Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dva lidé v malajsijském letadle měli kradené pasy, řeší se útok teroristů

Na palubě Boeingu 777-200, který v sobotu zmizel z radarů při cestě mezi Kuala Lumpur a Pekingem, byli podle seznamu cestujících také Ital a Rakušan. Oba jsou však v pořádku. O doklad je totiž připravili zloději v Asii. Mezi cestujícími tedy seděli nejméně dva lidé s kradenými pasy. USA kvůli tomu začaly zkoumat možnost teroristického útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o20m38á55š 47M72a58r37n98ý 7174367532173

Čínské zpravodajské agentury informují o tom, že letenky pro 2 osoby s kradenými pasy byly objednány ve stejný čas a přes stejnou cestovní kancelář - 1 den před odletem, i čísla letenek jdou po sobě. Je tedy zřejmé, že se tyto osoby znaly :-/

+4/0
9.3.2014 11:19

A96l22e66s 79B25a62d79u77r32a 9556437610315

Redaktore, piloti objevily?

+1/0
9.3.2014 9:36

J38i97r68k62a 52B51a90š29í75k 3472378626217

Piloťy byli tvrďácy ;-)

+2/0
9.3.2014 11:04

J75a19r72o83s81l46a62v 34Ř77e46z75n80í92k 7514371185980

Včera jsem psal, že jsou tři indicie, že šlo o výbuch bomby - dva lidé s kradenými pasy, letadlo nevysílalo nouzový signál, Malajsie odkuď se letělo je muslimská země. Byl jsem dost napadán. Lidi jakoby tomu nevěřili. Je možné je je zasáhla i nějaká raketa - ruská, americká, čínská, korejská, atd. či se střetli s nějakým vojrnským letadlem ale to považuji za méně pravděpodobné

+3/0
9.3.2014 9:09

J64a93r93o25s43l59a67v 46Ř63e83z61n87í30k 7744381275130

a nedávno Ujguři v číně zabili noži  na nádraží desítky lidí....mohou to být oni nebo nějaká jiná podle nich "utlačovaná skupina"

+1/0
9.3.2014 9:22

J85i69r14k48a 72B96a97š96í60k 3602928806597

Promiňte... pobavil mne váš příspěvek v souvislosti se jménem :)))))

(nic ironického... jen vyvolal úsměv ;-) )

+2/0
9.3.2014 11:06
Foto

E98v63a 20K76o82h43o67u94t 8418596153467

No ale to by pak (po sestřelení) byly na hladině nejake ty trosky..? Cele je to divne...

0/0
9.3.2014 10:41

P27e61t11r 45Ž57á71k 1467623888643

Nemusí být, většina z nich se potopí mnohem dřív, než vůbec začne nějaká pátrací akce, navíc mohou být rozprášené po velikém území. Stačí si vzpomenout třeba na ten Airbus Air France, co havaroval v roce 2009, ten narazil na hladinu vcelku a stejně trvalo strašně dlouho, než z něj našli alespoň něco. Skutečné místo havárie s černými skříňkami pak objevili snad až po třech letech.

+3/0
9.3.2014 11:33

M66i14c60h90a96l 95M28i82l98l73e64r 9146842979762

pokud byl pricinou vybuch, pak trosek by bylo hodne a ruzne z nich by se objevily na hladine. Z trosek by se potom pomoci chemicke a mechanicke analyzy dal zjistit druh vybusniny.

Pokud se jednalo o mechanickou zavadu nebo chybu pilota a letadlo dopadlo na hladinu cele nebo se jen rozlomilo pripadne na 2-3 kusy pred dopadem, trosky by se potopily a moc trosek letadla by se na hladine neojevilo - spis vic osobnich veci pasazeru. Rozhodne ne tolik trosek letadla jako kdyz by bylo roztristeni nasledkem vybuchu. Hlavnim indikatorem by v tom pripade byla olejova skvrna.

0/0
9.3.2014 12:47

P53a91v94e58l 18O54d20r98a11z54i44l 6964609127880

Jasan, letadlo se totiž o hladinu vůbec nerozbije ;-D

0/0
9.3.2014 12:59

M55i28c69h43a95l 16M25i90l46l71e76r 9576592409812

topici Odrazilove, ty zas ukazujes, ze neumis cist a chapat. ;-D

Tak zvlast pro tebe pomoci naradi, ktere budes nejlip chapat - po lopate ;-D- mluvil jsem predevsim o tom, co se stane PRED dopadem na hladinu, jaky je rozdil mezi letadlem, ktere bylo ve vzduchu roztristeno bombou/raketou a letadlem, ktere spadlo diky mechanicke nebo podobne zavade a padalo dolu relativne cele. Je samozrjeme, ze se rozlomi uderem o hladinu, ale jak ukazal napr. pripad Air France v 2009, trosky jsou v  takovem pripade v mnohem vetsich kusech nez po vybuchu a potopi se rychleji.

0/0
9.3.2014 13:24

P23a76v12e67l 14O78d51r14a80z20i55l 6154589457610

Je to rozmazávej, ty svoje kecy jak se letadlo "rozlomí" o hladinu ;-D

0/0
9.3.2014 17:23

M98i66c79h20a28l 46M44i50l11l70e37r 9106582869412

topic Odrazilov v typicke reakci. To o tom rozmazavani a naslednem smradu sis napsal o sobe a marne se namahas to prisit na mne;-D, Vyjmes cast meho prispevku z kontextu, umyslne ji rozmaznes a nafouknes jinym smerem a predstiras, ze takhle jsem to minil. Typicka akce v anglictine zvana "shit-stirring", tudiz to take vysvetluje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe.:-P

0/0
10.3.2014 2:09

J95i59r67k29a 41B67a93š91í97k 3192138236887

Kdyby se jednalo o výbuch ve vzduchu, velmi pravděpodobně by se již našly plouvoucí trosky. Tím spíše na velké ploše.

+3/0
9.3.2014 11:05

P33e50t11r 66Ž55á83k 1727193778493

Nenašly, viz já o příspěvek výše.

0/0
9.3.2014 11:34

R21i44c77h35a11r96d 75B78u92š27e49k 3245948467393

nejsou tri indicie...

to vy spekulujete se trema velmi malo provdepodobnyma verzema... vsechny tri jsem vam vicemene vyvratil uz vcera.....

neplacejte blbosti a pockejte si na dalsi informace...

0/0
9.3.2014 11:11

M13i92c14h74a81l 10N24o32v55á27k 6606690705549

Kdyz jsem vcera nadhodil, ze to mohlo vyletet do luftu, byl jsem oznacen za paranoidniho, jsem rad, ze v tom nejsem sam:-)

+1/−1
9.3.2014 9:00

A73l23e31s 28B20a55d83u63r42a 9926947310405

Ondreji Simku, strc si sve blbe minus vis kam. Nebo jej zduvodni, jestli na to mas.

+2/0
9.3.2014 9:38

J20a95n 49K19ř54í63ž 6365513905678

...nechci rejpat,ale do vzduchu ho vyhodili těžko,anžto v luftě bylo.;-D

+1/0
9.3.2014 9:47

J44a94n 48K96o22t32t17a49s 5364159330299

Ital a Rakušan mohou slavit. Že by Boží mlýny...? R^

0/−2
9.3.2014 7:35

J13a27r94o84s89l54a49v 60Ř21e78z59n69í14k 7354151185150

Jak slavit? Pokud jim byly pasy někde ukradeny kdysi dávno tak by samozřejmě na této lince neletěli.....8-o

+1/0
9.3.2014 9:10

J15i43ř12í 82P55a86u32l 3706585717402

Proc ? To, ze jim byly ukradeny pasy, neznamena, ze kdyby k tomu nedoslo, ze by sedeli v letadle.

+1/−1
9.3.2014 9:11

R34o52b67e26r16t 89B92o32c23e68k 5723815126394

U te prohlidky i kdyz je tam korupce jak blazen tak na letistich v Malajsii uz pred 20 lety byvaly prohlidky dost neprijemne. (3 roky jsem tam zil tak vim o cem mluvim)

0/0
9.3.2014 7:20

M56i64c45h78a91l 85M26i98l44l31e71r 9316462569392

v nekterych statech je notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme

0/−1
9.3.2014 7:31

M72i23c40h82a19l 36M67i20l43l63e23r 9426822949452

kolik jsi toho nacestoval, Karle Novotny?;-D

 Z vlastnich zkusenosti opakuji: v nekterych statech existuje notoricky pohodovy pristup uredniku k cizincum pri jejich vycestovani ze zeme, ackoliv pri vstupu je kontroluji mnohem pozorneji.

+1/0
9.3.2014 12:50

M41i61c10h52a97l 32M86i91l66l84e23r 9356182469532

napr. pri odletove pasove kontrole v nekterych tichomorskych statech.

V Singapore se take zrovna dvakrat na pasove kontrole nepretrhli, kdyz jsme odtamtud posledne odletali do VB.

0/0
9.3.2014 12:53

A83l53e45š 91R49y55b42i97č92k13a 6871539116

Dobrý večer,

naprostý souhlas,mohu doložit i plnou lahví originální vody,která nikomu při

odletu  z Egypta nevadila,dostal jsem si ji v hotelu jako balíček na cestu,

ale při příletu osobní kontrola,co vše přivážím (potápěčská výstroj).

Je to velmi smutné,ale jsou země,kde za pouhou propisovačku můžete na 

palubu letadla pronést téměř cokoliv. inviaBanner.countrySize('Kypr');

+1/0
9.3.2014 19:02

A24l77e53š 42R14y97b88i20č31k92a 6581169856

Jak se mi tam dostal inviaBaner opravdu nevím,nemám s tím nic společného.

0/0
9.3.2014 19:04

R31o73b97e94r11t 59B72o88c78e69k 5953895546894

Malajsijci jsou muslimani jako blazen a na ty teroristi neutoci. Takze teorii o teroristech bych jaksi upustil, ale cert nikdy nevi

0/0
9.3.2014 7:16

Z98d63e17n49ě20k 77T84r76u87t41n79o31v20s57k43ý 7623593866840

Ale zase tam letěli i číňani....

0/0
9.3.2014 7:26

M63i33c67h98a96l 12M37i80l22l45e18r 9566512589172

muslimove utoci na muslimy z jine vetve Islamu velmi ochotne - viz sunni a siitove v Iraku

+3/−1
9.3.2014 7:33

J88a56n 23K53ř47í38ž 6105543845658

...ti se řežou furt.

A pokud by se řezali jen mezi sebou bylo by to ještě lepší.

Ale oni,ve jménu pošahanýho Koránu,řežou všechno!

+1/0
9.3.2014 9:50

J24i79ř49í 25F55o26g19e19l 2150891666412

Že to může být terorismus jsem psal již včera touto dobou:

J42i25ř84í 88F90o65g29e76l 2670441616242

Také to mohl být teroristický útok.

0/0
9.3.2014 7:16

J63a19n 47K81ř96í72ž 6415793845388

Tak já o tom psal už minulý kvartál.

Čili byl jsem daleko rychlejší než vy.;-D

0/0
9.3.2014 9:52

M71i12c67h86a48l 16M48i56l62l78e81r 9426822329872

pasova kontrola

Jednalo se o let do Ciny, kam vetsina cestujicich potrebuje vstupni viza, ktera si musi opatrit predem. Je velmi malo vyjimek. Mezi necastejsi vyjimku patri obcanstvi 51 statu vcetne CZ, ale vyjimka plati jen na max. 72hodin tranzitni pobyt, ne na vstup a delsi pobyt nez 72 hodin.

Prepravujici aerolinka je zodpovedna za to, ze vsichni splnuji podminku statu, do nehoz leti (a musi uhradit jejich cestu zpet, pokud jim nekdo nesplnujici vstupni podminky "uklouzne"). Proto bylo zapotrebi, aby pasova kontrola v KL fungovala. Musela prekontrolovat, zda do letadla pousteji pasazery splnujici podminky a ze zkusenosti vim, ze na gate pri vstupu do letadla jsou spolu s palubni vstupenkou znovu pozadovany pasy na rychlou kontrolu.

Falesne dokumenty - zalezi na tom, jak dukladny byl seznam cisel ukradenych a zrusenych pasu, ktery meli v KL k dispozici, jestli fungovala ctecka nebo vubec byla pouzivana, jakou naladu meli urednici pri kontrole ven. Vseobecne plati, ze pokud pasazeri necestuji ven ze statu s totalitnim rezimem a velmi omezenou cestovni svobodou, pasova kontrola je pri odletu je v nekterych pripadech vice pohodova, nez pri priletu, protoze "zakratko uz nebudou nasim problemem, ale problemem statu, kam leti" a v danem pripade i "Cinani si je stejne pri priletu dukladne prohlidnou".

+1/−1
9.3.2014 3:17

I64v65a29n 97V46r46b68a 9500570915142

viza su ten najmensi problem, v Azii ti ich vybavi hociaka cestovka, das pas a zaplatis poplatok, do 24 hodin mas viza.

0/0
9.3.2014 4:52

M15i65c41h37a22l 14M80i85l17l46e56r 9676762129692

samozrejme, ale musis je mit PRED odletem a kontroluji ti to pri pasovce na letisti ...podstata debaty byla o dukladnosti pasove kontroly v KL, ne o tom jak snadne je obstarat si cinske vizum

+1/−1
9.3.2014 5:12

P57a36v86e58l 30O36d25r93a41z16i22l 6814479907120

No, a v Austrálií máte nějaký zvlášní poznatek o tom, že dotyční s ukradenými pasy nebyli ten případ transferu?

0/0
9.3.2014 11:38

P61a20v93e44l 10O82d24r35a65z77i61l 6954249507170

No a taky že byli. Cpt. Cook zase vedle jak ta yedle.

0/0
9.3.2014 12:58

M96i52c94h75a87l 41M62i98l71l76e89r 9716982319102

ale houbelec, ty zas mas chapani pomichane, topici:-PTak zase musim pouzit tve naradi - lopatu, aby ti to doslo.;-D

Jednalo se o let do zeme, ktera ma prisne vizove predpisy a krome 72 hodinoveho tranzitu pozaduje viza od cizich obcanu. To znamena, ze je dobra sance, ze pasova kontrola v KL fungovala jak ma, tim spis, ze prepravce -narodni aerolinka, by byla musela na sve vlastni naklady zase odvezt kterehokoliv pasazera, ktery by nemel pas nejak v poradku a nedostal od Cinanu povoleny vstup.

I pasazeri s tranzitem a bez potreby mit viza museli mit pasy stejne kontrolovane, tudiz prosli stejnym systemem jako pasazeri s vizy. V tom neni zadny rozdil.

Tobe nedoslo, ze tady vubec nejde o to, jestli ti dva meli/nemeli viza, ale ze jadro pudla v cele debate je- pouzili/nepouzili Malajci pri kontrole pasu ctecku a jak rozsahlou databazi ukradenych a tedy zrusenych pasu pouzivali. Prehledli cisla tech dvou pasu nebo nebyla jejich databaze dost siroka-to je ta zavazna otazka. Ne nejaky bezvizovy tranzit podle tveho chapani.;-D

0/0
9.3.2014 13:43

P32a42v94e15l 84O46d73r41a11z86i43l 6114319807670

Jak se snažíš ze svejch trapáckejch keců vykroutit, hehe. Slyšel jsi to o tom smradu a rozmazávání?:-P

0/0
9.3.2014 17:22

M39i10c52h34a18l 69M85i70l12l70e98r 9206312679202

jak jsem rekl uz nahore: sam dobre vis, ze rozmazavani a nasledny smrad, ktery popisujes, provazi TVE vlastni akce, takze se marne namahas prisit to na mne;-D

Vyjmuti casti meho prispevku z kontextu, umyslne rozmaznuti a nafouknuti uplne jinym smerem nez bylo v originalu mineno a pak predstirani, ze takhle jsem to minil, je postup v anglictine zvany "shit-stirring". Dokazuje, proc to rozmazavani a nasledny puch vychazi od tebe a ne od nekoho jineho.:-P Ve slusne spolecnosti se lide od tebe distancuji.;-D

0/0
10.3.2014 2:17

P21a25v13e65l 54O28d11r19a65z69i33l 6204939887540

Proč jsi tak zbabělý, že se nedokážeš postavit za to, co jsi sám napsal?

0/0
10.3.2014 8:38

I40v41a28n 13N46o88v28o74t22n39ý 4459708915434

Ako keby to nebolo jedno . Všetci aj tak umrieme .

0/−4
9.3.2014 2:35

P85a35v51e72l 90K75a27l96a 8646351497381

Vezmi prostěradlo a sypej na cintorín. Za chvíli tam bude tlačenice. Ty pesimisto.

+1/0
9.3.2014 9:04

J90a86n 63M83a58j91z81n56e40r 1676917286302

piloti objevily? :)

+3/0
9.3.2014 1:30

N30a91t49a90š36a 19P56a18j74e79s43t80k47o12v22á 9365422755911

"Americké úřady zatím souvislost ukradených pasů přímo s terorismem nezjistili."  Páni redaktoři, shoda přísudku s podmětem vám nic neříká? Chyby děláme všichni, ale novinářská čest by vám neměla dovolit něco takového.:-(

+7/0
9.3.2014 0:45

A18l96e41s 21B37a80d53u88r45a 9136287430335

Ja uz to tam nekde pisu, dalsi vazbou 'piloti objevily' se to matematicky srovnalo, cili clanek ma spravny pocet mekkych i a ypsilonu.

+2/0
9.3.2014 9:42

M51i70c82h77a16l 38K26o92l29o26v17r29a12t 5217893685292

Člověk by řekl, že v dnešní době GPS, navigací a všeho možného sledování se nemůže člověk nebo stroj jen tak ztratit :-/

+3/0
8.3.2014 23:51

P96e90t10r 63Ž22á32k 1597383628543

Tak problém je ten, že místo, ve kterém se letadlo naposledy ozvalo, zpravidla neodpovídá místu, kde skutečně havarovalo. Na pevnině není problém letecky propátrat x kilometrů čtverečních, vrak nebo trosky jsou ze vzduchu bez problémů vidět, ale na moři to je neproveditelné.

+1/−1
9.3.2014 1:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.