Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První mouchy "občana": Klokánky, překlepy, zavalené soudy, gayové

Čekali byste, že v nejsledovanějším a největším českém zákoně posledních let budou nakonec i docela obyčejné, takřka hloupé chyby? Třeba záměna slov "obdarovaný" a "dárce". Ministerstvo spravedlnosti zapojilo stálou komisi a chystá na léto první opravnou novelu. Zákoník už přitom platí skoro tři měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V77l52a84d54i25m21í19r 22V84e14t23e34š15k74a 2821785705362

"Problémem bude stihnout každé tři roky přezkoumat všechny nesvéprávné lidi (zákoník to nově nařizuje), protože je jich 32 tisíc,"

To je necelých 11.000 za rok, což je cca 400 případů denně (brány pouze pracovní dny) a u spousty případů bude onen přezkum pouze formální. Kolik že u nás je soudců?

0/0
19.3.2014 17:37

V89l93a73d57i36m55í30r 84D51i55a57t42k60a 1583957231254

Prostě až tam ta fčela vletí, je to vyřešený. Super :)

0/0
19.3.2014 9:25

F21r42a38n65t66i98š16e36k 76E37l36i37á27š 6497733835376

Právníci jsou lidé, kteří mluví špatně česky, jsou špatní v gramatice a logiku neovládají vůbec. Je to podivuhodné, protože na práva chodí středoškoláci s průměrným prospěchem v češtině. Možná by se měli vyměnit vysokoškolští učitelé právnických fakult..

+2/0
19.3.2014 8:46

J27a36n 52Š29e25s39t33á39k 3698629639514

Hlavní výhodou právníků je pak to, že když k nim přijde klient, vůbec nemůže tušit má-li před sebou lempla či skutečně někoho, kdo se v právní problematice trochu orientuje, Totéž platí pak o soudcích, kteří často taky nejsou schopni logické úvahy, mají ovšem téměř absolutní moc.

0/0
19.3.2014 9:34

Z52d64e37n90ě59k 71Ř45e41h70á33č94e67k 9313590277929

Hlupáka Bendu zbavit všech ulejváckých funkci a poslat okamžitě do občanského života!!!;-€

+5/0
19.3.2014 8:09

V57l33a16d83i58m32í41r 69V70e94t94e13š14k35a 2951455515832

A víš z jakého místa kandidátky byl zvolen?

0/0
19.3.2014 17:38
Foto

V33l72a98d45i67m77i37r 51V66o93j41a83c96e65k 5216404819452

Nedávno byl Pospíšil v TV a vysvětloval proč tolik peněz dál z rozpočtu na externí advokáty,nebot jeho advokáti to nemohly dělat nebot by to bylo střed zájmu.Další nový Benda.Jen tak dál.Nechat vše na soudci no potěš panbůh Už tak jim kauzy trvají několik let

+2/0
19.3.2014 8:00

V56l79a91d30i33m67í30r 63V75e41t36e44š36k58a 2261475355532

Ten češtin, to je ale bestie.........

+1/0
19.3.2014 17:39

S93t21a65n37i55s16l64a46v 38S85r97b39a 4915734538594

kdyby stejně debilnímu rozboru byl podroben tento článek, tak nevím nevím...chybou v zákonu jsou pouze ta přehozená slova. vše ostatní jsou domněnky, budoucí záměry a otázky výkladu. to, že japončíkovi vadí slova, která se nebyl schopen naučit přece nemůže být chybou. to, že dienstbier chce něco v budoucnu také nemůže být chybou. to, že soudci musí něco po novu je snad důsledek každého nového zákona. proč vůbec vznikají tyto články? protože stará košťata u kormidla z ANO už nestíhají se novým kouskům učit.

0/−2
19.3.2014 7:56

V88l70a90d13i49m40í24r 13V12e94t25e32š66k81a 2671595395672

S tím lze souhlasit.

0/0
19.3.2014 17:40

J46a69r79d28a 33C85h64o85v39a44n64e45c 6491615893769

Když věci fungují, nemá se do nich šťourat. Předchozí občanský zákoník fungoval slušně. Lidi už ho i znali a v zásadě většina dospělých laiků věděla, co se smí a co ne a jak jednoduché právní věci dělat.

Nový zákon to všechno rozhodil a nikdo nic neví. Teď se bude opravovat a oprava způsobí další chyby, ty se zase budou opravovat a to způsobí další chyby. Za deset let bude nejméně pětkrát novelisován a pořád ještě o něm nikdo nebude nic vědět.

+4/0
19.3.2014 7:33

J69a54r55e32k 14N62o96v61á35k 2605903416780

S timto pristupem dodnes lezeme po stromech ;)

0/0
19.3.2014 7:36

J55i27n48d10ř33i36c82h 79Š69k47o15p47e63k 4115791480655

to ne

Souhlasím s původním názorem. Taky nezačneme jezdit najednou vlevo, jen proto, že se vpravo jezdilo dosud a je třeba změna

+1/0
19.3.2014 7:37

J55a62r42e89k 22N22o13v16á62k 2825723276920

Takze jsme meli zustat u pary? :)) Myslim, ze od roku 89 se zmenil svet a to dost. Je treba proste tomu prizpusobit i veci okolo... (lidi jsou napriklad 100x vychcanejsi :) )

Vite co? me totiz zacinaji vseobecne diskuse vytacet. Vsechno je proste spatne... ale vsechno. Za vsechno muze Kalousek, Sobotka, KSCM, vsichni berou, vsichni jsou odbornici, vsichni jsou blbci, Amazon je spatne, Auta jsou spatne, NOZ je spatne...... Proto si jen tak obcas rypnu :)

+1/0
19.3.2014 7:46

J72i94n33d16ř82i26c26h 45Š25k35o16p96e10k 4175501840505

ne, u páry ne.

Ale nenapadá mě jediný důvod, v čem např. nevyhovalo zažité názvosloví a terminologie

0/0
19.3.2014 9:44

J61a27r23o68m14í37r 98K88r43á15l 4440929704539

Ono jde o to, že ta změna by měla být logická, jednodušší a srozumitelná.  Např. za ty archaismy a novotvary by autor zasloužil pověsit za něco někam.;-)  A hlavně by se k tomu měl přibrat někdo, kdo sice není právník, ale nepostrádá zdravý rozum.

0/0
19.3.2014 9:02

J20i61n75d73ř20i24c56h 27Š62k31o30p39e37k 4355921210145

vyjádření Bendy je podstatné. Slovo člověka, který by po náhlém opuštění politiky pravděpodobně umřel hldy, protože nic jiného nikdy nedělal, je opravdu směrodatné ;-D

+4/0
19.3.2014 7:23

V61l30a22d31i55m14í33r 67V66e33t27e49š21k80a 2511545805952

Jistě dokážeš uvést čím by se živil Bohoušek Sobotkůj, který navíc nemá ani nějaké smysluplné vzdělání a oproti Bendovi je od absolvování studia pouze a výhradně jen v Parlamentu.

0/0
19.3.2014 17:45

J45o33s43e40f 70P92e44t63k90a 7487743988736

Dávám + a řku: Svatá pravda!

+1/0
19.3.2014 7:22

J94i31ř10í 82F71o57g32e64l 2560521156522

Opět kozel zahradníkem.

iDNES kritizuje chyby a překlepy.....:-P

+1/0
19.3.2014 7:18

J89a39n 77Č50e49r77n83ý 3550387578

Me se NOZ líbí. Ano jsou tam preklepy, ale to je marginální to se opraví. Stara slova mi nevadi, jelikoz prone stejne nemame novy ekvivalent. Já jejich vyznam znam ( od babicky) ale tak si je proste naucim no. Myslím, ze NOZ napravil tolik blbosti a schizofrenie ze mu par nedokonalosti odpustim.

Mám pocit, ze jsme jen priposrani pouzivat mozek a jednat dle prvnich 13§ a chceme zase detailni navod na vsechno.

+2/0
19.3.2014 6:58

J87a70n 31S59a29l85o90m22o84n 4929670591325

Hm, kdyby na ta stará slova nebyl nový ekvivalent, tak by ta slova nebyla stará (ve smyslu zastaralá). Zato se zákoník hemží novými vynálezy jako je právě ten zástavce a zástavník (ještě že tam není dostavce a dostavník ;-D).

0/0
19.3.2014 7:09

J27i21n97d79ř96i58c41h 87Š79k37o86p80e63k 4665231500695

nevím, proč funkční a zažité názvosloví se musí měnit jen proto, že ho obsahovat zákon vzniklý před rokem 89.

Co je špatného na slovu subdodavatel, že se muselo nahradit poddodavatelem atd ?

0/0
19.3.2014 7:24

P89e52t44r 46Z42d38e60n22ě37k 2454739434

Debilita vítězí (vždy).Rv!!

+3/0
19.3.2014 6:55

P67e22t84r 40H17o59f39m51a97n86n 6959964695170

Už zase zkouší adopce dětí bukvicema?

+1/0
19.3.2014 6:50

J43a43r78e65k 29N76o70v24á12k 2245243846840

Taky bych to zatrhl. At zustanou ve svate instituci muze a zeny nebo jen zeny....za kazdou cenu, at je klidne tyraj, mlati, travi, skrti.... ale hlevne, ze budou mit maminku a tatinka. Chtel bych videt takto cernobile. PS: jen aby bylo jasno... taky si nejsem zatim jisty, zda ano nebo ne. Tato otazka neni vubec jednoducha, ale rozhodne at dite maji na (urcity) cas treba tyto "bukvice," nez abychom je za to videly trpet :-/

+1/−1
19.3.2014 6:55

J81a46n 66S69a23l67o53m22o24n 4129500561165

Tak zaprvé tam je ten dovětěk "...pokud je jeden z nich biologickým rodičem dítěte" a za druhé znám i takové páry, které by vychovali dítě mnohem lépe, než kterýkoli "normální" pár. Mimochodem výchova nemá s pozdější sexuální orientací nic společného. To už je vědecky dokázáno!

0/0
19.3.2014 7:11

J82a98r71e13k 55N46o76v34á93k 2275433716250

Tak to si naopak nemyslim. Vedecky JE dokazano, ze kdyz budu od mala kluka oblekat na holku a naopak, tak ho/ji tak i vychovam, resp. muzu nahlodat "zamereni." Nedavno jsem nekde i cetl, ze to "gay a lesba" je v genech, ale castecne, zbytek ovlivni prostredi.

0/0
19.3.2014 7:15

J95a72n 52S19a69l25o31m74o56n 4149400271825

Geny jsou vždycky ovlivněné i prostředím. Tím se právě zabývá epigenetika. Nicméně sexuální orientace je závislá na více faktorech a nikdy není naprosto na 100% jedno, nebo druhé. Jediné co by se mohlo stát a to se může stát i při výchově v klasickém páru, je že se u tohoto dítěte zvýší tolerance vůči homosexuálním vztahům a to může vést k náhodnému objevu vlastní homosexuality. Nebo to může vést k experimentům v určitém věku a následnému výsledku. Nicméně nikdy nedojde k poškození dítěte jak se vy tak mylně domíváte, tedy pokud předpokládáme že jde o normálně harmonický pár. Dokonce i u většiny homosexuálů které já znám by jste to na první pohled nepoznal. Navíc a to je na tom asi to nejpodstatnější, VŠICHNI dnešní gayové a lesbičky byly vychovány v NORMÁLNÍCH rodinách! :-)

+1/−1
19.3.2014 7:29

J39a25r94e28k 40N38o18v23á93k 2715523986670

"poskozeni" ??? Je to poskozeni? :) PS: Skoro ve vsem souhlasim, za pouceni dekuji, konec vyjadreni nevim no :) PS: muj osobni pohled? Byt teply je dneska moda (u muzu myslim) ...

0/−1
19.3.2014 7:34

J76a17n 59S87a29l33o96m97o71n 4809680151415

Jo, toho "přiteplalého módního stylu" jsem si také všiml. Ten konec je tak trochu reakce na naší často zbytečně homofobní společnost. A jen tak mimochodem, já jsem čistě hetero, ale mám mezi gay pár dobrých známých .:-) A ne, opravdu se neoblékají do ženských šatů (to dělají transvestité) a opravdu se nechovají žensky (tedy u některých je to drobně vidět na určitých pózách, ale chce to delší pozorování, u jiných je zase naopak až silně mužské vystupování). Oni sami říkají těm s výraznými ženskými pohyby a přehnanou mluvou že jsou to "herečky". ;-D

0/0
19.3.2014 7:47

J34a34r41e36k 94N40o85v72á17k 2605393756850

Me to vysvetlovat nemusite, kdo se jak obleka a ze gay nenosi ruzove saty. Taky mam takove kamarady, jsou vetisnou pohodovi lide. Naopak s cim nesouhlasim, ze se to na nekterych nepozna... pozna se to u 80% minimalne (ale nesmite zit v Praze :D)

0/0
19.3.2014 7:49

J14a62n 11S12a11l10o19m12o47n 4239250681835

Já žiju v Sokolově :-). Ne, na první pohled jsem to u nikoho z mých známých nepoznal, ale při delším setkání se to už poznat z drobných náznaků dá. :-) A u některých jsem si dlouho nebyl jistý. ;-D

0/0
19.3.2014 7:52

P17e29t83r 67H44o35f23m98a13n83n 6809664765220

Vychovou asi z nikoho teplouse neudelam.

Co brani tomu, aby si matka ditete privedla sve decko do sveho vztahu s jinou zenou? Nic. Tak proc to davat do zakona?

A zajimalo by me, jak by rozhodl soud v pripade rozvodu manzelu, kde by byl duvod homosexualita matky a ta by pak pozadovala o svereni ditete s tim, ze ho privede do 'homorodiny' a soucasne by o svereni zadal otec s tim, ze ma 'normalni' partnerku.

0/0
19.3.2014 7:44

J23a93n 69S55a29l21o43m28o44n 4959690791685

Tak to by bylo velmi zajimavé rozhodování a rozhodně ne jednoduché. Asi by se nakonec soud zaměřil na ekonomické podmínky. Nicméně věšinou jsou zvyklí soudci rozhodovat ve prospěch matek, protože na matku bývá u dětí silnější vazba.

0/0
19.3.2014 7:50

D94i39t86a 20S26m67í20t33a65l88o49v26á 7131619865119

Ten úplně špatný zákoník už je v praxi. K tomu se dá jediné: Zákaz chlastat ve sněmovně přišel pozdě.

+3/0
19.3.2014 6:37

K78a30r44e33l 87W95a17t76z67k94o 9566497877846

Jasně, § co nejvíce zakroutit aby se v něm normální člověk nevyznal a těžil z toho lump. Proč používat selskej rozum, že? ;-O

+5/−1
19.3.2014 3:29

J86a96n 64L66i28b68i25c72h 9642988655883

Pan Benda je v této zemi 24 let vzorem právníka a zákonodárce všech těch úžasných paskvilných a vícesmyslných zákonů a legislativních paskvilů, které tu za ta léta se svými kolegy rychloprávníky a turboprávníky z Plzně a dalších právnických fakult stihly udělat. Nový občanský zákoník je v mnohém horší než ten starší, složitější a hlavně obsahuje mnoho chyb, jeho předělání je nutnost, takže souhlasím s právníkem Úsvitu, aby se to předělalo a pan Benda, ať si nasadí svůj náhubek nejlépe i s roubíkem, aby náhodou neřekl něco, co se říkat podle jeho slavného zákona nesmí.

+5/−1
19.3.2014 1:29

J56a15n 29L39i25b59i56c26h 9652758345553

oprava: stihli

0/0
19.3.2014 1:30

J79a97n 31Č19e52r30n21ý 3690447808

Vy jste ho asi vůbec nečetl že? V blesku se toho moc nedozvíte. A nebo jste komunista a mel jste radsi 50 let starej zakonik, kterej byl napsanej pro spolecnost bez soukromeho vlastnicvi? Budte trosku poctivej a shovívavej. Drobne chyby se opravi. Rakusaci jedou podle 200 let strayho zakoniku, Francozu take a ja kjim to jde. NOZ reaguje na zmeny ve spolecnosti ano trosku vice se obraci na Marii Terezii, ale nic zasadniho chybneho v nem neni. Má pekelnejch vic nez 3000 §, ale jelikoz slucuje nekolik desitek zakonu a stovek narizeni, tak to v dusledku vlastne usetri papir. ;-)

0/−1
19.3.2014 7:03

J11a51n 61S46a43l27o85m15o64n 4459670981495

No, ten starý zákoník měl od té doby spoustu novel, takže byl docela zaplevelen. Ono zase nebylo špatným nápadem vytvořit nový zákoník, ale tenhle mi přijde ušitý poněkud horkou jehlou.

0/0
19.3.2014 7:13

J12i57n37d78ř96i92c70h 29Š21k72o18p85e29k 4475151300445

nebyl problém problematické části novelizovat, či vyškrtnout, jak se taky stalo.

A když už museli dělat nový, proč se komplet měnilo názvosloví ? To původní mělo navždy cejch, protože ho použili komunisti ? 8-o

0/0
19.3.2014 7:27

J87a95n 53L74i13b76i77c78h 9252398405593

Já jsem četl prvních 20 stran a to mi bohatě stačilo, opravdu je to hodně nepovedený text, neříkám, že předchůdce byl nějak skvělý, právě naopak, ale když už měl přijít nový, tak člověk čekal, že nebude horší než jeho předchůce, ale bohužel. Některé myšlenky v něm byly dobré, ale Bendovci ho tradičně zpaskvilnili.

0/0
19.3.2014 13:31

P21a87v87e80l 58K29o61v25á50ř 1233767736614

Pan Marek Benda : tak je to spravne,tak to ma byť! 

Když tomu nerozumí právníci,tak tomu nebudou rozumět ani ostatní, a to přece potřebujeme,ne?

+7/0
19.3.2014 1:26

M89i78l52o59š 24N79e80r84a30d 4575708543737

K tomu aby člověk poznal, že se jedná o paskvil stačí znát jen počet paragrafů které jej tvoří.  Obsah pak již nemůže nic změnit na nesmyslnosti existence toho "dokumentu".

+4/−1
19.3.2014 0:49
Foto

J97a80n 59P10a81v62e40l68k10a 3836303140

Těch paragrafůje tolik, jelikož NOZ nahrazuje starý občanský zákoník, obchodní zákoník, zákoník práce a zákon o rodině. Defakto jde o sloučení několika zákonů do jednoho.

+2/0
19.3.2014 6:55

K70a28r53e15l 92M73a29z79a22n23e96c 7357295113

Mluvit o zrušeném zákoníku jako o "socialistickém" je velmi úsměvné, v roce 1991 ho změnila komplexní novela (a poté řada dalších) a zbylo z něj pomalu jenom to staré číslo... a hlavně k němu byla judikatura, literatura a člověk věděl co může čekat. dnes neví nic.

+16/0
18.3.2014 23:43

J59a59n 74U89l40r26i36c83h 9309806649504

Amen!

0/−3
18.3.2014 23:46

D41a23v43i92d 89P94o31k54o53r61n37ý 1784379833512

Nic z tohoto článku mi nepřijde nijak fatální. Pokud má být občanský zákoník oprávněně kritizován, měl by být kritizován odborně a ne takto povrchně.

+1/−8
18.3.2014 23:26

P74e60t83r 82N34o79v80o13t79n92y 4199525142774

Zákoník, kde jsou zásadní chyby, překlepy, ba dokonce nesmysly, jen věc fatální, Pokud to budeme omlouvat, že soudy budou zákoník vykládat po svém a chyby tímto eliminujeme, tak se ptám, kde že to žijeme ? Za co právníci berou peníze ?

+4/−1
19.3.2014 0:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.