Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naděje slábne. V potopené lodi či v chladné vodě zůstává skoro 300 lidí

Záchranáři a potápěči od rána pokračují v pátrání po téměř třech stovkách pohřešovaných lidí z jihokorejského trajektu, který ve středu ráno ztroskotal nedaleko pobřeží Korejského poloostrova. Vzhledem k počtu pohřešovaných rostou obavy, že půjde o nejhorší lodní neštěstí v zemi za posledních roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66á33c26l70a63v 67P43l62a93v79e86c 2329249959840

Naděje umírá poslední, záleží jak velké jsou vzduchové kapsy. Akorát nechápu, kdo je to na velitelských místech, zdrhají jako krysy.

+1/0
17.4.2014 11:32

P83e32t22r 83T75y93č69k97a 6515322349922

Chápu to správně, že posádka nařídila studentům vrátit se do kajut a sama odplula na záchranném člunu?

+1/0
17.4.2014 11:19

J20a15n 24F77r10o29l66í17k 6126440515634

Tomu snad velel Schettino.;-O

+1/0
17.4.2014 11:51

I32v40a66n 86L98a97š38k24o29v98s83k85ý 1841742297879

Láska je jako krááásná loď,kteráá ztratila kapitána...!....R.I.P

0/−4
17.4.2014 10:54

E96v34a 73L47o38k73a32j56o79v11á 4862120573886

zcela nesmyslný příspěvěk :-P

+4/0
17.4.2014 11:13

D82m48i79t58r60i45y 37N81e97s53t93e20r73o20v 6310377920353

Vada a bordo, cazzo!!! ;-O

0/−1
17.4.2014 10:44

H98e77l19e76n69a 14K34a58v17k19o17v96á 5216353660396

Když se potápěl Titanic, tak setrval kapitán na lodi  až do konce a zahynul, ale ještě   předtím nařídil, aby si lidé vzali záchranné vesty a vyšli na palubu.Škoda, že tenokrát nechali lidi v kajutách a kapitán se o svůj život včas "postaral""

0/0
17.4.2014 10:25

Z26d44e16n36ě23k 83W60e24r35n30h53a28r10t 6217355512188

No, pokud byl na palubě a organizoval například evakuaci do člunů a podobně, dokud se už zkrátka neudržel a z nakloněné lodi spadl do vody, tak se měl raději utopit, než se nechat zachránit z vody? To, že přežil, ještě samo o sobě o žádném pochybení nesvědčí.

+4/−1
17.4.2014 11:00

L61u12d78v78í15k 78G75a33j12d37o27š74í11k 2415673524432

Dříve by mu hrdost velela se raději utopit i kdyby měl šanci na vlastní záchranu. Můžeme se bavit o tom, jestli v dnešní době má takové gesto smysl a jestli něco řeší.

0/0
17.4.2014 11:14

J93a86k31u66b 21D25ě27c94k50ý 3489592150572

Včera tu nějaký chytrolín psal, že pasažéři nechtěli riskovat skok z lodi mezi žraloky. Počítám, že v té 12° vodě jich musí být hejna...

+3/0
17.4.2014 9:54

J83o64s87e59f 33V86a59l20a 9640403123203

stacilo nahazet do vody samonafukovaci zachranne cluny( viz muj prispevek nize). Casu bylo habadej

+2/0
17.4.2014 9:56

M34i87c85h75a65l 27P48o30n50o49c86n61ý 2834635391

Nedelal si jen prču?

0/0
17.4.2014 9:56

J73a39k91u77b 44D44ě46c19k45ý 3359752560342

nevypadalo to právě...

0/0
17.4.2014 9:58

J24o83s65e23f 97V38a21l16a 9500203813433

podle mne typicky problem trajektu ( ferryboats ), v posledni dobe se v Evrope obratily kylem vzhuru prinejmensim 2x ( jednou z Finska a jednou trajekt mezi Belgii a UK.   Ferry jezdi "na krev", malo vydelavaji, palubaci jsou ze zemi tretiho sveta a mnohdy ani poradne nerozumi a na odborne vyskolene namorniky proste rejdarstvi nemaji penize. Typicka zavada : nedovrene vodotesne viko  vzadu.  Lod je vyrobena nekdy okolo 1970, cili je bud na konci sveho zivota nebo je nutne ji prodat dal treba do Indonesie. Na obrazku (tusim) c.11 je videt prinejmensim 8 bilych kapsli - to jsou samonafukovaci zachranne cluny, ktere vubec nikdo nepouzil a ani dokonce nesnazil pouzit !!! Na archivnim snimku cele lodi  nejsou na palubach vubec zadne zachranne cluny videt, pri poctu zhruba 450 pasazeru by tam mely byt mozna 50 tech kapsli a jeste dalsi zachranne prostredky - na archivnim snimku je horni vyhlidkova paluba ( sundeck) zcela prazdna.

+8/0
17.4.2014 9:41

J26o39s86e48f 27V76a37l46a 9790513863623

oprava : ty zachranne cluny-kapsle jsou na snimku c. 10 Podle cislovani jich mel trajekt alespon 40 ks. na snimku c.2 jsou nejasne videt dalsi 3 kapsle z druhe strany sundecku, rovnez nepouzite. Hlavne ze se zachranil kapitan...........

0/0
17.4.2014 9:53

L63u97d74v74í72k 97G39a17j36d96o74š79í44k 2555843274152

Na videu vidíte minimálně 14 nepoužitých kapslí.

Je otázka, mělo-li smysl čluny používat, když ještě v době kdy byl trajekt nad hladinou bylo kolem desítky lodí se záchranáři i vrtulníky. Problém je spíš v tom, že ty kapsle neměl kdo použít, protože skoro všichni zůstali uvnitř lodi.

+1/0
17.4.2014 11:29

J53o32s29e19f 44V28a14l59a 9700283573483

sorry muj predchozi prispevek patril o patro nize. Takze poporadku - pokud jde lod ke dnu, tak je v ramci zachrany vlastniho zivota vhodne zmizet co nejdriv. 1. pokud se lod nehoupe a stoji jeste rovne, daji se spustit zachranne cluny klasickeho tvaru, do kterych se dostanu "suchou nohou", treba po zebriku. Tedy nebudu mit mokre obleceni, coz pro preziti je znacna vyhoda. 2.Jakmile je lod nakrivo nebo se houpe, tak zachranne cluny nejdou spustit. Pak se nahazeji do vody kapsle a lidi si do nich musi vetsinou doplavat. Zustavat totiz blizko u nestabilni lodi znamena riziko potopeni clunu pri nahle zmene polohy lodi. Navic plavajiciho cloveka v blizkosti lodi stahne pod vodu vir vznikly pri potopeni lodi. K zmene polohy muze dojit behem i nekolika sekund. Coz vedela i posadka a protoi zdrhla rychlosti svetla

+1/0
17.4.2014 11:47

J19o54s72e96f 13V59a10l62a 9450423523793

na videu je mezi 31. a 38.sekundou videt oranzovy zachjranny vor, ke kteremu plavou asi 2-3 cestujici. takze asi smysl to melo

+1/0
17.4.2014 11:57

J74o16s29e64f 17V14a71l91a 9190413353293

v prehistorickych casech jsem byl 8 mesicu externim zamestnancem Ceskoslovenske namorni plavby a diky tomu jsem se i trochu projel na mori a musel se o bezpecnost zajimat - coz bylo i v mem osobnim zajmu - na mori neni clovek nikdy v bezpeci

+1/0
17.4.2014 11:35

E66v52a 29L79o70k24a12j78o81v68á 4272520123816

čím se živíte, že máte takové detailní znalosti? :-)R^

0/0
17.4.2014 11:15

J40o94s84e64f 68V20a78l49a 9430373973493

sorry, odpoved mi preskocila o jeden prispevek vyse :-(

+1/0
17.4.2014 11:36

L52u65d56v65í38k 76G28a52j39d59o40š29í90k 2305403724962

Jen by mě zajímalo, jak mohou být v Koreji "palubáci" ze zemí třetího světa. Asi místní že? ;-D

0/0
17.4.2014 11:19

J16o87s76e61f 34V72a75l16a 9540713253503

i pro Jizni Koreu jsou Filipinci a Indonesani a Cinani jiny svet. Abych uspokojil Vasi snahu o detailismus, polepsim se a opravim to korektne na "najemne spolupracovniky z ekonomicky malo vyvinutych zemi". Souhlas ?

+1/0
17.4.2014 11:50

D27a19v90i80d 31A70u45l32i26c39k49ý 2337581525802

Druhý den po ztroskotání se stále pohřešuje 287 ze 475 lidí na palubě. Zachránit se podařilo 179 trosečník

kam se podělo těch 9 lidí?

0/−6
17.4.2014 8:41

J64a64n 72V47á79v15r51a 9377489314860

hned další věta.

Jihokorejská agentura Jonhap

informovala ve čtvrtek ráno, že počet

potvrzených obětí stoupl na devět.

+4/0
17.4.2014 8:45

D28a92v79i58d 83A15u13l12i21c50k48ý 2487691595942

..a pardon...ranní nepozornost... ;-D

+3/0
17.4.2014 8:52

V49l80a75d48i52m13í80r 91F21i50a80l33a 3446442743809

Nic si z toho nedělej, taky mi to nesedělo... :-)

0/0
17.4.2014 9:29

S51t58á44ň52a 51K52o66m55o44r30o56u40s39o26v26á 3135873837649

nějak to nechápu. Jak jsem sledovala zprávy, tak loď se potápěla asi 2 hodiny a blízko pobřeží. Předpokládala bych evakuační plán a rychle pryč - místo toho je nahnali do kajut. Bohužel - oni jsou velmi disciplinovaní, ale schopnost improvizace a rychlé logické řešení nepřipadá v úvahu. Když to srovnám s pilotem, který v New Yorku přistál na řece a zachránil pasažéry v hrozné situaci ?!!

+11/0
17.4.2014 8:33

V70l61a10d78i82m47í11r 68M17e12n80d67i 3672469691956

Presne toto som písal nižšie. Že jedinou možnou záchranou bolo vyjsť na palubu a odtial sa potom prípadne dostať do vody,alebo záchranného člnu v každom prípade opustiť plavidlo, Zostať uväznený vo vnútri lode, ktorá sa vzápätí potopí je takmer istá smrť. Možno si posádka myslela, že problém nebude až tak dramatický, a nechcela zbytočnú paniku. Tentokrát bohužial za svoju disciplinovanosť zaplatili ludia tú najvyššiu cenu.

+5/0
17.4.2014 8:39

S88t34á17ň52a 96K24o29m14o32r56o49u61s93o34v77á 3455603787149

psali jsme asi ve stejnou dobu a byl jste rychlejší - je to hrozné a nedovedu to pochopit. Ona ta absolutní disciplinovanost a nepoužívání vlastní hlavy má i své velmi stinné stránky.

+3/0
17.4.2014 8:46

V29l51a79d60i14m50í83r 58M52e62n61d87i 3932699291376

Bohužial asi ano a tentokrát to skončilo fakt zle. Ale oni sú tak vedení proste odmalička. V každom prípade rozhodnutie velenia nahnať ludí do kajút a nezačať okamžite evakuačné práce bolo tragickým omylom.

+2/0
17.4.2014 8:56

S77t80á40ň67a 55K41o95m55o36r96o48u73s82o34v44á 3175883427509

je to mentalita pro nás nepochopitelná. Nedávno byl o takových věcech zajímavý pořad - a přestože asiaté jsou nesmírně pracovití, tak základní rozdíl - oni se snaží dostat na úroveň svého mistra a co nejlépe ho napodobit, tak pro nás je samozřejmé dostat se o kousek dál - což nás snad může zachránit před převálcováním.

0/0
17.4.2014 9:08

V54l18a73d12i12m23í65r 75M50e69n67d55i 3912749961986

Viete tu ale vyvstáva otázka, že vna akej úrovni je ten ich mistr a na akej ten náš. Im možno stačí dostať sa na jeho úroveň a predsa budú pred nami. Samozrejme nie je jedno za akú cenu. Ja som videl tiež podobný dokument a tam si deti volili niečo ako šéfa triedy . No to som nechápal ako to tie decká prežívali a aké neskutočné sklamanie prežíval jeden z kandidátov ktorý vo výbere neuspel. Oni sú naozaj povahovo úplne iní.

0/0
17.4.2014 9:16

S63t29á20ň57a 86K55o33m33o16r11o19u75s28o27v54á 3985603297749

ono se to ukazuje snad nejlépe na architektuře a umění vůbec - u nás co století to nový sloh, ta rozmanitost v malířství, nejsem znalec asijské architektury, ale na dokumentech to jsou jen pagody - a pak skokově prosklené mrakodrapy. U nás umělec tvořící ve 20. ale i v 17. atd. století ve stylu gotiky by byl považován za plagiátora

0/−2
17.4.2014 9:23

A29l14o77i37s 53S89t64a54r85ý 3689519557982

Tohle nás může zachránit maximálně před vyhynutím (stále budem pro ně užiteční). Před převálcováním by nás mohl zachránit pouze prostý biologický proces zvaný množení.

+1/0
17.4.2014 9:19

S85t34á80ň86a 77K83o62m97o83r49o94u11s13o88v57á 3325243687939

no já se snažila, teď už jsem mimo hru - ale máte pravdu, to je to největší nebezpečí ale nejen od asiatů.

0/0
17.4.2014 9:27

S72t10á77ň94a 84K90o66m66o32r10o47u64s64o54v20á 3885933467669

nedá mi to - musím doplnit. Dříve kdo nezasel a nepřipravil si dříví na zimu, nepřežil, čili rozmnožili se jen ti, kteří byli schopni se o sebe postarat. Teď nastoupí sociální podpora a humanitární organizace - a je to tak jak to je. Ale v tomto ohledu nám zrovna od asiatů největší nebezpečí nehrozí.

+1/0
17.4.2014 9:32

A31l75o65i75s 44S64t82a36r49ý 3109179327712

Ano, oni jsou naštěstí taky lidi práce (myslím tedy ty šikmooké rasy, když jsme u asiatů).

+1/0
17.4.2014 9:39

J10a57r82o97s18l38a94v 95N20o27v40á97k 7465838403557

ta ma jenom stinne stranky, nechapu jak to vubec nekdo muze povazovat za vyhodu

+1/0
17.4.2014 9:02

V92l10a62d84i56m46í27r 17M33e42n40d12i 3632269651256

No nejaká tá disciplína na škodu nie je , horšie je to, keď sa to zvrhne na slepé plnenie akýchkolvek stupídnych príkazov. Ale to už sa asi nebudeme baviť o disciplíne ale o drile...

+1/0
17.4.2014 9:06

S76t74á64ň16a 71K21o80m64o51r70o20u58s35o77v97á 3795513807569

já jsem se vždycky snažila používat vlastní hlavu - ale také jsem přes ni mnohokrát dostala, leč neměnila bych. Ale jak to vyjádřil jeden zastánce starých pořádků - kdo držel hubu, tak se měl dobře.

0/0
17.4.2014 9:17

L10u53c47i24e 62B40l75a74n74i96c91k41á 2935603259301

...smutné!! Škoda každého, zvláště mladého, zbytečně ztraceného života !!

+3/0
17.4.2014 7:35

V70a28c33l82a80v 28P96e42r85o36u67t80k55a 6438597594821

v jaké hloubce je potopená loď?

0/0
17.4.2014 7:26

J68a65r70o39s60l12a75v 95Ř46e15z66n59í38k 7254971205560

Kousek jí vyčnívá nad hladinu a přesto nejsou schopni zachránit lidi uvnitř.......

+2/0
17.4.2014 7:27

V37l61a27d96i74m80í55r 14M38e36n71d93i 3292409461416

Pane je v podstate jedno v akej hlbke tá loď je, pokial ju zaplaví voda a ludia nemajú možnosť úniku, tak smrť utopením trvá pár minút. Mňa skôr zaráža to, že tí ludia sa nesnažili vyjsť na palubu a odtial sa nejak dostať do vody, proste von mimo plavidla.. Ak zostanú uväznení vo vnútri, ich šanca na prežitie je prakticky nulová..

+3/0
17.4.2014 8:35

S57t34á94ň53a 89K20o25m57o86r44o23u39s81o56v20á 3695703977169

A velení jim NAŘÍDILO aby šli do kajut - nepochopitelné

+3/0
17.4.2014 8:37

V97l41a85d93i83m25í34r 32M75e14n11d27i 3732309271806

To som tiež nepochopil, podla toho rozhodnutia asi situácia zo začiatku nevyzerala tak dramaticky. Trajektami som sa plavil x krát a viem , že v prípade že dôjde k popllachu, tak schmatnem vestu a utekám na miesto zhromaždenia. Fakt hrozné. Naozaj si neviem predstaviť čo tam mohlo nastať, keď  sa loď najprv prevalila na bok a zrazu sa dvere kajuty, prvá a neposledná prekážka vášho úniku  ocitnú tri metre nad vami....;-(

+1/0
17.4.2014 8:51

J90o13s65e65f 26V45a69l19a 9390673253313

jenze to byl pouze trajekt a tam se zadne misto shromazdeni neoznamuje a netrenuje

0/0
17.4.2014 9:16

J80a25r11o33s30l34a48v 98Ř71e40z20n38í65k 7864491525850

Pokud vím tak jsou tam vzduchové. Kapsy

0/0
17.4.2014 8:42

V27l48a19d63i75m29í66r 14M41e88n62d71i 3762639251986

To určite sú, lenže voda o teplote cca 12 st. tiež nedáva dlhodobé šance na prežitie. Ludský organizmus má tiež svoje limity.

+1/0
17.4.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.