Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové povolávají šanghajské učitele, mají zvýšit jejich znalosti počtů

Do Velké Británie míří víc než šedesát šanghajských učitelů, aby pozvedli zdejší úroveň výuky matematiky. Britská vláda si totiž spočítala, že kvůli chabým schopnostem svých obyvatel v počtech přichází ročně o dvacet miliard liber, v přepočtu asi 660 miliard korun..

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K85a14r89e30l 87N87e72č84a39s 5343459210540

Evropského rozežraného fakana, jehož rodiče se baví už pouze o penězích nebaví myslet. Chce se nechat bavit a ve svých snech touží vyhrát pěveckou soutěž stupidů.  Degenerovaná děcka s přirostlým ajpodem k ruce bez něhož netrefí ani na záchod.;-D

0/0
13.3.2014 14:25

J19a89r96o41m19í37r 89L87i26t18e55r67á25k 8646231243827

Njn, britské školství, kde kvalitní školy jsou soukromé a jen pro bohaté, pro zbytek jsou pak veřejné školy mizerné kvality.

Jinak jsou počty a matematika, počty lze drilem naučit, schopnost myšlení s tím nesouvisí. Motivace žáků by určitě neměla být jen pozitivní, musí si zvykat na to, že je po nich požadován určitý výkon a faktografická znalost, ale problém není ani tak v objemu informací, ale v podnětnosti prostředí a kvalitě učitelů. Příčina problémů nebývá jen ve škole, ale i v postojích rodiny.

+1/0
13.3.2014 8:36

L68u21k28a64s 30C22o27d81r 6638112640651

Presne jak pise Jan Holovsky - ten hlavni rozdil je v tom, ze cinske deti akceptuji dril, do ktereho je tlaci jak skola, tak rodina. Svagrova je shodou okolnosti ucitelka matematiky na stredni skole v provincii Zhejiang a kdyz se s ni nekdy o jeji praci bavim, tak mi proti ni prijdou nase obavany cesky "sousky-ucitelky" z 80.let jako naprosta pohoda. Takovy kvantum domacich ukolu a doucovani, kterym prochazi deti v Cine, bych asi nezvladnul bez dusevni uhony :-)

+1/0
13.3.2014 3:47

F54r37a22n42t77i21š85e88k 10E75l22i12á21š 6277883345176

Ale zvládnul, ale u nás se razí zásada, že vyučování má být lehké a zábavné, pokud možno s tabletem v ruce. Prostě výchova k lenosti.

+1/0
13.3.2014 6:44
Foto

J73a15n 13H73o21l68o25v97s36k36ý 6367949761

Ono to má dvě strany mince. Čínani jsou ve školní matice lepší, páč jsou zvyklí být disciplinovaní a projevují velké úsilí. Mínus je v tom, že se to naučí sice skvěle, ale nemají příliš kreativní myšlení a tak sami nedokážou udělat krok dál. Přemýšlet nad tím. Jedna česká učitelka angličtiny tuto čínskou mentalitu popisovala tak, že čínské děti uměly celou učebnici nazpaměť. Když však chtěla, aby jí děti kreslily obrázky anglických slovíček na tabuli, kreslili vždy jen ty obrázky z učebnice...

+3/0
12.3.2014 22:50

F52r82a61n75t83i40š44e81k 35E64l46i11á79š 6577923395396

Nepodceňujme je. Pro běžnou matematiku je důležitá dobrá paměť, kterou oni úspěšně trénují biflováním a memorováním, od kterého u nás ti horší učitelé upouští

0/0
13.3.2014 6:39

J23a48r22o78s88l89a94v 50N55o10v84á16k 3817434424166

Vzdělávání nám tu fungovalo cca 300 let a po tu dobu patřili Češi ke špičkám na světě. V době, kdy na východ od nás byla gramotnost 10% u nás byla 90%.

Za socialismu se opěvoval východ a zavádění jejich postupů většinou nepřineslo nic dobrého ale po revoluci se s aktivisty a přejímači nesmyslů roztrhl pytel. Nyní jsme takoví humanisté, že se vzdělávání scvrklo na debatní kroužek, kde musí být každý odměněn a běda, kdyby při procesu měl někdo pocit, že nestačí.

Toto je cesta do pekla a již se to ukazuje. Co může čekat na opečovávaného žáka, kterému se ze všech stran valí do hlavy, že on vlastně nic nemusí, má spoustu práv a nula povinností protože jinak by to bylo zneužívání. Na druhou stranu učitel, který za to vzdělávání odpovídá nemá práva žádná. Logicky to končí tak, že žák vyleze s egem nad mraky a znalostmi na nule. Pak nastoupí na nějakou tvrdší školu nebo do práce a logicky je frustrovaný, protože se po něm začíná něco vyžadovat, neúspěch se trestá a už se s ním nikdo nemaže a na debaty a hry bez jakéhokoliv významu v životě již není čas.

Toto může zachránit pouze vypráskání humanistů reformátorů a nájezd na prověřený systém jinak nám pámbu pomáhej.

+2/−1
12.3.2014 21:39

F47r10a37n70t75i45š62e69k 69E71l35i55á80š 6807393115596

Nejen humanistů, ale především různých psychologů a pedagogů, kteří nikdy neučili, ale radí kantorům, jak se správně učí. Samozřejmě, že nedávní reformátoři by měli být z ministrstva školství vyhnáni.

0/0
13.3.2014 6:42

B24o57h46u15s81l12a37v 60K90r77á58l11í48k 2291260469736

Já bych zas toho Komenského tolik nezatracoval, je to jeden z mála Čechů, který dokázal něco světového. A vy se přihlašte do madrasy, šprtání Koránu pod rákoskou by vaší mentalitě mohlo vyhovovat.

0/0
13.3.2014 10:06

M18a80r56i75e 68V53a76š85í32č17k18o65v48á 3941853362688

Ano, pracovala jsem v Británii ve školství. V šestnácti letech se na normální střední škole učili sčítat zlomky. Ale, všechny děti byly integrované, škola je bavila, protože se používala technika a nové metody výuky. Bohužel, ani toto všechno často nedokáže nahradit starý dobrý dril. Ráda uplatňuji novinky v učitelské praxi, bohužel bylo mi řečeno, že dokud nebudu techniku, projektovou výuku, tablety a smartphony používat v každé hodině, nebude ze mě dobrý učitel. Bereme si příklad ze západu a oni se navrací k východu...:-(

+6/0
12.3.2014 20:59

L75i61a40n77a 86V19o59l22k74o95v43á 9536326964266

Ode zdi ke zdi. Mně zase v době zavádění kalkulaček do škol bylo vytknuto, že v 9.třídě žáci nedělili trojciferným dělitelem bez kalkulačky. Úkolem hodiny byly úlohy o pohybu, vyřešili jsme jich devět, bez kalkulačky bychom stihli maximálně dvě. Dalo mi hodně práce svou výuku obhájit.

0/−1
12.3.2014 21:56

F74r33a14n69t57i82š37e35k 38E95l25i62á41š 6747633195816

Kalkulačky jsou jedním z tragických omylů, jakým se stává dnes užívání tabletů. Dnešní středoškolák nedokáže odhadnout přibližný výsledek složitějšího výpočtu. Samozřejmě, že příklad správně nevyřeší ani na kalkulačce. Kalkulačky jsou dobré pouze na goniometrické výpočty, ale i tam je považuji za nepotřebné.

0/0
13.3.2014 6:47

M48i18c50h39a37l 23B95o15c60k 8420256306788

Byly časy, kdy Evropa učila Čínu a jiné země, dneska v úpadkové Evropě nás učí ty, jež jsme vzdělávali...

0/0
12.3.2014 20:38

B69o57h83u14s95l89a22v 57K11r39á78l45í76k 2461210549506

A byly doby, kdy v Číně byla rozvinutá civilizace a tady v Evropě se proháněli divoši.

0/0
13.3.2014 10:15

J39o36s87e91f 24N94o83v30á68k 1720703535

Přepočet pro Českou republiku:

Kvůli chabým znalostem matematiky proděláváme ročně 110 miliard korun a zachrání nás 10 čínských učitelů.

+1/0
12.3.2014 20:33

M13i67c76h54a91l 29K71r29e26j62č78í 1136120401143

"V této zemi máme několik skvělých učitelů matematiky, ale to, co jsem viděla v Šanghaji jen posílilo mé přesvědčení, že se od nich můžeme hodně naučit." - tohle je nejignorantnější výrok, co jsem dnes slyšel a znak definitivního úpadku západního školství. Bavíme se tu přece o matematice pro základní/střední školy, tu snad zná každý učitel. Pár importovaných Číňanů s tím nic neudělá, je třeba systémové změny.

Dále... "až polovina dospělých Britů má matematické dovednosti na úrovni dítěte opouštějícího základní školu" - O tom dost pochybuji, ale kéž by tomu tak bylo u nás! Viz prezidentské volby a "znalosti" vysoce postavených úředníků ohledně procent. Dokonce i ústavní právník řekl, že se k tomu raději nebude vyjadřovat, protože "není matematik" (!). Znám lidi, kteří se při slově "rovnice" chytají za hlavu, atd... Opravdu - silně pochybuji, že u nás má většina lidí matematické znalosti alespoň na úrovni ukončené základní školy.

+3/−1
12.3.2014 20:31

S27l81a72v65o78m71í50r 11B34e94n49e88š 6202427510624

Nikdo s evropským školstvím neudělá nic, jestliže se bude neúměrně humanizovat. Učitel nemá být tyran, ale určitý stupeň disciplíny je nezbytný. V poslední době však se nesmí proti neukázněným žákům dělat naprosto nic.

+8/−1
12.3.2014 20:21

P18a89v33e84l 85H25o14r26á93k 8911703365332

Číňani se budou divit. Britský student netuší,  jak vypadá pořádná škola. Tam je to školství ještě mnohem horší než to naše dnešní.

+7/0
12.3.2014 20:14

F57r87a95n23t20i63š89e10k 30E52l12i18á27š 6877433595776

My máme relativně dobré učitele matematiky, ale co se dá dělat, když se stále snižují požadavky na žáky. Dnes se dostane na střední školu ten, kdo si dokáže spočítat prsty na ruce. Proč taky u nás někdo nezjistí, že neznalost matiky nás ročně připraví o desítky miliard korun, proč není povinná státní maturita z matematiky?

+9/0
12.3.2014 20:11

V19a20š36e38k 93Ř26í85h35a 2863323898122

Heuréka, zdá se že konečně lidem došlo, že je nejprve třeba něco vědět a potom teprve o tom mluvit.

+3/0
12.3.2014 20:02

M39i54c24h61a15l 21R83i84m97b19a21u97e59r 4989715453507

Ne. V Cinanech ten problem neni.

+3/0
12.3.2014 20:01

J35a47n 94M16a67l63e76n20k46a 6313115723

To je zajimavé, že taková vzdělávací velmoc s Oxfordem a Cambidgem neumí matematiku. Tenhle problém navíc řeší už přinejmenším 25 let. A furt s tím nejsou schopní nic udělat. My se jim teda začínáme v poslední době podobat...to je taky pravda.

+3/0
12.3.2014 19:53

V32a18š34e44k 85Ř68í47h90a 2333423888332

Stačí se podívat na zastoupení matematických předmětů na základní škole. Pokud je porovnáte s humanitním vzděláváním musí vám být jasné kde je základ celého tohoto problému.

+5/0
12.3.2014 20:05

P48a78v58e21l 63K91u53r89a48l 5401804630360

Problém je totiž v tom že matematika je exaktní předmět (nenazýval bych to vědou)...

Dávat body za to že se někdo "snažil" v ní je naprosto k ničemu. Pokud nedosáhnete správného výsledku tak to má být za 5, bez ohledu na to jestli s dítě stráví počítáním toho příkladu 2 hodiny a snaží se co může.

Ale ruku na srdce to je problém současného školství v Evropě a USA jako celku. Oceňuje snahu, místo toho aby oceňoval výsledky.

Naopak snaha která nevede k výsledkům- plýtvání energií, časem a zdroji- by měla být důsledně trestána. Ne rozdávat medaily za účast.

+3/0
12.3.2014 20:07

F34r29a17n91t60i41š87e75k 59E62l33i51á60š 6687743395556

Nepodceňujte vzdělávání v USA. Jejich stipendijní systém, díky kterému dokáží skutečně podpořit elitní studenty, jim závidí celý svět.

0/0
12.3.2014 20:13

P26a86v67e45l 94H14o70r33á29k 8971903295182

Elitní studenty snad (v technických a přírodních vědách samozřejmě především Asiaty), ten zbytek středoškoláků sotva umí číst a psát.

+6/0
12.3.2014 20:17

F95r82a15n37t92i17š15e13k 57E81l35i10á95š 6287893455346

Oni to vzdělání vedou po dvou nezávislých liniích. Jejich "highschool" jsou na nižších úrovních, než naše střední školy, ale jejich motivační systém  pro nadané studenty je bezkonkurenční.

+1/0
13.3.2014 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.