Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Satelit našel dalších 300 úlomků v oceánu, pojišťovny už odškodňují

Čínské pojišťovny začaly vyplácet odškodné příbuzným pasažérů ztraceného malajsijského letadla. Největší pojišťovna v zemi China Life řeší odškodné za smrt 32 svých klientů, kteří byli na palubě letu MH370. Že nikdo z nich patrně nepřežil, řekl v pondělí malajsijský premiér. Satelit mezitím objevil dalších 300 předmětů zřejmě pocházejících z letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a64n 58W69a26l50t32e63r 5169460355107

Právníci, velebnosti, prosazují zájmy klientů. A tyto zájmy mohou mít (a často mívají) hospodářskou povahu. Umře-li třeba v letadle živitel rodiny, který neměl životní pojistku, děti se stanou nezaopatřenými. Nese-li za nehodu někdo odpovědnost, pak bude zájmem dětí, získat peněžitou náhradu, a úkolem právníků jim v tom pomoci.

0/0
27.3.2014 16:54

J91a73n 89W90a92l59t96e64r 5149130515477

patřilo do vlákna...

0/0
27.3.2014 17:00

M45a75r92t29i76n 41K14l28u51v40á48n73e47k 9142568653633

vidím, že žřaloci...totiž právnici sa začínajú v kruhoch blížiť k peniazom.

+2/0
27.3.2014 14:14

I15g68o97r 28P19l25a44n65d29e32r 9137574646210

Na teorii o poziari a dekompresii mi vadi ta otocka o 180 stupnov...akoze neposlusne lietadlo si vymyslelo vlastny vylet, otocilo sa a nevedelo kam...neznie to trochu rozpravkovo????

0/0
27.3.2014 14:14

P98a22v20e33l 50P56o12p85e73l42k17a 2581604340258

Ano je to nesmysl, požáry mají fatální následky a u elektroniky stačí že i jeden drátek je jinde a je to rozbitý.

0/0
27.3.2014 14:20

P52e87t12r 40Ž11á97k 1447523298353

Nastavili autopilota -> omdleli -> autopilot dokončil zatáčku a pokračoval v nastaveném kurzu.

0/0
27.3.2014 14:27

I59v57o 62J57a19n10á70č85e28k 8493613371792

Nesmysl, proč by nastavovali AP někak doprostřed Indického oceánu?

0/0
27.3.2014 14:33

J16o18s60e28f 93V65a20l60a 9630193503763

nikdo netvrdi, ze ho chteli nastavit zrovna tam. Ono je otazka, co takovy pilot v poslednim tazeni bez kysliku ma v hlave a co staci udelat. Treba kvuli dekompresi chtel autopilota prenastavit, ale uz to nezvladl.....

0/0
27.3.2014 14:48

I43v10o 26J63a23n64á68č89e97k 8893983491382

A nemyslíte si, že je divné, když mu ječí už půl minuty alarm, že si má vzít masku, aby nastavoval AP?

0/0
27.3.2014 14:55

K63a41r45e72l 42M84a63z24a18n95e32c 7497795493

No ale u AP přeci nastavíte kurz, rychlost a výšku, ne cílové místo, navíc AP čte údaje ze senzorů letadla a pokud tyto nefungují nebo jsou poškozeny či čtou nekonsistentní údaje, tak se AP vypne. Co se přesně stalo nevíme, ale zjištěné skutečnosti nejsou v rozporu s požárem či dekompresí.

+2/0
27.3.2014 14:53

I85v18o 74J94a47n22á79č75e98k 8533313151842

Víte ono si to navzájem protiřečí, prostě požár většinou letadlo sejme dolů, ale tady letělo ještě tisíce kilometrů, takže pokud by senzory fungovaly špatně, tak by dávno bylo dole. Pokud se AP vypne, tak by taky bylo dole. Pokud nastavíte kurz na západ, tak pak poletíte na západ a nezatočíte po několika stech km na jih.

0/0
27.3.2014 15:03

I91g46o81r 25P19l21a89n39d34e74r 9877314346860

podla mna su. hlavne s poziarom.. strata kysliku.. by na hrane logiky asi este dovolila, aby sa diali take cudne veci..., podla mojej skusenosti je za vsetkym ludsky faktor..a myslim, ze aj tu to bude tak.. ak bude zaujem to zistit

0/0
27.3.2014 15:29

T61o35m14a93s 24H42a24c82e81k 6334947605367

Autopilot ma nekolik ruznych rezimu, od letu v prednastavenem koridoru az po jednoduche ukony jako je zmena kurzu nebo udrzovani vysky a/nebo rychlosti. Takze ano Petr Zak muze (ale nemusi) mit pravdu.

Jen pro rychle zorientovani je dobre treba  http://www.smartcockpit.com/download.php?path=docs/&file=B777-Automatic_Flight.pdf

Ale jinak samozrejme tohle vse jsou stale jen spekulace. Mam strach ze pokud se nenajdou cerne skrinky tak se pravdu take nemusime dozvedet.

0/0
28.3.2014 10:23

I57v87o 41J90a50n36á98č70e77k 8353803231372

Ale tak je jasné, jak funguje AP, denně ho používám v různých režimech, ale prostě to co se zatím ví, tak nedává smysl, aby se to stalo tak, jak tady někdo naznačoval.

0/0
28.3.2014 10:25

I89g19o61r 43P86l72a23n35d28e49r 9947594176710

ak ten poziar vznikol vtedy ked sa lietadlo odmlcalo, tak urcite nemohlo letiet este cca 5000km...a hlavne ak to bol poziar v elektronike.. vid havaria MD11 swissair v r. 1998.. za 20 min po zisteni poziaru uz boli dolu...

0/0
27.3.2014 14:50

G70a19b64r57i29e58l 83H41o50r92t82e46n 9931359253834

Požár nemusí zdaleka znamenat hučící stěnu plamenů, to může být taky místo s nedostatkem kyslíku, v důsledku čehož půjde spíš o doutnání - s poměrně značným vznikem oxidu uhelnatého, který má na člověka silně obluzující účinek.

0/0
27.3.2014 15:00

I98g32o80r 85P52l14a31n47d46e31r 9477114396480

to je jasne ale v kabelazi, kde su zvazky stoviek kablov dojde k poskodeniu velkeho mnozstva systemov sucasne..aj ked to len doutna..ten MD11 je toho prikladom.. piloti este chceli dumpovat palivo pred nudzovym pristanim...zdalo sa , ze maju cas.. tiez to velmi nehorelo..a vzapati im vypadla vsetka avionika, a lietadlo sa uz dalej nedalo ovladat...

0/0
27.3.2014 15:06

P45e41t42r 64T38y61č22k76a 6615642539572

Takže kouř vyřadil Acars a transporder, následně i piloty, ale nechal letadlo v takovém stavu, že letelo ještě 7 hodin?

0/0
27.3.2014 15:22

G67a67b60r49i77e86l 19H43o50r72t78e31n 9281659873264

Ne. Ovlivnil myšlení pilotů do té míry, že byli schopni ještě chvíli mechanicky vykonávat nacvičené aktivity, ale už nedokázali na situaci reagovat komplexně. Při podezření na požár začali vypínat jističe přesně podle předpisů, hlášení o problému už ale nepodali, i když mohli, protože už jednali iracionálně.

Samozřejmě spekuluji, ale zdá se mi to poměrně pravdědpodobné a řeší to některé záhady.

0/0
27.3.2014 15:27

I21v96o 20J82a11n12á56č50e14k 8393953631702

Totální nesmysl, při tomto podezření je první věc v checklistu vzít si masku, druhá věc je komunikovat s cabin crew, pak teprve následují další body.

+2/0
27.3.2014 16:31

P31e70t26r 41T93y45č62k86a 6955522599902

Maska a vyhlášení stavu nouze bych řekl, že jsou první dva úkony.

+1/0
27.3.2014 16:42

I94v96o 72J62a20n45á72č72e95k 8643633531702

No však masku píšu, ale fakt je tam komunikace s Cabin crew, podle mě proto, aby ověřili možné náznaky požáru. Ten stav nouze si myslím je až v momentě, kdy skutečně mají potvrzený požár. Ale to záleží na situaci a možností je skutečně hodně, často se vyhlašuje pro začátek PAN jenom.

+1/0
27.3.2014 16:46

P56e65t21r 19T44y48č89k55a 6725282119612

Tak PAN je prakticky to samé. Každopádně od toho SWISS AIR je v případě podezření požáru podle mě pokyn co nejdříve s tím letadlem přistát.

0/0
27.3.2014 17:49

I89v34o 29J35a39n25á53č60e90k 8153153821872

No PAN sice není to samé, ale to je jedno, tady to není o tom. Jinak ano, přistát je základ a tam šlo o minuty i když počítali, že by to asi nestihli i tak.

0/0
28.3.2014 9:31

M93a93r33t89i74n 65P16e72t70r 6473792508769

U leteckých neštěstí se většinou sejde několik faktorů... Vzájemně to nemusí souviset. Mohl být nějaký problém v zavazadlovém prostoru (třeba s těmi akumulátory) a zároveň z jiného důvodu třeba vypadly některé navigační systémy - nebo je vypnul někdo záměrně, ale stejně se mu nezdařil jeho cíl, protože se stalo něco jiného... Jsou to všechno spekulace, ale s velkou pravděpodobností se sešlo několik věcí dohromady...

0/0
27.3.2014 15:30

I61g14o68r 45P32l77a70n10d30e21r 9527474656490

mne to pripada, ze sa tu nezisli faktory..ale bol to zamer...tie B777 su fakt spolahlive stroje okrem Londyna ziadna nehoda/SF evidentna chyba pilotov/... toto vyzera prilis umelo...:-/

0/0
27.3.2014 15:33

I19v91o 79J51a59n37á31č50e53k 8653643971622

V Londýně za to ovšem nemohlo letadlo ani piloti, ale špatně navržené palivové filtry/ohřívače. Ty byly dávno změněny od té doby. Jinak B777 je velmi příjemné letadlo.

0/0
27.3.2014 16:32

I93g88o28r 85P48l83a62n63d49e90r 9547824366220

ale preco by nastavovali AP na kontrakurz?  ak by sa chceli vratit, tak by sucasne zacali aj klesat...a tym padom, keby odpadli , tak by skoncili v mori severne od Kuala lumpur, a nie v juznom Indickom oceane...

0/0
27.3.2014 15:18

I86g73o82r 80P51l19a25n96d79e90r 9957304226540

a hlavne by aspon spustili automaticke hlasenie Mayday...robi to kazde radio, od najjednoduchsich na malej jachte..

0/0
27.3.2014 15:20

H20e59l12e80n34a 25K75a20v11k34o13v63á 5126853690116

A není trochu podivné, že ještě není doložena spolehlivě identita ztraceného  letadla a pojištovny už  rychle vyplácejí odškodné?

+3/0
27.3.2014 14:13

P35a67v33e25l 43P76o70p84e22l88k46a 2961194370898

není, od toho pojišťovny jsou.  Pro pojišťovnu je to dobré zviditelnění , že jsou ok.

0/0
27.3.2014 14:17

G28a70b17r52i88e87l 72H57o21r45t75e71n 9571769873164

To mi podivné vůbec nepřipadá, protože vypláceny jsou zálohy a pozůstalí teď řekl bych peníze velmi potřebují.

0/0
27.3.2014 14:19

K39a36r78e64l 37M96a96z20a43n87e27c 7677455773

Přesně tak, pro řadu pozůstalých byl příbuzný v letadle jediný živitel.

0/0
27.3.2014 14:39

T77o11m72a43s 83H91a93c43e80k 6224617205217

Ne vsude vladne Ceska pojistovna. Verim ze ta by cekala klidne 70 let nez by se nasel vrak a az pak by zacala vyplacet - v puvodne sjednanych limitech (do te doby zcela zdevalvovanych). Nevim jak v CR ale u nas je bezne ze napriklad pokud je ukradnute auto, tak se ceka 14 dni (a pojistovna hradi pronajem nahradniho auta) a po 14 dnech kdyz se auto nenajde tak pojistovna vyplati sjednanou castku.

0/0
28.3.2014 10:11

M78i67c14h23a17l 34M81i17l70l40e71r 9626312739962

masky maji zasobu kysliku jen na 15 minut.!!

Nejsou urceny k tomu, aby podporovaly dychani celeho osazenstva letadla na nekolik hodin, ale pro pripad dekomprese ve velke vysce a pouze na dobu potrebnou k tomu, aby piloti dostali letadlo dolu na letovou hladinu, kde je dostatecny tlak vzduchu potrebny k preziti

+1/0
27.3.2014 13:51

J18a10k70u15b 22S42e66m74e97r23á91d 2957216951551

ale piloti budou mit na delsi dobu ne? plus mivaji v letadle jeste bombicky s kyslikem

0/0
27.3.2014 13:54

P65e13t27r 84Ž27á52k 1387743198433

Hlavně jde o to, že to jsou kyslíkové masky, nikoli plynové, takže před otravou nějakými zplodinami z požáru nebo podobně stejně neochrání.

+1/0
27.3.2014 13:56

J62a70k17u69b 11S80e61m28e96r34á79d 2507556961771

jak se nadychate zplodin, kdyz mate na puse natesno tu masku a z ni jde kyslik? :-)

0/0
27.3.2014 14:01

K21a91r16e98l 24M38a70z20a25n73e67c 7457465553

No on ten kyslík jde jaksi z nádrží trubkama, které se mohou jaksi propálit či prasknout, že.;-)

0/0
27.3.2014 14:04

J53a78k34u61b 71S59e71m59e15r96á42d 2407766241701

to sice ano, ale o tom pan Petr nepsal ;-)

0/0
27.3.2014 15:30

P74e25t57r 29Ž16á16k 1607323758933

Velmi snadno, ta maska prostě není vzduchotěsná vůči okolí, je konstruovaná pro případ dekomprese.

0/0
27.3.2014 14:25

J14a91k59u91b 95S42e45m25e72r52á54d 2557886831461

ale ale ale :-) nerikam ze je stoprocentne vzduchotesna, ale i kdyby si ji mel clovek pritlacit na oblicej, tak dychate kyslik, ne splodiny z okoli....

viz http://i.usatoday.net/travel/_photos/2011/11/23/All-flight-decompression-events-not-reported-6PJQ7GL-x.jpg

0/0
27.3.2014 15:29

R16a61d85e18k 65P83r60o55c49h50á58z20k25a 2393499928

Ta maska je spolehlivě těsná a je určená jak pro případ dekomprese, tak pro případ kouře. Podívejte se na jakýkoliv respirátor co prodávají v ochranných pomůckách, je to na stejném principu. Akorát že respirátor nestojí $4200 ;-D

0/0
27.3.2014 18:47

P55a57v66e66l 67P21o67p19e64l96k24a 2141704260288

Tak to jsou to dobrá letadla, když letí až do vyčerpání nádrží i když hoří.

0/0
27.3.2014 14:02

I35v73o 82J10a53n73á24č20e19k 8533453201512

Nepište tady nesmysly a nastudujte si nejdříve letecké předpisy a pak tady nebudete plácat hlouposti!!

0/0
27.3.2014 14:18

P46e31t29r 85Ž33á59k 1977963318263

Co mají technické záležitosti ohledně řešení kyslíkového systému společného s nějakými leteckými předpisy, pane odborníku?

0/0
27.3.2014 14:26

I78v93o 93J76a53n68á69č55e84k 8333313321462

Supplemental Oxygen Requirement for Pressurised Aeroplanes During and Following Emergency Descent For Flight Deck Above 13,000 ft 

All occupants of flight deck seats on flight deck duty ... Entire flight time.

0/0
27.3.2014 14:28

P42e38t94r 28Ž41á47k 1577223318113

Your source?

0/0
27.3.2014 14:31

I25v71o 42J76a38n80á20č27e30k 8133563131162

www.faa.gov%2Fabout%2Finitiatives%2Fiasa%2Fmodel_aviation%2Fmedia%2FPART07.doc&ei=Hyw0U-fRGomN7Qbw7YCABw&usg=AFQjCNFcd8fr33fVGeWR6xLEx0IjCmvPPg&sig2=mcGWhe3eQ-tFUPTNINkSfQ&bvm=bv.63808443,d.ZGU

0/0
27.3.2014 14:51

K59a95r69e51l 49M96a60z86a29n24e84c 7867565373

A neplatí to náhodou jen pro letadla na území US?

0/0
27.3.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.