Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piloti občas s letadlem spáchají sebevraždu. Pro úřady to však je tabu

Při prověřování dvou pilotů malajsijského letadla, které před více než týdnem beze stopy zmizelo, musí policie vzít v úvahu i možnost, že jeden z nich mohl spáchat sebevraždu úmyslným zřícením letadla. Podobné případy se už v minulosti staly, přesto tato záležitost zůstává prakticky tabu, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63i18l64o75s 94V10a18l30y 8236652837272

Letadlo po dobu letu melo vysku mezi 1.7km az15km uvedla CNN.com

0/0
18.3.2014 7:09

J72a76r38o38s77l78a68v 59N87o66s77e81k 3582787928

Přidám ještě jednu "možnost". Letadlo bylo uneseno Ruskem, nebo Čínou. Plány už mají a hodil by se jim reálný mustr 8-o . Přistálo na odlehlé základně a hned přes něj hodili plachtu ;-D. Cestující pošlou na nucené práce a převýchovu :-(. Také je možné, že ho rozeberou a prodají na součástky, nebo do šrotu ;-)

0/−2
17.3.2014 14:57

J56a94r21k11a 95P87r19o32s47e85c97k43á 1865721149203

to je dobré vědět, když člověk nějaké to letadlo občas využije, to jednoho uklidní;-(

+3/0
17.3.2014 14:54

M21i91l82o10s11l86a13v 68U56r38b18a78n 2854353156951

Čína nic nezjistila a Rusové mají satelity zaměřené na Kyjev.:-(

0/0
17.3.2014 13:55

J12a53k23u18b 21S69e94m17e50r39á51d 2397436911941

co mate porad s tema satelitama proboha?

+2/0
17.3.2014 14:01

R55o76m55a84n 97S58o77u16č53e35k 1642725870199

satelity jsou pro lidi, ne pro boha!

+1/0
17.3.2014 14:18

A33l95e41x89a95n89d72r64a 91K50o26t83k42o70v58á 9569689766608

Ne, neřekl "Spoléhám na Boha."

On opakoval: "Allah Akbar".

A to je rozdíl...

0/−3
17.3.2014 13:14
Foto

K82a40r33e10l 37M56o27u94r98e86k 9521484803841

Rekl: "Tawkalt ala Allah"

0/0
17.3.2014 17:17

A83n53t96o61n43í53n 28S39v63o36b38o10d65a 3864293589832

V dnešní době z družic zjistíme vše, ale "drobné" letadlo se ztratí?  Oni také přehlédli Sadámovu armádu u hranic Kuvajtu. Asi máme příliš mnoho informací a neumíme se jimi prokousat. To je divné, že takový cíl nenašli ani Američani, Rusové a ani Číňané, ostuda všech

+1/−4
17.3.2014 12:57

M58a13r89e57k 85T32u68r84n71o10v89e85c 7215522680406

Fotografie ze satelitu sice můžou mít dobré rozlišení - z těch vojenských desítky centimetrů - ale to také znamená, že se na konkrétní místo musí zaměřit. A pak zase nevidí, co se děje kolem... Resp. prohlédnout plochu třeba tisíce kilometrů čtverečních a zároveň při rozlišení, aby tam bylo něco vidět, není jen tak. Stroj to za Vás neudělá. Navíc třeba jenom těch letadel je ve vzduchu spousta...

+2/0
17.3.2014 13:08

A58n31t29o13n93í98n 70S68v97o46b25o38d48a 3584333989612

To potom může létat bombardér s jadernými zbraněmi a nikdo o něm neví, dobrá perspektiva. Proto mají takový strach z Rusů a jejich bombardérů

0/−2
17.3.2014 13:17

A83n22t88o43n62í41n 28S20v66o97b10o76d24a 3324453689982

jak poznají dvojče, když se za civilní letoun schová bombardér? Takže veškeré zbrojení je k ničemu, když nějaký pilot obrovského civilního letounu jim zmizí jako nic

0/−1
17.3.2014 13:19

M81a70r53e91k 32T96u25r73n62o74v56e71c 7935452400486

Taktické bombardéry většinou létají ve velkých výškách. Tam je můžou docela dobře zachytit radary. Státy, které mají normálně fungující protivzdušnou obranu a letectvo tohle docela řeší - objeví se na radaru neidentifikované letadlo - a šup vyslat stíhačky, které se snaží zjistit, co to je zač, případně ho přinutí přistát, nebo ho případně můžou i sundat.

Já bych daleko větší strach než z nějakých bombardérů měl v dnešní době spíš z raket. Ta může letět po dráze, kam na ní žádná stíhačka nemůže. A nebo takovou rychlostí, že není moc možností, jak jí zastavit (případně na to není čas).

0/0
17.3.2014 13:22

A17n78t61o26n13í18n 46S94v98o93b54o74d10a 3554383669872

jenže když letí jako dvojče, tak radar většinou nic nevidí. To potom může letět i primitivní bombardér KLDR a unikne sledování, stejně jako pakistánský, indický, izraelský. Když si zjistí přelet špionážních družic, může v okně odstartovat a nikdo ten bombardér nenajde

0/−1
17.3.2014 13:27

M17a38r85e96k 25T79u87r84n55o25v31e66c 7615712620256

To "jako dvojče" si mám představit jak? Jako že se konkrétnímu radaru schová ve stínu nějakého civilního letadla? To bude docela složité, rozlišovací schopnost dnešních radarů také není špatná, navíc se co chvíli bude měnit úhel, ve kterém onen radar vzhledem k oběma letadlům je. No a nedej bože, když těch radarů bude v nějaké oblasti víc. Taky by se nějakého takového "dvojčete" mohlo všimnout to civilní letadlo - mám takový pocit, že nějaký radar může mít taky a může jim tam začít něco řvát, že nějaký jiný objekt je příliš blízko. Dnes možná spousta radarů ještě vidí "2D", tzn. pokud by nějaké objekty byly od radaru stejně daleko, ale v hodně rozdílných výškách, nemusí je radar rozlišit - ale už se zkouší i "3D" radary...

To už je možná snazší radary "podletět" - ale v nízké výšce je zase daleko vyšší spotřeba (nepřeletí půl světa) a jsou tu různá další rizika - někdo na zemi ho prostě uvidí či uslyší.

Ale zrovna ty bombardéry asi dnes fakt nebudou až taková hrozba. To spíš ty rakety. Nebo třeba taková raketa odpálená z ponorky, která může být taky skoro kdekoliv, aniž by o ní někdo před tím věděl.

+1/0
17.3.2014 13:41

A66n17t82o78n61í16n 95S33v12o69b97o62d29a 3284153159642

jenže chudé země s jadernými zbraněmi mají spíš ty bombardéry. Spíš mne udivilo, že když letadlo změnilo směr, nikdo ho nezačal sledovat. Vyletělo z koridoru a hned se to mělo řešit. Mohla to být sebevražedná mise na nějaký vybraný cíl

0/0
17.3.2014 13:50

M33a19r27e63k 91T98u72r41n57o91v25e37c 7465322900596

No já pořád doufám, že třeba nad Evropou by se takhle neidentifikované letadlo jen tak prolétat nemohlo - od čeho jsou třeba ty naše gripeny v Pobaltí a podobně...

USA by si to nenechaly líbit skoro určitě (už ty svoje zkušenosti mají). Rusové asi taky ne (tam snad jedině že tu zemi mají tak velkou, že uhlídat jí taky není jen tak - ale oni se jistě snaží).

Ale ta Asie... No, já bych se tomu zase tak nedivil. Vždyť už jenom to, že třeba vůbec neřeší kradené pasy... Takových věcí, které tam nikdo neřeší, by se asi našlo víc...

0/0
17.3.2014 13:55

A43n47t54o86n36í72n 20S14v82o36b26o26d68a 3654493209652

naivita, vše se dá ošidit a většinou i velmi jednoduše. Třeba takový Mathias Rust, z jeho přistání na Rudém náměstí mají hrůzu všichni náčelníci protivzdušné obrany

0/0
17.3.2014 14:02

M43a51r54e98k 33T67u44r51n31o68v90e67c 7855792780476

Ale to taky bylo už někdy v roce 1987. Navíc oni ho tehdy na radarech docela dobře viděli, měli na něj zaměřené i rakety a i se za ním vypravily nějaké stíhačky. Čekaly jen na povolení k tomu ho sundat. Ale to nedostali. Asi někdo (kupodivu i celkem racionálně) vyhodnotil, že od takového malého letadla žádné velké nebezpeční nehrozí.

Později ho pak ztratili, mimojiného i proto, že letěl nad oblastí, kde se zrovna řešila nějaká letecká nehoda z předchozího dne - létalo tam toho hodně (pátrání po troskách), tak si ho spletly s nějakým pátracím či cvičným letounem.

Náčelníci mají hlavně mají hrůzu z toho, že se ukáže, že místo toho, aby tam někdo dělal to, za co je placený, tam třeba zrovna zachrápal...

0/0
17.3.2014 14:35

A29n80t72o27n78í91n 22S15v43o36b74o81d14a 3744173819592

a co by se dělo u nás? To samé, všichni by byli zmatení a 5 hodin by sháněli náčelníka, potom prezidenta a ten by byl třeba unavený atd :-)

0/0
17.3.2014 15:00

J93a94k77u90b 36S74e13m13e65r67á81d 2527286131571

nemohlo....a startovaly by k nemu okamzite Gripeny ne z Pobalti, ale z normal z CR

0/0
17.3.2014 14:02

M77a96r86e92k 31T40u72r30n45o20v71e57c 7855392750246

Jasně, já přibližně i vím, kolik těch Gripenů máme, jen jsem si na to vzpomněl, že i tam někde v těch oblastech (a třeba kolem Islandu) si to NATO hlídá - a pokud nějaký stát vlastní letectvo nemá, střídají se tam ty státy, které ho mají.

0/0
17.3.2014 14:29

M85a40r72t89i12n 86K21o53z77á68k 4614210199697

Jak se to asi "mohlo řešit", když daná oblast není pokrytá radary?

0/0
26.3.2014 20:15

P86a40v78e96l 83V27e80t84e51š85n72í58k 7665288785887

Sebevražda se mi nezdá. Alespoň jestli je to tak, jak se zatím popisuje.

Ten člověk věděl přesně co dělá a jednal velmi inteligentně a promyšleně. Počkal si, až bude "v zemi nikoho" - odhlásil se Malajcům, ale nepřihlásil se Vietnamcům (kteří na něj zbytečně čekali). Mezitím vypnul svoje identifikační přístroje, takže pro civilní sektor byl prakticky neviditelný. A než všem došlo že něco není v pořádku a rozhoupali se k nějaké akci, tak potichoučku proletěl nad malajským poloostrovem do míst, kde ho nikdo nečekal.

Někdo to měl dobře vymyšlené a věděl jak dlouho to na zemi potrvá než se něco bude dít. Ale co vlastně udělal? Anebo co chtěl udělat?? Možná měl výborný plán, ale někde se vloudila chyba.

+4/−1
17.3.2014 12:35
Foto

R72o36s51t80i51s78l37a10v 69S66t52r18ž33í69n29e63k 2601581781922

R^R^

0/0
17.3.2014 13:41

R60o11m22a94n 38S44o53u10č41e45k 1672425640159

a vloudila se chyba?

+1/0
17.3.2014 14:17

I42r20e39n66a 89P58l40a18c40h40e18t57k25o31v31á 3224104870357

klasicka sebevrazda letadla

+3/−1
17.3.2014 12:24

J28a86n 59H41a22v46l96i78n95a 9644126339873

pilot s antidepresivy??8-o To maji v USA velmi benevolentni ULZ.....jedna z podstatnych veci u deprese jsou sebevrazedne myslenky

+1/−1
17.3.2014 12:00

P13e90t59r 89T95y70č98k48a 6835292699142

Proto bere antidepresiva.

+5/−2
17.3.2014 12:02

J46a23n 22H32a87v41l56i41n24a 9764546109963

Vy jste se s clovekem v depresi v zivote nesetkal, tak nepiste takove nesmysly, ze proto bere antidepresiva.....jejich ucinost je az po min. 3 tydnech od nasazeni a cela ataka deprese trva 3 a vice mesicu.....a v tomto obdobi nema dotycny vykonavat zadnou zodpovednou praci (ani ridit auto) natoz letadlo!

+1/−4
17.3.2014 13:09

K91a69t21e62ř75i15n16a 52S15t66a65ň41k35o50v10á 3494508978271

Vzpamatujte se.

0/−1
17.3.2014 13:18

J55a93r98o34s74l90a64v 17B69r19ü21m57m89e61r 7964363586

Tak pokud někdo má chronické deprese, tak bere antidepresiva neustále.

+1/0
17.3.2014 13:34

M23i27c97h79a56l 79M96i46l40l17e89r 9266582989152

a jestli to nikdo nevedel, ze berou antidepresiva?

0/0
17.3.2014 12:03

M96i66c94h29a97l 68M45i95l41l57e75r 9136432979902

.....potazmo, ze maji problemy s depresi?

0/0
17.3.2014 12:04

J62a76n 72H83a10v56l24i51n53a 9774546339983

tak u psychiatra se Vas poptaji, co delate.....muzete zamlcet, ale pak byste mel nest nasledky.....a zrovna u pilota je psychicky stav velmi podstatna zalezitost, tudiz zamlceni deprese = okamzity vyhazov

0/−1
17.3.2014 13:08

M79i92c61h57a83l 64M39i40l39l47e13r 9426262849502

vybiras jednotliva zrnicka z celeho pole moznosti a soustredujes se na ne, namisto aby ses dival na celek a spousty dulezitych skutecnosti ti unikaji.

Neuvedomujes si, ze diagnoza deprese neni z jednoho dne na druhy....v nekterych pripadech muze trvat i rok, nez se na to prijde, zvlast kdyz to nekdo chce skryvat.....ze psychologicke testy pilotu se nedelaji kazdy mesic.....ze psychologie a psychiatrie jsou dve ruzna odvetvi....ze sice antidepresiva vezmou nekolik tydnu, nez se jejich ucinek projevi, ale pokud se nejedna o tezkou depresi a vyssi davky antidepresiv, clovek muze v te prechodne dobe relativne dostatecne fungovat ... treba i ridit auto nebo operovat pacienty...nebo letat, i kdyz by zrovna nemel. Take si neuvedomujes, ze pilot by si mohl klidne nacasovat nekolik tydnu dovolene na dobu, kdy zacina brat antidepresiva a nikdo z aerolinky by nic nemusel vedet.

Mimochodem, pri zavadeni lecby pomoci antidepresiv se davka obvykle postupne zesiluje behem nekolika tydnu; nedava se konska davka hned na zacatku.

0/0
17.3.2014 13:25

J14a53r46o97s54l76a40v 27B41r58ü51m90m54e23r 7274743746

Tak dělají se kontroly na drogy, a antidepresiva se projeví.

0/0
17.3.2014 13:35

M68i65c12h78a98l 90M48i13l67l61e25r 9736392669242

zalezi na tom, jak je test nastaveny. Kdyz se testuje na urcite skupiny drog, netestuje se na jine preparaty.

0/0
18.3.2014 9:16

A16n20d97r17e79j 10P55e68r61o61u12t15k92a 2198268235633

Docela absurdní teorie se začínají vytahovat. Přitom je spousta relativně normálních a pravděpodobnějších verzí co se vlastně stalo.

Jedna z mnoha od zkušeného pilota https://plus.google.com/106271056358366282907/posts/GoeVjHJaGBz

Ve zkratce, požár v elekrice -> piloti musí vypnout zařízení(jeden z mála důvodů proč taková zařízení vypnout vůbec jdou) nebo samo už nějakou dobu hoří a nasměrovávají letadlo na letiště Pulau Langkawi na nouzové přistání, které je jak tvrdí řádově jednodušší než v Kuala Lumpur. Načež nedostatek kyslíku/požár/pomalá dekomprese/dezorientace dokoná zbytek než stačí přistát...

+1/−3
17.3.2014 11:59

P86e53t97r 52T40y61č52k18a 6645972929732

A to, že v době mezi přechodem od jednoho ŘLP k druhému změní směr letu a řeknou, že je vše v pořádku po té co už ACARS nefunguje?

+2/0
17.3.2014 12:02

M49i17c92h12a72l 86P67o69n22o62c20n75ý 2874525421

Jak se rika, sh*t happens ...

0/0
17.3.2014 12:08

J38a56n 24K76ř54í85ž 6925183355358

...nějaká další teorie pro pobavení publika by nebyla?;-D

+1/0
17.3.2014 12:58

P31e35t79r 81T62y41č96k66a 6355962409632

To nemá moc logiku. Kdyby chtěl spáchat sebevraždu tak to mohl rovnou zalomit dolů a bylo. Nemusel vypínat odpovídač a už vůbec ne ACARS. Pokud už to letadlo spadlo tak spíš proto, že někdo se to letadlo snažil unést, ale v konečném důsledku došlo na palubě k souboji o ovládnutí letadla a to při tom spadlo. Reálnější se mi tedy jeví scénář pádu letadla United Airlines 93.

0/0
17.3.2014 11:59
Foto

A18n33t84o74n76í76n 19L10o96m 8872794789185

Výrobci letadla si na sebe jen tak pro nic za nic nenechají hodit selhání techniky. Naopak se nehodu v první řadě snaží svést na chybu pilota.

0/−1
17.3.2014 11:56

P83e25t28r 62T24y83č76k46a 6645422899392

Nesmysl. I výrobci ví, že chybami se učí. A tohle rozhodně na selhání techniky nevypadá.

+4/−1
17.3.2014 12:00
Foto

A10n77t77o31n26í44n 42L18o30m 8332384119775

o čem je ten článek? o sebevraždách pilotů nebo o letu malajsijského letadla?

+1/0
17.3.2014 12:03

P18e82t18r 38T46y51č55k70a 6975462229442

Článek je pouhá spekulace která nemá s názorem výrobce nebo s vyšetřováním nehody nic společného.

0/−1
17.3.2014 12:21

T52o50m30á92š 97B75l43a54h74o97š 6976877825610

Zasebevražděný pilot by s letadlem těžko pokračoval v letu dalších 6 hodin ...

+3/0
17.3.2014 11:49

P55e70t58r 84N54o24v50o53t40n75y 3489982239852

To už tu bylo. Sice nebyl zasebevražděnej, ale mrtvej pravděpodobně jo.

0/0
17.3.2014 13:21

J41a62n 65K43o78t75l23í49n 9209544885827

možná pojistka? Třeba si myslel, že když se stroj nikdy nenajde, tak se ani pravá příčina nezjistí...jako si někteří myslí, že "bez těla není vražda".

+3/0
17.3.2014 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.