Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nulté ročníky škol se otevřou všem dětem, je o ně čím dál větší zájem

Do přípravných tříd základních škol, kde se děti učí držet tužku či mýt si ruce, budou moci pravděpodobně chodit všichni zájemci. Počítá s tím chystaná novela školského zákona. Zatím jsou nulté ročníky určené jen pro děti se sociálním znevýhodněním. Zájem o tyto třídy v posledních letech výrazně roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98i82b77o91r 88N25o10v63á90k 5865140179958

ještě minus jedničkový ročník zaveďte

+2/0
28.3.2014 12:21

A23d35a37m 94R17y84c26h85l56ý 1168557309603

Já jen nechápu, proč děti z romských rodin nemají základní sociální návyky a musí se kvůli nim zakládat nulté ročníky. Vždyt přeci cikáni berou různé dávky a přídavky na svoje děti a tyto dávky mají být užity ve prospěch dítěte. Evidentně tu tedy výplata dávek postrádá smysl nebo účinnost. Proč to někdo nekontroluje??? Proč jim nezastaví výplatu přídavků, když jsou jejich děti v 5-6  letech na úrovni 2letých???;-O;-O;-O

+6/0
28.3.2014 11:00

H62e72l61e85n17a 31K61a29v83k25o84v98á 4373256319833

Romové si často ztěžují, že nemohou najít práci, jsou tedy doma a mají na děti čas.Ale je pohodlnější dát jej do nultého ročníku, mají to zadarmo i s obědem. A pokud by nevzali budou  to svádět na diskriminaci, takže vždycky budou mít přednost......!!

+4/0
28.3.2014 10:34

J10o79s40e10f 69S93c59h22á95n21ě29l 1230357702466

A co se vrátit k tradičnímu úkolu rodiny. Naučit děti mýt si ruce, znát barvy, umět zavázat tkaničku, atp. by snad měla být věc rodičů. Jestli to takhle půjde dál, tak rodiče nejpozději ve třech letech odevzdají dítě do školky a základní školy s tím, ať jim tam potomka vychovají a něco naučí. V 15-ti letech si děcko vyzvednou a začnou kritizovat výchovné učitele co všechno udělali špatně. :-(

+4/0
28.3.2014 10:03

J64a47r90o38s10l95a85v 43H92e50j21n19a 4177571119

Nebo, možná, půjdou do prvních tříd jenom žáci s maturitou.

Snižování úrovně maturit tomu nasvědčuje.

+2/0
28.3.2014 10:23

T63o72m67á78š 30B80l31a71h90o91š 6566197645180

Je to velmi nebezpečné ...

Nízké IQ a mizerné geny omlouvat "sociálním znevýhodněním ...!!:-/

+9/0
28.3.2014 9:46

K63a11r58e38l 89J56a66n45í56k 9468982825544

Především je žádoucí, aby děti s odkladem pokud možno nebyly zařazovány do tříd  s mladšími spolužáky. Prostě je ti sedm, tady je škola co otvírá první třídu pro sedmileté a hybaj ke svým vrstevníkům.

Kdo zažil sám šikanu ví, jak moc dělají věkové rozdíly. Normální dítě jdoucí v šesti letech pak narazí na spratka, který je starší o více než rok a má z života peklo.

+2/−4
28.3.2014 9:37

L66a76d52i48s12l87a62v28a 59S62t12r67n47a82d25o29v46a 3188484761772

Spratci , nejsou o věku ale o výchově a povaze plus vliv rodiny

+5/0
28.3.2014 9:39

K84a85r19e59l 78J67a53n96í36k 9218422305964

Ano, ale pokud má takový spratek věkový a tedy i fyzický náskok, ...

Plus i normální dítě když zjistí, že má fyzickou převahu, bude ji občas využívat. V kolektivu stejně starých k tomu bude docházet výrazně méně.

+2/0
28.3.2014 9:43

L76a15d24i48s18l16a76v54a 45S51t95r35n32a19d82o30v37a 3988904431772

Tak to mnohdy nebývá , koukal by jste, jací střízlíci bývají  posměváčci a provokanti, je  to  o vyčůranosti  ne o síle

0/−2
28.3.2014 9:46

I87v91a66n38a 52P19o94k74o61r35n90á 8344263840477

Chudinko, který zmetek Vás šikanoval???

+1/−3
28.3.2014 9:51

M24i32c68h40a69l 11K39o50ž66e62n53ý 4446435230162

Repetent Cervenak !

0/0
28.3.2014 10:01

K83a42r39e63l 98J26a32n81í78k 9628662595694

Možná Váš starej, mentálně a hodnotami na tom budete obdobně.

0/−3
28.3.2014 10:07

I89v70a44n96a 91P97o81k22o76r31n13á 8174853610257

Jejej, to je ale rozčilování. Můj starej není starej, ale je to chlap v nejlepších letech. Takže to asi byl někdo jiný.

0/0
28.3.2014 10:30

L71a88d64i59s40l48a29v16a 91S86t31r48n96a98d86o61v17a 3438794801762

Nulté ročníky suplují nyní částečně nedostatek míst ve školkách . Mají jednu výhodu  a to že je tam učitel pro ZŠ, tudíž je fakt na školu připraví.   Nevýhoda je ta že dětem  se zkrátí dětství  , nastane jim brzo škola. Že rodiče nemají čas ? Mnozí chodí od rána do večera do práce, děti vychovávají babičky, ty se i mnohdy starají o domácn ost svých dcer, snach.

0/0
28.3.2014 9:33

I91v18a47n50a 25P33o70k64o17r59n90á 8404703650177

To aby dítě umělo držet tužku, mýt si ruce, znalo barvy a tvary je přece práce rodičů a školek. Když jsem chodila do školky já (těsně před revolucí), tak si pamatuji, že nás učitelky normálně zkoušely. Jedno dítě po druhém si na chvilku zavolaly a ukazovaly nám tvary a barvy. Nepamatuju si, že  by někdo v první třídě neznal barvy, tvary nebo nedej Bože neovládal základní hygienický návyky. Takže existence nultých ročníků mi připadá naprosto nesmyslná.

+12/0
28.3.2014 9:33

K72a12r98e39l 51J51a37n14í15k 9758422255774

Původně byly nulté ročníky zřizovány jako podpora pro cikány a z tohoto pohledu jim nelze nic vytknout: měly napravit to, co na dětech spáchaly mizerní rodiče. Navíc tato skupina děti do školek nedávala, takže ty neměly možnost jejich výchovu jakkoliv ovlivnit.

+3/−1
28.3.2014 9:41

T43o50m10á51š 80B44l93a96h56o21š 6886327945450

Pokud na dětech rodič něco závažného spáchá, pak by to měl řešit trestní řád.

0/0
28.3.2014 9:47

I37v78a70n56a 66P38o30k53o43r41n80á 8504353500807

Jenže dneska to není jen o cikánech, jsou to i děti bílých uspěšných rodičů, které se neumí obléknout, nedokáží sedět a poslouchat, neumí pořádně mluvit. Je to o tom, že rodiče na děti nemají čas. Pokud si s dítětem nebudete poídat, tak jak se pak dokáže ve škole vyjádřit. Kdysy jsem tu, myslím, četla rozhovor s učitelkou na prvním stupni a popisovala jak většina dětí se nedokáže vyjádřit. Používají krátké jednoduché věty a popis něčeho složitějšího jim dělá potíže. Stěžovala si, že nemají základní hygienické návyky. Nedokáží se soustředit, neposedí. A další a další. Tohle je chyba rodičů, soukromých školek, kde většina funguje jako odkladiště dětí a taky státu, protože nikoho nenapadlo, že se zvýšenou porodností bude potřeba taky školek a škol. Akorát se všichni divili jak roste porodnost.

0/0
28.3.2014 10:01

M43i45r48o89s55l85a72v 19Š90o87u88k31a23l 2753557869490

Vzhledem k tomu, že cca pětina dětí, které by měly nastoupit do 1. třídy, má na základě doporučení psychologické poradny a dětského lékaře odklad, tak tyto děti by přípravný (nultý) ročník měly navštěvovat povinně. V MŠ by se uvolnila místa pro další děti a nemusely by se budovat často nové školky. I z ekonomického hlediska kvůli různým hygienickým nařízením je přípravný ročník lacinější i než umístěná školka v budově základní školy.

0/0
29.3.2014 11:46

K28a55r90e76l 35K15r85o57u49l23i95k 7659199105924

Zrušíme školky a za těžký peníz zřídíme 0 ročníky!

+4/−1
28.3.2014 9:14

J67o56s74e77f 53V83o14l89f50í15k 4618645779483

To je naprostý otřes. Rodiče se o děti naprosto nestarají, pokud se dítě v první třídě neumí ani obléknout, neumí držet tužku a lžíci (o příboru ani nemluvě), tak žádná přípravka pro děti. Rodiče na půl roku do krimu (který si zaplatí!). A absolutní zákaz rození dalších dětí. Nucená sterilizace. Agresivní haranti jen deprimují učitele, protože haranti jsou ve velké míře nevzdělatelní. Jen ale že veřejnost nadává a nadává na učitele, že neumí nic naučit, že nemají autoritu. A "drobná" porucha s výslovností? Ano, to bývá, i moje dcera ji měla. Ale rodiče se musí snažit, logoped pomůže. Ale ne až učitel.

+5/0
28.3.2014 9:08

K98a40r66e85l 92J11a17n93í88k 9658192425144

Stačilo by navázat jakékoliv sociální dávky na perfektní starost o děti. Místo kriminálu prostě odebrání dávek za to, že děti nic neumí. Ono by se to rozkřiklo a časem neopakovalo.

+3/0
28.3.2014 9:45

J96a46n 59B22í35l77e88k 7384542294793

Pokud je to tak, jak uvádí článek a odvíjí se tím směrem i diskuze, tak by mne fakt zajímalo, proč tam nutí chodit i děti, které mají jen drobný problém s výslovností ;-O!!Uvádím zkušenost z Prahy 10.

0/0
28.3.2014 9:02

R18a95d43o51s11l35a29v 53K30l79a11u24d64a 5984338164912

Protože jde o prachy. :-P

0/0
28.3.2014 9:03

E60v62a 85H21u43r50t98o92v14a 9554496396988

jo, nejlepší by bylo, aby rodiče, kteří dávají dětem odklad, aby jejich děti šly do takových tříd; tím by se uvolnila místa v MŠ a možná, že by si pak hodně rodičů odklad rozmyslelo /protože, kdo dá dobrovolně dítě do třídy s dětmi ze sociálně slabého prostředí, že?/

0/0
28.3.2014 9:01

A58l69e85n47a 16F83u14s72z51t86e40i88o88v83á 1269447459563

Musím se smát " .. nejen pro děti ze socio-ekonomicky vyloučených rodin ..."

Jsem přesvědčena , že toto má být právě pro děti z těchto rodin 8-o Zase něco specielního pro nepřizpůsobivé. Jejïch líní rodiče na ně žvatlají cikánsky i na veřejnosti, není divů, že se ani v 5 letech neumí vyjadřovat česky Rv

Nikdy nebylï a nebudou ČEŠI, protože češtinu ani po staletích neovládají. 

Tedy jejich drtivá většina !

+3/−1
28.3.2014 8:57

A36l54e81š 46K92e66d93z96i61o92r 2516181306731

XNaprosto Vám rozumím, ALE nesměji se;-€

0/0
28.3.2014 9:01

L14a89d79i51s53l78a60v27a 32S86t87r20n97a80d54o60v25a 3758684191912

Já bych to takhle neviděla.. Romské dítě ve školce a nebo v nultém ročníku je přírodní úka. Zájem je a bude ,alejako supl za školku.

+1/0
28.3.2014 9:41

P13ř54e76m33y91s79l 21H86r51o78m98a78d20a 2244846928461

Pro pana Klaudu ještě polopatě: změna je v tom, že na přípravnou třídu by mohli dosáhnout i rodiče dětí, které  nejsou sociálně znevýhodněné /zanedbané/. Nevím proč by mělo být dětem rodičů, které řádně platí daně, upíráno něco co je běžně dostupné sockám?8-o

0/0
28.3.2014 8:56

R92a91d77o74s37l59a58v 15K55l95a25u17d41a 5364418604632

Protože to pak ztrácí smysl. Jestliže mám speciální třídu pro deset dětí kde se učí základní hygienické návyky, pak tam nemůžu nacpat  dalších 20 dětí jen proto, že jejich rodiče platí daně, ale podobné zařízení nepotřebují.

0/0
28.3.2014 8:59

J21o86s35e74f 29V85o80l15f44í44k 4188215289693

A kdo má platit nějakého pedagoga, aby naučil děti mýt si ruce? Cikáni snad přispějí?

+4/−1
28.3.2014 9:09

R39a74d31o38s75l27a24v 38K26l27a74u86d34a 5254708444462

Já jsem si to nevymyslel. Když už ale má existovat nultý ročník pro "spratky", pak je důležité aby tam chodili jen oni a ne aby to někdo bral jako odkladiště dětí kteří tam nepatří.

0/0
28.3.2014 11:15

P71ř47e58m60y73s16l 21H28r71o91m93a32d24a 2234956448761

Jasně, každému podle jeho potřeb a každý podle toho jak chce, ale problém je že nikdo nechce - s tím jaksi bolševíci nepočítají!!

Proč máme platit službu jen těm, kteří se o své děti nestarají řádně - často jsou to nezaměstnaní a měli b mít tedy na děti více času. 

Probu´dte se pane Klauda už nežijeme v socialismu!!

0/0
28.3.2014 11:53

A54l76e66š 15P12r84o45k95o57p 7182577547972

Máme s 0 výbornou zkušenost. Rozhodně všem rodičům, kteří mají dítě narozené v létě doporučuji.

+1/−2
28.3.2014 8:54

M56a88r73t10i70n48a 80M21o78u11d24r27á 7560553326449

Dvě z mých dětí se narodily v létě. Obě šly do školy ihned v září, tedy v 6 letech (plus pár dní). 

Nijak je to nepoznamenalo.

+5/0
28.3.2014 9:30

I93v12a60n89a 88P48o25k67o79r66n44á 8734243760577

Ono záleží taky na tom kolik dětí se hlásí do první třídy. Kamarádka má dítě narozené v červenci a loni ji do první třídy nevzali. Prostě jí to řekli na férovku. Děti od července nebereme. Takže malá zaclání ve školce, přitom by školu zvládla.

+3/0
28.3.2014 9:49

J13i70ř27í 92K46r42á50t23k34ý 3950952434

A je to nepochybně jediná škola v celém širokém okolím že? Nám také řekli, že do školy, kam chodí starší syn, nemusíme s dcerou k zápisu ani chodit, protože mají málo míst, že mohou vzít jen místní, tak jsme šli do jiné školy, je sice dál, ale bere více dětí.

0/0
28.3.2014 10:25

I96v64a90n84a 37P89o73k23o23r54n92á 8174663500577

Upřímně, o tohle jsem se nezajímala. Ale třeba by ji vzali, kdyby se tam necpala kupa 7 dětí, kterým rodiče "prodloužili dětství". Přiznejme si, že pro spoustu rodičů je pohodlnější dát dítě do školy o rok později. S dítětem ve škole to jsou už jiné starosti než mít prcka ve školce.

0/0
28.3.2014 10:35

J41i90ř81í 46K47r64á33t65k24ý 3850372394

A proč? Když dítě školu zvládne, tak datum narození přece není důvod, aby do školy nešlo. Ten nultý ročník je pro ty, co na to nemají. Moje dcera jde letos do školy v 5, je říjnová. Musela nejdříve projít u zápisu a pak jsme s ní museli jít na testy školní zralosti, aby dostala vyjímku, navíc ačkoliv pro předškoláky by měla být školka zdarma, tak my za ní musíme platit, protože je narozená o 10 dnů později, než je limit, ale jsem rád, protože ve školce by se další rok asi děsně nudila a nedejbože aby skončila v nějakém nultém ročníku s bandou vy víte koho.

+1/0
28.3.2014 10:19

D96a60v61i47d 64F91i51x80a 4698245742592

Je autorka či autor tohoto článku tak nesmírně hloupá/ý nebo se mi to jenom zdá. Nemáme dostatečný počet školek, cca třetina dětí nemá kam za dětma jít. A tady nějaký úchyl píše takovéhle nesmysly. To vám platí Babiš v alkoholu?

+6/0
28.3.2014 8:53

T45o33m12á44š 88B26l33a84h79o91š 6916807435240

A proč se laskavě novináři tvrdě neobují do lidí, kteří si pořídí kupu dětí ačkoliv jsou bez vzdělání, a pak tihle lidi nejsou schopni své děti v pěti letech naučit chození na WC, natož držet tužku v ruce?

CO JE TOTO vůbec za "lidi" ? Snad jsou to především ONI, kdo zodpovídají za své potomky, tak do nich šijte, ať se o ně starají. Takto opět budou žít v iluzi, že se o ně někdo postará ...

+8/0
28.3.2014 8:46

T59o95m42á41š 34B69l51a61h44o26š 6616917555510

Sociálně znevýhodnění ?

Tedy rodiče jsou cikáni, kteří se škole vyhýbali jak čert kříži, dnes jsou na dávkách a díky absenci vzdělání či jakékoliv inteligence či tvořivosti jsou z nich sociální případy.

A tak je tedy musí daňový poplatník chudáky dotovat ... :-/

+9/−1
28.3.2014 8:42

P73ř97e75m71y76s16l 86H11r40o30m31a34d69a 2144536278681

Bylo by to možná dobré, ale sežene na to pan Chládek peníze? Vlastně to znamená, že přibude na ZŠ jeden ročník!! Alternativně by to bylo možné vyrovnat zrušením devítky, o tom se však zatím nemluví?8-o

+2/0
28.3.2014 8:37

R68a65d31o77s91l84a37v 82K50l88a93u70d67a 5284368334762

Dobré by to nebylo. Pan chládek je jen populista který dělá na oko líbivou politiku která je absolutně k ničemu. Stejně jako chce aby učitel byl veřejný činitel.

+1/0
28.3.2014 8:39

P42ř15e92m26y19s66l 18H72r93o11m20a13d45a 2804576898971

Proč by to nebylo dobé? To jsou přece dvě věci. Jestli to dětem prospěje a jestli na to máme? Populismus možná, pokud na to nesežene peníze!!

U veřejného činitele já nevidím problém - já se k učitelům chovám slušně a tak se ničeho nemusím bát ;-)

+1/0
28.3.2014 8:41

R92a32d89o30s95l16a90v 44K92l64a96u17d69a 5624138974452

No a nebylo by jednodušší trestat všechny násilníky bez ohledu na to koho napadnou? A kdo jiný než ministři a poslanci by takovou změnu měli prosadit? Naučit dítě mýt si ruce je fajn, ale musí to být určené pro děti kteří zkrátka mají problém, ne pro všechny. To pak budeme tam kde jsme byli.

+1/0
28.3.2014 8:43

P36ř20e22m74y52s55l 64H69r28o89m35a72d46a 2534226238761

Tady jde o ochranu lidí, kteří jsou více než jiní vystaveni útokům nejen agresivních, ale i neslušných lidí. Pokud rodič řve na chodbě na učitele /či mu dá dokonce facku/ přímo před dětmi, tak je tím ohrožen celý vzdělávací a výchovný systém u nás. Pak je to úplné zhroucení všech autorit!!

No a přípravné třídy samozřejmě nemohou být jen o mytí rukou. Přečtěte si ten článek znovu. Samozřejmě, že do přípravné třídy nebude chodit každé dítě, jen to které to potřebuje, ale potřebovat to může i dítě nemocné - nejen sociálně zanedbané.

+1/−1
28.3.2014 8:50

R29a42d10o86s22l18a86v 35K74l72a52u74d86a 5414568104472

A když bude učitel veřejný činitel tak co? Každý se toho lekne? 8-o  To jste vážně tak naivní? Nemocné dítě má jít do třídy společně s nepřizpůsobivým?

0/0
28.3.2014 8:53

P44ř30e78m85y28s78l 43H64r35o86m10a18d30a 2284536948561

efekt stejný jako u Policajtů ;-) - tam to roky funguje - zkuste někdy řvát na policajta a nebo mu dát facku - pak to pochopíte ;-D;-D

0/0
28.3.2014 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.