Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Než se rozloučili, vypnuli piloti přístroje. Letoun hledá už 25 zemí

Trosky ztraceného malajsijského letadla už hledají záchranáři z 25 zemí. Žádost o pomoc s pátráním dostala třeba i Francie. Vyšetřovatelé zjistili, že poslední rádiový kontakt mezi piloty a řídicí věží v Kuala Lumpuru proběhl ve chvíli, kdy mělo letadlo vypnuté důležité komunikační systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M75i87c97h77a22l 81M62i85l77l52e22r 9656792699282

zkousim znovu - link na foto domaciho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil a provozoval kapitan pohresovaneho letadla. Simulator je predmetem vysetrovani, ale to nejdulezitejsi - osobni pocitac, si kapitan vzal sebou do letadla.

https://www.google.com.au/search?q=malaysian+captain%27s+flight+simulator+photo&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jN8mU47uBYSckAXrwIGgBA&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=575

0/0
17.3.2014 12:45

M78i52c70h79a18l 16M82i46l19l90e15r 9136962389292

foto kapitana a jeho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1723168.1394940777!/img/httpImage/image.jpg_gen/deriva

0/0
17.3.2014 12:29

M80i33c66h97a86l 92M52i31l56l28e16r 9616902329292

omlouvam se za ty nesmysly, ktere se sem namisto linku zkopirovaly, pokusim se najit jiny

+1/0
17.3.2014 12:30

P19e62t34r 77T44y47č12k31a 6305142929512

Pokud to měl někdo takto promyšlené tak bych se ani nedivil kdyby to letadlo  někde přistálo.

+2/0
17.3.2014 9:28

J87o85s17e78f 64K57o58m70á87r97e81k 5814352354319

"Všechno v pořádku, dobrou noc" není přesný překlad komunikace. "All right, good night" zní spíš jako "Tak fajn, čau" :)

0/0
17.3.2014 9:09

M60i12c53h91a23l 89M81i52l78l28e92r 9816782129462

Good night je skutecne prani dobrou noc, nedej se nikym zmylit;-)

0/0
17.3.2014 12:46

J92o93s50e64f 44K49o49m50á14r42e60k 5404202794519

To dozajista, ale je to takové "dobrou noc" - cvak! :)

0/0
18.3.2014 1:01

M52i19c25h87a69l 27M59i11l37l97e13r 9636102469642

;-D at uz se to rekne jakymkoliv tonem, good night je skutecne doboru noc v jakemkoliv tonu, cvak necvak. V zadnem pripade ne čau.

 PS. po desitkach let zivota v anglicky mluvici zemi a s rodinou, pro niz je anglictina materstinou, ver mi, neco o tom vim.;-)

0/0
19.3.2014 6:57

M76i91c85h61a87l 87M83i70l85l72e21r 9606492589622

kdyz chces rici čau, reknes bye, pripadne kolokvialni ta-ta nebo see-ya (odvozeno z "see you")

0/0
19.3.2014 7:01

M58i70r71o36s75l82a65v 89K41r28a43k92o23v65i40č 8849498149482

Nejlepší vstup je od pana Tacíka, Davida Tacíka, Davida, doufám že je příslušníkem věčně brečícího národa.

0/−2
17.3.2014 7:55

P65a67v54e58l 91P62e68t47e39l24í58k 6668200514748

Když se dalo dovolat na mobilní telefon, tak se musí dát zjistit i lokace ne?

0/−4
17.3.2014 7:27

P49e41t91r 72T70y80č20k12a 6545422549942

No neke....

+3/0
17.3.2014 9:27

J69a14k54u87b 70S56e10m92e93r14á22d 2787736161441

http://edition.cnn.com/2014/03/12/world/asia/mh370-phone-theory-debunked/index.html?iid=article_sidebar

+1/0
17.3.2014 10:45

P36e74t82r 61B33r50e47j26c97h91a 6762439670

Proč by se někdo pracně pachtil s vypínáním a odpojováním identifikačních zařízení, když by s tím stejně chtěl někde anonymně a potichu spadnout do oceánu. Pokud to byl únos a chtěli se dostat někam za lepším, mohli tam letět i bez těch nejsložitějších opatření. Sice jsem si jinde dělal legraci, ale vypadá to, jako by letadlo ještě někdy chtěli použít. Takže je otázka, jestli éro spadlo, což je mnohem pravděpodobnější, nebo jestli mu po velmi promyšlené akci někde dávají novou totožnost. Ale po 11 / 2011 i to je možný zamýšlený akční scénář i třebas pro Hollyúd.

0/0
17.3.2014 7:12

M54i65l10o25s 46V66a97l43y 8836362867192

( zdroj)  cbc.ca  //////////  Finding a missing Malaysia Airlines plane may hinge on whether searchers can narrow down where they need to look using satellite data that is inexact and has never been used for that purpose before, search and rescue experts say.

0/0
17.3.2014 5:48

D19a57v80i44d 29T22a97c63í45k 8836365708804

At uz to bylo jakkoliv, rozhodne bych nechtel, aby muj pilot byl islamista, jako v tomto pripade. Clovek nikdy nevi, kdy jim rupne v kouli. :-/

+4/−1
17.3.2014 5:21

M31i53l31o87s 55V94a93l23y 8426482377142

a kdyby jsi vedel, ze zena pilotuje letadlo..... nasoupil by jsi? Velky problem minuly tyden v BC /CND/

0/0
17.3.2014 5:51

D95a42v16i17d 11T52a48c94í51k 8236925668804

Zeny mi nevadi. Naopak ;-)

0/0
17.3.2014 6:45

A78l79b77e78r31t 70V39l38a44c24h 8226751548372

Naopak vadí? ;-)

R^

+1/0
17.3.2014 9:33

P40a92v95e75l 19M53i40k32u79l90a 6558433416867

Není pravda, že pan Tacík neřekl, že mu ženy nevadí. :-)

0/0
17.3.2014 9:40

M75i38l18o60s 64V16a76l25y 8256432217772

RR -  vyrobci motoru uvadi, ze: s "motory letadla byli ve spojeni po ztrate celkoveho spojeni" jeste 4 hod. Nevi nekdo, jestli i z more, kdy je vse pod vodou muze vysilat do strediska RR nejake informace? Vim, ze Britove [RR] maji v zaznamu ten fakt, ze letadlo se dostalo do vyse az 13.2 km. Vyskomer na meraku umi precist kazdy blb. Cemu to napovida?..... Jak uz jsem uvedl drive, UNOS nebo SEBEVRAZDA pilota. ;-€ mozna  n e s t a s t n a  V  l a s k a  :-P

0/0
17.3.2014 0:04

A96l75o61i27s 93M40a55t24o17u12s55e46k 6821231509556

Definitivne E.T.

0/0
17.3.2014 2:47

M98i86l32o86s 38V52a61l15y 8166612217482

tohle je velmi zajimave tema. Uz volam synovi a tocime film - urcite budeme v baliku a pro pana Pomeje take nejaky ten peniz urcite zustane. Je to uprimny muz a tak proc mu nepomoci? Ten n o c n i  Otta na F1 je vylozene mimo. Mysli si, ze lide ho budou zivit a posilat balicky primo do studia..... doufam, ze se jmenuje Otta Seemann. = kapitan namornik. Stejne KAPITAN jak nase zlata Evicka Samkova. Noo to neni fer :-/

0/0
16.3.2014 23:45

M60i25l76o61s 64V41a55l64y 8706612967252

OS ..... je samozvany kapitan a tluchuba. ;-D

0/0
17.3.2014 0:07

I86v26a 78V72a82l70č77í51k65o30v25á 1389208331481

Máte asi dobrý hulení. 8-o

0/0
17.3.2014 6:20

M54i23l55o20s 41V29a17l63y 8916352927802

;-€ me by zajimala jina okolnost..... Ktera letuska mela jit do sluzby a byla nahrazena jinou..... Mozna PAK by v tom meli "prsty" opravdu uz jen piloti.

0/0
16.3.2014 23:34

N50i66c84o83l46e 88Z17á98v21o72d87n31í45k82o68v82á 8396985474505

A není to tak, že když piloti vypli celé letadlo, tak to letadlo prostě spadlo? O to jim přece šlo, zabít ty lidi.  A nikdo z cestujících neměl šanci zapnout mobil, nestihli to a ani nejspíše nic netušili do posledního okamžiku.  A tím pádem vypnuté letadlo nemůže být nijak zachyceno na mapě GPS. Tam jsou ve vzduchu vidět lety tisíců letedel, ale to s číslem MH370 není vidět. jsou tam podobná čísla jen ne tohle:-/.

0/−3
16.3.2014 22:45

S41t92a11n51i25s51l64a94v 79M62a85l47i89n88a 2367844793457

Asi si nečetla článek zde na iDnesu - "Mobily ve ztraceném malajsijském boeingu prý vyzvánějí. Je to záhada" , že? V

0/0
16.3.2014 23:34

J78a49k13u34b 36S80e34m33e74r57á59d 2337336921861

mobily nevyzvanely, jen to zvonilo u lidi, kteri jim volali...je to v jinem clanku vysvetleno

+1/0
17.3.2014 0:29

J51a49k57u64b 43S68e94m33e22r28á58d 2867506411551

Nicolko to by to letadlo, resp. trosky z nej, ASI  nasli v miste ztraty signalu, kde uz davno hledali, NE?????????

+1/0
17.3.2014 0:30

P56a83v12e92l 30O96d47r16a65z29i27l 6904759167440

No ty jo to je úžasný.

0/0
17.3.2014 7:32

P55e38t92r59a 48M49í77l29o46v76á 3827258909152

zajimalo by, jaka je definice terminu vypnout letadlo, to je zase zahada pro me :)

0/0
18.3.2014 14:13

M77i93l82o91š 28F11i75a30l40a 2720891137422

Teď mě ještě napadlo, že sami piloti to letadlo unést nemohli, protože by stoprocentně někdo z cestujících zapnul mobil a dal někomu vědět, že letěj přes Malaysii na západ. Na palubě každýho letadla se vždycky najde pár lidí, který mají přehled, kde právě jsou (třeba já :-)), i kdyby nešly obrazovky s aktuální polohou. A je jednoduché si všimnout, že neletíme tam kam máme. A nad pevninskou Malaysií by mobil fungoval stoprocentně.

Takže někdo musel bohužel cestující zpacifikovat natolik, aby nepoužili telefon. Čili nejenom ten co pilotoval ale nejspíš ještě skupina jiných.

+1/−7
16.3.2014 22:14

E18v56a 41L14o19k82a78j70o21v18á 4472310723296

jak zpacifikuješ všechny cestující? a ve tmě si nemuseli všimnout, že letí jinam... a tys tam neletěl..pochybuju, že je mnoho lidí, co vědí kde jsou :-D

+1/0
16.3.2014 22:16

M57i98l91o80š 45F27i81a82l43a 2670391347492

Pro Tebe a pro všechny pod Tebou k mému názoru :

Za prvé, vždycky si všimneš, že letadlo zatočí víc doleva než má Tvůj let letět. Mám toho nalítáno opravdu hodně a vždycky vím, kde se nacházíme a věř nebo ne ale stoprocentně si všimneš, že letíš na západ, když máš letět na sever. V každém letadle vždycky někdo takovej je a není nás málo.

Za druhé jestli opravdu letěl přes Malajskou šíji pod signálem radarů, tak nejenom že neletěl nad mořem ale nad pevninou a toho by si cestující všimli ale hlavně neletěl v jedenácti kilometrech ale letěl tak nízko, že by většině cestujících mobily fungovaly.

Za třetí nikdy v letadle nespí úplně všichni cestující a už vůbec ne celá posádka, takže někdo by si toho všimnul stoprocentně. Takové letadlo má víc jak deset lidí palubní posádky.

A za čtvrté jak je všechny zpacifikovat? No bohužel asi jenom zbraněma. Konec konců když koukáš do hlavně samopalů a řeknou Ti, že nesmíš telefonovat nebo mu máš dát svůj mobil, tak většinou poslechneš..

+1/−2
17.3.2014 7:46

M10i44c81h56a69l 83M93i61l87l73e81r 9736472299922

letadlo po preruseni komunikace nekolikrat zmenilo letovou hladinu, nejdriv nahoru z 35000 na 45000stop, pozdeji dolu na 35000, pak dolu na 23000stop a pak zas na 35000 stop. Samozrejme ne najednou, ale postupne.

0/0
17.3.2014 12:58

M86i14l94o36š 36F72i49a22l40a 2390291957532

No jasně - a proč mínus k mému příspěvku? Co se Vám nezdá?

0/0
17.3.2014 13:40

M34a23r72e74k 83H42l77á36v39k60a 7765462780677

ve výšce 11km a při rychlosti kolem 800kmh by ti teda telefon nefungoval ani nahodou ;) mozna tak satelitní Iridium

BTSky jsou smerove a rozhdone "nezari" nikam nahoru a i kdyby, pri te rychlosti by si te nesithli predavat

+2/0
16.3.2014 22:32
Foto

P69e35t19r 16Š96m97e87j94k38a72l 9125960768597

No nevím, kdo to ještě dělá, ale já často sedím u okna a mám zapnutou GPS -jen tak pro zábavu...:-)

+1/0
16.3.2014 22:34

M31i50l27o49s 87V50a36l73y 8106172887142

Petre, jen si tak domyslim..... myslim si, ze Tva prava ruka je v sadre... ~ ;-D ~ ...

0/0
16.3.2014 23:50

N50i66c57o52l27e 88Z57á15v78o86d31n32í31k96o64v39á 8836985714865

Pane Fiala, přece nebudete mít celý váš let očí na trase vašeho letadla i kdyby  mobil měl signál. Lidé mohli spát, nebo jen tak odpočívat a užívat si letu a nic netušit. A pád přišel z nenadání, a možná byli tím náhlým pádem překvapení i únosci.

0/0
16.3.2014 23:02

M65a28r14e87k 43T36u58r38n40o94v34e12c 7275922570306

Žádné stoporocentně. Takhle ve výšce signál opravdu není. BTSky mají antény vyladěné tak, aby se signál šířil kolem nich v rovině. Zavoláte si sice teoreticky i přes BTSku, která je třeba 10 km od Vás, ale jakmile stoupáte nahoru, signál je rychle pryč. To jsem si kdysi vyzkoušel třeba i ve Větroni, který se o moc výš, než 1 km nedostane. Stačilo vystoupat do toho 1 km a signál byl fuč...

A také jak už tu někdo psal, další problém je rychlost. GSM síť je stavěná na hangover při rychlostech asi do 150-160 km/hod.

Další věc je, že když letím nad něčím v noci, tak jen z pohledu z okénka mám často dost problém se zorientovat - byť letím třeba nad místy, kde to znám (třeba Praha). U něčeho tak velkého, jako Malajsie, to musí být ještě obtížnější...

0/0
17.3.2014 6:36

J22o49s70e79f 43V29y93s28k89o84c96i89l 7113440129

to zacina vypadat jako kdyz jeden z pilotu chtel zmizet, druhy s tim asi nesouhlasil, a kdyz si vsimnul, ze jsou odpojeni a otaceji se, tak potom scenky jak z akcnich filmu kdy se piloti perou o knipl :-) a mate vyresenou zahadu ;-) akorat nikdo nebyl JB007, takze asi nestihnul opustit letadlo na zachrannem clunu ... ikdyz kdovi ;-D

+2/−1
16.3.2014 21:27

E48v32a 61L68o18k89a40j29o73v83á 4622290153386

to mě napadlo taky :-) ale nechtěla jsem to raději psát

0/−1
16.3.2014 21:44

E49v43a 91L98o53k59a47j93o47v69á 4672490183686

to mě napadlo taky, ale nechtěla jsem to psát :-D

0/0
16.3.2014 21:45

N52i43c15o33l66e 24Z53á35v68o77d75n65í81k29o95v95á 8806105874895

Tak tomu by jsem i věřila, že ten druhý pilot čerstvý pilot, neměl zájem stát se taky únoscem, neboť si chtěl  ještě na nějaký čas zalétat, než by se poslal do kytek s ostatnimi. Hrozná představa:-(.

0/0
16.3.2014 23:11

M50i50c15h89a56l 84M64i53k83s90a10t67k80o 1704757406775

Ja si stejne myslim ze to " Nevidilni " odnesli do srotu . :-)

+1/−1
16.3.2014 21:24

T38o61m89á83š 23N74a23v32r86á77t27i96l 6507879672614

jo na palubě bylo několik hnědočechů ;-D

+1/−1
16.3.2014 21:27

T27o27m12á38š 24N75a81v59r98á50t76i76l 6177839202534

Jo to mají tak, když se dnes pro kontrolu letů využívá nejvíce sekundární informace. V případě pokrytí primárem by věděli kam letěli a kdy jim přesně zmizeli z obrazovek radarů. Jestliže šlo současně o přelet státní hranice, tak tam je museli vést v kontrole i vojáci, ale o tom se asi moc nemluví, nebo to nefunguje jak by mělo :-)

+2/−1
16.3.2014 21:19
Foto

K64a28r52e48l 96K15o36l74a90j67í69k 9171477558434

Lezou 3 slimáci a najednou jeden z nich vybouchne. První se ptá toho druhýho: "Co se mu stalo?" - "Nevím, asi to byl Muslimák.."

+13/0
16.3.2014 21:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.