Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Kam to letadlo zmizelo? A co je to transpondér?

Let společnosti Malaysia Airlines číslo 370 zmizel v sobotu časně ráno místního času někde nad jihovýchodní Asií. Úřady nevědí, kde letadlo je, ani co se s ním stalo. Zpravodajský server CNN sestavil přehled nejčastějších otázek okolo zmizení letadla a pokusil se na ně odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a52n 17K92o58t44l17í21n 9399264355277

Podle posledních informací se vážně stočil na Andamanské ostrovy. Tak si říkám, že až bude satelit přelétávat Írán, tak by mohli vyblejsknout příhraniční letiště jako Zahedan, Konarak...jestli tam neparkuje náhodou nějaká 777.

0/0
14.3.2014 14:30

J32a39n 27S10t86a78r26ý 5739301555159

už jsem to tady psal před 2 dny, Irán si vyrobil dostatek obohaceného uranu a potřeboval čínské odborníky na sestrojení A bomby. Piloti Ahmed a Abdul, dva černí pasažeři Iránci, motory vysílají signál ještě 4 hodiny po zmizení, mobily zvoní 2 dny po zmizení, 45 minut po zmizení letadlo zachyti voj.radar na Andamanech - co zbývá buď UFO nebo Irán.:-P

0/0
14.3.2014 15:43

R10i37c98h97a62r83d 65B43u30š69e34k 3655458917963

to ze by motory neco vysilaly jeste 4h po ztrate kontaktu bylo popreno...

0/0
14.3.2014 16:47

R33i84c96h95a84r85d 29B36u52š82e95k 3655728787143

mimo jine, od mista posledniho kontaktu je to na andamy 1500km coz neni v silach b777 urazit za 45min... za tu dobu uleti tak polovinu cesty....

0/0
14.3.2014 17:10

J74a65n 15K53u18d39l73á77č72e90k 7685915

Vzhledem k tomu, že se kapitán toho letadla jmenuje Ahmed a druhý pilot Abdul, tak je jasné, kde se to letadlo nakonec objeví. A v Americe z toho mít radost nebudou:-P

+1/−1
14.3.2014 14:09

P69a80v40e42l 92P25o89p81e41l86k11a 2291624260418

Letadlo je na dně oceánu, tam kde se ztratilo. Že ho nemůžou najít je tím, že komunikace toho, kdo má data z radaru se nesešla s komunikací toho kdo má prostředky k hledání. Ale i na to se přijde a do pár dnů bude objevené.

+1/0
14.3.2014 14:01

M42a35r82t79i89n 76B24u26s25i35d70e23a 4333420

Na UFO dnes již nikdo ani nevzdechne. Kam se poděla romantika?...

+3/−1
14.3.2014 13:50

R25i15c36h13a54r85d 42B37u92š23e34k 3845778837223

ufo je neidentifikovatelny letajici objekt... jen omezenost nekterych ufo spojuje s necim mimozemskym...

nevim co ma spolecneho s romantikou...

navic spojovat romantiku s leteckou tragedii je trapne...

+1/−1
14.3.2014 13:56

M49a73r20t82i56n 93B87u94s75i52d75e44a 4203260

Děkuji za upozornění, co znamená UFO. Ale já to vím. O mimozemšťanech nepadlo slovo, i když to slovo zahrnuje i je.  

Pro mnoho lidí různé romantické teorie představují i určitou naději, že se zmizelé objekty ještě mohou někdy někde objevit. Samozřejmě v to nevěřím ale nemyslím, že by to mělo někoho urážet více než nějaké racionální veřejné hrabání se v takové tragedii. Myslím, že to je více morbidní.

+1/0
14.3.2014 15:02

B18l59a98n84k55a 37F41a24j86k34u33s28o18v49á 8145941769374

Bušku, Bušku, dej si trochu vinka ;-D, treba budes trochu nad veci, pripevek p. Busidea je tzv. odlehcujici, takze neni treba na nej reagovat takhle striktne, ne|? Jsi se, Bušku, jako UFO projevil spis ty, teda spis jako pekny UCHO ;-D, ktery ani trochu nepochopi nadsazku a hru.. , skoda.... :-/

0/0
14.3.2014 15:23

K50a15r41e77l 76W35a38t66z72k38o 9916927387776

Proč tyhle letadla nemají ten odpovídač nevypnutelný? Měl by být naprosto nezávislý, nejít ho vypnout, a měl by mít záložní zdroj nezávislý na zdroji v letadle, pokud by tento selhal.

+6/0
14.3.2014 12:55

R81i37c18h66a95r52d 63B96u86š25e55k 3125438517983

odpovidac B777 ale i dalsich nejde sam o sobe vypnout...

jde prepnout do ruznych modu, ale vypnout jen odpovidac nelze...

0/0
14.3.2014 13:34
Foto

J20i67ř34í 46H43a65v42e90l79k91a 3369553620444

No vzhledem k tomu že nevysílá tak to něak půjde. Jde o to že by bylo ideální aby to vysílalo stále.

0/0
14.3.2014 13:57

R13i45c14h96a25r60d 21B95u50š96e89k 3225948137973

ze by to teba bylo tim ze nejakou fatalni udalosti na palube doslo k jeho poskozeni? 

to ze letadlo letelo dal nebo nekde pristalo jsou jen hloupe spekulace prizivovane bohuzel dobou od nestesti a nemoznosti najit vrak ci trosky...

to letadlo se z nejakeho duvodu s nejvetsi pravdepodobnosti rozpadlo ve vzduchu a proto jeho systemy prestaly vysilat... bohuzel vzhledem k poslednim znamym manevrum letadla je misto dopadu otazkou. A diky tomu je tezke lokalizovat misto dopadu jelikoz prostor je obovsky, doba od tagedie dlouha, morske proudy umeji udelat sve atd...

0/0
14.3.2014 14:04

J35a77n 25K70o42t35l93í35n 9599464975897

to je taky možnost, ale posádka byla komplet z Malajsie a na palubě byla hromada Číňanů, ti budou chtít objasnění stůj co stůj. Být to opačně, tak věřím tomu, že Čína je schopná to ututlat.

0/0
14.3.2014 12:42

J11a61n 13M61a49j27z92n89e98r 1936897466112

najdi pět rozdílů :)

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-questions/index.html?hpt=hp_c3

+3/0
14.3.2014 12:29

J11a30r54o39s42l45a39v 64B75a18š59n10ý 1610373837

Takhle mají příbuzní pasažérů alespoň malou jiskřičku naděje. Až budeme znát odpovědi, tak zřejmě zhasne.

0/0
14.3.2014 12:13

L65e47o23p94o63l56d 58H56o33r14á98k 4222108229612

asi jsem naivní, ale když se dá zaměřit mobil kdekoli na světe, jak může zmizet letadlo. V pořizovací ceně snad nějaký GPS vysílač musí mít.

0/0
14.3.2014 11:53

R75i94c25h12a92r57d 94B93u70š88e39k 3115988757763

nikdo netvrdi ze nema...

ale nic nevysila, nevysilal ani ten transporder...

a nikdo nevi kam letadlo mohlo dopadnout at uz po castech ci vcelku...

ta plocha je obrovska a vzhledem i k vecem co jsou v clanku nikdo presne nevi kde vlastne hledat...

+1/0
14.3.2014 11:55

F82r78a78n94t45i47s40e88k 77H95o31n42s39a 7309824156888

Mobil se dá zaměřit, pokud vysílá. To samé platí pro letadlo. Když letadlo přestane vysílat, dá se ještě zaměřit pomocí pozemních radarů (kus kovu na nebi od sebe odráží radarové paprsky), ze kterých experti nyní prohlížejí záznamy (letadlo sice zmizelo uprostřed moře, ale tyto pozemní radary mají dosah řádově ve stovkách km) - takže v tuto chvíli asi porovnávají "tečky" - letadla, které zachytil radar s tím, co bylo v tu dobu skutečně na obloze (letadla, která se hlásila) a snaží se vysledovat, jestli to někam letělo dál

+1/0
14.3.2014 12:12

P79e92t56r 17C13e41r89v93e58n83y 1933640795

no ty radove stovky jsou asi 120 km u klasickeho primarniho radaru v civilnim letectvi (bezny primarni radar ma dosah cca 60NM, kolik presne maji jejich radary lze docist v jejich letecke prirucce, a maji same sedesatky a padesatky) Sekundarni radar ma sice dosah 400-500km ale kdyz neodpovida odpovidac je to prd platne :)

0/0
14.3.2014 13:33
Foto

K81a73r53e34l 13P76l61a80c71h56ý 6786736814729

Proc neco nevysilaji i cerne skrinky?

0/0
14.3.2014 11:43

R71i74c89h15a89r94d 81B92u94š44e86k 3875298947103

cerne skrinky vysilaji, asi mesic nez jim dojdou baterie...

ale ten signal musite zamerit a proto musite i znat aspon castecne misto kde by to letadlo mohlo byt...

+5/0
14.3.2014 11:56
Foto

K80a66r58e25l 33P71l27a65c76h48ý 6216586194169

Asi vysilaji nejake jedno pipnuti za 24 hodin. V dnesni dobe by mohly vysilat treba kazde dve hodiny GPS souradnice a nějak i primo na satelit. Pak by se jen juklo do satelitu...

0/0
14.3.2014 13:04

J20a83n 44K38ř50í83ž 6145633115108

Vysílají nepřetržitě,vy brepto.

Problémem je hloubka moře a síla signálu.

0/0
14.3.2014 13:26
Foto

K68a45r93e84l 33P39l13a94c94h31ý 6556326174559

Ja nevim, jak vysilaji.

0/0
14.3.2014 13:28

J26a95n 33K62ř40í95ž 6825833975588

...no nepřetržitě,přeci.

Co je na tom k divení?

0/0
14.3.2014 13:32

R65i92c13h83a65r92d 10B21u31š64e40k 3105418247693

tak proc spekulujete a pisete blbiny...

kdyz neco nevim tak nepisu nic...

tahle potreba neco napsat i kdyz vim prd je neuveritelna...

0/−1
14.3.2014 13:32
Foto

K81a26r64e36l 11P59l93a87c20h74ý 6196876304789

Mozna jste se nevsiml, ze jsem se na to ptal (uz snad predevcirem) a abych nepsal stále stejně vety, formuloval jsem to nahoře jinak.

0/0
14.3.2014 14:03

R12i51c13h51a90r11d 67B45u13š83e72k 3665258327753

sedite u internetu, jak se zda...

kdyby jste vyvinul jen miniaturni snahu pouzit google a najit si informace usetrite si to tapne spekulovani o vysilani jednou za 24 hodin...

to je dalsi vec ktere nerozumim, plkat na idnes diskusi blbiny zatimco pred sebou mam nejlepsi zdroj informaci co clovek kdy vymyslel....

0/0
14.3.2014 14:11

D41a55v23i17d 97S14v93o32b88o20d47a 2895838254631

Nová verze seriálu The LOST....:-P

+2/−2
14.3.2014 11:32

J85a89n 57K17ř79í72ž 6385413945218

Nevím jestli by se vaší pitomině pozůstalý zasmáli.

0/0
14.3.2014 13:28

P84a18v58l48a 14C35t28i48b73o13r76o15v92á 2960883917

To by ale byl blbej virál ....

0/0
14.3.2014 13:47
Foto

P13e22t67r 75Š46r80a54i54e75r 9923922862897

No já mám takovou soukromou teorii, že pátračům jsou některé odpovědi bližší... Jenomže do konečného potvrzení a s ohledem na počet pozůstalých nebudou zveřejňovat předčasné spekulace. V době špionážních družic v té citlivé oblasti by bylo hodně divné, že tak obrovský stroj doopravdy "zmizí"...;-)

+4/0
14.3.2014 11:25

R79u30d69a 15S57l59a10v68í14k 5503458446231

Čím je ta oblast tak citlivá?

0/0
14.3.2014 12:31

J77a31n 66K95ř97í54ž 6945223965918

...ničím,to jen Šraier má ten pocit.

0/0
14.3.2014 13:31

R60i49c65h18a25r65d 61B23u54š96e77k 3685558267143

asi tak nejak...

0/0
14.3.2014 13:37

D34a91v48i55d 68M97a88l53i79n84a 1560983800793

Vypnuty odpovidac prece nesmaze bod takovych rozmeru jako B-777 z oblohy, ani z obrazovek radaru. Jasne, nejsou znacky u bodu na obrazovce, ale ten bod tam musi zustat. Spis by mne zajimal tech. Stav a parametry toho prvniho radaru. Jestli byli piloti nuceni otocit stroj a prudce snizit vysku, aniz by dali nekomu vedet, muze se jednat o silnou dekompresy kabiny s poskozenim elektroniky, tesne za kabinou. Potom ale, jestli stroji zustal neposkozeny autopilot mohl tento pokracovat sam dalsi 4 hodiny (do vycerpani paliva) v nizsi letove hladine, bez moznosti sledovani radarem, a navazani dalsiho spojeni. Hypoteza, ale vse uz tady bylo.

0/0
14.3.2014 11:19

J94a94k39u40b 63N61o88v91á96k 9852234174721

dekomprese kabiny pri snizeny vysky, kdyz okolni atmosfericky tlak narusta? Do toho pripocti, ze kabiny jsou tlakovany na ekvivalen nadmorske vysky 3000m

0/0
14.3.2014 11:23

D76a88v95i73d 96M73a57l51i85n96a 1330533210743

Snizovani vysky PO dekompresy kabiny ve vysce 11 km na hladinu preziti, tedy do 3000 metru.

+1/0
14.3.2014 11:29

J91a66k37u45b 69N66o83v24á42k 9252784624281

to by ale musel selhat system spousteni kyslikovejch masek .... to uz je moc nahod najednou

0/0
14.3.2014 11:35

D28a21v84i74d 78M78a11l24i56n15a 1360153230833

Letecka nestesti jsou vzdy souhrou nekolika nestastnych nahod dohromady, kdy by alespon jedna nezafungovala, tak by se nic nestalo.

+1/0
14.3.2014 12:13

M56i51c82h63a47l 96L33u53s32k 1405114971736

Každou jednotlivost z kusích informací, které se k nám dostávají, lze pochopit, ale celé dohromady to nedává smysl. U nás je problém jak s letadlem nekomunikujícím, tak s letadlem kterému vypadne traspondér automaticky řešen startem hotovostních letounů armády, které mají za úkol navázat vizuální kontakt s piloty, v nouzi jej musí donutit přistát a v krajním případě sestřelit. Ano, nad velkými vodními plochami je běžné, že jsou letadla mimo kontrolu řízení letového provozu, ale let MH370 přetal komunikovat už cca 200km severně od Kuala Terengganu, což je obrovské město s obrovským letištěm. Není možné předpokládat, že už je mimo dosah radarů, už proto, že v této vzdálenosti od letiště přechází posádky na approach řízení cílového letiště. Pokud bychom připustili, že se letadlo přestalo komunikovat a armáda to nijak neřešila, tak situaci, kdy by se letadlo bez povolení výrazně odchýlilo od kurzu, nebo dokonce přeletělo pevninu aniž by si toho někdo všiml a někdo reagoval prostě připustit nelze... K letectví mám velmi blízko, ale uznávám, že reálie v JV Asie mohou být trochu jiné než je zvykem v regionu Evropy a Blízkého východu, ale tohle prostě smrdí...

0/0
14.3.2014 11:16

P56a97v35l77a 54H85r88a81d72i16l94o18v95a 3157481861534

Zajimave. Diky.

No v nedeli se mi vraci ze Shanghaje muz, uz aby byl doma ;-D

0/0
14.3.2014 11:18

M52i87r27o82s30l76a45v 90M34e40t87e26l22k20a 5271790534334

no když ne,napište,třeba bych a Vámi nezávazně 14 dnů chodil;-D;-D

0/0
14.3.2014 12:54

P69a70v26l53a 42H16r87a47d55i77l24o60v53a 3797641151574

Tak jo ;-D

0/0
14.3.2014 14:09

J79a30k38u64b 73N94o88v38á72k 9782644914621

jestli byl v mezinarodnim vzdusnem prostoru, tak to mela resit jaka armada?

0/0
14.3.2014 11:18

P71e48t34r 88C93e53r46v64e50n70y 1153150265

mate-li k letectvi fakt tak blizko jak tvrdite tak pro vas nemuze byt problem si nalistovat ENR1.6 v jejich AIPu a zjistit si jak to s temi dosahy radaru je (terminal primary approach radary o kterych mluvite tam maji vsechny 60nm krom jednoho s 50nm cili nakych 100km) takze u letadla co vypne odpovidac 200km od letiste je celkem nutne predpokladat ze na primarnim radaru nebude uz vubec ale vubec nic. Je to dany tim jak ten radar funguje, nez se mu vrati odraz z takove dalky bude uz otocen jinam a ten odraz nechytne.

mimochodem kuala terenganu neni obri mesto s obrovskym letistem :) jen ruzyne (coz rozhodne zadny obri letiste neni) odbavi rocne asi 20x vic pasazeru nez letiste v kuala terenganu (kam litaj jen ctyri aerolinky)

+1/0
14.3.2014 13:51

M90i20c68h35a40l 45V90l80č61e16k 1570435402979

Další možná hypotéza, je úmyslná sebevražedná havárie ze strany pilota, například kvůli pojistce.

To už se také stalo. Tomu by odpovídalo zametání stop.

+2/0
14.3.2014 11:08

D46a88v49i52d 26M98a30l87i30n16a 1170253240433

No, zamest B-777 je prace spis pro Copperfielda.

+3/0
14.3.2014 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.