Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vietnamci našli na moři olejovou skvrnu, zřejmě z malajsijského letadla

Kolem pohřešovaného malajsijského letadla s 239 lidmi na palubě se vrší spekulace. Podle jedné z nich se podařilo zachytit signál letadla, avšak vietnamští záchranáři zapojení do pátrací akce to vzápětí popřeli. Vietnamská letadla si na moři všimla velké olejové skvrny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E42v74a 93L13o56k41a34j85o58v59á 4302360113426

Ty jiné národnosti...to myslí Francouz čínského původu atd. asi?

0/0
8.3.2014 22:39

P23a28v10l66í56n54a 20P73e43c38o51l57d97o66v93á 1868978744962

Vy vite, co myslel novinar vyrazem "nouzovy signal"? Ze tu probiha ta debata o odpovidacich a tak... Ja jsem tomu treba az do precteni diskuze rozumela tak, ze piloti po frekvenci neoznamili nouzi ridicim. Squawk i ELT me napadl taky, ale v prvni rade ocekavam nepresny preklad.

Jinak ... zadny udaje ve veci nemam, ale klidne bych verila, ze vetsina letadel, co skoncila v zemi ci v mori zadnych 7700 nikdy nesquawkovala.

0/0
8.3.2014 21:36

J62a32n 11K48o92t86l79í69n 9849644835487

řekl bych že tím bylo myšleno, že nevyslal žádný distress call. 7700 si myslím, že je v drtivé většině případů využíváno pouze v případě, že posádka nemůže komunikovat s řídícím (únos), nebo se mění po vyslání distress call a "ustálení situace", pokud to řídící vyžaduje.

0/0
8.3.2014 21:59

J27a90n 69K82o18t98l81í20n 9839674415657

sorry, únos je vlastně 7500...

0/0
8.3.2014 22:02

J61a98n 42K67o91t70l60í54n 9399314795897

S těmi troskami je to problém, plovoucího materiálu je na palubě minimum, vše ostatní jde ke dnu rovnou, nebo po namočení. Nechci spekulovat, ale nezdá se mi, že by pád způsobil výbuch na palubě, pak by perimetr trosek byl pri výšce 10.5 km a rychlosti nějakých 900 Km/h velký, myslím si, že už by něco našli. Jestli narazil na hladinu v jednom kuse, pak se vážně může najít jen pár kelímků a sem tam nějaký hadr :-/

+1/0
8.3.2014 21:25

P26a60v73e68l 74O50d87r78a53z13i39l 6174959207770

Většinou toho pár hodin po incidentu plave celkem dost. Nezapomeňte na bagáž a podobné věci, které umí tak trochu plachtit a chvíli trvá, než se to pořádně namočí...

0/0
8.3.2014 21:40

J98a92n 85K94o94t90l45í86n 9939544225777

přesně, pár hodin. A už je to bohužel více než 24 hodin od doby, co s nimi ztratili kontakt :-( ale nechci slovíčkařit, taky bych čekal, že alespoň něco málo u té skvrny najdou. Tohle spíše vypadalo, jako by si po cestě "ufoukl" nějaký tanker :-)

0/0
8.3.2014 21:53

J24i14ř39í 19Š95e20j79n65o57h35a 4232453434783

Když můžeme  být "Česko", tak už není nic  nemožné ;-D

0/0
8.3.2014 20:19

J61a21n 57P68r35i70c80h92y61s61t52a35l 8841978803

Ach ten cestin....

Kdo vymyslel pridavne jmeno "malajsijsky"? Dosud se to psalo i vyslovovalo "malajsky".

Stejne jako nerikame "syrijsky", ale " syrsky".

Jo a taky je divne, ze se nasla "ropna skvrna". V letadle na 100% zadna ropa nebyla. To zase nekdo prekladal s "google translate"? Spravne ma byt olejova skvrna.

0/−3
8.3.2014 20:12

O72s78k24a61r 71R73a73z24á93k 1439958257543

Malajan (Malay) a Malajsian (Malaysian) jsou dvě různé věci, zatímco syrijský je opravdu nesmysl.

0/0
8.3.2014 20:25

P30e72t79r 50K61o25v38a33ř39í34k 1281503959307

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=malajsijsk%C3%BD&ref=Malajsie

0/0
8.3.2014 20:26

P51a76v65e69l 35O81d83r83a55z97i82l 6704159877960

No, v letadle taky není kdovíkolik oleje, ta skvrna je dost pravděpodobně palivo. Co se týká toho adjektiva, tak malajsijský je exaktní termín, zatímco malajský je mírně nesprávný, neboť na malajském poloostrově leží jen část malajsie. Každopádně máte pravdu, že dříve se používal termín malajský.

Jenže novináři náhodou padli na správný termín a teď se ho drží jak zuby košile. Podobně napřed říkali Al-Kájda, pak se přesunuli na Al-kajdá a nakonec se to ustálilo na alkajda. Prostě chtějí být zajímaví.

0/0
8.3.2014 21:45

J63a34n 39V54e36l71i87z 3819117732680

Patrně to vymyslel Ústav pro jazyk český. Pravidla českého pravopisu jasně říkají: Malajsie - Malajsijec - malajsijský.

0/0
9.3.2014 8:05

M68i57c43h53a95l 21C75h52a31l46u37p73a 6698430699453

Olejová skrvna je taky jak z Google translate, oil znamená olej i ropa. Olejová je z oleje, ale tady to je spíš palivo. Takže by to měla být kerosinová skvrna?

0/0
9.3.2014 10:58

T27o80m66á89š 20V50a36l75d10e87r 7943690589

Jaký význam má zmínit se, že při možné nehodě zahynuly i malé děti? V tom případě by mě mohlo i zajímat, jací další lidé v letadle seděli a to už novináři nezmiňují. Šlendrijánství!!! Ach ti tzv. novináři! Pokud je dítě obětí zločinu dejme tomu. Ale tady sedí více než 200 lidí jsou ve stejné situaci všichni. Umřeli nejspíše všichni. A to je tragedie události, ne že umřeli nějaké malé děti, které ani nebyly s to vnímat co se děje. iDNES se už blíží dost k bulváru.  Rv Spíše si počkám na výsledek vyšetřování celé události.

+19/0
8.3.2014 19:02

P63e94t63r 95M65i22c36h50a11l 2120714941612

Možná proto, že přítomnost dětí na palubě tragičnost celé události ještě zvyšuje. ... Mimochodem, kdyby to nenapsali, tak by zase třeba remcal někdo jiný, proč tam ta informace není.

+2/−5
8.3.2014 19:08

J65o59s35e60f 68N21o65v36á70k 6113440822589

nezvyšuje to tragičnost celé události. Spíše to ukazuje na bulvárnost médií po celém světě. Už neohromí 200 lidí, pokud tam nejsou děti

+12/0
8.3.2014 19:26

P27a30v67e53l 17O25d15r93a67z51i72l 6774139317420

Přitom exaktně vzato je každý člověk něčí dítě, obvykle má dva rodiče (třeba nežijící, to ale na věci nic nemění).

+1/0
8.3.2014 21:47

S94t25a77n94i94s58l84a75v 49D48u28b83s13k31ý 5924935

Tak to berte jen jako faktickou informaci, když vás to tak rozčiluje. Však tam nic o těch dětech nerozebírají...

+2/−2
8.3.2014 19:10

J29a22n 17S93l16a81d56k94y 8563887665968

Absolutne souhlasim, mate pravdu

+4/0
8.3.2014 19:10

J18i61ř82í 64Š88e33j40n54o32h49a 4872103424543

S dětmi je to dramatičtější a lépe se to prodává.

Jinak je  to samozřejmě  úplně  jedno.

+5/0
8.3.2014 20:20

P27e15t87r 40M11i72c73h57a52l 2640954361362

Je mi divné, že se našla ropná skvrna a zatím žádné trosky. Je nepravděpodobné, že by se letadlo potopilo celé. A spousta částí (trosek) je natolik lehká, aby na hladině plavala. Asi budeme muset čekat, naštěstí na rozdíl od příbuzných lidí z toho letu pouze na výsledky pátrání a ne na potvrzení smrti svých nejbližších.

Mimochodem, vzhledem k těm lidem s kradenými pasy na palubě letadla a k náhlému zmizení z radaru a nevyslání nouzového signálu se také obávám, že příčinou je teroristický útok. Nejvíc mě ale překvapuje, že se někdo s kradeným pasem dostane na palubu letadla. Zřejmě při odbavení neproběhla kontrola pasu v databázi. Pochybuji, že dva roky ztracený pas by v ní nebyl.

+4/0
8.3.2014 19:02

J22a67r81o47s15l90a86v 67Ř86e65z63n93í79k 7894471705790

Že je divné, že nevysílalo žádný nouzový signál? Je možné, že ho pasažéři s kradenými pasy vyhodili nějakou bombou do vzduchu. Pak samozřejmě není možné vyslat nouzový signál. Letěli z Malajsie - a Malajsie je muslimský stát.

+2/0
8.3.2014 18:38

K34r16i61s61t64ý51n17a 25Š87e93n32k59o19v27á 5675620962287

Jj, je to možné...;-(

0/0
8.3.2014 18:43

R85i49c11h82a18r54d 85B40u49š34e45k 3315818357863

pripadne meli takovou zavadu ktera jim nedovolila vysilat...

je lepsi nespekulovat ale pockat si na dalsi zpravy....

+2/0
8.3.2014 18:44

J71a40r89o74s74l57a26v 74Ř31e26z96n63í17k 7774471945410

ano, ale tři indicie mohou naznačovat explozi bomby - nevysílalo nouzový signál, dva lidé s kradenými pasy na palubě, Malajsie je muslimský stát...ale nemusí to tak být

0/0
8.3.2014 18:45

J82a71n 61K30ř78í50ž 6965163745348

Odpovídač letadla má vlastní zdroj.

Není závislý na ovládání piloty.

Já si myslím,že je zameteno - bomba na palubě.

0/0
8.3.2014 18:47

R11i81c79h65a22r95d 72B46u86š77e86k 3315708697733

pozar v rozvodech ci kokpitu muze zpusobit cokoliv, nehlede na tom jestli ma vlastni zdroj ci ne...

spekulace jsou hloupost...

0/0
8.3.2014 18:51

J78a65r21o89s77l61a12v 39Ř14e47z20n73í65k 7924881915670

Spekulace? Jsou tam tři indicie, 3 věci, které tomu nahrávají

0/0
8.3.2014 18:54

R98i33c24h92a51r60d 83B66u44š41e59k 3265538607103

ale porad je to spekulace...

nehlede na to ze teti indicie o ktere se tu mluvi ze malajsie je muslimsky stat je uplne mimo misu...

sice jde o muslimsky stat, ale vyhazovat do vzduchu letadlo vlastnich aerolinii je trosku blbina... Navic vzhledem k dobe pohresovani se k domelemu utoku nikdo neprihlasil....

takze uz mame dve indicie...

podivame se na dva pasy... Jeden je italsky, druhy rakousky... rakousky je na jmeno kozel, predstava ze na nej cestoval militantni ilsamista take trosku kulha.... stejne tak v pripade italskeho na jmeno  Luigi Maraldi.

A zustava nam jen to nevyslani signalu nouze coz muze mit mnohem vice duvodu nez pouze bombu ci teroristicky utok na palube... takze doporucuji nespekulovat ale pockat si na dalsi informace...

+3/0
8.3.2014 19:08

J91a55n 10K84ř84í26ž 6965713985528

Tak nespekulujte a je to.

A pokud nevíte co je odpovídač,kam se umísťuje a jak je velký,tak se do debaty nezapojujte.

0/0
8.3.2014 18:57

R74i28c12h32a17r52d 96B84u29š32e47k 3545808367153

ovladani transponderu je v pilotni kabine, jakakoliv neprijemnost v kokpitu muze kuprikladu zmenit jeho mod... 

je pravdou ze v pripade nemoznosti komunikace lze transporderem vysilat kod ktery upozorni na nefunkcnost radia, ale jinak melete prazdnou slamu...

0/0
8.3.2014 19:22

J36a32n 43K30ř51í22ž 6595863195818

To si myslím i já.

A pokud chce někdo sledovat událost live,tak třeba zde:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/03/08/ac-malaysia-airlines-richard-quest.cnn.html

0/0
8.3.2014 18:45
Foto

J19i92ř14í 16H51o12l60u24b 1502762410819

Exploze bomby, protržení části letadla kde jsou přístroje, utržení (oddělení) kokpitu od zbytku letadla v důsledku praskliny, sestřelení raketou, omdlení posádky v důsledku nedostatku kyslíku ještě před ztrátou kontroly... Mám pokračovat? :-). Myslím, že spekulace do nalezení vraku nejsou na místě :-)

+1/0
8.3.2014 18:57
Foto

J44i36ř87í 62H40o34l38u62b 1462742720789

Nevím kdo to tu psal o létání jako o nejbezpečnější dopravě, ale když se pořádně podívám na http://avherald.com tak to je pořád něco. Hořící kokpit, utrženej motor, uržený dveře, nefunkční podvozek... Není den aby nebylo něco, co se může lehce zvrnout. Mě spíš připadá, že je celkem zázrak, že toho nepadá dolů víc a že to ti piloti zvládnout bezpečně opřít o zem...

+2/−8
8.3.2014 18:20

R58i92c62h50a57r39d 25B40u91š49e96k 3595928787763

vykladate to jinak nez jaka je skutecnost....

0/0
8.3.2014 18:42
Foto

J30i85ř39í 40H59o72l53u86b 1162422870819

No to by mě zajímalo, jaká je skutečnost :-). Mě se těch závažných závad zdá celkem dost. Jasně, na počet letadel můžete oponovat, že statisticky je to minimum, ale pořád je to dost na to, jak se to hlídá...

+1/0
8.3.2014 18:58

P35e58t55r 44M44i29c34h57a57l 2480204651202

Letadla jsou konstruována tak, že jedna nebo dvě závady samy o sobě zpravidla nemůžou způsobit fatální nehodu. Zvlášť, pokud současně neselže i lidský faktor.

+1/0
8.3.2014 19:04

A60l10e88x94a39n37d69r 61K56o18s76t17k44a 5229166149156

Závažných incidentů, potažmo přímo nehod je dost, ale jak často je to opravdu velká katastrofa, že zemře 100, 200 a víc lidí? Tak jedna za rok, při desítkách tisíc letů deně. Ty vámi zmiňované incidenty, jako třeba hořící motor či upadlé dveře obvykle končí tím, že to cestujícím zkazí den, protože letadlo přistane na nejbližším letišti a oni musí čekat na opravu, nebo jiný stroj. Dvoumotorové letadlo může v pohodě letět tisíce kilometrů na jeden motor, a zcela bezpečně přistát. Čtyřmotorové stroje běžně po dosažení cestovní výšky vypnou jeden či dva motory, kvůli úsporám atd. Ano, máte pravdu v tom, že prakticky není delší let, při kterém by se něco nerozbilo, ale ta letadla prostě kvůli jedné či dvěma závadám nespadnou. Dokonce se nikomu nic nestalo, ani když měl Qantas v letadle díru 2x2 metry..

+2/0
8.3.2014 19:08

P55a18v69e57l 88O81d46r14a62z39i67l 6304289807740

Ano, vám se cosi zdá. To je ale váš problém.

+1/0
8.3.2014 22:01

S72t29a97n71i63s91l76a14v 28R30a77d50a 8772373980176

Autem, autobusem či vlakem jezdíte? A viděl jste někdy v televizi či jinde obrázky autonehod a vykolejených vlaků? A co třeba takové přecházení přes cestu? Člověče, neriskujte to, něco vás může přejet!

Ne teď vážně, nechme promluvit čísla. Denně se letecky přepraví cca 9,5 milionu lidí. V roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách na celém světě 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Za rok 2008 zemřelo jen na českých silnicích při autonehodách více lidí, než za stejnou dobu následkem leteckých nehod na celém světě.

+1/0
8.3.2014 20:36
Foto

J27i53ř52í 92H11o95l62u71b 1282522890759

No tak autobusem, vlakem máte pravdu. S autem nesouhlasím. Rozhodně se to dá lépe ovlivnit a následky jsou zpravidla menší, pokud člověk není prase.

Nicméně statisticky ano. To beru a to už jsem napsal výše

0/0
8.3.2014 20:44

M97i11c40h37a36l 11N43o24v24á43k 6496220785139

2 pasazeri meli kradene pasy, proc mam pocit, ze to neni nahoda

+2/−1
8.3.2014 18:11

H51o36n21z41a 67K76o62z32e49l 8764759872734

Ze jste paranoidni neznamena,ze po vas nejdou :-)

+3/−1
8.3.2014 18:17

J76a66n 36K53ř21í12ž 6105163265888

Jo,jo,W.Allen.

Znám ten citát.

0/0
8.3.2014 18:34

H50o23n75z93a 84K91o83z13e39l 8234979542354

Ja bych taky rek malajske letadlo,ale kdyz trvaj a malajsiskym,tak to asi bejt muze.

+1/0
8.3.2014 17:56

J59a85n 83S22e23m75i61k 4624617482379

Malajsijske je spravne.

Malajsko je jen cast Malajsie.

Malajci jsou jen jedno ze tri hlavnich etnik v Malajsii.

0/0
8.3.2014 20:07

H66o57n86z89a 38K20o78z96e34l 8464709282914

Jo ok.Diky.

0/0
8.3.2014 21:14

M82i76c39h65a73l 45N73o74v31á40k 6756660375889

Je divny, ze nikde nejsou zadne trosky letadla

+2/0
8.3.2014 17:50

H36o87n73z48a 37K37o15z92e74l 8294449102294

Nezapomente ze jsme na yhojte!Treba jsou,jen tady se to nepise.

0/−1
8.3.2014 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.