Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnamci našli na moři olejovou skvrnu, zřejmě z malajsijského letadla

Kolem pohřešovaného malajsijského letadla s 239 lidmi na palubě se vrší spekulace. Podle jedné z nich se podařilo zachytit signál letadla, avšak vietnamští záchranáři zapojení do pátrací akce to vzápětí popřeli. Vietnamská letadla si na moři všimla velké olejové skvrny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E51v32a 75L75o88k53a91j20o48v53á 4872580113466

Ty jiné národnosti...to myslí Francouz čínského původu atd. asi?

0/0
8.3.2014 22:39

P90a69v85l87í24n43a 24P64e11c64o42l75d19o78v34á 1758768614652

Vy vite, co myslel novinar vyrazem "nouzovy signal"? Ze tu probiha ta debata o odpovidacich a tak... Ja jsem tomu treba az do precteni diskuze rozumela tak, ze piloti po frekvenci neoznamili nouzi ridicim. Squawk i ELT me napadl taky, ale v prvni rade ocekavam nepresny preklad.

Jinak ... zadny udaje ve veci nemam, ale klidne bych verila, ze vetsina letadel, co skoncila v zemi ci v mori zadnych 7700 nikdy nesquawkovala.

0/0
8.3.2014 21:36

J18a66n 57K32o83t60l73í58n 9239294895227

řekl bych že tím bylo myšleno, že nevyslal žádný distress call. 7700 si myslím, že je v drtivé většině případů využíváno pouze v případě, že posádka nemůže komunikovat s řídícím (únos), nebo se mění po vyslání distress call a "ustálení situace", pokud to řídící vyžaduje.

0/0
8.3.2014 21:59

J94a29n 97K84o55t65l32í86n 9319214425227

sorry, únos je vlastně 7500...

0/0
8.3.2014 22:02

J43a22n 84K71o75t35l91í45n 9529224615297

S těmi troskami je to problém, plovoucího materiálu je na palubě minimum, vše ostatní jde ke dnu rovnou, nebo po namočení. Nechci spekulovat, ale nezdá se mi, že by pád způsobil výbuch na palubě, pak by perimetr trosek byl pri výšce 10.5 km a rychlosti nějakých 900 Km/h velký, myslím si, že už by něco našli. Jestli narazil na hladinu v jednom kuse, pak se vážně může najít jen pár kelímků a sem tam nějaký hadr :-/

+1/0
8.3.2014 21:25

P39a90v59e63l 89O52d51r23a84z96i83l 6154779917160

Většinou toho pár hodin po incidentu plave celkem dost. Nezapomeňte na bagáž a podobné věci, které umí tak trochu plachtit a chvíli trvá, než se to pořádně namočí...

0/0
8.3.2014 21:40

J98a42n 16K57o96t33l44í87n 9719744125817

přesně, pár hodin. A už je to bohužel více než 24 hodin od doby, co s nimi ztratili kontakt :-( ale nechci slovíčkařit, taky bych čekal, že alespoň něco málo u té skvrny najdou. Tohle spíše vypadalo, jako by si po cestě "ufoukl" nějaký tanker :-)

0/0
8.3.2014 21:53

J86i36ř54í 69Š82e67j77n54o64h16a 4672953784693

Když můžeme  být "Česko", tak už není nic  nemožné ;-D

0/0
8.3.2014 20:19

J28a37n 46P38r78i93c83h29y92s12t45a63l 8641948943

Ach ten cestin....

Kdo vymyslel pridavne jmeno "malajsijsky"? Dosud se to psalo i vyslovovalo "malajsky".

Stejne jako nerikame "syrijsky", ale " syrsky".

Jo a taky je divne, ze se nasla "ropna skvrna". V letadle na 100% zadna ropa nebyla. To zase nekdo prekladal s "google translate"? Spravne ma byt olejova skvrna.

0/−3
8.3.2014 20:12

O12s86k87a87r 70R63a86z40á37k 1119478987463

Malajan (Malay) a Malajsian (Malaysian) jsou dvě různé věci, zatímco syrijský je opravdu nesmysl.

0/0
8.3.2014 20:25

P50e91t74r 19K78o37v14a17ř51í43k 1951183969667

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=malajsijsk%C3%BD&ref=Malajsie

0/0
8.3.2014 20:26

P43a51v33e28l 13O81d59r61a29z79i18l 6184159417950

No, v letadle taky není kdovíkolik oleje, ta skvrna je dost pravděpodobně palivo. Co se týká toho adjektiva, tak malajsijský je exaktní termín, zatímco malajský je mírně nesprávný, neboť na malajském poloostrově leží jen část malajsie. Každopádně máte pravdu, že dříve se používal termín malajský.

Jenže novináři náhodou padli na správný termín a teď se ho drží jak zuby košile. Podobně napřed říkali Al-Kájda, pak se přesunuli na Al-kajdá a nakonec se to ustálilo na alkajda. Prostě chtějí být zajímaví.

0/0
8.3.2014 21:45

J19a36n 41V93e47l77i10z 3379367842370

Patrně to vymyslel Ústav pro jazyk český. Pravidla českého pravopisu jasně říkají: Malajsie - Malajsijec - malajsijský.

0/0
9.3.2014 8:05

M90i87c59h53a91l 79C72h96a53l87u13p82a 6448260869883

Olejová skrvna je taky jak z Google translate, oil znamená olej i ropa. Olejová je z oleje, ale tady to je spíš palivo. Takže by to měla být kerosinová skvrna?

0/0
9.3.2014 10:58

T72o94m10á70š 31V72a20l42d16e63r 7233590879

Jaký význam má zmínit se, že při možné nehodě zahynuly i malé děti? V tom případě by mě mohlo i zajímat, jací další lidé v letadle seděli a to už novináři nezmiňují. Šlendrijánství!!! Ach ti tzv. novináři! Pokud je dítě obětí zločinu dejme tomu. Ale tady sedí více než 200 lidí jsou ve stejné situaci všichni. Umřeli nejspíše všichni. A to je tragedie události, ne že umřeli nějaké malé děti, které ani nebyly s to vnímat co se děje. iDNES se už blíží dost k bulváru.  Rv Spíše si počkám na výsledek vyšetřování celé události.

+19/0
8.3.2014 19:02

P42e24t96r 42M75i90c71h11a74l 2860384441182

Možná proto, že přítomnost dětí na palubě tragičnost celé události ještě zvyšuje. ... Mimochodem, kdyby to nenapsali, tak by zase třeba remcal někdo jiný, proč tam ta informace není.

+2/−5
8.3.2014 19:08

J87o17s15e53f 95N76o60v88á36k 6423350242159

nezvyšuje to tragičnost celé události. Spíše to ukazuje na bulvárnost médií po celém světě. Už neohromí 200 lidí, pokud tam nejsou děti

+12/0
8.3.2014 19:26

P27a76v27e47l 37O65d23r18a20z73i16l 6494689357240

Přitom exaktně vzato je každý člověk něčí dítě, obvykle má dva rodiče (třeba nežijící, to ale na věci nic nemění).

+1/0
8.3.2014 21:47

S86t97a17n71i35s23l84a12v 36D61u67b45s98k98ý 5154815

Tak to berte jen jako faktickou informaci, když vás to tak rozčiluje. Však tam nic o těch dětech nerozebírají...

+2/−2
8.3.2014 19:10

J70a27n 69S72l93a83d37k59y 8713307985768

Absolutne souhlasim, mate pravdu

+4/0
8.3.2014 19:10

J43i98ř14í 37Š51e45j12n38o34h63a 4882903424743

S dětmi je to dramatičtější a lépe se to prodává.

Jinak je  to samozřejmě  úplně  jedno.

+5/0
8.3.2014 20:20

P90e85t69r 29M24i19c15h91a44l 2310974611302

Je mi divné, že se našla ropná skvrna a zatím žádné trosky. Je nepravděpodobné, že by se letadlo potopilo celé. A spousta částí (trosek) je natolik lehká, aby na hladině plavala. Asi budeme muset čekat, naštěstí na rozdíl od příbuzných lidí z toho letu pouze na výsledky pátrání a ne na potvrzení smrti svých nejbližších.

Mimochodem, vzhledem k těm lidem s kradenými pasy na palubě letadla a k náhlému zmizení z radaru a nevyslání nouzového signálu se také obávám, že příčinou je teroristický útok. Nejvíc mě ale překvapuje, že se někdo s kradeným pasem dostane na palubu letadla. Zřejmě při odbavení neproběhla kontrola pasu v databázi. Pochybuji, že dva roky ztracený pas by v ní nebyl.

+4/0
8.3.2014 19:02

J12a70r56o98s14l23a17v 68Ř36e57z39n93í63k 7954751565170

Že je divné, že nevysílalo žádný nouzový signál? Je možné, že ho pasažéři s kradenými pasy vyhodili nějakou bombou do vzduchu. Pak samozřejmě není možné vyslat nouzový signál. Letěli z Malajsie - a Malajsie je muslimský stát.

+2/0
8.3.2014 18:38

K38r78i39s29t92ý50n88a 51Š16e89n71k51o64v81á 5385880242987

Jj, je to možné...;-(

0/0
8.3.2014 18:43

R67i76c63h83a76r35d 16B63u38š39e34k 3605228387443

pripadne meli takovou zavadu ktera jim nedovolila vysilat...

je lepsi nespekulovat ale pockat si na dalsi zpravy....

+2/0
8.3.2014 18:44

J36a92r29o32s10l19a29v 67Ř56e97z33n45í26k 7714741105150

ano, ale tři indicie mohou naznačovat explozi bomby - nevysílalo nouzový signál, dva lidé s kradenými pasy na palubě, Malajsie je muslimský stát...ale nemusí to tak být

0/0
8.3.2014 18:45

J48a95n 17K78ř52í54ž 6115143235398

Odpovídač letadla má vlastní zdroj.

Není závislý na ovládání piloty.

Já si myslím,že je zameteno - bomba na palubě.

0/0
8.3.2014 18:47

R22i58c27h55a76r42d 16B38u88š19e65k 3235898487193

pozar v rozvodech ci kokpitu muze zpusobit cokoliv, nehlede na tom jestli ma vlastni zdroj ci ne...

spekulace jsou hloupost...

0/0
8.3.2014 18:51

J17a85r53o89s88l90a62v 39Ř29e21z26n30í65k 7824471285270

Spekulace? Jsou tam tři indicie, 3 věci, které tomu nahrávají

0/0
8.3.2014 18:54

R86i79c16h18a39r51d 55B12u20š43e85k 3905488347163

ale porad je to spekulace...

nehlede na to ze teti indicie o ktere se tu mluvi ze malajsie je muslimsky stat je uplne mimo misu...

sice jde o muslimsky stat, ale vyhazovat do vzduchu letadlo vlastnich aerolinii je trosku blbina... Navic vzhledem k dobe pohresovani se k domelemu utoku nikdo neprihlasil....

takze uz mame dve indicie...

podivame se na dva pasy... Jeden je italsky, druhy rakousky... rakousky je na jmeno kozel, predstava ze na nej cestoval militantni ilsamista take trosku kulha.... stejne tak v pripade italskeho na jmeno  Luigi Maraldi.

A zustava nam jen to nevyslani signalu nouze coz muze mit mnohem vice duvodu nez pouze bombu ci teroristicky utok na palube... takze doporucuji nespekulovat ale pockat si na dalsi informace...

+3/0
8.3.2014 19:08

J68a68n 45K68ř57í24ž 6345473595298

Tak nespekulujte a je to.

A pokud nevíte co je odpovídač,kam se umísťuje a jak je velký,tak se do debaty nezapojujte.

0/0
8.3.2014 18:57

R96i43c60h22a50r54d 50B90u48š36e19k 3425118777433

ovladani transponderu je v pilotni kabine, jakakoliv neprijemnost v kokpitu muze kuprikladu zmenit jeho mod... 

je pravdou ze v pripade nemoznosti komunikace lze transporderem vysilat kod ktery upozorni na nefunkcnost radia, ale jinak melete prazdnou slamu...

0/0
8.3.2014 19:22

J96a87n 78K57ř76í47ž 6795853195618

To si myslím i já.

A pokud chce někdo sledovat událost live,tak třeba zde:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/03/08/ac-malaysia-airlines-richard-quest.cnn.html

0/0
8.3.2014 18:45
Foto

J95i47ř78í 69H13o62l42u56b 1872412170939

Exploze bomby, protržení části letadla kde jsou přístroje, utržení (oddělení) kokpitu od zbytku letadla v důsledku praskliny, sestřelení raketou, omdlení posádky v důsledku nedostatku kyslíku ještě před ztrátou kontroly... Mám pokračovat? :-). Myslím, že spekulace do nalezení vraku nejsou na místě :-)

+1/0
8.3.2014 18:57
Foto

J88i68ř87í 44H10o10l97u95b 1362662670359

Nevím kdo to tu psal o létání jako o nejbezpečnější dopravě, ale když se pořádně podívám na http://avherald.com tak to je pořád něco. Hořící kokpit, utrženej motor, uržený dveře, nefunkční podvozek... Není den aby nebylo něco, co se může lehce zvrnout. Mě spíš připadá, že je celkem zázrak, že toho nepadá dolů víc a že to ti piloti zvládnout bezpečně opřít o zem...

+2/−8
8.3.2014 18:20

R59i35c54h88a81r80d 27B56u51š59e53k 3165718307443

vykladate to jinak nez jaka je skutecnost....

0/0
8.3.2014 18:42
Foto

J73i76ř84í 23H45o35l12u97b 1192682420479

No to by mě zajímalo, jaká je skutečnost :-). Mě se těch závažných závad zdá celkem dost. Jasně, na počet letadel můžete oponovat, že statisticky je to minimum, ale pořád je to dost na to, jak se to hlídá...

+1/0
8.3.2014 18:58

P79e87t22r 35M38i79c53h20a77l 2170524731162

Letadla jsou konstruována tak, že jedna nebo dvě závady samy o sobě zpravidla nemůžou způsobit fatální nehodu. Zvlášť, pokud současně neselže i lidský faktor.

+1/0
8.3.2014 19:04

A24l59e52x39a25n81d71r 79K65o34s29t50k53a 5319986569376

Závažných incidentů, potažmo přímo nehod je dost, ale jak často je to opravdu velká katastrofa, že zemře 100, 200 a víc lidí? Tak jedna za rok, při desítkách tisíc letů deně. Ty vámi zmiňované incidenty, jako třeba hořící motor či upadlé dveře obvykle končí tím, že to cestujícím zkazí den, protože letadlo přistane na nejbližším letišti a oni musí čekat na opravu, nebo jiný stroj. Dvoumotorové letadlo může v pohodě letět tisíce kilometrů na jeden motor, a zcela bezpečně přistát. Čtyřmotorové stroje běžně po dosažení cestovní výšky vypnou jeden či dva motory, kvůli úsporám atd. Ano, máte pravdu v tom, že prakticky není delší let, při kterém by se něco nerozbilo, ale ta letadla prostě kvůli jedné či dvěma závadám nespadnou. Dokonce se nikomu nic nestalo, ani když měl Qantas v letadle díru 2x2 metry..

+2/0
8.3.2014 19:08

P44a29v49e43l 47O68d38r34a24z36i28l 6194669657330

Ano, vám se cosi zdá. To je ale váš problém.

+1/0
8.3.2014 22:01

S20t16a30n74i59s68l93a86v 69R67a23d63a 8922833830576

Autem, autobusem či vlakem jezdíte? A viděl jste někdy v televizi či jinde obrázky autonehod a vykolejených vlaků? A co třeba takové přecházení přes cestu? Člověče, neriskujte to, něco vás může přejet!

Ne teď vážně, nechme promluvit čísla. Denně se letecky přepraví cca 9,5 milionu lidí. V roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách na celém světě 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Za rok 2008 zemřelo jen na českých silnicích při autonehodách více lidí, než za stejnou dobu následkem leteckých nehod na celém světě.

+1/0
8.3.2014 20:36
Foto

J53i62ř49í 71H33o34l72u76b 1902242140109

No tak autobusem, vlakem máte pravdu. S autem nesouhlasím. Rozhodně se to dá lépe ovlivnit a následky jsou zpravidla menší, pokud člověk není prase.

Nicméně statisticky ano. To beru a to už jsem napsal výše

0/0
8.3.2014 20:44

M54i52c69h98a68l 94N40o47v10á33k 6966680505419

2 pasazeri meli kradene pasy, proc mam pocit, ze to neni nahoda

+2/−1
8.3.2014 18:11

H78o74n33z15a 44K49o39z77e74l 8564269922104

Ze jste paranoidni neznamena,ze po vas nejdou :-)

+3/−1
8.3.2014 18:17

J84a42n 53K83ř44í63ž 6925423265978

Jo,jo,W.Allen.

Znám ten citát.

0/0
8.3.2014 18:34

H24o94n97z53a 46K56o29z64e80l 8314909552974

Ja bych taky rek malajske letadlo,ale kdyz trvaj a malajsiskym,tak to asi bejt muze.

+1/0
8.3.2014 17:56

J53a85n 78S63e69m75i77k 4234817742949

Malajsijske je spravne.

Malajsko je jen cast Malajsie.

Malajci jsou jen jedno ze tri hlavnich etnik v Malajsii.

0/0
8.3.2014 20:07

H54o14n56z49a 61K14o56z98e61l 8764189202464

Jo ok.Diky.

0/0
8.3.2014 21:14

M95i92c31h54a90l 44N71o18v39á44k 6106970655989

Je divny, ze nikde nejsou zadne trosky letadla

+2/0
8.3.2014 17:50

H33o65n48z84a 42K29o13z98e41l 8104789132764

Nezapomente ze jsme na yhojte!Treba jsou,jen tady se to nepise.

0/−1
8.3.2014 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.