Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové povolávají šanghajské učitele, mají zvýšit jejich znalosti počtů

Do Velké Británie míří víc než šedesát šanghajských učitelů, aby pozvedli zdejší úroveň výuky matematiky. Britská vláda si totiž spočítala, že kvůli chabým schopnostem svých obyvatel v počtech přichází ročně o dvacet miliard liber, v přepočtu asi 660 miliard korun..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a74r33e80l 57N14e12č81a56s 5793879510550

Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů.  Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.;-D

0/0
13.3.2014 14:25

J94a14r57o72m90í72r 86L96i44t54e44r65á39k 8986701313327

Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.

Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.

+1/0
13.3.2014 8:36

L13u23k44a32s 77C73o72d17r 6618602150571

Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony :-)

+1/0
13.3.2014 3:47

F34r82a59n24t72i10š37e56k 72E81l88i11á76š 6597693745176

Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.

+1/0
13.3.2014 6:44
Foto

J65a41n 24H83o21l35o53v84s25k95ý 6437359491

Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...

+3/0
12.3.2014 22:50

F86r59a52n73t66i80š70e58k 77E47l65i73á97š 6307623305586

Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští

0/0
13.3.2014 6:39

J77a45r25o43s78l71a13v 79N73o23v84á16k 3177684234716

Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.

Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.

Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.

Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.

+2/−1
12.3.2014 21:39

F60r56a44n25t61i62š36e49k 67E78l80i71á20š 6547533815366

Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.

0/0
13.3.2014 6:42

B47o58h76u60s50l66a95v 32K24r87á44l54í24k 2971740619936

Já bych zas toho Komenského tolik nezatracoval, je to jeden z mála Čechů, který dokázal něco světového. A vy se přihlašte do madrasy, šprtání Koránu pod rákoskou by vaší mentalitě mohlo vyhovovat.

0/0
13.3.2014 10:06

M33a17r77i23e 51V18a32š53í82č31k36o87v27á 3211863442488

Ano, pracovala jsem v Británii ve školství. V šestnácti letech se na normální střední škole učili sčítat zlomky. Ale, všechny děti byly integrované, škola je bavila, protože se používala technika a nové metody výuky. Bohužel, ani toto všechno často nedokáže nahradit starý dobrý dril. Ráda uplatňuji novinky v učitelské praxi, bohužel bylo mi řečeno, že dokud nebudu techniku, projektovou výuku, tablety a smartphony používat v každé hodině, nebude ze mě dobrý učitel. Bereme si příklad ze západu a oni se navrací k východu...:-(

+6/0
12.3.2014 20:59

L37i86a51n60a 15V13o62l87k24o13v58á 9876266224846

Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.

0/−1
12.3.2014 21:56

F49r94a65n19t36i22š48e82k 25E66l27i58á27š 6187713795226

Kalkulačky jsou jedním z tragických omylů, jakým se stává dnes užívání tabletů. Dnešní středoškolák nedokáže odhadnout přibližný výsledek složitějšího výpočtu. Samozřejmě, že příklad správně nevyřeší ani na kalkulačce. Kalkulačky jsou dobré pouze na goniometrické výpočty, ale i tam je považuji za nepotřebné.

0/0
13.3.2014 6:47

M11i40c76h47a73l 75B22o30c43k 8730246316808

Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...

0/0
12.3.2014 20:38

B91o76h28u73s98l13a17v 37K55r32á25l12í12k 2651490929356

A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.

0/0
13.3.2014 10:15

J75o74s30e43f 31N98o62v66á40k 1330853955

Přepočet pro Českou republiku:

Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.

+1/0
12.3.2014 20:33

M35i80c71h44a50l 89K14r38e83j44č57í 1576410181623

"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.

Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.

+3/−1
12.3.2014 20:31

S57l72a74v71o14m91í86r 51B97e29n78e36š 6372347480324

Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.

+8/−1
12.3.2014 20:21

P37a86v93e34l 33H62o44r70á42k 8621953105932

Číňani se budou divit. Britský student netuší,  jak vypadá pořádná škola. Tam je to školství ještě mnohem horší než to naše dnešní.

+7/0
12.3.2014 20:14

F13r84a91n40t93i33š81e95k 74E37l64i26á27š 6237703755276

My máme relativně dobré učitele matematiky, ale co se dá dělat, když se stále snižují požadavky na žáky. Dnes se dostane na střední školu ten, kdo si dokáže spočítat prsty na ruce. Proč taky u nás někdo nezjistí, že neznalost matiky nás ročně připraví o desítky miliard korun, proč není povinná státní maturita z matematiky?

+9/0
12.3.2014 20:11

V98a46š96e91k 59Ř38í61h81a 2353323348512

Heuréka, zdá se že konečně lidem došlo, že je nejprve třeba něco vědět a potom teprve o tom mluvit.

+3/0
12.3.2014 20:02

M44i27c96h61a28l 45R83i17m93b73a37u48e38r 4339125123937

Ne. V Cinanech ten problem neni.

+3/0
12.3.2014 20:01

J38a38n 61M74a66l34e41n82k75a 6893235263

To je zajimavé, že taková vzdělávací velmoc s Oxfordem a Cambidgem neumí matematiku. Tenhle problém navíc řeší už přinejmenším 25 let. A furt s tím nejsou schopní nic udělat. My se jim teda začínáme v poslední době podobat...to je taky pravda.

+3/0
12.3.2014 19:53

V22a93š86e84k 13Ř24í98h13a 2443913898462

Stačí se podívat na zastoupení matematických předmětů na základní škole. Pokud je porovnáte s humanitním vzděláváním musí vám být jasné kde je základ celého tohoto problému.

+5/0
12.3.2014 20:05

P33a82v81e49l 44K73u24r54a54l 5861604940850

Problém je totiž v tom že matematika je exaktní předmět (nenazýval bych to vědou)...

Dávat body za to že se někdo "snažil" v ní je naprosto k ničemu. Pokud nedosáhnete správného výsledku tak to má být za 5, bez ohledu na to jestli s dítě stráví počítáním toho příkladu 2 hodiny a snaží se co může.

Ale ruku na srdce to je problém současného školství v Evropě a USA jako celku. Oceňuje snahu, místo toho aby oceňoval výsledky.

Naopak snaha která nevede k výsledkům- plýtvání energií, časem a zdroji- by měla být důsledně trestána. Ne rozdávat medaily za účast.

+3/0
12.3.2014 20:07

F23r20a25n93t67i88š16e31k 41E36l49i95á64š 6617433875856

Nepodceňujte vzdělávání v USA. Jejich stipendijní systém, díky kterému dokáží skutečně podpořit elitní studenty, jim závidí celý svět.

0/0
12.3.2014 20:13

P80a44v51e76l 71H51o35r38á48k 8831983755912

Elitní studenty snad (v technických a přírodních vědách samozřejmě především Asiaty), ten zbytek středoškoláků sotva umí číst a psát.

+6/0
12.3.2014 20:17

F38r22a47n49t39i10š53e57k 56E40l94i60á20š 6727653545766

Oni to vzdělání vedou po dvou nezávislých liniích. Jejich "highschool" jsou na nižších úrovních, než naše střední školy, ale jejich motivační systém  pro nadané studenty je bezkonkurenční.

+1/0
13.3.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.