Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cyklista vedl kolo a srazil ho jezdec na babetě. Letěl pro něj vrtulník

Policisté ve středočeském Českém Brodě vyjížděli k hodně neobvyklé dopravní nehodě. V pátek večer ve městě řidič mopedu Babeta v nízké rychlosti srazil cyklistu, který kolo vedl po ulici. Cyklista ale utrpěl vážné zranění a letěl pro něj vrtulník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L37e25n58k29a 74N70o52v14o67t35n25á 1730854703385

A co kdyby jste to nechali na PČR? HM?

0/0
8.4.2014 9:09

M64i84c85h39a19l 86S90l46a49v19í32č69e56k 1619508762819

Trochu jinak - vyhláška říká zhruba toto: Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky. (Z hlediska vyhlášky je chodcem.) Dále: Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícen světlomet s bílým světlem svítícím dopředu a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může cyklista použít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem. Toto nelze uvažovat u popsané nehody, neboť šlo o chodce, vedoucího kolo. Ovšem toto kolo musí být vybaveno dle platných předpisů - http://www.policie.cz/clanek/povinna-vybava-na-kolo.aspx. Z videa je zřejmé, že jediné odrazky mělo kolo na pedálech a v místě nehody není pouliční osvětlení. Spíše tma jako v pytli.

Kamarád, zarytý babetista, najezdil na tomto obzvláště silném stroji za život přes 120 000 km bez nehody, takže zkušeností má dost. A jednou z nich je poznatek, že je ještě zranitelnější než cyklista. Velmi obtížná je třeba právě noční jízda. Nízko sedící jezdec je oslněn (pokud neodvrátí hlavu, skoro pokaždé, míjí-li protijedoucí vozidlo. Zahlédnout pak chodce, natož je-li tmavě oblečen, je pak skutečně věcí štěstí. Podobné nehody jsou z větší části nešťastnou shodou přítomnosti jejich účastníků v jednom čase na jednom místě. Nicméně pořád platí - na silnici je třeba vidět, ale, a to zdůrazňuji, býti viděn. Chápu, že právo nemůže brát toto v potaz a je nutno najít viníka(y) nehody. Ale to už je o něčem jiném. Proto jsou ve vyhlášce ony "smrtíci paragrafy" - viz předvídání, stav a povaha vozovky, rychlost v závislosti na délce výhledu (v každé prudší zatáčce byste museli jet tak 20 km/hod či méně), což vám potvrdí každý seriózní instruktor autoškoly.

A pak ještě nějaký myslitel vymyslí kuriozity typu předjíždění cyklisty, kdy máte 2x dávat znamení o změně směru jízdy. Bezvadné před křižovatkou či v ní.

+1/0
22.3.2014 18:05

J18i22ř54í 13K92ü18h74r 2400646830106

Dle mě, pokud ten stroj jen vede, nemusí mít odrazky , sedátko či přední kolo.

+2/−1
22.3.2014 20:06

I73v43a 98K69r64i94s86t75o50f82o15v95á 7455783182202

Ať si má co chce, ale musí si uvědomit, že jde o jeho život a zdraví. ;-) A pokud má stroj neosvětlen a sám je v tmavém oblečení, musí počítat s tím, že ho něco může sejmout a zranit.

0/0
22.3.2014 22:36

J51i10ř94í 51K27ü58h42r 2640726260346

Riziko je vždy a všude.

+1/0
23.3.2014 8:59

J70a75r21o97s54l12a90v 71L16e19b61e15d61a 3746749367980

To je pravda. Ale vhodným opatřením jej lze výrazně snížit.

0/0
23.3.2014 10:14

J12i26ř19í 34K83ü96h32r 2400686410826

Ano, to samozřejmě ano. Třeba místo ve škodě 120 jezdit v nějakém poctivém SUV. Chápu, že ty reflexní prvky budou cenově dostupnější.

0/0
23.3.2014 10:44

J25a10r43o96s48l69a25v 98L39e83b60e93d54a 3176129107880

Povinná výbava na bicyklu je povinná pro každý bicykl, pokud se účastní provozu na pozemních komunikacích. A odrazky v ní jsou.

http://cestovani.idnes.cz/na-kolo.aspx?poz=5&y=ig_kolo/povinnavybava.htm

0/0
23.3.2014 10:12

J94i43ř76í 52K32ü43h62r 2550166100856

Otázka je, zda li je to nutné i pokud tu věc vedete?

0/0
23.3.2014 10:46

J77a87r67o84s69l17a55v 16L75e64b66e90d58a 3746959247510

zkusím znova: "pokud se účastní provozu na pozemních komunikacích", pokud chodec vede kolo po vozovce, pak se zúčastňuje...

http://www.kpo.cz/dokument/povinna_vybava.htm

0/0
23.3.2014 10:57

J32i63ř27í 81K96ü42h45r 2350646400926

Takže v případě, že té věci upadne třeba přední odrazka(kterou dle předpisu potřebujete) přestává se jednat o jízdní kolo a děje se co?

Chodec vedoucí tuto věc, má jít jako chodec vlevo....protože to co vede není jízdní kolo? Má si zavolat odtahovku?

Nebo jít vpravo, protože vede kolo, které ovšem není způsobilé do provozu?

Prosím o váš odborný názor.

0/0
23.3.2014 14:09

J66a80r50o41s68l38a30v 50L26e74b34e46d60a 3946349337370

Hehe... tak když upadne přední odrazka, přestává se jednat o jízdní kolo, technicky způsobilé k provozu.

Takže povede jízdní kolo technicky nezpůsobilé a může nést následky (nehoda, pokuta).

Kdyby měl být důsledný, pak si skutečně má zavolat odtahovku (její náhradu) nebo se pohybovat výhradně mimo pozemní komunikaci.

Osobně bych upadlou odrazku řešil nahrazením jiným materiálem obdobných vlastností = reflexní páskou, kterou nosím u sebe.

0/0
23.3.2014 14:23

J51i28ř76í 35K28ü20h33r 2510826140806

A máte někde odkaz na povinnou výbavu ručního vozíku? Když s ním budu chtít vyjet na komunikace? Ono se s tím jde stejně jak s tím kolem, jen je řidič blíže ke středu silnice, takže je více ohrožen.

A kdyby se vám na tom kole pokazila brzda? To také nosíte rezervní?

Pak by jste si volal odtah?

+1/0
23.3.2014 14:34

J55a32r59o15s75l62a48v 93L24e35b31e29d53a 3546979767970

Nemám, nepoužívám ho. Ale vím, že a) pokud je jeho šířka <= 600 mm, nebere se v úvahu. b) je -li celková šířka > 600 mm, pak platilo, že za snížené viditelnosti mám mít vlevo bílé světlo.

Ale o zákon jde až při průšvihu. Mnohem důležitější je pud sebezáchovy & 'selský' rozum...

Kdyby se mi pokazila brzda, pak - při vedení kola to ničemu nevadí a kdyby mě (hahaha) kontrolovali PaCHové, hájil bych se chybějícím materiálním aspektem přestupku. Při jízdě záleží na tom, která z brzd. Přizpůsobil bych rychlost samozřejmě a případně se hájil tím, že jde o nouzové dojetí.

0/0
23.3.2014 14:54

J27i66r85i 71O18s17v83a45l62d 2665474706267

Hledej smudlo :))

0/0
23.3.2014 16:20

J88i85ř34í 49K94ü93h25r 2280706960566

V zákoně je zmínka jen o tom světle, jak psal pan Lebeda. Jinak nic.

0/0
23.3.2014 16:30

M39i19c12h29a97l 33S80l30a42v35í34č25e27k 1199468242759

Dle vyhlášky však ano.

0/0
23.3.2014 16:48

F68r22a95n10t33a 97T46i45m93a14n 7580138601780

Ale v článku je řeč čistě o chodci, který kolo vedl. Mimoto když se podíváš na video, tak to kolo má dynamo; takže kdyby chodec to dynamo pustil (což ale nemusí), tak se za prvé nadře a za druhé při rychlosti chůze světla od dynama prakticky nesvítí (dynamo dává plně zatížené 3W, z toho přední žárovka 2,4W a zadní 0,6W).

+1/0
22.3.2014 21:38

I55v68a 39K42r98i15s63t46o39f85o27v37á 7895633702172

Je každého věc, jestli chce být v noci v silničním provozu vidět. ;-) Tento cyklista nechtěl a nese si následky. :-P

0/−1
22.3.2014 22:37

F39r58a78n49t59a 57T11i55m15a20n 7650838141290

Kdo kolo vede, není rozhodně cyklista a právě taky není to každého věc: řidiči a cyklisti ve tmě svítit ze zákona prostě musí. V případě sražení si za to můžou sami. Jinak je tomu ale u chodce - jestli chodec nesvítí (i třeba vedoucí kolo nebo jedoucí na bruslích), neporušuje tím žádný předpis a není možné ho za to pokutovat. Stačí se podívat do zákona - o osvětlení chodce tam totiž není ani slovo.

+1/0
22.3.2014 22:42

I31v26a 80K56r78i55s86t75o46f19o21v31á 7825193822952

No, tak se budeme držet striktně zákonů a budeme se válet mrtví okolo silnic. Já mým příspěvkem chtěla říct, že pokud člověk chce být viděn, tak se o to sám postará a na vyhlášku kašle. Oblékne si např. reflexní vestu, na kolo si instaluje světlo (které zapne, i když kolo jen vede a je zrovinka chodcem), prostě se stará o svoji osobu. Chápete to? To, že neosvětlený chodec nedostane pokutu mne nezajímá. Já v noci svítím ne proto, abych nedostala pokutu, ale abych byla viděna. A to i v případě, že KOLO JEN VEDU a jsem chodec. ;-€

+3/−1
22.3.2014 22:48

J18i82ř73í 86K73ü10h34r 2210286970676

Pokud člověk nechce být zastřelen (či chce tuto hrozbu zmenšit) oblékne si vestu neprůstřelnou.Já to chápu,ale nikoho si jí nutit kupovat a používat nebudu.

+1/−1
23.3.2014 8:58

I83v36a 88K48r79i42s19t63o11f55o42v84á 7245293632212

Na ulicích běžně jezdí vozy. Ovšem střelba běžná není, neprůstřelná vesta je tedy irelevantní.

0/0
23.3.2014 9:01

J68i37ř38í 73K90ü72h18r 2110816190266

Střelné, bodné , sečné....Ono to má efekt nejen proti kulkám.

Jinak, co to je běžné??

0/0
23.3.2014 9:30

J55i31r90i 69O37s79v87a13l49d 2575694416877

Neprustrelna vesta a vesta prodi bodnuti jsou dva ruzne typy vest :)) Az si budes kupovat neprustrelnou vestu tak se zeptej prodejce jestli chrani taky proti bodnuti, protoze to neni u beznych neprustrelnych vest bezne :))))

+1/0
23.3.2014 12:41

J72i54ř80í 50K74ü97h59r 2660206870646

Rozhodně to bude lepší nežli bavlněné tričko....

0/0
23.3.2014 14:12

J82i89r33i 75O21s27v86a65l69d 2265634426197

Proc se tedy poustis do temat kterym nerozumis?

+1/0
23.3.2014 16:13

J84i14ř14í 35K26ü24h63r 2970956490116

Proč mi tykáte?

0/−1
23.3.2014 16:22

J46i90r67i 36O83s59v59a44l42d 2355854476567

Proc se do toho porad pokousis naroubovat zakon clovece? Ty mas nejaky problem s chapanim bezne mluvy? :)

+1/0
23.3.2014 8:11

J21i91ř31í 70K14ü71h71r 2180226710646

Možná proto, že ten zákon upravuje, jak se mají účastníci provozu chovat.Jaké mají povinnosti a tak.

+1/−2
23.3.2014 8:57

I69v92a 33K50r95i34s66t86o49f32o39v29á 7595603812202

Jo a zákon taky říká, že se nemá vraždit a krást. :-)

0/0
23.3.2014 9:02

J66i28ř98í 82K98ü66h57r 2230336910916

Není...citujte.

+1/−1
23.3.2014 9:35

J93i34ř77í 91K33ü29h12r 2650906350186

Resp neříká....

0/0
23.3.2014 10:47

J48i18r68i 98O96s33v81a71l70d 2205314606157

Zakon rika ze se to nema protoze jinak nasleduje trest. Zase jsme u toho chapani :D

+1/0
23.3.2014 12:45

J89i22ř87í 65K13ü45h19r 2260136410716

Ne zákon říká, že kdo to udělá bude dle zákona potrestán.

+1/−1
23.3.2014 14:11

J61i71r40i 15O10s56v93a90l83d 2575784906247

Smyslem zakona je pusobit na verejnost tak aby k uvedenym cinnostem nedochazelo :)) Zakon je potreba taky chapat, ne se ho ucit jako basnicku :))

+1/0
23.3.2014 16:18

J98i68ř33í 41K60ü30h81r 2710726720116

To je možná váš pohled na věc, realita je ovšem taková,že k těmto věcem prostě ,v omezené míře, docházet bude.

Stále čekám na tu citaci.....

0/−1
23.3.2014 16:25

J20i40r46i 62O54s25v90a45l75d 2955464356917

Pokud mas predstavu ze je normalni projizdet ostrou zatackou tak ze sejmes auto ktere tam stoji s poruchou tak se vzpamatuj a bez vratit ridicak rozumbrado :)))

+3/0
23.3.2014 12:42

M75i71c24h25a40l 76S56l20a31v73í65č43e21k 1779648812589

Jednak nevím, proč mi tykáte a už vůbec nechápu vaši agresivitu. Vyhláška mluví jasně ...smí jet jen takovou rychlostí, aby dokázal vozidlo zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Tedy v ostřejší zatáčce rychlostí pod 20km/hod. Už jste něco takového viděl v praxi?

Právě tyto a podobné paragrafy jsou ve vyhlášce proto, aby se vždy dal najít viník.

P.S.

Auto, stojící v zatáčce je překážkou silničního provozu a jako takové musí být označeno výstražným trojúhelníkem atd.....

+1/0
23.3.2014 16:45

J98a88n 98F38i94a69l20a 7414457675669

Je muž, vedoucí kolo, cyklista nebo chodec? Protože chodec, vedoucí kolo, je podle zákona něco jiného, než cyklista. Cyklista například nesmí na přechod pro chodce, muž, vedoucí kolo smí na přechod. Podle mne je výraz "cyklista vedl kolo" nesmyslný, jako "vítr se ani nehnul". Takže toto byla nehoda chodce, nikoliv cyklisty. Podobně nehoda chodce, nesoucího v batohu padák jistě není letecká nehoda.

+12/0
22.3.2014 6:41

M43i24r27e62k 43T41u64r88e16č66e40k 4953252900872

Je to cyklochodec.

+3/0
22.3.2014 6:59

J65a80n 28F42i47a35l63a 7274957565359

Možná cyklochodcoplavec.

+1/0
22.3.2014 7:07

J63i80r12i 14O83s94v18a89l75d 2175564126107

Zda se ze jsi cizinec ktery se uci cesky, nebo mas problem s cestinou jako se svym rodnym jazykem. Snad Ti pomuzu.

Pokud resime jen urcity okamzik kdy nekdo vedl kolo a nezkoumame souvislosti, tak bychom o nem meli mluvit jako o cyklistovi. Muzeme ale taky resit to, ze nekdo opravdu jen vede kolo a bude mu to trvat treba jenom 5 minut. Potom budeme spis rikat, ze je to muz vedouci kolo. Nebo pokud o nekom vime, ze denne jezdi 6 hodin na kole, tak o nem muzeme taky mluvit  jako o cyklistovi ackoliv nevime, co prave dela. 

V cestine tak jako v jinych jazycich jsou urcita ustalena slovni spojeni (napr. "vitr se ani nehnul") ktera sama o sobe nedavaji smysl, je potreba naucit se je a znat  co vyjadruji (v tomto pripade "bezvetri").

0/0
22.3.2014 18:45

J79i22ř75í 74N91e68u92m83e46i16s13t38e23r 2122295403791

A to on, hádám, vedl kolo jistě po správné straně komunikace..

+6/0
22.3.2014 2:33

J96a30n 15F18i76a83l86a 7124827455869

Jak to ovlivnilo nehodu?

0/−2
22.3.2014 7:06

M34i25r80o19s77l27a62v 35B59u87d34a 9372632517262

No, pokud vedl kolo, měl se nacházet vlevo čelem k protijedoucím vozidlům a možná by se to nestalo, protože by mohl zareagovat a uhnout.

+2/−1
22.3.2014 8:20

J74a97n 74F69i91a87l59a 7954207355959

Pokud mopedista vjel do díry a zavrávoral těsně před střetem, šance na uskočení s kolem není.

0/−4
22.3.2014 8:23

M91i12r37o87s72l19a32v 15B58u31d34a 9922602947492

Ono se něco takového stalo nebo máš jen bujnou představivost?

+1/0
22.3.2014 8:24

F93r80a90n71t91a 51T65i60m19a87n 7370228521980

No já nevím, já našel totok: "§53 (7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky." Takže by se čelem k babetářovi nenacházel, kdyby šel po pravé

+3/0
22.3.2014 8:34

M74i28r69o82s80l35a59v 96B70u25d24a 9142582927932

Máš pravdu, spletl jsem se, chodec chodí vlevo, polo-cyklista vpravo :-)

+1/0
22.3.2014 9:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.