- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Chodci čumte, kam jdete.....a myškaři, pozor na klec....jednou za váma možná sklapne.
Absolutní souhlas se soudem, jen by to chtělo podstatně přitvrdit i jinde. Jo a ještě něco, jako chodec to předpokládám a dívám se, nerad bych byl jako oběť, ale dost lidem je to jedno.
To už se mi taky stalo. Pustil jsem chodce v pravém a v levém to někdo nepochopil a prostě projel. Za to bych bral hlavně řidičáky. Stejně jako za nedaní směrovky dostatečně včas.
Když vidím že na divném místě stojí auto, tak jednak zpomalím a hlavně dávám fakt pozor co se děje a jsem připravený brzdit.
A me se zase stalo, ze jsem byl ten "ridic" v tom "levem" pruhu... Rika vam neco relativni rychlost? Oni totiz do toho vstupuji dva faktory jestli ridic zastavi u prechodu v levem pruhu nebo ne. Prvni faktor je, jestli vubec smerem v pravo vidi toho chodce. V mnoho pripadech ridic v levem pruhu nevidi chodce na pravem chodniku. Druhy faktor je relativni rychlost. Pokud se obe auta pohybuji stejnou rychlosti a jedno z nich zacne pomalu brzdit, rozdilova rychlost je v dany moment tak mala, ze ridic, ktery nebrzdi, a jede vedle auta, ktere brzdi, si toho vsimne mnohem pozdeji ale to uz muze byt pozde..... Zazil jsem tento jev v 38km/h a i tak jsem zastavil cca 30cm pred kocarkem Nic prijemneho a prednost chodcu bych na viceproudych silnicich ZRUSIL. Jako chodec i jako ridic mi to prijde jako naprosto sebevrazedne chovani prechazet pres 2proudou silnici, pokud auta ve vsech pruzich nestoji
Schválně co udělá doprava ve městě když zkusmo všichni řidiči před každým přechodem zpomalí např. na 10km/h. Myslím, že to je rychlost při které by se nikomu nemělo nic stát.
A kdo narazí na člena SSM, budiž mu země lehká
a to jsem ani nedělal "myšku", stačilo, že jsem souvisle v levém pruhu, blbej pocit ..
ČT by měla lidem natlouct do hlavy, jak se má přecházet přes přechod. Jet večer po městě, kde Vám na každých 100 metrech může někdo skočit pod auto, je adrenalinový sport.
http://www.ibesip.cz/cz/senior/senior-chodec/prechazeni-vozovky
Jestliže jede v obci automobil rychlostí 50 km/h, potom je jeho brzdná dráha na suchém povrchu dlouhá přibližně 30 metrů. Na mokrém povrchu, zvlášť když jde třeba o dlažební kostky, se brzdná dráha zdvojnásobí, na uježděném sněhu je pětinásobná a na ledě dokonce desetinásobná! Vstoupí-li chodec před takovéto vozidlo ve vzdálenosti kratší, než je těchto 30 metrů, řidič už nemůže vozidlo zastavit.
S řidičem vozidla, přibližujícím se k přechodu pro chodce, navažte oční kontakt. Dívejte se mu do očí a zjistěte, zda se i on dívá na vás. Řidič, který se na vás nedívá, obvykle před přechodem pro chodce nezastaví;
Boze! Cetl jste ten clanek? Oni nikomu nikam nevstoupili. Cekali a sli az ridic pred prechodem zastavil.
Problém je i v nejasné definici o přednosti chodce na přechodu Spousta lidí ji bere jako absolutní,a vrhají se do vozovky i bez rozhlédnutí ! S telefonem u ucha,se sluchátky na uších někteří vůbec nevnímají silniční provoz Ubrzdit pak například naložený náklaďák je problém
Co je na definici nejasného? Jedině slovo bezprostředně - pokud chodec neumí odhadnout brzdnou dráhu vozidla, má počkat. Nevím jak jiným, ale mě je to naprosto jasné.
Hojně lidí si také plete maximální dovolenou rychlost v obci s doporučenou. Jak nejedete alespoň 60km/h, tak Vám mohou utrhnout zadek u auta. Měl by si každý uvědomit, že musí jet tak rychle aby mohl sledovat provoz a náležitě reagovat. Zejména jet tak, aby stačil zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled. A jet přes přechod třeba i jen 40km/h, když není vidět přes stojící auta a stačí krok - tak to může jen idiot. Pravdou je, že jde o většinu českých řidičů.
Mám rozhled na 200 metrů a pět metrů před auto (mimo přechod, mimo obec například) mi zpoza křoví něco vyběhne. Jakou rychlostí jsem měl jet? Toto se dá vždy zneužít a použít proti řidiči.
Ty budeš asi hodně velkej tvrďák... A mělo to ještě nějaké pokračování, nebo už ses pak probudil?