Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Satelit našel dalších 300 úlomků v oceánu, pojišťovny už odškodňují

Čínské pojišťovny začaly vyplácet odškodné příbuzným pasažérů ztraceného malajsijského letadla. Největší pojišťovna v zemi China Life řeší odškodné za smrt 32 svých klientů, kteří byli na palubě letu MH370. Že nikdo z nich patrně nepřežil, řekl v pondělí malajsijský premiér. Satelit mezitím objevil dalších 300 předmětů zřejmě pocházejících z letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a72n 46W23a48l22t69e76r 5819650275597

Právníci, velebnosti, prosazují zájmy klientů. A tyto zájmy mohou mít (a často mívají) hospodářskou povahu. Umře-li třeba v letadle živitel rodiny, který neměl životní pojistku, děti se stanou nezaopatřenými. Nese-li za nehodu někdo odpovědnost, pak bude zájmem dětí, získat peněžitou náhradu, a úkolem právníků jim v tom pomoci.

0/0
27.3.2014 16:54

J13a94n 41W55a93l40t76e24r 5699350665597

patřilo do vlákna...

0/0
27.3.2014 17:00

M46a98r91t75i58n 56K16l15u33v35á85n42e72k 9512838713323

vidím, že žřaloci...totiž právnici sa začínajú v kruhoch blížiť k peniazom.

+2/0
27.3.2014 14:14

I40g50o65r 79P24l38a15n43d49e43r 9317444686180

Na teorii o poziari a dekompresii mi vadi ta otocka o 180 stupnov...akoze neposlusne lietadlo si vymyslelo vlastny vylet, otocilo sa a nevedelo kam...neznie to trochu rozpravkovo????

0/0
27.3.2014 14:14

P58a23v88e16l 42P87o43p89e49l92k75a 2751414720108

Ano je to nesmysl, požáry mají fatální následky a u elektroniky stačí že i jeden drátek je jinde a je to rozbitý.

0/0
27.3.2014 14:20

P15e38t59r 61Ž84á63k 1907273258253

Nastavili autopilota -> omdleli -> autopilot dokončil zatáčku a pokračoval v nastaveném kurzu.

0/0
27.3.2014 14:27

I63v33o 67J10a42n27á98č90e46k 8523513331582

Nesmysl, proč by nastavovali AP někak doprostřed Indického oceánu?

0/0
27.3.2014 14:33

J18o94s89e67f 50V60a51l64a 9760303783573

nikdo netvrdi, ze ho chteli nastavit zrovna tam. Ono je otazka, co takovy pilot v poslednim tazeni bez kysliku ma v hlave a co staci udelat. Treba kvuli dekompresi chtel autopilota prenastavit, ale uz to nezvladl.....

0/0
27.3.2014 14:48

I26v15o 29J14a84n90á23č55e87k 8433963951472

A nemyslíte si, že je divné, když mu ječí už půl minuty alarm, že si má vzít masku, aby nastavoval AP?

0/0
27.3.2014 14:55

K96a68r27e66l 45M81a41z63a77n18e96c 7187435223

No ale u AP přeci nastavíte kurz, rychlost a výšku, ne cílové místo, navíc AP čte údaje ze senzorů letadla a pokud tyto nefungují nebo jsou poškozeny či čtou nekonsistentní údaje, tak se AP vypne. Co se přesně stalo nevíme, ale zjištěné skutečnosti nejsou v rozporu s požárem či dekompresí.

+2/0
27.3.2014 14:53

I69v98o 19J43a28n81á19č29e70k 8203563491552

Víte ono si to navzájem protiřečí, prostě požár většinou letadlo sejme dolů, ale tady letělo ještě tisíce kilometrů, takže pokud by senzory fungovaly špatně, tak by dávno bylo dole. Pokud se AP vypne, tak by taky bylo dole. Pokud nastavíte kurz na západ, tak pak poletíte na západ a nezatočíte po několika stech km na jih.

0/0
27.3.2014 15:03

I13g35o88r 90P38l54a85n18d95e73r 9557784216450

podla mna su. hlavne s poziarom.. strata kysliku.. by na hrane logiky asi este dovolila, aby sa diali take cudne veci..., podla mojej skusenosti je za vsetkym ludsky faktor..a myslim, ze aj tu to bude tak.. ak bude zaujem to zistit

0/0
27.3.2014 15:29

T56o16m20a69s 65H18a14c36e27k 6324497565917

Autopilot ma nekolik ruznych rezimu, od letu v prednastavenem koridoru az po jednoduche ukony jako je zmena kurzu nebo udrzovani vysky a/nebo rychlosti. Takze ano Petr Zak muze (ale nemusi) mit pravdu.

Jen pro rychle zorientovani je dobre treba  http://www.smartcockpit.com/download.php?path=docs/&file=B777-Automatic_Flight.pdf

Ale jinak samozrejme tohle vse jsou stale jen spekulace. Mam strach ze pokud se nenajdou cerne skrinky tak se pravdu take nemusime dozvedet.

0/0
28.3.2014 10:23

I93v43o 37J75a16n36á55č55e80k 8433503381312

Ale tak je jasné, jak funguje AP, denně ho používám v různých režimech, ale prostě to co se zatím ví, tak nedává smysl, aby se to stalo tak, jak tady někdo naznačoval.

0/0
28.3.2014 10:25

I75g34o52r 12P33l58a26n11d25e44r 9927344986980

ak ten poziar vznikol vtedy ked sa lietadlo odmlcalo, tak urcite nemohlo letiet este cca 5000km...a hlavne ak to bol poziar v elektronike.. vid havaria MD11 swissair v r. 1998.. za 20 min po zisteni poziaru uz boli dolu...

0/0
27.3.2014 14:50

G21a41b55r62i62e48l 58H62o50r91t22e38n 9811239683324

Požár nemusí zdaleka znamenat hučící stěnu plamenů, to může být taky místo s nedostatkem kyslíku, v důsledku čehož půjde spíš o doutnání - s poměrně značným vznikem oxidu uhelnatého, který má na člověka silně obluzující účinek.

0/0
27.3.2014 15:00

I17g46o17r 90P12l21a81n39d25e56r 9927824116810

to je jasne ale v kabelazi, kde su zvazky stoviek kablov dojde k poskodeniu velkeho mnozstva systemov sucasne..aj ked to len doutna..ten MD11 je toho prikladom.. piloti este chceli dumpovat palivo pred nudzovym pristanim...zdalo sa , ze maju cas.. tiez to velmi nehorelo..a vzapati im vypadla vsetka avionika, a lietadlo sa uz dalej nedalo ovladat...

0/0
27.3.2014 15:06

P22e53t87r 95T91y40č50k38a 6105492629652

Takže kouř vyřadil Acars a transporder, následně i piloty, ale nechal letadlo v takovém stavu, že letelo ještě 7 hodin?

0/0
27.3.2014 15:22

G29a48b25r21i19e19l 22H33o20r93t83e51n 9271579533804

Ne. Ovlivnil myšlení pilotů do té míry, že byli schopni ještě chvíli mechanicky vykonávat nacvičené aktivity, ale už nedokázali na situaci reagovat komplexně. Při podezření na požár začali vypínat jističe přesně podle předpisů, hlášení o problému už ale nepodali, i když mohli, protože už jednali iracionálně.

Samozřejmě spekuluji, ale zdá se mi to poměrně pravdědpodobné a řeší to některé záhady.

0/0
27.3.2014 15:27

I93v70o 65J57a61n70á98č81e73k 8153663431682

Totální nesmysl, při tomto podezření je první věc v checklistu vzít si masku, druhá věc je komunikovat s cabin crew, pak teprve následují další body.

+2/0
27.3.2014 16:31

P30e94t81r 92T97y57č28k31a 6725502649522

Maska a vyhlášení stavu nouze bych řekl, že jsou první dva úkony.

+1/0
27.3.2014 16:42

I37v41o 13J92a34n35á81č88e67k 8113663881592

No však masku píšu, ale fakt je tam komunikace s Cabin crew, podle mě proto, aby ověřili možné náznaky požáru. Ten stav nouze si myslím je až v momentě, kdy skutečně mají potvrzený požár. Ale to záleží na situaci a možností je skutečně hodně, často se vyhlašuje pro začátek PAN jenom.

+1/0
27.3.2014 16:46

P65e78t32r 65T54y20č71k87a 6595362879932

Tak PAN je prakticky to samé. Každopádně od toho SWISS AIR je v případě podezření požáru podle mě pokyn co nejdříve s tím letadlem přistát.

0/0
27.3.2014 17:49

I11v56o 93J59a19n85á69č85e82k 8443563341922

No PAN sice není to samé, ale to je jedno, tady to není o tom. Jinak ano, přistát je základ a tam šlo o minuty i když počítali, že by to asi nestihli i tak.

0/0
28.3.2014 9:31

M31a70r13t26i95n 80P39e95t53r 6763682478389

U leteckých neštěstí se většinou sejde několik faktorů... Vzájemně to nemusí souviset. Mohl být nějaký problém v zavazadlovém prostoru (třeba s těmi akumulátory) a zároveň z jiného důvodu třeba vypadly některé navigační systémy - nebo je vypnul někdo záměrně, ale stejně se mu nezdařil jeho cíl, protože se stalo něco jiného... Jsou to všechno spekulace, ale s velkou pravděpodobností se sešlo několik věcí dohromady...

0/0
27.3.2014 15:30

I26g47o34r 86P60l48a74n61d41e48r 9837344906430

mne to pripada, ze sa tu nezisli faktory..ale bol to zamer...tie B777 su fakt spolahlive stroje okrem Londyna ziadna nehoda/SF evidentna chyba pilotov/... toto vyzera prilis umelo...:-/

0/0
27.3.2014 15:33

I27v82o 19J17a16n93á42č84e78k 8203353261612

V Londýně za to ovšem nemohlo letadlo ani piloti, ale špatně navržené palivové filtry/ohřívače. Ty byly dávno změněny od té doby. Jinak B777 je velmi příjemné letadlo.

0/0
27.3.2014 16:32

I34g31o84r 84P77l76a22n18d19e33r 9607454696460

ale preco by nastavovali AP na kontrakurz?  ak by sa chceli vratit, tak by sucasne zacali aj klesat...a tym padom, keby odpadli , tak by skoncili v mori severne od Kuala lumpur, a nie v juznom Indickom oceane...

0/0
27.3.2014 15:18

I22g14o87r 92P18l88a86n95d21e73r 9667424316750

a hlavne by aspon spustili automaticke hlasenie Mayday...robi to kazde radio, od najjednoduchsich na malej jachte..

0/0
27.3.2014 15:20

H90e26l48e12n82a 70K61a52v31k25o32v88á 5316953140776

A není trochu podivné, že ještě není doložena spolehlivě identita ztraceného  letadla a pojištovny už  rychle vyplácejí odškodné?

+3/0
27.3.2014 14:13

P31a23v96e15l 55P87o67p46e67l82k40a 2571394680458

není, od toho pojišťovny jsou.  Pro pojišťovnu je to dobré zviditelnění , že jsou ok.

0/0
27.3.2014 14:17

G75a93b51r56i66e11l 44H23o79r24t25e98n 9191719943904

To mi podivné vůbec nepřipadá, protože vypláceny jsou zálohy a pozůstalí teď řekl bych peníze velmi potřebují.

0/0
27.3.2014 14:19

K81a50r33e15l 30M74a48z45a42n85e79c 7657175753

Přesně tak, pro řadu pozůstalých byl příbuzný v letadle jediný živitel.

0/0
27.3.2014 14:39

T20o95m64a24s 87H74a50c81e88k 6784217505127

Ne vsude vladne Ceska pojistovna. Verim ze ta by cekala klidne 70 let nez by se nasel vrak a az pak by zacala vyplacet - v puvodne sjednanych limitech (do te doby zcela zdevalvovanych). Nevim jak v CR ale u nas je bezne ze napriklad pokud je ukradnute auto, tak se ceka 14 dni (a pojistovna hradi pronajem nahradniho auta) a po 14 dnech kdyz se auto nenajde tak pojistovna vyplati sjednanou castku.

0/0
28.3.2014 10:11

M23i72c46h44a40l 47M18i91l21l96e81r 9646192869742

masky maji zasobu kysliku jen na 15 minut.!!

Nejsou urceny k tomu, aby podporovaly dychani celeho osazenstva letadla na nekolik hodin, ale pro pripad dekomprese ve velke vysce a pouze na dobu potrebnou k tomu, aby piloti dostali letadlo dolu na letovou hladinu, kde je dostatecny tlak vzduchu potrebny k preziti

+1/0
27.3.2014 13:51

J45a69k46u30b 35S15e73m43e20r39á60d 2537876671771

ale piloti budou mit na delsi dobu ne? plus mivaji v letadle jeste bombicky s kyslikem

0/0
27.3.2014 13:54

P85e70t88r 36Ž39á53k 1307883978113

Hlavně jde o to, že to jsou kyslíkové masky, nikoli plynové, takže před otravou nějakými zplodinami z požáru nebo podobně stejně neochrání.

+1/0
27.3.2014 13:56

J96a88k45u59b 93S76e66m49e45r18á54d 2687806891571

jak se nadychate zplodin, kdyz mate na puse natesno tu masku a z ni jde kyslik? :-)

0/0
27.3.2014 14:01

K34a14r67e57l 69M57a80z61a67n75e91c 7667185883

No on ten kyslík jde jaksi z nádrží trubkama, které se mohou jaksi propálit či prasknout, že.;-)

0/0
27.3.2014 14:04

J85a10k19u51b 52S67e64m37e35r64á70d 2787626401431

to sice ano, ale o tom pan Petr nepsal ;-)

0/0
27.3.2014 15:30

P72e28t22r 29Ž77á58k 1917623238163

Velmi snadno, ta maska prostě není vzduchotěsná vůči okolí, je konstruovaná pro případ dekomprese.

0/0
27.3.2014 14:25

J43a88k98u59b 59S83e34m23e81r80á79d 2287136191211

ale ale ale :-) nerikam ze je stoprocentne vzduchotesna, ale i kdyby si ji mel clovek pritlacit na oblicej, tak dychate kyslik, ne splodiny z okoli....

viz http://i.usatoday.net/travel/_photos/2011/11/23/All-flight-decompression-events-not-reported-6PJQ7GL-x.jpg

0/0
27.3.2014 15:29

R93a93d70e93k 39P56r38o12c13h74á22z77k60a 2733109858

Ta maska je spolehlivě těsná a je určená jak pro případ dekomprese, tak pro případ kouře. Podívejte se na jakýkoliv respirátor co prodávají v ochranných pomůckách, je to na stejném principu. Akorát že respirátor nestojí $4200 ;-D

0/0
27.3.2014 18:47

P50a58v67e28l 53P82o56p54e46l67k68a 2511454480128

Tak to jsou to dobrá letadla, když letí až do vyčerpání nádrží i když hoří.

0/0
27.3.2014 14:02

I33v81o 71J49a55n88á86č10e37k 8823243971722

Nepište tady nesmysly a nastudujte si nejdříve letecké předpisy a pak tady nebudete plácat hlouposti!!

0/0
27.3.2014 14:18

P19e34t66r 94Ž37á96k 1337723658513

Co mají technické záležitosti ohledně řešení kyslíkového systému společného s nějakými leteckými předpisy, pane odborníku?

0/0
27.3.2014 14:26

I51v52o 58J32a91n16á74č65e62k 8563853341772

Supplemental Oxygen Requirement for Pressurised Aeroplanes During and Following Emergency Descent For Flight Deck Above 13,000 ft 

All occupants of flight deck seats on flight deck duty ... Entire flight time.

0/0
27.3.2014 14:28

P33e89t84r 87Ž76á49k 1427603588543

Your source?

0/0
27.3.2014 14:31

I58v31o 72J11a27n98á91č88e79k 8403753961822

www.faa.gov%2Fabout%2Finitiatives%2Fiasa%2Fmodel_aviation%2Fmedia%2FPART07.doc&ei=Hyw0U-fRGomN7Qbw7YCABw&usg=AFQjCNFcd8fr33fVGeWR6xLEx0IjCmvPPg&sig2=mcGWhe3eQ-tFUPTNINkSfQ&bvm=bv.63808443,d.ZGU

0/0
27.3.2014 14:51

K91a41r11e74l 58M59a33z22a83n41e84c 7347435783

A neplatí to náhodou jen pro letadla na území US?

0/0
27.3.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.