Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Kam to letadlo zmizelo? A co je to transpondér?

Let společnosti Malaysia Airlines číslo 370 zmizel v sobotu časně ráno místního času někde nad jihovýchodní Asií. Úřady nevědí, kde letadlo je, ani co se s ním stalo. Zpravodajský server CNN sestavil přehled nejčastějších otázek okolo zmizení letadla a pokusil se na ně odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a81n 19K45o61t14l63í71n 9159294345757

Podle posledních informací se vážně stočil na Andamanské ostrovy. Tak si říkám, že až bude satelit přelétávat Írán, tak by mohli vyblejsknout příhraniční letiště jako Zahedan, Konarak...jestli tam neparkuje náhodou nějaká 777.

0/0
14.3.2014 14:30

J97a29n 57S82t22a46r42ý 5689131665639

už jsem to tady psal před 2 dny, Irán si vyrobil dostatek obohaceného uranu a potřeboval čínské odborníky na sestrojení A bomby. Piloti Ahmed a Abdul, dva černí pasažeři Iránci, motory vysílají signál ještě 4 hodiny po zmizení, mobily zvoní 2 dny po zmizení, 45 minut po zmizení letadlo zachyti voj.radar na Andamanech - co zbývá buď UFO nebo Irán.:-P

0/0
14.3.2014 15:43

R97i95c31h74a87r72d 13B49u55š45e45k 3815598367753

to ze by motory neco vysilaly jeste 4h po ztrate kontaktu bylo popreno...

0/0
14.3.2014 16:47

R32i21c31h47a92r43d 37B94u22š70e97k 3175798147603

mimo jine, od mista posledniho kontaktu je to na andamy 1500km coz neni v silach b777 urazit za 45min... za tu dobu uleti tak polovinu cesty....

0/0
14.3.2014 17:10

J20a57n 98K21u49d40l38á75č98e11k 7795775

Vzhledem k tomu, že se kapitán toho letadla jmenuje Ahmed a druhý pilot Abdul, tak je jasné, kde se to letadlo nakonec objeví. A v Americe z toho mít radost nebudou:-P

+1/−1
14.3.2014 14:09

P39a61v46e97l 56P45o24p30e46l64k73a 2301544120828

Letadlo je na dně oceánu, tam kde se ztratilo. Že ho nemůžou najít je tím, že komunikace toho, kdo má data z radaru se nesešla s komunikací toho kdo má prostředky k hledání. Ale i na to se přijde a do pár dnů bude objevené.

+1/0
14.3.2014 14:01

M60a75r79t91i98n 87B45u86s46i70d19e94a 4473550

Na UFO dnes již nikdo ani nevzdechne. Kam se poděla romantika?...

+3/−1
14.3.2014 13:50

R22i30c67h24a13r74d 57B24u23š62e92k 3595668957463

ufo je neidentifikovatelny letajici objekt... jen omezenost nekterych ufo spojuje s necim mimozemskym...

nevim co ma spolecneho s romantikou...

navic spojovat romantiku s leteckou tragedii je trapne...

+1/−1
14.3.2014 13:56

M37a53r18t66i79n 61B95u16s11i91d42e52a 4253750

Děkuji za upozornění, co znamená UFO. Ale já to vím. O mimozemšťanech nepadlo slovo, i když to slovo zahrnuje i je.  

Pro mnoho lidí různé romantické teorie představují i určitou naději, že se zmizelé objekty ještě mohou někdy někde objevit. Samozřejmě v to nevěřím ale nemyslím, že by to mělo někoho urážet více než nějaké racionální veřejné hrabání se v takové tragedii. Myslím, že to je více morbidní.

+1/0
14.3.2014 15:02

B87l60a97n68k18a 26F96a58j26k79u54s67o46v23á 8865421429914

Bušku, Bušku, dej si trochu vinka ;-D, treba budes trochu nad veci, pripevek p. Busidea je tzv. odlehcujici, takze neni treba na nej reagovat takhle striktne, ne|? Jsi se, Bušku, jako UFO projevil spis ty, teda spis jako pekny UCHO ;-D, ktery ani trochu nepochopi nadsazku a hru.. , skoda.... :-/

0/0
14.3.2014 15:23

K97a59r92e61l 51W25a84t59z15k28o 9746817607586

Proč tyhle letadla nemají ten odpovídač nevypnutelný? Měl by být naprosto nezávislý, nejít ho vypnout, a měl by mít záložní zdroj nezávislý na zdroji v letadle, pokud by tento selhal.

+6/0
14.3.2014 12:55

R80i36c62h63a33r51d 49B97u87š21e72k 3635988427483

odpovidac B777 ale i dalsich nejde sam o sobe vypnout...

jde prepnout do ruznych modu, ale vypnout jen odpovidac nelze...

0/0
14.3.2014 13:34
Foto

J18i73ř68í 10H43a91v32e24l45k45a 3239193120974

No vzhledem k tomu že nevysílá tak to něak půjde. Jde o to že by bylo ideální aby to vysílalo stále.

0/0
14.3.2014 13:57

R31i75c64h30a72r41d 82B59u62š90e92k 3925208487293

ze by to teba bylo tim ze nejakou fatalni udalosti na palube doslo k jeho poskozeni? 

to ze letadlo letelo dal nebo nekde pristalo jsou jen hloupe spekulace prizivovane bohuzel dobou od nestesti a nemoznosti najit vrak ci trosky...

to letadlo se z nejakeho duvodu s nejvetsi pravdepodobnosti rozpadlo ve vzduchu a proto jeho systemy prestaly vysilat... bohuzel vzhledem k poslednim znamym manevrum letadla je misto dopadu otazkou. A diky tomu je tezke lokalizovat misto dopadu jelikoz prostor je obovsky, doba od tagedie dlouha, morske proudy umeji udelat sve atd...

0/0
14.3.2014 14:04

J97a52n 81K46o50t40l59í74n 9489684365657

to je taky možnost, ale posádka byla komplet z Malajsie a na palubě byla hromada Číňanů, ti budou chtít objasnění stůj co stůj. Být to opačně, tak věřím tomu, že Čína je schopná to ututlat.

0/0
14.3.2014 12:42

J89a27n 50M24a48j50z75n21e55r 1526897666592

najdi pět rozdílů :)

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-questions/index.html?hpt=hp_c3

+3/0
14.3.2014 12:29

J88a55r82o75s16l32a53v 13B26a91š62n75ý 1670703487

Takhle mají příbuzní pasažérů alespoň malou jiskřičku naděje. Až budeme znát odpovědi, tak zřejmě zhasne.

0/0
14.3.2014 12:13

L56e36o95p93o16l50d 65H18o47r51á51k 4272988919762

asi jsem naivní, ale když se dá zaměřit mobil kdekoli na světe, jak může zmizet letadlo. V pořizovací ceně snad nějaký GPS vysílač musí mít.

0/0
14.3.2014 11:53

R17i85c32h57a93r57d 82B68u26š25e33k 3495968637733

nikdo netvrdi ze nema...

ale nic nevysila, nevysilal ani ten transporder...

a nikdo nevi kam letadlo mohlo dopadnout at uz po castech ci vcelku...

ta plocha je obrovska a vzhledem i k vecem co jsou v clanku nikdo presne nevi kde vlastne hledat...

+1/0
14.3.2014 11:55

F55r76a12n29t83i59s57e82k 26H92o79n17s40a 7349884336608

Mobil se dá zaměřit, pokud vysílá. To samé platí pro letadlo. Když letadlo přestane vysílat, dá se ještě zaměřit pomocí pozemních radarů (kus kovu na nebi od sebe odráží radarové paprsky), ze kterých experti nyní prohlížejí záznamy (letadlo sice zmizelo uprostřed moře, ale tyto pozemní radary mají dosah řádově ve stovkách km) - takže v tuto chvíli asi porovnávají "tečky" - letadla, které zachytil radar s tím, co bylo v tu dobu skutečně na obloze (letadla, která se hlásila) a snaží se vysledovat, jestli to někam letělo dál

+1/0
14.3.2014 12:12

P36e18t16r 40C28e73r23v64e86n20y 1803700665

no ty radove stovky jsou asi 120 km u klasickeho primarniho radaru v civilnim letectvi (bezny primarni radar ma dosah cca 60NM, kolik presne maji jejich radary lze docist v jejich letecke prirucce, a maji same sedesatky a padesatky) Sekundarni radar ma sice dosah 400-500km ale kdyz neodpovida odpovidac je to prd platne :)

0/0
14.3.2014 13:33
Foto

K52a11r43e90l 74P48l96a24c42h28ý 6346686384769

Proc neco nevysilaji i cerne skrinky?

0/0
14.3.2014 11:43

R85i26c58h78a91r63d 96B41u90š33e55k 3815638477413

cerne skrinky vysilaji, asi mesic nez jim dojdou baterie...

ale ten signal musite zamerit a proto musite i znat aspon castecne misto kde by to letadlo mohlo byt...

+5/0
14.3.2014 11:56
Foto

K73a78r86e26l 72P90l45a26c65h84ý 6906196274179

Asi vysilaji nejake jedno pipnuti za 24 hodin. V dnesni dobe by mohly vysilat treba kazde dve hodiny GPS souradnice a nějak i primo na satelit. Pak by se jen juklo do satelitu...

0/0
14.3.2014 13:04

J82a46n 11K51ř86í95ž 6155183285268

Vysílají nepřetržitě,vy brepto.

Problémem je hloubka moře a síla signálu.

0/0
14.3.2014 13:26
Foto

K72a35r61e77l 87P19l20a11c65h49ý 6636406184959

Ja nevim, jak vysilaji.

0/0
14.3.2014 13:28

J46a41n 69K60ř73í87ž 6825453885578

...no nepřetržitě,přeci.

Co je na tom k divení?

0/0
14.3.2014 13:32

R53i31c14h94a66r41d 33B55u61š23e89k 3205238567163

tak proc spekulujete a pisete blbiny...

kdyz neco nevim tak nepisu nic...

tahle potreba neco napsat i kdyz vim prd je neuveritelna...

0/−1
14.3.2014 13:32
Foto

K54a83r35e68l 63P75l74a50c63h19ý 6266456414309

Mozna jste se nevsiml, ze jsem se na to ptal (uz snad predevcirem) a abych nepsal stále stejně vety, formuloval jsem to nahoře jinak.

0/0
14.3.2014 14:03

R44i79c83h76a18r55d 83B23u53š68e41k 3935118267273

sedite u internetu, jak se zda...

kdyby jste vyvinul jen miniaturni snahu pouzit google a najit si informace usetrite si to tapne spekulovani o vysilani jednou za 24 hodin...

to je dalsi vec ktere nerozumim, plkat na idnes diskusi blbiny zatimco pred sebou mam nejlepsi zdroj informaci co clovek kdy vymyslel....

0/0
14.3.2014 14:11

D85a33v83i62d 15S89v61o23b81o22d82a 2135678934781

Nová verze seriálu The LOST....:-P

+2/−2
14.3.2014 11:32

J30a10n 13K20ř81í39ž 6235123675718

Nevím jestli by se vaší pitomině pozůstalý zasmáli.

0/0
14.3.2014 13:28

P92a11v24l92a 73C61t58i56b64o40r35o62v40á 2500673307

To by ale byl blbej virál ....

0/0
14.3.2014 13:47
Foto

P97e70t93r 15Š87r89a44i32e68r 9383832292857

No já mám takovou soukromou teorii, že pátračům jsou některé odpovědi bližší... Jenomže do konečného potvrzení a s ohledem na počet pozůstalých nebudou zveřejňovat předčasné spekulace. V době špionážních družic v té citlivé oblasti by bylo hodně divné, že tak obrovský stroj doopravdy "zmizí"...;-)

+4/0
14.3.2014 11:25

R14u82d64a 21S69l14a75v68í48k 5293628356471

Čím je ta oblast tak citlivá?

0/0
14.3.2014 12:31

J36a67n 25K89ř58í44ž 6885833685298

...ničím,to jen Šraier má ten pocit.

0/0
14.3.2014 13:31

R95i78c81h58a77r54d 63B89u42š71e52k 3805748247913

asi tak nejak...

0/0
14.3.2014 13:37

D35a74v98i80d 77M17a67l66i60n32a 1280423190923

Vypnuty odpovidac prece nesmaze bod takovych rozmeru jako B-777 z oblohy, ani z obrazovek radaru. Jasne, nejsou znacky u bodu na obrazovce, ale ten bod tam musi zustat. Spis by mne zajimal tech. Stav a parametry toho prvniho radaru. Jestli byli piloti nuceni otocit stroj a prudce snizit vysku, aniz by dali nekomu vedet, muze se jednat o silnou dekompresy kabiny s poskozenim elektroniky, tesne za kabinou. Potom ale, jestli stroji zustal neposkozeny autopilot mohl tento pokracovat sam dalsi 4 hodiny (do vycerpani paliva) v nizsi letove hladine, bez moznosti sledovani radarem, a navazani dalsiho spojeni. Hypoteza, ale vse uz tady bylo.

0/0
14.3.2014 11:19

J93a45k27u84b 85N84o38v21á35k 9302144584861

dekomprese kabiny pri snizeny vysky, kdyz okolni atmosfericky tlak narusta? Do toho pripocti, ze kabiny jsou tlakovany na ekvivalen nadmorske vysky 3000m

0/0
14.3.2014 11:23

D89a82v66i60d 52M33a63l83i45n17a 1150613600393

Snizovani vysky PO dekompresy kabiny ve vysce 11 km na hladinu preziti, tedy do 3000 metru.

+1/0
14.3.2014 11:29

J28a58k39u45b 45N69o95v96á54k 9672934884841

to by ale musel selhat system spousteni kyslikovejch masek .... to uz je moc nahod najednou

0/0
14.3.2014 11:35

D80a98v54i93d 32M90a26l84i98n10a 1780943770353

Letecka nestesti jsou vzdy souhrou nekolika nestastnych nahod dohromady, kdy by alespon jedna nezafungovala, tak by se nic nestalo.

+1/0
14.3.2014 12:13

M57i85c39h64a33l 56L66u79s80k 1895834431616

Každou jednotlivost z kusích informací, které se k nám dostávají, lze pochopit, ale celé dohromady to nedává smysl. U nás je problém jak s letadlem nekomunikujícím, tak s letadlem kterému vypadne traspondér automaticky řešen startem hotovostních letounů armády, které mají za úkol navázat vizuální kontakt s piloty, v nouzi jej musí donutit přistát a v krajním případě sestřelit. Ano, nad velkými vodními plochami je běžné, že jsou letadla mimo kontrolu řízení letového provozu, ale let MH370 přetal komunikovat už cca 200km severně od Kuala Terengganu, což je obrovské město s obrovským letištěm. Není možné předpokládat, že už je mimo dosah radarů, už proto, že v této vzdálenosti od letiště přechází posádky na approach řízení cílového letiště. Pokud bychom připustili, že se letadlo přestalo komunikovat a armáda to nijak neřešila, tak situaci, kdy by se letadlo bez povolení výrazně odchýlilo od kurzu, nebo dokonce přeletělo pevninu aniž by si toho někdo všiml a někdo reagoval prostě připustit nelze... K letectví mám velmi blízko, ale uznávám, že reálie v JV Asie mohou být trochu jiné než je zvykem v regionu Evropy a Blízkého východu, ale tohle prostě smrdí...

0/0
14.3.2014 11:16

P88a45v25l72a 70H67r51a63d38i51l83o23v45a 3757391271794

Zajimave. Diky.

No v nedeli se mi vraci ze Shanghaje muz, uz aby byl doma ;-D

0/0
14.3.2014 11:18

M44i67r20o22s19l66a89v 43M47e32t15e98l19k69a 5591690114804

no když ne,napište,třeba bych a Vámi nezávazně 14 dnů chodil;-D;-D

0/0
14.3.2014 12:54

P69a36v38l20a 52H23r95a15d11i26l28o57v26a 3487981461324

Tak jo ;-D

0/0
14.3.2014 14:09

J73a31k52u32b 54N81o35v48á62k 9512544684901

jestli byl v mezinarodnim vzdusnem prostoru, tak to mela resit jaka armada?

0/0
14.3.2014 11:18

P24e21t64r 16C13e88r68v90e54n24y 1163170495

mate-li k letectvi fakt tak blizko jak tvrdite tak pro vas nemuze byt problem si nalistovat ENR1.6 v jejich AIPu a zjistit si jak to s temi dosahy radaru je (terminal primary approach radary o kterych mluvite tam maji vsechny 60nm krom jednoho s 50nm cili nakych 100km) takze u letadla co vypne odpovidac 200km od letiste je celkem nutne predpokladat ze na primarnim radaru nebude uz vubec ale vubec nic. Je to dany tim jak ten radar funguje, nez se mu vrati odraz z takove dalky bude uz otocen jinam a ten odraz nechytne.

mimochodem kuala terenganu neni obri mesto s obrovskym letistem :) jen ruzyne (coz rozhodne zadny obri letiste neni) odbavi rocne asi 20x vic pasazeru nez letiste v kuala terenganu (kam litaj jen ctyri aerolinky)

+1/0
14.3.2014 13:51

M70i84c30h82a16l 62V86l95č38e27k 1780355862119

Další možná hypotéza, je úmyslná sebevražedná havárie ze strany pilota, například kvůli pojistce.

To už se také stalo. Tomu by odpovídalo zametání stop.

+2/0
14.3.2014 11:08

D88a57v11i67d 36M24a86l14i63n51a 1230593390543

No, zamest B-777 je prace spis pro Copperfielda.

+3/0
14.3.2014 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.