Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové povolávají šanghajské učitele, mají zvýšit jejich znalosti počtů

Do Velké Británie míří víc než šedesát šanghajských učitelů, aby pozvedli zdejší úroveň výuky matematiky. Britská vláda si totiž spočítala, že kvůli chabým schopnostem svých obyvatel v počtech přichází ročně o dvacet miliard liber, v přepočtu asi 660 miliard korun..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a40r30e52l 49N30e97č53a36s 5963749620890

Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů.  Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.;-D

0/0
13.3.2014 14:25

J24a26r12o69m57í78r 85L19i65t73e51r95á75k 8936161683837

Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.

Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.

+1/0
13.3.2014 8:36

L60u16k20a81s 36C86o84d24r 6478162800691

Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony :-)

+1/0
13.3.2014 3:47

F50r95a66n35t81i71š75e60k 93E40l44i96á59š 6777653785566

Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.

+1/0
13.3.2014 6:44
Foto

J72a36n 91H84o52l45o67v51s17k86ý 6387269551

Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...

+3/0
12.3.2014 22:50

F19r72a15n48t25i77š83e69k 93E32l39i17á89š 6297713235316

Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští

0/0
13.3.2014 6:39

J57a30r15o66s73l78a87v 83N97o59v98á82k 3737834464436

Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.

Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.

Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.

Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.

+2/−1
12.3.2014 21:39

F47r31a70n91t20i62š87e94k 85E78l13i61á76š 6627263945386

Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.

0/0
13.3.2014 6:42

B85o39h17u20s87l45a92v 26K64r27á27l84í85k 2301470919726

Já bych zas toho Komenského tolik nezatracoval, je to jeden z mála Čechů, který dokázal něco světového. A vy se přihlašte do madrasy, šprtání Koránu pod rákoskou by vaší mentalitě mohlo vyhovovat.

0/0
13.3.2014 10:06

M51a97r11i30e 21V93a41š20í80č94k75o36v17á 3451433132548

Ano, pracovala jsem v Británii ve školství. V šestnácti letech se na normální střední škole učili sčítat zlomky. Ale, všechny děti byly integrované, škola je bavila, protože se používala technika a nové metody výuky. Bohužel, ani toto všechno často nedokáže nahradit starý dobrý dril. Ráda uplatňuji novinky v učitelské praxi, bohužel bylo mi řečeno, že dokud nebudu techniku, projektovou výuku, tablety a smartphony používat v každé hodině, nebude ze mě dobrý učitel. Bereme si příklad ze západu a oni se navrací k východu...:-(

+6/0
12.3.2014 20:59

L87i53a39n33a 58V85o76l75k55o45v70á 9196986584656

Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.

0/−1
12.3.2014 21:56

F14r20a27n93t18i74š44e75k 10E17l49i27á88š 6577813835806

Kalkulačky jsou jedním z tragických omylů, jakým se stává dnes užívání tabletů. Dnešní středoškolák nedokáže odhadnout přibližný výsledek složitějšího výpočtu. Samozřejmě, že příklad správně nevyřeší ani na kalkulačce. Kalkulačky jsou dobré pouze na goniometrické výpočty, ale i tam je považuji za nepotřebné.

0/0
13.3.2014 6:47

M41i41c93h62a49l 91B22o34c53k 8640586706118

Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...

0/0
12.3.2014 20:38

B80o45h19u67s12l34a25v 19K46r23á18l62í32k 2511450589856

A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.

0/0
13.3.2014 10:15

J97o62s86e37f 66N26o71v15á63k 1270143695

Přepočet pro Českou republiku:

Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.

+1/0
12.3.2014 20:33

M63i19c85h14a98l 35K14r17e31j54č56í 1676710941283

"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.

Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.

+3/−1
12.3.2014 20:31

S98l26a50v76o74m67í65r 94B83e72n23e29š 6472617480164

Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.

+8/−1
12.3.2014 20:21

P21a49v82e13l 32H58o33r25á40k 8501643535152

Číňani se budou divit. Britský student netuší,  jak vypadá pořádná škola. Tam je to školství ještě mnohem horší než to naše dnešní.

+7/0
12.3.2014 20:14

F84r68a68n16t50i56š32e21k 25E62l50i91á34š 6457333125226

My máme relativně dobré učitele matematiky, ale co se dá dělat, když se stále snižují požadavky na žáky. Dnes se dostane na střední školu ten, kdo si dokáže spočítat prsty na ruce. Proč taky u nás někdo nezjistí, že neznalost matiky nás ročně připraví o desítky miliard korun, proč není povinná státní maturita z matematiky?

+9/0
12.3.2014 20:11

V89a64š17e51k 31Ř61í55h11a 2383823548862

Heuréka, zdá se že konečně lidem došlo, že je nejprve třeba něco vědět a potom teprve o tom mluvit.

+3/0
12.3.2014 20:02

M59i41c38h97a14l 55R80i94m46b64a71u42e60r 4819335643537

Ne. V Cinanech ten problem neni.

+3/0
12.3.2014 20:01

J52a90n 69M92a40l10e63n27k69a 6623175233

To je zajimavé, že taková vzdělávací velmoc s Oxfordem a Cambidgem neumí matematiku. Tenhle problém navíc řeší už přinejmenším 25 let. A furt s tím nejsou schopní nic udělat. My se jim teda začínáme v poslední době podobat...to je taky pravda.

+3/0
12.3.2014 19:53

V15a21š72e76k 34Ř65í30h21a 2933293888522

Stačí se podívat na zastoupení matematických předmětů na základní škole. Pokud je porovnáte s humanitním vzděláváním musí vám být jasné kde je základ celého tohoto problému.

+5/0
12.3.2014 20:05

P16a74v34e92l 73K90u49r37a90l 5561854910840

Problém je totiž v tom že matematika je exaktní předmět (nenazýval bych to vědou)...

Dávat body za to že se někdo "snažil" v ní je naprosto k ničemu. Pokud nedosáhnete správného výsledku tak to má být za 5, bez ohledu na to jestli s dítě stráví počítáním toho příkladu 2 hodiny a snaží se co může.

Ale ruku na srdce to je problém současného školství v Evropě a USA jako celku. Oceňuje snahu, místo toho aby oceňoval výsledky.

Naopak snaha která nevede k výsledkům- plýtvání energií, časem a zdroji- by měla být důsledně trestána. Ne rozdávat medaily za účast.

+3/0
12.3.2014 20:07

F28r41a73n79t43i92š72e81k 41E53l98i65á35š 6267133525596

Nepodceňujte vzdělávání v USA. Jejich stipendijní systém, díky kterému dokáží skutečně podpořit elitní studenty, jim závidí celý svět.

0/0
12.3.2014 20:13

P32a11v27e85l 64H74o70r52á78k 8231783315572

Elitní studenty snad (v technických a přírodních vědách samozřejmě především Asiaty), ten zbytek středoškoláků sotva umí číst a psát.

+6/0
12.3.2014 20:17

F34r79a90n40t46i87š46e23k 85E95l78i34á42š 6807933185646

Oni to vzdělání vedou po dvou nezávislých liniích. Jejich "highschool" jsou na nižších úrovních, než naše střední školy, ale jejich motivační systém  pro nadané studenty je bezkonkurenční.

+1/0
13.3.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.