Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Černé skříňky ze ztraceného boeingu jsou na dosah, věří Australané

Pátrací čety operující v Indickém oceánu jsou přesvědčeny, že znají přibližnou polohu černých skříněk ztraceného letu MH370. Uvedl to australský premiér Tony Abbott. Vedoucí pátracích operací nicméně sdělil, že poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S89t31a94n79i10s83l12a68v 81T65e94s24a28ř 9757744982514

Když už nemůžou černé skříňky plavat, proč by nemohly být v okamžiku havárie z letadla "katapultované" alespoň nějaké radio- nebo nebo GPS-majáčky, které by daly pátracím týmům alespoň první rychlou informaci, kam poslat lodě se sonarem, hledajícím signály z černých skříněk?

0/0
13.4.2014 20:15
Foto

S61t80a77n66i90s48l95a93v 35T97e34s58a27ř 9597544702854

Dejme tomu, že najdou a vyzvednou obě černé skříňky. V obou budou zaznamenané poslední dvě hodiny letu. Hádám, že ty dvě hodiny budou poslouchat jen ticho z pilotní kabiny a v letových údajích bude 1:50 jen přímý let a pak 10 minut klesání potom co to palivo došlo. Podle mě to neobjasní, proč letadlo uhnulo ze směru na Peking ani kudy a proč se klikatilo 6 hodin letu potom. Až najdou vrak, tak zjistí jen to, že letadlo spadlo potom co mu došlo palivo. Vyšetřovatelům fakt nezávidím.

0/0
13.4.2014 19:40

I46v27a88n 85P63o80v29o98l81n97y 4847741851760

Tohle je zajimava veta: "... poslední signály zachycené ve čtvrtek ze ztraceného letounu nepocházely". Tak jake vlastne ty signaly chytaji? To se jen tak v oceanu vyskytuji vubec nejake signaly? Nebo snad poslouchaji delfiny? Jakou vaznost jejich zpravam dat, kdyz nevi jestli to jsou skrinky nebo nejsou?

0/0
11.4.2014 18:26

M74i43r82o68s58l86a41v 37Z72i89k88m66u64n69d 7519873834673

Signály vysílají agenti Kima III, letadlo přistálo neporušené  na předem určeném místě, cestující a posádka přestoupili do severokorejské ponorky a letadlo bylo potopeno ...

0/0
11.4.2014 19:12

M88i62l93o98s 81V62a86l85y 8776402357272

Ivane, to si nepochopil??? Tato akce byla velmi dobre a dlouho prpravovana...... je nejaky problem, aby po havarii letadla se zhodili do more desitky "skrinek" jen proto, aby zmatli vsechny slusne lidi sveta? Nekteri lide jsou "vynalezavi" a porad si mysli, ze ten zbytek jsou BLBCI a  I d i o t i !!;-DRv

0/−1
12.4.2014 18:47

M48i36l44o48s 33V81a69l23y 8846512187232

SORRY, jak pisi: po havarie letadla [mely byt uvozovky] " .,.,.,. " :-) Verim tomu, ze letadlo v mori  n e n i !

0/0
12.4.2014 18:54

K41a90r61e50l 26D72u71b 9855638181901

Neměla by být Black Box v nějakém plovacím pouzdře ?  Hodně by to v takovém případě pomohlo.

+1/−1
11.4.2014 17:04

R66i45c76h11a41r11d 36B35u62š12e15k 3795108467533

pokud se zad letadla neroztristi na kousky jak vy vyplovala mimo letadlo?

+1/0
11.4.2014 17:21

J83a73k14u60b 76S46e65m45e79r38á30d 2717976311531

a taky kdyby to uplavalo pryc, tak ty trosky uz nenajdou nikdy :-)

+3/−1
11.4.2014 17:42
Foto

S58t60a41n18i47s28l60a27v 84T40e63s35a87ř 9247674902854

tak snad nebudou tak pitomí, aby si a) na to plavání nevymysleli udělátko při návrhu plovoucích lokátorů anebo b) nezjistili nějakou informaci o směru mořských proudů a podle toho si neodvodili vhodnou oblast pátrání...

Furt lepší najít plovoucí něco a mít okruh hledání +/- 100km než nemít nic a hádat části kružnice v celkové délce x tisíc km a šířce taky 100km.

0/0
13.4.2014 20:18

P26a64v16e52l 26V51e33t38e11š98n96í72k 7215398385147

Musí být tak masivní aby vydržela náraz a požár.

Ledaže by tam byla nějaká vystřelovací bóje pro tyto případy (to by ale nebyl letový rekordér - jenom nějaký lokátor), který by po nějakou doby vysílal informace o poloze.

0/0
11.4.2014 17:48

A18l52e53x48a91n97d34r 33K55o29s30t23k21a 5769306219466

Problém je v tom, že než si vůbec někdo všimne, že jim chybí letadlo, než obvolají okolní letiště, že nikde nepřistálo, než zjistí, že to není jen omyl, tak by ta bójka byla 100 nebo taky 200 km daleko od místa dopadu. Což by hledání trosek až tak moc nepomohlo. Plus, na jednu stranu, nějaký jednoduchý zapisovač, kam by data proudila třeba přes wifinu, který by byl schopný vysílat třeba týden a plaval by, by měl výrobní cenu pár tisíc kč. Na stranu druhou, na vše co přijde do letadla je vyžadováno tisíc a jedna certifikace, zkouška, povolení atd, takže by takové dodatečné zapisovací zařízení možná vyšlo na milion či víc. A na to se vám dopravce může víte co..

0/0
11.4.2014 22:53

R43a54d43e24k 10P41r19o17c79h46á28z62k53a 2733109358

Neřešte vyřešené, tohle existuje a jmenuje se to ELT. Ale začlenění do letadla by bylo skutečně obludně drahé, hlavně s ohledem na byrokracii kolem registrace a certifikace.

0/0
12.4.2014 14:23

R30a79d71e24k 52P93r28o39c82h96á96z30k19a 2263339788

Tedy, letadlo ELT má a dokonce několik, ale ne v takovéhle bóji.

0/0
12.4.2014 14:24
Foto

K85a35r76e84l 93P89l17a20c43h40ý 6216606164699

Bouchnul mu levy motor. :-)

0/0
11.4.2014 16:13

I11v54o 30J87a90n96á58č96e93k 8493353131402

Komu?

0/0
11.4.2014 23:29

P13e44t87r 97Z62d22e49n76ě28k 2954249404

Záleží na tom, zda existuje někdo dostatečně mocný, kdo má zájem, aby se záhada NEvyřešila. Pak se ovšem na nic nepřijde.

0/−4
11.4.2014 15:26

J40a71n 60S79e21m81i67k 4334237942519

A kdyz se zahada vyresi, tak stejne "někdo dostatečně mocný" zakryje pravdu.

neni z toho proste uniku!!

+2/−1
11.4.2014 15:29

J10a31k35u36b 30S87e40m37e59r89á58d 2137756541421

ze se na to ti zachranari nevyprdnou hned ze startu, kdyz ti mocni.... :-)

+6/0
11.4.2014 15:35

J58a47n 66S91e82m58i15k 4564607342969

Zachranari v tom taky jedou

+1/0
11.4.2014 17:12

J26a82k66u67b 79S27e17m91e87r75á36d 2847286871861

i Skippy? :-)

0/0
11.4.2014 17:43

P68e64t49r 80N67o84v34o78t32n29y 3669302229922

A pokud se zahada vyresi, tak jen proto, že to nekdo dostatecne mocny chtěl. :-)

+2/0
11.4.2014 15:35

J93a73k74u12b 32S71e57m69e91r20á40d 2957826661651

problem nastane, kdyz bude vice mocnych a kazdy to bude chtit jinak :-)

0/0
11.4.2014 15:45

J88a50k17u78b 65S22e91m13e43r47á23d 2957946971931

pak nastoupi vsemocny ;-D

+2/0
11.4.2014 15:45

P12e61t82r 94N26o38v97o72t39n49y 3719112679222

Že by ta prd.lní "fotka" byla podvrh? To není možné. :-)

+2/0
11.4.2014 15:18

L11u66b28o27m26í14r 53V66r94t46a20l 6790537351531

A bílé skřínky se taky najdou?

0/−2
11.4.2014 14:46

L95a44d10i84s71l63a68v 78S51o85k66o89l 1760762385922

Těch si nikdo nevšímá, nejsou tak uřvaný....

0/0
11.4.2014 14:52

P20e33t90r 42N79o93v78o78t93n50y 3449652469842

Palubní bar bohužel zustane i s obsahem navzdy ztracen. :-D

+1/0
11.4.2014 15:37

P46a83v72e28l 42V15e71t26e95š58n41í87k 7765408595237

Myslím že bar z letadla patřící muslimské zemi by vás neuspokojil.

0/−2
11.4.2014 16:54

P75e88t66r 52N10o55v62o91t72n12y 3649302899312

Jako ze Mu-slimaci nechlastaji? To byste se divil :-) Chlast tam mohl byt oficiálne pro cizince.

+2/0
12.4.2014 0:25

M28a13r42t66i49n 81D27o58l44e33ž30i93l 9374425110918

Nevyzvedají se předměty z dna moře tak že se použíjí vaky, které se v hloubce plní plynem. To by nemělo být tak težké.

0/0
11.4.2014 14:41

R27a48d29e80k 74P55r98o92c83h89á31z79k54a 2403499508

Ještě přesvědčte nějakého potápěče, aby tam ten vak přivázal ;-D

+2/0
11.4.2014 14:45

J35o74s39e38f 55J20a89n76e94k 9267531428319

A vydrží ty vaky tlak vody v 5 kilometrech? ;-D

+2/0
11.4.2014 14:48

R15a28d30e90k 80P83r26o11c19h55á72z14k48a 2813599608

Vaky vydrží (beztak jsou zespoda otevřené), ale bude technický problém do nich napustit vzduch, když v té hloubce je tlak vody 2x větší než v běžné tlakové lahvi :-)

+1/0
11.4.2014 15:02

J47a13k14u82b 79Š68a62f12a72n45d17a 7575517841571

Ty vaky se plní třeba naftou.

+1/0
11.4.2014 19:00

R11a65d70e78k 71P10r87o73c55h33á49z25k28a 2653339168

To zní logicky :-)

0/0
11.4.2014 19:28

V37á40c26l57a23v 49P59o51u45s64t27k28a 3440761682

To je použitelné jen v relativně malé hloubce a navíc je pravděpodobné, že trosky jsou malé a rozety po velké ploše.

0/0
11.4.2014 14:53

M58a33r97t71i47n 76G12l86o59g58a39r 5578587405

Mám dotaz, možná naivní. Proč to nevyrábějí tak, aby to plavalo? Kdyby to plulo, tak to sice odnesou proudy, ale signál bude podstatně zřetelnější a nalezení snadnější. No a když to otevřou, tak si z dat zjistí, kde to letadlo spadlo, tak by nevadilo, že to kousek odpluje. Dále by v dnešní době neměl být problém, aby v tom byla GPS, na hladině si sama zaměří polohu a tu pošle v tom pravidelném pípáku, co stejně posílá.

+1/−6
11.4.2014 14:25

L53u44d46ě48k 38R78á26j34e37c43k60ý 7158297420174

Je to dost těžký a je to uvnitř toho letadla?

+1/0
11.4.2014 14:35

R81a68d38e77k 63P89r90o29c92h85á39z35k53a 2663979828

Takové černé skříňky (oddělitelné, plovoucí) zkoušely a možná používají některé armády. V civilním letectví je problém s cenou a hlavně s certifikací, ta je tak nepředstavitelně drahá, zdlouhavá a byrokratická, že výrobci a provozovatelé letadel raději používají to co je a moc se v tom nevrtají :-)

0/0
11.4.2014 14:36

V90á10c21l91a30v 80P79o16u97s51t33k95a 3630211412

No jo, jenomže černá skříňka bez vraku je celkem na nic.

+1/0
11.4.2014 14:54

J57á69n 79K76o88t11ú79č 2946504618246

To vôbec nie je pravda. Čierna skrinka sama o sebe je prínos. Sú tam letové dáta a záznamy GPS polôh. Okrem toho vrak musí byť neďaleko.

0/0
11.4.2014 15:17

V53á61c98l52a72v 67P38o60u68s15t18k49a 3860111882

Vrak rozhodně nemusí být nedaleko. Za nepříznivého počasí může plovoucí černá skříňka urazit stovky kilometrů a v takovém případě z vraku nenajdete ani nýtek. Dále, letové záznamy a záznamy GPS poloh vám nejspíš neprozradí příčinu pádu letadla. Tu zjistíte jedině aktivním zkoumáním vraku.

+1/0
11.4.2014 15:26

R31a78d22e65k 94P64r81o53c80h65á73z88k18a 2813219158

Tak asi by to nekonstruovali ignoranti a dali maják jak do letadla, tak na tu oddělitelnou skříňku. A ta by si zapamatovala pozici hned po vynoření. Nebo by se spíš od letadla oddělila v okamžiku nárazu, jako to zkoušela (a možná má) US Navy. V tomhle případě by to ušetřilo tři týdny času (a to ještě není jisté, že je ten vrak aspoň hrubě lokalizovaný).

0/0
11.4.2014 15:34

J70a40k15u37b 27S16e54m78e65r66á13d 2517366491291

no jo no, ale kdo to zaplati? :-)

0/0
11.4.2014 15:49

R92a74d10e78k 10P81r83o65c58h70á18z28k86a 2983779308

V civilním letectví? Nikdo.

0/0
11.4.2014 15:59

V77á57c98l47a19v 80P73o70u25s34t42k98a 3380611392

To by šlo.

0/0
11.4.2014 16:01

J26á41n 45K80o24t18ú13č 2206324858736

Pretože keby čierna skrinka plávala, tak ju oceán odnesie nie kúsok, ale stovky km ďaleko... A dosah toho pípáku je relatívne malý, takže čierna skrinka unášaná prúdom by sa hľadala neskutočne ťažko.

0/−1
11.4.2014 15:21

R55a65d19e86k 66P79r86o45c35h93á37z12k19a 2213109398

Na hladinu by samozřejmě byla vybavená plnohodnotným ELT a ne pípákem :-)

0/0
11.4.2014 15:37

P62a75v49e83l 36V96e41t90e86š50n28í63k 7215748465757

Černá skříňka musí být hlavně dost masivní na to, aby vydržela náraz a požár. Udělat jí ještě plovoucí je dost protichůdný požadavek a bojím se, že by nakonec nedokázala ani vydržet požár, ani neustále plavat.

Jediná možnost by mohla být taková (jak už tu kdosi navrhuje), že by v letadle byla ještě nějaká bóje, která by se po nárazu oddělila, vyplavala na hladinu a vyslala signál.

Možná něco takového zavedou. Ale vzhledem k tomu, že se moc velkých dopravních letadel v moři neztrácí, tak si s tím asi hlavu nelámou.

+1/0
11.4.2014 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.