Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Něco jsme našli, hlásí Australané. Jsou to trosky letadla?

Satelitní snímky objevily v Indickém oceánu dva předměty, které by mohly být spojené se zmizelým malajsijským letadlem. Informoval o tom australský premiér Tony Abbott. V místech, kde byly objekty spatřeny, už je jedna loď a dvě letadla. Pro tmu bylo pátrání ukončeno a bude pokračovat po rozednění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i62l30o65s 23V73a95l16y 8306522417842

Amici se divi, ze kdyz rekli do KL "Dobrou noc", ze letaadlo prudce zmenilo smer na zapad a OKAMZITE kleslo do vysky 4km, cehoz si vsilmli i rybari. Letadlo bylo uneseno piloty a nyni se ceka na NASA, jak nam zase oni ZAMOTAJI  HLAVU 8-o;-D

+1/−1
24.3.2014 6:32

M91i86c37h66a75l 92M96i29l86l84e48r 9266622729972

dostavas za ty nesmysly zaplaceno nebo je sem pises dobrovolne?;-D

0/0
24.3.2014 9:39

D58a44d24a10k 51P21e13t78r 7901700554828

Kolikátý 24metrový kus se za poslední týden našel?

0/0
24.3.2014 6:05

M54i90c45h39a36l 74P90l80e90š44t39i81l 3277596756155

Myslím, že jsem taky něco našel, zkuste na to mrknout: 

https://maps.google.cz/maps?q=trosky&ie=UTF-8&ei=SqwtU67oHsrm7Aa_2oCoBg&ved=0CAoQ_AUoAg

+1/0
22.3.2014 16:32

M65i23l13o13s 50V75a46l71y 8166522887722

pane Plestil jste opravdu Prasteny …. :D  ;-D

+1/0
23.3.2014 17:55
Foto

E88v17a 46K95o29h19o51u38t 8518546223517

Doporučuji shlédnout film NON-STOP, včera jsme na tom byli v kině a úplně mě mrazilo pri představě, ze něco podobného se mohlo odehrát na palubě zmizelého letadla...

0/0
21.3.2014 9:16

M70i90l17o23s 15V41a81l91y 8446962227762

co se naslo je smeti z Ceska, co sem privezli Nemci a je to jako plovouci kra v Indickem oceane.

+1/−1
20.3.2014 21:47

V67á52c42l78a53v 72P32a83v84l27í91k 9822970434624

musím ocenit 2 věci:

1) technologie stealth je mnohem dál, než si já, nebo americká armáda myslí

2) obdivuji nervy řízení letového provozu na Borneu, Filipínách a ostrově Guam - že ještě nepřiznali průlet neidentifikovaného letounu té noci, logika věci říká, že když letadlo prokazatelně není na severu, jihu ani západě (fámy nesmíme počítat), letělo na východ;-D

+1/0
20.3.2014 21:23

M17i17l46o63s 20V11a60l41y 8586682327652

tady na stromech rostou co co Ti

0/0
20.3.2014 19:15

J73a69n 95N38o90v94á69k 4386754750721

Ještě je tu jedna možnost: letadlo letělo severním koridorem - přes Indii a Pákistán (tam měli vypnuté radary, protože v noci spí), dál přes Afghánistán (tam radary nemají, jen kamení), Turkmenistán, Ázerbájdžán a Gruzii (pro ty platí totéž, co pro Indii), za Černým mořem naletělo nad Ukrajinu - tam je teď takovej bo. Rdel, že nějaké letadlo sem, tam.. Dále u Čiernej pri Čope vletělo nad Slovensko a tam z toho byli překvapení - mysleli si, že hoši z mejdanu se vrací do Bruselu pro rady. Než se Slováci vzpamatovali, letadlo bylo nad Českem a protože mu docházelo palivo, přistálo v Milovicích. Tam se na něj ihned vrhli opálení sběrači a rozebrali ho na barevné kovy. Naše vláda to celé tutlá a bojí se poj. Ebu z Bruselu a Washingtonu.

+10/0
20.3.2014 17:41

L84á77ď31a 38M65a52l98ý 5347256715785

Hnus to je, ale ty "novináře" živi smečka těch co to čtou. Včetně nás.

0/−1
20.3.2014 17:14

I73v84a97n 43P12o74v16o21l83n19y 4307171581230

No, ja nevim jak vy, ale je nezivim. Penize jim neposilam, noviny v krame nekupuji, a internet mam zapojen tak jak tak.

+1/0
20.3.2014 17:18

A88n88e11t 87K37r15á85l41í43k61o84v87á 6727941875592

To je velice inteligentní odpověď. A podle čeho si myslíte, že žije takovej Idnes. Ten žije převážně z reklam, čím víc zobrazení reklamy, tím víc se portálu platí. Čím víc lidí, kteří na Idnes chodí a klikají na články, tím víc si vydělaj. Takže ano, živíte je ;-)

+1/−1
20.3.2014 18:13

V44l16a93d94i94m21i39r 56S91o93u31k64a91l 4620631701726

A...?

0/0
20.3.2014 18:44

A24n76e62t 97K46r86á66l91í42k50o45v57á 6237111215322

co a? Ježiši kriste, to nejde poznat, že tady reaguju na něco jinýho? :D

0/0
20.3.2014 19:09
Foto

P34e74t24r22a 62N27e76u59g53e94b43a82u30e49r79o97v23á 3256576273343

Ano... aaaa adblock ;-) bez nej uz nedam ani ranu :-) nebo spis ranni kavu... jediny kdo je zivi, jsou predevsim vladni organizace, ktere pousti jeden nesmysl za druhym a znacne omezuji dostupnost realnych informaci nam, verejnosti

+1/0
21.3.2014 7:03

M60a97r28e37k 12T62u70r93n97o78v91e20c 7415672870496

A...   A jako AdBlock? Jo, přesně to jsem chtěl taky napsat. :-)

+3/0
20.3.2014 20:18

I58v20a96n 10P13o53v50o53l82n71y 4927691471440

Stale nechapu jak koukani na reklamu me stoji penize ... pokud to zbozi nekoupim, tak z me kapsy nedostanou vubec nic. Co to blabolite? Jestli vy mazete do obchodu koupit co vam krmi reklamy, tak to je vas problem. Ja si kupuji podle sveho vyberu, reklamy vedome a plne ignoruji. Stale tvrdite, ze idnes nejak platim z me kapsy?

+4/0
20.3.2014 22:12

O97t52a92k97a72r 76V94a84l59e64k 6156642545252

Ta smecka "novinaru" kolem pribuznych pohresovanych cestujicich, to je hnus. Pokud by se mi stalo neco podobne tragickeho, posledni vec o kterou bych stal, by byl nejaky idiot s fotakem nebo kamerou snizici se zachytit a prodat moje emoce.

Vubec bych se nezlobil, kdyby se nastvani pribuzni obratili i na ne a dali jim na budku.Rv

+5/0
20.3.2014 17:07

D50a71v87i80d 91M58u64n15z60a27r 3308162564746

leti leti letadlo…..

jenom aby nespadlo….;-(

0/0
20.3.2014 16:59

J53o40s68e10f 56S63v80o48b27o43d93a 7216532729594

Po udalostech 11.zari jsem nechapal jak je mozne ze se dvere do kokpitu automaticky nezamykaji a pro vstup napriklad letusek se nepouziva nejaky kod.  tehdy se na me v diskuzi vrhli vsichni ti letci-profesionalove co "o tom neco vi" a vysvetlovali jak najivni a nerealne je to co bych povazoval za automaticke. (o rok pozdeji se to stalo realitou )  Nyni se zeptam toto.  Jak je vubec mozne ze piloti obrovskych letadel a lidmi na palube maji vubec moznost jednoduse vypnout - treba jen na minutu- transmitter-ukazatel polohy? toto zarizeni by melo byt 100% neustale v chodu a umisteno tak aby ho nikdo vypnout nemohl a vedelo se okamzite kde jake letadlo je.

+6/−2
20.3.2014 16:05

I42v93a48n 98P35o13v21o82l21n77y 4877781911910

T jsem se tu nedavno take zeptal, a byl jsem "odborniky" sestrelen, at nemluvim o necem, cemu nerozumim. Aby se clovek bal pouzit selsky rozum ...

+2/0
20.3.2014 16:08

J74a76n 65S29o30u40k29u94p 1154184896445

Jenže když použiju selský rozum, tak zas na druhou stranu chápu, že to zařízení nemůže fungovat jako ´černá skříň´, tj. vždy bude nějaká alternativa, jak jej vyřadit z provozu. Musí být napájené, musí mít přistup k nějakému vysílacímu prvku (anténa), někde v tom letadle prostě musí být.

0/0
20.3.2014 16:15

J11o54s53e85f 79S14v91o54b28o33d81a 7176302709424

proc by nemohl transmiter fungovat jako cerna skrin? Zajiste je to technicky mozne. A pokud ne tak proc vypinac aspon neni zakodovany. ( k vypnuti by byl nutny souhlas z veze a pristupovy kod ) nerikejte ze by to bylo drahe, ci neresitelne...

+1/0
20.3.2014 16:18

J56a56n 32S67o84u87k56u51p 1664384906335

Já nic neříkám, jen v intencích selského rozumu ňimrám v jednoduchosti nezničitelného / nevyřaditelného řešení. Ale zas nemůžem jakože selsky říct ´tak udělejte zařízení, které nejde zničit´, protože to už můžem říct ´udělejte letadlo, které nespadne´. Ono je totiž hodně na místě si přiznat, že ta řešení jsou pro většinu lidí tak trochu kosmická. A když jsem se díval na Letecké katastrofy, tak mě nakonec překvapilo, jak malé technické banality dovedou poslat letadlo k zemi, ono se pak lehce řekne ´no to jste udělali blbě, vždyť to je jasné´.

0/0
20.3.2014 16:25

J41o39s46e87f 39S19v90o11b66o38d34a 7966822859474

Tak se zeptam jeste jinak. Pokud by letadlo prestalo vysilat polohu tak by to letadlo melo zacit "nekomu chybet" a nekde by se mela rozsvitit kontrolka. Vez by okamzite kontaktovala piloty a v pripade ze se neozyvaji , podniknout nezbytne kroky

+2/0
20.3.2014 16:29

O72n51d93r57e97j 58F97l71i47d82r 3495140558547

Ony to ty letadla umej pres sluzbu datalink. jenomze ta je draha (satelitni prenos dat je proste technologie ne uplne levnoucka a jinak to udelat nejde, protoze dosah radiovejch vln) a tak ji ne vsechny spolecnosti maji aktivni. Jinak receno letadla svoje udaje posilat umi, ale neni to zadarmo.

0/0
20.3.2014 17:14

T12o86m57á88š 80K59n25a80i44f52l 6963390697750

No ale vzdyt tak to funguje... Pokud je v oblasti pokryté sekundárním radarem a zmizí mu, tak se systém izve. To se stalo i v tomto případě.

0/0
20.3.2014 17:18

I28v32a34n 84P98o50v82o10l71n79y 4917741431670

A pokud oblast pokryta neni? Nebo kdyz nekdo odpovidac prepne do standby? Co potom mame v zaloze? NIC ... a otazka je: Meli bychom v takovem pripade neco mit?

0/0
20.3.2014 17:27

J98a15n88a 15M44e56r63o50p76e 7188129367319

Co jsem zjišťovala, tak bychom mít měli - jenže ve většině letišť se to válí vypnuté kdesi v koutě a nikdo to nepoužívá.

+1/0
20.3.2014 20:03

J91i16ř51í 60P68a88u32l 3536255577642

To se asi take stalo. Vcera na to odpovidal v TV pilot B737. Kdyz pilot vypne odpovidac, do minuty ho vola RLP co se deje.

0/0
20.3.2014 18:32

M15a15r70e11k 25T76u95r16n26o56v81e38c 7625912940236

Tak tady možná ano, ale až do Asie Řízení letového provozu (myšleno jako česká instituce) prostě nevidí...

0/0
20.3.2014 20:20

I21v76a54n 25P81o71v28o90l92n29y 4297331851200

Nesmite prehanet. Samozrejme nejde nic vyrobit aby to bylo neznicitelne, o tom prece nikdo nemluvi. Mluvime o hypotetickem zarizeni, ktere by trvale a nezavisle hlasilo sve souradnice (vcetne vysky), a neslo vypnout knoflikem na palubce. Proc by pilot mel nutnost nekdy vypnout hlasice polohy? Takove potrebe nerozumim.

0/0
20.3.2014 16:33

S23t82a57n34i98s39l84a61v 35M10o22k95r20ý 8747192776882

Tak samozrejme vse jde vypnout a znicit, urcite i ta cerna skrinka. Spis bylo mysleno aby to neslo vypnout prepnutim tlacitka nebo neceho podobneho.

+2/0
20.3.2014 16:18

I67v72a75n 20P76o69v41o81l42n85y 4787181951560

Tak sledujte ... maly vysilac posila kazdou vterinu svoje GPS souradnice nekam na centralu. Ten vysilac je zabudovan v trupu letadla, a ma samozrejme nabijeci baterii. V pripade, ze nejde elektrika, tak to furt vysila svou pozoci. To dnes dokaze kazdy tracker. Ja vas muzu sledovat 24 hodin denne, kdyz vam do auta namontuji tracker. Proc by to nemohly mit letadla. Myslim jako navic k tomu, co uz maji ted. V pripade, ze vsechno selze, tracker vysila ve vterinovych intervalech svoji pozici, az do uplneho zniceni. A nerikejte mne prosim, ze to by bylo moc dat najednou, to uz v dnesni dobe neni problem.

+1/0
20.3.2014 16:20

J71a29n 15S43o97u80k37u91p 1654374586515

Problém není technické řešení, ale jeho nevyřaditelnost.

+1/−1
20.3.2014 16:29

I54v13a85n 61P53o81v25o39l61n60y 4207981461220

Tak jednoduse ... rekneme, ze byl pasazer na MH370, a v kapse jsem mel maly GPC tracker. Muj syn by z naseho domaciho laptopu ted rekl, kde jsme, nebo kde jsme prestali byt. Takovy tracker by jel na baterky treba dalsich 7 dnu po vypnuti konofliku a jsiticu a kdovi cehe jeste. NIKDO by ho v podstate nemohl vyradit z provozu.

0/0
20.3.2014 16:38

I25v51a66n 52P15o53v39o52l49n75y 4147401211960

... no, mam tam par chyb ale drzme se prosim tematu ...

+1/0
20.3.2014 16:40

T60o74m16á47š 61K35n25a37i95f80l 6423960917650

Jenze on musí byt vyraditelny, stejně jako cokoli. Už jen proto, ze pokud by se na něm objevila závada, ohrožující bezpecnost letu (požár či zkrat zařízení), MUSI existovat moznost to zařízení odstavit.

jo, chapu, od stolu vše vypada jednoduše, ale ono to jednoduché není.

+3/−1
20.3.2014 17:21

I94v21a19n 15P96o84v64o85l35n23y 4317151211110

Takze do budoucna nevidite zadnou moznost aby se podobna situace "zmizeleho" letadla neopakovala. Kdyz absolutne vsechno elektronicke zarizeni MUSI byt odstavitelne v kabine, potom mame seriozni problem. Kazdy kdo se dostane do kabiny muze tuhle situaci zopakovat, a letadla nam budou z oblohy mizet jako jarni snih na louce. Stoci kopirovat tyhle hochy z MH370.

+1/0
20.3.2014 17:36

T63o19m56á22š 69K28n78a85i53f71l 6473210967870

Jedinej, kdo má problém, jste vy.

0/−4
20.3.2014 17:45

I54v84a19n 17P60o72v56o37l65n97y 4437351421740

To je nejaka specificka odpoved na moji otazku? S vama je clovece zajimave povidani. Kdyz vas nic nenapada, reknete, ze ja mam problem. To je vsechno?

+3/0
20.3.2014 17:59

J48a92n 25K56ř23í24ž 6735853335298

"Černé skříňky" fungují nezávisle na pilotech.

Ovšem jejich zaměření(vzhledem k malému výkonu)je někdy obtížné.

A spustí se teprve při nárazu letadla na překážku.

Jinak jsou "zticha".

0/0
20.3.2014 19:47

M37a73r85e18k 67T47u67r84n87o76v40e49c 7135232530476

To není úplně přesné. Předpokládám tedy, že tím "spuštěním" nemyslíte vlastní nahrávání. Data ukládají pořád (v nějaké smyčce, nejstarší se přepisují). Někde se uvádí, že ta smyčka je 2 hodiny, možná u některých je to dnes i víc.

Co se opravdu "spustí" až při nějaké případné nehodě, je radiomaják, který usnadňuje nalezení "černé skříňky". Ale je tam i akustický maják a ten nepotřebuje náraz, ten se spustí i při pouhém zaplavení vodou.

0/0
20.3.2014 20:30

J54a36n 53K57ř78í44ž 6855143465598

...ne,myslím tím zapnutí vysílače,čili identifikaci polohy.

0/0
20.3.2014 20:44

P55e90t96r 82T24y68č61k89a 6795862869472

GPS tracker ukáže tobě tvou pozici, ale k tomu aby se tvá poloha někde zobrazila musí mít připojení na internet. Přes GPS poloha odeslat nikam nejde. To GPS neumí.

0/0
20.3.2014 19:59

M68a28r40e57k 47T65u43r98n89o12v13e74c 7685472420746

Také se vždycky divím, kolik lidí si myslí, že přesně tohle každá GPSka umí... "Vždyť přeci v tom jsou ty sateliti, ne? A ti sateliti mě vidí, vudí kudy chodím, fujtajxl, ten Velký bratr je fakt všude..." :-)

0/0
20.3.2014 20:31

M50a91r87e81k 71T17u90r76n87o15v61e71c 7875232430666

Každý tracker? No, zrovna dneska jsem ten svůj po zimě také poprvé vytáhl ven. Jako sorry, ale ten můj (a je docela slušný) NIKAM žádnou polohu neposílá. Nemá jak. Jedině snad přes bluetooth, ale tím dosvítí tak maximálně pár metrů třeba do počítače nebo mobilu, ale těžko na stovky kilometrů.

By mě opravdu zajímalo, jaké GPS trackery používáte Vy. Ano, vlastní přijímač signálu GPS i s nějakou anténou se dneska vejde do - plácnu - půlcentimetru krychlového. Proto je to v každém mobilu, tabletu a já nevím v čem všem ještě. Problém je ale ten přenos dat. V 10 kilometrech obvykle nemáte signál mobilních sítí. Nad oceány už vůbec. Jedině že by se ta data přenášela přes nějaké družice - ale takový datový přenost bývá dost drahý a aerolinky asi šetří, kde se dá...

+1/0
20.3.2014 20:23

I60v16a66n 35P27o30v95o30l69n47y 4697531871320

ok, setreni beru jako jediny platny argument, to ostatni se da lehce vyresit.

0/0
20.3.2014 22:17
Foto

P23e76t35r85a 49N86e97u14g75e60b36a63u69e42r13o71v20á 3766676463233

A jak funguje teda takovy car cobtrol, ktery maji zabudovane skoro vsechn korporace ve sluzebnich autech a kontroluji tak polohu, pocet km apod.? Ten nema internet, co vim tedy. Ten jede pres gsm? Nevim, ale myslim, ze neco takoveho, co trackuje a nepotrebuje data, urcite musi existovat.

0/0
21.3.2014 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.