Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Satelit našel dalších 300 úlomků v oceánu, pojišťovny už odškodňují

Čínské pojišťovny začaly vyplácet odškodné příbuzným pasažérů ztraceného malajsijského letadla. Největší pojišťovna v zemi China Life řeší odškodné za smrt 32 svých klientů, kteří byli na palubě letu MH370. Že nikdo z nich patrně nepřežil, řekl v pondělí malajsijský premiér. Satelit mezitím objevil dalších 300 předmětů zřejmě pocházejících z letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a26n 76W68a90l41t62e45r 5199390705257

Právníci, velebnosti, prosazují zájmy klientů. A tyto zájmy mohou mít (a často mívají) hospodářskou povahu. Umře-li třeba v letadle živitel rodiny, který neměl životní pojistku, děti se stanou nezaopatřenými. Nese-li za nehodu někdo odpovědnost, pak bude zájmem dětí, získat peněžitou náhradu, a úkolem právníků jim v tom pomoci.

0/0
27.3.2014 16:54

J85a50n 22W96a72l63t57e63r 5829560715507

patřilo do vlákna...

0/0
27.3.2014 17:00

M31a58r60t57i49n 39K15l41u50v72á67n23e28k 9832308803953

vidím, že žřaloci...totiž právnici sa začínajú v kruhoch blížiť k peniazom.

+2/0
27.3.2014 14:14

I19g25o85r 79P16l20a21n16d80e95r 9257714546350

Na teorii o poziari a dekompresii mi vadi ta otocka o 180 stupnov...akoze neposlusne lietadlo si vymyslelo vlastny vylet, otocilo sa a nevedelo kam...neznie to trochu rozpravkovo????

0/0
27.3.2014 14:14

P67a10v20e13l 84P61o88p41e20l54k10a 2491384590448

Ano je to nesmysl, požáry mají fatální následky a u elektroniky stačí že i jeden drátek je jinde a je to rozbitý.

0/0
27.3.2014 14:20

P72e43t12r 59Ž16á41k 1847153508513

Nastavili autopilota -> omdleli -> autopilot dokončil zatáčku a pokračoval v nastaveném kurzu.

0/0
27.3.2014 14:27

I50v46o 43J57a18n25á78č27e42k 8543283731262

Nesmysl, proč by nastavovali AP někak doprostřed Indického oceánu?

0/0
27.3.2014 14:33

J95o44s75e77f 14V40a79l66a 9800603703173

nikdo netvrdi, ze ho chteli nastavit zrovna tam. Ono je otazka, co takovy pilot v poslednim tazeni bez kysliku ma v hlave a co staci udelat. Treba kvuli dekompresi chtel autopilota prenastavit, ale uz to nezvladl.....

0/0
27.3.2014 14:48

I31v31o 95J15a25n98á27č15e24k 8403623791732

A nemyslíte si, že je divné, když mu ječí už půl minuty alarm, že si má vzít masku, aby nastavoval AP?

0/0
27.3.2014 14:55

K70a84r69e84l 71M49a55z11a66n78e47c 7707335143

No ale u AP přeci nastavíte kurz, rychlost a výšku, ne cílové místo, navíc AP čte údaje ze senzorů letadla a pokud tyto nefungují nebo jsou poškozeny či čtou nekonsistentní údaje, tak se AP vypne. Co se přesně stalo nevíme, ale zjištěné skutečnosti nejsou v rozporu s požárem či dekompresí.

+2/0
27.3.2014 14:53

I64v62o 29J30a93n13á11č58e44k 8843553541182

Víte ono si to navzájem protiřečí, prostě požár většinou letadlo sejme dolů, ale tady letělo ještě tisíce kilometrů, takže pokud by senzory fungovaly špatně, tak by dávno bylo dole. Pokud se AP vypne, tak by taky bylo dole. Pokud nastavíte kurz na západ, tak pak poletíte na západ a nezatočíte po několika stech km na jih.

0/0
27.3.2014 15:03

I45g18o95r 17P40l13a30n96d76e72r 9397824436540

podla mna su. hlavne s poziarom.. strata kysliku.. by na hrane logiky asi este dovolila, aby sa diali take cudne veci..., podla mojej skusenosti je za vsetkym ludsky faktor..a myslim, ze aj tu to bude tak.. ak bude zaujem to zistit

0/0
27.3.2014 15:29

T36o63m52a57s 43H91a93c61e51k 6944197675757

Autopilot ma nekolik ruznych rezimu, od letu v prednastavenem koridoru az po jednoduche ukony jako je zmena kurzu nebo udrzovani vysky a/nebo rychlosti. Takze ano Petr Zak muze (ale nemusi) mit pravdu.

Jen pro rychle zorientovani je dobre treba  http://www.smartcockpit.com/download.php?path=docs/&file=B777-Automatic_Flight.pdf

Ale jinak samozrejme tohle vse jsou stale jen spekulace. Mam strach ze pokud se nenajdou cerne skrinky tak se pravdu take nemusime dozvedet.

0/0
28.3.2014 10:23

I71v22o 49J83a38n26á41č20e92k 8693703161662

Ale tak je jasné, jak funguje AP, denně ho používám v různých režimech, ale prostě to co se zatím ví, tak nedává smysl, aby se to stalo tak, jak tady někdo naznačoval.

0/0
28.3.2014 10:25

I12g17o87r 88P88l47a60n57d74e93r 9917374216620

ak ten poziar vznikol vtedy ked sa lietadlo odmlcalo, tak urcite nemohlo letiet este cca 5000km...a hlavne ak to bol poziar v elektronike.. vid havaria MD11 swissair v r. 1998.. za 20 min po zisteni poziaru uz boli dolu...

0/0
27.3.2014 14:50

G23a82b65r11i97e72l 36H58o84r36t88e10n 9651129443434

Požár nemusí zdaleka znamenat hučící stěnu plamenů, to může být taky místo s nedostatkem kyslíku, v důsledku čehož půjde spíš o doutnání - s poměrně značným vznikem oxidu uhelnatého, který má na člověka silně obluzující účinek.

0/0
27.3.2014 15:00

I93g80o50r 75P89l86a73n61d15e71r 9177284966280

to je jasne ale v kabelazi, kde su zvazky stoviek kablov dojde k poskodeniu velkeho mnozstva systemov sucasne..aj ked to len doutna..ten MD11 je toho prikladom.. piloti este chceli dumpovat palivo pred nudzovym pristanim...zdalo sa , ze maju cas.. tiez to velmi nehorelo..a vzapati im vypadla vsetka avionika, a lietadlo sa uz dalej nedalo ovladat...

0/0
27.3.2014 15:06

P56e56t26r 63T27y37č37k67a 6725432399532

Takže kouř vyřadil Acars a transporder, následně i piloty, ale nechal letadlo v takovém stavu, že letelo ještě 7 hodin?

0/0
27.3.2014 15:22

G32a60b10r87i80e58l 23H41o98r20t85e45n 9711369183134

Ne. Ovlivnil myšlení pilotů do té míry, že byli schopni ještě chvíli mechanicky vykonávat nacvičené aktivity, ale už nedokázali na situaci reagovat komplexně. Při podezření na požár začali vypínat jističe přesně podle předpisů, hlášení o problému už ale nepodali, i když mohli, protože už jednali iracionálně.

Samozřejmě spekuluji, ale zdá se mi to poměrně pravdědpodobné a řeší to některé záhady.

0/0
27.3.2014 15:27

I94v36o 65J18a60n65á78č41e82k 8123843161152

Totální nesmysl, při tomto podezření je první věc v checklistu vzít si masku, druhá věc je komunikovat s cabin crew, pak teprve následují další body.

+2/0
27.3.2014 16:31

P35e18t16r 45T46y64č23k61a 6265892579142

Maska a vyhlášení stavu nouze bych řekl, že jsou první dva úkony.

+1/0
27.3.2014 16:42

I65v28o 45J70a80n90á89č28e34k 8723463771312

No však masku píšu, ale fakt je tam komunikace s Cabin crew, podle mě proto, aby ověřili možné náznaky požáru. Ten stav nouze si myslím je až v momentě, kdy skutečně mají potvrzený požár. Ale to záleží na situaci a možností je skutečně hodně, často se vyhlašuje pro začátek PAN jenom.

+1/0
27.3.2014 16:46

P91e65t80r 68T14y78č73k16a 6355732129792

Tak PAN je prakticky to samé. Každopádně od toho SWISS AIR je v případě podezření požáru podle mě pokyn co nejdříve s tím letadlem přistát.

0/0
27.3.2014 17:49

I98v35o 71J94a51n77á45č17e13k 8943473421702

No PAN sice není to samé, ale to je jedno, tady to není o tom. Jinak ano, přistát je základ a tam šlo o minuty i když počítali, že by to asi nestihli i tak.

0/0
28.3.2014 9:31

M11a20r93t86i80n 62P71e37t24r 6533972418919

U leteckých neštěstí se většinou sejde několik faktorů... Vzájemně to nemusí souviset. Mohl být nějaký problém v zavazadlovém prostoru (třeba s těmi akumulátory) a zároveň z jiného důvodu třeba vypadly některé navigační systémy - nebo je vypnul někdo záměrně, ale stejně se mu nezdařil jeho cíl, protože se stalo něco jiného... Jsou to všechno spekulace, ale s velkou pravděpodobností se sešlo několik věcí dohromady...

0/0
27.3.2014 15:30

I22g21o83r 97P39l54a43n89d81e64r 9287334816930

mne to pripada, ze sa tu nezisli faktory..ale bol to zamer...tie B777 su fakt spolahlive stroje okrem Londyna ziadna nehoda/SF evidentna chyba pilotov/... toto vyzera prilis umelo...:-/

0/0
27.3.2014 15:33

I10v70o 27J95a28n47á97č12e67k 8783283531202

V Londýně za to ovšem nemohlo letadlo ani piloti, ale špatně navržené palivové filtry/ohřívače. Ty byly dávno změněny od té doby. Jinak B777 je velmi příjemné letadlo.

0/0
27.3.2014 16:32

I40g51o83r 80P72l62a58n65d34e33r 9157644916980

ale preco by nastavovali AP na kontrakurz?  ak by sa chceli vratit, tak by sucasne zacali aj klesat...a tym padom, keby odpadli , tak by skoncili v mori severne od Kuala lumpur, a nie v juznom Indickom oceane...

0/0
27.3.2014 15:18

I63g97o68r 70P66l95a57n79d93e93r 9197534146780

a hlavne by aspon spustili automaticke hlasenie Mayday...robi to kazde radio, od najjednoduchsich na malej jachte..

0/0
27.3.2014 15:20

H43e12l48e97n83a 54K70a33v37k75o47v22á 4413356479273

A není trochu podivné, že ještě není doložena spolehlivě identita ztraceného  letadla a pojištovny už  rychle vyplácejí odškodné?

+3/0
27.3.2014 14:13

P82a22v13e64l 55P51o69p83e86l33k91a 2671634560808

není, od toho pojišťovny jsou.  Pro pojišťovnu je to dobré zviditelnění , že jsou ok.

0/0
27.3.2014 14:17

G28a35b78r57i95e40l 31H70o30r91t74e40n 9931299833254

To mi podivné vůbec nepřipadá, protože vypláceny jsou zálohy a pozůstalí teď řekl bych peníze velmi potřebují.

0/0
27.3.2014 14:19

K54a55r75e35l 40M11a24z40a91n42e63c 7207595623

Přesně tak, pro řadu pozůstalých byl příbuzný v letadle jediný živitel.

0/0
27.3.2014 14:39

T12o68m80a94s 28H85a62c76e51k 6864617505817

Ne vsude vladne Ceska pojistovna. Verim ze ta by cekala klidne 70 let nez by se nasel vrak a az pak by zacala vyplacet - v puvodne sjednanych limitech (do te doby zcela zdevalvovanych). Nevim jak v CR ale u nas je bezne ze napriklad pokud je ukradnute auto, tak se ceka 14 dni (a pojistovna hradi pronajem nahradniho auta) a po 14 dnech kdyz se auto nenajde tak pojistovna vyplati sjednanou castku.

0/0
28.3.2014 10:11

M71i79c21h75a64l 13M18i47l22l86e30r 9496272219482

masky maji zasobu kysliku jen na 15 minut.!!

Nejsou urceny k tomu, aby podporovaly dychani celeho osazenstva letadla na nekolik hodin, ale pro pripad dekomprese ve velke vysce a pouze na dobu potrebnou k tomu, aby piloti dostali letadlo dolu na letovou hladinu, kde je dostatecny tlak vzduchu potrebny k preziti

+1/0
27.3.2014 13:51

J65a63k75u21b 21S67e88m15e59r97á10d 2977626761141

ale piloti budou mit na delsi dobu ne? plus mivaji v letadle jeste bombicky s kyslikem

0/0
27.3.2014 13:54

P88e73t89r 28Ž51á59k 1807663988163

Hlavně jde o to, že to jsou kyslíkové masky, nikoli plynové, takže před otravou nějakými zplodinami z požáru nebo podobně stejně neochrání.

+1/0
27.3.2014 13:56

J51a24k89u80b 59S55e11m74e24r21á86d 2207506391231

jak se nadychate zplodin, kdyz mate na puse natesno tu masku a z ni jde kyslik? :-)

0/0
27.3.2014 14:01

K81a74r60e76l 64M15a54z70a18n97e56c 7597975683

No on ten kyslík jde jaksi z nádrží trubkama, které se mohou jaksi propálit či prasknout, že.;-)

0/0
27.3.2014 14:04

J87a84k96u76b 14S68e53m98e33r98á52d 2987336481651

to sice ano, ale o tom pan Petr nepsal ;-)

0/0
27.3.2014 15:30

P26e78t32r 60Ž14á69k 1847293888443

Velmi snadno, ta maska prostě není vzduchotěsná vůči okolí, je konstruovaná pro případ dekomprese.

0/0
27.3.2014 14:25

J11a96k53u81b 82S13e95m12e15r35á36d 2897436461691

ale ale ale :-) nerikam ze je stoprocentne vzduchotesna, ale i kdyby si ji mel clovek pritlacit na oblicej, tak dychate kyslik, ne splodiny z okoli....

viz http://i.usatoday.net/travel/_photos/2011/11/23/All-flight-decompression-events-not-reported-6PJQ7GL-x.jpg

0/0
27.3.2014 15:29

R69a81d50e61k 34P64r80o16c15h90á29z33k98a 2923989138

Ta maska je spolehlivě těsná a je určená jak pro případ dekomprese, tak pro případ kouře. Podívejte se na jakýkoliv respirátor co prodávají v ochranných pomůckách, je to na stejném principu. Akorát že respirátor nestojí $4200 ;-D

0/0
27.3.2014 18:47

P64a17v42e12l 71P98o27p50e95l55k95a 2271234380368

Tak to jsou to dobrá letadla, když letí až do vyčerpání nádrží i když hoří.

0/0
27.3.2014 14:02

I44v85o 89J44a86n43á67č64e78k 8303893481892

Nepište tady nesmysly a nastudujte si nejdříve letecké předpisy a pak tady nebudete plácat hlouposti!!

0/0
27.3.2014 14:18

P62e78t96r 18Ž15á31k 1707823108443

Co mají technické záležitosti ohledně řešení kyslíkového systému společného s nějakými leteckými předpisy, pane odborníku?

0/0
27.3.2014 14:26

I96v70o 64J98a64n77á68č63e91k 8753643831472

Supplemental Oxygen Requirement for Pressurised Aeroplanes During and Following Emergency Descent For Flight Deck Above 13,000 ft 

All occupants of flight deck seats on flight deck duty ... Entire flight time.

0/0
27.3.2014 14:28

P18e58t22r 68Ž96á51k 1627813808603

Your source?

0/0
27.3.2014 14:31

I37v86o 26J58a86n21á90č67e53k 8443513911732

www.faa.gov%2Fabout%2Finitiatives%2Fiasa%2Fmodel_aviation%2Fmedia%2FPART07.doc&ei=Hyw0U-fRGomN7Qbw7YCABw&usg=AFQjCNFcd8fr33fVGeWR6xLEx0IjCmvPPg&sig2=mcGWhe3eQ-tFUPTNINkSfQ&bvm=bv.63808443,d.ZGU

0/0
27.3.2014 14:51

K32a43r12e85l 20M65a96z72a35n78e41c 7877595923

A neplatí to náhodou jen pro letadla na území US?

0/0
27.3.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.