Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva lidé v malajsijském letadle měli kradené pasy, řeší se útok teroristů

Na palubě Boeingu 777-200, který v sobotu zmizel z radarů při cestě mezi Kuala Lumpur a Pekingem, byli podle seznamu cestujících také Ital a Rakušan. Oba jsou však v pořádku. O doklad je totiž připravili zloději v Asii. Mezi cestujícími tedy seděli nejméně dva lidé s kradenými pasy. USA kvůli tomu začaly zkoumat možnost teroristického útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T17o10m38á86š 50M95a13r70n52ý 7484437892523

Čínské zpravodajské agentury informují o tom, že letenky pro 2 osoby s kradenými pasy byly objednány ve stejný čas a přes stejnou cestovní kancelář - 1 den před odletem, i čísla letenek jdou po sobě. Je tedy zřejmé, že se tyto osoby znaly :-/

+4/0
9.3.2014 11:19

A51l80e45s 53B86a91d26u13r56a 9496577730335

Redaktore, piloti objevily?

+1/0
9.3.2014 9:36

J52i72r35k57a 34B12a74š73í93k 3522108946927

Piloťy byli tvrďácy ;-)

+2/0
9.3.2014 11:04

J92a16r12o94s63l21a29v 96Ř83e19z54n54í80k 7124381415650

Včera jsem psal, že jsou tři indicie, že šlo o výbuch bomby - dva lidé s kradenými pasy, letadlo nevysílalo nouzový signál, Malajsie odkuď se letělo je muslimská země. Byl jsem dost napadán. Lidi jakoby tomu nevěřili. Je možné je je zasáhla i nějaká raketa - ruská, americká, čínská, korejská, atd. či se střetli s nějakým vojrnským letadlem ale to považuji za méně pravděpodobné

+3/0
9.3.2014 9:09

J14a34r26o97s56l69a80v 98Ř95e61z53n97í64k 7874291505390

a nedávno Ujguři v číně zabili noži  na nádraží desítky lidí....mohou to být oni nebo nějaká jiná podle nich "utlačovaná skupina"

+1/0
9.3.2014 9:22

J52i67r38k32a 95B84a47š75í28k 3692598836407

Promiňte... pobavil mne váš příspěvek v souvislosti se jménem :)))))

(nic ironického... jen vyvolal úsměv ;-) )

+2/0
9.3.2014 11:06
Foto

E58v74a 78K10o59h92o91u97t 8388936823967

No ale to by pak (po sestřelení) byly na hladině nejake ty trosky..? Cele je to divne...

0/0
9.3.2014 10:41

P79e12t74r 52Ž13á16k 1257223248973

Nemusí být, většina z nich se potopí mnohem dřív, než vůbec začne nějaká pátrací akce, navíc mohou být rozprášené po velikém území. Stačí si vzpomenout třeba na ten Airbus Air France, co havaroval v roce 2009, ten narazil na hladinu vcelku a stejně trvalo strašně dlouho, než z něj našli alespoň něco. Skutečné místo havárie s černými skříňkami pak objevili snad až po třech letech.

+3/0
9.3.2014 11:33

M13i25c67h56a64l 44M97i60l18l36e11r 9416722349572

pokud byl pricinou vybuch, pak trosek by bylo hodne a ruzne z nich by se objevily na hladine. Z trosek by se potom pomoci chemicke a mechanicke analyzy dal zjistit druh vybusniny.

Pokud se jednalo o mechanickou zavadu nebo chybu pilota a letadlo dopadlo na hladinu cele nebo se jen rozlomilo pripadne na 2-3 kusy pred dopadem, trosky by se potopily a moc trosek letadla by se na hladine neojevilo - spis vic osobnich veci pasazeru. Rozhodne ne tolik trosek letadla jako kdyz by bylo roztristeni nasledkem vybuchu. Hlavnim indikatorem by v tom pripade byla olejova skvrna.

0/0
9.3.2014 12:47

P34a44v60e21l 16O56d82r90a56z77i24l 6874919867200

Jasan, letadlo se totiž o hladinu vůbec nerozbije ;-D

0/0
9.3.2014 12:59

M84i14c39h98a80l 85M12i30l98l18e10r 9586912189542

topici Odrazilove, ty zas ukazujes, ze neumis cist a chapat. ;-D

Tak zvlast pro tebe pomoci naradi, ktere budes nejlip chapat - po lopate ;-D- mluvil jsem predevsim o tom, co se stane PRED dopadem na hladinu, jaky je rozdil mezi letadlem, ktere bylo ve vzduchu roztristeno bombou/raketou a letadlem, ktere spadlo diky mechanicke nebo podobne zavade a padalo dolu relativne cele. Je samozrjeme, ze se rozlomi uderem o hladinu, ale jak ukazal napr. pripad Air France v 2009, trosky jsou v  takovem pripade v mnohem vetsich kusech nez po vybuchu a potopi se rychleji.

0/0
9.3.2014 13:24

P75a94v58e39l 87O17d22r96a56z51i48l 6794699957560

Je to rozmazávej, ty svoje kecy jak se letadlo "rozlomí" o hladinu ;-D

0/0
9.3.2014 17:23

M18i96c28h44a11l 53M16i38l73l45e28r 9876772309582

topic Odrazilov v typicke reakci. To o tom rozmazavani a naslednem smradu sis napsal o sobe a marne se namahas to prisit na mne;-D, Vyjmes cast meho prispevku z kontextu, umyslne ji rozmaznes a nafouknes jinym smerem a predstiras, ze takhle jsem to minil. Typicka akce v anglictine zvana "shit-stirring", tudiz to take vysvetluje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe.:-P

0/0
10.3.2014 2:09

J78i67r12k64a 89B13a12š86í57k 3212148286367

Kdyby se jednalo o výbuch ve vzduchu, velmi pravděpodobně by se již našly plouvoucí trosky. Tím spíše na velké ploše.

+3/0
9.3.2014 11:05

P77e81t76r 11Ž71á16k 1107553818953

Nenašly, viz já o příspěvek výše.

0/0
9.3.2014 11:34

R59i24c87h86a45r42d 40B65u73š26e86k 3555908717723

nejsou tri indicie...

to vy spekulujete se trema velmi malo provdepodobnyma verzema... vsechny tri jsem vam vicemene vyvratil uz vcera.....

neplacejte blbosti a pockejte si na dalsi informace...

0/0
9.3.2014 11:11

M76i21c16h53a21l 16N37o17v87á49k 6946250685199

Kdyz jsem vcera nadhodil, ze to mohlo vyletet do luftu, byl jsem oznacen za paranoidniho, jsem rad, ze v tom nejsem sam:-)

+1/−1
9.3.2014 9:00

A19l27e93s 87B63a10d77u41r91a 9976687310425

Ondreji Simku, strc si sve blbe minus vis kam. Nebo jej zduvodni, jestli na to mas.

+2/0
9.3.2014 9:38

J32a50n 34K15ř74í76ž 6555893205498

...nechci rejpat,ale do vzduchu ho vyhodili těžko,anžto v luftě bylo.;-D

+1/0
9.3.2014 9:47

J40a92n 18K24o81t56t31a71s 5254539200819

Ital a Rakušan mohou slavit. Že by Boží mlýny...? R^

0/−2
9.3.2014 7:35

J54a24r77o78s65l28a65v 15Ř77e45z32n65í41k 7914291405850

Jak slavit? Pokud jim byly pasy někde ukradeny kdysi dávno tak by samozřejmě na této lince neletěli.....8-o

+1/0
9.3.2014 9:10

J96i73ř30í 54P27a26u55l 3706125187202

Proc ? To, ze jim byly ukradeny pasy, neznamena, ze kdyby k tomu nedoslo, ze by sedeli v letadle.

+1/−1
9.3.2014 9:11

R59o74b27e95r36t 56B73o78c25e64k 5363245956114

U te prohlidky i kdyz je tam korupce jak blazen tak na letistich v Malajsii uz pred 20 lety byvaly prohlidky dost neprijemne. (3 roky jsem tam zil tak vim o cem mluvim)

0/0
9.3.2014 7:20

M35i58c45h86a51l 66M13i20l88l69e39r 9426122889942

v nekterych statech je notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme

0/−1
9.3.2014 7:31

M21i73c87h82a42l 49M45i52l13l34e55r 9946542209402

kolik jsi toho nacestoval, Karle Novotny?;-D

 Z vlastnich zkusenosti opakuji: v nekterych statech existuje notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme, ackoliv pri vstupu je kontroluji mnohem pozorneji.

+1/0
9.3.2014 12:50

M79i57c73h82a24l 17M45i21l36l90e24r 9336282539272

napr. pri odletove pasove kontrole v nekterych tichomorskych statech.

V Singapore se take zrovna dvakrat na pasove kontrole nepretrhli, kdyz jsme odtamtud posledne odletali do VB.

0/0
9.3.2014 12:53

A20l91e46š 63R28y62b11i64č59k24a 6821919426

Dobrý večer,

naprostý souhlas,mohu doložit i plnou lahví originální vody,která nikomu při

odletu  z Egypta nevadila,dostal jsem si ji v hotelu jako balíček na cestu,

ale při příletu osobní kontrola,co vše přivážím (potápěčská výstroj).

Je to velmi smutné,ale jsou země,kde za pouhou propisovačku můžete na 

palubu letadla pronést téměř cokoliv. inviaBanner.countrySize('Kypr');

+1/0
9.3.2014 19:02

A75l62e95š 72R77y85b80i44č30k38a 6111219776

Jak se mi tam dostal inviaBaner opravdu nevím,nemám s tím nic společného.

0/0
9.3.2014 19:04

R33o51b39e39r25t 89B57o58c23e24k 5243955466564

Malajsijci jsou muslimani jako blazen a na ty teroristi neutoci. Takze teorii o teroristech bych jaksi upustil, ale cert nikdy nevi

0/0
9.3.2014 7:16

Z64d50e37n71ě86k 26T31r87u18t46n95o22v35s17k62ý 7903383456980

Ale zase tam letěli i číňani....

0/0
9.3.2014 7:26

M68i48c27h72a27l 47M30i95l69l97e75r 9256372569572

muslimove utoci na muslimy z jine vetve Islamu velmi ochotne - viz sunni a siitove v Iraku

+3/−1
9.3.2014 7:33

J79a32n 52K15ř58í81ž 6485183615808

...ti se řežou furt.

A pokud by se řezali jen mezi sebou bylo by to ještě lepší.

Ale oni,ve jménu pošahanýho Koránu,řežou všechno!

+1/0
9.3.2014 9:50

J79i11ř74í 43F62o76g67e59l 2550181846762

Že to může být terorismus jsem psal již včera touto dobou:

J42i25ř84í 88F90o65g29e76l 2670441616242

Také to mohl být teroristický útok.

0/0
9.3.2014 7:16

J34a16n 83K78ř78í34ž 6745813395438

Tak já o tom psal už minulý kvartál.

Čili byl jsem daleko rychlejší než vy.;-D

0/0
9.3.2014 9:52

M30i95c71h63a32l 89M27i35l50l10e96r 9766562499532

pasova kontrola

Jednalo se o let do Ciny, kam vetsina cestujicich potrebuje vstupni viza, ktera si musi opatrit predem. Je velmi malo vyjimek. Mezi necastejsi vyjimku patri obcanstvi 51 statu vcetne CZ, ale vyjimka plati jen na max. 72hodin tranzitni pobyt, ne na vstup a delsi pobyt nez 72 hodin.

Prepravujici aerolinka je zodpovedna za to, ze vsichni splnuji podminku statu, do nehoz leti (a musi uhradit jejich cestu zpet, pokud jim nekdo nesplnujici vstupni podminky "uklouzne"). Proto bylo zapotrebi, aby pasova kontrola v KL fungovala. Musela prekontrolovat, zda do letadla pousteji pasazery splnujici podminky a ze zkusenosti vim, ze na gate pri vstupu do letadla jsou spolu s palubni vstupenkou znovu pozadovany pasy na rychlou kontrolu.

Falesne dokumenty - zalezi na tom, jak dukladny byl seznam cisel ukradenych a zrusenych pasu, ktery meli v KL k dispozici, jestli fungovala ctecka nebo vubec byla pouzivana, jakou naladu meli urednici pri kontrole ven. Vseobecne plati, ze pokud pasazeri necestuji ven ze statu s totalitnim rezimem a velmi omezenou cestovni svobodou, pasova kontrola je pri odletu je v nekterych pripadech vice pohodova, nez pri priletu, protoze "zakratko uz nebudou nasim problemem, ale problemem statu, kam leti" a v danem pripade i "Cinani si je stejne pri priletu dukladne prohlidnou".

+1/−1
9.3.2014 3:17

I79v41a50n 28V44r15b14a 9520300505132

viza su ten najmensi problem, v Azii ti ich vybavi hociaka cestovka, das pas a zaplatis poplatok, do 24 hodin mas viza.

0/0
9.3.2014 4:52

M95i96c10h68a16l 86M47i27l34l17e82r 9166682819812

samozrejme, ale musis je mit PRED odletem a kontroluji ti to pri pasovce na letisti ...podstata debaty byla o dukladnosti pasove kontroly v KL, ne o tom jak snadne je obstarat si cinske vizum

+1/−1
9.3.2014 5:12

P31a11v10e97l 54O81d18r95a48z89i54l 6844679797960

No, a v Austrálií máte nějaký zvlášní poznatek o tom, že dotyční s ukradenými pasy nebyli ten případ transferu?

0/0
9.3.2014 11:38

P16a53v37e80l 89O30d58r93a59z52i95l 6244989357450

No a taky že byli. Cpt. Cook zase vedle jak ta yedle.

0/0
9.3.2014 12:58

M36i46c74h24a63l 11M55i33l49l44e89r 9206622519812

ale houbelec, ty zas mas chapani pomichane, topici:-PTak zase musim pouzit tve naradi - lopatu, aby ti to doslo.;-D

Jednalo se o let do zeme, ktera ma prisne vizove predpisy a krome 72 hodinoveho tranzitu pozaduje viza od cizich obcanu. To znamena, ze je dobra sance, ze pasova kontrola v KL fungovala jak ma, tim spis, ze prepravce -narodni aerolinka, by byla musela na sve vlastni naklady zase odvezt kterehokoliv pasazera, ktery by nemel pas nejak v poradku a nedostal od Cinanu povoleny vstup.

I pasazeri s tranzitem a bez potreby mit viza museli mit pasy stejne kontrolovane, tudiz prosli stejnym systemem jako pasazeri s vizy. V tom neni zadny rozdil.

Tobe nedoslo, ze tady vubec nejde o to, jestli ti dva meli/nemeli viza, ale ze jadro pudla v cele debate je- pouzili/nepouzili Malajci pri kontrole pasu ctecku a jak rozsahlou databazi ukradenych a tedy zrusenych pasu pouzivali. Prehledli cisla tech dvou pasu nebo nebyla jejich databaze dost siroka-to je ta zavazna otazka. Ne nejaky bezvizovy tranzit podle tveho chapani.;-D

0/0
9.3.2014 13:43

P78a63v20e64l 34O11d84r66a81z83i75l 6294919117160

Jak se snažíš ze svejch trapáckejch keců vykroutit, hehe. Slyšel jsi to o tom smradu a rozmazávání?:-P

0/0
9.3.2014 17:22

M90i63c21h80a20l 56M78i23l51l26e26r 9336772869392

jak jsem rekl uz nahore: sam dobre vis, ze rozmazavani a nasledny smrad, ktery popisujes, provazi TVE vlastni akce, takze se marne namahas prisit to na mne;-D

Vyjmuti casti meho prispevku z kontextu, umyslne rozmaznuti a nafouknuti uplne jinym smerem nez bylo v originalu mineno a pak predstirani, ze takhle jsem to minil, je postup v anglictine zvany "shit-stirring". Dokazuje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe a ne od nekoho jineho.:-P Ve slusne spolecnosti se lide od tebe distancuji.;-D

0/0
10.3.2014 2:17

P76a62v78e60l 27O60d87r61a59z30i72l 6454299897240

Proč jsi tak zbabělý, že se nedokážeš postavit za to, co jsi sám napsal?

0/0
10.3.2014 8:38

I66v65a23n 86N91o17v40o97t40n26ý 4549628345974

Ako keby to nebolo jedno . Všetci aj tak umrieme .

0/−4
9.3.2014 2:35

P52a27v19e47l 88K81a69l37a 8376891347791

Vezmi prostěradlo a sypej na cintorín. Za chvíli tam bude tlačenice. Ty pesimisto.

+1/0
9.3.2014 9:04

J17a41n 66M67a39j62z89n72e38r 1856567256172

piloti objevily? :)

+3/0
9.3.2014 1:30

N78a59t12a90š97a 66P39a25j26e40s39t57k77o63v76á 9365732575811

"Americké úřady zatím souvislost ukradených pasů přímo s terorismem nezjistili."  Páni redaktoři, shoda přísudku s podmětem vám nic neříká? Chyby děláme všichni, ale novinářská čest by vám neměla dovolit něco takového.:-(

+7/0
9.3.2014 0:45

A87l61e89s 85B45a16d28u11r44a 9246607620445

Ja uz to tam nekde pisu, dalsi vazbou 'piloti objevily' se to matematicky srovnalo, cili clanek ma spravny pocet mekkych i a ypsilonu.

+2/0
9.3.2014 9:42

M49i19c61h91a44l 56K29o57l66o21v76r78a76t 5947113755422

Člověk by řekl, že v dnešní době GPS, navigací a všeho možného sledování se nemůže člověk nebo stroj jen tak ztratit :-/

+3/0
8.3.2014 23:51

P57e30t17r 96Ž23á26k 1797913728753

Tak problém je ten, že místo, ve kterém se letadlo naposledy ozvalo, zpravidla neodpovídá místu, kde skutečně havarovalo. Na pevnině není problém letecky propátrat x kilometrů čtverečních, vrak nebo trosky jsou ze vzduchu bez problémů vidět, ale na moři to je neproveditelné.

+1/−1
9.3.2014 1:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.