Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vietnamci našli na moři olejovou skvrnu, zřejmě z malajsijského letadla

Kolem pohřešovaného malajsijského letadla s 239 lidmi na palubě se vrší spekulace. Podle jedné z nich se podařilo zachytit signál letadla, avšak vietnamští záchranáři zapojení do pátrací akce to vzápětí popřeli. Vietnamská letadla si na moři všimla velké olejové skvrny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E27v77a 29L60o56k31a78j93o27v10á 4932810813986

Ty jiné národnosti...to myslí Francouz čínského původu atd. asi?

0/0
8.3.2014 22:39

P62a45v90l38í97n93a 54P92e83c60o83l94d69o17v14á 1638848794192

Vy vite, co myslel novinar vyrazem "nouzovy signal"? Ze tu probiha ta debata o odpovidacich a tak... Ja jsem tomu treba az do precteni diskuze rozumela tak, ze piloti po frekvenci neoznamili nouzi ridicim. Squawk i ELT me napadl taky, ale v prvni rade ocekavam nepresny preklad.

Jinak ... zadny udaje ve veci nemam, ale klidne bych verila, ze vetsina letadel, co skoncila v zemi ci v mori zadnych 7700 nikdy nesquawkovala.

0/0
8.3.2014 21:36

J60a23n 14K42o40t51l33í58n 9589564105437

řekl bych že tím bylo myšleno, že nevyslal žádný distress call. 7700 si myslím, že je v drtivé většině případů využíváno pouze v případě, že posádka nemůže komunikovat s řídícím (únos), nebo se mění po vyslání distress call a "ustálení situace", pokud to řídící vyžaduje.

0/0
8.3.2014 21:59

J30a54n 86K92o89t59l58í85n 9159264345927

sorry, únos je vlastně 7500...

0/0
8.3.2014 22:02

J67a75n 61K60o71t88l62í24n 9249724315857

S těmi troskami je to problém, plovoucího materiálu je na palubě minimum, vše ostatní jde ke dnu rovnou, nebo po namočení. Nechci spekulovat, ale nezdá se mi, že by pád způsobil výbuch na palubě, pak by perimetr trosek byl pri výšce 10.5 km a rychlosti nějakých 900 Km/h velký, myslím si, že už by něco našli. Jestli narazil na hladinu v jednom kuse, pak se vážně může najít jen pár kelímků a sem tam nějaký hadr :-/

+1/0
8.3.2014 21:25

P58a13v60e85l 74O44d95r46a83z27i62l 6494829247230

Většinou toho pár hodin po incidentu plave celkem dost. Nezapomeňte na bagáž a podobné věci, které umí tak trochu plachtit a chvíli trvá, než se to pořádně namočí...

0/0
8.3.2014 21:40

J14a36n 93K13o43t87l20í73n 9639894715867

přesně, pár hodin. A už je to bohužel více než 24 hodin od doby, co s nimi ztratili kontakt :-( ale nechci slovíčkařit, taky bych čekal, že alespoň něco málo u té skvrny najdou. Tohle spíše vypadalo, jako by si po cestě "ufoukl" nějaký tanker :-)

0/0
8.3.2014 21:53

J69i92ř84í 29Š56e33j10n43o86h98a 4712203704303

Když můžeme  být "Česko", tak už není nic  nemožné ;-D

0/0
8.3.2014 20:19

J19a49n 22P22r77i57c74h58y86s29t69a86l 8961478383

Ach ten cestin....

Kdo vymyslel pridavne jmeno "malajsijsky"? Dosud se to psalo i vyslovovalo "malajsky".

Stejne jako nerikame "syrijsky", ale " syrsky".

Jo a taky je divne, ze se nasla "ropna skvrna". V letadle na 100% zadna ropa nebyla. To zase nekdo prekladal s "google translate"? Spravne ma byt olejova skvrna.

0/−3
8.3.2014 20:12

O95s94k12a56r 35R52a97z97á16k 1259818797353

Malajan (Malay) a Malajsian (Malaysian) jsou dvě různé věci, zatímco syrijský je opravdu nesmysl.

0/0
8.3.2014 20:25

P15e63t82r 41K23o10v10a34ř51í77k 1921393939437

http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=malajsijsk%C3%BD&ref=Malajsie

0/0
8.3.2014 20:26

P96a98v86e46l 12O95d58r12a76z18i23l 6934449207500

No, v letadle taky není kdovíkolik oleje, ta skvrna je dost pravděpodobně palivo. Co se týká toho adjektiva, tak malajsijský je exaktní termín, zatímco malajský je mírně nesprávný, neboť na malajském poloostrově leží jen část malajsie. Každopádně máte pravdu, že dříve se používal termín malajský.

Jenže novináři náhodou padli na správný termín a teď se ho drží jak zuby košile. Podobně napřed říkali Al-Kájda, pak se přesunuli na Al-kajdá a nakonec se to ustálilo na alkajda. Prostě chtějí být zajímaví.

0/0
8.3.2014 21:45

J16a96n 95V76e48l53i33z 3459377722950

Patrně to vymyslel Ústav pro jazyk český. Pravidla českého pravopisu jasně říkají: Malajsie - Malajsijec - malajsijský.

0/0
9.3.2014 8:05

M46i13c54h27a18l 27C40h18a11l97u28p77a 6788830769123

Olejová skrvna je taky jak z Google translate, oil znamená olej i ropa. Olejová je z oleje, ale tady to je spíš palivo. Takže by to měla být kerosinová skvrna?

0/0
9.3.2014 10:58

T86o74m28á29š 65V88a82l44d80e96r 7613550899

Jaký význam má zmínit se, že při možné nehodě zahynuly i malé děti? V tom případě by mě mohlo i zajímat, jací další lidé v letadle seděli a to už novináři nezmiňují. Šlendrijánství!!! Ach ti tzv. novináři! Pokud je dítě obětí zločinu dejme tomu. Ale tady sedí více než 200 lidí jsou ve stejné situaci všichni. Umřeli nejspíše všichni. A to je tragedie události, ne že umřeli nějaké malé děti, které ani nebyly s to vnímat co se děje. iDNES se už blíží dost k bulváru.  Rv Spíše si počkám na výsledek vyšetřování celé události.

+19/0
8.3.2014 19:02

P73e63t58r 73M15i58c54h57a58l 2980954621352

Možná proto, že přítomnost dětí na palubě tragičnost celé události ještě zvyšuje. ... Mimochodem, kdyby to nenapsali, tak by zase třeba remcal někdo jiný, proč tam ta informace není.

+2/−5
8.3.2014 19:08

J19o51s86e28f 26N92o70v50á45k 6693190522409

nezvyšuje to tragičnost celé události. Spíše to ukazuje na bulvárnost médií po celém světě. Už neohromí 200 lidí, pokud tam nejsou děti

+12/0
8.3.2014 19:26

P56a30v19e46l 21O64d84r28a36z44i68l 6134729347310

Přitom exaktně vzato je každý člověk něčí dítě, obvykle má dva rodiče (třeba nežijící, to ale na věci nic nemění).

+1/0
8.3.2014 21:47

S54t38a74n31i65s40l78a40v 57D61u80b68s83k48ý 5384925

Tak to berte jen jako faktickou informaci, když vás to tak rozčiluje. Však tam nic o těch dětech nerozebírají...

+2/−2
8.3.2014 19:10

J49a30n 74S11l34a47d21k87y 8413777175828

Absolutne souhlasim, mate pravdu

+4/0
8.3.2014 19:10

J17i28ř24í 52Š68e49j95n16o93h86a 4852103764883

S dětmi je to dramatičtější a lépe se to prodává.

Jinak je  to samozřejmě  úplně  jedno.

+5/0
8.3.2014 20:20

P61e84t39r 95M10i78c97h50a29l 2810974321962

Je mi divné, že se našla ropná skvrna a zatím žádné trosky. Je nepravděpodobné, že by se letadlo potopilo celé. A spousta částí (trosek) je natolik lehká, aby na hladině plavala. Asi budeme muset čekat, naštěstí na rozdíl od příbuzných lidí z toho letu pouze na výsledky pátrání a ne na potvrzení smrti svých nejbližších.

Mimochodem, vzhledem k těm lidem s kradenými pasy na palubě letadla a k náhlému zmizení z radaru a nevyslání nouzového signálu se také obávám, že příčinou je teroristický útok. Nejvíc mě ale překvapuje, že se někdo s kradeným pasem dostane na palubu letadla. Zřejmě při odbavení neproběhla kontrola pasu v databázi. Pochybuji, že dva roky ztracený pas by v ní nebyl.

+4/0
8.3.2014 19:02

J16a27r86o89s87l33a95v 33Ř39e46z37n98í44k 7524311975610

Že je divné, že nevysílalo žádný nouzový signál? Je možné, že ho pasažéři s kradenými pasy vyhodili nějakou bombou do vzduchu. Pak samozřejmě není možné vyslat nouzový signál. Letěli z Malajsie - a Malajsie je muslimský stát.

+2/0
8.3.2014 18:38

K44r73i33s45t85ý36n57a 44Š76e37n83k65o97v41á 5535450512887

Jj, je to možné...;-(

0/0
8.3.2014 18:43

R88i17c96h97a76r80d 64B32u47š12e95k 3655368767513

pripadne meli takovou zavadu ktera jim nedovolila vysilat...

je lepsi nespekulovat ale pockat si na dalsi zpravy....

+2/0
8.3.2014 18:44

J66a47r33o97s61l30a89v 38Ř54e20z94n21í66k 7404151825630

ano, ale tři indicie mohou naznačovat explozi bomby - nevysílalo nouzový signál, dva lidé s kradenými pasy na palubě, Malajsie je muslimský stát...ale nemusí to tak být

0/0
8.3.2014 18:45

J91a62n 41K89ř64í45ž 6965523795638

Odpovídač letadla má vlastní zdroj.

Není závislý na ovládání piloty.

Já si myslím,že je zameteno - bomba na palubě.

0/0
8.3.2014 18:47

R87i55c48h21a10r17d 23B41u92š30e46k 3895688987783

pozar v rozvodech ci kokpitu muze zpusobit cokoliv, nehlede na tom jestli ma vlastni zdroj ci ne...

spekulace jsou hloupost...

0/0
8.3.2014 18:51

J51a86r80o68s97l90a42v 28Ř41e72z72n45í60k 7114111355540

Spekulace? Jsou tam tři indicie, 3 věci, které tomu nahrávají

0/0
8.3.2014 18:54

R81i65c12h82a16r98d 93B14u52š98e21k 3625268127923

ale porad je to spekulace...

nehlede na to ze teti indicie o ktere se tu mluvi ze malajsie je muslimsky stat je uplne mimo misu...

sice jde o muslimsky stat, ale vyhazovat do vzduchu letadlo vlastnich aerolinii je trosku blbina... Navic vzhledem k dobe pohresovani se k domelemu utoku nikdo neprihlasil....

takze uz mame dve indicie...

podivame se na dva pasy... Jeden je italsky, druhy rakousky... rakousky je na jmeno kozel, predstava ze na nej cestoval militantni ilsamista take trosku kulha.... stejne tak v pripade italskeho na jmeno  Luigi Maraldi.

A zustava nam jen to nevyslani signalu nouze coz muze mit mnohem vice duvodu nez pouze bombu ci teroristicky utok na palube... takze doporucuji nespekulovat ale pockat si na dalsi informace...

+3/0
8.3.2014 19:08

J42a21n 23K58ř26í83ž 6805713555368

Tak nespekulujte a je to.

A pokud nevíte co je odpovídač,kam se umísťuje a jak je velký,tak se do debaty nezapojujte.

0/0
8.3.2014 18:57

R16i47c36h70a61r39d 91B93u90š18e12k 3955948457863

ovladani transponderu je v pilotni kabine, jakakoliv neprijemnost v kokpitu muze kuprikladu zmenit jeho mod... 

je pravdou ze v pripade nemoznosti komunikace lze transporderem vysilat kod ktery upozorni na nefunkcnost radia, ale jinak melete prazdnou slamu...

0/0
8.3.2014 19:22

J85a63n 54K91ř31í65ž 6255703785138

To si myslím i já.

A pokud chce někdo sledovat událost live,tak třeba zde:

http://edition.cnn.com/video/data/2.0/video/world/2014/03/08/ac-malaysia-airlines-richard-quest.cnn.html

0/0
8.3.2014 18:45
Foto

J49i87ř52í 19H70o10l93u56b 1562982600669

Exploze bomby, protržení části letadla kde jsou přístroje, utržení (oddělení) kokpitu od zbytku letadla v důsledku praskliny, sestřelení raketou, omdlení posádky v důsledku nedostatku kyslíku ještě před ztrátou kontroly... Mám pokračovat? :-). Myslím, že spekulace do nalezení vraku nejsou na místě :-)

+1/0
8.3.2014 18:57
Foto

J42i89ř68í 29H67o34l92u90b 1452262770709

Nevím kdo to tu psal o létání jako o nejbezpečnější dopravě, ale když se pořádně podívám na http://avherald.com tak to je pořád něco. Hořící kokpit, utrženej motor, uržený dveře, nefunkční podvozek... Není den aby nebylo něco, co se může lehce zvrnout. Mě spíš připadá, že je celkem zázrak, že toho nepadá dolů víc a že to ti piloti zvládnout bezpečně opřít o zem...

+2/−8
8.3.2014 18:20

R39i30c36h78a33r69d 89B76u57š67e22k 3515488837303

vykladate to jinak nez jaka je skutecnost....

0/0
8.3.2014 18:42
Foto

J18i18ř49í 48H45o35l28u30b 1632332120969

No to by mě zajímalo, jaká je skutečnost :-). Mě se těch závažných závad zdá celkem dost. Jasně, na počet letadel můžete oponovat, že statisticky je to minimum, ale pořád je to dost na to, jak se to hlídá...

+1/0
8.3.2014 18:58

P90e76t87r 66M32i19c80h79a50l 2720244321852

Letadla jsou konstruována tak, že jedna nebo dvě závady samy o sobě zpravidla nemůžou způsobit fatální nehodu. Zvlášť, pokud současně neselže i lidský faktor.

+1/0
8.3.2014 19:04

A18l83e19x74a76n27d79r 83K13o84s81t94k76a 5419446209986

Závažných incidentů, potažmo přímo nehod je dost, ale jak často je to opravdu velká katastrofa, že zemře 100, 200 a víc lidí? Tak jedna za rok, při desítkách tisíc letů deně. Ty vámi zmiňované incidenty, jako třeba hořící motor či upadlé dveře obvykle končí tím, že to cestujícím zkazí den, protože letadlo přistane na nejbližším letišti a oni musí čekat na opravu, nebo jiný stroj. Dvoumotorové letadlo může v pohodě letět tisíce kilometrů na jeden motor, a zcela bezpečně přistát. Čtyřmotorové stroje běžně po dosažení cestovní výšky vypnou jeden či dva motory, kvůli úsporám atd. Ano, máte pravdu v tom, že prakticky není delší let, při kterém by se něco nerozbilo, ale ta letadla prostě kvůli jedné či dvěma závadám nespadnou. Dokonce se nikomu nic nestalo, ani když měl Qantas v letadle díru 2x2 metry..

+2/0
8.3.2014 19:08

P71a55v31e71l 98O98d68r11a89z41i67l 6144799447930

Ano, vám se cosi zdá. To je ale váš problém.

+1/0
8.3.2014 22:01

S27t62a36n51i18s55l86a15v 32R23a86d91a 8162703550766

Autem, autobusem či vlakem jezdíte? A viděl jste někdy v televizi či jinde obrázky autonehod a vykolejených vlaků? A co třeba takové přecházení přes cestu? Člověče, neriskujte to, něco vás může přejet!

Ne teď vážně, nechme promluvit čísla. Denně se letecky přepraví cca 9,5 milionu lidí. V roce 2008 zemřelo při leteckých nehodách na celém světě 539 osob, jedno úmrtí připadá tedy na každý 1,3 miliontý let. Za rok 2008 zemřelo jen na českých silnicích při autonehodách více lidí, než za stejnou dobu následkem leteckých nehod na celém světě.

+1/0
8.3.2014 20:36
Foto

J45i68ř50í 11H67o10l23u18b 1842502720869

No tak autobusem, vlakem máte pravdu. S autem nesouhlasím. Rozhodně se to dá lépe ovlivnit a následky jsou zpravidla menší, pokud člověk není prase.

Nicméně statisticky ano. To beru a to už jsem napsal výše

0/0
8.3.2014 20:44

M85i21c79h33a49l 86N77o24v15á92k 6126530845499

2 pasazeri meli kradene pasy, proc mam pocit, ze to neni nahoda

+2/−1
8.3.2014 18:11

H98o58n22z17a 61K39o43z63e31l 8444389432354

Ze jste paranoidni neznamena,ze po vas nejdou :-)

+3/−1
8.3.2014 18:17

J26a48n 28K65ř67í81ž 6985293205438

Jo,jo,W.Allen.

Znám ten citát.

0/0
8.3.2014 18:34

H62o51n28z92a 40K71o52z66e96l 8254279112644

Ja bych taky rek malajske letadlo,ale kdyz trvaj a malajsiskym,tak to asi bejt muze.

+1/0
8.3.2014 17:56

J95a77n 87S43e52m31i89k 4444947162609

Malajsijske je spravne.

Malajsko je jen cast Malajsie.

Malajci jsou jen jedno ze tri hlavnich etnik v Malajsii.

0/0
8.3.2014 20:07

H61o75n86z36a 43K70o84z30e88l 8254599642424

Jo ok.Diky.

0/0
8.3.2014 21:14

M45i13c90h78a77l 40N27o17v24á83k 6316870785479

Je divny, ze nikde nejsou zadne trosky letadla

+2/0
8.3.2014 17:50

H55o97n29z97a 66K45o66z41e64l 8844259322364

Nezapomente ze jsme na yhojte!Treba jsou,jen tady se to nepise.

0/−1
8.3.2014 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.