Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šabatová doporučuje posílit ochranu zaměstnanců před šmírováním firmou

Veřejná ochránkyně práv Anna Šabatová představila sérii doporučení, jak by měli politici změnit zákony, aby byla posílena práva občanů. Za jednu ze zásadních věcí označila zlepšení ochrany zaměstnanců v případě jejich neoprávněného monitoringu ze strany zaměstnavatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B36r18o48n30i31s13l91a19v 28Š65i98m89o80n34í43k 5602395562117

V pracovních smlouvách uvádím explicitně, že diskutování na PL, hovinkách.cz a používání firemního mailu, považuji za obzvlášť hrubé porušení pracovní kázně, za které následuje okamžité zrušení pracovního poměru. Samozřejmě se zánikem nároku na podporu v nezaměstnanosti

+6/−1
17.4.2014 17:10

G46a73b55r98i85e91l 13H67o81r24t65e72n 9601859703694

To je diskriminace!;-€

Hlavne tedy iDNES a aktualne.cz...;-)

0/0
17.4.2014 18:23

P58a62v48e80l 48O42d65r15a13z11i88l 6614219627930

Takovej odésackej mafian, to je šéf jak řemen. Hlavně, že se tu vyprndává celý dny sám ;-D

0/0
22.4.2014 11:52

P26a53v76e51l 84O79d19r62a38z27i45l 6204949617920

U nás tedy firemní mail občas používáme, dohadovat kšefty po telegrafu není moc efektivní.

0/0
22.4.2014 11:51

K47a13m20i63l84a 97M90a74t62ý13s17k50o94v84á 2121519560285

Myslím, že zaměstnavatel má mít právo kontrolovat, jak zaměstnanec pracuje..tzn i jak jedná se zákazníky, dodavateli apod. Neříkám, aby se člověk nesměl objednat k lékaři apod...ale známe to..Plesky, Aha, objednávání na eshopech...to jsou i hodiny :D

+6/0
17.4.2014 16:29

T29o48m28á83š 43V84a89l49s 6988196620130

Silně mi to připomíná komunisty z Bruselu (a to ještě urážím komunisty)...

+3/−1
17.4.2014 14:44

J32o70s52e20f 62P84r50a57š77e95k 4355770244482

Ano, souhlasím se Šabatovou, zaměstnanci by neměli být šmírování hlavně v pracovní době, aby si mohli na iDnes počíst co zase ta p....a vymyslela a chce na ochranu zaměstnanců. 8-o

+10/−2
17.4.2014 14:07

K76a39m23i76l35a 74M87a91t75ý23s73k63o68v34á 2731459970805

Soukromé věci by si snad zaměstnanec měl vyřizovat mimo pracovní dobu. Předpokládám, že firemní emaily se vytvářejí za účelem plnění pracovních povinností. Rozhodně bych nechtěla zaměstnávat (popravdě nikoho bych nechtěla zaměstnávat) někoho, kdo tráví čas vyřizováním soukromých záležitostí.:-/

+10/−1
17.4.2014 13:59

P22a59v80l46a 96H83r31a27d10i97l50o33v23a 3507681941184

"Soukromé věci by si snad zaměstnanec měl vyřizovat mimo pracovní dobu. " No nevim, treba objednat se telefonicky (nebo mailem) k lekari apod. moc mimo pracovni dobu nejde, kdyz se pracovni doby casto kryji,ze.... Osobne nevidim dovod, proc si nevyridit nejake soukrome drobnosti z prace. Podstatne je, ze je prace odvedena, ne ?

+2/−2
17.4.2014 14:14

G59a35b31r83i86e24l 40H93o39r46t97e25n 9261839423964

Rozhodně byste k tomu neměla používat firemní emailovou schránku. A když, tak si nestěžovat, že vaše objednávka na gyndu skončí na stole správci sítě, kterého nesnášíte, protože je chytrý.:-P

+7/−1
17.4.2014 14:21

P54a65v64l66a 39H41r38a55d18i74l89o50v51a 3987331931734

Ja si nestezuji, protoze u nas podobna buzerace nehrozi. A spravce site je....zenska ;-D

0/0
17.4.2014 14:35

K25a23m19i76l96a 34M45a50t51ý66s47k32o11v83á 2241179360685

;-DR^

0/0
17.4.2014 16:19

K83a14m37i78l27a 95M75a74t22ý33s88k52o39v23á 2131519100695

když už, tak ze soukromého emailu nebo soukromého telefonu:-/

+4/0
17.4.2014 16:18

T32o30m56á40š 28M26a86r74n90ý 4325167896740

Pokud má člověk práci, kdy pracuje hlavou, málokdy efektivně využije celých 8 hodin, to funguje v nějakých fabrikách. Není to tak černobílá záležitost. Někdy je lepší poskytnout pracovníkovi podmínky, aby pracoval alespoň 5 hodin naplno, ono víc není potřeba, protože za tuto dobu se dá stihnou většina věcí, pokud člověk opravdu pracuje... Ono se potom dají najít i extrémy, kdy někdo za 8 hodin udělá práci, kterou by jiný zvládl za hodinu... Tedy lepší je se zaměřit na tu efektivitu a motivovat zaměstnance tak, aby on sám chtěl udělat pro firmu maximum.

+3/0
17.4.2014 14:22

G25a40b48r89i45e46l 94H22o10r31t21e21n 9611989363344

Jde o firemní schránku, ne o soukromou.

+1/0
17.4.2014 14:24

R29o59b83e53r84t 16P21a53c84i21n91a 7524159535681

Kolik Vám z té schránky ubude, když do ní přijde soukromý mail?

Asi méně, než když si doma dám dobít služební notebook. Ale to se nepočítá, že? ;-)

+1/0
17.4.2014 14:41

G32a58b54r36i98e73l 23H16o63r74t20e29n 9341289173644

Patrně vám uniklo, že nejde o náklady na provoz služební schránky, ale o to, zda ji může kontrolovat zaměstnavatel.

+2/0
17.4.2014 14:55

R86o47b66e13r56t 16P30a58c19i28n94a 7144339535511

Tady se ale naráží na listovní tajemství. A není to jednoznačné. Samozřejmě, že normální člověk si své věci vyřídí ze své soukromé schránky. Diskuse ale byla minimálně v tomto vláknu o čase.

+2/0
17.4.2014 15:01

G17a56b62r88i61e16l 72H37o59r15t52e29n 9781739853854

Úvodní příspěvek zmiňuje firemní emaily, nicméně osobně nemám naprosto žádný problém s tím, že si zaměstnanci vyřídí v pracovní době i nějaký ten soukromý mail, čili zde jsme ve shodě. Na druhou stranu považuji za skandální, aby mi někdo zakazoval přístup k firemní poště - je to minimálně naprosto nezbytné pro okamžitou zastupitelnost a tím pro fungování firmy, nemluvě o případech zneužití (třeba když zaměstnanec vystupuje jménem firmy, ale zisk jde do kapsy jemu).

+2/0
17.4.2014 15:18

R34o77b56e14r15t 48P49a22c26i37n95a 7274799785191

Asi se shodneme. Firemní záležitosti většinou řešíme formou společných schránek, nejlépe IMAP atp. Například servis@...

Tak aby každý v daném oddělení byl v obraze a zároveň se trapně neduplikovaly maily klientům. Soukromé věci do takových schránek rozhodně nepatří. Na to má každý svou schránku na jméno nebo ještě lépe zcela mimo firemní doménu. To ale nejde všude. U některých našich klientů je přímo blokována jakákoliv forma komunikace mimo firemní mailserver. Ale zase vědí, že do schránky na jméno se jim nikdo nepodívá, pokud není nějaký opravdu závažný důvod.

0/0
18.4.2014 22:46

V81l19a32s12t72i71m39i54l 57S24v19o16b97o13d85a 7503838325414

No jsem zvědavej, kdo bude v tomhle estébáckym státě brzy ještě ochoten podnikat a zaměstnávat lidi :-(.

+2/−1
17.4.2014 13:58

R69o36b76e49r46t 67P16a49c72i34n19a 7544579795951

Každý, kdo používá zdravý rozum. Nikoho z mých šéfů nezajímá, jesli si v kanceláři vyřídím soukromý mail. Ale velmi je zajímá, jestli mám hotovou práci. A jestli si ji vezmu na večer domů, protože odpoledne jsem si potřeboval něco zařídit, je jen a pouze věc oznámení. Aby se o tom vědělo. Důležiá je jen kvalita a termín.

+2/0
17.4.2014 14:48

R69o19b56e71r23t 24M94á32s97l88o 1941411517187

Zaměstnavatel by hlavně neměl zřizovat schránky typu Franta.Novak@firma.cz ale jen vedouci.reklamaci@firma.cz atd... Pak je zcela jasné, že takovou schránku po případné výpovědi dostane někdo jiný, že tam bude zástup když má zaměstnanec dovolenou, kontrola práce atd....

Což je situace lepší jak pro zaměstnalavatele, tak pro zákazníka, který má jasno kam píše, nemusí psát někomu jinému pokud zaměstnanec odejde a kontrolovat jestli Franta Novák nebyl z oddělení reklamací přesunut třeba na úklid dvora, kde už tu reklamaci asi nedořeší.

+1/0
17.4.2014 13:52

I39v85o 22H93r47o18š 9826152693843

Zaměstnavatel může Frantovi účet kdykoliv zrušit. Pro oddělení jako jsou například reklamace nebo objednávky je ale oravdu lepší Váš tvar adresy. Také proto, že tyto činnosti může vykonávat více zaměstnanců.

0/0
17.4.2014 14:02

R44o65b31e65r30t 48P68a60c36i11n42a 7754939225191

To se ale řeší mailovými skupinami, nebo například ještě lépe sdílenou IMAP schránkou, ke které pak jsou další na jméno. Běžná letitá praxe.

0/0
17.4.2014 14:44

R27o74b13e77r59t 51M36á63s41l42o 1471951607207

Souhlas - sdílená IMAP je na to velmi vhodná, akorát je potřeba zavést nějaký systém tagování (třeba Thunderbird štítky) jinak si v tom zaměstnanci nasekaji bordel a někomu odpovědi tři a někomu nikdo.

Akorát nevím co by takové schránce říkala pí. Šabatová ;-D

+1/0
17.4.2014 15:39

R71o22b64e49r70t 36P56a91c38i11n58a 7294439155491

Tak u IMAPu hned vidí, že už někdo odpovídal, to je právě jeho výhoda.

0/0
18.4.2014 22:48

R74o62b91e10r84t 29M43á78s36l19o 1431171127897

Já vím, že to je vidět ... ale stejně stávalo, že dva obchodníci (zároveň) začali odepisovat (v okamžiku kdy ještě žádná odpověď neeexistovala) a pak to oba odeslali.

Systém kdy "hlavní obchodník" taguje co je čí (a obchodníci odpovídají jen ta to již přidělené) tomuto zabrání.

Ale v principu si myslím, že jsme spolu (narozdíl od pí Šabatové) v naprosté shodě a řešíme jen technické detaily.

0/0
22.4.2014 11:19

I32v82o 51H18r50o64š 9886772363323

Myslím, že pro každého zaměstnavatele je rozhodující výkon a kvalita odvedené práce. S tím souvisí i příjemná atmosféra na pracovišti. A ta se těžko vytváří šmírováním nebo snižováním lidské důstojnosti podřízených. Se svou třicetiletou praxí poznám lempla aniž bych mu musel měřit, kolik času stráví na WC nebo hlídat jestli náhodou v pracovní době vyřídil nějakou sokromou drobnost. Dodržování pracovní doby je samozřejmě důležité ale ne samospasitelné. Na druhé straně nechápu, proč u nás potřebujeme na každou blbost zákon. Jak se říká "všeho s mírou".

+6/0
17.4.2014 13:47

J84i61ř35í 46A11l29e39x17a 5316236665788

Ano, rozumný postoj je asi takový......

+2/0
17.4.2014 14:13

H54o94n74z90a 37K43o38v40a37r 6293537129153

Vidím, že Česká republika je na tom s ochranou práv naprosto excelentně. Zemský ráj to na pohled. Jak jinak si má člověk vysvětlit, že tahle paní může řešit takové hovadiny. Stejně nemá šanci. Může se zbláznit se zákony. Vždy to půjde bez problémů obejít.

+4/−1
17.4.2014 13:41

J28i16ř20í 92K50a60m96a36r68ý25t 3325927960771

není lepší psát Česko? tolik zbytečných písmen navíc ;-)

0/0
17.4.2014 15:07

P17e78t35r 85S87o33k53o37l 8562431597361

A může se paní Šabatová kontrolovat jestli zaměstnanec pracuje a co má hotovo? Nebo se může jen vystavit výplatní páska? :-P

+8/0
17.4.2014 13:39

J55a49n 94K93o64ř17á33n 7407828228296

Také by měl mít možnost zaměstnanec jezdit služebním autem kam chce (zdarma), používat firemní kasu ke svým účelům,..... ještě je co zlepšovat ;-D

+5/−1
17.4.2014 13:37

I24v80o 62H68r51o85š 9796522963403

Náhodou. Jsou i firmy, které svým zaměstnancům využívání služebního auta nebo počítače k soukromým účelům poskytují jako bonus. Pokud si to ovšem zaměstnavatel nepřeje je to jako vybírání té firemní kasy.

+1/0
17.4.2014 13:54

J64a30n 60K12o42ř65á77n 7617898598766

Bonus je bonus, právo je právo. Dáme to do zákona. Také bych zavedl, že zaměstnavatel musí koupit a platit telefon.

+1/0
17.4.2014 14:04

T42o23m15á56š 41V73a59l24s 6698656930930

Už to paní Šabatová nehulte, evidentně Vám to nedělá dobře...

+5/−1
17.4.2014 13:36

M59a21r15t35i63n 11K51u75d89r62n94a 3899286449910

Předpokládám, že dalším skvělým nápadem bude, že zaměstnavatel bude muset zaměstnance nechat přečíst Blesk a podobná periodika (samozřejmě v pracovní době).

+4/−1
17.4.2014 13:35

T31o51m54á77š 91V61a51l80s 6668566210200

Vážená paní Šabatová, to jste mne tedy pobavila. Až se stanete zaměstnavatelem, rád k Vám nastoupím. Jak může tak hloupý člověk pracovat v tak vysoké veřejné funkci? Kdo jej tam dosadil?

+12/−1
17.4.2014 13:32

G21a29b37r36i73e70l 35H11o90r37t39e24n 9601489823854

To je taková úlitba ochráncům lidských práv v Bruselu (a nejen tam). Nikdo rozumný k dispozici nebyl, tak tam byla jmenována asi nejznámější šáhlá hysterka v ČR, čímž se uvedeným lidem zavřela huba - navíc ti z nich, kteří jsou ještě schopni alespoň trochu logicky uvažovat, mají velký důvod k zamyšlení, když paní Šabatová prezentuje svoje nápady.:-)

+6/−1
17.4.2014 13:37

M79a28r25t38i95n 81K37u71d25r87n12a 3429186399470

Každý normální zaměstnanec používá pro soukromou komunikaci převážně soukromý email, takže návrh naprosto k ničemu.

+3/0
17.4.2014 13:31

V78r51a89t39i56s62l35a30v 29D91i43v11i93š 5227394266529

paní Anna Šabatová, jako vždy mimo realitu. To i Anna Proletářka měla jasnější program. Kupředu Toníku, kupředu Anno.

+6/−2
17.4.2014 13:30
Foto

J77a64n 10R48ů40ž82i24č39k90a 7642212855677

Šabatová doporučuje, Šabatová žádá....koho to zajímá? Dostala trafiku bez vlivu (naštěstí).Rv

+8/0
17.4.2014 13:22

P92a92v60e88l 60M72a70r18e36k 5337534963951

Úsměvné. Další snaha o zvýšení nezaměstnanosti. Bacha na lidi, kteří chtějí šířit "dobro"...

+5/−1
17.4.2014 13:21

M46a62r79t43i59n 84Z70y59k63a 5528386988470

Co je to za blbost? Proč by měl bejt někdo placenej za to, že si vyřizuje soukromé věci? Další návrh by pak mohl být, že zaměstnavatel by musel dát část pracovní (placene) doby na nákup a ještě dát k dispozici auto na dopravu domu :-o

+7/0
17.4.2014 13:21
Foto

O68n74d10ř65e96j 24K43a60r97e49l 49V14o61d66i55č43k51a 4415568501447

To by nebylo špatné :-P Prosadíte to v parlamentu, prosím? :-D

0/0
17.4.2014 13:52

H45e60l58e56n15a 35K25a17v38k49o32v88á 5226143940186

Každý zaměstnanecmá jistě svůj sokromý email, takže posílá-li něco z firemního (a k tomu v pracovní době) tak bych tu kontrolu  nadřízeného, vážená  paní ombudsmanko nepovažovala za šmírování.

+9/0
17.4.2014 13:18

V69a35l39é63r44i47e 22Š39p39á97t28o24v26á 1216215814587

Jak má tedy chudák zaměstnavatel kontrolovat, že pracovník vyřizuje objednávky správně, že komunikuje s firemními partnery patřičným způsobem, že prostě normálně pracuje - vždyť email je standardní pracovní nástroj a jsou pozice, které jiný ani nemají.. tohle je absurdní.

+7/0
17.4.2014 13:18

R12o32b24e50r18t 91P88a27c53i68n10a 7274249485621

Každý s IQ nad 50 si zřídí soukromou schránku do 10-ti minut.

0/0
17.4.2014 14:57

K59l34e80m15e26n86t 10W97a47l28l 8277167177108

A co my co nemáme možnost číst si v práci soukromé emaily, protože zaměstnavatel nám neumožňuje přístup k jeho počítačům připojeným na internet.

Navrhuji paní Ombudsman nechť prosadí aby všichni zaměstnanci měli právo jednou za hodinu si přečíst příchozí maily a odpovědět na ně. A zaměstnavatel je povinen poskytnout k tomu volno v pracovní době, svou výpočetní techniku a své internetové připojení.

JINAK JDE O DISKRIMINACI (to je to slovo na které paní Ombudsman slyší)

+11/0
17.4.2014 13:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.