Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Děsivá pohádka o referendu a „Putinových“ pozorovatelích

Ruská propaganda viní prohnilý Západ z podpory fašismu a přitom imituje přítomnost "evropských pozorovatelů", aby jí soubor západních neonacistů vystavil vysvědčení z demokratičnosti referenda na Krymu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a40r13t21i39n 68H19e48i93s84l69e73r 4644286172529

Hlavní chyba je v rychlém přijetí to Ruska. Kdyby na základě referenda o samostatnosti (nikoli i přijetí do Ruska) založili samostatný stát a po normálních demokratických volbách udělala zvolená vláda nové referendum o přijetí, tak by z toho vyšlo Rusko čistěji. Takhle to je moc hurá akce ve stylu Anšlusu.

Otázka není, co udělal Putin špatně, otázka je, co bude dál.

+1/0
21.3.2014 14:26

B62o31h75u60m57i32l 49F55e23r54e46n95c 74s66t34. 7398158298

Tak mi vše připomíná zápisy ze školní kroniky vesnice na Rýmařovsku,ve které mám chalupu.Místní pan starosta mne požádal o přeložení částí psaných švabachem,které už místní občané německé národnosti nedokázali přečíst.A bylo to velmi zajímavé čtení,zejména z doby kolem Mnichovské smlouvy.Místní vedoucí učitel,vášnivý odpůrce přičlenění Sudet k První ČSR, byl kronikářem,Popisoval jak občané s nadšením připravovali uvítání wehrmachtu slavobránou na silnici od Rýmařova,s nadšením ,že se splnilo jejich dlouholeté toužebné přání, najít domov ve své velké vlasti.Děkoval Vůdci,že splnil jejich vroucné přání a osvobodil je od područí zlých Čechů.Pominu to,že Wehrmacht přijel z druhé strany lesní cestou,protože pod vlivem německé propagandy byli i ti vojáci wehhrmachtu ,takže očekávali jakési nebezpečí.Ale musím uvést,že po zápisech velebících další rok ve Třetí říši,náhle pokračovaly psané jinou rukou(ženskou).protože pan hlavní učitel a řada místních občanů-mužů byla povolána bojovat "za fýrera a hajmat".A až do konce před odsunem žádné zprávy, nadšeně sdílející šťastné chvíle v nové vlasti.Jen dodám (ta moje chalupa byla farou)že při úklidu půdy po zakoupení, jsme našli poměrně tučný svazeček oznámení Deutsche Feldpost ,že syn nebo otec té či oné rodiny padl za vlast.

Jistě je to možná nadsazené srovnání,ale co ví kdo,jak se vše bude dále vyvíjet.Vždyť kremelští vládci proklamují,že Rusko nesnese aby jeho občané kdekoliv ve světě,i mimo hranice trpěli.Takže nepřeji těm nadšeným novým občanům Velké Rusi podobný osud.Ono nelze jen poukazovat na Amíky,byl také Afganistan a je muslimská část Ruska v Kavkazské oblasti.Jen doufám,že nedojde na ruské občany v zemích které jsou členy NATO,včetně nás.

0/0
23.3.2014 17:35

V29l26a14d49i88m17í10r 18P94r35o95k97e86š 8177326770351

Je neskutečné, jak může nějaký český občan, schvalovat anexi cizího území,  jak to zde předvádí Novák, Kolář, Švejda, Odrazil a další. Nemusím vůbec věřit panu Fištejnovi, ale postačuje zdravý rozum, abych pochopil, že Rusko ukradlo, za pomoci vojenské síly, suverenímu státu Ukrajina území Krymu. To nejde naprosto ničím omluvit ani zdůvodnit. Pokud měl Putin dojem, že je etnickým Rusům na Krymu ubližováno a proto ti chtějí zpět pod Rusko, nebylo nic snažšího, než začít jednat s Ukrajinou o případném začlení Krymu k Rusku a klidně by mohlo být zorganizováno i ono referendum, které by asi dopadlo stejně jako toto, ale bylo by z rozhodnutí obou suveréních států a to se jaksi nyní neudálo a gasudar báťuška Putin nějak toho, komu území patří, vynechal.

Nikdo nemůže věřit, že anexe Krymu byl rozhodnutí Putina po tom, co demonstrace na Kyjevském Majdanu svrhla proruského prezidenta Ukrajiny Janukovyče. Pro zábor takového území, musel být scénář velmi dlouho a podrobně připravován, jinak by nemohlo vše tak precisně a rychle a oraganizovaně proběhnout. Majdanské události byly vzaty pouze jak záminka, prý fašistického převratu na Ukrajině. Všichni jsme viděli kdo v Kyjevě protestoval, že to byli většinou obyčejní Ukrajinci, a to že se tam objevila i tzv. ultrapravice, tak to je běžné všude , kde se proti něčemu, nebo někomu protestuje, ale viděli jsme, že především protestovali ti, kteří si nepřáli odstřihnutí Ukrajiny od Evropy, co spolu upekli Janukovyč s Putinem 

Stydím se za to, že musím žít v jednom státě s lidmi, kteří schvalují to co se nám přihodilo v srpnu 1968. Nevím kolik zrovna vám je let, ale já to prožil jako 21 letý kluk na vlastní kůži. Nám také okupaci soudruzi zdůvodňovali nějakým zvacím dopisem a dalším okecáváním o nebezpečí imperialismu, fašismu atp, což se v malé obměně objevuje i nyní, a jak je vidět, stále ta bezmezná a průhledná demagogie padá na úrodnou půdu dokonce i u nás. Styďte se!

+6/−3
21.3.2014 9:32

J43a73n 41P44ě36k89n56í97k 3839313229731

V tom textu jde docela dobře škrtnou Ukrajina a Krym a napsat Srbsko a Kosovo, s tím rozdílem, že: pokud by se Rusko chovalo jako USA, ještě by před jednostranným uznáním bez referenda tři týdny bombardovalo Kyjev a tři měsíce válčilo z Ukrajinou.

+3/−3
21.3.2014 15:00

K37a59r39e68l 45N98o90v47á23k 8423678608496

Nová junta v Kyjevě žádné volby neplánuje !

Možná by bylo vhodné okomentovat napřed průběh a způsob puče v Kyjevě a potom hodnotit co vyvolal na Krymu.

+3/−5
21.3.2014 7:33

K37a24r58e24l 67N38o73v95á40k 8903648728836

A při analýze puče bych věnoval speciální kapitolu o podpoře puče ze strany EU.

+3/−2
21.3.2014 7:36

B91o36h56u50m14i85l 86F43e66r74e65n38c 50s18t41. 7408218108

Pro Vás je pučem to,že se lidé brání proti návratu dřívějších časů pod vládou,jak tan říkají Moskálů?Byl jsem tam v dobách předgorbačovské SSSR mnohokrát a to i delší dobu,takže vím co je puč v podání lidí jako Vy!

0/0
23.3.2014 17:42

V15l80a94d98i74m97í82r 26P91r48o76k95e68š 8747956610161

Takže Nováku, v listopadu 89 to byl také puč a ne domonstrace proti režimu, který jsme už většinově nechtěli. Takže to napište jasně, aby bylo vidět za koho kopete a pak není třeba zkoumat proč píšete o Ukrajině co píšete.

+3/−3
21.3.2014 9:35

V64i89t 71O38t81a73h15a69l 5495920849264

Ale ono to prostě podle tehdejších zákonů platných v Československu protivládní puč byl.  Stejně jako byl pučem vznik Československa odtržením od Rakousko Uherska - v ani v jednom případě nebylo postupován podle tehdy platné legislativy daného státu. 

Ono není nikde řečeno, že puč musí zákonitě vést k horšímu zřízení, než je to, proti kterému je veden. Jakákoli totalitní vláda si upraví zákony a volební systém tak, aby nebylo snadné ji podle jejích zákonů odstavit od moci. 

Po puči v roce 89 byla svržena dle tehdejších zákonu legitimní vláda a dosazena také víceméně ulicí přechodná vláda. 

Regulérní vláda vznikla až demokratickými volbami v létě 1990.

Problém Ukrajiny je ten, že Janukovyč mohl být od moci odstaven v řádných volbách regulérní cestou. Mohl být kdykoli s celou vládou legitimně odvolán demokratickým způsobem hlasováním v parlamentu - jako byla u nás odvolána například Nečasova vláda.  K tomu však nedošlo. Byl odvolán molotovovými koktejly a střelbou civilistů na pořádkové složky - ke komu skutečně patřili vraždící snipeři není myslím ještě  zcela prošetřeno a je to spekulace.  Ukrajinská opozice měla k dispozici demokratické nástroje na změnu bez nutnosti násilného puče.  Za hlučné podpory Západu ale zvolila cestu velmi podobnou Africkému jaru - a zde musím souhlasit s Putinem - Západ podporou Majdanu celou záležitost eskaloval. Putinovi z politického/ekonomického hlediska Janukovyčova vláda logicky vyhovovala a byla v rámci ukrajinských možností demokraticky zvolena ve volbách. 

Západ udělal do té doby bezprecedentní krok a narušil křehkou rovnováhu vůči Rusku jako politicko/ekonomickému rivalovi (o peníze jde tady především) tím, že zcela nepokrytě podpořil puč na Ukrajině za účelem oslabení ruského vlivu.  Na tento bezprecedentní krok zareagoval také bezprecedentním způsobem Putin - trochu ve stylu tvrdohlavého děcka, vy mi okopáváte kotníky, já vás kopnu taky a inicioval anexi Krymu.

+5/−2
21.3.2014 10:01

K30a41r65e29l 89N59o90v88á92k 8603588678866

Na Ukrajině měli občané možnost hlasovat ve svobodných volbách.

A dokonce i u nás hned po listopadu 89 začala příprava svobodných voleb.

Na Ukrajině je to něco úplně jiného.

A kopu sám za sebe.

+1/−2
21.3.2014 14:15

V92l47a65s70t15i90m42i88l 11K76o50l49á71ř 5339175882388

Pane Fištejne, Váš velmi tendenční a nepravdivý článek svědčí o úrovni Vašeho charakteru.

+4/−6
21.3.2014 5:10

S35t14a96n98i71s16l21a76v 78T25r14k72o23l13a 3405146500871

p.Fištejne souhlasím s vámi máte PRAVDU [>-]

+1/−1
22.3.2014 13:56
Foto

J35i48ř98í 43Š12v52e36j28d64a 6243786277355

Pan Fištejn na ČT24 vyjádřil plné pochopení se způsobem odvolání ředitele ukrajinské televize. Odporné.

+6/−2
20.3.2014 23:31

R98o63m35a54n 69Č87e31c41h54u92r35a 6752379267879

Ano, děsivá...

+1/0
20.3.2014 23:30

P73a19v45e30l 45O80d49r38a90z12i53l 6714529517950

Na kometáři je komické, že ač varuje před antisemitismem, staví se do šiku s antisemitským pučem v Kyjevě.

+14/−8
20.3.2014 19:36

E96l60e88o30n72o58r76a 85N43o62v66á 1934935166179

http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles/9241-zirinovskij-vybidl-polsko-k-zabrani-nekdejsich-polskych-zemi-na-ukrajine.aspx

+1/−1
20.3.2014 18:33

E35l25e20o40n90o15r43a 95N89o13v58á 1354435516259

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/3827-cely-projev-vladimira-putina-po-krymskem-referendu.aspx

+2/0
20.3.2014 18:32

E25l78e88o57n94o73r85a 17N53o39v95á 1334125676779

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/3826-pozvanka-na-demonstraci-proti-medialni-manipulaci-o-deni-na-ukrajine.aspx

+6/0
20.3.2014 18:27

K85a54r32e82l 75D38v61o21ř59á90k 3637647987

Ten komentář je rovněž děsivý!!!

+12/−5
20.3.2014 18:06
Foto

I26v23o 32S42a44r27o 5478877147468

nezapomeňte že:

V roce 1994 bylopodepsáno Budapešťské memorandum, na jehož základě tři členové Rady bezpečnostiOSN, USA, Velká Británie a Rusko, poskytly plné a zásadní garance národníbezpečnosti a suverenity Ukrajině. Na podkladě memoranda se naopak Ukrajina(podobně jako Kazachstán) zavázala zničit své zásoby jaderných zbraní.

+10/−2
20.3.2014 17:20

V20i42t 49O18t66a11h94a81l 5415380219264

Ano, tohle je naprosto relevantní připomínka, kde evidentně došlo k porušení mezinárodních dohod ze strany Ruska. Z pohledu Putina také zřejmě jediný důvod, proč všechny akce na Krymu páchá "domobrana bez výložek". 

Je to stejné jako když demokraticky zvolený prezident Janukovyč odmítl podepsat asociační dohodu s EU.  Měl na to právo a k jeho svržení NEDOŠLO demokratickou cestou a tedy současná ukrajinská vláda nebyla legitimně zvolena a její mandát COKOLI rozhodovat a jakékoli dohody podepisovat není podložen demokratickými volbami. 

Putin defakto jedná s jedinou demokraticky zvolenou vládou - tedy s Janukovyčem - a ten jej požádal právě o garanci národní bezpečnosti Ukrajiny, ohrožené nacistickým pučem.

A jsme právě tam kde jsme byli.  Pokud se to podá "proruskou rétorikou" tak jediné Rusko vlastně dodržuje ono Budapešťské memorandum tím, že podporuje ve volbách zvolenou vládu Ukrajiny - z níž zbyl jen Janukovyč. 

Pokud se to podá "prozápadní retorikou" pak Rusko právě  Budapešťské memorandum porušuje. 

Jenže pravda je někde mezi.  Současná ukrajinská vláda opravdu není legitimní a z voleb vzešlá vláda ale něco co bylo dosazeno "davem z ulice"  za použití dosti násilných prostředků. Averze části ukrajinců podřídit se rozhodnutím takovéto vlády je pak pochopitelná.  Na druhou stranu, to co dělá  Rusko má do demokratických procesů přibližně stejně daleko,  Problém je, že většina blogů - včetně tohoto - naprosto slepě a bez sebereflexe adoruje buď jednu, nebo druhou stranu.  Pro mne jsou stejně špatné obě a současný problém je eskalovaný právě tím, že oficiální zástupci západu i ruska si každý ze situace vybral tu svou variantu, která je pro něj ekonomicky/politicky/mocensky nejvýhodnější.  A to v obou případech naprosto bez ohledu na samotné Ukrajince.

+14/−4
20.3.2014 17:53

P14a13v60e74l 86S62m66e39t66a41n19a 2857893392163

Váš rádoby neutrální postoj postrádá jednu zásadní myšlenku. Vše co se děje na Ukrajině je vnitřní záležitostí Ukrajiny a jejich obyvatel. Fašista, komunista, žid, banderovec - všichni to jsou Ukrajinci a jen oni si to musí mezi sebou vyřídit. Anexe Krymu je ale otevřené a ozbrojené vměšování do záležitostí suveréního státu.

+10/−6
20.3.2014 19:17

V62i87t 83O30t89a81h18a21l 5495360309944

Máte svým způsobem pravdu. Jenže stejně byste mohl argumentovat, že to co se děje v Iráku je vnitřní záležitostí Iráku, atd..  

Chyba je právě v tom, že USA+západ aplikují všude přesně ty pravidla, jak se jim to hodí. Teď to udělalo stejným způsobem Rusko. 

V zásadě je rozpor mezi dvěma naprosto protichůdnými právy.

1. Právo národa na sebeurčení až do osamostatnění se - charta OSN č. 1514.

2.  Zajištění svrchovanosti a územní celistvosti státu, jež máme my a většina ostatních států dána ústavou. 

No a Západ na jedné straně, stejně jako Rusko na druhé vždy aplikuje přesně to právo, které se mu mocensky/politicky/ekonomicky hodí. Proto Kosovo vs Krym jsou "zcela rozdílné případy".

+4/−2
20.3.2014 19:33

P20a64v19e31l 35S87m10e19t29a81n68a 2397833302743

Vše co se dělo v Iráku bylo vnitřní záležitostí Iráku, dokud tento nezačal ohrožovat své sousedy a mezinárodní společenství.

Kosovo a Krym jsou dva rozdílné případy.

- V Kosovu docházelo k etnickým čistkám (na obou stranách). Nezávislost Kosova bylo špatným řešením z ještě horších alternativ.

- Kosovo se osamostatnilo, ale nepřipojilo se k žádnému státu.

- Nevšiml jsem si, že by vůči Rusům na Krymu docházelo k nějakým přehmatům.

- Právo národa na sebeurčení? Copak Rusům toto právo někdo upírá? Jejich země je obrovská a místa je tam dost. - Krym okamžitě, pod dohledem ruských (neoznačených) vojáků spustil kroky k připojení k Rusku. Samozřejmě můžeme argumentovat tím, že velmoci aplikují vždy to právo, které se jim právě hodí do krámu. Je tu ale jeden podstatný rozdíl. Západ se (od Hitlera po Obamu) vždy snažil získat pro své kroky podporu mezinárodního společenství (i Hitler měl svou Mnichovskou dohodu) a často se mu to podařilo. Putin se nesnaží o nic a mezinárodním společenstvím pohrdá. Dělá si co chce. I Hitler mezinárodním společenstvím pohrdal. Od určitého okamžiku si začal také dělat co chtěl. A začala mela. Z té podobnosti jde strach a svět si to začíná uvědomovat.

+6/−4
20.3.2014 20:20

V79i77t 32O62t28a36h94a42l 5925560189304

Co se týká Iráku - mluvíte o 1 .válce v zálivu, kdy napadl Kuvajt nebo o 2. křížové vypravě pro ZHN? Tam nikdo napaden ani ohrožován přímo nebyl. Tedy kromě kurdských pogromů, které dělá v menší míře i Turecko - mimochodem, Kurdové na vlastní stát nárok samozřejmě nemají, protože Turecko je členem NATO a Kurdistán zasahuje pomezí Turecka/Iráku/Íránu/Sýrie.  A to je jich jako národa přes 30 miliónů. Kosovských Albánců je pár set tisíc a stát Kosovo nikdy neexistoval a byl uměle vytvořen zásahem zvenčí. 

Ano, Putin se chová tradičním imperiálním způsobem velmi podobným oběma pánům Bushovým. A také za to sbírá doma politické body. Navíc, pro většinu politiků je výborné, když najdou "vnějšího nepřítele" proti kterému se národ sjednotí a nemá roupy rýpat do jiných věcí.  Pro Američany byl takový nepřítel  Husajn, pak Ládin, no a teď mají Putina. 

A Putin má jako nepřátele Západ a muslimové mají jako nepřátele zbytek vesmíru.

Není dobré pro jednu nesprávnou věc na straně Ruska přehlížet druhou na straně současné Ukrajinské vlády, třetí na straně EU a čtvrtou na straně USA. Prasárna zůstává prasárnou ať ji udělá Rus, Američan nebo kdokoli jiný.

+4/−3
20.3.2014 21:01

I44v94a90n 20D47ř66í67m56a74l 9567196832977

Pouze malý dovětek: Putin sbírá nyní domy politické body za svou činnost, jenže nějak jste pozapomněl, že s nimi sbírá i obsazená území. A to je trochu rozdíl oproti oběma Bushům. Přestože USA válčili na více frontách, nikdy nepřidali další hvězdu na svou vlajku. To Rusové jsou úplně jiný kalibr. Takže zřejmě není prasárna jako prasárna. Ještě se budete divit. Brzy. Putin ty politické body potřebuje jako "sůl nad zlato"!

+3/−2
20.3.2014 22:00

M88i29l85a79n 29C53e45r68m16a38k 9426261730

Dnes rusky velvyslanec v nemecke televizi ZDF prohlasil, ze by si Rusko pralo Evropu od Vladivostoku az po Bracelonu. Po zkusenostech z Krymi bych rekl, ze budou zrejme v cele Evrope aktivizovat soukmenovce k aktivitam jiz znamym.

+2/0
21.3.2014 0:00

V11i67t 25O32t25a74h26a66l 5655240389714

Ano, to nepopírám. Putin víceméně bez boje obsadil Krym a ani nepotřeboval kobercové bombardování ukrajinských posádek.  Podobné to bylo v Abcházii a Osetii, kterou nepřičlenil, jen tam udělal loutkovou samosprávu a nechal tam své vojáky.  Bushové nasadili kalibr podobný, jako používali ve Vietnamu, Korei i Afghánistánu. Hvězdičku na vlajku nepřidali, jen svrhli původní vládu a dosadili novou, pro jejich zájmy otevřenější. Přímou anexi  prováděli dříve (Texas na Španělsku, a vlastně celé své území porušováním dohod s indiánskými kmeny a defakto jejich genocidou). Teď jim stačí ta politicko/ekonomická.  

Holt jiný kraj, jiný mrav.

+2/0
21.3.2014 9:23

J30a72r25o73s10l32a68v 48K63a38d17l19e61c 2733123711615

R^R^R^

0/0
20.3.2014 19:42

M37i66l57a92n 73T64ů10m40a 4517409443667

Je to moc krásně napsané, líbí se mi to a dá se s tím souhlasit. Ale vidím tam nějaký rozpor. Ruská, potažmo Vaše argumentace je ta, že jednají s jedinou dem. zvolenou vládou. Opravte mi případně, ale vláda se ve volbách nevolí, volí se parlament a z něj vláda vzejde. Takže pokud parlament dá důvěru jiné vládě, není to tak v pořádku? U nás taky občas padne vláda a nikdo nás kvůli tomu neanektuje. Já vím, že je to hodně zjednodušený pohled, ale po roce 89 u nás přeci taky nezůstala stejná vláda (do voleb) a nikdo nás nenazýval fašisty...

+3/0
20.3.2014 23:24

M41i33l15a56n 18C97e80r30m93a16k 9156731770

V roce 1968 nas obsadili kvuli kontrarevoluci Rusove, odvezli vladu (byt komousky deformovanou) do Moskvy k podpisu. To zu jste zapomnel?

+1/0
21.3.2014 0:50

V19i72t 59O15t69a51h71a54l 5155370569804

Ano to je přesné, pane Tůmo. Putin v mojí hypotetické argumentaci prostě vytáhne to, co se mu hodí, aby ospravedlnil své zájmy. Totéž, co dělá na druhé straně Brusel/USA. 

Z mého OSOBNÍHO pohledu, v nepřehledné situaci, která nastala, není z demokratického pohledu legitimní ani to, co zbylo z původní vlády, ale ani bez voleb dosazená nová vláda Ukrajiny. Jako korektní řešení by se mělo co nejrychleji směřovat k volbám (na jejichž regulérnost by měli dohlížet pozorovatelé celé G8)  a současná přechodná vláda Ukrajiny (ale také Krymská samospráva),  by do té doby neměla přijímat žádná zásadní rozhodnutí. Na jedné straně aktuální ukrajinská vláda s předáním moci formou voleb nikam nespěchá a tím udržuje celou zemi v chaosu na druhé straně Krymská samospráva využila současné roztříštěnosti politické moci a zareagovala po svém okamžitě. (Ono velmi podobně jsme zareagovali my na destabilizaci Rakousko Uherska po první světové válce - a to jsme byli jeho součástí 400 let a nikoli 50 let jako Krym v Ukrajině).

+1/0
21.3.2014 9:39

K77a56r18e25l 42D57v90o33ř80á31k 3147127617

V nejnovějším vydání týdeníku Der Stern bylo napsáno: Ministr zahraničí USA James Baker 8.února 1990 v kremelském Kateřinském sále Gorbačova ujistil, že západní společenství nerozšíří svůj vliv ani o jediný coul ( 25,4 mm pro šťouraly ) na východ, pokud Moskva odsouhlasí členství sjednoceného Německa v NATO. Obdobně se vyjádřil německý ministr zahraničí Genscher při jednání s jeho protějškem Ševardnadzem. V jednom máme jasno NATO se nebude rozšiřovat na východ.

Takže Rusové pěkně nalítli.!!

+8/−4
20.3.2014 18:14

I52v75a31n 51D66ř30í60m82a25l 9637906492357

Rusové ani tak nenalítli, jako svou agresí vůči svým nejbližším spojencům je vlastně sami donutili přejít na druhou stranu. Zůstali sami jako kůl v plotě. A dnes dokazují, že svým chováním agresora si umí perfektně vytvořit další nepřátele, když přátel nepřibývá. Kuba a KLDR jim nepomůže a Čína si pálit prsty nebude. Nejsou totiž blbouni, aby kvůli Rusku riskovali svou křehkou vnitřní stabilitu. Separatisté v Číně jen čekají na příležitost, že Čína s odtržením Krymu souhlasí. A zrovna tohle Čína právě dnes nepotřebuje.

+2/−1
20.3.2014 22:12

I81v88a72n 22D36ř95í57m74a40l 9507726142607

Zapomněl jsem ještě na Venezuelu, ta by je mohla vytrhnout. Chávez by měl radost i po smrti.

0/0
20.3.2014 22:16

M58i24l49a96n 87C68e57r53m26a75k 9496121470

To jste si to ponekud zjednodusil vytahem, ktery neni v zadne dohode zakotven. Pri tehdejsich jednanich a dnes jsem poslouchal pana Genschera, nikdo tehdy nepredpokladal, k jakemu demokratickemu vyvoji ve vychodni Evrope dojde a ze se dokonce rozpadne "demokraticky" kolos Sovetsky svaz. Dnes treba Kazachstan chce posilit vlastni jazyk a prejit z azbuky na latinku. Vpadne tam taky Rudko?

0/0
21.3.2014 0:06

B17o95h97u62m91i26l 74F17e75r12e60n67c 94s18t53. 7868228348

Pane Dvořáku máte to nějak popletené.Smlouva byla mezi USA  a SSSR,ten ale byl v 1991 rozpuštěn a nahrazen Svazem nezávislých států.A ne všechny jeho bývalé svazové republiky se přidaly k nové organizaci a nemýlím-li se tak už vůbec ne k Ruské federaci,za jejíž přeměnu ve světovou velmoc se svým zájmem kdekoliv ve světě,kde se mu to zlíbí pan Putin vehementně bojuje.A kdo je proti tak se o něm vyjadřuje-řekněme slušně, dosti rozpoluplně!

0/0
23.3.2014 18:26

D58a46v15i71d 45K42r27á75l 1329906809648

memorandum není smlouva

memorandum - V diplomacii se užívá pro významná, i když právně nezávazná společná stanoviska státních představitelů, stručná shrnutí výsledků jednání, která pak slouží jako podklad k dalšímu jednání.

+2/−1
20.3.2014 18:37
Foto

M22a32r20e87k 87B61a76š76i57s55t38a 7533822223870

Vážení novináři, starejte se o naše problémy. U nás je postihována opozice odposlechama telefonů, sledováním facebookových profilů a mailové korenspodence. Chcete důkazy, mám je !!!!

+5/−2
20.3.2014 17:00

P38e91t60r 13N66o14v51o89t64n42y 3449592649442

Dá se to léčit. :-)

+2/−3
20.3.2014 17:23

J26a93k83u36b 21T88u38r57e16k 2292911191450

Sem s nimi, pane Bašisto.

+2/0
20.3.2014 22:03

Z61d87e33n54ě88k 82D70i87v24i60š 6708417552554

Perfektní komentář, bravo!

+6/−7
20.3.2014 16:54

J53a11n 22P42ě41k61n54í27k 3719323599801

neškodí připomenout některé okolnosti, které stály u zrodu současné situace. Janukovyč na poslední chvíli nepodepsal asociační dohodu s EU s odůvodněním, že by měla negativní důsledky pro ukrajinskou ekonomiku. A) měl na takový krok právo? ano, měl plné právo (spíše - povinnost) dohodu nepodepsat, pokud měl za to, že poškodí Ukrajinu.

B) Je hodnocení, že by to byla pro ukrajinskou ekonomiku katastrofa, adekvátní? ano, je - najděte si článek "Kam kráčí Ukrajina" ze září 2013, kde je to faktologicky podloženo a vyargumentováno - znamenalo by to likvidaci ukrajinského průmyslu a státní kolaps v horizontu roku, dvou.

Takže co se nám rýsuje - Janukovyč (nakonec, jednou) odmítl jednat proti zájmu Ukrajiny a ihned "dostal" od Evropy a USA trest ve formě Majdanu. Neboli, trest za to, že odmítl nechat vyrabovat tamní životaschopné zbytky průmyslu ve prospěch průmyslu a korporací EU, jako se to stalo třeba u nás.

+12/−6
20.3.2014 16:29

D85a41v21i56d 67N74e87b56e79s56k35ý 8207541429321

Docela by mě zajímalo, kolik rusofilů té tupé propagandě z Kremlu věří.

+6/−9
20.3.2014 16:37

V95i21t 60O28t95a12h60a75l 5905960139434

Přibližně stejný počet jako usafilů na druhé straně tomu, že jediné, co všechny ty hodné západní státy chtějí, je dávat Ukrajině své peníze, aby se Ukrajinci měli lépe. 

Jenže tak to není. Rusko i EU hledají v ekonomické krizi přístup k surovinám a hlavně co nejlepší odbytiště pro své vlastní výrobky. K tomu potřebují vhodné "politické podhoubí".  Janukovyč byl výrazně proruský.  To vyhovovalo Rusku. Proto západ měl zájem na tom aby se to změnilo. Výsledkem byl Majdan a z něj revolucí (nikoli demokratickými volbami vzešlá) vláda. Což zase vyhovuje Bruselu, proto ji samozřejmě hned uznal. Stát se totéž jinde, byl by to z puč.  Tady je to  "ta správná" revoluce. 

Správná je proto, že se nám hodí.  A proto je zase pro Rusko "to správné referendum", nikoli "nebezpečný separatismus".  

Co je nejlepší pro Ukrajince je ale u zadnice jak Rusku tak Bruselu - objema jde o politické body a ekonomický profit. 

Takže Ukrajinci  - vyberte si mezi povinnými výkrmnami McDonald nebo povinnými fabrikami na Pirožky. Je jen na vás, jestli vám je bude nosit Dědko Mráz a nebo Santa Klaus.  A zda tu svou "východní či západní demokracii" zapijete Smirnoffkou nebo Coca Colou.

+12/−6
20.3.2014 16:54

J50a62n 44P26ě10k93n18í96k 3399753669911

nějaké argumenty kromě nálepek by byly? Tuším že ne...

likvidační důsledky asociační dohody pro ukrajinu jsou faktem, stačí zmínit to, že asociační smlouva ukládala ukrajině jen povinosti, ale žádná práva, nebo to, že ještě cca týden před termínem, kdy měla být podepsána, nebyla k dispozici vládě ukrajiny hlavní část (cca 700 stran), kde byly konkrétní kvóty, podmínky, pravidla. Do ukrajinštiny byla přeložena jen obecná část dohody.

Kdo chce argumentovat, prosím, uveďte fakta... nálepkování je známkou slabosti a mdlého intelektu.

+7/−5
20.3.2014 16:55

M94a53r97e74k 95T74u12r86n98o38v58e15c 7215142620776

Opravdu nebyla vládě k dispozici, nebo jen nebyla k dispozici v ukrajinštině a tehdejší vláda neuměla ani slovo nějakým jiným jazykem, ve kterém dohoda k dispozici byla (co já vím - anglicky?)? Já bych v tom možná viděl drobný rozdíl viděl...

0/0
21.3.2014 6:51

Š34t64ě30p59á64n 41F46r92a45n39c35l 8254469444920

Analýza ze zdroje "expert.ru", u nás přejatá leva-netem (placeným z ruských peněz) je asi tak stejně pravdivá jako to, co říkal včera večer starej Šmahel v hospodě. Chybí tam jen ty bláboly o povinném prodeji ukrajinského průmyslu do amerických rukou a přestavbě černomořské flotily na výletní parníky... A ten pláč ruských expertů, že nedostali smlouvu dopředu k prostudování (ač Rusko není smluvní stranou), tak ten je opravdu k popukání.

Nekriticky tady šíříte ruskou propagandu a když vám někdo řekne, že jste rusofil, tak se ještě urážíte...Rv Měl byste se do toho vašeho vysněného Ruska odstěhovat, abyste viděl na vlastní oči, jak je to tam skvělý.

+5/−7
20.3.2014 17:04

J29a53n 67P32ě52k13n85í78k 3259943259431

čili další nálepky... četl jste tu asociační dohodu, že víte, že "to jsou nesmysly"? Odkud berete názor na to, jaký dopad by ta asociační smlouva na Ukrajinu měla?

+3/−2
20.3.2014 18:26

Š22t13ě38p15á95n 41F39r72a73n55c17l 8364639164140

Ano, četl. Na rozdíl od vás, který jste zjevně četl jen její pokřivený "překlad" z ruského tisku a uvěřil tomu, že se nedá na EU webu dohledat.

Názor beru ze své hlavy, svého vzdělání a svých zkušeností - na rozdíl od vás, který jen papouškujete názory publikované ruským propagandistickým oddělením Kremlu a kohokoli, kdo s vámi nesouhlasí, označíte "jen-nálepkovníkem".

+1/−1
21.3.2014 10:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.