Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Učitele více chránit zákonem? Útoků stejně neubude, zjistili Slováci

Česko chce více chránit učitele před útoky žáků či jejich rodičů a poohlíží se po zkušenostech zejména na Slovensku. Tam mají kantoři postavení chráněné osoby už necelých pět let. Podle zástupců slovenských učitelů a odborů je ale přínos toho sporný. Zákon má prý jen preventivní charakter a počet napadení nesnížil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M78i36r58o61s18l58a22v 48H69n67i30l95i29č33k58a 2518485358220

Díky genům a díky ranné výchově jdou do školy děti neuvěřitelně rozdílné. A vlivem vadné stravy někde enormě přibývá hypermobility. Takže na každé dítě platí něco jiného. Na některé z nich zase leccos vůbec neplatí. Unifikace podrobnými zákony a zákazy je už z podstaty nesmysl.

Smysl má kvalitní příprava učitelů, pak lepší kontrola jejich způsobilosti (tedy nejprve ředitelů). A úplná svoboda kvalitním učitelům.

Také návrat k hodnotnější stravě, především odklon od průmyslově zpracovávanách polotovarů.

A podíl výchovy v rodině - to je problém na generace. Napravit klima v celé společnosti. Tam bych začal vypráskáním politiků všech zavedených stran. I těch stran vůbec.

0/−1
10.4.2014 2:06

J25a54r89o10s97l84a29v93a 46K69a11n97i92o69k70o46v92á 7602329542477

No... já bych především "vypráskala" takové ty (možná nepsané, nevím) pravidla vycházející z "lidských (dětských) práv". Toto je základní průšvih !

Vždycky byli a budou tvorové, kteří budou "pokoušet", kam si až můžou "dovolit". Ale kantoři si nás nenechali přerůst přes hlavu !!! V nejhorším nás potrestali i "ručně" a žalovat doma jsme si nedovolili, protože jsme dostali většinou ještě přidáno ! Klackovitost se netolerovala. Učitel byl pro lidi v pozici, že má nárok na autoritu, která se nezpochybňovala ! Toho si byli rodiče i žáci vědomi a o tom se nediskutovalo !

Současná ochranářská "politika" je absolutní rakovinou civilizace ! Pak se všichni diví, že přibývá agrese a že mnozí čtyřicátníci ještě nevyrostli z puberty !

0/−1
10.4.2014 10:40

J36a16r15o52s27l18a11v84a 43K70a30n70i86o52k37o88v36á 7602769872647

a že do školy jdou děti neuvěřitelně rozdílné - máte pravdu, ale to bylo vždy. Každý člověk je originál, na každého platí něco jiného. Kdesi jsem četla staré moudro - že nad prohřeškem namá zapadnout slunce. Což znamená, že vše takové se má řešit okamžitě, či co nejdříve. 

Co pomůže, když jednou za čas na rodičáku, spustí učitel na rodiče soupis všech prohřešků za celou dobu od posledního rodičáku? To je absolutní nesmysl !  Synovy prohřešky většinou vznikly z "drzosti" - co já se naprosila kantorku, aby místo toho seznamu, aby mu jednu okamžitě pleskla. Že jí to napíšeme jako žádost a podepíšeme. Nešlo to.  A když jsem po rodičáku chtěla se synem něco řešit, prakticky téměř nevěděl, o čem mluvím.

0/−1
10.4.2014 10:54

M74i78l68a69n 36R36a57d86e64k 3897256801741

za meho mladi sice fyzicke tresty nebyly, ale nedovolili bychom si napadnout ucitele, prece jenom byla prisnost,sice ta prisnost byvala zneuzita pro odpurce rezimu, ale pokud si takovy vyrostek dnes neco dovoli proti uciteli, trest by mel byt prisny. A verte mi, prestalo by to.

+2/0
9.4.2014 17:01

K88a47r83e57l 79N75e27č18a12s 5973799370160

Podle akademika Vopěnky se euroatlantická civilizace držela na špičce právě díky náročnému a přísnému školství,někdy až krutě a nelítostně náročnému.  Doby,kdy gymnasista měl povědomí o historii a znal dva tři jazyky na urovni současného vysokoškoláka jsou pryč. Velmi degradující je též prázdno a vědách přírodních,zejména matfyzu etc. Společnost v Evropě blbne,je nevzdělaná,agresívní a líná myslet.RvRv:-/

+3/0
9.4.2014 14:54

V63l88a14d78i79s10l70a55v72a 79H88o41l30á 3196230380979

Fyzické tresty ne, přísnější výchova určitě ano.

+1/−1
9.4.2014 13:26

T30i53b94o36r 87B57r56i49n68s71k40ý 3689807903431

Dotaz pro zastánce fyzických trestů.

Mělo by se s tím trestáním přestat v okamžiku zletilosti?

Když je to tak skvělá výchovná věc, proč to neaplikovat i na dospělé v práci?

Nedáváš pozor při poradě? Plesk jednu přes celou hubu!

Něco si zkazil? Půl dne na pranýři!

Přišel jsi pozdě nebo odešel brzo z práce? Výprask na chodidla! To by bylo, abychom nepředstihli Německo v produktivitě práce! V

+3/−1
9.4.2014 13:01

P74e30t35r 79J65a13r89o15š 2964451485627

dokud se dotycny nenauci chovat

+2/−1
9.4.2014 13:03

J23i93r36i 55K68n84o20t68e26k 2299648488619

Podle mého názoru přiměřené fyzické tresty mají smysl pro děti od cca 3 do 14-15 let. Dávat puberťákovi výprask na zadek opravdu nemá cenu. Obecně, čím starší dítě, tím více by mělo být schopno pochopit výtku a tím více by měla fungovat domluva a alternativní tresty. 

 V případě dospělých jste zcela mimo. Dospělý člověk je za sebe odpovědný, má své příjmy.. lze ho trestat jinak. Navíc už má žebříček hodnot vytvořen a výchovný dopad fyzického trestu by byl asi minimální. Nicméně jako trest v případě lehčí kriminality (drobné krádeže atd.) by přiměřený fyzický trest mohl mít lepší odstrašující účinek než pokuta nebo podmínečné odsouzení.

 V případě dítěte je to jinak. Dítě je odkázáno na péči rodičů, není schopno se samo o sebe postarat a tudíž je logicky rodičům podřízeno. Vím, že se to dneska moc nenosí, ale logické je, že dítě se přizpůsobí pravidlům rodičů a ne že rodiče se budou přizpůsobovat dětem. Samozřejmě vše má své hranice, takže prosím neargumentujte extrémy..

+3/−1
9.4.2014 14:47

P90e34t30r 32J42a50r52o36š 2404711735367

defakto souhlas. s drobnou vytkou u tech dospelych. ja verim tomu ze i zde to ma svuj efekt. zvaste kdyz je to ucineno verejne a spojeno s urcitou formou ponizeni. tudiz efekt spise psychologicky.

Priklad - kdyz se do tebe a tve partnerky na verejnosti navazi nejaky otrapa, je mnohem ucinnejsi mu jednu prede vsemi  vrazit, nez se nekde tahat po soudech a vymahat omluvu za urazku na cti.

+2/−1
9.4.2014 14:53

J74a86n 83F40r48o97l90í48k 6936430555424

Vás neučili jak Amíci bijí černochy?;-D

+1/0
9.4.2014 13:58

V25a71c83l70a31v 27H54a64j86e27k 3746789689

ne nadarmo říkali naši předci, že je třeba stromek ohýbat dokud je mladý. Už to tady ale zaznělo. Základní chyba je ve výchově v rodině. Pokud by rodiče dítě k vychovávají správně a jak říkáte přísně, tak si nic ve škole nedovolí. Ale když selže výchova v rodině musí nastoupit výchova jinde- pasťák a pod.

+3/−1
9.4.2014 20:04

V82l63a93d95a 35S82i31m62o29n93i96k 3359383773315

Pro nedisciplinované pracovníky jsou jiné možnosti, daleko účinnější: důrazná domluva, pokuta, žlutá karta, vyhazov na hodinu. Proč se nervovat s někým, kdo má svoji vlastní představu o disciplíně? Ať ji má, za svoje. U studentíků to nehrozí ...

+1/0
9.4.2014 20:28

T73i10b66o56r 78B87r16i70n65s81k15ý 3229267183491

Zkoušel jste někdy vyhodit z práce člověka za to, že se baví o poradě?

Skoro nejde vyhodit ani člověka, který dělá zmetky.V

0/−1
10.4.2014 8:23
Foto

D56a22v14i70d 64M43i95c51h67a59l 4331788955768

Ono by imho pro začátek stačilo zmenšit třídy, zvětšit počet učitelů (především mužů, nevím zda je stále více učitelek).

Dle mého laického názoru tak deset dětí v jedné třídě. No a také bych zavedl tak dvojnásobek hodin tělocviku. :)

Ale né stupidního tělocviku co pamatuju já, na základce mě odradili od běhání a až v dospělosti jsem přišel na to jak je to krásná věc.

Nu a pak by se vidělo. Ale ty malé třídy a osobní vztahy mezi žáky a učiteli by podle mě pomohly fakt hodně.

0/−1
9.4.2014 12:51

T86i44b91o49r 33B89r86i59n27s98k80ý 3769917383241

I když nemusím Váš styl života a tak.

V tomto s vámi souhlasím, ono se to nezměnilo. Učitel tělocviku mé dítě od něho absolutně odradil. Jak jsem později zjišťoval, jeho výchova zanechala šrám v několika generacích Buchetl se jmenuje a naštěstí šel letos do důchodu. Ale místní fanklub učitelů s rákoskou by si ho oblíbil. Rád si na žáky zasedal a místo pomoci se je snažil co nejcíce znemožnit.

Třídy jsou teď kolem dvaceti dětí, cž je asi optimální.

+1/−1
9.4.2014 12:58

J30i69ř14i53n79a 46M84a30n66d22á86t77o57v97á 9967558180205

Nejmladší dcera momentálně chodí do třídy, kde je 31 dětí.

+1/0
9.4.2014 13:07

T92i78b46o22r 72B91r28i62n95s93k14ý 3899867513661

Tak to je jak za mých mladých let, mé mladší dítě chodí do třídy kde jejich 18. Prý je to na hraně toho, co dovoluje zákon.

+1/0
9.4.2014 13:45

J37a46n 89F28r35o26l40í11k 6236340365464

Základku jsem absolvoval ve třídě s 32 spolužáky. Bylo to fajn, protože při zkoušení se na nás tak často nedostalo. Na druhou stranu chyba se těžko napravovala. No a přežili jsme to ve zdraví až do důchodu.;-D

+3/0
9.4.2014 14:00

J21a38r61o30s53l72a66v97a 58K77a18n96i22o35k27o50v89á 7262769342447

Čím byste to chtěl financovat ? Myšlenka je to pěkná, ale ....

0/0
10.4.2014 10:58

L20a30d60i17s37l81a93v 62H76i33n86n45e55r 1164335445738

Po dlouholeté mediální masáži bude asi velmi těžké, ne-li nemožné obnovit fyzické tresty. Ale z mé zkušenosti si vzpomínám na psychologicky skvělý uvítací vstup našeho třídního profesora, později  oblíbeného a důsledného učitele. Na první hodině vysvětloval zásady a pravidla budoucích let,  my jsme se s novými spolužáky polohlasně seznamovali  a nedbali  jeho několikerá upozornění.  Profesor si chvíli počkal až se provinil  studentík sedící v poslední lavici, vstal a  habána o půl hlavy vyššího si postavil, vlepil mu rázný poliček a v klidu odešel za katedru. Kdyby to dal někomu tělesně slabšímu nemělo by to ten správný účinek. Jak si mají poradit s mnohem drzejšími a otrlejšími dnešními studenty učitelé, zase neporadí ani ministr...

+3/−1
9.4.2014 12:40

T60i27b30o52r 18B58r38i91n16s10k97ý 3889217963571

Měl mu to vrátit.R^

Ale asi byl vychovaný, že autority mohou porušovat zákon.:-(V

+1/−4
9.4.2014 12:42

P11e12t10r 18J10a23r26o89š 2714451805537

ne discipline nevidim nic spatneho. nesmite si plest svobodu s anarchii.

+3/−1
9.4.2014 13:06

T30i60b65o28r 92B16r25i64n59s14k91ý 3129707323241

Definice disciplíny  - nechat se mlátit od někoho, kdo nemá schopnosti zajistit si pořádek jinak a zneužívajícího to, že se spíše bude věřit jemu než dotyčnému žákovi?V

+1/−5
9.4.2014 13:47

P31e81t94r 72J65a36r39o43š 2534151245437

ano. ucitele jsou krvelacne bestie dychtici po krvy nevinnych a bezbranych deticek. V

+2/−1
9.4.2014 14:34

T60i43b37o58r 16B36r15i17n40s49k80ý 3159827943411

Z diskuze tady to tak vypadá.

0/−1
9.4.2014 20:19

L97a96d19i97s47l77a97v 94H17i76n71n25e27r 1904275225228

Pane Jaroší, nedivte se , mládež je dnes popletená v leččems a někomu se anarchistické činy i hodí, lehce se odsoudí a pachatelé  za zmrtvělého přihlížení publika i  zlikvidují - viz dnešní i nedávna Ukrajina.  Hrdiny jsou žáčkové pouze skupinově proti slabším a do této role  odsoudila podivná etika dnes i učitelé.

0/−1
9.4.2014 14:20
Foto

D78a71v64i30d 31M54i84c75h64a24l 4821808115888

Proč si taková spousta lidí myslí, že fyzickej trest je nějak prospěšnej? Komu z těch co byli biti nějak bití prospělo?

+3/−2
9.4.2014 12:01

T88i69b93o41r 45B43r17i76n65s61k48ý 3299807443201

Asi všem, ale moc dobrou reklamu té výchovné metodě nedělají.

+1/−1
9.4.2014 12:04

J87i25r23i 36K67n36o21t40e20k 2759518338319

Mě. Ale nebyl jsem týrán a fyzické tresty byly adekvátní prohřeškům a používány až v případě vážnějších prohřešků. Vím, že to bude znít jak fráze, ale skutečně jsem svým rodičům vděčný za to, jak mě vychovali. 

Nicméně nerad bych aby to vyznělo že bití vnímám jako všemocný výchovný prostředek. Problém dnešní doby je v to, že obecně stát moc kecá do všeho možného, takže i rodičům do výchovy. A příliš mnoho lidí nic neprodukuje a vymýšlí problémy tam kde nejsou. A pak je tu jakýsi "kult dítětě", který přišel ze západu a praví, že dítě může VŠECHNO a omezovat ho je špatné...

+6/−1
9.4.2014 12:09

T81i62b25o23r 16B86r81i55n32s59k80ý 3789157113151

Spíš tu vidím a diskuze to předvádí ještě jasněji, že je tu kult - víme lépe než vaši rodiče jak vás vychovávat.

Nevím kolik hodin práce s rákoskou a nespravedlivých rozsudků nad žáky, připadá na jeden semestr peďáku, ale asi je to málo.:-)V

+1/−2
9.4.2014 12:14

P12e81t11r73a 50N64o76v97á69k54o42v62á 7778386834658

Pokud rodiče nevychovávají, tak to ví lépe téměř každý. A to se dnes děje. Děti znají svá práva, ale povinnosti už jim nikdo neřekne.

+2/0
9.4.2014 12:39

T92i19b84o93r 13B46r34i23n92s61k64ý 3659657413571

A rákoskou a fackama jim to vysvětlíte nejlépe?V

0/−1
9.4.2014 12:42

P62e34t15r38a 38N73o77v82á66k15o63v54á 7688726334148

No o ráskosce jste začal vy, ale ano, pokud si na vás dovoluje puberťák, tak je to vývoj - začíná dospívat a zkouší svou sílu a fyzickou převahu. Nikdo neříká, že ho máte mlátit denně jak žito, ale jedna dobře mířená působí přesně tak, jak má.

+6/0
9.4.2014 12:50

T27i47b92o86r 68B29r17i12n64s56k87ý 3799877103211

Takže jste učitelka. Nechápete psaný text, nedáváte si příspěvky do souvislostí a chcete cizí děti mlátit.V

0/−4
9.4.2014 12:52

P42e37t95r 78J38a71r98o55š 2914251365287

a prave proto jsou fyzicke tresty nezbytne. protoze vysvetlit se da vse. bohuzel ne vsem.

+4/0
9.4.2014 13:08

T88i48b90o65r 50B68r57i47n27s71k54ý 3889437273131

A tím že ho zmlátíte, dosáhnete toho, že to pochopí a budete mít autoritu?

Fakt stojíte o autoritu vyvolanou strachem z týraní?:-PV

0/−4
9.4.2014 13:48

P73e80t85r 96J94a66r92o31š 2274711925947

a neni na to snad zalozena cela civilizace? co mi brani v tom zabit vas a okrast? vestine lidi - vcetne me - moralni kodex zformovany vychovou. ale ten nemaji vsichni. bohuzel. pak uz zbyva jen strach z trestu, ktery by me za to postihnul.

a proto si myslim ze par dobre mirenych pohlavku v pravy cas vas muze pozdeji uchranit od sibenice.

+4/0
9.4.2014 14:48

T41i27b91o11r 70B41r11i27n62s72k89ý 3469207393621

Něco jako strach z trestu prakticky neexistuje.

Každý kdo páchá zločin si myslí, že zrovna on odhalen nebude a nebo je mu to jedno.V

0/−3
9.4.2014 20:21

J93i69ř81i17n45a 20M68a35n73d15á28t41o60v94á 9277738920565

Mlátit puberťáka? 8-o

0/−1
9.4.2014 13:08

E72v26a 29S34e70h82n56a42l10o49v10á 2891481856648

T.Brinský---poslanec Kalousek to předvedl na veřejnosti.;-D

0/−1
9.4.2014 15:27

P14e98t60r 44J64a57r84o72š 2904271945527

me rozhodne. strach s vyprasku byl rozhodne ucinejsi nez strach z tytyty. podminkou zde je, ze dite nesmi byt masochista :)))

+2/0
9.4.2014 12:29
Foto

D10a49v31i45d 98M96i89c46h23a42l 4681988985608

No tak u mě strach z výprasku zapůsobil tak, že jsem se naučil lhát a podvádět, abych se mu vyhnul.

0/−1
9.4.2014 12:53

P13e20t29r 34J82a66r41o75š 2564951655387

za lhani a podvadeni prisli tresty jeste tvrdsi. to me naucilo z lhat a podvadetse nema. mozna i proto to asi nikdy nedotahnu do politiky :(((

+4/0
9.4.2014 13:10

T38i98b87o52r 38B16r74i39n55s91k77ý 3139117923581

Jestli vás to, že lhát a podvádět se nemá, vás naučilo až fyzické bití, tak se naopak do politiky hodíte skvěle.R^V

0/−2
9.4.2014 13:49

P48e50t71r 40J61a44r14o53š 2734531655447

vas prispevek mi nedava smysl. jak se podle vas hodim do politiky pote co me par pohlavku navic naucilo nepodvadet a nelhat?

+2/0
9.4.2014 14:57

T38i21b33o91r 35B78r69i67n89s58k69ý 3139617343691

To chápu, asi vás tloukli moc.V

0/−1
9.4.2014 20:22

P14e20t42r 25J33a89r18o91š 2354841645137

spis plkate nesmysly

+1/0
9.4.2014 23:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.