Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Naděje slábne. V potopené lodi či v chladné vodě zůstává skoro 300 lidí

Záchranáři a potápěči od rána pokračují v pátrání po téměř třech stovkách pohřešovaných lidí z jihokorejského trajektu, který ve středu ráno ztroskotal nedaleko pobřeží Korejského poloostrova. Vzhledem k počtu pohřešovaných rostou obavy, že půjde o nejhorší lodní neštěstí v zemi za posledních roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94á54c10l92a64v 25P38l24a77v23e57c 2349409179270

Naděje umírá poslední, záleží jak velké jsou vzduchové kapsy. Akorát nechápu, kdo je to na velitelských místech, zdrhají jako krysy.

+1/0
17.4.2014 11:32

P43e78t64r 51T25y71č91k71a 6865192139712

Chápu to správně, že posádka nařídila studentům vrátit se do kajut a sama odplula na záchranném člunu?

+1/0
17.4.2014 11:19

J83a86n 20F48r94o76l67í51k 6156450305404

Tomu snad velel Schettino.;-O

+1/0
17.4.2014 11:51

I30v20a80n 57L60a23š22k85o96v85s86k68ý 1551152177759

Láska je jako krááásná loď,kteráá ztratila kapitána...!....R.I.P

0/−4
17.4.2014 10:54

E13v82a 22L82o61k52a54j37o66v74á 4622560713656

zcela nesmyslný příspěvěk :-P

+4/0
17.4.2014 11:13

D22m96i58t33r30i15y 89N44e20s73t95e27r74o96v 6100507920893

Vada a bordo, cazzo!!! ;-O

0/−1
17.4.2014 10:44

H69e90l48e31n33a 46K78a76v65k53o89v85á 4603656239403

Když se potápěl Titanic, tak setrval kapitán na lodi  až do konce a zahynul, ale ještě   předtím nařídil, aby si lidé vzali záchranné vesty a vyšli na palubu.Škoda, že tenokrát nechali lidi v kajutách a kapitán se o svůj život včas "postaral""

0/0
17.4.2014 10:25

Z73d88e20n31ě83k 12W84e67r72n47h86a44r77t 6567375262818

No, pokud byl na palubě a organizoval například evakuaci do člunů a podobně, dokud se už zkrátka neudržel a z nakloněné lodi spadl do vody, tak se měl raději utopit, než se nechat zachránit z vody? To, že přežil, ještě samo o sobě o žádném pochybení nesvědčí.

+4/−1
17.4.2014 11:00

L71u85d79v26í89k 73G22a53j52d48o46š53í34k 2235403134432

Dříve by mu hrdost velela se raději utopit i kdyby měl šanci na vlastní záchranu. Můžeme se bavit o tom, jestli v dnešní době má takové gesto smysl a jestli něco řeší.

0/0
17.4.2014 11:14

J33a20k39u70b 15D67ě15c79k58ý 3859582440982

Včera tu nějaký chytrolín psal, že pasažéři nechtěli riskovat skok z lodi mezi žraloky. Počítám, že v té 12° vodě jich musí být hejna...

+3/0
17.4.2014 9:54

J13o87s78e43f 24V83a25l97a 9770403623483

stacilo nahazet do vody samonafukovaci zachranne cluny( viz muj prispevek nize). Casu bylo habadej

+2/0
17.4.2014 9:56

M24i47c33h56a41l 43P33o26n85o21c65n28ý 2734465401

Nedelal si jen prču?

0/0
17.4.2014 9:56

J87a62k18u52b 40D31ě78c30k35ý 3609682290482

nevypadalo to právě...

0/0
17.4.2014 9:58

J94o41s91e74f 15V66a65l21a 9610123133653

podle mne typicky problem trajektu ( ferryboats ), v posledni dobe se v Evrope obratily kylem vzhuru prinejmensim 2x ( jednou z Finska a jednou trajekt mezi Belgii a UK.   Ferry jezdi "na krev", malo vydelavaji, palubaci jsou ze zemi tretiho sveta a mnohdy ani poradne nerozumi a na odborne vyskolene namorniky proste rejdarstvi nemaji penize. Typicka zavada : nedovrene vodotesne viko  vzadu.  Lod je vyrobena nekdy okolo 1970, cili je bud na konci sveho zivota nebo je nutne ji prodat dal treba do Indonesie. Na obrazku (tusim) c.11 je videt prinejmensim 8 bilych kapsli - to jsou samonafukovaci zachranne cluny, ktere vubec nikdo nepouzil a ani dokonce nesnazil pouzit !!! Na archivnim snimku cele lodi  nejsou na palubach vubec zadne zachranne cluny videt, pri poctu zhruba 450 pasazeru by tam mely byt mozna 50 tech kapsli a jeste dalsi zachranne prostredky - na archivnim snimku je horni vyhlidkova paluba ( sundeck) zcela prazdna.

+8/0
17.4.2014 9:41

J84o97s87e90f 31V60a68l76a 9530363453683

oprava : ty zachranne cluny-kapsle jsou na snimku c. 10 Podle cislovani jich mel trajekt alespon 40 ks. na snimku c.2 jsou nejasne videt dalsi 3 kapsle z druhe strany sundecku, rovnez nepouzite. Hlavne ze se zachranil kapitan...........

0/0
17.4.2014 9:53

L86u31d26v44í26k 97G94a71j23d83o31š53í28k 2905223164802

Na videu vidíte minimálně 14 nepoužitých kapslí.

Je otázka, mělo-li smysl čluny používat, když ještě v době kdy byl trajekt nad hladinou bylo kolem desítky lodí se záchranáři i vrtulníky. Problém je spíš v tom, že ty kapsle neměl kdo použít, protože skoro všichni zůstali uvnitř lodi.

+1/0
17.4.2014 11:29

J29o36s59e15f 86V55a32l90a 9390133983103

sorry muj predchozi prispevek patril o patro nize. Takze poporadku - pokud jde lod ke dnu, tak je v ramci zachrany vlastniho zivota vhodne zmizet co nejdriv. 1. pokud se lod nehoupe a stoji jeste rovne, daji se spustit zachranne cluny klasickeho tvaru, do kterych se dostanu "suchou nohou", treba po zebriku. Tedy nebudu mit mokre obleceni, coz pro preziti je znacna vyhoda. 2.Jakmile je lod nakrivo nebo se houpe, tak zachranne cluny nejdou spustit. Pak se nahazeji do vody kapsle a lidi si do nich musi vetsinou doplavat. Zustavat totiz blizko u nestabilni lodi znamena riziko potopeni clunu pri nahle zmene polohy lodi. Navic plavajiciho cloveka v blizkosti lodi stahne pod vodu vir vznikly pri potopeni lodi. K zmene polohy muze dojit behem i nekolika sekund. Coz vedela i posadka a protoi zdrhla rychlosti svetla

+1/0
17.4.2014 11:47

J51o94s67e94f 33V86a82l49a 9300933623163

na videu je mezi 31. a 38.sekundou videt oranzovy zachjranny vor, ke kteremu plavou asi 2-3 cestujici. takze asi smysl to melo

+1/0
17.4.2014 11:57

J41o51s10e76f 43V72a40l48a 9610953333103

v prehistorickych casech jsem byl 8 mesicu externim zamestnancem Ceskoslovenske namorni plavby a diky tomu jsem se i trochu projel na mori a musel se o bezpecnost zajimat - coz bylo i v mem osobnim zajmu - na mori neni clovek nikdy v bezpeci

+1/0
17.4.2014 11:35

E84v63a 10L75o93k53a86j94o95v70á 4702880633576

čím se živíte, že máte takové detailní znalosti? :-)R^

0/0
17.4.2014 11:15

J94o14s38e66f 59V35a72l53a 9720443553553

sorry, odpoved mi preskocila o jeden prispevek vyse :-(

+1/0
17.4.2014 11:36

L57u65d72v60í47k 55G70a66j20d69o85š17í55k 2755163664202

Jen by mě zajímalo, jak mohou být v Koreji "palubáci" ze zemí třetího světa. Asi místní že? ;-D

0/0
17.4.2014 11:19

J69o80s20e23f 84V76a36l19a 9940453973363

i pro Jizni Koreu jsou Filipinci a Indonesani a Cinani jiny svet. Abych uspokojil Vasi snahu o detailismus, polepsim se a opravim to korektne na "najemne spolupracovniky z ekonomicky malo vyvinutych zemi". Souhlas ?

+1/0
17.4.2014 11:50

D41a89v65i30d 48A95u31l32i44c32k25ý 2277951475352

Druhý den po ztroskotání se stále pohřešuje 287 ze 475 lidí na palubě. Zachránit se podařilo 179 trosečník

kam se podělo těch 9 lidí?

0/−6
17.4.2014 8:41

J27a31n 20V83á28v15r42a 9137639444420

hned další věta.

Jihokorejská agentura Jonhap

informovala ve čtvrtek ráno, že počet

potvrzených obětí stoupl na devět.

+4/0
17.4.2014 8:45

D71a88v46i51d 52A19u71l40i77c79k30ý 2867161795842

..a pardon...ranní nepozornost... ;-D

+3/0
17.4.2014 8:52

V44l75a47d65i91m26í46r 51F18i87a83l61a 3786302983869

Nic si z toho nedělej, taky mi to nesedělo... :-)

0/0
17.4.2014 9:29
Foto

S12t84á16ň33a 41K85o91m79o15r55o64u69s54o95v44á 3145133437709

nějak to nechápu. Jak jsem sledovala zprávy, tak loď se potápěla asi 2 hodiny a blízko pobřeží. Předpokládala bych evakuační plán a rychle pryč - místo toho je nahnali do kajut. Bohužel - oni jsou velmi disciplinovaní, ale schopnost improvizace a rychlé logické řešení nepřipadá v úvahu. Když to srovnám s pilotem, který v New Yorku přistál na řece a zachránil pasažéry v hrozné situaci ?!!

+11/0
17.4.2014 8:33

V66l64a96d51i25m34í46r 37M63e67n57d91i 3192779911286

Presne toto som písal nižšie. Že jedinou možnou záchranou bolo vyjsť na palubu a odtial sa potom prípadne dostať do vody,alebo záchranného člnu v každom prípade opustiť plavidlo, Zostať uväznený vo vnútri lode, ktorá sa vzápätí potopí je takmer istá smrť. Možno si posádka myslela, že problém nebude až tak dramatický, a nechcela zbytočnú paniku. Tentokrát bohužial za svoju disciplinovanosť zaplatili ludia tú najvyššiu cenu.

+5/0
17.4.2014 8:39
Foto

S11t10á55ň52a 58K82o67m59o46r61o76u95s21o53v79á 3585453597429

psali jsme asi ve stejnou dobu a byl jste rychlejší - je to hrozné a nedovedu to pochopit. Ona ta absolutní disciplinovanost a nepoužívání vlastní hlavy má i své velmi stinné stránky.

+3/0
17.4.2014 8:46

V31l14a43d90i97m94í57r 38M21e56n62d55i 3902619771436

Bohužial asi ano a tentokrát to skončilo fakt zle. Ale oni sú tak vedení proste odmalička. V každom prípade rozhodnutie velenia nahnať ludí do kajút a nezačať okamžite evakuačné práce bolo tragickým omylom.

+2/0
17.4.2014 8:56
Foto

S90t21á82ň96a 46K14o63m57o49r25o20u87s98o56v59á 3455703237679

je to mentalita pro nás nepochopitelná. Nedávno byl o takových věcech zajímavý pořad - a přestože asiaté jsou nesmírně pracovití, tak základní rozdíl - oni se snaží dostat na úroveň svého mistra a co nejlépe ho napodobit, tak pro nás je samozřejmé dostat se o kousek dál - což nás snad může zachránit před převálcováním.

0/0
17.4.2014 9:08

V19l56a56d10i53m55í12r 83M15e84n43d43i 3192759111546

Viete tu ale vyvstáva otázka, že vna akej úrovni je ten ich mistr a na akej ten náš. Im možno stačí dostať sa na jeho úroveň a predsa budú pred nami. Samozrejme nie je jedno za akú cenu. Ja som videl tiež podobný dokument a tam si deti volili niečo ako šéfa triedy . No to som nechápal ako to tie decká prežívali a aké neskutočné sklamanie prežíval jeden z kandidátov ktorý vo výbere neuspel. Oni sú naozaj povahovo úplne iní.

0/0
17.4.2014 9:16
Foto

S48t58á33ň66a 38K37o50m55o42r28o32u57s15o95v55á 3905633747939

ono se to ukazuje snad nejlépe na architektuře a umění vůbec - u nás co století to nový sloh, ta rozmanitost v malířství, nejsem znalec asijské architektury, ale na dokumentech to jsou jen pagody - a pak skokově prosklené mrakodrapy. U nás umělec tvořící ve 20. ale i v 17. atd. století ve stylu gotiky by byl považován za plagiátora

0/−2
17.4.2014 9:23

A98l43o20i39s 50S43t30a57r72ý 3159809107212

Tohle nás může zachránit maximálně před vyhynutím (stále budem pro ně užiteční). Před převálcováním by nás mohl zachránit pouze prostý biologický proces zvaný množení.

+1/0
17.4.2014 9:19
Foto

S97t12á21ň85a 46K56o38m80o16r11o67u34s33o54v77á 3195393527789

no já se snažila, teď už jsem mimo hru - ale máte pravdu, to je to největší nebezpečí ale nejen od asiatů.

0/0
17.4.2014 9:27
Foto

S44t81á11ň20a 37K29o81m32o18r79o76u49s60o28v21á 3595133847689

nedá mi to - musím doplnit. Dříve kdo nezasel a nepřipravil si dříví na zimu, nepřežil, čili rozmnožili se jen ti, kteří byli schopni se o sebe postarat. Teď nastoupí sociální podpora a humanitární organizace - a je to tak jak to je. Ale v tomto ohledu nám zrovna od asiatů největší nebezpečí nehrozí.

+1/0
17.4.2014 9:32

A53l17o46i22s 92S42t52a14r27ý 3889519477432

Ano, oni jsou naštěstí taky lidi práce (myslím tedy ty šikmooké rasy, když jsme u asiatů).

+1/0
17.4.2014 9:39

J12a64r39o95s90l82a66v 64N33o30v11á39k 7605168153217

ta ma jenom stinne stranky, nechapu jak to vubec nekdo muze povazovat za vyhodu

+1/0
17.4.2014 9:02

V80l45a97d15i93m76í23r 72M63e40n67d69i 3872229971506

No nejaká tá disciplína na škodu nie je , horšie je to, keď sa to zvrhne na slepé plnenie akýchkolvek stupídnych príkazov. Ale to už sa asi nebudeme baviť o disciplíne ale o drile...

+1/0
17.4.2014 9:06
Foto

S94t21á74ň10a 13K60o88m92o60r51o67u16s86o55v75á 3635243897149

já jsem se vždycky snažila používat vlastní hlavu - ale také jsem přes ni mnohokrát dostala, leč neměnila bych. Ale jak to vyjádřil jeden zastánce starých pořádků - kdo držel hubu, tak se měl dobře.

0/0
17.4.2014 9:17

L54u52c84i22e 43B24l58a33n50i50c74k50á 2345503399561

...smutné!! Škoda každého, zvláště mladého, zbytečně ztraceného života !!

+3/0
17.4.2014 7:35

V28a65c61l29a16v 29P93e30r15o85u90t61k70a 6828847734371

v jaké hloubce je potopená loď?

0/0
17.4.2014 7:26

J64a77r74o19s97l40a84v 54Ř37e48z51n84í10k 7424651575980

Kousek jí vyčnívá nad hladinu a přesto nejsou schopni zachránit lidi uvnitř.......

+2/0
17.4.2014 7:27

V56l96a62d70i97m34í57r 63M16e56n33d95i 3622679651106

Pane je v podstate jedno v akej hlbke tá loď je, pokial ju zaplaví voda a ludia nemajú možnosť úniku, tak smrť utopením trvá pár minút. Mňa skôr zaráža to, že tí ludia sa nesnažili vyjsť na palubu a odtial sa nejak dostať do vody, proste von mimo plavidla.. Ak zostanú uväznení vo vnútri, ich šanca na prežitie je prakticky nulová..

+3/0
17.4.2014 8:35
Foto

S23t68á71ň63a 46K30o34m75o73r78o80u51s44o15v53á 3355143717359

A velení jim NAŘÍDILO aby šli do kajut - nepochopitelné

+3/0
17.4.2014 8:37

V86l21a66d66i53m27í55r 90M82e60n57d74i 3792849841856

To som tiež nepochopil, podla toho rozhodnutia asi situácia zo začiatku nevyzerala tak dramaticky. Trajektami som sa plavil x krát a viem , že v prípade že dôjde k popllachu, tak schmatnem vestu a utekám na miesto zhromaždenia. Fakt hrozné. Naozaj si neviem predstaviť čo tam mohlo nastať, keď  sa loď najprv prevalila na bok a zrazu sa dvere kajuty, prvá a neposledná prekážka vášho úniku  ocitnú tri metre nad vami....;-(

+1/0
17.4.2014 8:51

J72o92s92e61f 36V71a85l96a 9280533163283

jenze to byl pouze trajekt a tam se zadne misto shromazdeni neoznamuje a netrenuje

0/0
17.4.2014 9:16

J11a13r97o91s89l41a78v 87Ř56e12z28n46í90k 7384511245250

Pokud vím tak jsou tam vzduchové. Kapsy

0/0
17.4.2014 8:42

V14l10a65d59i28m80í41r 20M19e98n24d35i 3692489101206

To určite sú, lenže voda o teplote cca 12 st. tiež nedáva dlhodobé šance na prežitie. Ludský organizmus má tiež svoje limity.

+1/0
17.4.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.