Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti občas s letadlem spáchají sebevraždu. Pro úřady to však je tabu

Při prověřování dvou pilotů malajsijského letadla, které před více než týdnem beze stopy zmizelo, musí policie vzít v úvahu i možnost, že jeden z nich mohl spáchat sebevraždu úmyslným zřícením letadla. Podobné případy se už v minulosti staly, přesto tato záležitost zůstává prakticky tabu, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i66l90o93s 64V55a94l23y 8926182757982

Letadlo po dobu letu melo vysku mezi 1.7km az15km uvedla CNN.com

0/0
18.3.2014 7:09

J27a39r36o16s59l76a51v 23N44o55s78e13k 3682807818

Přidám ještě jednu "možnost". Letadlo bylo uneseno Ruskem, nebo Čínou. Plány už mají a hodil by se jim reálný mustr 8-o . Přistálo na odlehlé základně a hned přes něj hodili plachtu ;-D. Cestující pošlou na nucené práce a převýchovu :-(. Také je možné, že ho rozeberou a prodají na součástky, nebo do šrotu ;-)

0/−2
17.3.2014 14:57

J35a56r16k32a 32P20r77o44s17e59c79k51á 1505201329223

to je dobré vědět, když člověk nějaké to letadlo občas využije, to jednoho uklidní;-(

+3/0
17.3.2014 14:54

M82i28l19o13s22l60a60v 94U34r32b30a60n 2274623326221

Čína nic nezjistila a Rusové mají satelity zaměřené na Kyjev.:-(

0/0
17.3.2014 13:55

J81a30k48u17b 69S84e64m31e82r31á75d 2367186351401

co mate porad s tema satelitama proboha?

+2/0
17.3.2014 14:01

R89o32m71a59n 92S65o68u31č73e60k 1802985110599

satelity jsou pro lidi, ne pro boha!

+1/0
17.3.2014 14:18

A59l80e84x46a96n31d11r13a 61K36o28t96k36o80v45á 9349519686928

Ne, neřekl "Spoléhám na Boha."

On opakoval: "Allah Akbar".

A to je rozdíl...

0/−3
17.3.2014 13:14
Foto

K41a97r87e66l 68M65o53u60r55e86k 9361704833141

Rekl: "Tawkalt ala Allah"

0/0
17.3.2014 17:17

A70n11t46o39n38í85n 34S37v37o94b52o62d65a 3834323959312

V dnešní době z družic zjistíme vše, ale "drobné" letadlo se ztratí?  Oni také přehlédli Sadámovu armádu u hranic Kuvajtu. Asi máme příliš mnoho informací a neumíme se jimi prokousat. To je divné, že takový cíl nenašli ani Američani, Rusové a ani Číňané, ostuda všech

+1/−4
17.3.2014 12:57

M91a86r66e12k 70T91u22r28n91o45v75e23c 7755902510236

Fotografie ze satelitu sice můžou mít dobré rozlišení - z těch vojenských desítky centimetrů - ale to také znamená, že se na konkrétní místo musí zaměřit. A pak zase nevidí, co se děje kolem... Resp. prohlédnout plochu třeba tisíce kilometrů čtverečních a zároveň při rozlišení, aby tam bylo něco vidět, není jen tak. Stroj to za Vás neudělá. Navíc třeba jenom těch letadel je ve vzduchu spousta...

+2/0
17.3.2014 13:08

A35n35t43o16n94í64n 43S65v14o12b45o14d12a 3814313639332

To potom může létat bombardér s jadernými zbraněmi a nikdo o něm neví, dobrá perspektiva. Proto mají takový strach z Rusů a jejich bombardérů

0/−2
17.3.2014 13:17

A94n49t13o80n42í78n 87S28v47o91b20o20d61a 3464533389362

jak poznají dvojče, když se za civilní letoun schová bombardér? Takže veškeré zbrojení je k ničemu, když nějaký pilot obrovského civilního letounu jim zmizí jako nic

0/−1
17.3.2014 13:19

M40a50r25e10k 66T57u30r62n10o35v87e19c 7465692810526

Taktické bombardéry většinou létají ve velkých výškách. Tam je můžou docela dobře zachytit radary. Státy, které mají normálně fungující protivzdušnou obranu a letectvo tohle docela řeší - objeví se na radaru neidentifikované letadlo - a šup vyslat stíhačky, které se snaží zjistit, co to je zač, případně ho přinutí přistát, nebo ho případně můžou i sundat.

Já bych daleko větší strach než z nějakých bombardérů měl v dnešní době spíš z raket. Ta může letět po dráze, kam na ní žádná stíhačka nemůže. A nebo takovou rychlostí, že není moc možností, jak jí zastavit (případně na to není čas).

0/0
17.3.2014 13:22

A28n36t86o69n80í56n 46S25v68o13b54o33d14a 3664583169762

jenže když letí jako dvojče, tak radar většinou nic nevidí. To potom může letět i primitivní bombardér KLDR a unikne sledování, stejně jako pakistánský, indický, izraelský. Když si zjistí přelet špionážních družic, může v okně odstartovat a nikdo ten bombardér nenajde

0/−1
17.3.2014 13:27

M71a40r15e62k 66T46u28r49n80o16v89e78c 7815762200676

To "jako dvojče" si mám představit jak? Jako že se konkrétnímu radaru schová ve stínu nějakého civilního letadla? To bude docela složité, rozlišovací schopnost dnešních radarů také není špatná, navíc se co chvíli bude měnit úhel, ve kterém onen radar vzhledem k oběma letadlům je. No a nedej bože, když těch radarů bude v nějaké oblasti víc. Taky by se nějakého takového "dvojčete" mohlo všimnout to civilní letadlo - mám takový pocit, že nějaký radar může mít taky a může jim tam začít něco řvát, že nějaký jiný objekt je příliš blízko. Dnes možná spousta radarů ještě vidí "2D", tzn. pokud by nějaké objekty byly od radaru stejně daleko, ale v hodně rozdílných výškách, nemusí je radar rozlišit - ale už se zkouší i "3D" radary...

To už je možná snazší radary "podletět" - ale v nízké výšce je zase daleko vyšší spotřeba (nepřeletí půl světa) a jsou tu různá další rizika - někdo na zemi ho prostě uvidí či uslyší.

Ale zrovna ty bombardéry asi dnes fakt nebudou až taková hrozba. To spíš ty rakety. Nebo třeba taková raketa odpálená z ponorky, která může být taky skoro kdekoliv, aniž by o ní někdo před tím věděl.

+1/0
17.3.2014 13:41

A91n34t58o82n57í79n 92S34v56o96b21o34d26a 3954503299202

jenže chudé země s jadernými zbraněmi mají spíš ty bombardéry. Spíš mne udivilo, že když letadlo změnilo směr, nikdo ho nezačal sledovat. Vyletělo z koridoru a hned se to mělo řešit. Mohla to být sebevražedná mise na nějaký vybraný cíl

0/0
17.3.2014 13:50

M46a15r63e28k 84T80u17r46n87o73v65e67c 7425902920856

No já pořád doufám, že třeba nad Evropou by se takhle neidentifikované letadlo jen tak prolétat nemohlo - od čeho jsou třeba ty naše gripeny v Pobaltí a podobně...

USA by si to nenechaly líbit skoro určitě (už ty svoje zkušenosti mají). Rusové asi taky ne (tam snad jedině že tu zemi mají tak velkou, že uhlídat jí taky není jen tak - ale oni se jistě snaží).

Ale ta Asie... No, já bych se tomu zase tak nedivil. Vždyť už jenom to, že třeba vůbec neřeší kradené pasy... Takových věcí, které tam nikdo neřeší, by se asi našlo víc...

0/0
17.3.2014 13:55

A40n78t17o74n57í95n 77S15v58o65b54o22d11a 3534403869792

naivita, vše se dá ošidit a většinou i velmi jednoduše. Třeba takový Mathias Rust, z jeho přistání na Rudém náměstí mají hrůzu všichni náčelníci protivzdušné obrany

0/0
17.3.2014 14:02

M41a76r22e90k 81T21u26r21n93o83v24e35c 7905642140356

Ale to taky bylo už někdy v roce 1987. Navíc oni ho tehdy na radarech docela dobře viděli, měli na něj zaměřené i rakety a i se za ním vypravily nějaké stíhačky. Čekaly jen na povolení k tomu ho sundat. Ale to nedostali. Asi někdo (kupodivu i celkem racionálně) vyhodnotil, že od takového malého letadla žádné velké nebezpeční nehrozí.

Později ho pak ztratili, mimojiného i proto, že letěl nad oblastí, kde se zrovna řešila nějaká letecká nehoda z předchozího dne - létalo tam toho hodně (pátrání po troskách), tak si ho spletly s nějakým pátracím či cvičným letounem.

Náčelníci mají hlavně mají hrůzu z toho, že se ukáže, že místo toho, aby tam někdo dělal to, za co je placený, tam třeba zrovna zachrápal...

0/0
17.3.2014 14:35

A92n47t87o74n71í23n 68S98v15o61b40o67d16a 3924573859852

a co by se dělo u nás? To samé, všichni by byli zmatení a 5 hodin by sháněli náčelníka, potom prezidenta a ten by byl třeba unavený atd :-)

0/0
17.3.2014 15:00

J35a65k78u11b 14S29e61m95e80r72á81d 2527236921611

nemohlo....a startovaly by k nemu okamzite Gripeny ne z Pobalti, ale z normal z CR

0/0
17.3.2014 14:02

M29a29r62e65k 64T25u65r72n76o16v39e51c 7525202280466

Jasně, já přibližně i vím, kolik těch Gripenů máme, jen jsem si na to vzpomněl, že i tam někde v těch oblastech (a třeba kolem Islandu) si to NATO hlídá - a pokud nějaký stát vlastní letectvo nemá, střídají se tam ty státy, které ho mají.

0/0
17.3.2014 14:29

M96a38r98t35i85n 13K30o72z85á90k 4934970419257

Jak se to asi "mohlo řešit", když daná oblast není pokrytá radary?

0/0
26.3.2014 20:15

P84a22v10e21l 47V52e36t91e70š29n62í88k 7715718625757

Sebevražda se mi nezdá. Alespoň jestli je to tak, jak se zatím popisuje.

Ten člověk věděl přesně co dělá a jednal velmi inteligentně a promyšleně. Počkal si, až bude "v zemi nikoho" - odhlásil se Malajcům, ale nepřihlásil se Vietnamcům (kteří na něj zbytečně čekali). Mezitím vypnul svoje identifikační přístroje, takže pro civilní sektor byl prakticky neviditelný. A než všem došlo že něco není v pořádku a rozhoupali se k nějaké akci, tak potichoučku proletěl nad malajským poloostrovem do míst, kde ho nikdo nečekal.

Někdo to měl dobře vymyšlené a věděl jak dlouho to na zemi potrvá než se něco bude dít. Ale co vlastně udělal? Anebo co chtěl udělat?? Možná měl výborný plán, ale někde se vloudila chyba.

+4/−1
17.3.2014 12:35
Foto

R51o76s43t74i53s52l87a17v 57S97t55r76ž73í69n26e34k 2561911931382

R^R^

0/0
17.3.2014 13:41

R39o14m67a91n 53S36o18u46č46e24k 1402675950449

a vloudila se chyba?

+1/0
17.3.2014 14:17

I24r60e32n86a 72P95l15a51c22h91e74t61k32o53v94á 1156954766420

klasicka sebevrazda letadla

+3/−1
17.3.2014 12:24

J32a71n 83H84a89v48l44i15n51a 9914276399583

pilot s antidepresivy??8-o To maji v USA velmi benevolentni ULZ.....jedna z podstatnych veci u deprese jsou sebevrazedne myslenky

+1/−1
17.3.2014 12:00

P42e59t19r 93T46y83č94k88a 6855262229912

Proto bere antidepresiva.

+5/−2
17.3.2014 12:02

J39a31n 81H22a40v49l46i96n45a 9344606389693

Vy jste se s clovekem v depresi v zivote nesetkal, tak nepiste takove nesmysly, ze proto bere antidepresiva.....jejich ucinost je az po min. 3 tydnech od nasazeni a cela ataka deprese trva 3 a vice mesicu.....a v tomto obdobi nema dotycny vykonavat zadnou zodpovednou praci (ani ridit auto) natoz letadlo!

+1/−4
17.3.2014 13:09

K82a51t66e53ř22i34n82a 42S41t11a22ň59k58o31v10á 3864568158581

Vzpamatujte se.

0/−1
17.3.2014 13:18

J90a54r68o66s31l73a12v 55B29r92ü34m81m30e49r 7204933266

Tak pokud někdo má chronické deprese, tak bere antidepresiva neustále.

+1/0
17.3.2014 13:34

M50i76c60h43a79l 59M37i18l31l63e19r 9486592509402

a jestli to nikdo nevedel, ze berou antidepresiva?

0/0
17.3.2014 12:03

M75i68c82h11a25l 29M91i51l65l15e88r 9176592809722

.....potazmo, ze maji problemy s depresi?

0/0
17.3.2014 12:04

J48a63n 14H58a19v95l70i78n40a 9274596449673

tak u psychiatra se Vas poptaji, co delate.....muzete zamlcet, ale pak byste mel nest nasledky.....a zrovna u pilota je psychicky stav velmi podstatna zalezitost, tudiz zamlceni deprese = okamzity vyhazov

0/−1
17.3.2014 13:08

M64i62c95h77a62l 58M23i46l47l94e73r 9346972209552

vybiras jednotliva zrnicka z celeho pole moznosti a soustredujes se na ne, namisto aby ses dival na celek a spousty dulezitych skutecnosti ti unikaji.

Neuvedomujes si, ze diagnoza deprese neni z jednoho dne na druhy....v nekterych pripadech muze trvat i rok, nez se na to prijde, zvlast kdyz to nekdo chce skryvat.....ze psychologicke testy pilotu se nedelaji kazdy mesic.....ze psychologie a psychiatrie jsou dve ruzna odvetvi....ze sice antidepresiva vezmou nekolik tydnu, nez se jejich ucinek projevi, ale pokud se nejedna o tezkou depresi a vyssi davky antidepresiv, clovek muze v te prechodne dobe relativne dostatecne fungovat ... treba i ridit auto nebo operovat pacienty...nebo letat, i kdyz by zrovna nemel. Take si neuvedomujes, ze pilot by si mohl klidne nacasovat nekolik tydnu dovolene na dobu, kdy zacina brat antidepresiva a nikdo z aerolinky by nic nemusel vedet.

Mimochodem, pri zavadeni lecby pomoci antidepresiv se davka obvykle postupne zesiluje behem nekolika tydnu; nedava se konska davka hned na zacatku.

0/0
17.3.2014 13:25

J54a71r10o56s45l82a10v 14B88r49ü54m68m95e37r 7654503806

Tak dělají se kontroly na drogy, a antidepresiva se projeví.

0/0
17.3.2014 13:35

M61i37c88h69a36l 35M58i45l43l34e53r 9886792609982

zalezi na tom, jak je test nastaveny. Kdyz se testuje na urcite skupiny drog, netestuje se na jine preparaty.

0/0
18.3.2014 9:16

A50n26d16r40e69j 24P60e66r59o72u55t33k92a 2618848805953

Docela absurdní teorie se začínají vytahovat. Přitom je spousta relativně normálních a pravděpodobnějších verzí co se vlastně stalo.

Jedna z mnoha od zkušeného pilota https://plus.google.com/106271056358366282907/posts/GoeVjHJaGBz

Ve zkratce, požár v elekrice -> piloti musí vypnout zařízení(jeden z mála důvodů proč taková zařízení vypnout vůbec jdou) nebo samo už nějakou dobu hoří a nasměrovávají letadlo na letiště Pulau Langkawi na nouzové přistání, které je jak tvrdí řádově jednodušší než v Kuala Lumpur. Načež nedostatek kyslíku/požár/pomalá dekomprese/dezorientace dokoná zbytek než stačí přistát...

+1/−3
17.3.2014 11:59

P23e21t96r 19T49y28č28k22a 6635232209392

A to, že v době mezi přechodem od jednoho ŘLP k druhému změní směr letu a řeknou, že je vše v pořádku po té co už ACARS nefunguje?

+2/0
17.3.2014 12:02

M20i34c38h50a14l 52P89o96n95o36c29n94ý 2764255231

Jak se rika, sh*t happens ...

0/0
17.3.2014 12:08

J12a42n 96K60ř62í38ž 6395763815508

...nějaká další teorie pro pobavení publika by nebyla?;-D

+1/0
17.3.2014 12:58

P58e31t97r 93T75y56č13k31a 6555342439152

To nemá moc logiku. Kdyby chtěl spáchat sebevraždu tak to mohl rovnou zalomit dolů a bylo. Nemusel vypínat odpovídač a už vůbec ne ACARS. Pokud už to letadlo spadlo tak spíš proto, že někdo se to letadlo snažil unést, ale v konečném důsledku došlo na palubě k souboji o ovládnutí letadla a to při tom spadlo. Reálnější se mi tedy jeví scénář pádu letadla United Airlines 93.

0/0
17.3.2014 11:59
Foto

A29n50t71o87n83í68n 93L26o29m 8922354259855

Výrobci letadla si na sebe jen tak pro nic za nic nenechají hodit selhání techniky. Naopak se nehodu v první řadě snaží svést na chybu pilota.

0/−1
17.3.2014 11:56

P25e13t60r 81T98y43č51k87a 6905812549942

Nesmysl. I výrobci ví, že chybami se učí. A tohle rozhodně na selhání techniky nevypadá.

+4/−1
17.3.2014 12:00
Foto

A30n49t32o96n48í51n 81L18o82m 8902354719775

o čem je ten článek? o sebevraždách pilotů nebo o letu malajsijského letadla?

+1/0
17.3.2014 12:03

P68e45t60r 62T57y32č16k21a 6785712949312

Článek je pouhá spekulace která nemá s názorem výrobce nebo s vyšetřováním nehody nic společného.

0/−1
17.3.2014 12:21

T31o22m81á55š 23B47l95a75h66o44š 6466957775760

Zasebevražděný pilot by s letadlem těžko pokračoval v letu dalších 6 hodin ...

+3/0
17.3.2014 11:49

P21e27t42r 93N88o41v81o23t63n82y 3889392689752

To už tu bylo. Sice nebyl zasebevražděnej, ale mrtvej pravděpodobně jo.

0/0
17.3.2014 13:21

J42a26n 57K53o11t75l35í69n 9359934455937

možná pojistka? Třeba si myslel, že když se stroj nikdy nenajde, tak se ani pravá příčina nezjistí...jako si někteří myslí, že "bez těla není vražda".

+3/0
17.3.2014 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.