Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Oprava D1 připravila dálnici o jeden pás, zůstaly čtyři úzké pruhy

Rekonstrukce D1 pokročila do další fáze. Dopravu na dálnici mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66) svedli silničáři do jednoho pásu. Vozidla v něm jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o47m70á16š 46Z36e61m93a43n 3675238524395

Mám střídavou jízdu chápat tak, že když ten v pravo zpomalí v kopci na 60, tak budu muset brzdit ikdyž bude dost místa na předjětí?

dmnti fakt..

+1/0
31.3.2014 0:31

P88a33v75e22l 25O28d58r22a59z19i10l 6444229397160

Střídava jízda znamená "je tam místo jen pro jeden pruh, ale aby lidi nepyskovali, namalovali jsme jim tam dva, přestože to většinou využijí jen motorkáři"

0/0
31.3.2014 9:24

J35o18s15e91f 70H82a73n78y26á30š 2434439403

Ano, přesně tak. To, že vozidlo vedle Vás zpomalí, není důvodem pro předjetí (objetí). Navíc. Co tím získáte? Jednu pozici v řadě? Za to to asi nestojí. Argumenty, zde uváděné o dostatečné šířce jízdních pruhů, jsou sice hezké, ale jde přece zajištění plynulé jízdy všech vozidel v daném úseku. A to i za cenu snížené rychlosti, která je pořád lepší než nulová.

0/0
31.3.2014 11:55

M33a54r37i96a24n 80P42e19š57t28a 6588918888908

2,5m + 3,15m? To je přece široké dost.

V Německu nebyl výjimkou pruh 2,2 nebo dokonce 2,1 - to už je opravdu úzké. A značku střídavá jízda v Německu jsem taky neviděl (ani nikde jinde). Vždy jela auta nahusto vedle sebe, zpravidla se i předjížděla rychlostí vyšší než 80km/h. Bez problému.

Jediný problém jsou nízká svodidla, která z auta jsou tak nějak špatně vidět, zejména je-li auto vyšší.

+5/0
30.3.2014 22:35

P33e95t54r 68N35e61s31v81a55d25b53a 2584915816839

Když tady vždy čtu články o Německu a tamních dálnicích přijde mi to že tam autor příspěvku byl max. na googlu;-D nebo má silnou potřebu to přibarvovat jelikož je to západ;-D

+1/−3
30.3.2014 23:28

P28a49v36e63l 72O46d97r58a73z25i59l 6864429787920

Přesně.

0/0
31.3.2014 9:25

F81r50a55n58t20i46š85e13k 96M91o16s25s 8672653879609

Souhlas, mám stejné zkušenosti.

+2/0
31.3.2014 0:09

B65l46a73ž72e49j 64M73o97t34y34č47k80a 8537747735880

určitě mi to tady odborníci vysvětlí, ale mě přijdou betonové desky jako supr pevný podklad pro tenkou (levnou) vrstvu asfaltu.

+2/−1
30.3.2014 22:03

R13a62d42o12s12l42a70v 47K42l46a38u71d65a 5314408914842

Ty panely se pohybují. Takže mezery se rozšiřují, tím pochopitelně praská i asfalt kterým je silnice potažená.

+2/0
30.3.2014 22:26

M63a93r50i67a15n 53P26e76š57t34a 6848988158588

Není to řešení protože se desky hýbou proti sobě a roztrhají asfalt raz dva. Byly by tam díry ještě větší než na stávajícím betonu.

+1/0
30.3.2014 22:36

P32e27t26r 21N15e32s84v57a33d74b36a 2404125366119

Zůstanou tam pouze ty panely a bude to tak v pořádku, tedy v případě že to dokážou dobře slícovat a udělat pořádný podklad který se za čtvrt roku nezačne propadat....

0/0
30.3.2014 23:26
Foto

L41u12k93á54š 94Z88á80v33o31d97s18k26ý 9351549171

žádný panely tam nebudou, ten iluatrační obrázek je úplně mimo. Povrh se bude dělat standartní litou asfalto - betonovou směsí. Dělá se to v celku a dělá to taková velká mašina zabírající celou šíři vozovky, s mnoha tryskama. Po té, co je položeno a asfalto -beton uschne a ztvrdne, se povrch nařezává na jednotlivé části, aby odolal pnutí při působení rozdílných teplot. To pak laikům připadá, jako panely. Představa, že se dálnice staví pokládáním panelů, je velmi úsměvná ;-)

+1/0
31.3.2014 2:35
Foto

L85u47k37á86š 15Z53á48v19o35d68s98k15ý 9701749401

oprava* cementobetonovou směsí

+1/0
31.3.2014 2:43
Foto

L73u50k88á74š 26Z32á89v53o19d69s51k93ý 9941239951

tady sem ho našel finišera:

http://www.estav.cz/zpravy/new/dalnice-d47-bohumin-polsko-skanska-finiser.html

+1/0
31.3.2014 2:51

P16a59v13e25l 87O88d13r25a30z57i91l 6914689847940

No já nevím, několik novejch silnic už jsem viděl a žádnej nařezanej povrch neměly, přesto (ty nezfušované) odolávají již léta. Do těch zářezů se jako dá co? Předpokládám, že něco jo, jinak by tam v zimě mrzla voda, že, a to by teprva bylo pnutí.

0/0
31.3.2014 9:27

P83e19t58r 89N33e66s36v59a37d83b95a 2924275276639

Přiznám se že trendy stavby dálnic moc nesleduji a nerozumím tomu :). Na D1 to ale vážně vypadá jako vyskládané panely které jsou dost výškově vychýlené. I tak je ale potřeba udělat pořádný a kvalitní podklad aby se nařezané "pláty" nepropadaly...

0/0
31.3.2014 10:44

D59a53v95i38d 62P49e11š54e85k 3513701358670

kdyz vidim ty panely na te fotce, tak me rozbolely zada a to mam hooodne pohodlne kresilko...

jsem zvedavy jestlis se zacnou hybat az pod kamiony nebo uz pod nakladaky opoustejicimi staveniste:-/

0/0
30.3.2014 21:49

V26í33t40e31k 68V23a85l41a44c15h 7894390785985

Už by to konečně měli opravit kvalitně, aby to vydrželo déle a ne jen několik měsíců, jak to dělají nyní milionáři, aby na tom vydělali každý rok. TRAPNÉ.:-P:-P:-P:-P

0/0
30.3.2014 21:08
Foto

D74a40v91i94d 84M97a66t97ě48j94ů 2395322557818

Ted jsem to projel z Bratislavy do Prahy a celkem pohoda. Ridici, zda se, ve sve vetsine tu znacku pochopili.

+1/0
30.3.2014 20:35

R64a71d48o62s40l67a43v 13K53l73a34u13d41a 5314248484162

Teď?8-o  Podle mých zkušeností to na silnicích vypadá jinak v neděli večer a jinak ve všední dny ve špičce.

0/0
30.3.2014 21:36

P98e82t49r 35N23e93s56v84a37d11b27a 2844445906459

Podle mých zkušeností je to nejhorší v Pátek po 14:00 a v neděli po 17:00 až do 22:00 Když se lidé vyjíždí na víkend nebo se z něj vrací...

0/0
30.3.2014 21:48

R67a13d76o72s65l37a97v 20K65l71a86u27d69a 5814668444832

To jsou zkušenosti z osmdesátých let?

+1/0
30.3.2014 21:50

P10e88t40r 48N15e55s50v77a90d76b13a 2664255286199

Ne z posledních cca 12 let.

0/0
30.3.2014 21:52

R81a88d45o37s54l51a81v 78K10l72a83u63d36a 5754868124702

Smůla. http://www.dopravniinfo.cz/hustota-provozu-v-profilu-dalnice-d1

0/0
30.3.2014 22:07

P65e43t84r 54N60e96s61v57a35d93b73a 2594945536509

?

0/0
30.3.2014 22:10

R52a76d45o80s46l38a89v 41K27l20a39u75d31a 5904248114142

Třeba u Brna je projede po D1 až 50.000 vozidel za den. Dneska to bylo max. 1761 aut za hodinu, což je prd. :-)  Ještě něco čemu nerozumíte?

0/0
30.3.2014 22:14

P73e41t10r 80N42e64s31v90a82d78b29a 2564175286159

Třeba u Brna je celá D1? Jelikož se v Brně sjíždí na SK a Rakousko Polsko Prahu (Německo) kdo by to byl řekl že? Těžko to tedy brát jako celkový  provoz na "D1". Nebo ještě něco čemu nerozumíte? Navíc po Jižní spojce v  Praze ve všední dny za hodinu projede 138 000 aut, těch 50 000 je tady za den o víkendu:-/.

0/−1
30.3.2014 22:25

R28a42d20o58s40l16a65v 41K75l11a66u43d30a 5314408664202

Na těch grafech je uvedena D1 u Brna na dvou místech. Také je tam km 12,71 a km 96,23. Náhodou jsem uvedl D1 u Brna, ale pochopitelně Praha je na tom obdobně. Přirozeně úměrně k hustotě obyvatelstva.

0/0
30.3.2014 22:35

P91e69t84r 62N52e68s20v22a23d88b62a 2594695846209

Ano. Ale osobně jsem ve všední dny nejel po D1 v soustavné "koloně" v celé její délce, pokud tedy nebyla nehoda. O víkendech takřka pravidelně v pátek z Prahy na Brno a v neděli z Brna na Prahu.

0/0
30.3.2014 22:39

P91e33t56r 87N79e64s70v97a18d10b34a 2784745306109

Za den pardon ne za hodinu.....

0/0
30.3.2014 22:29

M68i52c22h18a63l 47P43a52v75l73á10t 9463263264139

Ano, pochopili je dobre = vlevo se jelo 110-120, vpravo 80-90. Tudiz celkem idealni stav.

0/0
31.3.2014 9:29

J81i15r26k56a 51T96r74n51k85a 1540319

Co je zajímavého na tom, že se opravuje dálnice. To je snad samozřejmost.

+2/0
30.3.2014 20:34
Foto

T70o76m61á28š 89H45e90r22c29e19g 3460619300720

No nevím, pokud člověk s osobákem má problém vejít se v 80km/h do pruhu širokého 2,5m, tak nemá za volantem co dělat.

Předjíždět náklaďáky, tam bych to chápal, toho místa tam není tolik a náklaďák nemůže jet úplně po krajnici, ale dva osobáky se tam musí vejít.

+5/0
30.3.2014 19:23
Foto

R57o79m80a24n 78P28o53l80á14č27e28k 1620276780135

Bežně se jezdí i ve 2 metrovém pruhu.;-)

Jinak souhlas.

0/−1
30.3.2014 19:42

M93i11c35h62a42l 75P66a90v56l82á64t 9553133954929

Se zrcatky ma muj vuz sirku 2.16m. Pokud je mi znamo, tak ve dvoumetrovem pruhu kupodivu bezne nejezdim.

+1/0
31.3.2014 9:31

P45e53t94r 83N92e26s92v36a16d36b76a 2894715446989

No když vídám jak někteří "řidiči" nejsou schopni zaparkovat na jednom vyznačeném místě na parkovišti je mraky. A to na místo zajíždí 5 km/h? Takový řidič se nemůže vejít ani do pruhu širokého 3 metry v 50 km/h ;-)... Mám obavy že první průser na sebe bohužel nenechá dlouho čekat a zase za to bude moct ta sv.ně zákeřná D1:-/

0/0
30.3.2014 20:00
Foto

I37v27o 21P19e35t18e20r97k87a 4956905887339

Lidí co nemají co dělat za volantem jsem potkal už mnoho. A že se někdo nevejde do 2,5m pruhu? Mám tolik tolerance, že jsem k tomu schopen říct - no a co, hlavně že to o sobě ví a do toho užšího pruhu nejezdí (popřípadě po úzké silnici jede takovou rychlostí, na kterou má). Rozhodně mi takový řidič vadí mnohem méně, než třeba hovada, která neumějí předjíždět, jako třeba tento: https://www.youtube.com/watch?v=W72CnO441tg .

+4/−1
30.3.2014 20:22

J40o24s72e49f 84P21o81ž74i66v43i84l 8854116737280

Takový by měli mít papíry na hlavu a ne na auto:-/...

0/0
30.3.2014 21:57
Foto

I36v65o 85P93e56t56e55r47k43a 4936705837349

Samozřejmě velmi nebezpečné je, když se někdo do 2,5m pruhu nevejde a přesto v něm jede. To je pak stejně špatné jako neumět předjíždět.

+2/0
30.3.2014 20:25

P54a17v86e12l 36O68b95d91r63ž36á14l60e61k 6346694828362

Na druhou stranu - neuplyne týden, aby se nějaký *profesionální* řidič neměl problém vejít pod most vysoký 3,2m - i když ví, že celkem má jeho souprava 3,5m.

0/0
31.3.2014 8:04

P32a34v44e91l 71O31b20d95r42ž75á83l76e38k 6556234368572

Mít na silnici normální řidiče, bude to fugovat bez problémů.

Bojím se jen situace, kdy budu v levém zúženém pruhu a v pravém se někdo nacpe vedle (tedy žádná střídavá jízda) a začně se tlačit od krajnice. Vzhledem k betonovým svodidlům oddělujícím protisměry to bude dost obtížně řešitelná situace.

Druhá věc - jsem si jistý, že řidiči se slabším odhadem nebo nervy prostě pojedou prostředkem a čáru oddělující pruhy vezmou jako vodící na prostředek auta.

Tedy otázka pro Policii ČR, jestli má připravená na koncích omezení odstavná místa, kam bude rovnou hříšníky stahovat a pokutovat?

0/0
30.3.2014 19:12

M30a58r55t81i59n 41P77l36a72t38i80l 9431933321848

To jsem zvědavej, kdy tam někdo nabourá a zablokuje tak celou dálnici....

+1/0
30.3.2014 18:46

P63e17t71r 46N49e42s81v84a76d16b93a 2914215246349

Když budou řidič jezdit normálně a nebudou se navzájem omezovat ne li přímo ohrožovat nemusí v uzavírkách vznikat žádné problémy. V případě že nejsou žádné uzavírky stačí vyjet o 20 minut dřív a jet pohoda klídek Praha - Brno třeba 120 km/h. Jsem vždy dojat jak někdo mezi Prahou a Brnem jede brzda plyn jen aby byl na místě o 10 minut dřív. Lidi jezdí kolem komína a mají potřebu lámat rychlostní rekordy, nechápu :-/. Na trase Praha - Paříž nemá hlubší smysl jet místo 130 třeba 160 a to se bavím o 1000 km natož mezi Prahou - Brnem.....

+5/−1
30.3.2014 18:37

T79o90m33á13š 14Z21e37m53a72n 3915658644985

Raději trávím 10 minut na kafi u benzínky než na silnici.

160 je příjemná cestovní rychlost.

+3/0
30.3.2014 20:33

P92e38t61r 47N53e97s23v31a83d76b85a 2254475726779

To je samozřejmě individuální. Mě to při 500 000 ujetých km za 12 let už ani nenapadne a v začátcích mě to omrzelo po páru tisících se někam beze smyslu hnát:-) Pokud mám být v cíli v určitý čas raději vyjedu dřív podle vzdálenosti i o hodinu a mám klid a to kafíčko si vychutnám i několikrát za cestu

+1/0
30.3.2014 21:04
Foto

I75v64a48n 66K22o47p57t89a 5207892281737

Tak. Osobne povazuju za komfortni rychlost 140kmh ( realne pro radar 132). Ostatne je toi rychlost vetsiny na nemeckych dalnicich.

0/0
30.3.2014 21:24

P35e63t97r 53N83e76s82v91a48d53b55a 2484225116139

Také jezdím po dálnicích 140 tachometrových když je hustší provoz zvolním na 130 a i tak neustále dojíždím pomalejší.

0/0
30.3.2014 21:31

T95o24m46á87š 65Z48e58m76a17n 3535988524605

Jenže těch 160 není žádné "hnát" ono to tka příjemně utíká, podněy přicházejí tak akorát rychle, kamiony se blíží ideální rychlostí, auto ještě moc nežere, málokdo vás předjíždí, atd.

Nejhorší je jet nějakých 110-120 v dodávce..

+1/0
31.3.2014 0:29

P44a48v51e57l 35O34b86d67r84ž32á12l47e64k 6796394318192

To je dost o sebekázni ... Pokud jedete na vcelku prázdné dálnici, před sebou nikoho, nebo nejbližší auto až na horizontu - a máte auto, které těch 130 jede na šestku kousek nad volnoběžnými otáčkami - tak je hodně těžké odolat pokušení trochu víc na to šlápnout.

0/0
31.3.2014 8:09

P10e53t21r 44N61e75s73v12a61d34b76a 2854895106849

V případě že je dálnice prázdná to samozřejmě není probléma ;-)

0/0
31.3.2014 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.