Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let MH370 vyráží hledat válečná loď, má detektor černých skříněk

Válečná loď se zařízením pro detekci černých skříněk má v neděli vyplout z Austrálie, aby se zapojila do pátrání po ztraceném malajsijském letadle. Mezitím jiná loď v sobotu v Indickém oceánu vytáhla z vody podezřelé objekty, které by mohly být troskami tři týdny pohřešovaného stroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i34c20h31a48l 90M90i20l51l61e59r 9246202529372

v dnesnim australskem tisku (Sydney Morning Herald a The Age) je otisteny rozhovor s kapitanem Markem Matthewsem z US namornictva, ktereho Americane poslali do Australie spolu s detektorem cernych skrinek, aby pomohl Australanum v patrani. Kapitan Matthews je expert na oceanska patrani a byl clenem posadky, ktera  se dva roky zabyvala patranim po cerne skrince letu Air France 447 a nakonec ji nasla.

Za zminku stoji jeho vysvetleni, ze patrani je tak zdlouhave, protoze lokator signalu muze signal zachtit na max. vzdalenost 1.5km v idelanich podminkach. Pritom lod tahnouci detektor se pohybuje rychlosti 5km za hodinu, tedy doslova rychlosti lidske chuze a rovnobezkove trasy jeho patrani musi byt velmi blizko sebe 0.5-1.0km

Vzhledem k rozloze "nejpravdepodobnejsi oblasti" pres 300 000 km2 a tomu, ze jakekoliv trosky by po 3 tydnech urazily stovky km od mista havarie, pravdepodobnost nalezu cerne skrinky je velmi mala.

Lokatory cernych skrinek maji i Cinane (a jedna z jejich lodi ho pry uz pouziva) a take Francouzi, kteri byli uz drive pozadani o pomoc. Faktem ale zustava, ze svetove nejvykonnejsi lokator a nejlepsi patraci expertizu maji Americane, jejichz lokator ma citlivost do hloubky 6000m pod hladinu, zatimco napr. ten francouzsky jen asi 3000m.

Clanek take obsahuje zajimavou grafiku, aby si to i mene technicky zalozeni ctenari mohli lepe predstavit.

http://www.smh.com.au/national/mh370-search-captain-mark-matthews-paints-pessimistic-assessment-of-black-box-search-20140330-35rrs.html

0/0
31.3.2014 7:51

D23a80v95i24d 43M76a34t32ě90j70ů 2235722847938

Jestli ono neni lepsi to, co tam neni, vubec nehledat :-) Uznavam ale, ale ze lidi potrebuji chleb a hry, aby pak lepe poslouchali a byli tvarnejsi...

0/0
31.3.2014 8:09

D32a50v73i34d 56M53a88t18ě54j34ů 2505852817188

Pro Michala Millera a ostatni ovce prijimajici jen oficialni vyjadreni medii - viz uz konecne napr. i Lidovky: "Ztracený Boeing 777 se může nacházet i na pevnině, tedy přesněji na severu Thajska nebo kolem hranic s Kazachstánem a Turkmenistánem. Do vnitrozemí by se letadlo mohlo nepozorovaně dostat, kdyby se svezlo ve stínu jiného letadla. "Na kvalifikovaném diskuzním fóru se řešila otázka, že pilot nebo únosce mohl změnit směr letu, aby se dostal k jinému letadlu," řekl letecký publicista Martin Velek v České televizi. Po vypnutí sekundárního odpovídače by dvě letadla blízko sebe vypadaly na radarovém displeji jako jedno. "S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek."

0/−1
31.3.2014 6:55

M10i10c45h92a10l 70M34i51l22l34e28r 9246502119282

Pro vsechny konspirace spradajici ovce:

"S vypnutým sekundárním odpovídačem a v těsném zákrytu za letadlem, které umožňuje radarové maskování, mohli letět kamkoliv," spekuluje Velek." ;-D

S vypnutym odpovidacem atd sice jedno letadlo muze letet "v těsném zákrytu" za jinym a osidit pozemni radar pokud je dostatecne blizko, ale neosidi ACAS (Airborne Collision Avoidance System) letadla, v jehoz blizkosti se snazi "plizit".

0/0
31.3.2014 7:24

D60a34v27i15d 25M28a20t84ě88j63ů 2975482147358

Piloti a profici na letectvi si evidentne mysli neco jineho nez vy. Nekde je chyba, Millere ;-)

0/0
31.3.2014 7:35

M70i72c56h94a25l 32M89i34l30l71e24r 9696802389482

chyba je v tvych konspiracich;-D

0/0
31.3.2014 7:53

D16a41v13i86d 89M93a10t32ě79j65ů 2895882247568

To klidne muze byt, ale zatim ji tam nikdo nenasel.

0/0
31.3.2014 8:10

A39l12e32x30a25n50d60e70r 29W34i78n38t36e13r 9559904543471

ja bych zacal prohledavat letiste, piloti si muzou ukroutit hlavy jak nechapou ten nesmysl cim nas tu krmi.

+1/0
30.3.2014 22:45

I81v46a82n 31P94o60v23o41l70n50y 4757381351430

Porad to nejak nemuzu stravit ... prilis mnoho udalosti s timto letadlem maji naprosto presny a profesionalni charakter, jako treba vypnuti odpovidacu presne na rozhrani dvou zemi, potom jsou postupne vypnuty vsechny ostatni zpusoby komunikace ... a nakonec si to namiri doprostred Indickeho oceanu aby se tam potopil? Kdyby to vsechno byly jenom nahody, a veskera elektronika byla poskozena nejakou havarii, treba pozarem na palube, jak nekdo vysvetli, ze to napolo vyhorele letadlo klidne leti jeste 6-7 hodin? Cele to nedava smysl.

+3/0
30.3.2014 13:33

M74i76c90h69a91e48l 64C86h86a44r21v77á18t 9619668963762

Jak? No třeba...

Přečtěte si knížku MayDay od T. H. Blocka.

Třeba takhle.;-D

0/0
30.3.2014 13:55

I88v21a52n 16P77o73v17o16l70n16y 4837791201940

Tyhle novely typu Airport - Arthur Hailey me nijak nelakaji, a predpokladam, ze MayDay bude podobneho razu. Spise me bavi vymyslet vlastni konstrukce podle dostupnych informaci. Hledam odpoved na to "proc chtel nekdo letadlo zneviditelnit?" ... pouze jedina odpoved se nabizi (podobne jako v Koljovi Sverak vysvetlil Safrankove proc si ptaci brousi zobaky). PROC?

+1/0
30.3.2014 14:20

M90i98c44h62a58e21l 85C98h16a81r94v58á47t 9209268523612

To já zas četl v jedné knížce univerzální odpověď, kterou by jste si mohl aplikovat na většimu Vašich starostí.

...pro slepičí kvoč!.;-)

0/0
30.3.2014 14:24
Foto

V73l72a73s86t27i82m37i95l 13Č83e62r31n42ý 3807173765

Já znám také jednu univerzální odpověď na život, vesmír a všechno: 42. ;-D

+1/0
30.3.2014 14:51

R49i30c77h72a97r18d 84B89u88š14e69k 3215298357953

nikdo nemluvi o pozaru... o tom ze doslo k vedomemu umlceni letadla spekuluji pouze media... nerekl to nikde zadny oficialni zdroj odpovedny za vysetrovani...

ostatne, stale se letadlo hleda, do nalezu a ukonceni vysrtrovani jsou vse jen medialni domenky, spekulace a kecy...

+1/0
30.3.2014 18:47

M89i27c53h19a16e46l 17C73h26a16r65v54á37t 9329778723112

No jestli detektorem myslí tu skupinku lelkujících statistů v maskáčích z toho úvodního fota, tak se obávám, že se bude hledat ještě dost dlouho.

0/−1
30.3.2014 13:00

I86v81o 96U89r48b79á62n65e87k 2826977227

Tady je zase chytrolínů...

0/0
30.3.2014 12:52

T22o26m76á77š 86F72i14j87a70l10a 4392423553610

Co zbabrali civilisté, musí napravit armáda!

+1/0
30.3.2014 12:16

M65a42r62k56é66t21a 41S68t33a46ř37i16n51s46k89á 4534285625193

Letadlo nemaji, trosky nemaji, cerne skrinky nemaji....ale vi,ze doslo palivo a spadlo:)

+5/−1
30.3.2014 12:12

I61v13a89n 87P76o49v59o73l84n39y 4867511641430

Tomu take nerozumim ... nic nemaji, ani jeden dukaz, ale s jistotou tvrdi kde to spadlo a proc to spadlo. Cela ta historie letadla je opredena proti-argumenty ... odbornici se shodli, ze za vypnutymi odpovidaci je lidska akce, cili unos ... a potom si to unosci jen tak z legrace namiri na Antarktiku, kdy z museli vedet na kolik hodin maji palivo? Vidim hodne mlhy, a zadne logicke vysvetleni.

+1/0
30.3.2014 13:38

J85a23n30a 12H40r25a86d80i53l92o40v49a 9791302663964

A co myslíte Vy? Že tam někde pořád ještě lítá ?

0/0
30.3.2014 13:56

R27i81c76h33a93r57d 75B53u85š16e16k 3465558387453

to kdy dojde paivo lze pomerne dobre spocitat, protoze se vi kolik melo paliva na palube...

kam asi tak mohlo doletet take vypocitali podle kuse dostupne komunikace letadla se satelity... 

a pokud si to date dohromady lze s jistotou rici ze spadlo protoye tam kde naposledy vysilalo neni kde pristat v doletu mnozstvi paliva ktere mohli mit v tu chvili na palube...

na tom neni co k nepochopeni...

+1/0
30.3.2014 18:45

A93l72e72n64a 33D69r51t86i46n32o79v58á 6960574366688

Třeba si mysleli, že je tam toho paliva víc, na plné nádrže má Boeing 77 dolet mezi 10 a 17 tisíci km... nicméně se mi nezdá, že by někdo, kdo unese letadlo a provede s ním všechny ty akce, o kterých se mluví, byl tak hloupý, že se nepodívá, kolik tam je paliva :)

0/0
31.3.2014 9:16

A39l17e86n21a 15D74r41t48i38n46o76v25á 6330184496348

Boeing 777... Koukám, že jsem klikla na "regovat" u jiného příspěvku, měla to být reakce na pana Povolného....

0/0
31.3.2014 9:18

M24i56c45h76a17l 65M42i37l75l93e39r 9116232979782

jenze letadlo netankuje "na doraz "plne nadrze na kazdy let.

Tankuje co je propocitano, ze potrebuje podle delky letu a vahy nakladu plus predepsanou rezervu. Cim je letadlo tezsi co se nakladu tyce - a v to patri i vaha paliva- tim je vetsi spotreba paliva.

0/0
31.3.2014 10:18

D95a59v46i76d 39M67a27t40ě29j41ů 2335352867928

Fakt povazujete vsechny zde za uplne pitomce, ze nam tady porad servirujete naprosto samozrejma fakta? Coz takhle prijit s alespon jednou zajimavou informaci ci analyzou a ukaze nam vsem, proc by opravdu melo byt letadlo tam, kde tvrdi media a vy? Existuje vubec nejaka dalsi indicie krome uz asi desetkrat "nalezenych" trosek letadla a "vypoctu" Imarsatu mozne polohy letadla podle pingu z motoru?

0/−1
31.3.2014 10:40

M35i63c37h81a55l 44M50i21l59l61e72r 9746592459202

na rozdil od tebe, ja davam prednost faktum a nevymyslim si konspiracni broskvoviny.

FYI: Informace zalozene na faktech jsem tu napsal a pokud se ti nelibi nebo mas jiny nazor, je to tvuj problem, ne muj a ty muzes jik o dum dal.

Analyzu zalozenou na konspiracnich teoriich ode ne necekej.

0/0
31.3.2014 10:46

D44a40v34i39d 67M79a65t85ě41j20ů 2655962257258

1. Netykame si, nejsme zadni kamaradi ani pratele. 2. Osobne radeji verim svedectvi lidi nez vladnim prohlasenim a mediim, a jsem schopen se odpoutat od vetsinoveho, casto chybneho, nazoru. A pak jsou "Millerove", kteri znaji zaklady fyziky (coz presne media predpokladaji), a proto to mediim a vladam vsechno zezerou i s navijakem. Ostatne proto jsou ty zpravy tak delane, presne pro vas a vas typ lidi. Premyslivi lide si svuj nazor delaji na zaklade mnohem dukladnejsich analyz a vetsiho mnozstvi informaci idealne z vice na sobe nezavislych zdroju. A ty vedou jinym smerem, bohuzel...

0/−1
31.3.2014 10:54

M45i83c39h55a44l 49M40i11l28l67e63r 9376832989842

kamaradi nejsme, pratele take ne. Ja se zasadne drzim spolecenske etikety ve spolecenskem osobnim styku a Internetove na internetu. Pokud se ti to nelibi, nemusis na me prispevky reagovat.

Znat zaklady fyziky, chemie a treba zemepis atd. se v zivote moc hodi. Pomaha to k vytvareni normalnich realistickych usudku a vyhybani se blaznivym konspiracim.

0/−1
31.3.2014 11:24

D14a63v18i80d 29M84a10t98ě95j28ů 2225682767958

OK, tak pak jen upozornim, ze etiketa v osobnim i virtualnim svete je stejna - neznamym lidem se proste na potkani netyka. K tem zakladnim znalostem - ano, urcite je mate, prave s nimi take media pocitaji. A take pocitaji s tim, ze cokoliv nebude odpovidat medialnimu (vetsinovemu) nazoru, bude "ovcemi" a "uzitecnymi idioty" oznaceno jako konspiracni, nezavisle na tom, ze fakta a indicie tam sedi mnohem vice. Vyhodu ale mate nespornou vyhodu - bude-li to tak, jak tvrdi neoficialni teorie, nikdy se to nikdo z nas nedozvi...

0/0
31.3.2014 11:32

A71l88e46n34a 95D24r77t43i29n25o94v79á 6420214666758

Já myslím, že byste to měl přestat brát tak vážně a každého zde v diskuzích poučovat :) Já přece netvrdím, že mělo plné nádrže, netvrdím nic, jen polemizuji s jistou dávkou nadsázky, nicméně Vy přes svou extrémní zabředlost v tomto případu, už nejsou schopen toto očividně rozlišit... Radím Vám, přestaňte s tím, nebo se z toho zcela jistě brzy zblázníte...

+1/0
31.3.2014 10:54

M39i95c65h10a36l 55M57i25l95l40e44r 9836432369312

dekuji za rady, ale mne se netykaji;-D

0/0
31.3.2014 11:19

D79a62v14i56d 77M27a13t87ě84j17ů 2705442917858

Naopak, tyka se vas to vic, nez byste si kdy myslel :-)

+1/0
31.3.2014 11:33

M48i51c88h41a29l 87M25i13l75l69e25r 9416302389642

PS. Palubni pocitac mj. pred kazdym letem podle zadanych hodnot vypocita kolik paliva bude letadlo potrebovat natankovat.

Take samozrejme informuje piloty o konkretni spotrebe paliva kdykoliv behem letu.

0/0
31.3.2014 11:29

D79a92v98i91d 92M24a27t38ě63j87ů 2575362187808

Tak takovehle sci-fi by me ani ve snu nenapadlo! To fakt letadlo umi spocitat spotrebu a celkovou potrebu paliva podle doby a trajektorie letu? Neuveritelne!!! ;-D

+1/0
31.3.2014 11:35

A92l65e20x65a39n56d88e54r 52Š23i47n16d76e85l44á40ř 9468950749326

Matrix se nevzdá tak snadno Rv

0/0
30.3.2014 11:35

A15d24o70l52f 97Č70e31c22h 3348537707618

proc nepockaj az trosky dorazi ke brehu, stejne je vsechny nenajdou, takze puzzle se nekona, tu skrinku beztak sezral nejake velkej bilej

0/0
30.3.2014 11:11

J17a31n 82S13t14a74r89ý 5809741345509

nic nenajdou, všechno je jinak.:-P

+3/0
30.3.2014 10:57
Foto

M84a53r86t46i40n 92P33i50p61e61k 4845748781941

Zábava teprve bude, pokud najdou trosky i skříňky, to se totiž místní konspirátoří pustí do zpochybnění pravosti trosek a skříněk a stále budou zrakem vzhlížet na oblohu, zda zrovna malajský letou neletí s atomovkou na USA...

+13/−1
30.3.2014 10:11
Foto

V67l66a67s34t75i30m97i51l 85Č98e55r13n41ý 3357703165

Omyl, už bude íránský a poletí s atomovkou na Izrael. A bude mít vytrhané sedačky... ;-D

+2/−2
30.3.2014 10:28

P92a57v80e72l 84O97d21r34a90z29i11l 6134199107310

Írán má na izrael normální rakety, na to nepotřebuje bouink.

+1/0
30.3.2014 10:30
Foto

V55l13a18s46t18i32m56i97l 14Č51e42r67n87ý 3907363615

K Vy jeden hnidopichu. ;-)

0/0
30.3.2014 10:34
Foto

V96l78a55s67t37i93m15i19l 69Č54e43r43n56ý 3287943425

I... :-)

0/0
30.3.2014 10:35

V84a76c98l10a33v 88K61u82b46i58s 5751311519397

Tak vcera ten nalez dementovali na sky. Jsou to pry jen nejake odpadky z lodi

0/0
30.3.2014 12:13

M33a42r63e66k 14F33l63e41k92a60č 1977972760631

Neměla náhodou tato loď brouzdat oceánem min od doby kdy určili přibližné místo havarie?

+10/−2
30.3.2014 9:47

L87a22d50i84s56l10a82v 20B91a36l38o17u26n 7711314771285

Demence rozhodujících je zřejmě celosvětovým problémem a nejen u nás.

+1/−1
30.3.2014 9:52

M83i66c39h31a11l 79M89i24l71l77e53r 9826472129342

demence lidi, kteri si predstavuji,

......ze lod by mela byt nasazena na POMALE  brazdeni oblasti aspon 4x tak velkou nez CR, v rovnobezkach od sebe pouze pul kilometru vzdalenych

....bez ohledu, ze neni znamo zda nalez ze satelitu a letadel jsou skutecne trosky letadla

.....bez ohledu, ze zminena oblast nebyla ani potvrzena jako oblast havarie a ze to muze byt nekde jinde

....bez ohledu na to, ze trosky byly za tu dobu uz rozneseny silnymi morskymi proudy stovky km od mista dopadu.......

je neuveritelna8-o

+2/0
30.3.2014 10:36

L21a97d94i34s17l90a73v 51B56a22l50o36u38n 7951164911195

Hm, tak proč to dělají teď, když je to dementní?

+1/0
30.3.2014 10:54

R24a42d23e41k 47P41r86o41c60h69á84z32k39a 2373539348

Protože je ještě šance. Osobně si myslím, že je od Austrálie (loď) a USA (detekční aparatura) docela hezké, žo to vůbec dělají. Naopak si myslím, že Vy jste se zachoval docela sobecky, když jste tam ihned neposlal některou ze svých lodí.

+1/0
30.3.2014 12:01

M84i43c67h15a87l 92M73i66l17l91e56r 9306882289272

kdyby sis umel predstavit, 1)ze se jedna o oblasti v radu NEKOLIKA STOVEK TISICU km2 (priklad jedna z nich byla postupne zmensena na "pouhy ctyrnasobek" rozlohy Ceske Republiky) a navic k tomu doslo asi 3x ke zmene destinace jenom v Indickem oceanu

 2)ze se jedna o zarizeni, ktere musi byt od cerne skrinky max 2-5km aby vubec signal zaznamenalo - a v to je zapocitana morska hloubka

3) ze predbezne letecke patrani v oblastech 400x 400km postupne nekolika letadly, ktere maji v dusledku vzdalenosti od pevniny na kobercovy pruzkum (v rovnobeznych preletech max. 2 hodiny

3)ze pocasi bylo kolikrat tak spatne, ze mraky sly az na morskou hladinu a viditelnost 0, tedy zadne patrani ten den nebo ze lodi se kvuli bourim a vysokym vlnam, tak castym v dane oblasti, musely stahnout do bezpeci

4) ze pruzkum lodi s takovym zarizenim ve vleku znamena huste krizovani v kobercovem systemu a pomala plavba oblasti v rovnobezkach pribl 500m vzdalenych a je PODSTATNE pomalejsi nez letecky pruzkum

5)ze zminene nejcitlivejsi zarizeni nema ze zucastnenych statu zadny krome USA, musel byt z USA dovezen do Australie a Australane museli z Tichomori odvolat specialne vybavenou lod australskyho namornictva, coz take zabralo nejake dny......pak bys tezko pronesl podobne neinformovany podiv

+10/0
30.3.2014 10:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.