Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na vině je vždy řidič, říká psycholog o nehodách na přechodech

Nespěchat a navazovat oční kontakt. Taková doporučení chodcům a řidičům dává dopravní psycholog Petr Zámečník z Centra dopravního výzkumu. Na situaci, kdy o život přijde chodec, protože na přechodu mu dá přednost jedno auto, zatímco další řidič stojící vůz objede, upozornil aktuální verdikt Nejvyššího soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76a94n 95V85o29d30á11k 2226987556747

Dobry den,

bohuzel tento clanek dava profesionalite na frak.

1) Soukrome foto k odbornemu nazoru. Nehoraznost.

2) Nepodlozene nazory. Nepouziva argumenty, ale nepodlozene domnenky. Co tak uzit vysledky nejakeho vyzkumu?

3) U hodnoceni znaceni neuvadi kriteria, podle kterych jej oznacuje za kvalitni

Bohuzel se zde odbornik shazuje na uroven pavlacove baby s jasnym nazorem.

+1/0
3.5.2014 4:36

J28a73n98a 87M35u28r33o93ň96o45v48á 4117363392

Myslím že na tuto přednost už doplatilo spoustu řidičů a chodců.

0/0
14.4.2014 13:21

J75a42n 65N80o21v68á23k 3534682578362

Když jsem četl titulek článku, domníval jsem se, že se jedná o nějakou recesi nebo provokaci, a po jeho přečtení vidím, že jsem se nemýlil.

Myslím si, že pokud je někdo "zaměstnán" jako "dopravní psycholog" = osoba, která není schopna se o sebe sama postarat či cokoli vytvořit a která tedy musí být zaopatřena společností tím, že dělá zdánlivě neškodnou pseuopráci, neměla by být touto formou medializována. Charitativní pomoc a odborný názor jsou dvě zcela odlišné věci, jak článek názorně ukazuje.

I zdánlivě neškodný "dopravní pscyholog" by měl mít nějaké základní znalosti o právním prostředí (rozdílu pojmů totalita a demokracie) a měl by vědět, že presumcpe viny je v demokratickém právním prostředí nepřípustná ("Takže z mého úhlu pohledu je na vině vždy řidič, protože on má auto, které se může stát zbraní"). Žádám, aby pan Zámečník a jemu podobní příjemci státní sociální pomoci absolvovali i školení právní, aby podobné nesmysly nešířili. Nebo je odmítnu platit.

Dále by bylo vhodné příjemce státní sociální pomoci i v oblasti "dopravní psychologie" poučit o tom, že existuje cosi, jako statistiky. Že statistiky nám umožňují ověřit, že prakticky všechna jeho tvrzení ("Jako nejlepší opatření na řidiče se ukázalo odebrání řidičského průkazu s resocializačním kurzem", "jediné, co by pomohlo, aby se začali chovat slušněji, by byly mnohem tvrdší tresty"

 "trest odstraší lidi od toho chování. To do jisté míry pomáhá") jsou buď statisticky neprokázaná, nebo dokonce statistiky prokazují pravý opak (" když jedou rychleji, nestíhají tolik sledovat provoz"). 

Závěrem bych poprosil zákonného zástupce či pečovatele pana Petra Zámečníka, aby ho nenechával poskytovat podobné rozhovory. Vrhá to na výsledky české psychiatrie a obecně na sociální program České republiky velmi nedobré světlo. Děkuji.

+7/−1
31.3.2014 16:13
Foto

M83a82r32t18i10n 32K54o34p40á36č42e43k 1767174707670

Řidič je vždy na vině?  Jak může někdo vůbec takový nesmysl vypustit z úst. Mnohokrát jsem měl co dělat, abych ubrzdil před šílenci typu "matka s kočárkem, tlachající za pochodu do mobilu" nebo "tetka vidí naproti nápis SLEVA"  anebo "teenager se sluchátky v uších"

... kdo řídí po městě častěji, ví o co jde. 

A do toho takto šílené články.

Normální řidič nikoho NECHCE ohrozit ani mu ublížit. Normální řidič dělá vše proto, aby sám dojel bez újmy a konfliktu. Ale jsou situace, kdy nestihne reagovat na zkratové jednání chodce nebo cyklisty. 

A a za má být pane dopravní psychologu a priori vinen ?!

Ach jo. Jsem opravdu rád, když vidím, kam jdou moje daně...

+6/−1
31.3.2014 13:40

J95a35r13o75s59l53a48v22a 46N67o18v23á 5378817158300

Jednou jsem chtěla předjet autobus, jenže po vybočení jsem si všimla, že dává přednost chodcům na přechodu a vrátila se zpět. Co dělal ten chlap za mnou... ten byl vzteky bez sebe.

Jinak i když jedu na zelenou, koukám, jestli se neřítí nějaký pospíchač ze směru, co má červenou. Synkovi takový dobrák zrušil auto.

No a lézt, byť na přechodu, do silnice bez zjevného upřednostnění ze strany řidiče, by mě ani nenapadlo.

Taky už jsem ale viděla hodně starších dam, které jako nejlepší místo pro debaty našly zrovna prostor u přechodu. :-/

+1/0
31.3.2014 12:05

M40i40c97h44a49l 71P88a44v26l55á12t 9983483984329

Kde beretu tu potrebu psat tyhle nesmyslne propagandisticke clanky? Nebylo by lepsi s nejakym skutecnym odbornikem celou vec rozebrat? Propaganda misto analyzy je nechutna.

+3/0
31.3.2014 12:03

P14e14t96r 54D57v43o53r60a34k 3391820947629

Řidič má v rukou zbraň? Nikoliv! Má v jedné ruce volant a v druhé řadicí páku. To chodec je zranitelný a měl by se podle toho chovat!

+3/−3
30.3.2014 17:31

J63a46n 20F13r53o37l23í45k 6756720325554

U nás máme "kvalitní" dopravní značení, tedy podle toho dopravního experta z Brna, čímž asi myslí ten les značek. V Holandsku se značkami šetří a spoléhá se na řidiče a kupodivu to není země, která by vedla žebříček co do počtu přejetých chodců a nehod vůbec. Asi ten les značek není samospasitelný dopravní demagogu z Brna.

+5/0
30.3.2014 15:22

M62i24r40o42s96l46a22v 97B67u85d19a 9322842597712

Za všechnu tuhle pakárnu kolem přechodů pro chodce může mediální výklad zákona, který udělil chodcům "absolutní přednost". Teď to ještě dodělal demagogický komentář dopravního  "psychologa".Rv

+8/−1
30.3.2014 11:56

M96i86r47o19s20l87a92v 81B61u19d91a 9952942717182

Dopravní psycholog?;-D Spíš demagog!! "Města jsou pro lidi"...a v autech jezdí kdo?

+7/−1
30.3.2014 11:19

J67i37ř34í 32K12ü79h39r 2290916410466

No kolikrát za volantem sedí prase.

+1/−1
30.3.2014 11:26

M81i64r95o60s10l79a68v 76B50u48d88a 9342232447742

Jako bych tento komentář nečekal8-o

0/0
30.3.2014 11:31

J54i26ř13í 95K76ü51h93r 2590376690276

Jste si ještě takových(prasat) nevšiml?

0/0
30.3.2014 13:16

J56a28n 27F78r51o20l26í65k 6586900255354

Tak si za volant nesedejte a je po problému.

+2/0
30.3.2014 15:14

M93i67r28o48s98l19a66v 14B18u69d21a 9532912657612

...pan psycholog zřejmě nechápe, že utvrzovat chodce v tom, že mají nějakou imaginární "přednost" a že je ochrání drastické pokuty nebo tresty pro řidiče je zvrhlost!!

+7/−1
30.3.2014 11:30

J98i82ř58í 84K18ü49h79r 2310416160946

Spíše se dle mně snaží vysvětlit těm za volantem ,aby jezdili opatrněji, obzvlášť přes přechody.

+1/−1
30.3.2014 13:54

K65a33r20e42l 23H38a62c10k76e12l 2195325556596

Pan „psycholog" evidentně neviděl řidiče, auto, přechod, ani chodce.

To je evidentní. By mi zajímalo, kolik má sám nakroucíno za volantem, a kde všude, a s čím pojezdil....;-D;-D;-D

+8/−1
30.3.2014 11:17

M28a13r22t47i57n 16S34v59o54b64o66d74a 4428403268534

psycholog je pod drogama...

+5/−1
30.3.2014 7:02

P86e96t16r 92M23i10c80h97a37l 2960254381642

Pan psycholog se drobně mýlí. Ne vždy je na vině řidič. Jsou případy, kdy chodec jde po chodníku, bez varování změní směr a vejde na přechod. Řidič by musel být vědma, aby to tušil, případně by musel jet krokem, aby stihl zastavit. Obojí je nemysl. Dalším problémem jsou chodci, kteří stojí u přechodu, povídají si a ignorují, že řidiči u toho přechodu zastavují úplně zbytečně. Nesvaluji vinu na chodce, jen se dívám na problém i z druhé strany, což pan psycholog opominul.

+10/0
29.3.2014 21:40

J83a96r73d35a 38P58r31o76c18h92á58z87k40a 5733643770569

pokud řidič srazí řidič na přechodu chodce a dojde k soudu, soud vždy dá vinu řidiči. neexistuje od doby platnosti silničního z roku 2000 precedens, kdy by to bylo opačne.

+1/0
29.3.2014 18:37

M62a29r69t60i57n 31Š34t48ě66p14á12n41e49k 3307183193301

Doufam, ze tento psycho neni zaroven soudnim psychologem, protoze pokud je schopen vypustit takovy nesmysl jako ze na vine je vzdy ridic, tak tady se o nezaujatosti ani neda pochybovat, tady je jasne, ze zaujaty je.

+10/0
29.3.2014 18:11

J88a79n 68K11r16a11u67s 4324197886

Na vině je VŽDY řidič a NIKDY  chodec - jak je ten svět krásný a jednoduchý ;-D

Jen mě poněkud děsí představa, že bych měl třeba někdy nehodu a znalecký posudek na mě vypracovával tento dopravní psychopat (pardon - psycholog).

Mimochodem, fotka s dítětem má samozřejmě podprahově působit na čtenáře, pěkný psychologický trik ;-)

Jinak vše podstatné shrnuto zde: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014032801

+16/−1
29.3.2014 17:47

T23o44m34á68š 17V43e59s49e61l18ý 5945338490519

no, ja si u te fotky rekl chudak holka, mit otce takovyho (-500 dukatu)

+1/0
30.3.2014 22:39

J11i89ř90í 26P74e76c53k37a 6797316522748

vtipálek;-)

+2/0
29.3.2014 12:47

J96a87r61o23s67l91a34v 22L44e35b32e78d42a 3336169707680

1) bych měl dotaz na redakci, jestli začala nějaká mediální kampaň

2) pan psycholog je hustě sluníčkovej?

- "z mého úhlu pohledu je na vině vždy řidič" se snad ani nedá komentovat

- "dopravního značení u nás máme skutečně hodně a myslím si, že je docela kvalitní. V řadě zemí je ho méně, přesto je v nich dopravní bezpečnost na vyšší úrovni." nenapadlo vás, že to může být ne přesto, ale právě proto? nemluvě o tom, že u nás se často dopravní značky ztrácejí v reklamách?

- "město je pro lidi" ... aha a v těch autech sedí kdo?

- "se nehoda může stát, protože chodec si je jistý, že dostane přednost" - kde tu jistotu vzal? snad ne v zákoně...

+19/−2
29.3.2014 11:56

P57e21t93r 55K29u58c15h21a75r 8161449218680

Tvrzení, že za nehodu s chodcem na přechodu může vždy řidič je nebetyčná hloupost, je to jako tvrdit, že když je dítě gauner, tak za to může špatná výchova.

+9/−2
29.3.2014 11:43

P16e54t47r 63K67u61c61h10a94r 8361419248390

Tak Vlasáku - mínus jste dal a teď ještě ten argument, že vždy může za nehodu řidič.

+3/0
29.3.2014 12:09

J65i64ř68í 46K41ü52h47r 2660206730416

Ano, jsou jisté vyjimky ,kdy chodec přednost(ne přednost v jízdě) nemá, ve všech ostatních případech je to vina(minimálně částečná) řidiče.

0/−1
29.3.2014 13:42

P79e50t67r 12K18u56c25h28a76r 8331659258340

Nebavíme se, ale o částečné vině, ale o názoru psychologa, že vina je "vždy" na straně řidiče ... mám takový pocit, že by si měl přečíst zákon 361/2000 Sb., se všema novelama, aby vědě jaké povinnosti mají chodci ... a to nemluvím o přednosti tramvaje před chodcem na přechodě.

+1/0
29.3.2014 16:22

J94i68ř47í 18K17ü57h26r 2670246150296

Tak když se bavíme o názoru psychologa, není potřeba číst zákony. Názor se zákony neřídí.

0/−1
29.3.2014 18:19

P48e55t17r 68K13u67c31h49a44r 8721329868210

To máte pravdu, ale pak ať nevydává své pitomosti prostřednictvím tisku.

+7/0
29.3.2014 18:20

J92i96ř86í 78K25ü94h61r 2420986520226

Ale on s největší pravděpodobností nemá s vydavatelem nic společného.

0/−1
29.3.2014 18:25

L45a83d98i57s13l26a24v 22B35a62l82o68u11n 7181594731645

Pane Kühr, zase máte pravdu, ale opět Vám uniká hlavní nit debaty.

+5/0
30.3.2014 7:17

J88o31s46e60f 96H23u59m39m87e98l 9195666152560

co se týče dopravních předpisů, nikdy si nejsem jistým s ničím, ale to nic není, když jsem četl z článku vyjadření soudu

http://zpravy.idnes.cz/vezeni-pro-ridice-kteri-nezastavi-pred-prechodem-fbe-/krimi.aspx?c=A140328_131113_krimi_hv

Nejenom,že jsem v životě jsem nečetl tak něco záhadného a pro mn nepochopitelného,ale nebyl jsem schopen to přečíst až do konce.Všem doporučuji

+1/0
29.3.2014 11:30
Foto

I63v55o 66C83i31l90i40c56h 1170732841404

Faktem je, že předjíždět auto dávající přednost před přechodem je prasárna nejvyššího kalibru ;-€ Už jsem to taky párkrát zažil a naštěstí to vždy dopadlo dobře i když jednou jsem ty chodce zachránil jen zběsilým troubením, takže se zasekli ještě před mým stojícím autem.

0/0
29.3.2014 11:38

T23o27m77a17s 45N87o77v64o76t32n23y 3461486608889

Proto zásadně na 4 proudovce pokud nemusím, nezastavuju jako první u přechodu, pouze když brzdí někdo druhý dříve, lepší když si chodec počká než aby byl v márnici.

+1/0
30.3.2014 1:23
Foto

I65v84o 33C36i53l25i62c53h 1530132161794

Mě se to stalo vždy na dvouproudovce a párkrát dokonce i na přechodu se semaforem na kterém svítila pro auta červená ;-€

0/0
30.3.2014 7:46

M22i83r58o73s38l85a22v 82L45o21s 4197917726784

Souhlasím, že na přechodu je většinou na vině řidič. Ale viděl jsem jak žena, která utíkala na tramvaj na přechodu doslova vlítla Favoritu před kapotu a ten už neměl šanci zabrzdit. Když vidím tramvaj na zastávce, tak koukám jestli někdo neběží, protože předpokládám, že přechod asi nepoužije vlítne mi do cesty. Dalším nešvarem je, že řidič zastaví před přechodem, ne že dává přednost, ale aby vystoupil spolujezdec a měl to kousek na přechod. A za ním stojí řada aut, která nechtějí dělat myšku.

0/0
29.3.2014 11:00

R37a91d86e33k 52H47o82d40a50ň 9906327501583

Podle pana psychologa je možná "na vině vždy řidič", ale já dám raději stále přednost tomu dojít na druhou stranu živý a zdravý, než končit život s vědomím, že půl roku po mém pohřbu půjde řidič do tepláků.

Rozumný člověk chápe, že ať už je v zákoně cokoli, z hlediska fyziky je naprosto jasné jak střet tunového vozidla jedoucího 20+ km/h a desítky kilo vážícího chodce dopadne. A tak raději dál budu vykukovat zpoza prvního vozidla zda i ten v dalším pruhu o mě ví, nepolezu do silnice když si nejsem jist že auto brzdí, nebudu používat kočár jako sondu, a nosím za šera světlé hadry (popř. i s reflexními pásky s LED) a ne tu šedomodročernou batmanovskou uniformu jak většina ostatních.

Podobné nesmyslné články mají za následky jen další zabíjení pitomců s vymytým mozkem. Stejně jako ty bláboly cca před 10ti lety o "absolutní přednosti chodců na přechodu".

+20/−1
29.3.2014 10:39
Foto

L86u97d63ě34k 62F42u80x96a 9526920734497

Absolutní? Prosím vysvětlete. Chodec na přechodu má přednost, z hlediska práva. Ovšem jak sám říkáte, fyzika má pořednost, když pojede osmitunový náklaďák, je mi přednost k ničemu, raději si počkám. Ovšem poté co odstanu přednost od z leva jedoucího vozidla, nemám tendence dívat se zda nejede v protisměru blbeček, možná mě to jednou zabije.....ale tohle bych tvrdě trestal i když se nic nestalo. A jak hovoříte o teplákách.....nerad bych posílal dosud netrestané mezi zkušené kriminálníky, to se nemusí vyplatit;-)

+2/0
29.3.2014 10:58
Foto

I18v61o 47C16i29l72i23c43h 1790462351614

Vy si nepamatujete tu lživou mediální kampaň o absolutní přednosti chodců?

+7/0
29.3.2014 11:11

J65o78s62e42f 38H52u17m82m15e45l 9635956472570

kde jste četl o přednosti chodců, v Babičce od Němcové ?

+1/−2
29.3.2014 11:17

J84o38s39e96f 39H49u93m59m13e38l 9315926442700

pro Fuxa

+1/0
29.3.2014 11:18

J58i36ř24í 16K60ü38h71r 2960626280646

Např. tady v diskuzi.

0/0
29.3.2014 13:39

J23o49s66e65f 12H26u83m20m80e25l 9375156492490

a vom to je, přečtěte si raději zakon 361

+2/0
29.3.2014 14:30

J94i21ř71í 29K58ü13h16r 2590716220566

Nějaká konkrétní část?

0/0
29.3.2014 14:55

J18o49s88e86f 28H23u41m76m77e74l 9355536912470

třeba tady, v příspěvku Jiří KUHR, cituji

Ano, jsou jisté vyjimky ,kdy chodec přednost(ne přednost v jízdě) nemá, ve všech ostatních případech je to vina(minimálně částečná) řidiče.

0/0
29.3.2014 18:37

J36i14ř18í 34K88ü43h97r 2180656210436

Konkrétní část (§) toho zákona. Jinak ten příspěvek je Jiřího Kühra!!!

0/0
29.3.2014 20:51

J59o34s43e68f 61H16u89m93m53e55l 9175446302930

pro Kuhr

tak ještě jednou, v zákoně přednost chodců není a vy jste říkal,že jste se o ní dočetl v diskuzi a jako vypatlanec se mně ptáte, ve které části, tak jsem vám tu pasáž zkopíroval a jako inteligentní křeček jste hned poznal,že jste to napsal sám.Gratuluji. Vás potkat v autě,tak skáči do příkopu.

+2/0
29.3.2014 22:55
Foto

I95v24o 73C72i70l30i85c28h 1360212761124

BTW Vy nevíte, že když vyjíždíte z vedlejší, tak musíte dát přednost v obou směrech? A že když je ten dle Vás "blbeček" na hlavní, tak předjíždět může i když tam je křižovatka?

+3/0
29.3.2014 11:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.