Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Než se rozloučili, vypnuli piloti přístroje. Letoun hledá už 25 zemí

Trosky ztraceného malajsijského letadla už hledají záchranáři z 25 zemí. Žádost o pomoc s pátráním dostala třeba i Francie. Vyšetřovatelé zjistili, že poslední rádiový kontakt mezi piloty a řídicí věží v Kuala Lumpuru proběhl ve chvíli, kdy mělo letadlo vypnuté důležité komunikační systémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i10c65h47a29l 43M95i94l53l29e52r 9966892349722

zkousim znovu - link na foto domaciho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil a provozoval kapitan pohresovaneho letadla. Simulator je predmetem vysetrovani, ale to nejdulezitejsi - osobni pocitac, si kapitan vzal sebou do letadla.

https://www.google.com.au/search?q=malaysian+captain%27s+flight+simulator+photo&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=fflb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=jN8mU47uBYSckAXrwIGgBA&ved=0CCkQsAQ&biw=1280&bih=575

0/0
17.3.2014 12:45

M62i77c16h17a34l 62M61i29l16l29e18r 9696162209502

foto kapitana a jeho letoveho simulatoru B777, ktery si doma postavil

<!-- /* Font Definitions */@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;}@font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}.MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"&#65325;&#65331; &#26126;&#26397;"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:EN-US;}@page WordSection1 {size:595.0pt 842.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.WordSection1 {page:WordSection1;}-->

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1723168.1394940777!/img/httpImage/image.jpg_gen/deriva

0/0
17.3.2014 12:29

M43i80c58h18a85l 94M82i29l89l77e16r 9656672699532

omlouvam se za ty nesmysly, ktere se sem namisto linku zkopirovaly, pokusim se najit jiny

+1/0
17.3.2014 12:30

P81e94t98r 54T21y97č75k41a 6865482659792

Pokud to měl někdo takto promyšlené tak bych se ani nedivil kdyby to letadlo  někde přistálo.

+2/0
17.3.2014 9:28

J58o28s20e73f 88K83o12m85á70r48e80k 5474762784579

"Všechno v pořádku, dobrou noc" není přesný překlad komunikace. "All right, good night" zní spíš jako "Tak fajn, čau" :)

0/0
17.3.2014 9:09

M26i39c28h96a92l 59M62i47l22l69e61r 9976512669492

Good night je skutecne prani dobrou noc, nedej se nikym zmylit;-)

0/0
17.3.2014 12:46

J71o68s30e25f 34K11o78m13á26r80e64k 5834812434239

To dozajista, ale je to takové "dobrou noc" - cvak! :)

0/0
18.3.2014 1:01

M76i41c50h59a12l 67M51i71l30l95e79r 9966132379852

;-D at uz se to rekne jakymkoliv tonem, good night je skutecne doboru noc v jakemkoliv tonu, cvak necvak. V zadnem pripade ne čau.

 PS. po desitkach let zivota v anglicky mluvici zemi a s rodinou, pro niz je anglictina materstinou, ver mi, neco o tom vim.;-)

0/0
19.3.2014 6:57

M60i28c31h76a22l 27M61i54l56l46e35r 9126252379752

kdyz chces rici čau, reknes bye, pripadne kolokvialni ta-ta nebo see-ya (odvozeno z "see you")

0/0
19.3.2014 7:01

M79i14r97o18s83l66a11v 17K47r13a26k57o94v37i30č 8809108879942

Nejlepší vstup je od pana Tacíka, Davida Tacíka, Davida, doufám že je příslušníkem věčně brečícího národa.

0/−2
17.3.2014 7:55

P14a64v60e66l 11P44e25t86e92l23í75k 6658350434538

Když se dalo dovolat na mobilní telefon, tak se musí dát zjistit i lokace ne?

0/−4
17.3.2014 7:27

P26e75t98r 94T53y28č59k20a 6825722949682

No neke....

+3/0
17.3.2014 9:27

J66a26k36u64b 35S23e30m33e20r28á46d 2967736671791

http://edition.cnn.com/2014/03/12/world/asia/mh370-phone-theory-debunked/index.html?iid=article_sidebar

+1/0
17.3.2014 10:45

P17e92t70r 46B90r23e50j21c54h81a 6142439750

Proč by se někdo pracně pachtil s vypínáním a odpojováním identifikačních zařízení, když by s tím stejně chtěl někde anonymně a potichu spadnout do oceánu. Pokud to byl únos a chtěli se dostat někam za lepším, mohli tam letět i bez těch nejsložitějších opatření. Sice jsem si jinde dělal legraci, ale vypadá to, jako by letadlo ještě někdy chtěli použít. Takže je otázka, jestli éro spadlo, což je mnohem pravděpodobnější, nebo jestli mu po velmi promyšlené akci někde dávají novou totožnost. Ale po 11 / 2011 i to je možný zamýšlený akční scénář i třebas pro Hollyúd.

0/0
17.3.2014 7:12

M53i54l76o92s 15V74a58l69y 8666572507512

( zdroj)  cbc.ca  //////////  Finding a missing Malaysia Airlines plane may hinge on whether searchers can narrow down where they need to look using satellite data that is inexact and has never been used for that purpose before, search and rescue experts say.

0/0
17.3.2014 5:48

D14a20v43i96d 38T11a31c85í48k 8516265228364

At uz to bylo jakkoliv, rozhodne bych nechtel, aby muj pilot byl islamista, jako v tomto pripade. Clovek nikdy nevi, kdy jim rupne v kouli. :-/

+4/−1
17.3.2014 5:21

M14i55l25o15s 80V82a30l79y 8536782657502

a kdyby jsi vedel, ze zena pilotuje letadlo..... nasoupil by jsi? Velky problem minuly tyden v BC /CND/

0/0
17.3.2014 5:51

D53a91v97i18d 19T50a45c30í93k 8856135178234

Zeny mi nevadi. Naopak ;-)

0/0
17.3.2014 6:45

A25l79b82e57r37t 12V37l64a65c10h 8286431648842

Naopak vadí? ;-)

R^

+1/0
17.3.2014 9:33

P74a29v71e60l 40M76i56k84u19l32a 6768383106807

Není pravda, že pan Tacík neřekl, že mu ženy nevadí. :-)

0/0
17.3.2014 9:40

M91i42l28o52s 18V90a65l12y 8476312267762

RR -  vyrobci motoru uvadi, ze: s "motory letadla byli ve spojeni po ztrate celkoveho spojeni" jeste 4 hod. Nevi nekdo, jestli i z more, kdy je vse pod vodou muze vysilat do strediska RR nejake informace? Vim, ze Britove [RR] maji v zaznamu ten fakt, ze letadlo se dostalo do vyse az 13.2 km. Vyskomer na meraku umi precist kazdy blb. Cemu to napovida?..... Jak uz jsem uvedl drive, UNOS nebo SEBEVRAZDA pilota. ;-€ mozna  n e s t a s t n a  V  l a s k a  :-P

0/0
17.3.2014 0:04

A38l85o86i90s 79M74a54t65o69u10s31e35k 6711391669406

Definitivne E.T.

0/0
17.3.2014 2:47

M69i59l80o97s 11V55a72l33y 8816752347722

tohle je velmi zajimave tema. Uz volam synovi a tocime film - urcite budeme v baliku a pro pana Pomeje take nejaky ten peniz urcite zustane. Je to uprimny muz a tak proc mu nepomoci? Ten n o c n i  Otta na F1 je vylozene mimo. Mysli si, ze lide ho budou zivit a posilat balicky primo do studia..... doufam, ze se jmenuje Otta Seemann. = kapitan namornik. Stejne KAPITAN jak nase zlata Evicka Samkova. Noo to neni fer :-/

0/0
16.3.2014 23:45

M29i72l80o50s 43V63a48l69y 8966282527112

OS ..... je samozvany kapitan a tluchuba. ;-D

0/0
17.3.2014 0:07

I82v44a 20V90a20l92č80í78k33o34v41á 1879508271741

Máte asi dobrý hulení. 8-o

0/0
17.3.2014 6:20

M81i22l62o18s 13V50a81l46y 8966282807902

;-€ me by zajimala jina okolnost..... Ktera letuska mela jit do sluzby a byla nahrazena jinou..... Mozna PAK by v tom meli "prsty" opravdu uz jen piloti.

0/0
16.3.2014 23:34

N17i90c95o43l51e 16Z78á25v66o44d80n23í88k94o55v48á 8936405924105

A není to tak, že když piloti vypli celé letadlo, tak to letadlo prostě spadlo? O to jim přece šlo, zabít ty lidi.  A nikdo z cestujících neměl šanci zapnout mobil, nestihli to a ani nejspíše nic netušili do posledního okamžiku.  A tím pádem vypnuté letadlo nemůže být nijak zachyceno na mapě GPS. Tam jsou ve vzduchu vidět lety tisíců letedel, ale to s číslem MH370 není vidět. jsou tam podobná čísla jen ne tohle:-/.

0/−3
16.3.2014 22:45

S25t88a65n57i43s19l48a60v 11M97a22l72i39n11a 2727864373907

Asi si nečetla článek zde na iDnesu - "Mobily ve ztraceném malajsijském boeingu prý vyzvánějí. Je to záhada" , že? V

0/0
16.3.2014 23:34

J89a80k70u12b 18S46e41m49e29r18á93d 2427516661341

mobily nevyzvanely, jen to zvonilo u lidi, kteri jim volali...je to v jinem clanku vysvetleno

+1/0
17.3.2014 0:29

J80a75k28u35b 48S98e41m67e27r23á67d 2327176821871

Nicolko to by to letadlo, resp. trosky z nej, ASI  nasli v miste ztraty signalu, kde uz davno hledali, NE?????????

+1/0
17.3.2014 0:30

P31a67v21e12l 50O22d38r23a79z28i25l 6934899397650

No ty jo to je úžasný.

0/0
17.3.2014 7:32

P67e55t55r47a 58M35í53l61o87v91á 3577238529872

zajimalo by, jaka je definice terminu vypnout letadlo, to je zase zahada pro me :)

0/0
18.3.2014 14:13

M49i24l33o65š 41F85i36a31l48a 2250221517622

Teď mě ještě napadlo, že sami piloti to letadlo unést nemohli, protože by stoprocentně někdo z cestujících zapnul mobil a dal někomu vědět, že letěj přes Malaysii na západ. Na palubě každýho letadla se vždycky najde pár lidí, který mají přehled, kde právě jsou (třeba já :-)), i kdyby nešly obrazovky s aktuální polohou. A je jednoduché si všimnout, že neletíme tam kam máme. A nad pevninskou Malaysií by mobil fungoval stoprocentně.

Takže někdo musel bohužel cestující zpacifikovat natolik, aby nepoužili telefon. Čili nejenom ten co pilotoval ale nejspíš ještě skupina jiných.

+1/−7
16.3.2014 22:14

E48v16a 33L15o51k37a61j55o21v75á 4692340613776

jak zpacifikuješ všechny cestující? a ve tmě si nemuseli všimnout, že letí jinam... a tys tam neletěl..pochybuju, že je mnoho lidí, co vědí kde jsou :-D

+1/0
16.3.2014 22:16

M16i32l20o92š 98F84i34a39l13a 2900371577522

Pro Tebe a pro všechny pod Tebou k mému názoru :

Za prvé, vždycky si všimneš, že letadlo zatočí víc doleva než má Tvůj let letět. Mám toho nalítáno opravdu hodně a vždycky vím, kde se nacházíme a věř nebo ne ale stoprocentně si všimneš, že letíš na západ, když máš letět na sever. V každém letadle vždycky někdo takovej je a není nás málo.

Za druhé jestli opravdu letěl přes Malajskou šíji pod signálem radarů, tak nejenom že neletěl nad mořem ale nad pevninou a toho by si cestující všimli ale hlavně neletěl v jedenácti kilometrech ale letěl tak nízko, že by většině cestujících mobily fungovaly.

Za třetí nikdy v letadle nespí úplně všichni cestující a už vůbec ne celá posádka, takže někdo by si toho všimnul stoprocentně. Takové letadlo má víc jak deset lidí palubní posádky.

A za čtvrté jak je všechny zpacifikovat? No bohužel asi jenom zbraněma. Konec konců když koukáš do hlavně samopalů a řeknou Ti, že nesmíš telefonovat nebo mu máš dát svůj mobil, tak většinou poslechneš..

+1/−2
17.3.2014 7:46

M39i46c17h39a35l 16M72i15l54l64e85r 9156842909422

letadlo po preruseni komunikace nekolikrat zmenilo letovou hladinu, nejdriv nahoru z 35000 na 45000stop, pozdeji dolu na 35000, pak dolu na 23000stop a pak zas na 35000 stop. Samozrejme ne najednou, ale postupne.

0/0
17.3.2014 12:58

M38i48l63o41š 78F18i30a98l37a 2320231667372

No jasně - a proč mínus k mému příspěvku? Co se Vám nezdá?

0/0
17.3.2014 13:40

M18a13r41e76k 92H83l32á19v14k45a 7435272880727

ve výšce 11km a při rychlosti kolem 800kmh by ti teda telefon nefungoval ani nahodou ;) mozna tak satelitní Iridium

BTSky jsou smerove a rozhdone "nezari" nikam nahoru a i kdyby, pri te rychlosti by si te nesithli predavat

+2/0
16.3.2014 22:32
Foto

P60e66t34r 86Š23m92e91j11k64a37l 9955780448197

No nevím, kdo to ještě dělá, ale já často sedím u okna a mám zapnutou GPS -jen tak pro zábavu...:-)

+1/0
16.3.2014 22:34

M47i78l17o22s 48V44a95l51y 8336192227102

Petre, jen si tak domyslim..... myslim si, ze Tva prava ruka je v sadre... ~ ;-D ~ ...

0/0
16.3.2014 23:50

N68i33c34o12l29e 23Z88á45v68o41d13n44í98k72o45v17á 8476135794245

Pane Fiala, přece nebudete mít celý váš let očí na trase vašeho letadla i kdyby  mobil měl signál. Lidé mohli spát, nebo jen tak odpočívat a užívat si letu a nic netušit. A pád přišel z nenadání, a možná byli tím náhlým pádem překvapení i únosci.

0/0
16.3.2014 23:02

M49a23r71e34k 38T31u77r54n75o18v43e24c 7745222340676

Žádné stoporocentně. Takhle ve výšce signál opravdu není. BTSky mají antény vyladěné tak, aby se signál šířil kolem nich v rovině. Zavoláte si sice teoreticky i přes BTSku, která je třeba 10 km od Vás, ale jakmile stoupáte nahoru, signál je rychle pryč. To jsem si kdysi vyzkoušel třeba i ve Větroni, který se o moc výš, než 1 km nedostane. Stačilo vystoupat do toho 1 km a signál byl fuč...

A také jak už tu někdo psal, další problém je rychlost. GSM síť je stavěná na hangover při rychlostech asi do 150-160 km/hod.

Další věc je, že když letím nad něčím v noci, tak jen z pohledu z okénka mám často dost problém se zorientovat - byť letím třeba nad místy, kde to znám (třeba Praha). U něčeho tak velkého, jako Malajsie, to musí být ještě obtížnější...

0/0
17.3.2014 6:36

J76o61s17e82f 88V98y49s15k74o71c22i74l 7973880139

to zacina vypadat jako kdyz jeden z pilotu chtel zmizet, druhy s tim asi nesouhlasil, a kdyz si vsimnul, ze jsou odpojeni a otaceji se, tak potom scenky jak z akcnich filmu kdy se piloti perou o knipl :-) a mate vyresenou zahadu ;-) akorat nikdo nebyl JB007, takze asi nestihnul opustit letadlo na zachrannem clunu ... ikdyz kdovi ;-D

+2/−1
16.3.2014 21:27

E29v38a 96L60o54k61a98j73o96v44á 4442680603966

to mě napadlo taky :-) ale nechtěla jsem to raději psát

0/−1
16.3.2014 21:44

E88v69a 85L48o76k39a85j95o96v35á 4492730653586

to mě napadlo taky, ale nechtěla jsem to psát :-D

0/0
16.3.2014 21:45

N65i19c12o55l86e 14Z24á84v77o60d79n16í77k86o20v47á 8536395884175

Tak tomu by jsem i věřila, že ten druhý pilot čerstvý pilot, neměl zájem stát se taky únoscem, neboť si chtěl  ještě na nějaký čas zalétat, než by se poslal do kytek s ostatnimi. Hrozná představa:-(.

0/0
16.3.2014 23:11

M85i12c35h36a30l 58M27i33k41s71a21t80k94o 1494177876415

Ja si stejne myslim ze to " Nevidilni " odnesli do srotu . :-)

+1/−1
16.3.2014 21:24

T87o81m55á82š 13N91a34v68r70á61t97i85l 6597809192844

jo na palubě bylo několik hnědočechů ;-D

+1/−1
16.3.2014 21:27

T57o72m63á82š 75N34a37v86r89á53t15i49l 6977219372784

Jo to mají tak, když se dnes pro kontrolu letů využívá nejvíce sekundární informace. V případě pokrytí primárem by věděli kam letěli a kdy jim přesně zmizeli z obrazovek radarů. Jestliže šlo současně o přelet státní hranice, tak tam je museli vést v kontrole i vojáci, ale o tom se asi moc nemluví, nebo to nefunguje jak by mělo :-)

+2/−1
16.3.2014 21:19

K31a15r65e57l 42K33o81l19a10j67í59k 9961287478814

Lezou 3 slimáci a najednou jeden z nich vybouchne. První se ptá toho druhýho: "Co se mu stalo?" - "Nevím, asi to byl Muslimák.."

+13/0
16.3.2014 21:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.