Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na zámku Valtice někdo zničil desítky obrazů, zjistil Vladimír Franz

Břeclavská policie vyšetřuje nenávratné poškození několika desítek děl nejznámějších současných českých výtvarníků uložených na zámku Valtice. Přišel na to prezidentský kandidát Vladimír Franz, když si chtěl ve Valticích v pátek vyzvednout svůj obraz "Madona nesená mravenci".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98l49a12s85t58i47m30i83l 26H55a72l72b45i31c19h 8333405776888

Humbuk pro pár kýčů.

+2/−1
11.3.2014 8:50

J30a47n12a 48N45o15v18á85k43o27v47á 5563963498745

Madona nesená mravenci byla taky poničena? tak to je ztráta pro celý kulturní svět ;-D

+7/−1
10.3.2014 19:15

R97e10n38a38t29a 74H65a69v79l16í59č45k64o74v94á 3259626513515

Z fotogalerie jasně vyplývá, jak "hodnotná" to byla díla! I děti v mateřince malují hezčí obrázky a netrvají na tom, aby se nazývaly uměním!

+4/−3
10.3.2014 17:06

J21a49k78u12b 10Z46e23m42á22n96e81k 2374343251478

Můžu se zeptat, proč se neživíte moderním uměním, když i Vaše děti zvládnou hezčí dílo?

+1/−2
10.3.2014 18:17

J80a44n 34S39t48a60r10ý 5719451785649

tož podíval jsem se a ? No žádná škoda.:-P

+6/−2
10.3.2014 16:57

J97o57s49e77f 51V52a40l43a 9970333863603

jestli to neni tim, ze umeni je neco, co se neda uchopit. Ja (podtrhuji, ze ja OSOBNE) nepovazuji za umelecka dila ta, ktera mne nedokazou oslovit. Proste jestlize se podivam na Banksyho, tak vidim opravdu nejaky pribeh nebo glosu, a podivam-li se na bezna sprejerska umelecka dila, tak vetsinou prevazujui typicka pismena F, U, C,a K jako vyraz "cool" produkce.. Obavam se, ze v malirstvi nebo v umeleckych objektech je ten samy problem. A jenom bych rad dodal. ze vyjadreni umelce o cene a kvalite jeho umeleckeho dila pro mne neni kriterium verohodnosti, ma to pouze stejnou orientacni hodnotu jako prodavacem vyslovena cena perskeho koberce na orientalnim trhu - muze to byt stejne drahy original i treba falzifikat minimalni ceny,

+1/0
10.3.2014 15:41

A59d36a28m 38B52e36r67n18a77r18d 3394597563446

Jestli tam byl i obraz od F.R.Čecha, jak koukají zviřátka pani hajné na předel tak je to hodně smutné.

+5/0
10.3.2014 15:02

S28t27á21ň71a 88K77o40m63o66r57o43u63s57o13v84á 3815833147829

anebo "zvířátka ji hledají" - ale Ringo si své obrazy hlídá ;-D

+2/0
10.3.2014 18:30

M21i47c78h88a33l 80S42e92d51m96í88k 3799415486911

Vyjádření kastelána je okouzlující: "Sympozium skončilo před devíti lety a oni teď přišli s tím, že jsme něco udělali".

Neříkal náhodou umělcům "pane mistr"?

+1/0
10.3.2014 14:56

L95u95d24v79í21k 24G70a80j94d64o70š93í91k 2135603734322

Jak to tedy je?

Díla patřila výtvarníků, nebo byla v majetku Valtickému zámku? Tvorba z podobných akcí obvykle připadá organizátorovi. Bylo by dost zvláštní, kdyby zámek plátna jen tak výtvarníkům zdarma skladoval.

+2/0
10.3.2014 14:38

M57i75l51a61n 17H78o42f81m64a95n 9969691253590

Fakt je ten, že ty dřevěné rámy se nakonec dají dobře spálit, plátna a barev je škoda, s tím se topí hůř.

+2/0
10.3.2014 14:19

M54i82l25a64n 92H85o87f88m12a98n 9329171173370

Když vidím některá "díla" těchto současných "velikánů" ducha a umění, připadá mi, že by bylo nejlepší to nechat vyhodnotit nějakým odborníkem svaté inkvizice, která v tom má bohatou praxi...

+7/−3
10.3.2014 14:14

E26d71a 97H59a92n37s 5167192896269

Ono to poškození nebo zničení odhaduji nebylo úmyslný, ale prostě nějací kluci zedníci to někam přenášeli a při tom to zničili. Na dělníky se musí pořád dohlížet, nebo udělaj z baráku kůlničku na dříví...

+5/0
10.3.2014 14:07

C53y43r17i10l 77P42a15v84e97l93k55a 4446472308455

Vladimír Franz, prezidentský kadidát. Oni jsou už zase prezidentské volby? Zprávy opravdu na úrovni.

+3/−2
10.3.2014 14:06

L19u38d71v86í62k 59G17a56j35d73o36š78í35k 2705643664262

Taky mě to překvapilo.

To bude mít Franz na krku asi nadosmrti že neúspěšně kandidoval.

+1/−1
10.3.2014 14:41

A76l16e73x76a41n54d80r 11K31o89s11t32k39a 5319266639216

Teprve dodatečně jsem sesbíral odvahu se na ta "díla" podívat. Ať to byl kdokoliv, policie by mu měla jménem normálních lidí poděkovat.

+9/−5
10.3.2014 13:46

D72a91v96i79d 28M38u90n83z10a53r 3518672784156

receno v Kostce…..co zustane po vas ?

+5/−2
10.3.2014 13:58

D72a32v89i77d 31B53r39u44c61k39n42e80r 5572844659345

jste Vostrej Munzare...Až tedy na to, že celá řada těch zhulených zkalených mazanin nemůžou býti něčím, co by duševně zdravý člověk považoval za hodnotu, co tu po něm zůstala,

+7/−1
10.3.2014 14:06

A96l57e19š 17N52o92v33á78k 6358550477506

Máš dobrý hlášky dneska ;-DR^

0/0
10.3.2014 19:01

L79u56d78v31í32k 26G66a97j35d85o89š28í62k 2615273874952

Vycházíte z chybného předpokladu, že je nutné aby po vás něco zůstalo.

Přitom z hlediska trvale udržitelné populace na zemi je nanejvýš vhodné, aby po každém lidském jedinci toho kromě potomků zůstalo pokud možno co nejméně. :-)

+2/0
10.3.2014 14:46

D20a35v25i86d 27B26r80u57c63k25n46e83r 5962734139885

Prosím Vás buďme korektní: pan Kandidát Franz je hluboký intelektuál, to se vám jenom zdá že ze sebe stěží dostane smysluplnou větu a jindy mele páté přes deváté. Uznává ho celý svět, teda když se o něm dozví. Jeho kerky nejsou projevem sebepoškozování, nejde o případ zralý na psychiatra, jde o unikátní umělecké dílo. Poškozené uskladněné čmáranice ve skutečnosti nejsou plytkými výlevy ze zoufalého koktejlu nudy, nízkého sebevědomí, chemického opojení a exhibicionismu, ale budoucími hodnotnými uměleckými díly světového měřítka, které se zařadí po bok děl globálního kulturního dědictví. Jejich zatím ještě neuznávaní autoři pochopitelně je ještě nemají kde uskladňovat, a vystavovat je taky nikdo nechce, natož aby se na ně někdo chodil dívat. Ale jednou to přijde. A kdo si to nemyslí, je buď bolševik, zemanista, nebo pravičák, primitiv a podnikatel.

+15/−5
10.3.2014 13:24

D24a88v71i10d 11M15u44n11z34a39r 3588822304616

tak jste se to vydavil a ted co ?

+2/−5
10.3.2014 13:59

D74a70v27i17d 66B51r40u44c64k68n60e14r 5502684139825

Teď už nic Munzar. Významní umělci dál tvoří, vystavují a prodávají, bezvýznamní dál brečí o svém nepochopení, potetovaný exhibík dál exhibuje a zoufale usiluje o nějakou tu funkci,==

+8/−1
10.3.2014 14:09

M88a12r92t54i58n 72K13a97l33e19n34s19k52ý 8255915504981

zajimalo by mne, zda i Salvador Dali mel sveho vola .............

+1/0
10.3.2014 14:23

L79u93d83v19í35k 56G94a31j72d58o37š44í41k 2545393604652

Hezky nahuštěné poselství... :-)

+1/0
10.3.2014 14:49

M36a74r93i28e 68Z29e22l53e14n68á 2274301209551

Inu, cesty osudu některých uměleckýh děl jsou klikaté, možná i proto, že nemáme všichni stejné umělecké vidění. Před časem jsem zažila osobně případ, kdy se před velkou rekonstrukcí vnitřních prostor administrativní budovy stahovaly všechny obrazy, sošky, skleněné, kovové, mramorové unikáty, gobelíny a jiné cenné zdobné předměty do depozitáře ve sklepních prostorách. Početná skupina úřednictva vše zanesla do evidence, čas běžel a rekonstrukce se protáhla na pár let. Dost zaměstnanců se mezitím vyměnilo, z podnikového ředitelství se stalo generální, technické prostory byly též jinak uspořádány, stěhovalo se ostošest. No a na jednu z prvních návštěv k novému gen. řediteli přišel jeho osobní přítel, mj. autor a dárce velikého, krásného a drahého gobelínu. Gobelín ale nebyl k nalezení - a vypukly manévry. Zkrátím to, vedoucí hospodářské správy jednoho dne vkročil ke GŘ se šťastným úsměvem a se slovy "Mám ho, zachránil jsem ho!". Ten úžasný gobelín byl totiž připraven u kotle na spálení, protože byl považován za poblitý pytel...;-)

+2/0
10.3.2014 13:23

V26a45c22l98a68v 32W87a14n91d66e97r62e51r 8408486959732

Tak dila mistru evidentne nikomu nechybela dobrych 6 let a nebyt jednoho mistra, ktery se zajimal o sve byvale dilo, tak by nikomu nechybela minimalne dalsich 6 let. To si myslim samo zcela jasne vypovida o hodnote techto "del"......

+8/−4
10.3.2014 12:56

V92a64c22l64a35v 24W33a85n74d25e88r23e12r 8908626549382

Ten co mi dal to minus.....Vam ta dila vazne chybela?8-o

+1/−1
10.3.2014 13:04

J27a88n 24R18i27c60h95t13e85r 5882352113315

Je přece jedno, jestli ta díla chyběla někomu, kdo o nich nevěděl. Podstatné je jediné: nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, tím méně je poškozovat.

Pokud nevěděli co s nimi, měli kontaktovat autory.

Mezi námi - mně by taky nechybělo např. vaše auto, ale to neznamená, že vám ho někdo může poničit či sebrat. A to ani v době, kdy vám "nechybí" (např. když jste na dovolené).

+12/0
10.3.2014 13:10

D58a12v73i29d 31B55r26u90c14k79n85e84r 5442464239885

Nikdo nemá právo sahat na věci, které mu nepatří, prosím vykládejte v Česku, kde 80% obyvatelstva používá ilegální software, kouká na ilegálně stažené filmy a poslouchá ilegálně okopírovanou hudbu.

Hlavně mezi umělci.

+1/−5
10.3.2014 13:30

L13a53d94i70s87l84a20v 78M84a77t55u94l13a 3381209460952

U nás není možné "ilegálně stáhnout" filmy ani hudbu.

+4/0
10.3.2014 13:44

J48a23r67e63k 10N27o43v32á81k 2105973206370

Filmy ne, hudbu davno ano. Mimochodem.. stahovani NENI zakazano. 80% nelegalniho sw? ano, pred 5-10lety... dnes je situace davno jina. Nerikam, ze uplne v poradku, ale rozhodne je jinde...

0/0
10.3.2014 16:27

J40a74r61e66k 72N10o32v57á35k 2865233876180

omlouvam se, az ted jsem si Vas koment precetl poradne :)

0/0
10.3.2014 16:27

D52a70v48i44d 19M76u57n74z96a49r 3738742444886

jde o tvorbu, pane, o tvorbu….mnoho lidi tomu rozumi a nemluvi o tom,…mnoho lidi nema ani paru….a nezavrou usta….jako vy...

+1/0
10.3.2014 14:01
Foto

V94í53t 54R61a38i78s86e67r 2271637386768

To zalezi na typu lidi, myslim, ze umelci jsou casto takovi, nejaka evidence del nebo organizace ulozeni obrazu je netankuje, respektive veri tomu, ze se o to nekdo postrala, aniz by si to zkontrolovali a overili.... no a asi se nikdo nepostaral, i kdyz pravdepodobne mel (organizator?)

+2/0
10.3.2014 13:11

M52i73l94a26n 65M41a76j85e38r34č79í20k 1600620114606

"letité" nechybění děl autorům bylo pravděpodobně způsobeno tím, že nebyla v jejich vlastnictví (popsal jsem již v jiném vlákně), ale jeden z autorů asi chtěl v rámci svých platných autorských práv požádat o zapůjčení na nějakou výstavu svých děl a při té příležitosti zjistil, že bylo do jeho autorských práv nepřístojně zasaženo!

+1/0
10.3.2014 13:17

J63a26n 98U35l86r68y40c42h 4671357790728

všichni, co se tu vyjadřujou tak přezíravě k daným dílkům, případně k (víceméně) současnému výtvarnému umění vůbec, jsou nejspíš ve stejné situaci, jako kdyby se nějaký domorodec, co nikdy nepřišel blíž do styku s jakýmkoli autem, vyjadřoval k přednostem jednotlivých typů vozů, k jejich parametrům - byl by za naprostého blbečka, že ano...;-);

za posledních sto let se například umění opakovaně dostávalo "na konec" - prostě se zdálo, že se už všechny myslitelný přístupy vyčerpaly, že dál už cesta nevede (pokud se nemá jen opakovat už "vynalezené") - obdoba zde citovaných historek o uklízečkách zlikvidovavších umělecké dílo by se klidně mohla odehrát už před první světovou (Duchamp a jeho ready-made); no a kromě toho se chudák výtvarný (a nejen výtvarný) umění muselo snažit reagovat na pořád se měnící společnost, dobu... - kdo tenhle vývoj nemá nasledovaný, a to až do naprosté současnosti, zcela zákonitě se musí v tom umění ztratit - neví o něm nic, a tudíž o něm nutně musí plácat naprosté nesmysly, pokud se bude snažit o jeho zhodnocení...

(já sám už řadu let současný výtvarný umění nesleduju, takže mně osobně obraz s Madonou a mravencema Vladimíra Franze, na který je tu dolejc odkaz, taky připomíná malůvku malého dítěte - jenže já o sobě vím, že jsem ztratil kontakt, souvislosti, že už jsem v pozici toho hloupýho křováka, kterej tomu prostě fakt nerozumí, takže vím, že nemám na to, abych mohl tuhle věc hodnotit - jestli si někteří ovšem myslí, že k umění není třeba se složitě propracovat, že se dá spolehnout na "přirozený zdravý rozum", tak je jejich bohorovná tupost až zarážející...

(ale celkem by pasovala do mojí představy nejtypičtějšího vláknaře idnesu - velmi rigidní maloměšťácký konzervativec s apriorním odporem vůči změnám, velmi rád si vytváří jednoduchá schémata, ty si pak uplatňuje kdykoliv a na cokoliv...))

+9/−3
10.3.2014 12:55

J83a79n 27S54a48l79o31m33o54n 4569190121225

Nevím proč by obyčejný člověk, který posuzuje obraz z hlediska líbí - nelíbí, nebo rozumím - nerozumím měl plácat nesmysly. On to přece hodnotí ze svých hledisek a umělec zase ze svých. Mnoha uměleckým dílům mám problém pochopit a v mnoha zase vidím snahu se komerčně uchytit, ale přesto nemůžu nic odmítnout, protože to co je dnes bráno jako krásné, může být za sto let bráno jako brak a opačně. NApříklad Alfonz Mucha dělal komerční umění - plakáty a hle jak je dnes jeho dílo, i to komerční, uznávané. To samé byl Andy Warhole a ten třeba patří do moderního směru, kdy už některá jeho díla je obtížné pochopit a jdou hodnotit jen hlediskem exprese.

+4/0
10.3.2014 13:00

P25e30t80r27a 27N33o65v65á80k37o23v35á 7738686384958

Plácá nesmysly právě proto,že to posuzuje jenom z hlediska líbí - nelíbí. Asi jako kdybych si vybírala nejrychlejšího koně jen podle barvy. Možná bude hezkej, ostatní laici mi to pochválí, ale profesionálové si budou ťukat na čelo. A budou mít pravdu.

+3/−1
10.3.2014 13:31

J11a43n 28S12a53l16o36m79o45n 4559220121775

Ne, plácá "nesmysly" jen z hlediska toho "odborníka". Pravej odborník ví, že líbí - nelíbí je u normálního člověka jediné rozumné hledisko jak umění posuzovat. Zbytek je snobismus, případně investice a investice nemá s uměním nic společného. Koupit si obraz jen proto, že jméno autora může za deset let na tom obrazu vynést miliony, to nic nevypovídá o umění. Jenže o ceně toho obrazu a umělce nakonec stejně rozhodují ti "odborníci" a byť to neprozrazují, je to na základě jejich líbí - nelíbí principu a taky na základě toho jak se znají s tím daným umělcem.

+4/0
10.3.2014 13:35

M39a71r51i26e 84Z56e31l27e47n53á 2614551599241

Nevím, zda jsem Vás správně pochopila, pane Salomone, ale také preferujete pohled na umělecké dílo, ke kterému nepotřebujete brožurku s návodem co tam vlastně máte vidět?;-)

+1/0
10.3.2014 13:47

M60i72l20a66n 95M59a84j28e22r10č77í89k 1220750744906

Já jsem pana Salomona pochopil tak, že neuznává cizí (tedy třeba i brožurkou vnucovaný) pohled na výtvarné dílo a ať k dílu je či není brožurka, tak se dívá na něj "svým" pohledem a podle toho si určuje jestli jej dílo "zcela pohltilo" či naprosto nezaujalo.

Osobně si myslím, že je to ten nejlepší přístup nejen j výtvarnému či jinému umění, ale třeba i vínu a vůbec celému světu.

+3/0
10.3.2014 13:56

J46a87n 19S53a78l59o82m63o31n 4529530491795

Přesně řečeno :-)

+1/0
10.3.2014 13:57

J25a79n 58S90a60l75o65m83o82n 4119450811785

Přesně tak. :-) Je tedy fakt, že se nevyhýbám i dílům expresionistů, u kterých není zřejmé na první pohled co zobrazují, ale je to z jejich obrazu tak nějak "cítit", ovšem radši mám když vím co vidím. Tedy pro mě je třeba z expresionalistů nepřekonatelný například Monet.;-) Ale když nějaký pan profesor z vysoké školy udělal v Sokolově na náměstí instalaci způsobem, že tam hodil rozřezaný strom a nasypal na něj rašelinu, tak jsem se v první chvíli lekl, kdo že vyhodil ten odpad na náměstí a pak jsem jen tupě zíral že i toto může být umění. Po pravdě to mělo vyvolat pocit zmaru a smutku, ale vyvolalo to u mě spíš pocit údivu a pocit, že dotyčný hlavně chtěl dostat zaplaceno a nejvíc práce mu dalo vymyslet popis k jeho dílu. ;-D Mimochodem od dotyčného jsem viděl víc instalací s podobným výsledkem z hlediska estetičnosti i pocitů.

+2/0
10.3.2014 13:57

J85a33n 14U83l77r40y14c70h 4781707190708

"obyčejný člověk", který o věci nic neví, si samozřejmě může sám pro sebe věci nějak hodnotit (tomu se neubrání, i když si uvědomuje, že jeho hodnocení jsou na vodě), ale určitě nemůže prezentovat svoje názory jakoby měly nějakou platnost (když do věci nevidím, nemám nárok ji veřejně hodnotit, úplně jednoduše: "nemůžu do toho kecat")

(a pokud by chtěl někdo tenhle můj názor aplikovat na politiku, a vyvodit z něho, že tedy "obyčejný člověk", co do věci nevidí, podle mě třeba nemá nárok na účast ve volbách, tak odpovídám, že samozřejmě tohle je největší bída demokracie, a neustále se taky objevují výhrady proti ní a pojistky proti její bezbřehosti (někdy oprávněné, někdy ne, nebudu to tu blíž rozebírat); pointa je jen v tom, že alespoň v určitých etapách vývoje společnosti vypadá ta demokracie jako nejrozumnější varianta - a taky samozřejmě se ta absolutní "přímá" (v praxi ani nerealizovatelná) demokracie víceméně omezuje (já osobně bych pro teď v Česku byl spíš pro experiment s popuštěním uzdy, ale to už je jiná pohádka...))

0/0
10.3.2014 13:32

J14a16n 93S60a82l42o38m42o74n 4719300621195

Z hlediska umění se zařazuju mezi ty "obyčejné lidi" i když díky svému širokému, takřka renesančnímu, záběru něco málo o umění vím. Nicméně obyčejný člověk je právě ten, kdo nakonec toho umělce živí, protože žádný školený pan profesor na koupi obrazů od mnoha kvalitních umělců prostě peníze nemá, takže to kupují bohatí a ti to dělají z dvou důvodů. Buď se jim to dílo líbí (byť je to mnohými považováno za patlaninu a profesor umění by za to nevydal ani halíř), nebo to berou jako uložení peněz, čili investici a v tom případě pak dávají na názor odborníků :-)

+2/0
10.3.2014 13:39

J63a83n 23U25l79r14y36c51h 4431767140768

no asi takhle: i při svém renesančním záběru o výtvarném umění posledních sto let nevíte zřejmě (soudě dle vašich příspěvků) ani zbla; vaše teze (a bohužel nejen vaše), že hodnotu umění určuje zájem nijak nepoučené (o věc se nezajímající a nic o ní netušící) masy, je otřesná - kdybysme tuhle tezi důsledně aplikovali po delší dobu a pokud možno s co nejširším záběrem, propadli bysme se neuvěřitelně hluboko...

(mimochodem taky bysme, pokud by tohle kritérium platilo v minulosti, už přišli tak o 99% kulturního dědictví - co s nějakou veteší, krámy...), ale taky by ani nebylo možné, aby nově vznikalo něco kvalitního - a to platí právě pro dnešek - ono třeba na přelomu 19. a 20. století ještě panovaly natolik jiné poměry, že se našlo dost lidí, co byli ochotní tvořit i za cenu propadnutí se na úplné dno (tehdejší kritéria životní úrovně i takové dno ještě aspoň trochu umožňovaly vidět jako snesitelné - dnes už nenajdete skoro nikoho, kdo by bral jako celoživotně přijatelný takový propad), kromě toho nejspíš mnohem líp fungovala možnost prezentace výjimečných hodnot - v dnešním "zmultimedializovaném" světě s tisíci atrakcemi se výjimečnost prezentuje mnohem hůř

- neboli zavěďte důsledně pravidlo "nepoučená masa určuje hodnotu", a bezpečně zlikvidujete právě cokoliv hodnotnějšího

+1/−1
10.3.2014 14:52

J96a47n 68S71a48l20o19m78o30n 4509140611765

Ztrhal jste mě tedy báječně jen co je pravda, nicméně na věci samotné to nic nemění. Tahle moje teze se důsleně aplikuje posledních cca 20 let co je internet masovější médium a bude se aplikovat ještě důsledneji. O 99% kulturního dědictví jsme opravdu přišli a možná i o víc tedy pokud vezmeme v úvahu celou dobu existence lidstva. No a domívám se, že jako projetant v elektrotechnice ( o které zase patrně nevíte ani zbla vy ) toho vím o umění poměrně dost, čili mám základní přehled a to i za posledních sto let. Jen bohužel nemám celé dny na to abych studoval všechny dnešní moderní umělce a směry. Tedy měl-li bych ty znalosti nějak porovnat, tak pokud by jste vy věděl tolik o elektrotechnice jako já vím o umění, tak by jste si byl schopen minimálně zapojit doma světlo na jeden vypínač a zásuvku (což jsme dělali už v osmé třídě základní školy v dílnách). :-)

No a na druhou stranu, kdo že vám to vlastně chodí na ty výstavy a kdo že si to kupuje obrazy a kopie obrazů do svých bytů? Jen znalci? Ne, je to právě ta "nepoučená" masa, nebo-li lidé jako jsem já.

0/0
10.3.2014 17:38

M87a50r61t49i50n 53K58a41l62e25n30s50k85ý 8645545394661

ja nemam vubec problem s nazorem libi/nelibi. Ostatne na to ma kazdy sve pravo. Ale spousta mistnich komentaru se nenese v duchu nelibi, ale v duchu.....mazanice, nemuzou se divit, radoby umelci, namalovalo petilete dite, atd......a to me tu trosku zarazi...naprosty disrespekt...az hola nenavist urcitych jedincu. Mne se ty obrazy libi, klidne bych si je povesil doma na zed. I bez nenavisti

+2/0
10.3.2014 14:31

J76a64n 60B82o78h64a40t93ý 7157980808512

Nedělejte prosím z lidí tupce. Někteří z nás totiž umění sledují, i to současné, ačkoli se jím nemusí nijak hlouběji zabývat. Například nás mohou zajímat jiné umělecké obory než výtvarné umění. Umění není určeno pouze znalcům a kunsthistorikům. Můžu posuzovat třeba jen vizuální stránku, pokud mi myšlenkový obsah zůstává skrytý kvůli neznalosti významového pozadí. Nějakých pár tisíc obrazů už jsem viděl, takže mám srovnání, třeba co se týká malířské techniky. Proč bych se měl považovat za pitomce. Prostě se mi mravenci nelíbí, protože mi ten obraz připadá z hlediska nějaké malířské techniky odfláknutý. To je subjektivní pohled. Někdo jiný by mi třeba vysvětlil, proč se mýlím. To je vše. Co se týká současného výtvarného umění, ani vystudovaný kunsthistorik často netuší, co má v daném díle vůbec hledat, pokud k tomu nedostane manuál od autora, který nezřídka až teprve ex post hloubá a definuje, co to vlastně vytvořil.

+1/−1
10.3.2014 14:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.