Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let MH370 hledají v podmořském Himálaji. Pořádné mapy neexistují

Pátrání po troskách ztraceného malajsijského boeingu komplikuje členitost dna i oceánské proudy. V prohledávané oblasti jsou podmořské hory i hluboké propasti. Pátrací letouny ve čtvrtek zachytily nový signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81l24e59š 50H79r68n18č60i15ř65í76k 2912199580535

!!!!!!  Už víme kde je podmořská základna  MATRIXU ;-D

0/0
10.4.2014 16:49
Foto

T86o88m80a12s 38K84r95e64j78z44e25k 7497100307798

asi to nelze, ponevadz by to jiz vyresili. ale povezte nekdo, je mozne zachytit smer odkud signal prichazi?

0/0
10.4.2014 15:31

J76a20k12u24b 51S80e25m15e50r85á23d 2357146811121

potrebujou chytit ten signal z trech ruznych mist, pak to uz i jde

0/0
10.4.2014 15:40
Foto

T35o93m33a66s 83K58r74e95j10z10e84k 7597790167648

hm, ale tech zachyceni uz bylo celkem dost, i tak je to nemozne?

0/0
10.4.2014 15:42

J18a40k34u87b 65S88e93m16e71r70á83d 2407256241591

zas takovy odbornik na to bohuzel nejsem :-)

0/0
10.4.2014 15:45
Foto

T91o81m76a19s 31K25r43e46j31z12e24k 7127240657308

v poho....uz sem se poucil z odpovedi nize;-)

0/0
10.4.2014 15:48

T44o97m85á66š 14M93a78t92ě46j 9455988273932

Velmi špatně. Z jednoho místa to s rozumnou přesností nejde. Pokud máš více míst, které signál snímají, tak je to lepší. 

Ale šíření zvuku ve vodě je složitější než šíření ve vzduchu. Různé vrstvy vody vytvářejí (zlomy v teplotě, slanosti, proudění) překážky pro šíření, někdy dokonce úplný odraz nebo odstínění.

+5/0
10.4.2014 15:42
Foto

T22o74m44a80s 84K49r91e77j13z96e43k 7147740937138

diky

0/0
10.4.2014 15:43

R85a51d86e78k 50P50r36o85c53h58á19z64k23a 2873399728

Možné to je, dokonce několika metodami (a pátrači všechny využívají). Základní je použití několika hydrofonů (čtyř uspořádaných do čtverce), měří se časový rozdíl kdy k se nim dostane signál z toho majáku a podle toho se určí azimut. Druhá metoda je dopplerovský posun přijímané frekvence způsobený vlastním pohybem lodi, tím se dá určit přímo poloha vysílače, ale zase s mnohem menší přesností než u té první metody. Bohužel ty černé skříňky jim v tom moc nepomáhají, to jejich krátké 10ms pípnutí je na takovéhle hledání dost špatné. Vojáci (tedy asi jak kteří, vím jen o US Navy) mají v letadlech "černé skříňky" dokonalejší, tam se místo pípání používá cvrlikání ("chirp"), které je přímo navržené na snadné hledání oběma metodami. Samozřejmě jak už tu bylo řečeno, problémem je "divné" šíření zvuku v oceánu, ten se tam šíří všelijak, jen ne přímočaře.

0/0
10.4.2014 17:35

K31r97y48š34t55o67f 42N26o74v72á52k 5417107512619

Proč se tam potápí potápěči se šnorchlama, když tam je hloubka od 7600m do 200m? 8-o

0/0
10.4.2014 15:01

J39o10s74e17f 94N57o29v75á52k 6841881890328

protoze maji male snorchly ;)

0/0
10.4.2014 15:07

J74a83k78u88b 72S33e21m16e35r68á56d 2277186691141

kdyby nahodou plula u hladiny nejaka ryba a nesla neco z letadla :-)

+1/0
10.4.2014 15:12
Foto

T76o97m94a84s 12K95r79e64j48z80e44k 7257110317948

asi jim nikdo neporadil, ze to nema cenu

0/0
10.4.2014 15:40

J48a66k77u20b 51S89e93m63e67r76á40d 2547136401271

clanek uz tu je temer 2 hodiny a jeste nedorazil zadny konspirator? 8-o

+4/0
10.4.2014 14:54

J88o85s86e25f 98N54o89v13á86k 6351941290398

...tak uz to rekni

0/0
10.4.2014 15:07

J18a38k18u20b 84S39e30m89e49r97á28d 2247816431361

Diegooooo Garciaaaaaaaaaaaaa ;-D

+3/0
10.4.2014 15:13

J18a70r51o75m33í30r 90D57o37u85b31r50a57v62a 9891836

Také čekám na zprávu, až někdo na satelitních snímcích základny Diego García objeví vedle hangáru pohozený a poněkud špinavý iPhone.

+4/0
10.4.2014 15:20

J55a70k63u55b 39S68e29m69e73r20á37d 2487876671101

;-D R^

+1/0
10.4.2014 15:41

J26o21s63e94f 26D83a28n94í19k 9266798792345

Liaozhai zhiyi (Liao-čaj č'-i)

+1/0
10.4.2014 14:23

V62á88c71l36a59v 23P72o53u28s87t96k49a 3510801122

Čaj z liči?

+1/0
10.4.2014 14:40

E23l92e52o68n69o84r15a 39N93o67v73á 1104365746549

Už jen čekám, kdy zavolají na pomoc senzibila...

+2/0
10.4.2014 13:46

J39i59ř87í 94N16o83v47o11t88n74ý 7948562

Nebo Čmaňu s pružinou ;-D

+2/0
10.4.2014 13:57

J96i32ř66í 55P73a12u26l 3816255737202

Jednoho už ukazovali v TV. Má údajně živé sny, vidí letadlo, jak nepoškozené leží v hloubce 100m a v něm sedí lidé. ;-(

+1/0
10.4.2014 14:14

P20e48t56r 59N77e67c85h23a45n77i73c58k47ý 7603556748280

To tam určitě budou nějaké rostliny a ryby, které nikde jinde na světě nejsou, takže jim tam ekologové zakážou přístup.

0/0
10.4.2014 13:45

P74a90v62e93l 73N37e17d16ě37l21a 5986960204921

myslíte tomu letadlu?

0/0
10.4.2014 13:52

P38e65t48r 77N55e58c33h69a42n13i61c59k77ý 7333736298940

Pátracím týmům, aerolinky už možná budou čelit žalobě ;-D

0/0
10.4.2014 13:53

J28a37r97o17m33í20r 25D45o21u49b53r49a56v85a 9251346

Prý se v té oblasti vyskytuje prehistorická ryba piscis remarkabilis, která občas vydává v pravidelných sekundových intervalech krátký tón ve frekvencích mezi 33 a 38 kHz.

+8/0
10.4.2014 14:02

T84o44m92á97š 81M98a25t93ě14j 9585598423242

česky se ta ryba (ve skutečnosti paryba) jmenuje černoskřínka pípavá

+6/0
10.4.2014 14:20

J58a82r42o18m26í79r 69D22o85u14b54r32a42v44a 9191796

Radši jsem použil oficiální označení, protože to české by mohlo být zavádějící. Ta paryba totiž není černá, ale oranžová.

+3/0
10.4.2014 14:27

J30a85r26o45m34í92r 87D79o30u22b28r22a13v12a 9741606

Patří do rodiny pingasius.

+6/0
10.4.2014 14:30

A82l30e61š 65K20ř41í39ž15e55k 6227980403477

Myslím, že tobě toho uniká víc...;-D Ono stačilo přečíst nějaký dřívější článek, kde se psalo o tom, že se letadlo prostě odmlčelo. Takže s tou "povinností" jsi opravdu úsměvný.

0/0
10.4.2014 13:44

S74t49a64n16i23s83l72a42v 96Z89a65s94a61d86i14l 8612568180820

Třeba konečně najdou ty podmořské základny ufonů. Pardon za černý humor.

0/0
10.4.2014 13:39

F38i93l49i21p 81B52.69.87. 1550207889228

Na přelomu 60/70 let dokázali Amíci vylovit ponorku (K-129) z hloubky více než 5000m. Doufám, že dnes, po více než 40 letech a s moderní technikou to půjde... Nedavno jste o tom psali: http://technet.idnes.cz/k-129-ruska-ponorka-kterou-vyzvedli-americane-fmb-/tec_technika.aspx?c=A120629_161846_tec_technika_mla

+3/0
10.4.2014 13:39

G92a56b41r55i72e63l 16H89o28r12t27e84n 9401959703574

Mezi kompaktním a poměrně pevným objektem (ponorka) a značně křehkým "potaženým" skeletem (letadlo, navíc patrně na kusy) je celkem velký rozdíl. Zásadní, řekl bych.

+7/0
10.4.2014 13:49

F54i35l53i97p 13B26.11.53. 1340377819628

To máte zcela jistě pravdu. Ale jde o ty možnosti, co se již dokázalo dříve (a s jakou technikou) a co se dnes jeví jako velký problém.. Nové znalosti materiálů, nové materiály, technika...

0/0
10.4.2014 13:55

R53a95d26e31k 17P77r71o47c29h41á40z96k50a 2283649368

Krom toho šlo o nejnákladnější, v tomto ohledu dosud s velkým náskokem nepřekonanou vyprošťovací námořní operaci, jaká kdy byla provedena :-)

0/0
10.4.2014 13:59
Foto

K76a63r80e84l 81P21l43a30c66h90ý 6186766544879

Zavolaji Jakuba, daji mu na konec udice magnet a on ty cerne skrinky chyti.

+1/0
10.4.2014 14:11

T30o44m80á52š 45M32a85t94ě77j 9625348323382

Asi tak... Něco jako "profesore, kolik atmosfér tato loď vydrží?" "mno je to kosmická loď ... takže něco mezi 0 a 1".

+1/0
10.4.2014 14:17

J22i93ř55í 56P84a60u74l 3766705557962

Jenže tehdy šlo Američanům, aby se dostali k sovětské technice, takže a zejména v té době, finanční náklady nerozhodovaly.

0/−1
10.4.2014 14:20

T79o42m61á94š 64M26a68t93ě91j 9415218953262

1) Věděli, kde to bylo (podvodní imploze byla detekovaná). 

2) Stejně se jim to nepovedlo tak, jak by si představovali. 

3) A opravdu ji neměli venku za měsíc od potopení. (Trvalo to přes 6 let...)

+3/0
10.4.2014 14:23

M96i81r42o49s80l85a28v 60Z58i81k30m35u20n43d 7339253794213

Nedávno o tom byl v ČT dokument. Jenže to byly především vojenské techtle mechtle za "studené války" ...  a stejně se to nepovedlo úplně.

Civilní letadlo za takové náklady nestojí ...

0/0
12.4.2014 20:44

J58i88ř83í 72N13o69v89o40t60n92ý 7398402

Ale stejně je to fascinující mít 7 kilometrů pod mořem zcela jiný, doposud neprobádaný svět. ;-)

+5/0
10.4.2014 13:37

P96e11t97r 39N58e13c28h34a94n83i36c45k30ý 7593416688540

Snad tam brzy dorazí Google oceanview

+2/0
10.4.2014 13:38

J82o45s78e22f 29N61o17v42á34k 6771721590508

poslou te tam s googleglass...

0/0
10.4.2014 14:54

P34e35t31r 28N84o29v37o79t83n30y 3969542259742

googleass?

+1/0
10.4.2014 19:25

L61a47d52a 53N38o30v84a77k 4572593287

naprosto mi uniká, proč se v dnešní době, (kdy máme GPS v hodinkách a každém telefonu) nemůže povinně letadlo každou minutu identifikovat i se souřadnicema na nějaký mezinárodní systém přijímačů.. (případně satelitů)

K čemu je jako dobrý ten PING...? To jako <ahoj, nám to funguje - nám taky, čau..>8-o

+1/−6
10.4.2014 13:30

J76a48r90o96m34í34r 55D74o54u59b11r24a12v73a 9211416

Zcela by nás to připravilo o záhady.

+4/0
10.4.2014 13:33

M73i97c25h81a66l 14P86a54d93ě81r34a 7440382640557

V podstate mate pravdu, nicmene takoveto sledovani funguje pouze v "civilizaci" a za predpokladu, ze piloti vetsinu techto mechanismu nevypnou. Kazdopadne jsem sam zvedavy, s jakym resultem vysetrovaci tymy prijdou.

+2/0
10.4.2014 13:39

P76e70t98r 18N79e46c82h58a94n50i79c69k24ý 7593326498780

To vypnutí je právě chyba, ta krabička co posílá souřadnice by měla být mimo dosah posádky.

0/0
10.4.2014 13:45

J26i88n20d78ř42i77c61h 72K61u45c12h52a98ř 4216453888

posádka musí mít možnost vypnout jakoukoliv elektroniku v letadle, která přímo nesouvisí se samotným letem. A to pro případ elektrického zkratu

+1/0
10.4.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.