Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky ze ztraceného boeingu jsou na dosah, věří Australané

Pátrací čety operující v Indickém oceánu jsou přesvědčeny, že znají přibližnou polohu černých skříněk ztraceného letu MH370. Uvedl to australský premiér Tony Abbott. Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S43t52a36n87i54s89l82a75v 73T20e23s25a28ř 9217474872844

Když už nemůžou černé skříňky plavat, proč by nemohly být v okamžiku havárie z letadla "katapultované" alespoň nějaké radio- nebo nebo GPS-majáčky, které by daly pátracím týmům alespoň první rychlou informaci, kam poslat lodě se sonarem, hledajícím signály z černých skříněk?

0/0
13.4.2014 20:15
Foto

S17t74a20n36i40s71l56a69v 23T34e50s22a30ř 9797304412624

Dejme tomu, že najdou a vyzvednou obě černé skříňky. V obou budou zaznamenané poslední dvě hodiny letu. Hádám, že ty dvě hodiny budou poslouchat jen ticho z pilotní kabiny a v letových údajích bude 1:50 jen přímý let a pak 10 minut klesání potom co to palivo došlo. Podle mě to neobjasní, proč letadlo uhnulo ze směru na Peking ani kudy a proč se klikatilo 6 hodin letu potom. Až najdou vrak, tak zjistí jen to, že letadlo spadlo potom co mu došlo palivo. Vyšetřovatelům fakt nezávidím.

0/0
13.4.2014 19:40

I60v81a97n 19P34o18v87o62l64n45y 4817431721740

Tohle je zajimava veta: "... poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely". Tak jake vlastne ty signaly chytaji? To se jen tak v oceanu vyskytuji vubec nejake signaly? Nebo snad poslouchaji delfiny? Jakou vaznost jejich zpravam dat, kdyz nevi jestli to jsou skrinky nebo nejsou?

0/0
11.4.2014 18:26

M72i66r16o82s73l90a77v 67Z42i98k56m81u42n23d 7619483694113

Signály vysílají agenti Kima III, letadlo přistálo neporušené  na předem určeném místě, cestující a posádka přestoupili do severokorejské ponorky a letadlo bylo potopeno ...

0/0
11.4.2014 19:12

M94i47l89o15s 34V34a35l76y 8106112317832

Ivane, to si nepochopil??? Tato akce byla velmi dobre a dlouho prpravovana...... je nejaky problem, aby po havarii letadla se zhodili do more desitky "skrinek" jen proto, aby zmatli vsechny slusne lidi sveta? Nekteri lide jsou "vynalezavi" a porad si mysli, ze ten zbytek jsou BLBCI a  I d i o t i !!;-DRv

0/−1
12.4.2014 18:47

M93i15l77o51s 16V48a55l16y 8626352797852

SORRY, jak pisi: po havarie letadla [mely byt uvozovky] " .,.,.,. " :-) Verim tomu, ze letadlo v mori  n e n i !

0/0
12.4.2014 18:54

K90a29r51e91l 18D40u79b 9315328301931

Neměla by být Black Box v nějakém plovacím pouzdře ?  Hodně by to v takovém případě pomohlo.

+1/−1
11.4.2014 17:04

R13i72c77h29a25r76d 48B65u52š90e41k 3975358977483

pokud se zad letadla neroztristi na kousky jak vy vyplovala mimo letadlo?

+1/0
11.4.2014 17:21

J18a83k96u63b 62S48e41m37e79r54á48d 2437566581191

a taky kdyby to uplavalo pryc, tak ty trosky uz nenajdou nikdy :-)

+3/−1
11.4.2014 17:42
Foto

S23t52a24n82i54s31l21a45v 81T38e43s20a12ř 9467354762594

tak snad nebudou tak pitomí, aby si a) na to plavání nevymysleli udělátko při návrhu plovoucích lokátorů anebo b) nezjistili nějakou informaci o směru mořských proudů a podle toho si neodvodili vhodnou oblast pátrání...

Furt lepší najít plovoucí něco a mít okruh hledání +/- 100km než nemít nic a hádat části kružnice v celkové délce x tisíc km a šířce taky 100km.

0/0
13.4.2014 20:18

P59a20v15e80l 82V24e45t96e48š20n38í86k 7865968935277

Musí být tak masivní aby vydržela náraz a požár.

Ledaže by tam byla nějaká vystřelovací bóje pro tyto případy (to by ale nebyl letový rekordér - jenom nějaký lokátor), který by po nějakou doby vysílal informace o poloze.

0/0
11.4.2014 17:48

A18l44e82x87a22n54d33r 34K38o74s51t26k66a 5139936699516

Problém je v tom, že než si vůbec někdo všimne, že jim chybí letadlo, než obvolají okolní letiště, že nikde nepřistálo, než zjistí, že to není jen omyl, tak by ta bójka byla 100 nebo taky 200 km daleko od místa dopadu. Což by hledání trosek až tak moc nepomohlo. Plus, na jednu stranu, nějaký jednoduchý zapisovač, kam by data proudila třeba přes wifinu, který by byl schopný vysílat třeba týden a plaval by, by měl výrobní cenu pár tisíc kč. Na stranu druhou, na vše co přijde do letadla je vyžadováno tisíc a jedna certifikace, zkouška, povolení atd, takže by takové dodatečné zapisovací zařízení možná vyšlo na milion či víc. A na to se vám dopravce může víte co..

0/0
11.4.2014 22:53

R11a18d79e98k 59P12r47o42c10h40á84z24k95a 2703989558

Neřešte vyřešené, tohle existuje a jmenuje se to ELT. Ale začlenění do letadla by bylo skutečně obludně drahé, hlavně s ohledem na byrokracii kolem registrace a certifikace.

0/0
12.4.2014 14:23

R32a15d52e17k 67P25r75o32c92h35á58z88k16a 2313969928

Tedy, letadlo ELT má a dokonce několik, ale ne v takovéhle bóji.

0/0
12.4.2014 14:24
Foto

K71a83r92e36l 52P26l10a63c83h38ý 6196176904339

Bouchnul mu levy motor. :-)

0/0
11.4.2014 16:13

I88v36o 30J94a13n47á47č45e58k 8103213821822

Komu?

0/0
11.4.2014 23:29

P53e16t51r 51Z77d91e98n76ě37k 2704389784

Záleží na tom, zda existuje někdo dostatečně mocný, kdo má zájem, aby se záhada NEvyřešila. Pak se ovšem na nic nepřijde.

0/−4
11.4.2014 15:26

J98a90n 67S60e91m92i82k 4284677642189

A kdyz se zahada vyresi, tak stejne "někdo dostatečně mocný" zakryje pravdu.

neni z toho proste uniku!!

+2/−1
11.4.2014 15:29

J41a69k72u75b 80S55e88m16e67r98á52d 2107556391621

ze se na to ti zachranari nevyprdnou hned ze startu, kdyz ti mocni.... :-)

+6/0
11.4.2014 15:35

J83a81n 55S20e43m31i27k 4754757182669

Zachranari v tom taky jedou

+1/0
11.4.2014 17:12

J58a18k53u32b 89S85e69m87e82r85á69d 2607386141601

i Skippy? :-)

0/0
11.4.2014 17:43

P89e82t88r 92N33o67v18o90t47n53y 3649832819622

A pokud se zahada vyresi, tak jen proto, že to nekdo dostatecne mocny chtěl. :-)

+2/0
11.4.2014 15:35

J30a35k51u57b 14S78e80m48e18r89á97d 2777646521911

problem nastane, kdyz bude vice mocnych a kazdy to bude chtit jinak :-)

0/0
11.4.2014 15:45

J94a97k69u50b 82S91e23m25e84r34á77d 2657836841231

pak nastoupi vsemocny ;-D

+2/0
11.4.2014 15:45

P98e48t26r 32N98o13v17o39t12n61y 3129852139182

Že by ta prd.lní "fotka" byla podvrh? To není možné. :-)

+2/0
11.4.2014 15:18

L53u25b76o19m22í81r 11V72r87t83a91l 6780527581441

A bílé skřínky se taky najdou?

0/−2
11.4.2014 14:46

L88a92d55i70s52l16a23v 63S65o14k75o72l 1970652435522

Těch si nikdo nevšímá, nejsou tak uřvaný....

0/0
11.4.2014 14:52

P89e60t22r 98N30o68v21o68t17n14y 3859652249592

Palubní bar bohužel zustane i s obsahem navzdy ztracen. :-D

+1/0
11.4.2014 15:37

P21a29v24e60l 58V13e67t96e20š61n81í71k 7705948585267

Myslím že bar z letadla patřící muslimské zemi by vás neuspokojil.

0/−2
11.4.2014 16:54

P96e95t25r 84N36o45v10o67t82n75y 3939342119402

Jako ze Mu-slimaci nechlastaji? To byste se divil :-) Chlast tam mohl byt oficiálne pro cizince.

+2/0
12.4.2014 0:25

M46a16r59t79i47n 60D22o86l46e29ž91i40l 9564535120208

Nevyzvedají se předměty z dna moře tak že se použíjí vaky, které se v hloubce plní plynem. To by nemělo být tak težké.

0/0
11.4.2014 14:41

R17a39d96e45k 18P37r48o27c63h95á44z87k24a 2583449848

Ještě přesvědčte nějakého potápěče, aby tam ten vak přivázal ;-D

+2/0
11.4.2014 14:45

J30o25s37e79f 40J34a88n97e46k 9587441128969

A vydrží ty vaky tlak vody v 5 kilometrech? ;-D

+2/0
11.4.2014 14:48

R88a25d17e37k 35P31r91o23c93h11á49z69k51a 2513989428

Vaky vydrží (beztak jsou zespoda otevřené), ale bude technický problém do nich napustit vzduch, když v té hloubce je tlak vody 2x větší než v běžné tlakové lahvi :-)

+1/0
11.4.2014 15:02

J58a89k11u41b 76Š80a22f68a80n93d78a 7585657211281

Ty vaky se plní třeba naftou.

+1/0
11.4.2014 19:00

R39a12d68e28k 92P46r97o98c51h17á58z98k33a 2233859398

To zní logicky :-)

0/0
11.4.2014 19:28

V84á29c55l93a59v 11P53o16u86s83t39k55a 3230621202

To je použitelné jen v relativně malé hloubce a navíc je pravděpodobné, že trosky jsou malé a rozety po velké ploše.

0/0
11.4.2014 14:53

M28a25r51t82i57n 33G22l95o73g39a95r 5648427775

Mám dotaz, možná naivní. Proč to nevyrábějí tak, aby to plavalo? Kdyby to plulo, tak to sice odnesou proudy, ale signál bude podstatně zřetelnější a nalezení snadnější. No a když to otevřou, tak si z dat zjistí, kde to letadlo spadlo, tak by nevadilo, že to kousek odpluje. Dále by v dnešní době neměl být problém, aby v tom byla GPS, na hladině si sama zaměří polohu a tu pošle v tom pravidelném pípáku, co stejně posílá.

+1/−6
11.4.2014 14:25

L39u14d19ě81k 70R64á72j35e36c97k82ý 7178197260494

Je to dost těžký a je to uvnitř toho letadla?

+1/0
11.4.2014 14:35

R39a20d24e21k 61P45r45o22c94h69á87z11k70a 2323819628

Takové černé skříňky (oddělitelné, plovoucí) zkoušely a možná používají některé armády. V civilním letectví je problém s cenou a hlavně s certifikací, ta je tak nepředstavitelně drahá, zdlouhavá a byrokratická, že výrobci a provozovatelé letadel raději používají to co je a moc se v tom nevrtají :-)

0/0
11.4.2014 14:36

V37á23c20l32a51v 61P25o18u52s38t57k59a 3770571312

No jo, jenomže černá skříňka bez vraku je celkem na nic.

+1/0
11.4.2014 14:54

J34á39n 88K64o22t56ú34č 2326624288516

To vôbec nie je pravda. Čierna skrinka sama o sebe je prínos. Sú tam letové dáta a záznamy GPS polôh. Okrem toho vrak musí byť neďaleko.

0/0
11.4.2014 15:17

V73á45c57l69a12v 47P34o37u60s35t55k88a 3360291872

Vrak rozhodně nemusí být nedaleko. Za nepříznivého počasí může plovoucí černá skříňka urazit stovky kilometrů a v takovém případě z vraku nenajdete ani nýtek. Dále, letové záznamy a záznamy GPS poloh vám nejspíš neprozradí příčinu pádu letadla. Tu zjistíte jedině aktivním zkoumáním vraku.

+1/0
11.4.2014 15:26

R29a43d43e51k 11P72r19o63c76h43á91z84k18a 2373609408

Tak asi by to nekonstruovali ignoranti a dali maják jak do letadla, tak na tu oddělitelnou skříňku. A ta by si zapamatovala pozici hned po vynoření. Nebo by se spíš od letadla oddělila v okamžiku nárazu, jako to zkoušela (a možná má) US Navy. V tomhle případě by to ušetřilo tři týdny času (a to ještě není jisté, že je ten vrak aspoň hrubě lokalizovaný).

0/0
11.4.2014 15:34

J64a70k60u54b 44S26e54m76e65r55á67d 2537416721201

no jo no, ale kdo to zaplati? :-)

0/0
11.4.2014 15:49

R27a64d68e94k 58P62r92o57c91h86á55z76k81a 2513459168

V civilním letectví? Nikdo.

0/0
11.4.2014 15:59

V57á74c55l74a47v 69P57o93u23s88t16k80a 3730261842

To by šlo.

0/0
11.4.2014 16:01

J12á43n 51K43o71t75ú80č 2246244168216

Pretože keby čierna skrinka plávala, tak ju oceán odnesie nie kúsok, ale stovky km ďaleko... A dosah toho pípáku je relatívne malý, takže čierna skrinka unášaná prúdom by sa hľadala neskutočne ťažko.

0/−1
11.4.2014 15:21

R67a38d22e20k 38P19r75o63c53h98á55z80k84a 2483179838

Na hladinu by samozřejmě byla vybavená plnohodnotným ELT a ne pípákem :-)

0/0
11.4.2014 15:37

P79a13v87e50l 93V60e63t46e97š39n72í93k 7655248125787

Černá skříňka musí být hlavně dost masivní na to, aby vydržela náraz a požár. Udělat jí ještě plovoucí je dost protichůdný požadavek a bojím se, že by nakonec nedokázala ani vydržet požár, ani neustále plavat.

Jediná možnost by mohla být taková (jak už tu kdosi navrhuje), že by v letadle byla ještě nějaká bóje, která by se po nárazu oddělila, vyplavala na hladinu a vyslala signál.

Možná něco takového zavedou. Ale vzhledem k tomu, že se moc velkých dopravních letadel v moři neztrácí, tak si s tím asi hlavu nelámou.

+1/0
11.4.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.