Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Iráčané v Aeru jednají o L-159. Už je zase chtějí místo korejských "orlů"

Irácká delegace v České republice jedná o nákupu letadel L-159 uskladněných ve vodochodském hangáru. Česko má 36 přebytečných letounů, část z nich chce prodat soukromé americké firmě. Iráčané oživili svůj zájem zřejmě proto, že potřebují cvičné letouny rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59i52b92o84r 60H77r39d75i86n90a 4280486272446

Snad udělá Irák pořádnou reklamu Alcám. Je dost možné že je nasadí do bojů proti povstalcům, přímo pro takové nasazení je Alca dělaná.

+1/0
4.4.2014 2:05

J23o56s40e64f 46Š56e25m65e54l49í75k 7279931860497

Jenom bacha, aby se neprofláklo kde jsou schované. Přece jenom jsou většinou kovová.

0/0
3.4.2014 18:41
Foto

I10v75o 32R98o72t43t45e19n61b34e66r40g 3157588668408

Ti jsou stejní obchodní partneři jako Rusáci ;-D

0/0
3.4.2014 18:20

Z14d42e22n96e47k 64N31o75v51o81h92r97a53d18s43k83ý 6521354850245

Měli nadsadit cenu a pak smlouvat. To ví přeci každý kdo si chtěl koupit někdy něco od Araba. Akorát tady by to bylo obráceně :)

+1/0
3.4.2014 14:22

P94e48t53r 10A77n46d78r39ý79s25e20k 9173861196717

Moc nechapu, proc pred dvema lety prodavali zhruba dvojnasobny pocet za 20 mld. a rusnok to pak prodava jenom za 0,5 mld, ceny za rok a pul prece nemohly tak spadnout

0/0
3.4.2014 13:49

A84l80e89x12a45n53d55r 57K90o50s46t65k52a 5909826879786

A) protože jedno měla být fungl nová letadla, druhé skladové kusy, B) protože ve skutečnosti stejně neprodali ani jediný stroj.

+7/0
3.4.2014 13:52

L71u51d44ě64k 87N22ě29m10e84c 5905941352714

Vždyť i tak je to obrovský nepoměr.

0/0
3.4.2014 17:04

B85o21r44i46s 58P12o61u33z50a70r 5498908625597

Co že to podepsal ten Nečas s tím Málíkím ? Kontrakt ? Proč se teda neplní ?

0/0
3.4.2014 13:41

K40a80r36e48l 96V37o40v44e44s 1744168952679

Asi se Nagyové ten kontrakt nelíbil;-D Ale ne, prostě Arabové.

+1/0
3.4.2014 13:48

K70a11t59e61ř59i32n28a 63Š35u31l16c42o79v35á 9554303800931

Vy to berete jako nadsázku, ale nebezpečné a otřesné je, že ta ochechule opravdu měla vliv i na podobné kontrakty.

0/0
3.4.2014 15:02

S73t35a61n87i29s58l52a97v 97H40l50a75v69á39č 8614442900328

Málikí žádný kontrakt nepodepsal, jenom ústy svého mluvčího řekl, že je Irák veme.

+1/0
3.4.2014 16:41

M90i18c88h68a43l 94P14a59v30l15á27t 9113843244629

Protoze si ten kontrakt vycucal z prstu autor clanku..

0/0
4.4.2014 9:29

K79a41r70e15l 81V80o11v19e61s 1334878222589

Prostě se dokončí armádní tunel století . Před 15 léty jej začala Klausova vláda, která objednala 72 ks těchto letadel, každý kousek za 700 milionů ( tehdy ! ), dnes je naše armáda prodá nepoužité za cenu šrotu, letadlo za maximálně 20 milionů korun.

Tak takový obchod ještě nikdo na světě neudělal. Z 52 miliard v ceně roku 1999 na 1,5 miliardy v ceně letošního roku.!!!!.

+15/0
3.4.2014 13:32

B60o75r79i44s 44P32o39u72z15a15r 5908658825687

soudru profesor expresident by Vám řekl,že tomu vůbec,ale vůbec nerozumíte ...

+2/0
3.4.2014 13:42

K37a47r79e95l 55V36o22v89e97s 1904388192509

To já vím.;-)

0/0
3.4.2014 13:48

P88e98t36r 44T55y82č55k97a 6535342819652

Když si koupíš nové auto v roce 1999 tak jakou bude mít hodnotu v roce 2014?

0/0
3.4.2014 14:17

B61o83r89i73s 36P78o49u97z21a72r 5708808365417

To záleží na značce - u nějaké spešl edice může cena i růst ...

0/0
3.4.2014 14:35

L84u45d70ě77k 88N16ě35m80e49c 5735781702454

Pokud mi bude stát zakonzervované v garáži, tak řekněme třetinovou až čtvrtinovou.

0/0
3.4.2014 17:06

Z82b37y70n82ě22k 97K40o93ř51í32n25e71k 9214883209392

Tak před 15 lety Klausova vláda ;-D

+1/0
3.4.2014 17:39

M25i37c54h17a24l 96P19a36v75l45á74t 9403793444259

To je jedno, dulezite je, ze za vsechno zlo sveta muze Klaus. ;o)

0/0
4.4.2014 9:31

K94a64r43e65l 70M50a89z58a82n95e46c 7437225553

Jinak těhle pohádek o tom, že je prodej na spadnutí už tu bylo, ale zatím to vypadá, že jde vždy jen o mlhu s cílem vzbudit zájem a nalákat skutečného kupce. Bylo by dobré, kdyby obchod vyšel, ale kolik se jich za 15 let prodalo? Zdánlivě pět, reálně žádné.

+1/0
3.4.2014 13:22
Foto

J16a76n 27W24i51r33n46i33t63z30e85r 8278434167760

Souhlasím - a proto je ve článku věta "Jednání je nicméně třeba brát střízlivě - u zbrojních kontraktů, a nejen těch, které se týkají českých letadel, zpravidla platí, že kontrakt je potvrzen až v momentě, kdy přistanou peníze na účtu."

+3/0
3.4.2014 13:29

S32t98a23n17i17s30l16a76v 32H49l88a35v77á71č 8204762630958

V současné situaci to není moc podstatné, nicméně aktuální zájem Iráčanů se nijak netýká kontraktu s Korejcema a v zásadě ani dodávek F-16. Iráčani potřebují co nejrychleji zbraně proti teroristům. Američani si piloty na F-16 cvičí sami a korejský kontrakt se nákupem u nás neruší (alespoň zatím). Iráčani mají peníze na L-159 vyčleněné, jde jenom o rychlost (chtějí obratem) a cenu. A nejde jenom o letadla, chtějí i vrtule Mi.

0/0
3.4.2014 14:22

K80a69r67e57l 26M38a20z77a70n11e22c 7797525163

Letadla jsou to hezká, ale buďme realisté. Bez značného politického nebo ekonomického vlivu je šance prodat vojenskou techniku do zahraničí mizivá. Když v roce 1999 vláda čssd rozhodla o koupi letadel, věděla, že jde jen o podporu zaměstnanosti v regionu a líbivou politiku.

+2/−1
3.4.2014 13:00

M82a81r60t96i33n 35H15o34u98b10a 6933741629968

podpora zamestanosti ve stredoceskem kraji? tak to jiste nebyl ten hlavni zamer. chapal bych strategicky zajem udrzeni vojenske vyroby.

0/0
3.4.2014 13:02

K67a60r52e53l 31M31a62z46a18n73e81c 7847965383

Když by padl velký a známý podnik, bylo by to z hlediska zaměstnanosti a politicky neúnosné.Udržení vojenské výroby bych jako klíčový důvod neviděl, ale kdo ví, co Tvrdík vlastně tehdy zamýšlel.

0/0
3.4.2014 13:11

A58l14e64x52a95n81d52r 95K21o22s53t37k90a 5559706679626

Kdo ví, ale těch 72 podzvukových bitevníků, plus nadzvukové stíhačky (tak 25-30), vrtulníky a patřičná infrastruktura k tomu by znamenalo možnost, že se ČR hodlá případnému napadení opravdu bránit. Několik výcvikových strojů, 14 stíhaček, vrtulníky ve sběru a k tomu andula pro výsadkáře značí něco jiného. (Ano, zapoměl jsem na pár práškovacích čmeláků)

0/0
3.4.2014 13:26

K51a75r22e19l 19V58o68v57e31s 1534468722859

Vývoj letadel L-159 zadala v roce 1994 Klausova vláda a ta je také po vzletu prvního prototypu v roce 1997 v témže roce objednala.;-D

0/0
3.4.2014 13:47

S24t47a38n75i75s93l44a51v 77H79l54a71v49á39č 8104922390168

Nyní je šance mimořádně velká, je to do značné míry souhra okolností, která se často nevyskytuje.

0/0
3.4.2014 14:25

K74a50r21e40l 19B83a28r48t55á94č93e74k 9372169332355

lobbisti nastup na scenu kseftik se rysuje...

0/−1
3.4.2014 12:58
Foto

J96a15r98o24s79l75a32v 21P72o94l67á47k 9698283673636

Jsou to krásná letadla a tak nějak emocionálně budu rád, pokud nepůjdou do šrotu, ale nejsem si jist, zda vzhledem k takovému "zájmu" o L-159 ve světě má smysl snažit se uplatnit na trhu s jejich upgradovanou verzí.

0/0
3.4.2014 12:45

M90a47r70t31i74n 83H38o53u56b36a 6473491569128

zrejme by bylo lepsi to zavrit a nedelat nic.

no ale vazne - jak jsem pochopil (treba spatne, nejsme z oboru), podstatny rozdil ma byt v pouzitem tehcnickem vybaveni s preferenci na domaci vyrobky. coz by pri prodeji jaksi uvilnilo ruce, protoze by prodej nebyl vazany na US zakazane stat, napr.

prekazky k prodeji zrejme budou vic politicke, nez financni ci tehcnicke

+1/0
3.4.2014 13:01
Foto

J51a47r47o24s41l94a93v 25P35o98l28á98k 9668233263806

Díky za odpověď. Více viz má odpověď panu Švihelovi.

0/0
3.4.2014 14:51

V78á37c36l39a83v 89Š45v11i60h23e75l 4541675537379

tam je hlavní rozdíl v tom, že to bude mít české součástky, takže nám USA nemůže blokovat vývoz těchto letadel do určitých zemí. Navíc ten L-169 má být cvičný letoun, což je trochu něco jiného (i když bojovat s ním taky můžete)

0/0
3.4.2014 13:07
Foto

J82a63r69o52s29l98a54v 85P72o69l75á21k 9718133743266

Díky za odpověď, to by opravdu mohlo fungovat. I když si nejsem zcela jist, zda bychom nepodlehli tlaku USA, abychom letouny tam či onam nevyváželi.

0/0
3.4.2014 14:51

A24l37e75x56a20n22d26r 28K61o12s46t63k28a 5289496579816

Jen tak ze zájmu: Tuší někdo co obnáší odkonzervace a uvedení do provozu a jak dlouho to trvá? Logika říká, že určitě bude nutné vyměnit zpuchřelá těsnění, napustit náplně, promazat, nabít baterku.. Ale co dál?

0/0
3.4.2014 12:29

J70o45s45e95f 70P96o80n33e50r63t 9698180772728

mám pocit, že je to velmi nákladné jak na peníze tak na čas. Vše rozbrat, zkontrolovat, kratkodobě spotřební materiál vyměnit a znovu zkompletovat, funkční zkoušky na zemi, ve vzduchu, poté zátěžové zkoušky apod.

+1/0
3.4.2014 12:35

R97a85d95e60k 26M90i95t27a69s 6461518891260

psalo se o tom kdyz se domlouval kontrakt s tema americanama a s trochou optimismu to vyjde ze nula od nuly pojde.

0/0
3.4.2014 13:09

A62l90e67x53a29n28d39r 10K66o38s29t53k40a 5939336689586

Aha, díky, pokusím se nalézt.

0/0
3.4.2014 13:10

V56l20a83d38i47m77í31r 67H32o65l85ý 8524741986547

...nabít kanóny a můžou vytrazit.

0/0
3.4.2014 17:04

V80l79a28d42i82m19í49r 89H48o71l41ý 8564761176857

vyrazit. Chjo, zase se mi tam přimotalo písmenko.

0/0
3.4.2014 17:05

I95v72a58n 21S89t41e16c86h 8251227467850

V roce 2012 2mld za 24 letadel Iráku, 2014 půl miliardy za 28 letadel američanům. Ty výpočty za cenu jednoho letadle mi nějak nevycházejí. V roce 2016 budeme ještě někomu platit aby si je odvezl :-(

+9/0
3.4.2014 12:14

J96i61ř53í 57H90a39v74á71č59e75k 1893840483

v roce 2012 to bylo 35 mil dolarů za kus, ty 2 milardy jsou asi omyl

0/0
3.4.2014 12:32

I16v29a44n 66S16t30e54c59h 8451687237920

Jak jsem si vyhledal, tak armáda zaplatila 700 mil. za kus (celkem 50 mld), Iránci nabídli 1 mld USD za nové, né uskladněné. Současná cena by měly být asi 15 mil za kus.

0/0
3.4.2014 13:10
Foto

J63a18k22u73b 92P12r29o46c33h52á37z93k24a 7497276111442

Rozdíl je v tom, že původní kontrakt Iráku počítal s 24 novými letadly nikoliv těmi zakonzervovanými a tam je samozřejmě cena jiná.

+2/0
3.4.2014 12:40

S35t30a81n72i71s82l21a70v 30H18l90a90v35á61č 8924402630378

Pletou se vám ceny za nová a skladová letadla, což je malinko rozdíl.

+2/0
3.4.2014 12:48

M30a61r97t66i72n 69H48o25u63b91a 6503511669138

a opravdu je to takovy rozdil u letadel, ktera jsou technicky stejna, nepouzita, se stejnou garanci? .. navic tak skladova maji tu vyhody ze jsou k mani prakticky ihned.

0/0
3.4.2014 13:05

A52l25e19x48a40n29d91r 34K11o12s71t93k37a 5549966899446

Ano, ten rozdíl je obrovský. Mnohem větší než u nového auta.. A i tam se říká, že první otočení klíčkem v zapalování stojí 100 tisíc.

+1/0
3.4.2014 13:29
Foto

J63a59n 21W96i48r46n68i56t21z34e55r 8298294307770

Dobrý den,

opakoval bych slova pana Procházky a pana Hlaváče, je to tak, jak říkají. Ty ceny nových a léta konzervovaných letadel jsou opravdu hodně odlišné. Jen tedy... ve článku skutečně byla chyba, jen na druhou stranu, než kterou jsem původně na základě vaší poznámky prověřoval. Ten kontrakt z roku 2012 byl dokonce v objemu zhruba 20 miliard (ne dvou). Tedy díky za upozornění, opravil jsem a připojil odkaz...

+1/0
3.4.2014 12:59

V51l87a47d20i51m53í98r 43J44e94s60e94n93i78c41k92ý 9288728565850

Kdybychom si přiznali už před lety, že o takové stroje mít zájem nikdo nebude a místo jejich konzervace je rozebrali, byla by ztráta daleko menší, než jejich nákladné skladování a licitace s případnými kupci.

0/0
3.4.2014 12:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.