Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naděje slábne. V potopené lodi či v chladné vodě zůstává skoro 300 lidí

Záchranáři a potápěči od rána pokračují v pátrání po téměř třech stovkách pohřešovaných lidí z jihokorejského trajektu, který ve středu ráno ztroskotal nedaleko pobřeží Korejského poloostrova. Vzhledem k počtu pohřešovaných rostou obavy, že půjde o nejhorší lodní neštěstí v zemi za posledních roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30á56c20l84a78v 62P96l60a95v65e33c 2349829359170

Naděje umírá poslední, záleží jak velké jsou vzduchové kapsy. Akorát nechápu, kdo je to na velitelských místech, zdrhají jako krysy.

+1/0
17.4.2014 11:32

P89e87t88r 62T73y18č71k87a 6685562349172

Chápu to správně, že posádka nařídila studentům vrátit se do kajut a sama odplula na záchranném člunu?

+1/0
17.4.2014 11:19

J87a39n 47F11r39o46l70í89k 6966380285464

Tomu snad velel Schettino.;-O

+1/0
17.4.2014 11:51

I67v83a88n 65L30a35š27k24o14v33s12k65ý 1841652907739

Láska je jako krááásná loď,kteráá ztratila kapitána...!....R.I.P

0/−4
17.4.2014 10:54

E42v26a 71L82o49k26a36j69o98v37á 4152860243506

zcela nesmyslný příspěvěk :-P

+4/0
17.4.2014 11:13

D27m34i67t62r45i59y 13N47e84s12t71e67r25o23v 6960307380553

Vada a bordo, cazzo!!! ;-O

0/−1
17.4.2014 10:44

H96e54l63e36n38a 89K41a80v68k47o47v94á 5676633780546

Když se potápěl Titanic, tak setrval kapitán na lodi  až do konce a zahynul, ale ještě   předtím nařídil, aby si lidé vzali záchranné vesty a vyšli na palubu.Škoda, že tenokrát nechali lidi v kajutách a kapitán se o svůj život včas "postaral""

0/0
17.4.2014 10:25

Z29d64e79n81ě93k 33W58e28r29n51h54a93r28t 6807165722978

No, pokud byl na palubě a organizoval například evakuaci do člunů a podobně, dokud se už zkrátka neudržel a z nakloněné lodi spadl do vody, tak se měl raději utopit, než se nechat zachránit z vody? To, že přežil, ještě samo o sobě o žádném pochybení nesvědčí.

+4/−1
17.4.2014 11:00

L24u54d43v81í79k 86G71a94j80d80o58š28í30k 2325883734902

Dříve by mu hrdost velela se raději utopit i kdyby měl šanci na vlastní záchranu. Můžeme se bavit o tom, jestli v dnešní době má takové gesto smysl a jestli něco řeší.

0/0
17.4.2014 11:14

J64a77k11u86b 10D13ě35c81k29ý 3649912270352

Včera tu nějaký chytrolín psal, že pasažéři nechtěli riskovat skok z lodi mezi žraloky. Počítám, že v té 12° vodě jich musí být hejna...

+3/0
17.4.2014 9:54

J35o65s67e18f 95V68a96l72a 9700453583593

stacilo nahazet do vody samonafukovaci zachranne cluny( viz muj prispevek nize). Casu bylo habadej

+2/0
17.4.2014 9:56

M14i58c66h63a50l 49P67o92n25o54c33n52ý 2424325371

Nedelal si jen prču?

0/0
17.4.2014 9:56

J17a55k23u28b 62D97ě21c82k85ý 3579832720392

nevypadalo to právě...

0/0
17.4.2014 9:58

J69o42s96e24f 59V46a42l19a 9190363953213

podle mne typicky problem trajektu ( ferryboats ), v posledni dobe se v Evrope obratily kylem vzhuru prinejmensim 2x ( jednou z Finska a jednou trajekt mezi Belgii a UK.   Ferry jezdi "na krev", malo vydelavaji, palubaci jsou ze zemi tretiho sveta a mnohdy ani poradne nerozumi a na odborne vyskolene namorniky proste rejdarstvi nemaji penize. Typicka zavada : nedovrene vodotesne viko  vzadu.  Lod je vyrobena nekdy okolo 1970, cili je bud na konci sveho zivota nebo je nutne ji prodat dal treba do Indonesie. Na obrazku (tusim) c.11 je videt prinejmensim 8 bilych kapsli - to jsou samonafukovaci zachranne cluny, ktere vubec nikdo nepouzil a ani dokonce nesnazil pouzit !!! Na archivnim snimku cele lodi  nejsou na palubach vubec zadne zachranne cluny videt, pri poctu zhruba 450 pasazeru by tam mely byt mozna 50 tech kapsli a jeste dalsi zachranne prostredky - na archivnim snimku je horni vyhlidkova paluba ( sundeck) zcela prazdna.

+8/0
17.4.2014 9:41

J58o94s97e27f 20V53a89l43a 9700843883833

oprava : ty zachranne cluny-kapsle jsou na snimku c. 10 Podle cislovani jich mel trajekt alespon 40 ks. na snimku c.2 jsou nejasne videt dalsi 3 kapsle z druhe strany sundecku, rovnez nepouzite. Hlavne ze se zachranil kapitan...........

0/0
17.4.2014 9:53

L87u73d85v73í88k 34G65a36j89d31o60š16í44k 2955563314722

Na videu vidíte minimálně 14 nepoužitých kapslí.

Je otázka, mělo-li smysl čluny používat, když ještě v době kdy byl trajekt nad hladinou bylo kolem desítky lodí se záchranáři i vrtulníky. Problém je spíš v tom, že ty kapsle neměl kdo použít, protože skoro všichni zůstali uvnitř lodi.

+1/0
17.4.2014 11:29

J41o19s38e13f 74V72a64l50a 9970953723943

sorry muj predchozi prispevek patril o patro nize. Takze poporadku - pokud jde lod ke dnu, tak je v ramci zachrany vlastniho zivota vhodne zmizet co nejdriv. 1. pokud se lod nehoupe a stoji jeste rovne, daji se spustit zachranne cluny klasickeho tvaru, do kterych se dostanu "suchou nohou", treba po zebriku. Tedy nebudu mit mokre obleceni, coz pro preziti je znacna vyhoda. 2.Jakmile je lod nakrivo nebo se houpe, tak zachranne cluny nejdou spustit. Pak se nahazeji do vody kapsle a lidi si do nich musi vetsinou doplavat. Zustavat totiz blizko u nestabilni lodi znamena riziko potopeni clunu pri nahle zmene polohy lodi. Navic plavajiciho cloveka v blizkosti lodi stahne pod vodu vir vznikly pri potopeni lodi. K zmene polohy muze dojit behem i nekolika sekund. Coz vedela i posadka a protoi zdrhla rychlosti svetla

+1/0
17.4.2014 11:47

J97o52s94e52f 71V57a32l55a 9210583133903

na videu je mezi 31. a 38.sekundou videt oranzovy zachjranny vor, ke kteremu plavou asi 2-3 cestujici. takze asi smysl to melo

+1/0
17.4.2014 11:57

J98o64s37e31f 65V17a80l50a 9240703153433

v prehistorickych casech jsem byl 8 mesicu externim zamestnancem Ceskoslovenske namorni plavby a diky tomu jsem se i trochu projel na mori a musel se o bezpecnost zajimat - coz bylo i v mem osobnim zajmu - na mori neni clovek nikdy v bezpeci

+1/0
17.4.2014 11:35

E90v87a 25L77o87k30a92j80o92v77á 4662740483566

čím se živíte, že máte takové detailní znalosti? :-)R^

0/0
17.4.2014 11:15

J41o14s56e65f 45V20a53l30a 9310343573933

sorry, odpoved mi preskocila o jeden prispevek vyse :-(

+1/0
17.4.2014 11:36

L45u63d15v83í79k 29G64a74j59d89o63š54í88k 2465193564592

Jen by mě zajímalo, jak mohou být v Koreji "palubáci" ze zemí třetího světa. Asi místní že? ;-D

0/0
17.4.2014 11:19

J94o17s70e84f 54V62a60l28a 9890223213973

i pro Jizni Koreu jsou Filipinci a Indonesani a Cinani jiny svet. Abych uspokojil Vasi snahu o detailismus, polepsim se a opravim to korektne na "najemne spolupracovniky z ekonomicky malo vyvinutych zemi". Souhlas ?

+1/0
17.4.2014 11:50

D36a82v41i97d 67A65u28l31i12c23k22ý 2857121475842

Druhý den po ztroskotání se stále pohřešuje 287 ze 475 lidí na palubě. Zachránit se podařilo 179 trosečník

kam se podělo těch 9 lidí?

0/−6
17.4.2014 8:41

J53a61n 58V74á34v97r66a 9707159664800

hned další věta.

Jihokorejská agentura Jonhap

informovala ve čtvrtek ráno, že počet

potvrzených obětí stoupl na devět.

+4/0
17.4.2014 8:45

D34a65v77i10d 47A31u95l18i40c68k60ý 2407751595162

..a pardon...ranní nepozornost... ;-D

+3/0
17.4.2014 8:52

V18l74a50d54i21m20í30r 64F92i57a84l55a 3396722693149

Nic si z toho nedělej, taky mi to nesedělo... :-)

0/0
17.4.2014 9:29

S40t59á46ň68a 19K90o43m61o80r19o52u40s75o78v21á 3135623247779

nějak to nechápu. Jak jsem sledovala zprávy, tak loď se potápěla asi 2 hodiny a blízko pobřeží. Předpokládala bych evakuační plán a rychle pryč - místo toho je nahnali do kajut. Bohužel - oni jsou velmi disciplinovaní, ale schopnost improvizace a rychlé logické řešení nepřipadá v úvahu. Když to srovnám s pilotem, který v New Yorku přistál na řece a zachránil pasažéry v hrozné situaci ?!!

+11/0
17.4.2014 8:33

V12l76a57d81i35m93í91r 17M95e17n70d59i 3492309761276

Presne toto som písal nižšie. Že jedinou možnou záchranou bolo vyjsť na palubu a odtial sa potom prípadne dostať do vody,alebo záchranného člnu v každom prípade opustiť plavidlo, Zostať uväznený vo vnútri lode, ktorá sa vzápätí potopí je takmer istá smrť. Možno si posádka myslela, že problém nebude až tak dramatický, a nechcela zbytočnú paniku. Tentokrát bohužial za svoju disciplinovanosť zaplatili ludia tú najvyššiu cenu.

+5/0
17.4.2014 8:39

S78t94á50ň63a 77K98o71m43o18r56o16u85s90o79v37á 3735143787779

psali jsme asi ve stejnou dobu a byl jste rychlejší - je to hrozné a nedovedu to pochopit. Ona ta absolutní disciplinovanost a nepoužívání vlastní hlavy má i své velmi stinné stránky.

+3/0
17.4.2014 8:46

V95l44a52d75i18m69í70r 66M44e11n23d11i 3752969781496

Bohužial asi ano a tentokrát to skončilo fakt zle. Ale oni sú tak vedení proste odmalička. V každom prípade rozhodnutie velenia nahnať ludí do kajút a nezačať okamžite evakuačné práce bolo tragickým omylom.

+2/0
17.4.2014 8:56

S68t54á66ň71a 25K85o76m53o60r89o23u39s98o72v27á 3835403597169

je to mentalita pro nás nepochopitelná. Nedávno byl o takových věcech zajímavý pořad - a přestože asiaté jsou nesmírně pracovití, tak základní rozdíl - oni se snaží dostat na úroveň svého mistra a co nejlépe ho napodobit, tak pro nás je samozřejmé dostat se o kousek dál - což nás snad může zachránit před převálcováním.

0/0
17.4.2014 9:08

V59l43a92d37i62m12í11r 91M93e48n11d48i 3242749931596

Viete tu ale vyvstáva otázka, že vna akej úrovni je ten ich mistr a na akej ten náš. Im možno stačí dostať sa na jeho úroveň a predsa budú pred nami. Samozrejme nie je jedno za akú cenu. Ja som videl tiež podobný dokument a tam si deti volili niečo ako šéfa triedy . No to som nechápal ako to tie decká prežívali a aké neskutočné sklamanie prežíval jeden z kandidátov ktorý vo výbere neuspel. Oni sú naozaj povahovo úplne iní.

0/0
17.4.2014 9:16

S29t52á87ň63a 66K45o79m57o34r39o20u59s83o66v29á 3735223947779

ono se to ukazuje snad nejlépe na architektuře a umění vůbec - u nás co století to nový sloh, ta rozmanitost v malířství, nejsem znalec asijské architektury, ale na dokumentech to jsou jen pagody - a pak skokově prosklené mrakodrapy. U nás umělec tvořící ve 20. ale i v 17. atd. století ve stylu gotiky by byl považován za plagiátora

0/−2
17.4.2014 9:23

A56l74o15i64s 32S10t20a81r92ý 3419469347752

Tohle nás může zachránit maximálně před vyhynutím (stále budem pro ně užiteční). Před převálcováním by nás mohl zachránit pouze prostý biologický proces zvaný množení.

+1/0
17.4.2014 9:19

S42t36á47ň35a 15K30o95m10o59r36o17u87s88o16v24á 3465733957829

no já se snažila, teď už jsem mimo hru - ale máte pravdu, to je to největší nebezpečí ale nejen od asiatů.

0/0
17.4.2014 9:27

S90t73á82ň77a 35K21o51m39o89r12o52u20s97o33v88á 3635823177929

nedá mi to - musím doplnit. Dříve kdo nezasel a nepřipravil si dříví na zimu, nepřežil, čili rozmnožili se jen ti, kteří byli schopni se o sebe postarat. Teď nastoupí sociální podpora a humanitární organizace - a je to tak jak to je. Ale v tomto ohledu nám zrovna od asiatů největší nebezpečí nehrozí.

+1/0
17.4.2014 9:32

A65l33o15i70s 42S37t41a68r49ý 3199459977252

Ano, oni jsou naštěstí taky lidi práce (myslím tedy ty šikmooké rasy, když jsme u asiatů).

+1/0
17.4.2014 9:39

J15a35r82o46s51l34a93v 25N16o95v16á46k 7755288243327

ta ma jenom stinne stranky, nechapu jak to vubec nekdo muze povazovat za vyhodu

+1/0
17.4.2014 9:02

V64l11a52d14i46m63í23r 50M64e46n78d20i 3162269551536

No nejaká tá disciplína na škodu nie je , horšie je to, keď sa to zvrhne na slepé plnenie akýchkolvek stupídnych príkazov. Ale to už sa asi nebudeme baviť o disciplíne ale o drile...

+1/0
17.4.2014 9:06

S60t28á26ň82a 26K92o56m46o40r73o51u11s50o69v88á 3335943147369

já jsem se vždycky snažila používat vlastní hlavu - ale také jsem přes ni mnohokrát dostala, leč neměnila bych. Ale jak to vyjádřil jeden zastánce starých pořádků - kdo držel hubu, tak se měl dobře.

0/0
17.4.2014 9:17

L67u80c60i45e 93B28l66a89n96i72c74k97á 2335793239881

...smutné!! Škoda každého, zvláště mladého, zbytečně ztraceného života !!

+3/0
17.4.2014 7:35

V38a87c49l79a62v 59P82e24r23o68u18t24k96a 6658277734211

v jaké hloubce je potopená loď?

0/0
17.4.2014 7:26

J96a88r63o62s55l50a83v 92Ř23e43z57n11í85k 7114311865190

Kousek jí vyčnívá nad hladinu a přesto nejsou schopni zachránit lidi uvnitř.......

+2/0
17.4.2014 7:27

V16l18a80d45i27m52í82r 94M27e30n17d68i 3102439191296

Pane je v podstate jedno v akej hlbke tá loď je, pokial ju zaplaví voda a ludia nemajú možnosť úniku, tak smrť utopením trvá pár minút. Mňa skôr zaráža to, že tí ludia sa nesnažili vyjsť na palubu a odtial sa nejak dostať do vody, proste von mimo plavidla.. Ak zostanú uväznení vo vnútri, ich šanca na prežitie je prakticky nulová..

+3/0
17.4.2014 8:35

S57t48á85ň10a 55K80o85m63o77r41o72u73s18o14v86á 3725953537819

A velení jim NAŘÍDILO aby šli do kajut - nepochopitelné

+3/0
17.4.2014 8:37

V32l55a89d88i29m62í29r 45M30e36n54d36i 3432129291106

To som tiež nepochopil, podla toho rozhodnutia asi situácia zo začiatku nevyzerala tak dramaticky. Trajektami som sa plavil x krát a viem , že v prípade že dôjde k popllachu, tak schmatnem vestu a utekám na miesto zhromaždenia. Fakt hrozné. Naozaj si neviem predstaviť čo tam mohlo nastať, keď  sa loď najprv prevalila na bok a zrazu sa dvere kajuty, prvá a neposledná prekážka vášho úniku  ocitnú tri metre nad vami....;-(

+1/0
17.4.2014 8:51

J47o52s54e45f 41V10a76l57a 9540553393223

jenze to byl pouze trajekt a tam se zadne misto shromazdeni neoznamuje a netrenuje

0/0
17.4.2014 9:16

J93a73r26o79s80l80a89v 83Ř36e22z40n72í21k 7784651635400

Pokud vím tak jsou tam vzduchové. Kapsy

0/0
17.4.2014 8:42

V87l27a38d75i13m20í25r 51M97e52n20d60i 3262719491816

To určite sú, lenže voda o teplote cca 12 st. tiež nedáva dlhodobé šance na prežitie. Ludský organizmus má tiež svoje limity.

+1/0
17.4.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.