- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů. Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.
Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.
Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.
Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony
Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.
Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...
Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští
Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.
Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.
Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.
Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.
Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.
Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.
Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...
A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.
Přepočet pro Českou republiku:
Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.
"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.
Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.
Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.