Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Iráčané v Aeru jednají o L-159. Už je zase chtějí místo korejských "orlů"

Irácká delegace v České republice jedná o nákupu letadel L-159 uskladněných ve vodochodském hangáru. Česko má 36 přebytečných letounů, část z nich chce prodat soukromé americké firmě. Iráčané oživili svůj zájem zřejmě proto, že potřebují cvičné letouny rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13i62b82o72r 43H33r49d95i50n76a 4830426962876

Snad udělá Irák pořádnou reklamu Alcám. Je dost možné že je nasadí do bojů proti povstalcům, přímo pro takové nasazení je Alca dělaná.

+1/0
4.4.2014 2:05

J91o32s98e35f 40Š88e32m78e27l32í71k 7649261420567

Jenom bacha, aby se neprofláklo kde jsou schované. Přece jenom jsou většinou kovová.

0/0
3.4.2014 18:41
Foto

I84v45o 17R33o39t49t18e20n23b31e79r53g 3927238698408

Ti jsou stejní obchodní partneři jako Rusáci ;-D

0/0
3.4.2014 18:20

Z12d41e96n61e85k 71N97o46v68o89h80r83a64d49s70k68ý 6331624930905

Měli nadsadit cenu a pak smlouvat. To ví přeci každý kdo si chtěl koupit někdy něco od Araba. Akorát tady by to bylo obráceně :)

+1/0
3.4.2014 14:22

P47e35t72r 57A52n23d88r22ý19s18e77k 9853141626417

Moc nechapu, proc pred dvema lety prodavali zhruba dvojnasobny pocet za 20 mld. a rusnok to pak prodava jenom za 0,5 mld, ceny za rok a pul prece nemohly tak spadnout

0/0
3.4.2014 13:49

A62l84e44x93a98n73d18r 85K70o58s36t36k57a 5809196849696

A) protože jedno měla být fungl nová letadla, druhé skladové kusy, B) protože ve skutečnosti stejně neprodali ani jediný stroj.

+7/0
3.4.2014 13:52

L59u75d49ě64k 16N33ě13m43e58c 5185341592804

Vždyť i tak je to obrovský nepoměr.

0/0
3.4.2014 17:04

B13o96r60i86s 39P15o48u27z98a91r 5728268865867

Co že to podepsal ten Nečas s tím Málíkím ? Kontrakt ? Proč se teda neplní ?

0/0
3.4.2014 13:41

K92a85r62e63l 37V98o91v25e53s 1854908962779

Asi se Nagyové ten kontrakt nelíbil;-D Ale ne, prostě Arabové.

+1/0
3.4.2014 13:48

K21a90t64e25ř98i60n21a 77Š33u38l95c92o78v78á 9314413760561

Vy to berete jako nadsázku, ale nebezpečné a otřesné je, že ta ochechule opravdu měla vliv i na podobné kontrakty.

0/0
3.4.2014 15:02

S90t89a45n25i50s71l55a69v 31H80l20a80v17á11č 8474182690168

Málikí žádný kontrakt nepodepsal, jenom ústy svého mluvčího řekl, že je Irák veme.

+1/0
3.4.2014 16:41

M17i36c57h26a36l 75P24a62v33l67á43t 9303233934219

Protoze si ten kontrakt vycucal z prstu autor clanku..

0/0
4.4.2014 9:29

K19a44r16e87l 74V75o24v52e53s 1894888952239

Prostě se dokončí armádní tunel století . Před 15 léty jej začala Klausova vláda, která objednala 72 ks těchto letadel, každý kousek za 700 milionů ( tehdy ! ), dnes je naše armáda prodá nepoužité za cenu šrotu, letadlo za maximálně 20 milionů korun.

Tak takový obchod ještě nikdo na světě neudělal. Z 52 miliard v ceně roku 1999 na 1,5 miliardy v ceně letošního roku.!!!!.

+15/0
3.4.2014 13:32

B56o88r91i40s 70P60o35u68z29a42r 5728198495357

soudru profesor expresident by Vám řekl,že tomu vůbec,ale vůbec nerozumíte ...

+2/0
3.4.2014 13:42

K19a31r12e87l 60V95o86v94e90s 1134118812409

To já vím.;-)

0/0
3.4.2014 13:48

P41e22t15r 72T46y85č28k48a 6765772509882

Když si koupíš nové auto v roce 1999 tak jakou bude mít hodnotu v roce 2014?

0/0
3.4.2014 14:17

B52o42r85i50s 24P73o24u65z35a87r 5438318865107

To záleží na značce - u nějaké spešl edice může cena i růst ...

0/0
3.4.2014 14:35

L45u26d69ě92k 11N36ě68m78e93c 5365171362104

Pokud mi bude stát zakonzervované v garáži, tak řekněme třetinovou až čtvrtinovou.

0/0
3.4.2014 17:06

Z72b62y17n69ě54k 33K46o70ř53í53n18e50k 9884363669742

Tak před 15 lety Klausova vláda ;-D

+1/0
3.4.2014 17:39

M15i33c70h50a58l 84P81a32v16l84á49t 9613823634919

To je jedno, dulezite je, ze za vsechno zlo sveta muze Klaus. ;o)

0/0
4.4.2014 9:31

K23a16r46e23l 92M72a80z73a76n63e62c 7737715263

Jinak těhle pohádek o tom, že je prodej na spadnutí už tu bylo, ale zatím to vypadá, že jde vždy jen o mlhu s cílem vzbudit zájem a nalákat skutečného kupce. Bylo by dobré, kdyby obchod vyšel, ale kolik se jich za 15 let prodalo? Zdánlivě pět, reálně žádné.

+1/0
3.4.2014 13:22
Foto

J84a59n 47W42i22r28n30i82t65z59e23r 8768344477470

Souhlasím - a proto je ve článku věta "Jednání je nicméně třeba brát střízlivě - u zbrojních kontraktů, a nejen těch, které se týkají českých letadel, zpravidla platí, že kontrakt je potvrzen až v momentě, kdy přistanou peníze na účtu."

+3/0
3.4.2014 13:29

S48t96a18n70i88s26l36a81v 89H52l81a42v52á96č 8734942310178

V současné situaci to není moc podstatné, nicméně aktuální zájem Iráčanů se nijak netýká kontraktu s Korejcema a v zásadě ani dodávek F-16. Iráčani potřebují co nejrychleji zbraně proti teroristům. Američani si piloty na F-16 cvičí sami a korejský kontrakt se nákupem u nás neruší (alespoň zatím). Iráčani mají peníze na L-159 vyčleněné, jde jenom o rychlost (chtějí obratem) a cenu. A nejde jenom o letadla, chtějí i vrtule Mi.

0/0
3.4.2014 14:22

K59a89r98e88l 24M50a51z72a91n33e80c 7637785943

Letadla jsou to hezká, ale buďme realisté. Bez značného politického nebo ekonomického vlivu je šance prodat vojenskou techniku do zahraničí mizivá. Když v roce 1999 vláda čssd rozhodla o koupi letadel, věděla, že jde jen o podporu zaměstnanosti v regionu a líbivou politiku.

+2/−1
3.4.2014 13:00

M55a36r38t24i65n 65H11o36u68b32a 6643511689468

podpora zamestanosti ve stredoceskem kraji? tak to jiste nebyl ten hlavni zamer. chapal bych strategicky zajem udrzeni vojenske vyroby.

0/0
3.4.2014 13:02

K87a40r68e84l 28M54a27z86a56n48e17c 7937305473

Když by padl velký a známý podnik, bylo by to z hlediska zaměstnanosti a politicky neúnosné.Udržení vojenské výroby bych jako klíčový důvod neviděl, ale kdo ví, co Tvrdík vlastně tehdy zamýšlel.

0/0
3.4.2014 13:11

A52l44e58x19a87n12d46r 95K69o44s79t65k51a 5579636409656

Kdo ví, ale těch 72 podzvukových bitevníků, plus nadzvukové stíhačky (tak 25-30), vrtulníky a patřičná infrastruktura k tomu by znamenalo možnost, že se ČR hodlá případnému napadení opravdu bránit. Několik výcvikových strojů, 14 stíhaček, vrtulníky ve sběru a k tomu andula pro výsadkáře značí něco jiného. (Ano, zapoměl jsem na pár práškovacích čmeláků)

0/0
3.4.2014 13:26

K58a97r81e36l 14V92o21v78e59s 1504388482819

Vývoj letadel L-159 zadala v roce 1994 Klausova vláda a ta je také po vzletu prvního prototypu v roce 1997 v témže roce objednala.;-D

0/0
3.4.2014 13:47

S75t58a71n79i87s25l87a16v 42H79l43a51v43á97č 8504472880748

Nyní je šance mimořádně velká, je to do značné míry souhra okolností, která se často nevyskytuje.

0/0
3.4.2014 14:25

K38a92r17e50l 44B31a64r25t40á64č96e19k 9512959672315

lobbisti nastup na scenu kseftik se rysuje...

0/−1
3.4.2014 12:58
Foto

J62a14r17o79s77l74a24v 76P51o65l12á92k 9618583233376

Jsou to krásná letadla a tak nějak emocionálně budu rád, pokud nepůjdou do šrotu, ale nejsem si jist, zda vzhledem k takovému "zájmu" o L-159 ve světě má smysl snažit se uplatnit na trhu s jejich upgradovanou verzí.

0/0
3.4.2014 12:45

M21a61r62t19i87n 67H17o36u58b32a 6103571519448

zrejme by bylo lepsi to zavrit a nedelat nic.

no ale vazne - jak jsem pochopil (treba spatne, nejsme z oboru), podstatny rozdil ma byt v pouzitem tehcnickem vybaveni s preferenci na domaci vyrobky. coz by pri prodeji jaksi uvilnilo ruce, protoze by prodej nebyl vazany na US zakazane stat, napr.

prekazky k prodeji zrejme budou vic politicke, nez financni ci tehcnicke

+1/0
3.4.2014 13:01
Foto

J69a90r55o75s76l87a43v 80P94o60l28á91k 9728923653626

Díky za odpověď. Více viz má odpověď panu Švihelovi.

0/0
3.4.2014 14:51

V32á77c15l82a80v 40Š44v14i21h73e46l 4101525287519

tam je hlavní rozdíl v tom, že to bude mít české součástky, takže nám USA nemůže blokovat vývoz těchto letadel do určitých zemí. Navíc ten L-169 má být cvičný letoun, což je trochu něco jiného (i když bojovat s ním taky můžete)

0/0
3.4.2014 13:07
Foto

J24a29r10o30s42l11a16v 82P46o49l77á79k 9668583683746

Díky za odpověď, to by opravdu mohlo fungovat. I když si nejsem zcela jist, zda bychom nepodlehli tlaku USA, abychom letouny tam či onam nevyváželi.

0/0
3.4.2014 14:51

A43l43e91x69a77n79d45r 61K87o60s21t70k64a 5239966809526

Jen tak ze zájmu: Tuší někdo co obnáší odkonzervace a uvedení do provozu a jak dlouho to trvá? Logika říká, že určitě bude nutné vyměnit zpuchřelá těsnění, napustit náplně, promazat, nabít baterku.. Ale co dál?

0/0
3.4.2014 12:29

J41o76s77e53f 91P45o30n30e70r31t 9468410612638

mám pocit, že je to velmi nákladné jak na peníze tak na čas. Vše rozbrat, zkontrolovat, kratkodobě spotřební materiál vyměnit a znovu zkompletovat, funkční zkoušky na zemi, ve vzduchu, poté zátěžové zkoušky apod.

+1/0
3.4.2014 12:35

R47a61d14e70k 65M19i36t80a46s 6481638681530

psalo se o tom kdyz se domlouval kontrakt s tema americanama a s trochou optimismu to vyjde ze nula od nuly pojde.

0/0
3.4.2014 13:09

A50l94e22x80a36n80d97r 24K26o91s96t89k50a 5569496569186

Aha, díky, pokusím se nalézt.

0/0
3.4.2014 13:10

V23l25a56d97i56m33í12r 18H35o25l42ý 8154941416157

...nabít kanóny a můžou vytrazit.

0/0
3.4.2014 17:04

V38l75a75d79i75m19í64r 14H80o65l32ý 8454221736757

vyrazit. Chjo, zase se mi tam přimotalo písmenko.

0/0
3.4.2014 17:05

I68v78a40n 88S39t50e52c95h 8511487887770

V roce 2012 2mld za 24 letadel Iráku, 2014 půl miliardy za 28 letadel američanům. Ty výpočty za cenu jednoho letadle mi nějak nevycházejí. V roce 2016 budeme ještě někomu platit aby si je odvezl :-(

+9/0
3.4.2014 12:14

J28i54ř82í 80H20a96v65á84č21e79k 1723760423

v roce 2012 to bylo 35 mil dolarů za kus, ty 2 milardy jsou asi omyl

0/0
3.4.2014 12:32

I14v60a52n 27S90t10e66c94h 8611497737360

Jak jsem si vyhledal, tak armáda zaplatila 700 mil. za kus (celkem 50 mld), Iránci nabídli 1 mld USD za nové, né uskladněné. Současná cena by měly být asi 15 mil za kus.

0/0
3.4.2014 13:10
Foto

J63a51k74u86b 33P78r37o37c30h85á84z35k82a 7507346251172

Rozdíl je v tom, že původní kontrakt Iráku počítal s 24 novými letadly nikoliv těmi zakonzervovanými a tam je samozřejmě cena jiná.

+2/0
3.4.2014 12:40

S90t56a97n67i22s95l46a91v 53H34l56a87v21á32č 8924422170838

Pletou se vám ceny za nová a skladová letadla, což je malinko rozdíl.

+2/0
3.4.2014 12:48

M42a23r19t33i56n 93H48o15u82b73a 6663901189598

a opravdu je to takovy rozdil u letadel, ktera jsou technicky stejna, nepouzita, se stejnou garanci? .. navic tak skladova maji tu vyhody ze jsou k mani prakticky ihned.

0/0
3.4.2014 13:05

A42l79e53x58a27n37d95r 39K78o50s40t34k13a 5799426749626

Ano, ten rozdíl je obrovský. Mnohem větší než u nového auta.. A i tam se říká, že první otočení klíčkem v zapalování stojí 100 tisíc.

+1/0
3.4.2014 13:29
Foto

J41a49n 43W49i81r93n80i32t50z72e72r 8898624287860

Dobrý den,

opakoval bych slova pana Procházky a pana Hlaváče, je to tak, jak říkají. Ty ceny nových a léta konzervovaných letadel jsou opravdu hodně odlišné. Jen tedy... ve článku skutečně byla chyba, jen na druhou stranu, než kterou jsem původně na základě vaší poznámky prověřoval. Ten kontrakt z roku 2012 byl dokonce v objemu zhruba 20 miliard (ne dvou). Tedy díky za upozornění, opravil jsem a připojil odkaz...

+1/0
3.4.2014 12:59

V42l48a38d78i51m49í83r 88J55e46s83e40n82i26c68k44ý 9358508985130

Kdybychom si přiznali už před lety, že o takové stroje mít zájem nikdo nebude a místo jejich konzervace je rozebrali, byla by ztráta daleko menší, než jejich nákladné skladování a licitace s případnými kupci.

0/0
3.4.2014 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.