Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byla studená voda, hájí pozdní evakuaci kapitán. Trajekt řídil nováček

Kapitán ztroskotaného jihokorejského trajektu I Čun-sok se znovu omluvil a popsal okolnosti evakuace. S rozkazem k opuštění plavidla váhal údajně kvůli tomu, že oceán byl v místě nehody velmi studený. Bál se, že pasažéry na volném moři strhnou silné proudy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a26n 52K35o46z83á60k 7405158869368

Vidím, že pravidlo: "Kapitán opouští loď jako poslední." se dnes už nenosí. Nejdřív Schettino, teď tenhleten. Pokud ten člověk nedokáže zachovat chladnou hlavu a při krizové situaci panikaří a okamžitě bere nohy na ramena pasažéři nepasažéři, tak na svém postu nemá co dělat.

0/0
20.4.2014 15:22

T88o24m68á76š 86B79e53n64e63š 4696878798764

Po půlhodině v desetistupňové vodě máte dost a do hodiny může být po vás. Jiná věc je, že záchranné ostrůvky, ve kterých by vám ten problém nehrozil, zůstaly všechny nepoužité na lodi. ..

+2/0
20.4.2014 10:23

A51d51a79m 21C68e41m73p78í66r75e81k 3201322660779

Voda o teplotě 10-12 stupňů není niják extrémně studená. Není to sice na žádné pohodové koupání, ale na umrznutí taky zdaleka ne.

0/−2
19.4.2014 22:27

I28r18e98n14a 72P87l67a61c81h18e96t51k44o62v44á 1836734106550

Zkuste si byt dve hodiny ve vode co ma 20°c a uvidite jakou budete klepat kosu

0/0
20.4.2014 3:04

P34a25v28e65l 35H29a59l49e77n90k11a 5973680702549

I Čun-sok na Hrad!

0/0
19.4.2014 15:34
Foto

V60i90e81t 29X28u93a43n 53N38g75u15y95e89n 1145665303576

Ze zprav na CT, to pry bylo 10-12 stupnu, podchlazeni hrozilo do hodiny a pul

+2/−1
19.4.2014 14:31

M94i13c10h52a97l 58M59i35l80l85e68r 9926202639462

ale v te dobe tam uz byli zachranari s cluny

+3/0
19.4.2014 14:33
Foto

V62i42e26t 88X40u56a27n 57N19g31u75y31e62n 1385905823866

ja vim, jen jsem reagoval na pana Josef Novak, psal jsem to na mobilu a tak se mi to nepripsalo k reakci.;-D

31

+1/0
19.4.2014 14:38

J10o55s69e22f 94N35o20v95á59k 6343830782179

jo, to jsem taky slyšel, ok

+1/0
19.4.2014 15:09

S77t23á72ň79a 10K72o19m13o98r84o80u34s30o45v29á 3675523927859

souhlasím - kdysi jsem se 2. května převrátila s lodí do rozvodněné řeky a moc se mi nedařilo dostat se nad hladinu, jednala jsem zcela intuitivně. Voda měla tak 5 stupňů, vzduch 11 stupňů. Adrenalin způsobil, že zimu jsem začala cítit až po cca jedné a půl hodině, do té doby jsem byla v mokrém oblečení a zima mi nebyla. A hrůza z toho, co se mohlo stát dolehla až dlouho potom

0/−1
19.4.2014 15:33

P23e32t96r68a 21H49e66l81i90k15a60r48o48v43a 9468514757574

Tak určitě to byla souhra mnoha nešťastných okolností, ale že ten kapitán opustil loď mezi prvními a nechal tam cestující napospas, to fakt nevím, jak vysvětlit nebo omluvit.

+2/0
19.4.2014 14:13
Foto

V52i34e91t 96X16u75a34n 34N92g36u81y26e19n 1465125853206

Myslim, ze by stacilo naridit, kdyz uz, tak nasadit vesty a skoct do more. Nevim o kolik by se cislo obeti a zachranenych zmenilo, jelikoz tamni voda je studena a hrozilo by promrznuti, ale aspon by pocet pohresovanych nebylo tolik. Vcitit se do role lidi cekajici na zpravi o svych blizkych;-(, nedokazu si to predstavit jaka to jsou muka.

+1/0
19.4.2014 13:52

J94o38s56e90f 87N94o21v70á64k 6643480392579

víš, jak studená ta voda tam je/byla?

0/0
19.4.2014 14:25

P72e91t93r 74B54o86c19e87k 7976142410383

Už psáno - tohle je myšlení ode zdi ke zdi především je neměl nechat v útrobách lodě ale s vestama na palubě - proč by je hnal do vody. Celý postup obvyklé evakuace tu nakonec už tu poměrrně podrobně rekapituloval Michal Muller, tak si to aspoň přečtěte. Žádný normální člověk tu netvrdí že měli naskákat do vody, ale když mrknete na fotky, tak u nakloněné lodi (cca 90 stupňů) uvidíte záchranářské lodě, kdyby byli na palubě a ne uvnitře tak měli záchranáři aspoň koho zachraňovat..... :-/

0/0
19.4.2014 20:52

J32o56s44e88f 28N50o52v19á86k 6543620792459

V současné době je jeden zásadní fenomén. Tím je určení viny. Přitom problematika všech nehod je SOUHRA mnoha okolností. Takže proudy, nezkušenost kapitána + (možná) porucha, následné naprosto nevhodné chování kapitána (tam bude vina nejspší bez vlivu ostatních okolností). Nicméně doporučuju si pustit včerejší pořad na čt24, rozhovor s kapitánem námořní dopravy, nějaký ČECH (jméno si při vší úctě nepamatuju). Říkal, že jeli týden z New Foundlandu do portugalska a loď se kymácela od 45°na jedné straně po 45° na druhou stranu, že chodil spát do spodních palub, tam to tak neházelo, atd. čili chtít vinu hned druhý či třetí den je pro dnešní dobu typické, nicméně stupidní. Vyšetřeno bude nejspíš do půl roku. (zdůrazňuji, že tím neobhajuju kapitána, to bude asi pěkná krysa)

+1/0
19.4.2014 13:28

P81e69t37r 57B75o27c61e41k 7976612360393

Pro ty co obhajujou kapitána (že kdesi cosi nemohl)  pusťte si nejdřív video studentů z článku ještě nejsme mrtví kde je vše nafilmované jak to tam probíhalo a jak rozhlas hlásí při evidentním vážným náklonu, že mají zůstat kde jsou. + si připočítejte že kapitán utekl mezi prvními. RvRvRv

+6/0
19.4.2014 12:42

I98r58e13n80a 78P66l16a10c55h98e75t70k27o54v77á 1936754776360

Problem je ze lidi poslouchaj jak ovce misto aby pouzili vlastni rozum. takova irenka by byla v clunu driv nez kapitan a vubec nic by se nemuselo potapet

+1/0
20.4.2014 3:08

B20o34r47i96s 20P91o35u65z16a79r 5118918565857

přiznejme si,že doba gentlemanství,smyslu pro povinnost a čest je pryč ...

+6/−1
19.4.2014 12:05

S84t47a71n85i13s85l98a62v 13P74ř64i24b59y63l 1989498341316

Ono jestli to všechno, co píšete, nebylo taky trochu během času zidealizované. :-)

+1/0
19.4.2014 12:09

B72o23r39i28s 17P32o47u74z97a65r 5238538685247

budeme-li vést debatu o etice,je vždy idealizace dominantním prvkem.Jenomže to,že kapitán opouští ztroskotanou loď jako poslední, není jenom záležitost etiky,ale i zcela zásadních povinností...

+5/0
19.4.2014 12:18

S38t97a40n51i90s93l22a73v 61P55ř19i87b43y20l 1529118431426

To máte zajisté pravdu.

Otázka je, kolik těch kapitánů, například v 19. století, zdrhnulo z potápějící lodi mezi prvníma. Možná jich bylo stejně jako teď, jenom se to díky menším možnostem sledování a informování do dnešních časů "ututlalo".

+1/0
19.4.2014 12:27

J65a71k72u48b 63V46y71s72k30o88č42i39l 7480738756339

Ještě že nikam nejezdím, doma na gauči se mi nemůže nic stát :-P

+4/0
19.4.2014 12:01

J72a67n 68M86a74l72e75n63k35a 6953185643

Udivuje mě, že místo toho, aby zjišťovali k čemu došlo, proč došlo k náklonu, co to bylo za údajnou ránu apod. tak raději rovnou zatýkají lidi. Taky třeba Mitsubishi mohlo vyrobit vadný trajekt s nedolíhavými vraty, že...

0/−3
19.4.2014 11:59

B31o14r41i42s 93P50o14u15z76a66r 5358208615587

to se určitě bude vyšetřovat,nicméně to zatčení kapitána je na místě -nesplnil svou nejzákladnější povinnost - pasažéry nechal na holičkách a sám si zachránil krk ...

+7/0
19.4.2014 12:07

R63i73c98h85a31r45d 29B73u33š76e37k 3665788397743

vy mate nejake indicie ze se nezjistuje k cemu a proc doslo?

a i kdyz pripustim ze byl trajekt vadny povinost kapitana je ridit evakuaci a ne prchnout mezi prvnima jako krysa... takze zatceni je na miste a s vysetrovanim priciny nema co delat...

oboji je uplne jina hra na uplne jinem hristi...

+3/0
19.4.2014 12:12

P64a83v42e42l 40H39a36l48e37n34k70a 5173490222219

Chudák kapitán, ten se dostal do pěkné šlamastyky.

Teď ho budou, na starý kolena, roky tahat po soudech. :-/

0/−5
19.4.2014 11:53

B19o15r22i74s 86P53o27u15z31a83r 5868928465627

chudák ? nezodpovědný gauner ...

+4/0
19.4.2014 12:08

R13i28c84h30a72r44d 35B94u83š23e30k 3395128917453

kapitan co nekoordinuje evakuaci ale stara se o svuj vlastni zivot neni chudak..

+3/0
19.4.2014 12:10

J19a34r20o68m20í11r 50N23o60v33o53t80n95ý 7489957761364

jak se vůbec může potápět jihokorejský hodný a demokratický trajekt,zřejmě sabotáž!!

+2/−9
19.4.2014 11:25

M17i62c17h60a36l 80M54i37l96l87e74r 9206822519442

odstehuj se ke KimoviRv;-€

+5/−3
19.4.2014 11:30

J91a93r62o72m84í51r 32N11o78v74o14t33n33ý 7479577671754

ty se odtěhuj k ObamoviR^;-D

+3/−2
19.4.2014 11:43

M59i23c77h74a20l 89M80i36l32l92e10r 9286982779672

nepotrebuji, soudruhu. Ziji v jine demokraticke, svobodne zemi a to mi vyhovuje.

+2/−3
19.4.2014 12:01

J39a89r17o21m96í72r 74N57o42v58o82t37n88ý 7339857611474

takže pan buržoust germánského původu je zloděj-demokrat?

+1/−1
19.4.2014 12:10

M73i95c44h72a60l 62M65i71l68l71e66r 9526542439482

stekas na spatny strom, soudruhu:-P

+2/−1
19.4.2014 14:18

M83i95c22h36a73l 81M20i42l10l39e50r 9856862149292

kdyby byl naridil nasazeni zachrannych vest, evakuaci a spousteni zachrannych clunu v dobe, kdy mu to doporucovala pobrezni sluzba a ne az pulhodiny pozdeji, vic lidi by se bylo zachranilo. Cekat se spoustenim zachrannych clunu kdyz se lod naklani, to i celkem nezkuseny namornik pochopi, ze od urciteho uhlu sklonu uz nebude mozne zadne dalsi cluny spoustet. Proto take lod spustila jen 2 zachranne cluny.

+10/−1
19.4.2014 10:31

V87l58a96s65t55i48m25i12l 67S31v44o54b53o28d41a 7183588615704

Jestli to tak bylo, tak to zvoral, to je pravda.

0/0
19.4.2014 10:38

S11t24a50n75i28s46l43a55v 58P84ř55i42b76y23l 1719168201146

Zase kdyby nahnal lidi "do vody" a nakonec se ukázalo, že by bylo lepší zůstat na lodi, tak by to taky bylo špatně.

Po boji je generál každý.

0/0
19.4.2014 12:06

P38e41t80r 61B61o67c81e55k 7506112820483

Jenže vy jste všichni myšlením furt ode zdi ke zdi - proč by je hnal do vody - to přece vymyslí jen idiot!!!!!!!! Měl jim dát pokyn ať se všichni shromáždí na palubě - minimálně + další instrukce pro případ skutečného opouštění lodi (vesty čluny atd) Místo toho je to hovado nechalo trčet v útrobách tak velké lodi a samo zdrhlo !!!!!!!!

+4/0
19.4.2014 12:33

S68t48a70n46i38s11l51a24v 50P17ř69i91b81y34l 1539598381436

Ono se to hodnotí moc pěkně a jednoduše - po třech dnech, od počítače, s nohama v teple.

To už jste potom spíš admirál, než generál :-)

0/0
19.4.2014 12:54

P49e88t10r 36B96o10c13e28k 7676982730443

Tak já třeba děti mám, tak logicky budu preferovat záchranu dětí před záchranou sebe.....:-/

0/0
19.4.2014 13:21

M97i74c16h86a48l 27M41i35l97l30e98r 9506222569162

hele, ja jsem toho uz dost najezdil na ruznych lodich a mam za sebu radu cvicnych poplachu pro pasazery, ktere se delaji povinne na zacatku kazde plavby (nekde dokonce v posledni hodine pred odplutim), takze znam postup docela dobre.

Prvni je ohlaseni vseobecneho poplachu lodni sirenou. Pasazeri si maji vzit zachranne vesty z kabin a odebrat se na urcenou palubu. (Pokud neni cas jit do kabiny, dalsi zachranne vesty jsou k dispozici na shromazdovacim miste). Tam na ne cekaji clenove posadky, rozdeli si pasazery do skupin a cekaji dalsi instrukce z mustku, zda se pujde do clunu a evakuovat nebo ne. Tim cvicny poplach obvykle konci, na nekterych lodich ale pokracuje postupnym odchodem skupin na otevrenou palubu u zachrannych clunu a skonci tam. Zazil jsem cvicny poplach napr. pro celych 2000 pasazeru na palube lodi Millennium, nakonec shromazdenych na palube pod cluny a meli to pekne zorganizovane.R^

Tohle bylo minimum, co kapitan trajektu mel moznost udelat v te pulhodine  zatimco se rozmyslel zda vyhlasit evakuaci nebo ne: vyhlasit poplach, dat povel pasazerum vzit vesty a shromazdit se na palube. Tam se mohlo cekat na dalsi rozhodnuti. Kazdopadne by pasazeri aspon nezustali v kabinach a meli pri sobe vesty, ktere by jim pomohly v pripade, ze se nevesli do clunu/cluny nemohly byt spusteny a oni museli skocit do more. Neutopili by se v kabinach.

+5/−1
19.4.2014 14:33

V36á12c32l33a41v 65P49a74v85l47í65k 9302120464644

před 6 týdny "zmizel" Malajcům Boeing 777 a nikdo ho dodnes nenašel (i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)

teď se potopil trajekt na velmi frekventované lince, víme kde je, víme že stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit...

Přijde mi to, že schopnosti záchranářů a současné techniky jsou mnohem horší, než si myslíme. Alespoň to tak vidíme v praxi (teoreticky jde totiž všechno v pohodě)

+6/−2
19.4.2014 10:29

M65i52c49h44a29l 30M73i49l98l55e39r 9386912379422

vinit z obojiho zachranare !!!!!! to chce opravdu malou kapacitu mysleni a neznalost predmetu, o nemz mluvisRv

+1/−7
19.4.2014 10:33

J93a98r93o76s78l86a12v 58Ř97e58z60n19í85k 7834121625750

Nikdo nikoho neviní. Jen, že ta naše technologie není tak dobrá, jak se zdá. Kde jsi viděl, že někdo obviňuje záchranáře? Nelze nikoho vinit, když to prostě nejde

+5/−1
19.4.2014 11:06

M82i58c84h78a30l 47M16i16l80l71e93r 9416142339552

jeho nesmysly typu

1)"i přesto, že signál černých skříněk má dosah jen 4-5km a tím je poloha  přesně dána)"...NENI, jen hodne priblizna oblast vzhledem k tomu, ze signaly byly zanamenany z nekolika ruznych pozic lodi; najit si detaily

2) "stovky lidí přežili a stejně je nedokážeme zachránit..." to neni vina ZACHRANARU, ale dezorganizace posadky a pozdniho rozhodnuti kapitana

3)"schopnosti záchranářů ..... jsou mnohem horší, než si myslíme." To JE kritika zachranaru a je uplne MIMO!

V pripade MH370 se ani nejedna o zachranare - nebylo co zachranovat - ale o patrani na zaklade zpozdenych a v ruznych pripadech neochotne vydavanych informaci - viz Malajsie sama, ktera zavinila zpozdeni v preneseni patrani do Indickeho oceanu aspon o 4-5 dni pozdeji po tom, co mela potvrzeni vlastnich radaru, ze letadlo preletelo Malajsii do Indickeho oceanu,Thajsko, kteremu to trvalo 9 dni, Indonezie, ktera odmitla spolupracovat predanim svych informaci. Kdyz se patrani konecne presunulo - diky ruznym vypoctum ze satelitnich informaci- do nynejsi oblasti, bylo to uz na hranici vydrze baterii, kter prestaly visilat, takze polohu nebylo mozne presneji vymerit.

 V pripade trajektu nelze vinit zachranare, kteri se vydali na cestu jakmile dostali hlaseni, ale kapitana, ktery nevydal prikaz k evakuaci kdyz mu to pobrezni sluzba (ktera volala zachranare) doporucovala a nenaridil spustit cluny vcas, dokud to bylo technicky mozne.

+2/0
19.4.2014 11:29

M74i90c69h85a43l 10M86i65l17l90e40r 9586452279202

oprava: baterie prestaly vysilat

0/0
19.4.2014 11:31

J73a26n 95K53ř58í71ž 6885353865288

...malá opravička - baterie nevysílá.

Vysílá vysílač.

0/0
19.4.2014 11:42

M32i82c47h81a77l 13M33i66l89l32e52r 9826252969672

ano, mas pravdu, baterie se vybily, vysilac nemohl dal vysilat

+2/0
19.4.2014 12:03

J90a28n 36K43ř12í36ž 6425883835288

:-)

0/0
19.4.2014 12:34

I44r68e24n96a 67P56l68a86c48h60e32t82k41o50v11á 1176164626120

Stourale :-D

0/0
20.4.2014 3:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.