Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti občas s letadlem spáchají sebevraždu. Pro úřady to však je tabu

Při prověřování dvou pilotů malajsijského letadla, které před více než týdnem beze stopy zmizelo, musí policie vzít v úvahu i možnost, že jeden z nich mohl spáchat sebevraždu úmyslným zřícením letadla. Podobné případy se už v minulosti staly, přesto tato záležitost zůstává prakticky tabu, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i35l82o14s 64V36a82l95y 8586142667272

Letadlo po dobu letu melo vysku mezi 1.7km az15km uvedla CNN.com

0/0
18.3.2014 7:09

J61a37r85o76s22l31a38v 35N61o64s25e98k 3952907228

Přidám ještě jednu "možnost". Letadlo bylo uneseno Ruskem, nebo Čínou. Plány už mají a hodil by se jim reálný mustr 8-o . Přistálo na odlehlé základně a hned přes něj hodili plachtu ;-D. Cestující pošlou na nucené práce a převýchovu :-(. Také je možné, že ho rozeberou a prodají na součástky, nebo do šrotu ;-)

0/−2
17.3.2014 14:57

J38a18r18k32a 58P89r52o44s53e91c35k95á 1845701319263

to je dobré vědět, když člověk nějaké to letadlo občas využije, to jednoho uklidní;-(

+3/0
17.3.2014 14:54

M59i93l82o60s79l59a38v 56U75r54b24a10n 2284733286871

Čína nic nezjistila a Rusové mají satelity zaměřené na Kyjev.:-(

0/0
17.3.2014 13:55

J31a31k31u14b 81S55e67m75e33r70á27d 2567376281461

co mate porad s tema satelitama proboha?

+2/0
17.3.2014 14:01

R59o91m85a63n 20S73o55u74č75e64k 1492525560859

satelity jsou pro lidi, ne pro boha!

+1/0
17.3.2014 14:18

A94l12e11x57a50n92d56r58a 55K50o30t16k11o33v94á 9879489416888

Ne, neřekl "Spoléhám na Boha."

On opakoval: "Allah Akbar".

A to je rozdíl...

0/−3
17.3.2014 13:14
Foto

K77a66r11e12l 87M78o89u79r94e78k 9511284633661

Rekl: "Tawkalt ala Allah"

0/0
17.3.2014 17:17

A15n80t11o74n94í26n 30S55v73o40b26o32d90a 3264763789572

V dnešní době z družic zjistíme vše, ale "drobné" letadlo se ztratí?  Oni také přehlédli Sadámovu armádu u hranic Kuvajtu. Asi máme příliš mnoho informací a neumíme se jimi prokousat. To je divné, že takový cíl nenašli ani Američani, Rusové a ani Číňané, ostuda všech

+1/−4
17.3.2014 12:57

M52a47r62e73k 86T27u45r98n54o62v24e65c 7785592700786

Fotografie ze satelitu sice můžou mít dobré rozlišení - z těch vojenských desítky centimetrů - ale to také znamená, že se na konkrétní místo musí zaměřit. A pak zase nevidí, co se děje kolem... Resp. prohlédnout plochu třeba tisíce kilometrů čtverečních a zároveň při rozlišení, aby tam bylo něco vidět, není jen tak. Stroj to za Vás neudělá. Navíc třeba jenom těch letadel je ve vzduchu spousta...

+2/0
17.3.2014 13:08

A86n46t66o89n16í46n 65S92v60o45b55o38d56a 3624663879772

To potom může létat bombardér s jadernými zbraněmi a nikdo o něm neví, dobrá perspektiva. Proto mají takový strach z Rusů a jejich bombardérů

0/−2
17.3.2014 13:17

A12n71t70o20n28í51n 16S24v57o59b26o74d92a 3594733469712

jak poznají dvojče, když se za civilní letoun schová bombardér? Takže veškeré zbrojení je k ničemu, když nějaký pilot obrovského civilního letounu jim zmizí jako nic

0/−1
17.3.2014 13:19

M30a47r88e42k 89T62u40r25n18o92v65e98c 7535262150616

Taktické bombardéry většinou létají ve velkých výškách. Tam je můžou docela dobře zachytit radary. Státy, které mají normálně fungující protivzdušnou obranu a letectvo tohle docela řeší - objeví se na radaru neidentifikované letadlo - a šup vyslat stíhačky, které se snaží zjistit, co to je zač, případně ho přinutí přistát, nebo ho případně můžou i sundat.

Já bych daleko větší strach než z nějakých bombardérů měl v dnešní době spíš z raket. Ta může letět po dráze, kam na ní žádná stíhačka nemůže. A nebo takovou rychlostí, že není moc možností, jak jí zastavit (případně na to není čas).

0/0
17.3.2014 13:22

A98n89t81o68n17í26n 35S47v47o98b32o18d43a 3434693619782

jenže když letí jako dvojče, tak radar většinou nic nevidí. To potom může letět i primitivní bombardér KLDR a unikne sledování, stejně jako pakistánský, indický, izraelský. Když si zjistí přelet špionážních družic, může v okně odstartovat a nikdo ten bombardér nenajde

0/−1
17.3.2014 13:27

M81a25r93e67k 39T22u39r79n57o86v36e97c 7315902590726

To "jako dvojče" si mám představit jak? Jako že se konkrétnímu radaru schová ve stínu nějakého civilního letadla? To bude docela složité, rozlišovací schopnost dnešních radarů také není špatná, navíc se co chvíli bude měnit úhel, ve kterém onen radar vzhledem k oběma letadlům je. No a nedej bože, když těch radarů bude v nějaké oblasti víc. Taky by se nějakého takového "dvojčete" mohlo všimnout to civilní letadlo - mám takový pocit, že nějaký radar může mít taky a může jim tam začít něco řvát, že nějaký jiný objekt je příliš blízko. Dnes možná spousta radarů ještě vidí "2D", tzn. pokud by nějaké objekty byly od radaru stejně daleko, ale v hodně rozdílných výškách, nemusí je radar rozlišit - ale už se zkouší i "3D" radary...

To už je možná snazší radary "podletět" - ale v nízké výšce je zase daleko vyšší spotřeba (nepřeletí půl světa) a jsou tu různá další rizika - někdo na zemi ho prostě uvidí či uslyší.

Ale zrovna ty bombardéry asi dnes fakt nebudou až taková hrozba. To spíš ty rakety. Nebo třeba taková raketa odpálená z ponorky, která může být taky skoro kdekoliv, aniž by o ní někdo před tím věděl.

+1/0
17.3.2014 13:41

A58n86t96o74n56í89n 60S40v72o16b51o24d40a 3924983589312

jenže chudé země s jadernými zbraněmi mají spíš ty bombardéry. Spíš mne udivilo, že když letadlo změnilo směr, nikdo ho nezačal sledovat. Vyletělo z koridoru a hned se to mělo řešit. Mohla to být sebevražedná mise na nějaký vybraný cíl

0/0
17.3.2014 13:50

M38a90r47e33k 45T14u31r51n56o76v45e77c 7595212100116

No já pořád doufám, že třeba nad Evropou by se takhle neidentifikované letadlo jen tak prolétat nemohlo - od čeho jsou třeba ty naše gripeny v Pobaltí a podobně...

USA by si to nenechaly líbit skoro určitě (už ty svoje zkušenosti mají). Rusové asi taky ne (tam snad jedině že tu zemi mají tak velkou, že uhlídat jí taky není jen tak - ale oni se jistě snaží).

Ale ta Asie... No, já bych se tomu zase tak nedivil. Vždyť už jenom to, že třeba vůbec neřeší kradené pasy... Takových věcí, které tam nikdo neřeší, by se asi našlo víc...

0/0
17.3.2014 13:55

A26n83t70o21n73í80n 16S68v14o16b98o48d32a 3374433559432

naivita, vše se dá ošidit a většinou i velmi jednoduše. Třeba takový Mathias Rust, z jeho přistání na Rudém náměstí mají hrůzu všichni náčelníci protivzdušné obrany

0/0
17.3.2014 14:02

M98a71r69e30k 80T21u63r60n70o34v47e14c 7625362380906

Ale to taky bylo už někdy v roce 1987. Navíc oni ho tehdy na radarech docela dobře viděli, měli na něj zaměřené i rakety a i se za ním vypravily nějaké stíhačky. Čekaly jen na povolení k tomu ho sundat. Ale to nedostali. Asi někdo (kupodivu i celkem racionálně) vyhodnotil, že od takového malého letadla žádné velké nebezpeční nehrozí.

Později ho pak ztratili, mimojiného i proto, že letěl nad oblastí, kde se zrovna řešila nějaká letecká nehoda z předchozího dne - létalo tam toho hodně (pátrání po troskách), tak si ho spletly s nějakým pátracím či cvičným letounem.

Náčelníci mají hlavně mají hrůzu z toho, že se ukáže, že místo toho, aby tam někdo dělal to, za co je placený, tam třeba zrovna zachrápal...

0/0
17.3.2014 14:35

A13n40t91o81n73í60n 27S27v65o26b76o98d24a 3524173539172

a co by se dělo u nás? To samé, všichni by byli zmatení a 5 hodin by sháněli náčelníka, potom prezidenta a ten by byl třeba unavený atd :-)

0/0
17.3.2014 15:00

J43a13k77u11b 38S56e63m88e10r20á29d 2447436661121

nemohlo....a startovaly by k nemu okamzite Gripeny ne z Pobalti, ale z normal z CR

0/0
17.3.2014 14:02

M45a22r93e45k 40T25u50r26n96o19v13e63c 7545462830716

Jasně, já přibližně i vím, kolik těch Gripenů máme, jen jsem si na to vzpomněl, že i tam někde v těch oblastech (a třeba kolem Islandu) si to NATO hlídá - a pokud nějaký stát vlastní letectvo nemá, střídají se tam ty státy, které ho mají.

0/0
17.3.2014 14:29

M19a93r96t18i28n 93K86o34z38á63k 4344200709267

Jak se to asi "mohlo řešit", když daná oblast není pokrytá radary?

0/0
26.3.2014 20:15

P17a46v81e43l 41V22e16t94e59š70n13í87k 7365838405477

Sebevražda se mi nezdá. Alespoň jestli je to tak, jak se zatím popisuje.

Ten člověk věděl přesně co dělá a jednal velmi inteligentně a promyšleně. Počkal si, až bude "v zemi nikoho" - odhlásil se Malajcům, ale nepřihlásil se Vietnamcům (kteří na něj zbytečně čekali). Mezitím vypnul svoje identifikační přístroje, takže pro civilní sektor byl prakticky neviditelný. A než všem došlo že něco není v pořádku a rozhoupali se k nějaké akci, tak potichoučku proletěl nad malajským poloostrovem do míst, kde ho nikdo nečekal.

Někdo to měl dobře vymyšlené a věděl jak dlouho to na zemi potrvá než se něco bude dít. Ale co vlastně udělal? Anebo co chtěl udělat?? Možná měl výborný plán, ale někde se vloudila chyba.

+4/−1
17.3.2014 12:35
Foto

R60o35s54t72i45s72l33a72v 15S37t92r10ž57í15n85e86k 2911861471852

R^R^

0/0
17.3.2014 13:41

R18o64m50a40n 95S86o11u58č56e89k 1982975540329

a vloudila se chyba?

+1/0
17.3.2014 14:17

I86r59e45n70a 43P10l19a19c68h17e78t11k59o23v96á 3114484910527

klasicka sebevrazda letadla

+3/−1
17.3.2014 12:24

J10a73n 77H46a18v94l41i36n84a 9134776459193

pilot s antidepresivy??8-o To maji v USA velmi benevolentni ULZ.....jedna z podstatnych veci u deprese jsou sebevrazedne myslenky

+1/−1
17.3.2014 12:00

P58e17t41r 64T14y36č11k24a 6225172559402

Proto bere antidepresiva.

+5/−2
17.3.2014 12:02

J70a88n 18H98a98v43l92i97n58a 9624786869843

Vy jste se s clovekem v depresi v zivote nesetkal, tak nepiste takove nesmysly, ze proto bere antidepresiva.....jejich ucinost je az po min. 3 tydnech od nasazeni a cela ataka deprese trva 3 a vice mesicu.....a v tomto obdobi nema dotycny vykonavat zadnou zodpovednou praci (ani ridit auto) natoz letadlo!

+1/−4
17.3.2014 13:09

K66a34t34e15ř76i81n82a 14S11t64a50ň63k89o69v83á 3864258978591

Vzpamatujte se.

0/−1
17.3.2014 13:18

J64a39r62o63s70l47a76v 13B78r12ü26m59m57e78r 7844273516

Tak pokud někdo má chronické deprese, tak bere antidepresiva neustále.

+1/0
17.3.2014 13:34

M44i89c86h11a77l 58M86i84l16l44e57r 9786122389742

a jestli to nikdo nevedel, ze berou antidepresiva?

0/0
17.3.2014 12:03

M74i62c88h35a12l 93M71i51l16l44e16r 9106312629342

.....potazmo, ze maji problemy s depresi?

0/0
17.3.2014 12:04

J13a42n 89H98a69v73l63i68n76a 9374836149823

tak u psychiatra se Vas poptaji, co delate.....muzete zamlcet, ale pak byste mel nest nasledky.....a zrovna u pilota je psychicky stav velmi podstatna zalezitost, tudiz zamlceni deprese = okamzity vyhazov

0/−1
17.3.2014 13:08

M62i69c68h30a32l 23M31i81l13l31e38r 9256422949252

vybiras jednotliva zrnicka z celeho pole moznosti a soustredujes se na ne, namisto aby ses dival na celek a spousty dulezitych skutecnosti ti unikaji.

Neuvedomujes si, ze diagnoza deprese neni z jednoho dne na druhy....v nekterych pripadech muze trvat i rok, nez se na to prijde, zvlast kdyz to nekdo chce skryvat.....ze psychologicke testy pilotu se nedelaji kazdy mesic.....ze psychologie a psychiatrie jsou dve ruzna odvetvi....ze sice antidepresiva vezmou nekolik tydnu, nez se jejich ucinek projevi, ale pokud se nejedna o tezkou depresi a vyssi davky antidepresiv, clovek muze v te prechodne dobe relativne dostatecne fungovat ... treba i ridit auto nebo operovat pacienty...nebo letat, i kdyz by zrovna nemel. Take si neuvedomujes, ze pilot by si mohl klidne nacasovat nekolik tydnu dovolene na dobu, kdy zacina brat antidepresiva a nikdo z aerolinky by nic nemusel vedet.

Mimochodem, pri zavadeni lecby pomoci antidepresiv se davka obvykle postupne zesiluje behem nekolika tydnu; nedava se konska davka hned na zacatku.

0/0
17.3.2014 13:25

J58a71r24o80s83l84a80v 33B75r68ü47m75m15e88r 7354653346

Tak dělají se kontroly na drogy, a antidepresiva se projeví.

0/0
17.3.2014 13:35

M66i86c47h32a80l 46M41i11l39l20e81r 9596862769412

zalezi na tom, jak je test nastaveny. Kdyz se testuje na urcite skupiny drog, netestuje se na jine preparaty.

0/0
18.3.2014 9:16

A58n31d73r61e77j 21P89e12r78o84u86t95k56a 2538838165973

Docela absurdní teorie se začínají vytahovat. Přitom je spousta relativně normálních a pravděpodobnějších verzí co se vlastně stalo.

Jedna z mnoha od zkušeného pilota https://plus.google.com/106271056358366282907/posts/GoeVjHJaGBz

Ve zkratce, požár v elekrice -> piloti musí vypnout zařízení(jeden z mála důvodů proč taková zařízení vypnout vůbec jdou) nebo samo už nějakou dobu hoří a nasměrovávají letadlo na letiště Pulau Langkawi na nouzové přistání, které je jak tvrdí řádově jednodušší než v Kuala Lumpur. Načež nedostatek kyslíku/požár/pomalá dekomprese/dezorientace dokoná zbytek než stačí přistát...

+1/−3
17.3.2014 11:59

P13e58t17r 38T37y21č48k42a 6435512839502

A to, že v době mezi přechodem od jednoho ŘLP k druhému změní směr letu a řeknou, že je vše v pořádku po té co už ACARS nefunguje?

+2/0
17.3.2014 12:02

M23i93c19h60a97l 73P39o14n91o71c87n75ý 2564305121

Jak se rika, sh*t happens ...

0/0
17.3.2014 12:08

J61a54n 14K82ř65í96ž 6525873445378

...nějaká další teorie pro pobavení publika by nebyla?;-D

+1/0
17.3.2014 12:58

P98e23t44r 34T66y72č56k67a 6375112459822

To nemá moc logiku. Kdyby chtěl spáchat sebevraždu tak to mohl rovnou zalomit dolů a bylo. Nemusel vypínat odpovídač a už vůbec ne ACARS. Pokud už to letadlo spadlo tak spíš proto, že někdo se to letadlo snažil unést, ale v konečném důsledku došlo na palubě k souboji o ovládnutí letadla a to při tom spadlo. Reálnější se mi tedy jeví scénář pádu letadla United Airlines 93.

0/0
17.3.2014 11:59
Foto

A62n44t32o18n34í12n 98L65o44m 8502614639285

Výrobci letadla si na sebe jen tak pro nic za nic nenechají hodit selhání techniky. Naopak se nehodu v první řadě snaží svést na chybu pilota.

0/−1
17.3.2014 11:56

P40e81t95r 78T67y57č95k65a 6725622459402

Nesmysl. I výrobci ví, že chybami se učí. A tohle rozhodně na selhání techniky nevypadá.

+4/−1
17.3.2014 12:00
Foto

A89n57t47o30n12í10n 62L74o60m 8182314309315

o čem je ten článek? o sebevraždách pilotů nebo o letu malajsijského letadla?

+1/0
17.3.2014 12:03

P73e44t62r 42T38y42č77k93a 6715122539252

Článek je pouhá spekulace která nemá s názorem výrobce nebo s vyšetřováním nehody nic společného.

0/−1
17.3.2014 12:21

T84o40m31á77š 35B65l77a59h54o88š 6706187185950

Zasebevražděný pilot by s letadlem těžko pokračoval v letu dalších 6 hodin ...

+3/0
17.3.2014 11:49

P29e58t63r 64N65o31v87o57t47n36y 3319312199302

To už tu bylo. Sice nebyl zasebevražděnej, ale mrtvej pravděpodobně jo.

0/0
17.3.2014 13:21

J16a96n 22K62o75t28l57í83n 9779434385407

možná pojistka? Třeba si myslel, že když se stroj nikdy nenajde, tak se ani pravá příčina nezjistí...jako si někteří myslí, že "bez těla není vražda".

+3/0
17.3.2014 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.