Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Něco jsme našli, hlásí Australané. Jsou to trosky letadla?

Satelitní snímky objevily v Indickém oceánu dva předměty, které by mohly být spojené se zmizelým malajsijským letadlem. Informoval o tom australský premiér Tony Abbott. V místech, kde byly objekty spatřeny, už je jedna loď a dvě letadla. Pro tmu bylo pátrání ukončeno a bude pokračovat po rozednění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i23l44o85s 27V88a42l38y 8486452147762

Amici se divi, ze kdyz rekli do KL "Dobrou noc", ze letaadlo prudce zmenilo smer na zapad a OKAMZITE kleslo do vysky 4km, cehoz si vsilmli i rybari. Letadlo bylo uneseno piloty a nyni se ceka na NASA, jak nam zase oni ZAMOTAJI  HLAVU 8-o;-D

+1/−1
24.3.2014 6:32

M31i22c98h20a73l 25M54i79l38l30e14r 9736842199482

dostavas za ty nesmysly zaplaceno nebo je sem pises dobrovolne?;-D

0/0
24.3.2014 9:39

D66a91d52a63k 75P26e82t20r 7981900294418

Kolikátý 24metrový kus se za poslední týden našel?

0/0
24.3.2014 6:05

M47i60c87h58a26l 54P47l61e10š50t83i60l 3667126926715

Myslím, že jsem taky něco našel, zkuste na to mrknout: 

https://maps.google.cz/maps?q=trosky&ie=UTF-8&ei=SqwtU67oHsrm7Aa_2oCoBg&ved=0CAoQ_AUoAg

+1/0
22.3.2014 16:32

M55i19l69o10s 18V49a75l46y 8946812387592

pane Plestil jste opravdu Prasteny …. :D  ;-D

+1/0
23.3.2014 17:55
Foto

E48v12a 10K29o53h83o16u29t 8508706863297

Doporučuji shlédnout film NON-STOP, včera jsme na tom byli v kině a úplně mě mrazilo pri představě, ze něco podobného se mohlo odehrát na palubě zmizelého letadla...

0/0
21.3.2014 9:16

M46i57l48o26s 18V91a96l73y 8336202637882

co se naslo je smeti z Ceska, co sem privezli Nemci a je to jako plovouci kra v Indickem oceane.

+1/−1
20.3.2014 21:47

V30á29c32l97a83v 50P63a44v26l87í22k 9962490644164

musím ocenit 2 věci:

1) technologie stealth je mnohem dál, než si já, nebo americká armáda myslí

2) obdivuji nervy řízení letového provozu na Borneu, Filipínách a ostrově Guam - že ještě nepřiznali průlet neidentifikovaného letounu té noci, logika věci říká, že když letadlo prokazatelně není na severu, jihu ani západě (fámy nesmíme počítat), letělo na východ;-D

+1/0
20.3.2014 21:23

M82i95l73o31s 83V31a50l62y 8596112597382

tady na stromech rostou co co Ti

0/0
20.3.2014 19:15

J13a83n 63N36o37v48á20k 4976344600181

Ještě je tu jedna možnost: letadlo letělo severním koridorem - přes Indii a Pákistán (tam měli vypnuté radary, protože v noci spí), dál přes Afghánistán (tam radary nemají, jen kamení), Turkmenistán, Ázerbájdžán a Gruzii (pro ty platí totéž, co pro Indii), za Černým mořem naletělo nad Ukrajinu - tam je teď takovej bo. Rdel, že nějaké letadlo sem, tam.. Dále u Čiernej pri Čope vletělo nad Slovensko a tam z toho byli překvapení - mysleli si, že hoši z mejdanu se vrací do Bruselu pro rady. Než se Slováci vzpamatovali, letadlo bylo nad Českem a protože mu docházelo palivo, přistálo v Milovicích. Tam se na něj ihned vrhli opálení sběrači a rozebrali ho na barevné kovy. Naše vláda to celé tutlá a bojí se poj. Ebu z Bruselu a Washingtonu.

+10/0
20.3.2014 17:41

L44á98ď17a 52M13a58l44ý 5517756525845

Hnus to je, ale ty "novináře" živi smečka těch co to čtou. Včetně nás.

0/−1
20.3.2014 17:14

I24v77a58n 88P78o67v79o65l72n95y 4347221591590

No, ja nevim jak vy, ale je nezivim. Penize jim neposilam, noviny v krame nekupuji, a internet mam zapojen tak jak tak.

+1/0
20.3.2014 17:18

A61n60e84t 58K38r65á80l31í86k38o32v76á 6787461135252

To je velice inteligentní odpověď. A podle čeho si myslíte, že žije takovej Idnes. Ten žije převážně z reklam, čím víc zobrazení reklamy, tím víc se portálu platí. Čím víc lidí, kteří na Idnes chodí a klikají na články, tím víc si vydělaj. Takže ano, živíte je ;-)

+1/−1
20.3.2014 18:13

V58l82a84d27i69m85i76r 48S68o52u28k67a87l 4210191861566

A...?

0/0
20.3.2014 18:44

A91n51e96t 59K92r46á85l13í91k89o30v66á 6127871425612

co a? Ježiši kriste, to nejde poznat, že tady reaguju na něco jinýho? :D

0/0
20.3.2014 19:09
Foto

P56e47t51r36a 42N89e74u83g45e88b85a47u23e43r75o28v45á 3296866943153

Ano... aaaa adblock ;-) bez nej uz nedam ani ranu :-) nebo spis ranni kavu... jediny kdo je zivi, jsou predevsim vladni organizace, ktere pousti jeden nesmysl za druhym a znacne omezuji dostupnost realnych informaci nam, verejnosti

+1/0
21.3.2014 7:03

M65a65r45e97k 23T76u95r56n81o65v63e85c 7155402730676

A...   A jako AdBlock? Jo, přesně to jsem chtěl taky napsat. :-)

+3/0
20.3.2014 20:18

I59v24a11n 75P23o23v13o60l48n89y 4587231111310

Stale nechapu jak koukani na reklamu me stoji penize ... pokud to zbozi nekoupim, tak z me kapsy nedostanou vubec nic. Co to blabolite? Jestli vy mazete do obchodu koupit co vam krmi reklamy, tak to je vas problem. Ja si kupuji podle sveho vyberu, reklamy vedome a plne ignoruji. Stale tvrdite, ze idnes nejak platim z me kapsy?

+4/0
20.3.2014 22:12

O81t11a46k55a90r 80V15a38l28e22k 6786372635332

Ta smecka "novinaru" kolem pribuznych pohresovanych cestujicich, to je hnus. Pokud by se mi stalo neco podobne tragickeho, posledni vec o kterou bych stal, by byl nejaky idiot s fotakem nebo kamerou snizici se zachytit a prodat moje emoce.

Vubec bych se nezlobil, kdyby se nastvani pribuzni obratili i na ne a dali jim na budku.Rv

+5/0
20.3.2014 17:07

D31a61v17i12d 11M60u84n15z84a29r 3918512624846

leti leti letadlo…..

jenom aby nespadlo….;-(

0/0
20.3.2014 16:59

J59o33s28e81f 54S60v83o62b48o58d49a 7916622319954

Po udalostech 11.zari jsem nechapal jak je mozne ze se dvere do kokpitu automaticky nezamykaji a pro vstup napriklad letusek se nepouziva nejaky kod.  tehdy se na me v diskuzi vrhli vsichni ti letci-profesionalove co "o tom neco vi" a vysvetlovali jak najivni a nerealne je to co bych povazoval za automaticke. (o rok pozdeji se to stalo realitou )  Nyni se zeptam toto.  Jak je vubec mozne ze piloti obrovskych letadel a lidmi na palube maji vubec moznost jednoduse vypnout - treba jen na minutu- transmitter-ukazatel polohy? toto zarizeni by melo byt 100% neustale v chodu a umisteno tak aby ho nikdo vypnout nemohl a vedelo se okamzite kde jake letadlo je.

+6/−2
20.3.2014 16:05

I88v96a85n 58P79o38v85o82l55n21y 4507451751260

T jsem se tu nedavno take zeptal, a byl jsem "odborniky" sestrelen, at nemluvim o necem, cemu nerozumim. Aby se clovek bal pouzit selsky rozum ...

+2/0
20.3.2014 16:08

J26a63n 48S28o29u77k93u92p 1954814136495

Jenže když použiju selský rozum, tak zas na druhou stranu chápu, že to zařízení nemůže fungovat jako ´černá skříň´, tj. vždy bude nějaká alternativa, jak jej vyřadit z provozu. Musí být napájené, musí mít přistup k nějakému vysílacímu prvku (anténa), někde v tom letadle prostě musí být.

0/0
20.3.2014 16:15

J68o22s57e61f 19S96v63o19b94o32d15a 7926812569724

proc by nemohl transmiter fungovat jako cerna skrin? Zajiste je to technicky mozne. A pokud ne tak proc vypinac aspon neni zakodovany. ( k vypnuti by byl nutny souhlas z veze a pristupovy kod ) nerikejte ze by to bylo drahe, ci neresitelne...

+1/0
20.3.2014 16:18

J50a71n 69S14o25u17k46u31p 1944114736425

Já nic neříkám, jen v intencích selského rozumu ňimrám v jednoduchosti nezničitelného / nevyřaditelného řešení. Ale zas nemůžem jakože selsky říct ´tak udělejte zařízení, které nejde zničit´, protože to už můžem říct ´udělejte letadlo, které nespadne´. Ono je totiž hodně na místě si přiznat, že ta řešení jsou pro většinu lidí tak trochu kosmická. A když jsem se díval na Letecké katastrofy, tak mě nakonec překvapilo, jak malé technické banality dovedou poslat letadlo k zemi, ono se pak lehce řekne ´no to jste udělali blbě, vždyť to je jasné´.

0/0
20.3.2014 16:25

J52o11s94e10f 14S55v40o69b73o34d92a 7126522809664

Tak se zeptam jeste jinak. Pokud by letadlo prestalo vysilat polohu tak by to letadlo melo zacit "nekomu chybet" a nekde by se mela rozsvitit kontrolka. Vez by okamzite kontaktovala piloty a v pripade ze se neozyvaji , podniknout nezbytne kroky

+2/0
20.3.2014 16:29

O30n93d57r55e45j 72F15l53i30d35r 3775870418327

Ony to ty letadla umej pres sluzbu datalink. jenomze ta je draha (satelitni prenos dat je proste technologie ne uplne levnoucka a jinak to udelat nejde, protoze dosah radiovejch vln) a tak ji ne vsechny spolecnosti maji aktivni. Jinak receno letadla svoje udaje posilat umi, ale neni to zadarmo.

0/0
20.3.2014 17:14

T89o62m60á44š 64K21n18a10i31f11l 6473510857980

No ale vzdyt tak to funguje... Pokud je v oblasti pokryté sekundárním radarem a zmizí mu, tak se systém izve. To se stalo i v tomto případě.

0/0
20.3.2014 17:18

I25v78a66n 60P43o50v25o37l46n54y 4377691461570

A pokud oblast pokryta neni? Nebo kdyz nekdo odpovidac prepne do standby? Co potom mame v zaloze? NIC ... a otazka je: Meli bychom v takovem pripade neco mit?

0/0
20.3.2014 17:27

J73a73n35a 66M97e47r82o71p41e 7668879687579

Co jsem zjišťovala, tak bychom mít měli - jenže ve většině letišť se to válí vypnuté kdesi v koutě a nikdo to nepoužívá.

+1/0
20.3.2014 20:03

J30i71ř55í 18P93a86u16l 3376515687262

To se asi take stalo. Vcera na to odpovidal v TV pilot B737. Kdyz pilot vypne odpovidac, do minuty ho vola RLP co se deje.

0/0
20.3.2014 18:32

M53a90r16e62k 25T15u17r94n73o60v35e57c 7755792530486

Tak tady možná ano, ale až do Asie Řízení letového provozu (myšleno jako česká instituce) prostě nevidí...

0/0
20.3.2014 20:20

I25v53a46n 10P71o73v91o94l65n89y 4467431811400

Nesmite prehanet. Samozrejme nejde nic vyrobit aby to bylo neznicitelne, o tom prece nikdo nemluvi. Mluvime o hypotetickem zarizeni, ktere by trvale a nezavisle hlasilo sve souradnice (vcetne vysky), a neslo vypnout knoflikem na palubce. Proc by pilot mel nutnost nekdy vypnout hlasice polohy? Takove potrebe nerozumim.

0/0
20.3.2014 16:33

S29t32a15n19i22s17l41a29v 55M36o59k92r93ý 8967932236792

Tak samozrejme vse jde vypnout a znicit, urcite i ta cerna skrinka. Spis bylo mysleno aby to neslo vypnout prepnutim tlacitka nebo neceho podobneho.

+2/0
20.3.2014 16:18

I37v50a47n 89P82o15v67o53l79n97y 4207961341670

Tak sledujte ... maly vysilac posila kazdou vterinu svoje GPS souradnice nekam na centralu. Ten vysilac je zabudovan v trupu letadla, a ma samozrejme nabijeci baterii. V pripade, ze nejde elektrika, tak to furt vysila svou pozoci. To dnes dokaze kazdy tracker. Ja vas muzu sledovat 24 hodin denne, kdyz vam do auta namontuji tracker. Proc by to nemohly mit letadla. Myslim jako navic k tomu, co uz maji ted. V pripade, ze vsechno selze, tracker vysila ve vterinovych intervalech svoji pozici, az do uplneho zniceni. A nerikejte mne prosim, ze to by bylo moc dat najednou, to uz v dnesni dobe neni problem.

+1/0
20.3.2014 16:20

J73a22n 43S40o13u52k66u66p 1454174946965

Problém není technické řešení, ale jeho nevyřaditelnost.

+1/−1
20.3.2014 16:29

I20v49a78n 78P94o10v51o20l19n92y 4447491461260

Tak jednoduse ... rekneme, ze byl pasazer na MH370, a v kapse jsem mel maly GPC tracker. Muj syn by z naseho domaciho laptopu ted rekl, kde jsme, nebo kde jsme prestali byt. Takovy tracker by jel na baterky treba dalsich 7 dnu po vypnuti konofliku a jsiticu a kdovi cehe jeste. NIKDO by ho v podstate nemohl vyradit z provozu.

0/0
20.3.2014 16:38

I46v64a42n 19P30o32v31o67l85n80y 4597661901700

... no, mam tam par chyb ale drzme se prosim tematu ...

+1/0
20.3.2014 16:40

T23o69m14á40š 93K84n94a27i74f10l 6133190557240

Jenze on musí byt vyraditelny, stejně jako cokoli. Už jen proto, ze pokud by se na něm objevila závada, ohrožující bezpecnost letu (požár či zkrat zařízení), MUSI existovat moznost to zařízení odstavit.

jo, chapu, od stolu vše vypada jednoduše, ale ono to jednoduché není.

+3/−1
20.3.2014 17:21

I58v80a77n 93P93o85v15o11l34n36y 4857721751520

Takze do budoucna nevidite zadnou moznost aby se podobna situace "zmizeleho" letadla neopakovala. Kdyz absolutne vsechno elektronicke zarizeni MUSI byt odstavitelne v kabine, potom mame seriozni problem. Kazdy kdo se dostane do kabiny muze tuhle situaci zopakovat, a letadla nam budou z oblohy mizet jako jarni snih na louce. Stoci kopirovat tyhle hochy z MH370.

+1/0
20.3.2014 17:36

T63o96m29á38š 19K79n95a48i87f13l 6543600317280

Jedinej, kdo má problém, jste vy.

0/−4
20.3.2014 17:45

I88v42a15n 20P76o16v18o14l13n65y 4717151651210

To je nejaka specificka odpoved na moji otazku? S vama je clovece zajimave povidani. Kdyz vas nic nenapada, reknete, ze ja mam problem. To je vsechno?

+3/0
20.3.2014 17:59

J45a77n 54K31ř18í51ž 6635763805748

"Černé skříňky" fungují nezávisle na pilotech.

Ovšem jejich zaměření(vzhledem k malému výkonu)je někdy obtížné.

A spustí se teprve při nárazu letadla na překážku.

Jinak jsou "zticha".

0/0
20.3.2014 19:47

M10a74r27e20k 91T73u48r42n63o85v21e90c 7305752940696

To není úplně přesné. Předpokládám tedy, že tím "spuštěním" nemyslíte vlastní nahrávání. Data ukládají pořád (v nějaké smyčce, nejstarší se přepisují). Někde se uvádí, že ta smyčka je 2 hodiny, možná u některých je to dnes i víc.

Co se opravdu "spustí" až při nějaké případné nehodě, je radiomaják, který usnadňuje nalezení "černé skříňky". Ale je tam i akustický maják a ten nepotřebuje náraz, ten se spustí i při pouhém zaplavení vodou.

0/0
20.3.2014 20:30

J43a58n 93K62ř65í14ž 6235843125208

...ne,myslím tím zapnutí vysílače,čili identifikaci polohy.

0/0
20.3.2014 20:44

P58e33t51r 78T64y22č61k40a 6195112889962

GPS tracker ukáže tobě tvou pozici, ale k tomu aby se tvá poloha někde zobrazila musí mít připojení na internet. Přes GPS poloha odeslat nikam nejde. To GPS neumí.

0/0
20.3.2014 19:59

M22a38r26e39k 50T78u98r53n56o77v35e48c 7185142810276

Také se vždycky divím, kolik lidí si myslí, že přesně tohle každá GPSka umí... "Vždyť přeci v tom jsou ty sateliti, ne? A ti sateliti mě vidí, vudí kudy chodím, fujtajxl, ten Velký bratr je fakt všude..." :-)

0/0
20.3.2014 20:31

M18a95r60e42k 17T80u25r25n89o83v31e98c 7395892650926

Každý tracker? No, zrovna dneska jsem ten svůj po zimě také poprvé vytáhl ven. Jako sorry, ale ten můj (a je docela slušný) NIKAM žádnou polohu neposílá. Nemá jak. Jedině snad přes bluetooth, ale tím dosvítí tak maximálně pár metrů třeba do počítače nebo mobilu, ale těžko na stovky kilometrů.

By mě opravdu zajímalo, jaké GPS trackery používáte Vy. Ano, vlastní přijímač signálu GPS i s nějakou anténou se dneska vejde do - plácnu - půlcentimetru krychlového. Proto je to v každém mobilu, tabletu a já nevím v čem všem ještě. Problém je ale ten přenos dat. V 10 kilometrech obvykle nemáte signál mobilních sítí. Nad oceány už vůbec. Jedině že by se ta data přenášela přes nějaké družice - ale takový datový přenost bývá dost drahý a aerolinky asi šetří, kde se dá...

+1/0
20.3.2014 20:23

I80v45a46n 64P45o35v62o44l84n57y 4637791961130

ok, setreni beru jako jediny platny argument, to ostatni se da lehce vyresit.

0/0
20.3.2014 22:17
Foto

P70e60t39r43a 31N23e50u56g89e40b23a11u48e65r57o10v24á 3666226423673

A jak funguje teda takovy car cobtrol, ktery maji zabudovane skoro vsechn korporace ve sluzebnich autech a kontroluji tak polohu, pocet km apod.? Ten nema internet, co vim tedy. Ten jede pres gsm? Nevim, ale myslim, ze neco takoveho, co trackuje a nepotrebuje data, urcite musi existovat.

0/0
21.3.2014 7:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.