Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Kam to letadlo zmizelo? A co je to transpondér?

Let společnosti Malaysia Airlines číslo 370 zmizel v sobotu časně ráno místního času někde nad jihovýchodní Asií. Úřady nevědí, kde letadlo je, ani co se s ním stalo. Zpravodajský server CNN sestavil přehled nejčastějších otázek okolo zmizení letadla a pokusil se na ně odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a41n 13K67o33t40l20í90n 9719344475897

Podle posledních informací se vážně stočil na Andamanské ostrovy. Tak si říkám, že až bude satelit přelétávat Írán, tak by mohli vyblejsknout příhraniční letiště jako Zahedan, Konarak...jestli tam neparkuje náhodou nějaká 777.

0/0
14.3.2014 14:30

J12a88n 19S59t42a61r43ý 5319911695699

už jsem to tady psal před 2 dny, Irán si vyrobil dostatek obohaceného uranu a potřeboval čínské odborníky na sestrojení A bomby. Piloti Ahmed a Abdul, dva černí pasažeři Iránci, motory vysílají signál ještě 4 hodiny po zmizení, mobily zvoní 2 dny po zmizení, 45 minut po zmizení letadlo zachyti voj.radar na Andamanech - co zbývá buď UFO nebo Irán.:-P

0/0
14.3.2014 15:43

R81i97c92h22a49r67d 78B16u39š50e98k 3535578167433

to ze by motory neco vysilaly jeste 4h po ztrate kontaktu bylo popreno...

0/0
14.3.2014 16:47

R24i65c20h33a79r90d 29B55u73š75e28k 3585868567203

mimo jine, od mista posledniho kontaktu je to na andamy 1500km coz neni v silach b777 urazit za 45min... za tu dobu uleti tak polovinu cesty....

0/0
14.3.2014 17:10

J75a79n 45K67u58d56l74á50č64e97k 7675895

Vzhledem k tomu, že se kapitán toho letadla jmenuje Ahmed a druhý pilot Abdul, tak je jasné, kde se to letadlo nakonec objeví. A v Americe z toho mít radost nebudou:-P

+1/−1
14.3.2014 14:09

P60a29v22e82l 33P58o67p52e43l98k76a 2621774840118

Letadlo je na dně oceánu, tam kde se ztratilo. Že ho nemůžou najít je tím, že komunikace toho, kdo má data z radaru se nesešla s komunikací toho kdo má prostředky k hledání. Ale i na to se přijde a do pár dnů bude objevené.

+1/0
14.3.2014 14:01

M18a90r35t68i32n 88B38u77s11i35d95e38a 4543890

Na UFO dnes již nikdo ani nevzdechne. Kam se poděla romantika?...

+3/−1
14.3.2014 13:50

R28i18c80h28a93r54d 93B64u25š51e24k 3285878207333

ufo je neidentifikovatelny letajici objekt... jen omezenost nekterych ufo spojuje s necim mimozemskym...

nevim co ma spolecneho s romantikou...

navic spojovat romantiku s leteckou tragedii je trapne...

+1/−1
14.3.2014 13:56

M71a81r64t23i68n 21B37u51s88i30d40e58a 4933250

Děkuji za upozornění, co znamená UFO. Ale já to vím. O mimozemšťanech nepadlo slovo, i když to slovo zahrnuje i je.  

Pro mnoho lidí různé romantické teorie představují i určitou naději, že se zmizelé objekty ještě mohou někdy někde objevit. Samozřejmě v to nevěřím ale nemyslím, že by to mělo někoho urážet více než nějaké racionální veřejné hrabání se v takové tragedii. Myslím, že to je více morbidní.

+1/0
14.3.2014 15:02

B54l78a68n48k44a 61F80a82j17k83u29s84o66v76á 8175791229654

Bušku, Bušku, dej si trochu vinka ;-D, treba budes trochu nad veci, pripevek p. Busidea je tzv. odlehcujici, takze neni treba na nej reagovat takhle striktne, ne|? Jsi se, Bušku, jako UFO projevil spis ty, teda spis jako pekny UCHO ;-D, ktery ani trochu nepochopi nadsazku a hru.. , skoda.... :-/

0/0
14.3.2014 15:23

K66a94r46e21l 36W27a26t47z39k87o 9506697107386

Proč tyhle letadla nemají ten odpovídač nevypnutelný? Měl by být naprosto nezávislý, nejít ho vypnout, a měl by mít záložní zdroj nezávislý na zdroji v letadle, pokud by tento selhal.

+6/0
14.3.2014 12:55

R49i84c56h13a79r65d 17B36u25š87e61k 3785568917143

odpovidac B777 ale i dalsich nejde sam o sobe vypnout...

jde prepnout do ruznych modu, ale vypnout jen odpovidac nelze...

0/0
14.3.2014 13:34
Foto

J56i39ř33í 62H44a22v81e88l37k61a 3309193560214

No vzhledem k tomu že nevysílá tak to něak půjde. Jde o to že by bylo ideální aby to vysílalo stále.

0/0
14.3.2014 13:57

R21i82c78h43a44r37d 63B95u50š72e84k 3505788437663

ze by to teba bylo tim ze nejakou fatalni udalosti na palube doslo k jeho poskozeni? 

to ze letadlo letelo dal nebo nekde pristalo jsou jen hloupe spekulace prizivovane bohuzel dobou od nestesti a nemoznosti najit vrak ci trosky...

to letadlo se z nejakeho duvodu s nejvetsi pravdepodobnosti rozpadlo ve vzduchu a proto jeho systemy prestaly vysilat... bohuzel vzhledem k poslednim znamym manevrum letadla je misto dopadu otazkou. A diky tomu je tezke lokalizovat misto dopadu jelikoz prostor je obovsky, doba od tagedie dlouha, morske proudy umeji udelat sve atd...

0/0
14.3.2014 14:04

J64a44n 23K69o18t15l34í15n 9569274495227

to je taky možnost, ale posádka byla komplet z Malajsie a na palubě byla hromada Číňanů, ti budou chtít objasnění stůj co stůj. Být to opačně, tak věřím tomu, že Čína je schopná to ututlat.

0/0
14.3.2014 12:42

J33a36n 93M33a54j95z53n45e53r 1276507916942

najdi pět rozdílů :)

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-questions/index.html?hpt=hp_c3

+3/0
14.3.2014 12:29

J62a83r53o81s83l11a54v 26B53a23š91n21ý 1130313167

Takhle mají příbuzní pasažérů alespoň malou jiskřičku naděje. Až budeme znát odpovědi, tak zřejmě zhasne.

0/0
14.3.2014 12:13

L63e64o39p30o21l11d 69H72o95r75á41k 4142348259252

asi jsem naivní, ale když se dá zaměřit mobil kdekoli na světe, jak může zmizet letadlo. V pořizovací ceně snad nějaký GPS vysílač musí mít.

0/0
14.3.2014 11:53

R71i49c59h84a63r32d 49B14u12š10e95k 3975408247893

nikdo netvrdi ze nema...

ale nic nevysila, nevysilal ani ten transporder...

a nikdo nevi kam letadlo mohlo dopadnout at uz po castech ci vcelku...

ta plocha je obrovska a vzhledem i k vecem co jsou v clanku nikdo presne nevi kde vlastne hledat...

+1/0
14.3.2014 11:55

F11r48a42n87t16i32s16e49k 32H31o66n18s21a 7769594846388

Mobil se dá zaměřit, pokud vysílá. To samé platí pro letadlo. Když letadlo přestane vysílat, dá se ještě zaměřit pomocí pozemních radarů (kus kovu na nebi od sebe odráží radarové paprsky), ze kterých experti nyní prohlížejí záznamy (letadlo sice zmizelo uprostřed moře, ale tyto pozemní radary mají dosah řádově ve stovkách km) - takže v tuto chvíli asi porovnávají "tečky" - letadla, které zachytil radar s tím, co bylo v tu dobu skutečně na obloze (letadla, která se hlásila) a snaží se vysledovat, jestli to někam letělo dál

+1/0
14.3.2014 12:12

P56e79t80r 11C60e64r42v32e79n85y 1783710575

no ty radove stovky jsou asi 120 km u klasickeho primarniho radaru v civilnim letectvi (bezny primarni radar ma dosah cca 60NM, kolik presne maji jejich radary lze docist v jejich letecke prirucce, a maji same sedesatky a padesatky) Sekundarni radar ma sice dosah 400-500km ale kdyz neodpovida odpovidac je to prd platne :)

0/0
14.3.2014 13:33
Foto

K43a53r97e11l 19P75l49a28c92h76ý 6526556894289

Proc neco nevysilaji i cerne skrinky?

0/0
14.3.2014 11:43

R20i29c46h80a33r72d 10B36u62š52e58k 3185748677783

cerne skrinky vysilaji, asi mesic nez jim dojdou baterie...

ale ten signal musite zamerit a proto musite i znat aspon castecne misto kde by to letadlo mohlo byt...

+5/0
14.3.2014 11:56
Foto

K57a75r62e14l 84P69l40a14c34h90ý 6826876184509

Asi vysilaji nejake jedno pipnuti za 24 hodin. V dnesni dobe by mohly vysilat treba kazde dve hodiny GPS souradnice a nějak i primo na satelit. Pak by se jen juklo do satelitu...

0/0
14.3.2014 13:04

J87a56n 29K67ř51í20ž 6615303345108

Vysílají nepřetržitě,vy brepto.

Problémem je hloubka moře a síla signálu.

0/0
14.3.2014 13:26
Foto

K82a23r95e68l 83P12l83a75c41h52ý 6206516174739

Ja nevim, jak vysilaji.

0/0
14.3.2014 13:28

J92a62n 85K38ř63í92ž 6245323225788

...no nepřetržitě,přeci.

Co je na tom k divení?

0/0
14.3.2014 13:32

R43i84c16h96a22r47d 53B57u91š49e17k 3255858377293

tak proc spekulujete a pisete blbiny...

kdyz neco nevim tak nepisu nic...

tahle potreba neco napsat i kdyz vim prd je neuveritelna...

0/−1
14.3.2014 13:32
Foto

K57a58r39e77l 66P43l23a62c66h81ý 6236566684159

Mozna jste se nevsiml, ze jsem se na to ptal (uz snad predevcirem) a abych nepsal stále stejně vety, formuloval jsem to nahoře jinak.

0/0
14.3.2014 14:03

R12i87c13h78a21r61d 85B88u46š31e83k 3605698437903

sedite u internetu, jak se zda...

kdyby jste vyvinul jen miniaturni snahu pouzit google a najit si informace usetrite si to tapne spekulovani o vysilani jednou za 24 hodin...

to je dalsi vec ktere nerozumim, plkat na idnes diskusi blbiny zatimco pred sebou mam nejlepsi zdroj informaci co clovek kdy vymyslel....

0/0
14.3.2014 14:11

D87a64v42i37d 79S33v25o57b87o97d26a 2755128924501

Nová verze seriálu The LOST....:-P

+2/−2
14.3.2014 11:32

J52a41n 51K68ř88í69ž 6955623985488

Nevím jestli by se vaší pitomině pozůstalý zasmáli.

0/0
14.3.2014 13:28

P82a36v73l78a 17C33t51i35b97o34r53o43v32á 2530563237

To by ale byl blbej virál ....

0/0
14.3.2014 13:47
Foto

P88e86t12r 19Š68r45a45i14e79r 9253702102467

No já mám takovou soukromou teorii, že pátračům jsou některé odpovědi bližší... Jenomže do konečného potvrzení a s ohledem na počet pozůstalých nebudou zveřejňovat předčasné spekulace. V době špionážních družic v té citlivé oblasti by bylo hodně divné, že tak obrovský stroj doopravdy "zmizí"...;-)

+4/0
14.3.2014 11:25

R37u87d26a 58S11l15a54v18í34k 5463728276511

Čím je ta oblast tak citlivá?

0/0
14.3.2014 12:31

J57a59n 27K98ř84í37ž 6785123665868

...ničím,to jen Šraier má ten pocit.

0/0
14.3.2014 13:31

R93i62c12h77a55r58d 17B16u85š23e46k 3815748527373

asi tak nejak...

0/0
14.3.2014 13:37

D76a45v31i76d 26M68a59l60i19n28a 1450293510453

Vypnuty odpovidac prece nesmaze bod takovych rozmeru jako B-777 z oblohy, ani z obrazovek radaru. Jasne, nejsou znacky u bodu na obrazovce, ale ten bod tam musi zustat. Spis by mne zajimal tech. Stav a parametry toho prvniho radaru. Jestli byli piloti nuceni otocit stroj a prudce snizit vysku, aniz by dali nekomu vedet, muze se jednat o silnou dekompresy kabiny s poskozenim elektroniky, tesne za kabinou. Potom ale, jestli stroji zustal neposkozeny autopilot mohl tento pokracovat sam dalsi 4 hodiny (do vycerpani paliva) v nizsi letove hladine, bez moznosti sledovani radarem, a navazani dalsiho spojeni. Hypoteza, ale vse uz tady bylo.

0/0
14.3.2014 11:19

J68a42k59u43b 35N23o80v54á56k 9472114484321

dekomprese kabiny pri snizeny vysky, kdyz okolni atmosfericky tlak narusta? Do toho pripocti, ze kabiny jsou tlakovany na ekvivalen nadmorske vysky 3000m

0/0
14.3.2014 11:23

D35a45v76i15d 31M49a63l62i60n62a 1420163360843

Snizovani vysky PO dekompresy kabiny ve vysce 11 km na hladinu preziti, tedy do 3000 metru.

+1/0
14.3.2014 11:29

J44a65k58u13b 22N47o72v35á79k 9212674924961

to by ale musel selhat system spousteni kyslikovejch masek .... to uz je moc nahod najednou

0/0
14.3.2014 11:35

D80a39v43i82d 53M89a32l82i54n86a 1770813650903

Letecka nestesti jsou vzdy souhrou nekolika nestastnych nahod dohromady, kdy by alespon jedna nezafungovala, tak by se nic nestalo.

+1/0
14.3.2014 12:13

M82i35c36h33a58l 89L57u32s50k 1435984371226

Každou jednotlivost z kusích informací, které se k nám dostávají, lze pochopit, ale celé dohromady to nedává smysl. U nás je problém jak s letadlem nekomunikujícím, tak s letadlem kterému vypadne traspondér automaticky řešen startem hotovostních letounů armády, které mají za úkol navázat vizuální kontakt s piloty, v nouzi jej musí donutit přistát a v krajním případě sestřelit. Ano, nad velkými vodními plochami je běžné, že jsou letadla mimo kontrolu řízení letového provozu, ale let MH370 přetal komunikovat už cca 200km severně od Kuala Terengganu, což je obrovské město s obrovským letištěm. Není možné předpokládat, že už je mimo dosah radarů, už proto, že v této vzdálenosti od letiště přechází posádky na approach řízení cílového letiště. Pokud bychom připustili, že se letadlo přestalo komunikovat a armáda to nijak neřešila, tak situaci, kdy by se letadlo bez povolení výrazně odchýlilo od kurzu, nebo dokonce přeletělo pevninu aniž by si toho někdo všiml a někdo reagoval prostě připustit nelze... K letectví mám velmi blízko, ale uznávám, že reálie v JV Asie mohou být trochu jiné než je zvykem v regionu Evropy a Blízkého východu, ale tohle prostě smrdí...

0/0
14.3.2014 11:16

P52a24v76l83a 18H50r19a30d79i16l71o20v33a 3807961651834

Zajimave. Diky.

No v nedeli se mi vraci ze Shanghaje muz, uz aby byl doma ;-D

0/0
14.3.2014 11:18

M91i22r39o22s46l12a30v 30M20e70t55e46l40k15a 5701100744544

no když ne,napište,třeba bych a Vámi nezávazně 14 dnů chodil;-D;-D

0/0
14.3.2014 12:54

P97a46v46l67a 60H85r83a20d25i13l51o60v33a 3727401381144

Tak jo ;-D

0/0
14.3.2014 14:09

J86a90k19u31b 92N66o23v61á14k 9782244194161

jestli byl v mezinarodnim vzdusnem prostoru, tak to mela resit jaka armada?

0/0
14.3.2014 11:18

P96e64t34r 43C60e97r32v15e37n29y 1953430595

mate-li k letectvi fakt tak blizko jak tvrdite tak pro vas nemuze byt problem si nalistovat ENR1.6 v jejich AIPu a zjistit si jak to s temi dosahy radaru je (terminal primary approach radary o kterych mluvite tam maji vsechny 60nm krom jednoho s 50nm cili nakych 100km) takze u letadla co vypne odpovidac 200km od letiste je celkem nutne predpokladat ze na primarnim radaru nebude uz vubec ale vubec nic. Je to dany tim jak ten radar funguje, nez se mu vrati odraz z takove dalky bude uz otocen jinam a ten odraz nechytne.

mimochodem kuala terenganu neni obri mesto s obrovskym letistem :) jen ruzyne (coz rozhodne zadny obri letiste neni) odbavi rocne asi 20x vic pasazeru nez letiste v kuala terenganu (kam litaj jen ctyri aerolinky)

+1/0
14.3.2014 13:51

M69i96c47h39a26l 41V52l24č60e77k 1810875842849

Další možná hypotéza, je úmyslná sebevražedná havárie ze strany pilota, například kvůli pojistce.

To už se také stalo. Tomu by odpovídalo zametání stop.

+2/0
14.3.2014 11:08

D41a87v46i76d 77M23a60l77i18n10a 1350503340113

No, zamest B-777 je prace spis pro Copperfielda.

+3/0
14.3.2014 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.