Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zámku Valtice někdo zničil desítky obrazů, zjistil Vladimír Franz

Břeclavská policie vyšetřuje nenávratné poškození několika desítek děl nejznámějších současných českých výtvarníků uložených na zámku Valtice. Přišel na to prezidentský kandidát Vladimír Franz, když si chtěl ve Valticích v pátek vyzvednout svůj obraz "Madona nesená mravenci".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43l78a29s68t13i98m81i36l 13H40a14l44b75i13c98h 8243575276728

Humbuk pro pár kýčů.

+2/−1
11.3.2014 8:50

J56a57n93a 95N81o10v47á23k84o23v46á 5723763788655

Madona nesená mravenci byla taky poničena? tak to je ztráta pro celý kulturní svět ;-D

+7/−1
10.3.2014 19:15

R80e77n60a96t62a 59H14a10v80l20í64č79k59o26v29á 3559906603955

Z fotogalerie jasně vyplývá, jak "hodnotná" to byla díla! I děti v mateřince malují hezčí obrázky a netrvají na tom, aby se nazývaly uměním!

+4/−3
10.3.2014 17:06

J39a78k46u95b 29Z31e89m23á68n88e40k 2634353771938

Můžu se zeptat, proč se neživíte moderním uměním, když i Vaše děti zvládnou hezčí dílo?

+1/−2
10.3.2014 18:17

J35a48n 26S93t67a67r56ý 5759821405119

tož podíval jsem se a ? No žádná škoda.:-P

+6/−2
10.3.2014 16:57

J49o31s93e39f 31V85a75l46a 9980293833573

jestli to neni tim, ze umeni je neco, co se neda uchopit. Ja (podtrhuji, ze ja OSOBNE) nepovazuji za umelecka dila ta, ktera mne nedokazou oslovit. Proste jestlize se podivam na Banksyho, tak vidim opravdu nejaky pribeh nebo glosu, a podivam-li se na bezna sprejerska umelecka dila, tak vetsinou prevazujui typicka pismena F, U, C,a K jako vyraz "cool" produkce.. Obavam se, ze v malirstvi nebo v umeleckych objektech je ten samy problem. A jenom bych rad dodal. ze vyjadreni umelce o cene a kvalite jeho umeleckeho dila pro mne neni kriterium verohodnosti, ma to pouze stejnou orientacni hodnotu jako prodavacem vyslovena cena perskeho koberce na orientalnim trhu - muze to byt stejne drahy original i treba falzifikat minimalni ceny,

+1/0
10.3.2014 15:41

A39d17a48m 89B25e68r26n84a86r84d 3344767123606

Jestli tam byl i obraz od F.R.Čecha, jak koukají zviřátka pani hajné na předel tak je to hodně smutné.

+5/0
10.3.2014 15:02

S33t91á49ň62a 94K15o94m79o98r95o83u47s13o63v26á 3355583197769

anebo "zvířátka ji hledají" - ale Ringo si své obrazy hlídá ;-D

+2/0
10.3.2014 18:30

M19i19c54h76a52l 86S59e96d53m25í25k 3539905776971

Vyjádření kastelána je okouzlující: "Sympozium skončilo před devíti lety a oni teď přišli s tím, že jsme něco udělali".

Neříkal náhodou umělcům "pane mistr"?

+1/0
10.3.2014 14:56

L93u36d83v14í23k 88G77a39j21d64o52š21í15k 2105593384742

Jak to tedy je?

Díla patřila výtvarníků, nebo byla v majetku Valtickému zámku? Tvorba z podobných akcí obvykle připadá organizátorovi. Bylo by dost zvláštní, kdyby zámek plátna jen tak výtvarníkům zdarma skladoval.

+2/0
10.3.2014 14:38

M56i67l92a16n 55H48o61f13m96a61n 9789641543140

Fakt je ten, že ty dřevěné rámy se nakonec dají dobře spálit, plátna a barev je škoda, s tím se topí hůř.

+2/0
10.3.2014 14:19

M16i48l18a37n 42H31o45f30m98a78n 9979891343400

Když vidím některá "díla" těchto současných "velikánů" ducha a umění, připadá mi, že by bylo nejlepší to nechat vyhodnotit nějakým odborníkem svaté inkvizice, která v tom má bohatou praxi...

+7/−3
10.3.2014 14:14

E81d58a 47H25a49n67s 5857962716529

Ono to poškození nebo zničení odhaduji nebylo úmyslný, ale prostě nějací kluci zedníci to někam přenášeli a při tom to zničili. Na dělníky se musí pořád dohlížet, nebo udělaj z baráku kůlničku na dříví...

+5/0
10.3.2014 14:07

C54y73r79i16l 60P20a22v84e16l58k13a 4136772668385

Vladimír Franz, prezidentský kadidát. Oni jsou už zase prezidentské volby? Zprávy opravdu na úrovni.

+3/−2
10.3.2014 14:06

L91u54d56v88í94k 25G30a17j79d53o59š46í38k 2955683164432

Taky mě to překvapilo.

To bude mít Franz na krku asi nadosmrti že neúspěšně kandidoval.

+1/−1
10.3.2014 14:41

A95l63e62x62a24n83d20r 85K93o90s41t30k37a 5149916199326

Teprve dodatečně jsem sesbíral odvahu se na ta "díla" podívat. Ať to byl kdokoliv, policie by mu měla jménem normálních lidí poděkovat.

+9/−5
10.3.2014 13:46

D94a21v95i12d 55M31u47n92z35a55r 3238812264256

receno v Kostce…..co zustane po vas ?

+5/−2
10.3.2014 13:58

D98a24v17i49d 24B14r23u18c44k69n93e13r 5832984789755

jste Vostrej Munzare...Až tedy na to, že celá řada těch zhulených zkalených mazanin nemůžou býti něčím, co by duševně zdravý člověk považoval za hodnotu, co tu po něm zůstala,

+7/−1
10.3.2014 14:06

A61l50e24š 42N83o71v14á86k 6738250697366

Máš dobrý hlášky dneska ;-DR^

0/0
10.3.2014 19:01

L68u69d38v69í77k 91G26a23j87d88o87š94í24k 2605503124972

Vycházíte z chybného předpokladu, že je nutné aby po vás něco zůstalo.

Přitom z hlediska trvale udržitelné populace na zemi je nanejvýš vhodné, aby po každém lidském jedinci toho kromě potomků zůstalo pokud možno co nejméně. :-)

+2/0
10.3.2014 14:46

D71a32v67i27d 73B15r98u48c41k52n93e37r 5432334549775

Prosím Vás buďme korektní: pan Kandidát Franz je hluboký intelektuál, to se vám jenom zdá že ze sebe stěží dostane smysluplnou větu a jindy mele páté přes deváté. Uznává ho celý svět, teda když se o něm dozví. Jeho kerky nejsou projevem sebepoškozování, nejde o případ zralý na psychiatra, jde o unikátní umělecké dílo. Poškozené uskladněné čmáranice ve skutečnosti nejsou plytkými výlevy ze zoufalého koktejlu nudy, nízkého sebevědomí, chemického opojení a exhibicionismu, ale budoucími hodnotnými uměleckými díly světového měřítka, které se zařadí po bok děl globálního kulturního dědictví. Jejich zatím ještě neuznávaní autoři pochopitelně je ještě nemají kde uskladňovat, a vystavovat je taky nikdo nechce, natož aby se na ně někdo chodil dívat. Ale jednou to přijde. A kdo si to nemyslí, je buď bolševik, zemanista, nebo pravičák, primitiv a podnikatel.

+15/−5
10.3.2014 13:24

D54a47v16i10d 25M21u67n85z90a85r 3728542984816

tak jste se to vydavil a ted co ?

+2/−5
10.3.2014 13:59

D43a69v15i25d 51B57r51u61c62k69n88e37r 5352964889785

Teď už nic Munzar. Významní umělci dál tvoří, vystavují a prodávají, bezvýznamní dál brečí o svém nepochopení, potetovaný exhibík dál exhibuje a zoufale usiluje o nějakou tu funkci,==

+8/−1
10.3.2014 14:09

M64a44r20t50i76n 53K50a85l86e14n45s76k40ý 8105605104651

zajimalo by mne, zda i Salvador Dali mel sveho vola .............

+1/0
10.3.2014 14:23

L97u82d88v21í91k 74G12a25j90d76o26š72í89k 2235773164352

Hezky nahuštěné poselství... :-)

+1/0
10.3.2014 14:49

M50a62r14i32e 37Z92e83l27e21n15á 2804211609121

Inu, cesty osudu některých uměleckýh děl jsou klikaté, možná i proto, že nemáme všichni stejné umělecké vidění. Před časem jsem zažila osobně případ, kdy se před velkou rekonstrukcí vnitřních prostor administrativní budovy stahovaly všechny obrazy, sošky, skleněné, kovové, mramorové unikáty, gobelíny a jiné cenné zdobné předměty do depozitáře ve sklepních prostorách. Početná skupina úřednictva vše zanesla do evidence, čas běžel a rekonstrukce se protáhla na pár let. Dost zaměstnanců se mezitím vyměnilo, z podnikového ředitelství se stalo generální, technické prostory byly též jinak uspořádány, stěhovalo se ostošest. No a na jednu z prvních návštěv k novému gen. řediteli přišel jeho osobní přítel, mj. autor a dárce velikého, krásného a drahého gobelínu. Gobelín ale nebyl k nalezení - a vypukly manévry. Zkrátím to, vedoucí hospodářské správy jednoho dne vkročil ke GŘ se šťastným úsměvem a se slovy "Mám ho, zachránil jsem ho!". Ten úžasný gobelín byl totiž připraven u kotle na spálení, protože byl považován za poblitý pytel...;-)

+2/0
10.3.2014 13:23

V69a32c39l51a18v 76W86a89n42d93e58r98e37r 8778946739352

Tak dila mistru evidentne nikomu nechybela dobrych 6 let a nebyt jednoho mistra, ktery se zajimal o sve byvale dilo, tak by nikomu nechybela minimalne dalsich 6 let. To si myslim samo zcela jasne vypovida o hodnote techto "del"......

+8/−4
10.3.2014 12:56

V38a50c88l47a55v 76W37a15n97d70e10r85e92r 8908646889162

Ten co mi dal to minus.....Vam ta dila vazne chybela?8-o

+1/−1
10.3.2014 13:04

J92a42n 47R14i11c29h45t18e68r 5542332103255

Je přece jedno, jestli ta díla chyběla někomu, kdo o nich nevěděl. Podstatné je jediné: nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, tím méně je poškozovat.

Pokud nevěděli co s nimi, měli kontaktovat autory.

Mezi námi - mně by taky nechybělo např. vaše auto, ale to neznamená, že vám ho někdo může poničit či sebrat. A to ani v době, kdy vám "nechybí" (např. když jste na dovolené).

+12/0
10.3.2014 13:10

D88a53v84i75d 39B31r23u55c92k93n34e53r 5462754109955

Nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, prosím vykládejte v Česku, kde 80% obyvatelstva používá ilegální software, kouká na ilegálně stažené filmy a poslouchá ilegálně okopírovanou hudbu.

Hlavně mezi umělci.

+1/−5
10.3.2014 13:30

L51a38d68i91s43l44a56v 68M34a19t15u80l77a 3111539370882

U nás není možné "ilegálně stáhnout" filmy ani hudbu.

+4/0
10.3.2014 13:44

J19a27r25e20k 62N68o50v42á23k 2975183936670

Filmy ne, hudbu davno ano. Mimochodem.. stahovani NENI zakazano. 80% nelegalniho sw? ano, pred 5-10lety... dnes je situace davno jina. Nerikam, ze uplne v poradku, ale rozhodne je jinde...

0/0
10.3.2014 16:27

J34a28r49e66k 39N84o40v66á80k 2415833606650

omlouvam se, az ted jsem si Vas koment precetl poradne :)

0/0
10.3.2014 16:27

D34a50v44i54d 48M66u44n43z29a60r 3898422824876

jde o tvorbu, pane, o tvorbu….mnoho lidi tomu rozumi a nemluvi o tom,…mnoho lidi nema ani paru….a nezavrou usta….jako vy...

+1/0
10.3.2014 14:01
Foto

V35í78t 44R35a61i11s10e90r 2651237476258

To zalezi na typu lidi, myslim, ze umelci jsou casto takovi, nejaka evidence del nebo organizace ulozeni obrazu je netankuje, respektive veri tomu, ze se o to nekdo postrala, aniz by si to zkontrolovali a overili.... no a asi se nikdo nepostaral, i kdyz pravdepodobne mel (organizator?)

+2/0
10.3.2014 13:11

M23i70l18a76n 42M64a53j38e27r15č87í74k 1410730604476

"letité" nechybění děl autorům bylo pravděpodobně způsobeno tím, že nebyla v jejich vlastnictví (popsal jsem již v jiném vlákně), ale jeden z autorů asi chtěl v rámci svých platných autorských práv požádat o zapůjčení na nějakou výstavu svých děl a při té příležitosti zjistil, že bylo do jeho autorských práv nepřístojně zasaženo!

+1/0
10.3.2014 13:17

J72a37n 16U82l51r59y61c31h 4541797810598

všichni, co se tu vyjadřujou tak přezíravě k daným dílkům, případně k (víceméně) současnému výtvarnému umění vůbec, jsou nejspíš ve stejné situaci, jako kdyby se nějaký domorodec, co nikdy nepřišel blíž do styku s jakýmkoli autem, vyjadřoval k přednostem jednotlivých typů vozů, k jejich parametrům - byl by za naprostého blbečka, že ano...;-);

za posledních sto let se například umění opakovaně dostávalo "na konec" - prostě se zdálo, že se už všechny myslitelný přístupy vyčerpaly, že dál už cesta nevede (pokud se nemá jen opakovat už "vynalezené") - obdoba zde citovaných historek o uklízečkách zlikvidovavších umělecké dílo by se klidně mohla odehrát už před první světovou (Duchamp a jeho ready-made); no a kromě toho se chudák výtvarný (a nejen výtvarný) umění muselo snažit reagovat na pořád se měnící společnost, dobu... - kdo tenhle vývoj nemá nasledovaný, a to až do naprosté současnosti, zcela zákonitě se musí v tom umění ztratit - neví o něm nic, a tudíž o něm nutně musí plácat naprosté nesmysly, pokud se bude snažit o jeho zhodnocení...

(já sám už řadu let současný výtvarný umění nesleduju, takže mně osobně obraz s Madonou a mravencema Vladimíra Franze, na který je tu dolejc odkaz, taky připomíná malůvku malého dítěte - jenže já o sobě vím, že jsem ztratil kontakt, souvislosti, že už jsem v pozici toho hloupýho křováka, kterej tomu prostě fakt nerozumí, takže vím, že nemám na to, abych mohl tuhle věc hodnotit - jestli si někteří ovšem myslí, že k umění není třeba se složitě propracovat, že se dá spolehnout na "přirozený zdravý rozum", tak je jejich bohorovná tupost až zarážející...

(ale celkem by pasovala do mojí představy nejtypičtějšího vláknaře idnesu - velmi rigidní maloměšťácký konzervativec s apriorním odporem vůči změnám, velmi rád si vytváří jednoduchá schémata, ty si pak uplatňuje kdykoliv a na cokoliv...))

+9/−3
10.3.2014 12:55

J73a68n 36S96a39l35o95m35o65n 4859950451145

Nevím proč by obyčejný člověk, který posuzuje obraz z hlediska líbí - nelíbí, nebo rozumím - nerozumím měl plácat nesmysly. On to přece hodnotí ze svých hledisek a umělec zase ze svých. Mnoha uměleckým dílům mám problém pochopit a v mnoha zase vidím snahu se komerčně uchytit, ale přesto nemůžu nic odmítnout, protože to co je dnes bráno jako krásné, může být za sto let bráno jako brak a opačně. NApříklad Alfonz Mucha dělal komerční umění - plakáty a hle jak je dnes jeho dílo, i to komerční, uznávané. To samé byl Andy Warhole a ten třeba patří do moderního směru, kdy už některá jeho díla je obtížné pochopit a jdou hodnotit jen hlediskem exprese.

+4/0
10.3.2014 13:00

P64e81t47r13a 13N61o11v63á36k62o58v40á 7958646614488

Plácá nesmysly právě proto,že to posuzuje jenom z hlediska líbí - nelíbí. Asi jako kdybych si vybírala nejrychlejšího koně jen podle barvy. Možná bude hezkej, ostatní laici mi to pochválí, ale profesionálové si budou ťukat na čelo. A budou mít pravdu.

+3/−1
10.3.2014 13:31

J63a96n 60S14a78l68o90m18o57n 4499440471935

Ne, plácá "nesmysly" jen z hlediska toho "odborníka". Pravej odborník ví, že líbí - nelíbí je u normálního člověka jediné rozumné hledisko jak umění posuzovat. Zbytek je snobismus, případně investice a investice nemá s uměním nic společného. Koupit si obraz jen proto, že jméno autora může za deset let na tom obrazu vynést miliony, to nic nevypovídá o umění. Jenže o ceně toho obrazu a umělce nakonec stejně rozhodují ti "odborníci" a byť to neprozrazují, je to na základě jejich líbí - nelíbí principu a taky na základě toho jak se znají s tím daným umělcem.

+4/0
10.3.2014 13:35

M61a75r91i12e 28Z69e21l57e28n92á 2774281339211

Nevím, zda jsem Vás správně pochopila, pane Salomone, ale také preferujete pohled na umělecké dílo, ke kterému nepotřebujete brožurku s návodem co tam vlastně máte vidět?;-)

+1/0
10.3.2014 13:47

M20i95l10a73n 72M57a71j67e35r91č66í44k 1730720884636

Já jsem pana Salomona pochopil tak, že neuznává cizí (tedy třeba i brožurkou vnucovaný) pohled na výtvarné dílo a ať k dílu je či není brožurka, tak se dívá na něj "svým" pohledem a podle toho si určuje jestli jej dílo "zcela pohltilo" či naprosto nezaujalo.

Osobně si myslím, že je to ten nejlepší přístup nejen j výtvarnému či jinému umění, ale třeba i vínu a vůbec celému světu.

+3/0
10.3.2014 13:56

J68a23n 16S11a60l70o55m21o35n 4539140301705

Přesně řečeno :-)

+1/0
10.3.2014 13:57

J29a41n 80S67a58l93o18m83o75n 4869750361355

Přesně tak. :-) Je tedy fakt, že se nevyhýbám i dílům expresionistů, u kterých není zřejmé na první pohled co zobrazují, ale je to z jejich obrazu tak nějak "cítit", ovšem radši mám když vím co vidím. Tedy pro mě je třeba z expresionalistů nepřekonatelný například Monet.;-) Ale když nějaký pan profesor z vysoké školy udělal v Sokolově na náměstí instalaci způsobem, že tam hodil rozřezaný strom a nasypal na něj rašelinu, tak jsem se v první chvíli lekl, kdo že vyhodil ten odpad na náměstí a pak jsem jen tupě zíral že i toto může být umění. Po pravdě to mělo vyvolat pocit zmaru a smutku, ale vyvolalo to u mě spíš pocit údivu a pocit, že dotyčný hlavně chtěl dostat zaplaceno a nejvíc práce mu dalo vymyslet popis k jeho dílu. ;-D Mimochodem od dotyčného jsem viděl víc instalací s podobným výsledkem z hlediska estetičnosti i pocitů.

+2/0
10.3.2014 13:57

J83a35n 66U54l96r32y92c59h 4781717270718

"obyčejný člověk", který o věci nic neví, si samozřejmě může sám pro sebe věci nějak hodnotit (tomu se neubrání, i když si uvědomuje, že jeho hodnocení jsou na vodě), ale určitě nemůže prezentovat svoje názory jakoby měly nějakou platnost (když do věci nevidím, nemám nárok ji veřejně hodnotit, úplně jednoduše: "nemůžu do toho kecat")

(a pokud by chtěl někdo tenhle můj názor aplikovat na politiku, a vyvodit z něho, že tedy "obyčejný člověk", co do věci nevidí, podle mě třeba nemá nárok na účast ve volbách, tak odpovídám, že samozřejmě tohle je největší bída demokracie, a neustále se taky objevují výhrady proti ní a pojistky proti její bezbřehosti (někdy oprávněné, někdy ne, nebudu to tu blíž rozebírat); pointa je jen v tom, že alespoň v určitých etapách vývoje společnosti vypadá ta demokracie jako nejrozumnější varianta - a taky samozřejmě se ta absolutní "přímá" (v praxi ani nerealizovatelná) demokracie víceméně omezuje (já osobně bych pro teď v Česku byl spíš pro experiment s popuštěním uzdy, ale to už je jiná pohádka...))

0/0
10.3.2014 13:32

J49a63n 84S74a30l68o37m11o48n 4939210971855

Z hlediska umění se zařazuju mezi ty "obyčejné lidi" i když díky svému širokému, takřka renesančnímu, záběru něco málo o umění vím. Nicméně obyčejný člověk je právě ten, kdo nakonec toho umělce živí, protože žádný školený pan profesor na koupi obrazů od mnoha kvalitních umělců prostě peníze nemá, takže to kupují bohatí a ti to dělají z dvou důvodů. Buď se jim to dílo líbí (byť je to mnohými považováno za patlaninu a profesor umění by za to nevydal ani halíř), nebo to berou jako uložení peněz, čili investici a v tom případě pak dávají na názor odborníků :-)

+2/0
10.3.2014 13:39

J78a64n 15U87l81r47y79c74h 4761457880668

no asi takhle: i při svém renesančním záběru o výtvarném umění posledních sto let nevíte zřejmě (soudě dle vašich příspěvků) ani zbla; vaše teze (a bohužel nejen vaše), že hodnotu umění určuje zájem nijak nepoučené (o věc se nezajímající a nic o ní netušící) masy, je otřesná - kdybysme tuhle tezi důsledně aplikovali po delší dobu a pokud možno s co nejširším záběrem, propadli bysme se neuvěřitelně hluboko...

(mimochodem taky bysme, pokud by tohle kritérium platilo v minulosti, už přišli tak o 99% kulturního dědictví - co s nějakou veteší, krámy...), ale taky by ani nebylo možné, aby nově vznikalo něco kvalitního - a to platí právě pro dnešek - ono třeba na přelomu 19. a 20. století ještě panovaly natolik jiné poměry, že se našlo dost lidí, co byli ochotní tvořit i za cenu propadnutí se na úplné dno (tehdejší kritéria životní úrovně i takové dno ještě aspoň trochu umožňovaly vidět jako snesitelné - dnes už nenajdete skoro nikoho, kdo by bral jako celoživotně přijatelný takový propad), kromě toho nejspíš mnohem líp fungovala možnost prezentace výjimečných hodnot - v dnešním "zmultimedializovaném" světě s tisíci atrakcemi se výjimečnost prezentuje mnohem hůř

- neboli zavěďte důsledně pravidlo "nepoučená masa určuje hodnotu", a bezpečně zlikvidujete právě cokoliv hodnotnějšího

+1/−1
10.3.2014 14:52

J38a31n 20S70a91l57o24m18o27n 4939190421625

Ztrhal jste mě tedy báječně jen co je pravda, nicméně na věci samotné to nic nemění. Tahle moje teze se důsleně aplikuje posledních cca 20 let co je internet masovější médium a bude se aplikovat ještě důsledneji. O 99% kulturního dědictví jsme opravdu přišli a možná i o víc tedy pokud vezmeme v úvahu celou dobu existence lidstva. No a domívám se, že jako projetant v elektrotechnice ( o které zase patrně nevíte ani zbla vy ) toho vím o umění poměrně dost, čili mám základní přehled a to i za posledních sto let. Jen bohužel nemám celé dny na to abych studoval všechny dnešní moderní umělce a směry. Tedy měl-li bych ty znalosti nějak porovnat, tak pokud by jste vy věděl tolik o elektrotechnice jako já vím o umění, tak by jste si byl schopen minimálně zapojit doma světlo na jeden vypínač a zásuvku (což jsme dělali už v osmé třídě základní školy v dílnách). :-)

No a na druhou stranu, kdo že vám to vlastně chodí na ty výstavy a kdo že si to kupuje obrazy a kopie obrazů do svých bytů? Jen znalci? Ne, je to právě ta "nepoučená" masa, nebo-li lidé jako jsem já.

0/0
10.3.2014 17:38

M16a58r74t86i41n 71K36a79l74e42n26s15k77ý 8405905514941

ja nemam vubec problem s nazorem libi/nelibi. Ostatne na to ma kazdy sve pravo. Ale spousta mistnich komentaru se nenese v duchu nelibi, ale v duchu.....mazanice, nemuzou se divit, radoby umelci, namalovalo petilete dite, atd......a to me tu trosku zarazi...naprosty disrespekt...az hola nenavist urcitych jedincu. Mne se ty obrazy libi, klidne bych si je povesil doma na zed. I bez nenavisti

+2/0
10.3.2014 14:31

J14a74n 28B45o98h58a66t19ý 7907780138792

Nedělejte prosím z lidí tupce. Někteří z nás totiž umění sledují, i to současné, ačkoli se jím nemusí nijak hlouběji zabývat. Například nás mohou zajímat jiné umělecké obory než výtvarné umění. Umění není určeno pouze znalcům a kunsthistorikům. Můžu posuzovat třeba jen vizuální stránku, pokud mi myšlenkový obsah zůstává skrytý kvůli neznalosti významového pozadí. Nějakých pár tisíc obrazů už jsem viděl, takže mám srovnání, třeba co se týká malířské techniky. Proč bych se měl považovat za pitomce. Prostě se mi mravenci nelíbí, protože mi ten obraz připadá z hlediska nějaké malířské techniky odfláknutý. To je subjektivní pohled. Někdo jiný by mi třeba vysvětlil, proč se mýlím. To je vše. Co se týká současného výtvarného umění, ani vystudovaný kunsthistorik často netuší, co má v daném díle vůbec hledat, pokud k tomu nedostane manuál od autora, který nezřídka až teprve ex post hloubá a definuje, co to vlastně vytvořil.

+1/−1
10.3.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.