Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Let MH370 hledají v podmořském Himálaji. Pořádné mapy neexistují

Pátrání po troskách ztraceného malajsijského boeingu komplikuje členitost dna i oceánské proudy. V prohledávané oblasti jsou podmořské hory i hluboké propasti. Pátrací letouny ve čtvrtek zachytily nový signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A77l20e15š 79H37r45n92č91i71ř52í35k 2132869120545

!!!!!!  Už víme kde je podmořská základna  MATRIXU ;-D

0/0
10.4.2014 16:49

T29o65m95a48s 17K88r30e47j22z12e98k 7887840417858

asi to nelze, ponevadz by to jiz vyresili. ale povezte nekdo, je mozne zachytit smer odkud signal prichazi?

0/0
10.4.2014 15:31

J92a16k74u43b 36S64e46m80e55r54á52d 2407206561671

potrebujou chytit ten signal z trech ruznych mist, pak to uz i jde

0/0
10.4.2014 15:40

T22o73m87a31s 40K22r73e60j60z27e87k 7897670667358

hm, ale tech zachyceni uz bylo celkem dost, i tak je to nemozne?

0/0
10.4.2014 15:42

J45a13k17u40b 65S42e96m21e68r27á63d 2287246921611

zas takovy odbornik na to bohuzel nejsem :-)

0/0
10.4.2014 15:45

T46o88m37a65s 44K86r25e95j20z55e79k 7417240817198

v poho....uz sem se poucil z odpovedi nize;-)

0/0
10.4.2014 15:48

T75o56m23á87š 29M16a36t12ě25j 9115798763762

Velmi špatně. Z jednoho místa to s rozumnou přesností nejde. Pokud máš více míst, které signál snímají, tak je to lepší. 

Ale šíření zvuku ve vodě je složitější než šíření ve vzduchu. Různé vrstvy vody vytvářejí (zlomy v teplotě, slanosti, proudění) překážky pro šíření, někdy dokonce úplný odraz nebo odstínění.

+5/0
10.4.2014 15:42

T61o22m58a54s 45K67r64e51j10z39e11k 7897580877218

diky

0/0
10.4.2014 15:43

R29a20d62e64k 96P85r18o86c71h10á15z41k39a 2623349498

Možné to je, dokonce několika metodami (a pátrači všechny využívají). Základní je použití několika hydrofonů (čtyř uspořádaných do čtverce), měří se časový rozdíl kdy k se nim dostane signál z toho majáku a podle toho se určí azimut. Druhá metoda je dopplerovský posun přijímané frekvence způsobený vlastním pohybem lodi, tím se dá určit přímo poloha vysílače, ale zase s mnohem menší přesností než u té první metody. Bohužel ty černé skříňky jim v tom moc nepomáhají, to jejich krátké 10ms pípnutí je na takovéhle hledání dost špatné. Vojáci (tedy asi jak kteří, vím jen o US Navy) mají v letadlech "černé skříňky" dokonalejší, tam se místo pípání používá cvrlikání ("chirp"), které je přímo navržené na snadné hledání oběma metodami. Samozřejmě jak už tu bylo řečeno, problémem je "divné" šíření zvuku v oceánu, ten se tam šíří všelijak, jen ne přímočaře.

0/0
10.4.2014 17:35

K43r16y48š29t57o43f 31N86o77v24á53k 5337557822859

Proč se tam potápí potápěči se šnorchlama, když tam je hloubka od 7600m do 200m? 8-o

0/0
10.4.2014 15:01

J39o56s48e90f 95N90o27v21á78k 6741141700828

protoze maji male snorchly ;)

0/0
10.4.2014 15:07

J44a62k32u22b 47S15e61m56e51r49á91d 2717766411771

kdyby nahodou plula u hladiny nejaka ryba a nesla neco z letadla :-)

+1/0
10.4.2014 15:12

T28o71m63a62s 25K26r28e12j82z23e42k 7537510887368

asi jim nikdo neporadil, ze to nema cenu

0/0
10.4.2014 15:40

J49a81k38u59b 14S42e60m31e21r18á77d 2347816141971

clanek uz tu je temer 2 hodiny a jeste nedorazil zadny konspirator? 8-o

+4/0
10.4.2014 14:54

J98o34s24e85f 43N59o13v49á18k 6661271440308

...tak uz to rekni

0/0
10.4.2014 15:07

J38a33k71u18b 14S62e22m51e88r47á80d 2727856201421

Diegooooo Garciaaaaaaaaaaaaa ;-D

+3/0
10.4.2014 15:13

J50a16r48o93m29í77r 24D43o29u37b13r92a88v78a 9871516

Také čekám na zprávu, až někdo na satelitních snímcích základny Diego García objeví vedle hangáru pohozený a poněkud špinavý iPhone.

+4/0
10.4.2014 15:20

J46a24k26u11b 81S83e15m26e77r51á85d 2567446751141

;-D R^

+1/0
10.4.2014 15:41

J69o73s92e17f 66D59a78n49í10k 9606188382885

Liaozhai zhiyi (Liao-čaj č'-i)

+1/0
10.4.2014 14:23

V75á58c29l62a20v 58P39o35u70s92t41k67a 3320421762

Čaj z liči?

+1/0
10.4.2014 14:40

E51l36e38o85n83o61r98a 32N24o84v80á 1834865456759

Už jen čekám, kdy zavolají na pomoc senzibila...

+2/0
10.4.2014 13:46

J10i31ř75í 76N37o11v91o65t93n34ý 7278732

Nebo Čmaňu s pružinou ;-D

+2/0
10.4.2014 13:57

J43i13ř98í 75P97a37u46l 3716575347792

Jednoho už ukazovali v TV. Má údajně živé sny, vidí letadlo, jak nepoškozené leží v hloubce 100m a v něm sedí lidé. ;-(

+1/0
10.4.2014 14:14

P51e14t24r 59N95e47c34h77a55n48i35c26k40ý 7463556648490

To tam určitě budou nějaké rostliny a ryby, které nikde jinde na světě nejsou, takže jim tam ekologové zakážou přístup.

0/0
10.4.2014 13:45

P50a43v71e91l 59N43e34d87ě21l85a 5146840584981

myslíte tomu letadlu?

0/0
10.4.2014 13:52

P14e52t96r 94N34e32c85h42a68n55i98c49k28ý 7943766818450

Pátracím týmům, aerolinky už možná budou čelit žalobě ;-D

0/0
10.4.2014 13:53

J61a80r80o32m16í89r 17D58o54u79b34r17a35v48a 9721696

Prý se v té oblasti vyskytuje prehistorická ryba piscis remarkabilis, která občas vydává v pravidelných sekundových intervalech krátký tón ve frekvencích mezi 33 a 38 kHz.

+8/0
10.4.2014 14:02

T88o36m22á86š 48M60a40t27ě64j 9105138453592

česky se ta ryba (ve skutečnosti paryba) jmenuje černoskřínka pípavá

+6/0
10.4.2014 14:20

J93a16r92o43m13í68r 33D77o27u80b45r16a87v74a 9771156

Radši jsem použil oficiální označení, protože to české by mohlo být zavádějící. Ta paryba totiž není černá, ale oranžová.

+3/0
10.4.2014 14:27

J18a60r30o60m75í58r 15D50o69u57b23r30a50v14a 9511896

Patří do rodiny pingasius.

+6/0
10.4.2014 14:30

A14l23e93š 84K28ř24í90ž44e14k 6467200183407

Myslím, že tobě toho uniká víc...;-D Ono stačilo přečíst nějaký dřívější článek, kde se psalo o tom, že se letadlo prostě odmlčelo. Takže s tou "povinností" jsi opravdu úsměvný.

0/0
10.4.2014 13:44

S50t41a71n64i48s58l90a51v 25Z98a28s56a86d92i43l 8202198570760

Třeba konečně najdou ty podmořské základny ufonů. Pardon za černý humor.

0/0
10.4.2014 13:39

F76i93l26i82p 61B83.29.89. 1460387259708

Na přelomu 60/70 let dokázali Amíci vylovit ponorku (K-129) z hloubky více než 5000m. Doufám, že dnes, po více než 40 letech a s moderní technikou to půjde... Nedavno jste o tom psali: http://technet.idnes.cz/k-129-ruska-ponorka-kterou-vyzvedli-americane-fmb-/tec_technika.aspx?c=A120629_161846_tec_technika_mla

+3/0
10.4.2014 13:39

G22a93b42r38i17e80l 57H85o65r92t97e62n 9961939663704

Mezi kompaktním a poměrně pevným objektem (ponorka) a značně křehkým "potaženým" skeletem (letadlo, navíc patrně na kusy) je celkem velký rozdíl. Zásadní, řekl bych.

+7/0
10.4.2014 13:49

F36i97l11i93p 36B62.40.63. 1560257879128

To máte zcela jistě pravdu. Ale jde o ty možnosti, co se již dokázalo dříve (a s jakou technikou) a co se dnes jeví jako velký problém.. Nové znalosti materiálů, nové materiály, technika...

0/0
10.4.2014 13:55

R64a38d11e14k 86P82r56o44c91h59á14z12k38a 2983909218

Krom toho šlo o nejnákladnější, v tomto ohledu dosud s velkým náskokem nepřekonanou vyprošťovací námořní operaci, jaká kdy byla provedena :-)

0/0
10.4.2014 13:59
Foto

K10a27r30e64l 88P62l28a20c39h24ý 6766846414119

Zavolaji Jakuba, daji mu na konec udice magnet a on ty cerne skrinky chyti.

+1/0
10.4.2014 14:11

T74o59m65á68š 82M10a64t95ě57j 9195208203362

Asi tak... Něco jako "profesore, kolik atmosfér tato loď vydrží?" "mno je to kosmická loď ... takže něco mezi 0 a 1".

+1/0
10.4.2014 14:17

J43i47ř95í 90P97a62u49l 3526555967672

Jenže tehdy šlo Američanům, aby se dostali k sovětské technice, takže a zejména v té době, finanční náklady nerozhodovaly.

0/−1
10.4.2014 14:20

T46o74m75á82š 93M57a68t78ě58j 9605588393522

1) Věděli, kde to bylo (podvodní imploze byla detekovaná). 

2) Stejně se jim to nepovedlo tak, jak by si představovali. 

3) A opravdu ji neměli venku za měsíc od potopení. (Trvalo to přes 6 let...)

+3/0
10.4.2014 14:23

M71i40r17o20s45l31a71v 54Z78i51k91m75u90n27d 7859863774613

Nedávno o tom byl v ČT dokument. Jenže to byly především vojenské techtle mechtle za "studené války" ...  a stejně se to nepovedlo úplně.

Civilní letadlo za takové náklady nestojí ...

0/0
12.4.2014 20:44

J31i14ř68í 11N46o35v87o23t63n61ý 7518402

Ale stejně je to fascinující mít 7 kilometrů pod mořem zcela jiný, doposud neprobádaný svět. ;-)

+5/0
10.4.2014 13:37

P76e81t88r 65N48e35c32h41a42n19i75c94k91ý 7953336898270

Snad tam brzy dorazí Google oceanview

+2/0
10.4.2014 13:38

J65o50s92e71f 82N96o17v47á13k 6391701830578

poslou te tam s googleglass...

0/0
10.4.2014 14:54

P21e24t92r 12N61o47v60o54t29n88y 3939922159532

googleass?

+1/0
10.4.2014 19:25

L39a64d32a 45N95o11v47a14k 4972903587

naprosto mi uniká, proč se v dnešní době, (kdy máme GPS v hodinkách a každém telefonu) nemůže povinně letadlo každou minutu identifikovat i se souřadnicema na nějaký mezinárodní systém přijímačů.. (případně satelitů)

K čemu je jako dobrý ten PING...? To jako <ahoj, nám to funguje - nám taky, čau..>8-o

+1/−6
10.4.2014 13:30

J10a32r92o70m57í61r 67D86o98u68b22r75a34v63a 9881556

Zcela by nás to připravilo o záhady.

+4/0
10.4.2014 13:33

M21i38c77h28a52l 19P33a26d54ě91r83a 7720952350737

V podstate mate pravdu, nicmene takoveto sledovani funguje pouze v "civilizaci" a za predpokladu, ze piloti vetsinu techto mechanismu nevypnou. Kazdopadne jsem sam zvedavy, s jakym resultem vysetrovaci tymy prijdou.

+2/0
10.4.2014 13:39

P20e93t20r 12N46e37c61h58a41n42i34c28k53ý 7703526568210

To vypnutí je právě chyba, ta krabička co posílá souřadnice by měla být mimo dosah posádky.

0/0
10.4.2014 13:45

J41i22n91d92ř69i23c39h 57K22u68c53h13a68ř 4826243138

posádka musí mít možnost vypnout jakoukoliv elektroniku v letadle, která přímo nesouvisí se samotným letem. A to pro případ elektrického zkratu

+1/0
10.4.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.