- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naštěstí máme demokracii, pluralismus názorů je dovolen a soukromé školy existují. Vy si můžete své dítě vychovávat ke genialitě tím, že jej pošlete do normální školy a já zase tak, že jej dám do náročné soukromé. Za nějakých 30, 40 let se ukáže, kdo z nás měl pravdu
To měla být reakce na příspěvek Karla Nečase z 21:56, nevím, proč se to zařadilo sem.
Představa,že se nějak nadané dítě přesadí do skleníku a zalévá individuální péčí je stupidní. Tak život nefunguje. Cesta je pochopení a zvýšení urovně vzdělanosti. Doporučuji velmi výtečnou knihu K.P.Liessmanna Teorie nevzdělanosti!
Konečně se diskuse dostává na nějakou úroveň. Knihu jsem četl. Díky za příspěvek.
další problém je, že mimořádně nadané děti bývají často těmi podprůměrnými šikanovány - tak raději rezignují aby měly klid
že to pochopí už ve škole, vnímám jako pozitivum.
Moc tomu nerozumím. Předně existují školy s rozšířenou výukou ledasčeho, tedy já do takové chodil, možná už to není, ale skoro bych řekl, že je, dále existuje řada různých kroužků a klubů, kam mohou nadané děti chodit a rozvíjet tam své schopnosti.
V životě totiž budou až na naprosté výjimky vždy muset koexistovat s méně nadanými lidmi (často i na pozicích šéfů, zákazníků atd.) a tudíž je dobré, když si na to budou zvykat odmala.
Takže aby uměl jednat s blby, musí mezi blby strávit celé dětství?
V naší zemi se musí učitelé starat především o žáky, kteří o učení nemají zájem. Starost o ty nadané nemají v popisu práced.
Můj osobní názor, že se tady nějak zapomnělo na specializaci.
Proč někoho mučit učením jazyků, když na to nemá buňky, ale je to borec na matematiku či fyziku nebo další obory.
A na druhou stranu, když je někdo geniální na jazyky, proč do něho rvát matematiku.
Univerzálnost totiž nemá budoucnost, ale jenom specializace.
Samozřejmě existují vyjímky, kteří umějí všechno.
Já fakt nevím. Mám dceru slušně nadanou na jazyky. V 15 letech dělá na velmi slušné úrovni 4 a chtěla by další. Ale už jaksi "nemá čas". Musí se totiž učit do školy. Často si říkám zda-li je nutné obětovat ten čas chemii, fyzice, atd., kteréžto ji nic moc neříkají a nikdy v nich vynikat nebude, nebo zda-li je to pro ni také důležité.
Peněz je DOST.
Hlavně na začleňování žáků s IQ 70-90.
Já myslím, že mimořádně nadané děti, se mohou v "průměrné" tříde učit pokoře a solidaritě - a tak budou ve finále ještě geniálnější a současně snesitelnější.
Přesně tak, genialita se musí sklonit před průměrem a políbit mu prsty u nohou. Jako doplňkovou léčbu nařídíme Ordinaci v Růžové zahradě a Čtení pro tebe, aby si ty chytrolíni nemysleli, že jsou jako lepčejší než my, normální lidi!
Vlastní zkušenost je ještě horší než článek. Jakmile je dítě mimořádně nadané často s tím jde ruku v ruce buď dysgrafie, dysortografie nebo poruchy pozornosti nebo třeba oboje naráz. Učitelé s tím neumí pracovat, dítě se ve škole extrémně nudí a logicky zlobí. Většinou mívají i problémy v dětském kolektivu. Učitel je akorát naštvaný, pošle dítě do poradny jakože je divné, dostane z poradny papír, že je mimořádně nadané a má se s ním pracovat a neděje se nic. Jen se učitel přestane divit, že je žák jiný než ostatní.
Kde jste vzala, že nadané dítě mívá nějakou poruchu? Já ještě nadané dítě s podobnou poruchou neviděla. Jenže ještě horší je, když je dítě nadané a žádnou poruchu nemá. Přeskočení ročníku nic neřeší a sledovat dítě, které se ve škole nudí, protože píučka se musí zabývat žáky, kteří ještě ve třetí třídě neznají barvy nebo si nedokážou umýt ruce po použití WC, je doslova na palici. Nikdy jsem nechápala, že učitel v pomocné škole (to je škola pro děti, které nezvládnou ani zvláštní školu) učí 10 dětí (= ze zákona maximální počet), učitel školy zvláštní 16 dětí, ale učitel základky pro normální děti může mít klidně 36 dětí. Dejme 10 nadaným dětem jejich učitele a za 9 let se naučí tolik, že můžou přeskočit střední školu!
Velmi tvrdé a náročné předválečné školství v Evropě s přihlédnutím ke komplexnosti vzdělání a jak říkal akademik V.s důrazem na výuku geometrie,matematiky a vůbec věd přírodních zajistilo euroatlantické civilizaci velký civilizační náskok. Dnešní všeobecné,státní školství není schopno toto zajistit nikde.Průměrnost a lenost myslet převládá. V době,kdy materiální ekonomie je pomalu nahrazována ekonomií symbolickou je i nutný jiný přístup k vzdělání.