Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Filadelfii havaroval airbus během vzletu, hořela mu pneumatika

Kuriózní nehoda se ve čtvrtek odehrála na letišti v americké Filadelfii. Letadlu Airbus A320 se 154 lidmi na palubě se při startu vznítila pneumatika. Kapitán se rozhodl neriskovat a posadil letadlo zpátky na ranvej, kde se zabořilo do asfaltu. Cestující se z letadla dostali v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28i62c45h66a77l 65N96o28v88á44k 9688198972390

Dnes Filadelfia zitra Ňů Jork

0/−2
15.3.2014 21:00

M29i75c85h75a47l 38M35i95l22l29e94r 9986852589552

to zni jako poznamka od Ňů-my

0/0
16.3.2014 0:21

M20i46c24h54a44l 46N98o27v84á22k 9818418542160

Co je nam tom kuriozniho ?!

0/0
15.3.2014 20:58

R64a41d81i31m 76H77o36r53č47i11č89k80a 7336197693642

Ten článek se mi zdá poněkud zmatečný. Člověk z něho v podstatě neví co se doopravdy stalo a za jakých okolností.?

+3/0
15.3.2014 16:18

I45v12o 28J13a85n22á98č61e24k 8943843381862

Ono taky v tom článku je pravda jen to letiště a to letadlo, ten zbytek je skoro vše špatně. :-)

+1/0
15.3.2014 20:27
Foto

M58i62c25h52a64l 66B22ě40l67k14a 3372782424209

Dobrý večer, a jak je to tedy všechno správně?

0/0
15.3.2014 20:37

I16v43o 56J27a92n74á52č26e94k 8523873601552

Vyšetřování stále probíhá a zatím existuje jen krátká stručná oficiální informace, která říká, že při rozjezdu došlo k praksnutí jedné pneumatiky na předním podvozku, následně došlo k vychýlení ze směru. Pilot provedl přerušení startu během kterého došlo k vyjetí z dráhy a kolapsu předního podvozku. Předpokládám, že podrobná vyšetřovací zpráva bude hotová do dvou let.

0/0
15.3.2014 20:44

I69v31o 24J62a40n68á19č23e40k 8283183651152

Oficiální informace říká že: Letadlo společnosti US Airways Airbus A320-200, registrace N113UW provádělo let US-1702 z Philadelphia,PA do Fort Lauderdale,FL (USA) se 149 lidmi na palubě.

Při akceleraci na dráze 27L došlo k prasknutí jedné pneumatiky na předním podvozku což způsobilo vychýlení letadla z dráhy. Piloti přerušili start, letadlo se zastavilo mimo dráhu, přední podvozek zkolaboval. Letadlo bylo evakuováno.

0/0
15.3.2014 20:51
Foto

M96i33c71h60a98l 58B42ě65l50k53a 3872502814689

Díky - to je AVherald, že?

0/0
15.3.2014 21:36

I65g86o72r 36P69l24a33n78d21e43r 9157634786780

Podla Aviation safety net doslo k dymeniu v motore 1, naco doslo k zruseniu startu, pri dopade prednej podvozkovej nohy doslo k kolapsu, lietadlo padlo na nos a tak dorolovalo mimo runway...

0/0
15.3.2014 22:00

I11g96o29r 25P98l84a18n46d29e71r 9807374616960

jak vznika novinarska kacica..tomuto airbusu nehorela ziadna pnumatika, ale pri starte bol evidovany dym z motoru c1, tak pilot zrusil start, pri polozeni predneho podvozku na runway, ten skolaboval a stroj isiel nosom po zemi az mimo runway, kde zastal a bola prevedena nudzova evakuacia...toto je fakt, a odkial cerpal autor clanku to netusim...

0/0
15.3.2014 15:40

O36n64d72ř19e51j 27H36a54v74r40á44n39e45k 6820987917486

Brrr, přechylování mám na našem jazyce docela rád, ale Filadelfia mi vadí ;-)

+4/0
15.3.2014 15:03

J64o52s78e86f 70P52r89a31š65e69k 4795770354162

Z toho si nic nedělej. Kostlivci nemají pysky a taky neumějí vyslovit P.;-D

0/0
15.3.2014 16:08

P97e43t95r 26N23ě17m49e89c 4690363820707

Takže to ochromilo klíčový dopravní uzel a přitom má tenhle uzel 4 ranveje a nemuseli odklonit žádné letadlo.. Takže s tím ochromením to tak žhavé asi nebylo, že..?

+1/0
15.3.2014 14:23

K73a49r67e49l 77B11a45r71t87á88č96e53k 9572779112655

tleskam pilotovi zachoval chladnou hlavu ,,bezpecne,, pristal zachranil nejen svuj zivot...piloti a cestujici Concordu 25cervence 2000 spolecnosti Air France takove stesti nemeli kdyz letounu praskla pneumatika a navic doslo k prorazeni nadrze...

+2/−1
15.3.2014 14:12

D61a95n70i84e94l 62U18r32b46á48n12e75k 6347578139878

Ten už byl bohužel za V2 a nemohl dělat vůbec nic jiného, než nakonec udělal.

+1/0
15.3.2014 17:23

I26v44o 68J29a56n26á11č40e98k 8343703351542

Pán je tak trošku totálně mimo místu, mohl byste dělat novinařinu.

+1/0
15.3.2014 20:29

Z17d28e69n58e70k 87V13r74b86a 8109885543157

Moc chladnou hlavu si nezachoval. Jesliže měl čumák ve vzduchu byl za V2 měl pokračovat a ne s tím prásknout o zem. Pravděpodobně by obletěl na jeden motor letiště a přistál, bez poškození letadla. (Od stolu se to lehce soudí, ale tohle je správný postup) Takhle se sice nikomu nic naštěstí nestalo, ale mohlo se. Případů, kdy letadlo nevzlétlo ale shořelo po vyjetí z dráhy i s celou posádkou je mnoho. Concord je případ stále zastřený a zřejmě se nikdy nedovíme úplnou pravdu. Ale tam k problémům došlo za rychlostí, kdy by piloti neměli vůbec žádnou šanci stroj zastavit a museli pokračovat ve vzletu.  A jako jinde je to celý řetězec nešťastných událostí, kde se sešlo mnoho okolností. Svedlo se to na cizí předmět na dráze, ale je možné, že to bylo úplně jinak. Dnes se už ví, že stroj startoval přetížený s větrem do zad a na poměrně krátké dráze, která byla navíc v hodně špatném stavu. Ví se, že inkriminovaný podvozek nebyl zcela vpořádku. Ví se, že vypnutím hořících (ale přesto funkčních) motorů před dosažením bezpečné rychlosti si posádka prakticky podepsala rozsudek smrti. Vyšetřovací komise sice dospěla k závěru, že by díky požáru pravděpodobně spadli tak jako tak ale... Ono může pro laika vypadat rozhodnutí zastavit vzlet za každou cenu jako bezpečnější, ale není tomu tak. I u malých letadel, kde máte spousty místa před sebou je mnohdy lepší pokračovat ve vzletu než bojovat s nestabilním letadlem ve velké rychlosti na dráze a snažit se za každou cenu zastavit.

0/0
21.3.2014 1:38

F40r54a63n95t69i22š63e49k 49P68r60u66d95k41ý 8482531822631

jinde ve ctvrtek, na idnes v sobotu. Jinde vazna nehoda se stastnym koncem, na idnes kuriozni nehoda s horici pneumatikou, jen tak dal, a za chvili budu chodit na idnes se jen smat novinarske hlouposti a sledovat novoproagandisticke clanky :-)

+1/0
15.3.2014 14:02
Foto

M62i83c61h21a93l 94B56ě64l97k42a 3982232684819

Dobré odpoledne, prosím o odkaz na některé české médium, které o událoti informovalo ve čtvrtek, ideálně s doprovodným videem. A následně mi v článku vyznačte novopropagandistickou pasáž, abych se jí mohl do budoucna vyvarovat. Děkuji!

0/0
15.3.2014 14:41

F29r67a70n95t98i54š69e73k 65P42r53u78d29k88ý 8192301162421

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/330341-airbusu-ve-filadelfii-se-utrhl-predni-podvozek.html   nepisou se casy, ale vzhledem k casovemu posunu, tam ve ct jako tady v patek .... a vyvarovat byste se mel urcite takovych nejapnosti, jako "kuriozni".... nevim co na letecke nehode dopravniho letadla vidite kuriozniho ...  a docela me prekvapuje, pokud jste autor, ze se takto obnazujete, mel jste radeji mlcet

0/0
16.3.2014 13:44

O48t55o 16Č89e51r56m92á52k 9126732655975

Co je na tom kuriózního?????? Jen Vaše vyplesklost nebo co?????? Rv

0/−1
15.3.2014 13:47

J51a17r69o47s97l24a22v 80Ř82e86z64n18í24k 7874551615510

Doporučuji: když havaruje letadlo pravděpodobnost nehody se zvyšuje u u jiných letů.  Tedy nelétat v období kolem nehod.

0/−2
15.3.2014 13:06

S76t45a18n32i78s16l35a43v 73P60ř79i53b52y60l 1279708901766

No to je mi teda rada pane vachmajstr 8-o

+2/−1
15.3.2014 13:21

P54a36v21e29l 71N32o91v30á66k 7711296359433

Ono těch nehod je víc do roka jen se o tom co nedozvite ;-)sledujte avherald.com ;-)

0/0
15.3.2014 14:47

J41a14r95o50s32l87a61v 42Ř84e90z40n71í79k 7484291125420

Stejně je zajímavé, že havárie či jiné mimořádné události se často dějí ve shlucích....viz to malajské letadlo a nyní toto...a možná bude další...nějaké informační pole?

+2/−3
15.3.2014 13:05

T21o56m96á26š 63V84y95b49í34r87a59l 4558249158752

to bude spíš tím, že si to lidi víc "pamatují" nebo jak to napsat... Třeba tady se nic vážnýho nestalo, každou chvilku má letadlo někde nějaký problémy při startu, ale jen teď si to všichni spojí s tou Malajsií, jinak by o tom za den nevěděli...

+1/−1
15.3.2014 13:14

J11a41r54o19s20l56a30v 30Ř68e87z91n93í35k 7384401595210

Nevím, chtělo by to statistiku....vím, že třeba krátkou dobu po 11. září došlo k nehodám s velkými ztrátami na životech

0/−2
15.3.2014 13:20

I80g47o69r 85P23l86a44n87d41e65r 9357474376530

do konca roku 2001 boli po 11.9     2 nehody s velkymi obetami na zivotoch

0/0
15.3.2014 14:45

I34g44o26r 66P14l46a86n57d33e11r 9107754956940

az nato, ze to malajzijske lietadlo podla vsetkeho nebola nehoda...

0/0
15.3.2014 14:37

M95i14c55h97a59l 29S95e12m33r37á41d 3552406327759

Ano, ano... létá se do poruchy... málokdo to ví, ale i když se ví, že je nějaká součástka na umření, tak dokud nedojde opravdu k poruše, je neekonomické odstavit letadlo a opravovat...

Podvozek po servisu a s novou pneumatikou běžně neselhává...

0/−1
15.3.2014 12:58

J67a87n 64L43u50k63á49š 7107933233922

To neni pravda. Letadlo ma striktne predepsane servisni intervaly a pokud je nedodrzi, nesmi do vzduchu. Servis muze delat jen certifikovany mechanik, musi zapisovat, co kde udelal a jeste to po nem nekdo kontroluje a podepisuje. Pokud zapis nesedi a neco se stane, je to na kriminal. Cas od casu je predepsany i kompletni servis, kdy se letadlo uplne odstroji a kontroluje se vlastni skorepina.

Navic se po kazde nehode vysetruje, proc se stala a prijimaji se opatreni, aby se nemohla opakovat. Tj. pokud se zjisti, ze servisni interval je nedostatecny, zkrati se.

+2/0
15.3.2014 13:44

R17a44d60i22m 62H22o85r68č91i46č69k30a 7906397933152

Doufám,že máte pravdu. Ale papír toho taky snese.

0/0
15.3.2014 16:13

R47i24c42h75a15r40d 26B10u35š41e86k 3405608547493

no to je strasna blbost co jste napsal...

0/−1
15.3.2014 13:51

I16g96o65r 15P12l93a88n76d28e92r 9287454176750

hej niekde v Afrike.ale inde nie

0/0
15.3.2014 14:41

Z51d94e22n59e34k 54V94r55b98a 8609415383297

Když opominu to, že jste napsal naprostý blábol, tak tady to byla jednoznačná chyba pilota. Pokud měl přední podvozek ve vzduchu byl za rychlostí rozhodnutí a měl pokračovat ve vzletu. On se v rozporu s předpisem rozhodl vzlet přerušit, stáhnul plyn a tím se pravděpodobně aktivovalo automatické brždění letounu. Když si zabrzdíte letadlo (navíc na maximální účinek brzd) a máte čumák ve vzduchu je z toho taková rána, že se nelze divit, že ten podvozek to nevydržel. Je to prosté a jednoduché. Myslím, že vyšetřovatelé pilota ukamenují. Ale od stolu se to vždycky soudí dobře...

0/0
21.3.2014 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.