Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krym slaví. První součty ukazují, že 95,5 % lidí chce připojit k Rusku

Pro připojení ukrajinského poloostrova Krym k Ruské federaci se v nedělním referendu podle zatím dílčích výsledků vyslovilo zhruba 95 procenta hlasujících. Volební účast podle ruských médií přesáhla 80 procent, výsledek je tak v souladu s očekáváním. Západní země referendum neuznávají a hrozí Rusku sankcemi. O nich se bude zřejmě jednat už v pondělí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31o50s88e22f 64N95o14v39á83k 6333600482809

To je zvláštní, kolik se najde důvodů shodit výsledek referenda, to je každý politolog a odborník na místní poměry a ví, že lidi prostě k rusku nechtějí a že výsledek referenda je "zfalšovaný", že to je jako u nás tehdy....a že je to jako v roce 1938....všechny ty paralely kulhají na obě nohy z jednoho prostého důvodu. Ty lidi prostě chtějí k Rusku

+4/−4
17.3.2014 10:50
Foto

M35i47l78a21n 25K85o93m81e30r93s 3927571809490

Pane Nováku, v každém demokratickém státě, hodným toho jména, před referendem probíhá všelidová diskuze, kde mají možnost, ale zároveň i povinnost zástupci protivných stran vyjádřit  a zdůvodnit své názory. A to bez ohledu na jejich délku. Přítomnost jakýchkoliv vojenských či polovojenských jednotek po dobu tohoto stavu není přípustná. Pouze policie má zajišťovat hladký a ničím nerušený průběh. V případě Krymu nebylo dodrženo jedno ani druhé. Toto referendum nebylo demokratické.Rv

+6/−2
17.3.2014 11:08

P94a32v84e94l 30O13d66r60a47z35i33l 6314529297860

Kecy, bylo, akorát nedopadlo tak, jak EU fanatici chtějí, jenže na rozdíl od EU se tady asi referendum rušit ani opakovat nebude.

Prostě se s tím budete muset smířit.

+5/−4
17.3.2014 11:22

D15a68g82m44a59r 44P70á80t61k11o23v42á 5288102569941

Referendum bylo uspíšeno kvůli tlakům ze západu. Přítomnost vojenských jednotek je neodpustitelná v mírových časech. Ty ale na Ukrajině, potažmo na Krymu nebyly. Aspoň já jsem o tom přesvědčena. Umím si představit, že revolucionáři z Majdanu chtěli svoji revoluci šířit násilím dál a Krym byl hned první na řadě. Je to mnohem pravděpodobnější, než že by tito "revolucionáři" zůstali v Kyjevě. To by pak jejich revoluce ztratila smysl, ne?

+1/−4
17.3.2014 11:43
Foto

D63a82n55a 18H17a97n38g40e45b23r74a98u52k 7861939422749

Vy jste slepa? Obrnene transportery a ruske vojaky jste nevidela?

+1/−2
17.3.2014 14:20

D94a25g35m20a22r 30P15á33t50k33o92v17á 5698482599901

To jste vždy tak agresivní? Vlastně ano, už jsem si toho všimla vícekrát.

Ne, já se totiž na TV dívám velmi sporadicky a v poslední době vlastně vůbec. Raději vyhledávám informace na netu. Ne jen ty proruské - jak vidíte, jsem i zde, na iDnesu. Nejsem tak hloupá, abych se spoléhala jen na to, co je mi předkládáno na talíři.

+3/0
17.3.2014 14:30
Foto

D39a68n47a 96H20a78n16g39e52b98r46a68u71k 7371739172799

Takze revolucionari z Majdanu tam chteli sirit svou revoluci a podivna domoobrana, ktera na neozbrojene ukrajinske vojaky dokonce strilela tam nebyla. Nevim, jake zpravy jste na internetu videla.

+1/−2
17.3.2014 14:35

D66a33g84m30a84r 51P61á49t83k65o74v44á 5328742749241

Vám by opravdu neuškodilo, kdybyste informace hledala i jinde. Docela zajímavý je třeba portál AC24.

Pro začátek doporučuji ke shlédnutí video, ve kterém irská poslankyně hodnotí Obamu (tedy i Ameriku):

https://www.youtube.com/watch?v=m0VO__QTTJo

+1/−1
17.3.2014 14:53
Foto

P22a27v55e44l 64S25l18a94n66ý 1232830450619

Je tam jich přeci jen trochu víc než u nás,tak tam ublížili taky více Zivčákům !;-D

0/0
17.3.2014 21:11
Foto

P13a24v74e69l 54S27l84a56n35ý 1222400940299

Nepoznam ruskej transportér od ukrajinského a vojáci tam, jsou si také dost podobní...coo tam poslat pandůry a Casy,Sašu,Parkanovou,Kalouska...a bude klid EUR^

+1/0
17.3.2014 21:06

M70a54r63c24e55l60a 44S12t18e75i35g27e37n77b13e32r52g26e59r 7940711593485

Proc ne Milane, nikdo je nenutil 85% jit k Referendu. Co je na tom

nedemokratickeho?O cem se ma diskutovat? Jit k Referendu nebo ne???

Pri volbach do snemovny take po tom 23% co takzvane vyhraly volby urcuje co ma 77% Obyvatelsva delat. To je Jak se rika demokratieRv Jen pro to ze vsichni muzou pul roku dopredu nalhavat lidem jake budou lepsi zitrky!!

+1/−2
17.3.2014 11:44

P47a67v10e70l 87V38y12p76l10a47š88i23l 7900978974128

Jak se říká demokracie. Někdy také nejdu ke druhému kolu senátních voleb, protože je mi jedno, kdo z těch dvou postoupí. Takže vlastně souhlasím s oběma. Trochu s těmi procenty zahýbu. Je nás více.

+2/0
17.3.2014 12:17
Foto

D72a15n98a 34H79a48n63g22e33b54r23a34u13k 7701539492139

Prubeh zajistovali rusti vojaci, proukrajinska propaganda nebyla vubec pripustena. Nektere listky zu byly pravdepodobne predem vyplnene. Sovetske metody. 97 % pro pripojeni, pritom je na Ukrajine 30 % Tataru.

0/−3
17.3.2014 14:05

P40a20v62e43l 35O42d61r64a23z37i12l 6854819517560

Někteří Tataři hlasovat odmítli (tedy asi ti, co to proklamovali v médiích, tak hlasovat nešli. Zbytek byl pro připojení k Rusku - i Tatar může umět počítat, Dano.

+2/0
18.3.2014 8:30
Foto

F43r44a37n10t98i19š56e50k 52C41h78m25e11l20a30ř 5895666648229

Dano Handebrauk, to nemáte pravdu - obyvatelstvo Krymu je ve složení: 58 % ruské národnosti, 24 % ukrajinské a 13 % krymskotatarské.

Takže příště, prosím, než napíšete nějakou podobnou informaci, zkuste zagooglit nebo zawikipedit, předejdete zbytečné blamáži ;-D

+2/0
19.3.2014 8:25
Foto

P25a44v36e22l 46S72l46a69n65ý 1212610360519

Koukám, že by se od nás mohla demokracie vyučovat do celého světa...po Mnichově se přivítal Hitler..po osmašedesátým ti co nejvíc řvali vymysleli poučení z krizového období a pak je zachránil Zivčák...ale z referenda,to máte stach !  Korouhvičky ! [>-]R^

+1/−2
17.3.2014 20:55

T12o65m89a68s 42K52o49h93o82u69t 7199121567262

Fakta jsou fakta a teorie jsou teorie.

0/0
18.3.2014 7:33

J60a54n 92L46i45b30i69c35h 9212178315903

U nás pro jistotu referenda nedělají vůbec, do NATO jsme vstoupili bez referenda, republika se rozdělila bez referenda, takže tady se o demokracii nedá mluvit vůbec, tam to aspoň sehráli na demokracii, u nás se už na ní ani nehraje.

0/0
19.3.2014 14:31
Foto

D36a62n48a 89H39a90n15g36e22b44r29a60u57k 7231249272419

Ale jak to, ze je vysledek 97 %, kdyz je tam 30% Tataru,kteri do Ruska rozhodne nechteji.

0/−3
17.3.2014 14:01
Foto

R74a26d19e89k 55J84o25h72n 2732267153803

Nepříjemná fakta o tom, proč je svět Rusů a náš na hraně střetu

http://radekjohn.blog.idnes.cz/c/401337/Neprijemna-fakta-o-tom-proc-je-svet-Rusu-a-nas-na-hrane-stretu.html [>-]

+2/−2
17.3.2014 10:50

P76e54t82r 47B51r25i86x 5541921392

Zčásti s vámi nesouhlasím. Rusové si na základě svých historických zkušeností vytvořili vlastní způsob jednání i žebříček hodnot. To ale přece vůbec neznamená, že se s tím okolní svět má smířit! Pravda je, že současná politická reprezentace západního světa není schopná adekvátní reakce. Možná proto, že tu místo Ashtonové, Merkelové, Barrosa a Obamy není Churchill, Kohl nebo Reagan.

+2/−2
17.3.2014 11:00

P28a96v29e14l 25V35y41p87l31a15š51i92l 7450898214108

Ale tu se zatím nestřílí, Jakou adekvátní reakci myslíte? Jít je postřílet i s pomýleným obyvatelstvem? Obávám se, že potom byste byl agresor Vy.

+4/0
17.3.2014 11:07

P80a76v33e26l 64O74d98r55a45z89i45l 6234169967370

Ano, vlastní žebříček hodnot si vytvořili Rusové, ale také třeba Američané i Izraelci (přesněji řečeno izraelští Židé, že). A okolní svět zatím neměl jinou možnost, než se s tím smířit.

+5/−1
17.3.2014 11:20

D71a48g45m97a22r 70P51á69t89k40o84v93á 5108392829181

Žebříček hodnot má každý jiný. Buď tuto skutečnost přijmeme, nebo s ní budeme bojovat. Rus je tlačen do kouta a věřte, on za své hodnoty bojovat bude, když bude třeba. On je ten, na kterého se tlačí, ne naopak.

+2/0
17.3.2014 11:52
Foto

I39v39a17n 43D85u78c80a97r 4253619804530

Pane Johne, metoda hysterického zveličování vám mohla dopomoci k nějakému korýtku v minulém století, v dobách osidlování virtuálního prostoru… dnes vám nepomůže k lizu ani chat iDNES, ani Facebook, pokud nebudete schopen vidět, rozebírat a předávat jako poselství přiměřený pohled na věc. A to vy neumíte a nikdy jste neuměl, což neznamená, že nejste vhodný typ do mediálního showbyznysu :-)

0/0
17.3.2014 14:47
Foto

M86i64l62a28n 50K72o70m54e23r96s 3817431109220

Toto referendum má jedno světové prvenství. Bylo nejrychlejší na světě. Takoví Skoti či Katalánci jsou naprostí břídilové, kteří vedou debaty o nezávislosti  a případném referendu už velmi dlouho. To na Krymu, místo debatních tribun, kde by mohli své názory prezentovat i představitelé Kyjeva, tedy Ukrajiny, se mohli občané dočkat pouze propagační masáže ve stylu těch nejlepších bolševických tradic. A to za podpory tisíců ozbrojenců, ke kterým se nechtěl nikdo hlásit. Proto výsledek referenda nemůže nikoho překvapit.!!

+3/−2
17.3.2014 10:32

H49e31l57e17n82a 11K68a95v25k53o69v41á 4173416809453

Lidé si "svobodně" vybrali Rusko.Tak budou mít, co chtěli.A že řada zemí včetně nás referendum neuznává, Putina zřejmě moc nezajímá - sleduje své mocenské zájmy.

+3/−1
17.3.2014 10:26

M88i73l14a89n 74L36u70k88e27š 8837900412891

Rusko se rozhodlo privlastnit si Krym, stejne jako predtim Cecnu nebo Gruzii, ostatne nic jineho ve sve carske ci sovetske historii nedelalo. Agresivni spolek vedeny podivne zvolenym prezidentem, ktery si dal 5 let pauzu, aby mohl byt potreti zvolen jen vyvolava obavy, kdo bude na rade priste. Vychod Ukrajiny? Pobaltske staty? Ktere dalsi zeme jsou nezbytne pro zabezpeceni hranic mirumilovneho vpravde holubiciho Ruska? Skutecne nechapu, proc je tak velka cast nasi spolecnosti tak rusofilska, ochotna tomu napoleonskemu zmetkovi z KGB zobat z ruky. Protoze az zaklepe na nase dvere, budeme spolehat na Ashtonovou nebo Merkelovou nebo na Mokry Hadr? Pokud se Evropa a USA neprobudi letos, bude se minule stoleti opakovat, byt v jinych nuancich... A odnese to "jen" nastupujici generace nasich deti...

+5/−2
17.3.2014 10:22

M30a44r37t41i27n 80N68o98v83o36t70n42ý 3276686861834

Soudruzi z Kremlu mohou být spokojeni. Lepších volebních výsledků dosahují již jenom v bratrské Severní Koreji.

+7/−2
17.3.2014 8:40

P26e14t66r 96B49r86i79x 5731441632

Jsem velmi udiven tím, jak tuto frašku bere iDnes vážně a referuje o ní téměř jako o vůli občanů Krymu. Vzhledem k otázkám, na které museli lidé odpovídat, jiná možnost ani nebyla. Není uvedeno jaké procento obyvatel vůbec nehlasovalo. nehledě na to, že jakékoli "referendum" před hlavněmi ozbrojenců tzv. domobrany (o kterých všichni ví, že jde o jednotky ruské armády) je výsměchem do tváře civilizovaného světa.

+5/−1
17.3.2014 8:38

P23a59v67e89l 97O20d36r15a93z19i41l 6104899597220

Případně můžete zkusit přijmou realitu, pokud toho ovšem jste schopen ;-D

0/−2
17.3.2014 9:00

P45e15t46r 43B56r57i66x 5831141102

Realita je taková, že byl napaden suverénní stát (Ukrajina) a je okupováno jeho území (Krym). Rusko nemá ani tolik cti, aby přiznalo příslušnost svých okupačních jednotek. Přijmout realitu v tomto případě znamená smířit se s touto nespravedlností.

+5/−2
17.3.2014 9:23

P78a34v44e50l 43O63d63r96a62z67i18l 6404929387600

Mimochodem, umíte být konzistentní? Když se vám nelíbí jakási domobrana na Krymu, dokážete odsoudit okupaci Golan?

+3/−6
17.3.2014 9:01

P15e21t74r 76B51r26i23x 5161831132

Nesrovnávejte nesrovnatelné. Izrael byl napaden a v obranné válce zabral území, z kterého jej Sýrie ohrožovala.

+8/0
17.3.2014 9:20

P80a43v40e86l 15O56d75r62a89z28i84l 6914649607540

Já jsem samozřejmě věděl, že toho schopen nebudete, protože co udělá Icík, to je pro vás svaté ;-D

+3/−7
17.3.2014 9:27

P77a12v36e91l 14V14y22p18l81a50š45i90l 7160618834658

Když z nich na Vás střílí, tak ano.

+1/0
17.3.2014 10:44

M28a59r47c61e30l33a 20S57t20e41i77g13e19n74b23e56r24g31e73r 7230851233795

Pane Brix,

vy si myslite ze nahnaly pres statisice lidi nasilim k referendu?Tomu snad neverite ani sam. Nebo vam nekdo pradil (Blesk) ?

+2/−4
17.3.2014 9:14

P97e68t34r 57B45r68i64x 5691101152

Patrně jste nezažil dobu, kdy nás okupovaly ruská vojska a kdy probíhaly volby s 99% účastí a byla volena pouze jedna strana.

+5/0
17.3.2014 9:25

P62a66v42e26l 97O34d54r91a78z80i72l 6364189977160

Referendum na Krymu nemělo 99% účast, vaše srovnání je trapně mimózní.

+4/−2
17.3.2014 9:28

P37a88v76e83l 87V69y78p14l79a49š91i94l 7740738874558

Jak tu účast měřili? Když se zapisovali lidé ve volebních místnostech s ruským pasem? Seznamy i z roku 1999?

+1/0
17.3.2014 10:52

P55a18v79e39l 25O96d29r31a17z42i17l 6704609367500

Kyjev nespolupracoval - chyba Kyjeva.;-D

0/−2
17.3.2014 11:21

P84a22v45e83l 62V61y76p16l38a78š27i90l 7350108594208

Taky to tak vidím. :-P

0/0
17.3.2014 12:27

M52a97r57e58k 61H85r68u47b70y 6717722771418

Volebni povinnost nejak souvisela s ruskou okupaci? 8-o

+1/−2
17.3.2014 10:26

M88a98r74c68e54l60a 82S66t24e94i58g80e51n38b96e52r27g28e44r 7540641663665

Ja jsem 50ty rocnik takze vim o cem mluvim asy na rozdil od vas.

ani v te dobe nas nikdo nenutil pod samopalama nebo represaliema jit k volbam.

A stou jednou stranou nemate pravdu. Bylo jich nekolik jako napriklad Lidovci a jini.

To ze tahly s KSC za jeden provaz je jina otazka.

0/−2
17.3.2014 11:33

P94e52t42r 49B90r25i89x 5121101302

Nemáte pravdu, nikdo si tehdy netroufl odporovat, protože by mu jinak komunisti zničili život a to i jeho rodině. A s tou jednou stranou jsem to napsal zrovna úmyslně, protože strany Národní fronty byly tehdy jenom zástěrkou pro "vedoucí úlohu KSČ".

+3/0
17.3.2014 11:36

M43a80r78c85e72l63a 71S62t79e70i16g65e12n37b94e67r88g88e60r 7650161243585

Nikdo nemluvi o odporu.Nejit k volbam je take cast odporu.

V 68 se tomu rikalo pasivni odpor.

Dnes se zase tvrdi kdo nejde k volbam souhlasi s vladnouci stranouRv

0/−2
17.3.2014 11:52

M69a20r19c68e80l54a 62S26t73e67i51g51e73n61b20e13r68g54e24r 7970151693545

Reakce na Petra,

Nikdo nemluvi o odporu.Nejit k volbam je take cast odporu.

V 68 se tomu rikalo pasivni odpor.

Dnes se zase tvrdi kdo nejde k volbam souhlasi s vladnouci stranouRv

0/0
17.3.2014 11:55

D76a60g73m76a73r 69P58á68t45k33o71v41á 5478672479431

Uvedeno to je, jen musíte najít správný zdroj. Účast se uvádí ve výši 83,1 %, pro připojení k Rusku hlasovalo 96,77 %, tj. 80% všech voličů.

Kdyby bylo hlasování pro pod hrozbou zastrašování, jak píšete, proč tedy lidé vyrazili do ulic oslavovat? To mi hlava nebere.

+4/−1
17.3.2014 10:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.