Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti občas s letadlem spáchají sebevraždu. Pro úřady to však je tabu

Při prověřování dvou pilotů malajsijského letadla, které před více než týdnem beze stopy zmizelo, musí policie vzít v úvahu i možnost, že jeden z nich mohl spáchat sebevraždu úmyslným zřícením letadla. Podobné případy se už v minulosti staly, přesto tato záležitost zůstává prakticky tabu, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i89l70o89s 81V41a13l72y 8826632667892

Letadlo po dobu letu melo vysku mezi 1.7km az15km uvedla CNN.com

0/0
18.3.2014 7:09

J81a14r23o24s73l44a92v 22N34o38s14e21k 3182317138

Přidám ještě jednu "možnost". Letadlo bylo uneseno Ruskem, nebo Čínou. Plány už mají a hodil by se jim reálný mustr 8-o . Přistálo na odlehlé základně a hned přes něj hodili plachtu ;-D. Cestující pošlou na nucené práce a převýchovu :-(. Také je možné, že ho rozeberou a prodají na součástky, nebo do šrotu ;-)

0/−2
17.3.2014 14:57

J73a47r36k11a 82P82r91o79s28e73c58k47á 1155351519953

to je dobré vědět, když člověk nějaké to letadlo občas využije, to jednoho uklidní;-(

+3/0
17.3.2014 14:54

M41i68l36o25s72l52a57v 33U16r48b25a93n 2434843596811

Čína nic nezjistila a Rusové mají satelity zaměřené na Kyjev.:-(

0/0
17.3.2014 13:55

J59a37k38u34b 56S62e82m17e89r33á93d 2507256951861

co mate porad s tema satelitama proboha?

+2/0
17.3.2014 14:01

R85o82m41a72n 51S80o15u40č31e89k 1122945430669

satelity jsou pro lidi, ne pro boha!

+1/0
17.3.2014 14:18

A96l46e43x23a76n86d76r95a 26K48o78t84k28o35v48á 9579179186198

Ne, neřekl "Spoléhám na Boha."

On opakoval: "Allah Akbar".

A to je rozdíl...

0/−3
17.3.2014 13:14
Foto

K61a38r21e11l 22M18o10u53r96e16k 9441544673491

Rekl: "Tawkalt ala Allah"

0/0
17.3.2014 17:17

A49n91t86o60n36í48n 19S19v89o65b91o92d65a 3624793919732

V dnešní době z družic zjistíme vše, ale "drobné" letadlo se ztratí?  Oni také přehlédli Sadámovu armádu u hranic Kuvajtu. Asi máme příliš mnoho informací a neumíme se jimi prokousat. To je divné, že takový cíl nenašli ani Američani, Rusové a ani Číňané, ostuda všech

+1/−4
17.3.2014 12:57

M82a93r84e81k 38T85u44r30n15o75v42e79c 7885812930206

Fotografie ze satelitu sice můžou mít dobré rozlišení - z těch vojenských desítky centimetrů - ale to také znamená, že se na konkrétní místo musí zaměřit. A pak zase nevidí, co se děje kolem... Resp. prohlédnout plochu třeba tisíce kilometrů čtverečních a zároveň při rozlišení, aby tam bylo něco vidět, není jen tak. Stroj to za Vás neudělá. Navíc třeba jenom těch letadel je ve vzduchu spousta...

+2/0
17.3.2014 13:08

A45n77t42o60n96í79n 69S10v51o47b54o18d28a 3514473739152

To potom může létat bombardér s jadernými zbraněmi a nikdo o něm neví, dobrá perspektiva. Proto mají takový strach z Rusů a jejich bombardérů

0/−2
17.3.2014 13:17

A42n61t59o81n67í21n 16S52v39o31b71o75d39a 3114833979822

jak poznají dvojče, když se za civilní letoun schová bombardér? Takže veškeré zbrojení je k ničemu, když nějaký pilot obrovského civilního letounu jim zmizí jako nic

0/−1
17.3.2014 13:19

M30a83r47e40k 75T12u34r84n40o89v40e36c 7115622370686

Taktické bombardéry většinou létají ve velkých výškách. Tam je můžou docela dobře zachytit radary. Státy, které mají normálně fungující protivzdušnou obranu a letectvo tohle docela řeší - objeví se na radaru neidentifikované letadlo - a šup vyslat stíhačky, které se snaží zjistit, co to je zač, případně ho přinutí přistát, nebo ho případně můžou i sundat.

Já bych daleko větší strach než z nějakých bombardérů měl v dnešní době spíš z raket. Ta může letět po dráze, kam na ní žádná stíhačka nemůže. A nebo takovou rychlostí, že není moc možností, jak jí zastavit (případně na to není čas).

0/0
17.3.2014 13:22

A74n55t29o44n38í76n 66S35v18o67b58o96d33a 3214463709202

jenže když letí jako dvojče, tak radar většinou nic nevidí. To potom může letět i primitivní bombardér KLDR a unikne sledování, stejně jako pakistánský, indický, izraelský. Když si zjistí přelet špionážních družic, může v okně odstartovat a nikdo ten bombardér nenajde

0/−1
17.3.2014 13:27

M45a30r62e35k 73T66u58r34n96o37v31e75c 7265372670446

To "jako dvojče" si mám představit jak? Jako že se konkrétnímu radaru schová ve stínu nějakého civilního letadla? To bude docela složité, rozlišovací schopnost dnešních radarů také není špatná, navíc se co chvíli bude měnit úhel, ve kterém onen radar vzhledem k oběma letadlům je. No a nedej bože, když těch radarů bude v nějaké oblasti víc. Taky by se nějakého takového "dvojčete" mohlo všimnout to civilní letadlo - mám takový pocit, že nějaký radar může mít taky a může jim tam začít něco řvát, že nějaký jiný objekt je příliš blízko. Dnes možná spousta radarů ještě vidí "2D", tzn. pokud by nějaké objekty byly od radaru stejně daleko, ale v hodně rozdílných výškách, nemusí je radar rozlišit - ale už se zkouší i "3D" radary...

To už je možná snazší radary "podletět" - ale v nízké výšce je zase daleko vyšší spotřeba (nepřeletí půl světa) a jsou tu různá další rizika - někdo na zemi ho prostě uvidí či uslyší.

Ale zrovna ty bombardéry asi dnes fakt nebudou až taková hrozba. To spíš ty rakety. Nebo třeba taková raketa odpálená z ponorky, která může být taky skoro kdekoliv, aniž by o ní někdo před tím věděl.

+1/0
17.3.2014 13:41

A17n64t55o63n63í53n 52S27v21o32b17o53d37a 3604283539692

jenže chudé země s jadernými zbraněmi mají spíš ty bombardéry. Spíš mne udivilo, že když letadlo změnilo směr, nikdo ho nezačal sledovat. Vyletělo z koridoru a hned se to mělo řešit. Mohla to být sebevražedná mise na nějaký vybraný cíl

0/0
17.3.2014 13:50

M25a65r41e73k 42T11u87r70n19o41v49e45c 7595912400896

No já pořád doufám, že třeba nad Evropou by se takhle neidentifikované letadlo jen tak prolétat nemohlo - od čeho jsou třeba ty naše gripeny v Pobaltí a podobně...

USA by si to nenechaly líbit skoro určitě (už ty svoje zkušenosti mají). Rusové asi taky ne (tam snad jedině že tu zemi mají tak velkou, že uhlídat jí taky není jen tak - ale oni se jistě snaží).

Ale ta Asie... No, já bych se tomu zase tak nedivil. Vždyť už jenom to, že třeba vůbec neřeší kradené pasy... Takových věcí, které tam nikdo neřeší, by se asi našlo víc...

0/0
17.3.2014 13:55

A62n26t56o90n16í56n 91S76v45o23b50o58d15a 3964453189762

naivita, vše se dá ošidit a většinou i velmi jednoduše. Třeba takový Mathias Rust, z jeho přistání na Rudém náměstí mají hrůzu všichni náčelníci protivzdušné obrany

0/0
17.3.2014 14:02

M16a10r71e36k 69T73u63r66n92o54v22e13c 7815612400766

Ale to taky bylo už někdy v roce 1987. Navíc oni ho tehdy na radarech docela dobře viděli, měli na něj zaměřené i rakety a i se za ním vypravily nějaké stíhačky. Čekaly jen na povolení k tomu ho sundat. Ale to nedostali. Asi někdo (kupodivu i celkem racionálně) vyhodnotil, že od takového malého letadla žádné velké nebezpeční nehrozí.

Později ho pak ztratili, mimojiného i proto, že letěl nad oblastí, kde se zrovna řešila nějaká letecká nehoda z předchozího dne - létalo tam toho hodně (pátrání po troskách), tak si ho spletly s nějakým pátracím či cvičným letounem.

Náčelníci mají hlavně mají hrůzu z toho, že se ukáže, že místo toho, aby tam někdo dělal to, za co je placený, tam třeba zrovna zachrápal...

0/0
17.3.2014 14:35

A62n74t44o71n62í62n 68S73v63o38b28o59d39a 3644213949402

a co by se dělo u nás? To samé, všichni by byli zmatení a 5 hodin by sháněli náčelníka, potom prezidenta a ten by byl třeba unavený atd :-)

0/0
17.3.2014 15:00

J67a53k91u67b 63S91e52m91e33r22á12d 2787736621611

nemohlo....a startovaly by k nemu okamzite Gripeny ne z Pobalti, ale z normal z CR

0/0
17.3.2014 14:02

M20a80r51e32k 11T46u24r52n40o96v71e40c 7545142370376

Jasně, já přibližně i vím, kolik těch Gripenů máme, jen jsem si na to vzpomněl, že i tam někde v těch oblastech (a třeba kolem Islandu) si to NATO hlídá - a pokud nějaký stát vlastní letectvo nemá, střídají se tam ty státy, které ho mají.

0/0
17.3.2014 14:29

M42a26r71t24i18n 48K18o98z81á90k 4784380499667

Jak se to asi "mohlo řešit", když daná oblast není pokrytá radary?

0/0
26.3.2014 20:15

P93a89v74e66l 48V57e22t88e93š93n52í10k 7605708905607

Sebevražda se mi nezdá. Alespoň jestli je to tak, jak se zatím popisuje.

Ten člověk věděl přesně co dělá a jednal velmi inteligentně a promyšleně. Počkal si, až bude "v zemi nikoho" - odhlásil se Malajcům, ale nepřihlásil se Vietnamcům (kteří na něj zbytečně čekali). Mezitím vypnul svoje identifikační přístroje, takže pro civilní sektor byl prakticky neviditelný. A než všem došlo že něco není v pořádku a rozhoupali se k nějaké akci, tak potichoučku proletěl nad malajským poloostrovem do míst, kde ho nikdo nečekal.

Někdo to měl dobře vymyšlené a věděl jak dlouho to na zemi potrvá než se něco bude dít. Ale co vlastně udělal? Anebo co chtěl udělat?? Možná měl výborný plán, ale někde se vloudila chyba.

+4/−1
17.3.2014 12:35
Foto

R97o87s95t83i68s62l11a48v 52S71t72r52ž49í19n66e85k 2121731121812

R^R^

0/0
17.3.2014 13:41

R64o86m64a79n 25S53o31u77č70e17k 1862475170309

a vloudila se chyba?

+1/0
17.3.2014 14:17

I92r89e41n64a 97P41l87a36c23h75e83t69k48o84v36á 1666974866670

klasicka sebevrazda letadla

+3/−1
17.3.2014 12:24

J19a95n 20H33a26v68l24i40n33a 9764456849343

pilot s antidepresivy??8-o To maji v USA velmi benevolentni ULZ.....jedna z podstatnych veci u deprese jsou sebevrazedne myslenky

+1/−1
17.3.2014 12:00

P44e29t25r 76T54y46č75k70a 6935382729872

Proto bere antidepresiva.

+5/−2
17.3.2014 12:02

J94a55n 15H46a50v14l19i10n79a 9974346829663

Vy jste se s clovekem v depresi v zivote nesetkal, tak nepiste takove nesmysly, ze proto bere antidepresiva.....jejich ucinost je az po min. 3 tydnech od nasazeni a cela ataka deprese trva 3 a vice mesicu.....a v tomto obdobi nema dotycny vykonavat zadnou zodpovednou praci (ani ridit auto) natoz letadlo!

+1/−4
17.3.2014 13:09

K24a95t82e11ř64i58n77a 90S59t34a29ň68k59o21v61á 3214958248661

Vzpamatujte se.

0/−1
17.3.2014 13:18

J46a44r31o23s19l92a81v 71B35r83ü54m46m93e42r 7204393506

Tak pokud někdo má chronické deprese, tak bere antidepresiva neustále.

+1/0
17.3.2014 13:34

M91i68c38h78a93l 96M44i30l85l77e90r 9916572889822

a jestli to nikdo nevedel, ze berou antidepresiva?

0/0
17.3.2014 12:03

M82i67c45h31a92l 81M72i18l81l86e51r 9176142879342

.....potazmo, ze maji problemy s depresi?

0/0
17.3.2014 12:04

J36a49n 81H20a28v37l84i86n51a 9474856929333

tak u psychiatra se Vas poptaji, co delate.....muzete zamlcet, ale pak byste mel nest nasledky.....a zrovna u pilota je psychicky stav velmi podstatna zalezitost, tudiz zamlceni deprese = okamzity vyhazov

0/−1
17.3.2014 13:08

M25i89c79h77a93l 71M62i36l96l87e46r 9676282609552

vybiras jednotliva zrnicka z celeho pole moznosti a soustredujes se na ne, namisto aby ses dival na celek a spousty dulezitych skutecnosti ti unikaji.

Neuvedomujes si, ze diagnoza deprese neni z jednoho dne na druhy....v nekterych pripadech muze trvat i rok, nez se na to prijde, zvlast kdyz to nekdo chce skryvat.....ze psychologicke testy pilotu se nedelaji kazdy mesic.....ze psychologie a psychiatrie jsou dve ruzna odvetvi....ze sice antidepresiva vezmou nekolik tydnu, nez se jejich ucinek projevi, ale pokud se nejedna o tezkou depresi a vyssi davky antidepresiv, clovek muze v te prechodne dobe relativne dostatecne fungovat ... treba i ridit auto nebo operovat pacienty...nebo letat, i kdyz by zrovna nemel. Take si neuvedomujes, ze pilot by si mohl klidne nacasovat nekolik tydnu dovolene na dobu, kdy zacina brat antidepresiva a nikdo z aerolinky by nic nemusel vedet.

Mimochodem, pri zavadeni lecby pomoci antidepresiv se davka obvykle postupne zesiluje behem nekolika tydnu; nedava se konska davka hned na zacatku.

0/0
17.3.2014 13:25

J91a52r88o39s42l60a51v 51B20r46ü70m55m96e79r 7924833166

Tak dělají se kontroly na drogy, a antidepresiva se projeví.

0/0
17.3.2014 13:35

M88i49c91h91a16l 73M22i42l34l96e38r 9606452529982

zalezi na tom, jak je test nastaveny. Kdyz se testuje na urcite skupiny drog, netestuje se na jine preparaty.

0/0
18.3.2014 9:16

A75n38d94r98e57j 55P59e71r73o47u68t41k33a 2268648565143

Docela absurdní teorie se začínají vytahovat. Přitom je spousta relativně normálních a pravděpodobnějších verzí co se vlastně stalo.

Jedna z mnoha od zkušeného pilota https://plus.google.com/106271056358366282907/posts/GoeVjHJaGBz

Ve zkratce, požár v elekrice -> piloti musí vypnout zařízení(jeden z mála důvodů proč taková zařízení vypnout vůbec jdou) nebo samo už nějakou dobu hoří a nasměrovávají letadlo na letiště Pulau Langkawi na nouzové přistání, které je jak tvrdí řádově jednodušší než v Kuala Lumpur. Načež nedostatek kyslíku/požár/pomalá dekomprese/dezorientace dokoná zbytek než stačí přistát...

+1/−3
17.3.2014 11:59

P13e40t78r 77T67y63č84k77a 6765962179622

A to, že v době mezi přechodem od jednoho ŘLP k druhému změní směr letu a řeknou, že je vše v pořádku po té co už ACARS nefunguje?

+2/0
17.3.2014 12:02

M22i89c73h93a70l 78P67o83n92o36c59n39ý 2774285531

Jak se rika, sh*t happens ...

0/0
17.3.2014 12:08

J47a41n 88K26ř69í50ž 6345573155728

...nějaká další teorie pro pobavení publika by nebyla?;-D

+1/0
17.3.2014 12:58

P30e17t74r 19T31y79č58k51a 6185602569942

To nemá moc logiku. Kdyby chtěl spáchat sebevraždu tak to mohl rovnou zalomit dolů a bylo. Nemusel vypínat odpovídač a už vůbec ne ACARS. Pokud už to letadlo spadlo tak spíš proto, že někdo se to letadlo snažil unést, ale v konečném důsledku došlo na palubě k souboji o ovládnutí letadla a to při tom spadlo. Reálnější se mi tedy jeví scénář pádu letadla United Airlines 93.

0/0
17.3.2014 11:59
Foto

A47n61t46o95n71í20n 76L79o49m 8102494199475

Výrobci letadla si na sebe jen tak pro nic za nic nenechají hodit selhání techniky. Naopak se nehodu v první řadě snaží svést na chybu pilota.

0/−1
17.3.2014 11:56

P46e87t80r 47T22y86č42k68a 6305492719922

Nesmysl. I výrobci ví, že chybami se učí. A tohle rozhodně na selhání techniky nevypadá.

+4/−1
17.3.2014 12:00
Foto

A74n71t55o10n86í68n 67L96o51m 8932364789725

o čem je ten článek? o sebevraždách pilotů nebo o letu malajsijského letadla?

+1/0
17.3.2014 12:03

P77e23t80r 34T33y30č67k65a 6705842919772

Článek je pouhá spekulace která nemá s názorem výrobce nebo s vyšetřováním nehody nic společného.

0/−1
17.3.2014 12:21

T13o95m72á24š 35B27l21a74h13o96š 6486307785610

Zasebevražděný pilot by s letadlem těžko pokračoval v letu dalších 6 hodin ...

+3/0
17.3.2014 11:49

P40e80t22r 94N51o60v11o74t43n73y 3619432959292

To už tu bylo. Sice nebyl zasebevražděnej, ale mrtvej pravděpodobně jo.

0/0
17.3.2014 13:21

J13a36n 13K86o62t32l82í72n 9939814265767

možná pojistka? Třeba si myslel, že když se stroj nikdy nenajde, tak se ani pravá příčina nezjistí...jako si někteří myslí, že "bez těla není vražda".

+3/0
17.3.2014 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.