Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Církve nepřistoupily na snížení náhrad, musela přiznat Gajdůšková

Jednání ČSSD a ANO se zástupci církví o možném snížení finanční náhrady v rámci restitucí, nebylo úspěšné. Po večerním jednání to přiznala místopředsedkyně sociální demokracie a Senátu Alena Gajdůšková. "Bereme na vědomí požadavek na ukončení expertních jednání," řekla Gajdůšková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I62v42a43n 58J80a58n96o25u30š81e23k 4835230140190

Stále je nutné si uvědomit, že se hádáme a nafukujeme částku 0,232 procenta ze státního rozpočtu, Z toho, z kterého pilní pracovníci zcela určitě přemístí daleko vyšší částky než je necelé čtvrt procento. A pokud se někdo ptá jak jsem k tomu došel, platí se 2,5 miliardy z rozpočtu o výši 1099 miliard podle ZÁKONA, ze dne 19. prosince 2013

o státním rozpočtu České republiky na rok 2014.

Čili dmýcháme vášně pro nic, jen potřebujeme rozeštvat lidi.;-O!!;-D

+4/0
27.3.2014 7:10

J35a37n 14T22o74d30o65r79o98v50i85č 9835191547362

Je to tragické zjištění, kolik lidí je schopno věřit tomu, že by ČSSD a ANO to mohli jen na vteřinku myslet vážně, s dodatečným zdaněním, nebo referendem o církevních restitucích. Uvědomte si, že i když se vám to nemusí líbit, tak ve chvíli kdy se církve obrátí na Evropský soud, tak stát vrátí mnohem více majetku a finančních náhrad a v mnohem kratší době, než nyní. To co dělá Gajdůšková, je jen rituální taneček.

+3/0
26.3.2014 15:57

A86n18t59o72n55í19n 66K13o82l78á19ř 7298275287812

To bylo slibů před volbama, co s tím udělají a jak to zarazí a jak je vidět, tak s tím už nic nenadělaj. 

To z čSSD jejich závistiví voliči nebudou mít radost.

+2/0
26.3.2014 15:48

Z55d87e31n72ě70k 72B48e27r83á94n41e76k 2638595406722

Kdyby paní Gajdůšková chtěla prosadit pro církve další majetek, tak by jistě církevní komise nerušily a jistě by se s ní chtěly setkat. To i ten Bůh by byl na posledním místě.

+2/−6
26.3.2014 13:18
Foto

J23i16ř74í 54K36h74e62i41l 9626264700113

Gajdůšková a všichni inteligenti z ČSSD si jaksi neuvědomují do hloubky fakt, že jsou zde podepsané smlouvy se státem dle platného zákona a celý průběh legislativního procesu uzákonění odsouhlasil i Ústavní soud!! Jak proboha někdo může být tak duchem omezený a za této právně jasně dané situace chtít plnění dle platného zákona okrouhat populistickým zdaněním??8-o 1) by to musela schválit Sněmovna, což nehrozí a 2) i kdyby to Sněmovna schválila, církve napadnou cílené obcházení zákona u Ústavního soudu. A chraň nás opravdu "bůh", kdyby i náš Ústavní soud tohle obcházení zákona nestopl. Pak by totiž přišly na řadu žaloby na Český stát a v arbitrážích bysme nezaplatili 59miliard ve 30letých splátkách (což je dobrovolně vyjednaná snížená náhrada), ale taky by církve mohly přes arbitráže vymáhat 2x tolik plus sankční úrok z této 2x vyšší částky za prodlení státu od data podpisu smluv církví se státem a ne ve splátkách na 30let, ale do 5ti let na prkno!!!;-€ A to by se potom Gajdůškové a Sobotkovi protočili panenky. Bych chtěl vidět, jak by důchodcům vysvětlovali, že díky politické negramotnosti ČSSD dostanou důchodci né 45Kč přidáno, ale naopak pravidelnou církevní srážku z důchodu 500Kč, aby stát nezkrachoval.;-O

+7/−2
26.3.2014 13:01

M39i95l20a46n 61P79r67o39u94z87a 6812644238697

To s Vámi souhlasím, že je to již podepsané atd, atd. Ovšem právě ty dohody a systém prosazení a nakonec podepsání musí normálního člověka zarazit.

Již jsem to psal, prakticky tajné podepsání smluv, jak rošťáků kořících tajně na hajzlíku. To bylo čestné přistupování vlády a církve vůči občanům.

+2/−1
26.3.2014 13:20

Z42d87e60n76ě89k 48B32e48r46á15n21e53k 2368295236672

Bývalá vláda a čestně? Na to soudruh katolík Nečas nemá.

+4/−4
26.3.2014 13:23
Foto

M40a18r56e77k 25B54a98š31i40s12t79a 7713422283280

Tam tahal za nitky Kalousek ....... ten je za tím schovaný.

+2/0
26.3.2014 17:48

Z92d89e22n15ě30k 52B12e48r80á61n17e56k 2728405496362

Pokud jsou smlouvy nevýhodné pro jednu stranu, pak se dají napadnout u soudu.

0/−2
26.3.2014 14:04

P41e20t81r 30K50u56d66l91i26č43k61a 5552594465

to by ovšem předpokládalo, že by je stát uzavřel v nějaké tísni a za nápadně nevýhodných podmínek, což není tento příklad. Stát nebyl církvemi nucen smlouvy dohodnout a podepsat. Vzešlo to z jeho iniciativy.

+2/0
26.3.2014 14:10

Z52d76e13n86ě92k 59B46e16r17á47n87e16k 2188955636472

Za stát ale jednali lidé, kteří vlastně zastupovali církve a ne Česko.

0/0
26.3.2014 14:13

P51e57t98r 61K53u40d32l45i96č51k43a 5552234135

Nezlobte se na mě, ale to jste napsal blbost. Za stát jednala vláda, druhej partner byly církve. To že se dohodli, přece neznamená, že církev podepsala dohodu defakto s církví. To že s tím nesouhlasíte je přece věc úplně jiná. Vláda vzešla z voleb, tak to musíte respektovat

+1/0
26.3.2014 14:25

Z19d50e92n31ě24k 63B79e68r53á56n75e93k 2138735816622

Je možné tu smlouvu napadnout, proto o tom píšu.

0/−2
26.3.2014 14:29

P50e58t94r 61K95u19d96l59i84č98k46a 5802504945

A kdo ji podle vás bude napadat a na základě čeho?

0/0
26.3.2014 14:33

Z18d13e60n93ě43k 77B65e25r74á49n82e71k 2878555146762

Napadnout to smlouvu může kdokoliv u soudu. Na základě nevýhodnosti pro jednu ze stran.

0/−2
26.3.2014 14:38

P45e29t71r 24K87u92d96l28i50č22k40a 5942704385

To nemáte pravdu. Napadnout ji může maximálně jedna ze stran, ale je to totálně bez šance, protože uzavření smluv bylo předpokládáno již v zákoně o maj.vyrovnání, které posvětil soud. Každopádně to ale můžete zkusit:-)

0/0
26.3.2014 14:46

Z64d42e87n12ě61k 67B90e51r78á48n83e83k 2438295226232

Děkuji za dovolení. ;-D

+1/0
26.3.2014 14:52

P46e18t14r 79K31u11d60l77i79č29k19a 5632754925

Není zač. Ale dejte pak prosím vědět, jak jste dopadnul:-)

+1/0
26.3.2014 15:02

Z65d34e29n14ě20k 27B38e10r52á52n19e53k 2778925756132

Jasně.

0/0
26.3.2014 15:36
Foto

J18a63n 97Č37e98r93m85á66k 4589438415377

pane Beránku, nevidíte si do úst. 

majetek, který byl církvím zločinně vyvlastněn je daný a dohledatelný.

církve souhlasily s odškodněním, které se zdaleka nerovná objemu tohoto majetku a výnosům z něho.

tedy, pokud někdo tratí, jsou to církve a zákon je takový jaký je díky velkorysosti církví.

Ony také církve mohly žádat vše a nejspíš by u evropského soudu uspěly. A pak byste teprve viděl, ten tanec!!!

buďte rád, že jsou naše církve rozumné a chtějí se dohodnout. On ten majetek bude stejně sloužit všem.  Jednak stát ušetří na platech a financování stovek církví a církviček o kterých se dnes nikomu ani nesní včetně těch, kteří by byly založeny právě za účelem státních příspěvků na provoz církví a náboženských společností za druhé se díky dnešnímu zákonu církev postará o polorozpadlé ruiny, které jí budou vráceny a další se nebude v ruiny měnit... za třetí onen majetek a výnosy z něho zůstanou v Česku a nebude rozkraden či rozfofrován nejrůznějšími "ráthy" či "pekárky" za čtvrté bude sloužit k charitě všem lidem, kteří nedosáhnou na sociální síť či na jiné charitní projekty...

+3/−1
26.3.2014 16:13

M33a80r48t81i86n 13D54o28k59t23o25r 5129948177186

čssd je novodobá ksč inkvizice

+6/−2
26.3.2014 12:17

J60o37z21e56f 82T84r13o25j11á10k 1765647651399

Kalousek,kokta,Nečas a spol. Uspíšili rozklad církve vydám majetku. Přes majetek se dotává k moci lucifer. Jo,jo.

+3/−5
26.3.2014 12:07

P43e47t61r 83Š96a71f29r71á70n 9716891889

;-D

0/0
26.3.2014 14:48

P31e84t57r 49Š82a35f14r86á76n 9156311319

roční finanční náhrada církvím ve výši 3 km dálnice!!

+2/−1
26.3.2014 11:40
Foto

J84i53ř47í 76K32h79e86i35l 9896624300783

Podle finanční studie výdaje vynaložené v letech 1948 – 2007 na chod církve ze státního rozpočtu činily 60,6 mld. Kč.

Nerealizované výnosy církví z jejich původního majetku a z patronátů, které přešly na stát (čili byly státem ukradeny), pak činily ve stejném období 229,2 mld. Kč. Celkem po odpočtu nákladů na chod církví činí saldo ve prospěch státu 168,6 mld. Kč8-o, které rozfrcali komunisti a polistopadové vlády na svoje fungování!!!!;-O;-O Církve ustoupili a jako náhradu z toho chtějí jen zhruba polovinu a to ještě rozloženou na splátky do 20ti let a ČSSD i přesto kope, vzteká se a náhrady chce danit??? To si snad fakt dělá Gajdůšková kozy!!!!;-O;-O

+9/−3
26.3.2014 11:34

M76i50l21a20n 46P41r64o50u84z92a 6942814408527

Např. ve Španělsku, Itálii a jiných zemí se zisky církve rapidně snižují, lidé je již tak nepodporují i když jsou proti nám velmi zbožnější, ale přesto to upadá a jejich zisky samozřejmě také. Takže ten vypočtený zisk zdaleka nemusel být tak velký.

+3/−2
26.3.2014 11:54

M59a92r39t61i52n 65D41o40k61t22o27r 5809938477906

španělsku se ani nedivím při jejich rekordní nezaměstnanosti

+2/0
26.3.2014 12:17

M12i63l40a31n 37P69r15o84u92z76a 6402734658797

Jistě ovšem kromě snad Jižní Ameriky tam ta církev si ještě udržuje dos velkou moc.

Lidé věří ovšem již jen ve své duši a zjišťují že k tomu kostely tak moc nepotřebují. A ti opravdu nerozumní lezou do pofidérních sekt.

0/0
26.3.2014 12:30

M98a60r52t94i91n 36D36o41k59t11o76r 5239458197586

lidé dnes věří mamonu....

0/0
26.3.2014 12:43

M97i28l60a70n 13P92r89o41u50z18a 6252884868547

Velký souhlas. To bylo nakonec vždy a právě církev kázala vodu, ale sama pila víno.

+1/−2
26.3.2014 12:54
Foto

J67i75ř35í 67K74h80e22i66l 9386974540643

Oprava:

Za nevydaný majetek bude církvím vyplacena náhrada ve výši 59 mld. Kč (tedy zdaleka ne ani polovina toho, o co církve přišly díky tomu, že nemohly se svým majetkem nakládat. Tato částka bude splácena po dobu 30-ti let (ne jen 20) ve výši cca 2 miliardy ročně (to jsou necelé dvě tisíciny státního rozpočtu).!!

+2/−1
26.3.2014 11:54

M74i31l79a30n 59P56r69o74u43z77a 6222224938767

Oni ovšem převezmou vlastně vše o co se nechce starat stát. Dotace budou dostávat od státu dál. Jen si uvědomte, že dříve jim byl poplatek ve zdravotnictví cizí a nyní o něj bojují. Prostě budou dostávat dotace od státu, jako jiné organizace podobného typu.

A to jsou další peníze nikoliv to že budou to platit ze svého. Na ten rozsah škol, hospiců a jiných jim ty peníze nebudou brzo stačit.

0/−2
26.3.2014 12:18

P15e70t20r 53K83u21d47l54i15č42k11a 5862764445

Dobře, ale víte jak fungují např.hospice, nebo církevní školy v reálu? Jenom z dotací státu (obcí) by žádnej hospic nepřežil ani den.

+2/0
26.3.2014 12:25

M76i84l61a32n 72P57r38o24u19z69a 6862644418277

No samozřejmě zatím ji je málo, tak to jde, ovšem to se zvrhne, uvidíte. Zaplatíte Vy jako nyní a zatím z darů, ovšem až jich bude víc a budou zastupovat státní instituce poté to bude doplácet stát. Vezměte si jako příklad doplatky na bydlení, kdo to vymyslel a kdo na tom zbohatl.

0/0
26.3.2014 12:41

P78e34t96r 23K54u80d14l16i94č27k54a 5702524375

Hospic je veřejnosti prospěšná záležitost, bez ohledu na to, jestli je provozovatelem církev, nebo někdo jinej. Pokud stát bude mít prachy na dotování hospiců, tak je vydá, pokud ne, tak pro provozovatele hospiců smůla. Díky penězům z restitucí bude mít církev možnost sponzorovat alespoň některé. Nerozumím, v čem spatřujete problém?

0/0
26.3.2014 13:01

M76i73l86a58n 69P91r39o66u92z60a 6892304298767

Dobře se to čte a rád bych tomu snad i věřil.

O prospěšnosti hospiců to je naprosto v pořádku.

Ovšem s těmi dotacemi bude problém, ty restituce všechno nezaplatí a samozřejmě se brzy vyčerpají a zrušit to nepůjde to snad pochopíte. Pak už bych se jen opakoval.

Zatím nevěřím a rád bych se mýlil.

Problém vidím v mé poslední větě, až nyní se přichází na to že je to špatně.

0/0
26.3.2014 13:38

P55e11t82r 95K55u15d36l36i18č13k73a 5322634725

Pane Prouzo, ty doplatky na bydlení není dobrý příklad. Jsou totiž nárokové - splníš podmínky a pak musíš dostat příspěvek. Dotace na hospice jsou nenárokové, stát tedy nemá žádnou povinnost dotaci poskytnout. Navíc je naprosto běžné, že jeden rok stát poskytne třeba 3 miliony, druhý rok milion jeden. Doteď musely hospice přežívat hlavně ze soukromých zdrojů a restitucema se nic nemění, snad jen to, že těch soukromých zdrojů teď bude víc. A pokud by nějaký hospic krachoval, stát nemá povinnost ho retovat a i kdyby ho retoval, tak já s tím nemám problém, protože tím nebude podporovat činnost církve jen pro věřící, ale pro kohokoliv. V hospicích přece nesjou jen členové církve.

+1/0
26.3.2014 14:07

M78i65l14a28n 86U84ř86í42d95i98l 4150717341

Kdo dělal onu finanční studii? Jak jste přišel na výnosy?

0/0
26.3.2014 11:59

P49e66t14r 62K63u59d83l39i48č26k70a 5732964325

Národohospodářská fakulta VŠE

+3/−1
26.3.2014 12:02

J49a47n 78D55l95o69u74h92ý 8246930853120

Navíc je to NÁHRADA. Tj. náhrada něčeho, co mělo být jejich. Náhradu cestovních výdajů vám taky nikdo nedaní ;-)

+2/0
26.3.2014 12:00

P42e90t68r 67Š86a95f50r42á12n 9856501989

Ostrava: Dopis biskupa Lobkowicze je distribuován do všech 276 farností diecéze tak, aby se dostal k co největšímu počtu věřících. S ohledem na dvojjazyčnost některých farností je dopis k dispozici také v polštině. Text dopisu vychází v plném znění také v březnovém vydání diecézního zpravodaje OKNO.

 „Od přijetí zákona o majetkovém vyrovnání už uplynul víc než rok a v naší společnosti neustávají diskuze o tom, zda je majetkové vyrovnání přiměřené nebo dokonce, zda je zákonné. Církev byla během tohoto období mnohokrát obviňována z hamižnosti a nejrůznějším způsobem očerňována, často s využitím polopravd a lží. Velmi by mne mrzelo, kdyby tyto informace ve Vás vyvolávaly neopodstatněnou nedůvěru a podezření. Proto Vás chci seznámit s tím, jak se majetkové narovnání dotkne naší ostravsko – opavské diecéze,“ píše ve svém dopise biskup Lobkowicz.

0/0
26.3.2014 11:33

R20o67m14a87n 48M26i87r56o22s87l64a91v 4577303597756

Můj názor je, že by vše šlo řešit mj. daní z nemovitosti, pokud by byla koncipována tak, aby majitelé nemovitostí cca do 10 milionů Kč žádnou změnu nepocítili, nad 10 mil. by byla vždy v určitém rozmezí postupně zvyšována tak, aby až  ti nejbohatší majitelé nemovitostí platili nejvyšší procento. Musely by zde být výjimky pro vybrané organizace - zdravotnictví, školství atd., tak aby byla nejvíce zdaněná církev a další  miliardáři. Dnese rozpočet naplňuje doplatky na léky, DPH na každém rohlíku, takže přispívají i staré chudé babky, matky samoživitelky atd., přitom daňová progrese u daně z příjmu neexistuje, na rozdíl od západních modelů, tudíž by to bylé férovější, protože ten náš státní dluh pro naše vnuky musí někdy někdo zaplatit a dostat se k vyrovnanému rozpočtu jen úsporami nepůjde.

0/−4
26.3.2014 11:29

A64n73n73a 88Č67e77r56n51á 1487794579824

Výjimky vedou ke korupci. Jedině bez výjimek!

+1/0
26.3.2014 11:49

A76n55t88o47n61í38n 55K84o11l70á15ř 7748775967552

A k tomu dodejte, že největší dluhy nadělaly vlády čSSD.

0/0
26.3.2014 15:55

P29e12t14r 75Š39a75f89r66á46n 9226761199

Praha/Kynžvartsko: Královská kanonie premonstrátů na Strahově (premonstráti)byla počátkem letošního roku několikrát veřejně nařčena z toho, že si v rámci "restitučního" zákona 428/2012 Sb. nárokuje vydání nemovitostí na Kynžvartsku, které převedla na Konráda Henleina. Tedy dle kritiků, si za ně premonstráti prý "chtějí nechat zaplatit dvakrát". Poprvé od K. Henleina, kterému majetek prý prodali (či o jeho výnosy  v jednom případě nikdy nepřišli), a podruhé od státu ve formě navráceného majetku.

Jelikož je výše uvedený prodej (převod vlastnického práva) neplatný, nemovitosti na Kynžvartsku byly v majetku řádu jen formálně (staly se totiž součástí území anektovaného Německem po Mnichově) a tato causa si nadále "žije svým vlastním životem", uvádějí premonstráti věci na pravou míru.

V prohlášení, které v plném znění naleznete v příloze, zástupci řádu vysvětlují, proč je výše uvedený převod majetku na Konráda Henleina neplatný a výnosy z majetků na Kynžvartsku řádu nikdy nepomohly. Rovněž se věnují vyvrácení mýtů v  souvisejícím článku M. Ransdorfa Potřeba spravedlnosti, který publikovaly ParlamentníListy.cz.

+1/0
26.3.2014 11:27
Foto

J52i89ř57í 46K10h46e40i72l 9446414740533

http://www.mkcr.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/deset-duvodu-proc-prijmout-zakon-o-cirkevnich-restitucich-138332/tmplid-228

+1/−1
26.3.2014 11:27
Foto

F95r91a13n90t63i12š68e24k 88C79h10m31e45l74a80ř 5535116658329

Kdo chce psa bít, hůl si najde, stejně jako když někdo dělá megatunel na stát, jako to církevními prostitucemi udělal Kalousek, tak zdůvodnění taky vždycky najde.

Jinak v tom dokumentu co věta, to perla. Skoro jsem se rozbrečel ;-(

0/−4
26.3.2014 11:55

P11e48t60r 46K42u20d23l67i73č41k66a 5812834695

Vy jste to asi nepochopil, že jo?

+1/0
26.3.2014 12:05
Foto

F38r31a43n83t86i75š82e19k 18C94h62m19e56l24a64ř 5705586288439

Právě že ano - zdůvodnění megatunelu jako ze žurnálu!

0/−4
26.3.2014 12:06

P75e52t52r 56K40u66d57l53i88č10k49a 5572234285

Dík za odpověď, takže nepochopil.:-)

+3/0
26.3.2014 12:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.