Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Putin nařídil bleskové vojenské cvičení u hranic s Ukrajinou

Ruská armáda potvrdila zvýšenou aktivitu svých jednotek při ukrajinských hranicích. Cvičení probíhá v Rostovské, Belgorodské, Kurské a Tambovské oblasti, první tři sousedí s Ukrajinou. Manévry prý potrvají do konce března.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M85i86r98o29s70l79a57v 13S78t88e53i38n93e15r 6358404723805

Zajímavé jsou nové rozptylové krabičky na nejchoulostivější části tanku. Mají při zásahu vybouchnout a defokusovat výboj protipancéřové střely. Dříve jich Rusové měli mnohem víc, ale občas také vybuchly i ty nezasažené a tank byl krásně ožehnutý.

Ty staré byly čtvercovité, teď jsou vidět zahnuté do úhlu a větší.

Než ty staré tanky půjdou do sběru, musí se použít na Ukrajině a v Baltických státech. Následující sešrotování bude zaměstnávat i odminovací sapéry.

0/0
14.3.2014 13:05

M90i63l68a85n 29J15i56r46a 2293543189209

Putinovy vojenské manévry jsou nepokrytým vyhrožováním,opírajícím se o účelové lži,zkreslování atd.,které velmi připomíná provokace nacistů před

2.světovou válkou.Důležité v této situaci je neztrácet nervy a nemít strach.Evropa by měla odpovědět bez provokací a hysterie,ale pevně a věrohodně.Nedělat "ramena",ale být připraven.

0/−1
14.3.2014 5:57
Foto

M45i43r66o52s93l76a98v 12S49t32e89i60n36e58r 6908404283675

Ty provokace na východní Ukrajině obstarají ruští herci, kteří tam budou včas dopraveni z Ruska nebo Běloruska. Ukrajinci se musí soustředit na utěsnění svých hranic nejenom na východě, ale i ve směru na Lukašenka.

0/0
14.3.2014 13:08
Foto

A64l56e25x45a76n56d55e98r 66W92i71n34t60e12r 9949684523191

General Dempsey volal po NATO a US invazi na Ukrainu, toz mu Putin poslal jasnou odpoved. :-)

+1/0
14.3.2014 1:07

F70i51l21i57p 40M70e40j67s72t18ř58í69k 2242268284606

No jo na chvíli se tu uklindí a Rusové už zase dělají ramena s očekáváním, že někomu selžou nervy. To se nám ta Třet... teda Čtvrtá říše zase vybarvuje.

0/−1
13.3.2014 21:07

J89a61n 93N98o66v20á95k 1935209153404

Hrají takové hry . Jen naivní a hloupý by nepředpokládal, že se situace po povzbuzení Banderovců dostane do současné krize. Je to jako šachy, tah, protitah, výměna, rošáda... A na obou stranách šachovnice sedí hráči, kteří počítají dopředu. Takže proč to všechno?.... Dosavadní klid asi vadil. Nebylo třeba tolik utrácet na zbraně, zbrojní rozpočty se škrtaly. A s tím je teď konec. A to je zastřený skutečný cíl všech. Nejde u nějakou bídnou Ukrajinu...ale pro veřejnost se hra musí dohrát do konce...

+1/0
13.3.2014 19:44

J25i70ř87í 65B67l15u80m68a 9754563161255

Jediné čemu rus rozumí, je síla. Takže okamžitě uvalit embargo, sankce, odstřihnout se od jejich plynu i ropy, zakázat jakýkoliv dovoz, zavřít hranice, zmrazit veškerý ruský majetek v dosahu pravomocí EU a USA a na krym poslat jednotky NATO a zlikvidovat tu tzv. domobranu. Vojáci bez označení jsou jen obyčejní teroristi a terorista si zaslouží kulku do hlavy. A Putin bude koukat jak péro z gauče a ještě hodně rád a s velkým prosíkem přileze s omluvou. Pokud ho tedy dřív nezlikviduje ruská vládní třída a jeho momentální kamarádíčci - ultrakapitalističtí ruští oligarchové.

0/−5
13.3.2014 18:36
Foto

A53l15e18x82a47n50d95e77r 54W15i10n21t42e73r 9539524603541

pozor na ruku v nocniku ;-D

+1/0
14.3.2014 1:04

A26n47t34o40n24í96n 84K51o90u63d43e57l51k13a 1835455506932

Nevím, co je pro Ukrajinu horší, jestli Rusko, nebo EU.

+1/−1
13.3.2014 15:37

J58i37ř58í 53Z23á37h84o19r70a 5753325932619

V jakém smyslu?

0/0
13.3.2014 15:45

D38a17v30i40d 67R89y23c89h20e96t94s59k42ý 9446961620950

to první video - 0:24 a dál .. co to sakra je?

0/0
13.3.2014 14:33

J37i95r32i 58K93n32o95t71e34k 2969548158359

Dneska lidé bohužel mají tendenci zjednodušovat všechny problémy na černobílé války "dobra" a "zla". Hezkou ukázkou byly české prezidentské volby a s postoji k ukrajinské krizi to není jinak. Bohužel svět a život je mnohem složitější a v případě Ukrajiny jde v první řadě o střet zájmů světových velmocí. Takže ani hodný "západ" a zlé Rusko, ale ani naopak. Nejde o prosté Ukrajince, jde o to získat na Ukrajině rozhodující vliv. Propaganda samozřejmě běží z obou stran ve snaze získat nezasvěcenou veřejnost na svou stranu. Nechápu lidi, kteří naprosto iracionálně v souvislosti se současným  Ruskem hovoří o komunismu, socialismu, SSSR. Dnešní Rusko je kapitalističtější než celý "západ". Stejně jako USA i Rusko hájí své zájmy. Narozdíl od mnohých akcí NATO to má jednodušší. Díky tomu, že na Krymu žijí rusové se zájem Ruska do značné míry prolíná se zájmy místních obyvatel. Netřeba se tedy uchylovat k násilí, stačí správně pošťouchnout a počkat. Netvrdím tedy, že Rusko sleduje nějaké šlechetné cíle, ale co mě vytáčí je pokrytectví "západu", který hájí své zájmy daleko bezohledněji, vede přímo války, kde umírají lidé a které není možné obhajovat ochranou "západních" obyvatel na napadeném území. To se najednou prezentuje jako něco zcela jiného, něco co je OK a na Rusko se kydá hnůj. Nejsem žádný milovník Ruska, pořád si myslím že Ukrajině by bylo nejlépe, kdyby zůstala nezávislá, ale ten dvojí metr se mi hnusí a s takovou manipulací nemohu souhlasit. Mimo to je třeba posuzovat události na Krymu s událostmi v Kievě, kde byla s podporou západu svržena legitimně zvolená vláda. To byl "trigger" který krizi odstartoval a Ukrajina může za ztrátu Krymu děkovat neuvážené jednostranné podpoře západu. 

 V současné situaci souhlasím s referendem na Krymu. Západ přitom nedává moc na výběr, samostatný Krym nemá šanci, nebude uznán, takže připojení k Rusku je jediným řešením, jak se odstřihnout od Kieva nadobro.

+11/−4
13.3.2014 14:17

J19i29r95i 11K15n49o31t71e26k 2559378148479

Evropa si stále více upevňuje pozice na západě Ukrajiny (v tomto případě nelegitimní vláda nevadí), holt "západ" dobývá území sofistikovaněji než rozmístěním tisíců vojáků, prostě zaplatí .. a koupí si vás.

 Situaci na Ukrajině rozhodně není možné posuzovat černobíle. Komu jde o Ukrajince, ten by se v první straně ptal jich co chtějí, nechal je voli, rozhodnout v referendech atd... To se ale nyní nikomu moc nehodí (vyjma Krymu). Raději urvat co nejvíc dokud to jde.. podepsat smlouvy, které nepujde vypovědět, rychle půjčit peníze, zadlužit .. a pak mít zemi v hrsti.

+6/−2
13.3.2014 14:22

J40i62ř93í 79Z91á87h55o74r47a 5353705132439

Dobrý začátek, konec už je horší. To, co se stalo na Ukrajině vzešlo z nespokojenosti lidí, která sílila, až druhotně se toho chytla strana "západ" a strana "východ" se cítila právem ohrožena, proto se brání. Krym byla nutnost, protože tam je strategicky důležitá ruská vojenská základna.

0/0
13.3.2014 14:55

J84i34r67i 42K91n67o84t84e87k 2749628408399

Máte pravdu. Ale dovolím si tvrdit, že bez podpory "opozice" na Majdanu by Janukovyč nepadl a Krym by zůstal Ukrajině. "Západ" zneužil demonstrací k posílení svého vlivu obdobně jako pak Rusko využilo nelibosti ruských obyvatel na Krymu se situací v Kievě...

+3/0
13.3.2014 15:20

J56i41r33i 21K50n94o53t55e91k 2429778538159

Nějak se mi to neodeslalo, takže píšu znova:

Máte pravdu, ale dovolím si tvrdit, že kdyby nebyla opozice na Majdanu podporována (i finančně) ze "západu", Janukovyč by nepadl a k událostem na Krymu nedošlo. "Západ" využil demonstrací k posílení vlivu na Ukrajině obdobně jako Rusko využilo nesouhlasu obyvatel Krymu s novou vládou v Kievě k posílení svého vlivu Krymu.

0/0
13.3.2014 15:24

J66i58r60i 70K93n35o97t70e64k 2959138828629

A teď je to tu 2x.. omlouvám se..

0/0
13.3.2014 15:24
Foto

M68i29r61o51s86l40a49v 61S40t24e50i36n83e74r 6598864913905

Finanční podpora je těžko prokazatelná, Kličko jistě přispěl, ale miliardář není. Janukovyč s jeho 630 milióny USD v hotovosti měl nepochybně politický vliv daleko silnější, Kličkovi přátelé však měli na mysli odklon od Ruska a ne nějaké peníze, jinak by je Janukovyč skoupil za pár babek.

Ukrajinci byli vyprovokováni Janukovyčovým podpisem přístupové smlouvy k Putinově Euroázii, návrat do CCCP II.  je pro Ukrajince zkrátka vyloučen. Dobře vědí, že do EU mají ještě velmi daleko, ale do NATO mají naopak docela reálné šance.

0/0
14.3.2014 13:16

A89l87e86š 10N35e33č27a80s 1363423682917

Máte úplnou pravdu R^

0/0
13.3.2014 15:40

S44l29a37v87o35m33í92r 49Š55t46ě14p52á36n 1438204432194

Dnes je jisté a dohodnuté, že jih a východ Ukrajiny bude Rusko a zbytek zkusí samostatnou cestu. Vše ostatní jsou tanečky kolem

+2/−2
13.3.2014 14:06

H47e82l71e15n23a 93T75o68č92í38k34o16v14á 5178921476786

No tak jednu výhodu by to mělo, přeci jenom by to bylo pro EU krapet levnější.

+1/−1
13.3.2014 14:20

J30i97r95i 48K35n92o52t45e53k 2839438738909

To je krajně nepravděpodobné. Východ Ukrajiny o připojení k Rusku nestojí. Pravděpodobnější je, že si budou chtít vydobýt větší samostatnost (federace) a uchovat dobré vztahy s Ruskem. Jinak ale místní vlivní lidé nestojí o to stát se občany Ruska. Mnozí z nich přišli k majetku v pochybnou cestou a Putin již několik takových pozavíral a majetek jim zkonfiskoval.

0/0
13.3.2014 14:31

J23a82n 70K75o93t85t30a39s 5164439210669

...a to je jedině dobře. Akorát Evropa bude solit na Ukrajinu ještě více než Řecku - a my ovčané ČR si připravme peněženku. Bude štíhlejší a štíhlejší....

0/0
14.3.2014 10:07

L40u64c24i49a41n 96P59a87p64a88z45i23a21n 5214887281695

Dobře dělá, těžko na tréninku, lehko v boji!

+1/−2
13.3.2014 13:54

J69i20ř41í 93Z11á24h51o44r38a 5223165262499

Horší už je, že pokud dojde na opravdový boj, bude 99% trénujících figurek, povozů a plechovek k ničemu....takže spíš než trénink je to bububu.

0/0
13.3.2014 14:57

P24e64t83r 81W94o38l37f 3948212864824

Současná Ukrajina je nefunkční, uměle vytvořený slepenec. Od jeho vzniku v r. 1991 se zmítá v neustálých krizích. Dnes je podle Světové banky hrubý domácí produkt na hlavu podle parity kupní síly jen méně, než třetina ve srovnání s Ruskem. Ukrajina je ve stavu bankrotu.

+5/−2
13.3.2014 13:54

M84a36r33t47i57n 64D81o95l11e68ž46i32l 9784715380508

Kdyby při rozpadu CSSD morava připadla slovesku. Vybojovala si vlastní parlament a řeč. 

Na Slovensku by po 20 letech došlo k podivné revoluci. Kde by se do vlády dostali HLinkovci. 

Moravané by nejspíš byly rádi kdyby se mohli připojit k česku.

Podle mě problém Ukrajiny je nedořešený rozpad SSSR.

+3/−6
13.3.2014 13:33

H72e14l13e83n52a 70T25o74č79í38k39o26v60á 5908731586336

A jinak jste střízlivý, to nemyslíte vážně, že y při rozpadu CSSD morava připadla slovensku?

+3/0
13.3.2014 14:19
Foto

M58i19r74o89s14l85a72v 39S19t25e79i77n41e14r 6198664863645

Na Slovensku bude Slovenské Národní Povstání II. a Hlinkovci se připojí k velikému tam se dubisku.

0/0
14.3.2014 13:24

O90t17a 12J40e23l20í58n66e29k 8351658450205

Paralela s Hitlerem při jeho záběru Sudet je zcela na místě - Sudety coby Krym a následně Československo coby Ukrajina. ;-O

Jen je otázka, zda se demokratické státy zachovají zbaběle jako v Mnichově nebo se už od Hitlera poučily, že ustupovat rozpínavým diktátorům se nevyplácí Rv

+3/−6
13.3.2014 13:31

M93a86r98t30i62n 62D59o68l28e39ž53i42l 9554455960488

Trochu to kulhá. Když se podíváte na příčiny krize.

1928- 38 Je nacizmus a nacistická filozofie Nacizmu. 

2014 - Je problém rozpadu SSSR. Kdy část obyvatel Ruska připadla státu který nikdy předtím neexistoval.

+3/−2
13.3.2014 13:36

O33t29a 58J72e36l82í51n30e28k 8941638410465

No zahraniční politika Velkého Německa z dob nacismu a Putinovského Ruska je obdobně rozpínavá.

Rusko garantovalo Ukrajině hranice a nyní Ukrajinu okupuje, to Hitler u Sudet udělal taky Rv

+3/−4
13.3.2014 13:51

Z66b47y72n73ě15k 84P89o41p83o56v13s37k94ý 9716768577963

Rusko garantovalo hranici s Ukrajinou za jasných podmínek. Např., že se nebude pokoušet stát řádným členem NATO atd.

+5/−3
13.3.2014 14:05

A67l74e60š 28Z94e15l16i72n82k21a 1454782126

Američané při cvičení střílejí u hranic s KLDR. Jeden rozdíl tu však je - Ukrajina nemá tak silnou armádu aby zůstalo jen u provokací

+2/−4
13.3.2014 13:22

K66a98t27e31ř61i91n80a 68S50l59a17v16í49k71o55v44á 6403215730713

Američani si zahrají s Ruskem a Evropa to odskáče a zaplatí Rv

+7/−5
13.3.2014 13:12

O37t88a 80J27e70l42í65n10e31k 8731538620805

No zatím si spíše hraje Putin na SSSR a už zase posílá spřátelenou pomoc přes hranice jako Brežněv či Stalin Rv

+5/−5
13.3.2014 13:21
Foto

A88d14a20m 73W19i84s76e 2379267257529

jako trena Bush, Obama ... ;-D

+5/−3
13.3.2014 13:23

O22t55a 42J60e38l52í98n70e16k 8801398190455

Jakou souvislost má Bush či Obama s tím, že Rusko okupuje část Ukrajiny?

8-o

+5/−4
13.3.2014 13:27
Foto

A14d90a59m 24W68i28s84e 2629527677829

stejnou jako breznev ci stalin ;-)

+4/−4
13.3.2014 13:31

J51i34ř66í 11Z88á93h91o20r72a 5373155242989

Když se kácí les, létají třísky. Aneb každý dostane, co si zaslouží.

0/0
13.3.2014 14:59

M15a70r77i73e 81Z55e98l59e93n73á 2684281349621

Dovolím si položit tři čistě ženské neodborné otázky:

Je Vladimir Putin nejvyšším velitelebrojených sil Ruské federace? Je.

Je v kompetenci nejvyššího velitele vojenských sil jakéhokoliv státu kdekoliv na světě nařídit vojenské cvičení armády, které velí? Je.

Tak o čem je zde ta urputná až zavilá diskuze?

;-)

+12/−5
13.3.2014 13:00

M68a96r39t89i68n 87H59o19f14e85r 7972805218874

Velitelem je, cvičení samozřejmě nenařizuje. Idiotská kampaň vykreslující V. Putina jako absolutistického cara je nesmysl. Ani ten car v Rusku nikdy neměl absolutní moc. Kdokoli kdy řídil nějakou firmu to chápe. Putin je v podstatě ústavní notář, balancující jednotlivé síly a zájmy. Má poměrně velké pravomoci dané ústavou a možnost ručního řízení... Kdokoli chápe, jak funguje řízení a trochu zná politický model Ruska, pochopí, že kromně vertikály řízení je zde řada horizontál, nomenklatura, oligarchie, federální úroveň, republiková úroveň atd...

+5/−8
13.3.2014 13:08

O29t46a 18J98e76l59í18n96e50k 8201808960675

Rusko se od Putinova zvolení bohužel jednoznačně vrací k diktatuře, pokud to někdo nevidí, tak má klapky na očích Rv

+7/−7
13.3.2014 13:10

J32i56r59k96a 81S63v41o33b22o42d47a 2458358487

To je pravda. Ovsem vraci se dobrovolne...

+4/−2
13.3.2014 13:13

O95t66a 91J74e11l43í20n40e57k 8651698510745

To je možná pravda, že většina Rusů návrat diktatury vítá, bohužel ;-(

+2/−2
13.3.2014 13:23

J53a70n 56K28o18t70t30a36s 5614539870269

Trochu bychom ji tady potřebovali taky. Rozjívenost českého občánka už začíná zavánět stádiem furiantství...

0/0
14.3.2014 10:11

M26a79r64t16i13n 69H62o50f21e22r 7402575448794

Spíš ti, co to tvrdí věří médiím a nejsou schopni si získat elementární informace... Rusko se vymaňuje ze studené okupace. Putin nekontroluje ani státní média, školství a zákony v Dumě , které diktují USA stejně jako v Evropě. Pohledejte, co si o tom myslí poslanec Fjodorov... Zadejte v google Fjodorov cold occupation, nebo studená okupace...

+3/−6
13.3.2014 13:16

O63t56a 91J98e93l37í40n88e87k 8611648240385

Studená okupace, USA ovládá zákony v Dumě, obávám se, že s tebou to není na diskusi, ale spíše na diagnózu ;-)

+3/−3
13.3.2014 13:26

M73a15r21t43i22n 14H58o83f63e55r 7332535948164

Jakékoli poznání mimo rámec hlavního proudu se může jevit řadě oveček jak anomálie... Huxley tvrdil, že se jednou otroci pomocí vhodné medikace a výchovy naučí své otroctví nejen snášet, ale i milovat a bránit. Nedivím se, že ovečky odmítají zjišťovat základní fakta. Je to součást jejich formování.

+4/−2
13.3.2014 13:28

O11t62a 40J40e98l82í38n17e72k 8441618590605

Takže všichni, kdo s tvými svéráznými teoriemi nesouhlasí, jsou zotročené ovce? 8-o 

A ty jsi jediný vyvolený, kdo prozřel tento komplot? 8-o

Jak říkám, to fakt není na debatu, ale na diagnózu ;-)

+4/−1
13.3.2014 13:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.