Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnamci našli na moři olejovou skvrnu, zřejmě z malajsijského letadla

Kolem pohřešovaného malajsijského letadla s 239 lidmi na palubě se vrší spekulace. Podle jedné z nich se podařilo zachytit signál letadla, avšak vietnamští záchranáři zapojení do pátrací akce to vzápětí popřeli. Vietnamská letadla si na moři všimla velké olejové skvrny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E22v17a 60L35o50k42a27j55o41v12á 4782820213566

Ty jiné národnosti...to myslí Francouz čínského původu atd. asi?

0/0
8.3.2014 22:39

P98a59v11l51í84n84a 63P59e36c58o62l53d35o87v33á 1218408824562

Vy vite, co myslel novinar vyrazem "nouzovy signal"? Ze tu probiha ta debata o odpovidacich a tak... Ja jsem tomu treba az do precteni diskuze rozumela tak, ze piloti po frekvenci neoznamili nouzi ridicim. Squawk i ELT me napadl taky, ale v prvni rade ocekavam nepresny preklad.

Jinak ... zadny udaje ve veci nemam, ale klidne bych verila, ze vetsina letadel, co skoncila v zemi ci v mori zadnych 7700 nikdy nesquawkovala.

0/0
8.3.2014 21:36

J78a60n 90K89o98t17l32í52n 9479544635887

řekl bych že tím bylo myšleno, že nevyslal žádný distress call. 7700 si myslím, že je v drtivé většině případů využíváno pouze v případě, že posádka nemůže komunikovat s řídícím (únos), nebo se mění po vyslání distress call a "ustálení situace", pokud to řídící vyžaduje.

0/0
8.3.2014 21:59

J18a80n 37K80o88t31l36í41n 9419974585567

sorry, únos je vlastně 7500...

0/0
8.3.2014 22:02

J34a75n 86K87o90t67l18í89n 9479104645777

S těmi troskami je to problém, plovoucího materiálu je na palubě minimum, vše ostatní jde ke dnu rovnou, nebo po namočení. Nechci spekulovat, ale nezdá se mi, že by pád způsobil výbuch na palubě, pak by perimetr trosek byl pri výšce 10.5 km a rychlosti nějakých 900 Km/h velký, myslím si, že už by něco našli. Jestli narazil na hladinu v jednom kuse, pak se vážně může najít jen pár kelímků a sem tam nějaký hadr :-/

+1/0
8.3.2014 21:25

P47a67v21e52l 77O62d20r22a81z94i72l 6454549597520

Většinou toho pár hodin po incidentu plave celkem dost. Nezapomeňte na bagáž a podobné věci, které umí tak trochu plachtit a chvíli trvá, než se to pořádně namočí...

0/0
8.3.2014 21:40

J32a19n 55K24o46t62l42í42n 9739404445647

přesně, pár hodin. A už je to bohužel více než 24 hodin od doby, co s nimi ztratili kontakt :-( ale nechci slovíčkařit, taky bych čekal, že alespoň něco málo u té skvrny najdou. Tohle spíše vypadalo, jako by si po cestě "ufoukl" nějaký tanker :-)

0/0
8.3.2014 21:53

J55i85ř55í 98Š69e80j72n12o51h63a 4242883634453

Když můžeme  být "Česko", tak už není nic  nemožné ;-D

0/0
8.3.2014 20:19

J47a44n 51P80r23i52c46h18y64s67t38a53l 8491408833

Ach ten cestin....

Kdo vymyslel pridavne jmeno "malajsijsky"? Dosud se to psalo i vyslovovalo "malajsky".

Stejne jako nerikame "syrijsky", ale " syrsky".

Jo a taky je divne, ze se nasla "ropna skvrna". V letadle na 100% zadna ropa nebyla. To zase nekdo prekladal s "google translate"? Spravne ma byt olejova skvrna.

0/−3
8.3.2014 20:12

O34s78k77a46r 27R55a66z94á48k 1739748727863

Malajan (Malay) a Malajsian (Malaysian) jsou dvě různé věci, zatímco syrijský je opravdu nesmysl.

0/0
8.3.2014 20:25

P49e79t54r 41K35o81v27a93ř97í32k 1581303219187

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=malajsijsk%C3%BD&ref=Malajsie

0/0
8.3.2014 20:26

P77a89v41e41l 36O32d71r66a38z45i21l 6264279917770

No, v letadle taky není kdovíkolik oleje, ta skvrna je dost pravděpodobně palivo. Co se týká toho adjektiva, tak malajsijský je exaktní termín, zatímco malajský je mírně nesprávný, neboť na malajském poloostrově leží jen část malajsie. Každopádně máte pravdu, že dříve se používal termín malajský.

Jenže novináři náhodou padli na správný termín a teď se ho drží jak zuby košile. Podobně napřed říkali Al-Kájda, pak se přesunuli na Al-kajdá a nakonec se to ustálilo na alkajda. Prostě chtějí být zajímaví.

0/0
8.3.2014 21:45

J56a42n 49V76e73l30i25z 3869827222240

Patrně to vymyslel Ústav pro jazyk český. Pravidla českého pravopisu jasně říkají: Malajsie - Malajsijec - malajsijský.

0/0
9.3.2014 8:05

M57i66c39h79a55l 87C96h43a57l27u57p42a 6438460639763

Olejová skrvna je taky jak z Google translate, oil znamená olej i ropa. Olejová je z oleje, ale tady to je spíš palivo. Takže by to měla být kerosinová skvrna?

0/0
9.3.2014 10:58

T22o26m94á24š 64V10a12l30d75e26r 7803440449

Jaký význam má zmínit se, že při možné nehodě zahynuly i malé děti? V tom případě by mě mohlo i zajímat, jací další lidé v letadle seděli a to už novináři nezmiňují. Šlendrijánství!!! Ach ti tzv. novináři! Pokud je dítě obětí zločinu dejme tomu. Ale tady sedí více než 200 lidí jsou ve stejné situaci všichni. Umřeli nejspíše všichni. A to je tragedie události, ne že umřeli nějaké malé děti, které ani nebyly s to vnímat co se děje. iDNES se už blíží dost k bulváru.  Rv Spíše si počkám na výsledek vyšetřování celé události.

+19/0
8.3.2014 19:02

P56e74t53r 57M24i18c23h10a97l 2640644381302

Možná proto, že přítomnost dětí na palubě tragičnost celé události ještě zvyšuje. ... Mimochodem, kdyby to nenapsali, tak by zase třeba remcal někdo jiný, proč tam ta informace není.

+2/−5
8.3.2014 19:08

J57o29s38e83f 17N42o37v66á47k 6733660262109

nezvyšuje to tragičnost celé události. Spíše to ukazuje na bulvárnost médií po celém světě. Už neohromí 200 lidí, pokud tam nejsou děti

+12/0
8.3.2014 19:26

P91a66v37e59l 78O71d26r98a23z70i81l 6874849327550

Přitom exaktně vzato je každý člověk něčí dítě, obvykle má dva rodiče (třeba nežijící, to ale na věci nic nemění).

+1/0
8.3.2014 21:47

S62t22a27n39i58s36l78a54v 11D46u41b72s11k17ý 5884375

Tak to berte jen jako faktickou informaci, když vás to tak rozčiluje. Však tam nic o těch dětech nerozebírají...

+2/−2
8.3.2014 19:10

J79a90n 96S18l31a43d70k15y 8853657145588

Absolutne souhlasim, mate pravdu

+4/0
8.3.2014 19:10

J15i67ř12í 28Š57e14j20n83o61h49a 4862513644863

S dětmi je to dramatičtější a lépe se to prodává.

Jinak je  to samozřejmě  úplně  jedno.

+5/0
8.3.2014 20:20

P82e58t42r 40M52i96c16h80a54l 2180924351472

Je mi divné, že se našla ropná skvrna a zatím žádné trosky. Je nepravděpodobné, že by se letadlo potopilo celé. A spousta částí (trosek) je natolik lehká, aby na hladině plavala. Asi budeme muset čekat, naštěstí na rozdíl od příbuzných lidí z toho letu pouze na výsledky pátrání a ne na potvrzení smrti svých nejbližších.

Mimochodem, vzhledem k těm lidem s kradenými pasy na palubě letadla a k náhlému zmizení z radaru a nevyslání nouzového signálu se také obávám, že příčinou je teroristický útok. Nejvíc mě ale překvapuje, že se někdo s kradeným pasem dostane na palubu letadla. Zřejmě při odbavení neproběhla kontrola pasu v databázi. Pochybuji, že dva roky ztracený pas by v ní nebyl.

+4/0
8.3.2014 19:02

J41a77r55o34s72l69a74v 94Ř94e78z39n54í52k 7124781525270

Že je divné, že nevysílalo žádný nouzový signál? Je možné, že ho pasažéři s kradenými pasy vyhodili nějakou bombou do vzduchu. Pak samozřejmě není možné vyslat nouzový signál. Letěli z Malajsie - a Malajsie je muslimský stát.

+2/0
8.3.2014 18:38

K51r19i66s65t56ý87n55a 52Š35e60n60k97o85v56á 5205630782727

Jj, je to možné...;-(

0/0
8.3.2014 18:43

R51i82c92h61a77r94d 21B86u62š62e11k 3965538147123

pripadne meli takovou zavadu ktera jim nedovolila vysilat...

je lepsi nespekulovat ale pockat si na dalsi zpravy....

+2/0
8.3.2014 18:44

J11a89r51o25s80l75a31v 66Ř78e29z44n23í44k 7964921815440

ano, ale tři indicie mohou naznačovat explozi bomby - nevysílalo nouzový signál, dva lidé s kradenými pasy na palubě, Malajsie je muslimský stát...ale nemusí to tak být

0/0
8.3.2014 18:45

J88a32n 15K11ř44í57ž 6575873705448

Odpovídač letadla má vlastní zdroj.

Není závislý na ovládání piloty.

Já si myslím,že je zameteno - bomba na palubě.

0/0
8.3.2014 18:47

R11i91c89h34a63r16d 92B83u54š30e22k 3635908757613

pozar v rozvodech ci kokpitu muze zpusobit cokoliv, nehlede na tom jestli ma vlastni zdroj ci ne...

spekulace jsou hloupost...

0/0
8.3.2014 18:51

J35a82r58o60s96l52a64v 69Ř28e62z64n81í95k 7104551925660

Spekulace? Jsou tam tři indicie, 3 věci, které tomu nahrávají

0/0
8.3.2014 18:54

R92i15c85h65a85r38d 19B59u37š13e18k 3365238767673

ale porad je to spekulace...

nehlede na to ze teti indicie o ktere se tu mluvi ze malajsie je muslimsky stat je uplne mimo misu...

sice jde o muslimsky stat, ale vyhazovat do vzduchu letadlo vlastnich aerolinii je trosku blbina... Navic vzhledem k dobe pohresovani se k domelemu utoku nikdo neprihlasil....

takze uz mame dve indicie...

podivame se na dva pasy... Jeden je italsky, druhy rakousky... rakousky je na jmeno kozel, predstava ze na nej cestoval militantni ilsamista take trosku kulha.... stejne tak v pripade italskeho na jmeno  Luigi Maraldi.

A zustava nam jen to nevyslani signalu nouze coz muze mit mnohem vice duvodu nez pouze bombu ci teroristicky utok na palube... takze doporucuji nespekulovat ale pockat si na dalsi informace...

+3/0
8.3.2014 19:08

J24a34n 81K31ř74í38ž 6195463585378

Tak nespekulujte a je to.

A pokud nevíte co je odpovídač,kam se umísťuje a jak je velký,tak se do debaty nezapojujte.

0/0
8.3.2014 18:57

R30i16c10h51a21r87d 54B73u28š96e97k 3705758697953

ovladani transponderu je v pilotni kabine, jakakoliv neprijemnost v kokpitu muze kuprikladu zmenit jeho mod... 

je pravdou ze v pripade nemoznosti komunikace lze transporderem vysilat kod ktery upozorni na nefunkcnost radia, ale jinak melete prazdnou slamu...

0/0
8.3.2014 19:22

J29a50n 47K24ř61í60ž 6905483865248

To si myslím i já.

A pokud chce někdo sledovat událost live,tak třeba zde:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/03/08/ac-malaysia-airlines-richard-quest.cnn.html

0/0
8.3.2014 18:45
Foto

J81i75ř72í 70H90o63l94u48b 1172582180139

Exploze bomby, protržení části letadla kde jsou přístroje, utržení (oddělení) kokpitu od zbytku letadla v důsledku praskliny, sestřelení raketou, omdlení posádky v důsledku nedostatku kyslíku ještě před ztrátou kontroly... Mám pokračovat? :-). Myslím, že spekulace do nalezení vraku nejsou na místě :-)

+1/0
8.3.2014 18:57
Foto

J58i85ř91í 30H81o48l58u69b 1252632150619

Nevím kdo to tu psal o létání jako o nejbezpečnější dopravě, ale když se pořádně podívám na http://avherald.com tak to je pořád něco. Hořící kokpit, utrženej motor, uržený dveře, nefunkční podvozek... Není den aby nebylo něco, co se může lehce zvrnout. Mě spíš připadá, že je celkem zázrak, že toho nepadá dolů víc a že to ti piloti zvládnout bezpečně opřít o zem...

+2/−8
8.3.2014 18:20

R77i18c68h98a43r74d 68B24u60š63e96k 3165788117563

vykladate to jinak nez jaka je skutecnost....

0/0
8.3.2014 18:42
Foto

J15i43ř75í 36H61o47l20u47b 1872382680409

No to by mě zajímalo, jaká je skutečnost :-). Mě se těch závažných závad zdá celkem dost. Jasně, na počet letadel můžete oponovat, že statisticky je to minimum, ale pořád je to dost na to, jak se to hlídá...

+1/0
8.3.2014 18:58

P18e98t38r 53M65i21c66h18a22l 2550364481722

Letadla jsou konstruována tak, že jedna nebo dvě závady samy o sobě zpravidla nemůžou způsobit fatální nehodu. Zvlášť, pokud současně neselže i lidský faktor.

+1/0
8.3.2014 19:04

A82l49e87x97a31n94d23r 13K47o11s63t81k87a 5779986409966

Závažných incidentů, potažmo přímo nehod je dost, ale jak často je to opravdu velká katastrofa, že zemře 100, 200 a víc lidí? Tak jedna za rok, při desítkách tisíc letů deně. Ty vámi zmiňované incidenty, jako třeba hořící motor či upadlé dveře obvykle končí tím, že to cestujícím zkazí den, protože letadlo přistane na nejbližším letišti a oni musí čekat na opravu, nebo jiný stroj. Dvoumotorové letadlo může v pohodě letět tisíce kilometrů na jeden motor, a zcela bezpečně přistát. Čtyřmotorové stroje běžně po dosažení cestovní výšky vypnou jeden či dva motory, kvůli úsporám atd. Ano, máte pravdu v tom, že prakticky není delší let, při kterém by se něco nerozbilo, ale ta letadla prostě kvůli jedné či dvěma závadám nespadnou. Dokonce se nikomu nic nestalo, ani když měl Qantas v letadle díru 2x2 metry..

+2/0
8.3.2014 19:08

P30a21v15e16l 37O15d61r34a53z49i66l 6434479927870

Ano, vám se cosi zdá. To je ale váš problém.

+1/0
8.3.2014 22:01

S48t87a88n64i70s58l89a16v 73R26a15d60a 8372883830336

Autem, autobusem či vlakem jezdíte? A viděl jste někdy v televizi či jinde obrázky autonehod a vykolejených vlaků? A co třeba takové přecházení přes cestu? Člověče, neriskujte to, něco vás může přejet!

Ne teď vážně, nechme promluvit čísla. Denně se letecky přepraví cca 9,5 milionu lidí. V roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách na celém světě 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Za rok 2008 zemřelo jen na českých silnicích při autonehodách více lidí, než za stejnou dobu následkem leteckých nehod na celém světě.

+1/0
8.3.2014 20:36
Foto

J87i19ř81í 57H15o37l67u75b 1222812450959

No tak autobusem, vlakem máte pravdu. S autem nesouhlasím. Rozhodně se to dá lépe ovlivnit a následky jsou zpravidla menší, pokud člověk není prase.

Nicméně statisticky ano. To beru a to už jsem napsal výše

0/0
8.3.2014 20:44

M51i73c46h14a62l 70N92o48v89á20k 6756360715319

2 pasazeri meli kradene pasy, proc mam pocit, ze to neni nahoda

+2/−1
8.3.2014 18:11

H97o42n20z10a 10K96o63z65e42l 8544389212394

Ze jste paranoidni neznamena,ze po vas nejdou :-)

+3/−1
8.3.2014 18:17

J43a59n 30K87ř58í75ž 6535203325528

Jo,jo,W.Allen.

Znám ten citát.

0/0
8.3.2014 18:34

H67o56n73z27a 89K84o96z97e15l 8314429162684

Ja bych taky rek malajske letadlo,ale kdyz trvaj a malajsiskym,tak to asi bejt muze.

+1/0
8.3.2014 17:56

J43a11n 81S45e97m86i17k 4134587342599

Malajsijske je spravne.

Malajsko je jen cast Malajsie.

Malajci jsou jen jedno ze tri hlavnich etnik v Malajsii.

0/0
8.3.2014 20:07

H62o14n40z88a 87K77o94z76e87l 8204679412524

Jo ok.Diky.

0/0
8.3.2014 21:14

M33i45c74h56a56l 39N15o18v10á53k 6606530565939

Je divny, ze nikde nejsou zadne trosky letadla

+2/0
8.3.2014 17:50

H18o21n44z45a 63K96o48z67e37l 8804669192274

Nezapomente ze jsme na yhojte!Treba jsou,jen tady se to nepise.

0/−1
8.3.2014 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.