Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 připravila dálnici o jeden pás, zůstaly čtyři úzké pruhy

Rekonstrukce D1 pokročila do další fáze. Dopravu na dálnici mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66) svedli silničáři do jednoho pásu. Vozidla v něm jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T65o66m32á56š 27Z16e55m71a27n 3875878144495

Mám střídavou jízdu chápat tak, že když ten v pravo zpomalí v kopci na 60, tak budu muset brzdit ikdyž bude dost místa na předjětí?

dmnti fakt..

+1/0
31.3.2014 0:31

P79a60v80e93l 75O34d20r78a43z28i24l 6234129377610

Střídava jízda znamená "je tam místo jen pro jeden pruh, ale aby lidi nepyskovali, namalovali jsme jim tam dva, přestože to většinou využijí jen motorkáři"

0/0
31.3.2014 9:24

J74o22s75e11f 94H76a27n29y93á54š 2224239433

Ano, přesně tak. To, že vozidlo vedle Vás zpomalí, není důvodem pro předjetí (objetí). Navíc. Co tím získáte? Jednu pozici v řadě? Za to to asi nestojí. Argumenty, zde uváděné o dostatečné šířce jízdních pruhů, jsou sice hezké, ale jde přece zajištění plynulé jízdy všech vozidel v daném úseku. A to i za cenu snížené rychlosti, která je pořád lepší než nulová.

0/0
31.3.2014 11:55

M56a56r50i51a38n 90P17e24š18t82a 6378228668168

2,5m + 3,15m? To je přece široké dost.

V Německu nebyl výjimkou pruh 2,2 nebo dokonce 2,1 - to už je opravdu úzké. A značku střídavá jízda v Německu jsem taky neviděl (ani nikde jinde). Vždy jela auta nahusto vedle sebe, zpravidla se i předjížděla rychlostí vyšší než 80km/h. Bez problému.

Jediný problém jsou nízká svodidla, která z auta jsou tak nějak špatně vidět, zejména je-li auto vyšší.

+5/0
30.3.2014 22:35

P26e85t70r 74N32e40s30v61a47d54b68a 2884365766339

Když tady vždy čtu články o Německu a tamních dálnicích přijde mi to že tam autor příspěvku byl max. na googlu;-D nebo má silnou potřebu to přibarvovat jelikož je to západ;-D

+1/−3
30.3.2014 23:28

P29a29v62e58l 19O82d65r11a94z29i57l 6244489407640

Přesně.

0/0
31.3.2014 9:25

F29r59a53n48t35i21š78e45k 39M84o31s89s 8502343649669

Souhlas, mám stejné zkušenosti.

+2/0
31.3.2014 0:09

B26l84a82ž86e31j 88M67o96t26y89č18k47a 8557127765710

určitě mi to tady odborníci vysvětlí, ale mě přijdou betonové desky jako supr pevný podklad pro tenkou (levnou) vrstvu asfaltu.

+2/−1
30.3.2014 22:03

R51a63d87o66s93l16a28v 18K79l88a97u38d58a 5394268754822

Ty panely se pohybují. Takže mezery se rozšiřují, tím pochopitelně praská i asfalt kterým je silnice potažená.

+2/0
30.3.2014 22:26

M49a22r84i62a18n 74P78e35š87t81a 6198368958578

Není to řešení protože se desky hýbou proti sobě a roztrhají asfalt raz dva. Byly by tam díry ještě větší než na stávajícím betonu.

+1/0
30.3.2014 22:36

P18e95t63r 91N33e43s56v28a69d81b15a 2254785356789

Zůstanou tam pouze ty panely a bude to tak v pořádku, tedy v případě že to dokážou dobře slícovat a udělat pořádný podklad který se za čtvrt roku nezačne propadat....

0/0
30.3.2014 23:26
Foto

L39u31k82á89š 39Z74á23v78o42d92s34k70ý 9901219661

žádný panely tam nebudou, ten iluatrační obrázek je úplně mimo. Povrh se bude dělat standartní litou asfalto - betonovou směsí. Dělá se to v celku a dělá to taková velká mašina zabírající celou šíři vozovky, s mnoha tryskama. Po té, co je položeno a asfalto -beton uschne a ztvrdne, se povrch nařezává na jednotlivé části, aby odolal pnutí při působení rozdílných teplot. To pak laikům připadá, jako panely. Představa, že se dálnice staví pokládáním panelů, je velmi úsměvná ;-)

+1/0
31.3.2014 2:35
Foto

L16u32k27á79š 33Z59á33v51o44d66s55k53ý 9631759661

oprava* cementobetonovou směsí

+1/0
31.3.2014 2:43
Foto

L54u81k54á90š 41Z62á48v53o89d42s39k69ý 9841629121

tady sem ho našel finišera:

http://www.estav.cz/zpravy/new/dalnice-d47-bohumin-polsko-skanska-finiser.html

+1/0
31.3.2014 2:51

P60a66v88e94l 68O36d81r85a11z17i48l 6204269827160

No já nevím, několik novejch silnic už jsem viděl a žádnej nařezanej povrch neměly, přesto (ty nezfušované) odolávají již léta. Do těch zářezů se jako dá co? Předpokládám, že něco jo, jinak by tam v zimě mrzla voda, že, a to by teprva bylo pnutí.

0/0
31.3.2014 9:27

P57e43t55r 82N69e82s36v33a64d22b51a 2564605346509

Přiznám se že trendy stavby dálnic moc nesleduji a nerozumím tomu :). Na D1 to ale vážně vypadá jako vyskládané panely které jsou dost výškově vychýlené. I tak je ale potřeba udělat pořádný a kvalitní podklad aby se nařezané "pláty" nepropadaly...

0/0
31.3.2014 10:44

D19a80v27i12d 63P31e46š95e69k 3283511408740

kdyz vidim ty panely na te fotce, tak me rozbolely zada a to mam hooodne pohodlne kresilko...

jsem zvedavy jestlis se zacnou hybat az pod kamiony nebo uz pod nakladaky opoustejicimi staveniste:-/

0/0
30.3.2014 21:49

V73í53t84e62k 60V53a68l76a23c91h 7444820815465

Už by to konečně měli opravit kvalitně, aby to vydrželo déle a ne jen několik měsíců, jak to dělají nyní milionáři, aby na tom vydělali každý rok. TRAPNÉ.:-P:-P:-P:-P

0/0
30.3.2014 21:08

D35a80v97i25d 28M79a24t54ě13j41ů 2595962187148

Ted jsem to projel z Bratislavy do Prahy a celkem pohoda. Ridici, zda se, ve sve vetsine tu znacku pochopili.

+1/0
30.3.2014 20:35

R76a37d72o54s15l62a58v 30K19l63a64u31d62a 5104448174732

Teď?8-o  Podle mých zkušeností to na silnicích vypadá jinak v neděli večer a jinak ve všední dny ve špičce.

0/0
30.3.2014 21:36

P26e10t69r 91N36e91s15v59a95d90b91a 2164595816619

Podle mých zkušeností je to nejhorší v Pátek po 14:00 a v neděli po 17:00 až do 22:00 Když se lidé vyjíždí na víkend nebo se z něj vrací...

0/0
30.3.2014 21:48

R37a50d96o98s46l40a51v 32K49l26a75u31d87a 5544348184912

To jsou zkušenosti z osmdesátých let?

+1/0
30.3.2014 21:50

P53e20t49r 42N52e81s24v37a37d47b41a 2454575596269

Ne z posledních cca 12 let.

0/0
30.3.2014 21:52

R37a72d26o12s13l52a25v 67K66l28a17u64d84a 5944158234642

Smůla. http://www.dopravniinfo.cz/hustota-provozu-v-profilu-dalnice-d1

0/0
30.3.2014 22:07

P49e68t65r 42N16e40s49v95a71d89b53a 2864405816179

?

0/0
30.3.2014 22:10

R73a92d17o59s27l86a76v 55K94l60a32u15d79a 5654218334832

Třeba u Brna je projede po D1 až 50.000 vozidel za den. Dneska to bylo max. 1761 aut za hodinu, což je prd. :-)  Ještě něco čemu nerozumíte?

0/0
30.3.2014 22:14

P32e73t78r 39N51e61s51v77a20d88b48a 2134555116339

Třeba u Brna je celá D1? Jelikož se v Brně sjíždí na SK a Rakousko Polsko Prahu (Německo) kdo by to byl řekl že? Těžko to tedy brát jako celkový  provoz na "D1". Nebo ještě něco čemu nerozumíte? Navíc po Jižní spojce v  Praze ve všední dny za hodinu projede 138 000 aut, těch 50 000 je tady za den o víkendu:-/.

0/−1
30.3.2014 22:25

R21a76d25o88s33l25a69v 77K19l86a58u68d23a 5334888784842

Na těch grafech je uvedena D1 u Brna na dvou místech. Také je tam km 12,71 a km 96,23. Náhodou jsem uvedl D1 u Brna, ale pochopitelně Praha je na tom obdobně. Přirozeně úměrně k hustotě obyvatelstva.

0/0
30.3.2014 22:35

P23e96t90r 79N58e12s93v37a94d36b42a 2634135756649

Ano. Ale osobně jsem ve všední dny nejel po D1 v soustavné "koloně" v celé její délce, pokud tedy nebyla nehoda. O víkendech takřka pravidelně v pátek z Prahy na Brno a v neděli z Brna na Prahu.

0/0
30.3.2014 22:39

P18e70t62r 11N54e31s84v80a76d71b55a 2284745456629

Za den pardon ne za hodinu.....

0/0
30.3.2014 22:29

M54i94c28h69a93l 67P51a64v97l52á36t 9203473114719

Ano, pochopili je dobre = vlevo se jelo 110-120, vpravo 80-90. Tudiz celkem idealni stav.

0/0
31.3.2014 9:29

J85i39r37k56a 73T84r37n61k45a 1300199

Co je zajímavého na tom, že se opravuje dálnice. To je snad samozřejmost.

+2/0
30.3.2014 20:34
Foto

T30o35m70á87š 48H91e81r72c51e61g 3860409300460

No nevím, pokud člověk s osobákem má problém vejít se v 80km/h do pruhu širokého 2,5m, tak nemá za volantem co dělat.

Předjíždět náklaďáky, tam bych to chápal, toho místa tam není tolik a náklaďák nemůže jet úplně po krajnici, ale dva osobáky se tam musí vejít.

+5/0
30.3.2014 19:23

R42o34m10a56n 58P13o24l85á18č30e89k 1290316190515

Bežně se jezdí i ve 2 metrovém pruhu.;-)

Jinak souhlas.

0/−1
30.3.2014 19:42

M16i93c56h82a64l 40P94a89v22l25á73t 9733273914509

Se zrcatky ma muj vuz sirku 2.16m. Pokud je mi znamo, tak ve dvoumetrovem pruhu kupodivu bezne nejezdim.

+1/0
31.3.2014 9:31

P59e67t49r 17N81e13s63v20a83d43b78a 2104885386629

No když vídám jak někteří "řidiči" nejsou schopni zaparkovat na jednom vyznačeném místě na parkovišti je mraky. A to na místo zajíždí 5 km/h? Takový řidič se nemůže vejít ani do pruhu širokého 3 metry v 50 km/h ;-)... Mám obavy že první průser na sebe bohužel nenechá dlouho čekat a zase za to bude moct ta sv.ně zákeřná D1:-/

0/0
30.3.2014 20:00
Foto

I48v44o 33P69e36t74e77r20k40a 4276205247579

Lidí co nemají co dělat za volantem jsem potkal už mnoho. A že se někdo nevejde do 2,5m pruhu? Mám tolik tolerance, že jsem k tomu schopen říct - no a co, hlavně že to o sobě ví a do toho užšího pruhu nejezdí (popřípadě po úzké silnici jede takovou rychlostí, na kterou má). Rozhodně mi takový řidič vadí mnohem méně, než třeba hovada, která neumějí předjíždět, jako třeba tento: https://www.youtube.com/watch?v=W72CnO441tg .

+4/−1
30.3.2014 20:22

J50o64s55e40f 31P77o34ž98i16v16i45l 8774876117150

Takový by měli mít papíry na hlavu a ne na auto:-/...

0/0
30.3.2014 21:57
Foto

I32v96o 89P87e18t19e60r62k88a 4826225507709

Samozřejmě velmi nebezpečné je, když se někdo do 2,5m pruhu nevejde a přesto v něm jede. To je pak stejně špatné jako neumět předjíždět.

+2/0
30.3.2014 20:25

P39a86v67e46l 78O92b83d19r64ž68á69l71e27k 6476904938682

Na druhou stranu - neuplyne týden, aby se nějaký *profesionální* řidič neměl problém vejít pod most vysoký 3,2m - i když ví, že celkem má jeho souprava 3,5m.

0/0
31.3.2014 8:04

P24a94v52e10l 84O40b20d13r78ž78á61l62e50k 6186344868462

Mít na silnici normální řidiče, bude to fugovat bez problémů.

Bojím se jen situace, kdy budu v levém zúženém pruhu a v pravém se někdo nacpe vedle (tedy žádná střídavá jízda) a začně se tlačit od krajnice. Vzhledem k betonovým svodidlům oddělujícím protisměry to bude dost obtížně řešitelná situace.

Druhá věc - jsem si jistý, že řidiči se slabším odhadem nebo nervy prostě pojedou prostředkem a čáru oddělující pruhy vezmou jako vodící na prostředek auta.

Tedy otázka pro Policii ČR, jestli má připravená na koncích omezení odstavná místa, kam bude rovnou hříšníky stahovat a pokutovat?

0/0
30.3.2014 19:12

M89a96r55t81i87n 14P88l64a61t67i13l 9291713391668

To jsem zvědavej, kdy tam někdo nabourá a zablokuje tak celou dálnici....

+1/0
30.3.2014 18:46

P78e79t27r 53N80e98s21v48a75d51b20a 2784875656649

Když budou řidič jezdit normálně a nebudou se navzájem omezovat ne li přímo ohrožovat nemusí v uzavírkách vznikat žádné problémy. V případě že nejsou žádné uzavírky stačí vyjet o 20 minut dřív a jet pohoda klídek Praha - Brno třeba 120 km/h. Jsem vždy dojat jak někdo mezi Prahou a Brnem jede brzda plyn jen aby byl na místě o 10 minut dřív. Lidi jezdí kolem komína a mají potřebu lámat rychlostní rekordy, nechápu :-/. Na trase Praha - Paříž nemá hlubší smysl jet místo 130 třeba 160 a to se bavím o 1000 km natož mezi Prahou - Brnem.....

+5/−1
30.3.2014 18:37

T83o38m60á23š 68Z22e42m15a72n 3865288224475

Raději trávím 10 minut na kafi u benzínky než na silnici.

160 je příjemná cestovní rychlost.

+3/0
30.3.2014 20:33

P49e22t57r 95N90e56s72v84a56d66b82a 2274285666889

To je samozřejmě individuální. Mě to při 500 000 ujetých km za 12 let už ani nenapadne a v začátcích mě to omrzelo po páru tisících se někam beze smyslu hnát:-) Pokud mám být v cíli v určitý čas raději vyjedu dřív podle vzdálenosti i o hodinu a mám klid a to kafíčko si vychutnám i několikrát za cestu

+1/0
30.3.2014 21:04
Foto

I13v18a86n 45K82o61p55t64a 5527292281867

Tak. Osobne povazuju za komfortni rychlost 140kmh ( realne pro radar 132). Ostatne je toi rychlost vetsiny na nemeckych dalnicich.

0/0
30.3.2014 21:24

P90e23t62r 69N51e47s96v78a63d19b15a 2154115476519

Také jezdím po dálnicích 140 tachometrových když je hustší provoz zvolním na 130 a i tak neustále dojíždím pomalejší.

0/0
30.3.2014 21:31

T45o88m48á65š 72Z30e84m41a86n 3405608394305

Jenže těch 160 není žádné "hnát" ono to tka příjemně utíká, podněy přicházejí tak akorát rychle, kamiony se blíží ideální rychlostí, auto ještě moc nežere, málokdo vás předjíždí, atd.

Nejhorší je jet nějakých 110-120 v dodávce..

+1/0
31.3.2014 0:29

P31a55v68e92l 81O69b37d12r93ž21á28l73e97k 6476114228932

To je dost o sebekázni ... Pokud jedete na vcelku prázdné dálnici, před sebou nikoho, nebo nejbližší auto až na horizontu - a máte auto, které těch 130 jede na šestku kousek nad volnoběžnými otáčkami - tak je hodně těžké odolat pokušení trochu víc na to šlápnout.

0/0
31.3.2014 8:09

P33e75t40r 23N57e84s88v20a23d80b88a 2744205336629

V případě že je dálnice prázdná to samozřejmě není probléma ;-)

0/0
31.3.2014 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.