Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než se rozloučili, vypnuli piloti přístroje. Letoun hledá už 25 zemí

Trosky ztraceného malajsijského letadla už hledají záchranáři z 25 zemí. Žádost o pomoc s pátráním dostala třeba i Francie. Vyšetřovatelé zjistili, že poslední rádiový kontakt mezi piloty a řídicí věží v Kuala Lumpuru proběhl ve chvíli, kdy mělo letadlo vypnuté důležité komunikační systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i91c41h33a42l 88M32i79l43l12e32r 9756832389942

zkousim znovu - link na foto domaciho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil a provozoval kapitan pohresovaneho letadla. Simulator je predmetem vysetrovani, ale to nejdulezitejsi - osobni pocitac, si kapitan vzal sebou do letadla.

https://www.google.com.au/search?q=malaysian+captain%27s+flight+simulator+photo&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jN8mU47uBYSckAXrwIGgBA&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=575

0/0
17.3.2014 12:45

M47i69c35h97a72l 88M63i13l92l20e62r 9486622159882

foto kapitana a jeho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1723168.1394940777!/img/httpImage/image.jpg_gen/deriva

0/0
17.3.2014 12:29

M55i77c64h25a23l 41M93i93l41l76e44r 9366612569662

omlouvam se za ty nesmysly, ktere se sem namisto linku zkopirovaly, pokusim se najit jiny

+1/0
17.3.2014 12:30

P65e98t31r 25T84y36č30k41a 6105882559872

Pokud to měl někdo takto promyšlené tak bych se ani nedivil kdyby to letadlo  někde přistálo.

+2/0
17.3.2014 9:28

J48o22s78e49f 68K73o54m55á53r20e67k 5254632524759

"Všechno v pořádku, dobrou noc" není přesný překlad komunikace. "All right, good night" zní spíš jako "Tak fajn, čau" :)

0/0
17.3.2014 9:09

M92i31c38h62a12l 56M35i54l63l26e47r 9296612349462

Good night je skutecne prani dobrou noc, nedej se nikym zmylit;-)

0/0
17.3.2014 12:46

J64o35s67e52f 54K81o62m36á74r61e17k 5104222544409

To dozajista, ale je to takové "dobrou noc" - cvak! :)

0/0
18.3.2014 1:01

M16i60c42h60a37l 20M71i36l52l41e23r 9676252329312

;-D at uz se to rekne jakymkoliv tonem, good night je skutecne doboru noc v jakemkoliv tonu, cvak necvak. V zadnem pripade ne čau.

 PS. po desitkach let zivota v anglicky mluvici zemi a s rodinou, pro niz je anglictina materstinou, ver mi, neco o tom vim.;-)

0/0
19.3.2014 6:57

M53i91c30h17a55l 41M56i20l96l93e40r 9936622109932

kdyz chces rici čau, reknes bye, pripadne kolokvialni ta-ta nebo see-ya (odvozeno z "see you")

0/0
19.3.2014 7:01

M55i22r98o32s20l85a86v 11K96r36a92k98o24v21i41č 8239478149532

Nejlepší vstup je od pana Tacíka, Davida Tacíka, Davida, doufám že je příslušníkem věčně brečícího národa.

0/−2
17.3.2014 7:55

P18a24v79e15l 98P98e58t50e44l66í95k 6258180364588

Když se dalo dovolat na mobilní telefon, tak se musí dát zjistit i lokace ne?

0/−4
17.3.2014 7:27

P84e10t67r 91T22y44č66k89a 6325802619422

No neke....

+3/0
17.3.2014 9:27

J42a98k64u79b 92S89e18m90e79r75á17d 2107336601451

http://edition.cnn.com/2014/03/12/world/asia/mh370-phone-theory-debunked/index.html?iid=article_sidebar

+1/0
17.3.2014 10:45

P51e44t10r 20B83r71e65j36c41h55a 6542909180

Proč by se někdo pracně pachtil s vypínáním a odpojováním identifikačních zařízení, když by s tím stejně chtěl někde anonymně a potichu spadnout do oceánu. Pokud to byl únos a chtěli se dostat někam za lepším, mohli tam letět i bez těch nejsložitějších opatření. Sice jsem si jinde dělal legraci, ale vypadá to, jako by letadlo ještě někdy chtěli použít. Takže je otázka, jestli éro spadlo, což je mnohem pravděpodobnější, nebo jestli mu po velmi promyšlené akci někde dávají novou totožnost. Ale po 11 / 2011 i to je možný zamýšlený akční scénář i třebas pro Hollyúd.

0/0
17.3.2014 7:12

M34i47l65o26s 50V78a85l13y 8356982447772

( zdroj)  cbc.ca  //////////  Finding a missing Malaysia Airlines plane may hinge on whether searchers can narrow down where they need to look using satellite data that is inexact and has never been used for that purpose before, search and rescue experts say.

0/0
17.3.2014 5:48

D18a91v67i68d 61T98a24c55í31k 8696765708764

At uz to bylo jakkoliv, rozhodne bych nechtel, aby muj pilot byl islamista, jako v tomto pripade. Clovek nikdy nevi, kdy jim rupne v kouli. :-/

+4/−1
17.3.2014 5:21

M72i33l34o47s 98V10a50l54y 8296822627662

a kdyby jsi vedel, ze zena pilotuje letadlo..... nasoupil by jsi? Velky problem minuly tyden v BC /CND/

0/0
17.3.2014 5:51

D44a93v72i57d 96T84a84c36í86k 8276495868854

Zeny mi nevadi. Naopak ;-)

0/0
17.3.2014 6:45

A38l19b36e77r34t 63V69l94a48c77h 8556611648352

Naopak vadí? ;-)

R^

+1/0
17.3.2014 9:33

P98a93v33e88l 18M14i11k27u14l51a 6978343846917

Není pravda, že pan Tacík neřekl, že mu ženy nevadí. :-)

0/0
17.3.2014 9:40

M44i89l54o82s 46V60a69l89y 8236762937292

RR -  vyrobci motoru uvadi, ze: s "motory letadla byli ve spojeni po ztrate celkoveho spojeni" jeste 4 hod. Nevi nekdo, jestli i z more, kdy je vse pod vodou muze vysilat do strediska RR nejake informace? Vim, ze Britove [RR] maji v zaznamu ten fakt, ze letadlo se dostalo do vyse az 13.2 km. Vyskomer na meraku umi precist kazdy blb. Cemu to napovida?..... Jak uz jsem uvedl drive, UNOS nebo SEBEVRAZDA pilota. ;-€ mozna  n e s t a s t n a  V  l a s k a  :-P

0/0
17.3.2014 0:04

A91l71o94i25s 26M95a41t58o84u41s63e38k 6401811849206

Definitivne E.T.

0/0
17.3.2014 2:47

M14i84l79o10s 78V77a60l58y 8336712247142

tohle je velmi zajimave tema. Uz volam synovi a tocime film - urcite budeme v baliku a pro pana Pomeje take nejaky ten peniz urcite zustane. Je to uprimny muz a tak proc mu nepomoci? Ten n o c n i  Otta na F1 je vylozene mimo. Mysli si, ze lide ho budou zivit a posilat balicky primo do studia..... doufam, ze se jmenuje Otta Seemann. = kapitan namornik. Stejne KAPITAN jak nase zlata Evicka Samkova. Noo to neni fer :-/

0/0
16.3.2014 23:45

M65i19l80o55s 93V88a22l38y 8316872347122

OS ..... je samozvany kapitan a tluchuba. ;-D

0/0
17.3.2014 0:07

I91v36a 16V12a36l25č51í63k75o58v85á 1389968931501

Máte asi dobrý hulení. 8-o

0/0
17.3.2014 6:20

M24i21l46o91s 53V80a37l92y 8756602177442

;-€ me by zajimala jina okolnost..... Ktera letuska mela jit do sluzby a byla nahrazena jinou..... Mozna PAK by v tom meli "prsty" opravdu uz jen piloti.

0/0
16.3.2014 23:34

N51i69c55o88l25e 60Z76á17v51o70d57n32í17k30o59v37á 8166325524585

A není to tak, že když piloti vypli celé letadlo, tak to letadlo prostě spadlo? O to jim přece šlo, zabít ty lidi.  A nikdo z cestujících neměl šanci zapnout mobil, nestihli to a ani nejspíše nic netušili do posledního okamžiku.  A tím pádem vypnuté letadlo nemůže být nijak zachyceno na mapě GPS. Tam jsou ve vzduchu vidět lety tisíců letedel, ale to s číslem MH370 není vidět. jsou tam podobná čísla jen ne tohle:-/.

0/−3
16.3.2014 22:45

S10t48a97n27i84s95l79a30v 64M43a40l51i28n80a 2107934303697

Asi si nečetla článek zde na iDnesu - "Mobily ve ztraceném malajsijském boeingu prý vyzvánějí. Je to záhada" , že? V

0/0
16.3.2014 23:34

J69a77k29u85b 97S52e63m24e84r33á30d 2107856521171

mobily nevyzvanely, jen to zvonilo u lidi, kteri jim volali...je to v jinem clanku vysvetleno

+1/0
17.3.2014 0:29

J57a43k13u71b 38S13e29m79e56r52á18d 2407156131351

Nicolko to by to letadlo, resp. trosky z nej, ASI  nasli v miste ztraty signalu, kde uz davno hledali, NE?????????

+1/0
17.3.2014 0:30

P29a65v17e45l 62O74d39r23a49z54i63l 6704219557100

No ty jo to je úžasný.

0/0
17.3.2014 7:32

P64e56t86r43a 70M46í95l32o90v66á 3497968729432

zajimalo by, jaka je definice terminu vypnout letadlo, to je zase zahada pro me :)

0/0
18.3.2014 14:13

M88i21l57o21š 58F13i64a91l50a 2880421287302

Teď mě ještě napadlo, že sami piloti to letadlo unést nemohli, protože by stoprocentně někdo z cestujících zapnul mobil a dal někomu vědět, že letěj přes Malaysii na západ. Na palubě každýho letadla se vždycky najde pár lidí, který mají přehled, kde právě jsou (třeba já :-)), i kdyby nešly obrazovky s aktuální polohou. A je jednoduché si všimnout, že neletíme tam kam máme. A nad pevninskou Malaysií by mobil fungoval stoprocentně.

Takže někdo musel bohužel cestující zpacifikovat natolik, aby nepoužili telefon. Čili nejenom ten co pilotoval ale nejspíš ještě skupina jiných.

+1/−7
16.3.2014 22:14

E62v26a 74L42o18k33a55j86o61v52á 4702420883336

jak zpacifikuješ všechny cestující? a ve tmě si nemuseli všimnout, že letí jinam... a tys tam neletěl..pochybuju, že je mnoho lidí, co vědí kde jsou :-D

+1/0
16.3.2014 22:16

M43i25l78o22š 76F65i78a60l43a 2150581617522

Pro Tebe a pro všechny pod Tebou k mému názoru :

Za prvé, vždycky si všimneš, že letadlo zatočí víc doleva než má Tvůj let letět. Mám toho nalítáno opravdu hodně a vždycky vím, kde se nacházíme a věř nebo ne ale stoprocentně si všimneš, že letíš na západ, když máš letět na sever. V každém letadle vždycky někdo takovej je a není nás málo.

Za druhé jestli opravdu letěl přes Malajskou šíji pod signálem radarů, tak nejenom že neletěl nad mořem ale nad pevninou a toho by si cestující všimli ale hlavně neletěl v jedenácti kilometrech ale letěl tak nízko, že by většině cestujících mobily fungovaly.

Za třetí nikdy v letadle nespí úplně všichni cestující a už vůbec ne celá posádka, takže někdo by si toho všimnul stoprocentně. Takové letadlo má víc jak deset lidí palubní posádky.

A za čtvrté jak je všechny zpacifikovat? No bohužel asi jenom zbraněma. Konec konců když koukáš do hlavně samopalů a řeknou Ti, že nesmíš telefonovat nebo mu máš dát svůj mobil, tak většinou poslechneš..

+1/−2
17.3.2014 7:46

M44i71c15h96a11l 51M25i42l15l26e33r 9416732269562

letadlo po preruseni komunikace nekolikrat zmenilo letovou hladinu, nejdriv nahoru z 35000 na 45000stop, pozdeji dolu na 35000, pak dolu na 23000stop a pak zas na 35000 stop. Samozrejme ne najednou, ale postupne.

0/0
17.3.2014 12:58

M36i67l85o78š 69F79i31a76l71a 2760641617512

No jasně - a proč mínus k mému příspěvku? Co se Vám nezdá?

0/0
17.3.2014 13:40

M12a82r68e82k 55H80l21á25v55k55a 7695892720897

ve výšce 11km a při rychlosti kolem 800kmh by ti teda telefon nefungoval ani nahodou ;) mozna tak satelitní Iridium

BTSky jsou smerove a rozhdone "nezari" nikam nahoru a i kdyby, pri te rychlosti by si te nesithli predavat

+2/0
16.3.2014 22:32
Foto

P37e97t54r 80Š13m49e32j33k74a28l 9795910718237

No nevím, kdo to ještě dělá, ale já často sedím u okna a mám zapnutou GPS -jen tak pro zábavu...:-)

+1/0
16.3.2014 22:34

M94i43l30o45s 89V73a40l32y 8566502847912

Petre, jen si tak domyslim..... myslim si, ze Tva prava ruka je v sadre... ~ ;-D ~ ...

0/0
16.3.2014 23:50

N15i41c80o22l26e 87Z95á88v92o77d27n94í61k21o29v78á 8176495124635

Pane Fiala, přece nebudete mít celý váš let očí na trase vašeho letadla i kdyby  mobil měl signál. Lidé mohli spát, nebo jen tak odpočívat a užívat si letu a nic netušit. A pád přišel z nenadání, a možná byli tím náhlým pádem překvapení i únosci.

0/0
16.3.2014 23:02

M18a96r29e22k 34T33u10r97n59o15v51e13c 7955202440896

Žádné stoporocentně. Takhle ve výšce signál opravdu není. BTSky mají antény vyladěné tak, aby se signál šířil kolem nich v rovině. Zavoláte si sice teoreticky i přes BTSku, která je třeba 10 km od Vás, ale jakmile stoupáte nahoru, signál je rychle pryč. To jsem si kdysi vyzkoušel třeba i ve Větroni, který se o moc výš, než 1 km nedostane. Stačilo vystoupat do toho 1 km a signál byl fuč...

A také jak už tu někdo psal, další problém je rychlost. GSM síť je stavěná na hangover při rychlostech asi do 150-160 km/hod.

Další věc je, že když letím nad něčím v noci, tak jen z pohledu z okénka mám často dost problém se zorientovat - byť letím třeba nad místy, kde to znám (třeba Praha). U něčeho tak velkého, jako Malajsie, to musí být ještě obtížnější...

0/0
17.3.2014 6:36

J51o61s12e91f 94V81y30s27k25o34c83i77l 7543600249

to zacina vypadat jako kdyz jeden z pilotu chtel zmizet, druhy s tim asi nesouhlasil, a kdyz si vsimnul, ze jsou odpojeni a otaceji se, tak potom scenky jak z akcnich filmu kdy se piloti perou o knipl :-) a mate vyresenou zahadu ;-) akorat nikdo nebyl JB007, takze asi nestihnul opustit letadlo na zachrannem clunu ... ikdyz kdovi ;-D

+2/−1
16.3.2014 21:27

E17v47a 31L82o17k21a67j87o91v87á 4972390873366

to mě napadlo taky :-) ale nechtěla jsem to raději psát

0/−1
16.3.2014 21:44

E23v98a 50L76o38k36a55j47o20v67á 4352760123956

to mě napadlo taky, ale nechtěla jsem to psát :-D

0/0
16.3.2014 21:45

N98i49c32o53l98e 90Z43á64v73o36d36n78í83k73o19v13á 8966525424905

Tak tomu by jsem i věřila, že ten druhý pilot čerstvý pilot, neměl zájem stát se taky únoscem, neboť si chtěl  ještě na nějaký čas zalétat, než by se poslal do kytek s ostatnimi. Hrozná představa:-(.

0/0
16.3.2014 23:11

M12i35c43h10a25l 33M68i68k37s62a56t40k19o 1714877526645

Ja si stejne myslim ze to " Nevidilni " odnesli do srotu . :-)

+1/−1
16.3.2014 21:24

T53o40m95á91š 58N34a23v49r59á52t80i37l 6167709822444

jo na palubě bylo několik hnědočechů ;-D

+1/−1
16.3.2014 21:27

T20o93m73á16š 31N38a74v32r73á37t21i78l 6957689222854

Jo to mají tak, když se dnes pro kontrolu letů využívá nejvíce sekundární informace. V případě pokrytí primárem by věděli kam letěli a kdy jim přesně zmizeli z obrazovek radarů. Jestliže šlo současně o přelet státní hranice, tak tam je museli vést v kontrole i vojáci, ale o tom se asi moc nemluví, nebo to nefunguje jak by mělo :-)

+2/−1
16.3.2014 21:19

K66a47r52e21l 45K97o52l11a29j59í65k 9801867418304

Lezou 3 slimáci a najednou jeden z nich vybouchne. První se ptá toho druhýho: "Co se mu stalo?" - "Nevím, asi to byl Muslimák.."

+13/0
16.3.2014 21:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.