Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava D1 připravila dálnici o jeden pás, zůstaly čtyři úzké pruhy

Rekonstrukce D1 pokročila do další fáze. Dopravu na dálnici mezi Jihlavou a Větrným Jeníkovem (kilometr 112 až 104) a mezi Hořicemi a Loktem (kilometr 75 až 66) svedli silničáři do jednoho pásu. Vozidla v něm jezdí ve dvou zúžených pruzích v obou směrech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o12m30á64š 43Z95e63m42a78n 3415308974225

Mám střídavou jízdu chápat tak, že když ten v pravo zpomalí v kopci na 60, tak budu muset brzdit ikdyž bude dost místa na předjětí?

dmnti fakt..

+1/0
31.3.2014 0:31

P10a26v49e37l 46O84d67r15a64z81i15l 6574499597770

Střídava jízda znamená "je tam místo jen pro jeden pruh, ale aby lidi nepyskovali, namalovali jsme jim tam dva, přestože to většinou využijí jen motorkáři"

0/0
31.3.2014 9:24

J16o64s87e74f 72H94a51n71y53á15š 2774609503

Ano, přesně tak. To, že vozidlo vedle Vás zpomalí, není důvodem pro předjetí (objetí). Navíc. Co tím získáte? Jednu pozici v řadě? Za to to asi nestojí. Argumenty, zde uváděné o dostatečné šířce jízdních pruhů, jsou sice hezké, ale jde přece zajištění plynulé jízdy všech vozidel v daném úseku. A to i za cenu snížené rychlosti, která je pořád lepší než nulová.

0/0
31.3.2014 11:55

M29a94r50i33a13n 88P79e29š20t15a 6608468678668

2,5m + 3,15m? To je přece široké dost.

V Německu nebyl výjimkou pruh 2,2 nebo dokonce 2,1 - to už je opravdu úzké. A značku střídavá jízda v Německu jsem taky neviděl (ani nikde jinde). Vždy jela auta nahusto vedle sebe, zpravidla se i předjížděla rychlostí vyšší než 80km/h. Bez problému.

Jediný problém jsou nízká svodidla, která z auta jsou tak nějak špatně vidět, zejména je-li auto vyšší.

+5/0
30.3.2014 22:35

P83e30t24r 17N93e45s85v35a24d52b54a 2354265576549

Když tady vždy čtu články o Německu a tamních dálnicích přijde mi to že tam autor příspěvku byl max. na googlu;-D nebo má silnou potřebu to přibarvovat jelikož je to západ;-D

+1/−3
30.3.2014 23:28

P94a31v68e34l 26O85d68r40a81z54i60l 6794579957580

Přesně.

0/0
31.3.2014 9:25

F36r38a14n38t67i51š39e97k 83M24o64s92s 8802973779769

Souhlas, mám stejné zkušenosti.

+2/0
31.3.2014 0:09

B71l32a74ž24e82j 91M22o50t79y24č88k42a 8617427655370

určitě mi to tady odborníci vysvětlí, ale mě přijdou betonové desky jako supr pevný podklad pro tenkou (levnou) vrstvu asfaltu.

+2/−1
30.3.2014 22:03

R39a64d26o26s30l87a88v 13K65l33a83u19d61a 5914868424132

Ty panely se pohybují. Takže mezery se rozšiřují, tím pochopitelně praská i asfalt kterým je silnice potažená.

+2/0
30.3.2014 22:26

M76a87r57i82a81n 74P44e26š63t57a 6528618958458

Není to řešení protože se desky hýbou proti sobě a roztrhají asfalt raz dva. Byly by tam díry ještě větší než na stávajícím betonu.

+1/0
30.3.2014 22:36

P50e57t36r 63N26e80s61v56a83d42b70a 2574595176129

Zůstanou tam pouze ty panely a bude to tak v pořádku, tedy v případě že to dokážou dobře slícovat a udělat pořádný podklad který se za čtvrt roku nezačne propadat....

0/0
30.3.2014 23:26
Foto

L87u86k37á56š 39Z84á54v18o54d56s88k80ý 9101669401

žádný panely tam nebudou, ten iluatrační obrázek je úplně mimo. Povrh se bude dělat standartní litou asfalto - betonovou směsí. Dělá se to v celku a dělá to taková velká mašina zabírající celou šíři vozovky, s mnoha tryskama. Po té, co je položeno a asfalto -beton uschne a ztvrdne, se povrch nařezává na jednotlivé části, aby odolal pnutí při působení rozdílných teplot. To pak laikům připadá, jako panely. Představa, že se dálnice staví pokládáním panelů, je velmi úsměvná ;-)

+1/0
31.3.2014 2:35
Foto

L46u50k69á87š 43Z61á35v38o70d60s50k30ý 9131249211

oprava* cementobetonovou směsí

+1/0
31.3.2014 2:43
Foto

L33u25k36á24š 74Z69á25v15o65d59s94k49ý 9811169361

tady sem ho našel finišera:

http://www.estav.cz/zpravy/new/dalnice-d47-bohumin-polsko-skanska-finiser.html

+1/0
31.3.2014 2:51

P10a60v89e52l 95O30d86r70a73z50i62l 6584659947870

No já nevím, několik novejch silnic už jsem viděl a žádnej nařezanej povrch neměly, přesto (ty nezfušované) odolávají již léta. Do těch zářezů se jako dá co? Předpokládám, že něco jo, jinak by tam v zimě mrzla voda, že, a to by teprva bylo pnutí.

0/0
31.3.2014 9:27

P64e50t92r 42N33e72s54v85a90d69b30a 2454135376489

Přiznám se že trendy stavby dálnic moc nesleduji a nerozumím tomu :). Na D1 to ale vážně vypadá jako vyskládané panely které jsou dost výškově vychýlené. I tak je ale potřeba udělat pořádný a kvalitní podklad aby se nařezané "pláty" nepropadaly...

0/0
31.3.2014 10:44

D21a53v32i43d 60P89e39š60e28k 3903451548620

kdyz vidim ty panely na te fotce, tak me rozbolely zada a to mam hooodne pohodlne kresilko...

jsem zvedavy jestlis se zacnou hybat az pod kamiony nebo uz pod nakladaky opoustejicimi staveniste:-/

0/0
30.3.2014 21:49

V72í22t21e59k 19V77a94l53a55c48h 7824630545745

Už by to konečně měli opravit kvalitně, aby to vydrželo déle a ne jen několik měsíců, jak to dělají nyní milionáři, aby na tom vydělali každý rok. TRAPNÉ.:-P:-P:-P:-P

0/0
30.3.2014 21:08
Foto

D97a81v74i83d 83M42a35t38ě18j36ů 2325442977348

Ted jsem to projel z Bratislavy do Prahy a celkem pohoda. Ridici, zda se, ve sve vetsine tu znacku pochopili.

+1/0
30.3.2014 20:35

R89a74d50o86s28l90a22v 77K58l70a35u35d42a 5934658144482

Teď?8-o  Podle mých zkušeností to na silnicích vypadá jinak v neděli večer a jinak ve všední dny ve špičce.

0/0
30.3.2014 21:36

P79e15t24r 40N77e52s17v61a21d37b44a 2134845366749

Podle mých zkušeností je to nejhorší v Pátek po 14:00 a v neděli po 17:00 až do 22:00 Když se lidé vyjíždí na víkend nebo se z něj vrací...

0/0
30.3.2014 21:48

R79a69d63o80s96l94a44v 62K62l30a33u14d58a 5584108404712

To jsou zkušenosti z osmdesátých let?

+1/0
30.3.2014 21:50

P14e86t51r 38N82e92s22v31a43d34b17a 2634765736739

Ne z posledních cca 12 let.

0/0
30.3.2014 21:52

R43a60d55o71s40l83a16v 52K44l51a61u20d54a 5484578134202

Smůla. http://www.dopravniinfo.cz/hustota-provozu-v-profilu-dalnice-d1

0/0
30.3.2014 22:07

P95e71t98r 96N83e45s95v76a50d59b63a 2694375986849

?

0/0
30.3.2014 22:10

R55a58d69o97s13l38a10v 87K96l43a17u86d30a 5824678824842

Třeba u Brna je projede po D1 až 50.000 vozidel za den. Dneska to bylo max. 1761 aut za hodinu, což je prd. :-)  Ještě něco čemu nerozumíte?

0/0
30.3.2014 22:14

P31e95t66r 14N73e75s58v24a58d94b88a 2344525816179

Třeba u Brna je celá D1? Jelikož se v Brně sjíždí na SK a Rakousko Polsko Prahu (Německo) kdo by to byl řekl že? Těžko to tedy brát jako celkový  provoz na "D1". Nebo ještě něco čemu nerozumíte? Navíc po Jižní spojce v  Praze ve všední dny za hodinu projede 138 000 aut, těch 50 000 je tady za den o víkendu:-/.

0/−1
30.3.2014 22:25

R52a76d63o94s77l59a98v 81K95l83a12u63d76a 5584748924822

Na těch grafech je uvedena D1 u Brna na dvou místech. Také je tam km 12,71 a km 96,23. Náhodou jsem uvedl D1 u Brna, ale pochopitelně Praha je na tom obdobně. Přirozeně úměrně k hustotě obyvatelstva.

0/0
30.3.2014 22:35

P75e77t48r 40N41e79s81v82a21d82b53a 2424205626539

Ano. Ale osobně jsem ve všední dny nejel po D1 v soustavné "koloně" v celé její délce, pokud tedy nebyla nehoda. O víkendech takřka pravidelně v pátek z Prahy na Brno a v neděli z Brna na Prahu.

0/0
30.3.2014 22:39

P60e98t43r 53N28e71s14v35a31d23b70a 2304715226819

Za den pardon ne za hodinu.....

0/0
30.3.2014 22:29

M65i82c11h15a57l 74P43a75v20l95á81t 9223663764559

Ano, pochopili je dobre = vlevo se jelo 110-120, vpravo 80-90. Tudiz celkem idealni stav.

0/0
31.3.2014 9:29

J49i84r31k58a 12T76r24n30k73a 1200719

Co je zajímavého na tom, že se opravuje dálnice. To je snad samozřejmost.

+2/0
30.3.2014 20:34
Foto

T51o26m27á70š 59H19e69r38c26e69g 3400159140770

No nevím, pokud člověk s osobákem má problém vejít se v 80km/h do pruhu širokého 2,5m, tak nemá za volantem co dělat.

Předjíždět náklaďáky, tam bych to chápal, toho místa tam není tolik a náklaďák nemůže jet úplně po krajnici, ale dva osobáky se tam musí vejít.

+5/0
30.3.2014 19:23
Foto

R26o33m32a56n 46P59o47l57á75č73e84k 1970236200145

Bežně se jezdí i ve 2 metrovém pruhu.;-)

Jinak souhlas.

0/−1
30.3.2014 19:42

M51i61c37h93a85l 32P27a58v49l46á71t 9513373604849

Se zrcatky ma muj vuz sirku 2.16m. Pokud je mi znamo, tak ve dvoumetrovem pruhu kupodivu bezne nejezdim.

+1/0
31.3.2014 9:31

P18e79t26r 79N84e53s90v73a37d60b33a 2934495536849

No když vídám jak někteří "řidiči" nejsou schopni zaparkovat na jednom vyznačeném místě na parkovišti je mraky. A to na místo zajíždí 5 km/h? Takový řidič se nemůže vejít ani do pruhu širokého 3 metry v 50 km/h ;-)... Mám obavy že první průser na sebe bohužel nenechá dlouho čekat a zase za to bude moct ta sv.ně zákeřná D1:-/

0/0
30.3.2014 20:00
Foto

I60v95o 59P34e74t17e13r20k27a 4556985747829

Lidí co nemají co dělat za volantem jsem potkal už mnoho. A že se někdo nevejde do 2,5m pruhu? Mám tolik tolerance, že jsem k tomu schopen říct - no a co, hlavně že to o sobě ví a do toho užšího pruhu nejezdí (popřípadě po úzké silnici jede takovou rychlostí, na kterou má). Rozhodně mi takový řidič vadí mnohem méně, než třeba hovada, která neumějí předjíždět, jako třeba tento: https://www.youtube.com/watch?v=W72CnO441tg .

+4/−1
30.3.2014 20:22

J20o73s18e19f 96P90o65ž14i80v42i34l 8594606877980

Takový by měli mít papíry na hlavu a ne na auto:-/...

0/0
30.3.2014 21:57
Foto

I43v62o 38P76e14t64e84r74k91a 4136845767149

Samozřejmě velmi nebezpečné je, když se někdo do 2,5m pruhu nevejde a přesto v něm jede. To je pak stejně špatné jako neumět předjíždět.

+2/0
30.3.2014 20:25

P69a98v34e85l 78O18b62d62r51ž23á95l58e87k 6796794638352

Na druhou stranu - neuplyne týden, aby se nějaký *profesionální* řidič neměl problém vejít pod most vysoký 3,2m - i když ví, že celkem má jeho souprava 3,5m.

0/0
31.3.2014 8:04

P73a24v29e13l 75O64b26d32r69ž28á35l97e25k 6166214238602

Mít na silnici normální řidiče, bude to fugovat bez problémů.

Bojím se jen situace, kdy budu v levém zúženém pruhu a v pravém se někdo nacpe vedle (tedy žádná střídavá jízda) a začně se tlačit od krajnice. Vzhledem k betonovým svodidlům oddělujícím protisměry to bude dost obtížně řešitelná situace.

Druhá věc - jsem si jistý, že řidiči se slabším odhadem nebo nervy prostě pojedou prostředkem a čáru oddělující pruhy vezmou jako vodící na prostředek auta.

Tedy otázka pro Policii ČR, jestli má připravená na koncích omezení odstavná místa, kam bude rovnou hříšníky stahovat a pokutovat?

0/0
30.3.2014 19:12

M44a81r18t47i79n 51P35l46a90t48i41l 9271263831158

To jsem zvědavej, kdy tam někdo nabourá a zablokuje tak celou dálnici....

+1/0
30.3.2014 18:46

P21e66t38r 70N57e10s93v44a17d63b19a 2894365636369

Když budou řidič jezdit normálně a nebudou se navzájem omezovat ne li přímo ohrožovat nemusí v uzavírkách vznikat žádné problémy. V případě že nejsou žádné uzavírky stačí vyjet o 20 minut dřív a jet pohoda klídek Praha - Brno třeba 120 km/h. Jsem vždy dojat jak někdo mezi Prahou a Brnem jede brzda plyn jen aby byl na místě o 10 minut dřív. Lidi jezdí kolem komína a mají potřebu lámat rychlostní rekordy, nechápu :-/. Na trase Praha - Paříž nemá hlubší smysl jet místo 130 třeba 160 a to se bavím o 1000 km natož mezi Prahou - Brnem.....

+5/−1
30.3.2014 18:37

T17o84m45á36š 45Z96e54m86a92n 3715928664835

Raději trávím 10 minut na kafi u benzínky než na silnici.

160 je příjemná cestovní rychlost.

+3/0
30.3.2014 20:33

P25e84t14r 52N43e30s85v58a77d49b65a 2604495466119

To je samozřejmě individuální. Mě to při 500 000 ujetých km za 12 let už ani nenapadne a v začátcích mě to omrzelo po páru tisících se někam beze smyslu hnát:-) Pokud mám být v cíli v určitý čas raději vyjedu dřív podle vzdálenosti i o hodinu a mám klid a to kafíčko si vychutnám i několikrát za cestu

+1/0
30.3.2014 21:04
Foto

I83v70a61n 97K81o64p41t56a 5817892471177

Tak. Osobne povazuju za komfortni rychlost 140kmh ( realne pro radar 132). Ostatne je toi rychlost vetsiny na nemeckych dalnicich.

0/0
30.3.2014 21:24

P66e79t44r 98N63e42s19v29a32d58b66a 2554165766769

Také jezdím po dálnicích 140 tachometrových když je hustší provoz zvolním na 130 a i tak neustále dojíždím pomalejší.

0/0
30.3.2014 21:31

T38o44m78á75š 94Z60e53m12a32n 3195938844285

Jenže těch 160 není žádné "hnát" ono to tka příjemně utíká, podněy přicházejí tak akorát rychle, kamiony se blíží ideální rychlostí, auto ještě moc nežere, málokdo vás předjíždí, atd.

Nejhorší je jet nějakých 110-120 v dodávce..

+1/0
31.3.2014 0:29

P82a37v31e61l 95O22b29d78r43ž50á11l27e40k 6276774348142

To je dost o sebekázni ... Pokud jedete na vcelku prázdné dálnici, před sebou nikoho, nebo nejbližší auto až na horizontu - a máte auto, které těch 130 jede na šestku kousek nad volnoběžnými otáčkami - tak je hodně těžké odolat pokušení trochu víc na to šlápnout.

0/0
31.3.2014 8:09

P16e90t14r 87N13e22s12v24a51d56b23a 2764215886689

V případě že je dálnice prázdná to samozřejmě není probléma ;-)

0/0
31.3.2014 10:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.