se mi nemůže nic stát :-P

+4/0
19.4.2014 12:01

J32a39n 62M12a76l34e30n40k53a 6853305883

Udivuje mě, že místo toho, aby zjišťovali k čemu došlo, proč došlo k náklonu, co to bylo za údajnou ránu apod. tak raději rovnou zatýkají lidi. Taky třeba Mitsubishi mohlo vyrobit vadný trajekt s nedolíhavými vraty, že...

0/−3
19.4.2014 11:59

B96o59r61i82s 87P78o65u39z98a54r 5368288385567

to se určitě bude vyšetřovat,nicméně to zatčení kapitána je na místě -nesplnil svou nejzákladnější povinnost - pasažéry nechal na holičkách a sám si zachránil krk ...

+7/0
19.4.2014 12:07

R20i45c75h91a55r77d 82B46u37š22e80k 3485608927193

vy mate nejake indicie ze se nezjistuje k cemu a proc doslo?

a i kdyz pripustim ze byl trajekt vadny povinost kapitana je ridit evakuaci a ne prchnout mezi prvnima jako krysa... takze zatceni je na miste a s vysetrovanim priciny nema co delat...

oboji je uplne jina hra na uplne jinem hristi...

+3/0
19.4.2014 12:12

P93a82v77e51l 28H91a57l25e83n26k87a 5953200342559

Chudák kapitán, ten se dostal do pěkné šlamastyky.

Teď ho budou, na starý kolena, roky tahat po soudech. :-/

0/−5
19.4.2014 11:53

B73o56r87i30s 17P19o37u43z28a75r 5248558745977

chudák ? nezodpovědný gauner ...

+4/0
19.4.2014 12:08

R26i77c15h45a42r45d 59B15u83š85e84k 3935618597143

kapitan co nekoordinuje evakuaci ale stara se o svuj vlastni zivot neni chudak..

+3/0
19.4.2014 12:10

J59a66r58o90m62í64r 91N28o52v82o80t59n63ý 7119367721264

jak se vůbec může potápět jihokorejský hodný a demokratický trajekt,zřejmě sabotáž!!

+2/−9
19.4.2014 11:25

M57i27c24h70a58l 92M30i74l73l27e37r 9706342509212

odstehuj se ke KimoviRv;-€

+5/−3
19.4.2014 11:30

J71a31r87o92m45í60r 42N77o67v11o84t86n18ý 7629147741414

ty se odtěhuj k ObamoviR^;-D

+3/−2
19.4.2014 11:43

M90i47c45h43a79l 86M16i76l54l75e68r 9936462909302

nepotrebuji, soudruhu. Ziji v jine demokraticke, svobodne zemi a to mi vyhovuje.

+2/−3
19.4.2014 12:01

J53a87r18o40m81í71r 69N80o14v83o30t38n65ý 7299307921754

takže pan buržoust germánského původu je zloděj-demokrat?

+1/−1
19.4.2014 12:10

M60i84c23h92a41l 13M40i41l84l13e56r 9786342369442

stekas na spatny strom, soudruhu:-P

+2/−1
19.4.2014 14:18

M11i15c27h48a34l 83M43i66l88l74e73r 9246332699982

kdyby byl naridil nasazeni zachrannych vest, evakuaci a spousteni zachrannych clunu v dobe, kdy mu to doporucovala pobrezni sluzba a ne az pulhodiny pozdeji, vic lidi by se bylo zachranilo. Cekat se spoustenim zachrannych clunu kdyz se lod naklani, to i celkem nezkuseny namornik pochopi, ze od urciteho uhlu sklonu uz nebude mozne zadne dalsi cluny spoustet. Proto take lod spustila jen 2 zachranne cluny.

+10/−1
19.4.2014 10:31

V59l79a90s98t17i24m26i42l 22S54v82o37b24o88d18a 7613718385734

Jestli to tak bylo, tak to zvoral, to je pravda.

0/0
19.4.2014 10:38

S90t11a78n59i56s37l93a94v 48P29ř26i79b70y41l 1349328651796

Zase kdyby nahnal lidi "do vody" a nakonec se ukázalo, že by bylo lepší zůstat na lodi, tak by to taky bylo špatně.

Po boji je generál každý.

0/0
19.4.2014 12:06

P26e21t27r 68B92o71c65e96k 7686542570373

Jenže vy jste všichni myšlením furt ode zdi ke zdi - proč by je hnal do vody - to přece vymyslí jen idiot!!!!!!!! Měl jim dát pokyn ať se všichni shromáždí na palubě - minimálně + další instrukce pro případ skutečného opouštění lodi (vesty čluny atd) Místo toho je to hovado nechalo trčet v útrobách tak velké lodi a samo zdrhlo !!!!!!!!

+4/0
19.4.2014 12:33

S12t44a50n41i67s30l10a32v 62P15ř22i75b96y25l 1429838501126

Ono se to hodnotí moc pěkně a jednoduše - po třech dnech, od počítače, s nohama v teple.

To už jste potom spíš admirál, než generál :-)

0/0
19.4.2014 12:54

P91e32t38r 44B59o21c14e97k 7396222610873

Tak já třeba děti mám, tak logicky budu preferovat záchranu dětí před záchranou sebe.....:-/

0/0
19.4.2014 13:21

M82i45c67h45a83l 75M47i12l21l34e98r 9136732149452

hele, ja jsem toho uz dost najezdil na ruznych lodich a mam za sebu radu cvicnych poplachu pro pasazery, ktere se delaji povinne na zacatku kazde plavby (nekde dokonce v posledni hodine pred odplutim), takze znam postup docela dobre.

Prvni je ohlaseni vseobecneho poplachu lodni sirenou. Pasazeri si maji vzit zachranne vesty z kabin a odebrat se na urcenou palubu. (Pokud neni cas jit do kabiny, dalsi zachranne vesty jsou k dispozici na shromazdovacim miste). Tam na ne cekaji clenove posadky, rozdeli si pasazery do skupin a cekaji dalsi instrukce z mustku, zda se pujde do clunu a evakuovat nebo ne. Tim cvicny poplach obvykle konci, na nekterych lodich ale pokracuje postupnym odchodem skupin na otevrenou palubu u zachrannych clunu a skonci tam. Zazil jsem cvicny poplach napr. pro celych 2000 pasazeru na palube lodi Millennium, nakonec shromazdenych na palube pod cluny a meli to pekne zorganizovane.R^

Tohle bylo minimum, co kapitan trajektu mel moznost udelat v te pulhodine  zatimco se rozmyslel zda vyhlasit evakuaci nebo ne: vyhlasit poplach, dat povel pasazerum vzit vesty a shromazdit se na palube. Tam se mohlo cekat na dalsi rozhodnuti. Kazdopadne by pasazeri aspon nezustali v kabinach a meli pri sobe vesty, ktere by jim pomohly v pripade, ze se nevesli do clunu/cluny nemohly byt spusteny a oni museli skocit do more. Neutopili by se v kabinach.

+5/−1
19.4.2014 14:33

V30á53c60l86a25v 93P76a31v29l91í51k 9332450434384

před 6 týdny "zmizel" Malajcům Boeing 777 a nikdo ho dodnes nenašel (i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)

teď se potopil trajekt na velmi frekventované lince, víme kde je, víme že stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit...

Přijde mi to, že schopnosti záchranářů a současné techniky jsou mnohem horší, než si myslíme. Alespoň to tak vidíme v praxi (teoreticky jde totiž všechno v pohodě)

+6/−2
19.4.2014 10:29

M17i47c44h78a69l 54M40i23l48l93e80r 9386772919292

vinit z obojiho zachranare !!!!!! to chce opravdu malou kapacitu mysleni a neznalost predmetu, o nemz mluvisRv

+1/−7
19.4.2014 10:33

J63a40r24o90s60l47a51v 96Ř67e20z61n26í75k 7924591395140

Nikdo nikoho neviní. Jen, že ta naše technologie není tak dobrá, jak se zdá. Kde jsi viděl, že někdo obviňuje záchranáře? Nelze nikoho vinit, když to prostě nejde

+5/−1
19.4.2014 11:06

M73i13c85h64a33l 14M59i15l16l14e65r 9156852259842

jeho nesmysly typu

1)"i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)"...NENI, jen hodne priblizna oblast vzhledem k tomu, ze signaly byly zanamenany z nekolika ruznych pozic lodi; najit si detaily

2) "stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit..." to neni vina ZACHRANARU, ale dezorganizace posadky a pozdniho rozhodnuti kapitana

3)"schopnosti záchranářů ..... jsou mnohem horší, než si myslíme." To JE kritika zachranaru a je uplne MIMO!

V pripade MH370 se ani nejedna o zachranare - nebylo co zachranovat - ale o patrani na zaklade zpozdenych a v ruznych pripadech neochotne vydavanych informaci - viz Malajsie sama, ktera zavinila zpozdeni v preneseni patrani do Indickeho oceanu aspon o 4-5 dni pozdeji po tom, co mela potvrzeni vlastnich radaru, ze letadlo preletelo Malajsii do Indickeho oceanu,Thajsko, kteremu to trvalo 9 dni, Indonezie, ktera odmitla spolupracovat predanim svych informaci. Kdyz se patrani konecne presunulo - diky ruznym vypoctum ze satelitnich informaci- do nynejsi oblasti, bylo to uz na hranici vydrze baterii, kter prestaly visilat, takze polohu nebylo mozne presneji vymerit.

 V pripade trajektu nelze vinit zachranare, kteri se vydali na cestu jakmile dostali hlaseni, ale kapitana, ktery nevydal prikaz k evakuaci kdyz mu to pobrezni sluzba (ktera volala zachranare) doporucovala a nenaridil spustit cluny vcas, dokud to bylo technicky mozne.

+2/0
19.4.2014 11:29

M11i64c61h37a42l 84M95i85l19l79e33r 9276532779462

oprava: baterie prestaly vysilat

0/0
19.4.2014 11:31

J62a19n 88K17ř35í91ž 6375953595798

...malá opravička - baterie nevysílá.

Vysílá vysílač.

0/0
19.4.2014 11:42

M18i83c56h80a45l 21M51i35l59l60e24r 9646272549182

ano, mas pravdu, baterie se vybily, vysilac nemohl dal vysilat

+2/0
19.4.2014 12:03

J86a92n 16K40ř15í60ž 6805673525938

:-)

0/0
19.4.2014 12:34

I76r97e59n33a 56P15l14a80c28h57e37t25k50o97v38á 3974674910637

Stourale :-D

0/0
20.4.2014 3:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.