Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ve Filadelfii havaroval airbus během vzletu, hořela mu pneumatika

Kuriózní nehoda se ve čtvrtek odehrála na letišti v americké Filadelfii. Letadlu Airbus A320 se 154 lidmi na palubě se při startu vznítila pneumatika. Kapitán se rozhodl neriskovat a posadil letadlo zpátky na ranvej, kde se zabořilo do asfaltu. Cestující se z letadla dostali v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M18i34c97h89a10l 97N49o16v54á12k 9648298762770

Dnes Filadelfia zitra Ňů Jork

0/−2
15.3.2014 21:00

M83i58c45h93a83l 21M25i89l33l70e52r 9666752569272

to zni jako poznamka od Ňů-my

0/0
16.3.2014 0:21
Foto

M24i80c94h71a41l 84N11o29v46á27k 9598728722440

Co je nam tom kuriozniho ?!

0/0
15.3.2014 20:58

R71a63d53i66m 58H11o91r86č17i47č49k27a 7926447743292

Ten článek se mi zdá poněkud zmatečný. Člověk z něho v podstatě neví co se doopravdy stalo a za jakých okolností.?

+3/0
15.3.2014 16:18

I56v40o 72J59a37n86á82č33e15k 8453973571262

Ono taky v tom článku je pravda jen to letiště a to letadlo, ten zbytek je skoro vše špatně. :-)

+1/0
15.3.2014 20:27
Foto

M56i66c60h52a26l 87B97ě88l23k18a97, 25i32D93N87E34S91.67c17z 3832712974129

Dobrý večer, a jak je to tedy všechno správně?

0/0
15.3.2014 20:37

I41v98o 84J44a75n69á42č52e64k 8923393891892

Vyšetřování stále probíhá a zatím existuje jen krátká stručná oficiální informace, která říká, že při rozjezdu došlo k praksnutí jedné pneumatiky na předním podvozku, následně došlo k vychýlení ze směru. Pilot provedl přerušení startu během kterého došlo k vyjetí z dráhy a kolapsu předního podvozku. Předpokládám, že podrobná vyšetřovací zpráva bude hotová do dvou let.

0/0
15.3.2014 20:44

I82v65o 50J28a86n31á67č27e64k 8613213631882

Oficiální informace říká že: Letadlo společnosti US Airways Airbus A320-200, registrace N113UW provádělo let US-1702 z Philadelphia,PA do Fort Lauderdale,FL (USA) se 149 lidmi na palubě.

Při akceleraci na dráze 27L došlo k prasknutí jedné pneumatiky na předním podvozku což způsobilo vychýlení letadla z dráhy. Piloti přerušili start, letadlo se zastavilo mimo dráhu, přední podvozek zkolaboval. Letadlo bylo evakuováno.

0/0
15.3.2014 20:51
Foto

M44i79c53h39a49l 41B84ě67l58k20a27, 12i63D22N52E74S54.60c39z 3642962444189

Díky - to je AVherald, že?

0/0
15.3.2014 21:36

I12g66o65r 83P76l43a24n44d33e32r 9227794966720

Podla Aviation safety net doslo k dymeniu v motore 1, naco doslo k zruseniu startu, pri dopade prednej podvozkovej nohy doslo k kolapsu, lietadlo padlo na nos a tak dorolovalo mimo runway...

0/0
15.3.2014 22:00

I21g63o88r 58P15l24a16n39d11e83r 9667554736880

jak vznika novinarska kacica..tomuto airbusu nehorela ziadna pnumatika, ale pri starte bol evidovany dym z motoru c1, tak pilot zrusil start, pri polozeni predneho podvozku na runway, ten skolaboval a stroj isiel nosom po zemi az mimo runway, kde zastal a bola prevedena nudzova evakuacia...toto je fakt, a odkial cerpal autor clanku to netusim...

0/0
15.3.2014 15:40

O17n60d34ř34e47j 45H44a36v82r75á10n90e24k 6950817787406

Brrr, přechylování mám na našem jazyce docela rád, ale Filadelfia mi vadí ;-)

+4/0
15.3.2014 15:03

J98o71s76e80f 48P74r74a48š38e92k 4945360644102

Z toho si nic nedělej. Kostlivci nemají pysky a taky neumějí vyslovit P.;-D

0/0
15.3.2014 16:08

P19e87t49r 54N26ě71m87e55c 4590373760377

Takže to ochromilo klíčový dopravní uzel a přitom má tenhle uzel 4 ranveje a nemuseli odklonit žádné letadlo.. Takže s tím ochromením to tak žhavé asi nebylo, že..?

+1/0
15.3.2014 14:23

K16a82r14e33l 91B43a28r15t35á55č12e22k 9352229592585

tleskam pilotovi zachoval chladnou hlavu ,,bezpecne,, pristal zachranil nejen svuj zivot...piloti a cestujici Concordu 25cervence 2000 spolecnosti Air France takove stesti nemeli kdyz letounu praskla pneumatika a navic doslo k prorazeni nadrze...

+2/−1
15.3.2014 14:12

D97a16n50i40e55l 20U10r81b35á56n37e62k 6687218269268

Ten už byl bohužel za V2 a nemohl dělat vůbec nic jiného, než nakonec udělal.

+1/0
15.3.2014 17:23

I68v65o 33J69a13n92á46č93e82k 8413463421892

Pán je tak trošku totálně mimo místu, mohl byste dělat novinařinu.

+1/0
15.3.2014 20:29

Z59d38e95n61e30k 36V95r60b71a 8149505653857

Moc chladnou hlavu si nezachoval. Jesliže měl čumák ve vzduchu byl za V2 měl pokračovat a ne s tím prásknout o zem. Pravděpodobně by obletěl na jeden motor letiště a přistál, bez poškození letadla. (Od stolu se to lehce soudí, ale tohle je správný postup) Takhle se sice nikomu nic naštěstí nestalo, ale mohlo se. Případů, kdy letadlo nevzlétlo ale shořelo po vyjetí z dráhy i s celou posádkou je mnoho. Concord je případ stále zastřený a zřejmě se nikdy nedovíme úplnou pravdu. Ale tam k problémům došlo za rychlostí, kdy by piloti neměli vůbec žádnou šanci stroj zastavit a museli pokračovat ve vzletu.  A jako jinde je to celý řetězec nešťastných událostí, kde se sešlo mnoho okolností. Svedlo se to na cizí předmět na dráze, ale je možné, že to bylo úplně jinak. Dnes se už ví, že stroj startoval přetížený s větrem do zad a na poměrně krátké dráze, která byla navíc v hodně špatném stavu. Ví se, že inkriminovaný podvozek nebyl zcela vpořádku. Ví se, že vypnutím hořících (ale přesto funkčních) motorů před dosažením bezpečné rychlosti si posádka prakticky podepsala rozsudek smrti. Vyšetřovací komise sice dospěla k závěru, že by díky požáru pravděpodobně spadli tak jako tak ale... Ono může pro laika vypadat rozhodnutí zastavit vzlet za každou cenu jako bezpečnější, ale není tomu tak. I u malých letadel, kde máte spousty místa před sebou je mnohdy lepší pokračovat ve vzletu než bojovat s nestabilním letadlem ve velké rychlosti na dráze a snažit se za každou cenu zastavit.

0/0
21.3.2014 1:38

F97r93a19n94t71i19š82e29k 64P32r44u50d17k93ý 8292291472161

jinde ve ctvrtek, na idnes v sobotu. Jinde vazna nehoda se stastnym koncem, na idnes kuriozni nehoda s horici pneumatikou, jen tak dal, a za chvili budu chodit na idnes se jen smat novinarske hlouposti a sledovat novoproagandisticke clanky :-)

+1/0
15.3.2014 14:02
Foto

M55i52c25h96a60l 47B18ě19l26k15a29, 47i55D68N97E96S98.51c71z 3762942794579

Dobré odpoledne, prosím o odkaz na některé české médium, které o událoti informovalo ve čtvrtek, ideálně s doprovodným videem. A následně mi v článku vyznačte novopropagandistickou pasáž, abych se jí mohl do budoucna vyvarovat. Děkuji!

0/0
15.3.2014 14:41

F60r65a39n58t15i70š81e47k 62P60r88u54d28k62ý 8812951572571

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/330341-airbusu-ve-filadelfii-se-utrhl-predni-podvozek.html   nepisou se casy, ale vzhledem k casovemu posunu, tam ve ct jako tady v patek .... a vyvarovat byste se mel urcite takovych nejapnosti, jako "kuriozni".... nevim co na letecke nehode dopravniho letadla vidite kuriozniho ...  a docela me prekvapuje, pokud jste autor, ze se takto obnazujete, mel jste radeji mlcet

0/0
16.3.2014 13:44

O63t10o 66Č23e44r84m88á81k 9196962305765

Co je na tom kuriózního?????? Jen Vaše vyplesklost nebo co?????? Rv

0/−1
15.3.2014 13:47

J74a39r59o71s67l45a94v 17Ř59e13z54n33í80k 7844941785520

Doporučuji: když havaruje letadlo pravděpodobnost nehody se zvyšuje u u jiných letů.  Tedy nelétat v období kolem nehod.

0/−2
15.3.2014 13:06

S77t46a69n74i28s47l26a57v 93P51ř94i73b26y87l 1729508421836

No to je mi teda rada pane vachmajstr 8-o

+2/−1
15.3.2014 13:21

P23a25v68e89l 24N59o62v49á13k 7951216899633

Ono těch nehod je víc do roka jen se o tom co nedozvite ;-)sledujte avherald.com ;-)

0/0
15.3.2014 14:47

J98a92r13o65s28l83a17v 98Ř21e21z55n20í50k 7534221855860

Stejně je zajímavé, že havárie či jiné mimořádné události se často dějí ve shlucích....viz to malajské letadlo a nyní toto...a možná bude další...nějaké informační pole?

+2/−3
15.3.2014 13:05

T65o59m40á52š 21V64y37b19í55r54a25l 4658969228602

to bude spíš tím, že si to lidi víc "pamatují" nebo jak to napsat... Třeba tady se nic vážnýho nestalo, každou chvilku má letadlo někde nějaký problémy při startu, ale jen teď si to všichni spojí s tou Malajsií, jinak by o tom za den nevěděli...

+1/−1
15.3.2014 13:14

J82a60r40o73s32l84a16v 32Ř57e75z24n14í56k 7434131185190

Nevím, chtělo by to statistiku....vím, že třeba krátkou dobu po 11. září došlo k nehodám s velkými ztrátami na životech

0/−2
15.3.2014 13:20

I37g27o19r 54P39l32a55n81d47e38r 9187374616830

do konca roku 2001 boli po 11.9     2 nehody s velkymi obetami na zivotoch

0/0
15.3.2014 14:45

I54g23o42r 58P67l91a80n21d63e80r 9537184936440

az nato, ze to malajzijske lietadlo podla vsetkeho nebola nehoda...

0/0
15.3.2014 14:37

M50i33c61h21a51l 16S56e69m94r51á38d 3312186277509

Ano, ano... létá se do poruchy... málokdo to ví, ale i když se ví, že je nějaká součástka na umření, tak dokud nedojde opravdu k poruše, je neekonomické odstavit letadlo a opravovat...

Podvozek po servisu a s novou pneumatikou běžně neselhává...

0/−1
15.3.2014 12:58

J47a76n 23L30u24k39á58š 7427113543502

To neni pravda. Letadlo ma striktne predepsane servisni intervaly a pokud je nedodrzi, nesmi do vzduchu. Servis muze delat jen certifikovany mechanik, musi zapisovat, co kde udelal a jeste to po nem nekdo kontroluje a podepisuje. Pokud zapis nesedi a neco se stane, je to na kriminal. Cas od casu je predepsany i kompletni servis, kdy se letadlo uplne odstroji a kontroluje se vlastni skorepina.

Navic se po kazde nehode vysetruje, proc se stala a prijimaji se opatreni, aby se nemohla opakovat. Tj. pokud se zjisti, ze servisni interval je nedostatecny, zkrati se.

+2/0
15.3.2014 13:44

R26a56d15i54m 73H85o24r61č46i96č15k55a 7266207763972

Doufám,že máte pravdu. Ale papír toho taky snese.

0/0
15.3.2014 16:13

R53i47c16h38a69r71d 92B22u42š75e93k 3735298207733

no to je strasna blbost co jste napsal...

0/−1
15.3.2014 13:51

I29g20o95r 65P39l22a88n95d64e45r 9927654136490

hej niekde v Afrike.ale inde nie

0/0
15.3.2014 14:41

Z71d66e14n14e61k 59V87r62b47a 8219555833217

Když opominu to, že jste napsal naprostý blábol, tak tady to byla jednoznačná chyba pilota. Pokud měl přední podvozek ve vzduchu byl za rychlostí rozhodnutí a měl pokračovat ve vzletu. On se v rozporu s předpisem rozhodl vzlet přerušit, stáhnul plyn a tím se pravděpodobně aktivovalo automatické brždění letounu. Když si zabrzdíte letadlo (navíc na maximální účinek brzd) a máte čumák ve vzduchu je z toho taková rána, že se nelze divit, že ten podvozek to nevydržel. Je to prosté a jednoduché. Myslím, že vyšetřovatelé pilota ukamenují. Ale od stolu se to vždycky soudí dobře...

0/0
21.3.2014 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.