Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Český Ukrajinec: Pro Krym nepláčeme, vadí nám přístup Ruska

Bohdan Rajčinec je výraznou postavou mezi českými Ukrajinci. Spoluorganizoval tu jako tajemník Ukrajinské iniciativy sbírku na demonstrující v Kyjevě, pomoc tam osobně vezl a navštěvuje v nemocnici i zraněné Ukrajince, kteří se léčí v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A50n25n16a 68V44e50s82e52l89á 2720758276

Synek za to nemůže a s dnešní situací to příliš nesouvisí, ale otec tohoto Ukrajince byl v roce 1969, kdy se sem „přistěhoval“, pro nás rusák a okupant...

0/0
8.4.2014 12:49

J88i36ř78í 57Š51e72j96n80o95h55a 4822783694113

Měla se toho humanisty zeptat, proč opozicenesvrhla vládu rychle a nenásilně generální stávkou !?

Ten taťka , ci tu je od roku 69, ten sem asi dorazil s okupačními sovětskými vojsky.

To se ale právě nehodí rozvádět, že !?

+4/−3
24.3.2014 15:38

V51e74r86o20n10i58k70a 82S45k73a91l88o59v25á 1495807588354

Zajímavá postava, a zrovna na ministerstvu fiancí! Zvláštní náhoda, že? :-P 

A kdože jen otec? Není náhodou  spoluvlastníkem a jednatelem Casina u Nováků ve Vodičkově ulici ? Zajisté se  pan syn s otcem nijak nestýká, o jeho aktivitách nic neví a už v žádném případě o něm nemůže nic vědět.... 8-o

+3/−4
24.3.2014 10:21

L85u47k23á78š 52P44a53v47l70á20s69e69k 8281599849641

Konečně rozumný komentář od rozumného člověka a ne od těch kremlologů či "vrahů z Volstrýtu". Pana Rajčince znám, je to dobrý pracant a odborník.

+5/−4
24.3.2014 7:41

L79u80k11á24š 84P64a26v39l64á95s22e76k 8791179309791

Tím jsem jen chtěl říct, že je vyvážený. Smířlivý k Rusku i k EU, se snahou nevyvolávat zbytečné vášně, ale zároveň trochu uvést věci na pravou míru. Samozřejmě, ze svého pohledu, ale to dělá každý.

+3/−1
24.3.2014 7:43

J16i12ř29í 43Š24e13j60n18o66h65a 4152333224343

Podporuje násilný puč, tak mně tedy vyvážený nepřijde.

+2/−3
24.3.2014 15:40

V14e32r70o10n40i83k10a 77S34k71a62l58o61v23á 1785577358924

;-D;-D;-D

0/0
24.3.2014 10:21

M39i61l48a47n 53K82m44e45t66í96k 7633752979598

Jaceňuk  = Sobotka , také vzhledem. Možná jsou příbuzní ??? Samozřejmě se Majdanu zůčastnili i lidé z Východní Ukrajiny . Ti se ale chovali umírněně a patřičně.

Mám manželku z Východní Ukrajiny.  Jak někdo začne pindat , že Západní a Východní Ukrajina je vlastně jedno a to samé, že si ji pleteme ze Zakarpatím , tak by mne trefil šlak. Z krátka Zakarpatí je Zakarpatí , Východní Ukrajina je východní Ukrajina a Krym je krym. Západní Ukrajina je ovládána odjakživa nacionalistickými  a nacistickými silami , nutí ostatní mluvit jen a jen Ukrajinsky .i když této řeči málokdo rozumí ( především neumí napsat v Ukrajinštině žádný úřední dopis ) To co se začalo dít na Majdanu po schůzce minisrů zahraničí s Janukovičem , to byl fašistický puč. Kdo to ještě nepochopil tak je negramota. Dnes to již přiznávají i naší politici.!!

+6/−11
23.3.2014 18:53

L34u40d82o86v72i57t 46B30a49l31a11z51e19c 3528505125569

... nuti ostatni mluvit ukrajinsky, to su kecy. Moja kamaratka pochadza z Ivano-Frankyvskej oblasti na zapade, samozrejme tam vsetci domaci hovoria ukrajinsky a rovnako samozrejme prechadzaju na rustinu, ked maju rusky hovoriaceho hosta. Pytal som sa ci pri rozhovore medzi vychodnymi a zapadnymi ukrajincami nefunguje cesko-slovensky model ;-) teda ze kazdy hovori svojim jazykom, kedze poznaju obidva, tvrdi ze nie, obvykle domaci prechadza na jazyk hosta, takze na zapadnej Ukrajine by s vasou manzelkou hovorili rusky. Ale pripada mi to, ze ona tam nebola.

+8/−2
23.3.2014 21:17

E53v86z56e97n 29S93o51u82k32u56p 1567494646208

Ono je to velmi jednoduché klapat písmenka na klávesnici a "myší " plusovat či mínusovat... a tím vyslovovat a konat tu "jedinou pravdu".... tu vlastní....

+1/0
23.3.2014 18:20

M37i18l85a59n 11M88o47r73c 5479295802

http://www.youtube.com/watch?v=BABXj2nNO8k

Tohle si poslechněte a poznáte kdo za tí vším stojí;-O;-€

+1/0
23.3.2014 18:11
Foto

J24a27n 97B31a81č91o36v24č56i60n 1292544725765

Pred chvili na CT:Volynsti Cesi se chteji vratit zpet do Cech,boji se radeni prav.extremistu.To bych rad vedel jakych?

+4/−5
23.3.2014 17:05

P42e63t92r 30F74i24a73l92a 9813456413813

Češi na Volyni mají z Ukrajinců určitě oprávněné obavy. Ukrajinci jim vždy záviděli, protože Češi byli skvělí sedláci, uměli pracovat a přemýšlet při tom, to je i nyní běžným Ukrajincům cizí, oni i dřou, ale jen chvíli a ne když je potřeba. Slyšel jsem vyprávět, jak Češi dříve dokázali zkrátit i oslavu svatby a běželi odvážet obilí z pole, když hrozila veliká bouřka a Ukrajinci šli bez jakéhokoliv důvodu chlastat a nechali vše na poli zmoknout a shnít.

Pak ze závisti udávali Čechy bolševikům i nacistům. Náš stát by se měl o tyto Čechy nyní postarat a ne posílat miliony na Ukrajinu, to je vyhazování peněz.

+9/−3
23.3.2014 17:36

L44u63d51o54v63i48t 81B59a98l22a37z64e34c 3348735565379

Ze vedia premyslat to vam verim, vyuzit sucasnu situaciu na to aby im Cesko pomohlo do lepsieho, to je chytre.

+1/−4
23.3.2014 21:22

P95e79t56r 66F15i37a21l15a 9203546973163

Hezky jste to překroutil, :-) snad bylo jasné, že to znamenalo přemýšlet při práci. Je ostuda, že existuje národ, který neumí hospodařit ani na neúrodné černozemi.

Možná máte i pravdu, to nevím, ale přesto to znamená, že se Čechům na Volyni nelíbí a věřil bych na to, že z důvodu ukrajinského nacionalismu.

+2/0
23.3.2014 21:29

P10e52t14r 49F45i60a53l78a 9913186733893

Omlouvám se za překlep, samozřejmě - na úrodné černozemi. :-)

+1/0
23.3.2014 21:32

J34i93ř81í 63Š79e92j19n89o49h28a 4342183444113

A pročne ?

0/0
24.3.2014 15:43

J86a95r46o27s52l43a71v15a 11K16a36n22i29o83k38o94v82á 7262869482927

Volyňští Češi volají o pomoc - http://jdem.cz/badyt9

+2/0
23.3.2014 21:43

P24e13t26r 32F55i73a14l96a 9203136853243

Díky, hezky napsáno.

0/0
23.3.2014 21:47

Z37d25e52n91ě95k 70D55a47v90i32d 6760627731659

Češi když přišli na Ukrajinu a začali navážet hnůj na pole...tak na ně Ukrajinci koukali jak na blbce...oni ;-)ho vyváželi do řeky....ale potom když měli mnohem větší úrodu...tak z nich dělali nepřátele...a to bylo se vším...Ukrajinci nebyli nikdy hospodáři na to ....že to byla země hodně zemědělská....;-)

+1/0
26.3.2014 11:00

J96a69n 65S89v39a34r28d23a 4487125316240

Volyňští Češi,kteří chtěli, tak se za V.Havla vrátili a to přesto, že tady nikdy nežili. Ti co teď vznášeli požadavky, ti chtěli jen výhody.Byty, které nemají ani chudí češi, důchody podle našich zákonů a zajištěné zaměstnání. Zdá se, že to je jenom čistě ekonomická emigrace.

0/0
7.4.2014 16:55

P35e20t25r 41F95i18a26l18a 9433686103783

Máte pravdu pouze částečně. Po rozpadu SSSR se mohl vrátit kdokoliv, ale stát by se o něj nepostaral, za V. Havla mohli získat určitou podporu pouze lidé z oblasti Černobylu.

Ano, nyní chtěli ekonomické výhody, ale nic nebránilo naší vládě, aby s nimi jednala, nemusela přece přistupovat na všechny požadavky, např. důchody bych jim nedorovnával a bydlení zajistil pouze náhradní, levnější ubytovny apod. Stačilo by poslat domů všechny Ukrajince, kteří zde pracují na černo bez pracovního povolení a pro naše krajany by práce byla. Samozřejmě že by se museli smířit s tím, že všichni nebudou mít práci dle své kvalifikace.

Léčíme zde zbytečně asi na padesát raněných z Kyjeva, i lehké případy, kterým by stačilo domácí léčení.... nikdo přece nemusí ležet v nemocnici s běžnými zlomeninami nebo boulemi od pendreků. Žádná jiná země nevzala tolik raněných, jen Poláci dvacet lidí, ostatní země nikoho. Také jsme jim poslali naprosto zbytečně 60 milionů, nikdo jiný jim neposlal ani korunu. Část těchto peněz mohla bohatě stačit pro naše krajany a další část peněz pro české, chronicky nemocné děti. Na ty se sbírají víčka a dělají sbírky, ale na cizí národ se to vyhazuje.

Ukrajinci a Rusové jsou si hodně podobní, roztahovační a neumějí pracovat, když je potřeba, dělají, jen když se jim chce anebo je někdo honí.Rv

0/0
7.4.2014 18:19

E40v34z90e76n 46S76o21u92k55u92p 1107474106498

A ještě by mě zajímalo, za jakým účelem se jeho otec v roce 1969 přistěhoval do Československa....

+8/−7
23.3.2014 16:34

J46o95s84e13f 96N38o52v92á48k 2412212795174

Víte, kdy se tu naposledy soudilo podle činů otců?

Asi máte komunistické metody hodně zaryté, že?

PS: Vím, že volím ostrý tón, ale Váš příspěvek, je s prominutím, dosti velká prasečina, tak abyste si to uvědomil...

+8/−5
23.3.2014 16:53

E44v65z64e48n 87S36o95u88k59u92p 1927324716648

Já si jen uvědomuji, že jsem komustickou zlovůli zažil na "vlastní kůži", byť mnohem menší míře než můj otec a děda...

A charakter osobnosti se formuje především v rodině....

+6/−2
23.3.2014 17:51

J54o12s41e64f 31N40o58v18á76k 2712462835964

"A charakter osobnosti se formuje především v rodině...."

Jo, přesně podle této zásady kádrovali bolševici. Slušný člověk to prostě nedělá...

+3/−4
23.3.2014 18:01

E81v12z80e97n 37S15o65u40k85u20p 1377444976218

A vy myslíte, že slušným nebo zlým se člověk rodí ??

+4/−1
23.3.2014 18:07

J22o50s17e34f 20N13o16v80á37k 2932392785254

Ne. Ale ani se jím nestává výchovou, byť to je jeden z faktorů. Těch faktorů je mnoho a stejně jako existují neslušní lidé slušných rodičů, tak existují i slušní lidé od neslušných rodičů, takže soudit něco o slušnosti člověka dle jeho rodičů nelze.

Nezbývá mi než opakovat: kádrování lidí dle jejich původu je technika, která nemá v demokratické společnosti místo a kterou prosazovali nedemokratické režimy, jako komunisti či nacisti.

+4/−2
23.3.2014 18:18

E84v14z17e56n 71S26o89u21k90u77p 1907224346438

Když už filozofujeme, tak definujte slovo "slušnost".... 100 lidí a 100 různých definic...

+4/−2
23.3.2014 18:23

J59i87ř70í 54Š54e92j95n59o95h63a 4302393594863

Nejde o soudní proces. Pokud se ale rodiče dorazili jako Sovětští okupanti, což tak na99% bude, tak to mnoho vypovídá o panáčkově morálním profilu.

0/−3
24.3.2014 15:46
Foto

I77v94a10n 69K42o74p85t25a 5117162301877

Co to ma spolecneho s nim?

+2/−2
23.3.2014 17:04

E36v94z32e38n 25S55o28u90k81u46p 1777164676338

Každý je vychováván vlivem rodiny... Já jen, aby se nakonec za svého otce jakožto "pozorovatele" sovětského svazu , nemusel stydět....

+5/−1
23.3.2014 17:47

E69v90z17e56n 59S17o94u59k61u14p 1987944216638

Možná mě budou někteří kamenovat, ale nechápu "bránit zájmy menšiny v cizí zemi"...

S nadsázkou by se dalo říci, že je to vlastně anexe a infiltrace do cizího státu....

Pokud se například rozhodnu trvale žít v Německu, tak se budu snažit o trvalé povolení k pobytu, následně německé občanství a už se budu chovat a vystupovat  jako Němec se vším všudy ....

+9/−4
23.3.2014 16:22
Foto

M11i83c12h55a53l 48S72a17d32í11l41e90k 6242130671863

Jestli nemáte jakékoliv propagandy stran Ukrajiny / Ruska / Krymu ... dost, a nebo naopak by jste si rádi udělali objektivnější názor - zkuste nejen nejčtenější blog od Radka Johna, ale i docela podnětné a dle mého nejlépe napsané články od Petra Čunderlíka viz http://cunderlik.blog.idnes.cz/ - případně i extrémější pohled piráta Ivo Vašíčka viz vasicek.blog.idnes.cz

PS: Docela mě zaráží, že úmrtí Miroslava Štěpána (asi vzhledem k XXX pietě) nemá otevřenou diskuzi a diskuze k zahraniční krymské kalamitě běží na plné oIo

+5/−2
23.3.2014 15:25
Foto

J23i62ř90í 36N17ě61m55e19c 3975720376299

Však ona Vás doběhne pravda páni pisálkové. Včera byla ustanovena na Ukrajině strana Pravý sektor. Bruselští úředníci podepsali asociační dohodu s Ukrajinou, takže za nedlouho je máte tady u nás.

Ono ohýbat pravdu a manipulovat s lidmi, jde jen po určitou mez - potom Vám již nikdo nebude věřit ani nos mezi očima!

Jsem zvědav, jak dlouho vám tento "humor", a oblbování lidí vydrží.

A nebo budete hledat viníky jinde?! Vy ne, vy za nic nemůžete. to byla takový doba. Prdlajs doba. Stačí nelhat. Teď jsou vším vinni Rusové, a až tito Ukrajinci budou u nás, kdopak to bude??? Kdo bude vinen tím, že bude větší bordel, větší nezaměstnanost, větší kriminalita, bude se vyplácet více sociálních dávek... ;-O;-O;-O

+18/−11
23.3.2014 15:06

S98t72a75n21i55s33l78a27v 45H92a13v22r79a30n 1281985345585

R^

+10/−2
23.3.2014 15:09

J75a14n 45K58á45r22n81í58k 6715734757492

to samé říkali němci a angličné o nás

+6/−3
23.3.2014 15:13
Foto

J10i43ř49í 98N79ě13m11e68c 3245130566449

Pane Kárníku, kolik asi Čechů odešlo do Anglie a do Německa, kolik jich tam pracovalo na černo ještě před vstupem ČR do EU, kolik Čechů - ne jiného etnika - pobírá tam sociální dávky, a kolik fašistických stran podepsalo za ČR s EU přístupovou dohodu? A musel Brusel zachraňovat Českou republiku před bankrotem?

A kolik Ukrajinců je již teď v České republice, kolik Česká republika nasypala a ještě nasype do krachujících zemí...atd.???

Ech, darmo mluvit. :-/

+15/−7
23.3.2014 15:22

J17o94s26e97f 32N94o81v34á90k 2972482785534

Byli jsme teď několikrát s dcerou v nemocnici. Kvalita ukrajinských uklízeček byla oproti českým nesrovanatelná.

Pokud k nám půjdou takto pilní a slušní ukrajinci, tak budu jen rád.

+6/−2
23.3.2014 17:35

P94e36t27r 74F43i51a30l54a 9703266633213

Už jsem s Vámi nehodlal diskutovat, ale tohle mi nedá. Kvalita ukrajinských uklizeček je vždy jen zpočátku, stačí rok nebo i půl roku a jsou to nejhorší cuchty. Vlastní zkušenost při opakované operaci na stejném oddělení.

Závady na nových bytech, kde pracují Ukrajinci jste ještě také asi neviděl, že. Obešli jsme takových bytů několik a raději jsme nadále zůstali v českém paneláku. 

Prostě lidé, nad kterými musí stát neustále kontrola.

+3/−3
23.3.2014 17:42

J45o79s29e29f 30N57o16v88á42k 2112112145854

Jasně - diskutovat už nehodláte, když došli argumenty.

Pro Vaši informaci - nemocnici  jsme byli s dcerou celkem asi osmdesát dní během jednoho roku, uklízečky jsme tam potkávali stejné a neměli jsme jedinný problém s uklízečkou ukrajinské národnosti a kvalita jejich práce byla za celou dobu (jako čech musím dodat bohužel) lepší než uklízeček českých. Za ten rok by se jistě projevila vaše paušalizující "nestálost ukrajinců". Neprojevila.

Víte, že to co jste v předchozím příspěvku předvedl je rasismus? Tedy souzení na vlastnosti člověka podle jeho národnosti?

Jinak: Ještě furt tvrdíte, že Krymský chanát (většinu své existence) nepatřil do Osmanské říše? Nebo popíráte že Chebsko bylo součástí bavorska? Nebo furt tvrdíte, že Ukrajina (kterážto byla spolu s krymem až na východ Ukrajiny baštou bělovgardějců) byla strůjce bolševismu?

+2/−2
23.3.2014 18:00

P41a73v51e80l 66N74e52č51á59s11e59k 3158412961379

Tak hlavně že vám nevadí manipulace ze strany Ruska a pana Putina....a ten zbytek, to už jen vaříte z vody.

+4/−3
23.3.2014 17:08

K23a92r86e50l 54D80v67o82ř46á53k 3717787277

A proč se ten tajemník nevyjádřil k třeba k tomu, že ukrajinský parlament po přepadení teroristy a vyhnání části demokratických zvolených poslanců, hned jedním z prvním "zákonů" odebral ruštině postavení druhého státního jazyka. ( a je jedno, že nelegální president tento zákon pozastavil ). Co si od tohoto kroku tak slibovali, když mají hospodářství v naprostém rozvalu, co tím chtějí dosáhnout. Prostě je to hloupý národ, když se nechá trapně ovládat hrstkou teroristů.

+11/−5
23.3.2014 15:05

J30o46s16e93f 25N72o38v64á87k 2792292455964

Víte, zrovna ono zrušení toho jazykového zákona ukázalo, že na Ukrajině demokracie funguje. Protože právě pro to, aby se vyloučili takové úchylky, jako bylo např. zrušení toho zákona, existuje legislativní proces, který se sestává nejen ze schválení zákona parlamentem, ale také podepsání prezidentem.

A tato demokratická pojistka evidentně zafungovala.

Jinak o tom, že situaci nenazíráte objektivně svědčí už ta vaše "hrstka teroristů" - největší demonstrace měli jen v Kyjevě skoro milion lidí - to je podle Vás hrstka?

+3/−5
23.3.2014 15:32

E46v91z38e68n 28S70o51u74k90u14p 1877184276458

Ono je to složitější, jedna strana píše 700 tisíc a druhá strana píše 200 tisíc účastníků demonstrace.... Pokud si je sami nepřepočítáme, tak uvádíme to číslo, které se nám nejvíce hodí...

+3/0
23.3.2014 16:27

J85o91s82e96f 29N31o80v71á41k 2792222975474

I kdyby to bylo 200 tisíc, tak furt to není hrstka teroristů. Nicméně pokud je plné náměstí jako bylo na majdanu - a protidemonstrace jsou v řádu max desetitisíců, tak je naprosto legitimní, pokud se politická reprezentace začně chovat dle přání těch statisíců, ať už jich je půl milionu, nebo víc.

+2/−2
23.3.2014 16:43

A80l64e83x37a98n69d35r 45K70o46s54t24k12a 5599566779716

Nicméně pak, když tam začali dělat bordel, tak i prozápadní média uváděla číslo maximálně 25000, takže jich patrně bylo méně.

+2/0
23.3.2014 17:31

J24o88s37e64f 21N29o11v87á46k 2472762245204

Když tam byl "bordel", tak už se tam holt lidi báli - šlo o život. Je otázka: prosadili ti, co dělali bordel, to, co chtěli ty stovky tisíc? Prosadili odvolání Janukoviče? Ano. Prosadili prozápadní směr? Ano. Prosadili nové volby? Ano.

Co zásadního prosadili nad tento rámec, že je pokládáte za nelegitimní?

+2/−2
23.3.2014 17:45

E65v36z48e57n 52S36o20u49k13u80p 1277744606568

No oproti téměř padesáti milionům je to hrstka....

Tak kdy už konečně uspořádají volby, aby se projevila zbylá "hrstka" v počtu cca 35 milionů občanů s právem volebním....

+5/0
23.3.2014 17:55

J21o60s74e16f 77N22o84v11á50k 2832582535984

Kdy - jsou pořád už asi od druhého dne poté, co byl Janukovič sesazen - naplánovány na 25. května.

Tj. jsou pořád naplánovány na tři měsíce po "převzetí moci", což je na to, aby se dala udělat nějaká regulérní volební kampaň spíše minimální termín. To jen Putin je schopen udělat demokratické referendum během týdne. (I Hitler při anschlussu německa tam nechal měsíc odstup).

Kde jste viděl v demokratickém státu řádově větší demonstrace, než byly ty na Ukrajině? Nikde? Pokud tedy je demonstrace demokratické právo, pak evidetnně pokud to nemá být "prázdné právo", tak takhle velké demonstrace musí mít vliv na dění v zemi.

Např. naše demonstrace v 89, kdy došlo k totální změně režimu, byly menší než ty ukrajinské, a v poměru k počtu obyvatel - což ovšem není úplně správné kritérium, protože z menší země se lidé lépe sjedou na jedno místo - +- stejné.

Takže dá se říci, že 17. listopadu u nás demonstrovala hrstka demonstrantů a proto byla změna režimu nelegitimní?

+2/−2
23.3.2014 18:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.