Diskuze

Školy neví, co s mimořádně nadanými dětmi. Peníze nahrazuje nadšení

Pětiletý šikula z Litoměřic umí zapojit zvonek, gymnazistka z Prahy zase exceluje v řetězových zlomcích. Školy ale podle odborníků často neví, jak se podobně nadaným žákům věnovat. S péčí o talenty v přírodních a technických vědách jim bude pomáhat nově zřízená Síť podpory nadání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Naštěstí máme demokracii, pluralismus názorů je dovolen a soukromé školy existují. Vy si můžete své dítě vychovávat ke genialitě tím, že jej pošlete do normální školy a já zase tak, že jej dám do náročné soukromé. Za nějakých 30, 40 let se ukáže, kdo z nás měl pravdu :-)

0 0
možnosti
RP

To měla být reakce na příspěvek Karla Nečase z 21:56, nevím, proč se to zařadilo sem.

0 0
možnosti
KN

K14a22r29e13l 84N88e84č96a23s

26. 3. 2014 21:56

Představa,že se nějak nadané dítě přesadí do skleníku a zalévá individuální péčí je stupidní. Tak život nefunguje. Cesta je pochopení a zvýšení urovně vzdělanosti. Doporučuji velmi výtečnou knihu K.P.Liessmanna Teorie nevzdělanosti!;-)R^

1 0
možnosti
JM

J34a44n 23M51a21l41e14n87k44a

26. 3. 2014 22:16

Konečně se diskuse dostává na nějakou úroveň. Knihu jsem četl. Díky za příspěvek.

0 0
možnosti
SK

další problém je, že mimořádně nadané děti bývají často těmi podprůměrnými šikanovány - tak raději rezignují aby měly klid :-/

4 0
možnosti
JM

J61a74n 26M22a69l76e43n31k64a

26. 3. 2014 22:08

že to pochopí už ve škole, vnímám jako pozitivum.

0 0
možnosti
PO

Moc tomu nerozumím. Předně existují školy s rozšířenou výukou ledasčeho, tedy já do takové chodil, možná už to není, ale skoro bych řekl, že je, dále existuje řada různých kroužků a klubů, kam mohou nadané děti chodit a rozvíjet tam své schopnosti.

V životě totiž budou až na naprosté výjimky vždy muset koexistovat s méně nadanými lidmi (často i na pozicích šéfů, zákazníků atd.) a tudíž je dobré, když si na to budou zvykat odmala.

1 0
možnosti
RP

Takže aby uměl jednat s blby, musí mezi blby strávit celé dětství? ;-D

4 0
možnosti
FE

V naší zemi se musí učitelé starat především o žáky, kteří o učení nemají zájem. Starost o ty nadané nemají v popisu práced.

5 0
možnosti
PB

Můj osobní názor, že se tady nějak zapomnělo na specializaci.

Proč někoho mučit učením jazyků, když na to nemá buňky, ale je to borec na matematiku či fyziku nebo další obory.

A na druhou stranu, když je někdo geniální na jazyky, proč do něho rvát matematiku.

Univerzálnost totiž nemá budoucnost, ale jenom specializace.

Samozřejmě existují vyjímky, kteří umějí všechno.

5 1
možnosti
AN

A69n10d69r87e58a 49N30o84v36á

25. 3. 2014 21:41

Já fakt nevím. Mám dceru slušně nadanou na jazyky. V 15 letech dělá na velmi slušné úrovni 4 a chtěla by další. Ale už jaksi "nemá čas". Musí se totiž učit do školy. Často si říkám zda-li je nutné obětovat ten čas chemii, fyzice, atd., kteréžto ji nic moc neříkají a nikdy v nich vynikat nebude, nebo zda-li je to pro ni také důležité.

2 1
možnosti
TB

Peněz je DOST.

Hlavně na začleňování žáků s IQ 70-90. :-/;-(

5 0
možnosti
JM

J47a85n 51M48a91l88e44n53k30a

25. 3. 2014 21:11

Já myslím, že mimořádně nadané děti, se mohou v "průměrné" tříde učit pokoře a solidaritě - a tak budou ve finále ještě geniálnější a současně snesitelnější.

2 7
možnosti
MR

Přesně tak, genialita se musí sklonit před průměrem a políbit mu prsty u nohou. Jako doplňkovou léčbu nařídíme Ordinaci v Růžové zahradě a Čtení pro tebe, aby si ty chytrolíni nemysleli, že jsou jako lepčejší než my, normální lidi!

10 2
možnosti
BB

Vlastní zkušenost je ještě horší než článek. Jakmile je dítě mimořádně nadané často s tím jde ruku v ruce buď dysgrafie, dysortografie nebo poruchy pozornosti nebo třeba oboje naráz. Učitelé s tím neumí pracovat, dítě se ve škole extrémně nudí a logicky zlobí. Většinou mívají i problémy v dětském kolektivu. Učitel je akorát naštvaný, pošle dítě do poradny jakože je divné, dostane z poradny papír, že je mimořádně nadané a má se s ním pracovat a neděje se nic. Jen se učitel přestane divit, že je žák jiný než ostatní.

5 1
možnosti
JP

Kde jste vzala, že nadané dítě mívá nějakou poruchu? Já ještě nadané dítě s podobnou poruchou neviděla. Jenže ještě horší je, když je dítě nadané a žádnou poruchu nemá. Přeskočení ročníku nic neřeší a sledovat dítě, které se ve škole nudí, protože píučka se musí zabývat žáky, kteří ještě ve třetí třídě neznají barvy nebo si nedokážou umýt ruce po použití WC, je doslova na palici. Nikdy jsem nechápala, že učitel v pomocné škole (to je škola pro děti, které nezvládnou ani zvláštní školu) učí 10 dětí (= ze zákona maximální počet), učitel školy zvláštní 16 dětí, ale učitel základky pro normální děti může mít klidně 36 dětí. Dejme 10 nadaným dětem jejich učitele a za 9 let se naučí tolik, že můžou přeskočit střední školu!

2 1
možnosti
KN

K97a46r53e57l 26N87e59č66a52s

25. 3. 2014 20:28

Velmi tvrdé a náročné předválečné školství v Evropě s přihlédnutím ke komplexnosti vzdělání a jak říkal akademik V.s důrazem na výuku geometrie,matematiky a vůbec věd přírodních zajistilo euroatlantické civilizaci velký civilizační náskok. Dnešní  všeobecné,státní školství není schopno toto zajistit nikde.Průměrnost a lenost myslet převládá. V době,kdy materiální ekonomie je pomalu nahrazována ekonomií symbolickou je i nutný jiný přístup k vzdělání.:-)

6 0
možnosti