Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dva lidé v malajsijském letadle měli kradené pasy, řeší se útok teroristů

Na palubě Boeingu 777-200, který v sobotu zmizel z radarů při cestě mezi Kuala Lumpur a Pekingem, byli podle seznamu cestujících také Ital a Rakušan. Oba jsou však v pořádku. O doklad je totiž připravili zloději v Asii. Mezi cestujícími tedy seděli nejméně dva lidé s kradenými pasy. USA kvůli tomu začaly zkoumat možnost teroristického útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T56o41m19á80š 18M40a15r17n29ý 7954787602773

Čínské zpravodajské agentury informují o tom, že letenky pro 2 osoby s kradenými pasy byly objednány ve stejný čas a přes stejnou cestovní kancelář - 1 den před odletem, i čísla letenek jdou po sobě. Je tedy zřejmé, že se tyto osoby znaly :-/

+4/0
9.3.2014 11:19

A96l22e42s 83B74a72d69u75r26a 9156127690565

Redaktore, piloti objevily?

+1/0
9.3.2014 9:36

J47i33r49k47a 50B53a27š16í93k 3402958856667

Piloťy byli tvrďácy ;-)

+2/0
9.3.2014 11:04

J66a83r28o26s60l44a71v 13Ř86e35z27n89í59k 7184521985790

Včera jsem psal, že jsou tři indicie, že šlo o výbuch bomby - dva lidé s kradenými pasy, letadlo nevysílalo nouzový signál, Malajsie odkuď se letělo je muslimská země. Byl jsem dost napadán. Lidi jakoby tomu nevěřili. Je možné je je zasáhla i nějaká raketa - ruská, americká, čínská, korejská, atd. či se střetli s nějakým vojrnským letadlem ale to považuji za méně pravděpodobné

+3/0
9.3.2014 9:09

J25a13r78o47s83l66a83v 78Ř57e38z16n60í89k 7274121865880

a nedávno Ujguři v číně zabili noži  na nádraží desítky lidí....mohou to být oni nebo nějaká jiná podle nich "utlačovaná skupina"

+1/0
9.3.2014 9:22

J15i13r91k97a 88B50a35š83í44k 3452248296607

Promiňte... pobavil mne váš příspěvek v souvislosti se jménem :)))))

(nic ironického... jen vyvolal úsměv ;-) )

+2/0
9.3.2014 11:06
Foto

E93v18a 63K93o60h80o81u87t 8288106603427

No ale to by pak (po sestřelení) byly na hladině nejake ty trosky..? Cele je to divne...

0/0
9.3.2014 10:41

P81e85t43r 95Ž36á44k 1107863728293

Nemusí být, většina z nich se potopí mnohem dřív, než vůbec začne nějaká pátrací akce, navíc mohou být rozprášené po velikém území. Stačí si vzpomenout třeba na ten Airbus Air France, co havaroval v roce 2009, ten narazil na hladinu vcelku a stejně trvalo strašně dlouho, než z něj našli alespoň něco. Skutečné místo havárie s černými skříňkami pak objevili snad až po třech letech.

+3/0
9.3.2014 11:33

M46i95c87h27a24l 37M21i98l31l47e63r 9386772229512

pokud byl pricinou vybuch, pak trosek by bylo hodne a ruzne z nich by se objevily na hladine. Z trosek by se potom pomoci chemicke a mechanicke analyzy dal zjistit druh vybusniny.

Pokud se jednalo o mechanickou zavadu nebo chybu pilota a letadlo dopadlo na hladinu cele nebo se jen rozlomilo pripadne na 2-3 kusy pred dopadem, trosky by se potopily a moc trosek letadla by se na hladine neojevilo - spis vic osobnich veci pasazeru. Rozhodne ne tolik trosek letadla jako kdyz by bylo roztristeni nasledkem vybuchu. Hlavnim indikatorem by v tom pripade byla olejova skvrna.

0/0
9.3.2014 12:47

P36a32v51e15l 16O26d83r90a46z56i68l 6484509487190

Jasan, letadlo se totiž o hladinu vůbec nerozbije ;-D

0/0
9.3.2014 12:59

M78i28c72h31a88l 26M97i71l63l67e59r 9166112389932

topici Odrazilove, ty zas ukazujes, ze neumis cist a chapat. ;-D

Tak zvlast pro tebe pomoci naradi, ktere budes nejlip chapat - po lopate ;-D- mluvil jsem predevsim o tom, co se stane PRED dopadem na hladinu, jaky je rozdil mezi letadlem, ktere bylo ve vzduchu roztristeno bombou/raketou a letadlem, ktere spadlo diky mechanicke nebo podobne zavade a padalo dolu relativne cele. Je samozrjeme, ze se rozlomi uderem o hladinu, ale jak ukazal napr. pripad Air France v 2009, trosky jsou v  takovem pripade v mnohem vetsich kusech nez po vybuchu a potopi se rychleji.

0/0
9.3.2014 13:24

P27a56v65e82l 83O18d76r45a66z22i30l 6214959797670

Je to rozmazávej, ty svoje kecy jak se letadlo "rozlomí" o hladinu ;-D

0/0
9.3.2014 17:23

M68i72c58h82a38l 84M19i15l89l62e19r 9336782509482

topic Odrazilov v typicke reakci. To o tom rozmazavani a naslednem smradu sis napsal o sobe a marne se namahas to prisit na mne;-D, Vyjmes cast meho prispevku z kontextu, umyslne ji rozmaznes a nafouknes jinym smerem a predstiras, ze takhle jsem to minil. Typicka akce v anglictine zvana "shit-stirring", tudiz to take vysvetluje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe.:-P

0/0
10.3.2014 2:09

J65i77r89k17a 61B51a90š83í65k 3342708516367

Kdyby se jednalo o výbuch ve vzduchu, velmi pravděpodobně by se již našly plouvoucí trosky. Tím spíše na velké ploše.

+3/0
9.3.2014 11:05

P63e76t95r 86Ž75á83k 1107903438513

Nenašly, viz já o příspěvek výše.

0/0
9.3.2014 11:34

R55i64c42h47a60r91d 31B97u52š66e25k 3735638437153

nejsou tri indicie...

to vy spekulujete se trema velmi malo provdepodobnyma verzema... vsechny tri jsem vam vicemene vyvratil uz vcera.....

neplacejte blbosti a pockejte si na dalsi informace...

0/0
9.3.2014 11:11

M71i15c26h80a73l 27N13o23v67á77k 6356840235469

Kdyz jsem vcera nadhodil, ze to mohlo vyletet do luftu, byl jsem oznacen za paranoidniho, jsem rad, ze v tom nejsem sam:-)

+1/−1
9.3.2014 9:00

A12l66e47s 74B43a47d60u95r18a 9536337720135

Ondreji Simku, strc si sve blbe minus vis kam. Nebo jej zduvodni, jestli na to mas.

+2/0
9.3.2014 9:38

J71a97n 69K48ř13í41ž 6535703215948

...nechci rejpat,ale do vzduchu ho vyhodili těžko,anžto v luftě bylo.;-D

+1/0
9.3.2014 9:47

J73a61n 77K38o61t28t78a82s 5664459840169

Ital a Rakušan mohou slavit. Že by Boží mlýny...? R^

0/−2
9.3.2014 7:35

J63a57r35o88s98l66a20v 18Ř18e37z49n53í10k 7514691175860

Jak slavit? Pokud jim byly pasy někde ukradeny kdysi dávno tak by samozřejmě na této lince neletěli.....8-o

+1/0
9.3.2014 9:10

J81i80ř91í 41P55a52u10l 3806695327442

Proc ? To, ze jim byly ukradeny pasy, neznamena, ze kdyby k tomu nedoslo, ze by sedeli v letadle.

+1/−1
9.3.2014 9:11

R89o73b50e16r66t 86B90o16c89e76k 5523535136104

U te prohlidky i kdyz je tam korupce jak blazen tak na letistich v Malajsii uz pred 20 lety byvaly prohlidky dost neprijemne. (3 roky jsem tam zil tak vim o cem mluvim)

0/0
9.3.2014 7:20

M85i65c34h38a83l 61M75i19l74l78e62r 9136232319122

v nekterych statech je notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme

0/−1
9.3.2014 7:31

M82i87c27h96a87l 73M27i62l97l47e42r 9646772119962

kolik jsi toho nacestoval, Karle Novotny?;-D

 Z vlastnich zkusenosti opakuji: v nekterych statech existuje notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme, ackoliv pri vstupu je kontroluji mnohem pozorneji.

+1/0
9.3.2014 12:50

M15i37c47h38a55l 65M43i55l40l47e81r 9236642759362

napr. pri odletove pasove kontrole v nekterych tichomorskych statech.

V Singapore se take zrovna dvakrat na pasove kontrole nepretrhli, kdyz jsme odtamtud posledne odletali do VB.

0/0
9.3.2014 12:53

A13l82e76š 84R87y93b63i35č16k21a 6221489716

Dobrý večer,

naprostý souhlas,mohu doložit i plnou lahví originální vody,která nikomu při

odletu  z Egypta nevadila,dostal jsem si ji v hotelu jako balíček na cestu,

ale při příletu osobní kontrola,co vše přivážím (potápěčská výstroj).

Je to velmi smutné,ale jsou země,kde za pouhou propisovačku můžete na 

palubu letadla pronést téměř cokoliv. inviaBanner.countrySize('Kypr');

+1/0
9.3.2014 19:02

A39l45e29š 21R41y73b81i57č74k74a 6911569266

Jak se mi tam dostal inviaBaner opravdu nevím,nemám s tím nic společného.

0/0
9.3.2014 19:04

R54o71b65e50r90t 13B96o32c21e38k 5803105256184

Malajsijci jsou muslimani jako blazen a na ty teroristi neutoci. Takze teorii o teroristech bych jaksi upustil, ale cert nikdy nevi

0/0
9.3.2014 7:16

Z20d73e22n32ě43k 53T94r83u11t11n62o12v33s11k54ý 7543183116910

Ale zase tam letěli i číňani....

0/0
9.3.2014 7:26

M41i76c19h63a49l 70M30i44l73l17e34r 9896392409572

muslimove utoci na muslimy z jine vetve Islamu velmi ochotne - viz sunni a siitove v Iraku

+3/−1
9.3.2014 7:33

J72a47n 11K62ř69í22ž 6725583875648

...ti se řežou furt.

A pokud by se řezali jen mezi sebou bylo by to ještě lepší.

Ale oni,ve jménu pošahanýho Koránu,řežou všechno!

+1/0
9.3.2014 9:50

J48i38ř11í 73F30o66g82e72l 2970331766432

Že to může být terorismus jsem psal již včera touto dobou:

J42i25ř84í 88F90o65g29e76l 2670441616242

Také to mohl být teroristický útok.

0/0
9.3.2014 7:16

J63a57n 81K71ř32í60ž 6195933755718

Tak já o tom psal už minulý kvartál.

Čili byl jsem daleko rychlejší než vy.;-D

0/0
9.3.2014 9:52

M71i91c52h80a17l 16M48i31l28l14e59r 9756842319912

pasova kontrola

Jednalo se o let do Ciny, kam vetsina cestujicich potrebuje vstupni viza, ktera si musi opatrit predem. Je velmi malo vyjimek. Mezi necastejsi vyjimku patri obcanstvi 51 statu vcetne CZ, ale vyjimka plati jen na max. 72hodin tranzitni pobyt, ne na vstup a delsi pobyt nez 72 hodin.

Prepravujici aerolinka je zodpovedna za to, ze vsichni splnuji podminku statu, do nehoz leti (a musi uhradit jejich cestu zpet, pokud jim nekdo nesplnujici vstupni podminky "uklouzne"). Proto bylo zapotrebi, aby pasova kontrola v KL fungovala. Musela prekontrolovat, zda do letadla pousteji pasazery splnujici podminky a ze zkusenosti vim, ze na gate pri vstupu do letadla jsou spolu s palubni vstupenkou znovu pozadovany pasy na rychlou kontrolu.

Falesne dokumenty - zalezi na tom, jak dukladny byl seznam cisel ukradenych a zrusenych pasu, ktery meli v KL k dispozici, jestli fungovala ctecka nebo vubec byla pouzivana, jakou naladu meli urednici pri kontrole ven. Vseobecne plati, ze pokud pasazeri necestuji ven ze statu s totalitnim rezimem a velmi omezenou cestovni svobodou, pasova kontrola je pri odletu je v nekterych pripadech vice pohodova, nez pri priletu, protoze "zakratko uz nebudou nasim problemem, ale problemem statu, kam leti" a v danem pripade i "Cinani si je stejne pri priletu dukladne prohlidnou".

+1/−1
9.3.2014 3:17

I42v10a85n 67V17r66b41a 9340940145472

viza su ten najmensi problem, v Azii ti ich vybavi hociaka cestovka, das pas a zaplatis poplatok, do 24 hodin mas viza.

0/0
9.3.2014 4:52

M15i87c49h49a97l 77M70i71l65l39e80r 9766842749652

samozrejme, ale musis je mit PRED odletem a kontroluji ti to pri pasovce na letisti ...podstata debaty byla o dukladnosti pasove kontroly v KL, ne o tom jak snadne je obstarat si cinske vizum

+1/−1
9.3.2014 5:12

P59a11v58e39l 13O80d95r50a40z27i18l 6174189647140

No, a v Austrálií máte nějaký zvlášní poznatek o tom, že dotyční s ukradenými pasy nebyli ten případ transferu?

0/0
9.3.2014 11:38

P60a28v84e13l 68O42d43r77a63z61i96l 6244589357130

No a taky že byli. Cpt. Cook zase vedle jak ta yedle.

0/0
9.3.2014 12:58

M28i18c81h41a10l 80M33i46l73l43e34r 9906982189792

ale houbelec, ty zas mas chapani pomichane, topici:-PTak zase musim pouzit tve naradi - lopatu, aby ti to doslo.;-D

Jednalo se o let do zeme, ktera ma prisne vizove predpisy a krome 72 hodinoveho tranzitu pozaduje viza od cizich obcanu. To znamena, ze je dobra sance, ze pasova kontrola v KL fungovala jak ma, tim spis, ze prepravce -narodni aerolinka, by byla musela na sve vlastni naklady zase odvezt kterehokoliv pasazera, ktery by nemel pas nejak v poradku a nedostal od Cinanu povoleny vstup.

I pasazeri s tranzitem a bez potreby mit viza museli mit pasy stejne kontrolovane, tudiz prosli stejnym systemem jako pasazeri s vizy. V tom neni zadny rozdil.

Tobe nedoslo, ze tady vubec nejde o to, jestli ti dva meli/nemeli viza, ale ze jadro pudla v cele debate je- pouzili/nepouzili Malajci pri kontrole pasu ctecku a jak rozsahlou databazi ukradenych a tedy zrusenych pasu pouzivali. Prehledli cisla tech dvou pasu nebo nebyla jejich databaze dost siroka-to je ta zavazna otazka. Ne nejaky bezvizovy tranzit podle tveho chapani.;-D

0/0
9.3.2014 13:43

P69a62v63e10l 34O30d58r98a71z96i27l 6664799747500

Jak se snažíš ze svejch trapáckejch keců vykroutit, hehe. Slyšel jsi to o tom smradu a rozmazávání?:-P

0/0
9.3.2014 17:22

M82i81c90h15a24l 89M98i35l33l14e78r 9946482389342

jak jsem rekl uz nahore: sam dobre vis, ze rozmazavani a nasledny smrad, ktery popisujes, provazi TVE vlastni akce, takze se marne namahas prisit to na mne;-D

Vyjmuti casti meho prispevku z kontextu, umyslne rozmaznuti a nafouknuti uplne jinym smerem nez bylo v originalu mineno a pak predstirani, ze takhle jsem to minil, je postup v anglictine zvany "shit-stirring". Dokazuje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe a ne od nekoho jineho.:-P Ve slusne spolecnosti se lide od tebe distancuji.;-D

0/0
10.3.2014 2:17

P17a52v78e55l 81O37d60r94a34z78i97l 6594829697130

Proč jsi tak zbabělý, že se nedokážeš postavit za to, co jsi sám napsal?

0/0
10.3.2014 8:38

I63v65a66n 98N91o51v18o18t13n65ý 4799638375764

Ako keby to nebolo jedno . Všetci aj tak umrieme .

0/−4
9.3.2014 2:35

P30a51v62e60l 42K71a19l24a 8116291687541

Vezmi prostěradlo a sypej na cintorín. Za chvíli tam bude tlačenice. Ty pesimisto.

+1/0
9.3.2014 9:04

J31a94n 79M45a91j48z52n63e10r 1246397816392

piloti objevily? :)

+3/0
9.3.2014 1:30

N42a65t43a69š51a 26P57a96j66e57s58t55k95o31v36á 9405532505641

"Americké úřady zatím souvislost ukradených pasů přímo s terorismem nezjistili."  Páni redaktoři, shoda přísudku s podmětem vám nic neříká? Chyby děláme všichni, ale novinářská čest by vám neměla dovolit něco takového.:-(

+7/0
9.3.2014 0:45

A79l32e95s 86B22a33d30u87r24a 9836227290365

Ja uz to tam nekde pisu, dalsi vazbou 'piloti objevily' se to matematicky srovnalo, cili clanek ma spravny pocet mekkych i a ypsilonu.

+2/0
9.3.2014 9:42

M33i78c13h39a53l 79K40o76l52o96v33r37a31t 5857453525302

Člověk by řekl, že v dnešní době GPS, navigací a všeho možného sledování se nemůže člověk nebo stroj jen tak ztratit :-/

+3/0
8.3.2014 23:51

P36e69t69r 87Ž26á58k 1197693568563

Tak problém je ten, že místo, ve kterém se letadlo naposledy ozvalo, zpravidla neodpovídá místu, kde skutečně havarovalo. Na pevnině není problém letecky propátrat x kilometrů čtverečních, vrak nebo trosky jsou ze vzduchu bez problémů vidět, ale na moři to je neproveditelné.

+1/−1
9.3.2014 1:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.