Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva lidé v malajsijském letadle měli kradené pasy, řeší se útok teroristů

Na palubě Boeingu 777-200, který v sobotu zmizel z radarů při cestě mezi Kuala Lumpur a Pekingem, byli podle seznamu cestujících také Ital a Rakušan. Oba jsou však v pořádku. O doklad je totiž připravili zloději v Asii. Mezi cestujícími tedy seděli nejméně dva lidé s kradenými pasy. USA kvůli tomu začaly zkoumat možnost teroristického útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o10m11á41š 61M16a49r73n97ý 7224667562153

Čínské zpravodajské agentury informují o tom, že letenky pro 2 osoby s kradenými pasy byly objednány ve stejný čas a přes stejnou cestovní kancelář - 1 den před odletem, i čísla letenek jdou po sobě. Je tedy zřejmé, že se tyto osoby znaly :-/

+4/0
9.3.2014 11:19

A62l97e12s 15B41a93d10u92r59a 9256427320555

Redaktore, piloti objevily?

+1/0
9.3.2014 9:36

J48i43r74k63a 81B39a79š60í54k 3752508626167

Piloťy byli tvrďácy ;-)

+2/0
9.3.2014 11:04

J59a39r66o59s97l38a42v 77Ř32e64z90n86í90k 7214941645970

Včera jsem psal, že jsou tři indicie, že šlo o výbuch bomby - dva lidé s kradenými pasy, letadlo nevysílalo nouzový signál, Malajsie odkuď se letělo je muslimská země. Byl jsem dost napadán. Lidi jakoby tomu nevěřili. Je možné je je zasáhla i nějaká raketa - ruská, americká, čínská, korejská, atd. či se střetli s nějakým vojrnským letadlem ale to považuji za méně pravděpodobné

+3/0
9.3.2014 9:09

J77a55r91o28s41l85a91v 67Ř41e15z12n38í22k 7444951555110

a nedávno Ujguři v číně zabili noži  na nádraží desítky lidí....mohou to být oni nebo nějaká jiná podle nich "utlačovaná skupina"

+1/0
9.3.2014 9:22

J36i49r93k31a 81B64a98š89í57k 3562838516857

Promiňte... pobavil mne váš příspěvek v souvislosti se jménem :)))))

(nic ironického... jen vyvolal úsměv ;-) )

+2/0
9.3.2014 11:06
Foto

E73v80a 82K98o82h31o31u29t 8668706343547

No ale to by pak (po sestřelení) byly na hladině nejake ty trosky..? Cele je to divne...

0/0
9.3.2014 10:41

P95e98t30r 42Ž36á19k 1887593508263

Nemusí být, většina z nich se potopí mnohem dřív, než vůbec začne nějaká pátrací akce, navíc mohou být rozprášené po velikém území. Stačí si vzpomenout třeba na ten Airbus Air France, co havaroval v roce 2009, ten narazil na hladinu vcelku a stejně trvalo strašně dlouho, než z něj našli alespoň něco. Skutečné místo havárie s černými skříňkami pak objevili snad až po třech letech.

+3/0
9.3.2014 11:33

M73i82c43h77a64l 44M71i57l43l16e92r 9606322139542

pokud byl pricinou vybuch, pak trosek by bylo hodne a ruzne z nich by se objevily na hladine. Z trosek by se potom pomoci chemicke a mechanicke analyzy dal zjistit druh vybusniny.

Pokud se jednalo o mechanickou zavadu nebo chybu pilota a letadlo dopadlo na hladinu cele nebo se jen rozlomilo pripadne na 2-3 kusy pred dopadem, trosky by se potopily a moc trosek letadla by se na hladine neojevilo - spis vic osobnich veci pasazeru. Rozhodne ne tolik trosek letadla jako kdyz by bylo roztristeni nasledkem vybuchu. Hlavnim indikatorem by v tom pripade byla olejova skvrna.

0/0
9.3.2014 12:47

P89a23v75e87l 39O11d94r97a31z61i31l 6714809677950

Jasan, letadlo se totiž o hladinu vůbec nerozbije ;-D

0/0
9.3.2014 12:59

M42i35c22h90a47l 14M43i48l59l73e84r 9606762739312

topici Odrazilove, ty zas ukazujes, ze neumis cist a chapat. ;-D

Tak zvlast pro tebe pomoci naradi, ktere budes nejlip chapat - po lopate ;-D- mluvil jsem predevsim o tom, co se stane PRED dopadem na hladinu, jaky je rozdil mezi letadlem, ktere bylo ve vzduchu roztristeno bombou/raketou a letadlem, ktere spadlo diky mechanicke nebo podobne zavade a padalo dolu relativne cele. Je samozrjeme, ze se rozlomi uderem o hladinu, ale jak ukazal napr. pripad Air France v 2009, trosky jsou v  takovem pripade v mnohem vetsich kusech nez po vybuchu a potopi se rychleji.

0/0
9.3.2014 13:24

P92a54v40e29l 59O31d59r57a54z27i51l 6314219167830

Je to rozmazávej, ty svoje kecy jak se letadlo "rozlomí" o hladinu ;-D

0/0
9.3.2014 17:23

M76i74c24h18a92l 12M22i27l68l16e39r 9486902369612

topic Odrazilov v typicke reakci. To o tom rozmazavani a naslednem smradu sis napsal o sobe a marne se namahas to prisit na mne;-D, Vyjmes cast meho prispevku z kontextu, umyslne ji rozmaznes a nafouknes jinym smerem a predstiras, ze takhle jsem to minil. Typicka akce v anglictine zvana "shit-stirring", tudiz to take vysvetluje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe.:-P

0/0
10.3.2014 2:09

J37i72r15k76a 30B12a22š58í18k 3482878176697

Kdyby se jednalo o výbuch ve vzduchu, velmi pravděpodobně by se již našly plouvoucí trosky. Tím spíše na velké ploše.

+3/0
9.3.2014 11:05

P69e36t97r 59Ž70á83k 1597753668743

Nenašly, viz já o příspěvek výše.

0/0
9.3.2014 11:34

R61i13c33h47a11r79d 68B94u96š30e80k 3225738107193

nejsou tri indicie...

to vy spekulujete se trema velmi malo provdepodobnyma verzema... vsechny tri jsem vam vicemene vyvratil uz vcera.....

neplacejte blbosti a pockejte si na dalsi informace...

0/0
9.3.2014 11:11

M92i34c68h36a35l 11N33o41v85á29k 6196450545889

Kdyz jsem vcera nadhodil, ze to mohlo vyletet do luftu, byl jsem oznacen za paranoidniho, jsem rad, ze v tom nejsem sam:-)

+1/−1
9.3.2014 9:00

A24l68e86s 75B69a80d39u29r31a 9536637210285

Ondreji Simku, strc si sve blbe minus vis kam. Nebo jej zduvodni, jestli na to mas.

+2/0
9.3.2014 9:38

J17a94n 95K68ř27í14ž 6345113575338

...nechci rejpat,ale do vzduchu ho vyhodili těžko,anžto v luftě bylo.;-D

+1/0
9.3.2014 9:47

J74a43n 43K75o83t24t12a55s 5894539360199

Ital a Rakušan mohou slavit. Že by Boží mlýny...? R^

0/−2
9.3.2014 7:35

J54a21r40o44s80l86a49v 70Ř57e18z28n16í37k 7714681255830

Jak slavit? Pokud jim byly pasy někde ukradeny kdysi dávno tak by samozřejmě na této lince neletěli.....8-o

+1/0
9.3.2014 9:10

J43i95ř65í 49P34a53u10l 3846665367722

Proc ? To, ze jim byly ukradeny pasy, neznamena, ze kdyby k tomu nedoslo, ze by sedeli v letadle.

+1/−1
9.3.2014 9:11

R41o98b36e11r73t 94B63o60c87e39k 5633635526494

U te prohlidky i kdyz je tam korupce jak blazen tak na letistich v Malajsii uz pred 20 lety byvaly prohlidky dost neprijemne. (3 roky jsem tam zil tak vim o cem mluvim)

0/0
9.3.2014 7:20

M67i16c70h16a67l 40M67i58l34l14e12r 9656542359722

v nekterych statech je notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme

0/−1
9.3.2014 7:31

M17i17c54h50a43l 56M44i32l51l75e83r 9386602299892

kolik jsi toho nacestoval, Karle Novotny?;-D

 Z vlastnich zkusenosti opakuji: v nekterych statech existuje notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme, ackoliv pri vstupu je kontroluji mnohem pozorneji.

+1/0
9.3.2014 12:50

M56i59c80h27a81l 92M27i36l68l24e16r 9936342449292

napr. pri odletove pasove kontrole v nekterych tichomorskych statech.

V Singapore se take zrovna dvakrat na pasove kontrole nepretrhli, kdyz jsme odtamtud posledne odletali do VB.

0/0
9.3.2014 12:53

A69l89e53š 80R83y23b29i95č15k81a 6261409866

Dobrý večer,

naprostý souhlas,mohu doložit i plnou lahví originální vody,která nikomu při

odletu  z Egypta nevadila,dostal jsem si ji v hotelu jako balíček na cestu,

ale při příletu osobní kontrola,co vše přivážím (potápěčská výstroj).

Je to velmi smutné,ale jsou země,kde za pouhou propisovačku můžete na 

palubu letadla pronést téměř cokoliv. inviaBanner.countrySize('Kypr');

+1/0
9.3.2014 19:02

A77l17e20š 76R12y73b33i83č82k60a 6181469476

Jak se mi tam dostal inviaBaner opravdu nevím,nemám s tím nic společného.

0/0
9.3.2014 19:04

R92o48b55e19r21t 25B61o60c31e12k 5533475106934

Malajsijci jsou muslimani jako blazen a na ty teroristi neutoci. Takze teorii o teroristech bych jaksi upustil, ale cert nikdy nevi

0/0
9.3.2014 7:16

Z51d76e63n86ě94k 24T20r25u91t21n41o69v50s61k67ý 7613533156870

Ale zase tam letěli i číňani....

0/0
9.3.2014 7:26

M45i66c20h83a89l 30M64i18l83l34e68r 9206812609962

muslimove utoci na muslimy z jine vetve Islamu velmi ochotne - viz sunni a siitove v Iraku

+3/−1
9.3.2014 7:33

J68a95n 86K46ř97í31ž 6555803165858

...ti se řežou furt.

A pokud by se řezali jen mezi sebou bylo by to ještě lepší.

Ale oni,ve jménu pošahanýho Koránu,řežou všechno!

+1/0
9.3.2014 9:50

J68i59ř56í 10F17o26g24e17l 2790891196602

Že to může být terorismus jsem psal již včera touto dobou:

J42i25ř84í 88F90o65g29e76l 2670441616242

Také to mohl být teroristický útok.

0/0
9.3.2014 7:16

J56a98n 78K21ř89í50ž 6155193605448

Tak já o tom psal už minulý kvartál.

Čili byl jsem daleko rychlejší než vy.;-D

0/0
9.3.2014 9:52

M11i53c73h31a63l 31M59i16l39l80e50r 9346422299562

pasova kontrola

Jednalo se o let do Ciny, kam vetsina cestujicich potrebuje vstupni viza, ktera si musi opatrit predem. Je velmi malo vyjimek. Mezi necastejsi vyjimku patri obcanstvi 51 statu vcetne CZ, ale vyjimka plati jen na max. 72hodin tranzitni pobyt, ne na vstup a delsi pobyt nez 72 hodin.

Prepravujici aerolinka je zodpovedna za to, ze vsichni splnuji podminku statu, do nehoz leti (a musi uhradit jejich cestu zpet, pokud jim nekdo nesplnujici vstupni podminky "uklouzne"). Proto bylo zapotrebi, aby pasova kontrola v KL fungovala. Musela prekontrolovat, zda do letadla pousteji pasazery splnujici podminky a ze zkusenosti vim, ze na gate pri vstupu do letadla jsou spolu s palubni vstupenkou znovu pozadovany pasy na rychlou kontrolu.

Falesne dokumenty - zalezi na tom, jak dukladny byl seznam cisel ukradenych a zrusenych pasu, ktery meli v KL k dispozici, jestli fungovala ctecka nebo vubec byla pouzivana, jakou naladu meli urednici pri kontrole ven. Vseobecne plati, ze pokud pasazeri necestuji ven ze statu s totalitnim rezimem a velmi omezenou cestovni svobodou, pasova kontrola je pri odletu je v nekterych pripadech vice pohodova, nez pri priletu, protoze "zakratko uz nebudou nasim problemem, ale problemem statu, kam leti" a v danem pripade i "Cinani si je stejne pri priletu dukladne prohlidnou".

+1/−1
9.3.2014 3:17

I90v68a26n 88V29r72b98a 9490690275752

viza su ten najmensi problem, v Azii ti ich vybavi hociaka cestovka, das pas a zaplatis poplatok, do 24 hodin mas viza.

0/0
9.3.2014 4:52

M55i56c25h45a29l 70M83i25l85l35e45r 9846662179772

samozrejme, ale musis je mit PRED odletem a kontroluji ti to pri pasovce na letisti ...podstata debaty byla o dukladnosti pasove kontroly v KL, ne o tom jak snadne je obstarat si cinske vizum

+1/−1
9.3.2014 5:12

P98a48v84e28l 36O51d86r51a73z61i84l 6464619947400

No, a v Austrálií máte nějaký zvlášní poznatek o tom, že dotyční s ukradenými pasy nebyli ten případ transferu?

0/0
9.3.2014 11:38

P35a96v74e16l 16O23d85r67a95z35i47l 6164839717340

No a taky že byli. Cpt. Cook zase vedle jak ta yedle.

0/0
9.3.2014 12:58

M60i47c88h80a86l 80M22i27l40l34e81r 9946392989672

ale houbelec, ty zas mas chapani pomichane, topici:-PTak zase musim pouzit tve naradi - lopatu, aby ti to doslo.;-D

Jednalo se o let do zeme, ktera ma prisne vizove predpisy a krome 72 hodinoveho tranzitu pozaduje viza od cizich obcanu. To znamena, ze je dobra sance, ze pasova kontrola v KL fungovala jak ma, tim spis, ze prepravce -narodni aerolinka, by byla musela na sve vlastni naklady zase odvezt kterehokoliv pasazera, ktery by nemel pas nejak v poradku a nedostal od Cinanu povoleny vstup.

I pasazeri s tranzitem a bez potreby mit viza museli mit pasy stejne kontrolovane, tudiz prosli stejnym systemem jako pasazeri s vizy. V tom neni zadny rozdil.

Tobe nedoslo, ze tady vubec nejde o to, jestli ti dva meli/nemeli viza, ale ze jadro pudla v cele debate je- pouzili/nepouzili Malajci pri kontrole pasu ctecku a jak rozsahlou databazi ukradenych a tedy zrusenych pasu pouzivali. Prehledli cisla tech dvou pasu nebo nebyla jejich databaze dost siroka-to je ta zavazna otazka. Ne nejaky bezvizovy tranzit podle tveho chapani.;-D

0/0
9.3.2014 13:43

P75a52v88e87l 59O38d78r53a31z20i12l 6224469217520

Jak se snažíš ze svejch trapáckejch keců vykroutit, hehe. Slyšel jsi to o tom smradu a rozmazávání?:-P

0/0
9.3.2014 17:22

M79i61c89h35a71l 14M58i79l81l23e93r 9726922219752

jak jsem rekl uz nahore: sam dobre vis, ze rozmazavani a nasledny smrad, ktery popisujes, provazi TVE vlastni akce, takze se marne namahas prisit to na mne;-D

Vyjmuti casti meho prispevku z kontextu, umyslne rozmaznuti a nafouknuti uplne jinym smerem nez bylo v originalu mineno a pak predstirani, ze takhle jsem to minil, je postup v anglictine zvany "shit-stirring". Dokazuje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe a ne od nekoho jineho.:-P Ve slusne spolecnosti se lide od tebe distancuji.;-D

0/0
10.3.2014 2:17

P23a28v90e52l 46O59d56r54a91z80i39l 6374859677490

Proč jsi tak zbabělý, že se nedokážeš postavit za to, co jsi sám napsal?

0/0
10.3.2014 8:38

I68v69a47n 78N43o55v32o35t49n86ý 4929398945244

Ako keby to nebolo jedno . Všetci aj tak umrieme .

0/−4
9.3.2014 2:35

P66a27v13e39l 13K28a59l75a 8866641977861

Vezmi prostěradlo a sypej na cintorín. Za chvíli tam bude tlačenice. Ty pesimisto.

+1/0
9.3.2014 9:04

J80a60n 97M85a46j18z20n22e74r 1256397466872

piloti objevily? :)

+3/0
9.3.2014 1:30

N50a72t40a97š23a 50P44a88j36e88s50t36k19o36v91á 9625142715591

"Americké úřady zatím souvislost ukradených pasů přímo s terorismem nezjistili."  Páni redaktoři, shoda přísudku s podmětem vám nic neříká? Chyby děláme všichni, ale novinářská čest by vám neměla dovolit něco takového.:-(

+7/0
9.3.2014 0:45

A97l82e57s 46B88a40d76u80r63a 9796847290395

Ja uz to tam nekde pisu, dalsi vazbou 'piloti objevily' se to matematicky srovnalo, cili clanek ma spravny pocet mekkych i a ypsilonu.

+2/0
9.3.2014 9:42

M61i65c71h30a46l 34K51o74l70o97v39r33a87t 5587543555162

Člověk by řekl, že v dnešní době GPS, navigací a všeho možného sledování se nemůže člověk nebo stroj jen tak ztratit :-/

+3/0
8.3.2014 23:51

P49e24t27r 56Ž88á50k 1617423638263

Tak problém je ten, že místo, ve kterém se letadlo naposledy ozvalo, zpravidla neodpovídá místu, kde skutečně havarovalo. Na pevnině není problém letecky propátrat x kilometrů čtverečních, vrak nebo trosky jsou ze vzduchu bez problémů vidět, ale na moři to je neproveditelné.

+1/−1
9.3.2014 1:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.