Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ve Filadelfii havaroval airbus během vzletu, hořela mu pneumatika

Kuriózní nehoda se ve čtvrtek odehrála na letišti v americké Filadelfii. Letadlu Airbus A320 se 154 lidmi na palubě se při startu vznítila pneumatika. Kapitán se rozhodl neriskovat a posadil letadlo zpátky na ranvej, kde se zabořilo do asfaltu. Cestující se z letadla dostali v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i98c60h46a77l 36N47o98v34á47k 9488968442140

Dnes Filadelfia zitra Ňů Jork

0/−2
15.3.2014 21:00

M12i81c12h46a17l 60M60i33l35l15e96r 9566232539562

to zni jako poznamka od Ňů-my

0/0
16.3.2014 0:21

M28i79c16h43a97l 22N96o21v71á69k 9538118852600

Co je nam tom kuriozniho ?!

0/0
15.3.2014 20:58

R52a63d77i32m 61H26o76r71č13i37č23k43a 7816727553492

Ten článek se mi zdá poněkud zmatečný. Člověk z něho v podstatě neví co se doopravdy stalo a za jakých okolností.?

+3/0
15.3.2014 16:18

I30v23o 93J52a15n67á42č63e45k 8903153701392

Ono taky v tom článku je pravda jen to letiště a to letadlo, ten zbytek je skoro vše špatně. :-)

+1/0
15.3.2014 20:27
Foto

M75i63c59h74a72l 81B50ě28l34k60a 3362782564759

Dobrý večer, a jak je to tedy všechno správně?

0/0
15.3.2014 20:37

I77v29o 63J40a33n64á31č49e40k 8173423541842

Vyšetřování stále probíhá a zatím existuje jen krátká stručná oficiální informace, která říká, že při rozjezdu došlo k praksnutí jedné pneumatiky na předním podvozku, následně došlo k vychýlení ze směru. Pilot provedl přerušení startu během kterého došlo k vyjetí z dráhy a kolapsu předního podvozku. Předpokládám, že podrobná vyšetřovací zpráva bude hotová do dvou let.

0/0
15.3.2014 20:44

I31v24o 85J69a21n16á41č36e73k 8633683181892

Oficiální informace říká že: Letadlo společnosti US Airways Airbus A320-200, registrace N113UW provádělo let US-1702 z Philadelphia,PA do Fort Lauderdale,FL (USA) se 149 lidmi na palubě.

Při akceleraci na dráze 27L došlo k prasknutí jedné pneumatiky na předním podvozku což způsobilo vychýlení letadla z dráhy. Piloti přerušili start, letadlo se zastavilo mimo dráhu, přední podvozek zkolaboval. Letadlo bylo evakuováno.

0/0
15.3.2014 20:51
Foto

M15i30c95h61a66l 72B57ě91l63k43a 3812602804159

Díky - to je AVherald, že?

0/0
15.3.2014 21:36

I17g36o32r 52P41l27a96n28d13e47r 9897254716240

Podla Aviation safety net doslo k dymeniu v motore 1, naco doslo k zruseniu startu, pri dopade prednej podvozkovej nohy doslo k kolapsu, lietadlo padlo na nos a tak dorolovalo mimo runway...

0/0
15.3.2014 22:00

I48g13o65r 94P31l43a59n11d52e77r 9497684966920

jak vznika novinarska kacica..tomuto airbusu nehorela ziadna pnumatika, ale pri starte bol evidovany dym z motoru c1, tak pilot zrusil start, pri polozeni predneho podvozku na runway, ten skolaboval a stroj isiel nosom po zemi az mimo runway, kde zastal a bola prevedena nudzova evakuacia...toto je fakt, a odkial cerpal autor clanku to netusim...

0/0
15.3.2014 15:40

O67n80d14ř19e39j 11H33a10v51r21á36n90e92k 6850277587706

Brrr, přechylování mám na našem jazyce docela rád, ale Filadelfia mi vadí ;-)

+4/0
15.3.2014 15:03

J51o10s42e52f 59P76r85a38š47e54k 4165830534122

Z toho si nic nedělej. Kostlivci nemají pysky a taky neumějí vyslovit P.;-D

0/0
15.3.2014 16:08

P71e30t14r 60N32ě42m80e84c 4700903480617

Takže to ochromilo klíčový dopravní uzel a přitom má tenhle uzel 4 ranveje a nemuseli odklonit žádné letadlo.. Takže s tím ochromením to tak žhavé asi nebylo, že..?

+1/0
15.3.2014 14:23

K54a67r40e49l 72B82a92r16t97á68č63e49k 9172139282795

tleskam pilotovi zachoval chladnou hlavu ,,bezpecne,, pristal zachranil nejen svuj zivot...piloti a cestujici Concordu 25cervence 2000 spolecnosti Air France takove stesti nemeli kdyz letounu praskla pneumatika a navic doslo k prorazeni nadrze...

+2/−1
15.3.2014 14:12

D91a55n26i25e96l 18U63r69b87á35n93e26k 6897668389518

Ten už byl bohužel za V2 a nemohl dělat vůbec nic jiného, než nakonec udělal.

+1/0
15.3.2014 17:23

I13v96o 32J27a97n96á80č33e89k 8463133131662

Pán je tak trošku totálně mimo místu, mohl byste dělat novinařinu.

+1/0
15.3.2014 20:29

Z63d52e28n24e11k 91V25r73b32a 8639455133707

Moc chladnou hlavu si nezachoval. Jesliže měl čumák ve vzduchu byl za V2 měl pokračovat a ne s tím prásknout o zem. Pravděpodobně by obletěl na jeden motor letiště a přistál, bez poškození letadla. (Od stolu se to lehce soudí, ale tohle je správný postup) Takhle se sice nikomu nic naštěstí nestalo, ale mohlo se. Případů, kdy letadlo nevzlétlo ale shořelo po vyjetí z dráhy i s celou posádkou je mnoho. Concord je případ stále zastřený a zřejmě se nikdy nedovíme úplnou pravdu. Ale tam k problémům došlo za rychlostí, kdy by piloti neměli vůbec žádnou šanci stroj zastavit a museli pokračovat ve vzletu.  A jako jinde je to celý řetězec nešťastných událostí, kde se sešlo mnoho okolností. Svedlo se to na cizí předmět na dráze, ale je možné, že to bylo úplně jinak. Dnes se už ví, že stroj startoval přetížený s větrem do zad a na poměrně krátké dráze, která byla navíc v hodně špatném stavu. Ví se, že inkriminovaný podvozek nebyl zcela vpořádku. Ví se, že vypnutím hořících (ale přesto funkčních) motorů před dosažením bezpečné rychlosti si posádka prakticky podepsala rozsudek smrti. Vyšetřovací komise sice dospěla k závěru, že by díky požáru pravděpodobně spadli tak jako tak ale... Ono může pro laika vypadat rozhodnutí zastavit vzlet za každou cenu jako bezpečnější, ale není tomu tak. I u malých letadel, kde máte spousty místa před sebou je mnohdy lepší pokračovat ve vzletu než bojovat s nestabilním letadlem ve velké rychlosti na dráze a snažit se za každou cenu zastavit.

0/0
21.3.2014 1:38

F60r47a88n76t26i41š39e21k 45P19r80u10d81k93ý 8732921342601

jinde ve ctvrtek, na idnes v sobotu. Jinde vazna nehoda se stastnym koncem, na idnes kuriozni nehoda s horici pneumatikou, jen tak dal, a za chvili budu chodit na idnes se jen smat novinarske hlouposti a sledovat novoproagandisticke clanky :-)

+1/0
15.3.2014 14:02
Foto

M15i60c13h34a81l 75B12ě87l73k23a 3772802434869

Dobré odpoledne, prosím o odkaz na některé české médium, které o událoti informovalo ve čtvrtek, ideálně s doprovodným videem. A následně mi v článku vyznačte novopropagandistickou pasáž, abych se jí mohl do budoucna vyvarovat. Děkuji!

0/0
15.3.2014 14:41

F23r36a45n43t43i23š30e71k 73P54r27u43d47k23ý 8292961512791

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/330341-airbusu-ve-filadelfii-se-utrhl-predni-podvozek.html   nepisou se casy, ale vzhledem k casovemu posunu, tam ve ct jako tady v patek .... a vyvarovat byste se mel urcite takovych nejapnosti, jako "kuriozni".... nevim co na letecke nehode dopravniho letadla vidite kuriozniho ...  a docela me prekvapuje, pokud jste autor, ze se takto obnazujete, mel jste radeji mlcet

0/0
16.3.2014 13:44

O97t13o 40Č52e66r36m65á23k 9736372675255

Co je na tom kuriózního?????? Jen Vaše vyplesklost nebo co?????? Rv

0/−1
15.3.2014 13:47

J64a75r93o85s54l58a40v 58Ř20e40z42n86í57k 7164471375870

Doporučuji: když havaruje letadlo pravděpodobnost nehody se zvyšuje u u jiných letů.  Tedy nelétat v období kolem nehod.

0/−2
15.3.2014 13:06

S68t75a71n96i81s39l55a70v 68P19ř76i30b49y91l 1149578211626

No to je mi teda rada pane vachmajstr 8-o

+2/−1
15.3.2014 13:21

P66a53v36e74l 48N20o30v86á72k 7961656199293

Ono těch nehod je víc do roka jen se o tom co nedozvite ;-)sledujte avherald.com ;-)

0/0
15.3.2014 14:47

J27a84r85o68s90l53a46v 81Ř45e47z25n84í49k 7624381705470

Stejně je zajímavé, že havárie či jiné mimořádné události se často dějí ve shlucích....viz to malajské letadlo a nyní toto...a možná bude další...nějaké informační pole?

+2/−3
15.3.2014 13:05

T38o38m46á53š 80V82y60b93í36r60a75l 4948659588142

to bude spíš tím, že si to lidi víc "pamatují" nebo jak to napsat... Třeba tady se nic vážnýho nestalo, každou chvilku má letadlo někde nějaký problémy při startu, ale jen teď si to všichni spojí s tou Malajsií, jinak by o tom za den nevěděli...

+1/−1
15.3.2014 13:14

J59a88r58o45s62l32a22v 14Ř73e79z30n16í21k 7884981565910

Nevím, chtělo by to statistiku....vím, že třeba krátkou dobu po 11. září došlo k nehodám s velkými ztrátami na životech

0/−2
15.3.2014 13:20

I25g34o67r 36P71l75a46n11d34e73r 9637914706860

do konca roku 2001 boli po 11.9     2 nehody s velkymi obetami na zivotoch

0/0
15.3.2014 14:45

I78g87o20r 34P59l14a91n17d24e25r 9347714726590

az nato, ze to malajzijske lietadlo podla vsetkeho nebola nehoda...

0/0
15.3.2014 14:37

M76i49c14h37a13l 82S78e41m89r77á86d 3222216437389

Ano, ano... létá se do poruchy... málokdo to ví, ale i když se ví, že je nějaká součástka na umření, tak dokud nedojde opravdu k poruše, je neekonomické odstavit letadlo a opravovat...

Podvozek po servisu a s novou pneumatikou běžně neselhává...

0/−1
15.3.2014 12:58

J58a57n 21L13u92k50á27š 7117643483522

To neni pravda. Letadlo ma striktne predepsane servisni intervaly a pokud je nedodrzi, nesmi do vzduchu. Servis muze delat jen certifikovany mechanik, musi zapisovat, co kde udelal a jeste to po nem nekdo kontroluje a podepisuje. Pokud zapis nesedi a neco se stane, je to na kriminal. Cas od casu je predepsany i kompletni servis, kdy se letadlo uplne odstroji a kontroluje se vlastni skorepina.

Navic se po kazde nehode vysetruje, proc se stala a prijimaji se opatreni, aby se nemohla opakovat. Tj. pokud se zjisti, ze servisni interval je nedostatecny, zkrati se.

+2/0
15.3.2014 13:44

R98a17d19i51m 12H10o12r86č34i84č69k36a 7876867173472

Doufám,že máte pravdu. Ale papír toho taky snese.

0/0
15.3.2014 16:13

R96i42c47h47a91r58d 78B65u66š22e68k 3795188587483

no to je strasna blbost co jste napsal...

0/−1
15.3.2014 13:51

I49g87o60r 82P70l31a47n74d86e19r 9347194536870

hej niekde v Afrike.ale inde nie

0/0
15.3.2014 14:41

Z31d32e25n84e13k 30V67r26b10a 8599505383527

Když opominu to, že jste napsal naprostý blábol, tak tady to byla jednoznačná chyba pilota. Pokud měl přední podvozek ve vzduchu byl za rychlostí rozhodnutí a měl pokračovat ve vzletu. On se v rozporu s předpisem rozhodl vzlet přerušit, stáhnul plyn a tím se pravděpodobně aktivovalo automatické brždění letounu. Když si zabrzdíte letadlo (navíc na maximální účinek brzd) a máte čumák ve vzduchu je z toho taková rána, že se nelze divit, že ten podvozek to nevydržel. Je to prosté a jednoduché. Myslím, že vyšetřovatelé pilota ukamenují. Ale od stolu se to vždycky soudí dobře...

0/0
21.3.2014 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.