Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britové povolávají šanghajské učitele, mají zvýšit jejich znalosti počtů

Do Velké Británie míří víc než šedesát šanghajských učitelů, aby pozvedli zdejší úroveň výuky matematiky. Britská vláda si totiž spočítala, že kvůli chabým schopnostem svých obyvatel v počtech přichází ročně o dvacet miliard liber, v přepočtu asi 660 miliard korun..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a37r92e57l 60N95e72č76a75s 5573669620300

Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů.  Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.;-D

0/0
13.3.2014 14:25

J13a57r21o27m93í18r 20L36i92t90e66r47á29k 8696321553747

Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.

Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.

+1/0
13.3.2014 8:36

L62u35k67a20s 40C45o23d58r 6898502350581

Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony :-)

+1/0
13.3.2014 3:47

F91r36a17n46t48i72š55e69k 75E85l41i10á97š 6417453365196

Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.

+1/0
13.3.2014 6:44
Foto

J41a35n 50H31o10l93o41v94s20k71ý 6217969671

Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...

+3/0
12.3.2014 22:50

F14r66a83n77t11i64š58e11k 79E96l75i84á98š 6757923675216

Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští

0/0
13.3.2014 6:39

J98a10r86o49s57l25a84v 36N91o41v75á50k 3387114444726

Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.

Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.

Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.

Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.

+2/−1
12.3.2014 21:39

F18r81a73n25t30i39š80e76k 17E60l38i73á45š 6117273475366

Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.

0/0
13.3.2014 6:42

B97o72h21u19s27l55a51v 97K50r19á32l81í59k 2501940419226

Já bych zas toho Komenského tolik nezatracoval, je to jeden z mála Čechů, který dokázal něco světového. A vy se přihlašte do madrasy, šprtání Koránu pod rákoskou by vaší mentalitě mohlo vyhovovat.

0/0
13.3.2014 10:06

M89a93r28i51e 90V68a28š19í42č95k86o21v90á 3891243372248

Ano, pracovala jsem v Británii ve školství. V šestnácti letech se na normální střední škole učili sčítat zlomky. Ale, všechny děti byly integrované, škola je bavila, protože se používala technika a nové metody výuky. Bohužel, ani toto všechno často nedokáže nahradit starý dobrý dril. Ráda uplatňuji novinky v učitelské praxi, bohužel bylo mi řečeno, že dokud nebudu techniku, projektovou výuku, tablety a smartphony používat v každé hodině, nebude ze mě dobrý učitel. Bereme si příklad ze západu a oni se navrací k východu...:-(

+6/0
12.3.2014 20:59

L32i62a89n36a 32V27o78l30k57o94v56á 9206426414326

Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.

0/−1
12.3.2014 21:56

F32r28a84n17t13i91š10e84k 58E63l86i59á28š 6187543455206

Kalkulačky jsou jedním z tragických omylů, jakým se stává dnes užívání tabletů. Dnešní středoškolák nedokáže odhadnout přibližný výsledek složitějšího výpočtu. Samozřejmě, že příklad správně nevyřeší ani na kalkulačce. Kalkulačky jsou dobré pouze na goniometrické výpočty, ale i tam je považuji za nepotřebné.

0/0
13.3.2014 6:47

M66i19c59h10a67l 95B34o21c47k 8700246846858

Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...

0/0
12.3.2014 20:38

B90o19h38u32s34l40a62v 14K76r67á39l29í12k 2491490219986

A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.

0/0
13.3.2014 10:15

J74o32s72e19f 64N32o59v95á64k 1310843105

Přepočet pro Českou republiku:

Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.

+1/0
12.3.2014 20:33

M71i19c17h90a47l 26K45r16e87j42č78í 1966940891373

"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.

Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.

+3/−1
12.3.2014 20:31

S93l90a45v30o73m73í85r 79B56e94n69e35š 6852787360684

Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.

+8/−1
12.3.2014 20:21

P18a76v14e14l 58H31o38r64á32k 8141143215412

Číňani se budou divit. Britský student netuší,  jak vypadá pořádná škola. Tam je to školství ještě mnohem horší než to naše dnešní.

+7/0
12.3.2014 20:14

F52r75a24n73t93i64š14e29k 10E21l36i85á39š 6607943765896

My máme relativně dobré učitele matematiky, ale co se dá dělat, když se stále snižují požadavky na žáky. Dnes se dostane na střední školu ten, kdo si dokáže spočítat prsty na ruce. Proč taky u nás někdo nezjistí, že neznalost matiky nás ročně připraví o desítky miliard korun, proč není povinná státní maturita z matematiky?

+9/0
12.3.2014 20:11

V58a37š61e72k 69Ř29í89h85a 2783723628792

Heuréka, zdá se že konečně lidem došlo, že je nejprve třeba něco vědět a potom teprve o tom mluvit.

+3/0
12.3.2014 20:02

M68i74c47h13a29l 55R61i91m23b31a49u18e65r 4779285293707

Ne. V Cinanech ten problem neni.

+3/0
12.3.2014 20:01

J42a86n 42M55a75l59e68n82k55a 6333875243

To je zajimavé, že taková vzdělávací velmoc s Oxfordem a Cambidgem neumí matematiku. Tenhle problém navíc řeší už přinejmenším 25 let. A furt s tím nejsou schopní nic udělat. My se jim teda začínáme v poslední době podobat...to je taky pravda.

+3/0
12.3.2014 19:53

V91a50š49e12k 51Ř66í20h90a 2563753318382

Stačí se podívat na zastoupení matematických předmětů na základní škole. Pokud je porovnáte s humanitním vzděláváním musí vám být jasné kde je základ celého tohoto problému.

+5/0
12.3.2014 20:05

P65a24v39e32l 60K63u22r66a59l 5121294910640

Problém je totiž v tom že matematika je exaktní předmět (nenazýval bych to vědou)...

Dávat body za to že se někdo "snažil" v ní je naprosto k ničemu. Pokud nedosáhnete správného výsledku tak to má být za 5, bez ohledu na to jestli s dítě stráví počítáním toho příkladu 2 hodiny a snaží se co může.

Ale ruku na srdce to je problém současného školství v Evropě a USA jako celku. Oceňuje snahu, místo toho aby oceňoval výsledky.

Naopak snaha která nevede k výsledkům- plýtvání energií, časem a zdroji- by měla být důsledně trestána. Ne rozdávat medaily za účast.

+3/0
12.3.2014 20:07

F23r92a25n77t30i72š31e73k 76E30l79i10á16š 6237213175376

Nepodceňujte vzdělávání v USA. Jejich stipendijní systém, díky kterému dokáží skutečně podpořit elitní studenty, jim závidí celý svět.

0/0
12.3.2014 20:13

P23a66v65e13l 88H60o29r45á31k 8911203305642

Elitní studenty snad (v technických a přírodních vědách samozřejmě především Asiaty), ten zbytek středoškoláků sotva umí číst a psát.

+6/0
12.3.2014 20:17

F89r31a56n46t37i72š94e23k 36E13l98i64á87š 6927583325546

Oni to vzdělání vedou po dvou nezávislých liniích. Jejich "highschool" jsou na nižších úrovních, než naše střední školy, ale jejich motivační systém  pro nadané studenty je bezkonkurenční.

+1/0
13.3.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.