Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Něco jsme našli, hlásí Australané. Jsou to trosky letadla?

Satelitní snímky objevily v Indickém oceánu dva předměty, které by mohly být spojené se zmizelým malajsijským letadlem. Informoval o tom australský premiér Tony Abbott. V místech, kde byly objekty spatřeny, už je jedna loď a dvě letadla. Pro tmu bylo pátrání ukončeno a bude pokračovat po rozednění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24i44l42o95s 46V37a25l76y 8796392587112

Amici se divi, ze kdyz rekli do KL "Dobrou noc", ze letaadlo prudce zmenilo smer na zapad a OKAMZITE kleslo do vysky 4km, cehoz si vsilmli i rybari. Letadlo bylo uneseno piloty a nyni se ceka na NASA, jak nam zase oni ZAMOTAJI  HLAVU 8-o;-D

+1/−1
24.3.2014 6:32

M42i76c84h17a31l 87M74i80l33l11e28r 9906582379142

dostavas za ty nesmysly zaplaceno nebo je sem pises dobrovolne?;-D

0/0
24.3.2014 9:39

D74a91d78a28k 70P83e59t30r 7841320914528

Kolikátý 24metrový kus se za poslední týden našel?

0/0
24.3.2014 6:05

M94i11c39h67a76l 22P27l47e61š40t56i78l 3937866436175

Myslím, že jsem taky něco našel, zkuste na to mrknout: 

https://maps.google.cz/maps?q=trosky&ie=UTF-8&ei=SqwtU67oHsrm7Aa_2oCoBg&ved=0CAoQ_AUoAg

+1/0
22.3.2014 16:32

M23i26l51o47s 19V33a49l84y 8116212877272

pane Plestil jste opravdu Prasteny …. :D  ;-D

+1/0
23.3.2014 17:55
Foto

E82v56a 98K84o38h45o78u79t 8928426503777

Doporučuji shlédnout film NON-STOP, včera jsme na tom byli v kině a úplně mě mrazilo pri představě, ze něco podobného se mohlo odehrát na palubě zmizelého letadla...

0/0
21.3.2014 9:16

M41i89l51o44s 44V98a33l82y 8496512167682

co se naslo je smeti z Ceska, co sem privezli Nemci a je to jako plovouci kra v Indickem oceane.

+1/−1
20.3.2014 21:47

V80á54c43l71a61v 54P66a65v34l98í64k 9152400714504

musím ocenit 2 věci:

1) technologie stealth je mnohem dál, než si já, nebo americká armáda myslí

2) obdivuji nervy řízení letového provozu na Borneu, Filipínách a ostrově Guam - že ještě nepřiznali průlet neidentifikovaného letounu té noci, logika věci říká, že když letadlo prokazatelně není na severu, jihu ani západě (fámy nesmíme počítat), letělo na východ;-D

+1/0
20.3.2014 21:23

M58i17l63o23s 80V75a72l15y 8296802147492

tady na stromech rostou co co Ti

0/0
20.3.2014 19:15

J11a86n 14N76o41v49á40k 4136834110171

Ještě je tu jedna možnost: letadlo letělo severním koridorem - přes Indii a Pákistán (tam měli vypnuté radary, protože v noci spí), dál přes Afghánistán (tam radary nemají, jen kamení), Turkmenistán, Ázerbájdžán a Gruzii (pro ty platí totéž, co pro Indii), za Černým mořem naletělo nad Ukrajinu - tam je teď takovej bo. Rdel, že nějaké letadlo sem, tam.. Dále u Čiernej pri Čope vletělo nad Slovensko a tam z toho byli překvapení - mysleli si, že hoši z mejdanu se vrací do Bruselu pro rady. Než se Slováci vzpamatovali, letadlo bylo nad Českem a protože mu docházelo palivo, přistálo v Milovicích. Tam se na něj ihned vrhli opálení sběrači a rozebrali ho na barevné kovy. Naše vláda to celé tutlá a bojí se poj. Ebu z Bruselu a Washingtonu.

+10/0
20.3.2014 17:41

L53á41ď34a 45M14a72l58ý 5747746845375

Hnus to je, ale ty "novináře" živi smečka těch co to čtou. Včetně nás.

0/−1
20.3.2014 17:14

I35v91a18n 48P24o89v56o14l65n78y 4297321321650

No, ja nevim jak vy, ale je nezivim. Penize jim neposilam, noviny v krame nekupuji, a internet mam zapojen tak jak tak.

+1/0
20.3.2014 17:18

A98n67e65t 56K10r45á74l15í90k29o73v93á 6457101755512

To je velice inteligentní odpověď. A podle čeho si myslíte, že žije takovej Idnes. Ten žije převážně z reklam, čím víc zobrazení reklamy, tím víc se portálu platí. Čím víc lidí, kteří na Idnes chodí a klikají na články, tím víc si vydělaj. Takže ano, živíte je ;-)

+1/−1
20.3.2014 18:13

V13l23a47d94i45m86i27r 70S43o19u15k33a19l 4120791151146

A...?

0/0
20.3.2014 18:44

A92n27e73t 49K62r30á11l88í73k29o54v55á 6387241665892

co a? Ježiši kriste, to nejde poznat, že tady reaguju na něco jinýho? :D

0/0
20.3.2014 19:09
Foto

P40e28t51r60a 71N30e68u82g73e40b94a85u94e64r91o64v94á 3706576933643

Ano... aaaa adblock ;-) bez nej uz nedam ani ranu :-) nebo spis ranni kavu... jediny kdo je zivi, jsou predevsim vladni organizace, ktere pousti jeden nesmysl za druhym a znacne omezuji dostupnost realnych informaci nam, verejnosti

+1/0
21.3.2014 7:03

M51a50r92e46k 16T70u66r71n25o15v94e47c 7425772820386

A...   A jako AdBlock? Jo, přesně to jsem chtěl taky napsat. :-)

+3/0
20.3.2014 20:18

I53v42a72n 57P90o74v32o34l24n92y 4197371891600

Stale nechapu jak koukani na reklamu me stoji penize ... pokud to zbozi nekoupim, tak z me kapsy nedostanou vubec nic. Co to blabolite? Jestli vy mazete do obchodu koupit co vam krmi reklamy, tak to je vas problem. Ja si kupuji podle sveho vyberu, reklamy vedome a plne ignoruji. Stale tvrdite, ze idnes nejak platim z me kapsy?

+4/0
20.3.2014 22:12

O66t65a71k34a87r 77V57a24l65e58k 6116202585342

Ta smecka "novinaru" kolem pribuznych pohresovanych cestujicich, to je hnus. Pokud by se mi stalo neco podobne tragickeho, posledni vec o kterou bych stal, by byl nejaky idiot s fotakem nebo kamerou snizici se zachytit a prodat moje emoce.

Vubec bych se nezlobil, kdyby se nastvani pribuzni obratili i na ne a dali jim na budku.Rv

+5/0
20.3.2014 17:07

D10a47v61i85d 18M35u51n38z84a45r 3728762284676

leti leti letadlo…..

jenom aby nespadlo….;-(

0/0
20.3.2014 16:59

J31o22s61e39f 81S63v48o38b75o18d89a 7146802399754

Po udalostech 11.zari jsem nechapal jak je mozne ze se dvere do kokpitu automaticky nezamykaji a pro vstup napriklad letusek se nepouziva nejaky kod.  tehdy se na me v diskuzi vrhli vsichni ti letci-profesionalove co "o tom neco vi" a vysvetlovali jak najivni a nerealne je to co bych povazoval za automaticke. (o rok pozdeji se to stalo realitou )  Nyni se zeptam toto.  Jak je vubec mozne ze piloti obrovskych letadel a lidmi na palube maji vubec moznost jednoduse vypnout - treba jen na minutu- transmitter-ukazatel polohy? toto zarizeni by melo byt 100% neustale v chodu a umisteno tak aby ho nikdo vypnout nemohl a vedelo se okamzite kde jake letadlo je.

+6/−2
20.3.2014 16:05

I23v55a80n 25P97o33v76o40l32n28y 4637191371790

T jsem se tu nedavno take zeptal, a byl jsem "odborniky" sestrelen, at nemluvim o necem, cemu nerozumim. Aby se clovek bal pouzit selsky rozum ...

+2/0
20.3.2014 16:08

J36a60n 21S59o88u91k52u96p 1714374946845

Jenže když použiju selský rozum, tak zas na druhou stranu chápu, že to zařízení nemůže fungovat jako ´černá skříň´, tj. vždy bude nějaká alternativa, jak jej vyřadit z provozu. Musí být napájené, musí mít přistup k nějakému vysílacímu prvku (anténa), někde v tom letadle prostě musí být.

0/0
20.3.2014 16:15

J70o71s53e95f 14S54v21o61b71o89d91a 7606302439544

proc by nemohl transmiter fungovat jako cerna skrin? Zajiste je to technicky mozne. A pokud ne tak proc vypinac aspon neni zakodovany. ( k vypnuti by byl nutny souhlas z veze a pristupovy kod ) nerikejte ze by to bylo drahe, ci neresitelne...

+1/0
20.3.2014 16:18

J81a38n 20S27o54u20k58u49p 1564774546905

Já nic neříkám, jen v intencích selského rozumu ňimrám v jednoduchosti nezničitelného / nevyřaditelného řešení. Ale zas nemůžem jakože selsky říct ´tak udělejte zařízení, které nejde zničit´, protože to už můžem říct ´udělejte letadlo, které nespadne´. Ono je totiž hodně na místě si přiznat, že ta řešení jsou pro většinu lidí tak trochu kosmická. A když jsem se díval na Letecké katastrofy, tak mě nakonec překvapilo, jak malé technické banality dovedou poslat letadlo k zemi, ono se pak lehce řekne ´no to jste udělali blbě, vždyť to je jasné´.

0/0
20.3.2014 16:25

J46o33s25e83f 52S30v22o62b14o86d35a 7246192969754

Tak se zeptam jeste jinak. Pokud by letadlo prestalo vysilat polohu tak by to letadlo melo zacit "nekomu chybet" a nekde by se mela rozsvitit kontrolka. Vez by okamzite kontaktovala piloty a v pripade ze se neozyvaji , podniknout nezbytne kroky

+2/0
20.3.2014 16:29

O18n45d68r59e39j 54F46l70i67d61r 3195490738227

Ony to ty letadla umej pres sluzbu datalink. jenomze ta je draha (satelitni prenos dat je proste technologie ne uplne levnoucka a jinak to udelat nejde, protoze dosah radiovejch vln) a tak ji ne vsechny spolecnosti maji aktivni. Jinak receno letadla svoje udaje posilat umi, ale neni to zadarmo.

0/0
20.3.2014 17:14

T32o95m27á58š 63K74n38a55i15f48l 6403170807500

No ale vzdyt tak to funguje... Pokud je v oblasti pokryté sekundárním radarem a zmizí mu, tak se systém izve. To se stalo i v tomto případě.

0/0
20.3.2014 17:18

I93v13a94n 18P56o44v50o13l87n28y 4257451101620

A pokud oblast pokryta neni? Nebo kdyz nekdo odpovidac prepne do standby? Co potom mame v zaloze? NIC ... a otazka je: Meli bychom v takovem pripade neco mit?

0/0
20.3.2014 17:27

J57a32n43a 79M47e49r81o89p17e 7658559327479

Co jsem zjišťovala, tak bychom mít měli - jenže ve většině letišť se to válí vypnuté kdesi v koutě a nikdo to nepoužívá.

+1/0
20.3.2014 20:03

J61i40ř30í 28P31a73u95l 3756645657112

To se asi take stalo. Vcera na to odpovidal v TV pilot B737. Kdyz pilot vypne odpovidac, do minuty ho vola RLP co se deje.

0/0
20.3.2014 18:32

M91a39r70e29k 18T98u43r28n73o74v97e82c 7155592690406

Tak tady možná ano, ale až do Asie Řízení letového provozu (myšleno jako česká instituce) prostě nevidí...

0/0
20.3.2014 20:20

I67v14a94n 39P61o34v96o87l71n67y 4987921701140

Nesmite prehanet. Samozrejme nejde nic vyrobit aby to bylo neznicitelne, o tom prece nikdo nemluvi. Mluvime o hypotetickem zarizeni, ktere by trvale a nezavisle hlasilo sve souradnice (vcetne vysky), a neslo vypnout knoflikem na palubce. Proc by pilot mel nutnost nekdy vypnout hlasice polohy? Takove potrebe nerozumim.

0/0
20.3.2014 16:33

S86t92a65n41i86s18l77a62v 81M18o32k37r57ý 8717632566242

Tak samozrejme vse jde vypnout a znicit, urcite i ta cerna skrinka. Spis bylo mysleno aby to neslo vypnout prepnutim tlacitka nebo neceho podobneho.

+2/0
20.3.2014 16:18

I67v61a42n 37P71o68v35o48l67n41y 4827561491980

Tak sledujte ... maly vysilac posila kazdou vterinu svoje GPS souradnice nekam na centralu. Ten vysilac je zabudovan v trupu letadla, a ma samozrejme nabijeci baterii. V pripade, ze nejde elektrika, tak to furt vysila svou pozoci. To dnes dokaze kazdy tracker. Ja vas muzu sledovat 24 hodin denne, kdyz vam do auta namontuji tracker. Proc by to nemohly mit letadla. Myslim jako navic k tomu, co uz maji ted. V pripade, ze vsechno selze, tracker vysila ve vterinovych intervalech svoji pozici, az do uplneho zniceni. A nerikejte mne prosim, ze to by bylo moc dat najednou, to uz v dnesni dobe neni problem.

+1/0
20.3.2014 16:20

J49a56n 69S87o15u27k72u72p 1604614156315

Problém není technické řešení, ale jeho nevyřaditelnost.

+1/−1
20.3.2014 16:29

I86v17a34n 75P35o34v25o52l41n41y 4387751251330

Tak jednoduse ... rekneme, ze byl pasazer na MH370, a v kapse jsem mel maly GPC tracker. Muj syn by z naseho domaciho laptopu ted rekl, kde jsme, nebo kde jsme prestali byt. Takovy tracker by jel na baterky treba dalsich 7 dnu po vypnuti konofliku a jsiticu a kdovi cehe jeste. NIKDO by ho v podstate nemohl vyradit z provozu.

0/0
20.3.2014 16:38

I39v91a29n 75P94o15v41o19l81n80y 4877821581390

... no, mam tam par chyb ale drzme se prosim tematu ...

+1/0
20.3.2014 16:40

T50o94m11á79š 31K49n81a28i23f90l 6163570407960

Jenze on musí byt vyraditelny, stejně jako cokoli. Už jen proto, ze pokud by se na něm objevila závada, ohrožující bezpecnost letu (požár či zkrat zařízení), MUSI existovat moznost to zařízení odstavit.

jo, chapu, od stolu vše vypada jednoduše, ale ono to jednoduché není.

+3/−1
20.3.2014 17:21

I67v18a27n 92P72o80v86o80l52n83y 4667101891760

Takze do budoucna nevidite zadnou moznost aby se podobna situace "zmizeleho" letadla neopakovala. Kdyz absolutne vsechno elektronicke zarizeni MUSI byt odstavitelne v kabine, potom mame seriozni problem. Kazdy kdo se dostane do kabiny muze tuhle situaci zopakovat, a letadla nam budou z oblohy mizet jako jarni snih na louce. Stoci kopirovat tyhle hochy z MH370.

+1/0
20.3.2014 17:36

T34o53m87á51š 75K85n11a45i40f58l 6533740507210

Jedinej, kdo má problém, jste vy.

0/−4
20.3.2014 17:45

I77v37a69n 47P73o44v51o73l62n93y 4207761511690

To je nejaka specificka odpoved na moji otazku? S vama je clovece zajimave povidani. Kdyz vas nic nenapada, reknete, ze ja mam problem. To je vsechno?

+3/0
20.3.2014 17:59

J52a26n 23K31ř59í14ž 6935693135638

"Černé skříňky" fungují nezávisle na pilotech.

Ovšem jejich zaměření(vzhledem k malému výkonu)je někdy obtížné.

A spustí se teprve při nárazu letadla na překážku.

Jinak jsou "zticha".

0/0
20.3.2014 19:47

M81a54r94e31k 77T68u49r96n39o75v12e24c 7245282350556

To není úplně přesné. Předpokládám tedy, že tím "spuštěním" nemyslíte vlastní nahrávání. Data ukládají pořád (v nějaké smyčce, nejstarší se přepisují). Někde se uvádí, že ta smyčka je 2 hodiny, možná u některých je to dnes i víc.

Co se opravdu "spustí" až při nějaké případné nehodě, je radiomaják, který usnadňuje nalezení "černé skříňky". Ale je tam i akustický maják a ten nepotřebuje náraz, ten se spustí i při pouhém zaplavení vodou.

0/0
20.3.2014 20:30

J35a60n 90K92ř41í98ž 6435413925238

...ne,myslím tím zapnutí vysílače,čili identifikaci polohy.

0/0
20.3.2014 20:44

P44e31t25r 46T27y18č34k15a 6655292489292

GPS tracker ukáže tobě tvou pozici, ale k tomu aby se tvá poloha někde zobrazila musí mít připojení na internet. Přes GPS poloha odeslat nikam nejde. To GPS neumí.

0/0
20.3.2014 19:59

M94a93r54e22k 46T75u67r37n12o93v95e13c 7775422770206

Také se vždycky divím, kolik lidí si myslí, že přesně tohle každá GPSka umí... "Vždyť přeci v tom jsou ty sateliti, ne? A ti sateliti mě vidí, vudí kudy chodím, fujtajxl, ten Velký bratr je fakt všude..." :-)

0/0
20.3.2014 20:31

M32a81r20e63k 38T63u33r27n81o92v58e92c 7895182620156

Každý tracker? No, zrovna dneska jsem ten svůj po zimě také poprvé vytáhl ven. Jako sorry, ale ten můj (a je docela slušný) NIKAM žádnou polohu neposílá. Nemá jak. Jedině snad přes bluetooth, ale tím dosvítí tak maximálně pár metrů třeba do počítače nebo mobilu, ale těžko na stovky kilometrů.

By mě opravdu zajímalo, jaké GPS trackery používáte Vy. Ano, vlastní přijímač signálu GPS i s nějakou anténou se dneska vejde do - plácnu - půlcentimetru krychlového. Proto je to v každém mobilu, tabletu a já nevím v čem všem ještě. Problém je ale ten přenos dat. V 10 kilometrech obvykle nemáte signál mobilních sítí. Nad oceány už vůbec. Jedině že by se ta data přenášela přes nějaké družice - ale takový datový přenost bývá dost drahý a aerolinky asi šetří, kde se dá...

+1/0
20.3.2014 20:23

I16v16a64n 96P47o29v61o67l73n65y 4217501351210

ok, setreni beru jako jediny platny argument, to ostatni se da lehce vyresit.

0/0
20.3.2014 22:17
Foto

P67e83t39r24a 82N82e19u84g90e40b69a37u40e52r27o73v46á 3936406903963

A jak funguje teda takovy car cobtrol, ktery maji zabudovane skoro vsechn korporace ve sluzebnich autech a kontroluji tak polohu, pocet km apod.? Ten nema internet, co vim tedy. Ten jede pres gsm? Nevim, ale myslim, ze neco takoveho, co trackuje a nepotrebuje data, urcite musi existovat.

0/0
21.3.2014 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.