Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kosovská otázka ožívá 15 let od bombardování Bělehradu, díky Krymu

Přesně před 15 let vzlétly spojenecké letouny Severoatlantické aliance ke své teprve druhé vojenské operaci. Bombami toho večera zasypaly Bělehrad. Cílem bylo přimět režim tehdejšího vůdce Slobodana Miloševiće vyklidit své pozice v Kosovu. Právě toto sporné území zůstává ožehavou otázkou dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E71m14a 98Z69i49k96e71š26o88v58á 1127154

Bombardování není nikdy humanitární

0/0
26.3.2014 18:41

T40o39m55á59š 92V76a21l50d76e78r 7463430469

Kosovo jasně ukazuje, že každá supervelmoc má svá pravidla a pokud se jim názor druhé strany nelíbí, je jim to jedno. Tady se odsun poražených Němců po válce jeví jako osvícené jednání s okamžitým vyřešením budoucích problémů. Otázka je jak dlouho bude trvat odtržení Skotska od VB. Tudíž bych Krym dal do stejné kategorie, jako Kosovo.Tyto sebeurčení bylo podpořeno silou na rozdíl od rozdělení Česko-Slovenské federativní republiky.Momentálně ve světě mají větší vliv anglicky mluvící národy a jejich spojenci. Vlivy se neustále mění. Tímto vznikají dějiny. Nijak bych to nehrotil.

+2/0
26.3.2014 10:37

M28a32r18t43i34n 30L50u37k46e27š 3576451261395

Když tak čtu tuhle diskuzi, tak mám radost a jen si říkám, koho že tenkrát zastupovala vlastně naše vláda? Občany ČR rozhodně nikoliv, protože ti mají na věc zcela odlišný pohled, než byl tehdy deklarován.

+6/−1
25.3.2014 11:20

J26a12n80a 23N79o59v30á25k26o14v37á 4212946651166

Každý územní konflikt je jedinečný," deklarovalo americké ministerstvo zahraničí .......No USA musí vědět o čem mluví, každý jejich konflikt je jedinečný:-/

+4/−1
25.3.2014 10:20

R89u34d70o62l51f 26P87l38a91č68e18k 3735677232802

K této věci chci napsat jen jedno:Do te doby jsem si važil presidenta Havla,dál bych za něho vše!Od toho bombardování SRBSKA jsem jmeno Havel vymazal z moji mysli.

+7/−3
25.3.2014 9:59

M19a43r63e59k 19H69r63u98b86y 6227302111288

Putin + referendum = diktator. Havel + bomby = humanista :-P

+16/−3
25.3.2014 9:22

D80a31v38i63d 44B46r21u55c94k93n98e50r 5872194219145

Celý proces rozpadu Jugoslávie je značně komplikovaný a odtržení Kosova je nutno vidět v jeho kontextu. Bestialita šílence Miloševiče, jehož otec-teolog zemřel v přestřelce a matka se oběsila, se stupňovala a svět chtěl zabránit tomu, co moc dobře znal z dob nedávných a končin nedalekých. Konflikt také probíhal ve velmi nehomogenním a nepředvídatelném prostředí rozpadnuvšího se východního bloku a hrozil svým rozšířením. Tenkrát NATO i navzdory ambicioznímu ale naštěstí oslabenému Rusku ukázalo sílu, a konflikt ne uplně zastavilo, ale rozhodně jej eliminovalo do kontrolovatelných mezí. Kosovo je pod kontrolou, k nikomu se nepřipojilo, a jednou, až vstoupí Srbsko do EU, možná se k němu zase přičlení.

Odhlídněte, vy směšní panslovanští romantici, od svého bájného bratrství se Srby, a uvědomte si, že eliminace nacionalismu v Srbsku živená psychopaty typu Miloševiče byla 100% v zájmu této země.

+4/−18
25.3.2014 9:11

P15a90v17e44l 17O69d72r61a85z95i51l 6904479587420

A pak že propaganda nefunguje ;-D

+9/−3
25.3.2014 9:14

J50a97n 17L16u63k15á73š 7367563663852

Milosevic byl sice zodpovedny za vsechny valky na Balkane a i pocatecni sarvatku ve Slovinsku, ktera neprerostla ve valku jen proto, ze byla spatne pripravena. Napr. znamy kapitan Arkan (vlastnim jmenem Zelko Raznatovic) zahajil karieru jakozto lupic a vrah v zapadni Evrope, pote se vratil do Srbska, kde pokracoval v kariere, avsak byl predcasne propusten z vezeni, kdyz se zacalo schylovat k valce. Tehdy zalozil jendotku Tigru vyzbrojovanych Srbskem, ktera pachala valecne zlociny jak v Chorvatsku, tak v Bosne, tak pozdeji v Kosovu.

Nicmene, Milosevicuv problem s Kosovem IMHO nebyly etnicke cistky jako takove. Co si budeme namlouvat, svet by kricel, ale nikdo by moc nehnul prstem. Milosevicuv problem byl, ze Evropu zaplavily zastupy kosovskych bezencu a ti zacali byt problemem zapadni Evropy. Zapadni Evropa ovsem nebyla schopna s tim sama cokoliv udelat kvuli mizerne vybavenosti svych armad, tak vyvinula tlak na sveho spojence - USA.

Vime vsichni, co nasledovalo - Belehrad konecne dostal ucet za vsechny ty valky. Nicmene, o nezavislost Kosova nebyla cilem. Proto to trvalo 15 let, tehdy vsem doslo, ze nema cenu si predstirat, ze by majoritni obyvatelstvo Kosova nekdy souhlasilo s navratem pod spravu Belehradu, jelikoz Belehrad tam delal ty etnicke cistky (Mimochodem, poprve jely tanky do Kosova uz v osmdesatych letech, tehdy zadna UCK neexistovala, ta vznikla jako reakce.).

+5/−3
25.3.2014 9:44

P25a44v22e70l 98O57d58r92a94z14i85l 6924579177690

Ano, narušovat idylu pašeráků drog a orgánů je ošklivé, stejně jako v Osetii (tam místo orgánů pašovali vodku).

+3/−1
25.3.2014 9:47

D52a67n91i55e73l 96V62u52č10e43n81o55v16i40č 4770441492588

Máte vůbec představu, co se v 80.letech na Kosmetu dělo? Očividně nemáte...

0/0
25.3.2014 23:04

K91a35r59e89l 85B47l92a96ž51e53k 6550567507986

Jasně pane Brucknere, Miloševič byl šílenec a albánští teroristé byli naopak hodní, toužící po demokracii a svobodě. To pak nezbývá než porušit mezinádní právo a přepadnout cizí zemi.

+9/−2
25.3.2014 9:49

M45a20r47e81k 80K81o69s33t71e44l78e88c53k51ý 6283256608

Čeští politici podporují terorismus!

"Nezávislé" Kosovo uznal tzv. kníže Kárl Šláfenberg jako ministr zahraničí v roce 2008, ačkoliv Kosovo nikdy nezávislé nebylo a Česko uznalo i Arafatův stát Palestina.

Václav Havel ocenil "humanitární" bombardování v roce 1999.

A můžeme čekat, žese ještě bude bojovat v Baskicku, mezi Řeckem a Kyprem, mezi Maďary a Slováky. A do toho se ještě zamíchají muslimáci a přistěhovalci a kočovné národy. Jen nechápu, proč teď taková hysterie kvůli Krymu...

+9/−3
25.3.2014 9:06

R64o37m11a32n 56M78i66r29o97s57l31a53v 4167953597446

Ačkoli vždy rád uznám, že Američané mají být na co hrdi většina príma lidí, (věda, literatura, kosmos...) je fakt, že USA jsou z velké části sami na ukradeném území vyhlazených "indiánů", navíc jejich zahraniční akce jsou z velké části jasnými zločiny od Guatemaly, Vietnamu, Iráku, podpory JAR ..., tunelování rozvojových zemí...i ono Kosovo, kde se vláda předala zločinecké organizaci. Rusové porušili mezinárodní právo, otázkou je, do jaké míry k tomu byli "dokopáni" organizováním státního převratu a obratu politicko-ekonomicko-vojenského směřování  Ukrajiny. To jen tuším, ale samozřejmě nemohu objektivně posoudit.

+11/−1
25.3.2014 8:50

M45a45r68t58i96n 61K79o35z30a90c80k 3113419958746

Když už Kosovo nemůže být částí Srbska, tak podle vzoru Krymu bych ho 2/3 připojil k Albánii a 1/3 (sever) k Srbsku. Albánská vláda snad zločince typu Thaciho zvládne a Srbové ze severu budou chráněni nejlépe jak to jde. Nevim proč by masový vrah měl být premiérem země, kterou si sám zařídil s Thatcher. :(

+3/−1
25.3.2014 8:47

J81a90n 87H28a55v27l52i65n53a 9274826329593

no ono by to asi bylo nejlepsi, ale sami Albanci o kosovce nestoji ani v nejmensim....oni jsou ortodoxni a moc hrrr....a to Albanci z Albanie moc radi nemaji, oni jsou sice muslimove, ale vodsad podsad....coz se o tech z hor rict neda....akorat by si udelali spoustu problemu a tech maji sami se sebou dost (Albanci)

+2/0
25.3.2014 9:40

D26a26v74i83d 43B53r18u82c69k28n97e84r 5112804409745

Nicméně Vaše další odborné vhledy na problematiku, koukám, Havlino, se redakce rozhodla odstranit i s doprovodnými projevy tleskačů a podporovatelů.

0/−1
25.3.2014 10:14

P77a34v33e33l 75O40d64r86a50z41i91l 6784909507740

Tak to koukáte špatně. Odstraněny byly vaše příspěvky.

+1/0
25.3.2014 10:16

D73a12v62i18d 54B16r46u57c33k22n15e62r 5922134269745

Odstraněny byly pouze ´cestovatelské´příspěvky pana Havliny.

Můj pilotní příspěvěk zůstává, v něm jsem publikoval názor na danou problematiku. V kterém příspěvku jste vyjádřil Odrazile Vy Váš názor na danou problematiku? Nikde? Pane Havlino, prosím napište své bedeckerovsko-mládežnicko-turistické postřehy ještě jednou. Sice s článkem nijak nesouvisí, ale to nesouvisí ani příspěvky pana Odrazila, nikdy, a přesto jsou zajímavější, než neartikulované výkřiky pana Hrubého.

+1/−1
25.3.2014 10:22

P85a76v87e28l 93O59d55r29a60z39i34l 6514519737260

Mýlíte se, mrkněte se do svého profilu ;-)

0/0
25.3.2014 10:54

D42a93v53i95d 31B92r35u34c37k30n10e20r 5282224469615

Já bych se radši jednou mrknul na příspěvek, v kterém vy vyjádříte myšlenku k tematu.

+1/−2
25.3.2014 11:29

P69a74v54e24l 90O71d55r25a27z81i12l 6774299637930

Abyste si nemusel přiznat, že mám pravdu, co?

+2/−1
25.3.2014 11:36

P82a16v79e20l 19H96l80a33v48i61z48ň66a 1284835415434

pokaždé když si vzpomenu na Kosovo, vzpomenu si na svého dědu. Pozorovali jsme B52 nad hlavama jak míří na jihovýchod a debatovali jsme o válce. A děda tehdy prohlásil větu "bombardování není nikdy humanitární, kdo ho zažil ze země by jej nikdy neschválil z jakéhokoliv důvodu" ( děda byl nuceně nasazený v loděnici nedaleko Hamburku) :-(

+10/−1
25.3.2014 8:45

K81a98r69e59l 96B37l82a53ž86e78k 6360237297256

"Co je dovoleno bohovi není dovoleno volovi"...my můžeme humanitárně bombardovat a přepadávat cizí země...smíme říci, že odmítáme mezinárodní právo, pokud je na překážku našim cílům. Ale běda, když by si něco takového dovolilo Rusko. To by pak bylo porušení mezinárodního práva.

A co se týče demokratických voleb...Miloševič a Janukovyč byli sice zvoleni demokratickým způsobem, ale nám (v ČR příznivcům Václava Havla) se nelíbí a proto jsou diktátoři. Naopak, Jaceňuk, který nebyl zvolen ve volbách a dostal se k moci pomocí násilí, je prototyp vzorného demokrata a proto i může podepisovat smlouvy, které rozhodujícím způsobem ovlivní život na Ukrajině.

+15/−2
25.3.2014 8:27

M15a69r42e47k 92K39o17s13t49e79l46e35c92k74ý 6333536708

S tím podepisováním a podivným hlasováním máme své vlastní dlouholeté zkušenosti!

Nejdříve bylo třeba zavřít poslance dr. Sládka, aby byl zvolen Havel prezidentem, pak s klidem necháme zavřít jiného trestance/poslance, jen co prošly restituce. A pak tu diskutujme o "demokracii" a "svobodě"...

+3/−1
25.3.2014 9:10

R82o83l98a13n18d 69M66i66k10l62o92s41z 8827823610189

Tenhle článek, to je jak sežrat vatu...

+1/−1
25.3.2014 8:20

V42e91r15o29n34i54k34a 40R42o28t33t33o13v61á 9580105255945

Tak si to shrňme a nezaujatě. Kosovo i Krym je svinstvo a okupace a nelegitimní. První udělal Západ,druhé Rusko. Zbytek je omáčka pro veřejnost z obou stran.

+5/−2
25.3.2014 8:19

A51n24n26a 16K45o12u75d47e40l45k74o30v66á 7281374923114

Američtí comrades bombardovali Bělehrad a jeho občany z humanitárních důvodů, jak to označil Havel. Budiž mu země težká za ty mrtvé.

+11/−2
25.3.2014 8:14
Foto

J68a14n 29B25a58č53o66v83č84i46n 1622154505615

Doporučuji vyhledat film:Uloupené Kosovo.

+3/−2
25.3.2014 8:16

M76a46r40t68i45n 11K96r88a39u81s 8924180585196

No rozdílů tam je, EU například platí 80% rozpočtu Kosova, což v případě Krymu nebude tak horké a ruský daňový poplatník něco ušetří. Jinak stále nechápu co na tom všem rusové nechápou - protě a jednoduše, Moldavie se od SSSR odtrhnout může, podněsteří od Moldavie nikoliv, Gruzie se od SSSR odtrhnout rovněž může, Abchazie a Jižní Osetie od Gruzie ne, Turecko okupovat Kypr může, Rusko Krym nikoliv. Vše je jedinečné a takto je to třeba hodnotit;-)

+9/−1
25.3.2014 8:07
Foto

J74i98n94d39ř12i91c54h 80K10y45s97e56l41a 5302983490702

Od SSSR se nikdo neodtrhával....SSSR se rozpadlo samo: „My, prezidenti Běloruska, Ruské federace a Ukrajiny konstatujeme, že Svaz sovětských socialistických republik jako subjekt mezinárodního práva a geopolitické reality končí svou existenci.“ (Bělověžská dohoda).

+1/0
25.3.2014 8:25

A38l89e96x82a36n95d21r 39K31o35s16t10k43a 5909846899166

Ano, Kosovo. Dodnes se stydím jak ČR přispěchalo podrazit svého spojence Srbsko. Podotýkám jediného spojence, který ČR nikdy nezradil.

+20/−1
25.3.2014 8:06

M22i95c80h76a11l 41M22a13c79h 7972499687847

Ve zkutečnosti byli dva, ještě Rumunsko.

+6/0
25.3.2014 8:11

M77a25r68t43i90n 62K32r54a92u44s 8644640555406

Pravda, na to by se zapomínat nemělo. Rumuni se odmítli podíletR^

+2/0
25.3.2014 8:13

P88a57v10e96l 90O37d58r84a78z55i97l 6714699467200

No, v druhé válce se podíleli docela dost.

+1/−1
25.3.2014 8:43

J65a79n 23H23a68v31l71i68n58a 9724356839653

ale zase umoznili nasim z podkarpati a Slovenska pruchod

+2/0
25.3.2014 9:51

P75a56v57e49l 15O59d20r84a26z58i92l 6704919457220

Holt to není černobílé.

+1/0
25.3.2014 10:16
Foto

J45a28r92o85s44l36a64v 51T51i85c19h30y 9295981366715

Amici se vztekaji, protoze nato aby ukradli Kosovo museli Srbsko "humanitarne bombardovat" skoro pul roku, zatimco Rusove si jen vzali zpet Krym ktery jim vzdy patril prostrednictvim demokratickeho referenda...to jsou ty Rusove ale zrudy co?

Baba Allbrightova na tom Kosovu vydelala slusny balik, Amici si tam postavili nejvetsi vojenskou zakladnu v Evrope a zda se Albansky narko-stat funguje bezvadne...

Amici nacpali 5 bilionu dolaru do Molotovske Demokraticke strany Majdanu aby nelegalne ovladli Ukrajinu a Putin se na to jako mel jen tak divat?

A ted prijde takova kontrolni otazka:

Co si myslite ze by asi udelali Amici, kdyby Rusko pomohlo svrhnout dosavadni rezim v Mexiku aby tam dosadili svoje lidi?

Kolik z vas (a hlavne vas zurivych Rusobijcu) si mysli ze by Obama jen tak necinne prihlizel jak mu na hranicich vyrustaji Ruske vojenske objekty? Jak rychle si myslite ze by se v ulicich Mexika zacali objevovat Americti vojaci "bez oznaceni", jako treba Blackwater? (myslim ze nedavno zmenili jmeno na Alumni).. Jak dlouho si myslite ze potrva nez si amici na Ukrajinu namontujou svoje rakety a namiri je proti Rusku? A tohle si jako Putin ma jen tak nechat libit jen proto, ze to ze vam v televizi nakecaji jak je to jen kvuli "pravde a lasce", asi jako kdyz humanitarni bombardak Havel kvuli te same pravde a lasce bombardoval Kosovo?

+15/−3
25.3.2014 8:04

P17e71t81r 38T31y15č91k21a 6585602929172

Vždy patřil?

0/0
25.3.2014 8:07

O85n51d30ř32e18j 35Š49r65u86b90a56ř 1105341145706

Kosovo s Krzmem je nesrovnatelne - 

Kosovo - spousta mrtvych na obou stranach

Krym - temer bez mrtvych

+12/−1
25.3.2014 8:04

J40a83r40o21s58l54a50v 31D87v63o24ř16á53k 1162434351504

R^   Navíc v Kosovu nežijí žádní Američané. Teď již ano, je tam jedna z největších US základen na světě. :-/

+8/−2
25.3.2014 8:06

J28a78r98o30s63l10a93v 78D42v48o79ř60á70k 1572334601744

Podle logiky NATO by měli nejprve krymští Rusové začít zabíjet Ukrajince, pak by Ukrajina vyslala vojáky na jejich ochranu. Tito vojáci by vyháněli Rusi ze svých domovů, následovalo by "humanitární bombardování" Ukrajiny Ruskem, ukrajinská armáda by se stáhla z Krymu na který by přišla ruská vojska v rámci stabilizační mise a pak by teprve Krym vyjlásil samostatnost. Z USA se stala Říše zla !! ;-O;-O

+8/−2
25.3.2014 8:00
Foto

J18a80n 47B11a48č65o64v62č66i18n 1112814425315

Hezky napsané-Hlásná trouba.....No je vidět kdo madam autorku učil,kam svým myšlením patří.Kdyby Zeman neměl pravdu v ničem,tak to co říká o těchto....je naprostá pravda.

+5/−2
25.3.2014 7:55

V61l50a37d31i34m83í17r 39M89o60r77a19v73e89c 3598400393623

Přesně před 15 let vzlétly spojenecké letouny Severoatlantické aliance ke své teprve druhé vojenské operaci. Bombami toho večera zasypaly Bělehrad. Cílem bylo přimět režim tehdejšího vůdce Slobodana Miloševiće vyklidit své pozice v Kosovu.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/belehrad-si-pripomina-15-vyroci-bombardovani-nato-f6o-/zahranicni.aspx?c=A140324_203902_zahranicni_im

-------------------------------------------

jenomže to nebyl pravý začátek problému v regionu. Problém začal v okamžiku, kdy CIA začala cvičit albánské teroristy proti Miloševičovi, s cílem rozpoutat etnické nepokoje a čistky. To není můj názor, to jsou informace dohledatelné n dobových zdrojích informací. A ukradení Kosova a jeho předání válečným albánským zločincům bylo vyvrcholení.

+20/−2
25.3.2014 7:54

O41n45d35ř95e33j 11Š61r23u45b62a54ř 1975221455216

kazdy uzemni konflikt je jedinecny a tak Krym srovnavame s 68 a 38 :-)

+5/−2
25.3.2014 7:38

P86e39t32r 49T33y48č53k44a 6275302689902

Tak když už srovnáváme tak Krym má mnohem blíž k roku 1938 než ke Kosovu.

+1/−3
25.3.2014 7:56

O73n75d15ř32e37j 54Š69r46u17b35a38ř 1485741175886

to je pravda, je to podobnejsi. Ale rozdilu je stale dost. Takze plati - kazdy uzemni konflikt je jedinecny

0/−1
25.3.2014 7:58

J31a61r41o76s24l66a32v 44D67v19o17ř89á19k 1952274151374

nn, v Sudetech nebylo referendum, byla k tomu mezinárodní dohoda, Kosovo se odtrhlo jednostranně po volbách, spíše je to blíž Kosovu.

0/−1
25.3.2014 8:10

D41a37v85i18d 22N34e98b37e74s38k84ý 8577891569421

Ten článek je naprostý blábol. Nikdo nezasypal Bělehrad bombami, to by Bělehrad jaksi nestál. Ani se NATO nepokoušello Srbsko zasáhnout co nejbolestivvěji, to by to Srbsko oprabdu bolelo, coý se nestalo. NATO pouze demonstrovalo sílu a ochotu Bělehrad v ppřípadě nutnosti k míru donutit silou. Bylo svrženo pár bomb, ale tak, aby to nenadělalo moc škod a nikomu to moc neublížilo.  Celkový počet obětí celé kampaně byl menší, než když Srbové šli jedno odpoledne vypálit jednu malou vesnici - a těch vesnic, které vypálili během války, byl nespočet. Navíc k většině obětí došlo omylem.

Výsledkem kampaně nebylo oddělení Kosova, ale prostě mír. V Kosovu na ten mír dohlíželo NATO a trvalo ještě řadu let, než se Kosovo z rozhodnutí většiny svých obyvatel osamostatnilo.

+7/−19
25.3.2014 7:33

M44i27l90a13n 50U15ř11í67d38i17l 4940257461

Ne. Tak to nebylo. Mír nenastal. Obětí byly tisíce. Na etnické vyčištění Kosova dohlížely Modré přilby.

+14/−3
25.3.2014 7:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.