Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naděje slábne. V potopené lodi či v chladné vodě zůstává skoro 300 lidí

Záchranáři a potápěči od rána pokračují v pátrání po téměř třech stovkách pohřešovaných lidí z jihokorejského trajektu, který ve středu ráno ztroskotal nedaleko pobřeží Korejského poloostrova. Vzhledem k počtu pohřešovaných rostou obavy, že půjde o nejhorší lodní neštěstí v zemi za posledních roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V80á72c42l30a32v 53P79l43a42v32e18c 2219189539420

Naděje umírá poslední, záleží jak velké jsou vzduchové kapsy. Akorát nechápu, kdo je to na velitelských místech, zdrhají jako krysy.

+1/0
17.4.2014 11:32

P43e45t45r 85T26y64č13k24a 6535202579872

Chápu to správně, že posádka nařídila studentům vrátit se do kajut a sama odplula na záchranném člunu?

+1/0
17.4.2014 11:19

J72a34n 36F68r22o19l92í14k 6326940915454

Tomu snad velel Schettino.;-O

+1/0
17.4.2014 11:51

I27v48a78n 81L74a27š18k38o66v72s60k77ý 1821112597879

Láska je jako krááásná loď,kteráá ztratila kapitána...!....R.I.P

0/−4
17.4.2014 10:54

E66v28a 31L72o44k79a54j16o73v19á 4972280143306

zcela nesmyslný příspěvěk :-P

+4/0
17.4.2014 11:13

D47m50i10t28r46i46y 81N37e96s45t81e89r24o22v 6560527670623

Vada a bordo, cazzo!!! ;-O

0/−1
17.4.2014 10:44

H30e35l84e10n31a 57K64a71v42k15o72v75á 5976133170296

Když se potápěl Titanic, tak setrval kapitán na lodi  až do konce a zahynul, ale ještě   předtím nařídil, aby si lidé vzali záchranné vesty a vyšli na palubu.Škoda, že tenokrát nechali lidi v kajutách a kapitán se o svůj život včas "postaral""

0/0
17.4.2014 10:25

Z32d59e59n45ě63k 77W59e69r81n49h81a29r67t 6977625162568

No, pokud byl na palubě a organizoval například evakuaci do člunů a podobně, dokud se už zkrátka neudržel a z nakloněné lodi spadl do vody, tak se měl raději utopit, než se nechat zachránit z vody? To, že přežil, ještě samo o sobě o žádném pochybení nesvědčí.

+4/−1
17.4.2014 11:00

L77u92d28v29í25k 92G44a55j14d40o19š60í97k 2425733704912

Dříve by mu hrdost velela se raději utopit i kdyby měl šanci na vlastní záchranu. Můžeme se bavit o tom, jestli v dnešní době má takové gesto smysl a jestli něco řeší.

0/0
17.4.2014 11:14

J61a95k16u13b 83D69ě65c13k60ý 3499372960732

Včera tu nějaký chytrolín psal, že pasažéři nechtěli riskovat skok z lodi mezi žraloky. Počítám, že v té 12° vodě jich musí být hejna...

+3/0
17.4.2014 9:54

J78o98s25e97f 15V83a86l13a 9390243133413

stacilo nahazet do vody samonafukovaci zachranne cluny( viz muj prispevek nize). Casu bylo habadej

+2/0
17.4.2014 9:56

M33i67c97h70a49l 74P20o37n15o11c56n12ý 2714175361

Nedelal si jen prču?

0/0
17.4.2014 9:56

J25a68k74u64b 47D81ě35c41k92ý 3629922570852

nevypadalo to právě...

0/0
17.4.2014 9:58

J67o62s47e92f 74V79a26l70a 9940623853393

podle mne typicky problem trajektu ( ferryboats ), v posledni dobe se v Evrope obratily kylem vzhuru prinejmensim 2x ( jednou z Finska a jednou trajekt mezi Belgii a UK.   Ferry jezdi "na krev", malo vydelavaji, palubaci jsou ze zemi tretiho sveta a mnohdy ani poradne nerozumi a na odborne vyskolene namorniky proste rejdarstvi nemaji penize. Typicka zavada : nedovrene vodotesne viko  vzadu.  Lod je vyrobena nekdy okolo 1970, cili je bud na konci sveho zivota nebo je nutne ji prodat dal treba do Indonesie. Na obrazku (tusim) c.11 je videt prinejmensim 8 bilych kapsli - to jsou samonafukovaci zachranne cluny, ktere vubec nikdo nepouzil a ani dokonce nesnazil pouzit !!! Na archivnim snimku cele lodi  nejsou na palubach vubec zadne zachranne cluny videt, pri poctu zhruba 450 pasazeru by tam mely byt mozna 50 tech kapsli a jeste dalsi zachranne prostredky - na archivnim snimku je horni vyhlidkova paluba ( sundeck) zcela prazdna.

+8/0
17.4.2014 9:41

J10o90s71e32f 95V53a90l77a 9680283373733

oprava : ty zachranne cluny-kapsle jsou na snimku c. 10 Podle cislovani jich mel trajekt alespon 40 ks. na snimku c.2 jsou nejasne videt dalsi 3 kapsle z druhe strany sundecku, rovnez nepouzite. Hlavne ze se zachranil kapitan...........

0/0
17.4.2014 9:53

L75u30d15v90í74k 45G76a90j87d52o74š67í18k 2805323554452

Na videu vidíte minimálně 14 nepoužitých kapslí.

Je otázka, mělo-li smysl čluny používat, když ještě v době kdy byl trajekt nad hladinou bylo kolem desítky lodí se záchranáři i vrtulníky. Problém je spíš v tom, že ty kapsle neměl kdo použít, protože skoro všichni zůstali uvnitř lodi.

+1/0
17.4.2014 11:29

J41o61s81e45f 64V56a20l13a 9450493703253

sorry muj predchozi prispevek patril o patro nize. Takze poporadku - pokud jde lod ke dnu, tak je v ramci zachrany vlastniho zivota vhodne zmizet co nejdriv. 1. pokud se lod nehoupe a stoji jeste rovne, daji se spustit zachranne cluny klasickeho tvaru, do kterych se dostanu "suchou nohou", treba po zebriku. Tedy nebudu mit mokre obleceni, coz pro preziti je znacna vyhoda. 2.Jakmile je lod nakrivo nebo se houpe, tak zachranne cluny nejdou spustit. Pak se nahazeji do vody kapsle a lidi si do nich musi vetsinou doplavat. Zustavat totiz blizko u nestabilni lodi znamena riziko potopeni clunu pri nahle zmene polohy lodi. Navic plavajiciho cloveka v blizkosti lodi stahne pod vodu vir vznikly pri potopeni lodi. K zmene polohy muze dojit behem i nekolika sekund. Coz vedela i posadka a protoi zdrhla rychlosti svetla

+1/0
17.4.2014 11:47

J87o67s39e87f 70V72a69l87a 9500353273703

na videu je mezi 31. a 38.sekundou videt oranzovy zachjranny vor, ke kteremu plavou asi 2-3 cestujici. takze asi smysl to melo

+1/0
17.4.2014 11:57

J96o85s35e32f 63V50a72l96a 9540463173453

v prehistorickych casech jsem byl 8 mesicu externim zamestnancem Ceskoslovenske namorni plavby a diky tomu jsem se i trochu projel na mori a musel se o bezpecnost zajimat - coz bylo i v mem osobnim zajmu - na mori neni clovek nikdy v bezpeci

+1/0
17.4.2014 11:35

E91v19a 29L20o11k55a34j73o61v13á 4302230853966

čím se živíte, že máte takové detailní znalosti? :-)R^

0/0
17.4.2014 11:15

J45o20s43e14f 20V23a89l84a 9590393333563

sorry, odpoved mi preskocila o jeden prispevek vyse :-(

+1/0
17.4.2014 11:36

L61u71d51v26í77k 80G31a47j78d51o62š67í42k 2265603654672

Jen by mě zajímalo, jak mohou být v Koreji "palubáci" ze zemí třetího světa. Asi místní že? ;-D

0/0
17.4.2014 11:19

J75o72s48e35f 28V40a38l92a 9430333263603

i pro Jizni Koreu jsou Filipinci a Indonesani a Cinani jiny svet. Abych uspokojil Vasi snahu o detailismus, polepsim se a opravim to korektne na "najemne spolupracovniky z ekonomicky malo vyvinutych zemi". Souhlas ?

+1/0
17.4.2014 11:50

D41a78v94i62d 49A83u81l57i82c31k98ý 2757161545822

Druhý den po ztroskotání se stále pohřešuje 287 ze 475 lidí na palubě. Zachránit se podařilo 179 trosečník

kam se podělo těch 9 lidí?

0/−6
17.4.2014 8:41

J52a11n 87V59á56v31r18a 9857899964380

hned další věta.

Jihokorejská agentura Jonhap

informovala ve čtvrtek ráno, že počet

potvrzených obětí stoupl na devět.

+4/0
17.4.2014 8:45

D31a42v58i81d 54A64u70l15i10c55k98ý 2287581435122

..a pardon...ranní nepozornost... ;-D

+3/0
17.4.2014 8:52

V81l46a76d96i42m80í45r 86F37i14a83l75a 3936512553889

Nic si z toho nedělej, taky mi to nesedělo... :-)

0/0
17.4.2014 9:29
Foto

S97t34á27ň50a 33K75o38m66o38r69o16u98s82o34v52á 3535563737849

nějak to nechápu. Jak jsem sledovala zprávy, tak loď se potápěla asi 2 hodiny a blízko pobřeží. Předpokládala bych evakuační plán a rychle pryč - místo toho je nahnali do kajut. Bohužel - oni jsou velmi disciplinovaní, ale schopnost improvizace a rychlé logické řešení nepřipadá v úvahu. Když to srovnám s pilotem, který v New Yorku přistál na řece a zachránil pasažéry v hrozné situaci ?!!

+11/0
17.4.2014 8:33

V41l88a57d26i92m43í14r 53M96e77n69d28i 3592209561736

Presne toto som písal nižšie. Že jedinou možnou záchranou bolo vyjsť na palubu a odtial sa potom prípadne dostať do vody,alebo záchranného člnu v každom prípade opustiť plavidlo, Zostať uväznený vo vnútri lode, ktorá sa vzápätí potopí je takmer istá smrť. Možno si posádka myslela, že problém nebude až tak dramatický, a nechcela zbytočnú paniku. Tentokrát bohužial za svoju disciplinovanosť zaplatili ludia tú najvyššiu cenu.

+5/0
17.4.2014 8:39
Foto

S10t17á20ň36a 53K78o48m36o35r80o61u62s84o59v36á 3125183197659

psali jsme asi ve stejnou dobu a byl jste rychlejší - je to hrozné a nedovedu to pochopit. Ona ta absolutní disciplinovanost a nepoužívání vlastní hlavy má i své velmi stinné stránky.

+3/0
17.4.2014 8:46

V41l81a41d83i45m78í77r 59M96e19n20d94i 3512199331446

Bohužial asi ano a tentokrát to skončilo fakt zle. Ale oni sú tak vedení proste odmalička. V každom prípade rozhodnutie velenia nahnať ludí do kajút a nezačať okamžite evakuačné práce bolo tragickým omylom.

+2/0
17.4.2014 8:56
Foto

S43t30á30ň16a 92K61o31m44o40r79o29u93s70o75v60á 3195923787749

je to mentalita pro nás nepochopitelná. Nedávno byl o takových věcech zajímavý pořad - a přestože asiaté jsou nesmírně pracovití, tak základní rozdíl - oni se snaží dostat na úroveň svého mistra a co nejlépe ho napodobit, tak pro nás je samozřejmé dostat se o kousek dál - což nás snad může zachránit před převálcováním.

0/0
17.4.2014 9:08

V41l25a71d41i57m92í81r 38M25e40n38d51i 3392499261166

Viete tu ale vyvstáva otázka, že vna akej úrovni je ten ich mistr a na akej ten náš. Im možno stačí dostať sa na jeho úroveň a predsa budú pred nami. Samozrejme nie je jedno za akú cenu. Ja som videl tiež podobný dokument a tam si deti volili niečo ako šéfa triedy . No to som nechápal ako to tie decká prežívali a aké neskutočné sklamanie prežíval jeden z kandidátov ktorý vo výbere neuspel. Oni sú naozaj povahovo úplne iní.

0/0
17.4.2014 9:16
Foto

S80t12á26ň14a 20K46o10m14o25r84o17u83s46o98v27á 3265753767189

ono se to ukazuje snad nejlépe na architektuře a umění vůbec - u nás co století to nový sloh, ta rozmanitost v malířství, nejsem znalec asijské architektury, ale na dokumentech to jsou jen pagody - a pak skokově prosklené mrakodrapy. U nás umělec tvořící ve 20. ale i v 17. atd. století ve stylu gotiky by byl považován za plagiátora

0/−2
17.4.2014 9:23

A72l12o71i36s 34S63t45a89r16ý 3889509787772

Tohle nás může zachránit maximálně před vyhynutím (stále budem pro ně užiteční). Před převálcováním by nás mohl zachránit pouze prostý biologický proces zvaný množení.

+1/0
17.4.2014 9:19
Foto

S63t93á57ň92a 88K68o38m41o21r55o55u50s19o45v39á 3975243617749

no já se snažila, teď už jsem mimo hru - ale máte pravdu, to je to největší nebezpečí ale nejen od asiatů.

0/0
17.4.2014 9:27
Foto

S30t76á23ň43a 54K77o61m67o29r39o21u62s46o17v52á 3885873167389

nedá mi to - musím doplnit. Dříve kdo nezasel a nepřipravil si dříví na zimu, nepřežil, čili rozmnožili se jen ti, kteří byli schopni se o sebe postarat. Teď nastoupí sociální podpora a humanitární organizace - a je to tak jak to je. Ale v tomto ohledu nám zrovna od asiatů největší nebezpečí nehrozí.

+1/0
17.4.2014 9:32

A56l47o45i95s 27S55t31a26r88ý 3349479757532

Ano, oni jsou naštěstí taky lidi práce (myslím tedy ty šikmooké rasy, když jsme u asiatů).

+1/0
17.4.2014 9:39

J23a29r12o63s30l49a79v 40N31o49v98á29k 7575188483967

ta ma jenom stinne stranky, nechapu jak to vubec nekdo muze povazovat za vyhodu

+1/0
17.4.2014 9:02

V30l56a32d69i66m24í39r 33M59e66n22d37i 3872379291526

No nejaká tá disciplína na škodu nie je , horšie je to, keď sa to zvrhne na slepé plnenie akýchkolvek stupídnych príkazov. Ale to už sa asi nebudeme baviť o disciplíne ale o drile...

+1/0
17.4.2014 9:06
Foto

S85t96á43ň44a 52K32o49m17o75r17o17u48s25o48v18á 3165333957419

já jsem se vždycky snažila používat vlastní hlavu - ale také jsem přes ni mnohokrát dostala, leč neměnila bych. Ale jak to vyjádřil jeden zastánce starých pořádků - kdo držel hubu, tak se měl dobře.

0/0
17.4.2014 9:17

L12u76c19i38e 83B94l51a96n18i21c90k12á 2115953229321

...smutné!! Škoda každého, zvláště mladého, zbytečně ztraceného života !!

+3/0
17.4.2014 7:35

V24a73c95l74a80v 49P55e62r59o75u23t84k51a 6598877414561

v jaké hloubce je potopená loď?

0/0
17.4.2014 7:26

J35a51r43o56s22l47a91v 55Ř23e37z25n73í15k 7204351925340

Kousek jí vyčnívá nad hladinu a přesto nejsou schopni zachránit lidi uvnitř.......

+2/0
17.4.2014 7:27

V43l20a57d25i91m56í24r 58M62e70n20d10i 3462309781446

Pane je v podstate jedno v akej hlbke tá loď je, pokial ju zaplaví voda a ludia nemajú možnosť úniku, tak smrť utopením trvá pár minút. Mňa skôr zaráža to, že tí ludia sa nesnažili vyjsť na palubu a odtial sa nejak dostať do vody, proste von mimo plavidla.. Ak zostanú uväznení vo vnútri, ich šanca na prežitie je prakticky nulová..

+3/0
17.4.2014 8:35
Foto

S19t75á81ň50a 61K52o33m81o56r49o50u30s60o17v49á 3395263637779

A velení jim NAŘÍDILO aby šli do kajut - nepochopitelné

+3/0
17.4.2014 8:37

V37l83a92d51i37m91í19r 92M57e80n95d56i 3562689831576

To som tiež nepochopil, podla toho rozhodnutia asi situácia zo začiatku nevyzerala tak dramaticky. Trajektami som sa plavil x krát a viem , že v prípade že dôjde k popllachu, tak schmatnem vestu a utekám na miesto zhromaždenia. Fakt hrozné. Naozaj si neviem predstaviť čo tam mohlo nastať, keď  sa loď najprv prevalila na bok a zrazu sa dvere kajuty, prvá a neposledná prekážka vášho úniku  ocitnú tri metre nad vami....;-(

+1/0
17.4.2014 8:51

J69o95s71e68f 73V66a19l21a 9490593923953

jenze to byl pouze trajekt a tam se zadne misto shromazdeni neoznamuje a netrenuje

0/0
17.4.2014 9:16

J89a62r79o97s30l77a72v 66Ř48e89z40n67í93k 7514841105910

Pokud vím tak jsou tam vzduchové. Kapsy

0/0
17.4.2014 8:42

V81l46a12d54i79m43í53r 94M14e69n74d80i 3122779971226

To určite sú, lenže voda o teplote cca 12 st. tiež nedáva dlhodobé šance na prežitie. Ludský organizmus má tiež svoje limity.

+1/0
17.4.2014 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.