Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Loví nás jako divou zvěř a sekají nám údy, popisuje albín z Tanzánie

Mnozí Tanzánci pod vlivem místních šamanů věří, že jim části těl albínů přinesou bohatství a štěstí. "Loví nás proto jako divou zvěř a odsekávají nám údy," říká tanzánský právník a zároveň albín Josephat Torner, jenž na začátku března navštívil v Praze festival Jeden svět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i84r36o74s25l33a32v 27K36r82a88k54o83v49i73č 8349438319582

Proč se divíte, že se někde děje něco, co je nám divné. Nedávno jsem četl o kanibalovi někde v Čechách a i v jiných zemích Evropy, Amerika je jich plná. Také je to prehistorický zvyk pojídat lidi a neříká nikdo v Číně "… v té Evropě je to hrozné tam její lidi, rozřezávají bezdomovce, vězní lidi ve sklepech po celá léta, chytají malé děti a dělají s nimi prasárny 8-o hrůza". Jen si to představte, že bychom Evropu nahlíželi z jiného místa ve světě. Je to asi přirozené. Nenaznačuji ale že se mi to líbí a souhlasím s tím. Ale jak se o něčem často píše vipadá to hrůzněji než to asi bude. Podle mě je celkem starý a tak tedy přežil dost dlouho. Podle jeho slov to ale vypadá, že ho měli "ulovit" už dávno. [>-]

0/0
24.3.2014 8:06
Foto

V59l37a78d77i58m14í55r 27V59o20l93k33o 6870672727959

lidi..vy nemáte rádi zvířátkw?;-)

0/0
24.3.2014 7:24
Foto

M77i56l81a14n 77S70o12u52š17e55k 9126357481252

v předcházející zprávě o Štěpánovi je ZAKÁZÁNA DISKUZE. Kdo se bojí, že by se mohlo špatně mluvit o kovaných komunistech??? Že by přímo iDnes nebo nějaký pokyn odkudsi shůry?

Někdo se bojí názorů veřejnosti na tohoto "člověka"....

+1/0
24.3.2014 3:30
Foto

V72l65a56d90i47m68í75r 62V77o25l87k53o 6530682317369

národ kolaborantů si nenechá plivat na své vzory;-)

+2/0
24.3.2014 7:25

T94o73m54a49s 46H74a57c62e80k 6794967725797

A kdy se mohou Evropane tesit na toto kulturni obohaceni?

0/0
24.3.2014 2:45

O42n52d74ř52e63j 90M96a49l51ý 6102402310653

Tak to je krutý, člověk ani snad nevěří vlastním očím co se kde ve svěě může dít.

0/0
23.3.2014 20:53

P43a45v11e17l 34J36e28ř11á58b65e26k 7871112694817

Albíni to mají v přírodě celkově těžké. nezřídka jsou ze stády první uloveni, smečka je vypudí apod. U lidí by to mohlo být jinak, ale zřejmě v těchto ještě blízko přírodnějších komunitách převládají pověry nad rozumem.

Mne ale zarazil tak vysoký počet albínů v této zemi. Zřejmě je tam nějaký neustále se šířící se gen. Co s tím v chudé, tradicemi a pověrami svázané zemi. Možná pro zatím pustit obrácenou pověru. Že mít u sebe část těla albína přináší rodině smůlu, nemoci, neštěstí. Dalo by se určitě najít dost příkladů, kdy kus albina štěstí nepřinesl a které by se šířily s nově vytvořenou pověrou.

+1/0
23.3.2014 21:26

T45o96m32a11s 15H24a43c17e56k 6804887875827

Bohuzel se ve svete deji silene veci (z naseho pohledu). Problem je co s tim? Krizacke vypravy jako pred staletimi a obracet je na "viru pravou" podle nasi kultury? nechat je at si problemy resi podle sveho a sve kultury? Nebo si je pozvat k nam a obohatit se jejich kulturou?

0/0
24.3.2014 2:48

M94a51r20t63i52n 95V33a57n31ě59k 9234627372773

No a?

0/−8
23.3.2014 20:17

D35a27v48i33d 61H42e41l32l62e97r 6696483300456

Jestli tomu dobře rozumím, tak vás to tak strašně nezajímá, až jste nám to musel zdělit.

+7/0
23.3.2014 20:53
Foto

P10e12t20r 91Š20r54a76i75e38r 9143152272717

Ti, kteří furt skuhrají, jaké je to u nás, v EU a vůbec na Západě strašnépříšernéhrozné, by článek měli přečíst aspoň 3x....:-(((

+6/−1
23.3.2014 20:13

J80a54k36u76b 56V92e82s93e92c52k21ý 4626647562271

Cože? Pravda? Vždyť by podle té vaší "pravdy" byla ČR nejpozději za ¾ roku bez obyvatelsva! :-) (nebo je to "u vás" někde jinde než v ČR?)

"Albínů určitě není v Tanzanii tolik jako těch kteří u nás denně díky exekutorům předčasně ukončí svůj život"

Vy si nedokážete si vyhledat informace, neumíte počítat, nebo prostě jen blábolíte aniž byste tušil o čem?

FYI: Počet albínů v Tanzánii je oficiáně cca 4.000, neoficiálně a podle článku cca 170000. Počet sebevrahů v ČR je za posledních 10 let cca 1400-1500 ročně. Tedy dejme tomu asi 4 denně, příčemž jistě ne všichni ukončí dobrovolně svůj život kvůli tomu, že to dotáhli až k exekuci (domnívám se, že drtivá většina lidí, kteří mají problém s exekucí, si za jeho příčnu může sama - na rozdíl od těch albínů)

Tolik k té vaší pravdě ;-). Mínus vám dávat nebudu, protože tohle a váš zasvěcený komentář by si zasloužily spíš jiné zjednoduŠené hodnocení.

+1/0
23.3.2014 19:36

J57a31k20u72b 69V58e60s21e92c27k25ý 4766327172551

Pardon, tohle patřilo p. Markovi. Zrovna včera jsem tu někde 2x četl, že ten zdejší (zatracený) diskusní systém občas zahapruje, a komentář vyplivne na jiném místě. A ejhe, stalo se to i mně.

0/0
23.3.2014 19:42

M22a17r64i64e 93V58a92š52í76č48k89o85v32á 3551273192268

Nejenom na špatném místě, ale někdy vůbec a nebo třeba 2x..

0/0
23.3.2014 20:06

L60u34k64á74š 49M58u98s24i59l 5443628172973

Lidská blbost je prostě nekonečná. A kdyby jen ta blbost - pro pitomou víru, touhu po majetku a spoustu dalších hloupostí jsme schopni dělat takové věci, až se člověk občas stydí, že patří k tomuhle druhu.....

Ale myslím, nebo spíš doufám,  že většina taková není. Jen ta normální většina mlčí a problémy přehlíží, zatímco menšina šmejdů je vždy slyšet a koná, protože jim v tom nikdo nebrání....

Dokud se tohle nezmění, nebude vítězit dobro, ale zlo!!!

0/0
23.3.2014 19:31

M41a71r10i75e 37V43a40š57í11č15k49o65v55á 3781213652188

Festival Jeden svět mi vždy připomene, že stále existují takovéto země. Lidé věří, že když budou nosit kus nohy na krku, že budou štastní, nebo když znásilní pannu (a nejlépe dceru nepřítele) budou mít štěstí a tedy znásilňují i tříleté holčičky a nebo věří tomu, že když bude žena řídit auto, tak si poškodí pohlavní orgány a vůbec, nejlepší je úplně je odřezat. Bohužel, nemůžeme těmto oblastem pomoci, pokud o pomoc nebude stát i druhá strana a musí být koncepční. Zatím veškeré snahy o pomoc vedly k přelidnění v těchto oblastech. Pomoc materiální tedy musí jít ruku v ruce se vzděláním. Nebo se tyto bludy budou šířit i k nám (viz již britští lékaři vykonávající obřízku) a nakonec vlastně nebude i co jíst (místo přeživších 3 potomků jich přežije všech deset) až populace za pár let naroste na dvojnásobek.

+10/0
23.3.2014 18:59

K44a53r37e39l 53N75o89v46ý 7951562406984

To je všechno dáno tím, že peníze jsou to nejhorší co chudý může získat. Chudý musí získat znalosti aby si ty peníze opatřil sám. Za peníze si v jejich světě dosaďte potraviny, léky, vodu.

+6/0
23.3.2014 19:15

J28a18n 44K52o61z88á54k 7325258579848

Naprostý souhlas. Dejte domorodci pytel peněz a on je utratí za alkohol a tabák. Naučte jej ale podnikat a s trochou štěstí už po nějaké době pytel peněz nebude potřebovat.

+4/0
23.3.2014 19:27

I26v84a95n 30M44a90r56e93k 6734928882

Albínů určitě není  v Tanzanii tolik jako těch kteří u nás denně díky exekutorům  předčasně ukončí svůj život ,v Tanzanii určitě nemají starost o naše sebevrahy a nemá je ani tento režim takže spíš by měla být upřena pozornost na domácí scénu a její problémy  ? ! ? ! 8-o¨

[>-]?

+2/−20
23.3.2014 18:31

I82v95a41n 32M37a56r47e97k 6894638662

"Mínuskujete" jako o život? Pravda asi bolí,že ? A nebo spíš patříte mezi exekuční mafii ? Rv

0/−4
23.3.2014 18:42

K64a18r92e35l 55N59o12v31ý 7651812646814

Spíš nečicháme toulen jako ty. Srovnávat jejich život s naším je totální úlet.

+4/−1
23.3.2014 19:16

R16a38d28k15a 98N79e71d43b78a83l27o86v57á 6860957651498

Ode mě máte minus za své úzkoprsé vidění světa. Nevím, jestli v Tanzanii mají zájem o informace o životě v ČR. Každopádně já mám zájem o informace o životě v různých částech světa. Je to pro mě zajímavé, rozšiřuje mi to obzory a uvědomím si, že můžu být vlastně ráda, že žiju v ČR. Češi si pořád na něco stěžují (mnohdy právem), ale přitom více jak polovina zeměkoule má horší životní podmínky jako my. A takové články nám pomáhají si to uvědomit. Takže já vítám jak články o Tanzanii, tak třeba články o sebevrazích kvůli exekutorům. Pokud mě něco nezajímá, tak to prostě nečtu, ale neodsuzuju ty, co to čtou.

+5/0
23.3.2014 19:58

M28i25l61a18n 69K46r97a40t80o34c90h85v80i67l 8434334934208

Minus máte za demagogii. Albíní v Tanzánii za svou bílou barvu nemohou, lidi v dluzích jsou v nich většinou vlastní vinou. Holinky, nebo hodinky....:-/

+8/0
23.3.2014 20:13

L66i55b90o65r 91B61e44n61e65š 1382304902756

Zjistete si, kolik lidi spachalo sebevrazdu "za komunistu", Marku!

A pokud jste v exekuci i Vy, dobre Vam tak!

Pujcovat si - ano a vracet - ne?!

+2/0
23.3.2014 20:19

J75i84ř43í 17Š93v67a26g66r 3198130525896

Na co jste si pujjcil? Na dovolenou? Na Vanoce? Lepsi auto, nez na ktere staci prijem?

+3/0
23.3.2014 20:48

B20l34a45n47k12a 91Š94i71k16u38l32o25v34á 5148933628774

"díky(!!) exekutorům předčasně ukončí svůj život"   - panebože to je čeština....

0/0
23.3.2014 22:53

V80l16a78d45i72m35í56r 59Š75n66e56k 9194758586601

Existuje jen jeden univerzální soubor morálních pravidel! A sice ten křesťanský. Ten je pro lidskou společnost nejlepší, neb je od Boha a Bůh ví, co je pro člověka dobré.  Proto také naše civilizace prosperuje, neb má křesťansko-židovský kulturní kapitál a z něho stále čerpá. Je to také důkaz, že existuje Bůh, neb pokud by byla pravdivá evoluce, pak nějak nezafungovala ve článku zmíněných zemích.  Morálka a mravnost nevzniká, jak vidno, evolučně! A pokud bychom tuto možnost připustili, pak jedině jako morálka zvířecí. Jenže, co se dá tolerovat u zvířat, nelze tolerovat u lidí. Rv

+1/−8
23.3.2014 18:26

B33o48h35u51s40l18a74v 28K95r54á37l72í91k 2481450879396

Jednou z největších teologických záhad je, proč Bůh stvořil týpky jako jste vy ;-D Nepochybuji, že jste byl stvořen jako čirá idea, protože není možné, že byste mohl vzniknout vývojem.

+9/0
23.3.2014 18:32
Foto

G92e50o83r97g57i36s 42F53a39s68u66l29i68s 1246553613

Evoluce je proti Bohu? Možná pro vás. Motat morálku s Darwinem, to je fakt síla. Největším nepřítelem společnosti je hloupost, zaostalost a zabedněnost některých jejich členů, Člověk se pak přestává divit, když čte podobné články.

+4/0
23.3.2014 18:32

V64l68a25d38i45m11í53r 41Š79n36e14k 9634608386631

Ano. Evoluce je krvežíznivý proces, kterým Bůh rozhodně netvořil! Žádná evoluce se nikdy nekonala. Jsou to bludy.

0/−4
23.3.2014 18:39

B30o38h82u26s37l23a72v 92K55r84á67l42í60k 2471850529256

Myslím, že ve vývoji vašich duševních kapacit se už opravdu asi žádná evoluce konat nebude. Ostatně, jak vidíte, ve světě kolem nás se nikdy nikde nic nevyvinulo, Jak vidíte, všechno bylo vždycky stejné, nikdy nic nevymizelo, nikdy se na světě nikde nic nového neobjevilo. I vy jste pořád stejný, jako když jste se narodil, a nepochybně ani před narozením jste se nijak nevyvíjel. To je přece jasné jak facka. ;-D

+1/0
23.3.2014 18:46

P67a16v71e78l 30J41e77ř38á80b68e69k 7221352874217

Evoluce asi je. Protože Bůh nestvořil fanatiky. Ale z normálních lidí, které pravděpodobně Bůh stvořil, se někteří fanatiky stali. A možná, že podstatou té změny je právě nějaký mechanismus, že fanatici přežívají.

0/0
23.3.2014 21:32

D58a42n62i65e18l 85C90v40e35j85n 9970101310385

Že zrovna tato sekta jediného monoteistického náboženství vás upoutala... a zrovna ta, co zabila o své vůli a ve svém jménu nejvíce lidí a ta, co toleruje zneužívání mladých chlapců... podivné...

+1/−2
23.3.2014 18:32

V60l85a94d68i71m12í23r 51Š21n15e69k 9764538586911

Vaše rozlišovací schopnost je na bodě mrazu. Musíte umět rozlišit mezi naukami Nového zákona a jejich aplikací v podobě různých teologických interpretací. Že si někdo dá na tričko "já jsem křesťan", ještě rozhodně neznamená, že jím skutečně je. To můžeme poznat jedině tak, že jeho činy porovnáme s Novým zákonem, ze kterého křesťanství vychází.  Pak můžeme i identifikovat  činy, které jsou s křesťanstvím v rozporu, bez ohledu na to čím se kdo zaštiťuje či jak sám sebe nazývá.

+1/0
23.3.2014 18:42

P41a25v26e13l 97J71e47ř22á97b40e65k 7351532164707

Ano v ledačems máte pravdu. Nápis na triku - jsem vůl - ještě neznamená, že volem jsem.  Soudím dle toho, že nemám vodící kroužek v nozdře.

0/0
23.3.2014 21:35

J44a49n 46K12o94z69á69k 7895958369348

Jakkoliv nechci popírat společensko-kulturní přínos křesťanství pro evropskou kulturu, tak váš příspěvek zavání dogmatismem. A takovýto dogmatismus typu "křesťanství je to jediné správné" praktikovaný církví měl v historii za následek bezuzdné vraždění lidí jen proto, protože neměli "tu správnou" víru. 

Stejný názor totiž může mít i muslim, hinduista, buddhista...a co poté? Vezmeme do ruky meč a přesvědčíme vyznavače "špatné" víry, že ta naše je ta "dobrá"?

0/0
23.3.2014 18:37

V62l73a89d62i93m44í79r 35Š65n19e54k 9514398966451

Nikoliv! Žádné násilí není slučitelné s učením Krista. Kdo násilí používá, nemůže být jeho učedníkem.

0/0
23.3.2014 18:44

K68a91t69e98ř63i10n53a 79D48r44a32h47o87k57o90u77p24i18l38o12v57á 9256701152133

Akorát když si vyrobil devítiocasou kočku (bič) a vyhnal s ním penězoměnce z chrámu (Jan 2:15). Uplést takový bič chvíli trvá a vyžaduje to znalost, motivaci a plánování. Takže Ježíš měl na to dost času si to rozmyslet a evidentně nerozmyslel a spráskal je. Docela hysterická reakce frustrovaných lidí, které nikdo nebere vážně. Trochu mi to připomíná "vrhače výkalů" Jiřího Prima. ;-D

0/−1
23.3.2014 19:20

P75e10t69r 21I46s84k25r27a 7601987893656

pokud vím chňapl, co měl po ruce, nečetl jsem, že by měl vlastní a dokonce si jej pletl

0/0
23.3.2014 20:20

K70a14t89e97ř93i89n98a 86D30r85a17h63o80k15o67u53p82i40l96o16v84á 9816731442833

Co takhle se podívat do Bible? Dala jsem i odkaz. ;-)

0/0
23.3.2014 20:34

P69e93t21r 57I31s66k77r32a 7231837953256

odkaz se nezobrazil, mrknu. Bibli jsem přečetl několikrát, ale už je to nějakou dobu, co jsem četl zrovna tohle

0/0
23.3.2014 20:37

K79a49t42e55ř71i53n81a 19D69r34a25h98o17k63o79u92p32i21l86o72v91á 9916181172353

V českém překladu je pouze bič, ale v řečtině je to slovo pro konkrétní bič (devítiocasá kočka) a je to stejné slovo, které bylo použito pro bič, kterým byl Ježíš bičován před ukřižováním. Každopádně si bič vyrobil - tedy upletl - sám a nebyl to jen tak neplánovaný "výlev".

0/0
23.3.2014 20:41

M51i45l25a22n 51C32h83v10o75j60k27a 8239206682111

Je to přesně tak. Je zajímavé, že v žádném náboženském směru není ani zmínky o utlačování jiných náboženství. Přesto "díky" víře na Zemi zemřelo za minulá staletí příliš mnoho nevinných lidí a bohužel to pokračuje dodnes. Pokud pan Šnek hovoří o tom, že násilí není slučitelné s učením Krista, jak bude hodnotit například křížové výpravy? To není dané pomýlením jedince nebo jedinců, ale je to to systémem. Každá církev drží své ovečky při zdi a potřebuje z nich vytvořit stádo, které může využívat jak ekonomicky, tak pro své další zájmy, včetně expanzních.Církevní pohlaváři  napříč celým spektrem náboženských směrů, se nikdy nebáli prosazovat zájmy těmi nejodpornějšími metodami a svého boha se v tomto směru nikterak nebáli. Pokud se mezi nimi objevil nějaký poctivý jedinec, v rámci demokratického systému jej velmi rychle sprovodili ze světa. Evropa se naštěstí až na pár výjimek dostala do stádia, kdy církev nemá již zásadní politický vliv. Jinak by i u nás fungovalo to, co se děje v islámských zemích ve velmi podobném duchu. Podobným způsobem fungují i extrémistické politické směry (fašismus, komunismus), které jsou sice založené na jiných základech, ale je zajímavé, že používají stejné metody a výsledky jsou stejně tragické. Každé potlačování osobní svobody, názorů a zdravého přístupu k životu, je potlačováním samého základu lidství.

0/0
23.3.2014 19:45

D34a12n37i96e49l 39C48v61e42j61n 9320151300265

No, jak vidno, každá společnost potřebuje mít skupinu, která v zásadě všechno odnese...

0/0
23.3.2014 18:24

D31a57n 37V54l82k 8781618726114

Jak už píše Jan Kozák: najednou se děláme chytří a snažíme se odsuzovat - jak se nám to zrovna hodí. Někdy tvrdíme, že národy mají právo žít si dle svého, ale běda, když žijí dle svého jinak, mež si přejeme my. Nezastávám se tmářství - místo mínusů nebo plusů mi někdo odpovězte, kde je ta hranice, kdy si národy mohou dělat co chtějí a kdy už ne? A proč třeba my si nenecháme kecat třeba do interrupcí, když to jiným národům vadí? Nebylo by konečně lepší nechat je na pokoji, ať si tamní lidé své problémy vyřeší sami a my si budeme řešit ty své?

+1/−4
23.3.2014 18:17

B44o81h78u83s94l21a56v 19K31r45á36l55í78k 2811490169116

Vy až půjdete kolem vody a uvidíte někoho, kdo se topí, tak si asi taky řeknete: "ať si ti v té vodě vyřeší své problémy podle svého". A až půjdete kolem člověka s epileptickým záchvatem anebo kolem čerstvé dopravní nehody anebo budete svědkem krádeže či přepadení, taky asi dotyčným lidem dopřejete, aby si žili podle svého, ne?

+6/0
23.3.2014 18:22

J48a18n 28K71o21z83á32k 7675238379218

Srovnáváte nesrovnatelné. Nemůžete vedle sebe postavit to, když jednotlivci zachráníte život a to, když zasáhnete do např. kmenových rozbrojů. Pokud totiž v nějaké zemi vypukne občanská válka a vy budete chtít zasáhnout, jak budete vědět, které straně pomoci? A pokud se budete chtít jen postavit mezi bojující, tak vás budou obě strany vnímat jako vnějšího agresora vměšujícího se do vnitřních záležitostí daného státu.

0/0
23.3.2014 18:28

B91o92h46u53s95l57a54v 27K87r66á46l26í59k 2811480199196

Kdykoli budete chtít komukoli jakkoli pomáhat - anebo vůbec o cokoliv v životě usilovat, tak to má svoje konsekvence. Svět, kde by se každý staral jen sám o sebe, by byl silně nefunkční. Respektive, pokud se chcete opravdu starat sám o sebe, ve skutečnosti to znamená, že se musíte do jisté míry starat o udržování, obhajobu a pěstování univerzálních a společenských hodnot, ze kterých jste i vy sám živ. A vzít si je za své.

+2/0
23.3.2014 18:41

J69a22n 35J91u28r36n98í79č33e94k 7437430704654

Přesnou hranici vám, pane Vlku, nikdo neřekne, ale usekávání údů albínů kvůli pověrám je zcela jistě za ní.

+1/0
23.3.2014 21:42

V63á31c97l43a86v 87Z12a61j14í90č62e10k 4820541478156

Církev mnohdy konala různé věci. Mnoho lidí zbytečně zemřelo nejen jako čarodějnice, v křížových výpravách a pod. Zajímalo by mne, kolik úmrtí bylo pod zástěrkou té spríávné víry. Asi ve jménu církve zahynulo mnoho lidí, možná víc než za války.Můj názor.

+3/−3
23.3.2014 17:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.