Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let MH370 vyráží hledat válečná loď, má detektor černých skříněk

Válečná loď se zařízením pro detekci černých skříněk má v neděli vyplout z Austrálie, aby se zapojila do pátrání po ztraceném malajsijském letadle. Mezitím jiná loď v sobotu v Indickém oceánu vytáhla z vody podezřelé objekty, které by mohly být troskami tři týdny pohřešovaného stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97i79c78h23a16l 17M44i25l78l86e75r 9726982429512

v dnesnim australskem tisku (Sydney Morning Herald a The Age) je otisteny rozhovor s kapitanem Markem Matthewsem z US namornictva, ktereho Americane poslali do Australie spolu s detektorem cernych skrinek, aby pomohl Australanum v patrani. Kapitan Matthews je expert na oceanska patrani a byl clenem posadky, ktera  se dva roky zabyvala patranim po cerne skrince letu Air France 447 a nakonec ji nasla.

Za zminku stoji jeho vysvetleni, ze patrani je tak zdlouhave, protoze lokator signalu muze signal zachtit na max. vzdalenost 1.5km v idelanich podminkach. Pritom lod tahnouci detektor se pohybuje rychlosti 5km za hodinu, tedy doslova rychlosti lidske chuze a rovnobezkove trasy jeho patrani musi byt velmi blizko sebe 0.5-1.0km

Vzhledem k rozloze "nejpravdepodobnejsi oblasti" pres 300 000 km2 a tomu, ze jakekoliv trosky by po 3 tydnech urazily stovky km od mista havarie, pravdepodobnost nalezu cerne skrinky je velmi mala.

Lokatory cernych skrinek maji i Cinane (a jedna z jejich lodi ho pry uz pouziva) a take Francouzi, kteri byli uz drive pozadani o pomoc. Faktem ale zustava, ze svetove nejvykonnejsi lokator a nejlepsi patraci expertizu maji Americane, jejichz lokator ma citlivost do hloubky 6000m pod hladinu, zatimco napr. ten francouzsky jen asi 3000m.

Clanek take obsahuje zajimavou grafiku, aby si to i mene technicky zalozeni ctenari mohli lepe predstavit.

http://www.smh.com.au/national/mh370-search-captain-mark-matthews-paints-pessimistic-assessment-of-black-box-search-20140330-35rrs.html

0/0
31.3.2014 7:51

D73a40v81i22d 47M30a90t53ě92j24ů 2175762977268

Jestli ono neni lepsi to, co tam neni, vubec nehledat :-) Uznavam ale, ale ze lidi potrebuji chleb a hry, aby pak lepe poslouchali a byli tvarnejsi...

0/0
31.3.2014 8:09

D50a21v62i34d 63M49a64t43ě80j18ů 2825522977638

Pro Michala Millera a ostatni ovce prijimajici jen oficialni vyjadreni medii - viz uz konecne napr. i Lidovky: "Ztracený Boeing 777 se může nacházet i na pevnině, tedy přesněji na severu Thajska nebo kolem hranic s Kazachstánem a Turkmenistánem. Do vnitrozemí by se letadlo mohlo nepozorovaně dostat, kdyby se svezlo ve stínu jiného letadla. "Na kvalifikovaném diskuzním fóru se řešila otázka, že pilot nebo únosce mohl změnit směr letu, aby se dostal k jinému letadlu," řekl letecký publicista Martin Velek v České televizi. Po vypnutí sekundárního odpovídače by dvě letadla blízko sebe vypadaly na radarovém displeji jako jedno. "S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek."

0/−1
31.3.2014 6:55

M88i17c58h31a24l 49M13i46l18l80e45r 9306162369842

Pro vsechny konspirace spradajici ovce:

"S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek." ;-D

S vypnutym odpovidacem atd sice jedno letadlo muze letet "v těsném zákrytu" za jinym a osidit pozemni radar pokud je dostatecne blizko, ale neosidi ACAS (Airborne Collision Avoidance System) letadla, v jehoz blizkosti se snazi "plizit".

0/0
31.3.2014 7:24

D98a97v39i45d 98M38a74t22ě47j45ů 2915852407598

Piloti a profici na letectvi si evidentne mysli neco jineho nez vy. Nekde je chyba, Millere ;-)

0/0
31.3.2014 7:35

M72i39c94h32a37l 63M85i64l85l62e58r 9236132139802

chyba je v tvych konspiracich;-D

0/0
31.3.2014 7:53

D88a42v43i38d 58M80a20t52ě17j98ů 2355242937218

To klidne muze byt, ale zatim ji tam nikdo nenasel.

0/0
31.3.2014 8:10

A84l31e62x71a86n44d51e50r 97W78i71n97t44e22r 9769854843341

ja bych zacal prohledavat letiste, piloti si muzou ukroutit hlavy jak nechapou ten nesmysl cim nas tu krmi.

+1/0
30.3.2014 22:45

I70v41a57n 13P58o57v81o77l62n85y 4867331111490

Porad to nejak nemuzu stravit ... prilis mnoho udalosti s timto letadlem maji naprosto presny a profesionalni charakter, jako treba vypnuti odpovidacu presne na rozhrani dvou zemi, potom jsou postupne vypnuty vsechny ostatni zpusoby komunikace ... a nakonec si to namiri doprostred Indickeho oceanu aby se tam potopil? Kdyby to vsechno byly jenom nahody, a veskera elektronika byla poskozena nejakou havarii, treba pozarem na palube, jak nekdo vysvetli, ze to napolo vyhorele letadlo klidne leti jeste 6-7 hodin? Cele to nedava smysl.

+3/0
30.3.2014 13:33

M90i52c10h40a95e50l 26C68h38a48r44v64á65t 9599458963752

Jak? No třeba...

Přečtěte si knížku MayDay od T. H. Blocka.

Třeba takhle.;-D

0/0
30.3.2014 13:55

I30v23a10n 52P62o62v81o72l14n89y 4187801651620

Tyhle novely typu Airport - Arthur Hailey me nijak nelakaji, a predpokladam, ze MayDay bude podobneho razu. Spise me bavi vymyslet vlastni konstrukce podle dostupnych informaci. Hledam odpoved na to "proc chtel nekdo letadlo zneviditelnit?" ... pouze jedina odpoved se nabizi (podobne jako v Koljovi Sverak vysvetlil Safrankove proc si ptaci brousi zobaky). PROC?

+1/0
30.3.2014 14:20

M73i76c32h16a90e21l 46C89h43a18r12v13á18t 9679938913312

To já zas četl v jedné knížce univerzální odpověď, kterou by jste si mohl aplikovat na většimu Vašich starostí.

...pro slepičí kvoč!.;-)

0/0
30.3.2014 14:24
Foto

V41l65a20s66t19i11m96i38l 88Č27e67r91n60ý 3177863715

Já znám také jednu univerzální odpověď na život, vesmír a všechno: 42. ;-D

+1/0
30.3.2014 14:51

R85i69c86h43a52r54d 84B39u39š79e90k 3505588547243

nikdo nemluvi o pozaru... o tom ze doslo k vedomemu umlceni letadla spekuluji pouze media... nerekl to nikde zadny oficialni zdroj odpovedny za vysetrovani...

ostatne, stale se letadlo hleda, do nalezu a ukonceni vysrtrovani jsou vse jen medialni domenky, spekulace a kecy...

+1/0
30.3.2014 18:47

M78i22c68h76a25e55l 94C63h75a34r77v12á93t 9779978823112

No jestli detektorem myslí tu skupinku lelkujících statistů v maskáčích z toho úvodního fota, tak se obávám, že se bude hledat ještě dost dlouho.

0/−1
30.3.2014 13:00

I24v40o 32U96r16b58á78n86e79k 2806367397

Tady je zase chytrolínů...

0/0
30.3.2014 12:52

T19o56m78á44š 13F88i79j91a40l71a 4252903163210

Co zbabrali civilisté, musí napravit armáda!

+1/0
30.3.2014 12:16

M18a74r51k90é60t41a 95S89t35a28ř31i26n71s62k88á 4884455745673

Letadlo nemaji, trosky nemaji, cerne skrinky nemaji....ale vi,ze doslo palivo a spadlo:)

+5/−1
30.3.2014 12:12

I33v65a77n 97P66o89v88o28l89n69y 4517241411900

Tomu take nerozumim ... nic nemaji, ani jeden dukaz, ale s jistotou tvrdi kde to spadlo a proc to spadlo. Cela ta historie letadla je opredena proti-argumenty ... odbornici se shodli, ze za vypnutymi odpovidaci je lidska akce, cili unos ... a potom si to unosci jen tak z legrace namiri na Antarktiku, kdy z museli vedet na kolik hodin maji palivo? Vidim hodne mlhy, a zadne logicke vysvetleni.

+1/0
30.3.2014 13:38

J94a49n13a 44H87r29a93d43i29l30o60v22a 9861262263124

A co myslíte Vy? Že tam někde pořád ještě lítá ?

0/0
30.3.2014 13:56

R36i50c32h81a54r39d 75B84u11š70e23k 3155298837133

to kdy dojde paivo lze pomerne dobre spocitat, protoze se vi kolik melo paliva na palube...

kam asi tak mohlo doletet take vypocitali podle kuse dostupne komunikace letadla se satelity... 

a pokud si to date dohromady lze s jistotou rici ze spadlo protoye tam kde naposledy vysilalo neni kde pristat v doletu mnozstvi paliva ktere mohli mit v tu chvili na palube...

na tom neni co k nepochopeni...

+1/0
30.3.2014 18:45

A89l34e76n22a 85D53r57t54i72n89o46v57á 6470534136728

Třeba si mysleli, že je tam toho paliva víc, na plné nádrže má Boeing 77 dolet mezi 10 a 17 tisíci km... nicméně se mi nezdá, že by někdo, kdo unese letadlo a provede s ním všechny ty akce, o kterých se mluví, byl tak hloupý, že se nepodívá, kolik tam je paliva :)

0/0
31.3.2014 9:16

A11l87e28n25a 73D18r18t50i20n37o59v86á 6570804376988

Boeing 777... Koukám, že jsem klikla na "regovat" u jiného příspěvku, měla to být reakce na pana Povolného....

0/0
31.3.2014 9:18

M46i56c32h61a49l 13M26i96l77l94e58r 9916172819382

jenze letadlo netankuje "na doraz "plne nadrze na kazdy let.

Tankuje co je propocitano, ze potrebuje podle delky letu a vahy nakladu plus predepsanou rezervu. Cim je letadlo tezsi co se nakladu tyce - a v to patri i vaha paliva- tim je vetsi spotreba paliva.

0/0
31.3.2014 10:18

D40a96v97i21d 27M10a67t39ě80j26ů 2365122577938

Fakt povazujete vsechny zde za uplne pitomce, ze nam tady porad servirujete naprosto samozrejma fakta? Coz takhle prijit s alespon jednou zajimavou informaci ci analyzou a ukaze nam vsem, proc by opravdu melo byt letadlo tam, kde tvrdi media a vy? Existuje vubec nejaka dalsi indicie krome uz asi desetkrat "nalezenych" trosek letadla a "vypoctu" Imarsatu mozne polohy letadla podle pingu z motoru?

0/−1
31.3.2014 10:40

M69i95c91h62a47l 21M89i31l50l32e97r 9716312469772

na rozdil od tebe, ja davam prednost faktum a nevymyslim si konspiracni broskvoviny.

FYI: Informace zalozene na faktech jsem tu napsal a pokud se ti nelibi nebo mas jiny nazor, je to tvuj problem, ne muj a ty muzes jik o dum dal.

Analyzu zalozenou na konspiracnich teoriich ode ne necekej.

0/0
31.3.2014 10:46

D59a26v42i38d 97M29a88t59ě68j19ů 2975782267508

1. Netykame si, nejsme zadni kamaradi ani pratele. 2. Osobne radeji verim svedectvi lidi nez vladnim prohlasenim a mediim, a jsem schopen se odpoutat od vetsinoveho, casto chybneho, nazoru. A pak jsou "Millerove", kteri znaji zaklady fyziky (coz presne media predpokladaji), a proto to mediim a vladam vsechno zezerou i s navijakem. Ostatne proto jsou ty zpravy tak delane, presne pro vas a vas typ lidi. Premyslivi lide si svuj nazor delaji na zaklade mnohem dukladnejsich analyz a vetsiho mnozstvi informaci idealne z vice na sobe nezavislych zdroju. A ty vedou jinym smerem, bohuzel...

0/−1
31.3.2014 10:54

M45i23c11h67a13l 18M97i66l38l69e70r 9476182569752

kamaradi nejsme, pratele take ne. Ja se zasadne drzim spolecenske etikety ve spolecenskem osobnim styku a Internetove na internetu. Pokud se ti to nelibi, nemusis na me prispevky reagovat.

Znat zaklady fyziky, chemie a treba zemepis atd. se v zivote moc hodi. Pomaha to k vytvareni normalnich realistickych usudku a vyhybani se blaznivym konspiracim.

0/−1
31.3.2014 11:24

D23a54v78i30d 61M31a98t92ě73j59ů 2735802467328

OK, tak pak jen upozornim, ze etiketa v osobnim i virtualnim svete je stejna - neznamym lidem se proste na potkani netyka. K tem zakladnim znalostem - ano, urcite je mate, prave s nimi take media pocitaji. A take pocitaji s tim, ze cokoliv nebude odpovidat medialnimu (vetsinovemu) nazoru, bude "ovcemi" a "uzitecnymi idioty" oznaceno jako konspiracni, nezavisle na tom, ze fakta a indicie tam sedi mnohem vice. Vyhodu ale mate nespornou vyhodu - bude-li to tak, jak tvrdi neoficialni teorie, nikdy se to nikdo z nas nedozvi...

0/0
31.3.2014 11:32

A52l48e41n72a 80D15r19t96i14n28o38v78á 6910864716678

Já myslím, že byste to měl přestat brát tak vážně a každého zde v diskuzích poučovat :) Já přece netvrdím, že mělo plné nádrže, netvrdím nic, jen polemizuji s jistou dávkou nadsázky, nicméně Vy přes svou extrémní zabředlost v tomto případu, už nejsou schopen toto očividně rozlišit... Radím Vám, přestaňte s tím, nebo se z toho zcela jistě brzy zblázníte...

+1/0
31.3.2014 10:54

M59i20c42h82a55l 64M29i57l64l28e45r 9296372189382

dekuji za rady, ale mne se netykaji;-D

0/0
31.3.2014 11:19

D36a61v43i85d 30M38a74t36ě50j65ů 2265502597908

Naopak, tyka se vas to vic, nez byste si kdy myslel :-)

+1/0
31.3.2014 11:33

M81i38c22h31a15l 98M63i47l62l76e87r 9296832189622

PS. Palubni pocitac mj. pred kazdym letem podle zadanych hodnot vypocita kolik paliva bude letadlo potrebovat natankovat.

Take samozrejme informuje piloty o konkretni spotrebe paliva kdykoliv behem letu.

0/0
31.3.2014 11:29

D68a89v69i94d 89M12a27t58ě10j50ů 2385842837908

Tak takovehle sci-fi by me ani ve snu nenapadlo! To fakt letadlo umi spocitat spotrebu a celkovou potrebu paliva podle doby a trajektorie letu? Neuveritelne!!! ;-D

+1/0
31.3.2014 11:35

A27l39e23x68a66n81d88e32r 96Š31i18n74d87e97l65á97ř 9118540669736

Matrix se nevzdá tak snadno Rv

0/0
30.3.2014 11:35

A81d75o55l54f 69Č88e64c79h 3218797767248

proc nepockaj az trosky dorazi ke brehu, stejne je vsechny nenajdou, takze puzzle se nekona, tu skrinku beztak sezral nejake velkej bilej

0/0
30.3.2014 11:11

J78a56n 45S47t74a59r26ý 5359721455919

nic nenajdou, všechno je jinak.:-P

+3/0
30.3.2014 10:57
Foto

M48a86r24t23i28n 91P12i49p83e28k 4195198511821

Zábava teprve bude, pokud najdou trosky i skříňky, to se totiž místní konspirátoří pustí do zpochybnění pravosti trosek a skříněk a stále budou zrakem vzhlížet na oblohu, zda zrovna malajský letou neletí s atomovkou na USA...

+13/−1
30.3.2014 10:11
Foto

V67l98a77s26t19i21m27i54l 92Č94e41r62n28ý 3327513375

Omyl, už bude íránský a poletí s atomovkou na Izrael. A bude mít vytrhané sedačky... ;-D

+2/−2
30.3.2014 10:28

P40a10v45e82l 17O67d54r74a46z86i18l 6404919957690

Írán má na izrael normální rakety, na to nepotřebuje bouink.

+1/0
30.3.2014 10:30
Foto

V63l16a60s48t18i63m34i74l 92Č93e29r81n65ý 3727793975

K Vy jeden hnidopichu. ;-)

0/0
30.3.2014 10:34
Foto

V55l86a18s72t67i74m10i53l 12Č79e31r12n85ý 3617963355

I... :-)

0/0
30.3.2014 10:35

V92a68c63l26a90v 88K32u46b21i18s 5231731349927

Tak vcera ten nalez dementovali na sky. Jsou to pry jen nejake odpadky z lodi

0/0
30.3.2014 12:13

M38a42r45e18k 60F74l35e88k16a16č 1457372410311

Neměla náhodou tato loď brouzdat oceánem min od doby kdy určili přibližné místo havarie?

+10/−2
30.3.2014 9:47

L87a41d95i93s87l96a19v 63B16a66l64o71u60n 7591604361295

Demence rozhodujících je zřejmě celosvětovým problémem a nejen u nás.

+1/−1
30.3.2014 9:52

M19i10c17h72a53l 26M87i73l28l42e74r 9196832539932

demence lidi, kteri si predstavuji,

......ze lod by mela byt nasazena na POMALE  brazdeni oblasti aspon 4x tak velkou nez CR, v rovnobezkach od sebe pouze pul kilometru vzdalenych

....bez ohledu, ze neni znamo zda nalez ze satelitu a letadel jsou skutecne trosky letadla

.....bez ohledu, ze zminena oblast nebyla ani potvrzena jako oblast havarie a ze to muze byt nekde jinde

....bez ohledu na to, ze trosky byly za tu dobu uz rozneseny silnymi morskymi proudy stovky km od mista dopadu.......

je neuveritelna8-o

+2/0
30.3.2014 10:36

L15a88d29i81s76l40a14v 82B14a74l35o78u53n 7881234741375

Hm, tak proč to dělají teď, když je to dementní?

+1/0
30.3.2014 10:54

R79a86d35e37k 34P58r43o25c18h29á69z63k43a 2533329238

Protože je ještě šance. Osobně si myslím, že je od Austrálie (loď) a USA (detekční aparatura) docela hezké, žo to vůbec dělají. Naopak si myslím, že Vy jste se zachoval docela sobecky, když jste tam ihned neposlal některou ze svých lodí.

+1/0
30.3.2014 12:01

M66i46c39h96a27l 65M79i40l85l66e68r 9206442299702

kdyby sis umel predstavit, 1)ze se jedna o oblasti v radu NEKOLIKA STOVEK TISICU km2 (priklad jedna z nich byla postupne zmensena na "pouhy ctyrnasobek" rozlohy Ceske Republiky) a navic k tomu doslo asi 3x ke zmene destinace jenom v Indickem oceanu

 2)ze se jedna o zarizeni, ktere musi byt od cerne skrinky max 2-5km aby vubec signal zaznamenalo - a v to je zapocitana morska hloubka

3) ze predbezne letecke patrani v oblastech 400x 400km postupne nekolika letadly, ktere maji v dusledku vzdalenosti od pevniny na kobercovy pruzkum (v rovnobeznych preletech max. 2 hodiny

3)ze pocasi bylo kolikrat tak spatne, ze mraky sly az na morskou hladinu a viditelnost 0, tedy zadne patrani ten den nebo ze lodi se kvuli bourim a vysokym vlnam, tak castym v dane oblasti, musely stahnout do bezpeci

4) ze pruzkum lodi s takovym zarizenim ve vleku znamena huste krizovani v kobercovem systemu a pomala plavba oblasti v rovnobezkach pribl 500m vzdalenych a je PODSTATNE pomalejsi nez letecky pruzkum

5)ze zminene nejcitlivejsi zarizeni nema ze zucastnenych statu zadny krome USA, musel byt z USA dovezen do Australie a Australane museli z Tichomori odvolat specialne vybavenou lod australskyho namornictva, coz take zabralo nejake dny......pak bys tezko pronesl podobne neinformovany podiv

+10/0
30.3.2014 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.