Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let MH370 hledají v podmořském Himálaji. Pořádné mapy neexistují

Pátrání po troskách ztraceného malajsijského boeingu komplikuje členitost dna i oceánské proudy. V prohledávané oblasti jsou podmořské hory i hluboké propasti. Pátrací letouny ve čtvrtek zachytily nový signál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A71l52e45š 67H79r33n12č16i89ř52í96k 2832709200965

!!!!!!  Už víme kde je podmořská základna  MATRIXU ;-D

0/0
10.4.2014 16:49
Foto

T31o77m12a61s 71K47r72e65j91z29e92k 7217230187578

asi to nelze, ponevadz by to jiz vyresili. ale povezte nekdo, je mozne zachytit smer odkud signal prichazi?

0/0
10.4.2014 15:31

J15a67k84u54b 10S13e52m36e25r22á89d 2237736591631

potrebujou chytit ten signal z trech ruznych mist, pak to uz i jde

0/0
10.4.2014 15:40
Foto

T46o97m80a66s 96K76r35e95j69z46e97k 7867530477858

hm, ale tech zachyceni uz bylo celkem dost, i tak je to nemozne?

0/0
10.4.2014 15:42

J21a87k96u41b 46S38e98m25e19r92á77d 2507856481811

zas takovy odbornik na to bohuzel nejsem :-)

0/0
10.4.2014 15:45
Foto

T34o98m15a37s 82K94r39e56j21z80e79k 7717240177128

v poho....uz sem se poucil z odpovedi nize;-)

0/0
10.4.2014 15:48

T26o98m88á39š 10M11a25t41ě22j 9345468813702

Velmi špatně. Z jednoho místa to s rozumnou přesností nejde. Pokud máš více míst, které signál snímají, tak je to lepší. 

Ale šíření zvuku ve vodě je složitější než šíření ve vzduchu. Různé vrstvy vody vytvářejí (zlomy v teplotě, slanosti, proudění) překážky pro šíření, někdy dokonce úplný odraz nebo odstínění.

+5/0
10.4.2014 15:42
Foto

T73o29m35a49s 56K87r22e97j80z25e64k 7907810417858

diky

0/0
10.4.2014 15:43

R60a66d66e84k 18P17r75o78c61h56á48z80k18a 2663929138

Možné to je, dokonce několika metodami (a pátrači všechny využívají). Základní je použití několika hydrofonů (čtyř uspořádaných do čtverce), měří se časový rozdíl kdy k se nim dostane signál z toho majáku a podle toho se určí azimut. Druhá metoda je dopplerovský posun přijímané frekvence způsobený vlastním pohybem lodi, tím se dá určit přímo poloha vysílače, ale zase s mnohem menší přesností než u té první metody. Bohužel ty černé skříňky jim v tom moc nepomáhají, to jejich krátké 10ms pípnutí je na takovéhle hledání dost špatné. Vojáci (tedy asi jak kteří, vím jen o US Navy) mají v letadlech "černé skříňky" dokonalejší, tam se místo pípání používá cvrlikání ("chirp"), které je přímo navržené na snadné hledání oběma metodami. Samozřejmě jak už tu bylo řečeno, problémem je "divné" šíření zvuku v oceánu, ten se tam šíří všelijak, jen ne přímočaře.

0/0
10.4.2014 17:35

K45r22y67š81t90o54f 39N24o35v93á13k 5457827342489

Proč se tam potápí potápěči se šnorchlama, když tam je hloubka od 7600m do 200m? 8-o

0/0
10.4.2014 15:01

J27o69s39e79f 54N67o61v73á63k 6961491730918

protoze maji male snorchly ;)

0/0
10.4.2014 15:07

J17a16k13u41b 86S22e28m77e23r58á93d 2167366511581

kdyby nahodou plula u hladiny nejaka ryba a nesla neco z letadla :-)

+1/0
10.4.2014 15:12
Foto

T23o13m40a95s 37K18r30e21j78z85e47k 7447820487148

asi jim nikdo neporadil, ze to nema cenu

0/0
10.4.2014 15:40

J84a51k79u47b 17S28e89m71e57r69á15d 2697146201441

clanek uz tu je temer 2 hodiny a jeste nedorazil zadny konspirator? 8-o

+4/0
10.4.2014 14:54

J73o27s26e13f 59N59o66v53á46k 6831861940348

...tak uz to rekni

0/0
10.4.2014 15:07

J54a49k76u44b 39S19e73m52e35r88á44d 2397326411811

Diegooooo Garciaaaaaaaaaaaaa ;-D

+3/0
10.4.2014 15:13

J35a31r47o26m10í43r 22D30o28u79b87r53a27v97a 9431636

Také čekám na zprávu, až někdo na satelitních snímcích základny Diego García objeví vedle hangáru pohozený a poněkud špinavý iPhone.

+4/0
10.4.2014 15:20

J29a33k65u27b 18S91e70m40e93r46á91d 2477376801731

;-D R^

+1/0
10.4.2014 15:41

J28o84s27e25f 45D69a93n89í41k 9286588642505

Liaozhai zhiyi (Liao-čaj č'-i)

+1/0
10.4.2014 14:23

V65á56c54l91a35v 24P16o66u23s73t43k60a 3170321632

Čaj z liči?

+1/0
10.4.2014 14:40

E51l74e91o46n15o59r34a 42N79o27v28á 1594385746849

Už jen čekám, kdy zavolají na pomoc senzibila...

+2/0
10.4.2014 13:46

J88i43ř15í 88N38o88v47o54t12n66ý 7678702

Nebo Čmaňu s pružinou ;-D

+2/0
10.4.2014 13:57

J15i20ř83í 64P37a47u40l 3486655367212

Jednoho už ukazovali v TV. Má údajně živé sny, vidí letadlo, jak nepoškozené leží v hloubce 100m a v něm sedí lidé. ;-(

+1/0
10.4.2014 14:14

P58e90t40r 24N73e74c17h64a76n90i37c83k10ý 7543286928730

To tam určitě budou nějaké rostliny a ryby, které nikde jinde na světě nejsou, takže jim tam ekologové zakážou přístup.

0/0
10.4.2014 13:45

P14a30v88e79l 47N88e29d31ě95l62a 5896210974361

myslíte tomu letadlu?

0/0
10.4.2014 13:52

P29e61t31r 56N97e96c74h72a79n94i12c89k78ý 7763356838190

Pátracím týmům, aerolinky už možná budou čelit žalobě ;-D

0/0
10.4.2014 13:53

J19a53r65o43m45í47r 41D20o11u21b91r76a21v26a 9521786

Prý se v té oblasti vyskytuje prehistorická ryba piscis remarkabilis, která občas vydává v pravidelných sekundových intervalech krátký tón ve frekvencích mezi 33 a 38 kHz.

+8/0
10.4.2014 14:02

T64o18m32á77š 97M29a95t98ě40j 9505928773572

česky se ta ryba (ve skutečnosti paryba) jmenuje černoskřínka pípavá

+6/0
10.4.2014 14:20

J19a51r94o22m53í80r 66D41o91u82b24r89a45v95a 9841816

Radši jsem použil oficiální označení, protože to české by mohlo být zavádějící. Ta paryba totiž není černá, ale oranžová.

+3/0
10.4.2014 14:27

J95a67r78o58m21í24r 67D13o15u20b88r56a66v13a 9931536

Patří do rodiny pingasius.

+6/0
10.4.2014 14:30

A63l62e91š 68K96ř63í67ž45e84k 6467720343177

Myslím, že tobě toho uniká víc...;-D Ono stačilo přečíst nějaký dřívější článek, kde se psalo o tom, že se letadlo prostě odmlčelo. Takže s tou "povinností" jsi opravdu úsměvný.

0/0
10.4.2014 13:44

S86t62a33n21i26s44l81a24v 28Z45a94s83a90d16i42l 8902208740870

Třeba konečně najdou ty podmořské základny ufonů. Pardon za černý humor.

0/0
10.4.2014 13:39

F88i70l36i81p 14B25.84.41. 1100427729738

Na přelomu 60/70 let dokázali Amíci vylovit ponorku (K-129) z hloubky více než 5000m. Doufám, že dnes, po více než 40 letech a s moderní technikou to půjde... Nedavno jste o tom psali: http://technet.idnes.cz/k-129-ruska-ponorka-kterou-vyzvedli-americane-fmb-/tec_technika.aspx?c=A120629_161846_tec_technika_mla

+3/0
10.4.2014 13:39

G50a42b95r27i57e65l 45H49o68r22t38e44n 9261959843164

Mezi kompaktním a poměrně pevným objektem (ponorka) a značně křehkým "potaženým" skeletem (letadlo, navíc patrně na kusy) je celkem velký rozdíl. Zásadní, řekl bych.

+7/0
10.4.2014 13:49

F56i34l53i74p 70B83.45.45. 1600807299948

To máte zcela jistě pravdu. Ale jde o ty možnosti, co se již dokázalo dříve (a s jakou technikou) a co se dnes jeví jako velký problém.. Nové znalosti materiálů, nové materiály, technika...

0/0
10.4.2014 13:55

R41a12d81e80k 55P71r53o51c94h88á84z35k73a 2353299768

Krom toho šlo o nejnákladnější, v tomto ohledu dosud s velkým náskokem nepřekonanou vyprošťovací námořní operaci, jaká kdy byla provedena :-)

0/0
10.4.2014 13:59
Foto

K41a90r64e17l 40P78l83a75c88h96ý 6126666954599

Zavolaji Jakuba, daji mu na konec udice magnet a on ty cerne skrinky chyti.

+1/0
10.4.2014 14:11

T65o75m46á49š 18M65a39t57ě87j 9545518423202

Asi tak... Něco jako "profesore, kolik atmosfér tato loď vydrží?" "mno je to kosmická loď ... takže něco mezi 0 a 1".

+1/0
10.4.2014 14:17

J67i48ř28í 10P45a63u68l 3146685257212

Jenže tehdy šlo Američanům, aby se dostali k sovětské technice, takže a zejména v té době, finanční náklady nerozhodovaly.

0/−1
10.4.2014 14:20

T63o62m28á15š 91M57a69t86ě54j 9445328183882

1) Věděli, kde to bylo (podvodní imploze byla detekovaná). 

2) Stejně se jim to nepovedlo tak, jak by si představovali. 

3) A opravdu ji neměli venku za měsíc od potopení. (Trvalo to přes 6 let...)

+3/0
10.4.2014 14:23

M33i27r63o46s83l13a20v 65Z96i67k25m36u69n95d 7659123364553

Nedávno o tom byl v ČT dokument. Jenže to byly především vojenské techtle mechtle za "studené války" ...  a stejně se to nepovedlo úplně.

Civilní letadlo za takové náklady nestojí ...

0/0
12.4.2014 20:44

J96i60ř34í 85N54o46v34o64t39n84ý 7648872

Ale stejně je to fascinující mít 7 kilometrů pod mořem zcela jiný, doposud neprobádaný svět. ;-)

+5/0
10.4.2014 13:37

P74e45t39r 39N76e28c10h32a29n65i15c55k66ý 7943126778310

Snad tam brzy dorazí Google oceanview

+2/0
10.4.2014 13:38

J61o13s84e27f 88N34o57v63á47k 6711261220288

poslou te tam s googleglass...

0/0
10.4.2014 14:54

P72e35t10r 19N91o79v96o40t29n47y 3119142359402

googleass?

+1/0
10.4.2014 19:25

L54a78d28a 59N44o55v43a77k 4802783697

naprosto mi uniká, proč se v dnešní době, (kdy máme GPS v hodinkách a každém telefonu) nemůže povinně letadlo každou minutu identifikovat i se souřadnicema na nějaký mezinárodní systém přijímačů.. (případně satelitů)

K čemu je jako dobrý ten PING...? To jako <ahoj, nám to funguje - nám taky, čau..>8-o

+1/−6
10.4.2014 13:30

J85a20r80o74m38í56r 82D20o10u91b79r54a56v12a 9321806

Zcela by nás to připravilo o záhady.

+4/0
10.4.2014 13:33

M90i41c65h82a23l 62P93a13d83ě28r21a 7810662840947

V podstate mate pravdu, nicmene takoveto sledovani funguje pouze v "civilizaci" a za predpokladu, ze piloti vetsinu techto mechanismu nevypnou. Kazdopadne jsem sam zvedavy, s jakym resultem vysetrovaci tymy prijdou.

+2/0
10.4.2014 13:39

P53e31t48r 15N68e25c64h89a90n28i93c35k48ý 7743346718560

To vypnutí je právě chyba, ta krabička co posílá souřadnice by měla být mimo dosah posádky.

0/0
10.4.2014 13:45

J21i73n52d45ř25i95c56h 32K26u77c89h19a44ř 4116523258

posádka musí mít možnost vypnout jakoukoliv elektroniku v letadle, která přímo nesouvisí se samotným letem. A to pro případ elektrického zkratu

+1/0
10.4.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.