Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky ze ztraceného boeingu jsou na dosah, věří Australané

Pátrací čety operující v Indickém oceánu jsou přesvědčeny, že znají přibližnou polohu černých skříněk ztraceného letu MH370. Uvedl to australský premiér Tony Abbott. Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S50t65a69n26i47s21l95a14v 82T19e53s66a16ř 9547504912734

Když už nemůžou černé skříňky plavat, proč by nemohly být v okamžiku havárie z letadla "katapultované" alespoň nějaké radio- nebo nebo GPS-majáčky, které by daly pátracím týmům alespoň první rychlou informaci, kam poslat lodě se sonarem, hledajícím signály z černých skříněk?

0/0
13.4.2014 20:15
Foto

S62t37a90n28i33s79l92a39v 19T86e75s94a20ř 9697604632234

Dejme tomu, že najdou a vyzvednou obě černé skříňky. V obou budou zaznamenané poslední dvě hodiny letu. Hádám, že ty dvě hodiny budou poslouchat jen ticho z pilotní kabiny a v letových údajích bude 1:50 jen přímý let a pak 10 minut klesání potom co to palivo došlo. Podle mě to neobjasní, proč letadlo uhnulo ze směru na Peking ani kudy a proč se klikatilo 6 hodin letu potom. Až najdou vrak, tak zjistí jen to, že letadlo spadlo potom co mu došlo palivo. Vyšetřovatelům fakt nezávidím.

0/0
13.4.2014 19:40

I40v96a31n 23P75o74v59o20l94n61y 4927141281680

Tohle je zajimava veta: "... poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely". Tak jake vlastne ty signaly chytaji? To se jen tak v oceanu vyskytuji vubec nejake signaly? Nebo snad poslouchaji delfiny? Jakou vaznost jejich zpravam dat, kdyz nevi jestli to jsou skrinky nebo nejsou?

0/0
11.4.2014 18:26

M94i51r86o64s29l49a37v 26Z84i75k86m38u34n30d 7189713494913

Signály vysílají agenti Kima III, letadlo přistálo neporušené  na předem určeném místě, cestující a posádka přestoupili do severokorejské ponorky a letadlo bylo potopeno ...

0/0
11.4.2014 19:12

M12i92l24o52s 70V60a85l62y 8416172377272

Ivane, to si nepochopil??? Tato akce byla velmi dobre a dlouho prpravovana...... je nejaky problem, aby po havarii letadla se zhodili do more desitky "skrinek" jen proto, aby zmatli vsechny slusne lidi sveta? Nekteri lide jsou "vynalezavi" a porad si mysli, ze ten zbytek jsou BLBCI a  I d i o t i !!;-DRv

0/−1
12.4.2014 18:47

M10i35l89o27s 79V52a33l14y 8406242847232

SORRY, jak pisi: po havarie letadla [mely byt uvozovky] " .,.,.,. " :-) Verim tomu, ze letadlo v mori  n e n i !

0/0
12.4.2014 18:54

K22a54r36e47l 50D38u12b 9335228101111

Neměla by být Black Box v nějakém plovacím pouzdře ?  Hodně by to v takovém případě pomohlo.

+1/−1
11.4.2014 17:04

R35i54c52h80a36r77d 66B17u30š88e66k 3755608477163

pokud se zad letadla neroztristi na kousky jak vy vyplovala mimo letadlo?

+1/0
11.4.2014 17:21

J49a64k48u44b 60S86e18m10e39r26á33d 2477216121151

a taky kdyby to uplavalo pryc, tak ty trosky uz nenajdou nikdy :-)

+3/−1
11.4.2014 17:42
Foto

S14t15a98n33i64s72l36a71v 95T36e73s16a63ř 9347544772744

tak snad nebudou tak pitomí, aby si a) na to plavání nevymysleli udělátko při návrhu plovoucích lokátorů anebo b) nezjistili nějakou informaci o směru mořských proudů a podle toho si neodvodili vhodnou oblast pátrání...

Furt lepší najít plovoucí něco a mít okruh hledání +/- 100km než nemít nic a hádat části kružnice v celkové délce x tisíc km a šířce taky 100km.

0/0
13.4.2014 20:18

P10a44v87e46l 83V77e49t23e26š53n22í64k 7135408545157

Musí být tak masivní aby vydržela náraz a požár.

Ledaže by tam byla nějaká vystřelovací bóje pro tyto případy (to by ale nebyl letový rekordér - jenom nějaký lokátor), který by po nějakou doby vysílal informace o poloze.

0/0
11.4.2014 17:48

A25l83e61x75a36n82d42r 23K92o52s18t86k80a 5539756849476

Problém je v tom, že než si vůbec někdo všimne, že jim chybí letadlo, než obvolají okolní letiště, že nikde nepřistálo, než zjistí, že to není jen omyl, tak by ta bójka byla 100 nebo taky 200 km daleko od místa dopadu. Což by hledání trosek až tak moc nepomohlo. Plus, na jednu stranu, nějaký jednoduchý zapisovač, kam by data proudila třeba přes wifinu, který by byl schopný vysílat třeba týden a plaval by, by měl výrobní cenu pár tisíc kč. Na stranu druhou, na vše co přijde do letadla je vyžadováno tisíc a jedna certifikace, zkouška, povolení atd, takže by takové dodatečné zapisovací zařízení možná vyšlo na milion či víc. A na to se vám dopravce může víte co..

0/0
11.4.2014 22:53

R58a46d76e23k 67P30r37o59c19h47á29z23k17a 2923949298

Neřešte vyřešené, tohle existuje a jmenuje se to ELT. Ale začlenění do letadla by bylo skutečně obludně drahé, hlavně s ohledem na byrokracii kolem registrace a certifikace.

0/0
12.4.2014 14:23

R11a48d49e91k 12P48r27o11c74h53á40z68k61a 2423729768

Tedy, letadlo ELT má a dokonce několik, ale ne v takovéhle bóji.

0/0
12.4.2014 14:24
Foto

K37a27r53e92l 76P90l57a63c34h26ý 6266446234989

Bouchnul mu levy motor. :-)

0/0
11.4.2014 16:13

I85v59o 22J67a78n15á36č92e44k 8203293741472

Komu?

0/0
11.4.2014 23:29

P24e88t67r 96Z76d73e51n85ě88k 2484129514

Záleží na tom, zda existuje někdo dostatečně mocný, kdo má zájem, aby se záhada NEvyřešila. Pak se ovšem na nic nepřijde.

0/−4
11.4.2014 15:26

J19a90n 84S66e85m31i81k 4874757672809

A kdyz se zahada vyresi, tak stejne "někdo dostatečně mocný" zakryje pravdu.

neni z toho proste uniku!!

+2/−1
11.4.2014 15:29

J56a93k63u66b 50S43e81m43e72r11á52d 2427746661281

ze se na to ti zachranari nevyprdnou hned ze startu, kdyz ti mocni.... :-)

+6/0
11.4.2014 15:35

J49a69n 70S22e95m21i19k 4254687242519

Zachranari v tom taky jedou

+1/0
11.4.2014 17:12

J35a58k87u47b 86S71e55m18e20r13á22d 2177116511171

i Skippy? :-)

0/0
11.4.2014 17:43

P14e39t49r 66N57o20v10o66t80n21y 3269622719682

A pokud se zahada vyresi, tak jen proto, že to nekdo dostatecne mocny chtěl. :-)

+2/0
11.4.2014 15:35

J47a77k93u52b 97S18e32m55e35r24á80d 2867656561241

problem nastane, kdyz bude vice mocnych a kazdy to bude chtit jinak :-)

0/0
11.4.2014 15:45

J36a62k69u69b 87S16e79m74e12r66á41d 2357906171351

pak nastoupi vsemocny ;-D

+2/0
11.4.2014 15:45

P69e18t83r 48N72o34v28o63t12n43y 3849582139352

Že by ta prd.lní "fotka" byla podvrh? To není možné. :-)

+2/0
11.4.2014 15:18

L85u69b53o53m51í53r 57V56r92t82a62l 6660127901851

A bílé skřínky se taky najdou?

0/−2
11.4.2014 14:46

L66a82d40i47s98l54a71v 12S27o82k89o17l 1980672365132

Těch si nikdo nevšímá, nejsou tak uřvaný....

0/0
11.4.2014 14:52

P57e75t49r 26N95o86v80o48t62n77y 3229252109852

Palubní bar bohužel zustane i s obsahem navzdy ztracen. :-D

+1/0
11.4.2014 15:37

P15a31v37e77l 44V59e53t20e14š80n23í67k 7355698615457

Myslím že bar z letadla patřící muslimské zemi by vás neuspokojil.

0/−2
11.4.2014 16:54

P58e88t65r 79N14o90v62o74t88n78y 3119902839312

Jako ze Mu-slimaci nechlastaji? To byste se divil :-) Chlast tam mohl byt oficiálne pro cizince.

+2/0
12.4.2014 0:25

M41a56r12t40i77n 67D79o30l32e75ž58i46l 9714685120388

Nevyzvedají se předměty z dna moře tak že se použíjí vaky, které se v hloubce plní plynem. To by nemělo být tak težké.

0/0
11.4.2014 14:41

R60a21d86e27k 28P33r59o29c81h24á68z61k88a 2643589628

Ještě přesvědčte nějakého potápěče, aby tam ten vak přivázal ;-D

+2/0
11.4.2014 14:45

J35o81s49e66f 65J94a91n92e64k 9387661888319

A vydrží ty vaky tlak vody v 5 kilometrech? ;-D

+2/0
11.4.2014 14:48

R66a28d92e71k 60P27r88o14c66h13á17z95k81a 2583629988

Vaky vydrží (beztak jsou zespoda otevřené), ale bude technický problém do nich napustit vzduch, když v té hloubce je tlak vody 2x větší než v běžné tlakové lahvi :-)

+1/0
11.4.2014 15:02

J27a41k66u27b 95Š21a88f29a45n72d65a 7295927611891

Ty vaky se plní třeba naftou.

+1/0
11.4.2014 19:00

R66a69d97e24k 95P74r89o38c47h68á57z67k78a 2413699828

To zní logicky :-)

0/0
11.4.2014 19:28

V38á93c47l95a98v 70P35o55u38s73t35k86a 3610691202

To je použitelné jen v relativně malé hloubce a navíc je pravděpodobné, že trosky jsou malé a rozety po velké ploše.

0/0
11.4.2014 14:53

M15a22r50t36i82n 44G66l33o37g13a29r 5578477525

Mám dotaz, možná naivní. Proč to nevyrábějí tak, aby to plavalo? Kdyby to plulo, tak to sice odnesou proudy, ale signál bude podstatně zřetelnější a nalezení snadnější. No a když to otevřou, tak si z dat zjistí, kde to letadlo spadlo, tak by nevadilo, že to kousek odpluje. Dále by v dnešní době neměl být problém, aby v tom byla GPS, na hladině si sama zaměří polohu a tu pošle v tom pravidelném pípáku, co stejně posílá.

+1/−6
11.4.2014 14:25

L20u87d75ě88k 30R90á98j24e92c66k98ý 7728677660114

Je to dost těžký a je to uvnitř toho letadla?

+1/0
11.4.2014 14:35

R63a50d85e98k 47P62r65o89c43h98á11z70k70a 2193929798

Takové černé skříňky (oddělitelné, plovoucí) zkoušely a možná používají některé armády. V civilním letectví je problém s cenou a hlavně s certifikací, ta je tak nepředstavitelně drahá, zdlouhavá a byrokratická, že výrobci a provozovatelé letadel raději používají to co je a moc se v tom nevrtají :-)

0/0
11.4.2014 14:36

V22á86c13l28a85v 59P97o40u78s21t90k29a 3820361202

No jo, jenomže černá skříňka bez vraku je celkem na nic.

+1/0
11.4.2014 14:54

J75á10n 32K72o61t43ú58č 2986894538966

To vôbec nie je pravda. Čierna skrinka sama o sebe je prínos. Sú tam letové dáta a záznamy GPS polôh. Okrem toho vrak musí byť neďaleko.

0/0
11.4.2014 15:17

V42á88c29l29a38v 14P10o86u85s84t64k48a 3240141522

Vrak rozhodně nemusí být nedaleko. Za nepříznivého počasí může plovoucí černá skříňka urazit stovky kilometrů a v takovém případě z vraku nenajdete ani nýtek. Dále, letové záznamy a záznamy GPS poloh vám nejspíš neprozradí příčinu pádu letadla. Tu zjistíte jedině aktivním zkoumáním vraku.

+1/0
11.4.2014 15:26

R54a30d36e70k 46P17r16o88c34h70á47z46k40a 2463639878

Tak asi by to nekonstruovali ignoranti a dali maják jak do letadla, tak na tu oddělitelnou skříňku. A ta by si zapamatovala pozici hned po vynoření. Nebo by se spíš od letadla oddělila v okamžiku nárazu, jako to zkoušela (a možná má) US Navy. V tomhle případě by to ušetřilo tři týdny času (a to ještě není jisté, že je ten vrak aspoň hrubě lokalizovaný).

0/0
11.4.2014 15:34

J23a73k88u27b 18S21e58m82e86r28á95d 2507356211601

no jo no, ale kdo to zaplati? :-)

0/0
11.4.2014 15:49

R17a67d19e87k 38P72r28o16c88h35á10z93k58a 2893669688

V civilním letectví? Nikdo.

0/0
11.4.2014 15:59

V49á31c96l50a74v 35P86o44u42s70t52k83a 3270201642

To by šlo.

0/0
11.4.2014 16:01

J62á22n 19K40o77t31ú57č 2356244948666

Pretože keby čierna skrinka plávala, tak ju oceán odnesie nie kúsok, ale stovky km ďaleko... A dosah toho pípáku je relatívne malý, takže čierna skrinka unášaná prúdom by sa hľadala neskutočne ťažko.

0/−1
11.4.2014 15:21

R98a90d17e26k 98P92r29o59c55h29á38z69k85a 2803809748

Na hladinu by samozřejmě byla vybavená plnohodnotným ELT a ne pípákem :-)

0/0
11.4.2014 15:37

P54a66v30e43l 87V78e70t47e81š49n58í88k 7465918955817

Černá skříňka musí být hlavně dost masivní na to, aby vydržela náraz a požár. Udělat jí ještě plovoucí je dost protichůdný požadavek a bojím se, že by nakonec nedokázala ani vydržet požár, ani neustále plavat.

Jediná možnost by mohla být taková (jak už tu kdosi navrhuje), že by v letadle byla ještě nějaká bóje, která by se po nárazu oddělila, vyplavala na hladinu a vyslala signál.

Možná něco takového zavedou. Ale vzhledem k tomu, že se moc velkých dopravních letadel v moři neztrácí, tak si s tím asi hlavu nelámou.

+1/0
11.4.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.