Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

GLOSA: Václav Klaus už nehájí svobodu lidí a suverenitu států

Cítím se podvedený Václavem Klausem. Bývalý prezident roky mluvil o tom, že naprosto nejdůležitější je lidská svoboda a suverenita národních států. Byla to jeho hlavní témata. Ať už si v Bruselu vymysleli cokoliv, okamžitě to označil buď za ohrožení svobody jednotlivce, či za další pokus o zbavení svrchovanosti země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z35d39e47n80ě48k 11O97r62š77u13l59í64k 1865100237702

Jen tak na okraj.Až tedy dle zdejších zastánců ukrajiny, ukrajina podepíše jakési přístupy, pak se všechny země eu budou divit jak budou cálovat Ukrajincům jejich dloužky .včetně řecka, portugalska slováků a dalších.a že to nebudou malinké čísla na to vemte vy zastánci ukrajiny jed.takže sobotka podepíše nesmyslný a hloupý jakýsi pakt ohledně financí a lidičkové v čr se pak nebudou stačit divit kolik stovek milionů ojro se bude cpát do ukrajiny která je na úrovni tak 18 století/obrazně řečeno/.nebo to třeba sobotka s babišem ani neřeknou a lehce zvednou opět daně poněvadž ty prachy prostě nebudou.pak tady nebrečte že republika nebude mít na tohle či onohle.:-Pa čecháčci budou držet papulu jako vždy.a dobře nám tak.

0/0
8.3.2014 19:42

K34a90r40e48l 17H82a80n50č 3607921354792

Obhajobou Ruska dáva Klaus na jevo, když už nic, tak sympatie k silovému a atoritativnímu řešení sporů mezi dvěma suvereními státy. Co u jiných kritizuje, v případě Ruska schvaluje, což vzbuzuje podezření hraničící s jistotou, že se jedná o spiknutí s cílem zvrátit demokratické choutky Ukrajiny a posléze v budoucnu zavést ruský, polodiktátorský systém vlády i u nás. Jakoliv je naše demokracie nedokonalá a trpí dětskými chorobami, tak přetrhnout tento vývoj( někdy hodně bolestný) a zavést v zemi nějakou osvícenou diktaturu, ala Rusko, by byl zločin spáchaný na našich občanech a hlavně generacích, které příjdou po nás.

+2/0
7.3.2014 9:18

Z55d39e20n73ě82k 75O63r55š84u90l14í32k 1425960107322

tady žádná demokracie už dávno není,tady už je léta eurosojuz.a něco co se hodně podobá rvhp.

0/0
8.3.2014 19:43

P32e41t30r 67M48a93j97e38r 7172586511571

Vždyť Putin dělá jen to, co russkije vč. tohoto pána očekávají. Čemu se divíte?

0/0
7.3.2014 7:28

J95a29n 55V74r28a43n32a 3738490901144

Hlavne ze pan Dolejsi je ve svem jedinem nazoru konzistentni.

0/0
7.3.2014 7:04

V34l58a25d48i10m35í26r 73P84r80o28k37e60š 8157226790601

Asi Vrána k vráně sedá, že pane Vráno. Co Vám tak nekonzistentního připadá na naprosto pravdivém sdělení pana Dolejšího na, podle potřeby měnící se, názory ředitele zeměkoule Klause?

+1/0
7.3.2014 8:13

Z40d80e65n33ě33k 16O58r65š44u39l13í98k 1745350827402

;-Dtak to je blábol.klaus na rozdíl od jiných je ve svých názorech celkem stálý.

0/0
8.3.2014 19:45

J37a95k18u33b 54K97r13e89j83č66í 3751773918934

Nevim proc se autor tak divi, Klaus se nikdy netajil obdivem k Rusku, v jeho nejblizsim okoli byli lide na Rusko napojeni, takze je celkem logicke, ze bude i nadale sympatizovat s Putinem - okupace, neokupace. Klaus uz davno ztratil auru osobnosti a je tak zbytecne se jej ptat na jeho nazory...

0/0
7.3.2014 2:06
Foto

J69a15r62o70s42l67a35v 80K10y52s65e82l64á95k 9225746207559

Klaus je doslova decimován z toho,že se nyní EU a USA  ještě více sjednotí a to je pro něho katastrofální scénář!Dobře ví,že po takovém komentu může dávat jen "přednášky" v Moskvě.Bude rád,když ho CIA nedá na"no flight list":-)!

0/0
7.3.2014 1:25

J44a95n 32M19o13l56n16a42r 7770755481660

Prave ze zazil 1968, tak se ted boji co bude a leze do zadnice. Co kdyby nahodou.

0/0
7.3.2014 0:05

T39o79m72á49š 68B96l45a14h91o 1257153568953

Kdo zpusobil, ze sam nacelnik vydaval tak zvracene rozkazy?! EU a USA prece!

0/0
6.3.2014 23:11

J64i66ř70í 42H16o76r19á56k 8304436943710

Zde máte video kde  se dozvíte pravdu o Ukrajině.

http://www.policejninoviny.cz/nazor-nasili-na-majdanu-neni-pokojny-protest-akce-vyvolava-reakci-.html?tag=related

0/−1
6.3.2014 15:02

J60a12r16o63s10l88a59v41a 42K23a84n19i24o37k24o38v15á 7622299892757

Božínku, to je ale fakt blbý článek !  Nejsnadnější způsob, jak zveřejnit, že já jsem ten nejobjektivnější, je plivnout na jiného, z jehož názorů si účelově vyštípnu - tu slovo, tu větu - z kontextu. Ať se to líbí/nelíbí, Klausovy názory se nakonec většinou ukazují jako reálné. Kéž by daleko víc lidí dokázalo vnímat skutečnou realitu a ne jen hloupé pravdoláskovní ušlechtilosti.

Carl Gustav Jung   „Skutečná existence nepřítele, na něhož je možno svést veškeré zlo, znamená pro svědomí člověka nesmírnou úlevu. Můžeme alespoň bez zábran říci, kdo je ten ďábel, a je nám pak jasné, že příčina našeho neštěstí se nachází vně, a nikoli snad v našem postoji.“

"Šťastní" to lidé, kteří veškeré zlo na politickém poli naší republiky za celých 24 let dokáží nacpat do jedné osoby a případně do jedné demokratické politické strany. Přeji jim rychlé až zřejmě bleskurychlé řešení všech problémů budoucnosti "po jejich".

Zbigniew Brzezinský -  “Ukrajina je pro Rusko pilířem, bez nějž nemůže o znovuvytvoření mocnosti v prostoru bývalého Sovětského Svazu ani uvažovat. Ukrajina je nezbytná k ekonomickému vzestupu Ruska a jeho hlavním mostem k Evropě. Bez Ukrajiny bude Rusko vytlačeno z Evropy do Asie.”

Kdo toto nevnímá jako realitu (ne podle líbí/nelíbí), a to od prvního momentu ukrajinské krize, nechť se nediví... EU nesmyslně budila v Ukrajincích přehnané očekávání, a teď je sama zaskočená a vymýšlí stále blbější kecy..

Předvídavost je nejspíš čím dál větší vzácnost.. Jestliže z toho někdo usoudí, že straním Rusku, je na velkém omylu. Jen mi děsně vadí ti, kteří rozehrávají určité "hry", aniž dohlédnou dál než na špičku nosu.. Kdo na to doplácí ? Vždycky jen ti ostatní, kdežto Pachatelé Dobra se vždycky ze všeho vylžou !

+8/−13
6.3.2014 14:28

J22a47n 88V44r98a71n97a 3388200181464

Velmi se omlouvam za minus, v rozruseni mi uklouzla myš. S Vasim prispevkem naprosto souhlasim. Clanek povazuji nejen za "blbý", ale pro mne vlastne i zbytecny. Stacilo by napsat "Vaclav Dolejši " a obsah bych si byl schopen domyslet.

0/−2
7.3.2014 7:12

P77e77t18r 94K39u49č91e35r55a 4244627512809

Četl jsem Klausovo prohlášení, je to taková trojí schizofrenie(už ho kluci z jeho institutu stihli trochu poupravit), řekl že roztržka ohledně směrování Ukrajiny na východ a západ odporuje realitě, povede k roztržení země, zároveň se postavil na stranu banderovců, ale prohlásil, že Krym je pro ně už ztracený.

+2/−3
6.3.2014 14:23

T61o28m78á62š 80C50h67r23a14s94t47n63ý 2278299109271

*suverenita národních států* přesněji. Krym není národnostně dominantní ukrajinským národem. Takže smolík.

+4/0
6.3.2014 14:08

J60a12k32u14b 48K41r45e28j29č97í 3651693928444

no neni, taky proto, ze Stalin krymske Tatary vyvezl na Sibir a misto nich tam navezl ruske vyslouzile vojaky a jejich potomci se ted odvdeci Putinovi. Nicmene je dost vysoka pravdepodobnost, ze Krymem to neskonci... EU bude nejspis jen dokola blabolit o rostoucim znepokojeni a Ukrajinci muzou litovat, ze se nechali Evropou pred 10 roky presvedcit k dobrovolnemu zreknuti se jadernych zbrani vymenou za evropskou "ochranu".

0/0
7.3.2014 2:22

M60i59l95a17n 82Š80m92i45d 5577688501334

To je a byl největší škůdce republiky !!!!!!!!

+9/−9
6.3.2014 14:07

A72l82e69š 41H22o29r91á18k 8936226401470

Demokracie je vláda lidu. Takhle to zní hodně pateticky a archaicky, ale tak to prostě je. Lid ovládá věci veřejné cestou svých volených zástupců, které si volí ve víceméně pravidelných volbách. Čas od času se stane, že bohorovnost volených zástupců dosáhne míry, která už je pro lid neúnosná, pak nastoupí revolta. Důraznost revolty záleží na důraznosti sebeobrany volených zástupců. Když to zástupci nepochopí a brání se příliš důrazně, tak revolta může přerůst ve státní převrat. To všechno je ale pořád legitimní demokratický proces. Demokracie končí v okamžiku, kdy se do toho vloží armáda izího státu..

+5/−2
6.3.2014 13:50

M42a29r82t59i42n 81B84u96s30i69d43e87a 4673190

No jako teorie dobré. Ale prakticky? Rebelové z Majdanu nepředstavovali většinu ukrajinského lidu, která Janukovyče volila. Lidé měli příležitost v příštích volbách se rozhodnout jinak. Tuto svobodu jim nikdo nebral.  

A pokud jde o důraznost revolty, ta byla mnohem důraznější než sebeobrana volených zástupců...i když ten potenciál k důraznější obraně měli. 

To byl puč..s účastí zahraničního vlivu..nemůžu si pomoci.:-/

+7/−7
6.3.2014 14:07

O46t28o 33L25e53v 4628637240675

Takže vlastně 17.listopad v Praze taky nepředstavoval většinu československého lidu a přesto se povedlo režim změnit,proč by to nešlo na Majdanu,soudruhu?

+2/0
6.3.2014 15:12

P62a58v86e85l 45K77u83r49a48l 5291584730620

A proč by měli lidi kteří ten režim volili přijmout nový režim? Právě naopak změnu režimu přijmout vůbec nemusí a můžou klidně bojovat za ten starý a nebo si vytvořit nový...

A nebo je to jenom jedna "správná" opozice která má právo svrhávat vlády, dělat puče a vyhlašovat si že bude vládnout?

Na Majdanu to jde... ale pak to musí jít i v Sevastopolu proti Krymu...

A pokud EU platí Majdanskou opozici není důvodu aby rusko nemohlo platit a intervenovat za Sevastopolskou opzici proti Majdanu. JE to na naprosto stejné úrovni.

0/0
6.3.2014 23:21

F97r43a12n75t83i53š12e12k 48E81l73i12á82š 6727843775676

Demokracie končí v okamžiku, kdy se do ní vloží ti, kterým se někdy říká lid. Lid je snadno zmanipulovatelná cháska. Svět se nevyvíjel díky revolucím, ale evolucím. Stejné to je s reformami. Reforma je tragedie, ke které by při postupném, nepatrném a opatrném vývoji nemuselo dojít.

+3/0
6.3.2014 14:26

P76a83v27e60l 29O10d54r94a48z28i45l 6304949687180

Státní převat tu byl i v únoru 48...

+2/0
6.3.2014 15:05

M44i82c30h89a23l 77M78i19l22l65e23r 9756232839622

coze byl jeho nick u estebe?

 Jednou pro vychodni sklony, vzdycky pro vychodni sklony.

+2/−2
6.3.2014 13:50

R15u98d70o79l51f 74P55e11k77á42r56e79k 9442341669813

Tady je zas od Klausobijců nadáveno. Zbytečně, protože ten starej páprda má zase pravdu...

+6/−12
6.3.2014 13:49

A52l23b64e66r98t 51V93l64a89c97h 8736151948162

Už tolikrát se ukázalo, že VK měl pravdu i když "většinový názor" byl jiný...

+9/−7
6.3.2014 13:41

A34l41e21š 85H23o45r58á25k 8266436881800

Jistě, o tom není pochyb a zároveň - už tolikrát se ukázalo, že byl úplně mimo, přesto, že "většinový názor" byl jiný...

+8/−3
6.3.2014 13:56

A51l57b66e96r43t 84V54l82a70c62h 8586261628622

8-o Kdy třeba? 8-o

+3/0
6.3.2014 14:12

F14r16a89n52t11i50š16e71k 17E24l68i58á21š 6307333375956

To on neví, jenom to tak plácnul.

+5/0
6.3.2014 14:28

J30a77n28a 98N46o97v91á64k88o59v22á 5453713828935

http://zpravy.idnes.cz/sedmdesat-perel-vaclava-klause-dz6-/domaci.aspx?c=A110616_115459_domaci_mhk ;-D;-D;-D

+1/0
6.3.2014 14:36

R33u59d41o52l34f 72P42e47k74á79r49e51k 9382841729343

A? ten rádoby vtipný seznam jen vizitkou okopávače kotníků Dolejšího...

+1/−1
6.3.2014 14:43

A59l42e65š 37H48o43r62á67k 8186976871210

Kdy třeba ?... no, tak třeba výběr spolupracovníků a oblíbených person (Hájek, Jakl, Bobošíková, Dobeš, Bátora), sžíravá kritika a zesměšňování věcí, o kterých nemá ani šajn (Hudba Jiřího Pavlici, vliv Internetu na vývoj společnosti, klimatologie)  to jen tak v rychlosti, co mě teď napadlo.

+5/−1
6.3.2014 14:58

O89t93o 36L45e41v 4738347600885

Myslíte tu jeho privatizaci a amnestii

+1/0
6.3.2014 15:13
Foto

J80a13n 32N87e39t52o29p96i55l 8636787254356

Pane Dolejší, přímo mě děsí, jak jste naivní a jak jste mohl takovému demagogovi jako je Klaus vůbec něco věřit. Na druhou stranu je dobře, že konečně vidíte, co je to za vola a že o svobodu mu nikdy nešlo. Takže dal jste si na čas, ale říká se "lépe pozdě nežli později". Aspoň že tak.

+12/−5
6.3.2014 13:37

P62a12v15e54l 55K88u96r72a43l 5351834300570

Takže měl potlačit svobodu slováků udělat si vlastní stát?

Já nechápu pokud lze protesty svhrnout vláda v Kyjevě proč na základě prakticky identických protestů nemůže jiná část země protesty vzniklou vládu odmítnout?

0/0
6.3.2014 23:23

V79á53c13l19a63v 59Š21v45i78h39e42l 4491185907439

nechci vytvářet nějaké konspirativní teorie, ale myslím si, že Klaus podobně jako Zeman dostal nějaký ten příspěvek na kampaň z Ruska, jelikož není možné, aby Rusáky tak nekriticky obdivoval. Myslím si, že i kdyby Putin zastřelil svoji manželku, tak řekne, že se nestalo nic a že za to může Barroso, protože Putin dostal deprese ze zákazu klasických žárovek

+13/−3
6.3.2014 13:35

V69á61c44l18a95v 64P41o33l40á86š28e45k 9636250461767

Myslím,že ne. On je člověk naprosto poctivý a i ty největší blbosti myslí upřímně.

+1/0
6.3.2014 15:03

O47t66o 81L72e74v 4938467980295

;-D;-D;-DR^R^

+1/0
6.3.2014 15:15
Foto

M13i88r83o72s71l15a47v 97S62t13e81i90n74e34r 1915485308713

"Naš čelověk v Práge"- tak psaly moskevské noviny o Václavovi Klausovi už před mnoha lety. Nositel Puškinovy medaile, blízký přítel Putina jenom těžko hledá slova, jak svoji kolaboraci s okupanty zastřít.

Jistě pan prof. Dr.h.c.42x.,ing.Václav Klaus, C.Sc. souhlasil už se vstupem RA v roce 1968, vždyť jinak by nemohl být zaměstnán v bance. Takže se chová docela konsistentně, svoboda  a suverenita jsou pro něj přesně vymezeny Leonidem Brežněvem už v r. 1968. Vadí mu ovšem členství v NATO a EU, odkud vane duch nesvobody.

+14/−4
6.3.2014 13:35

J31a45r24o57s30l41a61v94a 81K35a27n67i75o24k45o88v91á 7742579592687

"Jistě pan prof. Dr.h.c.42x.,ing.Václav Klaus, C.Sc. souhlasil už se vstupem RA v roce 1968, vždyť jinak by nemohl být zaměstnán v bance. "

Proč lžete?  Máte důkazy ?

+1/−1
6.3.2014 14:32

T81o80m46á10š 22P63e85t71r42ů 8883330538316

Tak Klaus ztratil kontakt s realitou už před dvaceti lety. A jak ho popsat, aby nebyl příspěvěk smazán? Jen takto 4a:65:20:74:6f:20:67:61:75:6e:65:72

+3/−3
6.3.2014 13:25
Foto

J24a62n 15N55e68t51o21p76i32l 8216797944376

To nesouhlasím. Spíš je to 56:6c:61:73:74:69:7a:72:a0:64:63:65 ))

+1/−2
6.3.2014 13:51

A67l55e85x41a27n90d69r 13Š49í64r 5761560173

jéje, jak se to čte?

0/0
6.3.2014 14:48

M77a75r32t49i46n 93B23u53s98i81d83e46a 4153160

Nesmysl. Klaus to posuzuje z nadhledu. 

Tady se mluví o tom, že Rusko dělí Ukrajinu a okupuje Krym. Ukrajinu dělí snaha Západu zmocnit se strategicky položené Ukrajiny. Janukovyč byl dost dobrý pro EU dokud z námluv necuknul. Ze dne na den se z něj stal nepřijatelný zloduch a tyran. Ke slovu přišel musela přijít další zorganizovaná barevná revoluce. 

Rusové na toto pochopitelně musejí reagovat v zájmu vlastní i světové bezpečnosti (zajistit dohled nad vojenskými sklady a technikou..atd). 

O okupaci je předčasné mluvit. Nemohli ale čekat až na nějaký "mezinárodní dohled" se kterým by Západ rozhodně nepospíchal, neboť vítá jakékoli problémy Ruska.

Nebýt toho nehorázného účelového převratu, nic by Ukrajině nehrozilo.

Ač jsem spokojený s příslušností k západní civilizací, nebrání mi to (stejně asi jako Klausovi) vidět, že tady má Západ "máslo na hlavě".

+10/−7
6.3.2014 13:16

M48i91c58h68a66l 15M83i95l39l85e10r 9716412839282

maslo na hlave ma predevsim soudruh Klaus, nositel Puskinovy medaile. Boji se, aby mu jeho pritel Putin tu medajli neodebral, kdyby se ho odvazil kritizovat.

 Vsak on dobre vi, ze Rusove jsou jak "indiansti darovatele" - co daji darem, to zas vezmou zpet kdykoliv se jim to hodi.

+5/−5
6.3.2014 13:53

J74i97ř37í 97H60a72l44u53z81a 1741846805822

Tak Západ se snaží zmocnit Ukrajiny ;-D. Kdo tam takovou moc, aby k tomu ostatní přemluvil? Podle mě naopak EU nabízela málo a tak Janukovič utekl zpět k Putinovi. A ten má naopak pod plnou kontrolou ruskou armádu, zpravodajské služby i média jejich dosah jak je vidět funguje i za hranicemi Ruska....

Jinak že by Putin chránil okupací Krymu svetovou bezpečnost, to opravdu nemůžete myslet vážně ;-)

+1/0
6.3.2014 16:10

O67l73g11a 94Š21t84u31m20p89f94o20v51á 3336812458

Moc hezky napsané. Pan Klaus svým chováním více a více dokazuje, že je úplně mimo realitu a snaží se stůj co stůj dělat vše opačně než by dělal pan Havel i v tomto postoji vůči Ukrajině. Myslím, že už nemůže překvapit. Tady je důkaž, že vysokoškolák ještě nemusí znamenat, že má člověk lidské pochopení pro správnou věc.

+10/−7
6.3.2014 13:03

M45a49r73t61i39n 34B34u82s55i47d54e42a 4143470

Klause si vážím více. Ten dělí věci na dobré a zlé bez ohledu, která strana je provádí. (ať s ním souhlasíme nebo ne, ať má pravdu nebo ne - má ale pevnou stupnici hodnot)

Havel, Schwarzenberg atd zase vždy hodnotili věci podle toho, kdo je provádí.Pak ta samá věc byla jednou dobrá a jindy zlá, podle toho, kdo ji prováděl.Rv

+8/−13
6.3.2014 13:26

A76l93b80e34r11t 37V65l83a15c60h 8566621178832

R^

+2/−5
6.3.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.