Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Filadelfii havaroval airbus během vzletu, hořela mu pneumatika

Kuriózní nehoda se ve čtvrtek odehrála na letišti v americké Filadelfii. Letadlu Airbus A320 se 154 lidmi na palubě se při startu vznítila pneumatika. Kapitán se rozhodl neriskovat a posadil letadlo zpátky na ranvej, kde se zabořilo do asfaltu. Cestující se z letadla dostali v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M79i63c86h33a23l 84N40o65v15á56k 9248498272310

Dnes Filadelfia zitra Ňů Jork

0/−2
15.3.2014 21:00

M16i87c86h51a30l 63M76i51l92l96e71r 9586432339322

to zni jako poznamka od Ňů-my

0/0
16.3.2014 0:21
Foto

M13i17c13h22a54l 96N45o13v91á24k 9618758552390

Co je nam tom kuriozniho ?!

0/0
15.3.2014 20:58

R51a41d80i58m 91H21o98r10č87i20č84k54a 7376697893612

Ten článek se mi zdá poněkud zmatečný. Člověk z něho v podstatě neví co se doopravdy stalo a za jakých okolností.?

+3/0
15.3.2014 16:18

I63v51o 16J43a12n49á20č37e71k 8333693831932

Ono taky v tom článku je pravda jen to letiště a to letadlo, ten zbytek je skoro vše špatně. :-)

+1/0
15.3.2014 20:27
Foto

M36i68c86h30a21l 50B64ě89l10k50a 3222322124299

Dobrý večer, a jak je to tedy všechno správně?

0/0
15.3.2014 20:37

I91v36o 10J68a75n23á39č59e20k 8683213371122

Vyšetřování stále probíhá a zatím existuje jen krátká stručná oficiální informace, která říká, že při rozjezdu došlo k praksnutí jedné pneumatiky na předním podvozku, následně došlo k vychýlení ze směru. Pilot provedl přerušení startu během kterého došlo k vyjetí z dráhy a kolapsu předního podvozku. Předpokládám, že podrobná vyšetřovací zpráva bude hotová do dvou let.

0/0
15.3.2014 20:44

I30v53o 85J68a50n24á16č60e51k 8973333261282

Oficiální informace říká že: Letadlo společnosti US Airways Airbus A320-200, registrace N113UW provádělo let US-1702 z Philadelphia,PA do Fort Lauderdale,FL (USA) se 149 lidmi na palubě.

Při akceleraci na dráze 27L došlo k prasknutí jedné pneumatiky na předním podvozku což způsobilo vychýlení letadla z dráhy. Piloti přerušili start, letadlo se zastavilo mimo dráhu, přední podvozek zkolaboval. Letadlo bylo evakuováno.

0/0
15.3.2014 20:51
Foto

M34i71c63h11a93l 20B10ě30l28k10a 3712642934709

Díky - to je AVherald, že?

0/0
15.3.2014 21:36

I63g75o57r 28P19l82a48n44d45e23r 9807714176940

Podla Aviation safety net doslo k dymeniu v motore 1, naco doslo k zruseniu startu, pri dopade prednej podvozkovej nohy doslo k kolapsu, lietadlo padlo na nos a tak dorolovalo mimo runway...

0/0
15.3.2014 22:00

I67g50o38r 75P52l56a87n67d95e19r 9737104376810

jak vznika novinarska kacica..tomuto airbusu nehorela ziadna pnumatika, ale pri starte bol evidovany dym z motoru c1, tak pilot zrusil start, pri polozeni predneho podvozku na runway, ten skolaboval a stroj isiel nosom po zemi az mimo runway, kde zastal a bola prevedena nudzova evakuacia...toto je fakt, a odkial cerpal autor clanku to netusim...

0/0
15.3.2014 15:40

O12n52d23ř14e55j 53H51a84v92r78á24n42e79k 6890357497296

Brrr, přechylování mám na našem jazyce docela rád, ale Filadelfia mi vadí ;-)

+4/0
15.3.2014 15:03

J32o12s14e61f 76P71r95a21š46e81k 4955790484532

Z toho si nic nedělej. Kostlivci nemají pysky a taky neumějí vyslovit P.;-D

0/0
15.3.2014 16:08

P18e55t66r 41N92ě10m76e25c 4630533820567

Takže to ochromilo klíčový dopravní uzel a přitom má tenhle uzel 4 ranveje a nemuseli odklonit žádné letadlo.. Takže s tím ochromením to tak žhavé asi nebylo, že..?

+1/0
15.3.2014 14:23

K59a60r20e76l 97B41a55r88t51á96č33e29k 9352809272915

tleskam pilotovi zachoval chladnou hlavu ,,bezpecne,, pristal zachranil nejen svuj zivot...piloti a cestujici Concordu 25cervence 2000 spolecnosti Air France takove stesti nemeli kdyz letounu praskla pneumatika a navic doslo k prorazeni nadrze...

+2/−1
15.3.2014 14:12

D18a70n54i14e53l 35U16r85b22á57n42e49k 6517168489598

Ten už byl bohužel za V2 a nemohl dělat vůbec nic jiného, než nakonec udělal.

+1/0
15.3.2014 17:23

I78v29o 22J44a11n68á82č64e33k 8583113201312

Pán je tak trošku totálně mimo místu, mohl byste dělat novinařinu.

+1/0
15.3.2014 20:29

Z46d16e21n81e84k 16V91r97b77a 8129335543337

Moc chladnou hlavu si nezachoval. Jesliže měl čumák ve vzduchu byl za V2 měl pokračovat a ne s tím prásknout o zem. Pravděpodobně by obletěl na jeden motor letiště a přistál, bez poškození letadla. (Od stolu se to lehce soudí, ale tohle je správný postup) Takhle se sice nikomu nic naštěstí nestalo, ale mohlo se. Případů, kdy letadlo nevzlétlo ale shořelo po vyjetí z dráhy i s celou posádkou je mnoho. Concord je případ stále zastřený a zřejmě se nikdy nedovíme úplnou pravdu. Ale tam k problémům došlo za rychlostí, kdy by piloti neměli vůbec žádnou šanci stroj zastavit a museli pokračovat ve vzletu.  A jako jinde je to celý řetězec nešťastných událostí, kde se sešlo mnoho okolností. Svedlo se to na cizí předmět na dráze, ale je možné, že to bylo úplně jinak. Dnes se už ví, že stroj startoval přetížený s větrem do zad a na poměrně krátké dráze, která byla navíc v hodně špatném stavu. Ví se, že inkriminovaný podvozek nebyl zcela vpořádku. Ví se, že vypnutím hořících (ale přesto funkčních) motorů před dosažením bezpečné rychlosti si posádka prakticky podepsala rozsudek smrti. Vyšetřovací komise sice dospěla k závěru, že by díky požáru pravděpodobně spadli tak jako tak ale... Ono může pro laika vypadat rozhodnutí zastavit vzlet za každou cenu jako bezpečnější, ale není tomu tak. I u malých letadel, kde máte spousty místa před sebou je mnohdy lepší pokračovat ve vzletu než bojovat s nestabilním letadlem ve velké rychlosti na dráze a snažit se za každou cenu zastavit.

0/0
21.3.2014 1:38

F63r50a97n15t47i45š58e72k 50P15r68u81d89k49ý 8872891792931

jinde ve ctvrtek, na idnes v sobotu. Jinde vazna nehoda se stastnym koncem, na idnes kuriozni nehoda s horici pneumatikou, jen tak dal, a za chvili budu chodit na idnes se jen smat novinarske hlouposti a sledovat novoproagandisticke clanky :-)

+1/0
15.3.2014 14:02
Foto

M33i94c63h75a50l 31B67ě65l98k55a 3612102264879

Dobré odpoledne, prosím o odkaz na některé české médium, které o událoti informovalo ve čtvrtek, ideálně s doprovodným videem. A následně mi v článku vyznačte novopropagandistickou pasáž, abych se jí mohl do budoucna vyvarovat. Děkuji!

0/0
15.3.2014 14:41

F89r77a14n42t65i28š21e64k 60P58r95u11d51k10ý 8932661142171

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/330341-airbusu-ve-filadelfii-se-utrhl-predni-podvozek.html   nepisou se casy, ale vzhledem k casovemu posunu, tam ve ct jako tady v patek .... a vyvarovat byste se mel urcite takovych nejapnosti, jako "kuriozni".... nevim co na letecke nehode dopravniho letadla vidite kuriozniho ...  a docela me prekvapuje, pokud jste autor, ze se takto obnazujete, mel jste radeji mlcet

0/0
16.3.2014 13:44

O96t18o 10Č58e68r87m98á76k 9476802465125

Co je na tom kuriózního?????? Jen Vaše vyplesklost nebo co?????? Rv

0/−1
15.3.2014 13:47

J20a49r87o80s91l22a44v 54Ř33e61z82n67í44k 7154781495780

Doporučuji: když havaruje letadlo pravděpodobnost nehody se zvyšuje u u jiných letů.  Tedy nelétat v období kolem nehod.

0/−2
15.3.2014 13:06

S66t71a41n51i54s13l18a86v 40P19ř26i42b88y79l 1399288581476

No to je mi teda rada pane vachmajstr 8-o

+2/−1
15.3.2014 13:21

P56a22v70e17l 81N32o58v82á45k 7341416249623

Ono těch nehod je víc do roka jen se o tom co nedozvite ;-)sledujte avherald.com ;-)

0/0
15.3.2014 14:47

J18a58r96o79s19l15a60v 65Ř46e78z92n60í12k 7274211445800

Stejně je zajímavé, že havárie či jiné mimořádné události se často dějí ve shlucích....viz to malajské letadlo a nyní toto...a možná bude další...nějaké informační pole?

+2/−3
15.3.2014 13:05

T53o49m85á66š 32V36y18b58í89r18a91l 4708669838552

to bude spíš tím, že si to lidi víc "pamatují" nebo jak to napsat... Třeba tady se nic vážnýho nestalo, každou chvilku má letadlo někde nějaký problémy při startu, ale jen teď si to všichni spojí s tou Malajsií, jinak by o tom za den nevěděli...

+1/−1
15.3.2014 13:14

J26a55r18o83s90l10a29v 23Ř96e80z20n43í76k 7554781155460

Nevím, chtělo by to statistiku....vím, že třeba krátkou dobu po 11. září došlo k nehodám s velkými ztrátami na životech

0/−2
15.3.2014 13:20

I48g63o80r 91P38l94a84n31d88e30r 9297954676940

do konca roku 2001 boli po 11.9     2 nehody s velkymi obetami na zivotoch

0/0
15.3.2014 14:45

I78g93o47r 44P55l19a37n52d80e33r 9367874846220

az nato, ze to malajzijske lietadlo podla vsetkeho nebola nehoda...

0/0
15.3.2014 14:37

M92i40c13h21a13l 54S32e13m13r62á86d 3602326617129

Ano, ano... létá se do poruchy... málokdo to ví, ale i když se ví, že je nějaká součástka na umření, tak dokud nedojde opravdu k poruše, je neekonomické odstavit letadlo a opravovat...

Podvozek po servisu a s novou pneumatikou běžně neselhává...

0/−1
15.3.2014 12:58

J78a10n 26L39u85k40á48š 7387213323942

To neni pravda. Letadlo ma striktne predepsane servisni intervaly a pokud je nedodrzi, nesmi do vzduchu. Servis muze delat jen certifikovany mechanik, musi zapisovat, co kde udelal a jeste to po nem nekdo kontroluje a podepisuje. Pokud zapis nesedi a neco se stane, je to na kriminal. Cas od casu je predepsany i kompletni servis, kdy se letadlo uplne odstroji a kontroluje se vlastni skorepina.

Navic se po kazde nehode vysetruje, proc se stala a prijimaji se opatreni, aby se nemohla opakovat. Tj. pokud se zjisti, ze servisni interval je nedostatecny, zkrati se.

+2/0
15.3.2014 13:44

R18a94d82i56m 64H49o19r72č38i58č27k17a 7916227713752

Doufám,že máte pravdu. Ale papír toho taky snese.

0/0
15.3.2014 16:13

R90i83c56h94a86r75d 50B11u32š19e58k 3985808537113

no to je strasna blbost co jste napsal...

0/−1
15.3.2014 13:51

I88g17o46r 36P29l55a97n46d50e58r 9327534616910

hej niekde v Afrike.ale inde nie

0/0
15.3.2014 14:41

Z33d26e24n64e56k 54V63r36b18a 8429545813347

Když opominu to, že jste napsal naprostý blábol, tak tady to byla jednoznačná chyba pilota. Pokud měl přední podvozek ve vzduchu byl za rychlostí rozhodnutí a měl pokračovat ve vzletu. On se v rozporu s předpisem rozhodl vzlet přerušit, stáhnul plyn a tím se pravděpodobně aktivovalo automatické brždění letounu. Když si zabrzdíte letadlo (navíc na maximální účinek brzd) a máte čumák ve vzduchu je z toho taková rána, že se nelze divit, že ten podvozek to nevydržel. Je to prosté a jednoduché. Myslím, že vyšetřovatelé pilota ukamenují. Ale od stolu se to vždycky soudí dobře...

0/0
21.3.2014 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.