Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Satelit našel dalších 300 úlomků v oceánu, pojišťovny už odškodňují

Čínské pojišťovny začaly vyplácet odškodné příbuzným pasažérů ztraceného malajsijského letadla. Největší pojišťovna v zemi China Life řeší odškodné za smrt 32 svých klientů, kteří byli na palubě letu MH370. Že nikdo z nich patrně nepřežil, řekl v pondělí malajsijský premiér. Satelit mezitím objevil dalších 300 předmětů zřejmě pocházejících z letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a77n 53W89a51l54t40e89r 5359110865487

Právníci, velebnosti, prosazují zájmy klientů. A tyto zájmy mohou mít (a často mívají) hospodářskou povahu. Umře-li třeba v letadle živitel rodiny, který neměl životní pojistku, děti se stanou nezaopatřenými. Nese-li za nehodu někdo odpovědnost, pak bude zájmem dětí, získat peněžitou náhradu, a úkolem právníků jim v tom pomoci.

0/0
27.3.2014 16:54

J29a97n 31W30a48l26t26e33r 5209620135777

patřilo do vlákna...

0/0
27.3.2014 17:00

M26a94r55t77i83n 84K20l74u81v16á96n27e19k 9702348673843

vidím, že žřaloci...totiž právnici sa začínajú v kruhoch blížiť k peniazom.

+2/0
27.3.2014 14:14

I50g16o80r 64P48l42a81n19d17e69r 9277454576780

Na teorii o poziari a dekompresii mi vadi ta otocka o 180 stupnov...akoze neposlusne lietadlo si vymyslelo vlastny vylet, otocilo sa a nevedelo kam...neznie to trochu rozpravkovo????

0/0
27.3.2014 14:14

P78a10v37e94l 95P75o56p14e25l35k15a 2411314790228

Ano je to nesmysl, požáry mají fatální následky a u elektroniky stačí že i jeden drátek je jinde a je to rozbitý.

0/0
27.3.2014 14:20

P58e24t57r 40Ž82á13k 1817473398823

Nastavili autopilota -> omdleli -> autopilot dokončil zatáčku a pokračoval v nastaveném kurzu.

0/0
27.3.2014 14:27

I23v45o 69J24a66n74á27č13e37k 8963893241742

Nesmysl, proč by nastavovali AP někak doprostřed Indického oceánu?

0/0
27.3.2014 14:33

J57o21s79e35f 79V75a33l26a 9610693593923

nikdo netvrdi, ze ho chteli nastavit zrovna tam. Ono je otazka, co takovy pilot v poslednim tazeni bez kysliku ma v hlave a co staci udelat. Treba kvuli dekompresi chtel autopilota prenastavit, ale uz to nezvladl.....

0/0
27.3.2014 14:48

I50v18o 11J14a34n89á96č83e66k 8453603561332

A nemyslíte si, že je divné, když mu ječí už půl minuty alarm, že si má vzít masku, aby nastavoval AP?

0/0
27.3.2014 14:55

K45a42r24e51l 79M42a84z70a73n28e90c 7707715743

No ale u AP přeci nastavíte kurz, rychlost a výšku, ne cílové místo, navíc AP čte údaje ze senzorů letadla a pokud tyto nefungují nebo jsou poškozeny či čtou nekonsistentní údaje, tak se AP vypne. Co se přesně stalo nevíme, ale zjištěné skutečnosti nejsou v rozporu s požárem či dekompresí.

+2/0
27.3.2014 14:53

I35v75o 35J15a30n90á26č56e32k 8383733381392

Víte ono si to navzájem protiřečí, prostě požár většinou letadlo sejme dolů, ale tady letělo ještě tisíce kilometrů, takže pokud by senzory fungovaly špatně, tak by dávno bylo dole. Pokud se AP vypne, tak by taky bylo dole. Pokud nastavíte kurz na západ, tak pak poletíte na západ a nezatočíte po několika stech km na jih.

0/0
27.3.2014 15:03

I65g38o44r 94P17l96a54n64d69e24r 9657284716610

podla mna su. hlavne s poziarom.. strata kysliku.. by na hrane logiky asi este dovolila, aby sa diali take cudne veci..., podla mojej skusenosti je za vsetkym ludsky faktor..a myslim, ze aj tu to bude tak.. ak bude zaujem to zistit

0/0
27.3.2014 15:29

T41o94m31a59s 79H20a50c36e55k 6164527245787

Autopilot ma nekolik ruznych rezimu, od letu v prednastavenem koridoru az po jednoduche ukony jako je zmena kurzu nebo udrzovani vysky a/nebo rychlosti. Takze ano Petr Zak muze (ale nemusi) mit pravdu.

Jen pro rychle zorientovani je dobre treba  http://www.smartcockpit.com/download.php?path=docs/&file=B777-Automatic_Flight.pdf

Ale jinak samozrejme tohle vse jsou stale jen spekulace. Mam strach ze pokud se nenajdou cerne skrinky tak se pravdu take nemusime dozvedet.

0/0
28.3.2014 10:23

I85v19o 93J64a26n41á96č47e96k 8383843581562

Ale tak je jasné, jak funguje AP, denně ho používám v různých režimech, ale prostě to co se zatím ví, tak nedává smysl, aby se to stalo tak, jak tady někdo naznačoval.

0/0
28.3.2014 10:25

I90g63o11r 61P59l27a27n29d32e83r 9567524676200

ak ten poziar vznikol vtedy ked sa lietadlo odmlcalo, tak urcite nemohlo letiet este cca 5000km...a hlavne ak to bol poziar v elektronike.. vid havaria MD11 swissair v r. 1998.. za 20 min po zisteni poziaru uz boli dolu...

0/0
27.3.2014 14:50

G47a54b44r26i76e33l 49H42o45r44t78e67n 9401369613874

Požár nemusí zdaleka znamenat hučící stěnu plamenů, to může být taky místo s nedostatkem kyslíku, v důsledku čehož půjde spíš o doutnání - s poměrně značným vznikem oxidu uhelnatého, který má na člověka silně obluzující účinek.

0/0
27.3.2014 15:00

I59g67o78r 72P84l16a16n32d12e34r 9737234406100

to je jasne ale v kabelazi, kde su zvazky stoviek kablov dojde k poskodeniu velkeho mnozstva systemov sucasne..aj ked to len doutna..ten MD11 je toho prikladom.. piloti este chceli dumpovat palivo pred nudzovym pristanim...zdalo sa , ze maju cas.. tiez to velmi nehorelo..a vzapati im vypadla vsetka avionika, a lietadlo sa uz dalej nedalo ovladat...

0/0
27.3.2014 15:06

P11e82t16r 84T60y46č84k21a 6875662519552

Takže kouř vyřadil Acars a transporder, následně i piloty, ale nechal letadlo v takovém stavu, že letelo ještě 7 hodin?

0/0
27.3.2014 15:22

G81a79b60r32i94e12l 50H47o17r52t24e88n 9551909563654

Ne. Ovlivnil myšlení pilotů do té míry, že byli schopni ještě chvíli mechanicky vykonávat nacvičené aktivity, ale už nedokázali na situaci reagovat komplexně. Při podezření na požár začali vypínat jističe přesně podle předpisů, hlášení o problému už ale nepodali, i když mohli, protože už jednali iracionálně.

Samozřejmě spekuluji, ale zdá se mi to poměrně pravdědpodobné a řeší to některé záhady.

0/0
27.3.2014 15:27

I71v58o 79J32a45n29á32č26e27k 8723373381282

Totální nesmysl, při tomto podezření je první věc v checklistu vzít si masku, druhá věc je komunikovat s cabin crew, pak teprve následují další body.

+2/0
27.3.2014 16:31

P71e92t60r 92T14y79č22k62a 6185442159362

Maska a vyhlášení stavu nouze bych řekl, že jsou první dva úkony.

+1/0
27.3.2014 16:42

I55v28o 86J89a27n88á50č56e39k 8653333681562

No však masku píšu, ale fakt je tam komunikace s Cabin crew, podle mě proto, aby ověřili možné náznaky požáru. Ten stav nouze si myslím je až v momentě, kdy skutečně mají potvrzený požár. Ale to záleží na situaci a možností je skutečně hodně, často se vyhlašuje pro začátek PAN jenom.

+1/0
27.3.2014 16:46

P25e65t13r 93T94y27č73k38a 6775512789212

Tak PAN je prakticky to samé. Každopádně od toho SWISS AIR je v případě podezření požáru podle mě pokyn co nejdříve s tím letadlem přistát.

0/0
27.3.2014 17:49

I64v78o 28J96a19n89á21č57e65k 8323823571532

No PAN sice není to samé, ale to je jedno, tady to není o tom. Jinak ano, přistát je základ a tam šlo o minuty i když počítali, že by to asi nestihli i tak.

0/0
28.3.2014 9:31

M92a33r10t13i49n 75P54e90t33r 6963552138679

U leteckých neštěstí se většinou sejde několik faktorů... Vzájemně to nemusí souviset. Mohl být nějaký problém v zavazadlovém prostoru (třeba s těmi akumulátory) a zároveň z jiného důvodu třeba vypadly některé navigační systémy - nebo je vypnul někdo záměrně, ale stejně se mu nezdařil jeho cíl, protože se stalo něco jiného... Jsou to všechno spekulace, ale s velkou pravděpodobností se sešlo několik věcí dohromady...

0/0
27.3.2014 15:30

I63g78o13r 81P94l57a42n72d23e54r 9217584276970

mne to pripada, ze sa tu nezisli faktory..ale bol to zamer...tie B777 su fakt spolahlive stroje okrem Londyna ziadna nehoda/SF evidentna chyba pilotov/... toto vyzera prilis umelo...:-/

0/0
27.3.2014 15:33

I30v66o 32J25a39n10á78č26e66k 8723193431272

V Londýně za to ovšem nemohlo letadlo ani piloti, ale špatně navržené palivové filtry/ohřívače. Ty byly dávno změněny od té doby. Jinak B777 je velmi příjemné letadlo.

0/0
27.3.2014 16:32

I94g65o82r 40P74l23a28n71d25e38r 9117674816510

ale preco by nastavovali AP na kontrakurz?  ak by sa chceli vratit, tak by sucasne zacali aj klesat...a tym padom, keby odpadli , tak by skoncili v mori severne od Kuala lumpur, a nie v juznom Indickom oceane...

0/0
27.3.2014 15:18

I78g64o34r 54P44l14a22n42d35e96r 9947244546890

a hlavne by aspon spustili automaticke hlasenie Mayday...robi to kazde radio, od najjednoduchsich na malej jachte..

0/0
27.3.2014 15:20

H19e90l74e68n40a 25K69a92v13k34o55v74á 5246243620536

A není trochu podivné, že ještě není doložena spolehlivě identita ztraceného  letadla a pojištovny už  rychle vyplácejí odškodné?

+3/0
27.3.2014 14:13

P32a61v84e87l 15P43o97p31e81l27k74a 2401774790298

není, od toho pojišťovny jsou.  Pro pojišťovnu je to dobré zviditelnění , že jsou ok.

0/0
27.3.2014 14:17

G89a59b87r41i73e91l 74H47o98r35t34e21n 9981319543614

To mi podivné vůbec nepřipadá, protože vypláceny jsou zálohy a pozůstalí teď řekl bych peníze velmi potřebují.

0/0
27.3.2014 14:19

K22a13r46e72l 19M29a38z43a16n57e84c 7627595633

Přesně tak, pro řadu pozůstalých byl příbuzný v letadle jediný živitel.

0/0
27.3.2014 14:39

T93o44m75a76s 29H33a94c38e83k 6884927805407

Ne vsude vladne Ceska pojistovna. Verim ze ta by cekala klidne 70 let nez by se nasel vrak a az pak by zacala vyplacet - v puvodne sjednanych limitech (do te doby zcela zdevalvovanych). Nevim jak v CR ale u nas je bezne ze napriklad pokud je ukradnute auto, tak se ceka 14 dni (a pojistovna hradi pronajem nahradniho auta) a po 14 dnech kdyz se auto nenajde tak pojistovna vyplati sjednanou castku.

0/0
28.3.2014 10:11

M42i69c32h17a10l 70M85i31l86l48e88r 9116262289872

masky maji zasobu kysliku jen na 15 minut.!!

Nejsou urceny k tomu, aby podporovaly dychani celeho osazenstva letadla na nekolik hodin, ale pro pripad dekomprese ve velke vysce a pouze na dobu potrebnou k tomu, aby piloti dostali letadlo dolu na letovou hladinu, kde je dostatecny tlak vzduchu potrebny k preziti

+1/0
27.3.2014 13:51

J23a53k90u78b 86S68e20m97e57r24á76d 2377766541541

ale piloti budou mit na delsi dobu ne? plus mivaji v letadle jeste bombicky s kyslikem

0/0
27.3.2014 13:54

P74e59t11r 44Ž73á21k 1537583318653

Hlavně jde o to, že to jsou kyslíkové masky, nikoli plynové, takže před otravou nějakými zplodinami z požáru nebo podobně stejně neochrání.

+1/0
27.3.2014 13:56

J17a89k72u12b 63S12e93m69e39r13á44d 2297266141371

jak se nadychate zplodin, kdyz mate na puse natesno tu masku a z ni jde kyslik? :-)

0/0
27.3.2014 14:01

K84a64r31e35l 33M32a93z20a51n35e91c 7287295433

No on ten kyslík jde jaksi z nádrží trubkama, které se mohou jaksi propálit či prasknout, že.;-)

0/0
27.3.2014 14:04

J39a79k39u27b 93S72e52m21e31r85á90d 2627966471471

to sice ano, ale o tom pan Petr nepsal ;-)

0/0
27.3.2014 15:30

P20e44t82r 59Ž71á93k 1527413358703

Velmi snadno, ta maska prostě není vzduchotěsná vůči okolí, je konstruovaná pro případ dekomprese.

0/0
27.3.2014 14:25

J76a32k75u58b 68S49e96m17e62r96á54d 2727766331311

ale ale ale :-) nerikam ze je stoprocentne vzduchotesna, ale i kdyby si ji mel clovek pritlacit na oblicej, tak dychate kyslik, ne splodiny z okoli....

viz http://i.usatoday.net/travel/_photos/2011/11/23/All-flight-decompression-events-not-reported-6PJQ7GL-x.jpg

0/0
27.3.2014 15:29

R16a96d54e67k 24P74r76o43c27h91á78z28k96a 2663349408

Ta maska je spolehlivě těsná a je určená jak pro případ dekomprese, tak pro případ kouře. Podívejte se na jakýkoliv respirátor co prodávají v ochranných pomůckách, je to na stejném principu. Akorát že respirátor nestojí $4200 ;-D

0/0
27.3.2014 18:47

P26a15v84e65l 66P84o54p91e32l78k43a 2141834790498

Tak to jsou to dobrá letadla, když letí až do vyčerpání nádrží i když hoří.

0/0
27.3.2014 14:02

I51v39o 82J32a83n65á65č49e37k 8863323161252

Nepište tady nesmysly a nastudujte si nejdříve letecké předpisy a pak tady nebudete plácat hlouposti!!

0/0
27.3.2014 14:18

P47e89t19r 72Ž32á21k 1647433488973

Co mají technické záležitosti ohledně řešení kyslíkového systému společného s nějakými leteckými předpisy, pane odborníku?

0/0
27.3.2014 14:26

I80v27o 47J82a79n75á76č97e43k 8593683511272

Supplemental Oxygen Requirement for Pressurised Aeroplanes During and Following Emergency Descent For Flight Deck Above 13,000 ft 

All occupants of flight deck seats on flight deck duty ... Entire flight time.

0/0
27.3.2014 14:28

P78e51t45r 13Ž96á85k 1867213568133

Your source?

0/0
27.3.2014 14:31

I83v92o 56J92a27n26á31č87e67k 8263323561152

www.faa.gov%2Fabout%2Finitiatives%2Fiasa%2Fmodel_aviation%2Fmedia%2FPART07.doc&ei=Hyw0U-fRGomN7Qbw7YCABw&usg=AFQjCNFcd8fr33fVGeWR6xLEx0IjCmvPPg&sig2=mcGWhe3eQ-tFUPTNINkSfQ&bvm=bv.63808443,d.ZGU

0/0
27.3.2014 14:51

K52a26r34e19l 94M28a80z23a37n29e21c 7667365283

A neplatí to náhodou jen pro letadla na území US?

0/0
27.3.2014 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.