- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
v dnesnim australskem tisku (Sydney Morning Herald a The Age) je otisteny rozhovor s kapitanem Markem Matthewsem z US namornictva, ktereho Americane poslali do Australie spolu s detektorem cernych skrinek, aby pomohl Australanum v patrani. Kapitan Matthews je expert na oceanska patrani a byl clenem posadky, ktera se dva roky zabyvala patranim po cerne skrince letu Air France 447 a nakonec ji nasla.
Za zminku stoji jeho vysvetleni, ze patrani je tak zdlouhave, protoze lokator signalu muze signal zachtit na max. vzdalenost 1.5km v idelanich podminkach. Pritom lod tahnouci detektor se pohybuje rychlosti 5km za hodinu, tedy doslova rychlosti lidske chuze a rovnobezkove trasy jeho patrani musi byt velmi blizko sebe 0.5-1.0km
Vzhledem k rozloze "nejpravdepodobnejsi oblasti" pres 300 000 km2 a tomu, ze jakekoliv trosky by po 3 tydnech urazily stovky km od mista havarie, pravdepodobnost nalezu cerne skrinky je velmi mala.
Lokatory cernych skrinek maji i Cinane (a jedna z jejich lodi ho pry uz pouziva) a take Francouzi, kteri byli uz drive pozadani o pomoc. Faktem ale zustava, ze svetove nejvykonnejsi lokator a nejlepsi patraci expertizu maji Americane, jejichz lokator ma citlivost do hloubky 6000m pod hladinu, zatimco napr. ten francouzsky jen asi 3000m.
Clanek take obsahuje zajimavou grafiku, aby si to i mene technicky zalozeni ctenari mohli lepe predstavit.
Jestli ono neni lepsi to, co tam neni, vubec nehledat :-) Uznavam ale, ale ze lidi potrebuji chleb a hry, aby pak lepe poslouchali a byli tvarnejsi...
Pro Michala Millera a ostatni ovce prijimajici jen oficialni vyjadreni medii - viz uz konecne napr. i Lidovky: "Ztracený Boeing 777 se může nacházet i na pevnině, tedy přesněji na severu Thajska nebo kolem hranic s Kazachstánem a Turkmenistánem. Do vnitrozemí by se letadlo mohlo nepozorovaně dostat, kdyby se svezlo ve stínu jiného letadla. "Na kvalifikovaném diskuzním fóru se řešila otázka, že pilot nebo únosce mohl změnit směr letu, aby se dostal k jinému letadlu," řekl letecký publicista Martin Velek v České televizi. Po vypnutí sekundárního odpovídače by dvě letadla blízko sebe vypadaly na radarovém displeji jako jedno. "S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek."
Pro vsechny konspirace spradajici ovce:
"S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek."
S vypnutym odpovidacem atd sice jedno letadlo muze letet "v těsném zákrytu" za jinym a osidit pozemni radar pokud je dostatecne blizko, ale neosidi ACAS (Airborne Collision Avoidance System) letadla, v jehoz blizkosti se snazi "plizit".
ja bych zacal prohledavat letiste, piloti si muzou ukroutit hlavy jak nechapou ten nesmysl cim nas tu krmi.
Porad to nejak nemuzu stravit ... prilis mnoho udalosti s timto letadlem maji naprosto presny a profesionalni charakter, jako treba vypnuti odpovidacu presne na rozhrani dvou zemi, potom jsou postupne vypnuty vsechny ostatni zpusoby komunikace ... a nakonec si to namiri doprostred Indickeho oceanu aby se tam potopil? Kdyby to vsechno byly jenom nahody, a veskera elektronika byla poskozena nejakou havarii, treba pozarem na palube, jak nekdo vysvetli, ze to napolo vyhorele letadlo klidne leti jeste 6-7 hodin? Cele to nedava smysl.
Jak? No třeba...
Přečtěte si knížku MayDay od T. H. Blocka.
Třeba takhle.
No jestli detektorem myslí tu skupinku lelkujících statistů v maskáčích z toho úvodního fota, tak se obávám, že se bude hledat ještě dost dlouho.
Co zbabrali civilisté, musí napravit armáda!
Letadlo nemaji, trosky nemaji, cerne skrinky nemaji....ale vi,ze doslo palivo a spadlo:)
Tomu take nerozumim ... nic nemaji, ani jeden dukaz, ale s jistotou tvrdi kde to spadlo a proc to spadlo. Cela ta historie letadla je opredena proti-argumenty ... odbornici se shodli, ze za vypnutymi odpovidaci je lidska akce, cili unos ... a potom si to unosci jen tak z legrace namiri na Antarktiku, kdy z museli vedet na kolik hodin maji palivo? Vidim hodne mlhy, a zadne logicke vysvetleni.
Matrix se nevzdá tak snadno
proc nepockaj az trosky dorazi ke brehu, stejne je vsechny nenajdou, takze puzzle se nekona, tu skrinku beztak sezral nejake velkej bilej