Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OTÁZKY A ODPOVĚDI: Kam to letadlo zmizelo? A co je to transpondér?

Let společnosti Malaysia Airlines číslo 370 zmizel v sobotu časně ráno místního času někde nad jihovýchodní Asií. Úřady nevědí, kde letadlo je, ani co se s ním stalo. Zpravodajský server CNN sestavil přehled nejčastějších otázek okolo zmizení letadla a pokusil se na ně odpovědět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a73n 45K46o84t47l86í84n 9109354635367

Podle posledních informací se vážně stočil na Andamanské ostrovy. Tak si říkám, že až bude satelit přelétávat Írán, tak by mohli vyblejsknout příhraniční letiště jako Zahedan, Konarak...jestli tam neparkuje náhodou nějaká 777.

0/0
14.3.2014 14:30

J54a23n 89S50t53a66r40ý 5259161155639

už jsem to tady psal před 2 dny, Irán si vyrobil dostatek obohaceného uranu a potřeboval čínské odborníky na sestrojení A bomby. Piloti Ahmed a Abdul, dva černí pasažeři Iránci, motory vysílají signál ještě 4 hodiny po zmizení, mobily zvoní 2 dny po zmizení, 45 minut po zmizení letadlo zachyti voj.radar na Andamanech - co zbývá buď UFO nebo Irán.:-P

0/0
14.3.2014 15:43

R15i67c93h60a59r28d 81B83u17š98e95k 3525978547233

to ze by motory neco vysilaly jeste 4h po ztrate kontaktu bylo popreno...

0/0
14.3.2014 16:47

R45i30c19h93a98r82d 31B61u63š58e51k 3515138437553

mimo jine, od mista posledniho kontaktu je to na andamy 1500km coz neni v silach b777 urazit za 45min... za tu dobu uleti tak polovinu cesty....

0/0
14.3.2014 17:10

J52a44n 67K66u46d50l41á49č42e70k 7635155

Vzhledem k tomu, že se kapitán toho letadla jmenuje Ahmed a druhý pilot Abdul, tak je jasné, kde se to letadlo nakonec objeví. A v Americe z toho mít radost nebudou:-P

+1/−1
14.3.2014 14:09

P54a42v54e40l 67P88o88p18e88l72k12a 2711184620328

Letadlo je na dně oceánu, tam kde se ztratilo. Že ho nemůžou najít je tím, že komunikace toho, kdo má data z radaru se nesešla s komunikací toho kdo má prostředky k hledání. Ale i na to se přijde a do pár dnů bude objevené.

+1/0
14.3.2014 14:01

M36a93r23t77i50n 44B73u37s41i47d52e22a 4683140

Na UFO dnes již nikdo ani nevzdechne. Kam se poděla romantika?...

+3/−1
14.3.2014 13:50

R61i30c14h90a92r58d 59B91u50š88e29k 3765488417743

ufo je neidentifikovatelny letajici objekt... jen omezenost nekterych ufo spojuje s necim mimozemskym...

nevim co ma spolecneho s romantikou...

navic spojovat romantiku s leteckou tragedii je trapne...

+1/−1
14.3.2014 13:56

M93a32r91t18i19n 92B95u30s12i58d52e34a 4373630

Děkuji za upozornění, co znamená UFO. Ale já to vím. O mimozemšťanech nepadlo slovo, i když to slovo zahrnuje i je.  

Pro mnoho lidí různé romantické teorie představují i určitou naději, že se zmizelé objekty ještě mohou někdy někde objevit. Samozřejmě v to nevěřím ale nemyslím, že by to mělo někoho urážet více než nějaké racionální veřejné hrabání se v takové tragedii. Myslím, že to je více morbidní.

+1/0
14.3.2014 15:02

B47l19a38n95k67a 10F53a34j32k75u86s38o13v11á 8145671569474

Bušku, Bušku, dej si trochu vinka ;-D, treba budes trochu nad veci, pripevek p. Busidea je tzv. odlehcujici, takze neni treba na nej reagovat takhle striktne, ne|? Jsi se, Bušku, jako UFO projevil spis ty, teda spis jako pekny UCHO ;-D, ktery ani trochu nepochopi nadsazku a hru.. , skoda.... :-/

0/0
14.3.2014 15:23

K52a35r81e94l 27W83a15t66z52k90o 9186337927146

Proč tyhle letadla nemají ten odpovídač nevypnutelný? Měl by být naprosto nezávislý, nejít ho vypnout, a měl by mít záložní zdroj nezávislý na zdroji v letadle, pokud by tento selhal.

+6/0
14.3.2014 12:55

R34i69c73h11a90r72d 47B37u16š47e84k 3485828367973

odpovidac B777 ale i dalsich nejde sam o sobe vypnout...

jde prepnout do ruznych modu, ale vypnout jen odpovidac nelze...

0/0
14.3.2014 13:34
Foto

J45i96ř90í 10H43a29v39e53l15k14a 3369923970624

No vzhledem k tomu že nevysílá tak to něak půjde. Jde o to že by bylo ideální aby to vysílalo stále.

0/0
14.3.2014 13:57

R61i84c48h79a90r28d 62B31u40š57e68k 3175388897933

ze by to teba bylo tim ze nejakou fatalni udalosti na palube doslo k jeho poskozeni? 

to ze letadlo letelo dal nebo nekde pristalo jsou jen hloupe spekulace prizivovane bohuzel dobou od nestesti a nemoznosti najit vrak ci trosky...

to letadlo se z nejakeho duvodu s nejvetsi pravdepodobnosti rozpadlo ve vzduchu a proto jeho systemy prestaly vysilat... bohuzel vzhledem k poslednim znamym manevrum letadla je misto dopadu otazkou. A diky tomu je tezke lokalizovat misto dopadu jelikoz prostor je obovsky, doba od tagedie dlouha, morske proudy umeji udelat sve atd...

0/0
14.3.2014 14:04

J82a64n 74K23o46t85l80í39n 9949504715847

to je taky možnost, ale posádka byla komplet z Malajsie a na palubě byla hromada Číňanů, ti budou chtít objasnění stůj co stůj. Být to opačně, tak věřím tomu, že Čína je schopná to ututlat.

0/0
14.3.2014 12:42

J35a31n 98M53a84j15z75n88e25r 1416547466132

najdi pět rozdílů :)

http://edition.cnn.com/2014/03/13/world/asia/malaysia-airlines-questions/index.html?hpt=hp_c3

+3/0
14.3.2014 12:29

J80a31r77o62s57l47a10v 58B63a41š51n67ý 1760623177

Takhle mají příbuzní pasažérů alespoň malou jiskřičku naděje. Až budeme znát odpovědi, tak zřejmě zhasne.

0/0
14.3.2014 12:13

L42e14o11p13o30l75d 93H53o73r35á16k 4222418359272

asi jsem naivní, ale když se dá zaměřit mobil kdekoli na světe, jak může zmizet letadlo. V pořizovací ceně snad nějaký GPS vysílač musí mít.

0/0
14.3.2014 11:53

R74i63c82h53a39r71d 27B87u64š84e91k 3265978507633

nikdo netvrdi ze nema...

ale nic nevysila, nevysilal ani ten transporder...

a nikdo nevi kam letadlo mohlo dopadnout at uz po castech ci vcelku...

ta plocha je obrovska a vzhledem i k vecem co jsou v clanku nikdo presne nevi kde vlastne hledat...

+1/0
14.3.2014 11:55

F38r81a44n50t15i48s33e71k 68H62o56n23s78a 7139174386408

Mobil se dá zaměřit, pokud vysílá. To samé platí pro letadlo. Když letadlo přestane vysílat, dá se ještě zaměřit pomocí pozemních radarů (kus kovu na nebi od sebe odráží radarové paprsky), ze kterých experti nyní prohlížejí záznamy (letadlo sice zmizelo uprostřed moře, ale tyto pozemní radary mají dosah řádově ve stovkách km) - takže v tuto chvíli asi porovnávají "tečky" - letadla, které zachytil radar s tím, co bylo v tu dobu skutečně na obloze (letadla, která se hlásila) a snaží se vysledovat, jestli to někam letělo dál

+1/0
14.3.2014 12:12

P75e76t65r 75C59e64r66v45e13n32y 1653610255

no ty radove stovky jsou asi 120 km u klasickeho primarniho radaru v civilnim letectvi (bezny primarni radar ma dosah cca 60NM, kolik presne maji jejich radary lze docist v jejich letecke prirucce, a maji same sedesatky a padesatky) Sekundarni radar ma sice dosah 400-500km ale kdyz neodpovida odpovidac je to prd platne :)

0/0
14.3.2014 13:33
Foto

K37a69r80e15l 72P58l97a61c32h19ý 6456336174769

Proc neco nevysilaji i cerne skrinky?

0/0
14.3.2014 11:43

R72i95c67h32a96r48d 87B93u41š87e48k 3115218627453

cerne skrinky vysilaji, asi mesic nez jim dojdou baterie...

ale ten signal musite zamerit a proto musite i znat aspon castecne misto kde by to letadlo mohlo byt...

+5/0
14.3.2014 11:56
Foto

K42a88r35e20l 46P53l20a89c71h36ý 6436426724529

Asi vysilaji nejake jedno pipnuti za 24 hodin. V dnesni dobe by mohly vysilat treba kazde dve hodiny GPS souradnice a nějak i primo na satelit. Pak by se jen juklo do satelitu...

0/0
14.3.2014 13:04

J79a27n 86K64ř32í77ž 6965123205128

Vysílají nepřetržitě,vy brepto.

Problémem je hloubka moře a síla signálu.

0/0
14.3.2014 13:26
Foto

K81a47r44e70l 67P29l47a18c89h95ý 6746136604649

Ja nevim, jak vysilaji.

0/0
14.3.2014 13:28

J96a55n 18K12ř98í28ž 6515843835388

...no nepřetržitě,přeci.

Co je na tom k divení?

0/0
14.3.2014 13:32

R72i65c62h76a91r76d 23B51u26š29e49k 3775178387163

tak proc spekulujete a pisete blbiny...

kdyz neco nevim tak nepisu nic...

tahle potreba neco napsat i kdyz vim prd je neuveritelna...

0/−1
14.3.2014 13:32
Foto

K38a87r33e69l 52P60l74a11c80h93ý 6156406494439

Mozna jste se nevsiml, ze jsem se na to ptal (uz snad predevcirem) a abych nepsal stále stejně vety, formuloval jsem to nahoře jinak.

0/0
14.3.2014 14:03

R20i47c68h95a27r50d 28B50u40š78e82k 3665868797893

sedite u internetu, jak se zda...

kdyby jste vyvinul jen miniaturni snahu pouzit google a najit si informace usetrite si to tapne spekulovani o vysilani jednou za 24 hodin...

to je dalsi vec ktere nerozumim, plkat na idnes diskusi blbiny zatimco pred sebou mam nejlepsi zdroj informaci co clovek kdy vymyslel....

0/0
14.3.2014 14:11

D21a46v79i17d 30S15v23o20b45o49d27a 2345958654591

Nová verze seriálu The LOST....:-P

+2/−2
14.3.2014 11:32

J50a58n 71K21ř47í46ž 6825893365488

Nevím jestli by se vaší pitomině pozůstalý zasmáli.

0/0
14.3.2014 13:28

P94a91v17l26a 48C47t46i64b65o40r75o80v44á 2820823697

To by ale byl blbej virál ....

0/0
14.3.2014 13:47
Foto

P87e96t84r 78Š14r44a60i13e40r 9873732792637

No já mám takovou soukromou teorii, že pátračům jsou některé odpovědi bližší... Jenomže do konečného potvrzení a s ohledem na počet pozůstalých nebudou zveřejňovat předčasné spekulace. V době špionážních družic v té citlivé oblasti by bylo hodně divné, že tak obrovský stroj doopravdy "zmizí"...;-)

+4/0
14.3.2014 11:25

R51u73d98a 25S51l88a38v42í75k 5613668576451

Čím je ta oblast tak citlivá?

0/0
14.3.2014 12:31

J80a79n 45K24ř20í17ž 6175573185208

...ničím,to jen Šraier má ten pocit.

0/0
14.3.2014 13:31

R71i95c30h92a91r73d 58B19u14š88e13k 3735288447453

asi tak nejak...

0/0
14.3.2014 13:37

D12a12v34i73d 85M77a71l55i35n50a 1400433660803

Vypnuty odpovidac prece nesmaze bod takovych rozmeru jako B-777 z oblohy, ani z obrazovek radaru. Jasne, nejsou znacky u bodu na obrazovce, ale ten bod tam musi zustat. Spis by mne zajimal tech. Stav a parametry toho prvniho radaru. Jestli byli piloti nuceni otocit stroj a prudce snizit vysku, aniz by dali nekomu vedet, muze se jednat o silnou dekompresy kabiny s poskozenim elektroniky, tesne za kabinou. Potom ale, jestli stroji zustal neposkozeny autopilot mohl tento pokracovat sam dalsi 4 hodiny (do vycerpani paliva) v nizsi letove hladine, bez moznosti sledovani radarem, a navazani dalsiho spojeni. Hypoteza, ale vse uz tady bylo.

0/0
14.3.2014 11:19

J87a88k91u64b 94N36o47v24á19k 9962394594631

dekomprese kabiny pri snizeny vysky, kdyz okolni atmosfericky tlak narusta? Do toho pripocti, ze kabiny jsou tlakovany na ekvivalen nadmorske vysky 3000m

0/0
14.3.2014 11:23

D32a71v22i13d 18M88a87l69i75n72a 1900373320823

Snizovani vysky PO dekompresy kabiny ve vysce 11 km na hladinu preziti, tedy do 3000 metru.

+1/0
14.3.2014 11:29

J14a65k97u64b 35N44o98v16á58k 9532204944721

to by ale musel selhat system spousteni kyslikovejch masek .... to uz je moc nahod najednou

0/0
14.3.2014 11:35

D33a98v93i44d 84M26a11l97i64n96a 1270573390103

Letecka nestesti jsou vzdy souhrou nekolika nestastnych nahod dohromady, kdy by alespon jedna nezafungovala, tak by se nic nestalo.

+1/0
14.3.2014 12:13

M82i32c62h57a64l 87L77u93s14k 1235344161606

Každou jednotlivost z kusích informací, které se k nám dostávají, lze pochopit, ale celé dohromady to nedává smysl. U nás je problém jak s letadlem nekomunikujícím, tak s letadlem kterému vypadne traspondér automaticky řešen startem hotovostních letounů armády, které mají za úkol navázat vizuální kontakt s piloty, v nouzi jej musí donutit přistát a v krajním případě sestřelit. Ano, nad velkými vodními plochami je běžné, že jsou letadla mimo kontrolu řízení letového provozu, ale let MH370 přetal komunikovat už cca 200km severně od Kuala Terengganu, což je obrovské město s obrovským letištěm. Není možné předpokládat, že už je mimo dosah radarů, už proto, že v této vzdálenosti od letiště přechází posádky na approach řízení cílového letiště. Pokud bychom připustili, že se letadlo přestalo komunikovat a armáda to nijak neřešila, tak situaci, kdy by se letadlo bez povolení výrazně odchýlilo od kurzu, nebo dokonce přeletělo pevninu aniž by si toho někdo všiml a někdo reagoval prostě připustit nelze... K letectví mám velmi blízko, ale uznávám, že reálie v JV Asie mohou být trochu jiné než je zvykem v regionu Evropy a Blízkého východu, ale tohle prostě smrdí...

0/0
14.3.2014 11:16

P68a87v85l94a 11H20r33a89d51i27l43o89v54a 3987291551104

Zajimave. Diky.

No v nedeli se mi vraci ze Shanghaje muz, uz aby byl doma ;-D

0/0
14.3.2014 11:18

M19i86r41o39s84l81a51v 91M50e17t86e37l96k82a 5201940734824

no když ne,napište,třeba bych a Vámi nezávazně 14 dnů chodil;-D;-D

0/0
14.3.2014 12:54

P63a74v52l27a 38H82r98a72d44i31l27o78v16a 3367111621154

Tak jo ;-D

0/0
14.3.2014 14:09

J47a78k62u85b 76N90o31v27á56k 9582474334881

jestli byl v mezinarodnim vzdusnem prostoru, tak to mela resit jaka armada?

0/0
14.3.2014 11:18

P60e89t81r 64C96e38r31v13e60n39y 1763780435

mate-li k letectvi fakt tak blizko jak tvrdite tak pro vas nemuze byt problem si nalistovat ENR1.6 v jejich AIPu a zjistit si jak to s temi dosahy radaru je (terminal primary approach radary o kterych mluvite tam maji vsechny 60nm krom jednoho s 50nm cili nakych 100km) takze u letadla co vypne odpovidac 200km od letiste je celkem nutne predpokladat ze na primarnim radaru nebude uz vubec ale vubec nic. Je to dany tim jak ten radar funguje, nez se mu vrati odraz z takove dalky bude uz otocen jinam a ten odraz nechytne.

mimochodem kuala terenganu neni obri mesto s obrovskym letistem :) jen ruzyne (coz rozhodne zadny obri letiste neni) odbavi rocne asi 20x vic pasazeru nez letiste v kuala terenganu (kam litaj jen ctyri aerolinky)

+1/0
14.3.2014 13:51

M71i39c64h39a95l 16V78l36č60e56k 1490925132839

Další možná hypotéza, je úmyslná sebevražedná havárie ze strany pilota, například kvůli pojistce.

To už se také stalo. Tomu by odpovídalo zametání stop.

+2/0
14.3.2014 11:08

D62a40v53i77d 69M83a91l49i98n71a 1630713960743

No, zamest B-777 je prace spis pro Copperfielda.

+3/0
14.3.2014 11:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.