Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Iráčané v Aeru jednají o L-159. Už je zase chtějí místo korejských "orlů"

Irácká delegace v České republice jedná o nákupu letadel L-159 uskladněných ve vodochodském hangáru. Česko má 36 přebytečných letounů, část z nich chce prodat soukromé americké firmě. Iráčané oživili svůj zájem zřejmě proto, že potřebují cvičné letouny rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11i30b78o61r 73H81r19d50i28n97a 4830526882366

Snad udělá Irák pořádnou reklamu Alcám. Je dost možné že je nasadí do bojů proti povstalcům, přímo pro takové nasazení je Alca dělaná.

+1/0
4.4.2014 2:05

J12o89s73e52f 96Š29e33m18e53l69í34k 7679291110557

Jenom bacha, aby se neprofláklo kde jsou schované. Přece jenom jsou většinou kovová.

0/0
3.4.2014 18:41
Foto

I79v80o 16R34o57t78t69e12n50b75e26r85g 3567828428978

Ti jsou stejní obchodní partneři jako Rusáci ;-D

0/0
3.4.2014 18:20

Z64d65e95n98e97k 57N78o31v66o63h92r75a19d37s16k61ý 6171934470275

Měli nadsadit cenu a pak smlouvat. To ví přeci každý kdo si chtěl koupit někdy něco od Araba. Akorát tady by to bylo obráceně :)

+1/0
3.4.2014 14:22

P77e27t41r 56A41n87d33r76ý79s43e76k 9343201706687

Moc nechapu, proc pred dvema lety prodavali zhruba dvojnasobny pocet za 20 mld. a rusnok to pak prodava jenom za 0,5 mld, ceny za rok a pul prece nemohly tak spadnout

0/0
3.4.2014 13:49

A11l33e11x57a32n12d83r 67K92o85s92t91k22a 5689646779616

A) protože jedno měla být fungl nová letadla, druhé skladové kusy, B) protože ve skutečnosti stejně neprodali ani jediný stroj.

+7/0
3.4.2014 13:52

L44u25d30ě46k 34N48ě67m19e33c 5115501322864

Vždyť i tak je to obrovský nepoměr.

0/0
3.4.2014 17:04

B67o64r47i67s 15P37o16u45z25a24r 5938598475707

Co že to podepsal ten Nečas s tím Málíkím ? Kontrakt ? Proč se teda neplní ?

0/0
3.4.2014 13:41

K47a94r20e18l 25V65o24v88e94s 1494318752839

Asi se Nagyové ten kontrakt nelíbil;-D Ale ne, prostě Arabové.

+1/0
3.4.2014 13:48

K43a47t97e10ř42i44n16a 27Š38u53l54c62o36v70á 9254293110361

Vy to berete jako nadsázku, ale nebezpečné a otřesné je, že ta ochechule opravdu měla vliv i na podobné kontrakty.

0/0
3.4.2014 15:02

S86t86a77n30i24s23l92a35v 65H72l78a69v97á46č 8384532720978

Málikí žádný kontrakt nepodepsal, jenom ústy svého mluvčího řekl, že je Irák veme.

+1/0
3.4.2014 16:41

M26i23c60h25a40l 53P19a50v65l54á87t 9933973684939

Protoze si ten kontrakt vycucal z prstu autor clanku..

0/0
4.4.2014 9:29

K23a44r88e16l 23V33o84v16e17s 1774438472679

Prostě se dokončí armádní tunel století . Před 15 léty jej začala Klausova vláda, která objednala 72 ks těchto letadel, každý kousek za 700 milionů ( tehdy ! ), dnes je naše armáda prodá nepoužité za cenu šrotu, letadlo za maximálně 20 milionů korun.

Tak takový obchod ještě nikdo na světě neudělal. Z 52 miliard v ceně roku 1999 na 1,5 miliardy v ceně letošního roku.!!!!.

+15/0
3.4.2014 13:32

B55o18r33i82s 97P27o12u86z74a70r 5558338205727

soudru profesor expresident by Vám řekl,že tomu vůbec,ale vůbec nerozumíte ...

+2/0
3.4.2014 13:42

K57a48r46e70l 74V19o75v83e11s 1494468592749

To já vím.;-)

0/0
3.4.2014 13:48

P40e16t53r 46T96y15č50k93a 6565302159952

Když si koupíš nové auto v roce 1999 tak jakou bude mít hodnotu v roce 2014?

0/0
3.4.2014 14:17

B79o66r17i48s 72P42o81u12z59a37r 5678698165687

To záleží na značce - u nějaké spešl edice může cena i růst ...

0/0
3.4.2014 14:35

L38u91d71ě16k 83N45ě48m52e70c 5795311342584

Pokud mi bude stát zakonzervované v garáži, tak řekněme třetinovou až čtvrtinovou.

0/0
3.4.2014 17:06

Z27b68y77n10ě28k 41K74o93ř52í67n45e38k 9164633569242

Tak před 15 lety Klausova vláda ;-D

+1/0
3.4.2014 17:39

M13i48c82h39a37l 76P58a32v50l45á68t 9573373944369

To je jedno, dulezite je, ze za vsechno zlo sveta muze Klaus. ;o)

0/0
4.4.2014 9:31

K26a48r83e64l 42M81a37z49a37n41e74c 7847335363

Jinak těhle pohádek o tom, že je prodej na spadnutí už tu bylo, ale zatím to vypadá, že jde vždy jen o mlhu s cílem vzbudit zájem a nalákat skutečného kupce. Bylo by dobré, kdyby obchod vyšel, ale kolik se jich za 15 let prodalo? Zdánlivě pět, reálně žádné.

+1/0
3.4.2014 13:22
Foto

J77a77n 81W90i37r67n41i48t93z30e50r 8208554587810

Souhlasím - a proto je ve článku věta "Jednání je nicméně třeba brát střízlivě - u zbrojních kontraktů, a nejen těch, které se týkají českých letadel, zpravidla platí, že kontrakt je potvrzen až v momentě, kdy přistanou peníze na účtu."

+3/0
3.4.2014 13:29

S72t27a65n57i41s28l89a31v 98H24l41a75v97á54č 8974622900348

V současné situaci to není moc podstatné, nicméně aktuální zájem Iráčanů se nijak netýká kontraktu s Korejcema a v zásadě ani dodávek F-16. Iráčani potřebují co nejrychleji zbraně proti teroristům. Američani si piloty na F-16 cvičí sami a korejský kontrakt se nákupem u nás neruší (alespoň zatím). Iráčani mají peníze na L-159 vyčleněné, jde jenom o rychlost (chtějí obratem) a cenu. A nejde jenom o letadla, chtějí i vrtule Mi.

0/0
3.4.2014 14:22

K95a72r67e86l 65M98a36z94a77n53e62c 7237315363

Letadla jsou to hezká, ale buďme realisté. Bez značného politického nebo ekonomického vlivu je šance prodat vojenskou techniku do zahraničí mizivá. Když v roce 1999 vláda čssd rozhodla o koupi letadel, věděla, že jde jen o podporu zaměstnanosti v regionu a líbivou politiku.

+2/−1
3.4.2014 13:00

M77a66r64t24i18n 37H91o17u87b55a 6813761949918

podpora zamestanosti ve stredoceskem kraji? tak to jiste nebyl ten hlavni zamer. chapal bych strategicky zajem udrzeni vojenske vyroby.

0/0
3.4.2014 13:02

K42a92r94e67l 58M85a58z85a23n85e60c 7657305453

Když by padl velký a známý podnik, bylo by to z hlediska zaměstnanosti a politicky neúnosné.Udržení vojenské výroby bych jako klíčový důvod neviděl, ale kdo ví, co Tvrdík vlastně tehdy zamýšlel.

0/0
3.4.2014 13:11

A50l45e68x84a91n15d96r 40K88o83s54t62k41a 5879836229146

Kdo ví, ale těch 72 podzvukových bitevníků, plus nadzvukové stíhačky (tak 25-30), vrtulníky a patřičná infrastruktura k tomu by znamenalo možnost, že se ČR hodlá případnému napadení opravdu bránit. Několik výcvikových strojů, 14 stíhaček, vrtulníky ve sběru a k tomu andula pro výsadkáře značí něco jiného. (Ano, zapoměl jsem na pár práškovacích čmeláků)

0/0
3.4.2014 13:26

K88a14r44e62l 83V57o94v63e44s 1764908532789

Vývoj letadel L-159 zadala v roce 1994 Klausova vláda a ta je také po vzletu prvního prototypu v roce 1997 v témže roce objednala.;-D

0/0
3.4.2014 13:47

S62t51a16n55i66s51l85a95v 83H89l93a11v13á21č 8234952530708

Nyní je šance mimořádně velká, je to do značné míry souhra okolností, která se často nevyskytuje.

0/0
3.4.2014 14:25

K12a10r80e70l 61B85a82r65t86á73č31e56k 9372159862205

lobbisti nastup na scenu kseftik se rysuje...

0/−1
3.4.2014 12:58
Foto

J30a12r56o85s31l41a36v 17P15o23l49á61k 9808463803676

Jsou to krásná letadla a tak nějak emocionálně budu rád, pokud nepůjdou do šrotu, ale nejsem si jist, zda vzhledem k takovému "zájmu" o L-159 ve světě má smysl snažit se uplatnit na trhu s jejich upgradovanou verzí.

0/0
3.4.2014 12:45

M90a16r88t52i96n 90H88o29u72b10a 6643221749368

zrejme by bylo lepsi to zavrit a nedelat nic.

no ale vazne - jak jsem pochopil (treba spatne, nejsme z oboru), podstatny rozdil ma byt v pouzitem tehcnickem vybaveni s preferenci na domaci vyrobky. coz by pri prodeji jaksi uvilnilo ruce, protoze by prodej nebyl vazany na US zakazane stat, napr.

prekazky k prodeji zrejme budou vic politicke, nez financni ci tehcnicke

+1/0
3.4.2014 13:01
Foto

J61a88r23o91s89l20a48v 67P48o69l73á73k 9658483463316

Díky za odpověď. Více viz má odpověď panu Švihelovi.

0/0
3.4.2014 14:51

V84á50c91l62a65v 31Š26v43i23h39e23l 4361225307769

tam je hlavní rozdíl v tom, že to bude mít české součástky, takže nám USA nemůže blokovat vývoz těchto letadel do určitých zemí. Navíc ten L-169 má být cvičný letoun, což je trochu něco jiného (i když bojovat s ním taky můžete)

0/0
3.4.2014 13:07
Foto

J23a42r77o61s60l47a87v 55P70o28l32á66k 9298783333346

Díky za odpověď, to by opravdu mohlo fungovat. I když si nejsem zcela jist, zda bychom nepodlehli tlaku USA, abychom letouny tam či onam nevyváželi.

0/0
3.4.2014 14:51

A50l82e51x25a23n30d22r 70K40o71s79t78k60a 5959226549276

Jen tak ze zájmu: Tuší někdo co obnáší odkonzervace a uvedení do provozu a jak dlouho to trvá? Logika říká, že určitě bude nutné vyměnit zpuchřelá těsnění, napustit náplně, promazat, nabít baterku.. Ale co dál?

0/0
3.4.2014 12:29

J91o59s41e87f 86P85o82n95e93r30t 1438427632950

mám pocit, že je to velmi nákladné jak na peníze tak na čas. Vše rozbrat, zkontrolovat, kratkodobě spotřební materiál vyměnit a znovu zkompletovat, funkční zkoušky na zemi, ve vzduchu, poté zátěžové zkoušky apod.

+1/0
3.4.2014 12:35

R64a89d14e72k 53M70i15t62a92s 6291178301870

psalo se o tom kdyz se domlouval kontrakt s tema americanama a s trochou optimismu to vyjde ze nula od nuly pojde.

0/0
3.4.2014 13:09

A67l18e94x73a16n77d48r 37K28o91s46t62k95a 5679286299986

Aha, díky, pokusím se nalézt.

0/0
3.4.2014 13:10

V77l37a75d74i24m88í56r 33H68o82l22ý 8384651216807

...nabít kanóny a můžou vytrazit.

0/0
3.4.2014 17:04

V65l97a25d87i98m55í37r 64H25o68l45ý 8964661196567

vyrazit. Chjo, zase se mi tam přimotalo písmenko.

0/0
3.4.2014 17:05

I13v86a43n 93S51t78e54c22h 8521297487500

V roce 2012 2mld za 24 letadel Iráku, 2014 půl miliardy za 28 letadel američanům. Ty výpočty za cenu jednoho letadle mi nějak nevycházejí. V roce 2016 budeme ještě někomu platit aby si je odvezl :-(

+9/0
3.4.2014 12:14

J47i93ř36í 97H61a79v65á96č96e52k 1403290523

v roce 2012 to bylo 35 mil dolarů za kus, ty 2 milardy jsou asi omyl

0/0
3.4.2014 12:32

I50v72a60n 16S78t90e88c23h 8211797357930

Jak jsem si vyhledal, tak armáda zaplatila 700 mil. za kus (celkem 50 mld), Iránci nabídli 1 mld USD za nové, né uskladněné. Současná cena by měly být asi 15 mil za kus.

0/0
3.4.2014 13:10
Foto

J71a69k11u20b 85P71r68o60c15h89á69z87k70a 7827266111222

Rozdíl je v tom, že původní kontrakt Iráku počítal s 24 novými letadly nikoliv těmi zakonzervovanými a tam je samozřejmě cena jiná.

+2/0
3.4.2014 12:40

S59t60a56n24i51s10l15a93v 16H73l37a59v36á35č 8244112130898

Pletou se vám ceny za nová a skladová letadla, což je malinko rozdíl.

+2/0
3.4.2014 12:48

M20a63r85t21i79n 70H68o46u60b12a 6713441949738

a opravdu je to takovy rozdil u letadel, ktera jsou technicky stejna, nepouzita, se stejnou garanci? .. navic tak skladova maji tu vyhody ze jsou k mani prakticky ihned.

0/0
3.4.2014 13:05

A86l11e61x28a78n79d30r 68K94o25s78t96k40a 5109786639556

Ano, ten rozdíl je obrovský. Mnohem větší než u nového auta.. A i tam se říká, že první otočení klíčkem v zapalování stojí 100 tisíc.

+1/0
3.4.2014 13:29
Foto

J85a66n 92W16i46r35n47i79t84z54e14r 8498134317700

Dobrý den,

opakoval bych slova pana Procházky a pana Hlaváče, je to tak, jak říkají. Ty ceny nových a léta konzervovaných letadel jsou opravdu hodně odlišné. Jen tedy... ve článku skutečně byla chyba, jen na druhou stranu, než kterou jsem původně na základě vaší poznámky prověřoval. Ten kontrakt z roku 2012 byl dokonce v objemu zhruba 20 miliard (ne dvou). Tedy díky za upozornění, opravil jsem a připojil odkaz...

+1/0
3.4.2014 12:59

V78l62a71d34i73m94í32r 32J69e51s67e70n41i81c40k67ý 9678968565840

Kdybychom si přiznali už před lety, že o takové stroje mít zájem nikdo nebude a místo jejich konzervace je rozebrali, byla by ztráta daleko menší, než jejich nákladné skladování a licitace s případnými kupci.

0/0
3.4.2014 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.