Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zámku Valtice někdo zničil desítky obrazů, zjistil Vladimír Franz

Břeclavská policie vyšetřuje nenávratné poškození několika desítek děl nejznámějších současných českých výtvarníků uložených na zámku Valtice. Přišel na to prezidentský kandidát Vladimír Franz, když si chtěl ve Valticích v pátek vyzvednout svůj obraz "Madona nesená mravenci".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V15l16a20s88t41i64m80i46l 75H67a37l33b31i64c38h 8363715196238

Humbuk pro pár kýčů.

+2/−1
11.3.2014 8:50

J32a11n41a 11N98o49v89á45k90o24v10á 5673793908335

Madona nesená mravenci byla taky poničena? tak to je ztráta pro celý kulturní svět ;-D

+7/−1
10.3.2014 19:15

R61e36n91a26t91a 52H74a39v62l42í35č40k38o77v46á 3419646113385

Z fotogalerie jasně vyplývá, jak "hodnotná" to byla díla! I děti v mateřince malují hezčí obrázky a netrvají na tom, aby se nazývaly uměním!

+4/−3
10.3.2014 17:06

J15a48k73u14b 21Z49e51m28á88n32e74k 2984563411978

Můžu se zeptat, proč se neživíte moderním uměním, když i Vaše děti zvládnou hezčí dílo?

+1/−2
10.3.2014 18:17

J13a12n 44S54t27a70r57ý 5719771685729

tož podíval jsem se a ? No žádná škoda.:-P

+6/−2
10.3.2014 16:57

J18o60s66e54f 81V45a65l51a 9840843863313

jestli to neni tim, ze umeni je neco, co se neda uchopit. Ja (podtrhuji, ze ja OSOBNE) nepovazuji za umelecka dila ta, ktera mne nedokazou oslovit. Proste jestlize se podivam na Banksyho, tak vidim opravdu nejaky pribeh nebo glosu, a podivam-li se na bezna sprejerska umelecka dila, tak vetsinou prevazujui typicka pismena F, U, C,a K jako vyraz "cool" produkce.. Obavam se, ze v malirstvi nebo v umeleckych objektech je ten samy problem. A jenom bych rad dodal. ze vyjadreni umelce o cene a kvalite jeho umeleckeho dila pro mne neni kriterium verohodnosti, ma to pouze stejnou orientacni hodnotu jako prodavacem vyslovena cena perskeho koberce na orientalnim trhu - muze to byt stejne drahy original i treba falzifikat minimalni ceny,

+1/0
10.3.2014 15:41

A79d76a50m 33B85e17r86n43a78r98d 3404747433966

Jestli tam byl i obraz od F.R.Čecha, jak koukají zviřátka pani hajné na předel tak je to hodně smutné.

+5/0
10.3.2014 15:02
Foto

S19t83á67ň57a 75K94o45m48o40r89o61u44s49o39v42á 3155553227259

anebo "zvířátka ji hledají" - ale Ringo si své obrazy hlídá ;-D

+2/0
10.3.2014 18:30

M79i63c77h75a47l 71S64e89d34m92í19k 3299915206841

Vyjádření kastelána je okouzlující: "Sympozium skončilo před devíti lety a oni teď přišli s tím, že jsme něco udělali".

Neříkal náhodou umělcům "pane mistr"?

+1/0
10.3.2014 14:56

L35u80d83v37í19k 91G84a40j46d59o70š50í66k 2575113734522

Jak to tedy je?

Díla patřila výtvarníků, nebo byla v majetku Valtickému zámku? Tvorba z podobných akcí obvykle připadá organizátorovi. Bylo by dost zvláštní, kdyby zámek plátna jen tak výtvarníkům zdarma skladoval.

+2/0
10.3.2014 14:38

M28i58l63a42n 41H18o30f85m20a15n 9219541303690

Fakt je ten, že ty dřevěné rámy se nakonec dají dobře spálit, plátna a barev je škoda, s tím se topí hůř.

+2/0
10.3.2014 14:19

M69i33l63a13n 60H30o28f12m33a94n 9329411253750

Když vidím některá "díla" těchto současných "velikánů" ducha a umění, připadá mi, že by bylo nejlepší to nechat vyhodnotit nějakým odborníkem svaté inkvizice, která v tom má bohatou praxi...

+7/−3
10.3.2014 14:14

E30d96a 41H33a29n65s 5117422566519

Ono to poškození nebo zničení odhaduji nebylo úmyslný, ale prostě nějací kluci zedníci to někam přenášeli a při tom to zničili. Na dělníky se musí pořád dohlížet, nebo udělaj z baráku kůlničku na dříví...

+5/0
10.3.2014 14:07

C93y72r62i50l 97P85a73v84e25l89k11a 4276132548495

Vladimír Franz, prezidentský kadidát. Oni jsou už zase prezidentské volby? Zprávy opravdu na úrovni.

+3/−2
10.3.2014 14:06

L52u34d25v35í68k 20G10a91j53d65o22š72í87k 2355643674362

Taky mě to překvapilo.

To bude mít Franz na krku asi nadosmrti že neúspěšně kandidoval.

+1/−1
10.3.2014 14:41

A76l22e19x86a66n76d14r 46K30o46s25t35k73a 5129936869826

Teprve dodatečně jsem sesbíral odvahu se na ta "díla" podívat. Ať to byl kdokoliv, policie by mu měla jménem normálních lidí poděkovat.

+9/−5
10.3.2014 13:46

D75a41v84i17d 87M41u92n80z19a83r 3858222854596

receno v Kostce…..co zustane po vas ?

+5/−2
10.3.2014 13:58

D59a31v74i50d 89B45r62u84c56k21n87e47r 5722834659795

jste Vostrej Munzare...Až tedy na to, že celá řada těch zhulených zkalených mazanin nemůžou býti něčím, co by duševně zdravý člověk považoval za hodnotu, co tu po něm zůstala,

+7/−1
10.3.2014 14:06

A62l27e85š 15N59o33v82á28k 6878800257156

Máš dobrý hlášky dneska ;-DR^

0/0
10.3.2014 19:01

L57u92d27v33í44k 86G64a13j98d61o14š51í29k 2895833734292

Vycházíte z chybného předpokladu, že je nutné aby po vás něco zůstalo.

Přitom z hlediska trvale udržitelné populace na zemi je nanejvýš vhodné, aby po každém lidském jedinci toho kromě potomků zůstalo pokud možno co nejméně. :-)

+2/0
10.3.2014 14:46

D49a68v18i24d 38B31r67u36c79k10n36e48r 5552614199295

Prosím Vás buďme korektní: pan Kandidát Franz je hluboký intelektuál, to se vám jenom zdá že ze sebe stěží dostane smysluplnou větu a jindy mele páté přes deváté. Uznává ho celý svět, teda když se o něm dozví. Jeho kerky nejsou projevem sebepoškozování, nejde o případ zralý na psychiatra, jde o unikátní umělecké dílo. Poškozené uskladněné čmáranice ve skutečnosti nejsou plytkými výlevy ze zoufalého koktejlu nudy, nízkého sebevědomí, chemického opojení a exhibicionismu, ale budoucími hodnotnými uměleckými díly světového měřítka, které se zařadí po bok děl globálního kulturního dědictví. Jejich zatím ještě neuznávaní autoři pochopitelně je ještě nemají kde uskladňovat, a vystavovat je taky nikdo nechce, natož aby se na ně někdo chodil dívat. Ale jednou to přijde. A kdo si to nemyslí, je buď bolševik, zemanista, nebo pravičák, primitiv a podnikatel.

+15/−5
10.3.2014 13:24

D56a36v63i92d 63M13u84n28z62a80r 3118232444846

tak jste se to vydavil a ted co ?

+2/−5
10.3.2014 13:59

D68a48v18i98d 48B21r17u90c29k70n59e96r 5632864379645

Teď už nic Munzar. Významní umělci dál tvoří, vystavují a prodávají, bezvýznamní dál brečí o svém nepochopení, potetovaný exhibík dál exhibuje a zoufale usiluje o nějakou tu funkci,==

+8/−1
10.3.2014 14:09

M52a98r93t31i72n 62K30a79l65e46n82s88k61ý 8575295534911

zajimalo by mne, zda i Salvador Dali mel sveho vola .............

+1/0
10.3.2014 14:23

L94u40d87v39í56k 23G96a22j65d17o91š42í65k 2485963904962

Hezky nahuštěné poselství... :-)

+1/0
10.3.2014 14:49

M38a11r29i22e 22Z15e27l38e43n11á 2384271389711

Inu, cesty osudu některých uměleckýh děl jsou klikaté, možná i proto, že nemáme všichni stejné umělecké vidění. Před časem jsem zažila osobně případ, kdy se před velkou rekonstrukcí vnitřních prostor administrativní budovy stahovaly všechny obrazy, sošky, skleněné, kovové, mramorové unikáty, gobelíny a jiné cenné zdobné předměty do depozitáře ve sklepních prostorách. Početná skupina úřednictva vše zanesla do evidence, čas běžel a rekonstrukce se protáhla na pár let. Dost zaměstnanců se mezitím vyměnilo, z podnikového ředitelství se stalo generální, technické prostory byly též jinak uspořádány, stěhovalo se ostošest. No a na jednu z prvních návštěv k novému gen. řediteli přišel jeho osobní přítel, mj. autor a dárce velikého, krásného a drahého gobelínu. Gobelín ale nebyl k nalezení - a vypukly manévry. Zkrátím to, vedoucí hospodářské správy jednoho dne vkročil ke GŘ se šťastným úsměvem a se slovy "Mám ho, zachránil jsem ho!". Ten úžasný gobelín byl totiž připraven u kotle na spálení, protože byl považován za poblitý pytel...;-)

+2/0
10.3.2014 13:23

V51a16c15l68a55v 49W35a95n85d95e19r16e55r 8388466989962

Tak dila mistru evidentne nikomu nechybela dobrych 6 let a nebyt jednoho mistra, ktery se zajimal o sve byvale dilo, tak by nikomu nechybela minimalne dalsich 6 let. To si myslim samo zcela jasne vypovida o hodnote techto "del"......

+8/−4
10.3.2014 12:56

V85a97c64l29a28v 34W78a81n35d70e10r23e21r 8688936369452

Ten co mi dal to minus.....Vam ta dila vazne chybela?8-o

+1/−1
10.3.2014 13:04

J50a36n 60R79i50c50h71t41e25r 5322122153595

Je přece jedno, jestli ta díla chyběla někomu, kdo o nich nevěděl. Podstatné je jediné: nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, tím méně je poškozovat.

Pokud nevěděli co s nimi, měli kontaktovat autory.

Mezi námi - mně by taky nechybělo např. vaše auto, ale to neznamená, že vám ho někdo může poničit či sebrat. A to ani v době, kdy vám "nechybí" (např. když jste na dovolené).

+12/0
10.3.2014 13:10

D88a90v43i14d 52B29r73u51c33k80n36e85r 5302784349815

Nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, prosím vykládejte v Česku, kde 80% obyvatelstva používá ilegální software, kouká na ilegálně stažené filmy a poslouchá ilegálně okopírovanou hudbu.

Hlavně mezi umělci.

+1/−5
10.3.2014 13:30

L73a37d25i78s19l87a19v 48M26a44t56u91l86a 3131119750752

U nás není možné "ilegálně stáhnout" filmy ani hudbu.

+4/0
10.3.2014 13:44

J75a80r19e78k 17N26o74v62á92k 2265553346930

Filmy ne, hudbu davno ano. Mimochodem.. stahovani NENI zakazano. 80% nelegalniho sw? ano, pred 5-10lety... dnes je situace davno jina. Nerikam, ze uplne v poradku, ale rozhodne je jinde...

0/0
10.3.2014 16:27

J30a71r47e59k 50N94o86v36á49k 2115803946860

omlouvam se, az ted jsem si Vas koment precetl poradne :)

0/0
10.3.2014 16:27

D17a71v80i64d 29M78u59n19z53a96r 3248132664206

jde o tvorbu, pane, o tvorbu….mnoho lidi tomu rozumi a nemluvi o tom,…mnoho lidi nema ani paru….a nezavrou usta….jako vy...

+1/0
10.3.2014 14:01
Foto

V49í26t 25R70a63i24s32e23r 2831547376628

To zalezi na typu lidi, myslim, ze umelci jsou casto takovi, nejaka evidence del nebo organizace ulozeni obrazu je netankuje, respektive veri tomu, ze se o to nekdo postrala, aniz by si to zkontrolovali a overili.... no a asi se nikdo nepostaral, i kdyz pravdepodobne mel (organizator?)

+2/0
10.3.2014 13:11

M16i87l49a36n 79M37a83j29e18r12č81í38k 1950750734836

"letité" nechybění děl autorům bylo pravděpodobně způsobeno tím, že nebyla v jejich vlastnictví (popsal jsem již v jiném vlákně), ale jeden z autorů asi chtěl v rámci svých platných autorských práv požádat o zapůjčení na nějakou výstavu svých děl a při té příležitosti zjistil, že bylo do jeho autorských práv nepřístojně zasaženo!

+1/0
10.3.2014 13:17

J75a74n 32U55l82r84y46c19h 4331407270808

všichni, co se tu vyjadřujou tak přezíravě k daným dílkům, případně k (víceméně) současnému výtvarnému umění vůbec, jsou nejspíš ve stejné situaci, jako kdyby se nějaký domorodec, co nikdy nepřišel blíž do styku s jakýmkoli autem, vyjadřoval k přednostem jednotlivých typů vozů, k jejich parametrům - byl by za naprostého blbečka, že ano...;-);

za posledních sto let se například umění opakovaně dostávalo "na konec" - prostě se zdálo, že se už všechny myslitelný přístupy vyčerpaly, že dál už cesta nevede (pokud se nemá jen opakovat už "vynalezené") - obdoba zde citovaných historek o uklízečkách zlikvidovavších umělecké dílo by se klidně mohla odehrát už před první světovou (Duchamp a jeho ready-made); no a kromě toho se chudák výtvarný (a nejen výtvarný) umění muselo snažit reagovat na pořád se měnící společnost, dobu... - kdo tenhle vývoj nemá nasledovaný, a to až do naprosté současnosti, zcela zákonitě se musí v tom umění ztratit - neví o něm nic, a tudíž o něm nutně musí plácat naprosté nesmysly, pokud se bude snažit o jeho zhodnocení...

(já sám už řadu let současný výtvarný umění nesleduju, takže mně osobně obraz s Madonou a mravencema Vladimíra Franze, na který je tu dolejc odkaz, taky připomíná malůvku malého dítěte - jenže já o sobě vím, že jsem ztratil kontakt, souvislosti, že už jsem v pozici toho hloupýho křováka, kterej tomu prostě fakt nerozumí, takže vím, že nemám na to, abych mohl tuhle věc hodnotit - jestli si někteří ovšem myslí, že k umění není třeba se složitě propracovat, že se dá spolehnout na "přirozený zdravý rozum", tak je jejich bohorovná tupost až zarážející...

(ale celkem by pasovala do mojí představy nejtypičtějšího vláknaře idnesu - velmi rigidní maloměšťácký konzervativec s apriorním odporem vůči změnám, velmi rád si vytváří jednoduchá schémata, ty si pak uplatňuje kdykoliv a na cokoliv...))

+9/−3
10.3.2014 12:55

J64a93n 86S35a37l66o72m70o68n 4279270861295

Nevím proč by obyčejný člověk, který posuzuje obraz z hlediska líbí - nelíbí, nebo rozumím - nerozumím měl plácat nesmysly. On to přece hodnotí ze svých hledisek a umělec zase ze svých. Mnoha uměleckým dílům mám problém pochopit a v mnoha zase vidím snahu se komerčně uchytit, ale přesto nemůžu nic odmítnout, protože to co je dnes bráno jako krásné, může být za sto let bráno jako brak a opačně. NApříklad Alfonz Mucha dělal komerční umění - plakáty a hle jak je dnes jeho dílo, i to komerční, uznávané. To samé byl Andy Warhole a ten třeba patří do moderního směru, kdy už některá jeho díla je obtížné pochopit a jdou hodnotit jen hlediskem exprese.

+4/0
10.3.2014 13:00

P46e11t46r43a 86N73o87v49á47k46o19v32á 7808786314518

Plácá nesmysly právě proto,že to posuzuje jenom z hlediska líbí - nelíbí. Asi jako kdybych si vybírala nejrychlejšího koně jen podle barvy. Možná bude hezkej, ostatní laici mi to pochválí, ale profesionálové si budou ťukat na čelo. A budou mít pravdu.

+3/−1
10.3.2014 13:31

J40a12n 49S19a12l64o24m25o55n 4109380121135

Ne, plácá "nesmysly" jen z hlediska toho "odborníka". Pravej odborník ví, že líbí - nelíbí je u normálního člověka jediné rozumné hledisko jak umění posuzovat. Zbytek je snobismus, případně investice a investice nemá s uměním nic společného. Koupit si obraz jen proto, že jméno autora může za deset let na tom obrazu vynést miliony, to nic nevypovídá o umění. Jenže o ceně toho obrazu a umělce nakonec stejně rozhodují ti "odborníci" a byť to neprozrazují, je to na základě jejich líbí - nelíbí principu a taky na základě toho jak se znají s tím daným umělcem.

+4/0
10.3.2014 13:35

M24a58r56i44e 36Z46e82l98e74n45á 2654391409261

Nevím, zda jsem Vás správně pochopila, pane Salomone, ale také preferujete pohled na umělecké dílo, ke kterému nepotřebujete brožurku s návodem co tam vlastně máte vidět?;-)

+1/0
10.3.2014 13:47

M56i76l13a55n 87M51a29j38e24r77č76í26k 1800850314876

Já jsem pana Salomona pochopil tak, že neuznává cizí (tedy třeba i brožurkou vnucovaný) pohled na výtvarné dílo a ať k dílu je či není brožurka, tak se dívá na něj "svým" pohledem a podle toho si určuje jestli jej dílo "zcela pohltilo" či naprosto nezaujalo.

Osobně si myslím, že je to ten nejlepší přístup nejen j výtvarnému či jinému umění, ale třeba i vínu a vůbec celému světu.

+3/0
10.3.2014 13:56

J86a44n 84S46a32l87o62m86o54n 4419470511645

Přesně řečeno :-)

+1/0
10.3.2014 13:57

J66a82n 79S70a48l67o47m52o53n 4509600831855

Přesně tak. :-) Je tedy fakt, že se nevyhýbám i dílům expresionistů, u kterých není zřejmé na první pohled co zobrazují, ale je to z jejich obrazu tak nějak "cítit", ovšem radši mám když vím co vidím. Tedy pro mě je třeba z expresionalistů nepřekonatelný například Monet.;-) Ale když nějaký pan profesor z vysoké školy udělal v Sokolově na náměstí instalaci způsobem, že tam hodil rozřezaný strom a nasypal na něj rašelinu, tak jsem se v první chvíli lekl, kdo že vyhodil ten odpad na náměstí a pak jsem jen tupě zíral že i toto může být umění. Po pravdě to mělo vyvolat pocit zmaru a smutku, ale vyvolalo to u mě spíš pocit údivu a pocit, že dotyčný hlavně chtěl dostat zaplaceno a nejvíc práce mu dalo vymyslet popis k jeho dílu. ;-D Mimochodem od dotyčného jsem viděl víc instalací s podobným výsledkem z hlediska estetičnosti i pocitů.

+2/0
10.3.2014 13:57

J43a77n 66U19l64r95y77c86h 4581317530938

"obyčejný člověk", který o věci nic neví, si samozřejmě může sám pro sebe věci nějak hodnotit (tomu se neubrání, i když si uvědomuje, že jeho hodnocení jsou na vodě), ale určitě nemůže prezentovat svoje názory jakoby měly nějakou platnost (když do věci nevidím, nemám nárok ji veřejně hodnotit, úplně jednoduše: "nemůžu do toho kecat")

(a pokud by chtěl někdo tenhle můj názor aplikovat na politiku, a vyvodit z něho, že tedy "obyčejný člověk", co do věci nevidí, podle mě třeba nemá nárok na účast ve volbách, tak odpovídám, že samozřejmě tohle je největší bída demokracie, a neustále se taky objevují výhrady proti ní a pojistky proti její bezbřehosti (někdy oprávněné, někdy ne, nebudu to tu blíž rozebírat); pointa je jen v tom, že alespoň v určitých etapách vývoje společnosti vypadá ta demokracie jako nejrozumnější varianta - a taky samozřejmě se ta absolutní "přímá" (v praxi ani nerealizovatelná) demokracie víceméně omezuje (já osobně bych pro teď v Česku byl spíš pro experiment s popuštěním uzdy, ale to už je jiná pohádka...))

0/0
10.3.2014 13:32

J92a67n 24S25a11l55o13m76o73n 4579940951545

Z hlediska umění se zařazuju mezi ty "obyčejné lidi" i když díky svému širokému, takřka renesančnímu, záběru něco málo o umění vím. Nicméně obyčejný člověk je právě ten, kdo nakonec toho umělce živí, protože žádný školený pan profesor na koupi obrazů od mnoha kvalitních umělců prostě peníze nemá, takže to kupují bohatí a ti to dělají z dvou důvodů. Buď se jim to dílo líbí (byť je to mnohými považováno za patlaninu a profesor umění by za to nevydal ani halíř), nebo to berou jako uložení peněz, čili investici a v tom případě pak dávají na názor odborníků :-)

+2/0
10.3.2014 13:39

J41a28n 82U44l42r93y34c61h 4461547830298

no asi takhle: i při svém renesančním záběru o výtvarném umění posledních sto let nevíte zřejmě (soudě dle vašich příspěvků) ani zbla; vaše teze (a bohužel nejen vaše), že hodnotu umění určuje zájem nijak nepoučené (o věc se nezajímající a nic o ní netušící) masy, je otřesná - kdybysme tuhle tezi důsledně aplikovali po delší dobu a pokud možno s co nejširším záběrem, propadli bysme se neuvěřitelně hluboko...

(mimochodem taky bysme, pokud by tohle kritérium platilo v minulosti, už přišli tak o 99% kulturního dědictví - co s nějakou veteší, krámy...), ale taky by ani nebylo možné, aby nově vznikalo něco kvalitního - a to platí právě pro dnešek - ono třeba na přelomu 19. a 20. století ještě panovaly natolik jiné poměry, že se našlo dost lidí, co byli ochotní tvořit i za cenu propadnutí se na úplné dno (tehdejší kritéria životní úrovně i takové dno ještě aspoň trochu umožňovaly vidět jako snesitelné - dnes už nenajdete skoro nikoho, kdo by bral jako celoživotně přijatelný takový propad), kromě toho nejspíš mnohem líp fungovala možnost prezentace výjimečných hodnot - v dnešním "zmultimedializovaném" světě s tisíci atrakcemi se výjimečnost prezentuje mnohem hůř

- neboli zavěďte důsledně pravidlo "nepoučená masa určuje hodnotu", a bezpečně zlikvidujete právě cokoliv hodnotnějšího

+1/−1
10.3.2014 14:52

J44a75n 50S73a76l17o61m36o75n 4559980331375

Ztrhal jste mě tedy báječně jen co je pravda, nicméně na věci samotné to nic nemění. Tahle moje teze se důsleně aplikuje posledních cca 20 let co je internet masovější médium a bude se aplikovat ještě důsledneji. O 99% kulturního dědictví jsme opravdu přišli a možná i o víc tedy pokud vezmeme v úvahu celou dobu existence lidstva. No a domívám se, že jako projetant v elektrotechnice ( o které zase patrně nevíte ani zbla vy ) toho vím o umění poměrně dost, čili mám základní přehled a to i za posledních sto let. Jen bohužel nemám celé dny na to abych studoval všechny dnešní moderní umělce a směry. Tedy měl-li bych ty znalosti nějak porovnat, tak pokud by jste vy věděl tolik o elektrotechnice jako já vím o umění, tak by jste si byl schopen minimálně zapojit doma světlo na jeden vypínač a zásuvku (což jsme dělali už v osmé třídě základní školy v dílnách). :-)

No a na druhou stranu, kdo že vám to vlastně chodí na ty výstavy a kdo že si to kupuje obrazy a kopie obrazů do svých bytů? Jen znalci? Ne, je to právě ta "nepoučená" masa, nebo-li lidé jako jsem já.

0/0
10.3.2014 17:38

M51a93r56t16i21n 84K82a70l64e33n76s93k51ý 8255375294421

ja nemam vubec problem s nazorem libi/nelibi. Ostatne na to ma kazdy sve pravo. Ale spousta mistnich komentaru se nenese v duchu nelibi, ale v duchu.....mazanice, nemuzou se divit, radoby umelci, namalovalo petilete dite, atd......a to me tu trosku zarazi...naprosty disrespekt...az hola nenavist urcitych jedincu. Mne se ty obrazy libi, klidne bych si je povesil doma na zed. I bez nenavisti

+2/0
10.3.2014 14:31

J55a23n 39B94o66h78a61t12ý 7957500438692

Nedělejte prosím z lidí tupce. Někteří z nás totiž umění sledují, i to současné, ačkoli se jím nemusí nijak hlouběji zabývat. Například nás mohou zajímat jiné umělecké obory než výtvarné umění. Umění není určeno pouze znalcům a kunsthistorikům. Můžu posuzovat třeba jen vizuální stránku, pokud mi myšlenkový obsah zůstává skrytý kvůli neznalosti významového pozadí. Nějakých pár tisíc obrazů už jsem viděl, takže mám srovnání, třeba co se týká malířské techniky. Proč bych se měl považovat za pitomce. Prostě se mi mravenci nelíbí, protože mi ten obraz připadá z hlediska nějaké malířské techniky odfláknutý. To je subjektivní pohled. Někdo jiný by mi třeba vysvětlil, proč se mýlím. To je vše. Co se týká současného výtvarného umění, ani vystudovaný kunsthistorik často netuší, co má v daném díle vůbec hledat, pokud k tomu nedostane manuál od autora, který nezřídka až teprve ex post hloubá a definuje, co to vlastně vytvořil.

+1/−1
10.3.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.