Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi usazení ve Volyni chtějí kvůli napětí na Ukrajině zpět do vlasti

Několik desítek rodin Volyňských Čechů požádalo ministerstva vnitra a zahraničních věcí o pomoc s návratem do ČR, vlasti svých předků. Žádost souvisí s jejich obavami z další eskalace konfliktu mezi Ukrajinou a Ruskem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21r58a36i55k53o 86T43r37u95h51l76a37r 9638839670843

..k sakru, kdyz nekdo prosi o pomoc, a jsou to Cesi I kdyz v jine zemi,

tak me zajima dejinny podtext jejich stehovani do jinych krajin,

a potom, jestli je jejich situace vyhrocena tak, ze ponizene prosi o navrat a presidleni do krajiny jejich puvodu, tak v zemi prebytku, kde ten kdo nechce pracovat a je zaroven co by "etnicky jiny", ale je rodilym Cechem, muze bez problem nasirat ty co platii dane, a pobirat prispevky na svoji lenost, tak nevidim problem, pomoci lidem,  uz davno dokazuji, ze nejsou paraziti spolecnosti, ale pracuji, a maji prehled o tom, co vzdelani znamena pro spolecnej krajic. Tedy, chci videt politika, ktery jim odepre pravo u nas zacit znovu,ten co najde vymluvu, urcite nebude muj kun.

+1/0
29.3.2014 14:32

T32o23m86á18š 29P22e37t31r16o83v62i20č 7663220199789

Hladomor ako rusifikácia?!

PREZIDENT RUSKA A PREZIDENT UKRAJINY SI UCTILI PAMIATKU OBETÍ HLADOMORU

http://slovak.ruvr.ru/2010/05/17/7978700/

17.5.2010 - Prezident Ruska Dmitrij Medvedev a prezident Ukrajiny Viktor Janukovyč položili kvety a postavili lampičky so sviečkami v Kyjeve  pri pamätníku obetiam rozsiahleho hladomoru v rokoch 1932 - 1933. Zasiahol vtedy hlavné obilnice ZSSR - UKRAJINU, SEVERNÝ KAUKAZ, Dolné a Stredné Povolžie, značnú časť Centrálnej Čiernozemnej oblasti, KAZACHSTAN, ZÁPADNÚ SIBÍR a JUŽNÝ URAL. Podľa rôznych údajov v dôsledku hladu zomrelo do 8 miliónov osôb, z nich 3 - 3,5 milióna na Ukrajine, 2 milióny - v Kazachstane a Kirgizsku a 2 - 2,5 milióna v RSFSR.

P.S: Teda Ukrajinci, vrátane ukrajinských Rusov tvoria asi 40% všetkých hladomorovaných r. 1932-33. Zámerom hladomoru nebola rusifikácia neruských oblastí.

0/−1
19.3.2014 15:07

J74a43r51o96s13l49a69v 24D33e72r77m79í49š45e54k 9608188299601

Dobrý večer, doufám, že tomu co jste uveřejnil, aspoň věříte.

Teď nad tím zkuste zapřemýšlet. Ano úspěch je, že to ti dva rusi, bolševici přiznali.  Ale ani počty mrtvých nesedí, podhodnocené . Chybí údaje o hladomoru na Ukrajině v letech 1921 až 1923 a u nás známý ukrajinský hladomor v r.1947. Ten byl také velmi krutý, už i z důvodu vzniku. U těch vesnic stáli ruští vojáci a bez bumašky nepustili z vesnice do vesnice ani myš. Celkem se odhaduje, že za těch tří hladomorů na Ukrajině zemřelo 16 mil lidí. Nějak mi to v tom Vašem textu chybí. Ten záměr s tou rusifikací tam byl asi už od roku 1921, protože jim tu úrodnou černozem závidí do dnes, nejen polohu, podnebí.

Je to smutná historie. A je dobře, že jste to otevřel. Díky tomu je zřejmé, že nemáme vůbec zajištěné hranice a bude nutné s tím opravdu něco udělat. Jak zachází rusi se svými smluvními závazky, bylo teď názorně poznat u situace kolem Krymu.

Dobrou noc.

+2/0
19.3.2014 23:07

T82o19m67á87š 97J70a28n36e40č58k21a 4311215876660

Nevíte náhodou jak by se dala zorganizovat petice za návrat Volyňských Čechů?

0/0
19.3.2014 14:17

L70u50b73o87m19í88r 70S89a14z78e52č23e97k 1431163820694

Vím. Najděte si ve vyhledávači petiční archy a jistě tam najdete i postup. Potom si sežeňte pár lidí kteří Vám to budou na ulicích hlídat. Začněte ale v Senátu a ve Sněmovně! Jo a na Hrad jsem zapomněl!!!

0/0
21.3.2014 8:19

M31i66c57h70a55l 81B67o87c45k 3617710520150

podle zdejších žádní Banderovci neexistují a je to ruská propaganda. Ty Čechy terorizují Rusové co? a že těch Rusů tam je. Z těhle míst prchají nejenom Češi, ale i Poláci, Židé a další. Vyhánějí , šikanují je ti, co svrhli legitimní vládu na Majdanu. Ty, jenž tu plameně podporujete. Není Vám hanba, když se podíváte na své trpící spoluobčany, etnické Čechy?

+4/−2
19.3.2014 13:00

V46l46a30d37i23m42í71r 50L58o19u19l30a 2578987362801

Před pár dny tady běžel seriál článků o řešení cikánského problému v Obrnicích u Mostu. Pro připomenutí, obec má asi 2500 obyvatel, z toho 1000 Cikánů. Rozpočet obce je 30 milionů za rok, a obec již 7 let dává na řešení cikánské otázky dalších 30 milionů ročně (peníze z různých fondů, dotace státu granty a pod). Starostka, která za svoji iniciativu dostala mezinárodní ocenění, sama řekla, že díky těm penězům navíc je jim daří udržet v obci pořádek, ale pokud by tyto dotace vyschly, tak neví, jak by to dopadlo.

Takže jsem plně pro, aby se těm Volynským Čechům pomohlo jednorázově alespon v tom rozsahu, jak se trvale pomáhá těm Cikánům v Obrnicích. Opravdu jsem přesvědčen, že by se ti Volynáci zaintegrovali do společnosti bez problémů, a naopak, vážili by si vyšší životní úrovně v Cesku než na Ujkrajině, a byli by přínosem pro společnost (minimálně v tom, že by se dokázali uživit vlastními silami).

+2/0
19.3.2014 10:04

J23a56r87o45s23l87a15v 15D95e48r82m26í27š63e16k 9138128689271

Souhlasím a také si myslím, že z nich budou perfektní imigrační úředníci s přirozeným instinktem, koho k nám z východu pustit a koho ne, aby se zase nemuseli někam stěhovat.

0/−1
19.3.2014 23:53

M80o69j91m95í69r 62V41r17t34o85c29h 2950713582662

výborně pane Dermíšek. mám obdobný názor, ačkoliv nemám vaše zkušenosti.

0/0
19.3.2014 9:37

A87n61t44o71n91í88n 57H84r24b35e37k 9668541194365

Tak som volako  zmeteny.

Buď je  Kyjevská vláda Českou republikou uznána jako legitimní a pak je otázka Volyňských Čechů její vnitřní záležitostí, do které bychom se neměli míchat.

Nebo jsou obavy volyňských Čechů oprávněné, a pak jsme neměli uznávat Kyjevskou vládu jako legitimní, když nedokáže na svém území dodržet pořádek a zákonitosti.

+7/−1
19.3.2014 9:33

J91i13r92k91a 32B78a54š38í17k 3742308906447

Legitimita vlady se nezaklada na tom jak vladne, ale jak vznikla.

Sebevetsi zastance "demokracie" musi uznat ze nova vlada proste nevznikla na demokratickych zakladech, v souladu s ustavou a zakony...

+2/0
19.3.2014 9:51

J52a63n 40C58h39o96b66o44t 5532444808641

Máš v tom nějaký zmatek. Mít problémy udržet pořádek může mít jak legitimní, tak jakákoliv jiná vláda. To s tím nemá nic společného.

Navíc udržuj někde pořádek, když přes hranice řve medvěd a občas i přešlápne tlapou.

Potom, do ničeho se nemícháme, pokud nás o pomoc požádá tamní vláda, můžeme pomoci, ale nemusíme, stejně jako když nás požádá pár jejich občanů, že by se k nám chtěli přestěhovat, je na nás, abysme to posoudili a vyhověli, nebo ne.

Volyňští Češi každopádně chtějí odejít a zemi nechat, kde je...což je propastný rozdíl proti tomu, co Rusko provedlo na Krymu.

+1/0
19.3.2014 10:13

A45n97n10a 16T22v76a27r81ů95ž29k74o86v45á 4651636935698

Ať se klidně přistěhují, je jich pár. Nejde mi však do hlavy, že o to žádají teď. Ta nemožná Janukovičová vláda je pryč a teď jim tam nastal a ještě nastane ten pravý ráj na zemi,

+2/−2
19.3.2014 8:46

F21r91a46n59t49i20š93e43k 92H24a89v77l76í62č15e36k 2570779441732

Je to trochu zkrácená verze včerejšího článku u Novinkek. Některé věty jsou stejné, části týkající např, benderovců vyškrtli:

"...Podle Holce na Ukrajině nebylo bezpečno už dávno před konfliktem s Ruskem. "Když jsme před třemi roky přijeli do původního Českého Malína, na jehož vypálení měli zřejmě podíl i banderovci, tak najednou přijeli policisté a že prý příznivci banderovců chystají nějakou akci. Museli jsme hned odjet pryč a naše autobusy doprovázela obrněná policejní auta," uvedl Holec....."

+3/0
19.3.2014 9:06

A73n71n75a 29T84v32a74r46ů58ž62k20o32v78á 4981876795858

To je celkem známá věc. Neuznává ji pouze naše slavná vládní garnitura, protože se chce moci mermo zavděčit těm, kterým leze někam. Normální lidé určitě nechtějí zůstat pod nadvládou banderovců.

+3/−1
19.3.2014 13:45

O94n33d16ř62e55j 71F66i32g48u12r14a 5839199688138

Ja bych udelal change. Mensinu za mensinu. Co vy na to ukacka?

+6/0
19.3.2014 8:18

J58a66r22o42s57l72a85v 77D43e73r58m69í49š53e29k 9238518829561

Prima nápad, myslíme oba tu menšinu z Varů, nad kterými už vlaje m.j. i prapor gazpromu  ? Pěkný den.

+5/−2
19.3.2014 8:20

L58i89b63o86r 77P47o69l65á38k 9592176235199

Myslíte Gazprom? Ten Gazprom, hrdý sponzor Ligy mistrů UEFA ?

+1/0
19.3.2014 9:15

J59a15r48o69s39l83a31v 28D82e89r57m88í68š92e33k 9578888429641

Ano patrně ten myslím, jsem rád, že jste to uhodl. Dobrou noc

0/0
19.3.2014 23:11
Foto

E39v89a 54J60i75ř20í63č52k92o85v18á 5393736187300

Pane Jaroslave, skvěle napsáno... naprostý souhlas... :-)

0/0
19.3.2014 9:48

J20i41ř40í 19F62o45g43e85l 2280151426672

Po vzoru Putina by se mělo uspořádat v Zakarpatské Rusi referendum o připojení k ČR....

+5/0
19.3.2014 8:08

I93g57o21r 75N68e66t83r64e30b27a 7504181796833

Zakarpatská Rus niekedy patrila Česku, áno Švejku ?

+3/−2
19.3.2014 8:12

J33a55r18o29s47l63a13v 60D63e58r49m68í31š32e98k 9808908259411

Ano, to jste ještě nežil. ČR navazuje na ČSSR a ta na ČSR, ve skratce.  Zeptejte se v Bratislavě Livie, ta Vám bude rozumět lépe, než-li já. 

Pěkný den.

+4/0
19.3.2014 8:24

I33g44o46r 60N28e23t81r62e41b60a 7524571746883

ČR naväzuje na ČSSR, tak to podľa vašich volieb sedí.... 8-o

ČR a SR sú nástupnickými štátmi po bývalom ČSFR a nie ČR, Jaroslave. Okrem toho určite máte so Zakarpatskou Ukrajinou spoločnú hrancu, že ?

(Myslím, že kdybych to napsal česky, tak stejně by jste mi nerozuměl.):-/

+1/−2
19.3.2014 8:34
Foto

F45r94a35n16t43i81š86e58k 74R20u56d72l 3188135346247

netreba komentáře netřeba. kdyby nebylo čechů, tak mluvíte dneska maďarsky a nebýt dobrovského, tak mluvíte nyní česky. zkuste si zopakovat historii.

fr vídeň[>-]EUV

+3/0
19.3.2014 9:00

I60g94o27r 19N98e91t17r24e83b83a 7104131836463

No jasne, Rudý, 1000 rokov sme žili v spoločnom štáte s Maďarmi a len vďaka 75 ročnému spolužitiu s Čechmi im vďačíme za to, že ako národ existujeme. No a ešte tú o tom, ako ste nám tu všetko postavili, nič sme tu nemali, dokonca aj hrady a zámky na Slovensku sú postavené len vďaka českému úsiliu a financovaniu zaostalého Slovenska.

Nemusím si opakovať históriu, stačí my vidieť, ako bez vyciciavania Slovenska prosperujete, to mi stačí....

+1/−1
19.3.2014 9:39

M80i95c18h18a78l 74Š33t91e55i29n15d27l11e64r 6730683485716

Fakt je, že česká pomoc po první světové válce Slováky coby národ mluvící slovensky prakticky zachránila. Jinak poprvé se Slovensko jako samostatný stát předvedlo akorát okradením a deportacemi Židů, za něž nacistickému Německu jeho vláda navíc platila... Hrady a zámky si samozřejmě postavila maďarská šlechta. Takže račte držet ústa o nějakém "vycicávání" a tu učebnici dějin si otevřete.

0/0
19.3.2014 16:48
Foto

F15r67a52n49t32i60š37e49k 76R26u17d50l 3738715746907

a pokud se vám v čechách nelíbí, tak se vraťte. nikdo vám v tom nebrání. fr[>-]EUV

0/0
19.3.2014 9:02

J19a53n 88H70a31v38l15i52n26a 9524846169463

No Igore, zeptejte se tamnich Rusinu, kam chteji, jestli to CR nebo SR a zda je pro ne synonymem CSR CR nebo SR....u SR se na Vas budou divat jako na blazna.....naprosta vetsina mistnich chlapu pracovala nebo pracuje v CR, ale nepotkal jsem za ty roky ani jedineho, kdo pracuje v SR....nejaci urcite budou, ale naproste minimum...je to dost zvlastni, kdyz uvazim pocetnou rusinskou komunitu na vychode a severu SR

+1/0
19.3.2014 9:20

I86g18o65r 82N45e38t24r97e19b89a 7504641386513

Honzo, ale my ich nechceme. Zakarpatská Rus patrí Ukrajine a bodka.

+1/0
19.3.2014 9:41
Foto

L71u63k16á51š 88Z20á59v89o11d93s57k61ý 9611779801

Co to meles? :-D dle mezinarodniho prava je nastupnickym statem cssr ceska republika. Prevzala jeho zavazky i pohledavky, misto v mezinarodnich institucich sportu atd. Slovensko muselo vse od piky zakladat viz vas start v hokeji v divizi C atd. :-D

0/0
19.3.2014 9:27

I28g92o54r 84N32e34t40r10e14b85a 7634181186733

Závodský, máš rezervy, ale neprekvapuje ma to. 

To, že ste v hokeji ostali v "A" skupine MS a Slováci boli preradení až do "C" neznamená, že nástupnický štát po ČSSR ja ČR. taktiež, že ste si v rozpore so zákonom privlastnili vlajku ČSFR neznamená, že ste jediný nástupnický štát. Skôr to znamená, že ste aj medzinárodne preukázali svoji lepkavú povahu..

 Stačí si naštudovať Zákon FZ z roku 1992 o rozdelení ČSFR.

0/0
19.3.2014 9:45

J24a74r72o22s48l63a86v 87D10e22r52m39í45š29e55k 9328548379301

Rozumím Vám a dal jsem Vám plus, protože jste se snažil a to je třeba ocenit.

Měl jsem kamaráda Karola, hodně jsme toho spolu v SSSR prochlastali. Dost mi chybí, těšil jsem se vždycky na setkání s ním. Byl někde ze středního Slovenska. Sloužil u speciálů jako snajpr  v čs. armádě. Pod vedením ruských instruktorů dostali v Lybii na starost vesnici

a do nějakého termínu ji museli úplně vybít. Nesměli jít do vesnice a nesměli nikoho nechat utéct. Jen číhat a zabíjet na dálku. Ostatní zařizovali instruktoři. Zastřelil i chlapce, pasáčka kozy, nebo něčeho podobného. Najednou viděl, jak tam leží na tý polopoušti on sám, ještě jako malý kluk, kdy ještě nechodil do školy a pásl doma kozy. A za týden byl v ČSSR a pak odešel i od té elitní jednotky. Pak to neměl jednoduché. Ale šel si potom svým životem podle svého.

Člověk udělá v životě nejednu chybu a je důležité, aby se k nim jako člověk postavil. Nebudu Vás už zdržovat. Hranice dnes je relativní pojem, byl už za Kadáfího. A pište , jak Vám to vyhovuje. Já když potřebuji vědět, tak se umím zeptat. Děkuji za poznámku. Jdu zapálit svíčku. Taky se snažím. Dobrou noc

0/0
19.3.2014 23:33

J49i56ř38í 72F82o19g57e27l 2770821276582

A Kaliningrad s Ruskem společnou hranici má? 

Tvé reakce na moji nadsázku jsou fakt hysterické. Patříš asi mezi ty, co jejich dědo arizoval.....

0/0
19.3.2014 12:09

F20r55a13n47t84i49š87e46k 13H18a15v54l90í97č44e34k 2270569731502

Referendum už chtěli před mnoha lety,když se SSSR rozpadal. HOS na to tehdy poukazovalo.

http://www.cibulka.net/nnoviny/nn1991/nn0991/obsah/5.htm

0/0
19.3.2014 9:08

A44l62e84n28a 86F53u32s64z19t90e13i77o51v94á 1749567289693

To připojení k ČESKU po vzoru Putina není špatný nápad.

Jestli tam měli Volyňští v minulosti strach z banderovců, teď můžou mít o důvod více: strach z konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou. 

Určitě by byli lepší než imigranti z Ruska či Asie .

+1/0
19.3.2014 9:38

J44a75r50o88s45l10a67v 91D69e74r13m12í35š79e48k 9918408629801

Dobrý den, p.Vostrý, měl jsem tu čest na začátku 80.let pracovat s Volyňskými  Čechy. Jednomu bylo cca 70. Tady se  usadil po válce, když se vymanil z rudé armády a  jeho dva synové už Volyň snad ani nezažili, byť tam měli příbuzné.

To, co mi jejich otec vyprávěl o banderovcích bylo dost špatné, co mi vyprávěl o ruském gulagu, asi ještě horší. Starý pán ve svých 70 letech dokázal o půlnoci zalehnout ve stavební jámě pro turbínu pod čerpadlo a opravit jej i když nás s ním pomalu zaplavovala prosakující voda. Moji "normální" údržbáři to "neuměli", proto nemohli pomoci - normální Čecháčci. Také jeho synové byli schopní pracovat na místech, kde to ostatní často vzdávali. Měli hladinu zodpovědnosti posunutou  trochu hlouběji, než je zdejší průměr. Na stavbě přehrady to tenkrát bývalo sem tam náročné.

I proto říkám :pomoci našim kdekoliv, pokud mají potřebu se vrátit zpět do vlasti. A pořádně je uvítat. Vítali jsme zde dokonce i fašisty z kremlu, jejichž otcové volyňské Čechy zavírali do gulagu, za to, že jsou volyňskými Čechy. Přivítejme je tedy na hradě také. Ten opilec, co tam vymetá klenotnice přitom střízlivý  jistě nebude a až na ně začné chrchlat ruské písně, budou vědět, že všude je chleba o dvou kůrkách a tady se dá zatím žít o něco lépe.

Banderovci a spol. jsou patrně přirozená reakce na letitou ruskou okupaci, která vrcholila ve vlnách uměle vyvolaných hladomorů za bolševiků. 16 mil mrtvých při hladomorech, to je zatím nejkrutější daň za sousedství s rusy v Evropě. 

Ještě jednou se přimlouvám za pomoc při repatriaci našich občanů odkudkoliv.

Přeji jim brzké shledání s domovinou. A nám všem pěkný den.

+9/0
19.3.2014 7:59

L62u12b31o63m69í58r 58S84a50z45e10č93e65k 1811313810274

Malá oprava. Banderovci byli reakcí na polské panství trvající na západní Ukrajině do 17.9.1939. Proto byli Poláci častými cíli jejich útoků. Hovoří se o cca 100.000 zavražděných polských občanech. I Němci se divili té nesmírné krutosti banderovských band.

0/0
21.3.2014 8:30

K32a73r28e19l 76D96v18o32ř95á27k 2314382732494

To nejsou naši občané, když se kdysi dávno rozhodli z tohoto státu odejít. Tak ať si zůstanou tam, kam odešli ze svobodné vůle. Naše peníze nejsou na rozhazování za nesmysly.

+1/−18
19.3.2014 1:03

V69a93c18l35a39v 80W93a87n85d23e46r97e42r 8208896629662

A ja jsem naopak pro to, aby jsme je co nejrychleji prijali zpet. Nejsou to zadne miliony lidi, koreny cestiny znaji a to ze napriklad Zakarpatska Ukrajina nepatri uz Ceskoslovensku, za to oni nemuzou, ta o co jde? Az Vas ze dne na den vyhlasi treba sudetakem, jen proto, ze v tom uzemi bydlite, kam se obratite?

+12/0
19.3.2014 7:46

A35n84t81o20n18i80n 63K39a38d13l54c91e61k 9502619531286

Takze urychlene uvolnit imigracni quoty pro nasince a na dobu neurcitou zastavit priliv z jihu a vychodu.  Nez se to trochu vztreba...

+3/0
18.3.2014 23:09

A77l65e91x42a61n86d18e96r 43Š46i24n87d20e93l85á97ř 9838200479206

To není dobrá vizitka našich politiků podporující Banderovce ....;-O

Jak si to iDnes mohla dovolit.Rv

Vždyť banderovci jsou záruka boje lidu Ukrajiny  proti fašistickému Rusku R^

+11/−3
18.3.2014 20:26

J81a43r18d35a 24H31o10f39m57a57n20n 4900165794

máš v tom pořád chaos kdo co je, za koho je, co dělá ! šup prášek a spát

+2/−6
18.3.2014 20:58

J69a37r19o47s56l29a89v 77D55e92r55m42í93š66e39k 9138508559751

Dobrý večer p. Šindeláři, to co uvádíte, hmm. Takhle snad nestojí ta otázka. Tady jde o to, jestli podpořit i finančně, návrat našich bývalých krajanů zpět do své vlasti. A tady i já doporučuji,  ANO PODPOŘIT.

To je podle mne to podstatné. Možná se k nám přidáte také. Dobrou noc.

0/0
19.3.2014 23:48

M54i43c66h27a80l 59M28a78j81e81r 4220453836400

Takže ono to "napětí" jsou hlavně naši milí banderovci. Lepší partu jsme si na Ukrajině už najít nemohli.

+7/−4
18.3.2014 16:56

K62a83r93e91l 13H50a19v10l43í85č87e45k 4463740162830

Myslím, že je to jasné. Naše menšina je ohrožena. Navrhuji standartní postup.  Okamžitě referendum a připojit k nám, tedy k většině. Myslím, že stejně přijdeme v Praze o SAPU (tam se taky trochu bouří menšina pod  naším útiskem), tak alespoň se to územně srovná. Akorát bych teď moc nedráždil jinou menšinu, tu nejpopulárnější, protože zahrávat s Indií, může být problém.

+7/−1
18.3.2014 16:27

J25o62s53e61f 12L39a23n61z 8635141884128

Postrádám vstřícnou reakci našich činitelů.Je to fakt úžasný ,posílat letadla pro "zmydlený" kriminálníky a zdarma je tady kurýrovat -to jde hned , "podpořit" Ukrajninu 50 mil. (který bezezbytku zmizí ) -jde hned ,ale udělat něco prospěšnýho nejde a nejde. Asi to bude přímá úměra s prázdností hlav , politickými ambicemi a absencí charakteru některých našich volených !!představitelů

+20/−3
18.3.2014 15:59

T18o27m37á24š 72M60a81c30e55j72k87a 6701802627397

Přesně tak, kdyby se ty prostředky použily na návrat Krajanů tak udělali lépe. Věřím, že Volynští Češi jsou ve směs slušní a pracovití lidé, takže by po návratu do ČR byly přínosem.

+6/0
18.3.2014 19:05

M25i17l79a25n 41V89o45s44t47r38ý 6989246984404

A to mi nadávali do Rusofilů když mi vadilo, že pod sochou sv. Václava v Praze vlála při demonstraci na podporu Ukrajiny vlajka Banderovců...

To, že Banderovci povraždili sto tisíc polských civilistů, tisíce židů a stovky (ne-li také tisíce) Volyňských Čechů bylo zapomenuto, protože náhodou také bojovali proti Rusákům a kdo bojuje proti Rusům prostě nemůže být špatný člověk... s touto logikou USA podporovali mudžáhedíny, aby ti následně jim dodané zbraně obrátili proti západu a my (NATO) s nimi již od roku 2001 vedeme válku, kterou ne a ne vyhrát... :-/

+31/−4
18.3.2014 15:40

M42i89l73a37n 57V46o39s95t85r37ý 6299476914214

Jak je podle mínusu vidět tak pořád se najde dost lidí co se klidně budou zastávat lidí co zabíjeli naše krajany a to jen kvůli jejich národnosti... :-/

+10/−2
18.3.2014 16:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.