Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proces s heparinovým vrahem se může opět otevřít. Není jisté, že zabíjel

Před šesti lety byl "heparinový vrah" Petr Zelenka odsouzen na doživotí za to, že pacientům v havlíčkobrodské nemocnici podával koktejl na ředění krve. Sedm z nich zemřelo. Nyní se však ukazuje, že důkazy Zelenkovy viny jsou jen nepřímé. A objevují se hlasy pro obnovení jeho procesu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o89s10e50f 64N91o44v17á82k 1300373595

Není jisté, že vrah zabíjel.

0/0
13.3.2014 21:37
Foto

J84a36r62o78s66l67a93v 18M67o92u97r17e61č70e94k 1980836667858

Škodil pacentům s vědomím vysokého rizika smrti, ale protože je přímo nožem nezavraždil, tak by měl dostat jakýsi pardon ? Totální hloupost, toto vymyslel chorý mozek, kdyby to provedl u jednoho pacienta, budiž, buďme shovívaví, ale opakovaně vyvolávat smrt u více lidí navíc v pozici, kdy byl placen za pomoc a přísahal nezneužití, tady nepatří žádná shovívavost. Shovívavostí je již neexistence trestu smrti. Proboha, mějmě úctu k oněm zavražděným a jejich pozůstalým a nesnažme se vralům ofoukávat jejich bebínka.

+1/0
10.3.2014 11:01

R95i25c10h74a17r58d 45P92ů71ž21a 9350929310398

prostě a jednoduše"čas hraje pro vraha"..ehm, teď už vlastně jen hráče. Navíc v našem systému se může docela dobře stát, že při otevření případu nebudou použitelné původní důkazy, svědectví, doznání...pak stačí jen znevěrohodnit nová větičkou"A jste si jistý/á po takové době?"...

0/0
10.3.2014 9:54

K73a74r12e10l 48D46v58o82ř23á27k 2344322172524

Doktoři zanedbali léčbu pacientů a úmrtí, která zavinili hodili na nevinného člověka. Heparinem totiž nejde zabíjet. Celé je to nesmysl.

+1/−1
9.3.2014 1:20

V56l40a72d21a 83M45u70s73i88l 9210626148593

Pravděpodobně   budete soudní znalec a budete znát rozdíl mezi nízkomolekulárními hepariny jako je třeba Fraxiparin no a pak norm. Heparinewm, který se dává na lůžk. odděleních v kapačkách po 10 tisíci jednotkách.

   Zde se sleduje  APTT  aby nedošlo k tomu, že by pacient krvácel do mozku zde presentovat!!

0/−1
9.3.2014 10:16

T31o33m80á65š 47N58ě66m26e60c 9882337232849

To je možná pravda u zdravých pacientů. Ale u pacientů v kritickém stavu může rozhodovat o tom, jestli přežijí každá maličkost. Vzhledem k tomu, že ve svém konání pokračoval i poté, co zemřel první pacient, kterému heparin podal, není co řešit. Odsouzen byl v souladu s účelem zákona, který má společnost před takovýmito lidmi chránit.

+1/0
9.3.2014 12:42

M29a64r94c29e20l55a 37K13u38l21í36š83k53o32v14á 5689189377353

Tak najednou se zjišťuje, že vlastně byl odsouzen na základě nepřímých důkazů?!

Co to bylo za soudce, který spíše koukal, aby dopřál médiím co psát, než skutečně se zabývat důkazy a svědectvím?!;-€

Jsem pro otevření případu a všech důkazních materiálů a svědectví. Pokud se ukáže, že není spojitost mezi různým úmrtím a podáním heparinu, tak překvalifikovat trestní čin a po té i trest.

Je známo, že v našem soudnictví spíše odsoudí soudci na základě nepřímých důkazů snáze než v případě důkazních materiálů či svědectví, kde to nakonec končí podmínkou či malou trestní sazbou!!!!! /viz Nový Bor=směšné tresty/;-€

S tímto by se měl i znovu otevřít případ "Kájínek", ne?!:-/;-)

+1/0
9.3.2014 0:08

K10a41r89e59l 63D15v36o39ř54á45k 2534702842444

Vězně propustit a soudce okamžitě zavřít.

+1/0
9.3.2014 1:21

V75l26a75d93a 29M84u92s30i52l 9540206738223

To   ste vožralej hned po ránu ???

0/0
9.3.2014 10:16

I92r55e30n24a 85P59l48a31c94h87e30t94k73o97v12á 3804814470107

to sou dycky veletoce v tech kauzach, kdyz to dostane soudce, kterej si aspon precte znalecky posudky. clovek kterej se zaplete do kolecek ceskoslovensky justice by mel alespon naznakem tusit, ze si nejde pro spravedlnost, ale pro rozsudek

+1/0
8.3.2014 20:50

J61a29r34o78s61l18a14v 47T79í55n96e38k 4214598250652

Co takhle Kájinek ?

+4/0
8.3.2014 18:50

M42i52r96o50s69l58a78v 36Z93i80k16m98u89n29d 7329503734373

Když chce obnovit proces, tak ať si to zaplatí ....

+1/−1
8.3.2014 16:10

M35a21r40c36e94l45a 34K51u44l82í24š41k32o65v61á 5479859257493

Bohužel mu to vždy ten samý soudce zamítl, takže o penězích to není!!!!

Tady jde o plzeňskou policii a její zkorumpovanou část a asi se nechce nikomu vytahovat "kostlivce ze skříně", protože by vypadl celý hřbitov;-)

0/0
9.3.2014 0:11

J94o13s21e58f 74Z98e34t23í32k 1419808658778

Hráč se smrtí!To měla být u Zelenky polehčující okolnost!Je děsné a neuvěřitelné,že vůbec k nemocným má takový přístup!Není tomu dávno,co jsem četl o takovém "doktorovi"!Dlouho to trvalo,než ho odhalili a uvěznili!Muselo spousta lidí zemřít!Od trestu smrti ho zachránilo jenom doznání!Jsem rád,že k obnovení procesu nestačí to,že ho hájí jenom nejblyšší a že je to" jenom hráč"!!!

+4/0
8.3.2014 15:45

V16l70a85d87a 39M30u21s69i54l 9330346378903

.....Hm    no...

Nepřímé  důktzazy..Jářku to mně podrž...

  Někdo  tady  pomáhá  lidem  do  hrobu a  nakonec....!!!!!!

+1/0
8.3.2014 20:12

M20i65c73h75a33l 66D84a63d57e87k 8393172288

Já bych ho z vězení pustil. Ale pak bych ho nechal napíchat tím heparinem a ať mu pozůstalí po těch mrtvých dají pořádnou nakládačku.

+2/0
8.3.2014 14:01

M77a29r46t98i37n 21K51o43p74e54c59k90ý 3608977849284

Bulvarizace tisku nezná hranic. Většinou stačí už titulek. Teprve z článku se pak dozvídáme (chytili jsme se na návnadu), že obnovit proces by chtěli pouze přátelé odsouzeného - což chtějí skoro vždy, takových případů jsou stovky ročně. Proces se však ve skutečnosti NEMŮŽE opět otevřít, pokud se neobjeví nové, závažné skutečnosti, které nebyly známy v době vynesení rozsudku. Případně na základně stížnosti pro porušení zákona (což u mnohem spornějšího Kájinka soud zamítl už devětkrát!). To určitě ví i autor článku, jen to jaksi zamlčel. O žádných nových faktech ani slovo. A ředitel nemocnice pouze zopakoval svoji výpověď u soudu. Ubohost, obzvláště od "důvěryhodného" média.

+10/0
8.3.2014 13:00

A42l66e34x50a70n43d12e66r 66Š14i42n20d31e16l37á98ř 9988220919916

Bohové v ČR musí být šílení ...

Soudíme národy i ideologie , hrdiny i grázly, celebrity i umělce, tuneláře i státníky na základě toho mála, co nám  zprostředkuje  novinářská galérka.

+4/0
8.3.2014 13:02

K34u86b34a 10V78o68š31a98h30l72í75k 8337651717685

On byl hráč, chtěl vzrušení, pacientům škodil. Ale nevraždil," konstatuje Josef Pejchl.

Jeho poločas rozpadu je hodina. Nelze s tím dávat do souvislosti úmrtí, která nastala v řádu dnů," říká.

No tak co na tohle říct!

+6/0
8.3.2014 12:50

P55e74t61r 52B78u74r64i34a54n 6837393424443

'on byl hráč, ne vrah' ...hm, tak za takovy hry at tam shnije

+11/0
8.3.2014 12:24

J38o83s32e97f 85N15o90v50a42k 7463267709644

zelenka provadel euthanasii, takze az to zavedou, bude volny.Rv

0/−7
8.3.2014 11:51

J42i45r67k82a 68K44o96p50a64c40e52k 4478403486553

Jako že ho ti pacienti o usmrcení žádali ... a on si jen zapomněl jejich žádost zaprotokolovat?

+3/0
8.3.2014 11:58

J22o68s74e34f 84N91o65v85a44k 7913107679854

mas dojem, ze az zavedou euthanasii, bude se te tykat nejaka zadost - vzpomen si , jak "dobrovolne" kolektivisovali sedlaky, nebo si vzpomen na nezakonne sterilisovane zeny...

0/−2
8.3.2014 14:46

J62i63ř33í 28N15o61v13o10t91n19y 2258551733109

No někteří bankrotovali a dodnes dluží státu . A ti bankrotáři na tom nyní demokraticky vydělali a mnozí poctiví nedostali dodnes ani šlupku..

0/0
8.3.2014 22:03

K40a42r67e66l 42V67o60r11e85l 4347561959397

Nechte tu zrůdu v kriminále !!

+11/0
8.3.2014 11:34

H57a52n11k96a 33C51h96e82n 7787769885245

Pohoda, on ty chudáky nevraždil, on jim jenom škodil, napíchával je lékama, jak chtěl, protože to byl magor - pusťte ho ven a vezměte ho zpátky pracovat do nemocnice...RvRvRv

+18/−1
8.3.2014 11:32

K21a43r92e18l 68V82o25r68e46l 4917851149587

R^;-D

+1/0
8.3.2014 11:35

P52e94t13r 31B42o80c15e17k 7696432650233

Ještě k větě:

" A proto se taky musí posuzovat, jestli měl úmysl zabíjet a jestli měl či mohl vědět, jaké následky mohou jeho činy způsobit"

Pokud by nevěděl že to způsobí smrt a udělal to jednou pak asi mu nemuselo jít o zabíjení. Pokud ale po jeho aktivitě kterou "NECHTĚL zabíjet" je postupně 7 mrtvol, pak si tu souvislost měl dát do hromady.... !!!!!!

+5/0
8.3.2014 11:27

R49a57d43o59v87a89n 53D52l49u67g92o26s86z 3236241878166

V případě svévolné aplikace léčiv 30 pacitům s následným úrmtím 7 pacientů, nelze dávat tyto aplikace do jakýchkoliv souvislosti. Věci diskuse je právě prokázání úmrti na základě podání - neoprávněného - léčiv.

0/0
8.3.2014 11:57

P19e21t29r 92B63o81c35e81k 7856912780613

Pokud je poločas rozpadu jen hodina a dá se ověřit že jim to nepíchnul do třeba 10 hodin před smrtí, pak je to asi opravdu nezabíjelo.

Že těžce nemocnému někdo píchne heparin znamená že je buď úplný blázen co chce "léčit" a "jen tak něco jim dává" (tady ale kupodivu vždy to samé - snad hezká lahvička)  a nebo zabíjet chtěl a jen se mu to nedařilo (protože heparin na to nebyl dost dobrý).

Že neznáme motiv, to snad ani nemusíme pokud to má v mozku zpřeházené a nebo to prostě nikdy neřekne.... !!!!!!

0/0
8.3.2014 11:20

J86a10n 97J48e58l55í87n52e37k 8703975532206

Co to je zase za nesmysl?

+1/0
8.3.2014 11:17

K98a51m63i62l 48M63o27r93c55i55n58e14k 3466306646786

Kdyby dostal provaz , nebylo by se v čem pitvat a advokáti by si neměli na čem honit triko...

+8/−1
8.3.2014 11:14

K76r61y18š67t60o69f 15L16a25n88í73k 1649410285665

nekteri advokati jsou moralni odpad spolecnosti a tak by se s nimi melo take nakladat. napr. tomuto by se mely aplikovat pravidelne stejne latky, ktere jeho klient pouzival pri pokusech s pacienty, kteri zrejme pro tohoto advokata nepredstavuji na rozdil od jeho klienta lidske bytosti ale pokusne kraliky.

+7/0
8.3.2014 11:25

S82t58a93n19i71s36l39a31v 38P40ř97i68b16y52l 1919108511506

Když zmlátím lopatou někoho, kdo má natolik tuhý kořínek, že to ještě rozdejchá, tak je to vlastně úplně něco jiného, jako když druhého praštím jenom jednou a on zemře.

+5/0
8.3.2014 11:02

R31a72d90o30v91a12n 40D90l92u57g42o48s38z 3296891238406

Pokud se vyznáte alespoň bazálně ve věcech medikací na ARO, zajisté víte, že Heparin je v 99 % standardní součástí léčby. Větší než medikovaná dávka nemá na další krvácení vliv, neboť už je krev "naředěna" a nadředit ji další dávkou nelze. Z mého odborného hlediska tvrdím to co již předtím. Zelenka nikoho nezabil, určitě ne Heparinem.

+1/−6
8.3.2014 11:16

S46t63a71n69i68s15l34a77v 45P31ř39i17b46y19l 1469818641896

Proč jste se tehdy nepřihlásil jako svědek?

+5/0
8.3.2014 11:28

R77a44d19o66v72a27n 69D95l48u38g80o96s59z 3406851628776

Seznamte se se právní terminologií a termínem svěděk, dále s farmakokinetikou a farmakodynamikou obecnou a Heparinu a můžeme spolu diskutovat. Argumenty ad hominem jsou pro diskusi irelavantní.

+1/−4
8.3.2014 11:42

S69t14a86n59i13s31l25a66v 33P93ř68i62b49y94l 1389918471346

Nezlobte se na mě, ale jestli víte, že je u soudu člověk o kterém víte, že nemohl spáchat to, za co je souzený (a že mu za to hrozí doživotí), tak jste snad natolik čestný, že to nenecháte jen tak.

+4/0
8.3.2014 11:46

R32a62d12o53v14a95n 51D44l38u39g17o50s41z 3576161328826

Emocionální rovinu vypusťte a opětovné ataky ad hominem (útoky na autora příspěvku) rovněž.

Pro prokázání viny či neviny zde jsou nastaveny pravidla v podobě zákonů. Argumentujete svědectvím ač netušíte podstatu statusu svědka.

Pro výpověď u soudu existuji taxativně stanoveny přípustné důvody. Váš příspěvek nemá s reálným světem nic společného.

+1/−4
8.3.2014 12:02

J13i94r85k89a 83K16o44p57a59c45e11k 4798743406123

Pane Dlugoszi, nebuďte prosím vůči vašemu oponentovi takto arogantní... dyk se to po vás nedá ani čís! Když lezete na diskusi na idnes.co .. počítejte laskavě s tím, že vám někdo bude (třeba i laicky) oponovat... !!

Pokud tedy nechcete s laiky diskutovat, nelezte na veřejnou diskusi idnes.cz.. a pokud už vlezete, nedávejte si podmínky, za nichž s vámi může váš oponent diskutovat! ..

+5/−1
8.3.2014 11:55

R30a48d48o37v55a17n 11D42l54u16g79o79s37z 3936861278316

Pane Kopacek, toto nejsou mé podmínky, toto jsou podmínky kultivovaně vedené diskuse. Neútočení na autora příspěvku je jednou z nich, ale jak vidno i u vás, hojně rozšířeno v českých diskusích. Diskuse má být o problému, nikoliv o autorovi příspěvku.

S politováním musím konstatovat, že jediná arogance je zde ze strany laiků, kteří své domněnky pokládají za pravdu a nemohou (či nechtějí) pochopit odbornou stránku věci, která jediná rozhoduje o vině či nevině.

Proto obrátím vaší radu a doporučuji laikům. Pokud nechcete diskutovt s odborníky, nechoďte na veřejné diskuse.

Pane Kopacek, pokud se snažíte obhajovat spoludiskutéry, prosím, rovněž se seznámte s terminologií, kterou užíváte. Působí přinejmenším blbě, pokud pokládate za oponenta člověka, který neoponuje, leč útočí na osobu autora příspěvku.

S pozdravem Dlugosz.

+1/−3
8.3.2014 12:09

J91i88r15k18a 43K39o46p71a27c46e69k 4488903986373

Pane Dlugoszi, je komické, že voláte po něčem, co sám evidentně nedodržujete!

Arogantně (nekultivovaně) jste posílal diskutéra se něco doučit, aby s vámi prý mohl diskutovat.. tj. kladl jste si podmínky a povýšeně nyní tvrdíte, že to nejsou vaše podmínky, ale prý podmínky kultivovaně vedené diskuse. :-)

Vaše nynější prohlášení.. že "pokud nechceme diskutovat s odborníky, nemáme chodit na veřejnou diskusi" .. je už jen vyvrcholením vaší arogance.. je to naprosto bezpředmětné a více než směšné prohlášení!

S pozdravem Kopacek

+5/−1
8.3.2014 13:06

J58i41r20k39a 36K67o83p55a57c86e83k 4578383106643

Zpochybnit se dá cokoliv, ale jsem přesvědčen, že kdyby vašemu příbuznému (v těžkém zdravotním stavu) píchal ošetřovatel vědomě a tajně (z nějakého nespecifikovaného "plezíru") a to dokonce vícekrát po sobě heparin... aniž to měl od doktora naordinované.. a váš příbuzný zemřel v bezprostřední době po tomto "laickém nepatřičném zákroku", asi byste mluvil jinak. 

Jen vám tedy připomínám, že pan Zelenka dělal něco, co jasně dělat nesměl a neměl.. a co mělo negativní vliv na zdravotní stav daných pacientů!

Dělal to vícekrát po sobě, ačkoliv si sám všiml, že jsou výsledky tristní!

Byl potrestán a možná že ne tak přesně, jak mělo být.... ale  jsem přesvědčen, že přesná výše trestů u soudu kdekoliv na světě by se dala zpochybnit. Takové extrémní zpochybňování trestů je ale ještě více nebezpečné, než nepřesný trest pro člověka, který vám opakovaně píchá injekce, které nemáte dostat!

+5/0
8.3.2014 11:40

R76a31d50o23v61a53n 48D23l25u39g14o96s18z 3446831958846

Váš komentář si dovolím okomentovat v bodech, neboť se v něm prolínají věci subjektivní, nepřesné a zavádějící.

1) Jestli by ležel či neležel na odd. můj příbuzný / známy nic nezmění na znalosti farmakokinetiky a farmokodynamiky Heparinu. Věci řešeny emocionální rovinou neodpovídají odborné racionální stránce problému.

2) V druhém odstavci daváte za fakt, že podání neordinovaných léků mělo negativní vliv na zdravotní stav pacientů - toto není pravda, neboť se nedá s jistotou říci, zejména u Heparinu, zda způsobil zhoršení zdraví, natož smrt, neboť preparát Heparin je na ARO běžnou součástí léčby. Dávka heparinu se určuje kvůli době "naředění" krve, nikoliv pro intenzitu naředění.

3) Co si představujete pod pojmem tristní výsledky? Tristní = lék pacienta nezabil, nebo tristní = lék dle subj. názoru Zelenky mohl způsobit smrt pacienta za delší časový interval než chtěl.

4) Je potrestat a potrestat. Pokud si otevřete zákonik zjistíte, že vědomně podávat neordinovanou léčbu, tzn. postupovat v rozporu s kompetencemi má jinou trestní sazbu, než zabití člověka. Nemohu tedy s vámi souhlasit. Potrestat ano, ale objektivně, dle skutečnosti, nikoliv dle emoci. Důležité bylo a je zjistit, zda někdo na následky podání léků zemřel či nikoliv.

Extrémní není zpochybnění, to jest v demokratických zemích normativní postup. Extrémní a nebezpečné jsou názory lidí, kteří jednají na základně emocí, bez znalosti problématiky a chtěji stůj co stůj konat dobro, aniž k takovémuto konání měli důkazy.

+1/−3
8.3.2014 11:55

J66i87r80k10a 44K55o17p90a64c30e30k 4618853516613

Vážený pane Dlugoszi.. zapomínáte na to, že pokud nebude prokázáno něco jiného, platí současný verdikt !.. Tj ten který byl vynesen na základě posouzení případů i znalci z oboru!  .. 

Vy, jako člověk, který není dostatečně dobře obeznámen se všemi aspekty (tj. s důkazy obžaloby a obhajoby) měl respektovat.  

Chápu lidi, kteří najdou nové důkazy, chápu lidi, kteří se dobře obeznámí s celým případem.. ale vás jako člověka, který je jen z oboru, ale jinak není s případem dopodrobna obeznámen, že tady vynášíte radikální soudy, ačkoliv soud na základě vyjádření odborníků byl jasně vyřčen!

Jinak s některými vašimi připomínkami ve vašem nynějším vyjádření souhlasím.. emocionální rovina je zavádějící atd. to máte pravdu.

0/−1
8.3.2014 13:18

J24i87t46k15a 71O68n57d23r96o86v70á 6263216373799

1. 99% pacientů na ARO není léčeno heparinem.

2. Heparin má různé dávkování. Můžete mít v jednom mililitru 100.000 jednotek nebo 10.000 jednotek nebo jen 1000 jednotek. Výše dávky heparinu má na zředění krve velký vliv. Pokud například podáte pacientovi, který heparin naordinovaný nemá 100.000 jednotek, tak si pište, že snadno způsobíte pacientovi smrt vykrvácením.

Takže se tu přestaňte pasovat na odborníka, když věci prd rozumíte!

+5/0
8.3.2014 13:01

D57a48v51i10d 61C53á42c75h94a 7317160664539

co na to doktor smrt Shipman?

+1/0
8.3.2014 11:00

M61i82l91o93š 77N27e54r55a30d 4945588793947

Při známém stavu soudnictví v této banánové republice se dá očekávat, že Zelenka je do roka na svobodě. Možná, že dostane ještě státní cenu za zásluhy v oblasti zdravotnictví.;-O

+7/0
8.3.2014 10:58
Foto

V29o32j85t47ě67c45h 74K53o92c50i13a47n 3989615628444

MF DNES získala přepisy Zelenkových výpovědí a další materiály, ze kterých je patrné, že on sám přiznává více, než za co byl uznán vinným. Především řekl, že zabil víc lidí. A na bezmocných pacientech ležících na ARO zkoušel zprvu jiné léky než heparin.

"Pak jsem podal heparin celkem asi dvaceti lidem, z toho devět umřelo. První úmrtí bylo někdy v březnu 2006," vypověděl vrah při jednom výslechu.

Policie prokázala zdravotníkovi sedm vražd a deset pokusů. Některé vraždy přiznal, jiné ne. Sám však hovořil o devíti obětech, takže je možné, že jeho rukou skutečně zemřelo mnohem víc lidí.

V další pasáži ze Zelenkových výpovědí se dozvídáme o jiných lécích. "Nejdřív sem začal dormicem a inzulinem. Jedna mě tam tak točila, že sem nestíhal svoji práci, tak sem jí dal dormicum, aby spala. Začal sem v červnu nebo červenci 2005."

Uvedená věta ukazuje, že Zelenka ordinoval svévolně různé medikamenty. Zmínil se také, že pacientům píchal i roztok kuchyňské soli. Jeho právník Jan Herout neoprávněné podávání jiných léků označil za "okrajové".

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zelenka-priznal-ze-na-pacientech-zkousel-i-jine-leky-nez-heparin-p8p-/krimi.aspx?c=A080713_221221_krimi_mia

+11/0
8.3.2014 10:56

R13a39d75o47v51a55n 52D34l87u33g26o59s61z 3126921308146

Pokud je pravdou vámi uvedené, zde již bych věřil zabití použitím zmíněných medikamentů. Pouhým Heparinem nikoliv.

0/−3
8.3.2014 11:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.