Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 připravila dálnici o jeden pás, zůstaly čtyři úzké pruhy

Rekonstrukce D1 pokročila do další fáze. Dopravu na dálnici mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66) svedli silničáři do jednoho pásu. Vozidla v něm jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o43m87á97š 34Z46e94m21a57n 3295938424455

Mám střídavou jízdu chápat tak, že když ten v pravo zpomalí v kopci na 60, tak budu muset brzdit ikdyž bude dost místa na předjětí?

dmnti fakt..

+1/0
31.3.2014 0:31

P37a20v83e66l 42O77d20r22a13z64i63l 6274169447430

Střídava jízda znamená "je tam místo jen pro jeden pruh, ale aby lidi nepyskovali, namalovali jsme jim tam dva, přestože to většinou využijí jen motorkáři"

0/0
31.3.2014 9:24

J21o19s67e38f 62H68a82n65y79á24š 2864559203

Ano, přesně tak. To, že vozidlo vedle Vás zpomalí, není důvodem pro předjetí (objetí). Navíc. Co tím získáte? Jednu pozici v řadě? Za to to asi nestojí. Argumenty, zde uváděné o dostatečné šířce jízdních pruhů, jsou sice hezké, ale jde přece zajištění plynulé jízdy všech vozidel v daném úseku. A to i za cenu snížené rychlosti, která je pořád lepší než nulová.

0/0
31.3.2014 11:55

M49a26r17i28a43n 67P45e35š47t95a 6308738388908

2,5m + 3,15m? To je přece široké dost.

V Německu nebyl výjimkou pruh 2,2 nebo dokonce 2,1 - to už je opravdu úzké. A značku střídavá jízda v Německu jsem taky neviděl (ani nikde jinde). Vždy jela auta nahusto vedle sebe, zpravidla se i předjížděla rychlostí vyšší než 80km/h. Bez problému.

Jediný problém jsou nízká svodidla, která z auta jsou tak nějak špatně vidět, zejména je-li auto vyšší.

+5/0
30.3.2014 22:35

P31e83t43r 69N28e88s76v24a18d83b73a 2164735506119

Když tady vždy čtu články o Německu a tamních dálnicích přijde mi to že tam autor příspěvku byl max. na googlu;-D nebo má silnou potřebu to přibarvovat jelikož je to západ;-D

+1/−3
30.3.2014 23:28

P60a49v91e19l 58O93d39r60a96z94i30l 6214749677640

Přesně.

0/0
31.3.2014 9:25

F90r29a55n28t88i60š24e65k 20M40o26s18s 8122913729739

Souhlas, mám stejné zkušenosti.

+2/0
31.3.2014 0:09

B96l61a29ž37e20j 91M93o15t70y87č77k53a 8477627225510

určitě mi to tady odborníci vysvětlí, ale mě přijdou betonové desky jako supr pevný podklad pro tenkou (levnou) vrstvu asfaltu.

+2/−1
30.3.2014 22:03

R47a83d93o20s53l42a20v 61K57l83a90u71d37a 5624138944312

Ty panely se pohybují. Takže mezery se rozšiřují, tím pochopitelně praská i asfalt kterým je silnice potažená.

+2/0
30.3.2014 22:26

M14a89r13i20a18n 46P91e70š36t58a 6908558128948

Není to řešení protože se desky hýbou proti sobě a roztrhají asfalt raz dva. Byly by tam díry ještě větší než na stávajícím betonu.

+1/0
30.3.2014 22:36

P10e56t46r 12N37e31s26v40a89d41b36a 2874585336679

Zůstanou tam pouze ty panely a bude to tak v pořádku, tedy v případě že to dokážou dobře slícovat a udělat pořádný podklad který se za čtvrt roku nezačne propadat....

0/0
30.3.2014 23:26
Foto

L65u33k95á73š 83Z31á54v87o57d44s19k98ý 9661339741

žádný panely tam nebudou, ten iluatrační obrázek je úplně mimo. Povrh se bude dělat standartní litou asfalto - betonovou směsí. Dělá se to v celku a dělá to taková velká mašina zabírající celou šíři vozovky, s mnoha tryskama. Po té, co je položeno a asfalto -beton uschne a ztvrdne, se povrch nařezává na jednotlivé části, aby odolal pnutí při působení rozdílných teplot. To pak laikům připadá, jako panely. Představa, že se dálnice staví pokládáním panelů, je velmi úsměvná ;-)

+1/0
31.3.2014 2:35
Foto

L85u92k23á14š 75Z12á91v84o49d46s41k67ý 9201449951

oprava* cementobetonovou směsí

+1/0
31.3.2014 2:43
Foto

L46u33k97á57š 19Z61á17v78o91d19s19k55ý 9111849861

tady sem ho našel finišera:

http://www.estav.cz/zpravy/new/dalnice-d47-bohumin-polsko-skanska-finiser.html

+1/0
31.3.2014 2:51

P75a65v65e67l 73O59d60r95a63z37i15l 6764739677870

No já nevím, několik novejch silnic už jsem viděl a žádnej nařezanej povrch neměly, přesto (ty nezfušované) odolávají již léta. Do těch zářezů se jako dá co? Předpokládám, že něco jo, jinak by tam v zimě mrzla voda, že, a to by teprva bylo pnutí.

0/0
31.3.2014 9:27

P16e89t21r 86N19e52s13v79a44d29b29a 2654785816529

Přiznám se že trendy stavby dálnic moc nesleduji a nerozumím tomu :). Na D1 to ale vážně vypadá jako vyskládané panely které jsou dost výškově vychýlené. I tak je ale potřeba udělat pořádný a kvalitní podklad aby se nařezané "pláty" nepropadaly...

0/0
31.3.2014 10:44

D73a52v71i30d 46P50e98š85e61k 3803781628140

kdyz vidim ty panely na te fotce, tak me rozbolely zada a to mam hooodne pohodlne kresilko...

jsem zvedavy jestlis se zacnou hybat az pod kamiony nebo uz pod nakladaky opoustejicimi staveniste:-/

0/0
30.3.2014 21:49

V13í98t45e75k 85V71a37l72a61c91h 7364190315555

Už by to konečně měli opravit kvalitně, aby to vydrželo déle a ne jen několik měsíců, jak to dělají nyní milionáři, aby na tom vydělali každý rok. TRAPNÉ.:-P:-P:-P:-P

0/0
30.3.2014 21:08

D92a18v42i49d 73M76a85t10ě64j74ů 2755752217208

Ted jsem to projel z Bratislavy do Prahy a celkem pohoda. Ridici, zda se, ve sve vetsine tu znacku pochopili.

+1/0
30.3.2014 20:35

R32a52d17o27s49l94a47v 50K25l60a93u12d51a 5534468554352

Teď?8-o  Podle mých zkušeností to na silnicích vypadá jinak v neděli večer a jinak ve všední dny ve špičce.

0/0
30.3.2014 21:36

P12e27t69r 31N43e83s15v66a73d18b45a 2654155606249

Podle mých zkušeností je to nejhorší v Pátek po 14:00 a v neděli po 17:00 až do 22:00 Když se lidé vyjíždí na víkend nebo se z něj vrací...

0/0
30.3.2014 21:48

R53a73d86o87s51l33a78v 82K24l78a37u34d94a 5594188554272

To jsou zkušenosti z osmdesátých let?

+1/0
30.3.2014 21:50

P37e98t72r 67N46e59s93v90a47d28b14a 2774415776579

Ne z posledních cca 12 let.

0/0
30.3.2014 21:52

R50a63d91o25s64l29a14v 88K69l35a35u72d91a 5494708824542

Smůla. http://www.dopravniinfo.cz/hustota-provozu-v-profilu-dalnice-d1

0/0
30.3.2014 22:07

P47e63t23r 49N62e91s18v15a97d30b89a 2354915526159

?

0/0
30.3.2014 22:10

R26a12d80o30s57l84a83v 16K73l52a55u41d91a 5434788114392

Třeba u Brna je projede po D1 až 50.000 vozidel za den. Dneska to bylo max. 1761 aut za hodinu, což je prd. :-)  Ještě něco čemu nerozumíte?

0/0
30.3.2014 22:14

P34e19t54r 41N87e22s87v60a30d98b72a 2334205316569

Třeba u Brna je celá D1? Jelikož se v Brně sjíždí na SK a Rakousko Polsko Prahu (Německo) kdo by to byl řekl že? Těžko to tedy brát jako celkový  provoz na "D1". Nebo ještě něco čemu nerozumíte? Navíc po Jižní spojce v  Praze ve všední dny za hodinu projede 138 000 aut, těch 50 000 je tady za den o víkendu:-/.

0/−1
30.3.2014 22:25

R98a31d94o76s84l60a96v 80K64l97a24u53d78a 5544278804402

Na těch grafech je uvedena D1 u Brna na dvou místech. Také je tam km 12,71 a km 96,23. Náhodou jsem uvedl D1 u Brna, ale pochopitelně Praha je na tom obdobně. Přirozeně úměrně k hustotě obyvatelstva.

0/0
30.3.2014 22:35

P46e82t96r 29N92e72s65v64a56d80b56a 2274535796979

Ano. Ale osobně jsem ve všední dny nejel po D1 v soustavné "koloně" v celé její délce, pokud tedy nebyla nehoda. O víkendech takřka pravidelně v pátek z Prahy na Brno a v neděli z Brna na Prahu.

0/0
30.3.2014 22:39

P67e90t37r 44N78e70s39v32a63d76b69a 2784375586889

Za den pardon ne za hodinu.....

0/0
30.3.2014 22:29

M24i98c90h54a38l 91P84a84v78l11á11t 9403423214419

Ano, pochopili je dobre = vlevo se jelo 110-120, vpravo 80-90. Tudiz celkem idealni stav.

0/0
31.3.2014 9:29

J13i69r98k33a 66T74r87n36k26a 1350619

Co je zajímavého na tom, že se opravuje dálnice. To je snad samozřejmost.

+2/0
30.3.2014 20:34
Foto

T55o57m91á67š 23H58e37r73c85e28g 3650109690940

No nevím, pokud člověk s osobákem má problém vejít se v 80km/h do pruhu širokého 2,5m, tak nemá za volantem co dělat.

Předjíždět náklaďáky, tam bych to chápal, toho místa tam není tolik a náklaďák nemůže jet úplně po krajnici, ale dva osobáky se tam musí vejít.

+5/0
30.3.2014 19:23

R45o78m59a95n 91P27o81l42á39č19e64k 1420946870645

Bežně se jezdí i ve 2 metrovém pruhu.;-)

Jinak souhlas.

0/−1
30.3.2014 19:42

M75i27c69h33a91l 89P44a14v71l29á43t 9543883764529

Se zrcatky ma muj vuz sirku 2.16m. Pokud je mi znamo, tak ve dvoumetrovem pruhu kupodivu bezne nejezdim.

+1/0
31.3.2014 9:31

P70e51t97r 98N39e83s28v76a14d23b26a 2964535836829

No když vídám jak někteří "řidiči" nejsou schopni zaparkovat na jednom vyznačeném místě na parkovišti je mraky. A to na místo zajíždí 5 km/h? Takový řidič se nemůže vejít ani do pruhu širokého 3 metry v 50 km/h ;-)... Mám obavy že první průser na sebe bohužel nenechá dlouho čekat a zase za to bude moct ta sv.ně zákeřná D1:-/

0/0
30.3.2014 20:00
Foto

I29v85o 64P15e10t14e83r72k78a 4336275857479

Lidí co nemají co dělat za volantem jsem potkal už mnoho. A že se někdo nevejde do 2,5m pruhu? Mám tolik tolerance, že jsem k tomu schopen říct - no a co, hlavně že to o sobě ví a do toho užšího pruhu nejezdí (popřípadě po úzké silnici jede takovou rychlostí, na kterou má). Rozhodně mi takový řidič vadí mnohem méně, než třeba hovada, která neumějí předjíždět, jako třeba tento: https://www.youtube.com/watch?v=W72CnO441tg .

+4/−1
30.3.2014 20:22

J17o85s12e51f 38P25o32ž66i20v60i45l 8754666287820

Takový by měli mít papíry na hlavu a ne na auto:-/...

0/0
30.3.2014 21:57
Foto

I98v75o 15P12e89t62e62r35k45a 4156395377539

Samozřejmě velmi nebezpečné je, když se někdo do 2,5m pruhu nevejde a přesto v něm jede. To je pak stejně špatné jako neumět předjíždět.

+2/0
30.3.2014 20:25

P35a20v76e35l 32O70b85d10r89ž98á84l63e35k 6766704198722

Na druhou stranu - neuplyne týden, aby se nějaký *profesionální* řidič neměl problém vejít pod most vysoký 3,2m - i když ví, že celkem má jeho souprava 3,5m.

0/0
31.3.2014 8:04

P68a81v98e12l 40O98b35d38r14ž14á82l81e78k 6486934278792

Mít na silnici normální řidiče, bude to fugovat bez problémů.

Bojím se jen situace, kdy budu v levém zúženém pruhu a v pravém se někdo nacpe vedle (tedy žádná střídavá jízda) a začně se tlačit od krajnice. Vzhledem k betonovým svodidlům oddělujícím protisměry to bude dost obtížně řešitelná situace.

Druhá věc - jsem si jistý, že řidiči se slabším odhadem nebo nervy prostě pojedou prostředkem a čáru oddělující pruhy vezmou jako vodící na prostředek auta.

Tedy otázka pro Policii ČR, jestli má připravená na koncích omezení odstavná místa, kam bude rovnou hříšníky stahovat a pokutovat?

0/0
30.3.2014 19:12

M66a95r75t20i27n 54P93l23a71t36i47l 9691773471348

To jsem zvědavej, kdy tam někdo nabourá a zablokuje tak celou dálnici....

+1/0
30.3.2014 18:46

P25e46t77r 60N66e93s70v16a42d15b11a 2834445456159

Když budou řidič jezdit normálně a nebudou se navzájem omezovat ne li přímo ohrožovat nemusí v uzavírkách vznikat žádné problémy. V případě že nejsou žádné uzavírky stačí vyjet o 20 minut dřív a jet pohoda klídek Praha - Brno třeba 120 km/h. Jsem vždy dojat jak někdo mezi Prahou a Brnem jede brzda plyn jen aby byl na místě o 10 minut dřív. Lidi jezdí kolem komína a mají potřebu lámat rychlostní rekordy, nechápu :-/. Na trase Praha - Paříž nemá hlubší smysl jet místo 130 třeba 160 a to se bavím o 1000 km natož mezi Prahou - Brnem.....

+5/−1
30.3.2014 18:37

T79o23m10á79š 56Z80e49m16a92n 3715818574455

Raději trávím 10 minut na kafi u benzínky než na silnici.

160 je příjemná cestovní rychlost.

+3/0
30.3.2014 20:33

P85e62t11r 65N44e15s44v53a32d56b48a 2284105126149

To je samozřejmě individuální. Mě to při 500 000 ujetých km za 12 let už ani nenapadne a v začátcích mě to omrzelo po páru tisících se někam beze smyslu hnát:-) Pokud mám být v cíli v určitý čas raději vyjedu dřív podle vzdálenosti i o hodinu a mám klid a to kafíčko si vychutnám i několikrát za cestu

+1/0
30.3.2014 21:04
Foto

I13v83a48n 92K38o37p90t42a 5887632471547

Tak. Osobne povazuju za komfortni rychlost 140kmh ( realne pro radar 132). Ostatne je toi rychlost vetsiny na nemeckych dalnicich.

0/0
30.3.2014 21:24

P68e65t38r 54N72e31s87v57a95d29b47a 2824775106109

Také jezdím po dálnicích 140 tachometrových když je hustší provoz zvolním na 130 a i tak neustále dojíždím pomalejší.

0/0
30.3.2014 21:31

T45o69m76á33š 18Z61e48m13a87n 3675968194525

Jenže těch 160 není žádné "hnát" ono to tka příjemně utíká, podněy přicházejí tak akorát rychle, kamiony se blíží ideální rychlostí, auto ještě moc nežere, málokdo vás předjíždí, atd.

Nejhorší je jet nějakých 110-120 v dodávce..

+1/0
31.3.2014 0:29

P57a35v20e33l 54O50b96d97r63ž90á19l73e36k 6796254548872

To je dost o sebekázni ... Pokud jedete na vcelku prázdné dálnici, před sebou nikoho, nebo nejbližší auto až na horizontu - a máte auto, které těch 130 jede na šestku kousek nad volnoběžnými otáčkami - tak je hodně těžké odolat pokušení trochu víc na to šlápnout.

0/0
31.3.2014 8:09

P29e54t55r 58N89e42s53v92a69d30b59a 2134895516849

V případě že je dálnice prázdná to samozřejmě není probléma ;-)

0/0
31.3.2014 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.