Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky ze ztraceného boeingu jsou na dosah, věří Australané

Pátrací čety operující v Indickém oceánu jsou přesvědčeny, že znají přibližnou polohu černých skříněk ztraceného letu MH370. Uvedl to australský premiér Tony Abbott. Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S68t97a90n55i41s53l57a75v 83T17e86s23a25ř 9897884592324

Když už nemůžou černé skříňky plavat, proč by nemohly být v okamžiku havárie z letadla "katapultované" alespoň nějaké radio- nebo nebo GPS-majáčky, které by daly pátracím týmům alespoň první rychlou informaci, kam poslat lodě se sonarem, hledajícím signály z černých skříněk?

0/0
13.4.2014 20:15
Foto

S23t77a96n14i28s58l31a90v 35T87e84s46a20ř 9537864392754

Dejme tomu, že najdou a vyzvednou obě černé skříňky. V obou budou zaznamenané poslední dvě hodiny letu. Hádám, že ty dvě hodiny budou poslouchat jen ticho z pilotní kabiny a v letových údajích bude 1:50 jen přímý let a pak 10 minut klesání potom co to palivo došlo. Podle mě to neobjasní, proč letadlo uhnulo ze směru na Peking ani kudy a proč se klikatilo 6 hodin letu potom. Až najdou vrak, tak zjistí jen to, že letadlo spadlo potom co mu došlo palivo. Vyšetřovatelům fakt nezávidím.

0/0
13.4.2014 19:40

I31v57a54n 23P32o45v12o75l82n51y 4337741251760

Tohle je zajimava veta: "... poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely". Tak jake vlastne ty signaly chytaji? To se jen tak v oceanu vyskytuji vubec nejake signaly? Nebo snad poslouchaji delfiny? Jakou vaznost jejich zpravam dat, kdyz nevi jestli to jsou skrinky nebo nejsou?

0/0
11.4.2014 18:26

M73i93r52o87s85l14a92v 42Z19i15k19m30u98n69d 7459173854383

Signály vysílají agenti Kima III, letadlo přistálo neporušené  na předem určeném místě, cestující a posádka přestoupili do severokorejské ponorky a letadlo bylo potopeno ...

0/0
11.4.2014 19:12

M67i12l67o52s 56V55a39l35y 8726392127812

Ivane, to si nepochopil??? Tato akce byla velmi dobre a dlouho prpravovana...... je nejaky problem, aby po havarii letadla se zhodili do more desitky "skrinek" jen proto, aby zmatli vsechny slusne lidi sveta? Nekteri lide jsou "vynalezavi" a porad si mysli, ze ten zbytek jsou BLBCI a  I d i o t i !!;-DRv

0/−1
12.4.2014 18:47

M56i95l82o10s 98V42a27l21y 8776342667102

SORRY, jak pisi: po havarie letadla [mely byt uvozovky] " .,.,.,. " :-) Verim tomu, ze letadlo v mori  n e n i !

0/0
12.4.2014 18:54

K57a84r76e24l 59D72u18b 9805838801271

Neměla by být Black Box v nějakém plovacím pouzdře ?  Hodně by to v takovém případě pomohlo.

+1/−1
11.4.2014 17:04

R68i46c48h30a22r85d 14B56u95š59e18k 3165758127873

pokud se zad letadla neroztristi na kousky jak vy vyplovala mimo letadlo?

+1/0
11.4.2014 17:21

J91a20k49u84b 80S82e34m52e92r83á47d 2587506911221

a taky kdyby to uplavalo pryc, tak ty trosky uz nenajdou nikdy :-)

+3/−1
11.4.2014 17:42
Foto

S42t45a18n74i69s24l93a85v 30T60e68s28a90ř 9977684912654

tak snad nebudou tak pitomí, aby si a) na to plavání nevymysleli udělátko při návrhu plovoucích lokátorů anebo b) nezjistili nějakou informaci o směru mořských proudů a podle toho si neodvodili vhodnou oblast pátrání...

Furt lepší najít plovoucí něco a mít okruh hledání +/- 100km než nemít nic a hádat části kružnice v celkové délce x tisíc km a šířce taky 100km.

0/0
13.4.2014 20:18

P73a74v91e34l 56V41e86t43e31š86n96í37k 7105538685487

Musí být tak masivní aby vydržela náraz a požár.

Ledaže by tam byla nějaká vystřelovací bóje pro tyto případy (to by ale nebyl letový rekordér - jenom nějaký lokátor), který by po nějakou doby vysílal informace o poloze.

0/0
11.4.2014 17:48

A31l88e92x21a89n80d36r 32K91o58s85t21k89a 5679776289906

Problém je v tom, že než si vůbec někdo všimne, že jim chybí letadlo, než obvolají okolní letiště, že nikde nepřistálo, než zjistí, že to není jen omyl, tak by ta bójka byla 100 nebo taky 200 km daleko od místa dopadu. Což by hledání trosek až tak moc nepomohlo. Plus, na jednu stranu, nějaký jednoduchý zapisovač, kam by data proudila třeba přes wifinu, který by byl schopný vysílat třeba týden a plaval by, by měl výrobní cenu pár tisíc kč. Na stranu druhou, na vše co přijde do letadla je vyžadováno tisíc a jedna certifikace, zkouška, povolení atd, takže by takové dodatečné zapisovací zařízení možná vyšlo na milion či víc. A na to se vám dopravce může víte co..

0/0
11.4.2014 22:53

R22a12d19e15k 77P20r57o20c46h69á70z35k46a 2983719758

Neřešte vyřešené, tohle existuje a jmenuje se to ELT. Ale začlenění do letadla by bylo skutečně obludně drahé, hlavně s ohledem na byrokracii kolem registrace a certifikace.

0/0
12.4.2014 14:23

R16a11d26e42k 69P73r25o87c79h44á87z62k68a 2513189848

Tedy, letadlo ELT má a dokonce několik, ale ne v takovéhle bóji.

0/0
12.4.2014 14:24
Foto

K86a32r31e42l 20P37l84a29c32h84ý 6526816644569

Bouchnul mu levy motor. :-)

0/0
11.4.2014 16:13

I57v69o 78J30a93n62á39č20e77k 8233563451362

Komu?

0/0
11.4.2014 23:29

P12e71t33r 23Z47d38e24n19ě24k 2524529314

Záleží na tom, zda existuje někdo dostatečně mocný, kdo má zájem, aby se záhada NEvyřešila. Pak se ovšem na nic nepřijde.

0/−4
11.4.2014 15:26

J57a44n 76S23e87m66i27k 4114247932989

A kdyz se zahada vyresi, tak stejne "někdo dostatečně mocný" zakryje pravdu.

neni z toho proste uniku!!

+2/−1
11.4.2014 15:29

J38a40k39u71b 39S86e94m39e48r13á70d 2807936691421

ze se na to ti zachranari nevyprdnou hned ze startu, kdyz ti mocni.... :-)

+6/0
11.4.2014 15:35

J66a22n 13S63e98m34i11k 4174157942229

Zachranari v tom taky jedou

+1/0
11.4.2014 17:12

J18a63k28u57b 16S94e71m10e92r36á52d 2977756151531

i Skippy? :-)

0/0
11.4.2014 17:43

P70e58t60r 24N76o64v19o33t66n91y 3109162889132

A pokud se zahada vyresi, tak jen proto, že to nekdo dostatecne mocny chtěl. :-)

+2/0
11.4.2014 15:35

J26a32k75u52b 81S80e10m66e48r20á44d 2377946931361

problem nastane, kdyz bude vice mocnych a kazdy to bude chtit jinak :-)

0/0
11.4.2014 15:45

J23a50k54u13b 84S57e45m97e81r37á29d 2187566391531

pak nastoupi vsemocny ;-D

+2/0
11.4.2014 15:45

P88e72t95r 56N21o55v52o41t37n94y 3189422629662

Že by ta prd.lní "fotka" byla podvrh? To není možné. :-)

+2/0
11.4.2014 15:18

L86u63b24o63m29í81r 44V63r18t17a74l 6960237281231

A bílé skřínky se taky najdou?

0/−2
11.4.2014 14:46

L38a90d37i69s90l98a88v 84S63o65k41o14l 1170912465962

Těch si nikdo nevšímá, nejsou tak uřvaný....

0/0
11.4.2014 14:52

P92e31t43r 61N55o83v53o48t32n77y 3909582779422

Palubní bar bohužel zustane i s obsahem navzdy ztracen. :-D

+1/0
11.4.2014 15:37

P81a63v25e70l 45V95e29t57e98š10n55í58k 7165718825847

Myslím že bar z letadla patřící muslimské zemi by vás neuspokojil.

0/−2
11.4.2014 16:54

P50e42t74r 54N29o23v69o79t90n59y 3109772919572

Jako ze Mu-slimaci nechlastaji? To byste se divil :-) Chlast tam mohl byt oficiálne pro cizince.

+2/0
12.4.2014 0:25

M26a34r68t91i29n 44D84o58l92e45ž50i44l 9254715770698

Nevyzvedají se předměty z dna moře tak že se použíjí vaky, které se v hloubce plní plynem. To by nemělo být tak težké.

0/0
11.4.2014 14:41

R42a21d72e76k 57P76r87o97c51h31á63z46k78a 2863799938

Ještě přesvědčte nějakého potápěče, aby tam ten vak přivázal ;-D

+2/0
11.4.2014 14:45

J87o16s79e21f 73J56a78n46e43k 9167271138759

A vydrží ty vaky tlak vody v 5 kilometrech? ;-D

+2/0
11.4.2014 14:48

R59a80d58e16k 23P12r32o89c93h15á93z70k32a 2233429648

Vaky vydrží (beztak jsou zespoda otevřené), ale bude technický problém do nich napustit vzduch, když v té hloubce je tlak vody 2x větší než v běžné tlakové lahvi :-)

+1/0
11.4.2014 15:02

J89a70k85u64b 39Š70a67f91a41n36d36a 7935697101971

Ty vaky se plní třeba naftou.

+1/0
11.4.2014 19:00

R95a39d90e38k 29P40r56o83c80h85á33z65k91a 2473569838

To zní logicky :-)

0/0
11.4.2014 19:28

V85á91c80l14a44v 58P20o44u33s54t64k45a 3220131352

To je použitelné jen v relativně malé hloubce a navíc je pravděpodobné, že trosky jsou malé a rozety po velké ploše.

0/0
11.4.2014 14:53

M59a12r76t73i40n 74G38l60o78g66a14r 5938277825

Mám dotaz, možná naivní. Proč to nevyrábějí tak, aby to plavalo? Kdyby to plulo, tak to sice odnesou proudy, ale signál bude podstatně zřetelnější a nalezení snadnější. No a když to otevřou, tak si z dat zjistí, kde to letadlo spadlo, tak by nevadilo, že to kousek odpluje. Dále by v dnešní době neměl být problém, aby v tom byla GPS, na hladině si sama zaměří polohu a tu pošle v tom pravidelném pípáku, co stejně posílá.

+1/−6
11.4.2014 14:25

L86u80d10ě59k 31R90á44j59e64c74k51ý 7748557250254

Je to dost těžký a je to uvnitř toho letadla?

+1/0
11.4.2014 14:35

R14a95d81e14k 21P91r89o62c86h77á27z81k97a 2633309578

Takové černé skříňky (oddělitelné, plovoucí) zkoušely a možná používají některé armády. V civilním letectví je problém s cenou a hlavně s certifikací, ta je tak nepředstavitelně drahá, zdlouhavá a byrokratická, že výrobci a provozovatelé letadel raději používají to co je a moc se v tom nevrtají :-)

0/0
11.4.2014 14:36

V76á19c84l11a62v 29P84o56u38s83t84k56a 3600571352

No jo, jenomže černá skříňka bez vraku je celkem na nic.

+1/0
11.4.2014 14:54

J78á56n 55K66o73t24ú40č 2406154698986

To vôbec nie je pravda. Čierna skrinka sama o sebe je prínos. Sú tam letové dáta a záznamy GPS polôh. Okrem toho vrak musí byť neďaleko.

0/0
11.4.2014 15:17

V12á94c11l43a66v 49P79o73u88s54t69k67a 3860301212

Vrak rozhodně nemusí být nedaleko. Za nepříznivého počasí může plovoucí černá skříňka urazit stovky kilometrů a v takovém případě z vraku nenajdete ani nýtek. Dále, letové záznamy a záznamy GPS poloh vám nejspíš neprozradí příčinu pádu letadla. Tu zjistíte jedině aktivním zkoumáním vraku.

+1/0
11.4.2014 15:26

R35a52d62e66k 21P16r40o20c52h67á66z33k25a 2863769178

Tak asi by to nekonstruovali ignoranti a dali maják jak do letadla, tak na tu oddělitelnou skříňku. A ta by si zapamatovala pozici hned po vynoření. Nebo by se spíš od letadla oddělila v okamžiku nárazu, jako to zkoušela (a možná má) US Navy. V tomhle případě by to ušetřilo tři týdny času (a to ještě není jisté, že je ten vrak aspoň hrubě lokalizovaný).

0/0
11.4.2014 15:34

J88a98k29u62b 45S76e64m94e40r85á91d 2707156661301

no jo no, ale kdo to zaplati? :-)

0/0
11.4.2014 15:49

R12a13d17e12k 34P98r93o26c41h44á71z84k55a 2883419898

V civilním letectví? Nikdo.

0/0
11.4.2014 15:59

V73á69c90l34a90v 32P34o80u48s60t91k60a 3530841372

To by šlo.

0/0
11.4.2014 16:01

J16á45n 64K41o33t31ú70č 2456714278246

Pretože keby čierna skrinka plávala, tak ju oceán odnesie nie kúsok, ale stovky km ďaleko... A dosah toho pípáku je relatívne malý, takže čierna skrinka unášaná prúdom by sa hľadala neskutočne ťažko.

0/−1
11.4.2014 15:21

R72a72d13e86k 89P35r48o61c11h47á79z85k80a 2513219558

Na hladinu by samozřejmě byla vybavená plnohodnotným ELT a ne pípákem :-)

0/0
11.4.2014 15:37

P57a49v70e87l 79V76e13t47e63š84n53í68k 7715588955287

Černá skříňka musí být hlavně dost masivní na to, aby vydržela náraz a požár. Udělat jí ještě plovoucí je dost protichůdný požadavek a bojím se, že by nakonec nedokázala ani vydržet požár, ani neustále plavat.

Jediná možnost by mohla být taková (jak už tu kdosi navrhuje), že by v letadle byla ještě nějaká bóje, která by se po nárazu oddělila, vyplavala na hladinu a vyslala signál.

Možná něco takového zavedou. Ale vzhledem k tomu, že se moc velkých dopravních letadel v moři neztrácí, tak si s tím asi hlavu nelámou.

+1/0
11.4.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.