Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než se rozloučili, vypnuli piloti přístroje. Letoun hledá už 25 zemí

Trosky ztraceného malajsijského letadla už hledají záchranáři z 25 zemí. Žádost o pomoc s pátráním dostala třeba i Francie. Vyšetřovatelé zjistili, že poslední rádiový kontakt mezi piloty a řídicí věží v Kuala Lumpuru proběhl ve chvíli, kdy mělo letadlo vypnuté důležité komunikační systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i69c52h95a48l 85M45i58l60l54e40r 9286772149562

zkousim znovu - link na foto domaciho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil a provozoval kapitan pohresovaneho letadla. Simulator je predmetem vysetrovani, ale to nejdulezitejsi - osobni pocitac, si kapitan vzal sebou do letadla.

https://www.google.com.au/search?q=malaysian+captain%27s+flight+simulator+photo&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jN8mU47uBYSckAXrwIGgBA&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=575

0/0
17.3.2014 12:45

M46i19c68h16a96l 53M62i93l61l22e90r 9886332989682

foto kapitana a jeho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1723168.1394940777!/img/httpImage/image.jpg_gen/deriva

0/0
17.3.2014 12:29

M11i35c10h13a56l 73M89i43l48l74e70r 9806152409322

omlouvam se za ty nesmysly, ktere se sem namisto linku zkopirovaly, pokusim se najit jiny

+1/0
17.3.2014 12:30

P87e79t71r 82T54y36č26k80a 6215802859182

Pokud to měl někdo takto promyšlené tak bych se ani nedivil kdyby to letadlo  někde přistálo.

+2/0
17.3.2014 9:28

J40o15s59e61f 46K88o58m29á40r25e30k 5404652134709

"Všechno v pořádku, dobrou noc" není přesný překlad komunikace. "All right, good night" zní spíš jako "Tak fajn, čau" :)

0/0
17.3.2014 9:09

M92i44c26h47a32l 71M72i41l29l15e78r 9716522309242

Good night je skutecne prani dobrou noc, nedej se nikym zmylit;-)

0/0
17.3.2014 12:46

J28o27s48e43f 84K82o85m38á80r31e85k 5984172674499

To dozajista, ale je to takové "dobrou noc" - cvak! :)

0/0
18.3.2014 1:01

M15i78c82h42a80l 63M72i57l23l45e97r 9856532829742

;-D at uz se to rekne jakymkoliv tonem, good night je skutecne doboru noc v jakemkoliv tonu, cvak necvak. V zadnem pripade ne čau.

 PS. po desitkach let zivota v anglicky mluvici zemi a s rodinou, pro niz je anglictina materstinou, ver mi, neco o tom vim.;-)

0/0
19.3.2014 6:57

M45i38c15h21a96l 81M96i79l30l84e64r 9636932609332

kdyz chces rici čau, reknes bye, pripadne kolokvialni ta-ta nebo see-ya (odvozeno z "see you")

0/0
19.3.2014 7:01

M63i14r91o23s36l94a38v 71K65r50a70k13o13v45i98č 8389138639452

Nejlepší vstup je od pana Tacíka, Davida Tacíka, Davida, doufám že je příslušníkem věčně brečícího národa.

0/−2
17.3.2014 7:55

P92a80v86e19l 85P52e35t57e97l76í27k 6698220344598

Když se dalo dovolat na mobilní telefon, tak se musí dát zjistit i lokace ne?

0/−4
17.3.2014 7:27

P40e15t71r 27T86y45č73k72a 6635502939772

No neke....

+3/0
17.3.2014 9:27

J60a80k91u80b 11S28e11m78e45r53á27d 2487876771961

http://edition.cnn.com/2014/03/12/world/asia/mh370-phone-theory-debunked/index.html?iid=article_sidebar

+1/0
17.3.2014 10:45

P60e54t95r 37B45r52e71j39c36h20a 6262279700

Proč by se někdo pracně pachtil s vypínáním a odpojováním identifikačních zařízení, když by s tím stejně chtěl někde anonymně a potichu spadnout do oceánu. Pokud to byl únos a chtěli se dostat někam za lepším, mohli tam letět i bez těch nejsložitějších opatření. Sice jsem si jinde dělal legraci, ale vypadá to, jako by letadlo ještě někdy chtěli použít. Takže je otázka, jestli éro spadlo, což je mnohem pravděpodobnější, nebo jestli mu po velmi promyšlené akci někde dávají novou totožnost. Ale po 11 / 2011 i to je možný zamýšlený akční scénář i třebas pro Hollyúd.

0/0
17.3.2014 7:12

M29i26l45o24s 17V90a53l65y 8266752987672

( zdroj)  cbc.ca  //////////  Finding a missing Malaysia Airlines plane may hinge on whether searchers can narrow down where they need to look using satellite data that is inexact and has never been used for that purpose before, search and rescue experts say.

0/0
17.3.2014 5:48

D42a88v15i22d 66T83a49c88í83k 8296755358154

At uz to bylo jakkoliv, rozhodne bych nechtel, aby muj pilot byl islamista, jako v tomto pripade. Clovek nikdy nevi, kdy jim rupne v kouli. :-/

+4/−1
17.3.2014 5:21

M51i15l31o53s 80V64a82l56y 8806622987382

a kdyby jsi vedel, ze zena pilotuje letadlo..... nasoupil by jsi? Velky problem minuly tyden v BC /CND/

0/0
17.3.2014 5:51

D20a56v43i21d 79T84a55c37í94k 8566475598714

Zeny mi nevadi. Naopak ;-)

0/0
17.3.2014 6:45

A52l70b36e43r51t 53V89l40a72c12h 8696981848612

Naopak vadí? ;-)

R^

+1/0
17.3.2014 9:33

P91a51v85e79l 88M75i12k19u49l37a 6198973736477

Není pravda, že pan Tacík neřekl, že mu ženy nevadí. :-)

0/0
17.3.2014 9:40

M40i57l14o55s 58V11a19l37y 8496152377712

RR -  vyrobci motoru uvadi, ze: s "motory letadla byli ve spojeni po ztrate celkoveho spojeni" jeste 4 hod. Nevi nekdo, jestli i z more, kdy je vse pod vodou muze vysilat do strediska RR nejake informace? Vim, ze Britove [RR] maji v zaznamu ten fakt, ze letadlo se dostalo do vyse az 13.2 km. Vyskomer na meraku umi precist kazdy blb. Cemu to napovida?..... Jak uz jsem uvedl drive, UNOS nebo SEBEVRAZDA pilota. ;-€ mozna  n e s t a s t n a  V  l a s k a  :-P

0/0
17.3.2014 0:04

A68l65o17i86s 43M35a28t91o13u51s25e67k 6701561619136

Definitivne E.T.

0/0
17.3.2014 2:47

M43i27l44o77s 15V59a82l68y 8556202977752

tohle je velmi zajimave tema. Uz volam synovi a tocime film - urcite budeme v baliku a pro pana Pomeje take nejaky ten peniz urcite zustane. Je to uprimny muz a tak proc mu nepomoci? Ten n o c n i  Otta na F1 je vylozene mimo. Mysli si, ze lide ho budou zivit a posilat balicky primo do studia..... doufam, ze se jmenuje Otta Seemann. = kapitan namornik. Stejne KAPITAN jak nase zlata Evicka Samkova. Noo to neni fer :-/

0/0
16.3.2014 23:45

M33i52l46o58s 18V30a20l93y 8326152117892

OS ..... je samozvany kapitan a tluchuba. ;-D

0/0
17.3.2014 0:07

I16v69a 95V24a89l42č97í96k97o75v20á 1149368311211

Máte asi dobrý hulení. 8-o

0/0
17.3.2014 6:20

M85i95l61o76s 45V59a93l48y 8656912177472

;-€ me by zajimala jina okolnost..... Ktera letuska mela jit do sluzby a byla nahrazena jinou..... Mozna PAK by v tom meli "prsty" opravdu uz jen piloti.

0/0
16.3.2014 23:34

N59i62c39o96l41e 36Z38á17v18o45d91n35í57k23o10v10á 8236485194365

A není to tak, že když piloti vypli celé letadlo, tak to letadlo prostě spadlo? O to jim přece šlo, zabít ty lidi.  A nikdo z cestujících neměl šanci zapnout mobil, nestihli to a ani nejspíše nic netušili do posledního okamžiku.  A tím pádem vypnuté letadlo nemůže být nijak zachyceno na mapě GPS. Tam jsou ve vzduchu vidět lety tisíců letedel, ale to s číslem MH370 není vidět. jsou tam podobná čísla jen ne tohle:-/.

0/−3
16.3.2014 22:45

S95t43a23n42i54s69l50a95v 66M14a13l16i52n82a 2457664103437

Asi si nečetla článek zde na iDnesu - "Mobily ve ztraceném malajsijském boeingu prý vyzvánějí. Je to záhada" , že? V

0/0
16.3.2014 23:34

J82a75k29u23b 74S92e69m13e63r44á59d 2807106551651

mobily nevyzvanely, jen to zvonilo u lidi, kteri jim volali...je to v jinem clanku vysvetleno

+1/0
17.3.2014 0:29

J13a45k29u83b 37S90e40m70e12r14á38d 2497526211551

Nicolko to by to letadlo, resp. trosky z nej, ASI  nasli v miste ztraty signalu, kde uz davno hledali, NE?????????

+1/0
17.3.2014 0:30

P10a65v39e72l 88O23d30r50a52z38i90l 6354899247660

No ty jo to je úžasný.

0/0
17.3.2014 7:32

P57e47t95r48a 46M26í81l72o52v52á 3147278189462

zajimalo by, jaka je definice terminu vypnout letadlo, to je zase zahada pro me :)

0/0
18.3.2014 14:13

M52i27l91o17š 44F93i51a37l65a 2510881617912

Teď mě ještě napadlo, že sami piloti to letadlo unést nemohli, protože by stoprocentně někdo z cestujících zapnul mobil a dal někomu vědět, že letěj přes Malaysii na západ. Na palubě každýho letadla se vždycky najde pár lidí, který mají přehled, kde právě jsou (třeba já :-)), i kdyby nešly obrazovky s aktuální polohou. A je jednoduché si všimnout, že neletíme tam kam máme. A nad pevninskou Malaysií by mobil fungoval stoprocentně.

Takže někdo musel bohužel cestující zpacifikovat natolik, aby nepoužili telefon. Čili nejenom ten co pilotoval ale nejspíš ještě skupina jiných.

+1/−7
16.3.2014 22:14

E89v92a 11L10o26k14a53j66o42v10á 4162940733366

jak zpacifikuješ všechny cestující? a ve tmě si nemuseli všimnout, že letí jinam... a tys tam neletěl..pochybuju, že je mnoho lidí, co vědí kde jsou :-D

+1/0
16.3.2014 22:16

M23i86l67o71š 15F83i96a35l46a 2820901957722

Pro Tebe a pro všechny pod Tebou k mému názoru :

Za prvé, vždycky si všimneš, že letadlo zatočí víc doleva než má Tvůj let letět. Mám toho nalítáno opravdu hodně a vždycky vím, kde se nacházíme a věř nebo ne ale stoprocentně si všimneš, že letíš na západ, když máš letět na sever. V každém letadle vždycky někdo takovej je a není nás málo.

Za druhé jestli opravdu letěl přes Malajskou šíji pod signálem radarů, tak nejenom že neletěl nad mořem ale nad pevninou a toho by si cestující všimli ale hlavně neletěl v jedenácti kilometrech ale letěl tak nízko, že by většině cestujících mobily fungovaly.

Za třetí nikdy v letadle nespí úplně všichni cestující a už vůbec ne celá posádka, takže někdo by si toho všimnul stoprocentně. Takové letadlo má víc jak deset lidí palubní posádky.

A za čtvrté jak je všechny zpacifikovat? No bohužel asi jenom zbraněma. Konec konců když koukáš do hlavně samopalů a řeknou Ti, že nesmíš telefonovat nebo mu máš dát svůj mobil, tak většinou poslechneš..

+1/−2
17.3.2014 7:46

M38i90c94h16a86l 53M35i88l70l52e36r 9986722509142

letadlo po preruseni komunikace nekolikrat zmenilo letovou hladinu, nejdriv nahoru z 35000 na 45000stop, pozdeji dolu na 35000, pak dolu na 23000stop a pak zas na 35000 stop. Samozrejme ne najednou, ale postupne.

0/0
17.3.2014 12:58

M51i20l95o43š 17F79i64a68l93a 2460151637662

No jasně - a proč mínus k mému příspěvku? Co se Vám nezdá?

0/0
17.3.2014 13:40

M52a19r20e13k 52H75l62á70v35k23a 7625682830657

ve výšce 11km a při rychlosti kolem 800kmh by ti teda telefon nefungoval ani nahodou ;) mozna tak satelitní Iridium

BTSky jsou smerove a rozhdone "nezari" nikam nahoru a i kdyby, pri te rychlosti by si te nesithli predavat

+2/0
16.3.2014 22:32
Foto

P70e59t68r 98Š63m78e54j24k49a49l 9835250188697

No nevím, kdo to ještě dělá, ale já často sedím u okna a mám zapnutou GPS -jen tak pro zábavu...:-)

+1/0
16.3.2014 22:34

M96i58l11o32s 86V82a79l59y 8486822337202

Petre, jen si tak domyslim..... myslim si, ze Tva prava ruka je v sadre... ~ ;-D ~ ...

0/0
16.3.2014 23:50

N79i77c38o57l37e 59Z50á19v14o10d93n81í35k18o51v12á 8686365864445

Pane Fiala, přece nebudete mít celý váš let očí na trase vašeho letadla i kdyby  mobil měl signál. Lidé mohli spát, nebo jen tak odpočívat a užívat si letu a nic netušit. A pád přišel z nenadání, a možná byli tím náhlým pádem překvapení i únosci.

0/0
16.3.2014 23:02

M16a64r21e34k 90T75u85r14n16o31v76e44c 7885822100266

Žádné stoporocentně. Takhle ve výšce signál opravdu není. BTSky mají antény vyladěné tak, aby se signál šířil kolem nich v rovině. Zavoláte si sice teoreticky i přes BTSku, která je třeba 10 km od Vás, ale jakmile stoupáte nahoru, signál je rychle pryč. To jsem si kdysi vyzkoušel třeba i ve Větroni, který se o moc výš, než 1 km nedostane. Stačilo vystoupat do toho 1 km a signál byl fuč...

A také jak už tu někdo psal, další problém je rychlost. GSM síť je stavěná na hangover při rychlostech asi do 150-160 km/hod.

Další věc je, že když letím nad něčím v noci, tak jen z pohledu z okénka mám často dost problém se zorientovat - byť letím třeba nad místy, kde to znám (třeba Praha). U něčeho tak velkého, jako Malajsie, to musí být ještě obtížnější...

0/0
17.3.2014 6:36

J66o22s89e42f 16V14y68s13k75o74c23i44l 7793200329

to zacina vypadat jako kdyz jeden z pilotu chtel zmizet, druhy s tim asi nesouhlasil, a kdyz si vsimnul, ze jsou odpojeni a otaceji se, tak potom scenky jak z akcnich filmu kdy se piloti perou o knipl :-) a mate vyresenou zahadu ;-) akorat nikdo nebyl JB007, takze asi nestihnul opustit letadlo na zachrannem clunu ... ikdyz kdovi ;-D

+2/−1
16.3.2014 21:27

E61v48a 27L54o67k53a47j81o50v54á 4442870363656

to mě napadlo taky :-) ale nechtěla jsem to raději psát

0/−1
16.3.2014 21:44

E14v98a 34L91o83k89a78j93o80v40á 4462600453596

to mě napadlo taky, ale nechtěla jsem to psát :-D

0/0
16.3.2014 21:45

N76i40c16o92l82e 69Z38á26v43o25d56n78í83k70o44v97á 8286765134975

Tak tomu by jsem i věřila, že ten druhý pilot čerstvý pilot, neměl zájem stát se taky únoscem, neboť si chtěl  ještě na nějaký čas zalétat, než by se poslal do kytek s ostatnimi. Hrozná představa:-(.

0/0
16.3.2014 23:11

M76i49c31h59a88l 40M38i79k17s79a92t32k93o 1694517446605

Ja si stejne myslim ze to " Nevidilni " odnesli do srotu . :-)

+1/−1
16.3.2014 21:24

T60o27m97á48š 69N82a77v23r10á28t44i95l 6617639432624

jo na palubě bylo několik hnědočechů ;-D

+1/−1
16.3.2014 21:27

T67o19m55á79š 26N62a54v88r30á45t50i92l 6617189422364

Jo to mají tak, když se dnes pro kontrolu letů využívá nejvíce sekundární informace. V případě pokrytí primárem by věděli kam letěli a kdy jim přesně zmizeli z obrazovek radarů. Jestliže šlo současně o přelet státní hranice, tak tam je museli vést v kontrole i vojáci, ale o tom se asi moc nemluví, nebo to nefunguje jak by mělo :-)

+2/−1
16.3.2014 21:19
Foto

K82a46r10e77l 63K37o92l71a17j59í70k 9951427278534

Lezou 3 slimáci a najednou jeden z nich vybouchne. První se ptá toho druhýho: "Co se mu stalo?" - "Nevím, asi to byl Muslimák.."

+13/0
16.3.2014 21:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.